Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.235 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 11:10

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik bedoelde voor mezelf ;). En ook niet helemaal, want 's ochtends dus 'even' naar boven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:56
Goed informeren hoe laat de toegangswegen dicht gaan!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

Shabbaman

Got love?

Hallo :w

Ik heb na bijna twintig jaar besloten om maar weer eens serieus te gaan fietsen. Ik ga binnenkort eens bij de LBS (handig, zo'n startpost) kijken of er een tweedehands-instapmodel staat, maar ik heb ondertussen ook al een (nieuwe) Trek 1.1 2011 voor 550 euro gevonden. Als ik nog wat geld voor kleding en schoenen wil over wil hebben dan is dat ook wel ongeveer het budget wat ik in eerste instantie kwijt wil zijn. Het is alleen niet zo dat het budget niet rekbaar is, op zich zou ik ook wel voor een wat duurder model kunnen gaan. Wat voor overwegingen zouden jullie hebben om voor een duurder model te kiezen?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:44

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hee shabba!
* Jazzper zwaait mede namens MrAngry
offtopic:
ja iets met vroeger, studeren, dingen

Die deal die je hebt klinkt goed. Zoals met alles zit er een learning curve op wielrennen en het materiaal. Over een half jaar of jaar vanaf nu weet je al veel meer wat je wil en dan kun je altijd nog beslissen of je hier op blijft fietsen of hem verpatst (Zo'n recente Trek is best waardevast) en upgrade naar de fiets van je dromen (of een stapje die kant op). Ik, zei de gek, snap nooit zo waarom mensen van 0,0 direct een koude instap doen naar "voor 1500 euro was ik ook wel helemaal klaar". Wel goed voor de tweedehands markt ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25

vliegnerd

Nintendo fan.

Even terugkoppeling van de vragen die ik recent stelde (over deze fiets):

- Er zijn een aantal tussenstanden op mijn voorderailleur waardoor ik met het kleine blad voor alle kettingwielen achter, behalve het allerkleinste kan gebruiken (maar dat is ivm schuine ketting ook geen zinvol verzet, denk ik). Idem voor het grote voorblad. Dan zal helpen!

- Ik heb geen reactie gehad van janjansen.nl. De exacte herkomst van de fiets is onbekend, maar begin jaren 90 zal aardig kloppen. Is verder ook niet echt van belang natuurlijk.

- Jazzper vroeg hoe mijn campagnolo wielen overgaan naar shimano cassette. Kortweg: Geen idee, ik word er geen wijs uit. Staat ook verder niets zinnigs op de naaf, althans niet wat ik kan ontdekken.

Dank voor alle hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door vliegnerd op 04-03-2013 17:46 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vliegnerd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:31:
Even terugkoppeling van de vragen die ik recent stelde (over deze fiets):
Nu ik je fiets wat beter bekijk zie ik dat het crankstel exact hetzelfde is als die van mijn Panasonic PR4000. Deze fiets komt uit 90-92. Ik heb ook een 105 crankstel en derailleur. Kan alleen niet op het stuur schakelen, maar ik vermoed dat dit later aan jouw fiets toegevoegd is.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.velospace.org/files/panasonic3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
Aangezien het fietsseizoen voor mij steeds dichterbij komt (en eigenlijk al is begonnen voor de meesten hier) heb ik toch even een vraag aan jullie.

Zoals ik onlangs al vermeldde hier in dit topic heb ik van een collega een racefiets overgenomen omdat ik naast hardlopen ook erg graag wilde gaan wielrennen. Een Cube, Carbon frame, netjes afgemonteerd, nieuwe ketting, nieuwe remblokken, nieuwe banden eromheen, ik blij, hij blij. Heb hem sinds december en staat sindsdien hier bij mij in de gang. Echter... hoe vaker ik naar die fiets kijk, hoe vaker het gevoel me bekruipt dat ie te klein voor me is. Nu is die collega iets kleiner als ik (al is het niet heel veel) maar aangezien ie al 30 jaar fietst en ik hem min of meer blind vertrouw ging ik volledig op zijn woorden "geloof me, deze maat is helemaal goed voor jou" af.

Ik weet het, geen slimme actie, maar vandaag dacht ik uit m'n werk: ach... ik meet m'n binnenbeenlengte even op en dan kijk ik of het overeenkomt. Binnenbeenlengte is +/- 83cm. Framemaat is 56. Ik ben 1.82 lang.

Ik lees verschillende manieren van framematen bepalen, x 0,66 / x 0,68. Op basis van lengte, op basis van vorm van het frame, etc. etc. Misschien kijk ik helemaal verkeerd naar die fiets en vergelijk ik hem teveel met mijn "gewone" fiets, maar ik hoop eigenlijk dat jullie me de bevestiging kunnen geven dat deze fiets de juiste afmetingen heeft voor mij. Als ik er op zit kom ik net aan met m'n tenen tot de grond, maar ik begrijp dat dat geen juiste maatstaaf is :+

Hieronder nog een brakke telefoonpic van mij, naast de fiets ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U0nvsnKhCAoPG9dQKEhukE7t/thumb.jpg

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:04
Denman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:14:
Aangezien het fietsseizoen voor mij steeds dichterbij komt (en eigenlijk al is begonnen voor de meesten hier) heb ik toch even een vraag aan jullie.

Zoals ik onlangs al vermeldde hier in dit topic heb ik van een collega een racefiets overgenomen omdat ik naast hardlopen ook erg graag wilde gaan wielrennen. Een Cube, Carbon frame, netjes afgemonteerd, nieuwe ketting, nieuwe remblokken, nieuwe banden eromheen, ik blij, hij blij. Heb hem sinds december en staat sindsdien hier bij mij in de gang. Echter... hoe vaker ik naar die fiets kijk, hoe vaker het gevoel me bekruipt dat ie te klein voor me is. Nu is die collega iets kleiner als ik (al is het niet heel veel) maar aangezien ie al 30 jaar fietst en ik hem min of meer blind vertrouw ging ik volledig op zijn woorden "geloof me, deze maat is helemaal goed voor jou" af.

Ik weet het, geen slimme actie, maar vandaag dacht ik uit m'n werk: ach... ik meet m'n binnenbeenlengte even op en dan kijk ik of het overeenkomt. Binnenbeenlengte is +/- 83cm. Framemaat is 56. Ik ben 1.82 lang.

Ik lees verschillende manieren van framematen bepalen, x 0,66 / x 0,68. Op basis van lengte, op basis van vorm van het frame, etc. etc. Misschien kijk ik helemaal verkeerd naar die fiets en vergelijk ik hem teveel met mijn "gewone" fiets, maar ik hoop eigenlijk dat jullie me de bevestiging kunnen geven dat deze fiets de juiste afmetingen heeft voor mij. Als ik er op zit kom ik net aan met m'n tenen tot de grond, maar ik begrijp dat dat geen juiste maatstaaf is :+

De Agree GTC? is een hele mooie fiets. Heb zelf ook getwijfeld om deze te kopen met 105 afmontage of de Agree Pro (beide 2012) van allu en Ultegra, maar ben voor de Agree Pro gegaan. Wat mij werd verteld, was dat ik een maat 60 moest hebben en dat Cube modellen 2 maten kleiner uitvallen. In jou geval zou je mogelijk een maat 58 moeten hebben.
edit; heb zelf een bbl van 86/87 cm.

Als je op de fiets zit, klikt je schoen in, en je zet de pedaal naar onderen, dan hoort je been net niet gestrekt te zijn geloof ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.triathlon226.nl/wp-content/uploads/2010/02/seatangle1.jpg

Vervolgens, als je met je handen op het stuur zit, zou je de wielspanner van je voorwiel niet moeten kunnen zien. Correct me if I'm wrong?

[ Voor 9% gewijzigd door TheCrius op 04-03-2013 19:39 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ik ben 1.83 met een bbl van 87.5 en heb een 58cm frame. Elk frame heeft een verschillende geometrie. Bij mijn fiets is de bovenbuis bijvoorbeeld 56cm. Kijk even bij jou frame hoe dit er voor staat. De Panasonic die hier boven staat is trouwens 56cm gaat ook prima. Kan mij voorstellen dat je een iets langere stuurpen wilt, maar aan de andere kant, je begint net, dan is iets rechter op zitten ook goed wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zitbuislengte boeit niet, je moet kijken naar bovenbuis en balhoofdbuis.

Ben zelf ook 1.82 en rijd ook op een 56, maar da's wel een Amerikaan dus andere geometrie dan Cube.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25

vliegnerd

Nintendo fan.

@BRT, ja precies die, bedankt!

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24

[afbeelding]
Misschien een idee om eens langs de LBS te gaan? In ieder geval is een iets te klein frame eenvoudig 'op maat' te maken, bijvoorbeeld met een iets hoger zadel en langere stuurpen. Beter dat dan een te grote fiets.

Werk in ieder geval van pedalen naar zadel naar stuur, en niet andersom. Ga dus niet je zadel naar achteren zetten wanneer je te dicht op het stuur zit. Je zet eerst het zadel goed qua hoogte en horizontale positionering t.o.v. de pedalen. Daarna ga je de afstand tussen zadel en stuur optimaliseren, eventueel met een andere stuurpen.

Ik rijd zelf trouwens op een fiets van 57 en ben 1.82 lang.
TheCrius schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:25:
[...]

Als je op de fiets zit, klikt je schoen in, en je zet de pedaal naar onderen, dan hoort je been net niet gestrekt te zijn geloof ik.
[afbeelding]
Of knie boven tenen, dat is makkelijker zelf te zien dan een hoek van 150 graden
Vervolgens, als je met je handen op het stuur zit, zou je de wielspanner van je voorwiel niet moeten kunnen zien. Correct me if I'm wrong?
Die snap ik niet. Wat zou het zicht op de snelspanner weg moeten nemen? Het stuur?

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 04-03-2013 22:16 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
havana schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:07:
Een 12-25 heeft vrijwel hetzelfde verloop als een 12-27. Beide missen de 18. Op het vlakke zijn ze praktisch vergelijkbaar.

Zoals Argro terecht opmerkt, als je 10-speed hebt dan is 2 cassettes onvermijdelijk of je moet enorme concessies willen doen aan je verloop.

12-23 is heerlijk voor in de polder, 12-27 (of iets soortgelijks) ideaal voor in het hooggebergte.
Ben ik het volledig mee eens! In de praktijk rijd ik vlak (geen polder hier ;) ) niet eens op de 21 (meestal 39x14/15/16/17 afhankelijk van de richting van de wind), dus het gaat ook vooral om de stukken alla Keutenberg, Oude Holleweg, etc, waar ik net wat tandjes extra zou willen hebben. Cauberg is prima te doen met de standaard cassette.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb vandaag voor mijn te bouwen fietsje (Dedacciai U2) die ik graag enigszins licht wel houden (on budget uiteraard) een stuur en een zadelpen gekocht. Kom ik thuis, weeg ik ze blijkt het stuur lekker licht en de zadelpen super zwaar. Netto dus gewoon modaal haha.

Stuur: alu Deda Newton 31 Shallow drop 44cm: 254 gram (carbonnen 3T Rotundo is bv 200 gram).
Stuurpen: alu BBB BSP-10 LitePost van 358 gram (Thomson Elite is 250 gram ongeveer)

De build list zit nu op 8,5 kilo. Niet mega licht, maar voor iemand die van oude meuk en staal komt al een hele vooruitgang. Waar mogelijk probeer ik grammen te smokkelen. Niet manikaal, maar voor de fun (ik kan uit veel onderdelen kiezen dus als het even kan de lichtste). Nou ja, eerst maar in elkaar en later upgraden.

Crap; heb mooie Deda zadelpen gezien, staan ze te boek als alsnog zeer zwaar (333 gram). Zelfs een Bontrager Select Basic die ik hier heb is lichter (280 gram en nog langer ook). Was wel cool: Alles Dedacciai zien te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jazzper op 04-03-2013 23:28 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Deda liegt enorm over de gewichten, vaak 20% hoger in de praktijk.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Die snap ik niet. Wat zou het zicht op de snelspanner weg moeten nemen? Het stuur?
Het stuur inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Maar dat hangt toch ook heel erg van de voorvork af? De voorvorken hadden altijd een flinke bocht onderin, maar worden de laatste jaren steeds rechter, tot kaarsrecht aan toe. Dat maakt uit voor de positie van de as van het wiel t.o.v. o.a het stuur. De vuistregel dat je met de handen op het stuur (waar op het stuur?) de snelspanner niet mag kunnen zien wordt daarmee m.i. veel te onnauwkeurig. Ook zit je volgens die vuistregel eerder goed bij een plat (breder stuur), want dan is de snelspanner eerder uit het zicht.

[ Voor 10% gewijzigd door argro op 05-03-2013 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic wordt steeds drukker met het mooie weer. Gister heb ik 85km gefietst, D1. Gemiddeld 25, rustig aan gedaan dus, conditie valt wel een beetje tegen eigenlijk. Nu wil ik vandaag eigenlijk weer, maar ik merk dat mijn benen stijf en moe aanvoelen. Verstandig om vandaag weer te fietsen? Vorig jaar ben ik waarschijnlijk een beetje overtraind geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49
Nee dus :)

Als je perse wil dan kan je 45-60 minuten herstel doen.

edit: Vanmiddag vrijgenomen 8)

[ Voor 94% gewijzigd door MrAngry op 05-03-2013 08:34 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:29:
Nee dus :)

Als je perse wil dan kan je 45-60 minuten herstel doen.

edit: Vanmiddag vrijgenomen 8)
Shit :) Heb echt zin om te fietsen. Dan 60min herstel doen. Vorig jaar heb ik de mont Ventoux gedaan, toen gaf iemand het advies, volgens mij was jij dat dat je prima twee dagen achter elkaar D1 kan doen. Hoe kan het dat ik nu zo'n last heb van D1? Of komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Shabbaman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:47:
Hallo :w

Ik heb na bijna twintig jaar besloten om maar weer eens serieus te gaan fietsen. Ik ga binnenkort eens bij de LBS (handig, zo'n startpost) kijken of er een tweedehands-instapmodel staat, maar ik heb ondertussen ook al een (nieuwe) Trek 1.1 2011 voor 550 euro gevonden. Als ik nog wat geld voor kleding en schoenen wil over wil hebben dan is dat ook wel ongeveer het budget wat ik in eerste instantie kwijt wil zijn. Het is alleen niet zo dat het budget niet rekbaar is, op zich zou ik ook wel voor een wat duurder model kunnen gaan. Wat voor overwegingen zouden jullie hebben om voor een duurder model te kiezen?
Ik heb toevallig 1 maand geleden een trek 1.1 uit 2011 voor 475 gekocht met maar 300km gereden.
Prima fiets om mee te beginnen. Heb er tot nu toe nog geen spijt van gehad. Je moet tenslotte toch gewoon zelf trappen :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

Shabbaman

Got love?

Ja, en als ik zwaarder moet trappen ben ik ook eerder fit ;)

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:40:
[...]

Shit :) Heb echt zin om te fietsen. Dan 60min herstel doen. Vorig jaar heb ik de mont Ventoux gedaan, toen gaf iemand het advies, volgens mij was jij dat dat je prima twee dagen achter elkaar D1 kan doen. Hoe kan het dat ik nu zo'n last heb van D1? Of komt dit vaker voor?
Twee dagen D1 achter elkaar kan wel, maar niet als je nog weinig hebt getraind. Ik zou vandaag gewoon lekker 1,5 uur herstel doen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:49:
[...]

Twee dagen D1 achter elkaar kan wel, maar niet als je nog weinig hebt getraind. Ik zou vandaag gewoon lekker 1,5 uur herstel doen.
Duidelijk, bedankt. Hoe ben jij/zijn jullie trouwens aan je kennis over trainen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Shabbaman schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:46:
Ja, en als ik zwaarder moet trappen ben ik ook eerder fit ;)
dat dacht ik ook :) Maar mijn fietsvrienden hadden mij juist een compact aangeraden ipv een triple.
Juist omdat je die kleine versnellingen bijna nooit pakt. Ik zit (begin pas) altijd voor op het binnenblad ( heb een compact) en achter wisselt het vaak tussen speed 5 en 6. Lekker om iig kilometers en ritme in de benen te kriigen en conditie op te bouwen ( heb bijna 8 jaar niet gesport :) )

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:51

Pelle

🚴‍♂️

Eerste ritje sinds bijna 4 maanden op de racefiets zit erop :) Al die tijd mijn woon/werk-verkeer op de stadsfiets gedaan, maar wat een wereld van verschil is dat toch. De lage zit is weer even wennen, maar verder heb je meteen het gevoel dat je weer als de spreekwoordelijke brandweer gaat, in plaats van je als een trage forenzenslak voort te moeten bewegen op je fiets met rammeltjes, kraakjes en speling :P

Even kijken of ik het voor elkaar krijg om wat extra tijd voor de terugweg vanmiddag te regelen, het is echt heerlijk weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:40:
[...]

Waarom je nu je benen voelt is niet zozeer de D1, maar als je 85km fiets aan 25 gemiddeld, dan heb je dus bijna 3,5 uur gefietst. Als je daarvoor weinig getraind hebt, dan is dat nogal een lengte van je training. Als profs weer beginnen trainen voor het nieuwe seizoen, dan beginnen ze gewoon met iets meer dan 2 uur voor de eerste duurtraining, niet direct 3,5 :p.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Er is inderdaad een verschil tussen trainingsintensiteit en trainingsduur. Beiden hebben afzonderlijk invloed op de zwaarte van een training en bijhorende recoverytijd. Je voelt dat instinctief ook wel aan. Je kan jezelf in 5 minuten helemaal naar het graf trappen, maar ook D1 of lager hou je niet oneindig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_RJ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:31:
[...]

Waarom je nu je benen voelt is niet zozeer de D1, maar als je 85km fiets aan 25 gemiddeld, dan heb je dus bijna 3,5 uur gefietst. Als je daarvoor weinig getraind hebt, dan is dat nogal een lengte van je training. Als profs weer beginnen trainen voor het nieuwe seizoen, dan beginnen ze gewoon met iets meer dan 2 uur voor de eerste duurtraining, niet direct 3,5 :p.
Waarom ik mij er over verbaas is dat ik sinds Januari al 2x door de week 1-2 uur op de tacx zit en 3-4 uur in het weekend heb gefietst. Had dus verwacht dat ik niet meer last zou hebben van 3,5 uur buiten fietsen. Tot nu toe heb ik eigenlijk ook geen last nog gehad, ook niet van 2 uur d2 vorige week bijvoorbeeld. Nouja, klein dipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-10 08:18
Wat ik gisteren voorhad was: Ook al een paar weken terug aan het trainen. Dan dit weekend ziek gevallen en eigenlijk 2 dagen in bed/zetel gelegen. Gisteren ging het veel beter en gaan werken, en dan kom je 's avonds thuis rond 17u met zo'n mooi zonnig weer, dus direct de fiets uitgehaald.

Na een kwartier merkte ik al dat de benen niet meegingen, dat ik enorm hard begon te zweten en dat ik licht duizelig werd. Dus meteen naar huis gegaan. Vandaag ook licht last van mijn benen, terwijl ik anders na 2 uur fietsen nooit last heb, en nu na een half uurtje losfietsen gaat het toch mis. Dus misschien broeit er bij jou ook wel iets.

Of misschien andere houding op de fiets, heb je iets anders afgesteld? Of meer tegenwind dan je doorhad waardoor je zwaarder hebt getrained. Kan nog wel aan een aantal zaken liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:54:
[...]

Duidelijk, bedankt. Hoe ben jij/zijn jullie trouwens aan je kennis over trainen gekomen?
Zitvlees, tegenwoordig doefiets.nl

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:09:
[...]
Maar dat hangt toch ook heel erg van de voorvork af? De voorvorken hadden altijd een flinke bocht onderin, maar worden de laatste jaren steeds rechter, tot kaarsrecht aan toe. Dat maakt uit voor de positie van de as van het wiel t.o.v. o.a het stuur.
Alle recente racevoorvorken hebben een sprong van 43-45 mm, of het ding recht of krom is maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat een topmiddag. http://app.strava.com/activities/43258237
Kon na 40 minuten de arm en been stukken wegstoppen en heb ze pas het laatste stukje weer nodig gehad. 19 graden claimde de garmin op het hoogtepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

havana schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 07:16:
Deda liegt enorm over de gewichten, vaak 20% hoger in de praktijk.
Pen opgehaald.
Op papier 333 gram
In praktijk 282 gram

Deda andersom dus in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft veel voor een zadelpen.
Ik heb er een stuk of 4, van Pro tot Ritchey carbon en daartussen een BBB en Noname elcheapo en het zit allemaal rond de 220 gram.
De Ritchey en BBB waren onderdeel van een fiets/frame , de Pro en Noname kostten me 5 knaken.(2e hands)
Het hoeft niet echt duur te worden tenzij je nieuw/bling/alles 1 merk wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:25
MrAngry schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:18:
Wat een topmiddag. http://app.strava.com/activities/43258237
Kon na 40 minuten de arm en been stukken wegstoppen en heb ze pas het laatste stukje weer nodig gehad. 19 graden claimde de garmin op het hoogtepunt.
Absoluut super weer: http://app.strava.com/activities/43275663. Hier geen beenstukken en armstukken nodig gehad, wel een jasje tegen de wind.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja ik heb nog een Bontrager Select Basic lelijke zadelpen die ook lichter is... Snap niet waarom dat Deda Elementi zo zwaar moet zijn. En dan te bedenken dat mijn Dedacciai U2 alu frame een van de lichtsten ooit is van aluminium (1000 gram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23
Boogerd heeft bekend dat hij zijn hele loopbaan doping heeft gebruikt! Anders mocht hij niet meer werken bij de NOS. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 15:53
Wat een heerlijk weer gister. Ik kreeg echt kriebels om te gaan fietsen. Maar die moet ik eerst bij mijn ouders uit de stalling halen...dus maar gaan hardlopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij de dokter geweest voor een opvolging van mijn gebroken sleutelbeen. Het sleutelbeen is aangegroeid, maar er zit een "scherpe" bobbel op. Volgens de dokter is dit "normaal" en er gaat nog een grotere bobbel op komen, maar dat is een kwestie van een paar weken. Volgende week foto's maken en dan weer rusting aan op de fiets gaan zitten :-)

Op 4 april heb ik mijn 2e bezoek met de forensische arts voor de juridische afhandeling van mijn letsel. Wanneer dit eenmaal bevestigd is door de forensische arts kan mijn advocaat gaan onderhandelen met de verzekeringmaatschappij voor letselschade vergoeding en vergoeding van materiële schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:13
Die bobbel wordt uiteindelijk iets kleiner, is mijn ervaring. Ik ben vorig jaar op 1 april ter voorbereiding op de AGR met de groep hard onderuit gegaan, ook sleutelbeen gebroken toen.

Succes met het herstel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vanmorgen eindelijk eens zonder al het winterspul naar het werk kunnen fietsen. Tenen wel iets aan de koude kant, maar dat was na een warme douche al verholpen. Vanmiddag maar even 2 uurtjes eerder naar huis en via een flinke omweg en in de korte broek. Nu al zin in.

Jammer dat de temperatuur na vandaag weer flink gaat dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Stevig balen ja, dus van de gelegenheid gebruik gemaakt en net een rondje van 52.5 km gemaakt, gemiddeld 28 p/u, 2e rit van 2013, ging 10x beter dan afgelopen zaterdag met z'n 2en, sneller ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:12:
Die bobbel wordt uiteindelijk iets kleiner, is mijn ervaring. Ik ben vorig jaar op 1 april ter voorbereiding op de AGR met de groep hard onderuit gegaan, ook sleutelbeen gebroken toen.

Succes met het herstel!
Dank je! Ik heb heel erg veel zin om weer te gaan fietsen, alleen moet ik eerst weer "vertrouwen" krijgen in het gevoel van sterkte in mijn linker schouder. Ook zal ik moeten wachten op mijn nieuwe racefiets, dus kan ik nu enkel beginnen met mijn baanfiets over vlak. Met klimmen begin ik later wel gezien dat meer "trekken" is aan de schouders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik ben op 1 april gestuiterd vorig jaar, ben denk ik een week of 6 zoet geweest met het herstel. Heb uiteindelijk in juli 4 weken lang gefietst in de Dolomieten en Pyreneeën zonder enige last, gaat dus helemaal goed komen! Maar het blijft een ontzettend vervelende blessure, toen ik geland was wist ik al hoe laat het was en maakte ik me meer zorgen om mijn carbon fiets van toen 4 weken oud :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:51:
...toen ik geland was wist ik al hoe laat het was en maakte ik me meer zorgen om mijn carbon fiets van toen 4 weken oud :')
Ik ook hoor, ik voelde meteen dat er iets niet goed was, en met de adrenaline kick heb ik mijn zooi bijeen geraapt en ben ik naar de kant van de weg gelopen terwijl mijn fiets maatje zich op "de rest" bekommerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Nog net op tijd thuis om een stukje te fietsen. Wat een heerlijk weer, daar was ik wel aan toe.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:11
Zondag a.s. is de 1e ronde met de wielerclub gepland, ik wou ter kennismaking eens meefietsen. Maar de voorspellingen voor zondag zijn niet echt fantastisch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"There is no such thing as bad weather, only bad clothing" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Wat er wel is is ziek zijn. Loop al kleine twee weken te kwakkelen met verkouden, hoofdpijn, spierpijn, etc. Gewoon blijven werken maar sporten lag op zijn gat (in de aanloop naar de AGR, grrrrrr). Vandaag maar thuisgebleven en dokter bezocht; heb voorhoofdholteontsteking en een virus (vandaar de spierpijn). Kan wel ff duren. Leuk. Dit waren de weken dat ik progressie wilde boeken met kilometers en conditie.

En ontopic; ik heb een speciale neusspray gekregen bij de apotheek. Even de naam gegoogled; is het een Corticosteroïde. Staat op de lijst van verboden middelen. Zijn in het verleden wel wielrenners mee gepakt waaronder Rudolfo "de apotheker" Massi. Wikipedia: Rodolfo Massi
Helemaal hot deze dagen! Trainen (vanuit bed) voor de AGR onderwijl corticosteroide gebruikend. Ik ga mijn verhaal verkopen denk ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
De wielen uit China zijn eindelijk binnen. Het pakket was op terugweg naar de zender, gelukkig wist de post ze te onderscheppen. Ben erg te spreken over het resultaat! Nu nog kijken hoe ze rollen en de berijder weer op conditie. :p

Afbeeldingslocatie: http://imgdump.nl/hosted/9f68494b83211ff09f2918a8f14510e6.png

[ Voor 7% gewijzigd door TheCrius op 07-03-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:09:
"There is no such thing as bad weather, only bad clothing" :+
Ben benieuwd naar de kwaliteit van mijn bestelde setje Chinese 'Garmin'-shirt + broek van 30 euro dan :P We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 17:43
Zucht. Waarom is het zo moeilijk om een racefiets te huren in Frankrijk, Ardeche. Dat zou toch moeten lopen als een trein in het seizoen zou je denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

TheCrius schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:42:
De wielen uit China zijn eindelijk binnen. Het pakket was op terugweg naar de zender, gelukkig wist de post ze te onderscheppen. Ben erg te spreken over het resultaat! Nu nog kijken hoe ze rollen en de berijder weer op conditie. :p

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Lekker clean. Mag ik vragen wat die set weegt? Het is full carbon toch? Heb je ook remblokken erbij?

Andere vraagje: was er niet een GoT-clubje voor Strava? Ben er toch mee aan de slag gegaan, best leuk stiekem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
TheLemon schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:34:
[...]

Ziet er goed uit! Lekker clean. Mag ik vragen wat die set weegt? Het is full carbon toch? Heb je ook remblokken erbij?

Andere vraagje: was er niet een GoT-clubje voor Strava? Ben er toch mee aan de slag gegaan, best leuk stiekem.
Het is full carbon inderdaad, 5 cm. Heb ze niet nagewogen maar volgens de website:
66.2+247.2gram voor de hub + 480 gram per velg = 1273,4 gram
20 spaken voor en 24 spaken achter á 6,72gram = 296 gram
1570 gram. +-

De remblokken zaten er idd bij. Had alleen zelf al een los setje aangekocht van futurumshop.

[ Voor 10% gewijzigd door TheCrius op 08-03-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 11:17
woekele schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:23:
[...]

Ben benieuwd naar de kwaliteit van mijn bestelde setje Chinese 'Garmin'-shirt + broek van 30 euro dan :P We zullen zien.
Ben benieuwd naar je ervarin hiermee, hou ons op de hoogte ajb.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10 21:15
Taigu schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:38:
[...]

Ik heb zelf vorig jaar in een chinees garmin pakje gefietst, vind de kwaliteit zeker niet slecht.
Kan het alleen moeilijk vergelijken, aangezien dit mijn eerste fiets kleren zijn.
Maar voor mijn idee is het prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Taigu schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:38:
[...]

Doe ik. Heb ook gelijk een Disovery-setje besteld, maar dan met lange mouwen/pijpen. 35 euro. Verzending kan wel een paar weken duren, dus heb geduld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:25
woekele schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:06:
[...]

Doe ik. Heb ook gelijk een Disovery-setje besteld, maar dan met lange mouwen/pijpen. 35 euro. Verzending kan wel een paar weken duren, dus heb geduld :P
Waar heb je die besteld?

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Mijn ervaingen met de Chinese variant: het is acceptabel. Pasvorm is ok, maar e.e.a. komt niet in de buurt van bijvoorbeeld Castelli (of Craft). Maar goed, daar betaal je dan ook aanzienlijk meer voor.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik gok hier: http://dx.com/c/sports-outdoors-1699/cycling-1607
zie subcategorie clothing, maar wilde je de rest niet onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ebay. Betere ervaringen mee dan dx. Aangezien ik in NL al XXXL heb, heb ik dat in China ook maar besteld. Groter is er ook niet. Afwachten of het goed is...

[ Voor 63% gewijzigd door woekele op 09-03-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 11:17
Hoe vallen over het algemeen de maten?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-10 09:53

Mex

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/adjaqq.jpg

Ik zou graag de textuele begeleiding uit willen zetten (roze kader) maar kan dat nergens vinden in het menu.

Iemand een idee?

ps. ik heb firmware 2.40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Bij fietsinstellingen - trainingspagina's en daarachter ergens (uit mijn hoofd) kun je het aantal gegevensvelden instellen op de timerpagina's en ook op de kaartpagina. Daarna kun je op elk van die velden tappen om in te stellen wat er weergegeven moet worden.

Ik vind het trouwens nog steeds en enorme misser van Garmin dat je dat soort dingen niet kan opslaan per fiets. Op de mtb heb ik bijv. Geen cadanssensor en hoef ik vanzelfsprekend geen cadansveld te zien. Of ik zou een aparte fiets voor de tacx willen aanmaken waarbij de backlight altijd aan blijft en waar auto pause en gps uit staat.

[ Voor 39% gewijzigd door TheLemon op 09-03-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Je kan inderdaad aangeven dat je 2 gegevensvelden wil maar dat is in dit geval de snelheid en hartslag. Dat bovenste stuk wil ik graag weg hebben zodat de kaart wat meer ruimte krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Menu - fietsinstellingen - trainings pagina's - kaart
Daar kun je kiezen voor geen, 2 of aangepast.

Bij systeem - kaart kun je de begeleidingstekst uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo de fiets weer helemaal klaar voor het seizoen. Nieuwe compact crank, berg cassette en blauwe bandjes!! Wanneer komt dat lekkere weer?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8529/8542423218_6129a77660_z.jpg
Untitled by Mad scientist82, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8239/8541331291_a9ecf6f007_c.jpg
Untitled by Mad scientist82, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 11:10

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Compact *en* berg cassette? Welke lange Alpen cols e.d. hoop je te gaan fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Misschien interessant linkje, over bottom brackets :)
http://www.bikeradar.com/...to-bottom-brackets-36660/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik wil niets meer horen over bottom brackets... Ging vandaag rustig beginnetje maken met de opbouw van mijn Dedacciai U2. Heb er een Truvativ Gigapipe SL bottom bracket bij. 70mm, italiaans draad, ISIS koppeling. Check de handleiding: goede kant, goede kant opdraaien. So far so good. Draai met de hand de linkerkant erin (zeg maar de cup met cartridge samen). Gaat na aantal slagen steeds stroever. Had de draad nog schoongemaakt. Nou ja, niet forceren, voorzichtig verder. Kijk ik aan de andere kant: paniek! De as zit helemaal scheef. Heb ik gewoon in het kennelijk zachte aluminium ondanks rustig aan toch nog mijn eigen draad getapt.

Is het nou BSA met 68mm dan kun je nog opnieuw laten draadsnijden naar italiaans, maar dat was het al. Naar mijn buurman, de echte fietsenprof. Kijkt paar keer, draait de zut er weer uit en schade valt onwijs mee. Nog maals goed erin gedraaid en niets aan het handje. En verder met opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Zo'n grap had ik met mijn vorige alu Colnago frame. Fietsenmaker wilde de (ita) bracket netjes vlakken, maar draaide zijn vlakfrees helemaal vast. Toen die er eindelijk uit was, was het schroefdraad behoorlijk verziekt. Hij vond dat ik het frame weg kon gooien, maar uiteindelijk heb ik het schroefdraad maar helemaal weggesneden en met oersterke 2k-lijm de bracketcup erin gelijmd. Zulke momentjes sta je idd wel even met je mond vol tanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Gelijmd? En dat houdt? Draait dat niet door dan?

En al gezien dat ik een top zadelpen voor je heb als je wil? (@ email)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:38:
Compact *en* berg cassette? Welke lange Alpen cols e.d. hoop je te gaan fietsen?
De auvernge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

TheLemon schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 12:44:
Menu - fietsinstellingen - trainings pagina's - kaart
Daar kun je kiezen voor geen, 2 of aangepast.

Bij systeem - kaart kun je de begeleidingstekst uitzetten.
Gevonden, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Kippenijzer schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:38:
Zo raar is die combinatie toch niet? In bijvoorbeeld de RvV en LBL is een 34*25 op bepaalde stukken best ambitieus vind ik. Ik stond althans vorig jaar iets geparkeerd op de Redoute met dat verzet. Bij 90rpm fiets je ongeveer 15kmph met een 34*25, dat is op best veel hellingen behoorlijk rap. Een bergpion lijkt mij voor dat soort parcoursen een prima oplossing. Aangezien ik tot op heden in dit jaar nog precies 0km heb gefiets overweeg ik voor de RvV ook een bergpion icm een compact. Ik ben bang dat mij basisconditie niet goed genieg is om met 15kmph de Koppenberg op te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je hoeft alleen geen 90rpm de berg op, 60 kan ook. Maar als ik serieus de bergen in ging zou ik ook mooi een 27 of 29 achter m'n compact steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik neem voor de RvV ook 34/27 mee of misschien 38/30. Vorig jaar had ik meer km's als voorbereiding en toen haalde ik de Patersberg ook maar net op mijn tandvlees.

@jazzper: ja die lijm hield wel. Die lijm was bedoeld om bijv. een afgebroken tandje van een tandwiel vast te lijmen. En als je lager maar soepel genoeg draait, komt er ook niet heel veel roterende kracht op die verbinding te staan. Over die zadelpen mail ik je nog, thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Niet dat we nou verzetten moeten gaan vergelijken, maar compact + bergverzet voor limburg/vlaamse ardennen, is dat niet wat overdreven? Als ik daarheen ga dan verander ik echt niets, gewoon de 39x23. Als ik dit jaar naar de Alpen ga dan wordt dat een 25 achter, of misschien een 27 als we dingen als de mortirolo gaan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door the_RJ op 10-03-2013 10:19 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

tandje van een tandwiel vastlijmen? Kan dat? Wat voor superlijm is dat wel niet? En die roterende kracht dacht ik ook later dat dat wellicht meevalt.

Die verzetten vergelijken is leuk, maar dat is toch ook volledig afhankelijk van de berijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_RJ schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:16:
Niet dat we nou verzetten moeten gaan vergelijken, maar compact + bergverzet voor limburg/vlaamse ardennen, is dat niet wat overdreven? Als ik daarheen ga dan verander ik echt niets, gewoon de 39x23. Als ik dit jaar naar de Alpen ga dan wordt dat een 25 achter, of misschien een 27 als we dingen als de mortirolo gaan doen.
Precies! De Alpen en centraal massief staan op het programma dit jaar. En omdat ik vorig jaar compleet stukging vanwege te groot verzet, nu maar aan de veilige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe getraind je bent.

Mijn eerste seizoen (2011) heb ik afgesloten met Boogies Extreme en toen fietste ik nog met een dubbel met 23 achter. Ik had het na 140 km toch wel redelijk gehad moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Dat doet me eraan denken dat ik dringend eens moet beginnen met te trainen :)

Ik ga de eerste week van Juli de Mont-Ventoux voor de eerste keer beklimmen met men familie, zal vermoeiend zijn maar dat is het wel waard denk ik :p

We vertrekken overigens langs Bédoin, hopelijk is dat een goeie kant ? :)

[ Voor 14% gewijzigd door JimDB op 11-03-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Grappig, je rijdt met dezelfde verzetten als de profs. Op de Mortirolo rijden de profs trouwens 34x27.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:19:
[...]

Hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe getraind je bent.

Mijn eerste seizoen (2011) heb ik afgesloten met Boogies Extreme en toen fietste ik nog met een dubbel met 23 achter. Ik had het na 140 km toch wel redelijk gehad moet ik zeggen.
Haha zo heb ik precies ook mijn eerste seizoen afgesloten. Zelfde verzet, zelfde opgeblazen benen denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Was ook mijn eerste fiets, ik was toen nog ietwat onwetend voor wat betreft versnellingen en mijn capaciteiten :P

Direct na dat seizoen mijn huidige gekocht en die heeft dus geen dubbel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Het is natuurlijk ook deels persoonlijk. Gonchar reed de Mortirolo met een 52*11 leek het soms wel, man wat een stoemperij. Ik rijd liever met eem wat hogere cadans. Dan vind ik een 39*23 voor een Koppenberg of Redoute veel te zwaar. Met 90rpm is dat ruim 18kmph, dat haalt bijna niemand daar, al is het maar vanwege de drukte. Wanneer je noodgedwongen moet afstappen, vanwege anderen die dat ook doen, dan is weer opstappen met een 39*23 ook geen feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

havana schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:52:
[...]

Grappig, je rijdt met dezelfde verzetten als de profs. Op de Mortirolo rijden de profs trouwens 34x27.
Dat zou goed kunnen dat het dezelfde verzetten zijn, ik rij bij een clubteam (elite zonder contract), en zal zodoende nog wel wat profwedstrijden rijden dit jaar, heeft weinig zin als je niet zo'n beetje dezelfde verzetten rond kan draaien :p. Daarnaast hebben de profs dat verzet voor als het relatief rustig gaat in het peleton en wij de verzetten omdat we ze ook echt nodig hebben, dus dat het dezelfde verzetten zijn zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Dat wetende is het wel een beetje flauw om commentaar te leveren op het verzet dat een wielertoerist nodig heeft in de Ardennen, wanneer deze pas en paar honderd km hooguit in de benen heeft, toch? Net als Argro houd ik van en soepele cadans en passeer ik graag enorm stoempende onderschatters tijdens zo'n toertocht. 90rpm doe ik niet bergop, vind ik ook niet prettig, maar 70-75rpm wel. Terwijl de meesten met een dubbel 39/25 oid echt hooguit 45rpm halen op 20% en steiler en dus altijd uit het zadel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik geef (of wil in ieder geval) helemaal geen commentaar op verzetten. Haakte gewoon in op de discussie met de vraag of en een compact en een bergcassette niet overdreven is, was als oprechte vraag bedoeld... Begon zelfs nog met 'niet dat we verzetten moet vergelijken'.

Voor de Alpen bijvoorbeeld kan ik het me heel goed voorstellen hoor en voor LBL ook nog wel, klimmen zijn toch alweer wat langer en natuurlijk steil. Daarom zei ik ook vlaamse ardennen...

[ Voor 61% gewijzigd door the_RJ op 10-03-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik denk dat je de capaciteiten van de gemiddelde wielertoerist nogal overschat, to say the least. Deel je eigen talent eens door twee en de trainingsarbeid door 10, dan heb je een aardig idee.

[ Voor 64% gewijzigd door havana op 10-03-2013 20:57 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
En laten we wel wezen, wat mis je als je met een compact/bergcassette op pad gaat? Hooguit een klein beetje topsnelheid in het afdalen. Ik vind het niet zo vreemd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
StevenK schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:46:
En laten we wel wezen, wat mis je als je met een compact/bergcassette op pad gaat? Hooguit een klein beetje topsnelheid in het afdalen. Ik vind het niet zo vreemd.
Ik vind een compact met bergcassette zelfs beter fietsen dan met een normale cassette (in de gevallen de 34 niet vervangen is door bijvoorbeeld een 39). Ik kan dan alles, ook flinke wind tegen, op het buitenblad doen zonder dat de ketting eigenlijk te schuin staat. Zonder bergcassette moet ik met een compact vaker wisselen tussen de 34 en 50.

[ Voor 70% gewijzigd door argro op 10-03-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

the_RJ schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:15:
Ik geef (of wil in ieder geval) helemaal geen commentaar op verzetten. Haakte gewoon in op de discussie met de vraag of en een compact en een bergcassette niet overdreven is, was als oprechte vraag bedoeld... Begon zelfs nog met 'niet dat we verzetten moet vergelijken'.

Voor de Alpen bijvoorbeeld kan ik het me heel goed voorstellen hoor en voor LBL ook nog wel, klimmen zijn toch alweer wat langer en natuurlijk steil. Daarom zei ik ook vlaamse ardennen...
Ok geen probleem. In Limburg rij ik ook niet met echt bergverzet hoor, daar kom ik later in het seizoen ook wel overal boven met 39/25, maar de Vlaamse Ardennen vind ik dankzij de kasseien toch echt andere koek. Ik vind die klimmetjes qua zwaarte wel in de buurt komen van de Waalse Ardennen eigenlijk. En met de RvV krijg je ze achter elkaar voor de kiezen als je er al 100km op hebt zitten. Ik heb dan liever en verzetje achter de hand. Eerlijk gezegd rij ik de Alle d'Huez zes keer omhoog met hetzelfde verzet als zo'n gruwelijke kuitenbijter. Dat is namelijk 13km á slechts 8% tegen 1-2km á 15% met uitschieters naar 20+ %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheLemon schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:25:
[...]

Ok geen probleem. In Limburg rij ik ook niet met echt bergverzet hoor, daar kom ik later in het seizoen ook wel overal boven met 39/25, maar de Vlaamse Ardennen vind ik dankzij de kasseien toch echt andere koek. Ik vind die klimmetjes qua zwaarte wel in de buurt komen van de Waalse Ardennen eigenlijk. En met de RvV krijg je ze achter elkaar voor de kiezen als je er al 100km op hebt zitten. Ik heb dan liever en verzetje achter de hand. Eerlijk gezegd rij ik de Alle d'Huez zes keer omhoog met hetzelfde verzet als zo'n gruwelijke kuitenbijter. Dat is namelijk 13km á slechts 8% tegen 1-2km á 15% met uitschieters naar 20+ %.
Daarbij komt de RvV ook nog vroeg in het seizoen, op het moment dat het gros van de wielertoeristen amper 200km in de benen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

argro schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:29:
[...]
Daarbij komt de RvV ook nog vroeg in het seizoen, op het moment dat het gros van de wielertoeristen amper 200km in de benen heeft.
Daar heb je wel een punt wat ik uberhaupt niet meegenomen had ja. Zit zelf sinds de voorbereiding is begonnen in november op ~5800 kilometer of voor 2013 nu 3500 kilometer. Dat helpt natuurlijk wel behoorlijk mee.

[ Voor 4% gewijzigd door the_RJ op 10-03-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dit:
TheLemon schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:25:
[...]
...
En met de RvV krijg je ze achter elkaar voor de kiezen als je er al 100km op hebt zitten. Ik heb dan liever en verzetje achter de hand.
...
En dit:
argro schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:29:
[...]
Combineer die twee en je hebt de reden dat veel mensen graag een tandje achter de hand hebben. Wil niet altijd zeggen dat ze gebruikt worden, maar het kan toch verrekte handig zijn. Zelfs als je al meer km's in de benen hebt. Als die allemaal vlak zijn........ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
the_RJ schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:37:
[...]

Daar heb je wel een punt wat ik uberhaupt niet meegenomen had ja. Zit zelf sinds de voorbereiding is begonnen in november op ~5800 kilometer of voor 2013 nu 3500 kilometer. Dat helpt natuurlijk wel behoorlijk mee.
Met zo'n voorbereiding had ik het ook wel zonder bergpion aangedurfd. Ik sta nu nog op 0km's en over minder dan 3 weken sta ik aan de start van de RvV. Zal dus taai gaan worden, ook met bergpion.

Pagina: 1 ... 57 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.