Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste
Acties:
  • 401.286 views

Onderwerpen

• Graham
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 05-10 23:49
quote:
Pelle schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:22:
[...]

Nice, die heb ik vorig jaar ook gereden. Dat was toen ook mijn eerste wedstrijd.. man man man wat was dat zwaar. Het was toen de warmste dag van het jaar, dat werkte ook niet mee :P Mijn ervaringen van toen: Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

Ik had gisteren ook wel weer mee willen doen, maar ik had net iets meer zin in de GoT tocht en m'n credits voor het weekend waren daarmee direct op :P Ik wil nog wel de Ronde van Noord (Bergpolder) gaan rijden, net als vorig jaar. Die is op 28 september.

Die Ronde van Noord beviel me vorig jaar iets beter dan die van Katendrecht; dat had o.a. met het weer te maken denk ik, en ook met een iets aangepast verwachtingspatroon, en de ervaring dat je voorin moet zitten om voorin te kunnen eindigen :P
Cool die wil ik ook gaan doen! Misschien afspreken? :) Weet jij waar je nou kan inschrijven, kan alleen de link vinden voor licentie houders. Overigens gaat er nog wel iemand mee dus misschien groepje maken ofzo....fiets toch stuk makkelijker :P Shit zie net dat ik dus al wat heb op die dag...damnit.

Ik hoorde idd van de warmte van vorig jaar, dit was een stuk beter al zat er een aardig windje bij de grootste bocht. Je komt de bocht door en bam wind.....erg fijn.

grahamofthewheels.com

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:40

Sherlock

No Shit

Een collega vertelde me dat hij zijn ketting altijd op het binnenste blad legt als hij zijn fiets wegzet, zodat de veer van de achterderailleur ontspant en daardoor langer mee zou gaan. Het klinkt op zich wel logisch, maar ik had het nog nooit eerder gehoord. Wat is jullie mening hierover?
Ik leg hem ook op binnenste blad, maar meer dat achterderailleur dan iets minder uitsteekt en daardoor minder snel muur raakt. (niet echt ruim berghokje nml)

DDX wijzigde deze reactie 02-09-2013 12:49 (10%)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:10
quote:
Graham schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:37:
[...]

Cool die wil ik ook gaan doen! Misschien afspreken? :) Weet jij waar je nou kan inschrijven, kan alleen de link vinden voor licentie houders. Overigens gaat er nog wel iemand mee dus misschien groepje maken ofzo....fiets toch stuk makkelijker :P Shit zie net dat ik dus al wat heb op die dag...damnit.

Ik hoorde idd van de warmte van vorig jaar, dit was een stuk beter al zat er een aardig windje bij de grootste bocht. Je komt de bocht door en bam wind.....erg fijn.
Die ronde van Noord is gewoon helemaal vlak en maar twee bochten?

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• Graham
  • Laatst online: 05-10 23:49
quote:
StevenK schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:50:
[...]

Jup...sprinten...remmen...sprinten...remmen...etc

Graham wijzigde deze reactie 02-09-2013 13:22 (3%)

grahamofthewheels.com

• Pelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-12 22:48

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
StevenK schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:50:
[...]

Yep, 800m heen, 180 graden bocht, 800m terug, 180 graden bocht. En zo voort :)
Linkje van vorig jaar: http://www.strava.com/activities/23221918

~ Site nodig? Zicht! ~ Strava ~ Jelle-Jan van Veelen ~

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 27-11 19:56
quote:
Sherlock schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:46:
Een collega vertelde me dat hij zijn ketting altijd op het binnenste blad legt als hij zijn fiets wegzet, zodat de veer van de achterderailleur ontspant en daardoor langer mee zou gaan. Het klinkt op zich wel logisch, maar ik had het nog nooit eerder gehoord. Wat is jullie mening hierover?
Interessante vraag daarbij is of de veer van de derailleur bepalend is voor de levensduur. Ik denk het niet. Mijn ketting ligt overigens wel vaak op het binnenblad als ik de fiets wegzet, maar dat komt vooral om dat ik eigenlijk alleen maar op het binnenblad fiets.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10-12 21:38
quote:
Sherlock schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:46:
Klinkt logisch, maar nog nooit echt over nagedacht eigenlijk. Ik weet dat je luchtbuksen ook niet met gespannen veer moet bewaren (al is het maar vanuit het veiligheidsoogpunt), maar fietsen zo bewaren is nieuw :P

De afgelopen dagen heb ik weer aardig wat gefietst, dit weekend 80km gedaan. Hartproblemen lijken verdwenen te zijn (?), ik heb drie ritjes gemaakt, eerst rustig met de hartslag rond de 140. De hele avond en de dag erna nergens last van, dus een rondje gemaakt van een uur met een hartslag van 160. Dat ging ook allemaal soepel, dus vanochtend naar het werk geknald met pieken van 180 (om ff te kijken of het goed gaat) en zit nu soepeltjes @ work :) lekker gevoel om te fietsen naar kantoor iig. Jammer dat er zo'n buttload brommers op die fietspaden rijden, wat meurt dat zeg. En ben ook mn schoenen vergeten, dus ik loop de hele dag al op mn SPDtjes rond @ kantoor :')

Widow wijzigde deze reactie 02-09-2013 14:16 (3%)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:56
quote:
argro schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:47:
[...]
Interessante vraag daarbij is of de veer van de derailleur bepalend is voor de levensduur. Ik denk het niet. Mijn ketting ligt overigens wel vaak op het binnenblad als ik de fiets wegzet, maar dat komt vooral om dat ik eigenlijk alleen maar op het binnenblad fiets.
Volgens mij 'slijt' een veer niet door in een bepaalde stand te staan maar juist door het wisselen ervan. Als dit echt zo is dan zou het dus niet uitmaken op welk tandwiel de ketting ligt.

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 10-12 21:25
quote:
Shinji schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:57:
[...]

Volgens mij 'slijt' een veer niet door in een bepaalde stand te staan maar juist door het wisselen ervan. Als dit echt zo is dan zou het dus niet uitmaken op welk tandwiel de ketting ligt.
Dit lijkt mij niet. Als je de veer uit de derailleur zou halen en voor je op tafel zou leggen zou hij terug gaan naar ongespannen (en dus kleine) toestand. Maw als je hem in gespannen toestand weg zet wordt hij constant uitgerekt. Je kunt het vergelijken met een elastiekje dat je lang achterheen uitrekt, die verliest ook zijn spanning.

Ik heb hier verder nooit over nagedacht, maar het lijkt me dat er wel iets van logica zit achter het op deze manier wegzetten van je fiets.

• llevering
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
Mijn fiets schakelt al een tijdlang slecht op het voorblad (Shimano 105 8-speed). De fiets heeft in juli groot onderhoud gehad en dit heeft de situatie tijdelijk verbeterd, maar het euvel is weer terug. Vooral als het 'koud' is (onder de 20c) schakelt het slecht. De FM heeft in juli een hoop oud vet verwijderd uit de shifter en het e.e.a. weer redelijk schoon opgeleverd, de trim standen werken daardoor voor het eerst in jaren. Echter het afschakelen op het voorblad werkt zeer twijfel achter, als ik het handeltje iets naar voren duwde tijdens m'n schakel beweging leek het iets beter te gaan, maar gisteren was het huilen met de pet op.

Iemand ervaringen/tips of dit op te lossen valt? Of moet ik aan het vervangen van de shifter denken?

• Shinji
quote:
Stoffa schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:16:
[...]
Dit lijkt mij niet. Als je de veer uit de derailleur zou halen en voor je op tafel zou leggen zou hij terug gaan naar ongespannen (en dus kleine) toestand. Maw als je hem in gespannen toestand weg zet wordt hij constant uitgerekt. Je kunt het vergelijken met een elastiekje dat je lang achterheen uitrekt, die verliest ook zijn spanning.

Ik heb hier verder nooit over nagedacht, maar het lijkt me dat er wel iets van logica zit achter het op deze manier wegzetten van je fiets.
Heb dit ooit in een ander topic opgepikt, heb het even nagezocht:
Aveiro in "Wachten in het verkeer, versnelling in vrij of koppeling in?"
mace in "Wachten in het verkeer, versnelling in vrij of koppeling in?"

Ik durf niet te zeggen of deze personen met enige authoriteit kunnen spreken hierover maar het is dus opzich niet uit de lucht gegrepen :)

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Ik ken toevallig een materiaalkundige tweaker (JumpStart), ik zal 'm eens vragen om zijn licht op deze zaak te laten schijnen :)

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:57

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

... opgelicht. Geen Garmin EDGE 810 dus :/

-O-

Aangifte gedaan en verder fluiten naar m'n geld.

If it aint fixed, it's broken.

• Shinji
quote:
Tjebakka schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:20:
... opgelicht. Geen Garmin EDGE 810 dus :/

-O-

Aangifte gedaan en verder fluiten naar m'n geld.
Blijkt toch maar weer: "if it sounds too good to be true it probably is".

Wel balen hoor, daarom doe ik met zulk soort dingen eigenlijk altijd afhalen of ergens afspreken. Kan je de te kopen waar echt even vasthouden.

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
Shinji schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:24:
[...]

Blijkt toch maar weer: "if it sounds too good to be true it probably is".

Wel balen hoor, daarom doe ik met zulk soort dingen eigenlijk altijd afhalen of ergens afspreken. Kan je de te kopen waar echt even vasthouden.
Ik kijk meestal wat er mogelijk is bij de verkoper (was ophalen of verzenden) en hoe lang het account al actief is (was 2,5 jaar). Een doorgewinterde oplichter dus. Nja. Verlies genomen en ik ben gelukkig binnenkort jarig ;)

• MochiGohan
  • Laatst online: 07:54
Na een maandje lurken stel ik mezelf ook maar even voor ;)

Op mijn verjaardag mezelf een racefiets cadeau gedaan om proberen de beweging die ik afgelopen 10 jaar niet gehad heb nu in te halen. Uiteraard vrij snel het wielervirus opgelopen en nu iets meer dan een maand al bijna 800km gefietst.
Vele verklaren me voor gek om ineens zo fanatiek te wielrennen, maar zolang mijn lichaam niet aangeeft dat het teveel is gaan we gewoon door :D

Nog een verplichte foto van mijn stalen ros:

• Stoffa
  • Laatst online: 10-12 21:25
quote:
Shinji schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:45:
[...]

Heb dit ooit in een ander topic opgepikt, heb het even nagezocht:
Aveiro in "Wachten in het verkeer, versnelling in vrij of koppeling in?"
mace in "Wachten in het verkeer, versnelling in vrij of koppeling in?"

Ik durf niet te zeggen of deze personen met enige authoriteit kunnen spreken hierover maar het is dus opzich niet uit de lucht gegrepen :)
Ach ik liet er ook maar wat boerenverstand op los hoor ;)
Ben benieuwd of iemand dit kan verhelderen.

Echt balen trouwens Bakkert. Nadat ik jaren geleden ook een keer via MP ben opgelicht haal ik alleen nog maar op. Zelfs als lijkt alles ok, het risico is gewoon (te) groot.

Stoffa wijzigde deze reactie 02-09-2013 19:18 (12%)

Blijft jammer dat op marktplaatst hoop verkopers geen paypal accepteren en dat ebay erg klein is met nederlandse verkopers.

• DesertRose
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 27-06-2018
Iemand ervaring met bike fitting in Rotterdam? Waar kun je terecht voor een mooie prijs en goede service? Of wat ik eigenlijk ook zoek is gewoon een zaak waar ik op meerdere fietsjes kan zitten om te kijken of een C-T van 60 cm echt bij mij past. (inseam = 89cm)

PS. de info over de GoT wielrenmeeting kan opzich wel weg :)

DesertRose wijzigde deze reactie 02-09-2013 20:33 (31%)

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

quote:
DDX schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:36:
Blijft jammer dat op marktplaatst hoop verkopers geen paypal accepteren en dat ebay erg klein is met nederlandse verkopers.
Ik zou ook geen Paypal accepteren. Als koper kan je een verkoper dik naaien door 'gewoon' te zeggen dat je het niet ontvangen hebt. Ik lees allerlei verhalen op internet dat het overleggen van een verzendbewijs dan niet genoeg bewijs is... Wat ik me wel afvraag: was het bankrekeningnummer van de verkoper nog niet bekend op verschillende oplichtingssites en mijnpolitie.nl ? Maar dat is hier verder off-topic.

Leuk om te lezen over de meet. Ik vermoed dat het niveau voor mij inderdaad iets te hoog lag (te ver, te snel) en ik ben ook geen regenrijder ;)

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:28
Ik kan wel merken dat het trainen effect begint te krijgen, voor het eerst in mijn leven meer dan 20 km gefietst met een gemiddelde van boven de 25 km/uur.

http://www.strava.com/activities/79522046
39 km @ 28.2 avg

Respect voor mijn pa van 62, die had vanmiddag al 60 km gefietst en deed nu al het kopwerk tegen de wind in (en hij moest nog inhouden ook :o ).
quote:
MochiGohan schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:33:en nu iets meer dan een maand al bijna 800km gefietst.
Vele verklaren me voor gek om ineens zo fanatiek te wielrennen, maar zolang mijn lichaam niet aangeeft dat het teveel is gaan we gewoon door :D
Zolang je lichaam geen stop zegt valt het inderdaad meestal wel mee.
quote:
Nog een verplichte foto van mijn stalen aluminium ros:

[afbeelding]
Mooie fiets (ik heb de zelfde 8) ) Is dat een 54 of een 56? frame

SnowDude wijzigde deze reactie 02-09-2013 21:12 (45%)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• havana
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 08:59
Ik ben ook een keer opgelicht via MP, jaren geleden overigens. Ik heb toen de betreffende bank gebeld. Zij meldden mij dat de naam wel klopte maar het adres niet. Meer mochten ze niet zeggen. Ik heb toen incognito de klantenservice gebeld en een vaag verhaal opgehangen of mijn adreswijziging wel was doorgekomen. Toen kreeg ik vrij makkelijk het adres. Toen ik dat had kon ik via het telefoonboek het vaste nr achterhalen. Gebeld en gezegd "mijn geld terug binnen 12 uur anders gooi ik een steen door je raam". Volgende morgen stond het geld er weer op.

Maar ik kan het mis hebben

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:33

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
MochiGohan schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:33:
Na een maandje lurken stel ik mezelf ook maar even voor ;)

Op mijn verjaardag mezelf een racefiets cadeau gedaan om proberen de beweging die ik afgelopen 10 jaar niet gehad heb nu in te halen. Uiteraard vrij snel het wielervirus opgelopen en nu iets meer dan een maand al bijna 800km gefietst.

Nog een verplichte foto van mijn stalen ros:

[afbeelding]
Mooie fiets !

Even opgezocht maar die Sensa's zijn aantrekkelijk geprijsd zeg ! Waar zit dat hem in, ja kwaliteit vast, maar waarin tov andere Shimano 105 afgemonteerde fietsen ?

Gabriël Ryzen

• yeehaw
  • Laatst online: 10-12 12:39
Zo, net even afsluitdijk heen en terug gepakt.

http://www.strava.com/activities/79513051

Moest alleen elke twintig minuten afstappen vanwege zadelpijn en slapende tenen. Morgen maar even mn zadel bijstellen want zo gaat het em niet worden :).

Verder bij de laatste brug teruggegaan, na 10 minuten wachten was ik er wel klaar mee. Kom ik bij de brug aan de Noord-Holland zijde staat die ook open -_-.

Ach al met al wel een aardig rondje, alleen qua snelheid beetje matig.

• SnowDude
quote:
sapphire schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:07:
[...]

Mooie fiets !

Even opgezocht maar die Sensa's zijn aantrekkelijk geprijsd zeg ! Waar zit dat hem in, ja kwaliteit vast, maar waarin tov andere Shimano 105 afgemonteerde fietsen ?
Bij de Romagna zijn de ketting en cassette zijn geen 105 maar Tiagra.
Crank is Shimano FC-R563 dat is een Tiagra crank, maar met alu bladen in plaats van staal, en dus iets lichter.
Rem klauwen zijn uit de 560 serie, en dat is een kruising tussen de oude 105 en de huidige Tiagra serie. Shifters en derailleurs zijn gewoon 105.

Frame is alu met een carbon vork.

Het zijn officieel Nederlandse fietsen maar het zal me niets verbazen als alles in china in elkaar wordt gezet. Wat me wel opviel is dat sommige een zilveren crank hebben en sommige een zwarte, idem voor de remklauwen. Bij mij zijn ze beide zwart.Dus ik denk dat Sensa een beetje de rest partijen opkoopt.

SnowDude wijzigde deze reactie 02-09-2013 22:38 (20%)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Aristos
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 09-12 08:43

Aristos

400D equiped

Ik ga me ook maar weer eens wat actiever melden op dit forum. Ben fanatieke fietser, lid bij cs030 in Utrecht. Afgelopen weekend rondje Ijsselmeer gefietst met mijn oude studentenroeivereniging. Was weer een avontuurlijke dag. Komende week alleen nog Gerrie Knetemann op het programma, en eind deze maand de Monstertijdrit. Zijn er nog meer van GoT die daaraan mee gaan doen?

Aristos wijzigde deze reactie 02-09-2013 22:50 (15%)

• llevering
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
quote:
llevering schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:23:
Mijn fiets schakelt al een tijdlang slecht op het voorblad (Shimano 105 8-speed).

[...]

Iemand ervaringen/tips of dit op te lossen valt? Of moet ik aan het vervangen van de shifter denken?
Aangezien ik weet dat er minimaal nog iemand in dit topic zit en het leuk vind om aan oud materiaal te sleuten, hier de gevonden oplossing (hopelijk blijft het werken).

Haal de shifter los (haal alle kabels aan de uiteinden remmen/cassette los) en draai de bout aan de zijkant van de shifter zit los. Draai aan de voorkant de inbus los let op dat er een ringetje en een veertje uit komt zetten. Vul een bakje met wasbenzine (zullen vast betere alternatieven zijn maar dit was voorhanden) doop de shifter erin (het hele mechaniek uit elkaar is enorm lastig zowel het open krijgen als alles in elkaar zetten). Bak nu een spuitbus PTFE spray en spuit dit in het mechaniek en zorg dat alles er weer uit loopt. Zolang het bruist komt er nog viezigheid uit en moet je er weer een beetje opspuiten en dit herhaal je totdat het niet bruist en er geen viezigheid meer te zien is. Nu doop je het mechaniek van de shifter weer in de wasbenzine. Zorg dat het e.e.a. goed droog wordt en brengt nu teflon olie aan (liefst nog wat dikker, maar remember je kan niet goed bij het mechaniek dus je moet het erin kunnen spuiten). Hierna zul je horen dat je shifter weer zeer nadrukkelijk klikt en ook de trimstand moet je zonder moeite kunnen schakelen, als dat het geval is kun je het allemaal weer aansluiten en geniet van een soepel schakelende voorderailleur.

• MochiGohan
quote:
SnowDude schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:07:
Ik kan wel merken dat het trainen effect begint te krijgen, voor het eerst in mijn leven meer dan 20 km gefietst met een gemiddelde van boven de 25 km/uur.

http://www.strava.com/activities/79522046
39 km @ 28.2 avg
Grappig, mijn standaard rondje is bijna gelijk aan de jouwe:
http://www.strava.com/activities/77993333
quote:
SnowDude schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:07:[...]

Zolang je lichaam geen stop zegt valt het inderdaad meestal wel mee.
Ik merk wel dat mijn lichaam flink moet wennen (van 0 beweging naar veel beweging en de extra kilos helpen ook niet echt :9 ). Merk vooral dat ik een stuk eerder naar bed ga en in het weekend af en toe een middagdutje nodig heb 8)7
quote:
SnowDude schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:07:Mooie fiets (ik heb de zelfde 8) ) Is dat een 54 of een 56? frame
Een 54 als ik me niet vergis, ik ben niet zo heel groot (1.69).
quote:
Mooie fiets !

Ik heb werkelijk geen idee. Ging erheen met het idee om een fiets te kopen en kwam er inderdaad met eentje thuis. Heb me verder niet georiënteerd op merken en types (had wel een vriend mee die al een paar jaar fietst om advies te geven). Over een jaar of wat als ik wat meer fietservaring heb weet ik waarschijnlijk beter wat ik precies wil dus dan zal ik wat kieskeuriger zijn. ;)

• SnowDude
quote:
MochiGohan schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:55:
[...]

Grappig, mijn standaard rondje is bijna gelijk aan de jouwe:
http://www.strava.com/activities/77993333
Werk jij toevallig bij Liberty Global? Want daar zag ik vorige week ook nog een tweede zwarte Romagna in het fietsenhok staan.
quote:
Een 54 als ik me niet vergis, ik ben niet zo heel groot (1.69).
ik heb ook maar een 56 ik ben 178 maar heb korte benen.

jij hebt hem ook bij Vos vandaan zeker?

• MochiGohan
quote:
SnowDude schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:03:
[...]

Werk jij toevallig bij Liberty Global? Want daar zag ik vorige week ook nog een tweede zwarte Romagna in het fietsenhok staan.

[...]
ik heb ook maar een 56 ik ben 178 maar heb korte benen.

jij hebt hem ook bij Vos vandaan zeker?
Nee, werk in Amsterdam (bij Liander).

De fiets heb ik in Voorhout gekocht bij het fietsenwarenhuis.

Zitten overigens al wel wat krassen op omdat ik tijdens mijn tweede rit door een asociale albert.nl chauffeur van mijn fiets werd gereden. Had voorrang bij een wegversmalling op de Lisserdijk, maar daar dacht hij anders over (luid toeterend en te hard rijdend). Uiteraard is hij hard doorgereden waardoor ik zijn nummerbord niet heb kunnen zien. Gelukkig had ik zelf niets, maar wel jammer van de beschadigingen op een fiets die toen nog geen week oud was... :/

Uiteraard viel ik diezelfde rit nog om bij het stoplicht. Was rechts uitgeklikt en viel naar links :X

• SnowDude
quote:
MochiGohan schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:10:
[...]
Uiteraard viel ik diezelfde rit nog om bij het stoplicht. Was rechts uitgeklikt en viel naar links :X
Ach dat gebeurde mij ook met mijn mountainbike, rechts los klikken en links in de brandnetels eindigen :(

• Roan123
  • Laatst online: 30-04-2015
quote:
MochiGohan schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:10:
[...]

Ik klikte een keer uit de pedalen om te stoppen maar raakte wat uit balans en toen klikte ik per ongeluk weer vast en toen lag ik daar ook 8)7
Zo heeft iedereen hier waarschijnlijk wel nog zo'n soort verhaal
quote:
[...]

Net zoals Bulls die in dezelfde prijsklasse ligt met hun Harrier zit de prijs natuurlijk in het frame en de crank is over het algemeen van een lager niveau, ook de wielen zijn niet echt goed.
Ik heb zelf een Harrier uit 2012, alles 105 behalve de non-series crank.

• Griffin
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10-12 10:03
quote:
Roan123 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:57:
[...]

Ik klikte een keer uit de pedalen om te stoppen maar raakte wat uit balans en toen klikte ik per ongeluk weer vast en toen lag ik daar ook 8)7
Zo heeft iedereen hier waarschijnlijk wel nog zo'n soort verhaal
Yep. Spoorweg overgang en ik wil uitklikken maar hij klikt direct weer in. Ik val dus om.
Bij thuiskomst telefoon kwijt :(. Gelukkig had iemand hem gevonden en 'Home' gebeld. Toen ik dus thuis kwam lag er een briefje dat moeders mn telefoon al weer op aan het halen was. (helaas was deze wel erg beschadigd en zo goed als overleden).

Edit:
Mantel tweewielers heeft 'Actie'. Misschien zit er wat voor sommige mensen tussen.
http://www.mantel-bikeparts.nl/actie

Griffin wijzigde deze reactie 03-09-2013 08:50 (8%)

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06-12 11:57
Dat is mazzel hebben, van dat naar huis bellen van de vinder dan. Ben wel een keer flink onderuit gestuiterd, maar mijn telefoon bleef keurig in mijn achterzak zitten.

Read the code, write the code, be the code!

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
Pelle schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:36:
Ik ken toevallig een materiaalkundige tweaker (JumpStart), ik zal 'm eens vragen om zijn licht op deze zaak te laten schijnen :)
Quote uit z'n DM:
quote:
Het verschijnsel heet kruip ('creep' in het engels) en bestaat / treedt op voor verschillende materialen. Vooral plastics hebben er last van. Zachtere metalen (en legeringen) met laag smeltpunt kunnen ook kruip vertonen. Bij iets als staal speelt het alleen bij hoge temperaturen.

Wikipedia: Creep (deformation)

Voor een stukje verenstaal op min-of-meer kamertemperatuur is het dus een non-issue.

En dan komt er een "maar".

Je moet breder kijken dan enkel de veer in een derailleur: Het gaat eigenlijk om "derailleur+kabel+buitenkabel+schakelhandel" en dat is toch nog even een ander verhaal. Daar zitten plastic onderdelen in, die langdurig mechanisch belast blijven worden als je je fiets stalt. Ik denk dan met name aan de binnenvoering van de buitenkabel. Als je de kabel voor langere tijd strak laat staan (zeker in een schuurtje-met-plat-dak waarbij met de zon er vol op het vrolijk meer dan 40°C kan worden) dan is het niet uit te sluiten dat de binnenhoes langzaam gaat vervormen, kruipen dus. En ja, dan heb je kans dat je daarna je kabel opnieuw mag afstellen. Niet vanwege de veer in de derailleur, wel vanwege het vervormen van de binnenvoering van de buitenkabel.
Dus :)

• Widow
Zal ik nog ff mn rijdende hekwerk posten dan? Cannondale Caad 66cm, bij een rondje Ringvaart (vlak bij de Liede). Eigenlijk heb ik met mijn lengte een 68cm frame nodig, maar dat werd wel heeeel lastig...

Ik ben er trouwens nog nooit mee omgevallen!

Widow wijzigde deze reactie 03-09-2013 10:37 (8%)

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Hoe lang ben je dan? >2 meter?

• Widow
Ik ben 2m05 :)

• cybermans
  • Laatst online: 07-12 14:06
eindelijk antwoord van de NS:
quote:
Antwoord Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Geachte heer M.....,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag beantwoord ik uw e-mail. U wilt weten waarom u een racefiets moet demonteren wanneer u deze meeneemt in de trein.

Volgens de uitgebreide informatie in de folder inzake fietsen waar ook in de AVR, artikel 10.5, wordt verwezen is een fiets: een gewone fiets, tandem, ligfiets, (gedemonteerde) racefiets of een mountainbike.

Het is niet nodig om de fiets de demonteren. U dient echter gewoon een Dagkaart fiets aan te schaffen voor de racefiets.

Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag.

Met vriendelijke groet,

N. Buurma

Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
mocht je er ooit om lastig worden gevallen: Incident: 130826-000248

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• cybermans
quote:
Griffin schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:45:
[...]

Yep. Spoorweg overgang en ik wil uitklikken maar hij klikt direct weer in. Ik val dus om.
Bij thuiskomst telefoon kwijt :(. Gelukkig had iemand hem gevonden en 'Home' gebeld. Toen ik dus thuis kwam lag er een briefje dat moeders mn telefoon al weer op aan het halen was. (helaas was deze wel erg beschadigd en zo goed als overleden).

Edit:
Mantel tweewielers heeft 'Actie'. Misschien zit er wat voor sommige mensen tussen.
http://www.mantel-bikeparts.nl/actie
damn daar had ik een 810 40 euro goedkoper kunnen krijgen (heb hem sinds 2 weken bij futurumshop vandaan)

cybermans wijzigde deze reactie 03-09-2013 11:23 (3%)

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
woekele schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:45:
[...]

Ik zou ook geen Paypal accepteren. Als koper kan je een verkoper dik naaien door 'gewoon' te zeggen dat je het niet ontvangen hebt. Ik lees allerlei verhalen op internet dat het overleggen van een verzendbewijs dan niet genoeg bewijs is... Wat ik me wel afvraag: was het bankrekeningnummer van de verkoper nog niet bekend op verschillende oplichtingssites en mijnpolitie.nl ? Maar dat is hier verder off-topic.

Leuk om te lezen over de meet. Ik vermoed dat het niveau voor mij inderdaad iets te hoog lag (te ver, te snel) en ik ben ook geen regenrijder ;)
Helaas niet. Wel gecheckt maar 2 dagen na overmaken is er voor het eerst melding over deze oplichter gemaakt op internet :F ;(

• swbr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-11 22:14
Met behulp van een gereedschapsetje van Rose en youtube is het me gelukt om m'n oude fiets helemaal in onderdelen uit te stallen. De cranks wilde in eerste instantie niet loskomen dus ik begon te twijfelen of ik de cranktrekker wel goed gebruikte. Gelukkig was het een kwestie van een goed gerichte spuit WD40 om het vuil van de afgelopen 13 jaar los te krijgen...

Volgende stap is alles lekker schoon maken, kijken of er nog wat spul vernieuwd moet worden en dan alles weer in elkaar schroeven.

Zijn er nog aan- of afraders wat betreft montagepasta? Alles is aluminium, en na de winter gaat de hele boel waarschijnlijk weer uit elkaar voor een grote schoonmaakbeurt.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• cybermans
quote:
Tjebakka schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:30:
[...]

Helaas niet. Wel gecheckt maar 2 dagen na overmaken is er voor het eerst melding over deze oplichter gemaakt op internet :F ;(
klinkt alsof iemand een bulk accounts heeft aangemaakt 2,5 jaar geleden en die nu 1 voor 1 af gaat.

• Griffin
quote:
cybermans schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:23:
[...]

damn daar had ik een 810 40 euro goedkoper kunnen krijgen (heb hem sinds 2 weken bij futurumshop vandaan)
Let wel dat dit zonder cadans en hartslag sensor is zover ik kan zien. En ook geen kaartmateriaal. Altijd leuk die Garmin met hun verschillende packages.

• cybermans
quote:
Griffin schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:21:
[...]

Let wel dat dit zonder cadans en hartslag sensor is zover ik kan zien. En ook geen kaartmateriaal. Altijd leuk die Garmin met hun verschillende packages.
is ook precies die ik nodig had.. gsc10 had ik al op me fiets laten zetten bij aanschaf vanwege dat ik eerst mijn 910xt op de fiets gebruikte en hartslagband heb ik er ook 2 van (eentje bij mijn 910 en de andere (non soft) bij mijn concept2)

• SnowDude
Ik ben van plan om mijn gereedschap eens wat uit te breiden om mijn fiets wat beter te onderhouden. Het omdat ik veel aan auto's sleutel heb ik wel een goede gereedschapsset met steek, ring, inbus en ratel sleutels. Maar wat moet ik nog meer hebben?

Ik neem aan dat ik speciaal gereedschap nodig heb voor crank, ketting en de achter cassette?

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:47
Over vallen en beschadigen....

Mijn fiets was al beschadigd voordat ik er echt mee gereden had. Hij stond in de woonkamer zodat mensen hem konden zien (verjaardagskado) en toen mijn opa van 81 even ging kijken hij zwaar die was zette die hem scheef weg. Fiets valt om op de grindvloer met als resultaat een lichte beschadiging op de achterderailleur en het pedaal. Vervolgens komt nummer 2 en dondert hem om naar de andere kant. Ander pedaal beschadigd en een minimale kras op de shifter.

Maak me er niet druk om. De beschadigingen zijn zo klein dat ik vermoed dat niemand het opvalt als ik het niet vertel (beetje zwarte permanent marker op de pedalen en achterderrie en je ziet er niets meer van). Zal ongetwijfeld een keer echt vallen en dan valt het helemaal niet meer op.

Vallen met in/uitklikken is me nog bespaard gebleven :p

• Griffin
De eerste beschadiging is altijd de eerste ergste.
Mn frame heeft nu wel meer beschadigingen en het boeit me niet, zolang er geen structurele problemen zijn (of roest oid) dan maakt het me niet uit.

• SnowDude
Er zit bij mij een heel klein foutje in de lak, kreeg meteen 80 euro korting, ik vond het wel best :D

• the_RJ
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 02-12 11:50

the_RJ

Banana Hammock!

Vallen bij in/uitklikken is niet iets wat persee enkel bij de beginner voor komt kan ik melden. Aan het begin van dit seizoen van totaal versleten Look Keo pedalen (amper kracht nodig om uit te klikken) overgestapt naar Speedplay Zero's. Eerste keer dat ik daar rondje mee maakte was ik er wel bedacht op, maar bij afscheid van de rest aan het einde wilde ik paaltje vastpakken bij verkeerslicht, maar doordat een enkeling nog laat gedag zei besloot ik nog even te zwaaien met die hand en moest ik daardoor uitklikken, maar was me even niet meer bewust van de strakkere pedalen, dus kwam niet meteen los en was daarna te traag.

Helaas wel een gekneusde rib aan overgehouden toen :(

the_RJ wijzigde deze reactie 03-09-2013 13:01 (11%)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• cybermans
quote:
the_RJ schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:58:
Vallen bij in/uitklikken is niet iets wat persee enkel bij de beginner voor komt kan ik melden. Aan het begin van dit seizoen van totaal versleten Look Keo pedalen (amper kracht nodig om uit te klikken) overgestapt naar Speedplay Zero's. Eerste keer dat ik daar rondje mee maakte was ik er wel bedacht op, maar bij afscheid van de rest aan het einde wilde ik paaltje vastpakken bij verkeerslicht, maar doordat een enkeling nog laat gedag zei besloot ik nog even te zwaaien met die hand en moest ik daardoor uitklikken, maar was me even niet meer bewust van de strakkere pedalen, dus kwam niet meteen los en was daarna te traag.

Helaas wel een gekneusde rib aan overgehouden toen :(
wat is trouwens de reden om speedplay pedalen te gebruiken. Denk dat de meeste hier op spd-sl zitten?

• DesertRose
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 27-06-2018
Eerste keer voor mij op de racefiets was ook zo´n mooi verhaal. We hadden dus oude Look pedalen gevonden en ik mocht de schoentjes van mijn vader aan. Na 2 meter fietsen kwam ik erachter dat ik toch moest stoppen maar het uitklikken ging niet. Maar dan ook echt niet. Viel dus om, vader rent meteen naar het frame toe. Één voet was uit een schoentje gescheurd, de andere zat nog moervast aan het pedaal. We konden ze met geen mogelijkheid los krijgen dus heb toen allebei de schoentjes maar uit gedaan en zijn we met gereedschap te werk gegaan.

• Widow
Ik rij met SPD non-SL, wat zijn de voordelen van de SL versie? Ze zijn groter, maar wat kan je er mee dat niet met non-SL's kan?

• Griffin
quote:
Widow schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:25:
Ik rij met SPD non-SL, wat zijn de voordelen van de SL versie? Ze zijn groter, maar wat kan je er mee dat niet met non-SL's kan?
Ze zijn breder waardoor je er (volgens mij) iets beter mee kan lopen aangezien SPD erg small is. (SPD zit meestel op MBT schoenen waarvan de zool eromheen valt en je dus met die MBT schoenen gewoon normaal kan lopen ookal zit er SPD op.

Verder weet ik niet of SPD-SL beter is wat betreft overbrenging of gemakkelijker is qua inklikken.

* Griffin moet nog nieuwe plaatjes hebben maar steeds te lui om deze te bestellen of te halen

• SnowDude
SPD SL zit vast met 3 schroeven in plaats van 2. Door dat het contact oppervlakte breder is kan je meer kracht over brengen. Het voordeel van de gewone SPD is dat je er wat makkelijker mee kan lopen. Ik rij nu ook met mijn mountainbike schoenen met SPD op de racefiets en ik kan normaal lopen om dat de zool om de plaatjes heen zit. Ik ga binnen kort kijken voor nieuwe schoenen en ik denk dat ik ook overstap op SL

• Lointje
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 05-12 09:12
Ik hoor dat argument wel vaker, maar is dat wel degelijk zo? Uiteindelijk is de zool van je schoen hard genoeg om de hele kracht van je voeten + benen over te brengen op je plaatje. En of je plaatje nu kleiner of groter is, de kracht op de pedaal zal toch even groot zijn? Misschien dat er toch wat verlies is in de schoenzool, en dat je dus meer "sweet spots" hebt bij SL voor de bal van je voet in je schoen zodat je zoveel mogelijk kracht overbrengt?

Ik heb lang geleden gekozen voor spd omdat ik ook wel eens van de fiets wil afstappen bij mensen thuis bv en dan niet op mijn hielen / bezwete kousen hoef te lopen. En met het oog op evt spinning, hoewel ik dat na enkele gratis sessies niet heb volgehouden.

• michel111
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 18:51
Ik heb SPD-SL op mijn racefiets en SPD op m'n mtb.

Door het grotere contactoppervlak geeft SPD-SL zoveel meer steun en stevigheid dan SPD. Voor mijn gevoel is het ook veel beter voor m'n knie, waarin ik bij SPD nog wel eens pijntjes krijg.

Die nieuwe XT pedalen hebben trouwens wel een breder contactoppervlak. Dat is al een stuk fijner!

Maar voor mij nooit meer SPD op de racefiets!

• BreadFan
  • Niet online
Ik krijg binnenkort voor mijn verjaardag fietsschoenen (Shimano R-087) en pedalen (SPD-SL). Ik stap over van de good-old riempjes dus ik ben benieuwd hoe snel ik hier kan melden dat ik opzij in de struiken gevallen ben :+

• cybermans
quote:
michel111 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:04:
Ik heb SPD-SL op mijn racefiets en SPD op m'n mtb.

Door het grotere contactoppervlak geeft SPD-SL zoveel meer steun en stevigheid dan SPD. Voor mijn gevoel is het ook veel beter voor m'n knie, waarin ik bij SPD nog wel eens pijntjes krijg.

Die nieuwe XT pedalen hebben trouwens wel een breder contactoppervlak. Dat is al een stuk fijner!

Maar voor mij nooit meer SPD op de racefiets!
ik meen ergens gelezen te hebben dat spd pedalen voor kniepijn kunnen zorgen indien verkeerd afgesteld

• ramonlambal
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10-12 22:12
spd-sl kan dat ook veroorzaken, mits verkeerd afgesteld, dat geld voor alle pedalen die verkeerd zijn afgesteld

ramonlambal wijzigde deze reactie 03-09-2013 14:34 (12%)

• BreadFan
  • Niet online
quote:
Lointje schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:01:
Ik hoor dat argument wel vaker, maar is dat wel degelijk zo? Uiteindelijk is de zool van je schoen hard genoeg om de hele kracht van je voeten + benen over te brengen op je plaatje. En of je plaatje nu kleiner of groter is, de kracht op de pedaal zal toch even groot zijn? Misschien dat er toch wat verlies is in de schoenzool, en dat je dus meer "sweet spots" hebt bij SL voor de bal van je voet in je schoen zodat je zoveel mogelijk kracht overbrengt?
Ik denk niet dat je een betere krachtsoverbrenging op je pedaal hebt, maar misschien wel meer druk op je voet, wat irritatie kan opleveren.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

quote:
cybermans schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:11:
[...]

wat is trouwens de reden om speedplay pedalen te gebruiken. Denk dat de meeste hier op spd-sl zitten?
In mijn geval is de keuze voor Speedplay meer noodzaak om in een koers van een reservefiets gebruik te maken die op de ploegleidersauto staat. Iedereen binnen mijn team gebruikt dus Speedplay.

Ik ben overigens helemaal niet ontevreden over Speedplay, zeker omdat ik met de veel vrijheden van afstellen het e.e.a. qua houding makkelijk kon corrigeren, zo moesten mijn plaatjes meer naar buiten geplaatst worden en staat mijn linkerplaatje een volle centimeter verder naar voren dan rechts om scheve bekken te corrigeren (al kan dat natuurlijk ook met andere systemen).

the_RJ wijzigde deze reactie 03-09-2013 14:48 (3%)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• cybermans
wat ik lees over speedplay dat het
A) je parketvloer sloopt
B) veel meer onderhoud nodig heeft aan de plaatjes
C) je zadel lager gezet dient te worden
D) bijna alle pro renners het gebruiken

en dat laatste zal toch wel een reden hebben

• swbr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-11 22:14
quote:
SnowDude schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:51:
Ik ben van plan om mijn gereedschap eens wat uit te breiden om mijn fiets wat beter te onderhouden. Het omdat ik veel aan auto's sleutel heb ik wel een goede gereedschapsset met steek, ring, inbus en ratel sleutels. Maar wat moet ik nog meer hebben?

Ik neem aan dat ik speciaal gereedschap nodig heb voor crank, ketting en de achter cassette?
Een cranktrekker voor je cranks, een kettingpons om je ketting gemakkelijk te breken en een kettingzweep en zo'n lockring removal ding voor je cassette.

Er zijn verschillende types cranktrekker, voor verschillende cranks, let daar dus op. Met wat googlen en hier gerichte vragen stellen kom je er vast wel uit. Ik kan je verder niet veel wijzer maken, ik begin ook pas net met echt sleutelen aan m'n fietsen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

En zo zal je mensen hebben die niets van shimano op hun fiets willen, dus automatisch ook geen spd-sl.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:25
Ook ik ben de eerste keer gevallen door de klikpedalen. Ik reed net weg bij Rose Versand in Bocholt toen ik bij het stoplicht moest stoppen. Ik had er wel aan gedacht dat ik uit moest klikken maar wat ik ook probeerde ik kwam niet los. Dus toen viel ik in bijna stilstand zo naar links. :P Vervolgens is het die eerste rit een aantal keer goed gegaan tot ik bij een kruising kwam waar plotseling een auto opdook van rechts en daardoor was ik te laat met uitklikken. Gelukkig beide keren zonder erg.

Sindsdien nooit meer gevallen (even afkloppen). :)

• havana
quote:
cybermans schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:14:
A) je parketvloer sloopt
B] veel meer onderhoud nodig heeft aan de plaatjes

Nummer D is alvast hele grote onzin. Er zijn een paar teams die erdoor gesponsord worden en het derhalve gebruiken, maar het grootste deel van het peloton rijdt op andere systemen.

Ik heb de Speedplay-hype i.i.g. nooit begrepen. Heb de Zero's zelf ooit aangeschaft om er een mening over te kunnen hebben. Lichter zijn ze niet, ja wel de pedalen maar niet als de plaatjes ook meerekent. De plaatjes slijten hard, zijn duur en hebben veel onderhoud nodig. Erop lopen is schier onmogelijk. Afstellen is een monikkenwerk, er moeten een hoop schroeven los en bij veel schoenen heb je adapters nodig.

havana wijzigde deze reactie 03-09-2013 16:02 (41%)

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

quote:
cybermans schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:14:
A) je parketvloer sloopt
B) veel meer onderhoud nodig heeft aan de plaatjes

A) Ik trek mijn schoenen altijd buiten uit/aan
B) Na richting de 10k kilometers heb ik één keer het vet in de lagers moeten vernieuwen, waar je niet eens pedaal echt open voor hoeft te maken.
C) eenmalig
D) Geen idee, is geen echt argument lijkt me. Plus als we daar een conclusie uit moeten trekken is het eerder dat Speedplay duur is en daarom alleen gesponsorde renners ermee rijden (ik heb zelf ook geen winkelprijs betaald)
quote:
havana schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:59:
Nummer D is alvast hele grote onzin. Er zijn een paar teams die erdoor gesponsord worden en het derhalve gebruiken, maar het grootste deel van het peloton rijdt op andere systemen.

Ik heb de Speedplay-hype i.i.g. nooit begrepen. Heb de Zero's zelf ooit aangeschaft om er een mening over te kunnen hebben. Lichter zijn ze niet, ja wel de pedalen maar niet als de plaatjes ook meerekent. De plaatjes slijten hard, zijn duur en hebben veel onderhoud nodig. Erop lopen is schier onmogelijk. Afstellen is een monikkenwerk, er moeten een hoop schroeven los en bij veel schoenen heb je adapters nodig.
Eens met profrenners. Wat betreft de rest, volgens mij heb jij de oude type plaatjes gehad, nu heb ik daar zelf geen ervaring mee, enkel over gehoord, maar die ik heb hebben andere opbouw waarmee de slijtage een stuk minder is. Erop lopen gaat best, maar je moet het vooral niet willen :p. Afstellen is inderdaad even priegelwerk en kost wat tijd, maar juist die adapters vind ik wel fijn, je hebt enkel nog wat zijlinkse speling, dus daar even stukje tape en je plaatje zit altijd perfect zoals de vorige. Overigens nog niet hoeven doen, rij nog steeds op de plaatjes waar ik denk ik in januari mee ben gaan rijden.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:25
quote:
havana schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:59:
[...]

[...]
Waar rijden de meeste profploegen dan op? Een mix van Look, Shimano en Time? :)

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

2011 lijst die ik zo snel kon vinden:

2011 list of professional ProTeam bikes, components, pedal sponsors:
AG2R LA MONDIALE (FRA) Kuota Sram Time
BMC RACING TEAM (USA) BMC Shimano Speedplay
EUSKALTEL-EUSKADI (ESP) Orbea Shimano Shimano Dura-Ace
HTC-HIGHROAD (USA) Specialized Shimano Shimano Dura-Ace
KATUSHA TEAM RUS) FOCUS Sram Look
LAMPRE – ISD (ITA) Willier Campagnolo Look
LIQUIGAS-CANNONDALE (ITA) Cannondale Sram Speedplay
TEAM LEOPARD-TREK (LUX) Trek Shimano Speedplay
MOVISTAR TEAM (ESP) Pinarello Campagnolo Look
OMEGA PHARMA-LOTTO (BEL) Canyon Campagnolo Look
PRO TEAM ASTANA (KAZ) Specialized Sram Look
QUICKSTEP CYCLING TEAM (BEL) Eddy Merckx Campagnolo Look
RABOBANK CYCLING TEAM (NED) Giant Shimano Shimano Dura-Ace
SAXO BANK SUNGARD (DEN) Specialized Sram Speedplay
SKY PROCYCLING GBR) Pinarello Shimano Shimano Dura-Ace
TEAM GARMIN-CERVELO (USA) Cervelo Sram Shimano Dura-Ace
TEAM RADIOSHACK (USA) Trek Sram Look
VACANSOLEIL-DCM PRO CYCLING TEAM (NED) Ridley Sram Look

• havana
Beetje verouderd maar in grote lijnen klopt het. Look en Shimano zijn duidelijk hofleverancier.

Overigens zegt dat niks. Profs zouden nog rijden met Lidl-pedalen zo lang er maar betaald wordt.

• cybermans
Heeft iemand nog het gdb danwel de gpx bestanden van boogies extreme ergens staan. ze zijn nu namelijk van de site af

dat van de speedplay pedalen had ik online gelezen. foutieve bron dus. Garmin heeft een tijdje lang gereden met vector branded looks. zat alleen geen elektronica in. Mag nu toch wel aannemen dat ze met vectors gaan rond rijden.

cybermans wijzigde deze reactie 03-09-2013 19:08 (49%)

quote:
Aristos schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:49:
Komende week alleen nog Gerrie Knetemann op het programma, en eind deze maand de Monstertijdrit. Zijn er nog meer van GoT die daaraan mee gaan doen?
Die Gerrie Knetemann tourrit ziet er best leuk uit.
Ik ga iig de dam tot dam rijden (22 sep), nog andere gotters ?

Wel jammer dat het nu 's avonds zo snel donker wordt, een avondritje zit er vanaf volgende week echt niet meer in :(

DDX wijzigde deze reactie 03-09-2013 21:01 (13%)

• SnowDude
quote:
DDX schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:01:
[...]
Ik ga iig de dam tot dam rijden (22 sep), nog andere gotters ?
Check! Ik ga ook de Dam tot Dam rijden ik rij de 105 kilometer

quote:
SnowDude schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:09:
[...]

Check! Ik ga ook de Dam tot Dam rijden ik rij de 105 kilometer
Ik ga voor de 145km (en ga er ook op fiets heen ;) ), meeste weggetjes zal ik wel kennen.
Hopenlijk blijft het beetje mooi weer tot die tijd. (liefst langer natuurlijk ;) )

• Kippenijzer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-09 11:34

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Vorig jaar genoten van zowel Boogie's als Dam tot Dam, helaas dit jaar niet in de gelegenheid want ik zit dan (minder helaas) in de Dolomieten :).
Wat een straf om in de Dolomieten rond te fietsen ;)

• yeehaw
  • Laatst online: 10-12 12:39
Lijkt me erg leuk om mee te doen aan de dam tot dam, maar ik wacht denk even tot volgend seizoen om mijn fiets iets beter in beheersing te hebben :)

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
Dam tot Dam ga ik lopen.. Gerrie Kneteman zou nog wel een optie zijn als laatste tocht van het jaar. Wel weer dat doodsaaie groene hart

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Even vraagje voor garmin gebruikers, hoe syncen julie data naar strava ?
Ik upload nu via http://connect.garmin.com/ en laat dit via http://www.garminsync.com/ automatisch syncen naar strava.
Nu mis ik alleen temperatuur info op strava. (die ik wel op garmin.com zie)
Moet ik nu gewoon de strava garmin plugin gebruiken (dus 2 keer uploaden als ik het ook op garmim.com wil hebben) of is er andere oplossing ?

Zoals hier dus temperatuur te zien is :
http://www.strava.com/activities/78934248
En bij mij niet :
http://www.strava.com/activities/79788086

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:33

sapphire

Die-hard pruts0r

Pfff net terug van eens stukje van nét geen 45 km.

Wat een gedoe met open bruggen, spoorovergangen en weg omleidingen...maargoed dat alles viel weer in het niet bij de overheerlijke zadelpijn :(

Ik heb goed opgelet dit keer, ik zit dus niet goed op het achterste gedeelte van m'n zadel, en daardoor dus ook niet goed op m'n zitbotjes. Dat lijd tot een heerlijk doof gevoel in de penis en een pijnlijk Perineum.
Bekken naar voren kantelen hielp maar als ik dan lang naar voren zit (handen bij shifters) schiet het in m'n rug :+

Nu zadel zo ver mogelijk naar voren geplaatst, en dat morgen maar even kort testen.

over de afstelling, als ik mijn elleboog tegen de zadelpunt leg kom ik met vingers nét niet ( ca. 2 cm) bij het stuur.

Gabriël Ryzen

quote:
M@cer schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:15:
Gerrie Kneteman zou nog wel een optie zijn als laatste tocht van het jaar. Wel weer dat doodsaaie groene hart
Als ik de route zo zie gaat dat toch leuk langs water ?
Dus dat stuk langs Loosdrecht en als je de 110km doet langs Vinkeveen wat ook best leuke weggetjes zijn ?
Gebied rond Nieuwkoop ed ken ik verder niet echt. (de 150km)

http://www.gerrieknetemannclassic.nl/images/illu/GKC2012Route_Groot.jpg

• SnowDude
quote:
DDX schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:19:
Ik upload nu via http://connect.garmin.com/ en laat dit via http://www.garminsync.com/ automatisch syncen naar strava.
Nu mis ik alleen temperatuur info op strava. (die ik wel op garmin.com zie)
Moet ik nu gewoon de strava garmin plugin gebruiken (dus 2 keer uploaden als ik het ook op garmim.com wil hebben) of is er andere oplossing ?
Garminsync doet helaas nog geen temperatuurs sync:
https://garminconnectsync...-on-the-activities-copied-

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:10
Gisteren eindelijk eens lekker zonder krampen, steken en longproblemen een clubwedstrijd gereden bij Eemland: http://www.strava.com/activities/79805905

Het ging niet heel hard (ruim 40) en vandaar dat ik op een gemiddelde HR van 149 uit kwam. Eerste half uur ging het redelijk hard en net toen ik mijn benen begon te voelen viel het peloton redelijk stil, waardoor ik probleemloos in het peloton kon blijven hangen.

Met heen- en terugrit (die laatste in het donker) goed voor zo'n 110 km.

Dat voelde allemaal een heel stuk beter dan Ede waar ik vanaf de eerste meter aan mijn max zat en na een kwartier met een gemiddelde HR van 177 af moest stappen: http://www.strava.com/activities/78494222 Ik heb daarna nog anderhalf uur lopen hoesten als een idioot.

Vrijdaginspanningstest met longfunctieonderzoek (naar aanleiding van wat er in Ede gebeurde), dus nu twee dagen niet trainen, en dan zaterdag vertrekken naar de Pyreneeën.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• MrDry
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MrDry

Desperados!

Laatst mijn achterband vervangen. Nu loopt bij flink aanzetten mij velg tegen de remblokjes aan. Het lijkt er dus op dat het wiel niet vast genoeg zit.

Hoe vast moet je je snelspanner zetten? Ik moet nu echt flink kracht zetten om hem dicht te drukken....

Quod licet lovi, non licet bovi

• argro
quote:
DDX schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:19:
Door de Garmin aan de PC te hangen, naar www.strava.com te gaan en rechts bovenin op 'Upload Activity' te klikken.

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
StevenK schreef op woensdag 04 september 2013 @ 07:32:
Het ging niet heel hard (ruim 40) en vandaar dat ik op een gemiddelde HR van 149 uit kwam.
Dat vind ik anders behoorlijk rap, en al helemaal met zo'n HR 8)7

Ik wilde gisteravond om 20.00 nog even een rondje maken, maar had geen zin in het rijden in het donker, dus heb ik er maar even een ITT op m'n 'eigen' parcours van gemaakt (http://www.strava.com/activities/79793539). Mijn vorige record stond op 35,3 gemiddeld voor 1 ronde en gisteren kwam ik op 36,4. Het deed nog net geen pijn, dus ik ben niet helemaal tot het uiterste gegaan. Dat wetende wil ik kijken of een ronde met 37 gemiddeld dit jaar nog haalbaar is; vermoedelijk zal het de komende maanden een stuk lastiger worden om nog lange stukken te fietsen in verband met het steeds vroeger donker worden en moet ik me maar meer op dit soort ritjes gaan storten :)

• SnowDude
quote:
MrDry schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:10:
Laatst mijn achterband vervangen. Nu loopt bij flink aanzetten mij velg tegen de remblokjes aan. Het lijkt er dus op dat het wiel niet vast genoeg zit.

Hoe vast moet je je snelspanner zetten? Ik moet nu echt flink kracht zetten om hem dicht te drukken....
Dat heeft niets te maken met het te los zitten van je wiel, eerder met slappe spaken, of een wiel dat niet helemaal goed in het frame zit. Als je veel kracht moet zetten zit je naaf eerder te vast dan te los.

Ik doe altijd mijn spanner dicht, draai dan aan de moer aan de andere kant vast, open de snel spanner, geef de moer nog een klein slagje en doe dan de spanner weer dicht.

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

André

Analytics dude

Na zondag mijn eerste testrit gedaan te hebben ben ik gisteren met 10 man gaan fietsen. 10 man die het hele jaar al fietsen... helemaal kapot gegaan. Maar wel snel bijgeleerd over types drankjes en voeding.

http://www.strava.com/activities/79835461

's Avonds met http://tapiriik.com al mijn Runkeeper data gesynced met Strava en gebackupped in Dropbox, top site.

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10:01

DeFeCt

je wéét toch

Voor de stalen ros retro tocht komende zondag heb ik een oude batavus uit het stof getrokken, nu lukt het me niet om met de stelschroefjes de achterderailleur fatsoenlijk te stellen, hij blijft er op het kleinste tandwiel aflopen en komt ook niet bij het grootste tandwiel. Heb het idee dat ik ook weinig meer kan doen met het stellen van de kabels (oud en verroest) Er zitten 6 tandwielen achter en het is een Shimano 600, een fantieke klusser die mij kan helpen?

Flickr

• dreamscape
  • Nu online
Als hij niet bij het grootste tandwiel komt, moet je de kabel toch wat strakker zetten. Ook al is het spul oud en verroest...

Punctuality is the politeness of kings

• Roan123
  • Laatst online: 30-04-2015
quote:
MrDry schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:10:
Volgens mijn LBS moet je absoluut geen kracht zetten om um dicht te krijgen...

• MrDry
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MrDry

Desperados!

Ik zal vanavond de spaakspanning eens controleren. Het lijkt mij alleen raar dat dit opeens een probleem is na het vervangen van mijn achterband....

Quod licet lovi, non licet bovi

• argro
quote:
MrDry schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:34:
Ik zal vanavond de spaakspanning eens controleren. Het lijkt mij alleen raar dat dit opeens een probleem is na het vervangen van mijn achterband....
Komt het wiel tegen beide blokken aan? Zo ja, dan is het wiel slap. Zo nee, dan zit de remhoef misschien gewoon scheef. Dat eerste kan inderdaad niet komen door het vervangen van een band, misschien dat het wel nu pas opvalt. Het tweede kan wel goed een neveneffect zijn van het wisselen van een band en dus het verwijderen en terugplaatsen van een wiel.

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:40

Sherlock

No Shit

Op mijn nieuwe fiets (Sherlock in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17") zit de volledige Sora groep, en alhoewel ik op dit moment nog geen echte problemen ben tegengekomen ben ik me aan het oriënteren om richting een iets duurzamere groep te gaan, met name vanwege het schakelen. Nu gebeurt het me nog iets te vaak dat ik wel schakel maar dat de ketting op het huidige tandwiel blijft liggen, met zo'n leuk geluidje tot gevolg.

Kan je nu zomaar een cassette van de 105 groep er op leggen, of krijgt die dan 'ruzie' met de ketting? Ik neem aan dat de shifters en de derailleurs sowieso samen vervangen zouden moeten worden? En moeten de remmen dan ook direct vervangen worden, of werken die ook met de 105 shifters? Crank staat er een beetje los van denk ik, die kan waarschijnlijk los van andere onderdelen vervangen worden?

• argro
quote:
Sherlock schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:43:
Op mijn nieuwe fiets (Sherlock in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17") zit de volledige Sora groep, en alhoewel ik op dit moment nog geen echte problemen ben tegengekomen ben ik me aan het oriënteren om richting een iets duurzamere groep te gaan, met name vanwege het schakelen. Nu gebeurt het me nog iets te vaak dat ik wel schakel maar dat de ketting op het huidige tandwiel blijft liggen, met zo'n leuk geluidje tot gevolg.
Kwestie van afstellen. Met een slecht afgetelde Dura-Ace-groep krijg je dat geluidje ook. Vaak zo opgelost door de kabel iets strakker of losser te stellen door middel van de nippel bij de derailleur.

• cybermans
Voor upgraden, bekijk even deze pdf. staat in wat volgens shimano compatible is met elkaar:
http://bike.shimano.com/p...Compatability%20Chart.pdf

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Nadag ik vorige week m'n stuurbuis had ingekort, bemerkte ik op de GoT fietsmeeting (waarvan de topic-warning van mij wel weer weg mag ;)) dat er toch een beetje speling in zat. Het nog strakker aandraaien van het kapje bovenop lukt me alleen niet, dus wellicht heb ik de buis nog net 1 of 2 mm te lang gelaten? Want in principe zou ik m'n stuur helemaal 'vast' moeten kunnen zetten toch?

• SnowDude
quote:
Sherlock schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:43:

Kan je nu zomaar een cassette van de 105 groep er op leggen, of krijgt die dan 'ruzie' met de ketting? Ik neem aan dat de shifters en de derailleurs sowieso samen vervangen zouden moeten worden? En moeten de remmen dan ook direct vervangen worden, of werken die ook met de 105 shifters? Crank staat er een beetje los van denk ik, die kan waarschijnlijk los van andere onderdelen vervangen worden?
De Sora remklauwen werken gewoon met de 105 shifters.

Maar je zou kunnen sparen voor zoiets:

http://www.mantel-bikepar...-groep-triple-5703-zilver

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True