Ik heb na bijna twintig jaar besloten om maar weer eens serieus te gaan fietsen. Ik ga binnenkort eens bij de LBS (handig, zo'n startpost) kijken of er een tweedehands-instapmodel staat, maar ik heb ondertussen ook al een (nieuwe) Trek 1.1 2011 voor 550 euro gevonden. Als ik nog wat geld voor kleding en schoenen wil over wil hebben dan is dat ook wel ongeveer het budget wat ik in eerste instantie kwijt wil zijn. Het is alleen niet zo dat het budget niet rekbaar is, op zich zou ik ook wel voor een wat duurder model kunnen gaan. Wat voor overwegingen zouden jullie hebben om voor een duurder model te kiezen?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
* Jazzper zwaait mede namens MrAngry
ja iets met vroeger, studeren, dingen
Die deal die je hebt klinkt goed. Zoals met alles zit er een learning curve op wielrennen en het materiaal. Over een half jaar of jaar vanaf nu weet je al veel meer wat je wil en dan kun je altijd nog beslissen of je hier op blijft fietsen of hem verpatst (Zo'n recente Trek is best waardevast) en upgrade naar de fiets van je dromen (of een stapje die kant op). Ik, zei de gek, snap nooit zo waarom mensen van 0,0 direct een koude instap doen naar "voor 1500 euro was ik ook wel helemaal klaar". Wel goed voor de tweedehands markt
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
- Er zijn een aantal tussenstanden op mijn voorderailleur waardoor ik met het kleine blad voor alle kettingwielen achter, behalve het allerkleinste kan gebruiken (maar dat is ivm schuine ketting ook geen zinvol verzet, denk ik). Idem voor het grote voorblad. Dan zal helpen!
- Ik heb geen reactie gehad van janjansen.nl. De exacte herkomst van de fiets is onbekend, maar begin jaren 90 zal aardig kloppen. Is verder ook niet echt van belang natuurlijk.
- Jazzper vroeg hoe mijn campagnolo wielen overgaan naar shimano cassette. Kortweg: Geen idee, ik word er geen wijs uit. Staat ook verder niets zinnigs op de naaf, althans niet wat ik kan ontdekken.
Dank voor alle hulp!
[ Voor 6% gewijzigd door vliegnerd op 04-03-2013 17:46 ]
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Verwijderd
Nu ik je fiets wat beter bekijk zie ik dat het crankstel exact hetzelfde is als die van mijn Panasonic PR4000. Deze fiets komt uit 90-92. Ik heb ook een 105 crankstel en derailleur. Kan alleen niet op het stuur schakelen, maar ik vermoed dat dit later aan jouw fiets toegevoegd is.vliegnerd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:31:
Even terugkoppeling van de vragen die ik recent stelde (over deze fiets):
Zoals ik onlangs al vermeldde hier in dit topic heb ik van een collega een racefiets overgenomen omdat ik naast hardlopen ook erg graag wilde gaan wielrennen. Een Cube, Carbon frame, netjes afgemonteerd, nieuwe ketting, nieuwe remblokken, nieuwe banden eromheen, ik blij, hij blij. Heb hem sinds december en staat sindsdien hier bij mij in de gang. Echter... hoe vaker ik naar die fiets kijk, hoe vaker het gevoel me bekruipt dat ie te klein voor me is. Nu is die collega iets kleiner als ik (al is het niet heel veel) maar aangezien ie al 30 jaar fietst en ik hem min of meer blind vertrouw ging ik volledig op zijn woorden "geloof me, deze maat is helemaal goed voor jou" af.
Ik weet het, geen slimme actie, maar vandaag dacht ik uit m'n werk: ach... ik meet m'n binnenbeenlengte even op en dan kijk ik of het overeenkomt. Binnenbeenlengte is +/- 83cm. Framemaat is 56. Ik ben 1.82 lang.
Ik lees verschillende manieren van framematen bepalen, x 0,66 / x 0,68. Op basis van lengte, op basis van vorm van het frame, etc. etc. Misschien kijk ik helemaal verkeerd naar die fiets en vergelijk ik hem teveel met mijn "gewone" fiets, maar ik hoop eigenlijk dat jullie me de bevestiging kunnen geven dat deze fiets de juiste afmetingen heeft voor mij. Als ik er op zit kom ik net aan met m'n tenen tot de grond, maar ik begrijp dat dat geen juiste maatstaaf is
Hieronder nog een brakke telefoonpic van mij, naast de fiets
De Agree GTC? is een hele mooie fiets. Heb zelf ook getwijfeld om deze te kopen met 105 afmontage of de Agree Pro (beide 2012) van allu en Ultegra, maar ben voor de Agree Pro gegaan. Wat mij werd verteld, was dat ik een maat 60 moest hebben en dat Cube modellen 2 maten kleiner uitvallen. In jou geval zou je mogelijk een maat 58 moeten hebben.Denman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:14:
Aangezien het fietsseizoen voor mij steeds dichterbij komt (en eigenlijk al is begonnen voor de meesten hier) heb ik toch even een vraag aan jullie.
Zoals ik onlangs al vermeldde hier in dit topic heb ik van een collega een racefiets overgenomen omdat ik naast hardlopen ook erg graag wilde gaan wielrennen. Een Cube, Carbon frame, netjes afgemonteerd, nieuwe ketting, nieuwe remblokken, nieuwe banden eromheen, ik blij, hij blij. Heb hem sinds december en staat sindsdien hier bij mij in de gang. Echter... hoe vaker ik naar die fiets kijk, hoe vaker het gevoel me bekruipt dat ie te klein voor me is. Nu is die collega iets kleiner als ik (al is het niet heel veel) maar aangezien ie al 30 jaar fietst en ik hem min of meer blind vertrouw ging ik volledig op zijn woorden "geloof me, deze maat is helemaal goed voor jou" af.
Ik weet het, geen slimme actie, maar vandaag dacht ik uit m'n werk: ach... ik meet m'n binnenbeenlengte even op en dan kijk ik of het overeenkomt. Binnenbeenlengte is +/- 83cm. Framemaat is 56. Ik ben 1.82 lang.
Ik lees verschillende manieren van framematen bepalen, x 0,66 / x 0,68. Op basis van lengte, op basis van vorm van het frame, etc. etc. Misschien kijk ik helemaal verkeerd naar die fiets en vergelijk ik hem teveel met mijn "gewone" fiets, maar ik hoop eigenlijk dat jullie me de bevestiging kunnen geven dat deze fiets de juiste afmetingen heeft voor mij. Als ik er op zit kom ik net aan met m'n tenen tot de grond, maar ik begrijp dat dat geen juiste maatstaaf is
edit; heb zelf een bbl van 86/87 cm.
Als je op de fiets zit, klikt je schoen in, en je zet de pedaal naar onderen, dan hoort je been net niet gestrekt te zijn geloof ik.

Vervolgens, als je met je handen op het stuur zit, zou je de wielspanner van je voorwiel niet moeten kunnen zien. Correct me if I'm wrong?
[ Voor 9% gewijzigd door TheCrius op 04-03-2013 19:39 ]
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Verwijderd
Ik ben 1.83 met een bbl van 87.5 en heb een 58cm frame. Elk frame heeft een verschillende geometrie. Bij mijn fiets is de bovenbuis bijvoorbeeld 56cm. Kijk even bij jou frame hoe dit er voor staat. De Panasonic die hier boven staat is trouwens 56cm gaat ook prima. Kan mij voorstellen dat je een iets langere stuurpen wilt, maar aan de andere kant, je begint net, dan is iets rechter op zitten ook goed wellicht.Denman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:14:
Aangezien het fietsseizoen voor mij steeds dichterbij komt (en eigenlijk al is begonnen voor de meesten hier) heb ik toch even een vraag aan jullie.
[afbeelding]
Ben zelf ook 1.82 en rijd ook op een 56, maar da's wel een Amerikaan dus andere geometrie dan Cube.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Misschien een idee om eens langs de LBS te gaan? In ieder geval is een iets te klein frame eenvoudig 'op maat' te maken, bijvoorbeeld met een iets hoger zadel en langere stuurpen. Beter dat dan een te grote fiets.Denman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:14:
[afbeelding]
Werk in ieder geval van pedalen naar zadel naar stuur, en niet andersom. Ga dus niet je zadel naar achteren zetten wanneer je te dicht op het stuur zit. Je zet eerst het zadel goed qua hoogte en horizontale positionering t.o.v. de pedalen. Daarna ga je de afstand tussen zadel en stuur optimaliseren, eventueel met een andere stuurpen.
Ik rijd zelf trouwens op een fiets van 57 en ben 1.82 lang.
Of knie boven tenen, dat is makkelijker zelf te zien dan een hoek van 150 gradenTheCrius schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:25:
[...]
Als je op de fiets zit, klikt je schoen in, en je zet de pedaal naar onderen, dan hoort je been net niet gestrekt te zijn geloof ik.
[afbeelding]
Die snap ik niet. Wat zou het zicht op de snelspanner weg moeten nemen? Het stuur?Vervolgens, als je met je handen op het stuur zit, zou je de wielspanner van je voorwiel niet moeten kunnen zien. Correct me if I'm wrong?
[ Voor 20% gewijzigd door argro op 04-03-2013 22:16 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ben ik het volledig mee eens! In de praktijk rijd ik vlak (geen polder hierhavana schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:07:
Een 12-25 heeft vrijwel hetzelfde verloop als een 12-27. Beide missen de 18. Op het vlakke zijn ze praktisch vergelijkbaar.
Zoals Argro terecht opmerkt, als je 10-speed hebt dan is 2 cassettes onvermijdelijk of je moet enorme concessies willen doen aan je verloop.
12-23 is heerlijk voor in de polder, 12-27 (of iets soortgelijks) ideaal voor in het hooggebergte.
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Stuur: alu Deda Newton 31 Shallow drop 44cm: 254 gram (carbonnen 3T Rotundo is bv 200 gram).
Stuurpen: alu BBB BSP-10 LitePost van 358 gram (Thomson Elite is 250 gram ongeveer)
De build list zit nu op 8,5 kilo. Niet mega licht, maar voor iemand die van oude meuk en staal komt al een hele vooruitgang. Waar mogelijk probeer ik grammen te smokkelen. Niet manikaal, maar voor de fun (ik kan uit veel onderdelen kiezen dus als het even kan de lichtste). Nou ja, eerst maar in elkaar en later upgraden.
Crap; heb mooie Deda zadelpen gezien, staan ze te boek als alsnog zeer zwaar (333 gram). Zelfs een Bontrager Select Basic die ik hier heb is lichter (280 gram en nog langer ook). Was wel cool: Alles Dedacciai zien te krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door Jazzper op 04-03-2013 23:28 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Het stuur inderdaad.Die snap ik niet. Wat zou het zicht op de snelspanner weg moeten nemen? Het stuur?
Maar dat hangt toch ook heel erg van de voorvork af? De voorvorken hadden altijd een flinke bocht onderin, maar worden de laatste jaren steeds rechter, tot kaarsrecht aan toe. Dat maakt uit voor de positie van de as van het wiel t.o.v. o.a het stuur. De vuistregel dat je met de handen op het stuur (waar op het stuur?) de snelspanner niet mag kunnen zien wordt daarmee m.i. veel te onnauwkeurig. Ook zit je volgens die vuistregel eerder goed bij een plat (breder stuur), want dan is de snelspanner eerder uit het zicht.
[ Voor 10% gewijzigd door argro op 05-03-2013 08:10 ]
Verwijderd
Als je perse wil dan kan je 45-60 minuten herstel doen.
edit: Vanmiddag vrijgenomen
[ Voor 94% gewijzigd door MrAngry op 05-03-2013 08:34 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Verwijderd
ShitMrAngry schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:29:
Nee dus
Als je perse wil dan kan je 45-60 minuten herstel doen.
edit: Vanmiddag vrijgenomen
Ik heb toevallig 1 maand geleden een trek 1.1 uit 2011 voor 475 gekocht met maar 300km gereden.Shabbaman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:47:
Hallo![]()
Ik heb na bijna twintig jaar besloten om maar weer eens serieus te gaan fietsen. Ik ga binnenkort eens bij de LBS (handig, zo'n startpost) kijken of er een tweedehands-instapmodel staat, maar ik heb ondertussen ook al een (nieuwe) Trek 1.1 2011 voor 550 euro gevonden. Als ik nog wat geld voor kleding en schoenen wil over wil hebben dan is dat ook wel ongeveer het budget wat ik in eerste instantie kwijt wil zijn. Het is alleen niet zo dat het budget niet rekbaar is, op zich zou ik ook wel voor een wat duurder model kunnen gaan. Wat voor overwegingen zouden jullie hebben om voor een duurder model te kiezen?
Prima fiets om mee te beginnen. Heb er tot nu toe nog geen spijt van gehad. Je moet tenslotte toch gewoon zelf trappen
www.degroot-it.nl
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Twee dagen D1 achter elkaar kan wel, maar niet als je nog weinig hebt getraind. Ik zou vandaag gewoon lekker 1,5 uur herstel doen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:40:
[...]
ShitHeb echt zin om te fietsen. Dan 60min herstel doen. Vorig jaar heb ik de mont Ventoux gedaan, toen gaf iemand het advies, volgens mij was jij dat dat je prima twee dagen achter elkaar D1 kan doen. Hoe kan het dat ik nu zo'n last heb van D1? Of komt dit vaker voor?
Verwijderd
Duidelijk, bedankt. Hoe ben jij/zijn jullie trouwens aan je kennis over trainen gekomen?havana schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:49:
[...]
Twee dagen D1 achter elkaar kan wel, maar niet als je nog weinig hebt getraind. Ik zou vandaag gewoon lekker 1,5 uur herstel doen.
dat dacht ik ookShabbaman schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:46:
Ja, en als ik zwaarder moet trappen ben ik ook eerder fit
Juist omdat je die kleine versnellingen bijna nooit pakt. Ik zit (begin pas) altijd voor op het binnenblad ( heb een compact) en achter wisselt het vaak tussen speed 5 en 6. Lekker om iig kilometers en ritme in de benen te kriigen en conditie op te bouwen ( heb bijna 8 jaar niet gesport
www.degroot-it.nl
Even kijken of ik het voor elkaar krijg om wat extra tijd voor de terugweg vanmiddag te regelen, het is echt heerlijk weer
Waarom je nu je benen voelt is niet zozeer de D1, maar als je 85km fiets aan 25 gemiddeld, dan heb je dus bijna 3,5 uur gefietst. Als je daarvoor weinig getraind hebt, dan is dat nogal een lengte van je training. Als profs weer beginnen trainen voor het nieuwe seizoen, dan beginnen ze gewoon met iets meer dan 2 uur voor de eerste duurtraining, niet direct 3,5Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:40:
[...]
ShitHeb echt zin om te fietsen. Dan 60min herstel doen. Vorig jaar heb ik de mont Ventoux gedaan, toen gaf iemand het advies, volgens mij was jij dat dat je prima twee dagen achter elkaar D1 kan doen. Hoe kan het dat ik nu zo'n last heb van D1? Of komt dit vaker voor?
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Verwijderd
Waarom ik mij er over verbaas is dat ik sinds Januari al 2x door de week 1-2 uur op de tacx zit en 3-4 uur in het weekend heb gefietst. Had dus verwacht dat ik niet meer last zou hebben van 3,5 uur buiten fietsen. Tot nu toe heb ik eigenlijk ook geen last nog gehad, ook niet van 2 uur d2 vorige week bijvoorbeeld. Nouja, klein dipje.the_RJ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:31:
[...]
Waarom je nu je benen voelt is niet zozeer de D1, maar als je 85km fiets aan 25 gemiddeld, dan heb je dus bijna 3,5 uur gefietst. Als je daarvoor weinig getraind hebt, dan is dat nogal een lengte van je training. Als profs weer beginnen trainen voor het nieuwe seizoen, dan beginnen ze gewoon met iets meer dan 2 uur voor de eerste duurtraining, niet direct 3,5.
Na een kwartier merkte ik al dat de benen niet meegingen, dat ik enorm hard begon te zweten en dat ik licht duizelig werd. Dus meteen naar huis gegaan. Vandaag ook licht last van mijn benen, terwijl ik anders na 2 uur fietsen nooit last heb, en nu na een half uurtje losfietsen gaat het toch mis. Dus misschien broeit er bij jou ook wel iets.
Of misschien andere houding op de fiets, heb je iets anders afgesteld? Of meer tegenwind dan je doorhad waardoor je zwaarder hebt getrained. Kan nog wel aan een aantal zaken liggen.
Zitvlees, tegenwoordig doefiets.nlVerwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:54:
[...]
Duidelijk, bedankt. Hoe ben jij/zijn jullie trouwens aan je kennis over trainen gekomen?
Verwijderd
Alle recente racevoorvorken hebben een sprong van 43-45 mm, of het ding recht of krom is maakt niet uit.argro schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:09:
[...]
Maar dat hangt toch ook heel erg van de voorvork af? De voorvorken hadden altijd een flinke bocht onderin, maar worden de laatste jaren steeds rechter, tot kaarsrecht aan toe. Dat maakt uit voor de positie van de as van het wiel t.o.v. o.a het stuur.
Kon na 40 minuten de arm en been stukken wegstoppen en heb ze pas het laatste stukje weer nodig gehad. 19 graden claimde de garmin op het hoogtepunt.
Pen opgehaald.havana schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 07:16:
Deda liegt enorm over de gewichten, vaak 20% hoger in de praktijk.
Op papier 333 gram
In praktijk 282 gram
Deda andersom dus in dit geval
Verwijderd
Ik heb er een stuk of 4, van Pro tot Ritchey carbon en daartussen een BBB en Noname elcheapo en het zit allemaal rond de 220 gram.
De Ritchey en BBB waren onderdeel van een fiets/frame , de Pro en Noname kostten me 5 knaken.(2e hands)
Het hoeft niet echt duur te worden tenzij je nieuw/bling/alles 1 merk wil
Absoluut super weer: http://app.strava.com/activities/43275663. Hier geen beenstukken en armstukken nodig gehad, wel een jasje tegen de wind.MrAngry schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:18:
Wat een topmiddag. http://app.strava.com/activities/43258237
Kon na 40 minuten de arm en been stukken wegstoppen en heb ze pas het laatste stukje weer nodig gehad. 19 graden claimde de garmin op het hoogtepunt.
Everytime I suffer I become a better man because of it
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Op 4 april heb ik mijn 2e bezoek met de forensische arts voor de juridische afhandeling van mijn letsel. Wanneer dit eenmaal bevestigd is door de forensische arts kan mijn advocaat gaan onderhandelen met de verzekeringmaatschappij voor letselschade vergoeding en vergoeding van materiële schade.
Succes met het herstel!
Jammer dat de temperatuur na vandaag weer flink gaat dalen.
Verwijderd
Dank je! Ik heb heel erg veel zin om weer te gaan fietsen, alleen moet ik eerst weer "vertrouwen" krijgen in het gevoel van sterkte in mijn linker schouder. Ook zal ik moeten wachten op mijn nieuwe racefiets, dus kan ik nu enkel beginnen met mijn baanfiets over vlak. Met klimmen begin ik later wel gezien dat meer "trekken" is aan de schouderspartyondude schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:12:
Die bobbel wordt uiteindelijk iets kleiner, is mijn ervaring. Ik ben vorig jaar op 1 april ter voorbereiding op de AGR met de groep hard onderuit gegaan, ook sleutelbeen gebroken toen.
Succes met het herstel!
Verwijderd
Ik ook hoor, ik voelde meteen dat er iets niet goed was, en met de adrenaline kick heb ik mijn zooi bijeen geraapt en ben ik naar de kant van de weg gelopen terwijl mijn fiets maatje zich op "de rest" bekommerde.partyondude schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:51:
...toen ik geland was wist ik al hoe laat het was en maakte ik me meer zorgen om mijn carbon fiets van toen 4 weken oud
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
En ontopic; ik heb een speciale neusspray gekregen bij de apotheek. Even de naam gegoogled; is het een Corticosteroïde. Staat op de lijst van verboden middelen. Zijn in het verleden wel wielrenners mee gepakt waaronder Rudolfo "de apotheker" Massi. Wikipedia: Rodolfo Massi
Helemaal hot deze dagen! Trainen (vanuit bed) voor de AGR onderwijl corticosteroide gebruikend. Ik ga mijn verhaal verkopen denk ik haha.
[ Voor 7% gewijzigd door TheCrius op 07-03-2013 19:20 ]
Ben benieuwd naar de kwaliteit van mijn bestelde setje Chinese 'Garmin'-shirt + broek van 30 euro danVerwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:09:
"There is no such thing as bad weather, only bad clothing"
Ziet er goed uit! Lekker clean. Mag ik vragen wat die set weegt? Het is full carbon toch? Heb je ook remblokken erbij?TheCrius schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:42:
De wielen uit China zijn eindelijk binnen. Het pakket was op terugweg naar de zender, gelukkig wist de post ze te onderscheppen. Ben erg te spreken over het resultaat! Nu nog kijken hoe ze rollen en de berijder weer op conditie.![]()
[afbeelding]
Andere vraagje: was er niet een GoT-clubje voor Strava? Ben er toch mee aan de slag gegaan, best leuk stiekem.
Er wordt veel gefietst hier!
Het is full carbon inderdaad, 5 cm. Heb ze niet nagewogen maar volgens de website:TheLemon schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:34:
[...]
Ziet er goed uit! Lekker clean. Mag ik vragen wat die set weegt? Het is full carbon toch? Heb je ook remblokken erbij?
Andere vraagje: was er niet een GoT-clubje voor Strava? Ben er toch mee aan de slag gegaan, best leuk stiekem.
66.2+247.2gram voor de hub + 480 gram per velg = 1273,4 gram
20 spaken voor en 24 spaken achter á 6,72gram = 296 gram
1570 gram. +-
De remblokken zaten er idd bij. Had alleen zelf al een los setje aangekocht van futurumshop.
[ Voor 10% gewijzigd door TheCrius op 08-03-2013 15:44 ]
Ben benieuwd naar je ervarin hiermee, hou ons op de hoogte ajb.woekele schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:23:
[...]
Ben benieuwd naar de kwaliteit van mijn bestelde setje Chinese 'Garmin'-shirt + broek van 30 euro danWe zullen zien.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ik heb zelf vorig jaar in een chinees garmin pakje gefietst, vind de kwaliteit zeker niet slecht.Taigu schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:38:
[...]
Ben benieuwd naar je ervarin hiermee, hou ons op de hoogte ajb.
Kan het alleen moeilijk vergelijken, aangezien dit mijn eerste fiets kleren zijn.
Maar voor mijn idee is het prima spul.
Doe ik. Heb ook gelijk een Disovery-setje besteld, maar dan met lange mouwen/pijpen. 35 euro. Verzending kan wel een paar weken duren, dus heb geduldTaigu schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:38:
[...]
Ben benieuwd naar je ervarin hiermee, hou ons op de hoogte ajb.
Waar heb je die besteld?woekele schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:06:
[...]
Doe ik. Heb ook gelijk een Disovery-setje besteld, maar dan met lange mouwen/pijpen. 35 euro. Verzending kan wel een paar weken duren, dus heb geduld
Everytime I suffer I become a better man because of it
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
ik gok hier: http://dx.com/c/sports-outdoors-1699/cycling-1607
zie subcategorie clothing, maar wilde je de rest niet onthouden
[ Voor 63% gewijzigd door woekele op 09-03-2013 11:46 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Ik zou graag de textuele begeleiding uit willen zetten (roze kader) maar kan dat nergens vinden in het menu.
Iemand een idee?
ps. ik heb firmware 2.40
Ik vind het trouwens nog steeds en enorme misser van Garmin dat je dat soort dingen niet kan opslaan per fiets. Op de mtb heb ik bijv. Geen cadanssensor en hoef ik vanzelfsprekend geen cadansveld te zien. Of ik zou een aparte fiets voor de tacx willen aanmaken waarbij de backlight altijd aan blijft en waar auto pause en gps uit staat.
[ Voor 39% gewijzigd door TheLemon op 09-03-2013 09:46 ]
Daar kun je kiezen voor geen, 2 of aangepast.
Bij systeem - kaart kun je de begeleidingstekst uitzetten.
Verwijderd

Untitled by Mad scientist82, on Flickr

Untitled by Mad scientist82, on Flickr
http://www.bikeradar.com/...to-bottom-brackets-36660/
Is het nou BSA met 68mm dan kun je nog opnieuw laten draadsnijden naar italiaans, maar dat was het al. Naar mijn buurman, de echte fietsenprof. Kijkt paar keer, draait de zut er weer uit en schade valt onwijs mee. Nog maals goed erin gedraaid en niets aan het handje. En verder met opbouw.
En al gezien dat ik een top zadelpen voor je heb als je wil? (@ email)
Verwijderd
De auverngeKippenijzer schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:38:
Compact *en* berg cassette? Welke lange Alpen cols e.d. hoop je te gaan fietsen?
Gevonden, dank!TheLemon schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 12:44:
Menu - fietsinstellingen - trainings pagina's - kaart
Daar kun je kiezen voor geen, 2 of aangepast.
Bij systeem - kaart kun je de begeleidingstekst uitzetten.
Zo raar is die combinatie toch niet? In bijvoorbeeld de RvV en LBL is een 34*25 op bepaalde stukken best ambitieus vind ik. Ik stond althans vorig jaar iets geparkeerd op de Redoute met dat verzet. Bij 90rpm fiets je ongeveer 15kmph met een 34*25, dat is op best veel hellingen behoorlijk rap. Een bergpion lijkt mij voor dat soort parcoursen een prima oplossing. Aangezien ik tot op heden in dit jaar nog precies 0km heb gefiets overweeg ik voor de RvV ook een bergpion icm een compact. Ik ben bang dat mij basisconditie niet goed genieg is om met 15kmph de Koppenberg op te knallen.Kippenijzer schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:38:
Compact *en* berg cassette? Welke lange Alpen cols e.d. hoop je te gaan fietsen?
@jazzper: ja die lijm hield wel. Die lijm was bedoeld om bijv. een afgebroken tandje van een tandwiel vast te lijmen. En als je lager maar soepel genoeg draait, komt er ook niet heel veel roterende kracht op die verbinding te staan. Over die zadelpen mail ik je nog, thanx.
[ Voor 3% gewijzigd door the_RJ op 10-03-2013 10:19 ]
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Die verzetten vergelijken is leuk, maar dat is toch ook volledig afhankelijk van de berijder.
Verwijderd
Precies! De Alpen en centraal massief staan op het programma dit jaar. En omdat ik vorig jaar compleet stukging vanwege te groot verzet, nu maar aan de veilige kant.the_RJ schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:16:
Niet dat we nou verzetten moeten gaan vergelijken, maar compact + bergverzet voor limburg/vlaamse ardennen, is dat niet wat overdreven? Als ik daarheen ga dan verander ik echt niets, gewoon de 39x23. Als ik dit jaar naar de Alpen ga dan wordt dat een 25 achter, of misschien een 27 als we dingen als de mortirolo gaan doen.
Hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe getraind je bent.the_RJ schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:16:
Niet dat we nou verzetten moeten gaan vergelijken, maar compact + bergverzet voor limburg/vlaamse ardennen, is dat niet wat overdreven? Als ik daarheen ga dan verander ik echt niets, gewoon de 39x23. Als ik dit jaar naar de Alpen ga dan wordt dat een 25 achter, of misschien een 27 als we dingen als de mortirolo gaan doen.
Mijn eerste seizoen (2011) heb ik afgesloten met Boogies Extreme en toen fietste ik nog met een dubbel met 23 achter. Ik had het na 140 km toch wel redelijk gehad moet ik zeggen.
Ik ga de eerste week van Juli de Mont-Ventoux voor de eerste keer beklimmen met men familie, zal vermoeiend zijn maar dat is het wel waard denk ik
We vertrekken overigens langs Bédoin, hopelijk is dat een goeie kant ?
[ Voor 14% gewijzigd door JimDB op 11-03-2013 17:29 ]
Grappig, je rijdt met dezelfde verzetten als de profs. Op de Mortirolo rijden de profs trouwens 34x27.the_RJ schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:16:
Verwijderd
Haha zo heb ik precies ook mijn eerste seizoen afgesloten. Zelfde verzet, zelfde opgeblazen benen denk ikpartyondude schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:19:
[...]
Hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe getraind je bent.
Mijn eerste seizoen (2011) heb ik afgesloten met Boogies Extreme en toen fietste ik nog met een dubbel met 23 achter. Ik had het na 140 km toch wel redelijk gehad moet ik zeggen.
Direct na dat seizoen mijn huidige gekocht en die heeft dus geen dubbel
Het is natuurlijk ook deels persoonlijk. Gonchar reed de Mortirolo met een 52*11 leek het soms wel, man wat een stoemperij. Ik rijd liever met eem wat hogere cadans. Dan vind ik een 39*23 voor een Koppenberg of Redoute veel te zwaar. Met 90rpm is dat ruim 18kmph, dat haalt bijna niemand daar, al is het maar vanwege de drukte. Wanneer je noodgedwongen moet afstappen, vanwege anderen die dat ook doen, dan is weer opstappen met een 39*23 ook geen feest.the_RJ schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:16:
Dat zou goed kunnen dat het dezelfde verzetten zijn, ik rij bij een clubteam (elite zonder contract), en zal zodoende nog wel wat profwedstrijden rijden dit jaar, heeft weinig zin als je niet zo'n beetje dezelfde verzetten rond kan draaienhavana schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:52:
[...]
Grappig, je rijdt met dezelfde verzetten als de profs. Op de Mortirolo rijden de profs trouwens 34x27.
Voor de Alpen bijvoorbeeld kan ik het me heel goed voorstellen hoor en voor LBL ook nog wel, klimmen zijn toch alweer wat langer en natuurlijk steil. Daarom zei ik ook vlaamse ardennen...
[ Voor 61% gewijzigd door the_RJ op 10-03-2013 18:32 ]
[ Voor 64% gewijzigd door havana op 10-03-2013 20:57 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ik vind een compact met bergcassette zelfs beter fietsen dan met een normale cassette (in de gevallen de 34 niet vervangen is door bijvoorbeeld een 39). Ik kan dan alles, ook flinke wind tegen, op het buitenblad doen zonder dat de ketting eigenlijk te schuin staat. Zonder bergcassette moet ik met een compact vaker wisselen tussen de 34 en 50.StevenK schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:46:
En laten we wel wezen, wat mis je als je met een compact/bergcassette op pad gaat? Hooguit een klein beetje topsnelheid in het afdalen. Ik vind het niet zo vreemd.
[ Voor 70% gewijzigd door argro op 10-03-2013 21:23 ]
Ok geen probleem. In Limburg rij ik ook niet met echt bergverzet hoor, daar kom ik later in het seizoen ook wel overal boven met 39/25, maar de Vlaamse Ardennen vind ik dankzij de kasseien toch echt andere koek. Ik vind die klimmetjes qua zwaarte wel in de buurt komen van de Waalse Ardennen eigenlijk. En met de RvV krijg je ze achter elkaar voor de kiezen als je er al 100km op hebt zitten. Ik heb dan liever en verzetje achter de hand. Eerlijk gezegd rij ik de Alle d'Huez zes keer omhoog met hetzelfde verzet als zo'n gruwelijke kuitenbijter. Dat is namelijk 13km á slechts 8% tegen 1-2km á 15% met uitschieters naar 20+ %.the_RJ schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:15:
Ik geef (of wil in ieder geval) helemaal geen commentaar op verzetten. Haakte gewoon in op de discussie met de vraag of en een compact en een bergcassette niet overdreven is, was als oprechte vraag bedoeld... Begon zelfs nog met 'niet dat we verzetten moet vergelijken'.
Voor de Alpen bijvoorbeeld kan ik het me heel goed voorstellen hoor en voor LBL ook nog wel, klimmen zijn toch alweer wat langer en natuurlijk steil. Daarom zei ik ook vlaamse ardennen...
Daarbij komt de RvV ook nog vroeg in het seizoen, op het moment dat het gros van de wielertoeristen amper 200km in de benen heeft.TheLemon schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:25:
[...]
Ok geen probleem. In Limburg rij ik ook niet met echt bergverzet hoor, daar kom ik later in het seizoen ook wel overal boven met 39/25, maar de Vlaamse Ardennen vind ik dankzij de kasseien toch echt andere koek. Ik vind die klimmetjes qua zwaarte wel in de buurt komen van de Waalse Ardennen eigenlijk. En met de RvV krijg je ze achter elkaar voor de kiezen als je er al 100km op hebt zitten. Ik heb dan liever en verzetje achter de hand. Eerlijk gezegd rij ik de Alle d'Huez zes keer omhoog met hetzelfde verzet als zo'n gruwelijke kuitenbijter. Dat is namelijk 13km á slechts 8% tegen 1-2km á 15% met uitschieters naar 20+ %.
Daar heb je wel een punt wat ik uberhaupt niet meegenomen had ja. Zit zelf sinds de voorbereiding is begonnen in november op ~5800 kilometer of voor 2013 nu 3500 kilometer. Dat helpt natuurlijk wel behoorlijk mee.argro schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:29:
[...]
Daarbij komt de RvV ook nog vroeg in het seizoen, op het moment dat het gros van de wielertoeristen amper 200km in de benen heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door the_RJ op 10-03-2013 21:42 ]
En dit:TheLemon schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:25:
[...]
...
En met de RvV krijg je ze achter elkaar voor de kiezen als je er al 100km op hebt zitten. Ik heb dan liever en verzetje achter de hand.
...
Combineer die twee en je hebt de reden dat veel mensen graag een tandje achter de hand hebben. Wil niet altijd zeggen dat ze gebruikt worden, maar het kan toch verrekte handig zijn. Zelfs als je al meer km's in de benen hebt. Als die allemaal vlak zijn........argro schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:29:
[...]
Daarbij komt de RvV ook nog vroeg in het seizoen, op het moment dat het gros van de wielertoeristen amper 200km in de benen heeft.
Met zo'n voorbereiding had ik het ook wel zonder bergpion aangedurfd. Ik sta nu nog op 0km's en over minder dan 3 weken sta ik aan de start van de RvV. Zal dus taai gaan worden, ook met bergpion.the_RJ schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:37:
[...]
Daar heb je wel een punt wat ik uberhaupt niet meegenomen had ja. Zit zelf sinds de voorbereiding is begonnen in november op ~5800 kilometer of voor 2013 nu 3500 kilometer. Dat helpt natuurlijk wel behoorlijk mee.
Dit topic is gesloten.
![]()