Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste
Acties:
  • 401.299 views

Onderwerpen

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:37
Er worden wel wat foto's gemaakt en hier gepost toch? :P

Deze week was ik bij m'n ouders dus ik kon mooi 2 keer fietsen. Dinsdag 55km en donderdag 62km. Dat smaakt naar meer. Helaas vanaf morgen weer in Groningen zonder fiets. :'(

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14-12 12:44

DjVe

Hatsaflats!

Nieuwe baan en ik kan eindelijk ook met de fiets naar het werk.... het is alleen maar 4 km fietsen :'(

Voor diegene die wel gaan: Veel plezier vandaag!

• LuPo
Iemand die weet hoe je twee losse .gpx files kunt combineren tot één? Ik kwam deze website tegen: http://www.ehow.com/how_8061427_combine-gpx-files.html

Stappen gevolgd maar uiteindelijk zit ik dan met een .txt file die Strava niet accepteert op te uploaden.

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14-12 12:44

DjVe

Hatsaflats!

quote:
LuPo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:38:
Iemand die weet hoe je twee losse .gpx files kunt combineren tot één? Ik kwam deze website tegen: http://www.ehow.com/how_8061427_combine-gpx-files.html

Stappen gevolgd maar uiteindelijk zit ik dan met een .txt file die Strava niet accepteert op te uploaden.
Haal de .txt uit de naam van het bestand?

• havana
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 09:17
quote:
LuPo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:38:

Maar waarom wil je dit dan? Het waren toch twee losse trainingen? Waarom zou je die dan als één training willen uploaden?

Maar ik kan het mis hebben

• LuPo
quote:
havana schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:33:
[...]

Maar waarom wil je dit dan? Het waren toch twee losse trainingen? Waarom zou je die dan als één training willen uploaden?
Het gaat om een oude training toen ik per ongeluk op finish heb gedrukt. En de donderdagtraining heb ik ook gestopt omdat ik heel lang stil stond en Strava vergeten was. :P Ik wil even kijken of het veel scheelt in gemiddelde snelheid.

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:02
Veel fietsgenot gewenst vandaag!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• writser
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:13
Fuck. Trein gemist, ben er 11:19. Hopelijk wachten jullie nog :)

Onvoorstelbaar!

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-12 13:09
quote:
writser schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:44:
Fuck. Trein gemist, ben er 11:19. Hopelijk wachten jullie nog :)
Denk dat je beter dan een stuk van de route af kunt steken. Waar kom je vandaan?

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• LuPo
quote:
M@cer schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:26:
[...]

Ik heb de Xpresso 6. Nadat ik de eerste na een maand al terug kon sturen omdat het clipsysteem was afgebroken heb ik een nieuwe set gehad. Nu 2 weken verder zijn de schoenplaatjes al zo versleten dat ze niet meer goed blijven klemmen in de pedalen.. Verder zijn ze zo licht, dat niet automatisch naar de juiste positie gaan en je dus vaak loopt te klooien met inklikken.

Voor mij is het in ieder geval, eens maar nooit weer.
Ik heb de Xpresso 4 teruggestuurd naar BC. De pedalen hebben ontzettend scherpe randen waar je je zo aan snijdt. Verder schijnen de plaatjes ook snel te slijten. Op dit forum zijn behoorlijk wat mensen die weer terug zijn gegaan naar de RXS.. Voor mij genoeg redenen om de pedalen te retourneren.

• writser
quote:
StevenK schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:00:
[...]

Denk dat je beter dan een stuk van de route af kunt steken. Waar kom je vandaan?
Via Utrecht. Had al even gekeken of ik vanaf daar kon fietsen, aansluiting beetje ruk.

Onvoorstelbaar!

• StevenK
quote:
writser schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:28:
[...]

Via Utrecht. Had al even gekeken of ik vanaf daar kon fietsen, aansluiting beetje ruk.
Wij rijden via een omweg naar de Posbank. Als je vanaf station Ede-Wageningen naar het noorden fietst, dan bij het grote kruispunt rechts richting Arnhem / Oosterbeek (N 224), daarna bij Van der Valk / Papendal linksaf, einde weg rechtsaf en dan aan het einde na de A50 rechtdoor het fietspad over de hoge veluwe pakt,ben je ongeveer een half uur sneller op de Zijpenberg.

• matthijsln
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 15:25

• The Legend
  • Laatst online: 08:44
Gemiddelde hartslag 180? Trek je shirt eens recht :p

Ik ben toch malle pietje niet!

• michel111
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 18:51

• LuPo
quote:
DjVe schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:51:
[...]

Haal de .txt uit de naam van het bestand?
Ik heb er handmatig .gpx van gemaakt maar dan zegt hij bji het uploaden dat er geen tijden in staan. Oftewel het werkt niet. :P

• eddemans
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:52
Zo. Met slechts één proefrondje op de nieuwe Madone achter de kiezen durfde ik het nog niet aan om gelijk met de hoge heren van het forum 100+km over heuvels te gaan bonken. Dus ben ik naar mams en man gereden om de fiets te laten zien en een bakkie te doen. Daarna door bos en boerenland weer naar huis gepeddeld: 81km. Ben er nog steeds apeblij mee, vooral de shifters op het stuur ipv de buis O+. Merk dat het zadel nog wat finetuning behoeft.

http://app.strava.com/activities/78889325

"Man" is de man waar ik de vintage Koga van heb gekregen. Hij heeft tot zijn 75ste gewielrend, heeft jarenlang teams getraind, gokt dat hij een aardig eind richting de miljoen :X km is gekomen en kent half Nederland als zijn broekzak. Hij heeft 'm goedgekeurd :D

eddemans wijzigde deze reactie 31-08-2013 15:29 (5%)

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12-12 16:49
quote:
eddemans schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:22:
Ben er nog steeds apeblij mee, vooral de shifters op het stuur ipv de buis O+. Merk dat het zadel nog wat finetuning behoeft.
Ik ben zelf ook net over gestapt naar shifters op het stuur, en ik snap niet dat ik ooit anders heb kunnen rijden. Het zadel is inderdaad ook veel afstellen, ik ben zelf ook 6 ritten bezig geweest om het goed te krijgen.

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• havana
En ik ben weer thuis! Was een leuk rondje met een fijn gezelschap. Kwamen uit op 130 km met net geen 900 hm. Gezellig nagepraat en geBBQd bij StevenK. Uitgebreid verslag volgt nog!

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:09
Hier ook weer thuis.. Was een leuk rondje en leuk om de mensen achter de forumnamen eens te zien..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-12 16:23

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik was al bang dat het aan mij lag, ik heb vandaag voor de 1e keer 'echt' gefietst op mijn aanwinst. Wel de 3e keer dat ik er op rijd en alle drie de keren flinke zadelpijn :( !

Ik merkte al dat ik naar voren kroop tijdens het rijden dus daarna het zadel wat naar voren gezet en dat hielp iig daar tegen, maar nog steeds au :( Lopen erna is even pijnlijk dus lijkt me niet echt goed. Volgens mij is het ook een vrouwenzadel aangezien ik het relatief breed en lang vind in vergelijking met het zadel van de leenfiets die ik hiervoor gebruikt heb.

Hier een foto van het zadel:

Iemand een tip voor een zadel voor niet te duur? Gewicht is geen heel belangrijke factor.

Overigens hier een plaatje van de fiets waar ik op rijd na wat opknap werk :)

Hij is geel :+

Onder het zadel wat tape omdat de lak aardig beschadigd was. Nieuwe banden, nieuwe casette, nieuw stuurlint, nieuwe Shimano SPD SL pedalen, alles opnieuw afgesteld en schoongemaakt. Shimano 600 afgemonteerd, carbon voorvork, ik ben er iig blij mee om mee te beginnen :)

sapphire wijzigde deze reactie 31-08-2013 18:35 (12%)

Gabriël Ryzen

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:34
Ik heb zelf een paar zadels tweedehands gekocht en ge-experimenteerd, maar het allerbelangrijkste is dat je waarschijnlijk van die gel shit af wilt en gewoon een snoeiharde plank onder je kont moet hebben. Van de foto af lijkt me dit geen specifiek vrouwenzadel, maar wel gel. Gel daar zak je in met je 'harde' delen, je zitbotjes, waardoor de druk op je zachte zitvlees toeneemt en dat doet pijn.

Als je goed op je zadel zit dan heb je die twee zitpuntjes op de 'vleugels' van je zadel en zit daar de druk op.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• matthijsln
Mooie tocht en leuk om de tweakers in het echt te zien :) Mijn telefoonbatterij ging na een uur leeg (blijkbaar niet helemaal opgeladen oid) dus stopte de livetrack. Begon indd nogal hoog qua hartslag, uiteindelijk 166bpm avg, was wel redelijk hard doorfietsen voor mij.

http://www.strava.com/activities/78944651
http://connect.garmin.com/activity/368153827

matthijsln wijzigde deze reactie 31-08-2013 19:18 (6%)

• MrAngry
Mooie route mannen, de bloemersweg en zijpendaalse berg van de mooiste kant. Heb je toch wel even een heel heel mooi stukje nederland meegepakt :)

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 27-11 19:56
Mooie rit vandaag mannen! Heb een flink aantal PR's gereden vandaag. Heuvelop was het ook wel vol gas.

http://app.strava.com/activities/78958612

En natuurlijk dank aan StevenK voor de uitstekende post-koers ravitaillering!

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:09
Hier een hartslag van 122 gemiddeld over het hele rondje en 2 kroontjes op Strava.. Conditie is erg goed op het moment.

http://app.strava.com/activities/78950476

M@cer wijzigde deze reactie 31-08-2013 19:20 (8%)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• matthijsln
Ik was even kwijt wie met een garmin shirt op een wit/blauwe trek reed en zo gruwelijk hard op kop aan het sleuren was? Hebben we regelmatig even moeten afremmen ;)

• argro
quote:
M@cer schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:19:
Hier een hartslag van 122 gemiddeld over het hele rondje en 2 kroontjes op Strava.. Conditie is erg goed op het moment.

Sterk! Inderdaad goede conditie met een hartslag 122 gemiddeld.
quote:
MrAngry schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:39:
Ik heb zelf een paar zadels tweedehands gekocht en ge-experimenteerd, maar het allerbelangrijkste is dat je waarschijnlijk van die gel shit af wilt en gewoon een snoeiharde plank onder je kont moet hebben. Van de foto af lijkt me dit geen specifiek vrouwenzadel, maar wel gel. Gel daar zak je in met je 'harde' delen, je zitbotjes, waardoor de druk op je zachte zitvlees toeneemt en dat doet pijn.
Bovenstaande hoor ik vaker. Als ik dat lees denk ik, voortaan dus een broek zonder zeem, dat zorgt alleen maar voor druk op het zachte zitvlees. Waar zit de denkfout?

argro wijzigde deze reactie 31-08-2013 19:38 (70%)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
MrAngry schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:39:

Als je goed op je zadel zit dan heb je die twee zitpuntjes op de 'vleugels' van je zadel en zit daar de druk op.
Mijn leenfiets had ook een gewoon hard leren zadel en dat was prima idd :)

Gabriël Ryzen

• michel111
quote:
M@cer schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:19:

Mooie rit mannen!

122 gemiddeld is wel lekker ja. Was het niveau verder een beetje gelijkwaardig binnen de groep?

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12-12 16:49
Ik ben jaloers mannen! Volgend jaar ga ik mee, eerst even wat wennen aan wat langere afstanden. Ik heb nu nog nooit verder gereden dan 70 km. Over 3 weken tijdens de Dam tot Dam classic mijn eerste toch van 100 km+ :)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Pelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-12 10:28

Pelle

jellejanvanveelen.nl

* Pelle is ook weer terug
http://app.strava.com/activities/78970241

Leuke dag gehad, leuk om ook eens wat mensen achter de nicknames te zien :)
De groep was redelijk aan elkaar gewaagd, een enkele uitschieter daargelaten. Zoals verwacht was the_RJ bergop niet te kloppen, en M@cer liep als een trein op kop te sleuren. Bizar, dat je dat ritje gewoon met HR 122 hebt volbracht :) (en nog bedankt voor de mueslireep toen ik een hongerklopje voelde aankomen!)

Voor mezelf ging het redelijk; ik had besloten me niet te verstoppen dus ik heb meer kopwerk gedaan dan ik in eerste instantie van plan was, en alle klimmetjes ben ik vol naar boven gereden. Als ik me goed herinner was the_RJ overal eerste, vaak gevolgd door argro die ook stevig door kon trekken bergop, en daarna vochten Hielko of ik om plaats 3. Viel me niet tegen moet ik zeggen. Op alle klimmetjes een PR gezet zo te zien.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!

~ Site nodig? Zicht! ~ Strava ~ Jelle-Jan van Veelen ~

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11-12 18:03
Ben ook weer thuis, was idd topritje! Was wel redelijk gesloopt door een fijn hongerklopje, maar die waren als sneeuw voor de zon verdwenen bij de BBQ van StevenK :) Was duidelijk de minste heuvelop vandaag, maar dat was te verwachten en vind ik geen schande.

wackmaniac wijzigde deze reactie 31-08-2013 21:01 (22%)

Read the code, write the code, be the code!

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 08:43
En ook weer thuis, terugweg bij Breukelen uitgestapt en laatste 50km nog ff lekker tegen de wind in gefietst :)
Leuk dagje !

En MMUilwijk helemaal held dat hij vanmorgen gewoon 100km richting Ede gefietst is _/-\o_

DDX wijzigde deze reactie 31-08-2013 21:16 (28%)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• StevenK
Ik heb genoten mannen. Volgend jaar omgeving Zeist, heb ik gehoord.

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:41

vliegnerd

Nintendo fan.

Mooie rondje, mannen!

Het rondje (de route) hoop ik volgend seizoen ook eens te doen, nu nog een stapje te hoog voor mij. (En vandaag terug van vakantie...)

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

• DDX
quote:
Welke route heb jij gereden dat je die 2 kroontjes hebt ?
(en waar verder niemand van got overheen gekomen is ? ;) )

• StevenK
quote:
DDX schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:31:
[...]

Welke route heb jij gereden dat je die 2 kroontjes hebt ?
(en waar verder niemand van got overheen gekomen is ? ;) )
DIe ene op de Zijpenberg is omdat 'ie net een klein stukje verder over de parkeerplaats is gereden.

• MRCL
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13-12 15:09
Terwijl jullie gezellig een meeting hadden, heb ik mij gewaagd aan het eerste ritje op de racefiets. Had 'm al een tijdje in de garage staan en na wat oplappen was het dan eindelijk zover. Het was een korte rit, heb ook totaal geen conditie, maar ik moet toch ergens beginnen. Moet het een en ander nog een beetje fijnstellen maar dat komt wel goed denk ik. Vond het in ieder geval wel lekker om te doen en daar gaat het toch om :)

• CynicRelief
  • Laatst online: 01-04-2018
quote:
MRCL schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:28:
Terwijl jullie gezellig een meeting hadden, heb ik mij gewaagd aan het eerste ritje op de racefiets. Had 'm al een tijdje in de garage staan en na wat oplappen was het dan eindelijk zover. Het was een korte rit, heb ook totaal geen conditie, maar ik moet toch ergens beginnen. Moet het een en ander nog een beetje fijnstellen maar dat komt wel goed denk ik. Vond het in ieder geval wel lekker om te doen en daar gaat het toch om :)
Tuurlijk, die afstand en conditie, dat komt met de dag; probeer elke volgende keer 1.5 keer zo ver te rijden tegen het gemiddelde wat jou ligt, dan ga je goed vooruit; kijk op enig moment wat je ligt, wil je harder, of verder?

29 gemiddeld over 130 km? chapeau tweakrenners!

Begin the day with a friendly voice - a companion unobtrusive

• DDX
Vraag me echt af waarom mensen dit soort segmenten aanmaken en dan ook climb noemen :
http://www.strava.com/segments/4415864

Terwijl het juist paar meter afdalen is volgens mijn gps info :
http://www.strava.com/activities/78998475#1597255696

Iig maar weer aangemeld bij strava, zouden ze toch echt iets op moeten vinden om automatisch te corrigeren.

• MrAngry
Dat zijn juist automatisch aangemaakte segmenten. Behoorlijk irritant. Ik weet ook echt niet waar ze op gebaseerd zijn. Ik heb al tweemaal gehad dat er op basis van mijn rit zo'n auto segment is aangemaakt met volledig verzonnen gps hoogte data (iig niet uit mijn ritje).

• MMUilwijk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12-12 07:19
Was een fijn rondje! Het ging ook best hard, zeker op de klimmetjes! Die heb ik maar zo rustig mogelijk geprobeerd door te komen na het commute ritje van Zaandam naar Ede.

http://app.strava.com/activities/78934248 en http://app.strava.com/activities/78934274

Thanks voor de navigatie (StevenK), het kopwerk aan het einde en de lift naar huis (M@cer)!

Everytime I suffer I become a better man because of it

• havana
Goed, veel is al gezegd maar toch een soort van verslag :)

Nadat de nodige laatkomers gearriveerd waren, waaronder onze kopman The_RJ, konden we om 11:30 dan eindelijk vertrekken vanaf Ede-Wageningen. Precies 13 man sterk was de groep en NIEMAND had afgebeld/afgeappt/afgesmst/whatever, en dat ondanks het toch zeker niet geweldige weer in de ochtend. De meesten hadden onderweg naar Ede al de nodige regen gezien en ook tijdens de eerste km's komt het water meteen al uit de hemel. Het is duidelijk dat er vandaag flink gepoetst zal moeten gaan worden ;)

Het eerste oponthoud is na 15 km, wanneer Argro het nodig vindt om lek te rijden. Alhoewel er geen controleurs van het Guiness Book of Records gesignaleerd zijn, doet hij toch een poging het WR "Traag een band verwisselen" te verbeteren. Daarna weer snel op pad. Na een mooie vlakke aanloop arriveren we bij de eerste echte klim. Daar wordt door de kopman meteen even duidelijk gemaakt wie de baas is.Hielko, Pelle en Argro doen nog wel pogingen de beste man bij te houden, maar het krachtsverschil is evident. We rijden volgens het SUST-principe; dus bovenop even wachten al duurt dat gelukkig nooit lang.

Bovenop de Posbank even bijvullen. Aldaar begint het ook op te klaren. De Posbank beklimmen we langs verschillenden kanten en daarna beginnen we alweer aan de terugweg, waarin we onder meer klassiekers als de Italiaanse Weg, de Defensieweg en de Grebbeberg nog even meepakken. Bij stoplichten is het steeds een gepiep van jewelste, want er beginnen steeds een stuk of 10 Garmins te loeien :> . Vreemd genoeg krijgen we het, in de jacht op meer hoogtemeters, toch voor elkaar om een aantal keer fout te rijden. :o

Het mag de pret niet drukken. Onder leiding van M@cer, die vrijwel de hele dag op kop heeft zitten sleuren, komt Ede steeds dichterbij. Ondertussen is bij enkelen het beste er wel af, maar we blijven als groep bij elkaar en ploffen neer op het terras bij StevenK, maar niet nadat we de inhoud van zijn garage even bewonderd hebben (stuk of 200 racefietsen 8)7 ). Na een heerlijke BBQ gaat iedereen weer zijns weegs.

De uitnodiging voor volgend jaar staat: laatste zaterdag van augustus, vertrek vanaf mijn schoonouders in Zeist. Niet ver van het station en gratis parkeren voor de deur. We kunnen dan de andere kant van de Heuvelrug verkennen. Ik heb een mooie route met daarin de Leersumse Berg, de Amerongse Berg (N), Defensieweg, Grebbeberg, Amerongse Berg (Z), Ruiterberg (N), Hoogstraat, Ruiterberg (Z), Zandafgraving en de Treekerweg. In totaal iets meer dan 120 km met zo'n 500 hm.

havana wijzigde deze reactie 01-09-2013 11:06 (10%)

• DDX
quote:
MrAngry schreef op zondag 01 september 2013 @ 00:53:
Dat zijn juist automatisch aangemaakte segmenten. Behoorlijk irritant. Ik weet ook echt niet waar ze op gebaseerd zijn. Ik heb al tweemaal gehad dat er op basis van mijn rit zo'n auto segment is aangemaakt met volledig verzonnen gps hoogte data (iig niet uit mijn ritje).
Je zou toch zeggen dat ze de gps hoogte info vanzelf moeten rechttrekken als er aantal mensen langsgekomen zijn...
Naja heb hem weer gemeld bij strava support (4e al deze week) wordt hij weer weggehaald.

@MMUilwijk; was je niet bang dat je te laat zou aankomen door helemaal naar Ede te fietsen ?

DDX wijzigde deze reactie 01-09-2013 10:17 (7%)

• havana
Inmiddels mijn Garmin ook uitgelezen. Qua hartslag niks van te zeggen want zonder band gereden, maar zeker op de vlakke stukken rustig aan gedaan. Dat explosieve werk is niks voor mij, steeds in de middenmoot omhoog geklommen.

http://connect.garmin.com/activity/368456011

• argro
quote:
havana schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:23:
Alhoewel er geen controleurs van het Guiness Book of Records gesignaleerd zijn, doet hij toch een poging het WR "Traag een band verwisselen" te verbeteren.
Ik zal mijn GPS log, waar een tijd uit volgt van 10 minuten en 43 seconden, opsturen naar de stichting Guinness World Records, wellicht dat dat, ondanks de afwezigheid van een controleur, voor een eervolle vermelding kan zorgen die waarschijnlijk niet snel verbeterd zal worden... ;)

Edit: Vorige bandenwissels gingen dit jaar in respectievelijk 10 minuten en 9 seconden en 10 minuten en 24 seconden. Wat dat betreft was gisteren wel een PR in negatieve zin, maar geen grote uitschieter.

argro wijzigde deze reactie 01-09-2013 12:15 (15%)

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11-12 18:03
En dat ondanks de aanwezigheid van de lekrij-topper Writser :)

Read the code, write the code, be the code!

• BRT
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Leuk om jullie verslagen te lezen, kon zo ook de Strava accounts van veel GoT mensen eens bekijken. Daar staan veel mensen die echt veel km's maken. Hopelijk wordt volgend jaar beter voor mij zodat ik ook mee kan!

• frankknopers
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-12 12:58

frankknopers

Goud is geen geld

Wat jammer dat ik dit topic heb gemist... Ik was er vorig jaar wel bij en dat was inderdaad erg leuk. Twee mensen die ik volg op Strava zag ik deze route maken. Nouja, ik heb dit weekend ook een leuk rondje uitgepijld met Strava My Routes. Echt een *briljante* feature. Ik heb zelden over zoveel mooie weggetjes gefietst met zo weinig stoplichten onderweg.

De route: http://app.strava.com/activities/78992992

Ik houd me aanbevolen voor een nieuwe wielren meet, maar ik wil binnenkort ook wel een extra meeting organiseren als daar behoefte aan is. Bovenstaande route zou ik als aanrader aanmerken.

Wie mij volgen wil: http://app.strava.com/athletes/530132

Ik heb me nu aangemeld bij de Strava groep...

frankknopers wijzigde deze reactie 01-09-2013 13:02 (14%)

Goud is geen geld

• Shinji
  • Laatst online: 09:06
quote:
frankknopers schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:58:
Wat jammer dat ik dit topic heb gemist... Ik was er vorig jaar wel bij en dat was inderdaad erg leuk. Twee mensen die ik volg op Strava zag ik deze route maken. Nouja, ik heb dit weekend ook een leuk rondje uitgepijld met Strava My Routes. Echt een *briljante* feature. Ik heb zelden over zoveel mooie weggetjes gefietst met zo weinig stoplichten onderweg.
Ben heel benieuwd, ben geen premium gebruiker. Heb nu ook nog af en toe dat ik ineens per ongeluk grindpaadjes heb ofzo. Zit er ook iets van actuele wegonderbrekingen in om dit te ontwijken of dat (nog?) niet.

Een volgende keer zou ik ook wel mee willen, had afgelopen zaterdag al een afspraak staan en twijfelde of ik het vol zou houden maar denk toch dat het wel had gelukt :)
quote:
Overigens als je in Slikkendam links was gegaan en dan tweede rechts (boschwetering) dan had je nog langs de Meije gegaan, is heel mooi weggetje om langs te fietsen :)

//edit
Ik zie nu dat je hem andersom reed, dus dan in Zwammerdam water over, rechts en dan eerste links :P

Shinji wijzigde deze reactie 01-09-2013 13:59 (20%)

• MrAngry
quote:
frankknopers schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:58:
En dan heb je nog de Mije gemist ten oosten Alphen! Das ook zo'n schitterend stukje nederland.

• frankknopers
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-12 12:58

frankknopers

Goud is geen geld

quote:
MrAngry schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:58:
[...]

En dan heb je nog de Mije gemist ten oosten Alphen! Das ook zo'n schitterend stukje nederland.
Ik, die onthoud ik voor een volgende keer. Dit is wel een heerlijk rondje om met een groepje te fietsen. Veel smalle, maar wel rustige wegen daar langs het water in de omgeving van Loosdrecht.

Strava Routes is echt een geniale premium feature, helaas willen ze hem op korte termijn al beschikbaar stellen voor iedereen. Zo houd je geen premium feature meer over.. Achja, ik gun de ontwikkelaars van Strava gewoon die $6 per maand, omdat ze mijn fietservaring compleet naar een nieuw niveau hebben getild.. Nooit eerder ging ik zo diep in de race tegen de klok. Heb er ook wat fietsmaatjes aan overgehouden hier in Haarlem die ook behoorlijk hard kunnen rijden. :)

Dit was een van de mooiere ritjes voor mij dit jaar in Nederland. Heb deze route van 180 kilometer in een minuut of tien in elkaar gedraaid en het werkt echt subliem. Volgens mij gebruikt Strava haar giga database van ritjes om te bepalen wat de mooiste of populairste fietsroutes zijn. Ik heb hem ook al gebruikt in Limburg om wat beklimmingen aan elkaar te rijgen...

frankknopers wijzigde deze reactie 01-09-2013 14:08 (19%)

Goud is geen geld

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
frankknopers schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:04:
[...]

Ik, die onthoud ik voor een volgende keer.
Als je dan toch bezig bent: je kunt op een leukere manier naar Zwammerdam toe, waarbij je niet door dat beroerde stuk bij Boskoop hoeft. Zie bijv. dit ritje: http://app.strava.com/activities/77750032
Noordwaarts via de Roemer, dan via de Loeteweg naar de Gouwe en dan bij Alphen de brug over. Daarna even opletten, want er is vlak na de brug onlangs iets veranderd in de verkeerssituatie waar Google Maps geen weet van heeft. Even de fietsbordjes richting Zwammerdam volgen en dan kom je vanzelf op de Steekterweg uit.
En als je nog zin hebt in een leuk segmentje, pak dan deze even mee: http://app.strava.com/activities/77750032#1563367714
Jouw Strava activiteiten kennende kennende moet je die KOM wel kunnen pakken :P

/edit
En wat betreft die Premium features van Strava: ze hebben bijna allemaal te maken met extra's voor powermeter users. Ik zou liever iets van een uitgebreide statistiekenfunctie zien (zoals Endomondo bijv. heeft). Dan zou ik Endomondo Pro weer ditchen en teruggaan naar Strava Premium.

Pelle wijzigde deze reactie 01-09-2013 14:31 (14%)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat is sowieso de reden dat jullie voor Strava kiezen tov. Endomondo ?

En Havana, volgens jaar augustus 120km? Lijkt me een leuk doel om aan te werken ! eigenlijk dan ook GoT cycling club shirtjes laten maken :+

Gisteren voor de 1e keer 60km gereden en dat beviel goed. Smiddags wat stijve plekjes en vandaag ook iets maar echt minimaal dus weer tevreden. Was alleen vergeten endomondo aan te zetten:(

Ook naar aanleiding van de tip van gisteren op zoek gegaan naar harde zadels ipv gel. Ik vind het alleen erg lastig kiezen gezien ik geen ervaring er mee heb.

Ik heb tot nu toe dit gevonden:

Selle Italia zadel Q-Bik Flow

Wel vulling maar geen gel, opening in midden voor, goedkoop (+/- €20), niet super zwaar (280gr)

ROSE Comfort

wel padding geen gel, ziet er stevig uit, goedkoop (+/- €25), geen opening in midden, relatief zwaar (360gr), breed met 16cm

Ritchey zadel Comp Biomax

wel padding geen gel, opening in midden, ziet er stevig uit, goedkoop (+/- €26), 306gr

fi´zi:k zadel ARDEA VS

Prijziger (+/- €70), ziet er stevig uit , geen opening in midden.

Kan iemand helpen of tips geven bij het keuze voor een zadel ? Ben ik op de goede weg of snap ik er nog geen hout van?
Ik kan alleen zeggen dat ik gisteren enorm veel last had van het Perineum, en ongeveer 80kg weeg.

Gabriël Ryzen

• ThatsHollywood
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
quote:
sapphire schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:36:

En Havana, volgens jaar augustus 120km? Lijkt me een leuk doel om aan te werken ! eigenlijk dan ook GoT cycling club shirtjes laten maken :+
Dan wil ik ook een setje mee bestellen 8)

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-12 16:28
Hele mooie rit hebben jullie gemaakt gister, heb gelijk alle got strava users gevolgd.

Zelf ging ik gister met een vriend fietsen. Daar waar ik misschien zelf conditioneel net aan sterk genoeg ben om die tocht van gister aan te kunnen is hij dat helaas niet. We zijn dus maar een rondje Utrecht/Heuvelrug/Amerongen gaan doen van 107km. Vriend van me was helemaal opgeblazen gedurende de laatste 40km, uiteindelijk kropen we Utrecht in met 20km/u. Hem de GoT-tocht injagen was dus echt niet zo'n goed idee ;)

Route van te voren in Bikeroutetoaster gemaakt. Helaas raakten we bij de Cuneraweg en de Hooiweg op een ruiterpad verzeild compleet met mul zand en een hoop mountainbikers. Vreemd, omdat ik had begrepen dat Buzz van het fok-forum altijd over deze twee wegen fietst. Ik zal dus wel ergens iets verkeerd begrepen hebben. In ieder geval een goed idee om in BRT echt goed te kijken of de weg een stippellijntje (en dus een fietspad) is.

Al met al hele leuke dag gehad. Hopelijk kan ik met de volgende tocht mee, lijkt me erg leuk jullie eens te ontmoeten.

Edit: desbetreffende post van Buzz -> http://forum.fok.nl/topic/1841352/7/25

Stoffa wijzigde deze reactie 01-09-2013 16:16 (3%)

• writser
Inderdaad mooi tochtje gisteren. Mooie omgeving om wat rond te fietsen en het weer viel uiteindelijk enorm mee. Wou bij deze Steven nogmaals bedanken voor de fantastische bevoorrading na afloop.

Onvoorstelbaar!

• eBoR
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 29-09 13:46
quote:

Gisteren voor de 1e keer 60km gereden en dat beviel goed. Smiddags wat stijve plekjes en vandaag ook iets maar echt minimaal dus weer tevreden. Was alleen vergeten endomondo aan te zetten:(

Ook naar aanleiding van de tip van gisteren op zoek gegaan naar harde zadels ipv gel. Ik vind het alleen erg lastig kiezen gezien ik geen ervaring er mee heb.

Ik heb tot nu toe dit gevonden:

Selle Italia zadel Q-Bik Flow
[afbeelding]
Wel vulling maar geen gel, opening in midden voor, goedkoop (+/- €20), niet super zwaar (280gr)

ROSE Comfort
[afbeelding]
wel padding geen gel, ziet er stevig uit, goedkoop (+/- €25), geen opening in midden, relatief zwaar (360gr), breed met 16cm

Ritchey zadel Comp Biomax
[afbeelding]
wel padding geen gel, opening in midden, ziet er stevig uit, goedkoop (+/- €26), 306gr

fi´zi:k zadel ARDEA VS
[afbeelding]
Prijziger (+/- €70), ziet er stevig uit , geen opening in midden.

Kan iemand helpen of tips geven bij het keuze voor een zadel ? Ben ik op de goede weg of snap ik er nog geen hout van?
Ik kan alleen zeggen dat ik gisteren enorm veel last had van het Perineum, en ongeveer 80kg weeg.
Strava is leuk door de KOM. Is wel verslavend, had eerst fietstijden maar strava is leuker.

Ps een goede broek scheelt ook veel.

• MrAngry
quote:
Een zadel is echt super persoonlijk, dus om te kiezen tussen de 4 genoemde gaat echt niemand iets over zeggen waar je wat aan hebt vermoed ik. Ik zou er gewoon eentje kopen, het blijft een beetje uit proberen.
Last van je perineum hoeft trouwens niet noodzakelijk aan je zadel te liggen, het kan wel, maar het kan ook een teken zijn dat je sowieso te ver naar voren gekanteld zit met je bekken, je zit dan op je perineum ipv op je zitbotjes. Dat veroorzaakt ook vaak een doof gevoel in je penis. Die verkeerde houding kan komen doordat je fiets te groot is (stuur te ver naar voren) of omdat je simpelweg vergeet om goed met die botjes op je zadel te zitten.
Anyway, aangezien je het niet over een doof gevoel hebt ga ik er vanuit dat het beter wordt met een harder zadel.

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

quote:
Pelle schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:27:
[...]

Als je dan toch bezig bent: je kunt op een leukere manier naar Zwammerdam toe, waarbij je niet door dat beroerde stuk bij Boskoop hoeft. Zie bijv. dit ritje: http://app.strava.com/activities/77750032
Noordwaarts via de Roemer, dan via de Loeteweg naar de Gouwe en dan bij Alphen de brug over.
Ik ga "altijd" na de roemer noordwaarts en dan onder het viaduct van de N11 door: http://www.strava.com/activities/73186804 (Dat viaduct is overigens nu afgesloten/in onderhoud, althans dat was het in juli). Je moet dan wel na het Archeon een wegoversteken en daarna een stoplicht maar ik weet niet of langs de gouwe beter is wat dat betreft. Het stukje vanaf de Roemer naar Archeon is in ieder geval fijn fietsen.

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

• DDX
Handig, ga ik net fietsen laat ik bidon staan en kwam er pas na 6km achter...
Dus toen maar ff flesje gekocht bij tankstation.

• eddemans
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:52
quote:
DDX schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:48:
Dus toen maar ff flesje gekocht bij tankstation.
Een klassieker. En die flesjes blijven niet in je bidonhouder staan: die rammelen er elke 100m uit 8)7
In de overvolle shirtvakjes erbij proppen dan maar...

• yeehaw
  • Registratie: juli 2007

Ik heb vrijdag m'n eerste racefiets op kunnen halen :*) !

Het is een custombuild fiets van de LBS met volledige 105 groep en ultegra remmen. Het is een 10-speed compact geworden.

En zaterdag heb ik er voor het eerst een rondje erop gefietst.

Althans, ik ben eerst een half uur bezig geweest met uitvinden hoe je met spd-pedalen op en afstapt :+.

Toen ik daarna een rondje ging fietsen ging het allemaal prima, tot ik stilstond en met mijn nog ingeklikte rechtervoet probeerde op de grond te gaan staan. Gelukkig lag er gras :9.

Ik heb het maar rustig gehouden en even een rondje Wieringen gefietst:

http://www.strava.com/activities/78889985

Het gaat allemaal nog niet zo snel, aangezien ik nog heel erg moet wennen aan de nieuwe houding en de pedalen. Ik heb ook een stijve rug/nek en een gevoelig zitvlak eraan over gehouden. Als het aanblijft misschien even het zadel iets naar beneden richten. Ook hele fijne stuurbewegingen zijn nog een beetje wiebelig. Ach jah, dat went vanzelf wel :)

Ik had trouwens nog een vraagje, klopt het dat met zowel klein als groot tandwiel voor, met het grootste tandwiel achter je een soort zacht getik/geklik hoort? En dat je in de kleinste drie/vier tandwielen achter met het kleine tandwiel voor de ketting hoort aangezien deze dan schuin staat?

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-12 19:12
Vandaag ook maar weer een rondje wezen doen. Hele week thuis bezig geweest met de kozijnen dus had er geen tijd voor. En vanaf dinsdag weer naar school :+.

http://www.strava.com/activities/79183725

Standaard rondje wat ik wel vaker rij, maar nu uitgebreider en over de Slufter op de maasvlakte geweest.
Op de heen weg een stevige wind waarbij ik op sommige stukken niet harder dan 20 km/h reed.
Fietscomputer deed ook een beetje raar bij de windmolens die haar langs de nieuwe waterweg staan, gaf meerdere keren snelheden tot 95! km/h aan. En zo snel reed ik niet tegen de wind in ;).

Nog even bij oma op de koffie geweest en toen weer naar huis, met een lekker windje in m'n rug.
Sta 4de van de 105 op het stuk tussen Geervliet en Spijkenisse, was toen jammer genoeg op mn gemak een banaan aan het eten anders zou ik nog net 3de geworden zijn denk ik.

Ben net ook maar lid geworden van de GOT club op Strava, toch wel leuk om de mensen hier ook te volgen.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• StevenK
En kennelijk was die 130 km in de benen een goede voorbereiding, want zojuist m'n derde criterium gereden en voor het eerst de finish gehaald. Weliswaar werden we afgesprint toen ik op 3 ronden lag, maar dat mag de pret niet drukken 30e plaats ben ik zeer tevreden mee.

• michel111
quote:
yeehaw schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:00:
[afbeelding]

Ik had trouwens nog een vraagje, klopt het dat met zowel klein als groot tandwiel voor, met het grootste tandwiel achter je een soort zacht getik/geklik hoort? En dat je in de kleinste drie/vier tandwielen achter met het kleine tandwiel voor de ketting hoort aangezien deze dan schuin staat?
In principe gebruik je de binnenste bladen achter alleen in combinatie met het binnenste blad voor en de
buitenste bladen achter in combinatie met het buitenste blad voor. Anders staat inderdaad je ketting te schuin.

Dat het grootste tandwiel achter icm. kleine tandwiel voor 'tikt', hoort niet.

Een tikkend geluid bij het grootste tandwiel achter icm. grote tandwiel voor, komt wel vaker voor en komt waarschijnlijk doordat de ketting schaaft tegen de voorderailleur.

Mooie fiets trouwens! Veel plezier ermee!

• MrAngry
quote:
StevenK schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:00:
En kennelijk was die 130 km in de benen een goede voorbereiding, want zojuist m'n derde criterium gereden en voor het eerst de finish gehaald. Weliswaar werden we afgesprint toen ik op 3 ronden lag, maar dat mag de pret niet drukken 30e plaats ben ik zeer tevreden mee.
Netjes! Zijn er veel afgestapt dat je op drie ronden nog 30e wordt?

• StevenK
quote:
MrAngry schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:05:
[...]

Netjes! Zijn er veel afgestapt dat je op drie ronden nog 30e wordt?
16 afgestapt als ik het goed is, 35 geklasseerd. Vergeleken met het 'resultaat' in Ede (afgestapt na kwartier) en Elspeet (afgestapt na kwartier) ben ik heel tevreden.

Had overigens wel het geluk dat op een gegeven moment een clubgenoot ook moest lossen en dat we samen verder konden rijden.

Nu misschien nog dinsdagavond competitie in Amersfoort en dan kort na elkaar twee klassiekers. 15 september tweelandenkoers (http://www.twcdezwaluw.nl/programma/index.html) en 21 september de groeistad klassieker (Amersfoort).

• FMS
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
StevenK schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:00:
Je was nog gespot door de schoonfamilie. Onze jonge is zesde geworden.

Ik heb vandaag even de finish van de Ronde van Midden Nederland gezien in Utrecht. Was spannend: ontsnapping op het laatste moment, en hij hield hem maar nét tot aan de streep.

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-12 14:40
quote:
Er zit een trimfunctie op je linkershifter zodat je je voorderailleur klein beetje kan bijstellen als je de ketting heel schuin hebt lopen. Gewoon klein tikje schakelen.

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
vliegnerd schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:33:
Ik ga "altijd" na de roemer noordwaarts en dan onder het viaduct van de N11 door: http://www.strava.com/activities/73186804 (Dat viaduct is overigens nu afgesloten/in onderhoud, althans dat was het in juli). Je moet dan wel na het Archeon een wegoversteken en daarna een stoplicht maar ik weet niet of langs de gouwe beter is wat dat betreft. Het stukje vanaf de Roemer naar Archeon is in ieder geval fijn fietsen.
Zal het eens proberen :) En langs de Gouwe is het prima fietsen, gewoon goed fietspad.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
MrAngry schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:21:
[...]

Een zadel is echt super persoonlijk, dus om te kiezen tussen de 4 genoemde gaat echt niemand iets over zeggen waar je wat aan hebt vermoed ik. Ik zou er gewoon eentje kopen, het blijft een beetje uit proberen.
Last van je perineum hoeft trouwens niet noodzakelijk aan je zadel te liggen, het kan wel, maar het kan ook een teken zijn dat je sowieso te ver naar voren gekanteld zit met je bekken, je zit dan op je perineum ipv op je zitbotjes. Dat veroorzaakt ook vaak een doof gevoel in je penis. Die verkeerde houding kan komen doordat je fiets te groot is (stuur te ver naar voren) of omdat je simpelweg vergeet om goed met die botjes op je zadel te zitten.
Anyway, aangezien je het niet over een doof gevoel hebt ga ik er vanuit dat het beter wordt met een harder zadel.
Het is pijn aan perineum, achterkant balzak en doof gevoel in de penis. Ikw as erg blij dat alles smiddags weer naar behoren werkte :|

Stuur ga ik morgen nog even nakijken, kan ook zijn dat hij te ver omlaag staat aangezien mijn stuurpen een aantal graden naar beneden staat en lager staat dan de leen fiets waar ik op reed (en dus helemaal geen last bij had). Frame en zadelhoogte zijn wel goed.

Ik ga denk gewoon even bij de LBS kijken :)

In ieder geval bedankt voor je hulp :)

Gabriël Ryzen

• Shinji
  • Laatst online: 09:06
quote:
vliegnerd schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:33:
[...]
Ik zou dan de Oud Bodegraafseweg pakken.. Heeft wel nadeel dat die redelijk smal is, kwam ik laatst achter een vrachtwagen die zo'n 20 reed en niet echt mogelijkheid tot inhalen. Maar er rijdt over het algemeen volgens mij niet veel verkeer dus kans is niet heel erg groot. In ieder geval vind ik dat soort weggetjes met al die bochten er in, net als langs de Meije heerlijk fietsen. Geeft echt zo'n authentiek gevoel en niet de kunstmatige rechte wegen in de polders.

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

quote:
Shinji schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:39:
[...]
Ik zou dan de Oud Bodegraafseweg pakken. [...] In ieder geval vind ik dat soort weggetjes met al die bochten er in, net als langs de Meije heerlijk fietsen. Geeft echt zo'n authentiek gevoel en niet de kunstmatige rechte wegen in de polders.
Is inderdaad een fijn weggetje. Maar in dat rondje waar ik naar linkte was de bedoeling inderdaad via Warmerdam naar Bodegraven en dan oud-bodegraafse weg. Helaas werd het eerder donker dan ik dacht en ben toen de N11 overgestoken over dat hoge viaduct om zo snel mogelijk naar Gouda te rijden (maar er was ondertussen ook nog een weg afgesloten, zodat ik alsnog bijna in bodegraven uitkwam).

• Kippenijzer
  • Laatst online: 15-09 11:34

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

quote:
havana schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:23:
...maar niet nadat we de inhoud van zijn garage even bewonderd hebben (stuk of 200 racefietsen.
Zelf heb ik het aan anderen omschreven als 'stel je aan garage voor waar 2 hummers naast elkaar in passen, en de deur is zelfs breed genoeg dat ze tegelijk naar binnen kunnen. Echter geen ruimte voor een auto, want hij staat vol met fietsen :+.

Het was een mooie rit in eeen prima groep die zonder gedoe prima zich aan elkaar aan heeft weten te passen. Heb genoten en ook de mini-BBQ na tijd bij StevenK, aan wie volgens mij ook een groot deel van de dank voor de organisatie en het overzicht houden van de groep, viel een ieder geloof ik goed in de smaak.

De benen waren blij dat ik besloot niet na tijd naar Deventer te fietsen en het ritje met the_RJ was gezellig, nog dank daarvoor.

Vandaag ook slechts mijn halve doel gereden, 'Lekker' van Deventer naar Havelte, een krappe 70KM, maar met de *heerlijke* windkracht 5-6 die ik op sommige delen van schuin en soms zelfs vol voren had ook hier blij (mijn benen vooral dan) dat ik niet ook nog Havelte->Groningen heb hoeven rijden. In plaats daarvan dus even heerlijk de tijd gehad om bij mijn ouder in bad te relaxen, dat doet de spieren wel even goed.

Top dagje dus gisteren en verheug me nu alweer op volgend jaar. Enneh, in december ofzo dus nog een CycloCross meet? ;).

• yeehaw
quote:
michel111 schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:02:
[...]

In principe gebruik je de binnenste bladen achter alleen in combinatie met het binnenste blad voor en de
buitenste bladen achter in combinatie met het buitenste blad voor. Anders staat inderdaad je ketting te schuin.

Dat het grootste tandwiel achter icm. kleine tandwiel voor 'tikt', hoort niet.

Een tikkend geluid bij het grootste tandwiel achter icm. grote tandwiel voor, komt wel vaker voor en komt waarschijnlijk doordat de ketting schaaft tegen de voorderailleur.

Mooie fiets trouwens! Veel plezier ermee!
Bedankt voor de tip! En het plezier zal wel lukken 8)
quote:
Hielko schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:32:
[...]

Er zit een trimfunctie op je linkershifter zodat je je voorderailleur klein beetje kan bijstellen als je de ketting heel schuin hebt lopen. Gewoon klein tikje schakelen.
Stiekem schaam ik me nu een beetje.. Bedankt, dit scheelt me voor lul staan bij de LBS.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 15-09 11:34

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nou jah, als er zoveel tanden aanlopen denk ik ook niet dat hij echt perfect afgesteld is hoor... Als je grote blad achter op beide voorbladen tikt denk ik bijvoorbeeld dat je achterderailleur te dicht op je cassette zit (schroef die achteraan tegen je frame aan zit kun je dit mee stellen).

• yeehaw
Ik zal het even aankijken, ik heb er nog maar 1 keer op gefietst.

Ik zal bij mijn volgende rondje goed op letten hoe en wat. En als ik het dan toch niet vertrouw dan ga ik misschien even terug. Aangezien het een net nieuwe fiets is willen ze dat vast wel even bijstellen.

Ik weet niet wat ik zelf mogelijk verkeerd afstel als ik eraan ga prutsen :)

• the_RJ
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 02-12 11:50

the_RJ

Banana Hammock!

Was mooi ritje gisteren! Steven bedankt voor de route en de gastvrijheid. Ik heb me prima vermaakt, mensen van hier leren kennen en ook nog eens allerlei nieuwe klimmetjes in Nederland mogen verkennen. Ik hou me vast aanbevolen voor volgend jaar.

Bedanken voor meerijden is totaal niet nodig, reed er praktisch langs en nu zat ik ook niet alleen in de auto eerste stuk ;).

Ik heb bovenop de Snippendaalseweg snel wat foto's geprobeerd te schieten, alleen was mijn telefoon niet al te snel met opstarten van de camera, dus helaas zeer beperkt... Wel een groepsfoto in ieder geval

Vandaag weer de 'routine' opgepakt. Geïnspireerd door gisteren maar eens bedacht om een richting op te gaan waar ik nooit kom. 160km duur tot bijna in Zwolle met intensieve blokjes (aka vlakke strava segmenten) om de snelheid er weer in te krijgen na al het klimwerk van de afgelopen tijd. 3 kommetjes erbij >:) http://www.strava.com/activities/79252168

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Griffin
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13-12 08:14
Leuk om te horen dat het gezellig was zaterdag.
Volgend jaar vanaf Zeist zou ik gewoon weer van de partij moeten zijn (misschien neem ik nog wel wat vrienden mee).

Zelf gister met een vriend nog een stukje gedaan waarvan vanaf Tiel t/m Afslag Leerdam op A15 tegenwind over de dijk (totaal 1 uur erover gedaan). Daarna via Leerdam terug naar Geldermalsen en dan Tiel. Resultaat was 63km in 2u15m (27kmph, 90rpm, 140bpm AVG). Het gaat bij mij dus de goede kant op en die 120km moet volgend jaar (hopelijk (als alles mee zit)) wel lukken.

[beetje offtopic]
Ben met een nieuwe TS bezig (plaatjes aanvragen voor onderhoud deel bij BRT etc). Als jullie nog punten hebben voor de TS in het algemeen of voor het nieuwe onderhoud deel dan hoor ik het graag. (het 'fietsvakanties' deel gaat trouwens weg).

Griffin wijzigde deze reactie 02-09-2013 09:21 (19%)

• Blerf
  • Registratie: september 2004
  • Nu online

Blerf

Onsmakelijke MoaM Prut(ser)!

zie dat jullie mooi ritje/meet hebben gehad. :) ik heb gisteren nog even 60k gedaan met 29gemiddeld. doel was 100k maar kon me er echt niet toezetten... wat een pauper wind hahaha.

Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verzamelaar van Blerftrash
xbox live: oDr04

• MrAngry
Griffin, is het een idee om het deel fietsvakanties te vervangen door iets van 'inspiratie' waar we linken naar wat van de hoogtepunten van de verslagen van deze zomer? De stukjes van Havana, de verschillende tripjes van mensen naar de Alpen etc etc.

• cybermans
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07-12 14:06
Ik blijf het een goed idee vinden om racefiets verhuurders op te nemen. Boel mensen die het willen proberen maar niet gelijk een fiets willen aanschaffen. (of op vakantie een fiets willen huren)

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• michel111
quote:
cybermans schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:42:
Ik blijf het een goed idee vinden om racefiets verhuurders op te nemen. Boel mensen die het willen proberen maar niet gelijk een fiets willen aanschaffen. (of op vakantie een fiets willen huren)
Goed idee, m.n. vanwege de tweede reden: op locatie huren

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-12 21:23

André

Analytics dude

Na vorige jaar op een leenfiets 2 rondjes gedaan te hebben heb ik nu zelf een fiets aangeschaft. Direct ook maar wat goede kleding en een helm er bij gedaan:

Eerste testrondje:

http://runkeeper.com/user/andrescholten/activity/234750315

Viel niet tegen, vandaag geen spierpijn oid. Wel veel wind gisteren, dus de laatste km's op het tandvlees. Hopelijk snelle vooruitgang zodat ik in ieder geval 50km aan een stuk kan fietsen.

André wijzigde deze reactie 02-09-2013 09:55 (11%)

• Blerf
  • Nu online

Blerf

quote:
André schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:53:
Na vorige jaar op een leenfiets 2 rondjes gedaan te hebben heb ik nu zelf een fiets aangeschaft. Direct ook maar wat goede kleding en een helm er bij gedaan:

[afbeelding]

Eerste testrondje:

Viel niet tegen, vandaag geen spierpijn oid. Wel veel wind gisteren, dus de laatste km's op het tandvlees. Hopelijk snelle vooruitgang zodat ik in ieder geval 50km aan een stuk kan fietsen.
goed bezig! mooi classic fietsje ook.

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 13-12 21:11
Ziet er goed uit André. Hoop dat je het zadel wel omhoog hebt gedaan tijdens het eerste rondje. ;)
Veel mooie kilometers gewenst.

Whatever.

• cybermans
  • Laatst online: 07-12 14:06
Leuk fietsje voor de herfst:

Glow in de dark, val je in ieder geval goed op

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• TheLemon
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-12 12:16

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

quote:
frankknopers schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:04:
[...]
Ik heb hem ook al gebruikt in Limburg om wat beklimmingen aan elkaar te rijgen...
Lang niet gezien hier op het forum, heb je je al die tijd helemaal suf zitten trainen?
Even snel gekeken naar je segmenttijden, gast wat rij jij hard die heuvels op! Alleen op de Keutenberg was ik nog net iets sneller, maar verder overal heb je mijn tijden echt helemaal zoekgereden. Doe eens een rondje met The RJ zou ik zeggen!

• Blerf
  • Nu online

Blerf

quote:
cybermans schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:10:
Leuk fietsje voor de herfst:
[afbeelding]

Glow in de dark, val je in ieder geval goed op
best lache maar die darosa is niet echt mijn merk...,

• André

André

Analytics dude

quote:
Harmen schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:04:
Ziet er goed uit André. Hoop dat je het zadel wel omhoog hebt gedaan tijdens het eerste rondje. ;)
Veel mooie kilometers gewenst.
Zadel is inderdaad iets hoger dan op de foto, dat was wel wennen :X

• Griffin
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13-12 08:14
quote:
MrAngry schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:41:
Griffin, is het een idee om het deel fietsvakanties te vervangen door iets van 'inspiratie' waar we linken naar wat van de hoogtepunten van de verslagen van deze zomer? De stukjes van Havana, de verschillende tripjes van mensen naar de Alpen etc etc.
quote:
cybermans schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:42:
Beide een goed idee. Als je het even op de DM zet dat verzamel ik het ook daar (scheelt mij straks weer een X aantal pagina's doorspitten om de posts met ideeën te vinden).

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
André schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:53:

[afbeelding]

Eerste testrondje:

Nice, mooi retro fietsje. Nog wel even een echte bidon regelen zo te zien ;)
Mijn ervaring (en die van een hoop mensen hier volgens mij) is dat die vooruitgang op het begin vrij snel gaat. Niet direct te hard willen gaan, eerst wennen aan de houding en het rijden van steeds langere einden. Als je 2 keer per week een stukje gaat fietsen, dan doe je binnen no-time een rondje van 60km of langer.

Het verstandigst is in ieder geval eerst opbouwen in lengte (meer km's), dan in frequentie (vaker fietsen) en dan pas in intensiteit (hard rijden). Veel plezier iig :)

• Graham
  • Laatst online: 05-10 23:49
Weer lang niet gepost over het fietsen. Inmiddels goed bezig, zeker qua gemiddelde snelheid.

Van het weekend 2 x kort en 1 langere afstand gefietst. Zaterdag 5 rondjes gedaan van Willemsbrug --> Noordereiland --> Koninginnebrug --> Erasmusbrug en dat vijf keer. Dan zondagochtend me inmiddels standaard rondje van 70 K met een groep waar ik nu dus twee keer mee heb gereden. We rijden van Rotterdam richting Gouda langs de IJssel dan naar Schoonhoven en dan terug over de dijk naar Rotterdam. Die gasten rijden behoorlijk hard iig en ik kan nog niet altijd even voor fietsen maar ik doe het iig wel. Gemiddelde haal ik 32/34 km/h hier.

Zelfde dag als het 70 K rondje heb ik ook nog mee gedaan aan mijn eerste race. Namelijk de Ronde van Katendrecht. Erg leuk om eens te doen en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met mijn prestatie, zeker na de ochtend rit. Leuk om publiek rond je te hebben dat je aanmoedigt. Was wel zwaar en reed met een meid die iets minder hard kon dan ik maar de afwisseling van aan kop fietsen had ik nodig. We hebben uiteindelijk best wel wat mannen die er getrainder uitzagen ingehaald maar het peleton haalde ons uiteindelijk 2x in....die gingen pas echt hard. Gemiddeld heb ik 36 km/h gereden over 25 K.

Inmiddels toch Strava ook gaan gebruiken naast Garmin Connect omdat veel uit het wekelijkste groepje dat hanteren.

Ik wil fiets verlichting gaan kopen die ik zowel kan gebruiken voor gezien te worden als voor zicht te krijgen op het fietspad (cq weg). Dus voor verlichting moet iets sterker zijn. Heeft iemand nog goede tips hier in? Ik wil wel een setje hebben die makkelijk van de fiets te verwijderen is.

grahamofthewheels.com

• André

André

Analytics dude

quote:
Pelle schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:00:
[...]

Nice, mooi retro fietsje. Nog wel even een echte bidon regelen zo te zien ;)
Mijn ervaring (en die van een hoop mensen hier volgens mij) is dat die vooruitgang op het begin vrij snel gaat. Niet direct te hard willen gaan, eerst wennen aan de houding en het rijden van steeds langere einden. Als je 2 keer per week een stukje gaat fietsen, dan doe je binnen no-time een rondje van 60km of langer.

Het verstandigst is in ieder geval eerst opbouwen in lengte (meer km's), dan in frequentie (vaker fietsen) en dan pas in intensiteit (hard rijden). Veel plezier iig :)
Bidon is een must inderdaad, kwam erachter dat je zo'n flesje al fietsend niet makkelijk open krijgt ;) Daarnaast wil ik nog een klein belletje installeren.

Fiets is oud maar erg goed onderhouden (was van een vriend), ideale beginnersfiets (helemaal voor €70).

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
Graham schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:09:
Zelfde dag als het 70 K rondje heb ik ook nog mee gedaan aan mijn eerste race. Namelijk de Ronde van Katendrecht. Erg leuk om eens te doen en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met mijn prestatie, zeker na de ochtend rit.
Nice, die heb ik vorig jaar ook gereden. Dat was toen ook mijn eerste wedstrijd.. man man man wat was dat zwaar. Het was toen de warmste dag van het jaar, dat werkte ook niet mee :P Mijn ervaringen van toen: Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

Ik had gisteren ook wel weer mee willen doen, maar ik had net iets meer zin in de GoT tocht en m'n credits voor het weekend waren daarmee direct op :P Ik wil nog wel de Ronde van Noord (Bergpolder) gaan rijden, net als vorig jaar. Die is op 28 september.

Die Ronde van Noord beviel me vorig jaar iets beter dan die van Katendrecht; dat had o.a. met het weer te maken denk ik, en ook met een iets aangepast verwachtingspatroon, en de ervaring dat je voorin moet zitten om voorin te kunnen eindigen :P

• rally
  • Laatst online: 09:05

rally

Deyterra Consultancy

Zojuist ook dit topic gevonden na in April voor het eerst te zijn opgestapt.

Ik moet zeggen dat mijn eerste ritje een echt drama was :(
http://connect.garmin.com/activity/369206899

Gisteren had ik eindelijk het gevoel dat het een stuk beter aan het gaan is. Rondje ringvaart in NH ging erg lekker, ondanks een forse wind tegen bij de start.
http://connect.garmin.com/activity/368048149

Ik maak me alleen zorgen om het naderende seizoen en moet op zoek naar activiteiten om in beweging te blijven.
Hardlopen kan ik niet omdat ik dan erg veel last van mijn knieen krijg :(

@Graham: Ik gebruik Strava er nu ook naast. De rapporten/overzichten zijn daar nl. ook uitgebreider en ik vind het ook prettig om een "backup" te hebben van de data. Daarnaast hoor ik ook steeds meer mensen om me heen die het gaan gebruiken.

Oh... foto van het fietsje (waar inmiddels ruim 1400KM op staat:

http://www.deyterra.com

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True