Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.025 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:22
Atlas schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:52:
Zo vandaag een partij goed stuk gegaan :X

Rondje kwam op 150km uit uiteindelijk..... Solo.

Delft > Leiden > schiphol (ergens verkeerde afslag genomen. En tot hier vol wind tegen....) > badhoevendorp > Haarlem (borrel van mijn werk :+ ) > zandvoort > katwijk > schevenigen > Den Haag > Delft.

Ik kon op het einde niet meer.... Beloofd wat voor maandag (240km elfstedentocht :X )
Hoe laat ga jij starten? Hier 6:44. Hoop op een graadje of 20 en dit staat ook nog op de voorspelling. _/-\o_
Succes in ieder geval. :) Het voordeel is dat het een toertocht is en dat 25 gemiddeld de max is.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Shinji schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:59:
Zo, weer lekker 50km gefietst vandaag. Wel regelmatig moeten stoppen. Voorvork van fiets van maat van me is vervangen maar hij liep wat aan, we konden alleen niet vinden waar. Hij paste niet helemaal en was wat houtje touwtje in elkaar gezet. Daarnaast ook nog een avondvierdaagse waardoor we er niet door konden, enige mogelijkheid was terug dus toch maar gewacht. Bleek gelukkig maar 5 minuten te zijn. Door deze dingen en de redelijk fikse wind tegen lag gemiddelde na Gouda op zo'n 23,5km/h. Dit daarna goed weten te maken tot 26km/h in Oudewater met wind tegen en toen ik thuis was 28,8km/h met gemiddelde hartslag van 152. Wat een heerlijk windje mee was dat de terugweg, mooie ondergaande zon langs het water over een dijkje.

http://connect.garmin.com/activity/181917665
Zo te zien hadden we elkaar tegen kunnen komen gisteravond :)
http://www.endomondo.com/workouts/58540324

Jammergenoeg begon mijn rondje met windkracht 5 tegen, maar zwakte de wind af naar windkracht 2-3 op het moment dat ik 'm in de rug begon te krijgen, voor Bergambacht.

Op de Algerabrug ben ik nog even naar boven geknald, 40.3 gemiddeld met als resultaat KOM, als snelste van de 77 renners (225 keer gereden). Stiekem best een beetje trots :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2928238/got/kom-algerabrug.png

[ Voor 3% gewijzigd door Pelle op 26-05-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:44:
[...]

Ik snap dit nooit zo goed , tenzij D1 DE nieuwste mode is.
Supermooi weer en dan als een paar ouwe wijven gaan fietsen op racefietsen over een paar mooie heuveltjes.
Wanneer moet je dan "knallen"....D1 is iets voor de winter..
Voor mij wordt het een D1 training omdat m'n maat niet zo goed getraind is. ;)

Zelf rijd ik eigenlijk altijd volle bak en kom ik kapot thuis. Eigenlijk ook niet goed maar ik ga altijd 'wedstrijdjes' aan tijdens het fietsen. Bijv. naar iemand anders toefietsen of een gemiddelde van bijv. 30km/h op m'n teller hebben. Ook op klimmen probeer ik vaak iedereen uit het wiel te rijden.

Laatst was wel grappig. Er kwamen twee flink getrainde mannen achterop bij mij tijdens het fietsen door de holterberg. Ze haalden mij in op het vlakke met een flink tempo. Ik liet een klein gaatje vallen en bleef mijn eigen tempo rijden. Toen de 10% klim begon reed ik binnen no-time naar ze toe. Ik ging toen gelijk erop en erover. :D Uiteindelijk kwamen ze bij Dalzicht weer achterop. Voor degenen die onbekend zijn in de holterberg: dat is helemaal aan het einde van de holterberg. Ik denk een kilometer of 5-6 verder. Ik heb geen moment mijn tempo omhoog gegooid, ben gewoon normaal door blijven peddelen zoals ik daarvoor ook deed.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
TheCrius schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 08:20:
[...]

Het voordeel is dat het een toertocht is en dat 25 gemiddeld de max is.
Mijn ervaring is dat je die 25kmph niet gaat halen, ook niet wanneer je flink doorfietst. Zeker bij de eerste paar dorpen staat namelijk meestal een honderden meters lange file voor de stempelpost. Met een paar honderd meter stapvoets lopen zit je snel op 25kmph gemiddeld, ook als je tussen die dorpen flink gas geeft (voor zover dat al kan door de duizenden andere (slingerende) fietsers.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 08:51:
[...]

Voor mij wordt het een D1 training omdat m'n maat niet zo goed getraind is. ;)

.
Dan heb ik er begrip voor.
Mijn partner had vorig jaar gezien dat ik sinds ik weer veel fiets veel fitter ben en zou ook eens mee.
Het eerste ritje was voor mij nog sub-D1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11
argro schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:33:
[...]
Mijn ervaring is dat je die 25kmph niet gaat halen, ook niet wanneer je flink doorfietst. Zeker bij de eerste paar dorpen staat namelijk meestal een honderden meters lange file voor de stempelpost. Met een paar honderd meter stapvoets lopen zit je snel op 25kmph gemiddeld, ook als je tussen die dorpen flink gas geeft (voor zover dat al kan door de duizenden andere (slingerende) fietsers.
Zouden ze daar dan ook staan te laseren? :+ (op de tussenliggende stukken dan)

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 26-05-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

LuPo schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:35:
Morgen maar eens even een mooie D1-training afwerken met een maat in het Twentse landschap (Motieweg, Holterberg, Luttenberg etc). Het weer is de komende dagen in ieder geval prima.
Daar ben ik straks ook te vinden, maar dan met de mountainbike. Mijn racefiets staat in mijn nieuwe onderkomen in Haarlem.. ;) Kijken of ik op de Motieweg nog wat wielrenners in kan halen >:)

Maar nu eerst nog wat belastingpapieren invullen en administratie doen, heb al een boete wegens niet doen van BTW aangifte aan de broek hangen, hoppa weer €60 weggegooid..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
[...]
Klopt inderdaad. Zal deze keer ook wel weer het geval zijn. Vorig jaar was het tamelijk rustig aangezien er mensen niet zijn gaan fietsen door het slechte weer. Je kan een bijvoorbeeld wel een stukje sneller gaan om tijd goed te maken. Maar zelf doe ik dit alleen met voor de wind en niet te mal om wat energie te besparen. :P
Ben benieuwd hoe druk het wordt. In ieder geval vast een mooie en gezellige tocht als er mooi weer bij is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nog steeds niks, dat getoer in grote groepsverband...
Vandaag had ik zin in een korte, snelle rit:

http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=571174

Half bidonnetje water gebruikt..... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

[...]
Vorige jaar zaten we op 24.5 gemiddeld. Lang leve vroege startgroep :P
Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat... We mogen pas om iets over 7 starten :(

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb de laatste paar ritten iets meer 'last' van mijn hamstrings dan voorheen. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ik heb het idee dat mijn conditie momenteel zo goed is, dat ik langer vrij hard kan fietsen (dik 34 gem, over 60km), waardoor ik meer druk uitoefen op de spieren. Ook fiets ik bijna altijd alleen en heb ik dus niet de herstel-periodes wanneer je in een wiel rijdt.

Iets anders: met welke sportdrank hebben jullie de beste ervaring? Ik weet dat het persoonlijk is, maar ik ben gewoon benieuwd naar tips. Ik dronk tot op heden altijd Isostar Lemon. Goed te doen, maar je bidons gaan er erg van verkleuren en stinken. Nu heb ik de goedkoopste drank van duursport.nl (Amacx), maar die is vreselijk zoet. Die duurdere merken, zoals Born, Maxim of Powerbar, is dat nu echt beter dan goedkope merken of is dat onzin en zonde geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Lekker rustig aan gedaan, 26,8 gemiddeld over een kleine 40km. Kameraad was sinds 8 maand weer begonnen met fietsen en heeft het ook rustig aan gedaan om er weer in te komen :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
De etappe van de Giro met de Stelvio vandaag gemist. Iemand met een linkje waar ik dat eventueel nog terug kan kijken vandaag? Of moet ik weer een paar dagen wachten voor hij op usenet staat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn vierde amateurklassieker van het jaar/ooit gereden, de Omloop van de Hoeksche waard. De bijna 100km werden aan een slordige 43,2km/u gemiddeld afgeraffeld... Het betere gooi- en smijtwerk in de sprint gemeden.

Jaartotaal aan trainings- en wedstrijdkilometers staat al op 5700!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Vandaag langste solo-rit ooit, 140km. Eerst een stuk door de duinen gefietst, alwaar de drukte meeviel. Toen een vol rondje ringvaart gedaan. Blijft wel een leuk rondje. Brede weg en in 60km misschien 3 stoplichten.
UltraSub schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:16:
De etappe van de Giro met de Stelvio vandaag gemist. Iemand met een linkje waar ik dat eventueel nog terug kan kijken vandaag? Of moet ik weer een paar dagen wachten voor hij op usenet staat :|
Mogelijk kan men jou hier verder helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 26-05-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Vandaag de toertocht Veenendaal - Veenendaal op eigen gelegenheid gereden. Geparkeerd bij Axa wielervereniging, waar het compleet uitgestorven was. Ik had veel over deze tocht gehoord, dus de verwachtingen waren hooggespannen.

Lekker gefietst, mooie omgeving (vooral rond de Posbank) maar ik vond het parcours toch maar zeer matig. Hoop klinkers/tegels, veel dubbele stukken, de nodige fietspaden langs N-wegen, veel bebouwd gebied. Stuk door woonwijken van Arnhem en Veenendaal was IMHO compleet overbodig.

Afijn, dus ook voor het eerst de "wereldberoemde" Posbank beklommen. Leuke klim wel, al vond ik de klim die er aan vooraf ging (geen idee hoe die heet?) eigenlijk mooier.

Mijn conclusie is overigens dat het onbegrijpelijk is dat je een toertocht over dit parcours organiseert. Hoe kun je nu 4000 man (in groepjes) over een fietspad van 80 cm vol met bobbels sturen?

Kwam uit op 136 km met 1100 hm. Gemiddeld 29 km/uur, waar ik niet ontevreden mee was gezien de warmte. Heb 5 bidons van 750 ml weggewerkt (op 't laatst tegen heug en meug) om maar geen krampen te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 26-05-2012 20:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:37
Vandaag ook voor mij een lange solorit: 130km, het grootste deel van de Mergelland route. Hier en daar wat extra klimmetjes meegepakt.

Totaal goed voor 1800 hoogtemeters, in iets meer dan 5 en een half uur. Gemiddeld tegen de 24km/uur, gezien de warmte en het feit dat ik op mijn MTB zat niet verkeerd :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
@havana: Hetgeen jij vandaag hebt ervaring lijkt standaard bij alle 'klimtoertochten' in die regio. Het is draaien en keren tot en met, allemaal met als doel om het aantal hoogtemeters te maximaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Vanochtend al vroeg op pad om alle (letterlijke en figuurlijke) zondagrijders voor te zijn. Aardig gelukt, 50km stevig in D2, heerlijk weertje voor. Op het laatst nog even de Duivelsberg opgepoefd als nooit te voren, heerlijk! Op ruim een kilometer van huis lekgereden, ben maar naar huis gelopen (bandje wisselen en oppompen zou volgens mij meer tijd en vooral gehannes kosten). Mja, met een lekkere rit achter de rug boeide dat niet zo :)

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Kan iemand mij vertellen hoe ik tijdens het doen van een koers op een Garmin Edge 800 de navigatie uitzet. Normaal wil ik alleen de kaart en de lijn van de route zien alleen op een of andere reden geeft die nu telkens een pijl aan als ik een centimeter op moet schuiven of een bocht moet nemen. Ook geeft die dan een popup met afstand tot afslag waardoor ik mijn hartslag en snelheid niet meer zie. Ik ben bezig met een koers maar ik kan nergens vinden waar ik dat uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het was druk, maar ondanks alle breeduit en af en toe scheldende (semi)bejaarden toch flink kunnen doorrijden.
Hartslagmeting doet het gelukkig weer:
http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=575832

Verdere relevante weetjes:
1 halve banaan (rest rot weggegooid)
1 Bidon water
40 km met 1 gebroken spaak achterwiel, zonder probleem doorgereden..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Shinji schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:11:
Kan iemand mij vertellen hoe ik tijdens het doen van een koers op een Garmin Edge 800 de navigatie uitzet. Normaal wil ik alleen de kaart en de lijn van de route zien alleen op een of andere reden geeft die nu telkens een pijl aan als ik een centimeter op moet schuiven of een bocht moet nemen. Ook geeft die dan een popup met afstand tot afslag waardoor ik mijn hartslag en snelheid niet meer zie. Ik ben bezig met een koers maar ik kan nergens vinden waar ik dat uit kan zetten.
Edit course, guidance uitzetten.

/edit
Helaas, eens gestart met een course en guidance, dan kan dat niet meer uit zonder de course opnieuw te starten.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 27-05-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

De voorspelling voor de Elfstedentocht wordt steeds minder... Ga eens weg met die warmte ofzo :+
Wind van van NO naar N gegaan, dat is wel positief. Alleen jammer van de laatste 30km tegen de wind in :P

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
UltraSub schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:51:
[...]

Edit course, guidance uitzetten.

/edit
Helaas, eens gestart met een course en guidance, dan kan dat niet meer uit zonder de course opnieuw te starten.
Bedankt, uiteindelijk anders opgelost. Ik was bij vriend van me om hem op te halen. En toen ik weer naar buiten kwam stuurde hij me weer terug naar huis. Daarna er gelukkig geen last meer van gehad.

Vandaag lekker 80km gefietst. Totaal komt daardoor deze week op 180km. Wel met een pause tussendoor omdat we op bezoek gingen bij ouders van een vriend van me die op een camping zaten. Ging ook nog iemand mee die niet zo snel kon dus lekker rustig aan gedaan. Wel een klein beetje verbrand vandaag :X Op Strava twee keer 8e geworden op twee trajecten waarvan een Algerabrug. De vriend die ik ophaalde is daar vijfde geworden. En Pelle er is iemand die nu zelfde tijd als jouw heeft neergezet :+

http://connect.garmin.com/activity/182610445

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ja ik zag het.. beetje jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
frankknopers schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:47:
[...]

Daar ben ik straks ook te vinden, maar dan met de mountainbike. Mijn racefiets staat in mijn nieuwe onderkomen in Haarlem.. ;) Kijken of ik op de Motieweg nog wat wielrenners in kan halen >:)

Maar nu eerst nog wat belastingpapieren invullen en administratie doen, heb al een boete wegens niet doen van BTW aangifte aan de broek hangen, hoppa weer €60 weggegooid..
Woon je in Haarlem vanwege studie? Of werk? Ik kom er oorspronkelijk vandaan. :)

Heb je zaterdag niet gezien. Geen mountainbiker langs zien komen namelijk. ;)

Maatje van me had het zwaar bij een gemiddelde van 25km/h. Bij thuiskomst 50km gefietst. Het laatste stuk wapperde hij er bij 23km/h al af. Hij had ook hooikoorts dus misschien speelt dat ook mee. Owja, en z'n banden waren te zacht.

Ik had er 7 bar in. Wat doen jullie erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi in m'n racefietsbanden ruim 8 bar. Meestal pomp ik door tot 8.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
7 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 7 bar zat, meer heeft meestal ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vanmorgen weer op pad voor een lekker rondje Utrechtse Heuvelrug. Rondje van Zeist - Austerlitz - Doorn - Leersum - Amerongen - Leersum - Doorn - Driebergen - Zeist. Paar klimmetjes meegepakt. Kwam al snel in de DTZ Specialized Klimtocht (voor Right to Play) terecht. Lekker gefietst, 80 km met ca. 500 hm.

Bij thuiskomst direct het zwembad in geplonsd. 8)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
43 km gedaan vanmorgen. Kort rondje. Wel aardig doorgestampt. 29.3 gemiddeld met hele weg vol wind tegen. En op mijn vaste segment doorgeschoven naar de 3e plek. Ruim mijn PR verbeterd. En op 3 seconden na de nummer 2 missen (op een segment van 12,5 minuut). Grrr.
Naja. Is het doel voor de volgende keer ook weer gezet. KOM is nog niet haalbaar. Is nog een minuut sneller. Maar ook dat gaat lukken voor het einde van het jaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
havana schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:22:
Vanmorgen weer op pad voor een lekker rondje Utrechtse Heuvelrug. Rondje van Zeist - Austerlitz - Doorn - Leersum - Amerongen - Leersum - Doorn - Driebergen - Zeist. Paar klimmetjes meegepakt. Kwam al snel in de DTZ Specialized Klimtocht (voor Right to Play) terecht. Lekker gefietst, 80 km met ca. 500 hm.

Bij thuiskomst direct het zwembad in geplonsd. 8)
Ik was één van die (bijna) 1000 deelnemers aan de DTC Specialized Righttoplay Klimtoertocht: 135 km / 850 hm. Lekker gereden, laatste 20 km zat ik er wel helemaal doorheen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Lekker rondje gefietst van iets meer dan 100km. Het was wel erg druk onderweg. Niets aan te doen, ik doe er tenslotte zelf ook aan mee...

Wel een levensgevaarlijk moment. Ik fiets keurig rechts. Komt opeens een enorme hond uit de bosjes links. Hond steekt over en de lijn vormt, vanaf het baasje wat links staat, een lijn over het fietspad. Ik kom net op tijd met slippende banden tot stilstand. Je raadt het al, ik krijg de zwarte piet toegespeeld. Het fietspad is tenslotte geen race en ik moest maar wat rustiger aan doen...

Vandaag wel een tweede KOM gepakt, dat is dan wel weer positief. Over een stuk van 1,2km 49,3 gemiddeld.

Wat banden betreft; 8 tot 8,5 bar, zowel voor als achter.

[ Voor 4% gewijzigd door argro op 28-05-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 13-09 21:11

Pater

Terry Tate

Goed in training voor Alpe d'HuZes. Ik maak mijn rondjes wel dezer dagen, maar man-o-man, wat zijn die dagjesmensen schijtirritant!

Een greep uit de near-accidents:
- Komen ze met zijn 5-en naast elkaar me tegemoet fietsen. Ik zie al dat het fout gaat aflopen en begin als een dolle te bellen. Op het laatste moment schieten ze opeens naar elkaar te, bijna klettert de hele groep als een geheel op de grond en ik kan net zijdelings passeren. Word je uitgemaakt voor asociaal...
- Als ik naar rechts ga, dan geef ik heel duidelijk rechts aan met mijn hand. Ik heb de korte bocht, kom ik bijna in botsing met een vrouw die van de andere kant komt en dezelfde straat in wil. Waarop ze roept "Ik heb voorrang!". Nee, dat heb je niet.
- En deze gebeurde mij het vaakst vandaag: een groepje fietsers inhalen, bellen als een dolle, geen reactie. Waarop je zegt "Hallo, mag ik er langs?", waarop men zegt, "Jezus, koop een bel!".

Afbeeldingslocatie: http://ragecdn.blob.core.windows.net/pictures/d40811b3-ef0a-40f1-9cd1-cd067209b108.jpg

Anyway, zaterdag 117 km gedaan, vandaag 107.

Zaterdag
Vandaag

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja zowel de e-bike terroristen als de wielerterroristen waren weer allemaal op pad vandaag. Bepaalde deelnemers aan die toertocht misdroegen zich weer behoorlijk. 3 - 4 man breed uitrijden op de Amerongse Berg, terwijl er auto's en motoren van beide kanten komen.... :/

Ik ga zo maar weer eens in het zwembad plonzen (voor de 5e vandaag zeker?) :P

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 28-05-2012 16:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op maandag 28 mei 2012 @ 16:01:
Ja zowel de e-bike terroristen als de wielerterroristen waren weer allemaal op pad vandaag. Bepaalde deelnemers aan die toertocht misdroegen zich weer behoorlijk. 3 - 4 man breed uitrijden op de Amerongse Berg, terwijl er auto's en motoren van beide kanten komen.... :/
Had misschien te maken met de tijdrit die daar werd gereden? Was onderdeel van de toertocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 12:37
Vandaag deel twee van het trainingsweekend: 120km rondom Oss en Nijmegen (Merx klassieker). 1400hm in totaal, geen idee waar die vandaan kwamen ;-) Gemiddelde van 26km/uur, op de MTB. Bijna klaar voor AD6!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gistermorgen een rondje Lauwersmeer gefietst.
Was erg lekker. Weer was super, weinig wind en erg rustig overal.
Was weer goed voor 105km. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Is de Lekdijk tussen Bergambacht en Schoonhoven weer open? Wilde er afgelopen week nog overheen, maar toen was het dicht. Lekker stuk asfalt hebben ze daar neergelegd overigens, tussen Krimpen en Bergambacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 13-09 21:11

Pater

Terry Tate

Pelle schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:13:
[...]

Is de Lekdijk tussen Bergambacht en Schoonhoven weer open? Wilde er afgelopen week nog overheen, maar toen was het dicht. Lekker stuk asfalt hebben ze daar neergelegd overigens, tussen Krimpen en Bergambacht.
Yup, het is weer open.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Mooi.. dan stap ik meteen even op de fiets :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 20-08 12:10
Zaterdag 92km over de heuvelrug en vandaag rondje 81km gedaan vandaag met D2/D3 intervallen. 30km fietste een MTB'er (een bekende) mee, dus gemiddelde niet geweldig. Verder eens met hierboven, wat een drama af en toe. Van geen richting aangeven tot vrolijk midden op de weg/kruispunten blijven staan. Op Het Lint was het groot feest, met 4 man breed blijven rijden en dan schrikken als je een meter langszij passeert met gepaste snelheid (25km/u).

Gelukkig ook nog zeer beleefde fietsers tegengekomen en traininen op hartslag en kracht betaalt zich uit :)

Overigens ben ik op zoek voor een vriend naar een nieuwe, minimaal 105 afgemonteerde fiets maat 63/64. Iemand nog tips voor een scherpe aanbieding van modeljaar 2011, anders dan Salden, 12Go, Hopmans of Vos? Budget is <1000.

[ Voor 27% gewijzigd door Taigu op 28-05-2012 20:06 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wat mij overigens ook opvalt, steeds meer wielrenners zonder helm. Snap dat niet zo goed. Zeker op drukke dagen als in dit weekend zit een ongeluk in een klein hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
argro schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:01:
Wat mij overigens ook opvalt, steeds meer wielrenners zonder helm. Snap dat niet zo goed. Zeker op drukke dagen als in dit weekend zit een ongeluk in een klein hoekje.
Ik zie juist steeds meer mensen met helm. Vroeger was dat nog veel minder. Misschien dat de afgelopen dagen sommige mensen de helm thuis hebben gelaten vanwege de warmte?

Ik heb zelf geen last van de warmte, helm heeft voldoende luchtgaten en zit bovendien gewoon prima. Ik heb (bijna) niet eens door dat ik iets op m'n hoofd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Een bijkomend voordeel is dat je ook minder verbrand. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
argro schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:01:
Wat mij overigens ook opvalt, steeds meer wielrenners zonder helm.
Dat idee had ik gisteren ook toen ik onderweg was. Vaker en vaker zie ik wielrenners zonder helm. Overigens heb ik geen last van dit warme weer en ik draag zelfs een bandana onder de helm (met mijn kalende hoofd vind ik het geen porem om schaduwstrepen op mijn hoofd te krijgen }:O ). Gewoon kwestie van een goede helm kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Om even in te haken op de mensen zonder helm; zowel op de Col du Ballon d'Alsace en de Col du Grand Ballon mensen zonder helm in de afdaling gezien 8)7 Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik hoef nou niet per se het risico te lopen om m'n hoofd af te slijten als ik met 80km/u op het asfalt val!

On a brighter note: Vogezen was top! Mooi weekend gehad. Zaterdag vanuit La Bresse 157 kilometer gemaakt en daarbij Ballon d'Alsace en de Grand Ballon gedaan. En nog vele andere colletjes die daar in de buurt liggen. Ging erg goed. Weet alleen niet hoe lang ik over de Grand Ballon heb gedaan. Vanuit Uffholtz de Col Amic opgegaan en daarna doorgestoomd naar de Grand Ballon. Best een mooie beklimming! Lang maar wel lekker. Volgens mij heb ik zo'n 13km/u gemiddeld over de 21 kilometer gedaan. Was op 5 minuten als 2e van de 11 over (de eerste traint momenteel voor de Marmotte). Nummer 3 kwam 8 minuten na mij en op de rest hebben we een uur gewacht :P Maar die gingen nog op de top van Col Amic pauzeren. Was gelukkig ook geen wedstrijd maar het voelt wel goed om een van de beteren te zijn 8)

Dag 2 80 kilometer gedaan met Col de la SchggluchchCgHT en nog heel wat andere kleine cols. Dit keer wel overal bovenop voor de winst gegaan :P

In totaal 240 kilometer met 4000 hm (puur de meters omhoog). :)

Morgen naar de Fysio vanwege knieklachten. Maar het was het waard! Gelukkig hebben we de foto's nog :) Sommige zijn wat wazig. Best tricky om in een afdaling een HDR-foto te maken :P Foto's zijn niet in chronologische volgorde.

Daar kwamen we net vanaf (zo'n 11km van de Ballon af)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMi0QemOX2BfWKHNsqs07DJK/full.jpg

Het dal inkijkend
v2

Heuvel van de eerste foto, van de andere kant
v3

Afdaling van de Hundsruck
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RVVGggj2DLJxV5pYhTMxTV5p/full.jpg

Afdaling van de Hundsruck
v5

Joop was als eerste bovenop de Alsace en de Grand Ballon dus een speciale vermelding voor hem (en de oude Giant van Pieter Weening):
v6

Uitzicht vanuit Chalet in La Bresse.
v7

[ Voor 27% gewijzigd door Tjebakka op 28-05-2012 21:56 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Klinkt goed. Vogezen wordt mijn eerste stop hopelijk komende zomer met de tent + baby. Enige wat ik wel eis is goed weer en dat weet je in juli in de Vogezen gewoonweg niet.

Afijn, ook ik heb vandaag een hoop helmlozen gezien, maar dat is op zichzelf niet vreemd als je tegen de richting in rijdt bij een toertocht met 1000 deelnemers.

@ StevenK

Die klimtijdrit zal er zeker mee te maken hebben. Dat zorgt ervoor dat het profje spelen natuurlijk nog wat echter wordt voor de wannabees. Ik snap niet dat ze zoiets zinloos erin stoppen. Helaas was er ook wangedrag buiten de Amerongse Berg. Op fietspaden werd overige deelnemers geen ruimte gegund. Bij het oversteken werden auto's uitgescholden terwijl die gewoon voorrang hadden :| :X 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door havana op 28-05-2012 21:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zowel in 2010 als vorig jaar een paar dagen in de Vogezen geweest en ik heb geen enkele helemaal droge dag gehad, gelukkig tijdens het fietsen wel vrijwel helemaal droog.
Nattigheid moet je daar gewoon incalculeren.
Pater schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:31:

- En deze gebeurde mij het vaakst vandaag: een groepje fietsers inhalen, bellen als een dolle, geen reactie. Waarop je zegt "Hallo, mag ik er langs?", waarop men zegt, "Jezus, koop een bel!".
Dat is de reden dat ik er gewoon door berm langszeil , ik bel niet, ik roep niet, ik pers me erlangs en probeer geen contact te krijgen, dat kost me teveel tijd.
Ik had verwacht in de eerste helft van dit jaar wegens dit soort incidentjes in een handgemeen verzeild te raken , maar daaraan ben ik tot nu toe ontsnapt...... :+

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:04

Dentheman

Zie signature

Ik doe ook niet altijd m'n helm op, alleen tenzij ik de drukke(re) paden ga opzoeken, maar dat doe ik meestal toch niet.

Vandaag wel een helm op want het was elf-stedentocht vandaag!

Heerlijk gefietst, een rijdend gemiddelde van 24,7km/h wat helemaal niet slecht is als je nagaat dat je hele stukken moet lopen ivm. de drukte bij het stempelen (en dit het gemiddelde flink omlaag trekt)
De Noordelijke lus was aardig fris in de ochtend, helemaal in combinatie met de mist/zeedamp die er hing. Gelukkig was het bij Dokkum al goed vertoeven en kon in rap rempo koers gezet worden richting Staveren (via Leeuwarden, Bolsward, etc.). Hier werd de koers weer over het algemeen noordelijk en dus wind tegen, hier en daar wat geslipstreamd maar het gemiddelde lag toch lager dan wenselijk, helemaal de laatste 50 KM, dus gingen m'n pa en ik zelf wel voorop; best wel kicken als je dan naar achter kijkt en je ziet een hele sliert in je kielzog, en zo'n 30 kilometer lang is er niemand die komt lossen, af en toe een groepje diehards die voorbijstaken maar niemand die de kar wilde trekken :+

Ik had aardig wat mensen horen klagen vooraf over de drukte, maar dat vond ik heel ergmeevallen (het was mijn 1e keer), alleen in het begin is het héél goed opletten, en later wordt de drukte al minder omdat de verschillen steeds groter worden, en je went er ook aan denk ik.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Half maart was ik ook nog in de Vogezen. Niet om te fietsen alleen, maar om te snowboarden :P
Maar ik heb daar toen wel een hoop mooie klimmetjes gezien inderdaad; als onze kids het maken van lange autoritten iets beter trekken dan zou ik daar ook best m'n zomervakantie willen doorbrengen :)

Helm is voor mij een vereiste overigens; in die paar maanden dat ik nu actief aan het wielrennen ben, heb ik zelf al 1 keer op m'n bakkes gelegen en 2 keer bijna. Daarnaast vlak voor me een fietser geschept zien worden. Allemaal niet mijn eigen schuld of onvoorzichtigheid, maar die van anderen. Mezelf vertrouw ik wel een beetje, maar anderen totaal niet. En als je een beetje fatsoenlijke helm koopt, dan zit dat echt hartstikke prima.

Ik was van plan om een lang rondje IJsseldijk/Lekdijk te doen, maar na een km of 8 dacht ik: ik doe een rondje bruggen. Eerst de Van Brienenoord (5e geworden op dat segment, omhoog met 34.9km/h, best aardig voor een n00b al zeg ik het zelf :P), daarna de Erasmusbrug en tot slot de Algerabrug. Ik heb me alleen wel flink verkeken op de temperatuur en de wind. Alleen een dun shirtje met korte mouwen was na het sprintje bergop van de Brienenoord veel te koud in het tweede deel van mijn rit. Toch een redelijk rondje gemaakt nog, 63km @30km/h in D2 (149bpm).

Woensdag ga ik mogelijk mijn eerste 100+'er maken (sinds 14 jaar). Hangt alleen nog een beetje af van de weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ohja! Ik heb m'n Garmin ergens in een Franse afvalbak gegooid. Viel om de haverklap uit sinds een maand. :r

Nu even aan het oriënteren. Wil iets met hartslag, maar hoef niet per se een Garmin. Is ook te duur voor nu. Iemand trouwens ervaring met Bryton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:07
Tjebakka schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:14:
Wil iets met hartslag, maar hoef niet per se een Garmin...
De nieuwe VDO MC2.0 WL?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Gisteren 55km naar mijn ouders gefietst met continu wind tegen. Ging ook voor geen meter. Vandaag 105km over de Veluwe(-zoom) met 1000hm, ging echt veel beter. Gek is dat, hoe dat per dag kan verschillen. Ik voelde het vanmorgen meteen in de eerste km's al aan de benen. Ook een heel lage hartslag voor mijn doen.

Opeens tijdens schakelen had ik een klein plastic palletje van mijn rechterversteller in mijn hand (Ultegra 6700). Het is een heel klein palletje wat tussen de downshifter en de remgreep in zit. Het vreemde is dat het schakelen daarna nog vlekkeloos werkte alleen kreeg ik er een extra klik-geluidje bij, vreemd. Ik denk dat ik de aanspraak op garantie maar even ga uitstellen tot na de AD6, want het werkt nog en anders wordt het me iets te kort dag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:00
Dentheman schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:11:
Ik had aardig wat mensen horen klagen vooraf over de drukte, maar dat vond ik heel ergmeevallen (het was mijn 1e keer), alleen in het begin is het héél goed opletten, en later wordt de drukte al minder omdat de verschillen steeds groter worden, en je went er ook aan denk ik.
Ik denk dat het echt heel veel uitmaakt of je in een vroege startgroep zit of een late, m'n vader zat in de laatste, en dan blijft het gewoon druk. Heb eventjes snel naar runkeeper gekeken, en kan redelijk veilig zeggen dat ik ruim twee uur kwijt ben geweest aan wachten bij stempelposten, bruggen etc. Dat is toch vrij veel...

PS. Je moet het zelf weten of je een helm op doet of niet, het is niet mijn hoofd, maar het is imo wel redelijk dom. Weinig moeite en een ongeluk zit in een klein hoekje, en lang niet altijd iets waar je zelf invloed op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 20-08 12:10
havana schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:10:
@ StevenK

Die klimtijdrit zal er zeker mee te maken hebben. Dat zorgt ervoor dat het profje spelen natuurlijk nog wat echter wordt voor de wannabees. Ik snap niet dat ze zoiets zinloos erin stoppen. Helaas was er ook wangedrag buiten de Amerongse Berg. Op fietspaden werd overige deelnemers geen ruimte gegund. Bij het oversteken werden auto's uitgescholden terwijl die gewoon voorrang hadden :| :X 8)7
Soms schaam je je diep voor je medefietsers. Ik doe het mede voor mijn ontspanning en kan me niet voorstellen dat dat soort gasten relaxt van de fiets afstapt na een rondje.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:10:
@ StevenK

Ik snap dat soort dingen ook niet echt. Je moet je als deelnemer beseffen dat je niet alleen ontzettend kwetsbaar bent, maar ook dat je snelheid voor verrassing zorgt bij anderen.

Overigens snap ik ook niet dat ze voor die tijdrit niet de weg bijvoorbeeld op het midden afgezet hadden. Het idee is leuk, maar iets waar op tijd gereden wordt zonder de weg af te zetten is vragen om problemen.

Wat ik trouwens ook ergerlijk vond is dat ik met m'n drie fietsmateneen groot deel van de rit kopwerk hebben gedaan en dat er nergens iemand was die ook maar aanbood te kop over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
@Tjebekka

Mooie foto's zeg!
Ik doe ook niet altijd m'n helm op, alleen tenzij ik de drukke(re) paden ga opzoeken, maar dat doe ik meestal toch niet.

Heerlijk gefietst, een rijdend gemiddelde van 24,7km/h wat helemaal niet slecht is als je nagaat dat je hele stukken moet lopen ivm. de drukte bij het stempelen (en dit het gemiddelde flink omlaag trekt)
De Noordelijke lus was aardig fris in de ochtend, helemaal in combinatie met de mist/zeedamp die er hing. Gelukkig was het bij Dokkum al goed vertoeven en kon in rap rempo koers gezet worden richting Staveren (via Leeuwarden, Bolsward, etc.). Hier werd de koers weer over het algemeen noordelijk en dus wind tegen, hier en daar wat geslipstreamd maar het gemiddelde lag toch lager dan wenselijk, helemaal de laatste 50 KM, dus gingen m'n pa en ik zelf wel voorop; best wel kicken als je dan naar achter kijkt en je ziet een hele sliert in je kielzog, en zo'n 30 kilometer lang is er niemand die komt lossen, af en toe een groepje diehards die voorbijstaken maar niemand die de kar wilde trekken :+

Heb hem ook gefietst. Heerlijk weer er bij en gunstige wind. Een stuk beter dan vorig jaar. Het was zelfs plezierig om de tocht te fietsen deze keer. :P 24,7 is wel een nette snelheid. Je verloor deze keer wel veel tijd bij het stempelen imho. Veel fietsers en weinig afhakers, maar dat maakt het wel een gezellige tocht. _/-\o_
Ik denk dat het echt heel veel uitmaakt of je in een vroege startgroep zit of een late, m'n vader zat in de laatste, en dan blijft het gewoon druk. Heb eventjes snel naar runkeeper gekeken, en kan redelijk veilig zeggen dat ik ruim twee uur kwijt ben geweest aan wachten bij stempelposten, bruggen etc. Dat is toch vrij veel...
Dat is waar. Als je een beetje aan wil fietsen moet je tocht wel in de eerste (paar) groepen zitten. Zat zelf in startgroep 14 die startte om 6:44; dan kom je toch wel veel mensen tegen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door TheCrius op 29-05-2012 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Op gs zijn ze ook helemaal los aan het gaan op wielrenners: http://www.geenstijl.nl/m...reur_eist_dodelijk_s.html

zie dit in meer media, rtvoost had ook al een item over wielertoeristen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ja was een mooie tocht idd :)
Wij vertrokken om half 8 en waren om 6 uur binnen. Rollend gemiddelde kwam volgens de fietscomputer uit op 26.7 km/h gemiddeld (9 uur over 240 km), dus dat is best netjes :)
Sfeer zat er goed in, weinig rare acties van mede fietsers gezien. Wel 4 goeie valpartijen.... Vooral die man die de bocht had gemist en vol de sloot in was gefietst zag er nogal nasty uit.

Verder prima weer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Ik moet zelf zeggen dat ik mij als automobilist en hardloper meermaals heb geërgerd aan wielrenners en groepen daarvan die of niet aan de kant gaan OF menen op 10 cm van je te passeren. Nu ik zelf een aantal maal heb gefietst merk ik het verschil in snelheid erg goed. Alleen voor mij is dat een reden net extra voorzichtig en ruim te gaan zodat ik ook zeker niet andere daarmee lastig val.

Ondanks dat is het nog steeds lastig voor mensen om een bel te horen, aan de kant te gaan en niet nog te beginnen schreeuwen als je dan voorbij komt.

Hier overigens ook een helm, kost wat maar in het ziekenhuis liggen is ook niet gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

la_fusion schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:27:
Ik moet zelf zeggen dat ik mij als automobilist en hardloper meermaals heb geërgerd aan wielrenners en groepen daarvan die of niet aan de kant gaan OF menen op 10 cm van je te passeren. Nu ik zelf een aantal maal heb gefietst merk ik het verschil in snelheid erg goed. Alleen voor mij is dat een reden net extra voorzichtig en ruim te gaan zodat ik ook zeker niet andere daarmee lastig val.

Ondanks dat is het nog steeds lastig voor mensen om een bel te horen, aan de kant te gaan en niet nog te beginnen schreeuwen als je dan voorbij komt.

Hier overigens ook een helm, kost wat maar in het ziekenhuis liggen is ook niet gratis ;)
Ik erger me nog steeds meer aan automobilisten en dit als mede-automobilist. Als hardloper en wielrenner is het zo mogelijks nog erger. Dit jaar wel nog maar 3x aangereden, 2x moeten uitwijken erbovenop waardoor ik in het decor belandde.

Het is waarschijnlijk toeval, maar van de 18 aanrijdingen de afgelopen 3 jaar zijn er 11 door een turkse vrouw.... en 15 in totaal door een voruw ;) Wat bij mij het vaakst voorkomt is dat als je op het fietspad rijd en er een auto uit een zijstraat komt, deze meteen het fietspad als een soort invoegstrook meeneemt zonder ook maar een keer naar links te kijken of er een fietser op het fietspad rijd. Je hebt dat als fietser 2 keuzes, remmen en de auto in de flank nemen, wat meestal de goede optie is, maar tegenwoordig met de wildgroei aan bestelwagens en vooral SUV (aka killingmachine) is dat ook al gevaarlijk geworden, die hebben geen motorkap waar je je val op kan breken.

De andere optie is als een wilde uitwijken richting rijbaan, maar dit is gewoon om problemen vragen, dus ik ram altijd maar de wagen. Hierbij komt de helm ook goed van pas, ik heb het namelijk al 3x meegemaakt over de jaren heen dat ze gewoon 20seconden wachten en dan verder rijden als ze zien dat je rechtstaat, daarom heb ik al tweemaal mijn helm tegen de voorruit gegooid van de wagen. Wel enkel als ik merk dat ze weer eens willen vluchten..

De laatste keer had ik diepe hoofdwonde en een snee net boven de wenkbrauw, wat voor heel wat bloed zorgde. Omstaander had meteen de ambulance gebeld, nemen ze de bestuurster van de wagen mee, want ja, zij was in shock....., met mijn fiets, die volledig perte totale was, nog leuk naar huis kunnen wandelen 22km verderop, op de sokken...

Natuurlijk zijn er wielerterroristen, maar het aandeel autoterroristen is gewoon veel groter, een beetje hoffelijkheid en gezond verstand brengt je al heel ver hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik ben geboren en getogen in het zuiden. Heb me mijn leven lang gruwelijk geërgerd aan groepen wielrenners. En dan heb ik het over groepen. Een of twee man, zelden problemen. Meer, heel vaak problemen. Niet aan de kant gaan, weg over de volle breedte claimen, grote bek, you name it. Ik heb het allemaal gezien.

Nu ik zelf fiets hou ik rekening met ander verkeer. Ik ga ook niet lopen schelden of mekkeren, het heeft toch geen zin, en je maakt de weerzin van die mensen alleen maar erger. Gisteren trouwens nog. Een groep fietsers van een man of 8, familietripje. Ouden van dagen. Zij komen van links op een rotonde. Mijn maat gaat er nog voor langs, ruim ruim op tijd. Die wordt me toch behoorlijk uitgescholden. Ik rem en voeg netjes in een gaatje, en ze zien niet dat ze zelf reteasociaal zijn door met 3 naast elkaar de hele rotonde superlangzaam over te rijden. Ik heb maar niks gezegd.... ondertussen luisterend naar hun gemok over mijn maat.
Soms he... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Vroeger reed ik met de fiets overal door rood (alleen als het veilig was overigens), maar sinds ik m'n rijbewijs heb ben ik daarmee gestopt. Rood licht is gewoon stoppen, want ondanks dat ik zelf nooit (bijna) brokken heb gemaakt, kun je dat helaas niet van iedereen zeggen. En dus stop ik gewoon voor rode lichten, zelfs als er niemand aankomt.

Ik erger me voornamelijk aan mensen die niet uitkijken. Automobilisten, maar ook fietsers en voetgangers. Zeker als je veel in de stad rijdt kom je zo ontzettend vaak mensen tegen die oversteken of afslaan zonder te kijken. Daarnaast heb ik een bloedhekel aan mensen die hun plaats op de weg niet kennen. Als iedereen zich nou eens aan die 2 regels zou houden (rechts houden en uitkijken voor je oversteekt, afslaat of inhaalt) dan zou dat enorm veel frustratie en ongelukken schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

In Zuidlaren is onlangs van een wielrenner de neus afgesneden. Was een touw over het fietspad gespannen door 2 meisjes van 13 ;(

"Hadden geen idee waar ze mee bezig waren." - volgens mij weet je dat heel goed als je een touw over het wegdek spant.

Bij de V4C tocht vanuit Breda: een hele strook punaises over het fietspad gelegd.

En zo weet ik nog veel meer haat richting wielrenners op te noemen. Ik hoor voornamelijk steeds meer verhalen vanuit Limburg, waar de ergernis volgens mij het grootst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Het valt mij ook op dat vooral de grotere groepen wielrenners voor problemen zorgen. Zo ook afgelopen zaterdag. Een groepje wielrenners die in de Holterberg zo ongeveer de hele weg pakken om kop over kop te rijden. Pff.. grote stroom auto's erachter en ze bleven maar fietsen. Dan krijg je wel een algemeen slecht beeld van wielrenners.

Ik fiets altijd samen met 1 persoon of alleen. Ik ben tijdens het wielrennen nog nooit uitgescholden, maar houd dan ook wel rekening met andere weggebruikers. Ik ga niet door een druk plaatsje met 35-40km/h rijden omdat ik mijn gemiddelde 'hoog' moet houden. Als mensen voor mij aan de kant gaan rijd ik erlangs en zeg ik netjes "Dankjewel" etc. Ook al fietsen ze met 3 naast elkaar. Het is een beetje geven en nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Tjebakka schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:14:

En zo weet ik nog veel meer haat richting wielrenners op te noemen. Ik hoor voornamelijk steeds meer verhalen vanuit Limburg, waar de ergernis volgens mij het grootst is.
Het is erg in Limburg. Heel erg. De laatste jaren is die ergernis daar echt gestegen. Ook door het explosief toenemende aantal fietsers èn het toenemende aantal toertochten. Neem Limburgs Mooiste. Mijn oom was hier gisteren op bezoek. Ze wonen op Eperheide. Dat is het plateau waar Loorberg, Schweiberg, Gulpenerberg en de Eperberg bij elkaar komen. Waar zij wonen komen dus bij heel veel tochten de hele dag van 's ochtends 7 tot laat in de middag constant echt belachelijke aantallen fietsers langs. Zij krijgen een briefje in de bus, doet u uw boodschappen maar op vrijdag.
Mensen kunnen daar echt nergens meer naar toe. En ik ken het, mijn ouders wonen ook al sinds '76 op Eperheide. En dan willen ze Limburgs Mooiste ook nog 2x per jaar gaan doen. Vooral doen jongens. Lekker slim. Al die gemeentes daar pakken zich al samen om de toertochten sterk aan banden te leggen. Don't push it..

En als je dacht dat het alleen tochten zijn, ga er maar eens in het weekend naar toe. Bomvol met fietsers. Rijen dik. En uit ervaring van vroeger (nu kan ik het beter hebben), het is zwaar irritant. Je kunt gewoon op die bochtige smalle weggetjes niet zomaar een groep van > 4 renners inhalen. En als je ze hebt weten in te halen heb je 100 meter verder het volgende groepje. Het resultaat is dat je op vlak met 25 rijdt met je auto. En in de klimmen 15. Is gewoon gevaarlijk.

Kan niet lang meer goed gaan daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 20:11
Ik word ook helemaal schijtziek van wielrenners om eerlijk te zijn. Mijn hele leven al (vriendje van me is een keer op z'n plaat geslagen door zo'n mafkees toen we 11 waren, dat heeft nogal indruk gemaakt). De oorzaak ligt mijns inziens in het gepraat over gemiddeldes, als je dat doe dan is ineens echt alles en iedereen een obstakel. IPV gewoon lekker fietsen. Het format van de toertocht maakt het alleen maar makkelijker om je als een idioot te gedragen omdat je in de groep kan verdwijnen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Je kunt de drukte ontwijken door in het weekend niet te rijden, of vroeg op te stappen. Ik houd van de dinsdag en woensdag ochtend, het is dan vaak erg rustig op de weg, ook op de Heuvelrug. En anderzijds is het nu goed mogelijk om s'avonds te fietsen.

Gewoon de piekuren vermijden, scheelt een hoop frustratie.

Waar ik overigens vooral bang voor ben zijn frontale botsingen met andere wielrenners, die dan inderdaad 4 man breed of onoplettend in een groep naast elkaar rijden. Dat is nu al tevaak net goed gegaan. Ik rem tegenwoordig ook af en ben niet zuinig op de bel.

[ Voor 29% gewijzigd door FMS op 29-05-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:06:
Ik word ook helemaal schijtziek van wielrenners om eerlijk te zijn. Mijn hele leven al (vriendje van me is een keer op z'n plaat geslagen door zo'n mafkees toen we 11 waren, dat heeft nogal indruk gemaakt). De oorzaak ligt mijns inziens in het gepraat over gemiddeldes, als je dat doe dan is ineens echt alles en iedereen een obstakel. IPV gewoon lekker fietsen. Het format van de toertocht maakt het alleen maar makkelijker om je als een idioot te gedragen omdat je in de groep kan verdwijnen.
Ik snap je wel, maar persoonlijk kan ik enkel hard rijden. Ik fiets als training voor het triathlon, dan is het net de bedoeling van snel te gaan.

Op zaterdag en zondagvoormiddag doe ik mijn trainingen op het Circuit Zolder, maar op Dinsdag en Donderdag doe ik lange tochten op de openbare weg aan gemiddeld 38-42km/u (nu nog maar aan 28-30, blessure) maar rij wel altijd alleen.

Ik fiets speciaal in het weekend op het circuit, zodat ik niemand lastigval door met de tijdritfiets aan 60 per uur over de openbare weg te knallen, zeker in het winterseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
FMS schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:09:
Je kunt de drukte ontwijken door in het weekend niet te rijden, of vroeg op te stappen. Ik houd van de dinsdag en woensdag ochtend, het is dan vaak erg rustig op de weg, ook op de Heuvelrug. En anderzijds is het nu goed mogelijk om s'avonds te fietsen.

Gewoon de piekuren vermijden, scheelt een hoop frustratie.

Waar ik overigens vooral bang voor ben zijn frontale botsingen met andere wielrenners, die dan inderdaad 4 man breed of onoplettend in een groep naast elkaar rijden. Dat is nu al tevaak net goed gegaan. Ik rem tegenwoordig ook af en ben niet zuinig op de bel.
Zo gewoon is dat niet. Ik heb een baan waarmee ik van 8 tot circa 18 uur zoet ben. In de avond staat dan nog een studie te wachten. Veel opties behalve het weekend en een paar avonden heb ik niet.
MrAngry schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:06:
De oorzaak ligt m.i. niet zozeer in het gepraat over gemiddeldes, maar het feit dat remmen, kijken, inhalen, accelereren, remmen, kijken, inhalen, accelereren et cetera een stuk minder leuk is dan doortrappen.

Ik denk overigens dat het nooit meer goed gaat komen. De gewone fietser die zo breeduit fietst dat inhalen zonder bellen onmogelijk is, is zich van geen kwaad bewust. De wielrenner die even zijn bel laat horen en vervolgens met hoge snelheid inhaalt ook niet. Toch levert voorgaande irritatie bij beiden op.

Behalve gewone fietsers zijn wandelaars op het fietspad trouwens soms ook vervelend. Temeer omdat geen sprake is van consensus over links of rechts aanhouden. Als de ene groep links loopt en de andere rechts, dan levert dat fraaie (vervelende) wandelende chicanes op.

[ Voor 43% gewijzigd door argro op 29-05-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Afgelopen weekend de fiets meegenomen naar Drenthe met het idee om nog wat te fietsen tijdens ons kampeeruitje met oude vrienden.

Eerste tocht enorm veel moeite om de hartslag laag te houden, tempo lag net iets te hoog voor mijn persoontje. Na 15km weer een spaak gebroken, dat is nummer 3 al in anderhalve maand tijd. Begin het nu goed zat te worden en moet zaterdag ook nog LM gaan doen met die fiets.
http://www.endomondo.com/workouts/59422082

De dag erna racefiets geleend, Trek Madone 4.5, toch wel een verschil met mijn Trek FX. Tempo lag aan het eind lager omdat iemand aardig stuk zat, maar ging voor mijn gevoel veel beter dan de dag ervoor.
http://www.endomondo.com/workouts/hh9MSeRu2I8

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 12:07

Peetman

Tjah....

Tjebakka schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:14:
Ohja! Ik heb m'n Garmin ergens in een Franse afvalbak gegooid. Viel om de haverklap uit sinds een maand. :r

Nu even aan het oriënteren. Wil iets met hartslag, maar hoef niet per se een Garmin. Is ook te duur voor nu. Iemand trouwens ervaring met Bryton?
Ik heb een Bryton Rider 50. Apparaat op zich bevalt goed, uitgebreide kaart, voldoende datavelden, accuduur is prima.
Software er bij zou beter kunnen, routes inladen gaat via de Bryton site en dat werkt niet echt lekker. Maak gebruik van Bikeroutetoaster om de routes te maken, maar dan heb je geen aanwijzingen tijdens navigatie. Dus ben nu bezig om een converter site te maken zodat dat er wel in blijft zitten.

Als je geen navigatie wil hebben is een rider 40/30/20 denk ik ook voldoende en lijken mij ook prima apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Aanwijzingen leiden toch alleen maar af, gewoon lijntje volgen werkt perfect en is volledig ongevoelig voor storing. Zou nooit meer anders willen. Sinds dat ik 3 jaar oud ben, weet ik al wat links en rechts is, daar heb ik geen apparaat voor nodig.

Voor de Edge-bezitters met een iPad... ik heb de mijne vanochtend gejailbreakt en heb nu eindelijk een manier gevonden om de Edge te koppelen aan de iPad, of althans iets wat erop lijkt. Via de Camera Connection Kit en een SD-adapter kun je de microSD-kaart uit de Edge halen en uitlezen op de iPad. Je hebt dan behalve de jailbreak ook iFile en Safari Upload Enabler nodig. Vervolgens kun je trainingen uploaden naar bijvoorbeeld Garmin Connect (manual upload) of course tekenen met Garmin Course Creator.

Het werkt allemaal met kunstgrepen en workarounds, maar het werkt.

[ Voor 72% gewijzigd door havana op 29-05-2012 12:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:08

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:38:
[...]

Het is waarschijnlijk toeval, maar van de 18 aanrijdingen de afgelopen 3 jaar zijn er 11 door een turkse vrouw.... en 15 in totaal door een voruw ;) Wat bij mij het vaakst voorkomt is dat als je op het fietspad rijd en er een auto uit een zijstraat komt, deze meteen het fietspad als een soort invoegstrook meeneemt zonder ook maar een keer naar links te kijken of er een fietser op het fietspad rijd. Je hebt dat als fietser 2 keuzes, remmen en de auto in de flank nemen, wat meestal de goede optie is, maar tegenwoordig met de wildgroei aan bestelwagens en vooral SUV (aka killingmachine) is dat ook al gevaarlijk geworden, die hebben geen motorkap waar je je val op kan breken.
Ik herken dit wel. De heel veel bijna aanrijdingen die ik gehad heb waren ALLEMAAL veroorzaakt door vrouwen en veelal buitenlandse vrouwen die hun blik maar op 1 stand hebben staan : Rechtuit, en verder helemaal niet kijken voor ze een fietspad op knallen of afslaan. Mannen hebben daar soms ook last van met hun 'sportieve' ( :') ) rijgedrag maar die zien dan vervolgens nog wel in dat ze bijna iemand aangereden hebben. (De meeste) vrouwen zien dat niet eens. :(

De enige reden dat ik nog niet 6 meter onder het gras opgeborgen ben is door zeer defensief te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 12:07

Peetman

Tjah....

havana schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:06:
Aanwijzingen leiden toch alleen maar af, gewoon lijntje volgen werkt perfect en is volledig ongevoelig voor storing. Zou nooit meer anders willen. Sinds dat ik 3 jaar oud ben, weet ik al wat links en rechts is, daar heb ik geen apparaat voor nodig.
Klopt, lijntje volgen werkt inderdaad ook goed. Merk alleen dat een piepje om je af en toe te wijzen op het feit dat er een bocht aankomt wel prettig is. Dan zie ik zelf wel op m'n scherm wat ik moet doen.
Afgelopen zaterdag met een vriend in onbekend gebied gereden. Ik volg een lijntje op m'n Bryton, hij had een lijst met aanwijzingen op z'n Garmin. Vond mijn manier van navigatie duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Garmin aanwijzingen zijn een drama. Blijven veel te lang in beeld, waardoor een aanwijzing mist zodra er twee vlak na elkaar zijn. Worden niet gedraaid in de rijrichting, waardoor je zelf moet gaan nadenken. Bij complexe verkeerssituaties is er vaak geen touw aan vast te knopen. Last but not least, er ontbreken vaak aanwijzingen of er worden aanwijzingen gegeven op onlogische plaatsen. Daardoor MOET je het kaartscherm er toch op houden.

Piepjes boeien me niet, ik rijd toch altijd met muziek in.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 29-05-2012 13:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Even niet zoveel met een wielertopic te maken, wel mogelijk met mijn reparatie: http://www.gelderlander.n...d-fietsenzaak-Bocholt.ece Sowieso vervelend voor ze natuurlijk! Hoop alleen maar dat mijn reparatie er niet onder leidt. Naja, in het meest gunstige geval is ie eerder klaar omdat andere reparaties nu niet gedaan kunnen worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik zit ineens met de gedachte te spelen om mijn racefiets en fixed gear te verkopen en een dikke racefiets van zo'n 2500 Euro te kopen. Zat al stiekem naar een Carrera te kijken :P

Kom maar door :D Mooie racefietsen tot 2500 Euro onder deze streep plaatsen aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik heb gisteren ook de fietselfstedentocht gedaan voor het eerst en het heeft toch wel een flinke indruk gemaakt.

Afgelopen donderdag werd pas bekend dat ik mee kon aangezien iemand anders van de groep niet mee kon i.v.m een ongeluk en om deze reden ook maar weinig training gehad.

Op een bepaald moment ging het dan ook echt te hard we reden af en toe boven de 30 en daar heb ik nog nooit op getraind als ik zelf rij zit ik altijd tussen de 20 en 25 in. En door het wegtrekken uit een bocht in een te hoge versnelling een spier teveel belast waardoor ik met een flinke spierpijn door mocht. Gelukkig hadden we flinke pauzes waar deze spier een lekker werd gemasseerd. Maar de laatste 50km waren toch echt wel het zwaarste en de wind tegen hielp ook niet mee gelukkig kon ik mooi uit de wind rijden. En het vele wachten bij het stempelen en de brug die bij Sloten open de stond hielp ook niet echt mee. Waardoor je weer compleet uit je ritme gehaald wordt, maar goed ik heb het gehaald en ik kan nu even geen fiets meer zien. Eerst goed bijkomen en dan pakken we later de draadweer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
@Tjebekka; mijn fiets mag je best kopen voor 2500 hoor : http://pic01.smoothpic.co...image=OEUxNF_IMAG0475.jpg :D
De oorzaak ligt m.i. niet zozeer in het gepraat over gemiddeldes, maar het feit dat remmen, kijken, inhalen, accelereren, remmen, kijken, inhalen, accelereren et cetera een stuk minder leuk is dan doortrappen.
....

Er zitten inderdaad ook fraaie renners tussen hoor. In de groep waar ik mee fietste gisteren hadden we een val partij; de jonge die viel had fiets schade door de val, maar ook omdat iemand over zijn fiets (en tegen zijn helm) fietste. Hij had tevens schrammen en striemen - wat erger had gekund - maar de jongen die hem uit haast afsneed stopte voor 10 seconden en zette de gas er snel weer op: dat is de typische egocentrische wielrenner waar mensen een hekel aan hebben. En terecht. Het is een tourtocht, geen racetocht. Ga dan zorgen dat je profrondes fietst.

[ Voor 21% gewijzigd door TheCrius op 29-05-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
TheCrius schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:29:
Het is een tourtocht, geen racetocht. Ga dan zorgen dat je profrondes fietst.
Ja dat begreep ik ook van de fietselfstedentocht, maar af en toe dacht ik dat ik in een race zat, soms kwamen er groepen met 40km/h voorbij blazen zonder ook maar te bellen of wat te zeggen het verbaasde me dat het in onze groep goed ging.

En sowiezow hebben maar weinig wielrenners ooit gehoord van een bel. De keren dat ik hem gehoord was kan ik op één hand tellen bij wijze van. Of pal voor een bocht toch nog even inhalen en dan een grote bek geven naar diegene die men in wilt halen. Sorry hoor, maar als je een grote bek terug wilt krijgen kan je hem verwachten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Tjebakka schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:55:
Ik zit ineens met de gedachte te spelen om mijn racefiets en fixed gear te verkopen en een dikke racefiets van zo'n 2500 Euro te kopen. Zat al stiekem naar een Carrera te kijken :P

Kom maar door :D Mooie racefietsen tot 2500 Euro onder deze streep plaatsen aub ;)

Je moet nog steeds trappen hoor :P

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Dutch3men schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:36:
[...]

Ja dat begreep ik ook van de fietselfstedentocht, maar af en toe dacht ik dat ik in een race zat, soms kwamen er groepen met 40km/h voorbij blazen zonder ook maar te bellen of wat te zeggen het verbaasde me dat het in onze groep goed ging.

En sowiezow hebben maar weinig wielrenners ooit gehoord van een bel. De keren dat ik hem gehoord was kan ik op één hand tellen bij wijze van. Of pal voor een bocht toch nog even inhalen en dan een grote bek geven naar diegene die men in wilt halen. Sorry hoor, maar als je een grote bek terug wilt krijgen kan je hem verwachten ook.
Klopt.. Zelf ook wel stukjes flink aangezet met voor de wind, maar om nou mensen op een normale fiets en tandems van de weg te drukken...? Nah.. Als je rustig kan inhalen dan vind ik het ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ik probeer een aantal routes voor vakantie te maken komende zomer op connect.garmin.com. Ik heb alleen ruzie met tunnels. Daar kan die om een of andere reden niet doorheen en zoekt die een omweg van soms 10km naar de andere kant van de tunnel.

Hier een kort voorbeeld trajectje: http://t.co/sKh3DyJS

Hebben jullie dit ook?

Over bellen, ik roep altijd tingeling, soms horen ze dat niet en dan is het remmen maar meestal horen ze het wel. Bedank ook vriendelijk als ik dan passeer. Krijg zelfs af en toe een opmerking "mooie bel" :9

[ Voor 21% gewijzigd door Shinji op 29-05-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je kunt toch gewoon de auto routing uitzetten? Dan kun je helemaal zelf bepalen hoe je wil dat de route loopt :) Eventueel later weer aan te zetten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Oh haha, ik dacht dat ik dat geprobeerd had maar dat werkte wat anders dan ik dacht. Toch blijf ik het raar vinden dat je dan ineens niet door tunnels kan. Maar goed, kan mijn route nu in ieder geval maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

dalus schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:39:
[...]

Je moet nog steeds trappen hoor :P
Dat is waar! Maar als ik zo zie wat je voor 2000 al voor moois kan krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je moet wel oppassen met Garmin Course Creator, of beter gezegd met Google Maps. Een wit weggetje kan zo maar onverhard zijn. Zelfde geldt voor Bing kaarten.

Daarom gebruik ik zelf altijd OSM als backup, die kaart weet namelijk heel goed wat verhard is en wat niet. Helaas gebruikt GCC geen OSM, maar via bijvoorbeeld Gpsies en Bikeroutetoaster kan het wel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Dat Strava-appje is best grappig. Ik gebruik(te) sinds kort Endomondo maar met Strava kun je ook nog kijken wat anderen op een bepaalde sectie hebben gepresteerd. Binnenkort maar eens gebruiken dus. :)

Ik zie frankknopers op de Holterberg in ieder geval in de top tien staan. En een oude kameraad van me zelfs op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Was ik er helemaal uit dat ik voor de Gazelle Silhout wilde gaan vertelde de eigenaar van de Trek Madone mij dit weekend dat hij geen (instap) carbon weer zou nemen. Om de reden dat als er iets met je fietst gebeurd het toch tussen je oren gaat zitten dat je niet zeker weet of het frame nog stevig genoeg is en niet zomaar kan scheuren als er teveel spanning op komt staan. Dit probleem heb je bij een alu fiets niet echt... Dit heeft mij ook weer aan het twijfelen gebracht.

Iemand die deze twijfel weg kan nemen of iets kan roepen wat toch een alu fiets prefereert boven instap carbon? (budget rond de 1000,-)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt het iets uit voor de stevigheid of het instapcarbon is of niet? Ik denk dat de kosten voor het instapmodel toch eerder met de verdere afmontage te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het zal uiteindelijk voor de stijfheid wel wat uitmaken of het instapcarbon (een rot term, want het beschrijft niets) is of niet, maar het probleem met carbon is de lage puntbelasting, waardoor het gewoon kwetsbaar is. Dus instapcarbon of niet, als je geen geld hebt om aan de crash replacement programma's deel te nemen dan kan je beter geen carbon kopen (of gewoon hard bidden dat je niet crasht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 09:05

St@m

@ Your Service

Ik hoop dat er iemand is die een antwoord op mijn vraag heeft :)
Ik fiets nu al een paar jaar in de sportschool (RPM) en wil nu graag wat meer buiten gaan fietsen. Tijd voor een racefiets dus.
Het eerste waar je mee geconfronteerd wordt is de framemaat. Goed daat zijn simpele tabellen voor:
Ik ben 1.86, dus dan moet je gaan volgens deze tabel voor een fiets met de volgende framemaat:
1.82 - 1.90 m. 60 / 61

Maar ik kom op verscheidene sites ook het volgende tegen:
Binnenmaat van je been meten en dat keer 0.66 doen.
Leuk en aardig, maar de binnenmaat van mijn been tot aan mijn kruis is ongeveer 80CM.
80*0.66=52.8
Dat scheelt nogal

Wat is nou wijsheid om te doen? Ik ben echt wel bang dat als ik voor een framemaat van 53 ga ik echt op een te kleine fiets zit (voor mijn gevoel dan). Volgens de cijfers moet het kloppen :P

Edit: Ja, ik kan naar de winkel om me te laten informeren, maar ik ben op dit moment in de pre-voorbereidende fase :P ik ben moe, lig op de bank en kan pas zaterdag bij de fietswinkel langs

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 29-05-2012 17:39 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon naar een fiestenhandelaar gaan en een fiets laten uitmeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Heb je niet je binnenbeenlengte gewoon verkeerd gemeten, want 1.86 met benen van 80cm is wel redelijk freak of nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:39:
gewoon naar een fiestenhandelaar gaan en een fiets laten uitmeten
En is het dan universeel? Of zit je dan aan een bepaalde fiets vast?
MrAngry schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:41:
Heb je niet je binnenbeenlengte gewoon verkeerd gemeten, want 1.86 met benen van 80cm is wel redelijk freak of nature.
Dank voor het compliment :D
Haha, als binnenbeen is vanaf mijn lies tot aan mijn hak (de grond) dan ben ik dus een freakshow :P

Nou, als ik echt tot in het puntje van mijn lies ga, dan kom ik tot 88cm.. thats it. Maar goed, zo moet je het niet meten toch?

[ Voor 50% gewijzigd door St@m op 29-05-2012 17:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:41:
[...]

En is het dan universeel? Of zit je dan aan een bepaalde fiets vast?

[...]

Dank voor het compliment :D
Haha, als binnenbeen is vanaf mijn lies tot aan mijn hak (de grond) dan ben ik dus een freakshow :P

Nou, als ik echt tot in het puntje van mijn lies ga, dan kom ik tot 88cm.. thats it. Maar goed, zo moet je het niet meten toch?
80cm is wel erg kort en idd freak of nature ;). Ik ben 1.83 en heb binnenbeenlengte van 87.5cm. Het meten doe je zo: Op sokken tegen de deur aan staan. Boek tussen je benen. Dit boek trek je een beetje omhoog zodat je door de zachte delen heen drukt. Daarna meet je vanaf de vloer tot bovenkant boek. Het beste is om dit even met twee mensen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Of gewoon op een racefiets gaan zitten en iemand naar je rug laten kijken, als ik het me goed herinnern dient je rug recht of bol staan. Als je rug hol is betekend dit dat je moet rijken naar je stuur wat dan dus te ver weg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:57:
[...]

80cm is wel erg kort en idd freak of nature ;). Ik ben 1.83 en heb binnenbeenlengte van 87.5cm. Het meten doe je zo: Op sokken tegen de deur aan staan. Boek tussen je benen. Dit boek trek je een beetje omhoog zodat je door de zachte delen heen drukt. Daarna meet je vanaf de vloer tot bovenkant boek. Het beste is om dit even met twee mensen te doen.
Ok, net gemeten.. 83/84cm.. tis niet anders, ik ben een freakshow..
Al fiets ik al jaren op een grote mensen fiets hoor.. Framemaatje van 55 dus.. daar gaat het uitgebreide aanbod op marktplaats :(

Broeken overigens ook lengtemaat 32 (als dat misschien nog iets zegt)

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 29-05-2012 18:11 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.