Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
tweaker2010 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:03:
Mijn GPU-Z screen (ik heb mn GTX 670 nog niet overgeklokt)

[afbeelding]

Kan iemand onderstaand verschil in fps in BF3 uitleggen?

[afbeelding] [afbeelding]
Heeft dat serieus uitleg nodig?
Op de ene screen is er amper wat te renderen, op de andere wel.
En dan nog eens de dingen die je niet ziet in dat huis, die worden wel gerenderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

yzx schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:09:
[...]
Op de eerste foto is er een explosie? :P
Dat zou kunnen ja ;)

Moet ik dat PhysX vinkje trouwens nog aanzetten in GPU-Z? En hoe zet je die adaptive vsync aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Zeara schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:48:
Je moet even op het vraagteken klikken daarnaast ;)

Als je gpu niet wordt gestresst gaat ie zo energie zuinig mogelijk lopen, wat in idle dus 1.1 is zelfs ;) Als je hem strest springt ie naar 2.0/3.0 ;)
Oh je hebt helemaal gelijk.
En ik heb geen idee wat de asic precies inhoudt, weet alleen dat ie van mijn 7970 56% is ofzo
Asic quality heeft te maken met de kwaliteit van het silicon waar je GPU van gemaakt is. Fabrikanten gebruiken het om bijv. te cherry picken en zo betere GPUs voor stock overclocks te selecteren.

Als het percentage klopt zegt dat wat over wat je GPU aankan qua clocks op hogere voltages en temperaturen

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweaker2010 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:38:
[...]

Dat zou kunnen ja ;)

Moet ik dat PhysX vinkje trouwens nog aanzetten in GPU-Z? En hoe zet je die adaptive vsync aan?
GPU-z is een uitleesprogramma geen instelprogramma.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

-The_Mask- schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:40:
[...]
GPU-z is een uitleesprogramma geen instelprogramma.
Dat snap ik. Maar ik vroeg me af wat het uitmaakt (aangezien XanderDrake het wel had aangevinkt) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

tweaker2010 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:59:
[...]

Dat snap ik. Maar ik vroeg me af wat het uitmaakt (aangezien XanderDrake het wel had aangevinkt) ;)
Heb je PhysX uitgezet dan, op driver-level? Anders weet ik niet waarom je dat vinkje niet hebt.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

XanderDrake schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:10:
[...]
Heb je PhysX uitgezet dan, op driver-level? Anders weet ik niet waarom je dat vinkje niet hebt.
Ik heb niets uitgezet. Gewoon plug en play: videokaart erin en drivers geinstalleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Bij mij installeert ie nooit physx. Dus dan moet je even naar C: > Nvidia > Displaydriver > ... > ... > English > Physx. En dan op de physx installer klikken. Bij mij werkt dat altijd prima :)

Gefeliciteerd trouwens!

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Oh ja, je moet het wel installeren. Ik klik tegenwoordig gewoon de "Express" optie bij driver installaties. Als werkende mens heb ik geen tijd om me daar druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Avioto schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:13:
Bij mij installeert ie nooit physx. Dus dan moet je even naar C: > Nvidia > Displaydriver > ... > ... > English > Physx. En dan op de physx installer klikken. Bij mij werkt dat altijd prima :)

Gefeliciteerd trouwens!
Oke, dat zal ik nog even proberen. Bedankt! ;)

Edit: ik heb het opgelost. In de NVIDIA instellingen stond PhysX op CPU ipv GPU :)

[ Voor 45% gewijzigd door tweaker2010 op 04-09-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Hellow!

Ik krijg begin volgende week mijn GTX670 binnen en wel de;
pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD
Ben er erg blij mee en kijk er naar uit alles mogen in te bouwen. Samen met de rest van m'n systeem (Z77 Extreme 4 / i5 2500K) moet ik dan toch een leuk ultra-bf3 en AC3 (komt nog) systeem hebben. Echter heb ik altijd AMD kaarten gehad dus ik heb wat vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen ;-)
- Dat PhysX, dat moet ik dus wel gaan installeren? Kwam 't opeens tegen toen ik wat aan 't googlen was over nvidia kaarten en dergelijke. Zie hierboven staan dat ik 't ergens moet instellen op GPU ofzo...
- De drivers. Ik kan van de site 301.42 WHQL downloaden, maar het is English of Other language? Ik kan vloeiend Engels (10 maanden aussie), maar Nl vind ik ook lekker, is dat aanwezig?

Verdere tips&tricks betreffende deze brute nVidia kaart hoor ik graag. Hij is standaard al wat OC, dus kan er nog wat mee goochelen maar lijkt me overbodig.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ Mu.siQ

De drivers zijn hier te vinden:
http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx
Pak gewoon de recenste (= beta) driver versie 306.02.
Wel "Language: Other" selecteren indien je de Nederlandse taal wilt gebruiken!

De recenste PhysX (v9.12.0613) is hier te vinden:
http://www.nvidia.co.uk/object/physx-9.12.0613-driver-uk.html
Deze is iets nieuwer dan wat standaard in de recenste Nvidia driverpackage meegeleverd wordt.

Veel plezier met je mooie GPU! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door bitshape op 07-09-2012 18:07 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

bitshape schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:01:
@ Mu.siQ

De drivers zijn hier te vinden:
http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx
Pak gewoon de recenste (= beta) driver versie 306.02.
Wel "Language: Other" selecteren indien je de Nederlandse taal wilt gebruiken!

De recenste PhysX (v9.12.0613) is hier te vinden:
http://www.nvidia.co.uk/object/physx-9.12.0613-driver-uk.html
Deze is iets nieuwer dan wat standaard in de recenste Nvidia driverpackage meegeleverd wordt.

Veel plezier met je mooie GPU! 8)
Bedankt voor je antwoord. Al denk ik toch dat ik voor de stable versie eerst ga. Even standaard prut uitproberen, dan weet ik in ieder geval dat als er iets mis gaat het minder driver related KAN zijn. Maar ik ga er vanuit dat alles los loopt na een tijdje.

Wat is dat PhysX eigenlijk precies? Heb wat gezocht maar kan er niet precies achter komen / snap 't niet helemaal. Wat brengt het? En het is alleen voor nVidia kaarten, maar wat doet en wat brengt het dus extra? Ten koste van performance?

Ik ga er in ieder geval veel plezier van hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Physx brengt extra effecten in sommige spellen.

Zie youtube: YouTube: Borderlands 2 GeForce GTX PhysX Trailer

Zie hier een lijst met spellen die gebruik maken van physx. Maar deze lijst staan volgens mij niet alle physx games op
http://www.geforce.com/games-applications/physx

[ Voor 9% gewijzigd door SpitfireNL op 07-09-2012 19:38 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb tot nu toe alleen maar 3dmark Vantage scores van een GTX 670 SLI setup gezien in dit topic.
Ik haal ~P27000 met mijn i7 920 op 4ghz, 12gb DDR3@1600mhz en MSI GTX 670 OC. Klopt dat een beetje?

• Mu.siQ

Mu.siQ

Morgen krijg ik mijn GTX670 binnen. Ik zit even te twijfelen of ik de nieuwste Beta drivers pack of de WHQL versie. Welke raden jullie aan? Ik zat te kijken naar de release date maar de laatste stable is van 22 mei! Vind ik echt belachelijk oud. De beta drivers gaan maar door, heel apart. Laatste van 22 augustus. Gezien de release tijd neig ik naar beta. Zijn deze over het algemeen stabiel?

Erg benieuwd naar de kracht van dit beestje!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Tijdens een paar potjes Armored Kill merkt eik een lichte brom van mijn videokaart op, het lijkt een iets hogere frequentie te krijgen qua "golven" wanneer de kaart meer gestressed word. Het klinkt niet als de typische coil whine, de toon is een stuk lager. Moet ik me zorgen gaan maken? Want dit geluid kende ik nog niet.

Hier een filmpje ervan, volume moet wel iets harder gezet worden en meer aan het eind is goed te horen wat ik bedoel.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-AYi0OSuRk8]

Het is qua geluid vergelijkbaar met deze van een andere user.

Het is me eerder nooit opgevallen in ieder geval.
Mu.siQ schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:11:
Morgen krijg ik mijn GTX670 binnen. Ik zit even te twijfelen of ik de nieuwste Beta drivers pack of de WHQL versie. Welke raden jullie aan? Ik zat te kijken naar de release date maar de laatste stable is van 22 mei! Vind ik echt belachelijk oud. De beta drivers gaan maar door, heel apart. Laatste van 22 augustus. Gezien de release tijd neig ik naar beta. Zijn deze over het algemeen stabiel?

Ik heb echt al jaren geen problemen met de beta drivers gehad, De laatste zijn in ieder geval rete stabiel bij mij.

[ Voor 33% gewijzigd door Sn0wblind op 12-09-2012 02:02 ]

Verwijderd

Nee je hoeft je geen zorgen te maken, ik hoor trouwens alleen de fan wat harder draaien?
AK is trouwens wel zwaarder merk ik, een enkele gtx680 oc krijgt fps drops richting de 40 soms en dan
is het niet fijn spelen meer want het beeld loopt dan niet meer soepel. Met AK zal ik dus AA een tandje lager moeten zetten.

Gewoon de laatste beta nemen, werkt stabiel en heeft nog wat performance winsten in sommige games.
Nvidia heeft al jaren erg stabiele drivers qua gaming.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 10:12 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik wilde geen gezeik met de WHQL dus heb ik wel die van 22 mei genomen. Bevalt me prima. Scores staan boven. Maar ben wel benieuwd wat de volgende WHQL drivers gaan doen.

• Mu.siQ

Mu.siQ

XanderDrake schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:16:
[...]

Ik wilde geen gezeik met de WHQL dus heb ik wel die van 22 mei genomen. Bevalt me prima. Scores staan boven. Maar ben wel benieuwd wat de volgende WHQL drivers gaan doen.
3Dmark scores zeggen mij bar weinig, dus daar kan ik weinig mee. Toch bedankt! O-)

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:10:
Nee je hoeft je geen zorgen te maken, ik hoor trouwens alleen de fan wat harder draaien?
AK is trouwens wel zwaarder merk ik, een enkele gtx680 oc krijgt fps drops richting de 40 soms en dan
is het niet fijn spelen meer want het beeld loopt dan niet meer soepel. Met AK zal ik dus AA een tandje lager moeten zetten.
Filmpje moet denk ik wat harder gezet worden, maar in het 2de filmpje van de ander hoor je hetzelfde geluid maar dan duidelijker.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mu.siQ schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:19:
[...]

3Dmark scores zeggen mij bar weinig, dus daar kan ik weinig mee. Toch bedankt! O-)
Als je CPU een beetje lijkt op die van mij kan je het best goed vergelijken :) Draai 3Dmark vantage ook es! Kost niets ;)

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:10:

[...]

Gewoon de laatste beta nemen, werkt stabiel en heeft nog wat performance winsten in sommige games.
Nvidia heeft al jaren erg stabiele drivers qua gaming.
Daar heb ik helemaal geen last van. Enige wat ik op zich echt vervelend vind op dit moment aan AK is dat je duidelijk tank shells voorbij ziet vliegen en jij mysterieus armor op je tank verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik kan het GTX5xx topic niet meer terugvinden. Daarom hier even mijn post.

Ik heb sinds kort een Gigabyte 580 SO gekocht en mijn 6950 vervangen. Drivers verwijdert, alles opnieuw erop. niks aan de hand. GW2 gespeeld voor 4 uur, niks aan de hand. Goede performance.

Toen startte ik BF3 op. Begint goed, maar na 5 minuten hangt de game. Ik kijk snel in Afterburner, schiet de performance ineens naar 99%. Precies op het moment dat de game hangt. Daarna de videokaart omlaag geklokt, en weer hetzelfde probleem.

Vandaag Company of Heroes gespeeld. Half uur gespeeld en weer hangt de game. Constant max 30% gpu usage en ineens schiet dit naar 99% en hangt de game. Erg raar.

De temperatuur is goed, max 65 graden. Mijn voeding is 500watt, maar als dit het zou zijn dan moet de pc er compleet mee stoppen zou je denken. Dit kan ik nog testen met een andere voeding.

Maar, zou dit het kunnen zijn? Of is er iets met de kaart op zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Het Nvidia GTX5xx series ervaringen topic

Ik weet niet wat voor verdere hardware je hebt en wat voor voeding maar de gemiddelde huis tuin en keuken "500" watt voeding wil nog wel eens van dit soort vage probleempjes geven.

Het volgende zou je kunnen proberen:
-Kaart testen in andere pc
-Verse Windows installatie uitvoeren/testen (evt met andere hdd of een image maken zodat je snel terug kunt naar huidige installatie)
-Andere/zwaardere voeding proberen

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:10:

[...]

Hmm die framedrops die jij beschrijft heb ik dan weer geen kast van. Met oc 680 lightning min 45 avg 75. Maar ik heb die 45 toch niet gemerkt. Ik kijk toch regelmatig naar de fps. Wel mooie mappen met veel ontploffingen, zeker zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Gisteren weer even aan het spelen geweest met de Evga GTX670 FTW. Ik merk dat wanneer ik alleen de powertarget op 145% zet ik veel stabielere fps heb. Min/avg/max fps is allen hoger, logisch omdat de gpu nu constant op 1189mhz blijft draaien (stock speed).
Merk direct een behoorlijk verschil in alles wat ik speel, mijn tip is dus om de powertarget altijd hoger te zetten voor een optimale game ervaring.
Daarna nog even wezen overklokken maar na 1250mhz boost is de koek helaas op. Dus alles weer teruggezet naar stock behalve de powertarget en het speelt echt geweldig weg.

Ter illustratie, gpu op stock speeds 1189mhz/6012mhz en drivers stock resulteerde in een 3dmark11 score van 9200 -> Alleen powertarget verhoogt resulteert in een score van 9450 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

t!n0 schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:42:
Gisteren weer even aan het spelen geweest met de Evga GTX670 FTW. Ik merk dat wanneer ik alleen de powertarget op 145% zet ik veel stabielere fps heb.
Vraagje: hoe stel je die powertarget in? Of is dat alleen beschikbaar bij videokaarten van EVGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

t!n0 schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:42:
Ter illustratie, gpu op stock speeds 1189mhz/6012mhz en drivers stock resulteerde in een 3dmark11 score van 9200 -> Alleen powertarget verhoogt resulteert in een score van 9450 punten.
Welke drivers heb je nu en wat zijn de rest van je specs? Je stock OC is vrij hoog. Heb je andere soort cooling en PCB?

Wel cool als je bedenkt dat je tegen GPU zegt: verbruik maar wat meer energie, en dat ie dan als een malle zichzelf gaat overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Doet mijn MSI oc ook alleen wordt ie dan zo warm dat ie weer wat lager gaat.
Ik moet er toch eens een andere koeler op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Powertarget stel je in via Evga Precision of MSI Afterburner. Werkt op alle 6xx kaarten.

Drivers zijn de nieuwste WHQL 306.23. Draai een 2500k op 5ghz en 8gb cas9 2133mhz geheugen.
De Evga GTX670 FTW heeft de PCB van een GTX680 en de daarbijbehorende koeler. Hier ben ik erg tevreden over, niet warm (max 68 graden met powertarget op 145%) en stil genoeg (fan niet boven de 45% tijdens gamen/3dmark runs).
Al met al een prima kaart met heerlijke stock speeds (met of zonder powertarget 1189mhz). Alleen het overklokpotentieel kan wat beter, maar daarvoor zal ik eerst de bios moeten editten voor 1.21v (met daarbij volgens mij een max. PCB power van 170w ipv 155w nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

t!n0 schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:16:
Powertarget stel je in via Evga Precision of MSI Afterburner. Werkt op alle 6xx kaarten.
Oke, thnx! Dan ga ik dat ook even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Drivers zijn de nieuwste WHQL 306.23. Draai een 2500k op 5ghz en 8gb cas9 2133mhz geheugen.
De Evga GTX670 FTW heeft de PCB van een GTX680 en de daarbijbehorende koeler. Hier ben ik erg tevreden over, niet warm (max 68 graden met powertarget op 145%) en stil genoeg (fan niet boven de 45% tijdens gamen/3dmark runs).
Al met al een prima kaart met heerlijke stock speeds (met of zonder powertarget 1189mhz). Alleen het overklokpotentieel kan wat beter, maar daarvoor zal ik eerst de bios moeten editten voor 1.21v (met daarbij volgens mij een max. PCB power van 170w ipv 155w nu)
OK, mooi spul, maar ik zie dat je stock speed 1006mhz is en boos 1084mhz. Niet 1189mhz. Heb jij deze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
1084mhz is stock boost, daarnaast heb je nog een boost (zeg maar derde stap) dit wordt ook wel Kepler boost genoemd, deze brengt de kaart tot 1189mhz in mijn geval. De hoogte van keplerboost verschilt per kaart per chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
XanderDrake schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:13:
Ik heb tot nu toe alleen maar 3dmark Vantage scores van een GTX 670 SLI setup gezien in dit topic.
Ik haal ~P27000 met mijn i7 920 op 4ghz, 12gb DDR3@1600mhz en MSI GTX 670 OC. Klopt dat een beetje?
Ik gok dat hier je CPU een bottleneck is, als ik het even vergelijk met de scores van mijn Zotac GTX670 AMP!. Hiermee heb ik op 1248/1727 (non boost) snelheden en een i7 3770K op 4.8Ghz een score van 38711 bij Vantage. Of jouw score enigszins in lijn is met wat je zou kunnen verwachten van een dergelijke setup, dat durf ik niet te zeggen.

Afgelopen weekend heb ik nog wat geprobeerd om mijn GPU verder te overclocken, maar ik krijg heel vaak het probleem dat de GeForce drivers crashen. Ik heb al een aantal verschillende geprobeerd (304..., 306.02, 306.23 enz.), maar dat heeft tot nog toe niet geholpen. Ook het verhogen van het voltage, van 987mV naar 1088mV, heeft zo te merken nauwelijks nut. Dit kan nog iets hoger, maar ben hier wat terughoudend mee geweest.
Kan je dit voltage zonder problemen verder omhoog gooien? Qua temperaturen hoef ik me nergens zorgen over te maken, met een maximale OC van 1263/1805Mhz wordt de kaart tijdens Furmark maximaal 42-43 graden. Of weet iemand een andere driver versie die zeer goed omgaat met overclocks op een GTX670?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Moi_in_actie schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:55:
[...]

Ik gok dat hier je CPU een bottleneck is, als ik het even vergelijk met de scores van mijn Zotac GTX670 AMP!. Hiermee heb ik op 1248/1727 (non boost) snelheden en een i7 3770K op 4.8Ghz een score van 38711 bij Vantage. Of jouw score enigszins in lijn is met wat je zou kunnen verwachten van een dergelijke setup, dat durf ik niet te zeggen.
Met de nieuwe drivers ga ik meer richting de P29000.
En inderdaad, CPU heeft veel invloed op de score. Maar mijn overclockte i7 920 is geen "bottleneck" in normale termen; omdat ik bijv HT heb uitgezet (heeft negatieve invloed in games omdat L3 niet full-speed is, Sandy en Ivy hebben daar geen last van) merk je dat zeker in de CPU score. Het gaat mij daarom meer over de Graphics score.

Jou AMP! doet 1248mhz non boost, dat is een kleine 30% boven mijn 964mhz non boost. En guess what: jou Graphics score is ook een kleine 30% hoger (31500 vs. 40600).

Dus, CPU bottleneck?: nee ;) dank je voor je hulp.

ps. wat is jou 3dmark 11 score? Mijne P8470. Heb je ook links van futuremark? Daar staan ook alle oc settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
XanderDrake schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:11:
ps. wat is jou 3dmark 11 score? Mijne P8470. Heb je ook links van futuremark? Daar staan ook alle oc settings.
Mijn laatste scores van 3DMark 11 staan in dit topic vermeld. Op dit moment is dat een score van P10918. Ik wil deze nog op zijn minst even over de 11k marker proberen te krijgen, maar zoals eerder genoemd wil hij op dit moment niet veel hoger. Al met al nog geen slechte score, op HWBot sta ik op rank 9 van de GTX670's bij 3DMark 11 en rank 11 bij Vantage.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Moi_in_actie schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:33:
Mijn laatste scores van 3DMark 11 staan in dit topic vermeld. Op dit moment is dat een score van P10918. Ik wil deze nog op zijn minst even over de 11k marker proberen te krijgen, maar zoals eerder genoemd wil hij op dit moment niet veel hoger. Al met al nog geen slechte score, op HWBot sta ik op rank 9 van de GTX670's bij 3DMark 11 en rank 11 bij Vantage.
Hmm, bij 3dmark 2011 schaalt je GTX 670 een stuk minder. Het verschil tussen jou en mijn GTX 670 is dan ~22% (8900 vs 10900) terwijl de overclock volgens mij hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Zover ik weet (geloof dat ik het ergens gelezen heb), is 2011 veel meer op de GPU gebaseerd en heeft de CPU een stuk minder invloed. In dat geval kan het dus zijn dat het procentueel grotere verschil bij Vantage toe te schrijven is aan het verschil in CPU's. Wel vind ik dat 2011 wat "vreemd" doet wat betreft de framerates. Bv. bij de 1e test zit ik met een lage overclock in het begin vast tegen de 60fps, wat later in die test zakt. Gooi ik de overclock flink omhoog, blijft ie alsnog tegen die 60fps hangen, alleen de lagere fps waarden worden hoger. Hetzelfde gebeurt bij test 3 van 2011. Toen ik eerder nog even een oude versie van 3DMark11 had geinstalleerd (v1.0.0 of zoiets), schoot ie op die punten wel ruim boven de 60fps (68-75fps). Het zal wel iets zijn hoe 3DMark11 in elkaar steekt, maar toch.
En ja, de overclock bij mijn 2011 score is iets hoger. Dit komt omdat mijn main focus ligt op een zo hoog mogelijk score bij 2011 en ik die dus continue test. Bij Vantage heb ik bovendien meer last van crashende drivers, geen idee waarom het bij Vantage meer voorkomt. Maar ik wil eerst mijn 2011 score over de 11k krijgen, daarna ga ik kijken of ik de Vantage score wat hoger krijg.

Ik heb ook nog eens de oudere versies van 3DMark gedraaid, maar daar krijg ik om de een of andere reden relatief lage scores. Ik weet ze even niet meer precies, maar ik dacht dat ik bij 2001SE slechts iets van rond de 60k had, terwijl je op sites als HWBot soms scores ver over de 100k ziet staan. Geen idee waar het precies aan ligt, vind het ook vrij onbelangrijk, maar ik gok dat het probleem komt door drivers + Windows 7. 3DMark 11 en eventueel Vantage zijn de benchmarks waar ik me op focus, daarnaast gaat het me meer om hoever ik mijn CPU en Ram geheugen kan tweaken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Moi_in_actie op 17-09-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Moi_in_actie schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:55:
Zover ik weet (geloof dat ik het ergens gelezen heb), is 2011 veel meer op de GPU gebaseerd en heeft de CPU een stuk minder invloed. In dat geval kan het dus zijn dat het procentueel grotere verschil bij Vantage toe te schrijven is aan het verschil in CPU's. Wel vind ik dat 2011 wat "vreemd" doet wat betreft de framerates. Bv. bij de 1e test zit ik met een lage overclock in het begin vast tegen de 60fps, wat later in die test zakt. Gooi ik de overclock flink omhoog, blijft ie alsnog tegen die 60fps hangen, alleen de lagere fps waarden worden hoger. Hetzelfde gebeurt bij test 3 van 2011. Toen ik eerder nog even een oude versie van 3DMark11 had geinstalleerd (v1.0.0 of zoiets), schoot ie op die punten wel ruim boven de 60fps (68-75fps). Het zal wel iets zijn hoe 3DMark11 in elkaar steekt, maar toch.
En ja, de overclock bij mijn 2011 score is iets hoger. Dit komt omdat mijn main focus ligt op een zo hoog mogelijk score bij 2011 en ik die dus continue test. Bij Vantage heb ik bovendien meer last van crashende drivers, geen idee waarom het bij Vantage meer voorkomt. Maar ik wil eerst mijn 2011 score over de 11k krijgen, daarna ga ik kijken of ik de Vantage score wat hoger krijg.

Ik heb ook nog eens de oudere versies van 3DMark gedraaid, maar daar krijg ik om de een of andere reden relatief lage scores. Ik weet ze even niet meer precies, maar ik dacht dat ik bij 2001SE slechts iets van rond de 60k had, terwijl je op sites als HWBot soms scores ver over de 100k ziet staan. Geen idee waar het precies aan ligt, vind het ook vrij onbelangrijk, maar ik gok dat het probleem komt door drivers + Windows 7. 3DMark 11 en eventueel Vantage zijn de benchmarks waar ik me op focus, daarnaast gaat het me meer om hoever ik mijn CPU en Ram geheugen kan tweaken :P
Aha, als je het hebt over locked FPS dan kan het zeker zijn dat je niet je volle overclock marge eruit haalt in 3dmark 2011.

Ik ben ook bijna klaar met de benchmarks. 3Dmark kan je niet spelen en per game verschillen de voordelen van overclocken aanzienlijk. Ik heb ook nog geen 1440p monitor én doe niet aan surround gaming of 3D brillen dus overclocken is vrijwel nutteloos op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
XanderDrake schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:08:
Ik ben ook bijna klaar met de benchmarks. 3Dmark kan je niet spelen en per game verschillen de voordelen van overclocken aanzienlijk. Ik heb ook nog geen 1440p monitor én doe niet aan surround gaming of 3D brillen dus overclocken is vrijwel nutteloos op het moment.
Als ik eenmaal klaar/tevreden ben met mijn overclock resultaten ga ik die waarden ook niet 24/7 draaien, zeker niet van de GPU. Mijn 3770k draait moeiteloos rondjes op 4.8GHz nu en dat vind ik ook prima voor dagelijks gebruik. Ik wil die ook nog over de 5Ghz (benchmark stabiel) krijgen, maar dat is zoals gezegd alleen voor een paar benchmarks. Ik weet ook dat mn ramgeheugen meer dan 2800Mhz aankan, maar dat is ook vrij zinloos en dikke overkill. Over een tijdje gaat mn GPU weer naar stock settings (de Zotac heeft al de hoogste fabriek OC dus meer dan zat), CPU naar 4.7/4.8Ghz en ram blijft mooi op 2666Mhz. Dat moet de eerste 2 jaar wel genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Let op:

De powertarget kan niet bij alle kaarten even hoog gesteld worden. Bij Gigabyte kan je bijv. maar tot (ik dacht) 117%.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij veel kaarten heeft powertarget ook geen nut. Die kun je vaak op 0% laten en als nog max overklocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:06:
Bij veel kaarten heeft powertarget ook geen nut. Die kun je vaak op 0% laten en als nog max overklocken.
Euh? Leg mij dit eens uit?

Ik heb een MSI GTX 670. Ik kan er wel vanuit gaan dat alle settings van OverBurner goed aansluit met wat de kaart kan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:15:
[...]

Euh? Leg mij dit eens uit?

Ik heb een MSI GTX 670. Ik kan er wel vanuit gaan dat alle settings van OverBurner goed aansluit met wat de kaart kan toch?
Nou kijk, power target heeft pas nut als je over de 100% TDP heen komt, het is zeg maar niets meer dan je max TDP verhogen. Stel je klockt de kaart over en je komt tegen de powertarget aan dan klockt de kaart zelf terug zodat je niet over de ingestelde TDP heen kunt gaan.

Nu zie ik heel veel kaarten nooit aan die max TDP heen komen met max overklock tijdens het gamen en heeft dat powertarket slidertje dus geen nut voor die kaarten. Ik kan mijne zelfs op -10 instellen en als nog de max overklock halen zonder dat de kaart terug klockt omdat bij mij maar een max TDP van 80% word gehaald met een dikke oc.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:20:
[...]

Nou kijk, power target heeft pas nut als je over de 100% TDP heen komt, het is zeg maar niets meer dan je max TDP verhogen. Stel je klockt de kaart over en je komt tegen de powertarget aan dan klockt de kaart zelf terug zodat je niet over de ingestelde TDP heen kunt gaan.

Nu zie ik heel veel kaarten nooit aan die max TDP heen komen met max overklock tijdens het gamen en heeft dat powertarket slidertje dus geen nut voor die kaarten. Ik kan mijne zelfs op -10 instellen en als nog de max overklock halen zonder dat de kaart terug klockt omdat bij mij maar een max TDP van 80% word gehaald met een dikke oc.
Daarmee zeg je ook dat kaarten normaal niét instelt zijn op hun TDP, maar daar onder, en veel andere kaarten een marge hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt je kunt hem dus bij veel kaarten gewoon op 0% laten als je gaat overklocken.
Ik heb zelf 1 keer een kaart gezien die wel aan de max TDP kwam maar dat zal wel een brakke chip zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Door een verhoging van je powertarget klokt hij dus minder snel terug en blijft hij langer op hogere clocks = meer en stabielere fps. Precies wat ik dus observeer, mijn 3dmark11 is niet voor niets hoger. Het loont dus altijd om de powertarget te verhogen.

[ Voor 8% gewijzigd door t!n0 op 17-09-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t!n0 schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:20:
Door een verhoging van je powertarget klokt hij dus minder snel terug en blijft hij langer op hogere clocks = meer en stabielere fps. Precies wat ik dus observeer, mijn 3dmark11 is niet voor niets hoger. Het loont dus altijd om de powertarget te verhogen.
Alleen bij de kaarten die niet aan de max TDP komen en die zijn er niet zo veel. ;)
Je kan dus zeggendat jij een iets mindere chip hebt die wat meer verbruikt bij lagere klocks.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:32

India Sierra

Learn by failure

Ik krijg mijn GTX 680 niet over de +165mhz offset op de core heen en +250 op de mem. Ik kom er niet uit of ik nu een gewoon chip, slecht chip heb. Op het ene forum halen ze +400 op de core en de andere niet. Heeft iemand wat opheldering voor me?

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
thehawk007 schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:19:
Ik krijg mijn GTX 680 niet over de +165mhz offset op de core heen en +250 op de mem. Ik kom er niet uit of ik nu een gewoon chip, slecht chip heb. Op het ene forum halen ze +400 op de core en de andere niet. Heeft iemand wat opheldering voor me?
Wat voor kaart heb je? +400 op de core ljjkt me sterk. Volgens mij heb je dan een nieuw record xD. Ik zelf haal de 1350. Stabiliteit habgt bij mij af vab het programma. Soms crasht ie wel bij 3dmark 11 maar bv niet bij unigine of kombustor. Mem heb ik wel +450. Dat valt bij jou dan beetje tegen. +165 is niks mis mee lijkt mij. Ik zelf heb de lightning, deze clockt volgens reviews het beste over en de asus doet het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Nick112 schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:49:
[...]

Wat voor kaart heb je? +400 op de core ljjkt me sterk. Volgens mij heb je dan een nieuw record xD. Ik zelf haal de 1350. Stabiliteit habgt bij mij af vab het programma. Soms crasht ie wel bij 3dmark 11 maar bv niet bij unigine of kombustor. Mem heb ik wel +450. Dat valt bij jou dan beetje tegen. +165 is niks mis mee lijkt mij. Ik zelf heb de lightning, deze clockt volgens reviews het beste over en de asus doet het ook goed.
Ik heb de Asus gtx 680 2 gd5 watergekoeld
De Max van het geheugen heb ik nog niet te pakken omdat ik op het moment meer zit te kloten met de core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Sinds vandaag een Asus GTX670 DC2 binnen en dat is wel andere koek in vergelijking met een GT640 DDR3.
Erg mooi non-reference kaartje met een mat-zwarte pcb, backplate en een stille koeler die ook nog eens goed koelt.

Onlangs Black Mesa geinstalleerd (HalfLife1-mod draaiend op HL2 Source engine) en kwam toch net wat performance tekort op reso 1920x1200 met een GT640. Nu met de GTX670 speelt het weer heerlijk soepel. En echt totaal onhoorbaar qua fangeluid. :9

OCen even gedaan (1200gpu/6272mem), maar ingame merk je dat totaal niet. Vandaar weer default clocks, dan boost hij toch door naar 1084gpu met een max van 1097,4gpu. In de toekomst kan ik het altijd nog doen bij een wat zwaarder spel met 8x AA waar je de extra frames goed kan gebruiken.

M'n oude GT640 gaat naar een linux-bakje toe waar nu nog een erg oude Ati x300 in zit. Daarna daar Ubuntu 12.04LTS opzetten omdat het nu wel kan met de Unity 3D DE... B)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
thehawk007 schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:55:
[...]

Ik heb de Asus gtx 680 2 gd5 watergekoeld
De Max van het geheugen heb ik nog niet te pakken omdat ik op het moment meer zit te kloten met de core
kloten? +400 op de core die je meldde ga je niet halen. 165 is prima lijkt mij. +400 op de mem lijkt mij waarschijnlijker.

• Sn0wblind
Voor de gebruikers van de Accelero Mono plus koeler op een Geforce 670gtx, Plak 2 stille 40mm fans tegen een bracket aanen plaats die in het slot ernaast, blaast dan direct op de VRM heatsink en houd die dan ook een stuk koeler. Beetje kwaliteit 40mm fans maken niet zoveel geluid.

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Nick112 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:28:
[...]

kloten? +400 op de core die je meldde ga je niet halen. 165 is prima lijkt mij. +400 op de mem lijkt mij waarschijnlijker.
Klooien dan? Rasechte limburger hier :P

Maar inderdaad, die +400 leek mij zowieso al vrij veel maar omdat er zoveel mensen deden posten met zo een overclocks dacht ik wel dat dat zo hoorde. Achteraf blijkt dus dat het van die geldverkwisters zijn die alles doen om aan een goed klokkend exemplaar te komen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

bitshape schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:57:
Sinds vandaag een Asus GTX670 DC2 binnen en dat is wel andere koek in vergelijking met een GT640 DDR3.
Erg mooi non-reference kaartje met een mat-zwarte pcb, backplate en een stille koeler die ook nog eens goed koelt.
Dat is idd een mooie kaart (heb hem zelf ook) ;) Heb je BF3 al geprobeerd?

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

tweaker2010 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:20:
[...]

Dat is idd een mooie kaart (heb hem zelf ook) ;) Heb je BF3 al geprobeerd?
Nope, ik speel geen BF3. Ik speel ook geen games die EA niet op Steam aanbiedt. Verder speel ik singleplayer games, en nagenoeg geen online-multiplayer buiten de oudere C&C strategygames om.
BF3 is niet echt m'n ding, kan niet zo goed tegen al dat geweld in games. Grafisch zal het er mooi uitzien maar inhoudelijk boeit het me dan niet zo cq. gaat het snel vervelen. En aan het geweld in games ontkom je bijna niet meer lijkt het.
Op het moment speel ik Black Mesa (HL1) & de HalfLife2 episodes, Portal1&2 en ook DeusEx-HR.
MaxPayne3 staat op de verlanglijst maar ik wacht even op de aanbiedingen van Steam in de komende Kerstperiode.
Ik hoop dat er weer eens een leuke, uitdagende, en grafisch mooie Adventure op de markt komt, zoals de Quest's van vroeger. ;)

Idd een mooie kaart, vraagje: gebruik jij een aangepast fanprofiel? Als ik een ander fanprofiel maak via de Asus-tool, dan dient die tool altijd te starten om het fanprofiel actief te maken. Alleen de Service starten is niet voldoende, itt een overclock-profiel die wel automatisch start met alleen de Service running (de Asus-tool hoeft dan niet aktief te zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door bitshape op 19-09-2012 17:33 ]

• naaitsab
bitshape schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:14:
Nope, ik speel geen BF3. Ik speel ook geen games die EA niet op Steam aanbiedt. Verder speel ik singleplayer games, en nagenoeg geen online-multiplayer buiten de oudere C&C strategygames om.
Op het moment speel ik Black Mesa (HL1) & de HalfLife2 episodes, en ook DeusEx-HR.
MaxPayne3 staat op de verlanglijst maar ik wacht even op de aanbiedingen van Steam in de komende Kerstperiode.
Dan had je net zo goed een 650 of 660 kunnen aanschaffen :p
Als je anti-origin bent kun je wel stoppen bij EA, ze forceren alle games daar op tegenwoordig. De laatste versie van origin is al een stuk beter dan die beta versies, Steam wordt bij elke update ook trager en bulky'er pagina's laden gaat nogal vaak met snelheidje 56k :')

if (!coffee) {
Work = false; }

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

naaitsab schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:33:
[...]

Dan had je net zo goed een 650 of 660 kunnen aanschaffen :p
Die had ik ook besteld (MSI GTX660 OC) maar ik wilde echt een stille GPU in het systeem en er wat langer mee kunnen doen (+3jr), daarom de order omgezet naar een Asus GTX670 DC2, op dit moment voor mij nu iets overkill maar dat maakt niet uit.
Als je anti-origin bent kun je wel stoppen bij EA, ze forceren alle games daar op tegenwoordig. De laatste versie van origin is al een stuk beter dan die beta versies, Steam wordt bij elke update ook trager en bulky'er pagina's laden gaat nogal vaak met snelheidje 56k :')
EA boycot ik al wat langer dan vandaag, het enige wat ik daarvan aanschaf zijn bepaalde C&C games. Maar dat is sinds C&C4 ook afgelopen.
En EA's Origin-spy/crapware komt er bij mij niet op, Steam is al genoeg als DL(C)-platform.
EA mag wat mij betreft snel failliet gaan of worden overgenomen door Valve :+ (geen aandeelhouders-gemekker). De GameStudio's/ontwikkelaars waardeer ik wel, maar de Uitgever (en het beleid) dus niet.

En Steam werkt vooralsnog prima, content komt gewoon met 1,7MB/s binnen wat mijn max. bandbreedte is.
Het connecten cq. browsen met Steam is soms wat traag idd.

ps. had net mijn vorige post aangepast... :P

[ Voor 8% gewijzigd door bitshape op 19-09-2012 18:03 ]

Verwijderd

Indd overkill is het zeker niet, als je een kaart hebt die nu overal maar net 50 fps gemiddeld geeft op ultra dan die je er ook niet lang mee. Tenzij de instellingen niet zo belangrijk zijn natuurlijk.

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:04:
Indd overkill is het zeker niet, als je een kaart hebt die nu overal maar net 50 fps gemiddeld geeft op ultra dan die je er ook niet lang mee. Tenzij de instellingen niet zo belangrijk zijn natuurlijk.
Jep, je kan er weer even de komende jaren mee door, en anders heb je de optie om FXAA ipv bijvoorbeeld 4xMSAA (of 8x / 16xQ-CSAA) te gebruiken als de minimale fps onder de 35 komt.
IQ moet wel zo hoog mogelijk, bij FXAA lever je weer iets IQ in door de wat blurry/AntiAliased Textures.
Een andere optie was wachten op de GTX770 big kepler (GK110), maar dat is weer net iets te overkill en ws. minder energie-efficiënt.

Verwijderd

Waar eet SSAA nu eingelijk de performance weg, is dat nu het geheugen of de GPU?

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:41
bitshape schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:42:
Die had ik ook besteld (MSI GTX660 OC) maar ik wilde echt een stille GPU in het systeem en er wat langer mee kunnen doen (+3jr), daarom de order omgezet naar een Asus GTX670 DC2
He? Ik heb sinds kort die MSI GTX660 OC, en deze kaart is juist stil. Daar had je het dus niet voor hoeven laten. Ik vraag me af of een 670 voldoende is voor 3+ jaar. Zodra in ~2014 de eerste "xbox720" games uitkomen zal 2GB VRAM misschien een zware bottleneck worden.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

VSA100_victim schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:44:
[...]

He? Ik heb sinds kort die MSI GTX660 OC, en deze kaart is juist stil.
Ook op full load, waar MSI een fanprofiel gebruikt om de GPU onder de 69 graden te houden?
Ik had na enig verdiepen in de TwinFrozr 3 koelers een naar onderbuikgevoel, sowieso dan liever een 2-slots DCII koeler van Asus.
Ik vraag me af of een 670 voldoende is voor 3 jaar. Zodra in ~2014 de eerste "xbox720" games uitkomen zal 2GB VRAM misschien een zware bottleneck worden.
Volgens mij ben ik één van de weinige die geen BF3, Shogun en überhaupt multiplayer speelt. Een GTX670 is daarom voldoende voor de 1920x1200 res de komende jaren, de huidige OC is 1215MHz gpu en 6408MHz mem met een eigen fanprofiel.
Wel zal ik even MaxPayne3, Crysis & FarCry3 uitproberen. En je hebt tegenwoordig FXAA, AA met miniem prestatieverlies. De Textures-grootte kan ook altijd nog iets verlaagd in te stellen zijn. Dus die 3jr gaat wel goedkomen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bitshape op 27-09-2012 13:00 ]

Verwijderd

In sleeping dogs zie ik iig niet dat het geheugen meer word bij extreme AA settings. Die blijft rond de 900MB gebruik, echter wel een performance drop van bijna 40FPS vergeleken met high AA.

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:41
bitshape schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:55:
Ook op full load, waar MSI een fanprofiel gebruikt om de GPU onder de 69 graden te houden?
In idle draaien de fans op 30%: Bij normaal gamen met adaptive vsync gaan ze maximaal tot 41%. Na 7 minuten MSI kombustor tot 45%: Dan is de GPU 66-67 graden (bij een kamertemperatuur van 22 graden).

Mijn ervaring is dat de fans van 30-42% muisstil zijn. 43-46% wordt het hoorbaar maar niet hinderlijk. Daarboven is het echt een irritant stofzuiger geluid.
Dit alles heb ik echter getest met de speakers uit, dus als je normaal aan het gamen bent zal je de fans nog veel minder horen.
Volgens mij ben ik één van de weinige die geen BF3, Shogun en überhaupt multiplayer speelt.
Ik ook. _/-\o_
Een GTX670 is voldoende voor de 1920x1200 res de komende jaren, de huidige OC is 1215MHz gpu en 6408MHz mem met een eigen fanprofiel.
Wel zal ik even MaxPayne3, Crysis & FarCry3 uitproberen. En je hebt tegenwoordig FXAA, AA met miniem prestatieverlies. De Textures-grootte kan ook altijd nog iets verlaagd in te stellen zijn. Dus die 3jr gaat wel goedkomen. ;)
Tja, de settings kan je altijd omlaag gooien. Maar daar heb je denk ik die 670 niet voor gekocht. :) Als de xbox "720" bijvoorbeeld 4GB shared memory krijgt, kan ik me voorstellen dat de nieuwste games zomaar 3GB texturepacks krijgen.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

• SpitfireNL
Nu heb ik laatst een MSI GTX670 PE gekocht. Ik heb mijn normale monitor die een standaard DVI plug heeft aangesloten. Maar nu wilde ik een 2e monitor aansluiten die een aantal jaar ouder is en alleen een VGA (d-sub) aansluiting heeft. Kom ik er dus achter dat dit niet werkt met een standaard VGA-to-DVI adapter.
Mijn videokaart heeft dus nog een 2e DVI aansluiting maar die is net ietsjes anders waardoor mijn adapter dus er niet op past. En dan heb ik nog een Display-port.

Op welke aansluiting, de rare DVI of de Displayport, moet ik nu mijn 2e monitor aansluiten?
Waarom is die 2e DVI aansluiting op mijn videokaart geen standaard DVI aansluiting? Waar is een displayport precies voor bedoeld? Heeft vast iets met Vision surround te maken maar waarom zijn die aansluitingen dan niet normale DVI's?

Mijn HDMI aansluiting heb ik mijn TV al op aangesloten dus die is ook al bezet.

- Mijn PC -

• naaitsab
SpitfireNL schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:04:
Nu heb ik laatst een MSI GTX670 PE gekocht. Ik heb mijn normale monitor die een standaard DVI plug heeft aangesloten. Maar nu wilde ik een 2e monitor aansluiten die een aantal jaar ouder is en alleen een VGA (d-sub) aansluiting heeft. Kom ik er dus achter dat dit niet werkt met een standaard VGA-to-DVI adapter.
Mijn videokaart heeft dus nog een 2e DVI aansluiting maar die is net ietsjes anders waardoor mijn adapter dus er niet op past. En dan heb ik nog een Display-port.

Op welke aansluiting, de rare DVI of de Displayport, moet ik nu mijn 2e monitor aansluiten?
Waarom is die 2e DVI aansluiting op mijn videokaart geen standaard DVI aansluiting? Waar is een displayport precies voor bedoeld? Heeft vast iets met Vision surround te maken maar waarom zijn die aansluitingen dan niet normale DVI's?

Mijn HDMI aansluiting heb ik mijn TV al op aangesloten dus die is ook al bezet.
Bij de kaart zat een gewone DVI-VGA adaptor, prik die erin.
Afbeeldingslocatie: http://www.right-products.com/E-Sales/DVI_Cables/DVI_to_VGA_Adapter_1.jpg

Als die ook niet past, wissel dan je 1e monitor om met je 2e monitor en stel de boel in windows goed in(hoofdmonitor) en klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door naaitsab op 29-09-2012 15:10 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

• SpitfireNL
Die zat dus niet in mijn doos.

En dat probeer is dus ook te zeggen. Die DVI adapter past niet op de 2e DVI aansluiting die op mijn videoklaart zit. Die 2e DVi aansluiting heeft 2 extra kleine pinnetjes waardoor er geen normale DVI stekker op past.

Edit: Ik zie nu iets. Ik denk dat ik ze gewoon moet omdraaien. Ga ik nu proberen.
Heb nog wel een oude adapter liggen maar past dus niet op de onderste DVI, wel op de bovenste DVI ;)

[ Voor 105% gewijzigd door SpitfireNL op 29-09-2012 15:18 ]

- Mijn PC -

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Er is waarschijnlijk maar 1 slot waar een dvi-vga adapter past, dan je nieuwere monitor op het andere dvi slot aansluiten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• naaitsab
SpitfireNL schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:11:
Die zat dus niet in mijn doos.

En dat probeer is dus ook te zeggen. Die DVI adapter past niet op de 2e DVI aansluiting die op mijn videoklaart zit. Die 2e DVi aansluiting heeft 2 extra kleine pinnetjes waardoor er geen normale DVI stekker op past.

Edit: Ik zie nu iets. Ik denk dat ik ze gewoon moet omdraaien. Ga ik nu proberen.
Die blokkies kan je voor een prikkie van markplaats/vraag en aanbod afhalen.

Je kunt ook opzoek naar een DVI-D naar VGA adaptor, die adaptor past wel in die bovenste aansluiting. Maar als je monitor zo oud is dat ie enkel VGA ondersteund lijkt me de overstap naar een nieuwe geen overbodige luxe ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:19:
[...]

Die blokkies kan je voor een prikkie van markplaats/vraag en aanbod afhalen.

Je kunt ook opzoek naar een DVI-D naar VGA adaptor, dat blokje past wel in die bovenste aansluiting. Maar als je monitor zo oud is dat ie enkel VGA ondersteund lijkt me de overstap naar een nieuwe geen overbodige luxe ;)
Nieuwe scherm valt wel echt aan te raden. Wel moeten we allen blij zijn dat ze alsnog DVI-D to VGA blokjes meeleveren.

• SpitfireNL
Tja.. een 2e scherm is maar een leuke bijkomst. Normaal gebruik ik maar 1 scherm. Het 2e scherm is alleen om op te skypen zodat ik op scherm 1 nog gewoon tegelijk fullscreen kan gamen. En met scherm 2 op VGA kan je nog steeds perfect skypen :P dus daar ga ik geen nieuw monitor voor aanschaffen.
Dan vernieuw ik nog liever scherm 1 naar een nieuwere want die is inmiddels ook al 5 jaar oud maar werkt nog super.
Ik ben al gewoon blij dat ik een nieuwe videokaart heb zodat ik de nieuwste spellen toch kan spelen. En ik moet prioriteiten stellen, volgende week eerst maar eens mijn allereerste NAS installeren die ik in bestelling heb staan. O-)

[ Voor 21% gewijzigd door SpitfireNL op 29-09-2012 15:43 ]

- Mijn PC -

SpitfireNL schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:11:
Heb nog wel een oude adapter liggen maar past dus niet op de onderste DVI, wel op de bovenste DVI ;)
De ene is DVI-D (digitaal) en de andere DVI-I (analoog en digitaal).
Phntm schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:28:
[...]

Nieuwe scherm valt wel echt aan te raden. Wel moeten we allen blij zijn dat ze alsnog DVI-D to VGA blokjes meeleveren.
Die bestaan niet en kunnen niet bestaan, zoiets kun je alleen met een actieve converter omzetten. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Zouden jullie graphic experts hier even willen mee kijken? Ik kom er niet uit:
Keuze voor hoge resolutie, of hoge freq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Robin198 schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:43:
Zouden jullie graphic experts hier even willen mee kijken? Ik kom er niet uit:
Keuze voor hoge resolutie, of hoge freq?
Die hard gaming -> 1080p@120hz
Overige doeleinden -> 2560x1440@60hz

Ik heb niks met 3D (120hz nodig) en het verschil tussen 60 en 120hz komt bij mij toch op de 2e plaats t.o.v. een hogere resolutie. Als je een 27" met 1440p zoekt zou ik de volgende monitor aanraden
pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 Zwart zelf in gebruik uitermate tevreden over
of
pricewatch: Dell U2713HM Zilver, Zwart nieuwere model, niet beter wel stuk zuiniger qua stroom.
Heb namelijk die Samsung in actie gezien, die viel me tegen voor dat geld.
[/offtopic]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik heb op het moment 1 Samsung 1080p scherm en 1 packard bell 1680x1050 scherm op mijn GTX670 aangesloten. Dat werkt perfect, alleen knippert mijn primaire scherm (Samsuing 1080p) om de 5 minuten. En soms duurt het wat langer. Iemand enig idee wat het kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Mosin schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:46:
Ik heb op het moment 1 Samsung 1080p scherm en 1 packard bell 1680x1050 scherm op mijn GTX670 aangesloten. Dat werkt perfect, alleen knippert mijn primaire scherm (Samsuing 1080p) om de 5 minuten. En soms duurt het wat langer. Iemand enig idee wat het kan zijn ?
Hoe oud is de Samsung?
Wat zeker is, is dat er waardeloze condensatoren inzitten die na een tijdje de geest geven. Knipperend scherm is 1 van de (begin-) indicatoren. Het gaat dan om de elco's op het voedingsbord en bij ccfl ook het inverterbord.
Op de site Badcaps.net is veel info te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door bitshape op 30-09-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mosin schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:46:
Toch even voor de zekerheid, welk merk GTX 670 heb je? Reference of een ander PCB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
@ Bitshape
De Samsung heb ik pas 2 maanden en toen ik hem op 1 scherm had aangesloten knipperde hij niet.

@XanderDrake
Ik heb een MSi GTX670/OC die heeft een reference pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mosin schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:03:
@XanderDrake
Ik heb een MSi GTX670/OC die heeft een reference pcb.
Ik ken em ;) Check mijn specs.

Ik heb er iig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Hallo menschen.

Zijn er mensen die veelvuldig gebruik maken van nV Inspector icm hun GTX600 kaart?

Ik krijg het maar niet voor elkaar om AA (SGSSAA (Sparse Grid Supersampling AA)) te forceren in Alice Madness Returns en Deus Ex: Human Revolution. En ik vind FXAA en MLAA echt nergens op lijken.

Edit; 306.23 driver trouwens.

[ Voor 56% gewijzigd door Format-C op 07-10-2012 11:10 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 14:41
Heb nu zelf een maandje of twee een Asus GTX680 DC2-O en ben hier zeer tevreden mee. De prestaties zijn voortreffelijk (1080p 120hz) op ArmA 2 na, maar dat ligt meer aan het spel dan aan de kaart. De temperaturen blijven tijdens het spelen van games lekker laag (<60 C) met een fanspeed van 30% (fanprofiel). Ik heb het gevoel dat mijn dataschijven nog meer herrie maken dan de graka wanneer ik een filmpje opstart :9.

Laatst wel echter iets raars meegemaakt. Tijdens het spelen van games valt ineens de kaart uit. Monitoren (2 stuks) geven dan 'no signal' aan en de fans stoppen met draaien. De rest van de PC doet het nog gewoon, want ik kan bijvoorbeeld nog steeds over TeamSpeak praten. Het enige wat helpt is een reboot van de computer.. erg vervelend. Het rare is dat dit bijvoorbeeld niet gebeurde bij 6 uurtjes Furmark terwijl ik sliep, of bij het continue draaien van Heaven.

Wat dingetjes geprobeerd zoals drivers opnieuw installeren (en ook oudere versies), kaart underclocken, andere kabels van m'n voeding gebruiken en de monitoren op andere aansluitingen op de kaart (DVI-d ipv Displayport en HDMI ipv DVI van het tweede scherm). Helemaal geen verandering te vinden, terwijl mijn oude GTX260 het gewoon prima doet. Overigens heb ik natuurlijk ook de temperaturen, GPU/RAM belasting en het voltage in de gaten gehouden. Op het moment van uitvallen zijn er geen aparte waarden af te lezen. Geen dipjes in performance/spanning en ook juist geen pieken.

Heb het kaartje toen een schop gegeven richting Alternate waar ze de kaart 'uitvoerig' hebben getest (niet dus), maar niets konden vinden. Goh, ik ook niet na uren lang stresstests en benchmarks gedraaid te hebben zonder dat het probleem zich voordoet, maar goed.

Ik heb de kaart inmiddels weer in mijn bezit en heb afgelopen weekend maar wat zitten Tweaken(tm) met het overclocken van de graka.. en daar vond ik bij toeval de oplossing. Simpelweg het verhogen van de Power Target van 100 naar 110% is genoeg om het probleem op te lossen, hoewel de kaart nooit in de buurt is geweest van de 100% tijdens het gamen.

Met deze oplossing ben ik de Power Target nog maar eens goed in de smiezen gaan houden. Eerst heb ik deze weer terug gezet op 100% en ben er zodoende achter gekomen dat wanneer deze over de 65% heen gaat de kaart uitvalt :S. Maar wanneer een Furmark of Heaven benchmark 80+ trekt, komt het niet voor. Vaag? Nou en of. Ik heb nu sinds het weekend met 110% Power Target echter geen uitval meer gehad, en ik hoop dat dit ook zo blijft.

De kaart draait ondertussen ook 100% stabiel op 1160MHz core/1239MHz boost (+140) en 6502MHz (+250) op het geheugen, met een Power Target van 120% (is met 100% ook stabiel in Heaven, maar niet in games). Zie hier de Heaven score (2290). Ik heb eerlijk gezegd geen idee op welke settings T.net Heaven draait tijdens benchmarks, maar ik vond deze instellingen wel redelijk.

Ter afsluiting nog een vraagje voor de kenners: De kaart loopt nu stabiel op de hiervoor genoemde specs, maar komt weinig hoger. Dit terwijl de Power Target nog niet wordt gehaald (max is 80 vs 100%). Is de enige mogelijkheid om hoger te klokken het aanpassen van het voltage d.m.v. een BIOS flash of zijn er nog andere mogelijkheden? Het flashen van de BIOS gaat mij (nu) te ver, aangezien de behaalde overclock nu al weinig uitmaakt in games op 1080p 120Hz. Dan zou het alleen voor het benchen zijn, en dat maakt mij persoonlijk dan weer weinig uit :+ .

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
En waar vind je de power target dan terug die optie ? is dat in een asus toon ofzo of in de nvidia software ? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag gedoe, mijn dc2o kan wel zonder aan de powertarget te zitten op +140 core en + 200 memory gewoon alle games draaien. Misschien is er toch wat mis want daar bij die winkel snappen ze er sowieso toch weinig van het testen. Hij hoord niet uit te vallen maar terug te klokken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nixy schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:42:
Laatst wel echter iets raars meegemaakt. Tijdens het spelen van games valt ineens de kaart uit. Monitoren (2 stuks) geven dan 'no signal' aan en de fans stoppen met draaien. De rest van de PC doet het nog gewoon, want ik kan bijvoorbeeld nog steeds over TeamSpeak praten. Het enige wat helpt is een reboot van de computer.. erg vervelend. Het rare is dat dit bijvoorbeeld niet gebeurde bij 6 uurtjes Furmark terwijl ik sliep, of bij het continue draaien van Heaven.
Bij welke games heb je dit probleem?
Heb het kaartje toen een schop gegeven richting Alternate waar ze de kaart 'uitvoerig' hebben getest (niet dus), maar niets konden vinden. Goh, ik ook niet na uren lang stresstests en benchmarks gedraaid te hebben zonder dat het probleem zich voordoet, maar goed.
Met welke voeding hebben ze daar getest? Jouw eigen voeding of hun testvoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilith0206
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09 09:19
Nixy schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:42:
Zoals al eerder werd vermeld met de vraag naar je voeding. Ik denk dat op bepaalde momenten je grafische kaart/systeem meer stroom vraagt dan er gegeven kan worden. Sommige ingame situaties willen nogal hectisch zijn en veroorzaken een korte powerdraw die hoger dan normaal is. Na mij gevoel klinkt het als so een situatie.

Nu nog een vraagje. Momenteel speel ik met een SLI GTX 560 Ti (2gb/oc) van MSI is er meerwaarde om over te stappen naar een GTX680 of 690 of zal het verschil nihil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
De hele handel draait op een Corsair TX750W voeding, dus ik denk niet dat een tekort aan vermogen is. 750W is overkill, maar op het moment van aanschaf was de 650W versie niet leverbaar ;) Maar wat dan nog steeds raar is, is dat er wel een stabiele overclock gehaald kan worden zonder problemen, maar dat op stock (of zelfs underclocked) de kaart uitvalt?
tweaker2010 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:04:
Bij welke games heb je dit probleem?
Verschillende games. Skyrim, Battlefield 2 (ja twee, niet drie), Counter Strike: Global Offensive, Civilization 5, Company of Heroes. Maar games zoals ArmA2, Diablo 3, Sins of a Solar Empire en Black Mesa hebben het weer niet.
Met welke voeding hebben ze daar getest? Jouw eigen voeding of hun testvoeding?
Met hun eigen testvoeding. Ja, dit laat mijn voeding als mogelijke boosdoener, maar dat is hoe dan ook vaag.
JayJay schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:41:
En waar vind je de power target dan terug die optie ? is dat in een asus toon ofzo of in de nvidia software ? :$
In elk willekeurig tooltje waarmee je je graka kan overclocken. Nvidia Inspector, Asus zijn tooltje, MSI Afterburner, EVGA's eigen programmaatje. Dat soort dingen.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de drivers al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zelfde geldt voor msi afterburner of Asus gpu tweak?

Wat zijn de gpu voltage's via GPU-Z als je gaat gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Drivers was eigenlijk het eerste waar ik aan heb gezeten. Nieuwste versie opnieuw geïnstalleerd. Oudere versie geprobeerd, no joy. Dat Asus GPU tweak had ik niet eens op de PC staan tot ik de kaart terug ging clocken.

Ik zal vanavond wel eens kijken wat GPU-Z zegt over de voltages. Ik dacht dat de 12V altijd rond de 11.8V hangt, en VDDC rond de 1V zit, maar dit zeg ik uit geheugen. Hang me er niet aan op :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zette net mijn DC2o 0p 69% en hij klockt dan heel af en toe terug van 1110mhz naar 1090 mhz op stukken waar de fps van 60 naar 100+ schieten met BF3. Ook al geprobeerd om alleen de powerlimit naar 69% te zetten, valt hij dan uit bvb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Heb nu mijn Lightning binnen draait 1250mhz.....
Vind het een stuk fijner gamen in BF3 met 1 kaart dan 2 (580 SLI)
Ook geen last meer van Microstutters.

Verbaasd me nog hoe snel zo'n 680 is en gewoon ff een conquest map open knalt met 60 fps met alles er op en eraan. Aan de andere kant... ik baal er van dat AMD geen stevige concurrentie is en Nvidia niet gewoon meteen met de GK110 kwam.

Ik kon ook een keer voor de 7970 gaan maarja heb toch al 3d brillen van nvidia dus beetje onzinnig.
Aan een kant ben ik blij aan de andere kant koop ik meteen een GK110 als die komt, nog meer performance is van harte welkom :+

[ Voor 116% gewijzigd door A87 op 10-10-2012 22:57 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:05:
Ik zette net mijn DC2o 0p 69% en hij klockt dan heel af en toe terug van 1110mhz naar 1090 mhz op stukken waar de fps van 60 naar 100+ schieten met BF3. Ook al geprobeerd om alleen de powerlimit naar 69% te zetten, valt hij dan uit bvb?
Heb het gisteren niet kunnen testen, maar het maakt niet heel veel uit denk ik. Ondanks dat de kaart op 120% staat komt het verbruik niet boven de 70% (v.d. 100) in Heaven, en niet boven de 95% (v.d. 100) in Furmark. Het is niet zo dat je kaart meer gaat verbruiken als je de PT omhoog zet.. het staat de kaart alleen vrij om dit te doen als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nixy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:57:
[...]

Heb het gisteren niet kunnen testen, maar het maakt niet heel veel uit denk ik. Ondanks dat de kaart op 120% staat komt het verbruik niet boven de 70% (v.d. 100) in Heaven, en niet boven de 95% (v.d. 100) in Furmark. Het is niet zo dat je kaart meer gaat verbruiken als je de PT omhoog zet.. het staat de kaart alleen vrij om dit te doen als het nodig is.
Maar jou'n kaart had toch problemen als je ging overklocken met powertarget op 100, of is dat inmiddels verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Hij valt soms uit op stock (en underclocked) als je de Power Target op 100 laat staan, terwijl je nooit dat verbruik haalt tijdens gamen. Het verhogen van de Power Target lost het op (en laat me ook overclocken) dus dat is prima toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij persoonlijk zou dat uitvallen niet prima zijn, betekent toch at er iets niet goed is lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Gisteren de nieuwe drivers voor de kaarten uit met de komst van de 650 Ti.

306.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Is er iemand die flink heeft geexpirimenteerd met het geheugen overklokken van de GTX660Ti (of misschien andere GTX6xx kaart? En wie kan me er iets over vertellen. Is er een bepaalde sweetspot? Als ik met mijn core op 1334 en mem op 6700Mhz 3DMark11 draai scoor ik 9315, als ik 1334 core, en 6900 mem draai scoor ik 9340. Dat lijkt de moeite dus niet echt waard te zijn...

Tevens vraag ik me af hoe het zit met de boost tov de maximale power limit.

Ik heb een MSI 660TI PE en die boost naar 1334MHz @ 114% Power Limit. Ik wil echter hoger. :P Als ik de powerlimit hoger dan 114% wil zetten... Kan dat ergens mee? :)

Als ik de core op 1100MHz klok boost hij naar 1334MHz, als ik de core op 1150MHz zet ook. Ik wil eigenlijk dat ie naar 1400MHz gaat boosten. :)

Nu lees ik hier en daar dat de powerlimit van de MSI GTX660Ti PE out of the box (via BIOS) al 7% hoger ligt dan default, dus dit zou betekenen dat mijn kaart als ik hem op 114% zet, eigenlijk op 121% staat.

Iemand die dit weet? :D

Ik heb nu trouwens die 310.33 beta driver erop staan, en wat mij opvalt is dat de fan harder draait, en de kaart koeler draait tov 306.23. IK dacht dat de fanspeed door de BIOS van de kaart geregeld werd, en niet door drivers van nVidia?!

Als nV ervoor zorgt dat een GTX6xx kaart onder de 70C blijft klokt hij minder snel terug. Dit zou kunnen verklaren dat deze 310 driver per definitie sneller is dan de 306 driver. Puur door de fanspeed tov de temps waarbij de kaart gaat throttelen. Of zou dit niet zo zijn? ;)

Dit zou natuurlijk wel een handig trucje kunnen zijn om de kaart langer op max clocks te laten draaien zonder throttelen?

Misschein ga ik mijn kaart zo eens even testen op default settings met diverse drivers om te kijken hoe dit precies zit.

[ Voor 58% gewijzigd door Format-C op 27-10-2012 09:36 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum