Om even in te haken op de mensen zonder helm; zowel op de Col du Ballon d'Alsace en de Col du Grand Ballon mensen zonder helm in de afdaling gezien

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik hoef nou niet per se het risico te lopen om m'n hoofd af te slijten als ik met 80km/u op het asfalt val!
On a brighter note: Vogezen was top! Mooi weekend gehad. Zaterdag vanuit La Bresse 157 kilometer gemaakt en daarbij Ballon d'Alsace en de Grand Ballon gedaan. En nog vele andere colletjes die daar in de buurt liggen. Ging erg goed. Weet alleen niet hoe lang ik over de Grand Ballon heb gedaan. Vanuit Uffholtz de Col Amic opgegaan en daarna doorgestoomd naar de Grand Ballon. Best een mooie beklimming! Lang maar wel lekker. Volgens mij heb ik zo'n 13km/u gemiddeld over de 21 kilometer gedaan. Was op 5 minuten als 2e van de 11 over (de eerste traint momenteel voor de Marmotte). Nummer 3 kwam 8 minuten na mij en op de rest hebben we een uur gewacht

Maar die gingen nog op de top van Col Amic pauzeren. Was gelukkig ook geen wedstrijd maar het voelt wel goed om een van de beteren te zijn
Dag 2 80 kilometer gedaan met Col de la SchggluchchCgHT en nog heel wat andere kleine cols. Dit keer wel overal bovenop voor de winst gegaan
In totaal 240 kilometer met 4000 hm (puur de meters omhoog).
Morgen naar de Fysio vanwege knieklachten. Maar het was het waard! Gelukkig hebben we de foto's nog

Sommige zijn wat wazig. Best tricky om in een afdaling een HDR-foto te maken

Foto's zijn niet in chronologische volgorde.
Daar kwamen we net vanaf (zo'n 11km van de Ballon af)
Het dal inkijkend
Heuvel van de eerste foto, van de andere kant
Afdaling van de Hundsruck
Afdaling van de Hundsruck
Joop was als eerste bovenop de Alsace en de Grand Ballon dus een speciale vermelding voor hem (en de oude Giant van Pieter Weening):
Uitzicht vanuit Chalet in La Bresse.
[
Voor 27% gewijzigd door
Tjebakka op 28-05-2012 21:56
]
If it aint fixed, it's broken.