• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Maar dit is de achterkant en heb geen backplate. Zat ook echt onder dat metalen beugeltje.

Maargoed, beter blijft de kaart het doen en gaat het niet met de tijd echt de kaart aantasten ofzo.

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Goed ik heb mijn gigabyte gtx670 kaartjes nu een paar weken en elke keer verbaast het mij weer hoe stil de windforce 3 koeler is. Ik heb momenteel mijn case openstaan (wacht al weken op een dvd speler lol) en kan beide koelers bijna niet horen. Verder blijft de temperatuur van de kaarten onder de 55c tijdens het spelen van BF3. Komende van een single GTX 460 moet ik zeggen dat mijn SLI setup games beestachtig goed draait en ik verwacht dat dit ook wel even zo zal blijven:)

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Zarrack schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:15:
[...] moet ik zeggen dat mijn SLI setup games beestachtig goed draait [...]
heb je al wat benchmarks gedaan? bijv. 3dmark'11?

d:)b

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Weet iemand toevallig wanneer ze de pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5 weer gaan krijgen? Ik heb nog tijd zat om te wachten maar ik wacht nu al bijna een maand en hij is nog steeds nergens te verkrijgen. Best wel jammer aangezien de DCII cooler toch vaak het beste uit de tests komt.

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

SniperFox schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:28:
Weet iemand toevallig wanneer ze de pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5 weer gaan krijgen? Ik heb nog tijd zat om te wachten maar ik wacht nu al bijna een maand en hij is nog steeds nergens te verkrijgen. Best wel jammer aangezien de DCII cooler toch vaak het beste uit de tests komt.
Ik zou er niet op wachten en gewoon een gigabyte met WF3 nemen.

Spielerei...

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:32
el-jorge schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:32:
[...]

Ik zou er niet op wachten en gewoon een gigabyte met WF3 nemen.
Of de MSI GTX 670 Power Edition, die bevalt mij zelf ook zeer goed. :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
MrJayMan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:27:
[...]

heb je al wat benchmarks gedaan? bijv. 3dmark'11?
Heb even wat benchmarks gedaan op stock settings:

3dmark11
Afbeeldingslocatie: http://i1265.photobucket.com/albums/jj501/Ruben_Berg/9dff8a7c.jpg

3dmark Vantage
Afbeeldingslocatie: http://i1265.photobucket.com/albums/jj501/Ruben_Berg/6e6d4782.jpg

Plaatjes zijn wat vervelend qua formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Zarrack schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:01:
[...]

Heb even wat benchmarks gedaan op stock settings:

3dmark11
[afbeelding]

3dmark Vantage
[afbeelding]

Plaatjes zijn wat vervelend qua formaat.
dikke 15k aan punten, wow! denk niet dat ik dat kan toppen met mn triple gtx580.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Heb je hier wat aan? http://www.pixmania.nl/nl...rce-gtx-670-directcu.html

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Vraag, heb destijds een ATI HD6990 gekocht voor Skyrim. Lang verhaal kort, ben het gestotter spuugzat. Heb omdat ik 2560x1440 draai mn oog op de GTX690 laten vallen. Heb een simpele vraag voor iemand met deze kaart/resolutie, heeft deze kaart last van gestotter in de grotten? Bvd!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
http://www.nvidia.com/object/physx_faq.html

Is Physx een reden voor jullie om voor Nvidia te kiezen? Werkt Physx bij ieder spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
Versteegrob schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:51:

Is Physx een reden voor jullie om voor Nvidia te kiezen? Werkt Physx bij ieder spel?
Nee, en physX zit wel in een hoop spellen, alleen wordt daar meestal alsnog gebruik gemaakt van de cpu, niet de videokaart, er zijn maar een klein aantal spellen waar je extra eyecandy aan kan zetten die gebruikt maakt van de videokaart.
Wikipedia: PhysX

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:51:

Ja zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
http://www.evilgamerz.com...dia's-PhysX-effecten.html
Hier is het verschil wel erg groot/mooi. Dus met AMD is het zonder explosies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie installeert ook de beta updates van nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haarbal schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:57:
[...]

Nee, en physX zit wel in een hoop spellen,
Dat is Physics geen PhysX.
Hoe kom je daar bij. PhysX zit in heel weinig games, volgens mij niet eens in één moderne noemenswaardige game.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je toch eens wat beter zoeken, en vooral lezen
Hij vroeg trouwens of wij er een redenen voor hebben, sommige wel en sommige niet.
Ik dus wel want speel nog een aantal van die games en er komen nog leuke nieuwe games
uit met gpu physx

Planet site 2 is een nieuwe game met gpu physx is al uit
Borderlands 2 komt nog uit of is al uit.
Metro last knight komt nog uit
The secret world is al uit (net)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhysX is een verschrikkelijke aanfluiting, lees de nieuwstopics maar door. Physics zelf is dat overigens niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:43:
PhysX is een verschrikkelijke aanfluiting, lees de nieuwstopics maar door. Physics zelf is dat overigens niet.
Klopt maar geen redenen om er niet voor te gaan. Je krijgt het gewoon bij je nvidia kaart en er zijn bepaalde dingen die niet met physics zijn te doen met een acceptabele snelheid, die dingen zie je namelijk ook nooit terug in andere games zonder gpu physx vandaar de twijvel. Ja je gaat hEt weer voor onzin uitmaken maar daar ga ik niet op in want het is onzin dat het niet zo iS of misschien kan zijn. En we weten ook dat je niet voor nvidia bent dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
PhysX is zo verkeerd niet voor ontwikkelaars, het is gratis physics middleware, mits je het physX splashscreen aan je spel toevoegt. Als je wat PhysX only effecten toevoegt krijg je zelfs een zak geld van nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ynT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-09 15:45
Ik ben momenteel in het bezit van MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC in SLI opstelling. Is het voor mij gunstig om voor een Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5 te gaan? Ik draai 1920x1080 op een i5 2500k+8GB geheugen. Ik kan de set namelijk verkopen voor ~€300,- en dan de GTX660 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:07
j0ynT schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:46:
Ik ben momenteel in het bezit van MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC in SLI opstelling. Is het voor mij gunstig om voor een Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5 te gaan? Ik draai 1920x1080 op een i5 2500k+8GB geheugen. Ik kan de set namelijk verkopen voor ~€300,- en dan de GTX660 kopen...
Ik zou het persoonlijk doen, waarschijnlijk bijna even snel geen stutter issue's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-08 00:46
Jasper 99 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:56:
[...]

Ik zou het persoonlijk doen, waarschijnlijk bijna even snel geen stutter issue's etc.
Als het goed draait, waarom switchen?
Dan zou ik nog liever 100 erop gooien en voor de GTX 670 gaan, dan heb je tenminste een noemenswaardige performance increase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
j0ynT schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:46:
Ja. Qua performance blijf je ongeveer gelijk. voordeel: minder hitte, power, sli issues, 2 gb, resale value, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hi!

Ik kan de keus maar niet maken tussen de 7970 in crossfire en de 670 in SLI.
Qua prijs liggen ze dichtbij elkaar net zoals de prestaties.

Wat zou nou de reden zijn om voor de 670 te kiezen? De extra effecten zoals Pshyx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke resolutie game je eingelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
De betere drivers van nvidia helpen mij elke keer weer over deze streep. Half jaar geleden weer eens een HTPC met AMD er in gebouwd en na half jaar gebruikers ervaring weet ik meteen weer waarom ik liever nvidia heb.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Mjah, de HTPC bij m'n ouders geeft ook veel minder gedonder nu er een nvidia kaart in zit, die amd driver wil elke keer weer schalen als de tv aan gaat.

Verder weet ik dat bij Arma 2 sli gewoon out of the box werkt en dat dat bij crossfire maar de vraag is.

Maar goed, bij mainstream spellen werkt crossfire meestal ook wel aardig, en als je single gpu gaat met een normale monitor (geen tv) is er niks mis met amd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik overweeg nu om de gewone versie te kopen (die wel leverbaar is) en hem zelf maar over te klokken. Zie ook Solictice in "Aanschaf videokaart GTX 670"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Laatst online: 10:07
Versteegrob schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:30:
Hi!

Ik kan de keus maar niet maken tussen de 7970 in crossfire en de 670 in SLI.
Qua prijs liggen ze dichtbij elkaar net zoals de prestaties.

Wat zou nou de reden zijn om voor de 670 te kiezen? De extra effecten zoals Pshyx?
Bij twijfel tussen crossfire en SLI is vaak SLI de betere keus, echter is resolutie hier ook wel weer belangrijk. Met 3 beeldschermen kan je eventueel beter voor CF gaan. Maar over het algemeen zijn de stutter issue's bij AMD groter en duidelijker dan bij Nvidia! Voor de rest zijn het beide prima kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:48:
Op welke resolutie game je eingelijk?
3 x 1080P dus 5760x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper 99 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:01:
[...]

Bij twijfel tussen crossfire en SLI is vaak SLI de betere keus, echter is resolutie hier ook wel weer belangrijk. Met 3 beeldschermen kan je eventueel beter voor CF gaan. Maar over het algemeen zijn de stutter issue's bij AMD groter en duidelijker dan bij Nvidia! Voor de rest zijn het beide prima kaarten.
Alleen zijn zakt de performance bij nVidia met drie beeldschermen weer harder in, wat de microstuttering ook weer te niet doet. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik bij de hd7970 blijven in cf want zeker op die resolutie gaat dat sneller zijn dan 2 gtx670's
Dan maar geen physx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:44:
[...]

Dan zou ik bij de hd7970 blijven in cf want zeker op die resolutie gaat dat sneller zijn dan 2 gtx670's
Dan maar geen physx
PhysX maakt echt geen reet uit. Hier is vaker over gediscussieerd en er is gewoon er mee getest. Conclusie was dat het helemaal niks uit maakt en dat het verschil minimaal is. PhysX is nooit een reden om een nVidia kaart te kopen want het voegt geen belangrijke waarde aan het component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:33:
[...]

PhysX maakt echt geen reet uit. Hier is vaker over gediscussieerd en er is gewoon er mee getest. Conclusie was dat het helemaal niks uit maakt en dat het verschil minimaal is. PhysX is nooit een reden om een nVidia kaart te kopen want het voegt geen belangrijke waarde aan het component.
Dat heb je dus mis want voor velen heeft het dus wel extra effecten. Dat zie je ook duidelijk terug in een aantal games en tests, dat zie je hier dus ook terug. Zonder is het dan in eens een stuk minder levendig in een aantal games. Het kan natuurlijk zijn dat het voor jou persoonlijk weinig meerwaarde geeft, n dat je denk ik ook niet eens die games speelt?

Ik zelf blijf nu nog even bij nvidia omdat ik er zelf wel meerwaarde in zie, vooral de games die extra effecten mee krijgt. Verder zijn de drivers ook wat beter van nvidia en hebben de kaarten een goede verbruik, prijs prestatie verhouding

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:46:
Dat heb je dus mis want voor velen heeft het dus wel extra effecten. Dat zie je ook duidelijk terug in een aantal games en tests, dat zie je hier dus ook terug. Zonder is het dan in eens een stuk minder levendig in een aantal games. Het kan natuurlijk zijn dat het voor jou persoonlijk weinig meerwaarde geeft, n dat je denk ik ook niet eens die games speelt?

Ik zelf blijf nu nog even bij nvidia omdat ik er zelf wel meerwaarde in zie, vooral de games die extra effecten mee krijgt. Verder zijn de drivers ook wat beter van nvidia en hebben de kaarten een goede verbruik, prijs prestatie verhouding
Heb je ook gekeken welke games het zijn en wat je eventueel mist zonder die effecten ?? Dan kom je echt op een heeel klein lijstje uit als je ook nog de enigzins boeiende games eruit haalt :/

Persoonlijk zou ik gewoon kijken naar wat je speelt/op welke resolutie/welke kaart daarin het beste presteert i.c.m. je budget : Als dat opeens een Intel kaart blijkt te zijn over 5 jaar en je tot nu toe alleen maar ATI en nVidia hebt gehad dan moet dat dan maar :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:03:
[...]

Heb je ook gekeken welke games het zijn en wat je eventueel mist zonder die effecten ?? Dan kom je echt op een heeel klein lijstje uit als je ook nog de enigzins boeiende games eruit haalt :/

Persoonlijk zou ik gewoon kijken naar wat je speelt/op welke resolutie/welke kaart daarin het beste presteert i.c.m. je budget : Als dat opeens een Intel kaart blijkt te zijn over 5 jaar en je tot nu toe alleen maar ATI en nVidia hebt gehad dan moet dat dan maar :D
Klopt indd. Het zijn maar een klein aantal games.
Borderlands straks sowieso, batman delen. Had laatst nog een paar opgenoemd.
Metro 2033 geloof ik trouwens niet want die doet het op de cpu of gpu, dat kun je zelf dan bepalen
en op de gpu is de game dan wel zwaarder als je het nieto op een physx only kaart doet en er zijn ook geen
eens extra effecten.
Maar zoang er games blijven worden ontwikkeld met gpu physx effecten dan kan het toch nuttig blijven.
Ik zie trouwens wel liever dat het gewoon er uit gaat want ik vind het niet eerlijk ook omdat AMD ook vaak aantrekkelijke kaarten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:46:
[...]

Je kan makkelijk verschillende artikelen googlen die allemaal erop wijzen dat PhysX het simpel weg gewoon niet waard is en als iemand een nVidia kaart besluit om te kopen, hij/zij dus niet op PhysX moet letten maar op andere specificaties.

• Avioto
Weet iemand of je Borderlands 2 nog gratis bij een Nvidia kaart krijgt? Ik wil graag een GTX 660ti bestellen, vandaar.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Avioto schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:12:
Weet iemand of je Borderlands 2 nog gratis bij een Nvidia kaart krijgt? Ik wil graag een GTX 660ti bestellen, vandaar.
Kun je even op de nVidia website vinden. Hebben ze volgens mij gewoon op de geforce paginas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:09:
[...]

Alleen zijn zakt de performance bij nVidia met drie beeldschermen weer harder in, wat de microstuttering ook weer te niet doet. :p
Met lage fps haalt nvidia juist een soepeldere gameplay, om dat dan juist de microstuttering minder is.
Verder doet nvidia het ook niet onder op hogere resoluties, enkel komt de hd7970 wat dichter bij en wint
in wat meer games alleen zijn de verschillen erg klein. Ik zelf zou voor SLI gaan op 3 schermen, juist omdat je sowieso al weinig fps hebt en de gameplay dan met sli juist soeplder is. Dit is overgens terug te vinden in
reviews over mgpu en tripplescreen.
Phntm schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:39:
[...]

Je kan makkelijk verschillende artikelen googlen die allemaal erop wijzen dat PhysX het simpel weg gewoon niet waard is en als iemand een nVidia kaart besluit om te kopen, hij/zij dus niet op PhysX moet letten maar op andere specificaties.
Is puur persoonlijk, en dan er nog bij zit het standaard op de kaart dus je kunt er sowieso niets aan doen dat je kaart physx ondersteund. Als je zeg maar games speelt met physx effecten en diegene wil nog een tijdje van die games genieten en of nieuwe gamen met physx effecten wil spelen dan kun je beter wel een nvidia kaart nemen. Google gaat niet vertellen wat mensen persoonlijk wel en niet willen hebben.

Stel je hebt een gtx670 die best een goede prijs prestatie heeft dan is physx ook weer mooi meegenomen
voor de games die er wel zichtbaar gebruik van maken.

PHYSX wekt momenteel ook goed voor de mareting, zoals borderlands die uit komt, en mensen moeten een nieuwe kaart aanschafen die kopen nu automatich sneller een nvidia kaart waar borderlands bij zit, en ook mede omdat die zichtbaar een stuk mooier is met physx. Maar goed dit is puur marketing.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
Heb een MSI 680 twon frozr 3 OC.
In combinatie met 8gb geheugen en een i52500k @ stock.

Nu had ik pak em beet 2 weken geleden standaard 70 fps in bf3 en nu zit ik op gemiddeld 60fps.
in gw2 had ik aldoor heel hoog en zonder ook maar enige anapassing in de graphics zit ik nu rond de 55 fps.

iemand een idee hoe dit kan?

heb dus niks veranderd aan de graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurd er met de klock speed of gpu gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
hmmm zit nu op 77 fps in gw2,

GPU load is max 60%
Klok speed is max 1127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk je niet naar TDP verbruik, power?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:42:
zelf

[...]

Is puur persoonlijk, en dan er nog bij zit het standaard op de kaart dus je kunt er sowieso niets aan doen dat je kaart physx ondersteund. Als je zeg maar games speelt met physx effecten en diegene wil nog een tijdje van die games genieten en of nieuwe gamen met physx effecten wil spelen dan kun je beter wel een nvidia kaart nemen. Google gaat niet vertellen wat mensen persoonlijk wel en niet willen hebben.

Stel je hebt een gtx670 die best een goede prijs prestatie heeft dan is physx ook weer mooi meegenomen
voor de games die er wel zichtbaar gebruik van maken.

PHYSX wekt momenteel ook goed voor de mareting, zoals borderlands die uit komt, en mensen moeten een nieuwe kaart aanschafen die kopen nu automatich sneller een nvidia kaart waar borderlands bij zit, en ook mede omdat die zichtbaar een stuk mooier is met physx. Maar goed dit is puur marketing.
Ik geloof dan dat men een nvidia kaart koopt om Borderlands 2 te krijgen, niet om PhysX. Je spreekt jezelf tegen in je eigen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:42:
[...]

Ik geloof dan dat men een nvidia kaart koopt om Borderlands 2 te krijgen, niet om PhysX. Je spreekt jezelf tegen in je eigen argument.
Nee hoor, ik preek me zelf niet tegen, mensen gaan ook voor een nvidia kaart om hun physx games te kunnen spelen. En dat is ook wel logisch op zich als je de effecten niet wil missen. Dus dan die je het ook voor physx, niets mis mee overgens.

Om borderlands te krijgen, ben je gek als je hem wilt hebbenvia een vga kaart.
De game los is goedkoper

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:14:
[...]

De game los is goedkoper
Waren toen der tijd met BF3 ook genoeg die de BF3 560Ti gekocht hadden hoor ;)

En met Dirt 3 waren er genoeg die de Dirt 3 Sapphire 6950 hadden gekocht

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

yzx schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:14:
[...]

Hij leeft in zijn eigen wereldje van "I am always right."

Nee, physx doesn't matter, not anymore. Serieus kerel, in welk jaar zitten je gedachten nog dat mensen bewust nVidia kopen om PhysX? PhysX is niks meer dan een gimmick, net als Beats audio software op HTC telefoons die natuurlijk ook bijna geen verschil uitmaken voor de geluidseffecten van de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:14:
[...]
De game los is goedkoper
Ehh, ik wil gewoon mijn Nvidia kaart vervangen met een betere Nvidia kaart. De game erbij is mooi meegenomen. En deze kaart was ook nog eens in de aanbieding.
Phntm schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:41:
[...]

Kun je even op de nVidia website vinden. Hebben ze volgens mij gewoon op de geforce paginas.
Thanks, ik heb em besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:25:
[...]

Hij leeft in zijn eigen wereldje van "I am always right."

Nee, physx doesn't matter, not anymore. Serieus kerel, in welk jaar zitten je gedachten nog dat mensen bewust nVidia kopen om PhysX? PhysX is niks meer dan een gimmick, net als Beats audio software op HTC telefoons die natuurlijk ook bijna geen verschil uitmaken voor de geluidseffecten van de speaker.
Zo lang ze games uit brengen met physx effecten. Wat jij persoonlijk vind hoeft een ander nog niet zo te vinden. Er zijn bvb zat mensen die graag physx aan willen hebben in de games die die effecten hebben, want zonder zijn die effecten er niet. Als er geen games meer uitkomen met physx effecten en niet meer worden gespeeld dan heb je helemaal gelijk, maar dat is niet voor iedereen nu het geval.

Dit heeft verder niets me in een eigen wereld leven te maken.
Het is niet zo dat jij vind dat het niet meer nuttig is of nodig dat iedereen dat dan maar vind.

Momenteel willen een aantal mensen vast maar al te graag physx op hun kaart hebben, zodat ze van allen effecten in borderlands 2 kunnen genieten. Dus dat het niet nodig is is bullshit.
yzx schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:14:
[...]

Je weet wel dat ik bedoel dat niemand zo maar een videokaart komt om een spel, of je moet toevallig en niuwe videokaart nodig zijn, dan is het een ander verhaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
ik moet de physx verplicht instaleren anders werken sommige games gewoon niet

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik mag me ook aansluiten bij het nVidia-kamp.
Mijn huidige Club3D HD4870x2 (nooit overgeklokt) is bijna dood, aangezien ik steeds meer artifacts begin te krijgen.
Zowel met cold-boot als na een tijdje in idle-mode in Windows.
Tevens wil de pc, als ik artifacts krijg en de pc dan meestal vastloopt, na een reboot dan niet meer opstarten. Ik krijg dan geen beeld en geen beeps.

Ik heb daarom zojuist maar een EVGA GTX670 besteld.
Zijn ook goede Win8-drivers voor, dus Win8 kan er dan ook mooi op.

Heb er zolang maar een Geforce 8400 in zitten. Zelfs daar zijn Win8-drivers voor heb ik net gezien.
Die zijn er niet eens voor de HD4870x2.....

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
hallo, ik heb eigenlijk vanaf het begin dat ik mijn videokaart heb (msi680gtx) witte strepen tijdens een benchmark of spel over mijn scherm lopen, hele vage strepen van boven naar onder. Is dit het probleem van mijn kaart, mijn beeldscherm (234-EL philips) of de vga kabel icm dvi adapter? temps zijn normaal, en dit is ook op stock settings.

edit: hdmi kabel heeft het euvel verholpen, dit was echter de kabel van de tv, dus moet ik even een kopen. maar als ik een dvi kabel koop zou het ook weg moeten zijn toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Nick112 op 01-09-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 22:35
Ik ben van plan een Gtx 660 Ti te kopen, nou vroeg ik me af of je de
Gigabyte GV-N66TWF2-2GD gewoon kan overclocken naar snelheden van de Gigabyte GV-N66TOC-2GD .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Patbott schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:17:
Ik ben van plan een Gtx 660 Ti te kopen, nou vroeg ik me af of je de
Gigabyte GV-N66TWF2-2GD gewoon kan overclocken naar snelheden van de Gigabyte GV-N66TOC-2GD .
Een chip die de 1250 op turbo niet haalt is een rariteit.
Niet meer betalen voor OC speeds als de cooling hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Hebnu ook de accelero monoplus op mijn reference 670gtx zitten, maar waren bij de andere gebruikers van deze koeler de spacers eigenlijk ook te klein voor deze kaart? De gpu is namelijk hoger dan de spacers bij mij, en als ik tever aandraai komt er een boog in de kaart. Heb 'm nu volgens mij wel goed zitten, maar maak me er wel zorgen over.

De aanslag op mijn kaart was overigens met alcohol gelukkig te verwijderen,

De koeler is wel lekker stil en haalt ongeveer onder stress er 20c vanaf.

Dus nu temps van tussen de 50 en 60c met een fan die op 30~40% fanspeed draait. Mag niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:53:
[...]

Zo lang ze games uit brengen met physx effecten. Wat jij persoonlijk vind hoeft een ander nog niet zo te vinden. Er zijn bvb zat mensen die graag physx aan willen hebben in de games die die effecten hebben, want zonder zijn die effecten er niet. Als er geen games meer uitkomen met physx effecten en niet meer worden gespeeld dan heb je helemaal gelijk, maar dat is niet voor iedereen nu het geval.

Dit heeft verder niets me in een eigen wereld leven te maken.
Het is niet zo dat jij vind dat het niet meer nuttig is of nodig dat iedereen dat dan maar vind.

Momenteel willen een aantal mensen vast maar al te graag physx op hun kaart hebben, zodat ze van allen effecten in borderlands 2 kunnen genieten. Dus dat het niet nodig is is bullshit.
Ik zal het je blijven vertellen totdat je het door je dikke schedel krijg, maar de vraag is of dat wel ooit zal lukken: PhysX is een gimmick, als mensen echt geloven dat PhysX een groot verschil uitmaakt, dan weten ze niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op zondag 02 september 2012 @ 09:11:
[...]

Ik zal het je blijven vertellen totdat je het door je dikke schedel krijg, maar de vraag is of dat wel ooit zal lukken: PhysX is een gimmick, als mensen echt geloven dat PhysX een groot verschil uitmaakt, dan weten ze niet genoeg.
Klopt en mensen willen die gimmick hebben omdat ze anders de gimmick effecten in mames moeten missen.
Ik zal je een voorbeeld laten zien waarom mensen nog wel physx willen hebben.

Zo lang er games zijn die bepaalde effecten heeft dan blijven bepaalde mensen die deze games spelen
voor een nvidia kaart gaan. De mensen die graag de mooie effecten willen blijven zien in een aantal games.
Het maakt in sommige games een groot verschil zoals je kunt zien. Maar zoals blijkt heb je totaal nog nooit wat met physx te maken gehad want je roept eingelijk maar wat uit het niets de hele tijd.

Je krijgt dit indd niet door mijn dikke schedel heen gewoon weg omdat je mis zit want physx heeft wel bepaalde effecten wat je in bepaalde games niet wilt missen of iig de meesten niet die die games spelen.
Dus ja, physx blijft belangrijk voor gamers.

Je kunt natuurlijk blijven ontkennen dat physx niets doet maar dat geldt alleen voor iemand die niet weet wat het is, inhoud en waar het wel gebruikt word.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Maar dit is hetzelfde argument als high en ultra in bf3. Als je niet naar een muur gaat staren boeit het je niet.

Maw je speelt het spel, je kijkt niet naar het spel.

Immo speel liever iets als minecraft met rotte textures om het zo te zeggen dat call of duty of crysis gewoon omdat ik de gameplay van die games niet fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:06:
Maar dit is hetzelfde argument als high en ultra in bf3. Als je niet naar een muur gaat staren boeit het je niet.

Maw je speelt het spel, je kijkt niet naar het spel.

Immo speel liever iets als minecraft met rotte textures om het zo te zeggen dat call of duty of crysis gewoon omdat ik de gameplay van die games niet fijn vind.
In borderlands zijn de verschillen wel degelijk op te merken, als je aan of uit zet
merk je direct op dat het minder leefendig word, dus het doet de gameplay ook minder
als je hem uit zet want dat valt dan erg op. Het gaat hier niet om dingen die je niet op merkt tijden het gamen zoals high en ultra bij bf3, maar juist effecten en opjecten die totaal weg vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sn0wblind schreef op zondag 02 september 2012 @ 03:41:
Hebnu ook de accelero monoplus op mijn reference 670gtx zitten, maar waren bij de andere gebruikers van deze koeler de spacers eigenlijk ook te klein voor deze kaart? De gpu is namelijk hoger dan de spacers bij mij, en als ik tever aandraai komt er een boog in de kaart. Heb 'm nu volgens mij wel goed zitten, maar maak me er wel zorgen over.

De aanslag op mijn kaart was overigens met alcohol gelukkig te verwijderen,

De koeler is wel lekker stil en haalt ongeveer onder stress er 20c vanaf.

Dus nu temps van tussen de 50 en 60c met een fan die op 30~40% fanspeed draait. Mag niet klagen.
Toch de overstap maar gedaan? :)
Ik heb overigens helemaal geen spacers gebruikt, gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken en niet te ver aandraaien.
Heb ook de memory heatsinks niet gebruikt bij deze cooler, die lijm leek mij net wat teveel geklooi.
Had nog wat heatsinks liggen van een Scythe vga-cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
unfor schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:19:
[...]

Toch de overstap maar gedaan? :)
Ik heb overigens helemaal geen spacers gebruikt, gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken en niet te ver aandraaien.
Heb ook de memory heatsinks niet gebruikt bij deze cooler, die lijm leek mij net wat teveel geklooi.
Had nog wat heatsinks liggen van een Scythe vga-cooler.
Maar het is nogal lastig zien of de koeler goed zit vind ik. Nu lijkt het PCB recht te zijn en ik zie de koeler de core aanraken, maar ben er niet zo zeker van omdat ik sowieso een lichte kromming zie door mijn bril :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sn0wblind schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:23:
[...]

Maar het is nogal lastig zien of de koeler goed zit vind ik. Nu lijkt het PCB recht te zijn en ik zie de koeler de core aanraken, maar ben er niet zo zeker van omdat ik sowieso een lichte kromming zie door mijn bril :D
Als jij temps van 50-60c ziet zit ie er perfect op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:14:
[...]

In borderlands zijn de verschillen wel degelijk op te merken, als je aan of uit zet
merk je direct op dat het minder leefendig word, dus het doet de gameplay ook minder
als je hem uit zet want dat valt dan erg op. Het gaat hier niet om dingen die je niet op merkt tijden het gamen zoals high en ultra bij bf3, maar juist effecten en opjecten die totaal weg vallen.
De effecten en objecten in BF3 @ High heb je dus ook in Ultra. Dat is waarop hij doelt. Zo een vid zou alleen dus iemand die totaal geen verstand heeft erin trappen. Iemand die langer dit soort dingen volgt of al wat weet kan makkelijk erachter komen dat wat jij beweert puur uit een hoek van marketing komt van: GEGARANDEERD BETERE KWALITEIT. Terwijl dat zo in de ogen van tweakers net als ons dus dat echt niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik heb sinds kort een GTX 670. (zie ook: productreview: Asus GTX670-DC2-2GD5 review door tweaker2010)
Nu heb ik gelezen dat je deze kaart kunt flashen naar de TOP-versie. Heeft iemand hier ervaringen mee?
http://www.techpowerup.co...s.GTX670.2048.120426.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
unfor schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:24:
[...]

Als jij temps van 50-60c ziet zit ie er perfect op ;)
Wel een verassing, het is niet de mooiste koeler, maar het maakt van de reference kaart wel een fors betere qua stabiele clocks, geluids productie en de temperatuur onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
tweaker2010 schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:23:
Ik heb sinds kort een GTX 670. (zie ook: productreview: Asus GTX670-DC2-2GD5 review door tweaker2010)
Nu heb ik gelezen dat je deze kaart kunt flashen naar de TOP-versie. Heeft iemand hier ervaringen mee?
http://www.techpowerup.co...s.GTX670.2048.120426.html
Lekker manueel overclocken met afterburner of de applicatie die met je kaart komt.
Je komt sowiezo wel verder dan de clocks van een TOP versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:47:
[...]

De effecten en objecten in BF3 @ High heb je dus ook in Ultra. Dat is waarop hij doelt. Zo een vid zou alleen dus iemand die totaal geen verstand heeft erin trappen. Iemand die langer dit soort dingen volgt of al wat weet kan makkelijk erachter komen dat wat jij beweert puur uit een hoek van marketing komt van: GEGARANDEERD BETERE KWALITEIT. Terwijl dat zo in de ogen van tweakers net als ons dus dat echt niet zo is.
Ik zeg ook dat die effecten niet voals in bf3 weg vallen. Lees je wel goed begrijpend?

Dus je wil zeggen dat bepaalde games er niet mooier van worden, blijkbaar nooit mee gemaakt dus als je denkt dat het zo werkt, ik zie dat toch anders hier in een aantal games. En dat verschilt wederom per tweaker of ze het wel of niet interessant vinden, jij maakt er gelijk van dat iedere tweaker de effecten van physx in sommige games willen missen omdat je het toch niet ziet, ja tuurlijk bro wij willen alemaal het zelfde, NOT.
In sommige games geeft het indd een betere kwaliteit. Ik begin me nu ook sterk af te vragen of je wel eens weet wat physx doet in games.

Even een vraagje aan de rest van de tweakers. Geeft physx voor sommige tweakers ook een meerwaarde qua effecten in games, of is het enkel maketing waar niemand wat aan heeft?

En dan er nog bij dat het standaard op de kaart zit dus waarom zou je er geen gebruik van maken als je dat wel kan in bepaalde games?

En ja het is marketing maar dat wil niet zeggen dat het geen nut heeft in een aantal games. Zo is er ook marketing van AMD of intel.

Kom maar eens met bewijs dat PHYSX niet is, en dat alle tweakers het niets vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

unfor schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:13:
[...]
Lekker manueel overclocken met afterburner of de applicatie die met je kaart komt.
Je komt sowiezo wel verder dan de clocks van een TOP versie.
Oke, de koeler is hetzelfde als bij de TOP-versie dus dat zal geen problemen geven.
Zijn er verder nog dingen waar ik met het overklokken rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
tweaker2010 schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:34:
[...]

Oke, de koeler is hetzelfde als bij de TOP-versie dus dat zal geen problemen geven.
Zijn er verder nog dingen waar ik met het overklokken rekening mee moet houden?
Maar wat hierbij wel gevraagd moet worden. Kan hier wel blindelings op vertrouwd worden dat een reference clock videokaart even ver overgeclockt kan worden als een reference OC videokaart?
Sommige OC videokaarten hebben speciaal geselecteerde chips, die als beste van de fabrieksband afrollen, en die clocken daarom verder over en kunnen meer hitte verdragen. Hoe Asus hiermee om gaat weet ik ook niet. Is verschillende tussen de fabriekanten.

Dus om nou te zeggen dat de niet-TOP versie even ver over clockt als de TOP versie (met dezelfde koeler) is niet zonder risico. Het juiste om te zeggen is: veel kans gaat dat wel maar de garantie heb je uiteraard niet.

Edit: Een extra vraagje. Benut een GTX670 de volle bandbreedte van PCI-e versie 3.0 ? Ik wil hem namelijk kopen voor in mijn game-pc quad-core i7 930 socket 1366 met maar PCI-e versie 2.0. En hoop ik dat de PCI-e 2.0 niet de prestaties zal verminderen tegenover 3.0

[ Voor 10% gewijzigd door SpitfireNL op 03-09-2012 09:31 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

SpitfireNL schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:55:
[...]
Edit: Een extra vraagje. Benut een GTX670 de volle bandbreedte van PCI-e versie 3.0 ? Ik wil hem namelijk kopen voor in mijn game-pc quad-core i7 930 socket 1366 met maar PCI-e versie 2.0. En hoop ik dat de PCI-e 2.0 niet de prestaties zal verminderen tegenover 3.0
Mijn moederbord (Asus P8P67) heeft ook geen PCI-e versie 3.0, maar de meeste spellen en drivers maken hier nu toch nog geen gebruik van. Zie ook GTX 670 op PCI Express 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38
SpitfireNL schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:55:
Kijk en beslis zelf zou ik zeggen
Gaat over de 680 maar als je het hele bericht doorleest zie je dat het verschil echt miniem is.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 07:33:
[...]

Ik zeg ook dat die effecten niet voals in bf3 weg vallen. Lees je wel goed begrijpend?

Dus je wil zeggen dat bepaalde games er niet mooier van worden, blijkbaar nooit mee gemaakt dus als je denkt dat het zo werkt, ik zie dat toch anders hier in een aantal games. En dat verschilt wederom per tweaker of ze het wel of niet interessant vinden, jij maakt er gelijk van dat iedere tweaker de effecten van physx in sommige games willen missen omdat je het toch niet ziet, ja tuurlijk bro wij willen alemaal het zelfde, NOT.
In sommige games geeft het indd een betere kwaliteit. Ik begin me nu ook sterk af te vragen of je wel eens weet wat physx doet in games.

Even een vraagje aan de rest van de tweakers. Geeft physx voor sommige tweakers ook een meerwaarde qua effecten in games, of is het enkel maketing waar niemand wat aan heeft?

En dan er nog bij dat het standaard op de kaart zit dus waarom zou je er geen gebruik van maken als je dat wel kan in bepaalde games?

En ja het is marketing maar dat wil niet zeggen dat het geen nut heeft in een aantal games. Zo is er ook marketing van AMD of intel.

Kom maar eens met bewijs dat PHYSX niet is, en dat alle tweakers het niets vinden?
Je spreekt je zelf weer tegen. JIJ vindt dat het spel er mooier van wordt, niet ik. Je hebt het over begrijpend lezen terwijl jij dat zelf niet eens doet. Een gigantische post typen lukt je wel, maar niet zonder taal- en spelfouten. En nogmaals, je spreekt je zelf meerdere malen tegen en je geeft het niet toe, dat vind ik echt leuk aan jou. Dit blijft gewoon een loop. Er zijn andere users in deze topic een aantal pagina's terug die duidelijk hebben gezegd dat PhysX werkelijk niks toevoegd en het niet waard is, jou dikke schedel is duidelijk de oorzaak van het niet goed begrijpen. En waarom vergelijk je de marketing van AMD en Intel met de marketing van PhysX? Ik zie wel degelijk een verschil wat Intel en AMD met hun processor duidelijk willen maken in performance, maar wat PhysX aanbied in performance(Op grafisch gebied) is niet bepaald iets schokkends of echt relevant aan de keus van een individu als zij/hij een nVidia kaart wilt kopen. Dat is puur onzin.

TL;DR: Puur onzin, gebruik de search functie om in dit hele topic posts uit te pikken die over PhysX gaan, anders heel GoT. Daar ben je wel voor een tijdje mee zoet.
naaitsab schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:03:
[...]

Kijk en beslis zelf zou ik zeggen
Gaat over de 680 maar als je het hele bericht doorleest zie je dat het verschil echt miniem is.
Exact de reden dat ik mijn Asus P8P67 Deluxe heb gehouden. Dat extra beetje performance was het dus niet echt waard. (3.0)

[ Voor 11% gewijzigd door Phntm op 03-09-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerel dat bedoel ik toch al de hele tijd te zeggen dat het niet voor iedereen wat uit maakt en voor een aantal mensen ook wel. Dit zijn juist de persoonlijke redenen, van vind ik het wel of niet belangrijk en ja er zijn dus wel mensen die er wel meerwaarde van in zien omdat ze anders in de games dingen moeten missen.
Die zitten hier ook gewoon op tweakers, zie bvb het borderlands topic Kijk zoals je munt zien daar zijn er wel mensen die niet de physx effecten willen missen. Ik heb me nog geen een keer tegengesproken verder.
Kom anders een met voorbeelden daar van ipv op de man in te gaan met spelling fouten en gescheld met dikke schedel enzv.

Dus uiteindelijk kan physx gewoon belangrijk zijn, en ook weer niet voor diegene die het wel kunnen missen.
Dit zeg ik overgens al vanaf het begin over physx alleen draai jij weer de boel om. Lees anders maar eens terug.en geef nog eens een redelijke mening terug.

Ik laat bvb nog een goed voorbeeld van een game zien waar mensen wel belang van physx in zien.
En om die redenen bedoel ik het ook juist, + wat maakt het ook uit want je krijgt het bij je videokaart en je moet het niet gebruiken al zou ik het wel aanraden inde gevallen waar het wel gebruikt wordwant juist die games worden er mooier op.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Phntm schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:09:
[...]

Je spreekt je zelf weer tegen. JIJ vindt dat het spel er mooier van wordt, niet ik. Je hebt het over begrijpend lezen terwijl jij dat zelf niet eens doet. Een gigantische post typen lukt je wel, maar niet zonder taal- en spelfouten. En nogmaals, je spreekt je zelf meerdere malen tegen en je geeft het niet toe, dat vind ik echt leuk aan jou. Dit blijft gewoon een loop. Er zijn andere users in deze topic een aantal pagina's terug die duidelijk hebben gezegd dat PhysX werkelijk niks toevoegd en het niet waard is, jou dikke schedel is duidelijk de oorzaak van het niet goed begrijpen. En waarom vergelijk je de marketing van AMD en Intel met de marketing van PhysX? Ik zie wel degelijk een verschil wat Intel en AMD met hun processor duidelijk willen maken in performance, maar wat PhysX aanbied in performance(Op grafisch gebied) is niet bepaald iets schokkends of echt relevant aan de keus van een individu als zij/hij een nVidia kaart wilt kopen. Dat is puur onzin.

TL;DR: Puur onzin, gebruik de search functie om in dit hele topic posts uit te pikken die over PhysX gaan, anders heel GoT. Daar ben je wel voor een tijdje mee zoet.
PhysX is voor de gene die echt het mooiste uit de game willen halen en ja er zijn ook tweakers die dat willen.
zelf ben ik het eens met tweakers hier die zeggen dat je een game speelt ipv dat je hem bekijkt.
games moeten er hedendaags wel goed uitzien als een crysis en BF3 en niet als een CoD of Minecraft in mijn beleving, maar het is wel belangrijk dat de frames goed blijven etc. vooral multiplayer games mogen van mij part wat lelijker zijn dan een Grand theft auto bijvoorbeeld. of een andere grote singleplayer

In borderlands 2 hebben ze PhysX goed gebruikt en laten ze echt zien wat je allemaal hiermee kan bereiken.
Leuk maar niet schokkend en ik denk zelfs dat veel spelers het niet eens gaan missen. Net zo goad als je Mafia 2 hebt gespeeld, met PhysX had je op eens een wapperende jas en blikjes die over de weg rolde etc.
leuk en zag er echt geweldig uit, maar zonder was het ook nog een leuke game om te spelen.

ik heb zelf een GTX670 in mijn pc zitten en alles draait op zijn zonnetje (behalve BF3)
die speel ik op high settings ipv ultra voor de grote maps. sterker nog, ik vindt het belangrijk dat mijn videokaart een game kan draaien of het nu op low settings is of niet. It's all about the gameplay

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Pykow schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:24:
[...]
ik heb zelf een GTX670 in mijn pc zitten en alles draait op zijn zonnetje (behalve BF3)
die speel ik op high settings ipv ultra voor de grote maps. sterker nog, ik vindt het belangrijk dat mijn videokaart een game kan draaien of het nu op low settings is of niet. It's all about the gameplay
Oke, dus ik ben niet de enige die last heeft van frame drops bij BF3? Dacht al dat er wat mis was met de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx pykow, dat zeg ik nu dus ook al de hele tijd. Het is helemaal niet zo dat het niets toe voegd.
Maar volgens mij is het gewoon trollen of uitdagen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pykow schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:24:
[...]

PhysX is voor de gene die echt het mooiste uit de game willen halen en ja er zijn ook tweakers die dat willen.
zelf ben ik het eens met tweakers hier die zeggen dat je een game speelt ipv dat je hem bekijkt.
games moeten er hedendaags wel goed uitzien als een crysis en BF3 en niet als een CoD of Minecraft in mijn beleving, maar het is wel belangrijk dat de frames goed blijven etc. vooral multiplayer games mogen van mij part wat lelijker zijn dan een Grand theft auto bijvoorbeeld. of een andere grote singleplayer

In borderlands 2 hebben ze PhysX goed gebruikt en laten ze echt zien wat je allemaal hiermee kan bereiken.
Leuk maar niet schokkend en ik denk zelfs dat veel spelers het niet eens gaan missen. Net zo goad als je Mafia 2 hebt gespeeld, met PhysX had je op eens een wapperende jas en blikjes die over de weg rolde etc.
leuk en zag er echt geweldig uit, maar zonder was het ook nog een leuke game om te spelen.

De meeste mensen vinden het ook fijner om gewoon op low te spelen als het om FPS gaat. Ik vraag me echt af hoe dat nu zal zijn op de nieuwe AK maps.
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:27:
Thnx pykow, dat zeg ik nu dus ook al de hele tijd. Het is helemaal niet zo dat het niets toe voegd.
Hij zegt net dat het niet echt iets geweldigs is, en wat jij liet zien is dat jij een die-hard PhysX fan bent. Hij zegt met zijn eigen woorden dat het niet echt een meerwaarde heeft, het is bruikbaar maar niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Phntm op 03-09-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

tweaker2010 schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:27:
[...]

Oke, dus ik ben niet de enige die last heeft van frame drops bij BF3? Dacht al dat er wat mis was met de drivers.
allen B2K maps draaien niet lekker op ultra en speel nu dus op high settings.
sterker nog BF3 geeft aan dat ik op medium settings moet gaan spelen ;)
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:27:
Maar volgens mij is het gewoon trollen of uitdagen?
Het voegt zeker iets toe aan de beleving van het gamen, alleen is de keuze aan jou of je hiervoor gaat.
Persoonlijk maakt het mij niet eens uit of PhysX aan staat, ik heb net zoveel plezier in een game als het uitstaat, maar ik kan me goed inbeelden dat er genoeg mensen zien die dit beetje extra leuk vinden, want het ziet er wel geweldig uit (alleen ervaring met Mafia 2)
Phntm schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:27:
[...]

De meeste mensen vinden het ook fijner om gewoon op low te spelen als het om FPS gaat. Ik vraag me echt af hoe dat nu zal zijn op de nieuwe AK maps.
mesh quality op high zetten en de rest mag lekker op low, dan zie je net zoveel als ieder ander.
ik verwacht dat je FPS ietsje zal dalen als je in het grote open veld kijkt vol met tanks en explosies.
Maar het kan niet erg veel fps gaan kosten, want ze moeten het ook nog kunnen draaien op de consoles en die hebben al moeite met de B2K maps op 30FPS te houden. dus ze zullen wel iets tweaken, waardoor het een stuk beter loopt.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phtm

Klopt en er zijn ook mesnen die het nog weer mooier vinden en ook die het helemaal niets vinden.
Ik heb ook nooit gezegt dat het geweldig is en dat je het moet hebben, ook ben ik geen fan van physx wat jij er nu weer van maakt. Heb je wat gedaan dat je me zo moet hebben?

Hier boven, wel raar dat je van die lage fps krijgt met de gtx670. Helpt overklocken nog wat?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:34:
phtm

Klopt en er zijn ook mesnen die het nog weer mooier vinden en ook die het helemaal niets vinden.
Ik heb ook nooit gezegt dat het geweldig is en dat je het moet hebben, ook ben ik geen fan van physx wat jij er nu weer van maakt. Heb je wat gedaan dat je me zo moet hebben?

Hier boven, wel raar dat je van die lage fps krijgt met de gtx670. Helpt overklocken nog wat?
Verwijderd in "Het Nvidia GTX6xx ervaring topic"

Daar zie je al duidelijk dat je echt een fan bent.

Verwijderd in "Het Nvidia GTX6xx ervaring topic"

En hier beweer je dat PhysX een must-have is en dat de reden is dat de meesten van ons een nVidia kaart kopen.

:/

@Pykow

Als het goed is zullen onze kaarten branden op de nieuwe "Biggest map ever created on the battlefield-series". En dus zal dat gebruikt worden om te testen of je PC zo een map trekt op CQL/CQA/Vehicle war op 64 man.

[ Voor 12% gewijzigd door Phntm op 03-09-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat lul je een onzin uit zeg. Je ziet daar helemaal niet dat ik een physx fan bent maar ik zeg daar wat je kunt verwachten van physx, en dat het voor de games waar het gebruikt word zichtbaar is en dus meerwaarde heeft op visueel gebied maar jij zegt dat het totaal geen weermaarde geeft.

2e beweer ik helemaal niet dat physx een must have is, en ik zeg helemaal niet dat dat een redenen is waarom nvidia kaarten worden gekocht. Waar haal je dat in hemelsnaam uit?

Weet je trouwens dat je mij nu momenteel het bloed onder de nagels weg haald?.
Je kunt hier dus beter mee ophouden want dat trollen is vervelend.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:46:
Wat lul je een onzin uit zeg. Je ziet daar helemaal niet dat ik een physx fan bent maar ik zeg daar wat je kunt verwachten van physx, en dat het voor de games waar het gebruikt word zichtbaar is en dus meerwaarde heeft op visueel gebied maar jij zegt dat het totaal geen weermaarde geeft.

2e beweer ik helemaal niet dat physx een must have is, en ik zeg helemaal niet dat dat een redenen is waarom nvidia kaarten worden gekocht. Waar haal je dat in hemelsnaam uit?

Weet je trouwens dat je mij nu momenteel het bloed onder de nagels weg haald?.
Je kunt hier dus beter mee ophouden want dat trollen is vervelend.
Wie heeft het over trollen? Dat jij jezelf kwaad krijgt is niet mijn probleem. Je kan gewoon een discussie voeren of er mee ophouden. Je herhaalt telkens hetzelfde. Je zegt iets over PhysX en vervolgens heb je het later niet gedaan/gezegd. Als jij niet normaal een discussie kan hebben en opeens je eigen reacties niet gelooft EN nog gaat zeggen dat ik troll, then be my guest.

Heeft iemand in dit topic een laptop met een GTX650M of beter? Zo ja, hoe presteert het bij jullie op Guild Wars 2? Ook al kan ik niet op dit moment spelen doordat ik mijn wachtwoord kwijt ben, vraag ik me wel af hoe het speelt bij jullie. Ik zal waarschijnlijk een laptop halen voor het eind van het jaar met zo een Mobile chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus, ik zeg helemaal niet de dingen die jij op noemd man, die verzin je er bij. Dat hoord niet in een discussie lijkt mij? En verder is op de man in gaan ook niet zo netjes, zoals over dikke schedel en
taalfouten en blblabla. Maar het houd hier nu op over physx want ik heb mijn punt gemaakt die gewoon waar
is, anderen zeggen het ook met de zelfde bedoelingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:59:
Jezus, ik zeg helemaal niet de dingen die jij op noemd man, die verzin je er bij. Dat hoord niet in een discussie lijkt mij? En verder is op de man in gaan ook niet zo netjes, zoals over dikke schedel en
taalfouten en blblabla. Maar het houd hier nu op over physx want ik heb mijn punt gemaakt die gewoon waar
is.
Dat zijn jouw posts hoor. En ja, je hebt wel echt een dikke schedel en dat laat je keer op keer zien. Want blijkbaar heb je altijd gelijk en is alles wat je zegt waar.Jij haalt uit naar mij om zogenaamd begrijpend lezen, nou dan haal ik uit naar jou over je taalfouten en dat jij dat zelf blijkbaar niet beheerst.

[ Voor 10% gewijzigd door Phntm op 03-09-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mod???

Maar in deze had ik toch ook gewoon gelijk over physx.
Ik zeg verder nergens dat je physx moet hebben, en ik zeg ook niet dat je nvidia neemd om de physx?
Ik zeg wel telkens dat het een merwaarde kan geven en dat dat ook zo is (niet voor iedereen)

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:34:
Geen idee. Ik ga vandaag nog proberen om mijn GTX 670 over te klokken naar de snelheid van de TOP-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

tweaker2010 schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:03:
[...]

Geen idee. Ik ga vandaag nog proberen om mijn GTX 670 over te klokken naar de snelheid van de TOP-versie.
Weet je ook zeker dat er geen andere bottleneck binnen je rig is? Bijvoorbeeld je processor? Mogen wij die ook weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik heb een i7 2600K, dus denk niet dat dat de bottleneck is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
tweaker2010 schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:27:
[...]

\bizar, Ik heb dus vrijwel geen last van framedrops met alles op ultra opfull HD, De frame drops die ik heb gaan niet lager dan 45fps maar dat merk je niet echt als je adaptive vsync aan hebt staan. Na de 200mhz overclock van de kaart heb ik een nog stabielere framerate gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

tweaker2010 schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:16:
Wat raar. Ik heb ook hetzelfde. Maar met mijn GTX680(Die net wat beter presteert dan jouw kaart) heb ik gewoon stabiele FPS en geen framedrops op Ultra settings. Heb je je i7 overgeklokt? of staat het nog stil op 3.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:00

OMD

Ik heb ook geen last van framedrops. Ik blijf zo goed als atlijd boven de 55 FPS in BF3 met 64 player maps.
Als ik mn kaart + 140 op GPU geef en + 550 op het gehuegen kom ik zelfs niet lager dan 64 FPS.
CPU is 2500K @ 4,2

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38
tweaker2010 schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:16:
Log voor de gein is je CPU usage tijdens het gamen :p
Mijn 2600K komt in Crysis2 bijvoorbeeld niet boven de 40% load uit :+ (@3,9ghz)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet HT maar eens uit en kijk dan nog eens naar de 4 cores. Als dar 1 van al tegen de 100% zit weet je opzich genoeg. HT aan geeft bij mij een verbruik van 40% HT uit gaat al richting de 100% van 2 cores. Zonder overklock zit ik al tegen en bottlnek aan van de CPU

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Oke, ik zal vanavond wel even kijken. Eerst maar eens achterhalen hoeveel frames BF3 gemiddeld haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 22:42

XanderDrake

Build the future!

Ik doe ook mee aan de GTX 600 serie club met mijn MSI GTX 670 OC!

Ik heb even GPU Z open gezet en kwam het volgende tegen:
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/f38Zvk2wc4NZOqRC2RBDRIG3/full.png?nohitcount=1

Asic quality is 100%. Leuk als het klopt maar ik neem aan dat ik nog even moet wachten op wat kalibratie?

En blijkbaar draait mijn 670 niet op PCI-E 2.0 hoewel het slot het volgens mij wel aan kan (Asus P6T Deluxe V2, Intel X58). Ik heb meerdere x16 sloten, moet ik switchen of is het verschil nihil?

Bedankt!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 22:47
Je moet even op het vraagteken klikken daarnaast ;)

Als je gpu niet wordt gestresst gaat ie zo energie zuinig mogelijk lopen, wat in idle dus 1.1 is zelfs ;) Als je hem strest springt ie naar 2.0/3.0 ;)

En ik heb geen idee wat de asic precies inhoudt, weet alleen dat ie van mijn 7970 56% is ofzo

[ Voor 19% gewijzigd door Zeara op 03-09-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mijn GPU-Z screen (ik heb mn GTX 670 nog niet overgeklokt)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pNvlybLIyd2rWFyEQhjPxGin/full.gif

Kan iemand onderstaand verschil in fps in BF3 uitleggen?

BF3-2 BF3-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

tweaker2010 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:03:
Mijn GPU-Z screen (ik heb mn GTX 670 nog niet overgeklokt)

[afbeelding]

Kan iemand onderstaand verschil in fps in BF3 uitleggen?

[afbeelding] [afbeelding]
Op de eerste foto is er een explosie? :P

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum