Zo, afgelopen vrijdag terug gekomen van vakantie met uiteraard de fiets mee. Eerste week was Frankrijk aan de beurt. Doel was toen ik begon paar maanden terug met fietsen om de Alpe d'Huez een keer te fietsen. Dag na aankomst gelijk maar eens met de auto verkend en dat is dan toch best even slikken. Waren pas 's avonds weer terug op de camping in Valbonnais dus toen nog even een klein stukje gefietst vanaf de camping maar omdat we niet precies wisten hoe laat het donker zou zijn op tijd terug gegaan. Dag erna een stukje langer gefietst alleen deed mijn hartslagmeter het niet en heb ik me helemaal stuk gefietst op Col d'Ornon (2e categorie). Dat gaf me geen goede hoop voor de Alpe in ieder geval. Dag rust gepakt en dag erna nog eens een keer proberen. Toen zat mijn hartslagmeter wel goed en heb ik heel de tijd op mijn omslagpunt gereden, zo ook zonder stoppen boven gekomen, ging niet echt snel maar het ging in ieder geval.
Daarna nog een dag rust en toen maar aan de Alpe begonnen, gelijk rustig beginnen en weer heel de tijd hartslag vast gehouden. Dit ging goed tot ergens halverwege tussen bocht 4 en 3. Inmiddels had ik zoveel zweet en zout in mijn ogen dat ik niks meer zag en moest ik helaas afstappen. Daarna kreeg ik echter mijn hartslag niet meer op waar ik daarvoor op reed maar ben daarna wel boven gekomen in ieder geval. Geen toptijd ofzo neergezet maar met mijn 105 kilo kan ik dat ook niet verwachten. Heb er ongeveer 2 uur over gedaan maar op Strava zijn er nogal wat verschillende segmenten met verschillende start en stoppunten dus ligt er maar net aan welke je kiest

.
http://app.strava.com/rides/15688011
Met de auto verder ook nog de Lautarete en Galibier verkend en dat zijn echt veel mooiere klimmen dan d'Huez, in ieder geval qua vergezichten en dergelijke.
Daarna week in de Ardennen en daar ook nog paar keer wezen fietsen, daar was vooral het klimmetje naar het huisje heel pittig, ongeveer 100 meter met piek van 21% wat ik op mijn Garmin zag in ieder geval.
Al met al toch volgens mij zo'n 300km gefietst in 2 vakantieweken en daarnaast ook nog veel gelopen, heel wat anders dan zo'n all inclusive in Turkije
Na de vakantie afgelopen zondag nog lekker rondje gefietst over dijkjes, niet helemaal geklokt maar in totaal net geen 100km geweest. Stond wel veel wind afgelopen zondag in ieder geval.
http://app.strava.com/activities/18087139
Voor zaterdag zit ik te kijken om met de trein ergens naar toe te gaan en dan terug te fietsen. Heb twee routes gemaakt eentje vanaf Arnhem en de ander vanaf Alkmaar.
@Frankknoppers, weet jij of je van noord naar zuid (IJmuiden naar Zandvoort) een beetje goed door dat natuurgebied kan fietsen (Zuid-Kennemerland). Satelietbeelden geven mij niet echt duidelijkheid over of het echte fietspaden zijn of meer zandweggetjes. Ik heb de route nu er een beetje omheen gepland maar het lijkt mij leuker om er doorheen te fietsen.
//edit
Heb hem nu zo gepland:
http://connect.garmin.com/course/1873448
[
Voor 1% gewijzigd door
Shinji op 15-08-2012 00:05
. Reden: Route Alkmaar - Rotterdam bijgevoegd. ]