Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Senaxx schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:56:
Nu dan de aanschaf van een Nvidia. Ikzelf zit te denken aan een GTX 680. Ik zag nu ook nog 4GB versies voorbij komen, wordt dit nu echt gebruikt? Al game ik wel op een hoge resolutie (1920x1200) vraag ik mij nog af, als je BF3 bijvoorbeeld met alles op het hoogste alsnog meer dan die 2GB gebruikt. Iemand hier ervaring mee? En er vanuit gaande dat er in de komende maanden nog een 2e GTX 680 in SLI bij komt alleen maar 2 slots videokaart :)
1200p is geen hoge resolutie, met hoge resolutie bedoelt men 2560x1440/2560x1600 of 5760x1080(3 schermen), als je dus op die resolutie gaat spelen is 2GB voldoende.
Ik speel zelf ook Battefield3 en het is bekend dat Ultra niet zichtbaar mooier is dan High, hier sluit ik me ook bij aan want ik merk het verschil niet, behalve een flinke FPS drop dan.

Ik zou je de volgende kaarten aanraden (in volgorde geplaatst) de Gigabyte staat voor mij vereweg op nummer 1, hij is flink goedkoper maar toch een A-merk en de koeler doet niks onder aan de andere 2, ik heb zelf een GTX570 TF3 van MSI en daar ben ik zelf erg tevreden over dus de MSI op de 2e plaats, de Asus koelers ben ik zelf niet zon grote fan van ivm gewicht en formaat dus vandaar nipt op de 3e plek.
pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD
pricewatch: MSI N670GTX PE 2GD5/OC
pricewatch: Asus GTX670-DC2-2GD5

Deze kaarten hebben vanaf de fabriek een overclock(dus ook garantie op die overclock) en zijn allen net zo snel en soms sneller als een standaard 680, echter wel 100+ euro goedkoper.

nb. voor meer gedetailleerde info maak even een speciaal ''aankoop advies'' topic aan in het GPU gedeelte aangezien dat hier niet thuis hoort ;) of beter zoek topics op die al aangemaakt zijn.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:22:
[...]

Waar slaat dat op als ik vragen mag?
jazeker.
Nou de t blijft gewoon staan terwijl die andere 2 wel wisselen, vond het typisch dus dacht misschien dat iemand dit ook opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anyway bij mij staat de gpu op 77/78graad max...grens is 98 voor de 680 volgens geforce...lijkt me redelijk...
heb nu wel 2 keer een bluescreen gehad...met als probleem de sysdata.xml en minidump...iets met geheugen en de grafische kaart...raar heb de pc net 2 weken...overigens gebeurde dit beide keren bij openen van de mail via hotmail.com...niet meer voorgekomen nu ik die site niet meer bezoek...zal dit er mee te maken kunnen hebben iemand die een link kan maken/idee.

voor de rest super tevreden tot zo ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidir
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:26
Heren, welke GTX670 kan ik het beste bestellen? In de toekomst ga ik waarschijnlijk SLI dus een 2e kaart toevoegen.
Ik wil graag dat de kaart stil is. Ik ben niet van plan zwaar te overclocken maar wel een beetje.
Momenteel twijfel ik tussen die van Asus of Gigabyte. Andere suggesties?

Graag advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:02:
[...]
jazeker.
Nou de t blijft gewoon staan terwijl die andere 2 wel wisselen, vond het typisch dus dacht misschien dat iemand dit ook opvalt.
offtopic:
Je deelt ons dus mee, dat de middelste letter blijft staan, als je een 3-letterig woord omdraai?
Wat een verassing, wie had dat ooit gedacht! 8)7
Tidir schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:51:
Ik wil graag dat de kaart stil is. Ik ben niet van plan zwaar te overclocken maar wel een beetje.
Momenteel twijfel ik tussen die van Asus of Gigabyte. Andere suggesties?
Alle non-reference designs zijn significant stiller dan de reference 670-koeler (ook niet zo lastig).
Naast Asus en Gigabyte, zijn er dus MSI, Gainward en Zotac die een stillere koeler gebruiken op sommige van hun modellen. De koelers van Gigabyte en Asus zijn blijkbaar de stilste, op basis van reviews.

Verder kan je ook gewoon een goedkoop reference-design pakken, en van het geld wat je bespaar, daar de al eerder genoemde Accelero Mono op plakken. Die koeler is ook behoorlijk stil en koelt uitstekend.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:37:
[...]

offtopic:
Je deelt ons dus mee, dat de middelste letter blijft staan, als je een 3-letterig woord omdraai?
Wat een verassing, wie had dat ooit gedacht! 8)7
dit geldt idd voor alle 3 letter woorden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik zou voor de Gigabyte gaan ten allertijde als je meteen met een betere koeler wilt beginnen, reference stijl kaart maar wel souped up met een goede koeler. Is toch gemakelijker als je met de tijd de koeler wilt of moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:02:
Ik zou voor de Gigabyte gaan ten allertijde als je meteen met een betere koeler wilt beginnen, reference stijl kaart maar wel souped up met een goede koeler. Is toch gemakelijker als je met de tijd de koeler wilt of moet vervangen.
Volgens reviews op hardware.info, hardocp en tweakers.net zelf is de asus dcii top toch de beste keuze. Helaas is deze al maanden vrijwel nergens leverbaar, wat echt, echt, echt, onbegrijpelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
http://www.tweaktown.com/...eo_card_review/index.html

660 TI, de nieuwe must have! Mooi tussen de 580 en 670 in.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 31-07-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:40:
Volgens reviews op hardware.info, hardocp en tweakers.net zelf is de asus dcii top toch de beste keuze. Helaas is deze al maanden vrijwel nergens leverbaar, wat echt, echt, echt, onbegrijpelijk is.
Kijk maar eens wat meer reviews, die DCII is echt niet merkbaar beter dan een Windforce3, buiten dat de garantie van Asus is regelrecht k*t zeker in vergelijking met Gigabyte. Als ze de kwaliteit van de mobo PCB's ook toepassen op hun GPU's wat me wel logisch lijkt zou ik dat als 2e plus vinden over een Asus kaart(/mobo)

Door die garantie grappen van Asus zijn we na 5 jaar op mijn werk overgestapt op Gigabyte hardware (en Samsung laptops) Dit soort dingen zie ik eigenlijk veel te weinig op tw.net, zoals blind staren op de prestaties van de Vertex2 terwijl dat een rampen ding was qua betrouwbaarheid en dan nog de zegel "aangeraden'' meegeven :X

Kort gezegd de/een van beste koeler betekend niet gelijk dat het de beste kaart is. Je moet ook dondersgoed kijken welke kaart er getest wordt, laats zag ik een revieuw over de DCII (non Top) tegen een Msi TF4, ze vonden in vergelijking de TF4 nogal rumoerig :w dat is vrij logish als je een OC kaart vergelijk met een non-OC kaart :')

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:48:
[...]

Kijk maar eens wat meer reviews, die DCII is echt niet merkbaar beter dan een Windforce3, buiten dat de garantie van Asus is regelrecht k*t zeker in vergelijking met Gigabyte. Als ze de kwaliteit van de mobo PCB's ook toepassen op hun GPU's wat me wel logisch lijkt zou ik dat als 2e plus vinden over een Asus kaart(/mobo)

Door die garantie grappen van Asus zijn we na 5 jaar op mijn werk overgestapt op Gigabyte hardware (en Samsung laptops) Dit soort dingen zie ik eigenlijk veel te weinig op tw.net, zoals blind staren op de prestaties van de Vertex2 terwijl dat een rampen ding was qua betrouwbaarheid en dan nog de zegel "aangeraden'' meegeven :X

Kort gezegd de/een van beste koeler betekend niet gelijk dat het de beste kaart is. Je moet ook dondersgoed kijken welke kaart er getest wordt, laats zag ik een revieuw over de DCII (non Top) tegen een Msi TF4, ze vonden in vergelijking de TF4 nogal rumoerig :w dat is vrij logish als je een OC kaart vergelijk met een non-OC kaart :')
Tja, de betreffende sites vind ik toch wel betrouwbaar genoeg om dergelijke conclusies te trekken. Ik zeg niet dat de msi/gb kaarten slecht zijn hoor, het tegendeel, ik lees alleen goede dingen over deze kaarten. Maar volgens de benchmarks die ik gezien heb, zijn de dcii top kaarten het snelst, meest stil en koelen ook erg goed. Wat ik echt zou willen is een 670gtx uitgebreidere round-up van alle non-reference kaarten zodat ik de knoop door kan hakken en mijn bestelling van de 670dciitop bij mycom kan annuleren zodat ik dan de MSI/GB kan aanschaffen. Zolang ik de indruk heb dat ze minder goed presteren, dan de asus kaart (die ik voor 412 euro heb aangeschaft) zie ik geen reden een andere kaart te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Ik heb nu een tijdje de Evga GTX670 FTW in gebruik en hij bevalt erg goed.
Ik game op 1240mhz core en 7000mhz mem en de kaart wordt niet warmer dan 68 graden waarbij de fan amper te horen is.
De gtx680 PCB en koeler lijkt een prima keuze voor een GTX670.
De Evga is een goede keuze omwille de GTX680 pcb en koeler en de standaard OC waar de core al op 1189mhz draait.
Ik ben zeer tevreden over de kaart en de prijs is zelfs een van de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:57:
Tja, de betreffende sites vind ik toch wel betrouwbaar genoeg om dergelijke conclusies te trekken. Ik zeg niet dat de msi/gb kaarten slecht zijn hoor, het tegendeel, ik lees alleen goede dingen over deze kaarten. Maar volgens de benchmarks die ik gezien heb, zijn de dcii top kaarten het snelst, meest stil en koelen ook erg goed. Wat ik echt zou willen is een 670gtx uitgebreidere round-up van alle non-reference kaarten zodat ik de knoop door kan hakken en mijn bestelling van de 670dciitop bij mycom kan annuleren zodat ik dan de MSI/GB kan aanschaffen. Zolang ik de indruk heb dat ze minder goed presteren, dan de asus kaart (die ik voor 412 euro heb aangeschaft) zie ik geen reden een andere kaart te bestellen.
Kijk eens naar echte 3d enthousiastelingen sites (ala guru3d) die testen vaak beter en meer kaarten tegelijk, de professionaliteit van hw.info vind ik vaak nogal vaak houtje-touwtje niveau (helemaal die tv show :X) leuk voor de beginner maar als je een beetje kennis van zaken hebt vind ik het geen goeie reviews.

Maar zoals ik al zei zijn die resultaten zijn leuk maar dan zou ik toch voor de kwaliteit/garantie van Gigabyte gaan over Asus en 40 euro in mn portomonee houden. Buiten dat die Gigabyte kan je nog flink oppeppen, hij zal wel ietjes meer geluid maken maar 2-3dB extra merk ik niet echt tijdens het gamen. Kijk naar de SOC serie van de GTX500 dat is dezelfde WindForce3 koeler met een beest van een overclock.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het grootste potentiele nadeel vd 670 Gigabyte is dat je de Powertarget max op 111% kan zetten.

Verder heeft de GB een zeer goede prijs/kwaliteit en is imho relatief zeer stil, ook tijdens gamen.
Heb er twee in SLI en die staan op 75cm van mijn oor op een benchtable en bij desktop gebruik hoor ik ze amper. Licht gezoem. Volgensmij hoor je ze helemaal niet als ze in een kast zouden zitten.

Sowieso veel stiller dan mijn toenmalige 6950CF reference koeler setup.

Nadeel vd dcii top vind ik dat hij zo breed is..

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 31-07-2012 23:28 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:26:
Het grootste potentiele nadeel vd 670 Gigabyte is dat je de Powertarget max op 111% kan zetten.

Verder heeft de GB een zeer goede prijs/kwaliteit en is imho relatief zeer stil, ook tijdens gamen.
Heb er twee in SLI en die staan op 75cm van mijn oor op een benchtable en bij desktop gebruik hoor ik ze amper. Licht gezoem. Volgensmij hoor je ze helemaal niet als ze in een kast zouden zitten.

Sowieso veel stiller dan mijn toenmalige 6950CF reference koeler setup.

Nadeel vd dcii top vind ik dat hij zo breed is..
Bedoel je dik? Ik kan me nl niet voorstellen dat breedte überhaupt wat uitmaakt. De dikte valt overigens mee, er is geen noemenswaardig verschil tussen de MSI/GB modellen.

Ik moet zeggen dat de MSI variant erg aantrekkelijk is. Even kijken of deze wel direct leverbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Help!!!! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:26:
Dat is waar, echter als je aan die max zit draai je volgens mij sneller iets als een 670 TOP, zal me benieuwen of er nog een SOC 670 uitkomt :)F Maargoed de FPS verschillen zijn minimaal en zolang het maar een paar procent scheelt vind ik het niet echt overtuigend.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:40:
[...]

Ja hun kijken alleen naar de prestaties die mischien marginaal een klein tikkeltje beter zijn. Maar zodra de koeler ermee stopt ben je vaak de sjaak qua vervanging. Heb hetzelfde met een Twin frozr gehad waarbij 1 van de fans ermee stopte, aangezien het geen reference board is kan je niet eventjes elke koeler erop zetten die voor reference boards zijn gemaakt of aan waterkoeling gaan denken.

Daarnaast zijn er toch wel veel issues met de 670top geweest van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MSI variant is bij cdromland op voorraad. Ik ken deze site echter niet. Heeft iemand hier ervaring mee? De contact button werkt ook niet:/

http://www.cdromland.nl/productinfo/270194/
Sn0wblind schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:14:
[...]
Daarnaast zijn er toch wel veel issues met de 670top geweest van Asus.
Echt? Zoals? Heb je hier bronnen van?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:43
Grappig... Een i7 920 zou hetzelfde als een AMD 1090T moeten zijn. Ik heb net even Crysis 2 op DX11, ultra en 1080p settings gespeeld en dat verliep harstikke soepel :D Dat kon ik eerst niet met mijn AMD processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

Gaat over de RSOD denk ik, die ik ook nog steeds krijg als ik de sensoren uit probeer te lezen met sommige programma's zoals de ingebouwde GPU-Info in de GPU Tweak tool van ASUS.

Verder heb ik in ieder geval geen issues met de ASUS GTX670 DC2T

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Mosin schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 02:21:
Grappig... Een i7 920 zou hetzelfde als een AMD 1090T moeten zijn. Ik heb net even Crysis 2 op DX11, ultra en 1080p settings gespeeld en dat verliep harstikke soepel :D Dat kon ik eerst niet met mijn AMD processor.
Waar heb je gelezen dat een AMD CPU hetzelfde als een i7 zou performen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:43:
[...]

Bedoel je dik? Ik kan me nl niet voorstellen dat breedte überhaupt wat uitmaakt. De dikte valt overigens mee, er is geen noemenswaardig verschil tussen de MSI/GB modellen.

Ik moet zeggen dat de MSI variant erg aantrekkelijk is. Even kijken of deze wel direct leverbaar is!
Bedoel breed maar je mag ook dik zeggen :P

Maar mss vergis ik me met een andere kaart. Er zijn wat kaarten op de markt waarbij de koeler zo breed is dat je er bijv niet of niet makkelijk twee in SLI/CF kunt zetten omdat je dan met de pci sloten niet uitkomt.
naaitsab schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:48:
[...]

Dat is waar, echter als je aan die max zit draai je volgens mij sneller iets als een 670 TOP, zal me benieuwen of er nog een SOC 670 uitkomt :)F Maargoed de FPS verschillen zijn minimaal en zolang het maar een paar procent scheelt vind ik het niet echt overtuigend.
Vooral dat laatste. Als ik moet kiezen tussen twee kaarten met echt marginale prestatieverschillen waarbij ik voor de beste kaart meer moet betalen en (lang) moet wachten op leverbaarheid dan weet ik het wel.

Dat is vooral mijn boodschap: Sommige kaarten zijn echt maar marginaal beter en zijn ook nog eens niet leverbaar. Ik game liever dan dat ik wacht.... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
Mosin schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 02:21:
Ja, en als je hem naar 3.8ghz klokt loopt het nog beter, beetje zonde dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:14:
De MSI variant is bij cdromland op voorraad. Ik ken deze site echter niet. Heeft iemand hier ervaring mee? D
Goeie webshop, regelmatig wat online besteld bij hun. Ook af te halen in Breda ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:14:
De MSI variant is bij cdromland op voorraad. Ik ken deze site echter niet. Heeft iemand hier ervaring mee? De contact button werkt ook niet:/

http://www.cdromland.nl/productinfo/270194/

[...]

In dit topic kan je er een hoiop over vinden. Vastlopers en BSODS, kaarten waren standaard te hoog overgeclocked door de fabriekant vermoedelijk, Een bios update zou het wel gefixed moeten hebben maar hoe en wat weet ik precies ook niet waar het aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Jovas schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:03:
[...]
Ja, en als je hem naar 3.8ghz klokt loopt het nog beter, beetje zonde dit..
Dat is het probleem... Ik doe niet aan overclocken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
Mosin schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:10:
[...]

Dat is het probleem... Ik doe niet aan overclocken :/
Jij bent het probleem, goeie koeler kopen en je klokt dat ding met gemak naar 3.8ghz..

Mijn minimum framerate in BF3 was aanmerkelijk lager als ik mijn i7 920 op 2.66/2.8ghz draaide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Heren, nog even een laatste vraagje.

Ik heb uiteindelijk besloten om SLI gtx670's te gaan, alleen kom ik er nog niet helemaal uit welke kaarten precies.

Ik zit op het moment te twijfelen tussen 2x Asus GTX670-DC2T-2GD5 TOP of 2x Gigabyte GV-N670OC-2GD.

Aangezien mijn OC ervaringen in het verleden (ook met mijn huidige kaarten) niet al te succesvol hebben gebleken neig ik een beetje naar pre-OC kaarten. Ook stel ik stilte op prijs, en daar schijnen de asus kaarten meester in te zijn.
Ik heb tevens het idee dat de OC waarden van de asus' (en ja ik heb ook over de problemen gelezen maar ja, een kaart moet gewoon goed werken dus vervangen ze die wel mocht dat niet het geval zijn op stock speeds) een beetje de max zijn van de 670 chipset, waarom dan proberen om met de Gigabyte kaarten dezelfde waarden te behalen als de Asus'?

Het prijsverschil boeit me niet zoveel, ik wil gewoon goede kaarten, die hoge OC waarden halen. Bij de Gigabyte moet ik geluk hebben dat ze die waarden halen, waar Asus eigenlijk dergelijke waarden standaard garandeerd? Ik zal natuurlijk proberen om nog iets hoger te komen mocht ik voor de Asus kaarten gaan, alleen zal ik er dan iets minder vanuit gaan dat dit ook lukt.

Wat vinden jullie? Nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden, of dergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Tja, de meeste mensen hebben een voorkeur voor de Asus. Persoonlijk denk ik dat het verschil erg klein is en zeker niet de moeite waard om te gaan wachten als ze niet leverbaar zijn.

Het enige wat gegarandeerd is, is dat je de standaardwaarden waarmee de fabrikant de kaart uitlevert haalt. Verder OC"s zijn gewoon luck of the draw. Qua stilte zit je goed met de gigabytes, althans dat is mijn ervaring. Ik vind ze zeer stil en heb ze ook in SLI staan.

IMHO kun je het beste gaan voor wat leverbaar is. Als ze allebei leverbaar zijn, dan neem je de Asus mits het prijsverschil klein is. (1 a 2 tientjes per kaart zou ik denken).

Staar je niet blind op minieme verschillen en ga lekker gamen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Ik heb gister mijn nieuwe systeem gebouwd met SLI gigabyte gtx670 OC. De kaarten zijn bijzonder stil. Ik zal kijken of ik de build vanavond af kan maken en misschien run ik gelijk wat benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Mijn Backplate in een leuke doos binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CMIaK.jpg

En na het monteren :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mbuKX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5Z7aV.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Phntm op 02-08-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-The_Mask- schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:26:
Dat jij je dure spullen op zo'n voeding durft te draaien. :/
Je bedoelt dat zo'n Cooler Master niet beveiligd is tegen overbelasting ?? Probeer ik ook al een tijdje mensen duidelijk te maken, maar niemand die me gelooft :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
En dan al dat stof. De tranen springen in me ogen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
nero355 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:31:
[...]

Je bedoelt dat zo'n Cooler Master niet beveiligd is tegen overbelasting ?? Probeer ik ook al een tijdje mensen duidelijk te maken, maar niemand die me gelooft :|
Is dat bij alle Coolermaster voedingen dan het geval? Bij mij stond er toch echt beveiliging tegen overspanning etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephankamp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 16:22
Sn0wblind schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:52:
[...]

Is dat bij alle Coolermaster voedingen dan het geval? Bij mij stond er toch echt beveiliging tegen overspanning etc.
Dat klopt niet helemaal wat jullie zeggen, kijk maar op de site bij cooler master en bij het betreffende product:

Over Voltage Protection (OVP), Under Voltage Protection (UVP), Over Power Protection (OPP), Over Temperature Protection (OTP) and Short Circuit Protection (SCP).

bron:
Cooler Master GX750

[ Voor 8% gewijzigd door stephankamp op 02-08-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sn0wblind schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:52:
Ik kan me effe niet herinneren welke site het was, maar die hadden echt een hele lading voedingen getest op een bepaald moment en toen bleek dat Cooler Master voedingen niet de kwaliteit hadden die je zou verwachten.
Ik schrok er best wel van, want uiteindelijk komt het er op neer dat geen één merk zelf de voeding maakt op een paar na dus je zou dan verwachten dat het allemaal heel erg aan elkaar gewaagd is... vooral van zo'n groot merk !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

nero355 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:04:
[...]

Ik kan me effe niet herinneren welke site het was, maar die hadden echt een hele lading voedingen getest op een bepaald moment en toen bleek dat Cooler Master voedingen niet de kwaliteit hadden die je zou verwachten.
Ik schrok er best wel van, want uiteindelijk komt het er op neer dat geen één merk zelf de voeding maakt op een paar na dus je zou dan verwachten dat het allemaal heel erg aan elkaar gewaagd is... vooral van zo'n groot merk !!
Ik heb 3 weken mijn pc voor het laatst schoongemaakt. :|

Ik wou een modular voeding kopen maar daar heb ik geen geld voor opzij gelegd en ben ik nog lang niet van plan. Mijn voeding doet het nog prima en ben er blij mee. Ik ben zelf ook niet zo zeer tevreden over OCZ voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Na veel wikken en wegen ga ik toch niet voor de GTX680 maar voor de GTX670-DC2T-2GD5, en dan later hier nog een 2e in SLI erbij. Nu nog een shop vinden die ze voor een normale prijs op voorraad heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
good luck lol, ik heb de asus al een tijdje niet op voorraad gezien:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Zarrack schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:28:
good luck lol, ik heb de asus al een tijdje niet op voorraad gezien:P
En waar hij op vooraad is is hij meteen 160 euro duurder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:47
Volgens mij is de gigabyte met windforce cooler ook een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Die Gigabyte heb ik inderdaad ook gezien, en aangezien die goed leverbaar is is hij ook nog eens iets goedkoper. De clock is dan wel weer iets van 70 Mhz lager dan die van Asus, maar volgens de Toms Hardware is deze heel gemakkelijk op dezelfde clock te zetten, en het verbaasde ze waarom deze zo laag geclockt was.

Toch komt de Asus beter uit de bus (iets sneller en stiller bij load), maar aangezien die niet leverbaar is, en als hij leverbaar is een dikke 150 a 180 euro duurder is is de Gigabyte toch een goede vervanger.

[ Voor 26% gewijzigd door Senaxx op 02-08-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
weet iemand of is er iemand die van een gtx 560 TI naar een gtx 680 is gegaan, ik ben momenteel aan het proberen te onderzoeken of het mogelijk is om voor mijn render machine (hackintosh) te gaan switchen van een 560 ti naar een 680.

veel informatie wat ik lees is dat de 6xx series veel slechter scoren in de renderings met cuda dan de 5xx reeks (ookal ga ik van 3xx cuda core's naar 15xx)

probleem is ik kan niet zomaar even een 680 in mijn systeem drukken en hier een render mee uitvoeren en dit vergelijken met mijn 560,,,,

ik heb me suf gezocht op 3dfx maya AE6 benchmarks maar kan het nergens vinden.

(op het moment kan ik +-5 1080p streams met effecten draaien op de 560 ti en 1,5 x een 4k (red epic) stream grote kans dat ik volgend jaar met meer red films ga werken en dan zou ik wel graag 2+ streams kunnen afspelen.

ook zie ik nu 4GB kaarten komen en dat is voor mij wel een groot voordeel tegenover de 2gb die er nu in de 560 ti zit.

edit : mocht er iemand in de omgeving Alkmaar wonen en zijn gtx680 zou willen testen/benchen bij mij zou dat tof zijn !

[ Voor 6% gewijzigd door AjDuLion op 02-08-2012 15:55 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
no00waa schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 01:17:
Heren, nog even een laatste vraagje.

Ik heb uiteindelijk besloten om SLI gtx670's te gaan, alleen kom ik er nog niet helemaal uit welke kaarten precies.

Ik zit op het moment te twijfelen tussen 2x Asus GTX670-DC2T-2GD5 TOP of 2x Gigabyte GV-N670OC-2GD.
Gigabyte nemen, voor dit bericht heb ik en andere mensen al in geur en kleur verteld waarom, o.a. ze koelen net zo goed en net zo stil wellicht op papier scheelt het iets maar in praktijk niet. Als persoonlijke reden waarom ik geen Asus meer koop is de belabberde garantie, daarin is Gigabyte veel beter én je houd ook nog mooi 65 euro in je zak als je 2 Gigabytes neemt.
AjDuLion schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:49:
veel informatie wat ik lees is dat de 6xx series veel slechter scoren in de renderings met cuda dan de 5xx reeks (ookal ga ik van 3xx cuda core's naar 15xx)
Aangezien het aantal cuda cores met 5 vermenigvuldigd word lijkt het me zeer sterk (lees onmogelijk) dat een 680 trager is dan je 560TI, waar haal je die informatie vandaan dan?
ook zie ik nu 4GB kaarten komen en dat is voor mij wel een groot voordeel tegenover de 2gb die er nu in de 560 ti zit.
4GB is er al je moet er echter wel aardig wat extra voor betalen.
Verder ga je van een 560TI (soort van budget kaart) naar een next-gen HI-end kaart dus als de 560 het nét niet trekt zal een 680 het met gemak draaien.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Vanmiddag een MSI GTX 670 OC opgehaald ter vervanging van mijn Radeon 6950.
Nu loopt B3 alleen vast.
Dat wil zeggen, game crashed en ik kom dan in de gamebrowser en moet het spel afsluiten via taakbeheer.
Ik heb de oude drivers verwijderd, 6950 eruit, 670 erin en laatste WHQL (301.42) geinstalleerd.
Kaart wordt niet te warm want ik hoor de koeler amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
coob schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:17:
Vanmiddag een MSI GTX 670 OC opgehaald ter vervanging van mijn Radeon 6950.
Nu loopt B3 alleen vast.
Dat wil zeggen, game crashed en ik kom dan in de gamebrowser en moet het spel afsluiten via taakbeheer.
Ik heb de oude drivers verwijderd, 6950 eruit, 670 erin en laatste WHQL (301.42) geinstalleerd.
Kaart wordt niet te warm want ik hoor de koeler amper.
Als je de drivers hebt verwijderd, dan gooi driversweeper er eens over.
Ik heb precies dezelfde kaart als jou met de laatste beta drivers 304.97 en dat werkt perfect. Ook in Battlefield 3 met alles op ultra! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

edit : mocht er iemand in de omgeving Alkmaar wonen en zijn gtx680 zou willen testen/benchen bij mij zou dat tof zijn !
Ik heb nu zo'n 4 weken mijn Zotac GTX 680 4GB (met Arctic Accelero Twin Turbo 2 en EVGA Backplate) en heb er nog geen spijt van dat ik er 600 Euro voor neergelegen heb.

Ik speel veel Skyrim en kom makkelijk aan de 2750 MB VRam.
Phntm schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:01:
[...]

Ik heb 3 weken mijn pc voor het laatst schoongemaakt. :|

Ik wou een modular voeding kopen maar daar heb ik geen geld voor opzij gelegd en ben ik nog lang niet van plan. Mijn voeding doet het nog prima en ben er blij mee. Ik ben zelf ook niet zo zeer tevreden over OCZ voedingen.
Een Voeding kan prima werken, maar het is en blijft het hart van je PC.

Als ie kapot gaat is er een grote kans dat ie andere onderdelen mee neemt. Op een voeding moet je NOOIT bezuinigen.

SeaSonic en Corsair maken de beste Voedingen voor PC.

[ Voor 34% gewijzigd door TheDeeGee op 02-08-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phntm schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:01:
[...]

Ik wou een modular voeding kopen maar daar heb ik geen geld voor opzij gelegd en ben ik nog lang niet van plan.
De Coolermaster die je hebt is nogal extreem overpriced, je kon voor dat geld ook een goede modulaire voeding krijgen. ;)
Mijn voeding doet het nog prima en ben er blij mee.
Dat lijkt mij sterk, tenzei Coolermaster speciaal voor jouw een special uitgave heeft gemaakt, maar die kans lijkt mij nogal aan de kleine kant.
Ik ben zelf ook niet zo zeer tevreden over OCZ voedingen.
Dan noem je ook twee best wel matige merken, die extreem overgewaard zijn.
nero355 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:31:
[...]

Nee dat deze voeding maar veilig te gebruiken is tot een belasting van zo'n 400W, daarna werkt die niet meer stabiel. (spanningen blijven dan niet meer binnen de ATX specs)
RampageNL schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:46:
SeaSonic en Corsair maken de beste Voedingen voor PC.
Corsair maakt geen voedingen, de voedingen van Corsair worden gemaakt door Seasonic, CWT of Flextronics.

Seasonic maakt dus wel voedingen en is daar één van de beteren in, maar er zijn nog genoeg anderen welke hier heel goed in zijn.
Klopt idd dat de GTX600 serie veel minder is in GPGPU, komt omdat de GK104 GPU welke gebruikt wordt in de GTX680 niet de high-end chip zou moeten zijn.
Alleen omdat de GK100 nooit uit is gekomen door problemen is de GK104 als high-end chip gepositioneerd, maar deze heeft dus niet veel GPGPU kracht.

In veel GPGPU zaken is de oude GTX580 dan ook beter, maar ligt echt aan de toepassing welke je gebruikt. Kwestie van Googlen. ;)
probleem is ik kan niet zomaar even een 680 in mijn systeem drukken en hier een render mee uitvoeren en dit vergelijken met mijn 560,,,,
Verwacht dat een GTX 680 wel sneller is, dan een GTX 560 Ti, maar met de GTX 580 is het afwachten.
Je trekt de 2GB vol? :? Is iig uit te lezen met GPU-z.
naaitsab schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:46:
Aangezien het aantal cuda cores met 5 vermenigvuldigd word lijkt het me zeer sterk (lees onmogelijk) dat een 680 trager is dan je 560TI, waar haal je die informatie vandaan dan?
Heeft er niks mee te maken en kun je niet vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 02-08-2012 19:19 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mosin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:26:
[...]

Als je de drivers hebt verwijderd, dan gooi driversweeper er eens over.
Ik heb precies dezelfde kaart als jou met de laatste beta drivers 304.97 en dat werkt perfect. Ook in Battlefield 3 met alles op ultra! _/-\o_
Driversweeper blijkt driverfusion geworden en die heb ik eroverheen laten lopen, hielp niet.
BF3 opgestart via IE, weer crash maar nu met een melding dat de videokaart driver dus gecrashed was.
Alles nog een x weggehaald met driver fusion inc. geforce drivers en daarna 304.79 geïnstalleerd en nu draait ie zonder te crashen.
Alles max idd en vloeiend!
Heb jij je kaart nog overclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:18:

Dat lijkt mij sterk, tenzei Coolermaster speciaal voor jouw een special uitgave heeft gemaakt, maar die kans lijkt mij nogal aan de kleine kant.
Maar hij kan het nog wel prima doen.
Ik heb nog steeds een coolermaster van 7 jaar oud.
Die heeft CE, cUL, TUV, NEMKO, BSMI and FCC beveiliging certirficaten.
Een na deel, de voeding zit al 2 jaar over zijn garantie heen van 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Dan nog is een 680 sneller dan een 560TI in cuda berekeningen, een 680 is echter wel langzamer dan een 580 in een aantal benchmarks/programma's.

Als je bezig gaat met hardcore (cuda) applicaties ben je met een Quadro sowieso beter af die zijn daar voor ontwikkeld, de 600 series is (gelukkig) meer gericht op gaming dan op berekeningen (als in matrix vermenigvuldigingen enz.) in vergelijking met de 500 serie.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:34:
[...]

Maar hij kan het nog wel prima doen.
Dat kun je alleen testen met apparatuur van een paar duizend euro en veel kennis, welke bijna niemand heeft. ;)
Ik heb nog steeds een coolermaster van 7 jaar oud.
Die heeft CE, cUL, TUV, NEMKO, BSMI and FCC beveiliging certirficaten.
Een na deel, de voeding zit al 2 jaar over zijn garantie heen van 5 jaar.
Leuk die certificaten maar die zeggen natuurlijk helemaal niks over hoe goed een voeding is en of die nog goed werkt. Of dat die überhaupt zijn beloofde vermogen ooit stabiel heeft kunnen leveren.
naaitsab schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:35:
[...]

Dan nog is een 680 sneller dan een 560TI in cuda berekeningen, een 680 is echter wel langzamer dan een 580 in een aantal benchmarks/programma's.
Zoals ik al zei ligt aan de berekening, maar zoals ik ook al zei meestal wel ja. Maar je had het over vergelijken van het aantal cudacore's en dat zegt zoals ik ook al zei niks.
Als je bezig gaat met hardcore (cuda) applicaties ben je met een Quadro sowieso beter af die zijn daar voor ontwikkeld,
Soms wel soms niet en al zou het zo zijn dan is het de vraag of het je de meerprijs waard vindt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
-The_Mask- schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:43:
Zoals ik al zei ligt aan de berekening, maar zoals ik ook al zei meestal wel ja. Maar je had het over vergelijken van het aantal cudacore's en dat zegt zoals ik ook al zei niks.
Dat is inderdaad waar, 1:1 vergelijken is niet echt handig bij elektronica.
Soms wel soms niet en al zou het zo zijn dan is het de vraag of het je de meerprijs waard vindt.
Tja goedkoop zijn ze niet nee (instap bij 750) echter als je er elke dag mee bezig bent lijkt het me toch wel een goeie investering.

Voor de geïnteresseerde dit is de "690" van de Quadro lijn:
pricewatch: PNY NVIDIA Quadro 6000

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

[...]

De Coolermaster die je hebt is nogal extreem overpriced, je kon voor dat geld ook een goede modulaire voeding krijgen. ;)

[...]

[...]
Kocht deze voeding toen het 70 euro was. Nu is het natuurlijk veel duurder. Uit reviews blijkt dat deze voeding gewoon zijn beloften nakomt. Ben ook van plan deze voeding voor een langere tijd te gebruiken totdat ik ooit een leuke modulaire voeding tegenkom die ik toevallig heel graag weel. Dat er opeens mensen gaan zeuren over andersman bezittingen in een topic dat over videokaarten gaan vind ik maar grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:43:
[...]

Dat kun je alleen testen met apparatuur van een paar duizend euro en veel kennis, welke bijna niemand heeft. ;)

Leuk die certificaten maar die zeggen natuurlijk helemaal niks over hoe goed een voeding is en of die nog goed werkt. Of dat die überhaupt zijn beloofde vermogen ooit stabiel heeft kunnen leveren.
Maar je kunt ook niet zeggen dat het niet zo is net zo min als dat je kunt zeggen dat hij wel goed werk op alle fronten.
Maar voor de meeste mensen is een voeding goed genoeg als er geen gekke dingen gebeuren. En ondanks wat afwijkingen kan het velen gewoonweg niet schelen want de pc doet wat die moet doen en gaat niet kapot.

Voor die beveiligen krijg je niet voor niets die certifikaarten want het gaat er om dat die bepaalde beveiliging op zit zodat je boel niet kapot gaat van de rest van het systeem als er wat mis gaat. Dan zouu namelijk die beveiliging ook geen nut meer hebben zoals ook dus bij de echte high end voedingen.

Voedingen worden te vaak als heilig beschouwd terwel er nooit wat gebeurd met mindere voedingen.
Doe mij maar gewoon een mid end voeding want die is voldoende genoeg.
Die ik nu bvb heb gaat nog wel een generatie mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:53:
[...]

Maar je kunt ook niet zeggen dat het niet zo is net zo min als dat je kunt zeggen dat hij wel goed werk op alle fronten.
Maar voor de meeste mensen is een voeding goed genoeg als er geen gekke dingen gebeuren. En ondanks wat afwijkingen kan het velen gewoonweg niet schelen want de pc doet wat die moet doen en gaat niet kapot.

Voor die beveiligen krijg je niet voor niets die certifikaarten want het gaat er om dat die bepaalde beveiliging op zit zodat je boel niet kapot gaat van de rest van het systeem als er wat mis gaat. Dan zouu namelijk die beveiliging ook geen nut meer hebben zoals ook dus bij de echte high end voedingen.

Voedingen worden te vaak als heilig beschouwd terwel er nooit wat gebeurd met mindere voedingen.
Doe mij maar gewoon een mid end voeding want die is voldoende genoeg.
Die ik nu bvb heb gaat nog wel een generatie mee.
Wat vreemd verwoord maar begrijp wat je bedoelt. En dat klopt, zolang er niks mis gaat is iedereen blij. Niet elke voeding is hetzelfde, net als elke processor net wat afwijkt van de ander, Er bestaat nooit een perfect kopie. Afwijkingen komen altijd voor. Producten mogel wel de zelfde naam dragen maar zijn nooit hetzelfde. MSI bijvoorbeeld om zomaar te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phntm schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:51:
[...]
[...]
Ja dat noemen ze overpriced.
Uit reviews blijkt dat deze voeding gewoon zijn beloften nakomt.
Daar uit blijkt juist dat die maar zo'n 400W stabiel kan leveren zoals ik al zei.
Ben ook van plan deze voeding voor een langere tijd te gebruiken totdat ik ooit een leuke modulaire voeding tegenkom die ik toevallig heel graag weel. Dat er opeens mensen gaan zeuren over andersman bezittingen in een topic dat over videokaarten gaan vind ik maar grappig.
Ja zou ik ook doen, een high-end PC is immers wegwerpmateriaal. :z
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:53:
[...]

Waarschijnlijk wel als je het type noemt, maar sowieso niet als ik niet weet om welke het gaat. ;)
Zou leuk zijn als dat zo zou zijn. Maar ik zie toch dagelijks moederborden waarbij de condensators het hebben begeven omdat de voeding geen stabiele spanning kan leveren. En dat is nog maar een klein probleem een voeding kan voor een leek prima werken terwijl die willekeurige onderdelen sloopt.
Die certificaten zeggen niks over als een voeding een stabiele spanning levert of niet, daar zijn ze helemaal niet voor bedoeld. De ATX specificatie is daar voor, maar om te zien als een voeding daaraan voldoet zul je toch die apparatuur van een paar duizend euro nodig hebben en de nodig kennis.
Phntm schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:01:
[...]

Wat vreemd verwoord maar begrijp wat je bedoelt. En dat klopt, zolang er niks mis gaat is iedereen blij. Niet elke voeding is hetzelfde, net als elke processor net wat afwijkt van de ander, Er bestaat nooit een perfect kopie. Afwijkingen komen altijd voor. Producten mogel wel de zelfde naam dragen maar zijn nooit hetzelfde. MSI bijvoorbeeld om zomaar te noemen
Natuurlijk er zijn altijd kleine verschillen, maar dan gaat het over kleine verschillen. Is niet zo dat sommigen wel binnen de ATX specs vallen en anderen totaal niet. Bij de GX 750 zal dan ook geen één binnen de ATX specs vallen. Jonnyguru en Hardwaresecrets hebben er bijvoorbeeld meerdere getest maar ook andere site's en ze waren allemaal even bagger.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aa je doelt dus gewoon op voedngen die in die oems zitten van 10 jaar oud en merkloos zijn. Dan kan ik er indd in komen. Maar als je de low en mid end voedingen van bekende merken van nu hebt zal je weinig kapot zien gaan, zo wel dan is de kans nog groter dat het niet aan de voeding lag
Ik zit zelf trouwens met de realpower M1000 nog. Overbodige power voor mijn huidige systemen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:05:
Die certificaten zeggen niks over als een voeding een stabiele spanning levert of niet, daar zijn ze helemaal niet voor bedoeld. De ATX specificatie is daar voor, maar om te zien als een voeding daaraan voldoet zul je toch die apparatuur van een paar duizend euro nodig hebben en de nodig kennis.
@Lupp
Of je moet (redelijk) betrouwbare websites weten:
http://www.hardwaresecrets.com/page/power
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews

FAQ over voedingen:
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDFAQs

Overigens zeggen die merkjes niet veel over de ripple bij die voeding.

offtopic:
maar ik wilde ff weten of recom over het algemeen redelijke voedingen maakt of niet, dus ik googlede ''jonnyguru recom'' en daar zag ik jou: http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=7734 misschien kan jij mij vertellen of recom een beetje redelijke voedingen maakt _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 02-08-2012 20:25 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
coob schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:20:
[...]

Driversweeper blijkt driverfusion geworden en die heb ik eroverheen laten lopen, hielp niet.
BF3 opgestart via IE, weer crash maar nu met een melding dat de videokaart driver dus gecrashed was.
Alles nog een x weggehaald met driver fusion inc. geforce drivers en daarna 304.79 geïnstalleerd en nu draait ie zonder te crashen.
Alles max idd en vloeiend!
Heb jij je kaart nog overclocked?
Oke gelukkig dat hij nu wel op max settings draait en zonder te crashen :D Dan was het waarschijnlijk toch de driver die ervoor zorgde.
Ik hou mijn kaart gewoon op standaard clocks, want ik heb voorlopig genoeg aan dit monster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
wil binnenkort een andere monitor kopen met 2560x1440 resolutie ben benieuwd of mn gtx570 dat gaat redden.
sinds de mogelijkheid van sli er is wil ik het altijd eens proberen maar elke keer was het handiger een snellere single kaart te kopen lol
nu ook weer met een 2e 570 zit je nog steeds met 1280mb vram en is een single kaart met 2 of 4 gb geheugen weer aantrekkelijker
cpu is een i7 860@3.5ghz die moet nog snel genoeg zijn lijkt me

[ Voor 7% gewijzigd door Goofy1978 op 02-08-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mosin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:33:
[...]

Oke gelukkig dat hij nu wel op max settings draait en zonder te crashen :D Dan was het waarschijnlijk toch de driver die ervoor zorgde.
Ik hou mijn kaart gewoon op standaard clocks, want ik heb voorlopig genoeg aan dit monster!
T
Te vroeg gejuicht. Net weer monitor op zwart met BF3. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
coob schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:27:
[...]

T
Welke monitor? Mijne wil nog wel eens op zwart springen, geen GPU issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
coob schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:27:
[...]

T
Gebruik de laatste BETA drivers, sinds toen had ik ook geen last meer met mijn Asus GTX670-DC2T-2GD5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Goofy1978 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:01:
wil binnenkort een andere monitor kopen met 2560x1440 resolutie ben benieuwd of mn gtx570 dat gaat redden.
sinds de mogelijkheid van sli er is wil ik het altijd eens proberen maar elke keer was het handiger een snellere single kaart te kopen lol
nu ook weer met een 2e 570 zit je nog steeds met 1280mb vram en is een single kaart met 2 of 4 gb geheugen weer aantrekkelijker
cpu is een i7 860@3.5ghz die moet nog snel genoeg zijn lijkt me
Ik heb zelf een MSI GTX570 TF3 OC (780mhz) en een U2711 waarvan ik aanneem dat je die ook gaat aanschaffen.

Het zwaarste spel wat ik vaak speel is Battlefield3 die draait ongeveer 35-55FPS op High bij 1440p.
Heb zelf een 2600K op 4.2GHZ maar de gpu is bijna altijd de bottleneck bij games.

Als je aan SLI gaat denken (en ook kan betalen) zou ik gewoon een GTX 670 kopen, is goedkoper en niet veel trager.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Phantom schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:08:
[...]

Gebruik de laatste BETA drivers, sinds toen had ik ook geen last meer met mijn Asus GTX670-DC2T-2GD5
Dat heb ik hem ook al geadviseerd en die heeft hij nu waarschijnlijk ook al geinstalleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nee, er is inmiddels weer een nieuwere versie. Ik had 304.42 en nu is 304.79 er alweer.
Ga ik proberen.

-edit-
En ook met de laatstee crasht BF3 binnen een minuut.

[ Voor 23% gewijzigd door coob op 03-08-2012 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
unfor schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:38:
[...]

Welke monitor? Mijne wil nog wel eens op zwart springen, geen GPU issue.
Dell U2311H maar daar ligt het niet aan. IS echt de game die crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:22:
[...]

@Lupp
Of je moet (redelijk) betrouwbare websites weten:
http://www.hardwaresecrets.com/page/power
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews

FAQ over voedingen:
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDFAQs

Overigens zeggen die merkjes niet veel over de ripple bij die voeding.

offtopic:
maar ik wilde ff weten of recom over het algemeen redelijke voedingen maakt of niet, dus ik googlede ''jonnyguru recom'' en daar zag ik jou: http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=7734 misschien kan jij mij vertellen of recom een beetje redelijke voedingen maakt _/-\o_
Misschien even een apart topic of zo aan maken. Maar recon is niet echt een bekent merk maar maakt gewoon redelijk goede voedingen. Tenminste dat is mijn ervaring qua stabiel systeem. Al zal dat niet veel zeggen over ripple maar dat zal vast wel binnen de perken liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion

[...]
Klopt idd dat de GTX600 serie veel minder is in GPGPU, komt omdat de GK104 GPU welke gebruikt wordt in de GTX680 niet de high-end chip zou moeten zijn.
Alleen omdat de GK100 nooit uit is gekomen door problemen is de GK104 als high-end chip gepositioneerd, maar deze heeft dus niet veel GPGPU kracht.

In veel GPGPU zaken is de oude GTX580 dan ook beter, maar ligt echt aan de toepassing welke je gebruikt. Kwestie van Googlen. ;)

[...]
Verwacht dat een GTX 680 wel sneller is, dan een GTX 560 Ti, maar met de GTX 580 is het afwachten.

[...]

Je trekt de 2GB vol? :? Is iig uit te lezen met GPU-z.

[...]

als ik het zo begrijp is het voor gpgpu beter om dus naar een gtx 580 te gaan ?

als een 680 niet veel sneller is als een 580 is het voor mij slimmer om te upgraden van een 560 ti naar een 580 dan een 680.

de 2GB word op het moment soms geraakt waardoor ik render errors krijg (out of memmory)
naaitsab schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:35:
[...]

Als je bezig gaat met hardcore (cuda) applicaties ben je met een Quadro sowieso beter af die zijn daar voor ontwikkeld, de 600 series is (gelukkig) meer gericht op gaming dan op berekeningen (als in matrix vermenigvuldigingen enz.) in vergelijking met de 500 serie.
quadro's op de 4000 na werken helaas niet op een mac en dan zal ik moeten overstappen op een windows platform (en dan heb ik het niet eens over de 1000en euro's wat het verschil tussen de quadra en gefore's)

op het moment bewerk ik in After effects 6 meerdere 1080p streams dit is nu nog voldoende (5 streams met gem 5 effecten worden zonder problemen afgespeeld)

zodra ik echter r3d (red) footage ga laden van 4k dan kan ik 1 stream met 5 effecten doen maar zodra ik er dan nog 1 onder hang dan is het huilen met de pet op, de kans is ook groot dat ik volgend jaar met meer 4k footage ga werken dan 1k footage en zit ik hier nu dus al een beetje informatie over te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En ook Unigen Heaven crasht met deze error;

D3D11AppWindow::swap_window(): device removed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Gister mijn systeem afgebouwd en wat benchmarks gedraaid. Mijn gigabyte gtx670 (2) krijgen een gpuscore van 9058 op stock snelheden in 3dmark 11. Ik zal later vandaag even een SLI run draaien en een unigine run. Pics volgen later dus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
coob schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:52:
En ook Unigen Heaven crasht met deze error;

D3D11AppWindow::swap_window(): device removed
Kun je een reinstall van windows doen? Desnoods even op een andere partitie om te testen. Test daarna ook even of al je hardware goed werkt met memtest en linx/prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjDuLion schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:17:
[...]

de 2GB word op het moment soms geraakt waardoor ik render errors krijg (out of memmory)

[...]
ben eens benieuwd...krijg je hierdoor een blauw scherm? ik heb met mijn GTX 680 2 keer blauw scherm gehad (net nieuwe pc) en kreeg een sysdata.xml en mnidump errors in mijn blauw scherm...iets met de grafische kaart..alle drivers zijn up2date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:08:
[...]

ben eens benieuwd...krijg je hierdoor een blauw scherm? ik heb met mijn GTX 680 2 keer blauw scherm gehad (net nieuwe pc) en kreeg een sysdata.xml en mnidump errors in mijn blauw scherm...iets met de grafische kaart..alle drivers zijn up2date
nee software meld gewoon out of memmory ;)

de normale gui blijft gewoon prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm toch eens verder zoeken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

coob schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 07:29:
Nee, er is inmiddels weer een nieuwere versie. Ik had 304.42 en nu is 304.79 er alweer.
Ga ik proberen.

-edit-
En ook met de laatstee crasht BF3 binnen een minuut.
met mijn gainward GTX670 phantom 2GB nog geen enkele crash gehad in BF3. het de driver 2 weken geleden geinstalleerd en niet geupdate.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat 2GB op trippelscreen nog wel een bottlnek is maar gezien de fps die wroden behaald is het ook
nog wel te doen met alle games om max settings 1gtx690 of 2 gtx680's. Zie review op HWI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 11:57
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:02:
Ik geloof dat 2GB op trippelscreen nog wel een bottlnek is maar gezien de fps die wroden behaald is het ook
nog wel te doen met alle games om max settings 1gtx690 of 2 gtx680's. Zie review op HWI.
Valt op zich nog wel mee. Alleen BF3 op triple screen met 4xMSAA (2xMSAA gaat al prima) en Skyrim met heel veel mods schijnen echt tegen de 2 GB barriere te lopen op het moment.
Bovendien schaalt het VRAM gebruik met wat je beschikbaar hebt, gebruik is anders dan nodig :)
Al genoeg vergelijkingen gezien van games die met dezelfde settings op een 7970 (3gb) op ~2500 mb zitten en op een 680 (2gb) op ~1700 mb.

Draai zelf ook sinds 2 weken 2x GTX670 2 GB (sli) op 5920x1200 en kan so far ook nog steeds alle registers opentrekken, een enkele 670 draait bij mij al beter dan mijn 7970 deed :P

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik zit te denken om straks een 660 te kopen maar die keuze hangt af van de hoeveelheid schermen aangestuurd kan worden en of de kaart goed presteerd in BF3 op een 2560x1440 scherm.

Nu heb ik 3 monitoren staan en een tv.
- 2x Samsung 204B, 1600x1200, vga en dvi
- 1x Koreaans 2560x1440 scherm met enkel dvi ingang
- HD Televisie - hdmi, vga

Mijn pc is een Z77 met i5 3570K, 16GB. Nu heb ik er een 5850 in zitten met een 5450. Het probleem is dat als ik 2 schermen op de 5850 aansluit het probleem met het geheugen er voor zorgt dat de schermen gaan knipperen, super irritant. Ik heb nu dus 1 monitor op de 5850 en 2 op de 5450 aangesloten.

vraagjes:

- Heeft Nvidia niet dit geheugen/knipper probleem met meerdere monitoren?

- Hoeveel schermen aansturen via dvi/hdmi zonder actieve adapters? Kan ik alle 4 met een 660 aansturen?

- Verwachting prestaties 660 in BF3 .... (nu alles op medium, met een 660 op high of zelfs ultra ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Een enkele 660 kan BF3 wel op ultra draaien, maar dan alleen op 1920x1080 denk ik. hogere resolutie heeft meer geheugen bandwidth nodig om goed te blijven presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 20:26
ocdaan schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:23:
- Heeft Nvidia niet dit geheugen/knipper probleem met meerdere monitoren?
Dit is een specifiek HD5850 (CF) met Dual monitor probleem wat ik zelf ook geregeld tegenkwam.
Met Battlefield was het een ramp zeer irritant.
Overgestapt naar een GTX680 en ben het nog niet tegen gekomen.

Mijn 2e GTX680 is net gearriveerd en zeer benieuwd naar de prestaties in SLI.
Daarvoor een 5970/5850 Tri-Fire en eens kijken of dit ook zo gevoelig is voor "micro-stuttering"
Op de ATI setup moest ik vaak een compromis sluiten (bv. geen AA) om binnen de 1GB VRAM te blijven zoniet was het onspeelbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Zanac-ex op 03-08-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Ik ben mijn systeem aan het samenstellen en zat aan de gtx670 te denken.
De vraag is nu is die goed genoeg om de komende 3 jaar 1920x1200 de spellen op full res te draaien.
Verder zou ik ivbm leverissues beter voor de msi of de gigabyte gaan? Mijn moederbord wordt waarschijnlijk msi. Biedt dat nog voordelen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En ook na een nieuwe Windows installatie blijft BF3 crashen.
Andere zware 3d apps ook trouwens.
Kaart RMA zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
icecreamfarmer schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:49:
Ik ben mijn systeem aan het samenstellen en zat aan de gtx670 te denken.
De vraag is nu is die goed genoeg om de komende 3 jaar 1920x1200 de spellen op full res te draaien.
Verder zou ik ivbm leverissues beter voor de msi of de gigabyte gaan? Mijn moederbord wordt waarschijnlijk msi. Biedt dat nog voordelen?
Lees eens wat pagina's terug, deze zelfde vraag is al meerdere keren beantwoord.

MSI+MSI of MSI+Gigabyte heeft geen voor-/nadelen verder.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Naast dat je onmogelijjk kan inschatten wat er de komende jaren gaat gebeuren betreft systeemeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het is me nog steeds niet duidelijk als ik 4 monitoren kan aansluiten zonder active displayport-dvi adapters.

Een stukje uit de GeForce-GTX-680-Whitepaper :
The GeForce GTX 680 reference board design ships with two dual-link DVI connectors, as well as HDMI and DisplayPort outputs. Based on NVIDIA research, DVI is still the most common display output. And with full-size HDMI and DisplayPort connections, no adapters are needed to support most displays on the market.

Het lijkt er op dat je er 4 kan aansluiten maar dat dacht ik ook van de 5850, 3 stuks dan, maar die bleek achteraf maar 2 schermen zonder actieve adapter aan te kunnen sturen. Waarom kan ik hier geen duidelijk antwoord op vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Je kan 4 aansluiten op de kaart, maar wel alleen 3 voor 3d, met de 4de voor je desktop ofzo. Maar hoe dit in zijn werk gaat met 2x dvi weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Als ik de gpu speed 70hz terug klok dan blijft BF3 wel draaien maar met framedrops tot 0fps om de zoveel sec.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj12/Cobus74/Knipsel-5.png

-edit-

De kaart wordt omgeruild door Dixons.
Het mag gezegd, prima service van Dixons!
Ze bestellen gewoon een nieuwe kaart voor me en dan kan ik hem volgende week omruilen als die er is.

Waarom bij Dixons gekocht? Omdat ze toevallig deze kaart hadden liggen voor een klant die hem niet opgehaald had, kon ik hem dezelfde dag nog hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door coob op 04-08-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Misschien had die klant een slecht voorgevoel :+
Maar mooi dat ze hem omruilen, fingers crossed dat het dan wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Anders kan ik gewoon mijn geld terug krijgen.
Ook al goed geregeld daar! 2 weken niet goed, geld terug garantie om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

coob schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:32:
Anders kan ik gewoon mijn geld terug krijgen.
Ook al goed geregeld daar! 2 weken niet goed, geld terug garantie om wat voor reden dan ook.
2 Weken, geld terug heeft elke winkel. Vroeger was dat 7 dagen en dat is sinds vorig jaar verlengd naar 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Phntm schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:57:
[...]

2 Weken, geld terug heeft elke winkel. Vroeger was dat 7 dagen en dat is sinds vorig jaar verlengd naar 14 dagen.
Dat geldt niet voor fysieke winkels, alleen voor koop op afstand. Daarnaast is het 7 werkdagen, en (nog) geen 14.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coop welke videokaart had je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Zer0 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:08:
[...]

Dat geldt niet voor fysieke winkels, alleen voor koop op afstand. Daarnaast is het 7 werkdagen, en (nog) geen 14.
Dat geldt zowel bij sommige fysieke winkels als online webwinkels. En het is al naar 14 dagen verandert.]

http://financieel.infonu....-is-bij-wet-geregeld.html
"...De wet beschermt u bij het kopen van goederen en diensten waarbij geen persoonlijk contact plaatsvindt tussen koper en verkoper. Europese regelgeving geeft u 14 dagen bedenktijd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
MSI GTX670 OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Goed, na het volgen van de GTX 670 Overclocking Master Guide heb ik mijn http://tweakers.net/price...gabyte-gv-n670oc-2gd.html stable tot 1062 op de core en 1890 op de memory gekregen (t.o.v. 980/1502 stock). Wel ok, maar niet overdreven hoog. Mijn max boost komt echter niet boven de 1232 uit, met een basis boost van 1141, wat betekend dat mijn "Kepler Boost" slechts 91 is, wat gezien de getallen die ik her en der tegen kom (120 - 240) nogal laag lijkt te zijn.

Had wel meer verwacht/gehoopt, ook omdat ik niet meer dan 80% power percentage draai en m'n temperatuur niet boven de 54 graden uit komt. GPU clock is ook stabiel als een malle, dus heb geen throttling o.i.d.

Meer mensen met de gigabyte die tot vergelijkbare waardes komen? Of heb ik een beetje "pech" in de loterij? (of juist geluk en moet ik niet zo zeuren? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Knijnemans schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:47:
Goed, na het volgen van de GTX 670 Overclocking Master Guide heb ik mijn http://tweakers.net/price...gabyte-gv-n670oc-2gd.html stable tot 1062 op de core en 1890 op de memory gekregen (t.o.v. 980/1502 stock). Wel ok, maar niet overdreven hoog. Mijn max boost komt echter niet boven de 1232 uit, met een basis boost van 1141, wat betekend dat mijn "Kepler Boost" slechts 91 is, wat gezien de getallen die ik her en der tegen kom (120 - 240) nogal laag lijkt te zijn.

Had wel meer verwacht/gehoopt, ook omdat ik niet meer dan 80% power percentage draai en m'n temperatuur niet boven de 54 graden uit komt. GPU clock is ook stabiel als een malle, dus heb geen throttling o.i.d.

Meer mensen met de gigabyte die tot vergelijkbare waardes komen? Of heb ik een beetje "pech" in de loterij? (of juist geluk en moet ik niet zo zeuren? :+)
1250 is een normale OC voor 670.
1300 is een hoge overclock.
1350 is ongeveer de max.

Ik denk dat je niet mag klagen, ik haal 1260 max, elke chip is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Och ja, ik besef me heel goed dat elke chip anders is, en op het moment dat je in de positie bent om een 670 in je bak te slingeren mag je imho sowieso niet zo klagen, maar was gewoon benieuwd..

Iets lager dan "normaal" dus, nou ja, het zij zo.. Hij draait verder prima gelukkig, en met mijn instellingen & scherm dropt BF3 in ieder geval (bijna) niet meer onder de 64 fps, en dat was zo ongeveer de bedoeling :)
Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum