• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

UntamedNL schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:45:
[...]

Omdat er een hele discussie na mijn post is gekomen is deze misschien over het hoofd gezien O-) .
Ik heb een seasonic 560W (gold) voeding, icm met een OC 2500K, mijn GTX 670 WF3 draait er prima op.

Spielerei...

Verwijderd

Mosin schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:42:
Een kleine vraagje en misschien heeft iemand hier een antwoord op.
Het lijkt net of Crysis 2 met de tijd slechter is gaan draaien en ik denk te weten waarom. Normaal bleef mijn gpu rond de 80% en ook vaak de 90%, maar nu gaat hij van boven naar onder dus eigenlijk zo: 80%, 60%, 50%, 70% Als er een redelijk zwaar moment is, dan gaat hij ook omlaag en zat hij een keer op de 48% en dan gaat hij weer naar boven. Ik vind het maar een vaag verhaal. Als je de oplossing weet, dan hoor ik het graag!
Ik zit hier trouwens met een Core i7 920 op stock, dus 2,66GHz en 6GB aan ram. De settings zijn: DX11, Extreme en 1080P. Normaal zou dit toch goed te doen zijn?
En met welke vga kaart?
Bij mij draait crysis 2 altijd op 99% met vsync uit met een core i7 920 overklockt.
Ik kan eens voor je kijken zonder overklock van de cpu als je dat wil.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
JayJay schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:40:
[...]

het is een refrence koeler , er zit wel 4gb ram geheugen op en waarom zou ik mijn backplate niet kunne gebruiken dan ?
Die 4gb ram maakt niet uit. De Backplate zit vast aan de koeler zelf, die koeler is er dan af natuurlijk, dus geen bevestigings manieren voor je backplate.

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Sn0wblind schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:48:
[...]

Die 4gb ram maakt niet uit. De Backplate zit vast aan de koeler zelf, die koeler is er dan af natuurlijk, dus geen bevestigings manieren voor je backplate.
Oftewel ik dacht eigenlijk nou goed 4 gb met reference koeler , backplate erop en wou een after market koeler erop met backplate , maar dat verhaal gaat niet op oftewel miskoop van 579 euro , :S standaard koeler is geen optie en de Asus Dc2 gtx 680 is niet leverbaar :S dus heb toen deze Evga gekozen .

[ Voor 5% gewijzigd door JayJay op 16-08-2012 13:09 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:30:
[...]

En met welke vga kaart?
Bij mij draait crysis 2 altijd op 99% met vsync uit met een core i7 920 overklockt.
Ik heb een MSI GTX670/OC.

• Tidir
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 20:26
Even een vraag voor de mensen die meer weten over de Asus gtx670 kaarten. Ik was van plan om de Asus GTX670-DC2T-2GD5 te kopen. Helaas is deze kaart totaal niet te verkrijgen en zijn er ook geen positieve vooruit zichten.

Wat is nou het grote verschil tussen de Non-Top en de Top versie van deze gtx670 van Asus?
De Non-top is nog wel verkrijgbaar.
Raden jullie mij aan om voor de Non-top kaart te gaan of hebben jullie een ander goed alternatief bijvoorbeeld de Gigabyte windforce 670?

Graag hoor ik jullie advies!

[ Voor 5% gewijzigd door Tidir op 16-08-2012 13:30 ]

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:30:
[...]

En met welke vga kaart?
Ik zie mijn gigabyte gtx 670 OC ook nooit boven de 75-80% gebruik. Waar controleren jullie dit mee? Ik kijk altijd naar HWinfo64 voor temperaturen en verbruik.

Zonnepanelen

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Tidir schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:14:
Even een vraag voor de mensen die meer weten over de Asus gtx670 kaarten. Ik was van plan om de Asus GTX670-DC2T-2GD5 te kopen. Helaas is deze kaart totaal niet te verkrijgen en zijn er ook geen positieve vooruit zichten.

Wat is nou het grote verschil tussen de Non-Top en de Top versie van deze gtx670 van Asus?
De Non-top is nog wel verkrijgbaar.
Raden jullie mij aan om voor de Non-top kaart te gaan of hebben jullie een ander goed alternatief bijvoorbeeld de Gigabyte windforce 670?

Graag hoor ik jullie advies!
Als ik er nu een moest kopen dan werd het deze kaart;
pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD

Standaard al wat sneller en een stillere koeler.

[ Voor 3% gewijzigd door coob op 16-08-2012 14:04 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
De Asus GTX 660Ti is per nu verkrijgbaar
http://www.informatique.n...s-geforce-gtx-660-ti.html

Lijkt me best een interessante kaart maar zie nog weinig echte benchmarks, is de NDA nog niet verlopen of wat? Kaarten zijn al in de winkel...

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 16-08-2012 14:13 ]

Verwijderd

voxxel schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:16:
[...]

Ik zie mijn gigabyte gtx 670 OC ook nooit boven de 75-80% gebruik. Waar controleren jullie dit mee? Ik kijk altijd naar HWinfo64 voor temperaturen en verbruik.
Msi afterburner.

http://pcformat.techradar...Dec/MSI_afterburner_0.jpg

Het kan ook zijn dat je vsync aan heb staan.

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Thx, maar nee ik heb geen vsynch aan. Bij de meeste games die ik speel schommel ik ergens tussen de 50 en 70 fps.

Zonnepanelen

• Mosin
  • Laatst online: 08:12
Vsync in de driver uitgezet en dat wilt ook niet helpen...

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:16

BTU_Natas

Superior dutchie

En ze zijn geinstalleerd!

Ik flikkerde zowat van stoel toen ik de fps in WoT zag. Ben van ~25 naar ~65 fps gegaan.
Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn tussen 2x480 en 2x670
En zelfs zonder waterkoeling zijn ze absurd stil onder load.

Petje af voor nvidia!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Van de plaatjes is moeilijk het formaat van de HDMI aansluiting in te schatten. En in de specificaties staat ook gewoon "HDMI". Kan ik er gewoon van uitgaan dat het standaard(full) HDMI 1.4(a) aansluitingen zijn op alle geforce 600 series kaarten en dus niet micro-HDMI is?
Mijn GTX460 heeft namelijk wel nog een micro-HDMI aansluiting waar ik graag vanaf wil stappen omdat ik 3D wil gaan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door SpitfireNL op 16-08-2012 16:49 ]

- Mijn PC -

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Ik heb een Asus GTX670 DC2 (niet de TOP versie), en mij is opgevallen dat tijdens games de GPU clock niet hoger gaat dan 705 mhz. Na wat te googlen las ik ergens dat het misschien kwam doordat hij te warm werd. Dus heb ik het fanprofile aan gepast in GPU Tweak en getest.
Dit werkt echter niet, volgens GPU Tweak is de max 705mhz. Ook GPU-Z zegt hetzelfde.

De GPU clock blijft dus maximaal op 705 mhz staan, met of zonder overclock, tijdens welke game dan ook.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het voelt aan alsof ik performance misloop nu.

Verwijderd

Solictice schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:54:
Ik heb een Asus GTX670 DC2 (niet de TOP versie), en mij is opgevallen dat tijdens games de GPU clock niet hoger gaat dan 705 mhz. Na wat te googlen las ik ergens dat het misschien kwam doordat hij te warm werd. Dus heb ik het fanprofile aan gepast in GPU Tweak en getest.
Dit werkt echter niet, volgens GPU Tweak is de max 705mhz. Ook GPU-Z zegt hetzelfde.

De GPU clock blijft dus maximaal op 705 mhz staan, met of zonder overclock, tijdens welke game dan ook.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het voelt aan alsof ik performance misloop nu.
Err is een bios update voor jou'n kaart die het op lost.
http://www.asus.com/Graph...s/GTX670DC22GD5/#download

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

SpitfireNL schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:48:
Van de plaatjes is moeilijk het formaat van de HDMI aansluiting in te schatten. En in de specificaties staat ook gewoon "HDMI". Kan ik er gewoon van uitgaan dat het standaard(full) HDMI 1.4(a) aansluitingen zijn op alle geforce 600 series kaarten en dus niet micro-HDMI is?
Mijn GTX460 heeft namelijk wel nog een micro-HDMI aansluiting waar ik graag vanaf wil stappen omdat ik 3D wil gaan gebruiken.
Ik heb mijn kaart nooit lang van achter bekeken maar als ik het nog goed weet was het bij de reference modellen zo dat wij een Mini HDMI port hadden en dus niet Micro. Ook heeft het een display port.

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Onder het kopje VGA? Ik dacht dat dat Nvidia drivers waren. :$

• SpitfireNL
Tja, mini-HDMI wil ik dus liever ook niet hebben ;) Maar welke kaart moet ik dan wel hebben eigenlijk voor een volwaardige HDMI 1.4 aansluiting?

- Mijn PC -

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SpitfireNL schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:01:
Tja, mini-HDMI wil ik dus liever ook niet hebben ;) Maar welke kaart moet ik dan wel hebben eigenlijk voor een volwaardige HDMI 1.4 aansluiting?
Excuses, helemaal fout van mij. De standaard GTX 680 komt met een HDMI 1.4a aansluiting ik geloof dat de meeste met een custom PCb dat ook gewoon hebben. Zelfde met een GTX 670 en ook de nieuwe GTX 660Ti als ik het goed heb bekeken.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
JayJay schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:07:
[...]

Oftewel ik dacht eigenlijk nou goed 4 gb met reference koeler , backplate erop en wou een after market koeler erop met backplate , maar dat verhaal gaat niet op oftewel miskoop van 579 euro , :S standaard koeler is geen optie en de Asus Dc2 gtx 680 is niet leverbaar :S dus heb toen deze Evga gekozen .
Je zegt dat je GTX 680 4GB Reference is, dat is mijn Zotac GTX 680 4GB ook.

Ik heb op mijn Zotac een Arctic Accelero Twin Turbo 2 + EVGA 680 Backplate, en dat ging zonder probleem.

Hier wat Foto's:

Thermal Pads en Backplate (Heb op de locaties waar de Thermal Pads zitten het plastic van de Backplate verwijderd):
Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/3734/p7050097.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/7285/p7050102m.th.jpg

RAM en VRM Heatsinks (Hier kun ook zien hoe de Backplate vast zit met M2.5 moertjes):
Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/5317/p7050100.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/2389/p7050099.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/5053/p7050098.th.jpg

Koeler erop:
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/8829/p7050103.th.jpg

Verschil tussen mijn oude GTX 580 en nieuwe GTX 680:
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/4390/p7050105.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/9631/p7050104.th.jpg

Koeler loopt maar op 30%. Kaart word tijdens het gamen tussen de 45C - 55C en idle rond de 30C. Dat is bij een kamer temperatuur van 22C - 23C.

Als ik Heaven Benchmark draai word ie 60C bij 30%, dus dat is gewoon super netjes.

Dit is allemaal op Stock met een boost van 1110 MHz.

[ Voor 7% gewijzigd door TheDeeGee op 16-08-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
Zojuiste 2 keer een Arctic Cooling Accelero Accelero Mono Plus besteld.
De Twin turbo lijkt mij te zwaar en blaast de helft naast de kaart.
Ik heb 2 pc's staan in een klein slaapkamertje en ik wordt leip van de hitte..
1 msi 670 oc met een ref cooler. En de andere is een Gainward met hun non ref cooler.
Beide kaarten worden 70 graden of warmer en dat in een slaapkamer.
Je moet je voorstellen. Mijn vriendin en ik naast elkaar een avondje BF3.
Nou het zweet staat op je hoofd. _O-
Iemand nog tips? Voor dat ik de heleboel sloop...
Want ik maak mij een beetje zorgen over de vrm. Want daar blaast deze koeler niet echt overheen.

[ Voor 5% gewijzigd door peatron op 17-08-2012 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
RampageNL schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:04:
[...]

Je zegt dat je GTX 680 4GB Reference is, dat is mijn Zotac GTX 680 4GB ook.

Ik heb op mijn Zotac een Arctic Accelero Twin Turbo 2 + EVGA 680 Backplate, en dat ging zonder probleem.

Hier wat Foto's:

Thermal Pads en Backplate (Heb op de locaties waar de Thermal Pads zitten het plastic van de Backplate verwijderd):
[afbeelding]
[afbeelding]

RAM en VRM Heatsinks (Hier kun ook zien hoe de Backplate vast zit met M2.5 moertjes):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Koeler erop:
[afbeelding]

Verschil tussen mijn oude GTX 580 en nieuwe GTX 680:
[afbeelding]
[afbeelding]

Koeler loopt maar op 30%. Kaart word tijdens het gamen tussen de 45C - 55C en idle rond de 30C. Dat is bij een kamer temperatuur van 22C - 23C.

Als ik Heaven Benchmark draai word ie 60C bij 30%, dus dat is gewoon super netjes.

Dit is allemaal op Stock met een boost van 1110 MHz.
kijk daar heb ik wat aan :D bedankt voor het uitgebreide uitleg , zat alles bij de twin zoals thermal tape en de heatsinks voor vram enso?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:21
@peatron

Die fan voert alle warmte wat sneller af naar je kamer.... ik denk dat het voor de temperatuur in je kamer niet veel gaat uitmaken. Wordt mogelijk wat sneller warm... :)

Vergelijk het met een oven die je net uit zet. Ga ervoor staan en houd de deur dicht. De warmte ontsnapt langzaam, waardoor de temperatuur in de oven langer hoog blijft.

Zet nu de deur open.... voel je de temperatuurstijging? De temperatuur in de oven daalt sneller, en de temperatuur in de kamer stijgt sneller.

tip: zet een raam open en gebruik een ventilator, of investeer in airco.

[ Voor 64% gewijzigd door Flozem op 17-08-2012 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Flozem schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 06:53:
@peatron

Die fan voert alle warmte wat sneller af naar je kamer.... ik denk dat het voor de temperatuur in je kamer niet veel gaat uitmaken. Wordt mogelijk wat sneller warm... :)

Vergelijk het met een oven die je net uit zet. Ga ervoor staan en houd de deur dicht. De warmte ontsnapt langzaam, waardoor de temperatuur in de oven langer hoog blijft.

Zet nu de deur open.... voel je de temperatuurstijging? De temperatuur in de oven daalt sneller, en de temperatuur in de kamer stijgt sneller.

Dit idd, het enige wat helpt is stikstof

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 22:41
Solictice schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:01:
[...]

Onder het kopje VGA? Ik dacht dat dat Nvidia drivers waren. :$
Dat zijn ook de drivers. Bij mijn weten is er alleen een bios-update voor de TOP-versie, en die staat ook op de ASUS-site als bios-update. Bij de non-TOP-versie staat niets. Misschien eens contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt, of met ASUS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
@peatron

@Flozem. Een raam open met deze temps helpt niet echt. Plus al dat ongedierte wat op je afkomt.
Je wil toch geen ruzie met een mug of een spin tijdens het gamen? ;)

Een airco heb ik , maar ja de herrie van de fans en dan ook nog eens die van de airco..
Maar het is zeker een optie.

Eerst even de Artic koelers erop en dan kijken of een airco nog van toepassing is.

Iemand nog tips voor het monteren van de Artic koeler?
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

peatron schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:33:
[...]

@Flozem. Een raam open met deze temps helpt niet echt. Plus al dat ongedierte wat op je afkomt.
Je wil toch geen ruzie met een mug of een spin tijdens het gamen? ;)

Een airco heb ik , maar ja de herrie van de fans en dan ook nog eens die van de airco..
Maar het is zeker een optie.

Eerst even de Artic koelers erop en dan kijken of een airco nog van toepassing is.

Iemand nog tips voor het monteren van de Artic koeler?
THX
Die koeler gaat echt geen reet uitmaken voor je kamertemperatuur in het beste geval blijft de temp gelijk maar ik gok eerder dat hij hoger wordt omdat hij meer warmte je kamer inblaast die anders in de kast zou blijven hangen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Ok zo heb ik het nog niet bekeken.
Het gaat niet alleen om de warmte, maar ook om de fan geluid.
Plus de core's worden wat koeler.
Toch maar vanavond de airco naar boven halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
JayJay schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 01:22:
[...]

kijk daar heb ik wat aan :D bedankt voor het uitgebreide uitleg , zat alles bij de twin zoals thermal tape en de heatsinks voor vram enso?>
De Twin Turbo 2 komt met alle Heatsinks die je nodig heb. Verder zit er geen Thermal Tape bij, Arctic gebruikt de G-1 Thermal Glue die ook weer makkelijk te verwijderen is.

Veel gebruikers zeggen dat de Heatsinks er zo weer afvallen met die lijm, maar dat is gewoon onzin anders zou Arctic het er ook niet bij doen. Ik heb het zelf ook gebruikt en als je alles volgens de instructies doet is er niks mis mee.

Je kan natuurlijk gewoon Thermal Tape gebruiken, alleen moet je die apart kopen. Werkt ook sneller, want die G-1 Thermal Glue moet 5 uur uitharden :)

Hou er wel rekening mee dat ALLE warmte van de Videokaart in je kast terecht komt. Dus zorg wel dat je een kast hebt met genoeg fans om de warme lucht af te voeren. Ik heb zelf een Antec P280 met 2 in en 3 uit.

EDIT:

Ik zie zojuist dat Arctic de Twin Turbo 2 heeft vernieuwd. Nu met Blauwe Stickers en andere accessoires, ook zit er nu weer Thermal Tape bij en de oude Thermal Glue die niet makkelijk te verwijderen is.

Ik zou ff bij een shop informeren welke versie ze verkopen, want er zijn nu 3 versies:

Twin Turbo 2 Zwarte Stickers (160 Watt) (Deze moet je NIET hebben)
Twin Turbo 2 Zwarte Stickers (250 Watt) (Deze gebruik ik)
Twin Turbo 2 Blauwe Stickers (250 Watt)

Je kan dus bijde 250 Watt versies gebruiken alleen als je Thermal Tape wilt gebruiken moet je het er bij die Zwarte apart bij bestellen.

Ik heb die van mij bij Highflow vandaan.

[ Voor 6% gewijzigd door TheDeeGee op 17-08-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
@peatron

Ik zou zeggen neem een Airco. Wij hebben zelf 3 inbouw Airco's en ik zou NIET meer zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 12-09 18:27

Zorian

What the fox?

Bull schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:44:
Op de Duitstalige website van MSI is een bios update voor de GTX 670 Power Edition te vinden die de fan snelheid naar 30% brengt tijdens het opstarten, dit scheelt enorm in het geluidsniveau.

Hier te downloaden:

http://www.msi-computer.d...oad/firmware-1000105.html
You sure dat je de goede hebt? Ik zou namelijk gaan downgraden met die BIOS.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pavSHl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik zou die MSI 670 PE mooi niet updaten, juist de oudste bios moet je hebben :)
Die ondersteunt namelijk voltage tuning, in de latere versies is dat er op aandringen van nvidia uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
unfor schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:24:
Ik zou die MSI 670 PE mooi niet updaten, juist de oudste bios moet je hebben :)
Die ondersteunt namelijk voltage tuning, in de latere versies is dat er op aandringen van nvidia uit gehaald.
Hardwarematige OC bedoel je zeker? Wat meer sap via Afterburner is toch nog gewoon mogelijk?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
naaitsab schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:38:
[...]

Hardwarematige OC bedoel je zeker? Wat meer sap via Afterburner is toch nog gewoon mogelijk?
Neen. Die slider doet niets. (Tenzij je de MSI 670 PE/ 680 Lightning hebt met initial bios)

[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 17-08-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:32
Xereon schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:29:
[...]

You sure dat je de goede hebt? Ik zou namelijk gaan downgraden met die BIOS.

[afbeelding]
Ik heb een bios die eindigt op 46 maar ik heb het zelf nog niet gedaan omdat ie bij mij niet zolang blaast bij het opstarten.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brochacho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08-2020
Weet iemand toevallig of er Borderlands 2 bij de 670 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Volgens mij is dat US only :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:16

BTU_Natas

Superior dutchie

Borderlands2 zit er niet bij, ik kreeg ze tenminste niet bij mijn zotac's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brochacho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08-2020
Jammer, 660 ti wordt dan wel heel aantrekkelijk, omdat je daar ook nog eens BL2 bij krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 18:51
brochacho schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 04:58:
Weet iemand toevallig of er Borderlands 2 bij de 670 zit?
dat is toch alleen bij de GTX 660ti van asus?
Asus heeft 5 GTX 660ti modellen:
- standaard
- OC
- OC + game
- TOP + game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Verwachten jullie dat de prijzen nog zakken van de 660ti? Ik weet niet hoe dit bij de releases van de andere nVidia kaarten is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal nog niet voor direct zijn, verwacht mss binnen 2-3maand een prijsdaling. Nu is het nog wat te vroeg hé. Niet alle nvidia kaarten zit een code voor borderlands bij, check nvidia site. Daar staat een lijst van verdelers die het spel bij de grafische kaart steekt. Dacht eerst toen ik mijn drivers installeerde van men evga 670 ftw, dat ik het gratis zou krijgen via 1 of andere product-activatie niet dus, spijtig maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Wat zo lastig is dat in de pricewatch wel de Asus 660 Ti DC2T (TOP) versie staat maar de winkels die hem daar aanbieden allemaal eigenlijk de niet TOP(niet OC) versie verkopen. Dat is behoorlijk misleidend.
Als je doorklikt naar de winkel dan zie je dat het daar de niet TOP versie is met reference clock speeds.

pricewatch: Asus GeForce GTX 660 TI-DC2T-2GD5

Maar de echte TOP versie is nog niet in de nederlandse winkels te verkrijgen? Ik heb nog geen enkele winkel kunnen vinden die werkelijk de DC2T aanbied. Ik hoop niet dat die ook zo slecht leverbaar blijft als de Asus 670 DC2T (TOP) dat was de laatste 4 maanden.

[ Voor 20% gewijzigd door SpitfireNL op 19-08-2012 16:34 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
UntamedNL schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:38:
Verwachten jullie dat de prijzen nog zakken van de 660ti? Ik weet niet hoe dit bij de releases van de andere nVidia kaarten is geweest.
Bij de 670gtx is het de laatste 2 a 3 maanden in ieder geval niet enorm gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
Zojuist een persoonlijk record neergezet op 3dmark11. 10028 icm 680 gtx lightning (+ 70/+500) dus dat maakt ongeveer 1260/1270 en 3504. Cpu i5 3570k non oc. Temperatuur kwam niet boven de 60 graden, en dat met dit weer.
Heb helaas niet de log aangezet maar kon nog net op dat kleine log schermpje van msi afterburner kijken.
Deze week komt de cpu koeling. En dan een nieuwe poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Laatst online: 10:07
Nick112 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:15:
Zojuist een persoonlijk record neergezet op 3dmark11. 10028 icm 680 gtx lightning (+ 70/+500) dus dat maakt ongeveer 1260/1270 en 3504. Cpu i5 3570k non oc. Temperatuur kwam niet boven de 60 graden, en dat met dit weer.
Heb helaas niet de log aangezet maar kon nog net op dat kleine log schermpje van msi afterburner kijken.
Deze week komt de cpu koeling. En dan een nieuwe poging.
Hoeveel graphic score is dat?

Ik haal met mijn i7 950 K op 4ghz 10435 wat toch vreemd is aangezien een i5 3570k toch wel weer wat beter is.

Mijn graphic is 11143 score wat volgens mij best behoorlijk is! offset 179 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
Even op een rijtje: score: 10028, gfx: 11739, physics: 7025, combined: 6907. Je hebt wel een hogere clock snelheid. En heb jij ht? Ik weet niet of je daar veel extra voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Zijn er al mensen die een 660 in SLI draaien? Zit nu te kijken voor een mooie gamepc en een goede videokaart. De 680 zit rond de 500e voor een goed model terwijl de prestaties in BF3 niet super zijn. Als ik twee 660 koop draai ik ruim 90 FPS in BF3

http://nl.hardware.info/r...f-3-way-sli-battlefield-3

Dat lijkt me toch de beste oplossing voor de toekomst en qua geld is het nog te betalen. Mee eens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
prestaties niet super? is gewoon de snelste videokaart op het moment (1gpu).... wat had je dan verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:09:
Zijn er al mensen die een 660 in SLI draaien? Zit nu te kijken voor een mooie gamepc en een goede videokaart. De 680 zit rond de 500e voor een goed model terwijl de prestaties in BF3 niet super zijn. Als ik twee 660 koop draai ik ruim 90 FPS in BF3

http://nl.hardware.info/r...f-3-way-sli-battlefield-3

Dat lijkt me toch de beste oplossing voor de toekomst en qua geld is het nog te betalen. Mee eens ?
De gtx680 haald bij mij anders gemiddeld zo'n 75-85fps online. De prestaties zijn dus goed genoeg voor bf3. Meer snelheid zal je dan ook niet meer opmerken. Je zal met 1 gtx680 een betere gameplay hebben dan 2 ti's want dat merkte ik ook al op toen ik van 2 gtx580's naar 1 gtx680 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dat laatste snap ik niet. Als de SLI gewoon werkt waarom zal een 680 dan beter zijn qua gameplay? SLI werkt toch prima in BF3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Nick112 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:51:
prestaties niet super? is gewoon de snelste videokaart op het moment (1gpu).... wat had je dan verwacht?
67 FPS op Ultra in 1920 * 1080 is toch niet extreem veel? De duurste kaart met zulke FPS. Maar het zal dan eerder liggen aan BF3 hoe zwaar het spel is.

Lastig keus. 2 x 660 of 1 x 670 of 680? Voordeel van de laatste keus is dat er nog een tweede kaart bij kan zodat ik eventueel met 3 schermen kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Versteegrob schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:06:
Dat laatste snap ik niet. Als de SLI gewoon werkt waarom zal een 680 dan beter zijn qua gameplay? SLI werkt toch prima in BF3?
Theorie en praktijk is iets anders ;)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Versteegrob schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:07:
[...]

67 FPS op Ultra in 1920 * 1080 is toch niet extreem veel? De duurste kaart met zulke FPS. Maar het zal dan eerder liggen aan BF3 hoe zwaar het spel is.
BF3 op ultra en MSAA aan is erg zwaar.
Er zijn genoeg maps die icm met veel spelers zo zwaar zijn dat je met een 680 echt wel flinke drops gaat hebben.
Lastig keus. 2 x 660 of 1 x 670 of 680? Voordeel van de laatste keus is dat er nog een tweede kaart bij kan zodat ik eventueel met 3 schermen kan gamen.
SLI werkt tegenwoordig erg goed bij nVidia. Denk dat 2*660 zeker een betere speelervaring geeft dan een 670 of 680. Het is echter ook duurder.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Help!!!! schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:56:
SLI werkt tegenwoordig erg goed bij nVidia. Denk dat 2*660 zeker een betere speelervaring geeft dan een 670 of 680. Het is echter ook duurder.
2 Reference model EVGA GTX 660Ti kosten je 295 euro bij Azerty per stuk. 2 van deze, een beetje overklokken en je komt heel ver in SLI. Dus voor 600 euros zit je goed met 2 kaarten. Ik zou dan wel fijn hebben gevonden voor een meerwaarde van 100 euro. Een GTX 680 kost je tenslotte 450-500 euro, en sommige modellen zijn duurder begrijp ik? Ik heb nog nergens een review gevonden met SLI GTX 660 Ti'tjes dus ik ben er eigenlijk niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

o.a. computerbase heeft het getest:
http://www.computerbase.d...ia-geforce-gtx-660-ti/29/

Uiteraard kan het af en toe voorkomen dat SLI niet goed werkt. In dat geval zal een 680 altijd beter zijn dan een enkele 660ti. Maar goed dat is nog steeds niet slecht.

Qua microstuttering heeft nVidia het relatief ook goed voor elkaar. Iets wat je o.a. hier kunt zien:
http://www.computerbase.d...nvidia-geforce-gtx-690/8/

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 20-08-2012 12:18 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Nick112 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:21:
Even op een rijtje: score: 10028, gfx: 11739, physics: 7025, combined: 6907. Je hebt wel een hogere clock snelheid. En heb jij ht? Ik weet niet of je daar veel extra voor krijgt.
Ah dan klopt het wel redelijk ja, dacht dat je iets hoger zou scoren met je processesor! Ik heb HT aan ja weet niet of dat dat echt scheelt of niet! Maar het verschil zit inderdaad in de processor. Daarom is het altijd even handig om je graphic score erbij te zetten das makkelijker vergelijken tussen 680's onderling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Phntm schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:07:
[...]

2 Reference model EVGA GTX 660Ti kosten je 295 euro bij Azerty per stuk. 2 van deze, een beetje overklokken en je komt heel ver in SLI. Dus voor 600 euros zit je goed met 2 kaarten. Ik zou dan wel fijn hebben gevonden voor een meerwaarde van 100 euro. Een GTX 680 kost je tenslotte 450-500 euro, en sommige modellen zijn duurder begrijp ik? Ik heb nog nergens een review gevonden met SLI GTX 660 Ti'tjes dus ik ben er eigenlijk niet zeker van.
Hier heb je een uitgebreide review http://nl.hardware.info/r...iew---inclusief-3-way-sli

http://nl.hardware.info/t...e-gtx-660-ti-video-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Nou wat blijkt, die GTX 660Ti tjes in SLI presteren zo slecht nog niet, dus het is wel een leuke aankoop voor in games. Dus als je 600 euro hebt kan je gewoon vet 2 GTX 660 Ti'tjes kopen en je oude kaart doorverkopen (Krijg je nog wat voor terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:56:
[...]

BF3 op ultra en MSAA aan is erg zwaar.
Er zijn genoeg maps die icm met veel spelers zo zwaar zijn dat je met een 680 echt wel flinke drops gaat hebben.

[...]

Ik merk op dat ik met een enkele gtx680 iets betere gameplay heb dan met 2.
Ik vind soms schokken waar met 2 kaarten aan en met 1 kaart aan heb ik dat niet, het komt echter niet veel voor enkel bij de hoogste frame drops.
Laagste FPS in de zwaarste mappen ligt rond de 50 maar het grootste gedeelte zit ik rond de 70fps met een enkele gtx680 geen vervlende drops dus, voordeel bij de laagste framedrops geen schokken die met 2 kaarten af en toe wel voor komt, voor de rest is de gameplay kompleet floeiend zoals met sli zonder de drops.

Voor mij geeft sli dus niet de betere gameplay maar een enkele gtx680 geeft continu de meest vloeiende gameplay. Ik denk dus dat de gtx680 de betere keuze is, maar dat is mijn ervaring en mening. Voordele is dat je later er goedkoop ook nog eens naast kan zetten en dan mis je voor een hele poos geen gpu power.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
potverdikkeme, op msi kombustor krijg ik de lightning met de voltage verhoging op +140, dus dat maakt ongeveer 1340, en 500 op mem. maar tijdens 3dmark gooit hij me er of uit of articacts:(, zit nu al weer op +100 te proberen. Even bf3 halen en dan eens kijken want volgens mij is dat toch het belangrijkste (ingame).

Op de 660ti SLI vs enkele kaart: je hebt wel natuurlijk de dingens als je begint al met 2 videokaarten, als dit te traag wordt moet je dus of al een 3e (ruimte? voeding? moeite nog waard?), of een nieuwe set, terwijl als je nu een enkele pakt, en hij het later pas zwaar krijgt, plak je er dan een bij. En je hebt natuurlijk wel nog microstutter, warmte, veel ruimte inbeslag en een zwaardere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Nick112 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:29:
potverdikkeme, op msi kombustor krijg ik de lightning met de voltage verhoging op +140, dus dat maakt ongeveer 1340, en 500 op mem. maar tijdens 3dmark gooit hij me er of uit of articacts:(, zit nu al weer op +100 te proberen. Even bf3 halen en dan eens kijken want volgens mij is dat toch het belangrijkste (ingame).

Op de 660ti SLI vs enkele kaart: je hebt wel natuurlijk de dingens als je begint al met 2 videokaarten, als dit te traag wordt moet je dus of al een 3e (ruimte? voeding? moeite nog waard?), of een nieuwe set, terwijl als je nu een enkele pakt, en hij het later pas zwaar krijgt, plak je er dan een bij. En je hebt natuurlijk wel nog microstutter, warmte, veel ruimte inbeslag en een zwaardere voeding.
Bij mij is de BF3 niet de meest veeleisende game. Tenminste het maakt niet de kaart zo warm als bijvoorbeeld Alan Wake bij mij doet.

Ik zou gewoon een paar veeleisende games proberen, zolang die stabiel zijn zou ik mezelf niet teveel richten op benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:44:
[...]

Ik merk op dat ik met een enkele gtx680 iets betere gameplay heb dan met 2.
Ik vind soms schokken waar met 2 kaarten aan en met 1 kaart aan heb ik dat niet, het komt echter niet veel voor enkel bij de hoogste frame drops.
Laagste FPS in de zwaarste mappen ligt rond de 50 maar het grootste gedeelte zit ik rond de 70fps met een enkele gtx680 geen vervlende drops dus, voordeel bij de laagste framedrops geen schokken die met 2 kaarten af en toe wel voor komt, voor de rest is de gameplay kompleet floeiend zoals met sli zonder de drops.

Voor mij geeft sli dus niet de betere gameplay maar een enkele gtx680 geeft continu de meest vloeiende gameplay. Ik denk dus dat de gtx680 de betere keuze is, maar dat is mijn ervaring en mening. Voordele is dat je later er goedkoop ook nog eens naast kan zetten en dan mis je voor een hele poos geen gpu power.
Heb jij twee 680's dan? Of refereer je naar je 580's. ?

Ik heb twee 670's en ik durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken dat dat een betere experience levert dan een solo 680.

Objectieve en subjectieve tests van o.a. HardOCP wijzen uit dat zaken als MS bij nvidia het beste onder controle zijn en boven een bepaalde FPS (40) niet merkbaar/storend zijn. Dat is een FPS waar je op 1080p niet snel onder gaat komen bij 660ti.

Nu is ieder mens anders uiteraard dus voor jij kan het anders ervaren, maar toch. :)
Nick112 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:29:
Op zich kun je imho best redelijk goed inschatten in hoever je SLI "nodig" hebt.
Tot op zekere hoogte zijn dit soort uitgaven natuurlijk sowieso luxe.

* MS; imho heb je daar bij dit soort kaarten geen/amper last van.
* Warmte: Met goede koeler valt dat wel mee
* Ruimte: Waarom zou dat een issue zijn?
* Voeding: Moet idd iets zwaarder maar ook dat valt tegenwoordig wel mee. Meeste mensen hebben sowieso al veel zwardere voeding dan nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 20-08-2012 17:43 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
Sn0wblind schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:51:
[...]
Bij mij is de BF3 niet de meest veeleisende game. Tenminste het maakt niet de kaart zo warm als bijvoorbeeld Alan Wake bij mij doet.

Ik zou gewoon een paar veeleisende games proberen, zolang die stabiel zijn zou ik mezelf niet teveel richten op benchmarks.
Warmte was sws niet het probleem, 65 graden max. Maar ik heb ook nog de ln2 bios, om wat mee te proberen.
Help!!!! schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:37:
[...]

Ik heb twee 670's en ik durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken dat dat een betere experience levert dan een solo 680.

Objectieve en subjectieve tests van o.a. HardOCP wijzen uit dat zaken als MS bij nvidia het beste onder controle zijn en boven een bepaalde FPS (40) niet merkbaar/storend zijn. Dat is een FPS waar je op 1080p niet snel onder gaat komen bij 660ti.

Nu is ieder mens anders uiteraard dus voor jij kan het anders ervaren, maar toch. :)

[...]

Op zich kun je imho best redelijk goed inschatten in hoever je SLI "nodig" hebt.
Tot op zekere hoogte zijn dit soort uitgaven natuurlijk sowieso luxe.

* MS; imho heb je daar bij dit soort kaarten geen/amper last van.
* Warmte: Met goede koeler valt dat wel mee
* Ruimte: Waarom zou dat een issue zijn?
* Voeding: Moet idd iets zwaarder maar ook dat valt tegenwoordig wel mee. Meeste mensen hebben sowieso al veel zwardere voeding dan nodig.
Microstutter merkt idd de ene persoon wel, de ander minder of niet. Het is er volgens mij wel nog.
Ja maar zelfs met een goede koeler kan hij de bovenste alleen maar de warme lucht die van de onderste maar zich blazen. Naar mijn mening lijkt het mij handiger om niet te starten met SLI, maar als middel te gebruiken als jje later tekortkomt. Maar dat is mijn mening:) en gelukkig hebben andere mensen een andere mening, anders werd het een zooitje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Super uitgebreide review van de 660 door Guru3D

http://www.guru3d.com/art...ce-gtx-660-ti-sc-review/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:37:
[...]

Klopt, ik heb 2 gtx680's, ik denk dat ik tot die conclussie kan komen omdat de gtx680 geen framedrops
heeft onder de 50 fps. Met 2 is dit helemaal niet meer het geval maar voor mijn geoel loopt één net wat soepeler omdat er dan minder microstuttering is. Ik gebruik daarom nu voor bf3 maar 1 gtx680 met adaptive vsync aan, eindelijk vsync zonder mouse lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofbal
  • Laatst online: 04-03-2024
Als je trouwens 2 schermen aansluit op een GTX 670, vermindert dat de prestatie's in games (Je speelt dan de game op maar 1 scherm)? Of is dat niet te merken.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nick112 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:09:
[...]

Microstutter merkt idd de ene persoon wel, de ander minder of niet. Het is er volgens mij wel nog.
Het is er ook nog wel. Maar zoals ik schreef is het boven een bepaalde FPS grosso modo niet meer merkbaar. Uitzonderingen daargelaten.
Ja maar zelfs met een goede koeler kan hij de bovenste alleen maar de warme lucht die van de onderste maar zich blazen.
Het zal natuurlijk warmer zijn, maar het valt wel mee bij mij. Nu draai ik op een dimastech bench dus niet in een kast. De hamvraag blijft in hoeverre die warmte ook echt hinderlijk is. Kun je bijv. veel minder ver OC'n. Wordt het geluid veel hoger. etc.
Het zal van kast tot kast wel verschillen.
Naar mijn mening lijkt het mij handiger om niet te starten met SLI, maar als middel te gebruiken als jje later tekortkomt. Maar dat is mijn mening:) en gelukkig hebben andere mensen een andere mening, anders werd het een zooitje :o
Absoluut. Dat is meestal de beste weg.
Mij ging het erom dat, als je kennis van zaken hebt, het op zich best in te schatten is of je SLI nodig hebt .
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:21:
[...]

Klopt, ik heb 2 gtx680's, ik denk dat ik tot die conclussie kan komen omdat de gtx680 geen framedrops
heeft onder de 50 fps. Met 2 is dit helemaal niet meer het geval maar voor mijn geoel loopt één net wat soepeler omdat er dan minder microstuttering is. Ik gebruik daarom nu voor bf3 maar 1 gtx680 met adaptive vsync aan, eindelijk vsync zonder mouse lag
Maar heb je dan ook een 120hz monitor ?

Zonder de hele discussie opnieuw te willen starten is het iig mijn ervaring dat:
>60 fps op een 120hz monitor duidelijk merkbaar is. Zeker naarmate de FPS verder boven de 60 komt
>60 fps op een 60hz monitor is naar mijn gevoel ook merkbaar maar wel minder.

Sowieso beweegt mijn muis op de 120hz veel soepeler. Dat kun je makkelijk met het blote oog zien op je windows desktop. Zowel bij het bewegen van je cursor als bij het slepen van vensters.

Ik heb zonder meer een betere ervaring met 670 SLI op mijn 120hz dan met 670 Single op mijn 120hz.

Uiteraard ben ik het met je eens dat een 1 kaart in principe beter is dan 2 maar als ik kijk naar mijn SLI/CF ervaringen (280GTX - 6950 CF - 670GTX) en de testen op dit gebied dan laten beiden zien dat zeker SLI maar ook CF inmiddels zeer behoorlijk volwassen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 21-08-2012 22:30 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Wat is die gleu van de Accelero Mono Plus om op de rams te smeren lastig zeg.
Er gaat aardig wat ernaast als je de heatsinks aandrukt. Plus dat ze in het begin steeds verschuiven.
Ik heb er nu maar iets zwaars er op liggen, zodat er genoeg druk op komt en dat de boel niet gaat schuiven.
In totaal 8 van die heatsinks op mijn geheugen geplakt.
Het gaat om een 670.
Nu maar hopen dat de kaart het nog doet.. met al dat gleu ernaast.
Het lijkt natuurlijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Daarom werk je vaak met een erwt techniek zoals bij processor coolers zodat er geen coolingpaste naast komt.

ah niet goed gelezen!

[ Voor 10% gewijzigd door Jasper 99 op 21-08-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
peatron schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:07:
Wat is die gleu van de Accelero Mono Plus om op de rams te smeren lastig zeg.
Er gaat aardig wat ernaast als je de heatsinks aandrukt. Plus dat ze in het begin steeds verschuiven.
Ik heb er nu maar iets zwaars er op liggen, zodat er genoeg druk op komt en dat de boel niet gaat schuiven.
In totaal 8 van die heatsinks op mijn geheugen geplakt.
Het gaat om een 670.
Nu maar hopen dat de kaart het nog doet.. met al dat gleu ernaast.
Het lijkt natuurlijk veel.
Ik denk dat je glue bedoelt ;)

En je hebt er duidelijk teveel erop gedaan. Als het niet geleid zal je kaartje wel leven nog erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Sn0wblind schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:14:
[...]

Ik denk dat je glue bedoelt ;)

En je hebt er duidelijk teveel erop gedaan. Als het niet geleid zal je kaartje wel leven nog erna.
Yep glue. Foutje..
Zo erg veel is het nou ook niet. Maar je schrikt toch even.

[ Voor 10% gewijzigd door peatron op 21-08-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Zijn er mensen die al een aanbeveling durven te geven als ik moet kiezen tussen een GTX 660TI PE van MSI of GTX 670 PE van MSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Nipje schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:42:
Zijn er mensen die al een aanbeveling durven te geven als ik moet kiezen tussen een GTX 660TI PE van MSI of GTX 670 PE van MSI?
1080p 1 scherm -> 660
1080p+ of meerdere schermen -> 670

Meer kan ik niet met jouw vraag geef eens wat voorbeelden wat je doel is

[ Voor 12% gewijzigd door naaitsab op 21-08-2012 23:46 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
naaitsab schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:45:
[...]

1080p 1 scherm -> 660
1080p+ of meerdere schermen -> 670

Meer kan ik niet met jouw vraag geef eens wat voorbeelden wat je doel is
Nouja ik wil max 400 uitgeven aan een nieuwe videokaart en ik geef niet zoveel om de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik wil gewoon voor 400 euro (of minder) de beste kaart. Of ik nou op meer schermen game of niet :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Als je het zo simpel wilt houden haal dan gewoon een pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD
Lijkt me vrij logisch dat de duurdere 670 beter is dan de 660

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
naaitsab schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:23:
Als je het zo simpel wilt houden haal dan gewoon een pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD
Lijkt me vrij logisch dat de duurdere 670 beter is dan de 660
Ik begon te twijfelen omdat op hardware info wordt gezegd dat bepaalde fabrikanten hebben gezegd dat de 670 binnenkort EOL zal gaan.

Anyway, is dit dan niet een betere keuze qua koeling enzo: pricewatch: MSI N670GTX PE 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Nipje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:26:
Ik begon te twijfelen omdat op hardware info wordt gezegd dat bepaalde fabrikanten hebben gezegd dat de 670 binnenkort EOL zal gaan.

Anyway, is dit dan niet een betere keuze qua koeling enzo: pricewatch: MSI N670GTX PE 2GD5/OC
Wat men op hw.info zegt neem ik meestal met een grote korrel zout zitten mij teveel lul-maar-raak figuren daar, er is namelijk nog geen aanleiding/reden toe voordat de 700 serie er is maar dan is elke 600 kaart eol uiteraard.

De Windforce3 koeler schijnt iets beter te zijn dan de TwinFrozr4 en hij is goedkoper dus vandaar.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
naaitsab schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:34:
[...]

Wat men op hw.info zegt neem ik meestal met een grote korrel zout zitten mij teveel lul-maar-raak figuren daar, er is namelijk nog geen aanleiding/reden toe voordat de 700 serie er is maar dan is elke 600 kaart eol uiteraard.

De Windforce3 koeler schijnt iets beter te zijn dan de TwinFrozr4 en hij is goedkoper dus vandaar.
Mja de EOL zou meer te maken hebben met het feit dat de 660 zo dicht in de buurt komt van de 670.

Ik dacht trouwens echt dat die twinfrozr de beste koelers waren. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Zal wel meevallen, dit was ook het geval bij de 500 serie. Die verschillen vielen toen ook nog wel mee. Daarnaast presteerd op hogere resoluties de 670gtx alsnog wel een stuk beter dan de 660, het gat tussen de 660 en 680 is dan wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:39:

Maar heb je dan ook een 120hz monitor ?

Zonder de hele discussie opnieuw te willen starten is het iig mijn ervaring dat:
>60 fps op een 120hz monitor duidelijk merkbaar is. Zeker naarmate de FPS verder boven de 60 komt
>60 fps op een 60hz monitor is naar mijn gevoel ook merkbaar maar wel minder.

Sowieso beweegt mijn muis op de 120hz veel soepeler. Dat kun je makkelijk met het blote oog zien op je windows desktop. Zowel bij het bewegen van je cursor als bij het slepen van vensters.

Ik heb zonder meer een betere ervaring met 670 SLI op mijn 120hz dan met 670 Single op mijn 120hz.

Uiteraard ben ik het met je eens dat een 1 kaart in principe beter is dan 2 maar als ik kijk naar mijn SLI/CF ervaringen (280GTX - 6950 CF - 670GTX) en de testen op dit gebied dan laten beiden zien dat zeker SLI maar ook CF inmiddels zeer behoorlijk volwassen zijn.
Nee ik heb helaas nog een 60hz, maar adaptive vsync is soepeler dan in game vsync of de andere variant van vsync in het nvcp qua mouse lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Phntm schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:16:
[...]

Excuses, helemaal fout van mij. De standaard GTX 680 komt met een HDMI 1.4a aansluiting ik geloof dat de meeste met een custom PCb dat ook gewoon hebben. Zelfde met een GTX 670 en ook de nieuwe GTX 660Ti als ik het goed heb bekeken.
http://nl.msi.com/product/vga/N660Ti-PE-2GD5-OC.html
Op de MSI site zeggen ze dat er een mini-HDMI op hun 660 Ti PE/OC zit.
Als ik op internet naar plaatjes van alle andere 660Ti's van de andere fabrikanten ga kijken, met reference PCB's & custom PCB's dan lijken deze toch allemaal ook maar hetzelfde te hebben als op het plaatje van MSI. Dus ook mini-HDMI aansluitingen.

Zie ik dat correct? Ik hoop namelijk van niet.

Want ik ben op zoek naar een 660Ti met een normale HDMI 1.4a aansluiting zodat ik geen convertor/dongle nodig heb.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De geweldige kwaliteit van Nvidia reference kaarten.

Was dit nog vergeten te posten, een aantal weken terug ging ik de koelpasta vervangen omdat ze het niet goed aanbrengen en ook nog eens het goedkoopste van het goedkoopste gebruiken heb ik maar besloten de koelpasta destijds te vervangen. Allemaal leuk en aardig en scheelt een paar graden. Maar toen zag ik pas hoe belabberd de kwaliteit was.

Zie hieronder een aangetaste printplaat, ik weet niet of dit problemen opleverd, zou daarover even met MSI contact moeten opnemen. Maar zie rond 1 van de koeler schroefgaten de bescherming op de printplaat verkleurd zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x19/lin-rin/IMG_0758.jpg

Hieronder dan nog eens de heatsink waarvan de zo goedkoop mogelijkheid ook van afdruipt.
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x19/lin-rin/IMG_0759.jpg

Ik vind het maar bizar, heb al bijna 10 jaar spullen van MSI, op 1 koeler probleem na nooit issues mee gehad, Dus ik vraag me af of ze de reference kaarten zelf maken of Nvidia. Maar baal hier wel een klein beetje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sn0wblind schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:27:
Ik vind het maar bizar, heb al bijna 10 jaar spullen van MSI, op 1 koeler probleem na nooit issues mee gehad, Dus ik vraag me af of ze de reference kaarten zelf maken of Nvidia. Maar baal hier wel een klein beetje van.
Reference kaarten komen vrijwel allemaal uit dezelfde fabriek.
Merk X plakt er een stickertje op, en klaar is kees.
Overigens is er niks mis met je kaart, ondanks dat de standaard cooling wat goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De aanslag die er zit bij 1 van die mounting holes vind ik wel wat apart, ziet er zeg maar aangevreten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sn0wblind schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:33:
De aanslag die er zit bij 1 van die mounting holes vind ik wel wat apart, ziet er zeg maar aangevreten uit.
Ach, ik kijk er niet van op. Heb vele kaarten gehad die bij aanschaf al wat witte uitslag op het pcb hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Ik ook de koelers verwijderd, omdat ik deze heb vervangen voor een artic mono plus. En ik ben het met je eens dat het erg goedkoop overkomt allemaal. En dat te bedenken dat je er 400,- voor neer tikt.

Weet je wat nou zo raar is met deze keplers GTX 670. De MSI oc die heeft een boost van 1150. default 980.
De Gainward Phantom een boost van 1124 default 1006.
Waar is die tijd dat je een chippie had waarvan je wist dat ze de zelfde clockspeed hebben. Maar je totaal geen idee had wat de max was. En ff er voor ging zitten om dit op te zoeken. :?

Dat heb ik dus niet met deze kaarten. Het Tweakers gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik zou dolgraag de mono plus erop knallen, maar ik kan niet goed nachecken of het pcixpress 1x kaartje ernaast die niet het hele slot gebruikt er mischien niet nog in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Sn0wblind schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:46:
Ik zou dolgraag de mono plus erop knallen, maar ik kan niet goed nachecken of het pcixpress 1x kaartje ernaast die niet het hele slot gebruikt er mischien niet nog in past.
Zal ik eens wat opmeten voor je?

Ik kan je wel melden dat mijn temps van beiden kaarten rond de 50 a 52 graden zijn.
Een dikke 20 graden drops.
En dat tijdens BF3

[ Voor 17% gewijzigd door peatron op 22-08-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik weet niet of het mogelijk is of je een foto kan maken van recht van voren zodat ik de spacings kan zien? Met een beetje gelukt past het kleine low profile kaartje er net in. :)

Heb het wel proberen op te meten maar kwam er niet helemaal uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Sn0wblind op 22-08-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Sn0wblind schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:57:
Ik weet niet of het mogelijk is of je een foto kan maken van recht van voren zodat ik de spacings kan zien? Met een beetje gelukt past het kleine low profile kaartje er net in.
Huh wat is een spacings 8)7
Kom nu erg noob over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De ruimte tussen de koeler en de sloten ernaast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Sn0wblind schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:02:
De ruimte tussen de koeler en de sloten ernaast :).
Foto's gemaakt , maar geen idee hoe ik deze hier gepost krijg.
Maar de kaart en koeler zijn zeker wel 5,5 a 6 cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sn0wblind schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:27:
De geweldige kwaliteit van Nvidia reference kaarten.

Was dit nog vergeten te posten, een aantal weken terug ging ik de koelpasta vervangen omdat ze het niet goed aanbrengen en ook nog eens het goedkoopste van het goedkoopste gebruiken heb ik maar besloten de koelpasta destijds te vervangen. Allemaal leuk en aardig en scheelt een paar graden. Maar toen zag ik pas hoe belabberd de kwaliteit was.

Zie hieronder een aangetaste printplaat, ik weet niet of dit problemen opleverd, zou daarover even met MSI contact moeten opnemen. Maar zie rond 1 van de koeler schroefgaten de bescherming op de printplaat verkleurd zijn.
[afbeelding]

Hieronder dan nog eens de heatsink waarvan de zo goedkoop mogelijkheid ook van afdruipt.
[afbeelding]

]
Over de koelpasta gesproken.. ik zal het waarschijnlijk ook doen, maar met hoeveel graadjes is je temp gedropt nu? Heb ook reference design; de eerste batch EVGA GeForce GTX 680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:32:
[...]

Reference kaarten komen vrijwel allemaal uit dezelfde fabriek.
Merk X plakt er een stickertje op, en klaar is kees.
Overigens is er niks mis met je kaart, ondanks dat de standaard cooling wat goedkoop is.
Reference de naam zegt het al. De fabrikant (in dit geval nVidia) komt met een reference kaart en fabrikanten zoals MSI, Asus, Gigabyte, enz. maken ze na vandaar de naam reference ook. ;) Zullen sowieso natuurlijk wel een aantal kaarten zijn welke puur door nVidia zijn gemaakt en waar alleen een ander stickertje op zit, maar dit bij lange na niet altijd. nVidia kan immers nooit zoveel kaarten produceren. Reference PCB is er voor een snelle launch, als alle fabrikanten zelf het volledige PCB moeten ontwerpen dan kost dat gewoon een aantal maanden, een nieuwe videokaart komt als er geen reference PCB is een paar maanden later dan en daar zit niemand op te wachten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
peatron schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:24:
[...]

Foto's gemaakt , maar geen idee hoe ik deze hier gepost krijg.
Maar de kaart en koeler zijn zeker wel 5,5 a 6 cm diep.
Zie pm ^^
Phntm schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:44:
[...]

]
Over de koelpasta gesproken.. ik zal het waarschijnlijk ook doen, maar met hoeveel graadjes is je temp gedropt nu? Heb ook reference design; de eerste batch EVGA GeForce GTX 680.
Met mijn eigen fanprofile ongeveer 3c verschil, gebruik wel niet geleidende pasta, want zit wat electronica om de core heen dat niet mag geleiden.

De standaard fanprofile laat de chip altijd tot rond de 80c komen, de fan gaat dan alleen minder draaien. Dus met eigen fanprofile blijft de kaart iets koeler met dezelfde fanrpm's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sn0wblind schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:46:
[...]

Zie pm ^^

[...]

Met mijn eigen fanprofile ongeveer 3c verschil, gebruik wel niet geleidende pasta, want zit wat electronica om de core heen dat niet mag geleiden.

De standaard fanprofile laat de chip altijd tot rond de 80c komen, de fan gaat dan alleen minder draaien. Dus met eigen fanprofile blijft de kaart iets koeler met dezelfde fanrpm's.
Nu begrijp ik dat geleidende gedeelte niet. Ik heb Thermalright Chill Factor 3, is dat geleidend? EVGA geeft je sowieso toestemming om je kaart open te halen, zolang maar als je het terugstuurt hij compleet is en niet beschadigt.

Nog een e-mail daarover:
Dear Customer,

Thank you for contacting the EVGA Customer Service Team.
My name is Dominik Ungermann and I will be answering your question today.

Answer:

Hello Mr. Ochan, You are right, EVGA do not void the warranty if you opened the card. We do only void the warranty if you physically damage the card. If there is a RMA needed it will be required that you send us the card in originally condition which means with the originally cooler installed. Regards,

• Sn0wblind
Volgens de site geleid het geen electriciteit dus het moet wel goed zitten, klein "rijstkorreltje" aan koelpasta erop, koeler erop leggen, kaart omdraaien en dan vastschroeven, eerst de schroefjes alle 4 lostjes en dan pas vast zetten. Het best is om de tegengestelde hoeken vast te schroeven eerst, Dus bijvoorbeeld eerst rechtsboven en dan links onder, vervolgens links boven en dan rechtsboven.

Verwijderd

Rin, het lijkt wel of de koelpad op de printplaat zat ipv op dat zwarte ding.
Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum