is everything cool?
Heb je een link naar die wallpaper?FREAKJAM schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:10:
HTC One X sinds maandag in bezit en had hem binnen 10 minuten geroot en voorzien van een custom rom. (Tricky, ik weet, echter ben ik al bijna 4 jaar in bezit van android-telefoons en heb zo vaak geflashed (minimaal 500x ofzo?) dat ik geen angst heb om het verkeerd te doen).
Na een aantal ROMS getest te hebben ben ik uitgekomen bij MIUI, die ik eigenlijk de meeste tijd ook gebruikte om mijn SGS 1 (naast CM9 en CM10). Ik ben erg tevreden over de accuduur.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb een enorm probleem met mijn ONE X, ontstaan door eigen domme schuld.
De situatie is als volgt:
Telefoon staat vast op bootlogo van htc, recovery = clockwork touch recovery.
Wat ik gedaan heb, via clockwork alles van de telefoon gewhiped, en geformateerd, hierbij heb ik perongeluk system ook geformateerd.
Resultaat: geen systeemsoftware meer.
De telefoon draaide voorheen op de allerlaatste android revolution HD rom.
Wat nu het echte probleem is?
In fastboot (usb) komen er geen diskdrives meer bij windows, ik kan dus geen rom meer naar de SD kopieren, deze lijkt niet te bestaan.
Heb geprobeerd deze te partitioneren daarna formateren via clockwork, ook niets.
backup maken met clockwork en daarna install zip from sd, laat zien dat clockwork weldegelijk folders aangemaakt heeft op de opslag van de telefoon, deze werkt dus, echter niet benaderbaar via usb, deze word onder geen beding zichtbaar bij deze computer.
adb kan device niet vinden, fastboot kan dit via de bootloader dan weer wel.
Weet iemand een manier om deze telefoon nog te herstellen of kan hij direct de prullenbak in?
Daar was ik mee bezig, niets hiervan had resultaat.. tot..RoD schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:20:
Heb je dit gezien? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1609190 Misschien staat daar nog wat bij.
Ik had de laatste clockwork, deze heb ik opnieuw proberen te flashen, en mijn usb is nu weer zichtbaar..
ga nu proberen android revolution hd opnieuw te flashen
Verwijderd
BVD
In recovery de battery stats wipen kan misschien helpen, maak van tevoren even een backup, geen idee wat er mis kan gaan bij een battery wipe.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 07:05:
Ik heb een probleem, ik heb namelijk bij de update van ViperX, HTC Sense UI (zoiets heette het volgens mij) verwijderd. Nu heb ik geprobeerd hem te unrooten. Maar als ik het RUU programmaatje open, zegt hij steeds dat mijn batterij onder de 30% is, terwijl hij helemaal vol is. Heeft er iemand tips wat ik kan doen, zijn er mogelijkheden dat ik sense opnieuw kan downloaden?
BVD
Verwijderd
Het probleem is, dit is denk ik omdat sense verwijderd is, dat als ik naar recovery ga dat hij vast blijft hangen bij bij een telefoon met een rood uitroeptekentje.boratnl schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:49:
[...]
In recovery de battery stats wipen kan misschien helpen, maak van tevoren even een backup, geen idee wat er mis kan gaan bij een battery wipe.
Dus ik zit eigenlijk te zoeken waar ik sense opnieuw kan downloaden maar heb tot nu toe geen resultaat.
Verwijderd
Die kan ik niet downloaden, want ik heb geen premium account op die site. Maar ik heb wel geprobeerd om een andere versie van de RUU te downloaden, alleen dit maal geeft hij aan dat de bootloader versie fout is. Ik heb echt geen enkel idee wat ik moet doen. Ik kan m'n telefoon nu niet meer gebruiken.duderuud schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:21:
Ik zou gewoon de RUU downloaden en die proberen te flashen.
2.17 versie
Hier nada, kan het zijn omdat ik 2.2.1 heb?ViNOK16Bit schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:43:
Edit: Aan de andere kant lijkt het er wel op dat ze op hun facebook pagina een OTA hadden aangekondigd... https://www.facebook.com/#!/venomroms
Edit2: En ja hoor. OTA was gisteravond te flashen. Scheelt me weer een full rom installatie met alle instellingen opnieuw aanpassen.
Lijkt me wat achterlijk eigenlijk...There are some new OTA Updates available for the Viper X Users!!
2.2.0 -> 2.6.0
2.5.0 -> 2.6.0
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Ik had ook 2.2.1 draaien. Je kan de ViperX OTA 2.2.1-2.6.0 ophalen op XDAObiter dictum schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:57:
[...]
Hier nada, kan het zijn omdat ik 2.2.1 heb?
Welk versienummer heb je / gebruik je. Probeer je niet de "originele" RUU te flashen, terwijl je als laatste hebt gewerkt met de nieuwste update wellicht ?Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:41:
[...]
Die kan ik niet downloaden, want ik heb geen premium account op die site. Maar ik heb wel geprobeerd om een andere versie van de RUU te downloaden, alleen dit maal geeft hij aan dat de bootloader versie fout is. Ik heb echt geen enkel idee wat ik moet doen. Ik kan m'n telefoon nu niet meer gebruiken.
Als ik mij niet vergis, om de RUU te kunnen flashen, moet je een aantal stappen volgen.
Hier heb je een handige guide
Hoop dat je hier verder mee komt
Boot.img niet apart geflashed?msnguy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:50:
Ik heb dus mijn HTC One X geROOT, CWM Touch 5.8.4.0 erop geflashed etc. Dit vooral om SuperSU op de stock-rom te flashen. Echter, ik begin Sense helemaal zat te worden (en de bloatware op de officiële ROM). Daarom wou ik de Cyanogenmod Nightly flashen. Op mijn HTC Desire Z en HANNSpree HANNSpad heb ik al enige ervaring met flashen, dus zodoende zette ik het zipje op de SD kaart en flashte het met CWM. Echter, hij komt niet verder dan het booten in de ROM zelf. Hij boot de ROM dus wel, maar komt niet verder dan het scherm met het blauwe poppetje in het rondje. Wat doe ik verkeerd?
Lees op XDA dat sommige hier wel en sommige geen last van hebben, vandaar de vraag.
Ik zou ook zeggen dat je bent vergeten de boot.img te flashen. Had ik namelijk zelf ook last van. Dik in de stress, maar lag puur aan die ene stap. Kun je gewoon alsnog doen nu, en dan moet t werken(zie onexroot.com voor uitleg, onder how to root)
[ Voor 3% gewijzigd door qua111 op 14-09-2012 13:18 ]
Ik heb er geen last van met ViperX 2.6.0. Ik heb wel de ncx kernel geflasht met de Venom flasher. Ik weet niet wat de stock kernel met het accu verbruik doet met versie 2.6.0.GKW schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:12:
Heeft hier iemand Viper 2.6.0 geflasht? Geen stroomverbruik problemen?
Lees op XDA dat sommige hier wel en sommige geen last van hebben, vandaar de vraag.
Klopt, ik gebruikte een batch-scriptje maar die gebruikte een ADB commando om de boot.img te flashen. Blijkt dus dat dit met Fastboot moet! Dankjewel! CM9 is duidelijk nog niet af, maar leuk om mee te spelen. Als ik een NANDbackup d.m.v. Clockworkmod Recovery Touch terugzet, moet ik dan weer een boot.img flashen (de stock boot.img) of gebeurt dit al tijdens het recoveren van de NANDbackup? En is het schadelijk dat ik nu een zipje met boot.img geflashed heb en daarna nog eens de boot.img apart? Of kan dat gewoon?qua111 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:14:
@msnguy
Ik zou ook zeggen dat je bent vergeten de boot.img te flashen. Had ik namelijk zelf ook last van. Dik in de stress, maar lag puur aan die ene stap. Kun je gewoon alsnog doen nu, en dan moet t werken(zie onexroot.com voor uitleg, onder how to root)
Dat moet dus juist, aangezien we nog geen S-OFF toegang hebben. Dat is de reden dat de boot.img los geflashed moet worden.msnguy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:43:
[...]
En is het schadelijk dat ik nu een zipje met boot.img geflashed heb en daarna nog eens de boot.img apart? Of kan dat gewoon?
Je kan de boot.img (in zip) altijd apart flashen, alleen is het aan te raden om 'm te flashen voordat je een ROM flashed, omdat je ROM (zoals je nu hebt ervaren) anders niet (goed) werkt. Maar het is geenszins schadelijk als je dat proces per ongeluk omdraait. Overigens moet je alleen de eerste keer de boot.img flashen via fastboot, daarna kan je het gewoon via een zip doen in CWM.msnguy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:43:
[...]
Klopt, ik gebruikte een batch-scriptje maar die gebruikte een ADB commando om de boot.img te flashen. Blijkt dus dat dit met Fastboot moet! Dankjewel! CM9 is duidelijk nog niet af, maar leuk om mee te spelen. Als ik een NANDbackup d.m.v. Clockworkmod Recovery Touch terugzet, moet ik dan weer een boot.img flashen (de stock boot.img) of gebeurt dit al tijdens het recoveren van de NANDbackup? En is het schadelijk dat ik nu een zipje met boot.img geflashed heb en daarna nog eens de boot.img apart? Of kan dat gewoon?
Afaik neemt de nandbackup niet de boot.img mee, dus die moet je apart flashen voor/nadat je de backup terugzet.
[ Voor 5% gewijzigd door rodie83 op 14-09-2012 14:08 ]
Het begon met de playstore, waar ik niks kan downloaden behalve Rumble, op de een of andere manier(foutmelding DF-BPA-09 bij de rest). Daarna kon ik niet meer google zoeken via internet, dus alle sites doen het wel, ook google.nl, maar als ik dat wil zoeken, dan laadt hij de site dus niet...
Nu is het zelfs zover gekomen dat ik mn HOX ook niet meer aan kan sluiten op mn pc. Als ik hem verbind, en selecteer dat ie als Diskdrive moet dienen, krijg ik een melding dat het proces com.htc.bgp gestopt is, waarna ik dus niks kan doen.
Iemand enig idee wat het beste nu is? Kan ik nu nog een nieuwe rom erop gooien als ik hem via fastboot koppel, en dan nieuwe rom erop zet, of is er een makkelijkere manier? Kan vrij weinig vergelijkbare klachten vinden..
Booten in revovery (CWM ga ik ff vanuit), mount as USB, overzetten wat je wilt overzetten aan ROM's / Boot.img en flashen maar?qua111 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:43:
Ik heb sindskort nogal problemen met de viperx rom(2.0.0)
Het begon met de playstore, waar ik niks kan downloaden behalve Rumble, op de een of andere manier(foutmelding DF-BPA-09 bij de rest). Daarna kon ik niet meer google zoeken via internet, dus alle sites doen het wel, ook google.nl, maar als ik dat wil zoeken, dan laadt hij de site dus niet...
Nu is het zelfs zover gekomen dat ik mn HOX ook niet meer aan kan sluiten op mn pc. Als ik hem verbind, en selecteer dat ie als Diskdrive moet dienen, krijg ik een melding dat het proces com.htc.bgp gestopt is, waarna ik dus niks kan doen.
Iemand enig idee wat het beste nu is? Kan ik nu nog een nieuwe rom erop gooien als ik hem via fastboot koppel, en dan nieuwe rom erop zet, of is er een makkelijkere manier? Kan vrij weinig vergelijkbare klachten vinden..
Dat moet gewoon kunnen? Niet dat er dan dingen permanent scheef gaan zitten in het systeem enzo?rodie83 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:45:
[...]
Booten in revovery (CWM ga ik ff vanuit), mount as USB, overzetten wat je wilt overzetten aan ROM's / Boot.img en flashen maar?
Thanks, ik ga het in ieder geval proberen!
edit: Ik krijg de foutmelding: 'E: unable to open ums lunfile(no such file or directory)'. That's new..
[ Voor 11% gewijzigd door qua111 op 14-09-2012 14:49 ]
Ok dankjewel voor het onderbouwen! Maar ik bedoel, dat ik de boot.img zowel in de zip heb staan als los geflashed. Dus dat ik hem als het ware 2x flash. Is dat niet schadelijk?_gibeon_ schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:06:
[...]
Dat moet dus juist, aangezien we nog geen S-OFF toegang hebben. Dat is de reden dat de boot.img los geflashed moet worden.
De vraag kwam vooral omdat in het mapje van CWM wel een boot.img bestand staat. Dat dien ik dus los na te flashen voor het restoren van mijn NANDbackup?rodie83 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:07:
[...]
Je kan de boot.img (in zip) altijd apart flashen, alleen is het aan te raden om 'm te flashen voordat je een ROM flashed, omdat je ROM (zoals je nu hebt ervaren) anders niet (goed) werkt. Maar het is geenszins schadelijk als je dat proces per ongeluk omdraait. Overigens moet je alleen de eerste keer de boot.img flashen via fastboot, daarna kan je het gewoon via een zip doen in CWM.
Afaik neemt de nandbackup niet de boot.img mee, dus die moet je apart flashen voor/nadat je de backup terugzet.
Inmiddels toch maar van plan om Cyanogenmod eraf te halen, het is nog te instabiel. Ik ben nu aan het kijken naar een ROM die wat zuiniger is met mijn batterij, maar wel stabiel is met Wifi Hotspot functie erin
EDIT: inmiddels Android 4.1.1 erop geflashed. Lijkt tot dusver zeer stabiel! En het geeft ook echt een enorme boost t.o.v. Android 4.0.4 met Sense. En het allerbeste.... Geen Bloatware meer waarmee je niks doet! Ik mag niet klagen
[ Voor 9% gewijzigd door msnguy op 14-09-2012 15:54 ]
Als je een ROM wilt die zuinig is in batterijverbruik pak je het beste een sense-based-rom. Er zijn er genoeg die je kunt desensenizen of al desensed zijn. De ene ROM meer dan de andere. Kijk eens goed rond op XDA zou ik zeggen. Voor elk wat wils.
Happy flashing!!
Verwijderd
Die stappen heb ik gevolgd en de gegevens die ik heb komen overeen met wat er op de RUU file staan. Maar eerst kreeg ik de melding dat mijn batterij onder de 30% was terwijl ik zeker wist dat hij vol was. En nu dat ik de verkeerde bootloader versie heb.mhulsegge schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:50:
[...]
Welk versienummer heb je / gebruik je. Probeer je niet de "originele" RUU te flashen, terwijl je als laatste hebt gewerkt met de nieuwste update wellicht ?
Als ik mij niet vergis, om de RUU te kunnen flashen, moet je een aantal stappen volgen.
Hier heb je een handige guide
Hoop dat je hier verder mee komt
Ik heb nu een ROM based op de volledige kale Android 4.1.1 versie. Niet Sense-based dus. Met stock haalde ik met geluk en automatische helderheid een on-screen tijd van nét 2 uur. Morgen houd ik bij hoeveel on-screen tijd ik met deze ROM heb. Bevalt het mij niet, flash ik gewoon de NANDbackup weer terug.HugoFR schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:56:
Via CWM kun je op de One X NOOIT de boot.img flashen vanwege het S-OFF verhaal. Dit kan alleen via fastboot of via een script in fastboot en er zijn ook scriptjes die het doen als je telefoon gewoon aan staat (op homescreen). Dit staat normaalgesproken allemaal uitgelegd in de thread van de ROM die je flasht.
Als je een ROM wilt die zuinig is in batterijverbruik pak je het beste een sense-based-rom. Er zijn er genoeg die je kunt desensenizen of al desensed zijn. De ene ROM meer dan de andere. Kijk eens goed rond op XDA zou ik zeggen. Voor elk wat wils.
Happy flashing!!
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
http://forum.xda-develope...p=31602778&postcount=5832
[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 16-09-2012 15:36 ]
is everything cool?
Dan ga ik die ook maar eens proberen. AHRD valt de laatste tijd nogal tegen qua accuduur.HugoFR schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:50:
Op het moment heb ik insertcoin en haal zo'n 4 uur scherm tijd met zelfs wat games die de batterij leegslurpen. Mijn helderheid staat op 40%. Mijn broer heeft leedroid en haalt zelfs 7 uur scherm tijd maar die doet geen games. Alleen wat bellen en de rest berichtjes.
Verwijderd
Yep, heerlijke ROM. Alleen het begindeuntje heb ik eruit gehaald. Te vinden in: /system/customize/resource. Daar staat de boot.mp3.HugoFR schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:50:
Op het moment heb ik insertcoin en haal zo'n 4 uur scherm tijd met zelfs wat games die de batterij leegslurpen. Mijn helderheid staat op 40%. Mijn broer heeft leedroid en haalt zelfs 7 uur scherm tijd maar die doet geen games. Alleen wat bellen en de rest berichtjes.
Thanks, ook maar meteen eruit gehaald!Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:58:
[...]
Yep, heerlijke ROM. Alleen het begindeuntje heb ik eruit gehaald. Te vinden in: /system/customize/resource. Daar staat de boot.mp3.(voor de liefhebbers)
Ik zit er ook aan te denken gewoon een normale android 4.1.1 erop te zetten maar werkt je camera hierna nog wel goed? Ik heb gelezen dat in de normale roms zonder sense etc er geen ondersteuning voor de camera zit en vind toch wel dat de one x nu mooie foto's schiet.msnguy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:47:
[...]
Ik heb nu een ROM based op de volledige kale Android 4.1.1 versie. Niet Sense-based dus. Met stock haalde ik met geluk en automatische helderheid een on-screen tijd van nét 2 uur. Morgen houd ik bij hoeveel on-screen tijd ik met deze ROM heb. Bevalt het mij niet, flash ik gewoon de NANDbackup weer terug.
Ik heb wel Nova Launcher Prime weer geinstalleerd, misde toch wel de slide functionaliteit in mijn dock.
Toen ging ik flashen, nieuwe rom, bevalt uitstekend. Alleen in Quadrant haal ik ongeveer een 30% lagere score dan een normale HOX... Zou het kunnen dat die twee cores nog uitstaan?
Ik draai ook versie 13, wel met de 020A kernal van Trip, die combinatie is echt super. M'n telefoon is nog nooit zo snel geweest... Zal versie 15 ook deze week er eens op zetten.krijn1985 schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:42:
Ik heb dit weekend TripnDroid CM10 erop gezet (versie 13) link en het enige wat ik hierbij mis is inderdaad de sense camera app. Heb hier nog niet echt foto's mee gemaakt maar functies als HDR missen (geloof ik) in ieder geval. Verder erg tevreden over Jellybean. Ga vandaag waarschijnlijk nr 15 flashen. Schijnen wel weer wat dingen nog soepeler te lopen.
Ik heb wel Nova Launcher Prime weer geinstalleerd, misde toch wel de slide functionaliteit in mijn dock.
Ben ook erg tevreden over de stabiliteit, wel heb ik heel af en toe dat de verbinding wegvalt (geen streepjes meer), dit lijkt alleen op te lossen met een reboot. Misschien is dit in rom versie 15 wel opgelost, ik hoop het wel in ieder geval.
Heeft dit niet te maken met kernel? Lees hier meer over. Dit is voor mij de reden om misschien nog even te wachten met het flashen van kernel 20A.Entity schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:53:
[...]
*knip*
Ben ook erg tevreden over de stabiliteit, wel heb ik heel af en toe dat de verbinding wegvalt (geen streepjes meer), dit lijkt alleen op te lossen met een reboot. Misschien is dit in rom versie 15 wel opgelost, ik hoop het wel in ieder geval.
Heb nu net ROM 15 geflashed. Moet nog kijken of ik problemen tegen kom.
@GranCanaria wat voor foto's wil je zien? Gewoon random shots?
Ik krijg mijn telefoon echt niet (met volume down + powerbutton) opgestart. Ik geraak dus niet in het recoveryscherm maar de telefoon boot binnen enkele seconden naar mn android startscherm.
Steam: CatBearCow
Start hem eens gewoon op dan, zorg dat usb debugging aanstaat, koppel hem aan je pc, en open een command prompt:Bartjeuhz schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:05:
Zojuist heb ik de bootloader unlock gedaan, en wil ik mijn recovery flashen.
Ik krijg mijn telefoon echt niet (met volume down + powerbutton) opgestart. Ik geraak dus niet in het recoveryscherm maar de telefoon boot binnen enkele seconden naar mn android startscherm.
"adb reboot bootloader"
Werkt dit ?
device not found. even kijken of ik hier wat over kan vindenmhulsegge schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:26:
[...]
Start hem eens gewoon op dan, zorg dat usb debugging aanstaat, koppel hem aan je pc, en open een command prompt:
"adb reboot bootloader"
Werkt dit ?
Ok, hoe heb je hem net opgestart. Heb je het via een reboot gedaan ? Zo ja, heb je wel bij power de optie "fast boot" uitgeschakeld ? (heb mijn telefoon op Engels staan)Bartjeuhz schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:36:
[...]
device not found. even kijken of ik hier wat over kan vinden
die oplossing las ik op xda ook, maar kan deze nergens vinden. wellicht kijk ik eroverheen...ik check het nog even.mhulsegge schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:41:
[...]
Ok, hoe heb je hem net opgestart. Heb je het via een reboot gedaan ? Zo ja, heb je wel bij power de optie "fast boot" uitgeschakeld ? (heb mijn telefoon op Engels staan)
energie

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjeuhz op 17-09-2012 16:43 ]
Bij mij bij Power (dat batterij icoon bij instellingen). Dan de onderste optieBartjeuhz schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:42:
[...]
die oplossing las ik op xda ook, maar kan deze nergens vinden. wellicht kijk ik eroverheen...ik check het nog even.
edit:
energie![]()
Dan boot hij in Recovery, doet jou commando (bv een backup) en start weer opnieuw op.
Reuze handig, ook als je in de bootloader wilt komen zonder met die knopjes te klooien.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
En ik ben net de nieuwste ARHD aan het proberenRoD schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:43:
[...]
Dan ga ik die ook maar eens proberen. AHRD valt de laatste tijd nogal tegen qua accuduur.
En zoals het er nu naar uitziet ga ik de 4 uur schermtijd makkelijk halen.
Wat had jij voor schermtijd bij ARHD dan?
Jelly Bean roms scoren lager in Quadrant op de HOX. Toch is de snelheid van deze roms veel beter dan ICS roms. Er is 1 tripndroid kernel waarmee je wel een score van 4800 kon halen maar ik weet niet meer welke dat is.Obiter dictum schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:27:
Ben van het weekend overgestapt van ViperX naar een JB rom. Op ViperX had ik wat gekloot met cores uitschakelen, en had vóór het flashen 2 cores uitgeschakeld.
Toen ging ik flashen, nieuwe rom, bevalt uitstekend. Alleen in Quadrant haal ik ongeveer een 30% lagere score dan een normale HOX... Zou het kunnen dat die twee cores nog uitstaan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Is dan geen 4800, maar 4700 met nog niet releasde kernel.q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:53:
[...]
Jelly Bean roms scoren lager in Quadrant op de HOX. Toch is de snelheid van deze roms veel beter dan ICS roms. Er is 1 tripndroid kernel waarmee je wel een score van 4800 kon halen maar ik weet niet meer welke dat is.
bronLol with latest kernel 021A i have 4700 in Quadrant on 4x 1400mhz lol. When frequency's are correctly set it will be higher ^^
ps. Met de rom 15 lijkt er een bug in te zitten waarbij de max snelheid soms terug gezet wordt naar 475mhz.
[ Voor 8% gewijzigd door krijn1985 op 18-09-2012 09:58 ]
En gevoelsmatig is AOSP JB vergeleken met sense gewoon retesnel.
Tis jammer dat ik sommige dingen mis in AOSP en het lijkt alsof het gewoon niet voor mijn toestel is gemaakt. Rare battery-drains en zo. En als ik een custom rom installeer wil ik geen capriolen uithalen om wifi-drain te voorkomen of één of andere app moet installeren zoals getril. Bugs in een custom rom vind ik echt niet erg, maar ze moeten de algehele ervaring niet tot irritaties laten leiden. Voor mij persoonlijk dan :-)
UI is sneller in JB door project buttersmooth, maar als je zoveel langzamer haalt in de benches is de kans wel aanwezig dat zware apps gaan stotteren of tegenwerken.HugoFR schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:18:
Zoals ik vaker gehoord heb, benchmarks zeggen niets. Het gaat er om hoe de rom aanvoelt.
En gevoelsmatig is AOSP JB vergeleken met sense gewoon retesnel.
Tis jammer dat ik sommige dingen mis in AOSP en het lijkt alsof het gewoon niet voor mijn toestel is gemaakt. Rare battery-drains en zo. En als ik een custom rom installeer wil ik geen capriolen uithalen om wifi-drain te voorkomen of één of andere app moet installeren zoals getril. Bugs in een custom rom vind ik echt niet erg, maar ze moeten de algehele ervaring niet tot irritaties laten leiden. Voor mij persoonlijk dan :-)
Hmm, ik haal slechts 2-2,5 uur. Eerst was dat meer, maar dat was vooral op basis van zelfgedane tests. Als ik het toestel daadwerkelijk een dag gebruik, is 2 uur realistischer. Begint me nu toch wat tegen te vallen, dus ik denk erover om over te stappen.HugoFR schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:40:
[...]
En ik ben net de nieuwste ARHD aan het proberen![]()
En zoals het er nu naar uitziet ga ik de 4 uur schermtijd makkelijk halen.
Wat had jij voor schermtijd bij ARHD dan?
Edit: zou ook kunnen dat het ding in idle gewoon teveel stroom zuipt.. Gaat gemakkelijk een procent per uur af.
[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 18-09-2012 16:18 ]
Ik blijf ook behoorlijk teleurgesteld in de batterijduur, ook al is het wel merkbaar beter met de ViperX rom.RoD schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:17:
[...]
Hmm, ik haal slechts 2-2,5 uur. Eerst was dat meer, maar dat was vooral op basis van zelfgedane tests. Als ik het toestel daadwerkelijk een dag gebruik, is 2 uur realistischer. Begint me nu toch wat tegen te vallen, dus ik denk erover om over te stappen.
Edit: zou ook kunnen dat het ding in idle gewoon teveel stroom zuipt.. Gaat gemakkelijk een procent per uur af.
Brightness op 40% .Behalve tijdens de nachtrust wifi en 3G aan. Geen games gedaan die batterij slurpen, wel wordfeud. Voor de rest wat berichtjes, browsen, nu.nl, flipboard, een 40 minuten tune in radio (15% eraf met scherm uit?!?) en nog wat andere zaken.
Al bij al redelijk netjes en ik denk dat bij de volgende cycles het nog wat beter gaat zijn.
Volgende week zal ik eens testen met de Faux 10m kernel.
[ Voor 7% gewijzigd door HugoFR op 18-09-2012 21:18 ]
Heb nu 14uur en 26 minuten met nog 9 procent over. Screen time van 1 uur en 14 minuten met auto brightness, hierbijwas light sensor filter op appply moving average gezet. Misschien dat dit ook voor extra batterij verbruik heeft gezorgd.
Met sense haalde ik normaal op een dag zo'n 16 uur voordat hij weer aan de lader ging met ongeveer 2 uur screen time en vaak nog zo'n 30% over.
De rom bevalt me goed (wel met Nova Launcher), enige "vervelende" bug is dat soms max cpu naar 475 wordt gezet. Ik test dit nog een dag of paar dagen en zal dan waarschijnlijk de 3.1 kernel van TripnDroid is gaan proberen. Hopelijk komen er met updates nog verbeteringen in batterij verbruik.
Holgersson schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:43:
Bij normaal/bescheiden gebruik van mijn HTC One X (met Android Revolution HD rom 9.4.0, zonder tweaks, met Suite Tools, met stock kernel) haal ik 2 dagen op 1 acculading met 4 huur screen-on-time![]()
Eens per dag (nacht) opladen, is dus voldoende!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De gegevens zoals deze nu zijn:
Android versie: 4.1.1
Smalbandversie: 2.1204.135.20
Kernelversie: 2.6.39.4 (AOSP JB Stable)
CyanogenMod versie: 10-20120916 (unofficial endeavoru)
Buildnummer: cm_endeavoru-userdebug 4.1.1 JRO03L eng. noeri.20120917.001600 test-keys
Op het eerste gezicht ben ik er heel blij mee want:
- Sneller
- Meer werkgeheugen over
Maar dat zijn vooralsnog de enige voordelen die ik ervaar in het dagelijks gebruik. Zo kom ik ook genoeg nadelen tegen die mij in de weg staan:
- Accu sneller leeg (zal aan de build liggen)
- WiFi heeft een slechter ontvangst
- 3G heeft een slechter ontvangst
- Camerafocus is niet meer zo zuiver
- CPU-management is slechter
Over de accu zal ik het niet hebben want dit zal ongetwijfeld aan de build liggen. WiFi en 3G zijn wel curieuze zaken die opvallen en niet aan de build gerelateerd kunnen worden. Het lijkt wel alsof er ineens een laagje aluminiumfolie over de antenne is gelegd, het scheelt gewoon een paar db?
De camera, het werkt wel maar is niet meer handig in het gebruik. Waar je onder Sense alle handige opties onder vingerbereik had zul je deze zonder Sense eerst uit de menu's moeten trekken. Bovendien verlies je de HDR-mogelijkheid. Ohja, de panoramaliefhebbers kunnen ook maar beter bij Sense blijven want zonder Sense moet je ook slepen maar in plaats van 5 foto's aan elkaar plakken maakt de camera zeer veel foto's die vervolgens worden gelijmd. Een voordeel hiervan is dat er minder fouten bij de naden ontstaan. Een groot nadeel hiervan is dat het trager werkt, je het toestel stiller moet houden en dat het opslaan van de foto zeer lang duurt (het eindresultaat is dan wazig).
CPU-management is ook matig. Je kunt het allemaal zelf instellen wat mooi is maar als je het toestel 5 seconden neerlegt en vervolgens pakt dan merk je dat deze niet meteen reageert (zit ongeveer 300ms tussen de beweging en daadwerkelijke registratie). Dit komt doordat de minimale snelheid op 52Mhz ligt. Wanneer je deze op 340Mhz zet is het probleem weg en reageert het toestel direct en dat merk je weer aan de accuduur.
Hoewel ik een groot fan van customroms ben denk ik dat er op dit momenten nog te grote nadelen aan kleven en dat je zelfs beter af bent bij de standaard HTC-rom. Accuduur vind ik bijvoorbeeld heel belangrijk en met de JB-roms is deze nog te kort. Prestaties zijn dan ook maar relatief.
Nadat ik een tijdje geleden mijn telefoon in een bootloop had gebracht (verkeerde boot.img geflashed en geen goede backup voorhanden) heb ik dmv de RUU-oplossing de telefoon weer hersteld (Zie: [HTC One X] Rooten & Custom ROM's). Nu kom je overal de opmerking tegen dat je de bootloader moet re-locken maar dat hoeft dus niet.
Ik heb na de eerste keer RUU dit nog eens gedaan maar dan met een bootloader die unlocked was en dat ging ook. Geen foutmelding. Voor de zekerheid had ik een andere rom geflashed zodat ik er zeker van was dat de RUU-oplossing zijn werk goed had gedaan.
Wellicht kan dit nog in de startpost worden vermeld? Het scheelt namelijk een hoop werk als je de boel re-locked om het vervolgens weer te moeten unlocken. HTCdev is niet de meest snelle site en alle handelingen die je moet uitvoeren kosten zomaar 20 minuten van je leven. Die tijd kun je beter besteden aan het installeren van een nieuwe rom.
[ Voor 3% gewijzigd door bazs2000 op 19-09-2012 09:39 ]
Vraagje: Wat zijn nou eigenlijk de grote verschillen tussen bijvoorbeeld ViperX, Leedroid, InsertCoin of CoolRom?
[ Voor 32% gewijzigd door KaiseRRuby op 19-09-2012 15:00 ]
Ik zit op mijn werk en het is wat werkgerelateerd.
Een client van mij heeft een One X. Hij heeft daar Cyanogen 10 op gekieperd.
En nu doet zijn WiFi het niet meer. Bekend verhaal?
En wordt er voor dat de Custom er op wordt gezet ergens een backup gedraaid van de contacten?
Of kan alles weer naar origineel worden gebracht? antwoord gevonden ; RUU
Hij is die allemaal kwijt.
Ik zoek zelf ook nog, maar zit dus op mijn werk en gaat wat lastig
[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 19-09-2012 15:07 ]
Of er een backup is van zijn contacten hangt af van hoe hij zijn contacten opsloeg. Ik heb een "backup" van mijn contacten in gmail, aangezien ik mijn telefoon daarmee sync en daar ook op mijn contacten op sla. Doet hij dit niet via gmail zou het eventueel via hotmail of exchange server van zijn werk kunnen zijn. Als hij de contacten alleen op zijn telefoon opsloeg en dus niet met en apart programma een backup heeft gedraaid kan het eventueel nog in zijn nandroid backup zitten (weet dit niet zeker). Echter wanneer je je telefoon unlocked (HTCDev, is je telefoon weer terug naar fabrieksinstellingen en ben je deze dus ook kwijt), dus of hij een nandroid backup heeft met zijn contact hangt af van wanneer hij dus zijn contacten is kwijt geraakt.maartend schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:02:
Vraag en uitleg
Ik zit op mijn werk en het is wat werkgerelateerd.
Een client van mij heeft een One X. Hij heeft daar Cyanogen 10 op gekieperd.
En nu doet zijn WiFi het niet meer. Bekend verhaal?
En wordt er voor dat de Custom er op wordt gezet ergens een backup gedraaid van de contacten?
Of kan alles weer naar origineel worden gebracht? antwoord gevonden ; RUU
Hij is die allemaal kwijt.
Ik zoek zelf ook nog, maar zit dus op mijn werk en gaat wat lastig
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Edit:
Wat betreft zijn Wifi die het niet doet, het is mogelijk dat dat gebeurd bij custom rom. Zoals het nu op mij overkomt had de gebruiker niet 100% een idee waar hij mee bezig was en heeft waarschijnlijk bepaalde stappen zoals full wipe etc overgeslagen. Dit soort dingen vergeten kan soms dit soort problemen opleveren.
[ Voor 10% gewijzigd door krijn1985 op 19-09-2012 16:02 . Reden: extra info, typo ]
Verwijderd
Situatie:
Ik zat op Viper2.6.0 en op faux 10u, maar batterijduur was slechter op 2.6, dus maar besloten om een clean install te doen, maar ik kwam dus in een bootloop terecht.
Ik heb al geprobeerd om de installatie opnieuw te doen (fastboot flash boot boot.img, erase cache en dan de zip flashen), maar zit nog steeds vast in een bootloop.
Wat kan ik nu het beste doen om hieruit te geraken?
Bij voorbaat dank.
edit: heb het al opgelost door nandroid restore te doen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 11:11 ]
Full Wipe uitvoeren (system + dalvik)Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:21:
Heb atm een probleem met mijn htc one x, zit vast in een bootloop.
Situatie:
Ik zat op Viper2.6.0 en op faux 10u, maar batterijduur was slechter op 2.6, dus maar besloten om een clean install te doen, maar ik kwam dus in een bootloop terecht.
Ik heb al geprobeerd om de installatie opnieuw te doen (fastboot flash boot boot.img, erase cache en dan de zip flashen), maar zit nog steeds vast in een bootloop.
Wat kan ik nu het beste doen om hieruit te geraken?
Bij voorbaat dank.
Bedankt, hier kan ik zeker wat mee.
In het geval van de HOX kan het dermate mis gaan dat je een tijdje kan gaan puzzelen voordat je eruit bent. Bezint eer ge begint is het devies en lees jezelf ook in een bepaalde rom voordat je deze erop zet. Dan hoef je achteraf ook niet verrast te zijn wanneer er iets niet of niet goed werkt. Tenzij je een nightly installeert, dan weet je gewoon dat er bugs in kunnen of zullen zitten.
Mijn toestel gaat vandaag weer terug naar de HTC-rom aangezien het radioprobleem verre van opgelost is. Ik ga weer verder wanneer de roms verder zijn uitgekristalliseerd, functionaliteit vind ik belangrijker dan snelheid.
Continu als dit gebeurt hoor ik een notificatie. Super irritant dus. Heeft iemand enig idee waar ik dit uit kan zetten? (en nee ik ga niet mn geluid uitzetten
Ik sinds maandag TripNDroid 15 met stock kernel, maar vandaag toch maar 3.1 v20a kernel geflashed, vond batterij nogal hard gaan.
De rom werkt echt als een trein verder. Alles gaat echt belachelijk snel. Mijn eerste indruk wat de accuduur betreft is niet al te best. Vannacht van 32 naar leeg in 7 uur. Lijkt me niet echt de bedoeling.krijn1985 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:07:
Ik heb bij Network operators gekeken en bij sounds. Zie daar niks staan over wegvallen bereik. Welke CM10 draai jij? En hoe ervaar je batterij gebruik?
Ik sinds maandag TripNDroid 15 met stock kernel, maar vandaag toch maar 3.1 v20a kernel geflashed, vond batterij nogal hard gaan.
Bij accuverbruik stond 56% telefoon, whatever that may be.
Heb 2 x 5 minuten gebeld vanaf 100% geloof ik.
Even uitzoeken hoe dat komt dus.
Ik gebruik nu CM 10-20120916
Nu draait mijn tel dus 2 uur en 11 minuten op trip 20A kernel, maar ondertussen is er alweer ongeveer 10% vanaf gegaan. Niet echt gebruikt, 80/85% van de tijd in deep sleep. Maar met 5% per uur gaat het mij iets te hard. Dit betekent dat als ik mijn telefoon zou gebruiken zoals normaal ik toch wel in een uurtje of 12/14 bijna leeg ben.Bartjeuhz schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:40:
[...]
De rom werkt echt als een trein verder. Alles gaat echt belachelijk snel. Mijn eerste indruk wat de accuduur betreft is niet al te best. Vannacht van 32 naar leeg in 7 uur. Lijkt me niet echt de bedoeling.
Bij accuverbruik stond 56% telefoon, whatever that may be.
Heb 2 x 5 minuten gebeld vanaf 100% geloof ik.
Even uitzoeken hoe dat komt dus.
Ik gebruik nu CM 10-20120916
Misschien voorlopig toch maar ARHD No-sense draaien. Al vind ik CM10 verder echt lekker werken.
Klopt, echter mis ik daar wel de sense camera app, dat was het enige wat ik een beetje miste. Moet wel zeggen dat ik Nova launcher gebruik omdat ik toch net iets meer wil instellen aan mijn launcher. En zoals ik zag kan ik dat bij ARHD No-sense dat ook gelijk kiezen.Bartjeuhz schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:23:
Dat is misschien nog een optie. Weet wel dat ik sense echt niets vind toevoegen. Sterker nog, ik vind de original android UI een stuk fijner werken.
misschien na het weekend eens die ARHD no sense proberen dan
Verder draaien die roms wel een stuk vlotter dan de Sense roms maar vanwegen de camera zit ik toch nog op een Sense rom (ARHD EB2).
Ik heb er een aantal tweaks op waardoor het zoveel mogelijk lijkt op een AOSP Rom en ik bijna geen sense meer tegen kom.
ARHD, Rom-Cleaner No Sense, JB_Animations_Fonts, Mikey Google Now V7, One_X_AOSP_ICS_Mod, Sense4,5 camera, OneXed Camera mod.
Vooral door de One_X_AOSP_ICS_Mod zie je bijna geen sense meer.
Edit: Mike (Van ARHD) heeft trouwens EB3 uitgebracht, is gebaseerd op de uitgelekte 3.00.999.7 HTC test base en bevat een nieuwe kernel (3.x) en JB!
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 21-09-2012 03:57 ]
Alleen werkt de radio (nog) niet zodat je nie kan bellen nie.Donstil schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 03:53:
Edit: Mike (Van ARHD) heeft trouwens EB3 uitgebracht, is gebaseerd op de uitgelekte 3.00.999.7 HTC test base en bevat een nieuwe kernel (3.x) en JB!
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Haha, mooi omschrevenRoD schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:30:
Het werd tijd dat we eens een leak kregen van een JB build. Als het goed is komt de update al in oktober uit. Wij custom rom-bezitters willen natuurlijk wel eerder toegang krijgen dan het ''gewone volk''
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ben benieuwd wat de JB sense rom gaat brengen.
Nie data gebruiken nie is idd wel lastig, ik verwacht eigenlijk wel dat ze dat in de komende dagen zullen fixen.JKratos schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:16:
[...]
Alleen werkt de radio (nog) niet zodat je nie kan bellen nie.
Eb-2 is al een enorm stabiele Rom voor dagelijks gebruik dus zodra de radio gefixed is ga ik over.
Op het moment heb ik ARHD 9.7.0 op draaien.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
En we zitten nu al op EB-4. Ga ik idd ook wel van uit ja. Ga de rom dan zeker ff testen. Als die dan stabiel en ook wat betreft accu goed is, is het misschien wel een rom voor een langere tijd. Tot die doet 9.7.0 het i.c.m. met de nieuwste Bricked kernel het echt super! Snel, stabiel en super zuinig!Donstil schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:34:
[...]
Nie data gebruiken nie is idd wel lastig, ik verwacht eigenlijk wel dat ze dat in de komende dagen zullen fixen.
Eb-2 is al een enorm stabiele Rom voor dagelijks gebruik dus zodra de radio gefixed is ga ik over.
Ik zie op XDA dat 0.5 wel al voor ARHD geschikt is maar 0.6 nog niet?
(Geen ervaring met kernels)
Met ''ik zie op XDA dat 0.5 wel al voor ARHD geschikt is maar 0.6 nog niet'' bedoel je denk ik dat 0.6 nog niet in het repacked topic staat? Dat klopt idd. Die dude die dat bijhoud moet dat nog ff fixen. Hoewel je de kernel en de modules ook rechtstreeks uit het topic van Show-P kunt halen en die flashen (had ik laatst ook gedaan en werkte prima) zou ik toch wachten op de repacked versie.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1729898carpebios schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:29:
Ik heb een vraag die ik niet 123 kan terugvinden. Ik wil de stockrom terug zetten. Ik heb hem al geunroot via een recovery.img en zo, maar als laatste stap zou ik een RUUxxxx.exe moeten draaien. Nu heb ik geen windows pc. Is er hiervoor nog een alternatief? Of moet ik echt even op zoek naar een windows pc.
Als ik m'n SD wil mouten vanuit Recovery krijg ik "Unable to open ums lunfile".
[ Voor 17% gewijzigd door DennusB op 24-09-2012 11:45 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik ga dan maar voor een repacked kernel. Net via de bricked Windows installer er wel 0.6 opgekregen maar leverde een enorme rits foutmeldingen op na booten.JKratos schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:31:
Bricked 0.6 is de nieuwste. Deze is vanacht/gisteravond laat uitgekomen.
Met ''ik zie op XDA dat 0.5 wel al voor ARHD geschikt is maar 0.6 nog niet'' bedoel je denk ik dat 0.6 nog niet in het repacked topic staat? Dat klopt idd. Die dude die dat bijhoud moet dat nog ff fixen. Hoewel je de kernel en de modules ook rechtstreeks uit het topic van Show-P kunt halen en die flashen (had ik laatst ook gedaan en werkte prima) zou ik toch wachten op de repacked versie.
Morgen (het is hier nog zondag) nog maar eens proberen.
Kijk hier even http://forum.xda-develope...letely_restore_your_phoneDennusB schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:43:
Lekker handig, ik heb alle partities van m'n One X geformatteerd en nu komt hij niet voorbij het witte HTC Scherm. Hoe flash ik een nieuwe ROM? Via CWM kan ik geen .zip op m'n SD zetten helaas
Even je bootloader in duiken, de recovery opnieuw flashen en dan zou je de SD moeten kunnen mounten.DennusB schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:43:
Lekker handig, ik heb alle partities van m'n One X geformatteerd en nu komt hij niet voorbij het witte HTC Scherm. Hoe flash ik een nieuwe ROM? Via CWM kan ik geen .zip op m'n SD zetten helaas
Verwijderd
Hopen dat ze snel de RUU in handen krijgen zodat de radio op de JB roms te werken komt