Het is er ook nog wel. Maar zoals ik schreef is het boven een bepaalde FPS grosso modo niet meer merkbaar. Uitzonderingen daargelaten.
Ja maar zelfs met een goede koeler kan hij de bovenste alleen maar de warme lucht die van de onderste maar zich blazen.
Het zal natuurlijk warmer zijn, maar het valt wel mee bij mij. Nu draai ik op een dimastech bench dus niet in een kast. De hamvraag blijft in hoeverre die warmte ook echt hinderlijk is. Kun je bijv. veel minder ver OC'n. Wordt het geluid veel hoger. etc.
Het zal van kast tot kast wel verschillen.
Naar mijn mening lijkt het mij handiger om niet te starten met SLI, maar als middel te gebruiken als jje later tekortkomt. Maar dat is mijn mening:) en gelukkig hebben andere mensen een andere mening, anders werd het een zooitje

Absoluut. Dat is meestal de beste weg.
Mij ging het erom dat, als je kennis van zaken hebt, het op zich best in te schatten is of je SLI nodig hebt .
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:21:
[...]
Klopt, ik heb 2 gtx680's, ik denk dat ik tot die conclussie kan komen omdat de gtx680 geen framedrops
heeft onder de 50 fps. Met 2 is dit helemaal niet meer het geval maar voor mijn geoel loopt één net wat soepeler omdat er dan minder microstuttering is. Ik gebruik daarom nu voor bf3 maar 1 gtx680 met adaptive vsync aan, eindelijk vsync zonder mouse lag
Maar heb je dan ook een 120hz monitor ?
Zonder de hele discussie opnieuw te willen starten is het iig mijn
ervaring dat:
>60 fps op een 120hz monitor duidelijk merkbaar is. Zeker naarmate de FPS verder boven de 60 komt
>60 fps op een 60hz monitor is naar mijn gevoel ook merkbaar maar wel minder.
Sowieso beweegt mijn muis op de 120hz veel soepeler. Dat kun je makkelijk met het blote oog zien op je windows desktop. Zowel bij het bewegen van je cursor als bij het slepen van vensters.
Ik heb zonder meer een betere ervaring met 670 SLI op mijn 120hz dan met 670 Single op mijn 120hz.
Uiteraard ben ik het met je eens dat een 1 kaart in principe beter is dan 2 maar als ik kijk naar mijn SLI/CF ervaringen (280GTX - 6950 CF - 670GTX) en de testen op dit gebied dan laten beiden zien dat zeker SLI maar ook CF inmiddels zeer behoorlijk volwassen zijn.
[
Voor 8% gewijzigd door
Help!!!! op 21-08-2012 22:30
]