Heb nu zelf een maandje of twee een Asus GTX680 DC2-O en ben hier zeer tevreden mee. De prestaties zijn voortreffelijk (1080p 120hz) op ArmA 2 na, maar dat ligt meer aan het spel dan aan de kaart. De temperaturen blijven tijdens het spelen van games lekker laag (<60 C) met een fanspeed van 30% (fanprofiel). Ik heb het gevoel dat mijn dataschijven nog meer herrie maken dan de graka wanneer ik een filmpje opstart

.
Laatst wel echter iets raars meegemaakt. Tijdens het spelen van games valt ineens de kaart uit. Monitoren (2 stuks) geven dan 'no signal' aan en de fans stoppen met draaien. De rest van de PC doet het nog gewoon, want ik kan bijvoorbeeld nog steeds over TeamSpeak praten. Het enige wat helpt is een reboot van de computer.. erg vervelend. Het rare is dat dit bijvoorbeeld niet gebeurde bij 6 uurtjes Furmark terwijl ik sliep, of bij het continue draaien van Heaven.
Wat dingetjes geprobeerd zoals drivers opnieuw installeren (en ook oudere versies), kaart underclocken, andere kabels van m'n voeding gebruiken en de monitoren op andere aansluitingen op de kaart (DVI-d ipv Displayport en HDMI ipv DVI van het tweede scherm). Helemaal geen verandering te vinden, terwijl mijn oude GTX260 het gewoon prima doet. Overigens heb ik natuurlijk ook de temperaturen, GPU/RAM belasting en het voltage in de gaten gehouden. Op het moment van uitvallen zijn er geen aparte waarden af te lezen. Geen dipjes in performance/spanning en ook juist geen pieken.
Heb het kaartje toen een schop gegeven richting Alternate waar ze de kaart 'uitvoerig' hebben getest (niet dus), maar niets konden vinden. Goh, ik ook niet na uren lang stresstests en benchmarks gedraaid te hebben zonder dat het probleem zich voordoet, maar goed.
Ik heb de kaart inmiddels weer in mijn bezit en heb afgelopen weekend maar wat zitten Tweaken(tm) met het overclocken van de graka.. en daar vond ik bij toeval de oplossing. Simpelweg het verhogen van de Power Target van 100 naar 110% is genoeg om het probleem op te lossen, hoewel de kaart nooit in de buurt is geweest van de 100% tijdens het gamen.
Met deze oplossing ben ik de Power Target nog maar eens goed in de smiezen gaan houden. Eerst heb ik deze weer terug gezet op 100% en ben er zodoende achter gekomen dat wanneer deze over de 65% heen gaat de kaart uitvalt

. Maar wanneer een Furmark of Heaven benchmark 80+ trekt, komt het niet voor. Vaag? Nou en of. Ik heb nu sinds het weekend met 110% Power Target echter geen uitval meer gehad, en ik hoop dat dit ook zo blijft.
De kaart draait ondertussen ook 100% stabiel op 1160MHz core/1239MHz boost (+140) en 6502MHz (+250) op het geheugen, met een Power Target van 120% (is met 100% ook stabiel in Heaven, maar niet in games). Zie
hier de Heaven score (2290). Ik heb eerlijk gezegd geen idee op welke settings T.net Heaven draait tijdens benchmarks, maar ik vond deze instellingen wel redelijk.
Ter afsluiting nog een vraagje voor de kenners: De kaart loopt nu stabiel op de hiervoor genoemde specs, maar komt weinig hoger. Dit terwijl de Power Target nog niet wordt gehaald (max is 80 vs 100%). Is de enige mogelijkheid om hoger te klokken het aanpassen van het voltage d.m.v. een BIOS flash of zijn er nog andere mogelijkheden? Het flashen van de BIOS gaat mij (nu) te ver, aangezien de behaalde overclock nu al weinig uitmaakt in games op 1080p 120Hz. Dan zou het alleen voor het benchen zijn, en dat maakt mij persoonlijk dan weer weinig uit

.
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.