SMS kun je in Gmail backuppen met sms backup+, contacten doet google zelf al, en whatsapp kun je zelf een backup laten maken. De instellingen enzo zou ik juist niet backuppen en de apps kun je vaak beter handmatig opnieuw installeren. Dat kost even tijd maar geeft je vaak wel het meest stabiele resultaat.
Help!
Ik heb het zojuist voor elkaar gekregen een bootloop met een verkeerde rom op de telefoon terwijl de telefoon accu te laag is om stock te gaan.
Nu wil ik deze clockworkmod flashen via fastboot. Maar heb geen idee meer hoe dat moet. Ik kan der ook niks van vinden op google. (ben zo wie zo geen ster in zoekopdrachten)
Kan iemand helpen?
Ik heb het zojuist voor elkaar gekregen een bootloop met een verkeerde rom op de telefoon terwijl de telefoon accu te laag is om stock te gaan.
Nu wil ik deze clockworkmod flashen via fastboot. Maar heb geen idee meer hoe dat moet. Ik kan der ook niks van vinden op google. (ben zo wie zo geen ster in zoekopdrachten)
Kan iemand helpen?
[ Voor 11% gewijzigd door Bertha781 op 28-08-2012 21:09 ]
Ja, het backuppen van bestanden kan wel, maar onder het wipen van de data-partitie bij het unlocken kun je niet uitkomen denk ik.boratnl schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:07:
[...]
SMS kun je in Gmail backuppen met sms backup+, contacten doet google zelf al, en whatsapp kun je zelf een backup laten maken. De instellingen enzo zou ik juist niet backuppen en de apps kun je vaak beter handmatig opnieuw installeren. Dat kost even tijd maar geeft je vaak wel het meest stabiele resultaat.
fastboot-windows.exe flash recovery recovery.imgBertha781 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:03:
Help!
Ik heb het zojuist voor elkaar gekregen een bootloop met een verkeerde rom op de telefoon terwijl de telefoon accu te laag is om stock te gaan.![]()
Kan iemand helpen?
Je telefoon moet dan wel in fastboot mode staan.
Dit staat toch gewoon in de Start-post??Bertha781 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:03:
Help!
Ik heb het zojuist voor elkaar gekregen een bootloop met een verkeerde rom op de telefoon terwijl de telefoon accu te laag is om stock te gaan.![]()
Kan iemand helpen?
Post nummer 1 dus. klik hier
Daar staat alle info die je nodig hebt. Als je deze nou eerst doorleest en daarna pas dingen gaat proberen, misschien dat je dan ook telefoon niet sloopt
[ Voor 5% gewijzigd door _MB_ op 29-08-2012 12:17 ]
Canon Digital Ixus V2
Recentelijk mijn HTC One X laten vallen, scherm kapot, en zodoende maar een contractverlenging gedaan bij Vodafone en een branded toestel gekregen zonder dat ik dit door had.
Nu mis ik de fijnste update, waardoor ik echt van het toestel ben gaan houden. Deze is al enkele keren uitgesteld door Vodafone, en zojuist opnieuw. Ik word er nu echt gek van en heb al die Vodafone-meuk erop ook niet nodig.
Wat zijn nu mijn opties? Ik ben erg gehecht aan Sense en was uitermate tevreden met de standaard (Nederlandse) ROM die op mijn oude unbranded One X stond. Wil ook gewoon mijn OTA updates houden, maar liefst wel van de Vodafone branding af komen. Wie heeft er tips?
Ik ben niet geheel onervaren in het custom ROM-gebeuren, maar zie momenteel door de bomen het bos niet meer. Meeste tutorials en webpagina's die ik tegenkom gaan over het draaien van onofficiële ROMs, wat ik liever niet wil.
Nu mis ik de fijnste update, waardoor ik echt van het toestel ben gaan houden. Deze is al enkele keren uitgesteld door Vodafone, en zojuist opnieuw. Ik word er nu echt gek van en heb al die Vodafone-meuk erop ook niet nodig.
Wat zijn nu mijn opties? Ik ben erg gehecht aan Sense en was uitermate tevreden met de standaard (Nederlandse) ROM die op mijn oude unbranded One X stond. Wil ook gewoon mijn OTA updates houden, maar liefst wel van de Vodafone branding af komen. Wie heeft er tips?
Ik ben niet geheel onervaren in het custom ROM-gebeuren, maar zie momenteel door de bomen het bos niet meer. Meeste tutorials en webpagina's die ik tegenkom gaan over het draaien van onofficiële ROMs, wat ik liever niet wil.
Deze rom is de stock 2.17 rom: klikCorbataGames schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:00:
Recentelijk mijn HTC One X laten vallen, scherm kapot, en zodoende maar een contractverlenging gedaan bij Vodafone en een branded toestel gekregen zonder dat ik dit door had.
Ik weet alleen niet zeker of je een Vodafone branded One X ook zomaar kan unlocken enzo.
Bij de Desire was er toen een goldcard nodig om hem eerst te kunnen de-branden.
Stel nou dat dat niet nodig is en je installeert de Odexed versie van die rom, dan is de telefoon dus weer zoals je het voorheen had. Daarna zal je ook de normale updates krijgen van HTC en niet meer afhankelijk zijn van Vodafone.
Je moet dus wel even uitzoeken of je een branded telefoon ook gewoon kan unlocken.
Edit:
- Zover ik kan vinden zal het debranden niet echt gaan. Een Stock RUU rom ook niet.
- Het lijkt er wel op dat je gewoon kan Unlocken en een custom rom kan installeren.
- Daarom zou je ook deze stock rom moeten kunnen installeren. Waarschijnlijk zelfs de Odexed versie zodat je in de toekomt weer updates krijgt. Eventueel moet je dat even in het topic navragen.
[ Voor 21% gewijzigd door _MB_ op 29-08-2012 17:08 ]
Canon Digital Ixus V2
Ik heb de LeeDroid draaien. Lijkt erg op stock, met sense etc. maar dan getweakt en extra opties. Draait als een speer en maakt het toestel veel sneller. Dus mocht je gaan flashen is dit zeker een rom om te overwegen.
Ik moet zeggen ik kom ook van die ROM af alles werkt perfect etc. alleen loopt ver achter qua updates houd daar rekening meeTarabass schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:19:
Ik heb de LeeDroid draaien. Lijkt erg op stock, met sense etc. maar dan getweakt en extra opties. Draait als een speer en maakt het toestel veel sneller. Dus mocht je gaan flashen is dit zeker een rom om te overwegen.
Klopt. De cooker heeft weinig tijd, om persoonlijke redenen, maar de roms van hem zijn van hoge kwaliteit. Ik blijf hopen op een update, al heb ik nooit nadelen gehad van de icecream rom
De 2.17 update heeft wel een hoop verbeteringen gebracht.Tarabass schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:10:
Klopt. De cooker heeft weinig tijd, om persoonlijke redenen, maar de roms van hem zijn van hoge kwaliteit. Ik blijf hopen op een update, al heb ik nooit nadelen gehad van de icecream rom
Je kan dan beter kiezen voor Insertcoin. Deze is ongeveer gelijk aan Leedroid maar wel gewoon geüpdatet.
Canon Digital Ixus V2
Vandaag ook maar eens Jelly Bean geinstalleerd:

Werkt naar mijn mening nog niet helemaal soepel maar wel acceptabel (:

Moet je nu eens terug gaan naar een Sense 4.04 rom, dan draaide JB toch echt wel soepelq-enf0rcer.1 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 01:09:
Vandaag ook maar eens Jelly Bean geinstalleerd:
[afbeelding]
Ik draaide die AOSP JB Rom voor de HTC One X maar vond de Camera ondermaats, daarom zit ik nu weer terug op ARHD met al de Performance tweaks aan + JB Overgangen maar toch is dat gewoon een langzamere ervaring t.o.v. JB,
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
JB draait idd wel soepeler, wat ik erg storend vind is dat CM10 vaak wel een softreboot doet als de GPS en Facebook aan staat. http://forum.xda-develope...p=29651949&postcount=2184
Dat was voor mij wel een reden om weer terug te gaan naar ARHD, maar ik heb gezien dat JB CM10 erg soepel is en kan niet wachten tot ze die bug eruit kunnen halen.
Dat was voor mij wel een reden om weer terug te gaan naar ARHD, maar ik heb gezien dat JB CM10 erg soepel is en kan niet wachten tot ze die bug eruit kunnen halen.
Die bug zit er al een hele hoop builds in helaas, is al een paar keer als "gefixd" gemarkeerd maar blijft terug komen.
Anders zou je de AOSP JB HOX rom moeten proberen, die heeft naar mijn mening een betere ervaring dan de huidige CM10 rom's
Edit: Ik krijg trouwens met die CM10 builds maar erg lastig mobiele data, er zijn wel meer mensen die dit probleem hebben maar er wordt helaas niet echt iets aan gedaan. met GetRIL nieuwe modem firmware laden lost het probleem maar enkele uren op helaas.
Anders zou je de AOSP JB HOX rom moeten proberen, die heeft naar mijn mening een betere ervaring dan de huidige CM10 rom's
Edit: Ik krijg trouwens met die CM10 builds maar erg lastig mobiele data, er zijn wel meer mensen die dit probleem hebben maar er wordt helaas niet echt iets aan gedaan. met GetRIL nieuwe modem firmware laden lost het probleem maar enkele uren op helaas.
[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 30-08-2012 12:56 ]
Bedankt allemaal voor de antwoorden, ik moet er toch even goed over na gaan denken
Ik heb met CM10 van Trip icm met zijn 9A kernel nergens last van. Mobiele data, WiFi, GPS, alles werkt prima. Sinds kernel nummer 7 ook al geen reboots of hitteproblemen gehad. Enige kleine ergernis is dat de het bovenste deel van het scherm trager lijkt up te daten - valt me alleen op als je in landscape snel scrollt.Donstil schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:55:
Hij doet het nu wel perfect. Geen idee waarom de rom op het begin nog af en toe een beetje haperde. Enige bug tot nu toe is dat SongPop vastloopt bij het openen.Donstil schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:06:
[...]
Moet je nu eens terug gaan naar een Sense 4.04 rom, dan draaide JB toch echt wel soepel![]()
Ik draaide die AOSP JB Rom voor de HTC One X maar vond de Camera ondermaats, daarom zit ik nu weer terug op ARHD met al de Performance tweaks aan + JB Overgangen maar toch is dat gewoon een langzamere ervaring t.o.v. JB,
Heb ik ook altijd na het Flashen, zal wel dingen indexeren oid.q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:00:
[...]
Hij doet het nu wel perfect. Geen idee waarom de rom op het begin nog af en toe een beetje haperde. Enige bug tot nu toe is dat SongPop vastloopt bij het openen.
Ja ik ben niet de enige met het probleem maar het komt niet vaak voor, daarom is het waarschijnlijk lastig om het probleem te constateren._gibeon_ schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:40:
[...]
Ik heb met CM10 van Trip icm met zijn 9A kernel nergens last van. Mobiele data, WiFi, GPS, alles werkt prima. Sinds kernel nummer 7 ook al geen reboots of hitteproblemen gehad. Enige kleine ergernis is dat de het bovenste deel van het scherm trager lijkt up te daten - valt me alleen op als je in landscape snel scrollt.
Is de camera al opgelost? Ik heb Alpha4 als laatste build gedraaid maar daar was de camera een stuk minder. Zeker icm Sense rom en Camera Tweaks (van XDA)
De camera werkt wel, maar op een lagere resolutie en absoluut niet dezelfde kwaliteit.
Ik heb vorige week ook de rom van tripnraver eens getest. Eerste wat me wéér opviel was (ook andere jellybeanroms), dat het touch-screen-gebeuren nog steeds niet goed werkt. Net of deze steeds opnieuw moet opstarten of iets dergelijks. Moeilijk te omschrijven vind ik. Als je met je scherm bezig bent niets aan de hand, maar als je ff iets zit te lezen of even naar tv kijkt bv. en dan weer verder scrollt, is het net of het scherm de eerste 1 à 2 seconden niet goed reageert.
Tweede puntje wat me opviel aan trips rom met trips nieuwste custom kernel was dat 's nachts mijn batterij even 40% leeggeslurpt was. Bij een sense rom is dat meestal 0%
.
Maar het blijft retesnel dat AOSP en in geval van jelly bean nog soepeler.
Ik hoop dat de developers dat touch-screen-dingetje kunnen oplossen, want dat is met sommige apps echt irritant. En anders wordt het vast wel opgelost als de officiele JB-update van HTC uitgebracht wordt.
Tweede puntje wat me opviel aan trips rom met trips nieuwste custom kernel was dat 's nachts mijn batterij even 40% leeggeslurpt was. Bij een sense rom is dat meestal 0%

Maar het blijft retesnel dat AOSP en in geval van jelly bean nog soepeler.
Ik hoop dat de developers dat touch-screen-dingetje kunnen oplossen, want dat is met sommige apps echt irritant. En anders wordt het vast wel opgelost als de officiele JB-update van HTC uitgebracht wordt.
Wilde ook JB gaan flashen, maar zie er toch maar vanaf door deze posts. Draai nu de ARHD 9.2 rom. Die bevalt heel erg goed, is dan ook bijna stock maar met beter batterijduur.
Ik wil m'n rom gaan upgraden maar hij vind mijn drivers niet van mijn HTC One X. In apparaatbeheer blijft er zo'n leuk uitroeptekentje staan. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen, normaal ging dit auto na een re install van windows en vond hij ze automatisch. Hoe ga ik dit doen? Anders kan ik dus niet met fastboot werken omdat m'n hox niet herkend word...
met command adb devices vind ik ook niets
*edit* fixed. NVM!
met command adb devices vind ik ook niets
*edit* fixed. NVM!
[ Voor 8% gewijzigd door Mu.siQ op 31-08-2012 14:33 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Afgelopen week toch ook maar overgestapt naar de viperX rom, (hoe langer ik wachtte met een custom rom, hoe langer ik mijzelf voor de gek hield
) Heb mijn oude galaxy wel 100x geflashed.
Was echt een fluitje van een cent, gewoon goed lezen en zodra CWM erop staat is het weer als vanouds.
Na het flashen werden alle apps uit de market weer geïnstalleerd, vervolgens whatsapp en smsjes terug zetten en alles was weer als vanouds, alleen beter.
Bij de eerste volledige laadcyclus had ik een screen on tijd van bijna 5 uur, inclusief een half uur bellen, heel wat whatsapp verkeer, google reader en mail regelmatig checken en alles syncen. Wel hele dag wifi en een lage helderheid ingesteld. Met stock heb ik dergelijke resultaten nog niet gehaald.
Churandy zal zeggen: "Ik ben blij man"
Was echt een fluitje van een cent, gewoon goed lezen en zodra CWM erop staat is het weer als vanouds.
Na het flashen werden alle apps uit de market weer geïnstalleerd, vervolgens whatsapp en smsjes terug zetten en alles was weer als vanouds, alleen beter.
Bij de eerste volledige laadcyclus had ik een screen on tijd van bijna 5 uur, inclusief een half uur bellen, heel wat whatsapp verkeer, google reader en mail regelmatig checken en alles syncen. Wel hele dag wifi en een lage helderheid ingesteld. Met stock heb ik dergelijke resultaten nog niet gehaald.
Goed gedaan! Geniet van de uitgebreide opties van de ViperX rom! Ben er zelf ook echt over te spreken.Alieunited schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:52:
Afgelopen week toch ook maar overgestapt naar de viperX rom, (hoe langer ik wachtte met een custom rom, hoe langer ik mijzelf voor de gek hield) Heb mijn oude galaxy wel 100x geflashed.
[ Voor 4% gewijzigd door ViNOK16Bit op 31-08-2012 16:19 ]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in ARHD ook de OTA functie mis hoor. Je blijft aan het flashen, dit schiet niet op.
Ja dat is een beetje knullig idd, ontbreekt echt nog bij een prachtige rom als ARHD is.KaiseRRuby schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:30:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in ARHD ook de OTA functie mis hoor. Je blijft aan het flashen, dit schiet niet op.
Ook het steeds opnieuw moeteninstalleren van de tweaks enz is irritant.
Ben zelf ook overgestapt van ARHD naar ViperX. Nog sneller dan ARHD en de OTA feature is briljant. Ook de camera is stukken beter bij ViperX als je de HQ camera aanvinkt tijdens de custom installation.
Bezig met rooten voor VX, maar bij de stap waarin je in CMD de fastboot identifier code moet invoeren (stap 14 OP) krijg ik de melding dat fastboot niet wordt herkend als interne of externe opdracht. In apparaatbeheer staat mn HOX wel degelijk als herkend... Verder de OP/deze guide gevolgd;
http://www.guidingtech.co...uide-1-unlock-bootloader/
Iemand enig idee?
/edit; laat maar, ik ben een lul. Vergeten de zip uit te pakken.
Iemand enig idee?
/edit; laat maar, ik ben een lul. Vergeten de zip uit te pakken.
[ Voor 8% gewijzigd door Obiter dictum op 01-09-2012 13:12 ]
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Staat er FASTBOOT USB in je bootloader of HBOOT? Je moet de eerste hebben.Obiter dictum schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:09:
Bezig met rooten voor VX, maar bij de stap waarin je in CMD de fastboot identifier code moet invoeren (stap 14 OP) krijg ik de melding dat fastboot niet wordt herkend als interne of externe opdracht. In apparaatbeheer staat mn HOX wel degelijk als herkend... Verder de OP/deze guide gevolgd;
Iemand enig idee?
In het ARHD topic op XDA heeft Mike een nieuwe build aangekondigd en iedereen daar is nu niet mee te houden.
Ik kan alleen niet vinden wat er nieuw zou kunnen zijn, iemand hier enig idee?
Nog maar een vraag dan; ik probeer Venom X te installeren, en volgens de thread is dat een kwestie van;
* bootloader unlocken = check
* root = check
* CWM = check
Good to go, zou je denken. Ik download van http://www.morto.org/android/ hun flasher, draai start.bat en deze geeft vervolgens aan dat er geen device found is. Zit op HOX in homescreen, verbonden en charge only. Anyone?
* root = check
* CWM = check
Good to go, zou je denken. Ik download van http://www.morto.org/android/ hun flasher, draai start.bat en deze geeft vervolgens aan dat er geen device found is. Zit op HOX in homescreen, verbonden en charge only. Anyone?
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Verwijderd
Ik zou nog eventjes inlezen, je moet hem namelijk in fastboot mode zetten. Ik zou een aantal tutorials lezen als ik jou was.Obiter dictum schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:52:
Nog maar een vraag dan; ik probeer Venom X te installeren, en volgens de thread is dat een kwestie van;
* root = check
* CWM = check
Heb je de telefoon op charge mode staan en heb usb debugging aanstaan.Obiter dictum schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:52:
* root = check
* CWM = check
Zoja installeer dan eventjes de drivers via de flasher staat onder het extra menu
Had ik en ja, had ikMorto schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:21:
Heb je de telefoon op charge mode staan en heb usb debugging aanstaan.
Zoja installeer dan eventjes de drivers via de flasher staat onder het extra menu
@Dzr.013; daar moest je expliciet niet in fastboot voor zijn...
Je hebt iedergeval de goeie rom gekozenObiter dictum schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:39:
[...]
Had ik en ja, had ik. Ik heb het op een alternatieve manier in orde gekregen, dus ik draai nu VX
.
@Dzr.013; daar moest je expliciet niet in fastboot voor zijn...
Heel raar dat het bij jou niet werkte heb namelijk het script zelf geschreven + getest op Win XP vista 7.
Maarja mooi dat het allemaal nu opgelost is.
Verwijderd
Hij wou de ROM zelf installeren en niet een kernel flashen adhv jouw flasher, daarom dat het niet werkte.
AhaVerwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:37:
Hij wou de ROM zelf installeren en niet een kernel flashen adhv jouw flasher, daarom dat het niet werkte.
Ik zit te denken om morgen te gaan rooten en wil kijken naar Miui, iemand al ervaring met deze rom?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Muiu werkt prima doet me alleen teveel denken aan iOS en dat wil ik nietlekzzz schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:35:
Ik zit te denken om morgen te gaan rooten en wil kijken naar Miui, iemand al ervaring met deze rom?
Haha met het beste van AndroidMorto schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:15:
[...]
Muiu werkt prima doet me alleen teveel denken aan iOS en dat wil ik niet
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ja dat klopt zeer zeker ben meer van de AOKP maar heb nu de Venom rom met sense en dat werkt eigenlijk ook primalekzzz schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:25:
[...]
Haha met het beste van AndroidIn ieder geval bedankt
De insteek was beide; kernel en rom. Beide zijn ook gelukt, maar voor beide een enigszins afwijkende methode moeten gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:37:
VX is een goede rom trouwens, ik erger me alleen kapot aan het feit dat je de notificatietray echt helemaal naar beneden moet trekken om de eerste melding en de quicksettings te kunnen zien. Ik heb (op andere telefoons) ook roms gezien waar deze als eerste tevoorschijn kwamen, waardoor je de tray maar tot bijvoorbeeld 1/3e van het scherm hoeft te trekken voordat je de eerste notificatie zag. Mis ik ergens iets, of zit deze optie niet in VX?
Is eigen aan de rom,al meerdere mensen hebben dit vernoemd op xda.Obiter dictum schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:49:
[...]
De insteek was beide; kernel en rom. Beide zijn ook gelukt, maar voor beide een enigszins afwijkende methode moeten gebruiken.
VX is een goede rom trouwens, ik erger me alleen kapot aan het feit dat je de notificatietray echt helemaal naar beneden moet trekken om de eerste melding en de quicksettings te kunnen zien. Ik heb (op andere telefoons) ook roms gezien waar deze als eerste tevoorschijn kwamen, waardoor je de tray maar tot bijvoorbeeld 1/3e van het scherm hoeft te trekken voordat je de eerste notificatie zag. Mis ik ergens iets, of zit deze optie niet in VX?
Is volgens mij niet te veranderen maar voor de rest is het een super rom.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Zo duurde even voordat ik rootacces aan de praat kreeg. Bleek dat ik op de ene laptop wel en op de andere geen drivers had geinstalleerd. Hierdoor bleef hij hangen bij het verkrijgen van m'n id-token. Maar goed nu up and running :-) Op naar het flashen van een rom
Ook dit is inmiddels klaar, lekker weer Miui 2.8.31 draaiend
Ook dit is inmiddels klaar, lekker weer Miui 2.8.31 draaiend
[ Voor 11% gewijzigd door lekzzz op 02-09-2012 18:30 ]
Bumpje.Donstil schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:29:
In het ARHD topic op XDA heeft Mike een nieuwe build aangekondigd en iedereen daar is nu niet mee te houden.
Iemand enig idee?
Ik zie op die afbeeldingen van die rom echter van die rare aangepaste icoontjes en homescreens. Dat wil ik niet, ik wil gewoon zo stock mogelijk look&feel. Is dat ook mogelijk bij die ViperX rom?Xereon schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:43:
Ben zelf ook overgestapt van ARHD naar ViperX. Nog sneller dan ARHD en de OTA feature is briljant. Ook de camera is stukken beter bij ViperX als je de HQ camera aanvinkt tijdens de custom installation.
[ Voor 43% gewijzigd door KaiseRRuby op 03-09-2012 12:35 ]
Werd gek van het ontbreken van de app-drawer, verder een erg goede rom.lekzzz schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:35:
Mis hem nog niet maar anders gewoon een andere launcher en klaar denk ik zo.boratnl schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:03:
[...]
Werd gek van het ontbreken van de app-drawer, verder een erg goede rom.
Verwijderd
Iekzzz zou je over paar dagen iets kunnen zeggen over hoe de batterij zich verhoudt tot sense roms?
Heb miui aantal keer geprobeerd maar was batterij was een stuk minder bij mij.
Mike spreekt over "vandaag" als release dag, heeft mogelijk 10.x.x als build nr. Dus best een aardige upgrade al weet niemand nog iets.
In het ARHD topic is trouwens nog veel meer interessants te vinden. Er schijnt een Chinese dev te zijn die beweerd een HTC JB build te bezitten welke hij nu gedeeld heeft met een aantal bevriende ontwikkelaars (Buiten XDA om). Morgen komt de eerste rom gebaseerd op die gelekte test rom lek gaan nu de verhalen.
Edit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=31073006
Edit2: Blijkt niets te zijn,
Edit3: Inmiddels is ARHD 9.4.0 uit, blijkt gewoon een kleine update met wat bugfixes en een nieuwe Facebook app. Beetje een tegenvaller aangezien het op XDA helemaal opgehemeld werd voor hij uit kwam maar ach we gaan weer zitten wachten op de JB leak.
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 04-09-2012 10:09 . Reden: Linkie ]
Zal de komende dagen even in de gaten houden. Vandaag is niet echt eerlijk, speel er nog teveel meeVerwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:01:
Iekzzz zou je over paar dagen iets kunnen zeggen over hoe de batterij zich verhoudt tot sense roms?
Gisteren mijn One X in t grijs mogen ontvangen, meteen VenomX erop gezet en moet zeggen dat ik er tot nog toe erg tevreden over ben. Heerlijk snel tov mijn Desire HD en super simpel naar wens aan te passen.
Batterijduur en zo valt nog niks over te zeggen na 1 dag uiteraard.
jij laat er ook geen gras over groeiened-oorklep schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:26:
Gisteren mijn One X in t grijs mogen ontvangen, meteen VenomX erop gezet en moet zeggen dat ik er tot nog toe erg tevreden over ben. Heerlijk snel tov mijn Desire HD en super simpel naar wens aan te passen.
@lekzzz
Zou ook de Screen tijd vermelden. Nu is niet duidelijk hoe lang je scherm heeft aangestaan in de 19 uur.
Stand bye haal ik rustig 1 a 2 dagen met de standaard ROM namelijk. Maar met het scherm aan is het toch snel gebeurt.
Met de screen tijd erbij kunnen we dus goed zien of Miui het beter doet.
Zou ook de Screen tijd vermelden. Nu is niet duidelijk hoe lang je scherm heeft aangestaan in de 19 uur.
Stand bye haal ik rustig 1 a 2 dagen met de standaard ROM namelijk. Maar met het scherm aan is het toch snel gebeurt.
[ Voor 25% gewijzigd door MikeOO op 05-09-2012 08:36 ]
Ah dacht dat 43% voldoende info was maar zal hem nog even een andere keer posten. VAndaag heb ik hem aan de lader gehad ivm veelvuldig navigeren.MikeOO schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:34:
@lekzzz
Verwijderd
vandaag toch ook maar jelly bean miui geflashed (van RD) ben héél benieuwd naar batterijverbruik en of ik sense niet te veel mis
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 20:22 ]
Ha ik zag hem ook, begon al te twijfelen of ik ook wilde :-)Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:22:
vandaag toch ook maar jelly bean miui geflashed (van RD) ben héél benieuwd naar batterijverbruik en of ik sense niet te veel mis
Is de camera van die rom al vergelijkbaar met die van Sense?
(dat is namelijk nog de enige reden waarom ik nog op een sense rom zit)
Ik ben zeer tevreden, volgens mij zie ik geen verschilDonstil schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:04:
Is de camera van die rom al vergelijkbaar met die van Sense?
Ooh dat zou mooi zijn, is bij de andere JB roms namelijk niet altijd even goed.
Ik ga over een weekje een maand naar de VS en daar maak dusdanig ik veel foto's met mijn mobiel (Ondanks dat ik een goeie dslr mee neem) dat de kwaliteit maximaal moet zijn. Zou zonde zijn als ik thuis de helft weg moet gooien.
Over de Sense Rom camera ben ik wel tevreden namelijk.
Ik ga over een weekje een maand naar de VS en daar maak dusdanig ik veel foto's met mijn mobiel (Ondanks dat ik een goeie dslr mee neem) dat de kwaliteit maximaal moet zijn. Zou zonde zijn als ik thuis de helft weg moet gooien.
Helaas ben ik er niet zo kapot van: ik vind de kleuren te verzadigd en wanneer je de verzadiging op -1 zet, is het weer net te weinig. -0.5 zou perfect zijn, volgens mij. Zijn er oplossingen hiervoor? Of ben ik de enige die dat vindt?Donstil schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:35:
......
Sorry ik gebruik niet de Miui 2.8.31 RD, heb dus nog gewoons ICS basedDonstil schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:35:
Ooh dat zou mooi zijn, is bij de andere JB roms namelijk niet altijd even goed.
@Hierboven.
Oke dat verklaard het wel ja, dan zit je waarschijnlijk gewoon op een aangepaste sense rom.
Ik had het namelijk op XDA gevraagd en daar hadden ze het over een "chip" die alleen de HTC drivers kunnen gebruiken. oid.
Oke dat verklaard het wel ja, dan zit je waarschijnlijk gewoon op een aangepaste sense rom.
Ik had het namelijk op XDA gevraagd en daar hadden ze het over een "chip" die alleen de HTC drivers kunnen gebruiken. oid.
Always less. Other ROM's cannot use the Sense image chip by HTC which provides the awesome quality for e.g. burst shots.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Moet je durven. Straks merk je na een week een technisch mankement, HTC ziet je komen dat je geroote telefoon. Als ze onder garantie uit kunnen zullen ze het zeker niet laten.ed-oorklep schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:26:
Gisteren mijn One X in t grijs mogen ontvangen, meteen VenomX erop gezet
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Was er al bang voor, best jammer.Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:43:
@donstil
Camera komt niet in de buurt van een sense rom, ook de MIUI JB versie niet
Oke heel duidelijk, thnx.
Valt allemaal reuze mee, omwisselen voor een nieuwe zullen ze misschien niet doen maar repareren wel gewoon, zolang HTC niet aan kan tonen dat een defect door de root is gekomen zijn ze gewoon verplicht te repareren. Wat de voorwaarde dan ook zegt.westergas schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:20:
[...]
Moet je durven. Straks merk je na een week een technisch mankement, HTC ziet je komen dat je geroote telefoon. Als ze onder garantie uit kunnen zullen ze het zeker niet laten.
Nee die heeft nog steeds een 2.6 kernel, had ie ergens in de thread gezegd
[ Voor 30% gewijzigd door Powrot op 08-09-2012 14:17 ]
De notes zeggen wat anders, maar goed.Powrot schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:16:
Nee die heeft nog steeds een 2.6 kernel, had ie ergens in de thread gezegd
Ik heb het eventjes niet gevolgd, maar het kan best zijn dat hij twee versies heeft: eentje met kernel 3 en eentje (stable) met de 2.6-kernel.
Arhd 9.4.1 is gebaseerd op de laatste HTC Build inclusief kernel.
Expirimental build 2 heeft idd een 3.0 kenal icm sense 4.5
Expirimental build 2 heeft idd een 3.0 kenal icm sense 4.5
Ehm, nee. in de notes staat dit: "Based on 3.00.771.2" Dat is het versienummer wat HTC hanteert voor de ROM, dit heeft niets met de kernel te maken.
Verwijderd
Heb de EB van ARHD draaien, zag in de thread dat Mike1986 iemand met S-OFF zoekt (leuk al die afkortingen trouwens)
Onder info staat: Kernel 2.6......... & Smalband 2.12........ Build-nummer is inderdaad zoals in de post hierboven.
Helaas nog steeds geen 3 kernel dus
Onder info staat: Kernel 2.6......... & Smalband 2.12........ Build-nummer is inderdaad zoals in de post hierboven.
Helaas nog steeds geen 3 kernel dus
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 13:22 . Reden: typo ]
WIlde het net gaan aanpassen, heb inmiddels EB1 ook draaien en kernel is idd nogsteeds 2,6,xxxx
EB-1 draait trouwens wel lekker vlot alleen is nog wel erg expirimental. EB-2 Change log's staan ook al online maar die is nog niet te downloaden zo lijkt het.
Nu maar weer hopen op een JB Leak
EB-1 draait trouwens wel lekker vlot alleen is nog wel erg expirimental. EB-2 Change log's staan ook al online maar die is nog niet te downloaden zo lijkt het.
Nu maar weer hopen op een JB Leak
Vandaag de laatste update van Miui 2.9.7 erop gezet, die is lekker snel en snappie
Ik vraag me een beetje af hoe het nou zit met die 3.xx-release. Het is dus geen JB of nieuwe kernel, maar wel Sense 4.5, en een upgrade van versienummers 2.x naar 3.x. Dat zou betekenen dat het een grote update is (Sense dus waarschijnlijk), maar we nog geen JB krijgen. Die zou dus nóg later moeten komen.
Dat is dan toch wel teleurstellend.
Ja daar zat ik ook al aan te denken, erg jammer dat HTC hun klanten zolang laat wachten.
Sense 4.5 had makkelijk in de ijskast gekund tot de update naar JB, dit voelt een beetje als een goedhoudertje.
Dit is precies wat er mis is in de Android wereld, HTC zou 1x per jaar een highend toestel moeten uitbrengen en die continu updaten tot de volgende er is, net zoals Apple dat doet bv, of Samsung met hun Galaxy Sx lijn.
Jammer dat ze liever voor het uitmelken van de consument gaan (zoals met die HTC One X+ die in de wandelgangen wordt besproken.)
Sense 4.5 had makkelijk in de ijskast gekund tot de update naar JB, dit voelt een beetje als een goedhoudertje.
Dit is precies wat er mis is in de Android wereld, HTC zou 1x per jaar een highend toestel moeten uitbrengen en die continu updaten tot de volgende er is, net zoals Apple dat doet bv, of Samsung met hun Galaxy Sx lijn.
Jammer dat ze liever voor het uitmelken van de consument gaan (zoals met die HTC One X+ die in de wandelgangen wordt besproken.)
Verwijderd
Hoi,
Ik heb mijn telefoon geroot en er een andere ROM op gezet. Ik heb mijn telfoon via HTC op de originele manier geroot. Ik heb verschillende ROM's geprobeerd en moest toen de boot.img file flashen voordat de ROM werkte. Echter wil ik nu graag terug naar de originele ROM maar dit lukt mij niet. Kan iemand mij helpen?
Ik heb mijn telefoon geroot en er een andere ROM op gezet. Ik heb mijn telfoon via HTC op de originele manier geroot. Ik heb verschillende ROM's geprobeerd en moest toen de boot.img file flashen voordat de ROM werkte. Echter wil ik nu graag terug naar de originele ROM maar dit lukt mij niet. Kan iemand mij helpen?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 19:35 ]
Als je niet vertelt wat er niet lukt, wordt helpen moeilijk.
Vertel even waar het misgaat?
Heb je geen backup gemaakt van de originele ROM? Als je die hebt, kun je die terugflashen. (en de boot.img uit de backup halen en die óók terugflashen).
Anders moet je wss stock recovery opsnorren, die flashen en vervolgens de RUU flashen.
Vertel even waar het misgaat?
Heb je geen backup gemaakt van de originele ROM? Als je die hebt, kun je die terugflashen. (en de boot.img uit de backup halen en die óók terugflashen).
Anders moet je wss stock recovery opsnorren, die flashen en vervolgens de RUU flashen.
Het is nog een test versie dus ik zou er nog niet heel veel conclusies uit halen. Misschien is dit een rom waarbij ze alvast Sense 4.5 testen en dat de ontwikkeling van JB op een nieuwe kernel apart loopt en pas later Sense 4.5 en JB bij elkaar gevoegd worden.RoD schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:49:
Ik vraag me een beetje af hoe het nou zit met die 3.xx-release. Het is dus geen JB of nieuwe kernel, maar wel Sense 4.5, en een upgrade van versienummers 2.x naar 3.x. Dat zou betekenen dat het een grote update is (Sense dus waarschijnlijk), maar we nog geen JB krijgen. Die zou dus nóg later moeten komen.
What a fine day for Science! | Specs
Team Venom heeft gisteren de OTA 2.2.1 update vrijgegeven van de ViperX rom.
In het menu handmatig controleren op software update en dan krijg je eerst de 2.2.0 update (ca 26MB) Nadat die is geïnstaleerd krijg je de laatste versie (ca 11mb).

Met oa. CPU en Kernel OC/UV settings.

Draadje naar XDA voor volledige changelog
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1745176
In het menu handmatig controleren op software update en dan krijg je eerst de 2.2.0 update (ca 26MB) Nadat die is geïnstaleerd krijg je de laatste versie (ca 11mb).

Op XDA staat de ViperX rom als afbeelding met allemaal custom icoontjes.Alieunited schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:28:
Team Venom heeft gisteren de OTA 2.2.1 update vrijgegeven van de ViperX rom.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wil hem gewoon graag met de stock interface, dus met Sense etc. Is dat mogelijk?
ja hoor heb ik ook...je kunt kiezen of je Sense wil verwijderen of niet.KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:34:
[...]
Op XDA staat de ViperX rom als afbeelding met allemaal custom icoontjes.
Ik wil hem gewoon graag met de stock interface, dus met Sense etc. Is dat mogelijk?
Over ViperX gesproken; is er in die rom een mogelijkheid om backgroundapps minder snel te sluiten? Dat doet de HOX veel te snel, en had eigenlijk gehoopt dat ViperX dit op zou lossen maar helaas nog niet kunnen vinden...
Zeker, in deze versie kan je het venom menu de minfree settings aanpassen. Heb het nog niet uitgebreid getest, dus we zullen zien.Obiter dictum schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:04:
Over ViperX gesproken; is er in die rom een mogelijkheid om backgroundapps minder snel te sluiten? Dat doet de HOX veel te snel, en had eigenlijk gehoopt dat ViperX dit op zou lossen maar helaas nog niet kunnen vinden...
Screen:

Ah, had het scherm al wel gevonden, had alleen geen idee wat het wasAlieunited schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:31:
Zeker, in deze versie kan je het venom menu de minfree settings aanpassen. Heb het nog niet uitgebreid getest, dus we zullen zien.
Was het al bekend of Mike op zeer korte termijn OTA gaat toevoegen? Geen zin om het daar te vragen omdat ik dan most likely een flame op me af krijg van 'leer lezen' ofzo. Ja nja, ik heb zelden de mogelijkheid om te lezen en als ik dat doe ga ik niet eerst even 100 pagina's doorlezen.
Draait iemand al een JB rom die wel zuinig met de stroom omgaat?
TripNDroid. Ik haal ongeveer 3.5uur screen on time met het kijken van 720p film. Batterij gaat veel minder snel leeg dan met de standaard rom.boratnl schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:56:
Draait iemand al een JB rom die wel zuinig met de stroom omgaat?
Het was wel nodig de batterij opnieuw te calibreren omdat anders de eerste 10% heel snel verdwenen
Ik heb wel de nieuwste kernel geinstalleerd zonder GPU overclock.
Er is gewoon een zoekfunctie hoorXereon schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:51:
Was het al bekend of Mike op zeer korte termijn OTA gaat toevoegen? Geen zin om het daar te vragen omdat ik dan most likely een flame op me af krijg van 'leer lezen' ofzo. Ja nja, ik heb zelden de mogelijkheid om te lezen en als ik dat doe ga ik niet eerst even 100 pagina's doorlezen.
Nee, hij had andere prioriteiten. 1 van de redenen voor mij om de ViperX rom te installeren.Xereon schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:51:
HTC One X sinds maandag in bezit en had hem binnen 10 minuten geroot en voorzien van een custom rom. (Tricky, ik weet, echter ben ik al bijna 4 jaar in bezit van android-telefoons en heb zo vaak geflashed (minimaal 500x ofzo?) dat ik geen angst heb om het verkeerd te doen).
Na een aantal ROMS getest te hebben ben ik uitgekomen bij MIUI, die ik eigenlijk de meeste tijd ook gebruikte om mijn SGS 1 (naast CM9 en CM10). Ik ben erg tevreden over de accuduur.

Na een aantal ROMS getest te hebben ben ik uitgekomen bij MIUI, die ik eigenlijk de meeste tijd ook gebruikte om mijn SGS 1 (naast CM9 en CM10). Ik ben erg tevreden over de accuduur.

[ Voor 22% gewijzigd door FREAKJAM op 12-09-2012 13:12 ]
is everything cool?
ViperX 2.5.0 is uit, en bevat enkele Project Boter hacks. Interessant dus.
ViperX 2.5.0
Cleaned up VenomTweaks
Fixed undervolting when changing kernel
Removed Smooth Rosie Tweak - not required on Sense 4.1
Updated camera plus mod
Updated all 3rd party apps
Removed debugging info from all apps
Project butter - Hacks
Removed unnecessary files
MusicBox v3.0 Beatsmod
Several other improovements =)
[ Voor 56% gewijzigd door Zorian op 12-09-2012 16:31 ]
Super inderdaad. Ik wacht even op de OTA. Hopelijk vanavond beschikbaar.Xereon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:31:
ViperX 2.5.0 is uit, en bevat enkele Project Boter hacks. Interessant dus.
[...]
Deze is helaas niet als OTA. Je moet hem via de recovery eroverheen flashen, full wipe optioneel doch aanbevolen.ViNOK16Bit schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:36:
[...]
Super inderdaad. Ik wacht even op de OTA. Hopelijk vanavond beschikbaar.
Ah crap, ik zie het ja.. Dan maar flashen zodra ik tijd heb.Xereon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:37:
[...]
Deze is helaas niet als OTA. Je moet hem via de recovery eroverheen flashen, full wipe optioneel doch aanbevolen.
Edit: Aan de andere kant lijkt het er wel op dat ze op hun facebook pagina een OTA hadden aangekondigd... https://www.facebook.com/#!/venomroms
Edit2: En ja hoor. OTA was gisteravond te flashen. Scheelt me weer een full rom installatie met alle instellingen opnieuw aanpassen.
[ Voor 33% gewijzigd door ViNOK16Bit op 13-09-2012 09:35 ]
Is die op basis van ICS of JB?FREAKJAM schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:10:
HTC One X sinds maandag in bezit en had hem binnen 10 minuten geroot en voorzien van een custom rom. (Tricky, ik weet, echter ben ik al bijna 4 jaar in bezit van android-telefoons en heb zo vaak geflashed (minimaal 500x ofzo?) dat ik geen angst heb om het verkeerd te doen).
/knip