Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.168 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:59

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

:D ik heb de wielen besteld. Kan niet wachten tot ik ze kan proberen!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@MrAngry en Argro:
Dit kan verschillen per artikel. Namelijk of een backorder mogelijk is. Als een artikel niet op voorraad is en backorder staat uit dan kan je geen bestelling plaatsen. Als backorder wel mogelijk is dan word de bestelling geplaatst maar word deze pas uitgeleverd als een levering (van de supplier) binnen komt.

(dit is tenminste de standaard gang van zaken bij de meeste webshops. Echter vaak staat backorder uit).

Genoeg over bestellen....
Hier zit ik mezelf echt op te vreten. Heerlijk weer maar nog steeds geen energie. Gaat gelukkig wel beter en krijg wat meer energie, maar de weekenden zijn echt nog steeds om energie bij te tanken. Werk soms zelfs wat minder op een dag omdat ik om 2 uur al helemaal gesloopt ben.
Ik hoop eind augustus begin september weer te kunnen fietsen (beginnend) en wil dan ook een tacx halen voor slecht weer (en beter in toom te kunnen houden hoeveel ik mezelf inzet. Mocht ik namelijk in 1 keer op zijn dan ben ik al thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 07:24

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

@Tjebakka: Top keuze. Zelf heb ik geloof ik de 2011 versie, maar prijs was er dan ook naar toen. Bevallen extreem goed en stuk steviger voor het gevoel dan de originele velgen van mijn Bianchi. Vanochtend (op de racefiets naar kantoor zodat ik straks meteen doorkan) was het eigenlijk alweer onaangenaam warm, ben benieuwd hoe dat vanavond tijdens de rit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Kippenijzer schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:18:
@Tjebakka: Top keuze. Zelf heb ik geloof ik de 2011 versie, maar prijs was er dan ook naar toen. Bevallen extreem goed en stuk steviger voor het gevoel dan de originele velgen van mijn Bianchi. Vanochtend (op de racefiets naar kantoor zodat ik straks meteen doorkan) was het eigenlijk alweer onaangenaam warm, ben benieuwd hoe dat vanavond tijdens de rit is :)
M'n pa heeft de 3's sinds anderhalve maand. Ik ga gewoon de decals overzetten en de wielen verwisselen >:) ziet 'ie toch niet :+ Merkt hij evenmin :+

Vond het gisteravond goed te doen. Maar ik ben ook nog geen week terug uit warm Italië.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 24-07-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zondagavond deze besteld via Chainreaction, en maandagochtend kreeg ik al een mail dat die verzonden was... de bip kan ik 8 augustus pas bestellen omdat mijn maat niet in stock was op dit moment.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/418dpvjXc0L._SX342_.jpg

Deze heb ik ook nog gekocht trouwens, een goede multitool met alles er op en er aan.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8011/7621703708_d3a160f979.jpg

http://www.topeak.com/products/Tools/mini20pro_black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:39:
Ik heb zondagavond deze besteld via Chainreaction, en maandagochtend kreeg ik al een mail dat die verzonden was... de bip kan ik 8 augustus pas bestellen omdat mijn maat niet in stock was op dit moment.
[afbeelding]
Fraai shirt. Nadeel van Bianchi kleding vind ik dat er te veel mannen met dikke buiken in rond fietsen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
Last minute naar de Eifel vertrokken, het is hier nog veel mooier fietsen dan ik had verwacht. Paar rollen tape meegenomen voor mijn enkel en vandaag gelukkig 'voetbalschool' voor de kids, dus drie uur kunnen fietsen: http://app.strava.com/rides/14327019

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen dikke buik en een snelle fiets, dus dat komt wel goed! De kleding is trouwens van Nalini ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50

St@m

@ Your Service

argro schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:58:
[...]
Fraai shirt. Nadeel van Bianchi kleding vind ik dat er te veel mannen met dikke buiken in rond fietsen.
:? Lol
Ik heb wel een dikke buik, maar geen Bianchi kleding.. maar ik zie het nadeel niet zo? Gaan mensen dan denken dat je eerst een dikke buik had ofzo?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
St@m schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:16:
[...]

:? Lol
Ik heb wel een dikke buik, maar geen Bianchi kleding.. maar ik zie het nadeel niet zo? Gaan mensen dan denken dat je eerst een dikke buik had ofzo?
Het nadeel is een bepaalde associatie, zou goed kunnen dat dit persoonlijk is. Rij zelf overigens ook regelmatig in een Bianchi shirtje. Gekregen van de LBS bij aankoop van mijn fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zelfde associatie als zadeltasjes (tassen), pompjes aan het frame, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

MrAcid schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:20:
Zelfde associatie als zadeltasjes (tassen), pompjes aan het frame, etc.
Pompje aan frame en zadeltasje heb ik nu ook maar. Als ik alleen fiets en ik krijg een lekke band, wat dan? Ik ga zo'n pomp niet in m'n jersey stoppen, laat staan m'n bandje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tjebakka schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:22:
[...]

Pompje aan frame en zadeltasje heb ik nu ook maar. Als ik alleen fiets en ik krijg een lekke band, wat dan? Ik ga zo'n pomp niet in m'n jersey stoppen, laat staan m'n bandje. :P
Wat is het probleem van een pompje en bandje in de zakjes van het shirt? Ik heb een klein zakje waarin een pompje, een bandje, bandenlichters en een multitool zit. Dit zakje steek ik in z'n geheel in één van de drie zakjes van mijn shirt. In een ander zakje gaat mijn telefoon, geld en pinpas en in het laatste zakje steek ik eten voor onderweg.

Je kunt natuurlijk ook altijd een Rule #31 sack van Lezyne kopen... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door argro op 24-07-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat is het probleem van een pompje aan het frame?

Ach, ik hoor sowieso niet bij de "echte wielrenners" aangezien ik m'n benen niet scheer en soms zelfs een bel op m'n fiets heb ;) (ik word gek van fietsers die je anders niet (willen) horen)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:55
Ik vind eigenlijk helemaal niet zo relevant wat je draagt en meesleept op de fiets. Of je nu 130kg weegt en een twee maten te klein Bianchi shirt aan hebt terwijl je op je Pinarello van 9000,- door de polder zwoegt van horeca gelegenheid naar horecagelegenheid.

Het gaat er om dat je er lol in hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Bananeman schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:31:
Wat is het probleem van een pompje aan het frame?
Mijn mening: Omdat het er niet uitziet, net als een zadeltasje en andere op de fiets gemonteerde meuk. Het is dus een mening. Het maakt mij ook niet uit wat een ander allemaal op zijn fiets monteert. Het enige waar ik een probleem mee heb is het niet dragen van een helm. De rest moet iedereen zelf weten.

Zoals Martijn-V4 aangeeft gaat het erom dat je lol in het fietsen hebt. Ouwehoeren over de rules, te lang praten over mooi materiaal, rondrijden op een glimmende fiets zonder onnodige opsmuk, goed gesoigneerd op de fiets zitten et cetera draagt voor mij substantieel bij aan de lol.

[ Voor 46% gewijzigd door argro op 24-07-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 11:55
argro schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:35:
[...]
Mijn mening: Omdat het er niet uitziet, net als een zadeltasje en andere op de fiets gemonteerde meuk. Het is dus een mening.
Ja, ik zou ook wel willen dat als ik ga fietsen er een busje met reservemateriaal achter me aan rijdt. Maar zolang dat nog niet gebeurt, heb ook ik een pompje op m'n frame en een zadeltasje (oh, en ook nog een bel, zodat fietsers niet zo schrikken als ik langs kom zweven).

Oh ja, benen scheren doe ik ook niet aan...

Maarre, het is inderdaad jouw mening en die respecteer ik ook wel hoor ;-)

Zit nu op m'n werk uit het raam te kijken, volgens mij erg warm buiten. straks terug op de fiets naar huis (vandaag voor het eerst met de fiets naar m'n werk, 38km enkeltje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
[...]
Ouwehoeren over de rules, te lang praten over mooi materiaal, rondrijden op een glimmende fiets zonder onnodige opsmuk, goed gesoigneerd op de fiets zitten et cetera draagt voor mij substantieel bij aan de lol.
Ik snap wat je bedoelt. Maar bij mij geldt dat ik na de eerste > 10% me alleen nog maar druk maak om de hoeveelheid eten en drinken die ik bij me heb en of de fiets goed blijft rijden c.q. schakelen :) Maar dat is dan misschien wel weer omdat iemand van 90 kg die aan het klimmen is er ook niet uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:50

St@m

@ Your Service

argro schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:19:
[...]
Het nadeel is een bepaalde associatie, zou goed kunnen dat dit persoonlijk is. Rij zelf overigens ook regelmatig in een Bianchi shirtje. Gekregen van de LBS bij aankoop van mijn fiets.
Owh ok, ik had die associatie helemaal niet :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
StevenK schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:48:
[...]
Maar dat is dan misschien wel weer omdat iemand van 90 kg die aan het klimmen is er ook niet uitziet :)
Wat lees ik hier toch veel over (over)gewicht; ook ik val op dit moment nog in de 90+kg categorie, maar hoop toch een keer dit jaar onder de 90 te komen. Daar kan het fietsen heel veel in betekenen. Ik vind eigenlijk dat we met z'n allen heel goed bezig zijn!! Op een leuke en verslavende manier werken aan je conditie en mogelijk wat kilootjes kwijtraken, petje af jongens (en meisjes)!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
mawi schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:55:
[...]

Daar kan het fietsen heel veel in betekenen.
Dat weet ik wel zeker. Toen ik in het kader van de voorbereiding op La Marmotte veel aan het fietsen was en op mijn voeding lette vlogen de kilo's er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

[...]

Wat lees ik hier toch veel over (over)gewicht; ook ik val op dit moment nog in de 90+kg categorie, maar hoop toch een keer dit jaar onder de 90 te komen. Daar kan het fietsen heel veel in betekenen. Ik vind eigenlijk dat we met z'n allen heel goed bezig zijn!! Op een leuke en verslavende manier werken aan je conditie en mogelijk wat kilootjes kwijtraken, petje af jongens (en meisjes)!!!!
Ik merk dat ik sinds ik ben gaan fietsen nu een kilo of 3 al kwijt ben, van 99 naar 96, hoop eind dit jaar onder de 90 te zitten (bij 196 cm lengte schoon aan de haak). Gaat tot nu toe de goede kant op dus maar ik weet ookd at er een periode aan komt dat het heel langzaam zal gaan, maakt me niet heel veel uit, ik fiets omdat ik het leuk vind en dit is een mooie bijkomstigheid.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik ben door iets beter op mijn eten te letten (gezonder, regelmatiger, minder ongezond en minder tussendoor), alsook iets beter letten op mijn alcohol-inname sinds ik meer beweging krijg (aug2011 Hybride fiets gekocht) afgevallen van 113 (okt2011) naar zo'n 97 toen ik 29jan mijn racefiets kocht en sindsdien inmiddels tot 84KG afgevallen, en het voelt lichamelijk erg goed zo. Met mijn 1.89 is het dan ook geen gek laag gewicht ofzo, mogelijk dat er zelfs nog wat meer afgaat, maar op het moment fiets ik wat minder en doe ik wat fitness erbij, dus hang ik wat rond die 84 te schommelen, maar ik ben er vrij happy mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook liever geen zooi aan mijn fiets, maar voor de Bianchi heb ik een Tacx zadel bidonhouder ding gekocht voor een bidon met drinken en een bidon met gereedschap/gels/etc.. Beter dat, dan niet verder te kunnen rijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Kippenijzer schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:03:
Ik ben door iets beter op mijn eten te letten (gezonder, regelmatiger, minder ongezond en minder tussendoor), alsook iets beter letten op mijn alcohol-inname sinds ik meer beweging krijg (aug2011 Hybride fiets gekocht) afgevallen van 113 (okt2011) naar zo'n 97 toen ik 29jan mijn racefiets kocht en sindsdien inmiddels tot 84KG afgevallen, en het voelt lichamelijk erg goed zo. Met mijn 1.89 is het dan ook geen gek laag gewicht ofzo, mogelijk dat er zelfs nog wat meer afgaat, maar op het moment fiets ik wat minder en doe ik wat fitness erbij, dus hang ik wat rond die 84 te schommelen, maar ik ben er vrij happy mee ;).
Kijk, dat zijn de mooie verhalen! Ben zelf ook al wel wat kilootjes kwijt, maar wil nog wel iets meer kwijt raken.

Op zich, gezien mijn lengte (1.93m) is mijn BMI index niet eens slecht, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

78kg bij 1.86 ben ik. Prima lijkt me :) Al verwacht ik binnen nu en een maand rond de 75 te zitten. Van de Tour For Life schijn je echt kilo's te verliezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Het enige waar ik een probleem mee heb is het niet dragen van een helm. De rest moet iedereen zelf weten.
Wordt de helmdiscussie hier wel eens gevoerd?
Want een fietshelm verliest z'n nut bij snelheden boven de 20 km/u.
/me doet niet aan een helm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:21:
[...]

Bron? De laatste keer dat ik met ruim 30kmph onderuit ging en met mijn gezicht over het asfalt schuurde was ik blij dat ik een helm op had. Schade was een geschaafde helm en een geschaafde kin, in plaats van een volledig geschaafd gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:21:
[...]

Wordt de helmdiscussie hier wel eens gevoerd?
/me doet niet aan een helm
Dan mag je bij jezelf te rade gaan waarom je dan überhaupt een racefiets hebt. 20 km/u is wel _erg_ langzaam. Koop dan een stadsfiets ofzo.

imho ben je dom bezig zonder helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me rijdt op een ligfiets met 40+ km/u

Interessant leesvoer van de fietsersbond

@Argro: en als dit op een klinkerweg was gebeurd en je helm was achter een uitstekende klinker blijven hangen en je nek naar achteren had getrokken? Bijkomend risico van een helm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:30:
/me rijdt op een ligfiets met 40+ km/u

Interessant leesvoer van de fietsersbond

@Argro: en als dit op een klinkerweg was gebeurd en je helm was achter een uitstekende klinker blijven hangen en je nek naar achteren had getrokken? Bijkomend risico van een helm
Ik ben echt verbijsterd door jouw stomheid. :|

Dat fietsersbond verhaal is ook lekker gefundeerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik lees daar dat een niet passende helm geen nut heeft, maar dat een goed passende helm wel degelijk nut heeft, maar dat je er geen wonderen van moet verwachten.

Overigens denk ik niet dat je een 'onderzoek' van een medewerker van de Fietsersbond al te serieus moet nemen. Ik kijk dan liever naar een wetenschappelijk onderzoek van bijvoorbeeld de KU Leuven. Uit dat onderzoek blijkt dat een fietshelm wel degelijk nut heeft.
Ik ging head first over het stuur en bewoog dus voorwaarts met met helm vooruit.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 24-07-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 22:23
Mn baas is een paar weken geleden flink gecrashed met de racefiets. Ribben gebroken, sleutelbeen, bont en blauw. Zonder zn helm had ie waarschijnlijk een zware hersenschudding gehad, nu had ie aan zijn hoofd eigenlijk niets. Ik draag mn helmpje toch trouw hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 20:47
De case tegen een helm valt op zich te verdedigen (of iig gezond te bediscussieren), maar dat stuk van de fietsersbond is tenenkrommend slecht en waardeloos zo zonder referenties.

De meeste tegenstanders van helmen hebben 2 kernargumenten die waar zijn:
1. Helmen helpen niet tegen echt zware klappers.

2. Door de vergrote perceptie van veiligheid bij zowel gehelmde fietsers als automobilisten die deze fietsers tegenkomen neemt de kans op een ongeluk toe omdat beide groepen dichter bij elkaar gaan rijden.

De rest van de argumenten zijn vaak argumenten tegen een helmplicht en niet tegen de helm an sich.

Het eerste argument klopt natuurlijk, maar dat gebruiken tegen de helm berust op een logische fout. Het zou zijn als soldaten helmen en kevlar ontraden omdat het wel helpt tegen kogels en scherven, maar niet tegen bommen en mortiergranaten.

Het tweede argument speelt in Nederland nauwelijks een rol vanwege de veilige infrastructuur en beperkte contact met auto's. Het blijkt uit vergelijkbare studies ook dat de veiligste fietslanden de landen zijn waar alle automobilisten ook fietsers zijn en dat het wel of niet dragen van een helm weleenswaar een effect heeft op fietserveiligheid, maar dat het echt in het niet valt bij infra en het wel of niet zelf fietser-zijn van automobilisten.

Met het niet dragen van een helm scoor je bij mij geen coolpoints thijs, dus ik vind je ligfiets nog steeds voor nerderige witte alleenstaande 40+ers.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:52:
De case tegen een helm valt op zich te verdedigen (of iig gezond te bediscussieren), maar dat stuk van de fietsersbond is tenenkrommend slecht en waardeloos zo zonder referenties.
De referenties: http://media.fietsersbond...tshelmen/referenties.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
Pff, ik zie zoveel kul argumenten in die onderzoeken. Er is ook gewoon common sense. Botsing auto. Hoofd tegen voorruit, piekkracht zonder helm, verdeelde kracht met helm, langere remweg. Onze schedel mag dan best hard zijn, een voorruit hard koppen zonder helm is niet zo verstandig (met ook niet). En dan de meestvoorkomende: schuivers enz. Het helpt tegen ernstige schaafwonden en wederom dezelfde gedachte, de helm kan toch echt wel eigenlijke alle impacts beter verdelen dan je hoofdhuid. Asfalt included. Onderzoeken zijn overigens veelal gericht op de niet-racefietser en veel in het buitenland, is toch ook echt niet echt te vergelijken met onze groep. Als er een goed wetenschappelijk onderzoek is dat bewijst dat een helm een piekkracht slechter verwerkt dan je hoofdhuid, ga ik twijfelen, eerder niet. En het beschermt ook tegen zoveel kleine obstakels die toch ook vervelend (of niet levensbedreigend) letsel kunnen veroorzaken, zoals fietsframes, trappers. En het argument van blijven haken achter een klinker, tja.. zo kan ik er ook nog wel 100 verzinnen. Iets met plausibiliteit. 8)7

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 11:05
Ik ga morgen op vakantie naar Kreta en wil graag een fiets huren op Kreta. Thuis heb ik Bianchi Sempre dus zou het liefst een racefiets zijn. Is er ervaring met het fietsen en fietsenhuur op Kreta? Ik heb gezocht op internet maar grote fietsverhuur/outdoor organisaties zitten niet waar ik verblijf, in de buurt van Sissi, of ze zijn mij niet opgevallen tijdens het zoeken. Hoe zijn de wegen (is het te doen op een racefiets), wat veel georganiseerd wordt zijn begeleide MTB tours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:01
Heeft iemand een idee of dit wat is voor het winter, zou er echt niet te fietsen vallen?
Of om een herstelritje te doen? SPD pedalen kunnen er op worden gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.fitnessapparaat.nl/images/higol_xciser_red.JPG
Higol X-Ciser
De Higol Spinbike X-ciser is ontwikkeld door het op de professionele markt bekende merk Higol.
Met het revolutionaire frame is stabiliteit gecombineerd met design in combinatie met de oerdegelijke traplager die ook terugkomt in mountain- en crossbikes, zijn slechts enkele argumenten voor een ideale training op de Higol X-ciser.
Het eenvoudig te verstellen stuur, zadel en het remsysteem zorgen voor een comfortabele training.

Enkele gegevens Higol X-ciser Spinningbike
- Buitengewoon stabiel frame
- Uiterst degelijke traplager en krukassen.
- Ca. 19,5 kg vliegwiel voor een gelijkmatige ronde loop.
- Remsysteem met traplose remkracht verdeling.
- Traploos verstelbaar stuur
- Transportwielen voor het makkelijk verplaatsen.
- houder voor waterfles Trainingscomputer als toebehoor verkrijgbaar

Maximaal gebruikersgewicht Higol X-ciser spinningbike
Max. gebruikersgewicht: 120 kg

Opstelmaten Higol X-ciser
(L) 102 cm x (B) 65 cm x (H) 130 cm

Garantie artikel: Higol spinbike
Op Higol spinning bike wordt 2 jaar fabrieksgarantie verstrekt

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Of je nu een helm draagt of niet, je hersenen zullen altijd last hebben van het feit dat ze nog even door willen bewegen op het moment dat de buitenkant van je hoofd abrupt stopt met bewegen. Vergis je niet, ze zijn niet gemaakt om met welke versnelling dan ook tegen de binnen kant van je schedel heen en weer te stuiteren.

Het zal altijd een discussie tussen het voor en tegen kamp blijven. Het al dan niet dragen van een helm is een persoonlijke keuze/overweging en ik vind dat men deze moet respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Net met Kippenijzer gefietst! Leuk rondje gemaakt van zo'n 60km. Ook nog even 2e plek op de Emmabrug ZZ gepakt :+ ook belangrijk natuurlijk. http://app.strava.com/rides/14355232#270144779

Hier 't hele rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Je reed me op het eind vrij makkelijk eruit, lekkere speeds en tijden gereden idd! Heerlijk rondje zo :). http://app.strava.com/rides/14357477

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Over helmen gesproken. Ik eindigde gisteren bijna nog in een cabrio in Zandvoort. Ik kwam van de Langevelderslag af, en ging richting die busbaan langs de boulevard. Dus ik ging vrij relaxed over dat klinkerweggetje daar, misschien 25kmpu. Rijd er in de verte een cabrio voor me, nog langzamer dan ik. Ik kom steeds dichterbij, en ga een beetje achter hem fietsen zodat ie me ziet in zn binnenspiegel. Toen ik echt dichtbij kwam rinkelde ik een paar keer met mn fiets, hij ging een beetje naar links zodat ik er rechts langs kon. Dacht ik.

Zit er net precies een afslag daar, je raad het al, zonder richting aan te geven of zonder in zn dode hoek te kijken stuurt de bestuurder zo in. Gvd :X hij trapte gelukkig hard op de rem, ik hoorde zn banden piepen en ik voel de spiegel langs mn knie gaan. Dat was een close call :( hij had zn ramen en alles naar beneden, anders was ik echt in die auto geëindigd bij de bestuurder op schoot.

Heel vaag, maar in die 0,2 seconde zag ik echt al voor me dat ik op de motorkap van die auto lag, dat mn fiets in de kreukels lag, dat er een ambu kwam waar ik in werd getakeld en dat ik ergens in een ziekenhuis eindigde. Hm lekker fietsrondje weer. Nu alleen een schram op mn knie, had erger gekund.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 02-10 11:09
hi allen!

Ik ben op zoek naar een leuke hybride fiets zoals een XR3 of XR4 van Gazelle. Prijsklasse van de niuewe fiets tussen de 750 en 1250 euro.

Weet iemand welke type fietsen ik nog meer kan zoeken? Ik krijg van andere merken maar weinig gevonden van dit type fiets :S ...heb wel Trek Fitness fietsen gevonden, maar die hebben geen vering en dat wil ik er wel bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Loona35 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:39:
hi allen!

Ik ben op zoek naar een leuke hybride fiets zoals een XR3 of XR4 van Gazelle. Prijsklasse van de niuewe fiets tussen de 750 en 1250 euro.

Weet iemand welke type fietsen ik nog meer kan zoeken? Ik krijg van andere merken maar weinig gevonden van dit type fiets :S ...heb wel Trek Fitness fietsen gevonden, maar die hebben geen vering en dat wil ik er wel bij hebben.
Dan zit je bij de wielrenners in het verkeerde topic Loona35! Sorry :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 02-10 11:09
Tjebakka schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:44:
[...]

Dan zit je bij de wielrenners in het verkeerde topic Loona35! Sorry :'(
Yes helaas wel, maar er is niet echt een ander topic voor fietsen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
[...]

Eind 2006 zat ik nog op 123 kg :) en ik fiets al mijn hele leven. De laatste tijd ben ik intensiever bezig om sterker / sneller te worden en nu is het veel moeilijker mijn gewicht onder controle te houden, omdat de extra kracht ook weer gewicht is en mijn lichaam na elke training schreeuwt om voeding. Voor mijn lijkt de 90 kg nog steeds een lastige barriere. De laatste dagen zit ik er wel weer dicht tegenaan, maar vandaag ging er bij de Italiaan wel een heel groot bord fettuccine al tonno in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:01
Loona35 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:39:
hi allen!

Is dit niets?

http://www.martens-tweewi...20000017&aid=7008&lang=NL

Of een mountainbike?
http://www.cube.eu/wls/access-wls-sl/

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=38638677,noline]
Het zal altijd een discussie tussen het voor en tegen kamp blijven. Het al dan niet dragen van een helm is een persoonlijke keuze/overweging en ik vind dat men deze moet respecteren.
Ik hoor niet bij een tegen-kamp maar ben wel zeer sceptisch over het mogelijk nut van een fietshelm.
We mogen op grond van onderzoeken aannemen dat bij een bepaald soort ongevallen het dragen van een fietshelm van het momenteel gangbare type de kans op hoofdletsel verkleint.
Dat zijn dan voornamelijk valpartijen waarbij men met het hoofd op de grond belandt en dat is maar een klein deel van alle valpartijen.
Er wordt simpelweg veel te veel aan een gestyleerd stukje piepschuim toegeschreven...het is een hopeloos overschat iets.
Dat is op zich niet erg, als helmen letsel voorkomen of verminderen is het okee, hoe weinig het ook is, elk hoofd telt.
Wat mij helemaal niet bevalt is de houding van morele superioriteit die sommigen aannemen is dit soort discussies als men zich uitlaat over mensen die ook wel eens een ritje zonder helm maken.
(ik doe dat wel eens), het geheven vingertje dus.
Zo'n helmpje is maar een klein aspectje bij alle racefietsgerelateerde activiteiten, wielrennen is geen veilige sport, het is niet verenigbaar met adequate bescherming tegen de risico's die je loopt, met of zonder helm speelt IMO amper een rol.
In wedstrijden of andere georganiseerde evenementen terecht verplicht, maar laat daarbuiten ieder doen wat hij wil zonder bemoeienis van overheid of moralisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:33:
[...]
In wedstrijden of andere georganiseerde evenementen terecht verplicht, maar laat daarbuiten ieder doen wat hij wil zonder bemoeienis van overheid of moralisten.
Want tijdens wedstrijden en georganiseerde evenementen valt wel iedereen op z'n hoofd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

The Legend

*Plop*

Vandaag een rondje gereden tegen m'n max aan. Niet voluit, maar hartslag tegen de 165 (185-190 is max). 30 kilometer gereden in 57:30, 31,3km/u gemiddeld :D Average moving speed 32,7km/u gemiddeld. Had niet gedacht dat ik dat na een week fietsen al zou trekken :p Nu maar richting de langere afstanden denk ik, gezien een belangrijk doel toch afvallen is.

[ Voor 6% gewijzigd door The Legend op 24-07-2012 21:59 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Net met 3 maten lekker gereden. 53 km. Begin lekker tempo, midden laag want iemand zat er door. Toen die afhaakte en doorstak naar huis toe nog even een extra lusje van 10 km tegen/over treshold en gedeeltes max HF. Soo eej, lekker geknald het laatste stuk :)
Ook weer eens lekker na al die laatste D1 rondjes allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:54:
Vandaag een rondje gereden tegen m'n max aan. Niet voluit, maar hartslag tegen de 165 (185-190 is max).
Ik neem aan dat het hier dan over het omslagpunt gaat want een rondje rijden tegen "de max. aan" is per definitie onmogelijk.
Bij het doseren van inspanningen van enige tijdsduur speelt "de max. "geen enkele rol
Als echter 185-190 het omslagpunt is dan heb je met 165 heel ver daaronder gereden en kan je veel harder.
Rammelt aan alle kanten.
Is het bestaan van de term omslagpunt en de zones daaronder die voor trainen/doseren van belang zijn uberhaupt belkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:52:
[...]

Want tijdens wedstrijden en georganiseerde evenementen valt wel iedereen op z'n hoofd? :?
Nee, omdat een deel van de verantwoording voor het algemene welzijn van de deelnemers bij de organisatie berust.
Formeel of niet, ALS er ondanks de kleine kans een doodvalt zonder helm dan gaat het balletje rollen naar de kant die niemand wil.
Het is de maximaal haalbare maatregel op het gebied van persoonlijke bescherming , daarom maar gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Net voor het eerst meer dan 50 kilometer gereden in 2:17. Moet er bij zeggen dat ik nog geen racefiets heb maar een hybride van ongeveer 8 jaar oud. Goed het is 55.47 km geworden met een gemiddelde van 24.2 km/u. Ging goed maar ik ben wel helemaal stuk nu. Was wel lekker trouwens, had toen ik begon niet verwacht dat ik dat zo snel zou halen. Op naar de 65 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-10 13:07

Vos

AFCA

Vanavond 62.4 km gefietst in 2 uur 12 minuten (rijtijd), heerlijk fiets weertje! Onderweg bakkie gedaan bij een bekende, dat valt niet zo fijn.

http://app.strava.com/rides/14370008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:56
Vandaag voor het eerst hier in Frankrijk gefietst.
Jammer genoeg is mijn telefoon uitgevallen, dus is hij niet gelogd..
Mijn vader had zijn telefoon ook mee, alleen als ik de .gpx file wil uploaden naar strava krijg ik de volgende error: can't upload activity. Iemand hier die weet hoe op te lossen?
Google kon me niet helpen.

Edit: ik gebruik strava.

[ Voor 4% gewijzigd door Fastclaimer op 24-07-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Loona35 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:03:
[...]

Yes helaas wel, maar er is niet echt een ander topic voor fietsen toch?
De vraag is natuurlijk waarom je precies een hybride wilt want ik kan me weinig activteiten of mixen daarvan voorstellen waarbij je niet beter een mtb, racer of crosser kan kopen. Een hybride heeft letterlijk het slechtste van alle werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
MrAngry schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:15:
[...]

De vraag is natuurlijk waarom je precies een hybride wilt want ik kan me weinig activteiten of mixen daarvan voorstellen waarbij je niet beter een mtb, racer of crosser kan kopen. Een hybride heeft letterlijk het slechtste van alle werelden.
Err, wat is het verschil tussen een racer en een crosser?

Zelf vind ik een racefiets leuk voor woon-werkverkeer, maar mis ik wel de mogelijkheid om een rugzak in een fietstas te doen. Dan komt een hybride leuk uit?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
DiedX schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:30:
[...]

Err, wat is het verschil tussen een racer en een crosser?

Zelf vind ik een racefiets leuk voor woon-werkverkeer, maar mis ik wel de mogelijkheid om een rugzak in een fietstas te doen. Dan komt een hybride leuk uit?
Een crosser heeft ruimte voor grotere banden (=comfort) en heeft vaak nokjes voor montage van spatborden en/of dragers: de ideale commuter. Een racefiets heeft dat niet en is dus alleen een prima keuze als je hem daadwerkelijk als racer gebruikt of als je naar je werk racet over geweldig strakke fietspaden (in nederland een best realistisch scenario) en geen fuck geeft om regen en/of bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:17:
[...]

Ik neem aan dat het hier dan over het omslagpunt gaat want een rondje rijden tegen "de max. aan" is per definitie onmogelijk.
Bij het doseren van inspanningen van enige tijdsduur speelt "de max. "geen enkele rol
Als echter 185-190 het omslagpunt is dan heb je met 165 heel ver daaronder gereden en kan je veel harder.
Rammelt aan alle kanten.
Is het bestaan van de term omslagpunt en de zones daaronder die voor trainen/doseren van belang zijn uberhaupt belkend?
Nou nou, lekker toontje, kan het iets minder :P Je eerste aanname was juist, daarmee was de rest van je post dus niet nodig.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Martijn-HK schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:12:
Ik ga morgen op vakantie naar Kreta en wil graag een fiets huren op Kreta. Thuis heb ik Bianchi Sempre dus zou het liefst een racefiets zijn. Is er ervaring met het fietsen en fietsenhuur op Kreta? Ik heb gezocht op internet maar grote fietsverhuur/outdoor organisaties zitten niet waar ik verblijf, in de buurt van Sissi, of ze zijn mij niet opgevallen tijdens het zoeken. Hoe zijn de wegen (is het te doen op een racefiets), wat veel georganiseerd wordt zijn begeleide MTB tours.
Onderschat de temperaturen aldaar niet. Ik kan best tegen een beetje warmte, maar de laatste keren dat ik op een Grieks eiland verbleef was een wandeling naar het strand de grootste inspanning die ik aankon. Fietsen (in heuvelachtig gebied) bij een temperatuur van richting de 40 graden is geen sinecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-10 14:38
Toch nog even over het helmverhaal. Niemand kan je verplichten om er één te dragen (behalve in wedstrijden omdat het in het reglement staat). Maar zeggen dat het nutteloos is en er daarom geen aan doen, lijkt me toch ook niet juist.

Dat is zoals geen gordel aandoen in de auto, want als je tegen 120 per uur tegen een muur rijdt, overleef je dat ook niet met gordel. En dan wel even verzwijgen dat de gordel alles van 5-90 per uur of een minder frontale botsing wel je leven kan redden. En daar gaat dat artikel over van de fietsbond. Omdat het zwaar mogelijkste letsel niet tegen gegaan kan worden door een helm, maar moet je er daarom geen dragen? Elke klap die je opvangt met je helm, is een grotere kans op overleven...

Ik heb al een paar keer een helm in 2 gezien bij mensen die aangereden werden of die vielen. En die zeggen allemaal hetzelfde: Ik heb chance gehad dat ik een helm droeg. Voor hetzelfde geld was het je hoofd die het asfalt raakte en waar het gat in zat.

Is een helm 100% veilig dan? Neen, natuurlijk niet. Je kan nog altijd een hersenschudding hebben, je kan nog altijd sterven. Maar het is meermaals bewezen dat een helm bijna alleen voordelen heeft, en de kans op een zwaar letsel verkleint...

Daarom zou ik het toch ook altijd aanraden om het aan te doen. Het is niet verplicht, maar wat is nu het nadeel (op looks na misschien).

Even wat anders, gisteren voor het eerst sinds 7 weken weer gaan fietsen. De verhuis is nu rond, het weer is super. Was plezant om terug op weg te zijn. De conditie staat weer nergens, maar die gaat hopelijk snel beteren nu ik terug begin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 13-10 13:29

MrDry

Desperados!

Iemand ervaringen met een Bell Solar helm? Ben aan een nieuwe toe maar fiets niet zo heel veel (lees: alleen met mooi weer).

Zoek dus een helm tot ca €50,=

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb zelf een Bell helm (Bell Alchera), en heb het idee dat die iets meer "op" je hoofd staan, dan dat ik altijd met andere merken (bij andere mensen) zie. Kan ook aan mijn hoofd liggen. :+ Daarnaast vind ik het logo voorop de helm eigenlijk niet zo mooi. Ik zou zelf voor een andere helm gaan als ik nu een nieuwe zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:26:
[...]

Nee, omdat een deel van de verantwoording voor het algemene welzijn van de deelnemers bij de organisatie berust.
Formeel of niet, ALS er ondanks de kleine kans een doodvalt zonder helm dan gaat het balletje rollen naar de kant die niemand wil.
Het is de maximaal haalbare maatregel op het gebied van persoonlijke bescherming , daarom maar gewoon doen.
Als het de maximaal haalbare maatregel is snap ik niet waarom je het zelf in je "vrije tijd" achterwege laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAcid schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:24:
[...]

Als het de maximaal haalbare maatregel is snap ik niet waarom je het zelf in je "vrije tijd" achterwege laat.
Omdat profs in hun vrije tijd ook vaak zonder helm fietsen. Beetje wannabe-prof gedrag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
MrDry schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:04:
Iemand ervaringen met een Bell Solar helm? Ben aan een nieuwe toe maar fiets niet zo heel veel (lees: alleen met mooi weer).

Zoek dus een helm tot ca €50,=
Helmen zijn net als schoenen zo persoonlijk dat je gewoon moet gaan passen en kijken welke het beste zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:12:
[...]

Helmen zijn net als schoenen zo persoonlijk dat je gewoon moet gaan passen en kijken welke het beste zit.
Oneens. De meeste helmen, zeker de wat duurdere, hebben dermate veel verstelmogelijkheden dat ze, mits in de goede maat (even hoofd opmeten met een meetlintje), goed pas te maken zijn voor vrijwel ieder hoofd. Verstelmogelijkheden in die mate heeft een schoen niet.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 25-07-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Lointje schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:59:
Toch nog even over het helmverhaal. Niemand kan je verplichten om er één te dragen (behalve in wedstrijden omdat het in het reglement staat). Maar zeggen dat het nutteloos is en er daarom geen aan doen, lijkt me toch ook niet juist.
Uhu.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/18dl3l.jpg
Was anders mijn schedel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:36

Coldcat

HODL

Helm, niet bij nadeken maar standaard op je kop zetten. Je valt altijd als je het niet verwacht.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
FMS schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Uhu.
[afbeelding]
Was anders mijn schedel geweest.
:/ Aan de afdruk te zien was het hoekig, dun en erg hard. Ik denk dat jij nooit van je leven meer zonder helm op de racefiets wil, je moet er niet aan denken als dat opject met die impact om dit achter te laten rechtstreeks op je schedel terecht komt. :X Overigens moet men idd maar zelf weten of men geen helm draagt, het is en blijft een eigen keuze. Ik vermoed dat Darwin zijn werk wel zal doen over lange tijd :P (al zal het op héééle kleine schaal zijn). Overigens presteer ik het soms ook per abuis zonder helm te vertrekken als ik haast heb naar mijn werk. De net opgedane haarband (puur tegen zweet...) is dan gevoelsmatig de helm waardoor ik er pas na een paar kilometer achter kom dat de helm daar niet aanwezig is.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 22:23
yay, vanochtend voor de eerste keer 50km gehaald. Het moest een ronde van 40km worden, maar halverwege ging het zo lekker dat ik er maar wat bij heb geplakt. Die laatste kms waren voor mn gevoel wel pittig... maar goed, ik heb het toch maar weer gedaan :)
Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

argro schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:13:
[...]
Oneens. De meeste helmen, zeker de wat duurdere, hebben dermate veel verstelmogelijkheden dat ze, mits in de goede maat (even hoofd opmeten met een meetlintje), goed pas te maken zijn voor vrijwel ieder hoofd. Verstelmogelijkheden in die mate heeft een schoen niet.
Juist de wat duurdere helmen zijn in meerdere maatuitvoeringen. Volgens mij zijn de goedkopere modellen meer van de one size fits all.

M'n pa heeft zo'n Catlike golfbal, die pas ik niet. Mijn helm (S-Works helm) is bij hem juist weer veel te groot.

edit: ik zie nu dat je dat zelf ook zegt. Maar dat een helm qua looks net zo persoonlijk is als schoenen geloof ik wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjebakka op 25-07-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Mijn helm heeft m'n leven al eens gered bij een val van de Glandon, desondanks fiets ik in NL nog steeds zonder (tenzij ik met meerdere mensen fiets).
Vooral met het weer deze dagen is het gewoon een onding.

Ik zit een beetje tussen 2 kampen, aan de ene kant heeft het ding zeker nut, maar wel in specifieke gevallen. ('t schijnt dat fietshelmen alleen getest worden bij een val bovenop het hoofd. Probeer dat maar eens voorelkaar te krijgen op de fiets).
Daarnaast is het bewezen dat automobilisten dichter langs fietsers met een helm rijden dan fietsers zonder helm.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tsjilp schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:11:
Mijn helm heeft m'n leven al eens gered bij een val van de Glandon, desondanks fiets ik in NL nog steeds zonder (tenzij ik met meerdere mensen fiets).
Vooral met het weer deze dagen is het gewoon een onding.
Een goede helm zorgt juist voor meer verkoeling dan geen helm. Het idee is dat de lucht in de gaten in de helm relatief weinig beweegt en daarmee een isolerende functie heeft. Het onderzoek waaruit dit blijkt kan ik zo snel even niet vinden. Het stond circa een jaar geleden in één van de vele fietsbladen.

Mijn helm, een Giro Atmos, is ook bijna meer gat dan helm. Ik heb nog nooit het idee gehad dat fietsen met die helm voor meer warmte zorgde dan fietsen zonder die helm. De helm heb ik altijd op. Ook in een beklimming.

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 25-07-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Kreeg gisteren ineens een idee, gezien het aantal fanatieke leden op dit forum. Is het niet iets om een Tweakers.net wielertenue te (laten) ontwikkelen? Misschien dat er ook nog interesse is bij Tweakers.net voor wat sponsoring? we rijden met z'n allen toch door heel Nederland, leuk voor de bekendheid zou ik zo zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

mawi schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:24:
Kreeg gisteren ineens een idee, gezien het aantal fanatieke leden op dit forum. Is het niet iets om een Tweakers.net wielertenue te (laten) ontwikkelen? Misschien dat er ook nog interesse is bij Tweakers.net voor wat sponsoring? we rijden met z'n allen toch door heel Nederland, leuk voor de bekendheid zou ik zo zeggen...
Het is een idee maar ik wil niet in de Tweakers kleurstelling op de fiets te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Tjebakka schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:30:
[...]

Het is een idee maar ik wil niet in de Tweakers kleurstelling op de fiets te zitten :P
Henk wil je toch wel op je shirt!

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/966940860.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Widow schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:31:
[...]

Henk wil je toch wel op je shirt!

[afbeelding]
Ik wil sowieso geen reclame op mijn shirt, als ik dan met bijvoorbeeld een rabo shirt zou gaan rijden mogen ze wel eens wat van de prijs af halen, ik ga niet gratis een bank promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
argro schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:14:
[...]
Een goede helm zorgt juist voor meer verkoeling dan geen helm. Het idee is dat de lucht in de gaten in de helm relatief weinig beweegt en daarmee een isolerende functie heeft. Het onderzoek waaruit dit blijkt kan ik zo snel even niet vinden. Het stond circa een jaar geleden in één van de vele fietsbladen.

Mijn helm, een Giro Atmos, is ook bijna meer gat dan helm. Ik heb nog nooit het idee gehad dat fietsen met die helm voor meer warmte zorgde dan fietsen zonder die helm. De helm heb ik altijd op. Ook in een beklimming.
Als je een goed passende helm hebt merk je op een bepaald moment niet meer dat je m op hebt. Tenminste ik niet. Wat betreft bescherming, beter als niets. Er is iemand (volgens mij top atleet uit de UK) welke een keer door een vrachtwagen spiegel is geraakt op zn achterhoofd. Met helm was het al een tering bende maar zonder helm had hij het waarschijnlijk niet overleefd (melde de dokter).

* Griffin heeft altijd een helm op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 12:33

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle draagt op de racefiets ook altijd een helm
Met dit weer is het niet super comfortabel, maar dat heb ik er wel voor over. 2 weken geleden fietste ik een rondje met een vriend, die vertelde dat een collega van hem in de afdaling van de Brienenoord gevallen was. Met z'n kop op de 'middenberm', de verhoging tussen de 2 fietspaden in. Helm in 2 stukken, maar verder kwam hij er vanaf met een lichte hersenschudding. Zonder helm was het vermoedelijk een bloederige bende geworden en moet je gaan denken aan schedelbasisfracturen en nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:49
Griffin schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:45:
... Er is iemand (volgens mij top atleet uit de UK) welke een keer door een vrachtwagen spiegel is geraakt op zn achterhoofd. Met helm was het al een tering bende maar zonder helm had hij het waarschijnlijk niet overleefd (melde de dokter).
James Cracknell: http://www.yourdiscovery....arth/race-across-america/

Die heeft idd een flinke tijd moeten herstellen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hebben jullie wel eens dat je na afloop van het trainen niet meer diep kan inademen zonder te gaan hoesten? Dat had ik gisteren, maar ik heb het wel vaker na langdurige fysieke inspanning. Zakt na een uurtje of soms een uur of 2 á 3 vanzelf weer weg waarna ik weer dieper in kan ademen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

MrAcid schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:51:
Hebben jullie wel eens dat je na afloop van het trainen niet meer diep kan inademen zonder te gaan hoesten? Dat had ik gisteren, maar ik heb het wel vaker na langdurige fysieke inspanning. Zakt na een uurtje of soms een uur of 2 á 3 vanzelf weer weg waarna ik weer dieper in kan ademen.
Ja, maar niet met fietsen, maar met schaatsen. heet dan ook een 1500m kuchje

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAcid schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:51:
Een inspanningskuchje. Niet heel uitzonderlijk en volgens mij weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
En weer thuis na ongeveer 110 km fietsen (had de Edge iets eerder afgestopt). Ruim 55km tegen wind in van Den helder naar Zurich (Fr.) dus flink lopen rammen en beuken. Daarna in Zurich omgedraaid en lekker ontspannen terug gefietst. Op de heenreis wel even een liter Spa gekocht, ik liep leeg. Was overigens blij dat ik mijn lenzen niet in had want die had ik halverwege uit kunnen doen en weg kunnen gooien, zweet in je ogen is nooit tof.

http://connect.garmin.com/activity/202921401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-10 14:38
Tsjilp schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:11:

Daarnaast is het bewezen dat automobilisten dichter langs fietsers met een helm rijden dan fietsers zonder helm.
Dit vind ik wel vreemd. Ik heb nog nooit gedacht: Hé, die heeft een helm op, daar kan ik wel op een 20cm meter langs ipv de normale meter... Maar misschien is dit iets dat meer onbewust gebeurt dan?

En de niet kunnen diep inademen. Dat heb ik ook vaak na het fietsen, maar als asthma patient was het gevoel mij niet onbekend. Gewoon rustig blijven, en je lichaam recupereert er wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik maak me er ook geen zorgen om, was meer benieuwd of meer mensen het wel eens hebben: ja dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 21:52
Dat heeft dacht ik met veel stof te maken in de lucht.
Ik heb het zomers ook wel veel na het fietsen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Zijn er GoT'ers lid van een wielerclub overigens? Ik heb geen idee of zoiets een beetje leuk is voor een beginner van 32 :P Een wedstrijdje op z'n tijd zou ik best leuk vinden denk ik, maar of ik het nou zie zitten om in ploegverband te moeten knechten voor de plaatselijke wielerheld... nee dank u.

Ik zou het leuk vinden om op eigen niveau met leeftijdsgenoten op regelmatige basis een eind te kunnen fietsen, en als het kan een op z'n tijd een wedstrijdje? Vooral dat eigen niveau vind ik erg belangrijk, want ik zou geen zin hebben om óf de hele tijd aan het elastiek te bungelen bij de mensen die al 10 jaar op een racefiets zitten, maar ook niet om de kar te moeten trekken bij de 50plussers die het allemaal wel best vinden :)

Qua verenigingen rond Nieuwerkerk aan den IJssel kom ik deze tegen:
www.depedaalridders.nl (Bleiswijk)
www.rwcahoy.nl (Rotterdam)
www.grtc-excelsior.com (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik denk dat je beter kunt zoeken naar 'fiets intensiteitsgenoten' dan naar leeftijdsgenoten. Ik ben hier in Groningen lid van een niet prestatie-gerichte tourclub en ondanks de zeer brede leeftijden binnen de club is het altijd gezellig en heeben we doorgaans minimaal 2 groepen die met verschillende snelheden fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Ik fiets het liefst in mijn eentje, dan is mijn hoofd lekker leeg en kan ik stoempen wanneer mij dat uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Kippenijzer schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:12:
Ik denk dat je beter kunt zoeken naar 'fiets intensiteitsgenoten' dan naar leeftijdsgenoten.
Daarom sprak ik ook over 'op eigen niveau'. Leeftijdsgenoten vind ik een pre, omdat je over het algemeen wat meer raakvlakken hebt met mensen die in dezelfde fase van hun leven zitten. Dat betekent niet dat ik me niet zou vermaken met 18- of 50-jarigen hoor, want inderdaad, het aan elkaar gewaagd zijn is belangrijker dan even oud zijn.
Martijn-V4 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:29:
Ik fiets het liefst in mijn eentje, dan is mijn hoofd lekker leeg en kan ik stoempen wanneer mij dat uitkomt.
Dat doe ik nu dus ook het liefst, maar dat komt voornamelijk omdat ik nog niemand getroffen heb die een beetje een gelijkwaardig niveau heeft. Ik zou ook zeker wel zelf blijven fietsen hoor; het leegmaken van je hoofd en het eigen tempo rijden als je daar zin in hebt vind ik ook erg belangrijk. Ik zou zo'n wielerclub daarom meer als extra'tje zien, dan als een vervanging van het zelf er steeds op uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:24:
[...]

Tja, doe jij altijd consequent alles wat als verstandig , gezond, veilig enzovoort geldt?
Misschien hoor je bij die soort,de meesten, waaronder ik dus niet.
Er moet iets overblijven van eigen wil , eigenzinnigheid, voor mijn part eigen verantwoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Hihi, geen helm dragen als anti-establischment statement. Ontsnappen aan de grijze massa leidt tot grotere kans dat er grijze massa ontsnapt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:53:
Hihi, geen helm dragen als anti-establischment statement. Ontsnappen aan de grijze massa leidt tot grotere kans dat er grijze massa ontsnapt. ;)
Die is wel meesterlijk gevonden _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelle schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:09:
Zijn er GoT'ers lid van een wielerclub overigens? Ik heb geen idee of zoiets een beetje leuk is voor een beginner van 32 :P Een wedstrijdje op z'n tijd zou ik best leuk vinden denk ik, maar of ik het nou zie zitten om in ploegverband te moeten knechten voor de plaatselijke wielerheld... nee dank u.

Ik zou het leuk vinden om op eigen niveau met leeftijdsgenoten op regelmatige basis een eind te kunnen fietsen, en als het kan een op z'n tijd een wedstrijdje? Vooral dat eigen niveau vind ik erg belangrijk, want ik zou geen zin hebben om óf de hele tijd aan het elastiek te bungelen bij de mensen die al 10 jaar op een racefiets zitten, maar ook niet om de kar te moeten trekken bij de 50plussers die het allemaal wel best vinden :)
Ik ben lid van een club en rij nog steeds een 15 clubkoersjes per jaar.
Mijn club heeft zowel een recreantencompetitie (laagste niveau ) als een gewone clubcompetitie waar iedereen kan starten, er zijn dus 2 niveaus, meer zal je niet vinden.
Ik zou me , met nog geen enkele koers in de benen niet uitlaten over 50 plussers , daarmee zou je nog wel eens lelijk op je muil kunnen gaan.
Ik ben zelf bijna 60 en er is er ook nog 1 van 63 (NK 60+) en ze rijden ons er niet gauw af....je mag proberen mij eraf te rijden.

Ik zou, als ik jou was gewoon eens starten in zo'n club- of in het voorjaar interclubkoersje en dan kom je er wel achter waar je staat en hoe groot de mond is die je mag trekken... :+
Voor 15€ kan je een basislidmaatschap nemen waarmee je daar mag starten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:53:
Het blijf lastig om niet met het vingertje te zwaaien.... :+
Als ik terugdenk wat ik vroeger allemaal deed zonder helm, dan is mijn huidige keus om incidenteel geen helm te dragen heel erg verantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:55:
Ik zou me , met nog geen enkele koers in de benen niet uitlaten over 50 plussers , daarmee zou je nog wel eens lelijk op je muil kunnen gaan.
Ik ben zelf bijna 60 en er is er ook nog 1 van 63 (NK 60+) en ze rijden ons er niet gauw af....je mag proberen mij eraf te rijden.
Laat ik voorop stellen dat ik niet iedereen over 1 kam wil scheren, want ik ben me er terdege van bewust dat er genoeg 50plussers zijn die mij er vierkant vanaf zouden rijden. En als ik jouw GPS-logjes zie, ben jij er daar wel een van ja ;)
Ik zal de laatste zijn die, na pas 5 maanden en 2000km op de racefiets, denkt dat hij wel even mee kan doen om de prijzen in de eerste de beste regiokoers.

Maar ik zie ook vaak genoeg groepjes 50plussers op de racefiets voorbij komen, waarbij bij wijze van spreke het gezellig met elkaar keuvelen belangrijker lijkt dan het fietsen. Dat zou ik dus niet willen :P Niet lullen, maar fietsen is mijn motto.

Ik wil dus het liefst fietsen met mensen die bij gelijke inspanning ongeveer even hard gaan als ik, en het zou erg mooi zijn als die mensen ook nog eens ongeveer even oud zijn. Maar dat laatste is dus geen must.
Pagina: 1 ... 31 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.