Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:43
Ik merkte het verschil tussen 1250 en 1300 in BF3 niet in framerates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Om heel eerlijk te zijn draaide het al prima voor de overclock, maar we blijven Hollanders natuurlijk, maximale voor je centjes willen.. :+ Ik ben in ieder geval vrij gelukkig met de stilte: fanspeed op 50% blijft hij mooi stabiel op 69 graden in de furmark test uit die master guide, en in BF3 kom ik so far nog niet boven de 56 graden (39% fanspeed) uit.

Ik kom van een iMac met een 4850M, dus op dit moment is het allemaal sowieso een belachelijke upgrade :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
is het normaal bij een videokaart dat ze zo "schreeuwen" onder load?
heb hier een filmpje gemaakt van mijn EVGA 670 FTW die nogal een schreeuwend geluid maakt.
Als je het geluid hard zet hoor je op het filmpje een hele harde piep.
Het geluid is niet constant want soms verander ik van applicatie en dan piept het ineens niet?

[ Voor 17% gewijzigd door devazox op 08-08-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
Hmm oke, kan ik hiervoor RMA doen?
Stoorde me er niet echt aan maar als je iets gaat doen zonder geluid is het een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, je kan er RMA voor aanvragen. Is overigens niks ernstigs alleen irritant. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
Ik snap alleen dat geluid niet zo, want tijdens het draaien van Unigine Heaven hoor ik niks. En bij het afsluitscherm hoor ik ineens wel die piep.

Ik heb een mailtje gestuurd naar EVGA met de link naar het filmpje van benieuwd wat die erover zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
EVGA gaat zeggen Coilwhine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
devazox schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:38:
Ik snap alleen dat geluid niet zo, want tijdens het draaien van Unigine Heaven hoor ik niks. En bij het afsluitscherm hoor ik ineens wel die piep.

Ik heb een mailtje gestuurd naar EVGA met de link naar het filmpje van benieuwd wat die erover zeggen ;)
Dat is coilwhine zoals de Mask en Zarrack ook al vertelden, je kan de kaart gewoon voor RMA (reparatie) aanmelden bij de (web)winkel waar je m vandaan hebt gehaald.
Dit zou in de garantie moeten vallen indien niet zo zou dat wel een flinke blunder voor EVGA support zijn.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let maar eens op. Collwhine komt voor bij extreem hoge fps. Dus ja bij het laden en afsluiten van bepaalde apps. Sommige kaarten hebben er nog meer last van, en dus ook bij lagere fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
Had ik hier nog geen link geplaatst? Alsnog dan

YouTube: screaming 670 FTW under load

Zoals je hoort klik ik soms naar een andere applicatie en dan verdwijnt het geluid, tijdens het gamen hoor ik het ook niet echt ook al zet ik ingame geluid af. Alleen bij het opstarten en game menu heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
devazox schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:04:
Had ik hier nog geen link geplaatst? Alsnog dan

YouTube: screaming 670 FTW under load

Zoals je hoort klik ik soms naar een andere applicatie en dan verdwijnt het geluid, tijdens het gamen hoor ik het ook niet echt ook al zet ik ingame geluid af. Alleen bij het opstarten en game menu heel raar.
Nogmaals coilwhine.
Gewoon RMA aanvragen, het gaat alleen maar erger worden des te langer je wacht.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

OMD

Ik ben sinds vandaag ook gelukkig eigenaar van een 670 en wel de MSI power edition. Veel positieve reviews.
Ding draait als een tiet en zie absoluut geen reden tot overclocken nog :)

Kom van een HD4890 af dus ben wel iets opgeschoten zeg maar.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
Nieuwe gigabyte 670 sinds vandaag op tweakers pricewatch: Gigabyte GF GTX670 WF 2GB PCI-E 3.0 2GBDDR5 941MH

Ziet er tof uit ben benieuwd of ie dat ook is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

devazox schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:05:
Nieuwe gigabyte 670 sinds vandaag op tweakers pricewatch: Gigabyte GF GTX670 WF 2GB PCI-E 3.0 2GBDDR5 941MH

Ben benieuwd wat de verbeteringen zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
icecreamfarmer schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:04:
[...]

Ben benieuwd wat de verbeteringen zijn.
Geen.
Het is de lichtere versie van de WF3.
Echter net zo duur, dus heeft het geen zin deze kaart te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:01
Ik heb sinds vandaag een MSI GTX670 Twin Frozr OC Power Edition.

Deze zou volgens spec op 1019MHz moeten lopen met als maximale boost 1097MHz.

Nu zie ik echter dat bij stressen in Furmark de GPU gewoon op 1241MHz loopt. Dit melden GPU-Z en de MSI Afterburner tool.

Nu zag ik hier in dit topic dat iemand het ook al had over die kloksnelheiden en ik vroeg me af of deze readings kloppen, en zo ja, waaorm ze zover buiten de spec kunnen lopen.

Vroeger pastte ik wel op met het zo ver OCen van mijn videokaart, terwijl ze het nu out of the box lijken te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

A Lurker schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:34:
Ik heb sinds vandaag een MSI GTX670 Twin Frozr OC Power Edition.

Deze zou volgens spec op 1019MHz moeten lopen met als maximale boost 1097MHz.

Nu zie ik echter dat bij stressen in Furmark de GPU gewoon op 1241MHz loopt. Dit melden GPU-Z en de MSI Afterburner tool.

Nu zag ik hier in dit topic dat iemand het ook al had over die kloksnelheiden en ik vroeg me af of deze readings kloppen, en zo ja, waaorm ze zover buiten de spec kunnen lopen.

Vroeger pastte ik wel op met het zo ver OCen van mijn videokaart, terwijl ze het nu out of the box lijken te kunnen.
Check deze post voor een uitleg over de verschillende kloksnelheiden/"maximums". In het kort komt het erop neer dat de opgegeven "maximale boost" eigenlijk je minimum clockspeed is onder full load, als de kaart nog niet te heet (<70 graden) is en genoeg stroom tot z'n beschikking heeft kan hij zichzelf nog verder pushen tot zijn "werkelijke" maximum boost, wat in jouw geval dus 1241 is. Als de temperatuur te hoog wordt clockt ie zichzelf automatisch stapsgewijs terug op bepaalde temperaturen totdat hij op de opgegeven "maximale boost" is. Zo haalt hij dus altijd minimaal de opgegeven waardes, en als je koeling in orde is een beetje meer :)
(Fijne chip heb je trouwens)

[ Voor 5% gewijzigd door Knijnemans op 09-08-2012 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
devazox schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:05:

Dat ding is echt ontzettend lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Ik ben naar veel wikken wegen ook voor een 670 i.p.v. een 680 gegaan. En het is de Zotac GeForce GTX 670 AMP! Edition geworden. Wel een 3 slots maar ik vondt het een goede kaart en in testen op tomshardware o.a. had gezien was hij goed getest. Standaard ook een hogere clock van 1098 Mhz en de snelste uit de test.

http://www.tomshardware.c...-test-review,3217-16.html

Als hij vandaag binnen komt zal ik wel een aantal fotos posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan verschillende GTX670 en GTX680 niet met elkaar vergelijken er is namelijk geen één die hetzelfde presteerd. Dat die in die review op een bepaalde kloksnelheid draait wil niet zeggen dat die van jouw dat ook doet. Prestaties kunnen dus ook minder zijn, maar beter kan natuurlijk ook.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
-The_Mask- schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:48:
Je kan verschillende GTX670 en GTX680 niet met elkaar vergelijken er is namelijk geen één die hetzelfde presteerd. Dat die in die review op een bepaalde kloksnelheid draait wil niet zeggen dat die van jouw dat ook doet. Prestaties kunnen dus ook minder zijn, maar beter kan natuurlijk ook.
Daarom we zullen het zien :) Zal wel testen en zien op welke snelheiden hij draait en wat er uit de benchmarks komt :)

Nou kaart is gearriveerd... maar no luck. Kaart geeft geen beeld in PCIE 3.0 Sloten. Ik heb een ASROCK P67 Extreme4 Gen3. Als ik hem in de onderste PCI Express 2.0 x16 Slot krijg ik wel beeld. Dus de kaart is gewoon goed. Nu heb ik 2x beeld gekregen op de PCIE 3.0 sloten na een CMOS reset, ma naar de aanpassing van de Storage van IDE naar AHCI schrijft hij blijkbaar ook wat anders weg want daarna geen beeld meer en het moederbord eindigd met error D6 (geen onbekende voor dit bordje). Nou zou je zeggen geen probleem, maar dat is het wel, aangezien de Power Supply onderin zit, en ik deze nu niet in de kast kan hebben :) Iemand hier ervaring mee?

Samenvatting:
  • Kaart heeft beide 6 pin aansluitingen aangesloten
  • Kaart zit goed in het slot
  • Kaart werkt niet in PCIE 3.0 slot 1
  • Kaart werkt niet in PCIE 3.0 slot 2
  • Kaart werkt wel in PCIE 2.0 slot 3.

[ Voor 46% gewijzigd door Senaxx op 09-08-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:11
Ik kon niet langer wachten op de stille Asus kaarten en heb besloten om een stock kaart te kopen met een Artic Acellero Mono Plus.

De stock kaart werd uiteindelijk de MSI 670 OC edition en de installatie was erg simpel. Uiteindelijk heb ik geen van de losse koelblokjes gebruikt omdat de (veel grotere) originele vrm koeler gewoon kon blijven zitten :)

Zojuist heb ik MSI kombuster gedraaid en de temperatuur kwam niet boven de 50 graden en in normaal desktop gebruik 28 graden, prima dus. Ik heb verder nog geen experimenten met overclocken gedaan.

Na het monteren had ik gelijk de kast dichtgedaan en de boel gestart maar omdat ik de fan niet kon horen op 100% fan speed heb ik gelijk de kast weer open gemaakt om te controleren wat er mis was. Niets dus... ! En dat terwijl de rest van de computer ook al zeer stil is. :)

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:48:
Maar ze zullen niet onder de opgegeven nelheden draaien. Zo wel dan is er wel een bios voor zo niet RMA gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Senaxx schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:50:
Nou kaart is gearriveerd... maar no luck. Kaart geeft geen beeld in PCIE 3.0 Sloten. Ik heb een ASROCK P67 Extreme4 Gen3.
* When Sandy Bridge is used with any LGA1155 motherboard, it will always run at PCI Express 2.0. Always.
* When Ivy Bridge is used with motherboard that does not support SLI, it will run at PCI Express 3.0.
* When Ivy Bridge is used with P67/Z68 motherboard that does support SLI, it must says that it supports PCI Express 3.0 and/or Gen3 for it to support PCI Express 3.0. Otherwise it will run at 2.0.

Nou ben ik verre van gecharmeerd over Asrock maar ik denk dat ergens in je bios moet staat dat de kaart op 2.0 moet lopen, volledige 3.0 werkt immers alleen bij z77 en ivy bridge. Of lopen die 2 slots via een externe chip naar je cpu toe? Zoals ook wel eens met een Sata6 controller wordt gedaan.

Test die 2 "3.0" slots eens met een kaart waarvan je 100% zeker weet dat ie probleemloos werkt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zarrack schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 07:16:
[...]

Dat ding is echt ontzettend lelijk.
Gaan we tegenwoordig een videokaart uitzoeken op uiterlijk...het gaat om het innerlijk dat weet je toch?
als alles om uiterlijk zou draaien heb jij ook geen leuk leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:51:
[...]

Gaan we tegenwoordig een videokaart uitzoeken op uiterlijk...het gaat om het innerlijk dat weet je toch?
uiterlijk is key... dat weetje toch ?

(daarom is mijn race autotje van schaal op 1:19 ook veel sneller/beter dan mijn eigen wagen :+ )

feit dat ik er niet inpas en mee kan rijden is maar bijzaak }:O

overigens ben ik er nog steeds niet uit of ik voor mijn 3d renders moet blijven hangen op min 560 ti of overstappen naar een 580 en/of een 680..

iemand enig idee wanneer de 7xx series gaan komen zijn daar al rumours van ?

[ Voor 18% gewijzigd door AjDuLion op 10-08-2012 13:01 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
naaitsab schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:24:
[...]

* When Sandy Bridge is used with any LGA1155 motherboard, it will always run at PCI Express 2.0. Always.
* When Ivy Bridge is used with motherboard that does not support SLI, it will run at PCI Express 3.0.
* When Ivy Bridge is used with P67/Z68 motherboard that does support SLI, it must says that it supports PCI Express 3.0 and/or Gen3 for it to support PCI Express 3.0. Otherwise it will run at 2.0.

Nou ben ik verre van gecharmeerd over Asrock maar ik denk dat ergens in je bios moet staat dat de kaart op 2.0 moet lopen, volledige 3.0 werkt immers alleen bij z77 en ivy bridge. Of lopen die 2 slots via een externe chip naar je cpu toe? Zoals ook wel eens met een Sata6 controller wordt gedaan.

Test die 2 "3.0" slots eens met een kaart waarvan je 100% zeker weet dat ie probleemloos werkt.
Bedankt voor je reply. Ik heb altijd een Crossfire 6950 setup gehad in die 2 x 3.0 sloten, dus ik weet zeker dat deze 2 "3.0" sloten werken. Maar ook op 2.0 snelheden werken omdat ik nog met een Sandy Bridge CPU zit (I5 2500K). Maar dat neemt niet weg dat als ze op 2.0 snelheden werken ze gewoon moeten werken.

Voor Ivy Bridge zal ik dus een andere CPU moeten halen. Dan zou ik namelijk wel aan de voorwaarden voldoen dat ik dus ik een PCI Express 3.0 compatible board heb, Support voor SLI.

In overleg met Zercom mag ik de kaart RMA'en voor een andere kaart. Maar ik betwijfel of die dan wel gaat werken in een 3.0 slot. (terwijl de ATI HD 6950 wel werkte). Zercom is zeer goed bezig geweest en heeft ook namens mij communicatie met Zotac gehad)
To use PCI-E 3.0 with this board (and I guess all PCI-E 3.0 enabled boards) you must have an Ivybridge CPU (the end user has sandybridge) so this will not be compatible.

I’m positive that the slot should still function in PCI-E 2.0 mode so maybe if the user cannot use the slot at all (no display) then maybe there is a compatibility issue otherwise if the card does work in the PCI-E 3.0 slot but it runs in 2.0 mode then you know the issue is the CPU needs to be IvyBridge.
Ik heb de bios nagestruind maar ik heb geen optie kunnen vinden om ze in PCI-E 2.0 mode te forceren, dus het ziet er helaas naar uit dat ik hem moet omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Vandaag mijn MSI 670 OC omgeruild omdat de vorige niet stabiel was.
De nieuwe kaart gelukkig wel en is nog wat te overclocken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Senaxx schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:05:
[...]

Bedankt voor je reply. Ik heb altijd een Crossfire 6950 setup gehad in die 2 x 3.0 sloten, dus ik weet zeker dat deze 2 "3.0" sloten werken. Maar ook op 2.0 snelheden werken omdat ik nog met een Sandy Bridge CPU zit (I5 2500K). Maar dat neemt niet weg dat als ze op 2.0 snelheden werken ze gewoon moeten werken.

Voor Ivy Bridge zal ik dus een andere CPU moeten halen. Dan zou ik namelijk wel aan de voorwaarden voldoen dat ik dus ik een PCI Express 3.0 compatible board heb, Support voor SLI.

In overleg met Zercom mag ik de kaart RMA'en voor een andere kaart. Maar ik betwijfel of die dan wel gaat werken in een 3.0 slot. (terwijl de ATI HD 6950 wel werkte). Zercom is zeer goed bezig geweest en heeft ook namens mij communicatie met Zotac gehad)
Als je ATI's wel gewoon werkten in die slots zou je inderdaad moeten beginnen bij de GPU om te kijken of daar iets mee loos is. Als je geen beeld krijgt in je POST hoef je ook niet te kijken naar een driver problemen.

Kleine kanttekening als je een Ivy cpu gaat halen heb je ook een z77 mobo nodig (geen p67 dus) om gebruik te maken van 3.0. Dan kun je dus beter nog wachten tot maart voor de opvolger van ivy bridge want pci-e 2.0 of 3.0 merk je niks van met je 670.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat het aan de beeldscherm instellingen liggen dat mijn aspectratio verhouding niet werkt?
Ik heb het namelijk wel in het control panel ingesteld dat het beeld moet schalen naar de juiste aspectratio verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:24:
Kan het zijn dat het aan de beeldscherm instellingen liggen dat mijn aspectratio verhouding niet werkt?
Ik heb het namelijk wel in het control panel ingesteld dat het beeld moet schalen naar de juiste aspectratio verhouding.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i2iLz.jpg
Gewoon zo instellen? En uiteraard de native resolutie pakken van je monitor als dat niet goed aangegeven wordt in windows/nvidia dan even opzoeken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, zou ik zo geen opgerekt beeld krijgen. Ik wil die balken namelijk bij lagere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Doe dan "No scaling" en zet je Monitor op 1:1 pixel verhouding. Zo krijg je bij 800x600 bijvoorbeeld een heel klein beeld in het midden :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
Hallo iedereen:), vandaag dan echt mijn build afgemaakt met de msi 680 gtx lightning. Bevalt erg goed, muis stil. Ik heb net 3dmark11 maar eens gedraaid. Score van 9385p behaald. Dit met een i5 3570k.
Is dit een normale score? De i5 draait volgend 3dmark op 3.7 ghz.
Maar mijn gpu op 705, dit vind ik erg raar omdat je toch denkt dat 3dmark alles vraagt van je systeem, en dus je gpu ook hard gaat werken en de beloofde snelheden haalt 1111mhz uit mijn hoofd?
Overigens wat raden jullie aan om de drivers te verwijderen? Eerst via windows en dan driver sweeper oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Nick112 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 00:56:
Hallo iedereen:), vandaag dan echt mijn build afgemaakt met de msi 680 gtx lightning. Bevalt erg goed, muis stil. Ik heb net 3dmark11 maar eens gedraaid. Score van 9385p behaald. Dit met een i5 3570k.
Is dit een normale score? De i5 draait volgend 3dmark op 3.7 ghz.
Maar mijn gpu op 705, dit vind ik erg raar omdat je toch denkt dat 3dmark alles vraagt van je systeem, en dus je gpu ook hard gaat werken en de beloofde snelheden haalt 1111mhz uit mijn hoofd?
Overigens wat raden jullie aan om de drivers te verwijderen? Eerst via windows en dan driver sweeper oid?
Clockspeeds die 3Dmark aangeeft zijn nog nooit correct geweest.
Je kunt met MSI Afterburner OSD mooi alles in de gaten houden.
Verder heb je nog GPU-Z, Nvidia Inspector etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
Oja helemaal vergeten:p. Als ik het goed begrijp kan ik bij afterburner de power limit op de max zetten (133?) Zodat de gpu zichzelf tot de max overklokt wanneer nodig?
En hoe raden jullie aan drivers te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 19:51
Weet iemand hier welke waardes je bij 'timing' in het 'create custom resolution' invoerveld van het Nvidia control panel je moet invullen om zo dicht mogelijk bij de algemene 1080p standaard (als er al zoiets is, kon geen info daar over vinden) te komen?
Ik draai met mijn Gigabyte GTX670OC op het moment met mijn Sony 40W4500 als monitor op een custom resolutie van 1918*1080 @ 60 Hz en ik krijg heel af en toe strepen over het beeld, evenals dat ik soms een extreem hoog-frequente pieptoon hoor. Als ik een custom resolutie van 1920*1080 @ 59 Hz doe zijn de strepen frequenter, dus ik heb het idee dat de timing niet helemaal spot on is. Als ik 1080p via mijn PS3 bekijk dan heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Ik ben heel erg benieuwd naar de Nederlandse prijzen van de 660 Ti! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

kthxbye schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 18:50:
Ik ben heel erg benieuwd naar de Nederlandse prijzen van de 660 Ti! :)
Die zijn er nog niet, en dit is niet het topic ervoor om zoiets te vragen eigenlijk.

Google is your friend. USD=Euro en dat is hoe het al jaren gaat. Als een videokaart in Amerika 499 dollar kost, kost het hier in europa ook 499 of net 10-20 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Was meer een uiting dat ik er naar uit zie, ik snap hoe het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas weer geen 64 man multiplayer benchmark.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe GTX670. Wilde eigenlijk gaan voor de Asus Top editie maar die is dus nergens meer te verkrijgen. Nu heb ik de volgende op het oog, welke kom het dichts in de buurt van de top edition als je hem zelf niet oc'd?

pricewatch: EVGA GeForce GTX 670 FTW
+ komt op benches vaak even snel uit als de asus top editie.
- reference 680 cooler

pricewatch: MSI N670GTX PE 2GD5/OC
+ custom cooler dus minder herrie dan reference
? kan niet heel veel benches vinden voor dit model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Zotac GeForce GTX 670 AMP! Edition
komt het meest in de buurt van de asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
- reference 680 cooler

Kun je wat mij betreft een plus van maken. De cooler bevalt mij erg goed en houdt met gemak de 670 chip koel zonder herrie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Naast dat eht enorm makelijk is voor eventuele waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Ik denk echt de hele tijd waarom heb ik een GTX690 gehaald, ik zie dat je zelfs met een 660 al BF3 op ultra kan spelen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

SniperFox schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:49:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe GTX670. Wilde eigenlijk gaan voor de Asus Top editie maar die is dus nergens meer te verkrijgen. Nu heb ik de volgende op het oog, welke kom het dichts in de buurt van de top edition als je hem zelf niet oc'd?

pricewatch: EVGA GeForce GTX 670 FTW
+ komt op benches vaak even snel uit als de asus top editie.
- reference 680 cooler

pricewatch: MSI N670GTX PE 2GD5/OC
+ custom cooler dus minder herrie dan reference
? kan niet heel veel benches vinden voor dit model
@ hierboven,

Moet je maar eerst eens ergens in verdiepen dan wist je dat de 680 dat ook kon... en de 670 ook... dan ben je toch ergens een molen tegen gekomen en de bekende wiek. Je hebt in ieder geval wel een kaart van 900+ euro in je pc zitten. Kan je toch overal verkondigen ;)

@Sniperfox:

Ik heb de MSI sinds woensdag. Ding is muisstil ( behalve bij het opstarten )
Loopt standaard op 1019mhz. Komt in diverse reviews gewoon mee met de reference 680 en soms zelfs iets beter. Ik heb helaas niet veel benchmateriaal voor je. BF3 is min 55 max 90 op 64player map. (gulf of oman en karkand net even voor je gekeken )

Net even gekeken. 64 player map Caspian border is min: 58 max 104

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Laatst online: 12-09 15:16

BTU_Natas

Superior dutchie

Morgen ontvang ik mijn 2x zotac 670 4GB. Ben benieuwd wat de preformance is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:21
BTU_Natas schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:43:
Morgen ontvang ik mijn 2x zotac 670 4GB. Ben benieuwd wat de preformance is.
Tenzij je een schermpje of drie gaat aansturen, zal het niet veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:51:
[...]

Wat een lulverhaal. Ik vind het vrij logisch (ik vind de look van mijn hardware belangrijk) dat als je 400 euro betaald voor een videokaart deze er niet spuuglelijk uitziet.

Also waarom vergelijk jij hardware met het echte leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Zarrack schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:50:
[...]

Wat een lulverhaal. Ik vind het vrij logisch (ik vind de look van mijn hardware belangrijk) dat als je 400 euro betaald voor een videokaart deze er niet spuuglelijk uitziet.

Also waarom vergelijk jij hardware met het echte leven?
Maakt mij (en de meerderheid) anders geen zak uit hoe mijn interne componenten er uit zien.
Voor mij tellen: Stilte, Temperatuur, Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 06:37:
[...]

Zowel met 1 scherm als 3 schermen gaat goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:00:
[...]

Zowel met 1 scherm als 3 schermen gaat goed werken.
Captain Obvious to the rescue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
unfor schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:55:
[...]

Maakt mij (en de meerderheid) anders geen zak uit hoe mijn interne componenten er uit zien.
Voor mij tellen: Stilte, Temperatuur, Performance.
Stilte, Temperatuur, Performance ben ik het mee eens, maar ik heb de stormtrooper met window (bewust) dus het moet er wel goed uitzien:P

[ Voor 7% gewijzigd door Zarrack op 14-08-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zarrack schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:09:
[...]

Mee eens, maar ik heb de stormtrooper met window dus het moet er wel goed uitzien:P
Voor de een wel voor de ander weer niet.
Ik wil bvb geen rode of blauwe pcb's
Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/308920_4026066842811_713269051_n.jpg

En een ander wil weer geen kermis

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
het is inderdaad persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Flozem schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 06:37:
[...]

3x u2711 wat een reso geeft van ongeveer 11.6MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
Op de Duitstalige website van MSI is een bios update voor de GTX 670 Power Edition te vinden die de fan snelheid naar 30% brengt tijdens het opstarten, dit scheelt enorm in het geluidsniveau.

Hier te downloaden:

http://www.msi-computer.d...oad/firmware-1000105.html

[ Voor 10% gewijzigd door Bull op 14-08-2012 11:45 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:21
BTU_Natas schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:37:
[...]

3x u2711 wat een reso geeft van ongeveer 11.6MP
Dan heb je er daadwerkelijk iets aan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Hopelijk wel ja ;)

Ben benieuwd of ik bf3 nu op high kan spelen, en of ik wot eindelijks weer eens op 60fps kan spelen zonder naar een blokkendoos te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Bull schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:44:
Op de Duitstalige website van MSI is een bios update voor de GTX 670 Power Edition te vinden die de fan snelheid naar 30% brengt tijdens het opstarten, dit scheelt enorm in het geluidsniveau.

Hier te downloaden:

http://www.msi-computer.d...oad/firmware-1000105.html
hmmmz, thanks..

Gaat me eigenlijk niet om het geluid, dat is op zich wel verdraagbaar voor die 20 / 30 seconden. Alleen mijn gevoel zegt me iets over de duurzaamheid van de lagers enzo. Ik zal er wel compleet naast zitten maar ja, een gevoel krijg je niet zo 123 weg zeg maar. 30% is trouwens het minimum voor de MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMD schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:37:
[...]
Alleen mijn gevoel zegt me iets over de duurzaamheid van de lagers enzo. Ik zal er wel compleet naast zitten maar ja, een gevoel krijg je niet zo 123 weg zeg maar.
Dat kan wel eens meevallen. De vorige generatie had volgens mij nog erg goedkope sleeve bearing lagers en de vraag is of dit verbeterd is, denk het niet...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Mijn vorige generatie twin frozr kreeg inderdaad fan problemen, en deze vervangenis een ramp. Daarom voor mij nog alleen reference achtige kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Nou ja, mn vorige kaart was een HD4890 van Sapphire ( Vapor-X ) deze heeft ook geen reference koeler. Ik kocht hem als early adaptor ( geloof dat ik hem al in Mei 2009 had )

Deze is werkend mn systeem uit gekomen en doet nu dienst in mijn 2e pc. Als deze ook weer 3 jaar meegaat ben ik zeer tevreden maar dan wel met die andere bios maar ik wacht nog heel even totdat die overal te downloaden is en vooral even reacties afwachten.

Kun je nagaan eigenlijk:

Ik kocht die kaart in 2009 voor 249 euro. Dit was toen 1 van de best presterende kaarten van dat moment. De GTX670 kocht ik voor 430 euro ( zoiets )... when did this happen? ;(

[ Voor 19% gewijzigd door OMD op 14-08-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik denk er toch aan om een andere koeler op mijn MSI GTX670/OC te zetten.
Kaart wordt ruim 80gr. en dan hoor je hem best wel.
Volgens mij is de Accelero twin turbo II één van de weinige koelers voro een 670 en dat ding schijnt een ramp te zijn om te monteren.
En ben je nu wel of niet je garantie kwijt als je een andere koeler op je kaart zet?
Ik lees verschillende verhalen op het net.
Er wordt beweerd dat MSI niet zo moeilijk doet als je de stock koeler maar terug zet bij een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
@Coob: vreemd dat jouw kaart zo warm wordt want normaal moet ie wel onder de 70 graden blijven zoals ik overal lees. Heb je hem soms overgeclockt?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:12
coob schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:04:
Volgens mij is de Accelero twin turbo II één van de weinige koelers voro een 670 en dat ding schijnt een ramp te zijn om te monteren.
En ben je nu wel of niet je garantie kwijt als je een andere koeler op je kaart zet?
Er wordt beweerd dat MSI niet zo moeilijk doet als je de stock koeler maar terug zet bij een RMA.
Ik weet niet op welke fan speed jij je fan laat draaien onder het gamen ? Ik laat hem onder BF3 op 70% lopen en dan blijft hij rond de 70 graden en dat zou geen probleem mogen zijn, want deze kaarten kunnen iets van 98 graden hebben meen ik. Mocht je fan te zacht draaien, dan zet hem eens wat harder. Het geluid valt best wel mee hoor, maar dat is ieder zijn eigen. Ik heb trouwens precies dezelfde kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Op welke snelheid heb jij hem staan dan?

Ik kom niet boven de 62 graden uit op stock speed. En dat is met 25+ graden ambient temperatuur.
Wil de mijne wel even testen hoe warm die wordt maar dan moet je ff je snelheid posten.
Met Furmark haal ik ook 70 graden met 1071mhz en 3005mhz memory.
Games nooit hoger dan 62 zover ik heb kunnen waarnemen.

[EDIT]

Welke versie heb jij eigenlijk, ik praat namelijk over de power edition met twin frozer.
Het labeltje OC kan je niet meer gebruiken vind ik.

[ Voor 13% gewijzigd door OMD op 14-08-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Die twin zou ik er niet op zetten, die is te zwaar. Die arctic mono is beter ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Laatst online: 17-06-2024
Vorige week een GTX 680 evga 4gb gekocht a €579 euro bij mycom. mooie kaart met backplate , refrence koeler (BAGGER DING kwa temperaturen 82 graden ) , 2 keer power aansluiting boven elkaar . Welke koeler zou ik kunnen moneteren voor degelijke temperaturen of WC block gezien ik al volledige wc setup heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
@ heleboel mensen hierboven.

Ik heb de MSI OC versie met reference koeler en ik heb 'm 65 mhz op de core en 100 mhz op het geheugen overklokt.
En dan gaat de temp met bf3 op standaard fanprofile al snel richting 80gr.
Fan op 70% dan blijft de temp wel wat lager maar dan heb je een stofzuiger in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Denk toch dat de stock cooler niet zo denderend is. Misschien toch maar vervangen dan inderdaad.
De twin frozer wordt zelfs maar 62 graden op 1150 mhz ( doet die zelf ik heb niets over geclocked)
Dat is weliswaar alleen in games ( bf3 en gta4 in dit geval )
Blijft ook goed stil (voor een performance kaart) fan komt niet boven 46% uit.

Ik heb wel een raven kast, dat schijnt nog wel is 2 graden te schelen met horizontale plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
coob schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:43:
@ heleboel mensen hierboven.

Ik heb de MSI OC versie met reference koeler en ik heb 'm 65 mhz op de core en 100 mhz op het geheugen overklokt.
En dan gaat de temp met bf3 op standaard fanprofile al snel richting 80gr.
Fan op 70% dan blijft de temp wel wat lager maar dan heb je een stofzuiger in je kast.
Heb precies dezelfde en wordt zelfs in games als Arma II 88c.

Is inderdaad het nadeel van de referentie kaart. De Arctic mono plus schijnt wel een stuk beter te zijn, de rest van arctic is te groot en te zwaar voor deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Te zwaar? Dan buigt de pcb door ofzo?
Is wel wat op te verzinnen om dat op te vangen.
Een steuntje of zo.

Like this.
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2249721

[ Voor 23% gewijzigd door coob op 15-08-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
coob schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:59:
Een steuntje of zo.

Like this.
Ja inderdaad, maar is alsnog niet bevoordelijk voor de GPU, er zit namelijk geen heatspreader op, als je pech hebt en de shim die er nu tussen zit iets te dun is heb je kans dat je heokjes van de chip afbreekt zoals vroeger nog welleens met die AMD K7 en AMD XP cpu's wou gebeuren door teveel gewicht van de koelers.

Die Arctic Twin gaat sowieso niet beter koelen dan de mono op deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
coob schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:59:
Een steuntje of zo.

Like this.
imho een beetje kansloos om een reference kaart/pcb met zon zware koeler uit te rusten, beetje in het zelfde straatje als een Mugen2 op een non-K intel cpu monteren, leuk maar overclocken gaat niet super.

In het geval van een reference pcb mis je toch vooral de extra powerfases om knap en vooral stabiel te kunnen OC'en dan praat ik over een echte OC waar je daadwerkelijk een aardige boost in je FPS krijgt dus geen 3-5% maar meer richting de 20-30%.

Hoe zit het eigenlijk met de Windforce koelers? De DCII en TF zijn blijkbaar niet zo bijster kwalitatief, al heb geen enkel probleem met mijn 570TF3 qua lagers, temperatuur of iets en deze is toch "al" een maandje of 6 oud met zo goed als dagelijks gebruik.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Valt wel mee denk ik, de 680 heeft ook 4 fases, de oude stroomvretende 4xx serie hadden zelfs 4 fases. Dat wordt pas een issue als je echt gaat overvolten lijkt me.

Heb op waterkoeling in ieder geval al mooie resultaten gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:58:
[...]

imho een beetje kansloos om een reference kaart/pcb met zon zware koeler uit te rusten, beetje in het zelfde straatje als een Mugen2 op een non-K intel cpu monteren, leuk maar overclocken gaat niet super.
Juist factory overclocked cards hebben minder ruimte om te overklokken dan reference cards die niet overklokt zijn. Je hebt minder headroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Phntm schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:14:
[...]

Juist factory overclocked cards hebben minder ruimte om te overklokken dan reference cards die niet overklokt zijn. Je hebt minder headroom.
Niet helemaal waar, niet alle componenten zijn hetzelfde, en er willen op overclocked kaarten nog welleens handpicked gpu's zitten uit een betere batch, betere chokes, betere condensatoren etc.

Maar deze koeler heeft bijna niks aan de 2de fans op deze kaart, heatpipes vervoeren niet alle warmte, en de 2de fan blaast dus niet op de onderliggende hardware. Is dan ook nog eens te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Phntm schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:14:
[...]

Vergelijk het aantal powerphases en kwaliteit van de componenten van een reference 670 maar eens met bijvoorbeeld een WF3 zit nogal een verschil in, dat zit er niet voor de sier op.

Wat je nu zegt valt overigens in dezelfde categorie als klagen dat een turbo getunde BMW 3-serie minder ruimte over heeft voor verdere tuning dan een standaard 3-serie beide met hetzelfde blok (chip in dit geval ;)) lijkt me vrij logisch, die fabrieks OC kaarten zijn zodanig overgeclocked dat de fabrikant er vertrouwen in heeft dat ze de gehele garantie termijn blijven werken. Dat wil niet zegen dat ze tot de max gaan verre van dat.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:22:
[...]

Vergelijk het aantal powerphases en kwaliteit van de componenten van een reference 670 maar eens met bijvoorbeeld een WF3 zit nogal een verschil in, dat zit er niet voor de sier op.

Wat je nu zegt valt overigens in dezelfde categorie als klagen dat een turbo getunde BMW 3-serie minder ruimte over heeft voor verdere tuning dan een standaard 3-serie beide met hetzelfde blok (chip in dit geval ;)) lijkt me vrij logisch, die fabrieks OC kaarten zijn zodanig overgeclocked dat de fabrikant er vertrouwen in heeft dat ze de gehele garantie termijn blijven werken. Dat wil niet zegen dat ze tot de max gaan verre van dat.
Nee natuurlijk niet, maar ik bedoelde fabrikanten die een reference PCB pakken en een aftermarket cooler van eigen merk erop gooien en dan dat overklokken. Als je dat vergelijkt met een reference design kaart met standaard clockings heb je sowieso meer headroom voor overklokken met een reference gekoelde kaart. Wat me ook is opgevallen is dat de reference design chips meestal een ASIC quality van 100% hebben. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
JayJay schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:01:
Vorige week een GTX 680 evga 4gb gekocht a €579 euro bij mycom. mooie kaart met backplate , refrence koeler (BAGGER DING kwa temperaturen 82 graden ) , 2 keer power aansluiting boven elkaar . Welke koeler zou ik kunnen moneteren voor degelijke temperaturen of WC block gezien ik al volledige wc setup heb.
Anybody?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Even een korte vraag. Ik heb een Seasonic X560. Kan ik op deze voeding een enkele gtx680 DC2top van asus draaien?

Heb een overgeclockte i5 2500k, SSD, 1 oldschool harddisk en dan de standaard dingen zoals dvd speler etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
met de msi lightning blijft de temperatuur 50 graden (fan speed 54% hoor je niet echt) met een core clock van 1250. hij kan nog hoger maar die bewaar ik nog even:). 3dmark11: 9369 zonder OC, met OC had ik 96xx. (zonder processor oc 3570k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Is niet zo lastig te googlen toch, gewoon referentie 680, backplate ga je niet kunnen gebruiken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
[...]

In het geval van een reference pcb mis je toch vooral de extra powerfases om knap en vooral stabiel te kunnen OC'en dan praat ik over een echte OC waar je daadwerkelijk een aardige boost in je FPS krijgt dus geen 3-5% maar meer richting de 20-30%.
Kansloos?
Ik heb niet gezegd dat het mijn bedoeling is om de kaart extreem te gaan overklokken.
Ik heb gezegd dat de kaart best warm wordt en dan behoorlijk lawaai maakt en er daarom een andere koeler op wil zetten.
En volgens mij past er nog niet veel op de 670, toch?
De Accelero Mono plus past ook maar ik ging er van uit dat die te weinig capaciteit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
coob schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:27:
[...]

Kansloos?
Ik heb niet gezegd dat het mijn bedoeling is om de kaart extreem te gaan overklokken.
Ik heb gezegd dat de kaart best warm wordt en dan behoorlijk lawaai maakt en er daarom een andere koeler op wil zetten.
De Accelero Mono plus past ook maar ik ging er van uit dat die te weinig capaciteit had.
Meer dan genoeg, 670gtx heeft maar 170watt aan koelvermogen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
coob schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:27:
[...]

Kansloos?
Ik had het over die koeler m.b.t. de link die je plaatste. Als je enkel wat stils zoekt voor jouw situatie is dat overkill.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ok, maar ik dacht als ik er dan toch een andere koeler op zet...

Zo ziet het eruit als ik zelf een fanprofile aanmaak met Precision X.
En dan Unigin Heaven extreme.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj12/Cobus74/Knipsel-6.png

Nu is het natuurlijk wel f*cking warm :P

[ Voor 14% gewijzigd door coob op 15-08-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
  • Laatst online: 26-08 12:53
Ik heb een probleem met mijn MSI TwinFrozr 6950HD. In de eerste week van Diablo 3 kreeg ik na enige tijd spelen een random gekleurd scherm, meestal met lijntjes of iets anders. Het systeem hing zichzelf op en na enige tijd kwam hij weer terug, meeste keren moest ik het systeem opnieuw opstarten omdat er niks meer mee aan te vangen was. Na een tijdje ben ik ervan af gekomen en dacht ik dat het een software probleempje was.

Helaas, telkens als ik Guild Wars 2 speel krijg ik na 1/2 minuten spelen hetzelfde scherm. Ik heb deze kaart nu bijna driekwart jaar en heb nooit problemen gehad, waar kan dit aan liggen?

Specs:

Mobo: Asus P8P67 Pro REV 3.1
CPU: i5 2500K @ 3.3Ghz
RAM: Corsair Veng. 4GB @ 1600 Mhz
PSU: Corsair GS700 (700W)

AMD CC versie 12.7 (beta versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
SuperMeneer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:27:
Ik heb een probleem met mijn MSI TwinFrozr 6950HD.
Dat is heel vervelend maar dit is een topic voor Nvidia GTX600 kaarten geen AMD ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

UntamedNL schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:43:
Even een korte vraag. Ik heb een Seasonic X560. Kan ik op deze voeding een enkele gtx680 DC2top van asus draaien?

Heb een overgeclockte i5 2500k, SSD, 1 oldschool harddisk en dan de standaard dingen zoals dvd speler etc.
Omdat er een hele discussie na mijn post is gekomen is deze misschien over het hoofd gezien O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
  • Laatst online: 26-08 12:53
naaitsab schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:34:
[...]

Dat is heel vervelend maar dit is een topic voor Nvidia GTX600 kaarten geen AMD ;)
Mijn excuses, verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
UntamedNL schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:45:
[...]

Omdat er een hele discussie na mijn post is gekomen is deze misschien over het hoofd gezien O-) .
ikzelf draai hetzelfde op een 620w, kun je misschien even op zo een power supply calculator checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
[...]

Zal je vies tegenvallen, ik heb een referentie 670 met Artic Mono Plus.
Dankzij de voltage mod trekt mijn kaart nu 1350 MHz zonder lawaai en zonder belachelijk heet te worden ~ 70c max.
Die powerphases zijn heel leuk en aardig, maar je hebt er niets aan.
Max voltage wat je er uit kunt halen met custom bios is 1.21v, daar ga je die extra phases echt niet voor nodig hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 15-08-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:12
Een kleine vraagje en misschien heeft iemand hier een antwoord op.
Het lijkt net of Crysis 2 met de tijd slechter is gaan draaien en ik denk te weten waarom. Normaal bleef mijn gpu rond de 80% en ook vaak de 90%, maar nu gaat hij van boven naar onder dus eigenlijk zo: 80%, 60%, 50%, 70% Als er een redelijk zwaar moment is, dan gaat hij ook omlaag en zat hij een keer op de 48% en dan gaat hij weer naar boven. Ik vind het maar een vaag verhaal. Als je de oplossing weet, dan hoor ik het graag!
Ik zit hier trouwens met een Core i7 920 op stock, dus 2,66GHz en 6GB aan ram. De settings zijn: DX11, Extreme en 1080P. Normaal zou dit toch goed te doen zijn?

• coob
unfor schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:00:
[...]

Zal je vies tegenvallen, ik heb een referentie 670 met Artic Mono Plus.
Dankzij de voltage mod trekt mijn kaart nu 1350 MHz zonder lawaai en zonder belachelijk heet te worden ~ 70c max.
Die powerphases zijn heel leuk en aardig, maar je hebt er niets aan.
Max voltage wat je er uit kunt halen met custom bios is 1.21v, daar ga je die extra phases echt niet voor nodig hebben.
Is die mono wel makkelijk te monteren en gaat het geheel in een Coolermaster cm690 passen?
De kaart wordt behoorlijk wat breder volgens mij?

[ Voor 8% gewijzigd door coob op 16-08-2012 08:08 ]

• JayJay
Sn0wblind schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:23:
[...]

Is niet zo lastig te googlen toch, gewoon referentie 680, backplate ga je niet kunnen gebruiken dan.
het is een refrence koeler , er zit wel 4gb ram geheugen op en waarom zou ik mijn backplate niet kunne gebruiken dan ?

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
coob schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 07:15:
[...]

Is die mono wel makkelijk te monteren en gaat het geheel in een Coolermaster cm690 passen?
De kaart wordt behoorlijk wat breder volgens mij?
Het zou makkelijk in een CM690 moeten passen.
Toen ik eenmaal besloten had om de ram sinks niet te monteren had ik de koeler er in 10 minuten opgezet (mijn kaart had oorspronkelijk ook geen koeling op de RAM sinks).
Als je wel met de RAM sinks wil klooien, dan is het wat meer werk (want je moet 5 uur wachten op het drogen van de hittegeleidende lijm).
Voordeel van de Mono tov andere Arctic Cooler oplossingen is dat het standaard koelblok op de VRM's gewoon kan blijven zitten (dat zul je bij andere koelers moeten verwijderen, en daar wil je zeker weten wel een koelblokje op).
Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum