Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Asus gtx680 dc2o heeft geen coll whine, dus misschien zit het niet op de dc2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 22:40
unfor schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:27:
[...]
Overigens vind ik het hele coil whine een beetje een non-issue, je hoort het alleen bij extreme hoge fps in menu's en in furmark.
Daar ben ik het totaal niet mee eens. U hebt volgens mij nog nooit een piepende videokaart gehoord in een stille kamer. Tijdens harde fps games met veel geluids effecten is het meestal goed te doen en in menu's kun je gewoon je FPS cappen maar tegen Windows, Firefox, notepad, wordpad, vmware, etc doe je weinig als ie daar gaat piepen tenzij je de radio flink aanzet maar dan nog hoor je vaak die kenmerkende hoge pieptoon erdoorheen + ik wil soms gewoon in stilte kunnen werken. Daarnaast is een fan geluid niet erg maar een pieptoon wel zelfs wanneer ie zachter is. Het is echt niet alleen bij 4000+ fps maar kan ook bij 20-30 fps, en zelfs bij 0% gpu belasting optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Mr Silver schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:34:
[...]

Daar ben ik het totaal niet mee eens. U hebt volgens mij nog nooit een piepende videokaart gehoord in een stille kamer. Tijdens harde fps games met veel geluids effecten is het meestal goed te doen en in menu's kun je gewoon je FPS cappen maar tegen Windows, Firefox, notepad, wordpad, vmware, etc doe je weinig als ie daar gaat piepen tenzij je de radio flink aanzet maar dan nog hoor je vaak die kenmerkende hoge pieptoon erdoorheen + ik wil soms gewoon in stilte kunnen werken. Daarnaast is een fan geluid niet erg maar een pieptoon wel zelfs wanneer ie zachter is. Het is echt niet alleen bij 4000+ fps maar kan ook bij 20-30 fps, en zelfs bij 0% gpu belasting optreden.
Zeker wel, maar tegenwoordig is het lang zo erg niet meer als jij het nu maakt.
Ik heb het de laatste jaren niet overdreven meegemaakt en ik wissel om de zoveel maanden van GPU.
Als je coil whine in windows hebt, heb je waarschijnlijk een kwalitatief uitermate teleurstellende kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 19-07-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Mr Silver schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:05:
[...]

Goed want het laatste dat ik wil is coil whine. Maar als ik Google vind ik er wel een paar:
YouTube: Nvidia GTX 680 COIL WHINE

Ik heb nu een AMD 7970 en die gaat waarschijnlijk morgen RMA (2de maal) en ik neem nu een ander model dus ik moet even een nieuwe uitzoeken met dezelfde of hogere prestaties.

Ik zat te denken aan een van deze 2 kaarten:
pricewatch: EVGA GTX 680 FTW+ 4GB pricewatch: Point of View GeForce GTX 680 Charged 4GB (geen idee of dat reference kaarten zijn)
Als (vrijwel) niemand daar coil whine op heeft dan denk ik dat ik er een neem tenzij iemand een betere weet < 700 euro en geen coil whine.
Als ze een beetje coil whine hebben op extreem hoge FPS (> 60) of op 100% gpu belasting dan alah, maar niet in een idle Windows of in Word ofzo in een stille kamer als ik aan het werken ben en dan *peeeeeeeeeeeeeeeeeeep ratel ratel peeeeeep* 8 uur lang.
Zoals in dat filmpje is wel extreem weinig coil whine, en dan nog kans dat het van het moederbord afkomt bijvoorbeeld. Ik hoor het in ieder geval niet merkbaar in mijn systeem, terwijl die op de fan zelf onder load van de videokaart na vrij stil is en op mijn bureau staat in plaats van eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
Ik kan voor de 680 series geen sterke coil whine voorbeelden vinden en ook vind ik op Google zeer weinig klachten hierover. Als ik datzelfde Google met mijn huidige kaart + "coil whine" vind ik enorm veel. En hier op het forum vind ik ook geen klachten over de 680 serie betreft coil whine dus ik ga er gewoon voor. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
Coil whine kan ook goed zijn, het brengt je in een soort trance waardoor je beter presteert tijdens gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34
Jovas schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:46:
Coil whine kan ook goed zijn, het brengt je in een soort trance waardoor je beter presteert tijdens gamen..
lol....

Heb een GTX680 hier (en daarvoor een GTX670 die niet goed functioneerde). Beide hebben last van coil whine als ze wat harder moeten werken.

Het enige vervelende is dat dit geluid via de audio uitgang naar mijn audio-splitter wordt versterkt als ik een willekeurig ander apparaat (op netstroom) in de tweede ingang van die splitter stop. ;(

Bij mijn oude pc nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Jovas schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:46:
Hahaha, dat is inderdaad waar.

Hier een EVGA GTX 670, geen coil whine kunnen waarnemen tot nu toe, ook niet bij hoge load :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb gehoord dat deze kaart net als de GTX 580 coil whine had bij hogere temps en snellere fanprofielen. 80%<
fan speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb met mijn vorige nVidia kaarten nooit Coil Whine gehad. Alleen mijn ATi kaar had het een klein beetje.

Zotac GTX 285 - Geen
Sapphire HD 5970 - Beetje
Zotac GTX 580 - Geen
Zotac GTX 680 - Geen

Mijn temps komen dan ook niet boven de 60 uit op mijn 680 omdat ik een Arctic Accelero Twin Turbo 2 heb. En op die andere 3 kaarten had ik ook een Arctic Cooler alleen met 3 Fans. Daar zal het dan wel aan liggen :)

[ Voor 43% gewijzigd door TheDeeGee op 20-07-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-08 11:42
Hoi mensen,

Ik heb 2 maal een msi 680 lightning, ik heb de 2de kaart vanavond bijgehaald.
echter crashen de drivers bij het aanzetten van sli in het configscherm. heeft iemand enig idee?

2x 680 lightning,
x79 sabertooth
3930K

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
GeneralBurrito schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:16:
Hoi mensen,

Ik heb 2 maal een msi 680 lightning, ik heb de 2de kaart vanavond bijgehaald.
echter crashen de drivers bij het aanzetten van sli in het configscherm. heeft iemand enig idee?

2x 680 lightning,
x79 sabertooth
3930K

alvast bedankt!
Verwijder eens de Nvidia drivers (via configuratiescherm) en installeer de nieuwste drivers, uiteraard wel even goed kijken dat je wel de goeie versie pakt (o.a. 32 of 64bit).

Tijdens het de-installeren ook aangeven dat je de profiles wilt verwijderen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Tips voor de reference 670gtx users.

dat gebrom/geratel van het vibreren van de koeler is te verhelpen door goed te kijken bij de fansnelheden op welke snelheid in idle mode ratelt. Je ziet dan kleine golfjes van snelheid verschil met regelmaat in je monitor software bij de fanspeeds. Zet de idle snelheid iets hoger. Bij mij was dat 1170 en dan blijft de fan stabiel op die snelheid draaien in idle mode en dat onregelmatige van het geluid is meteen weg. Klinkt nu veel normaler.

Nieuwe koelpasta erop die correct is aangebracht haalde er bij mij ook nog eens 4graden af onder load. VRM koelblokjes heb ik vast gemaakt met een setje schroefjes in plaats van de plastic clips, koelpadding vervangen voor non conductive koelpasta. Door de betere druk (niet te hard aandraaien natuurlijk!) van de schroefjes in combi met pasta moet dat ook een stuk koeler zijn. De schroefjes die ik heb gebruikt zijn van een koeler die ik nog had liggen met goede veren ertussen om niet teveel druk uit te oefenen, De kaart draait nu met custom fanprofile die niet te hard gaat tussen de 65 en 70c onder volledige load.

[ Voor 6% gewijzigd door Sn0wblind op 20-07-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Ik krijg morgen mijn EVGA GTX670 FTW binnen maar nu wil ik een backplate erbij aanschaffen. Deze kaart is op een PCB van GTX680 gebaseerd, kan ik dan gewoon een backplate van een EGA 680 FTW bestellen? (er is geen backplate voor de 670 FTW beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
t!n0 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:35:
Ik krijg morgen mijn EVGA GTX670 FTW binnen maar nu wil ik een backplate erbij aanschaffen. Deze kaart is op een PCB van GTX680 gebaseerd, kan ik dan gewoon een backplate van een EGA 680 FTW bestellen? (er is geen backplate voor de 670 FTW beschikbaar)
Ja moet passen, maar je weet dat een backplate geen praktisch nut heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Hoeveel sneller is die 680 nou echt in BF3 dan een 580..... Als ik 3dmark scores zo zie is het net alsof die 680 net zo snel is als 2x een GTX 480... op 1000 punten na rond de 10.000 score

Maar hoe kan dat als een GTX580 SLI setup 65% sneller is dan 1GTX680?

Is een GTX680 nou echt snel of valt het allemaal zwaar tegen? 3dmark scores zijn fake? Cheats in drivers?
Ik haal met Caspian border zo'n 75 fps de hele tijd op Ultra met 2 580's doet 1 680 dan de hele tijd 60 fps?
Met 1 580 haal ik zo'n 40 fps

[ Voor 40% gewijzigd door A87 op 20-07-2012 23:54 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
A87 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:50:
Hoeveel sneller is die 680 nou echt in BF3 dan een 580..... Als ik 3dmark scores zo zie is het net alsof die 680 net zo snel is als 2x een GTX 480... op 1000 punten na rond de 10.000 score

Is een GTX680 nou echt snel of valt het allemaal zwaar tegen? 3dmark scores zijn fake? Cheats in drivers?
Ik haal met Caspian border zo'n 75 fps de hele tijd op Ultra met 2 580's doet 1 680 dan de hele tijd 60 fps?
Met 1 580 haal ik zo'n 33 fps
Google heeft het antwoord over al je benchmark vragen.

http://www.anandtech.com/bench/Product/517?vs=555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik vertrouw die benchmark sites niet zo, maar wel persoonlijke ervaringen... ik kijk altijd op youtube van mensen. Op die sites staat vaak alleen onzin, soms kloppen de scores totaal niet

[ Voor 126% gewijzigd door A87 op 20-07-2012 23:57 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
A87 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:55:
Ik vertrouw die benchmark sites niet zo maar wel persoonlijke ervaringen...
Want de over het algemeen zwaar overdreven persoonlijke ervaringen zijn betrouwbaarder dan echte benchmarks.
Right?
670 en 680 zijn +/- 25%-30% sneller dan een 580.
ik kijk altijd op youtube van mensen.
lol 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door unfor op 21-07-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De benchmarks kloppen echt wel. Helemaal als bijna elke benchmark site tot dezelfde conclusie komt. De 670/680 zijn echt rond de 25% sneller dan de 580. Naast dat ervaringen in mijn omgeving hetzelfde uiten. Een maat van me draait de 580 in vrijwel dezelfde setup als de mijne, Toch zit ik met alles op ultra meer rond de constante 60fps dan hij dat doet waar hij meer tussen de 40 en 50fps zit gemmideld. Komt ook omdat de 580 maar 1.5gb aan geheugen heeft waar mijn 670 natuurlijk 2 heeft. Op ultra ga je zelfs over die 2gb heen in grote maps qua textures etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
A87 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:55:
Ik vertrouw die benchmark sites niet zo, maar wel persoonlijke ervaringen... ik kijk altijd op youtube van mensen. Op die sites staat vaak alleen onzin, soms kloppen de scores totaal niet
:') Een beetje gerenommeerde benchmark site weet waar ze het over hebben, aapie om de hoek met zijn nieuwe 670 lult vaak uit zn nek of test niet goed. Youtube is een prima voorbeeld hiervan, zijn er maar weinig die knap benchen. Buiten dat een knappe site gebruikt dezelfde hardware enkel in dit geval een 580 ipv een 670 of een i7 ipv een i5 als men cpu's test.

Voor reallife prestaties moet je 3Dmark en consorten ver links laten liggen en gewoon kijken naar de FPS in verschillende games, 3Dmark alleen zegt mij vrij weinig namelijk.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
naaitsab schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 00:40:
[...]

:') Een beetje gerenommeerde benchmark site weet waar ze het over hebben, aapie om de hoek met zijn nieuwe 670 lult vaak uit zn nek of test niet goed. Youtube is een prima voorbeeld hiervan, zijn er maar weinig die knap benchen. Buiten dat een knappe site gebruikt dezelfde hardware enkel in dit geval een 580 ipv een 670 of een i7 ipv een i5 als men cpu's test.

Voor reallife prestaties moet je 3Dmark en consorten ver links laten liggen en gewoon kijken naar de FPS in verschillende games, 3Dmark alleen zegt mij vrij weinig namelijk.
Agreed! probeer benches te vinden die de kaarten op een goeie manier vergelijken. Dus met een game (Bij voorkeur 1 die jezelf speelt) op de resolutie die je zelf speelt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een standaard evga gtx 670.
Draait standaard perfect,maar als ik hem maar 50mhz+core zet en 122% power target,en een benchmark zoals vantage op start start de pc opnieuw op.
Iemand enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb een vraag over de temperatuur van mijn videokaart de GTX 680 SuperClocked (zie hieronder).

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 680 SuperClocked€ 503,99€ 503,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 503,99

Ik ben momenteel de beta aan het spelen van Guild Wars 2 (MMO) en bij flinke belasting (hele drukke gebieden en veel grafisch geweld) haalt de videokaart een temperatuur van 80 graden. Is dit wel goed? Software om te monitoren: EVGA Precision X.

Moet wel zeggen dat de pc in een warme ruimte staat (serre, waar nu de zon op staat en het een graad of 25 is).

Iemand die me gerust kan stellen (of juist niet)? Of wat ik eventueel kan doen om de temperatuur te laten zakken?

Alvast bedankt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is niet erg, in reviews halen deze kaarten ook zo'n 80 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Kan ik rustig verder spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A87 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:50:

Met 1 580 haal ik zo'n 40 fps
Klopt gewoon. En met een beetje overklocken haalt de gtx680 gemiddeld ook zo'n 75fps.
2 gtx580's is een prima inruil voor een gtx680 overklock, maar goed dat is mijn persoonlijke ervaring.

Strike at karkand 1920x1080
Ultra+4XAA, FOV 80
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
43916, 575456, 39, 116, 76.315

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:58:
Hallo mensen,

Ik heb een vraag over de temperatuur van mijn videokaart de GTX 680 SuperClocked (zie hieronder).

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 680 SuperClocked€ 503,99€ 503,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 503,99

Ik ben momenteel de beta aan het spelen van Guild Wars 2 (MMO) en bij flinke belasting (hele drukke gebieden en veel grafisch geweld) haalt de videokaart een temperatuur van 80 graden. Is dit wel goed? Software om te monitoren: EVGA Precision X.

Moet wel zeggen dat de pc in een warme ruimte staat (serre, waar nu de zon op staat en het een graad of 25 is).

Iemand die me gerust kan stellen (of juist niet)? Of wat ik eventueel kan doen om de temperatuur te laten zakken?

Alvast bedankt.
Temperaturen zullen wel droppen als het minder warm is op je kamer. 80 graden is geen enkel probleem voor deze kaarten, max temp is 98 graden :)

Bron

Wat je kan doen om de temps lager te krijgen is goede airflow in je kast. Als je een sidepanel hebt met optie om een fan te plaatsen, doen. Fan direct op je kaart laten blazen. Je kan evt ook overwegen om een backplate (en highflow bracket mocht deze er niet standaard op zitten) te bestellen via de EVGA EU store, scheelt al gauw een paar graden.

[ Voor 9% gewijzigd door M4DMan op 21-07-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M4DMan schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:00:
[...]

Temperaturen zullen wel droppen als het minder warm is op je kamer. 80 graden is geen enkel probleem voor deze kaarten, max temp is 98 graden :)

Bron

Wat je kan doen om de temps lager te krijgen is goede airflow in je kast. Als je een sidepanel hebt met optie om een fan te plaatsen, doen. Fan direct op je kaart laten blazen. Je kan evt ook overwegen om een backplate (en highflow bracket mocht deze er niet standaard op zitten) te bestellen via de EVGA EU store, scheelt al gauw een paar graden.
Thanks voor het antwoord!

Dan heb ik nog 18 graden over, terwijl ik net waarschijnlijk echt op max zat qua belasting. Ik heb een sidepanel met plek voor 2 x 14cm fans. Straks maar even halen en erop zetten. Dan kom de lucht inderdaad rechtstreeks naar de kaart. Naar die andere optie zal ik kijken. Je monteert de backplate er gewoon op en dat is het dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:12:
[...]

Thanks voor het antwoord!

Dan heb ik nog 18 graden over, terwijl ik net waarschijnlijk echt op max zat qua belasting. Ik heb een sidepanel met plek voor 2 x 14cm fans. Straks maar even halen en erop zetten. Dan kom de lucht inderdaad rechtstreeks naar de kaart. Die andere optie klinkt duurder en lastiger? :*)
Ik denk dat 1 14cm fan direct op de kaart gericht genoeg is, je moet ook weer niet de rest van de airflow onderbreken.. En de suggestie was niet bedoeld als een andere optie maar als een extra optie :) Denk dat je bij bestellen van die 2 onderdelen ongeveer 35 euro kwijt bent, incl verzendkosten. Bracket vervangen is 2 schroefjes loshalen, nieuwe highflow bracket plaatsen en schroefjes terugzetten. Backplate plaatsen is dezelfde handeling alleen iets meer schroeven (en je vervangt uiteraard niets, je voegt iets toe) :P Je hebt een mooie sheet hoe het moet op de EVGA productpagina van betreffende plate.

[ Voor 16% gewijzigd door M4DMan op 21-07-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik er zeker voor over. Ga straks bestellen. Monteren is neem ik ook te doen voor niet heel ervaren mensen?

Die 98 graden is voor de normale 680, maar is dat niet anders voor een SC? Of maakt dat helemaal niets uit en is 98 graden voor elke 680?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:19:
Dat heb ik er zeker voor over. Ga straks bestellen. Monteren is neem ik ook te doen voor niet heel ervaren mensen?

Die 98 graden is voor de normale 680, maar is dat niet anders voor een SC? Of maakt dat helemaal niets uit en is 98 graden voor elke 680?
Hier de instructies voor het plaatsen, ik heb het bij mijn vorige kaart ook gedaan. Stelt niet veel voor :) Toevallig heb ik gisteren een backplate voor mijn GTX 670 binnengekregen, nog niet geplaatst tho omdat de schroeven niet in het pakket zaten. Worden maandag alsnog nagestuurd. En die 98 graden is voor iedere GTX 680, SC wil alleen maar zeggen dat de kaart vanuit de fabriek overklokt is.

Overigens: voor bestellen vanuit de EVGA Store heb je wel een Paypal account nodig met uiteraard voldoende saldo :P

[ Voor 18% gewijzigd door M4DMan op 21-07-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
M4DMan schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:21:
Overigens: voor bestellen vanuit de EVGA Store heb je wel een Paypal account nodig met uiteraard voldoende saldo :P
offtopic:
Niet nodig gewoon je giro/creditcard koppelen dan wordt het van je rekening/kaart afgeschreven hoef je niet te klooien met eerst geld naar je Paypal rekening over te schrijven.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Wat praalt iedereen hier met die backplates? Wat wil je daarmee bereiken dan? Kun je dan niet beter bijvoorbeeld een Asus DC2 of TOP versie kopen? Daar zit standaard een solide backplate op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sowiezo backplates en high airflow brackets zijn echt weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
unfor schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:32:
Ja, maar waarom dan? Waarom pronkt iedereen er dan toch mee hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
unfor schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:32:
Jovas schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:35:
[...]
Ja, maar waarom dan? Waarom pronkt iedereen er dan toch mee hahaha
Het oog wil ook wat? De temperatuur verschillen zullen minimaal zijn theoretisch zal een backplate de temperatuur beter kunnen verdelen. Tenzei je echt hard-core gaat overclocken net stikstof ed. lijkt het me qua prestaties geen zinvolle uitgave.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Als je Temps een probleem vind koop dan gewoon een Twin Turbo 2.

Die van mij word Max 57C in Skyrim op Ultra met 110 Mods. En dat is met de Fan Speed op 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De twin turbo 2 vind ik om eerlijk te zijn wel de lelijkste aftermarket koeler die er is. Zou dan eerder de Gelid variant aanraden voor 680gtx pcb achtige boards.

http://www.gelidsolutions...ex.php?lid=1&cid=17&id=52

Kan je ook nog normale fans op kwijt als je dat wilt.

[ Voor 28% gewijzigd door Sn0wblind op 21-07-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Nou ik heb de EVGA GTX670 FTW inmiddels getest en kom met max. oc van de kaart niet hoger dan 1240mhz na boost. Memory gaat wel lekker hard.
Al met al had ik er toch iets meer van verwacht, zeker als ik de kaart van Ting bekijk in zijn review (uiteraard weet ik dat 2 GPU's nooit hetzelfde zijn).
Slider op de GPU kan dus niet hoger dan +50. Voor de rest is het wel een heerlijke kaart. Superstil en super fps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
Mmm weet iemand waarom ik vrijwel nergens reviews kan vinden over de pricewatch: EVGA GTX 680 FTW+ 4GB ? Is die niet populair ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Mr Silver schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:37:
Mmm weet iemand waarom ik vrijwel nergens reviews kan vinden over de pricewatch: EVGA GTX 680 FTW+ 4GB ? Is die niet populair ofzo?
Niets anders dan een andere 680, maar dan met 4 GB.
Als je in surround speelt is 4 GB nuttig, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Waarom kan ik helemaal nergens een backplate vinden voor de GTX690. Je zou denken dat het niet heel moeilijk is aangezien er geen aftermarket versies zijn.. Ik wil graag een backplate omdat het mooier is/zodat stof makkelijk weg te halen is.. Erg jammer dat er blijkbaar geen backplate voor de 690 is/komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De kaart is al vrij zwaar, backplate van non plastic zou echt niet helpen met dit gewicht. Plastic zou weer afdoen naar de strakke looks van de kaart. Naast dat stof ook niet zo geweldig is als het tussen de backplate zelf gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Sn0wblind schreef op zondag 22 juli 2012 @ 01:59:
De kaart is al vrij zwaar, backplate van non plastic zou echt niet helpen met dit gewicht. Plastic zou weer afdoen naar de strakke looks van de kaart. Naast dat stof ook niet zo geweldig is als het tussen de backplate zelf gaat zitten.
http://www.evga.com/forum...=1599616&high=690&mpage=2

Hij schijnt wel te komen, maar nergens concrete data..
Ik denk btw dat het beter is dat er 1 heel klein stofje tussen zit, dan dat er een hele laag stof op het PCB ligt zonder backplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen een nieuwe release van msi afterburner adds voltage control voor MSI kaarten uit de 600 series.
Nog hogere klocks dus voor mensen met een MSI kaart uit de 600 series.
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=2952

Ik vraag me af of ze ook nog asus kaarten toeg aan voegen voor voltage control

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Iemand enig idee wat een goeie custom koeler is? ik heb liever niet zo een grote big mama koeler net als de arctic cooling accelero twin turbo II. Ik heb een beetje rond staan neuzen maar de meesten komen allemaal tegen de power plugs van de GTX 680 reference design. Heb ik wat moois over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Aangezien er hier heel wat Nvidia specialisten zitten graag advies over het volgende. Ik bezit momenteel een I5 2500K met 8GB en een Ati CrossFire 6950, en ik wil toch ook de overstap gaan maken naar Nvidia.

Nu lijkt de GTX680 een mooie vervanger hiervoor, maar om deze nu ook direct in SLI te gaan doen lijkt me niet verstandig voor me portomonee. Ik game standaard op een 1920x1200 resolutie en mijn vraag is eigenlijk is het wel verstandig om overstappen naar een single GTX 680 vanaf een CF 6950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Senaxx schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:45:
Aangezien er hier heel wat Nvidia specialisten zitten graag advies over het volgende. Ik bezit momenteel een I5 2500K met 8GB en een Ati CrossFire 6950, en ik wil toch ook de overstap gaan maken naar Nvidia.

Nu lijkt de GTX680 een mooie vervanger hiervoor, maar om deze nu ook direct in SLI te gaan doen lijkt me niet verstandig voor me portomonee. Ik game standaard op een 1920x1200 resolutie en mijn vraag is eigenlijk is het wel verstandig om overstappen naar een single GTX 680 vanaf een CF 6950?
Je kan dan voor de GTX 670 gaan die je dan 100 euro bespaart, maar bijna hetzelfde performance geeft als een gtx 680. Als je overklokt dan zit je al goed. Ik zou dan persoonlijk voor GTX 670 gaan, prijs performance verhouding is zeer goed met dat kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Phntm schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:48:
[...]

Je kan dan voor de GTX 670 gaan die je dan 100 euro bespaart, maar bijna hetzelfde performance geeft als een gtx 680. Als je overklokt dan zit je al goed. Ik zou dan persoonlijk voor GTX 670 gaan, prijs performance verhouding is zeer goed met dat kaartje.
En ga ik dan vooruit met peformance? Of blijft deze gelijk? (ook prima) Is een GTX 670 met OC dan net zo snel als een CF 6950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

ik heb hier sinds vorige week de gainward GTX 670 Phantom editie.mijn kamer is vandaag best wel warm door de zon.

mijn kaart is maximaal 69 graden geworden met Max Payne 3 (Ultra/hoogst mogelijke settings) fps 150+
mijn oude GTX460 werd al 81 graden met BF3 low settings ;)

ik ben zeer tevreden over de prijs en kwaliteit. het heeft me 404 euro gekost en nog geen enkele game gespeeld die hij niet aan kan op de hoogste settings.
1 nadeel maar dat hebben alle nieuwe videokaarten.

Ik heb 2 VGA schermen op mijn bureau staan, nadeel is dat je maar 1x kan converten van VGA naar DVI.
ook al zit er nog een DVI aansluiting op, maar die past niet met een converter ertussen. ik ga ergens deze week even me scherm ruilen tegen een andere.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Senaxx schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:53:
[...]

En ga ik dan vooruit met peformance? Of blijft deze gelijk? (ook prima) Is een GTX 670 met OC dan net zo snel als een CF 6950?
In sommige games zal je vooruit gaan, anderen weer niet. Hangt ervanaf hoe crossfire inde desbetreffende games schaalt natuurlijk. 2x 670gtx gaat wel fors harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Wat voor kabel gebruiken jullie? Ik ben van plan een displayport kabel te gebruiken omdat dat door vrijwel alle monitoren word ondersteund en je niet hoeft te klooien met DVI-I/DVI-D/SINGLE LINK/DUAL LINK/etc etc.. Displayport gaat toch gewoon net zo goed werken? (GTX690)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Robin198 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:02:
Wat voor kabel gebruiken jullie? Ik ben van plan een displayport kabel te gebruiken omdat dat door vrijwel alle monitoren word ondersteund en je niet hoeft te klooien met DVI-I/DVI-D/SINGLE LINK/DUAL LINK/etc etc.. Displayport gaat toch gewoon net zo goed werken? (GTX690)
DVI is wat je gebruikt voor HD. HDMI is gewoon universeler dan DVI. Het maakt op zich niet uit wat voor merk kabel je gebruikt, want dat is allemaal bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Phntm schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:17:
[...]

DVI is wat je gebruikt voor HD. HDMI is gewoon universeler dan DVI. Het maakt op zich niet uit wat voor merk kabel je gebruikt, want dat is allemaal bullshit.
Lol ik vroeg over displayport (dat is ook een aansluiting op de GTX690 en heel veel monitoren) :P HDMI kan geen 2560x1440 btw.

[ Voor 8% gewijzigd door Robin198 op 24-07-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Robin198 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:22:
[...]

Lol ik vroeg over displayport (dat is ook een aansluiting op de GTX690 en heel veel monitoren) :P HDMI kan geen 2560x1440 btw.
Ik las DVI, mijn fout. TJAH RAMADAN HE. Lege maag=no brain.

EDIT:
http://www.overclock.net/...ev-2-icy-vision-on-gtx680

Aardige temps, en het ziet er niet zo slecht uit. Ik heb een vraag aan de eigenaren van een Accelero xtreme twin cooler dinges, kun je nog steeds de snelheden instellen via EVGA precision x en/of MSI Afterburner? Ik zou graag hier meer over weten, want dan koop ik zeker deze Gelid koeler.

[ Voor 38% gewijzigd door Phntm op 25-07-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
hey mensen, ik wil een GTX 670 gaan halen, en zag die van PNY. Iemand hier toevallig bekend met het merk? Lees er goeie reviews over, maar het hele merk is totaal onbekend voor mij ^^'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow met deze temperatuur van 29 graden hier is de DC2 van mij ook een stukie warmer. Scheelt met dit weer zo'n 7 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Raxious schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:10:
hey mensen, ik wil een GTX 670 gaan halen, en zag die van PNY. Iemand hier toevallig bekend met het merk? Lees er goeie reviews over, maar het hele merk is totaal onbekend voor mij ^^'
Merk maakt niet zoveel uit als je het over referentie kaarten hebt.
Als je de referentie cooling ok vind dan kan ik die PNY prima aanraden.

Overigens kun je altijd nog een Arctic Accelero Mono Plus op je kaart monteren, samen ben je nog steeds goedkoper uit dan non-reference designs.

@lupp: no shit sherlock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:24
ik ga waarschijnlijk de GTX670 EVGA superclocked halen, alleen hoor ik dat deze echt heel warm word. heeft iemand deze kaart en kan mij vertellen of dit waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
jessy100 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:52:
ik ga waarschijnlijk de GTX670 EVGA superclocked halen, alleen hoor ik dat deze echt heel warm word. heeft iemand deze kaart en kan mij vertellen of dit waar is?
Word niet warmer dan andere reference design kaarten.
Ik heb hem, maar betaal aub niet meer voor een pre-oc'd kaart dan een non-oc'd kaart!
Dus als je geld wilt besparen neem je de PNY, anders neem je de ASUS DC2, GB WF3 of MSI TF4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aererus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 11:21
Beste Medetweakers,

Heeft er iemand ervaring met de geluidsdruk van een factory OC'd Gainward GTX 670 Phantom?
Geen enkele review die ik kan vinden vergelijkt deze met de andere aftermarket GTX 670's.
Gezien de levertijden van de DC2T zo belachelijk lang duren wil ik graag kijken naar dit alternatief.
Maaaaaar, mijn kast is over het algemeen onder load niet luider dan 28 dBa op 1m afstand en dat is wel een benodigdheid gezien deze zowat naast mijn bed staat en ook als televisie dient.

[ Voor 1% gewijzigd door Aererus op 25-07-2012 18:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
unfor schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:50:
[...]

Merk maakt niet zoveel uit als je het over referentie kaarten hebt.
Als je de referentie cooling ok vind dan kan ik die PNY prima aanraden.

Overigens kun je altijd nog een Arctic Accelero Mono Plus op je kaart monteren, samen ben je nog steeds goedkoper uit dan non-reference designs.

@lupp: no shit sherlock ;)
ok, heb de PNY dan ook besteld. Maar is die cooling dan niet zo goed die er standaard op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Raxious schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:46:
[...]

ok, heb de PNY dan ook besteld. Maar is die cooling dan niet zo goed die er standaard op zit?
Slecht wil ik niet zeggen, het heeft een lichte brom idle en is vrij luid stressed.
Zo lang je geen mierenneuker bent over geluid zul je er geen last van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
ik heb hier een GTX 260. dus geluid ben ik wel gewend :p

Voor zover ik kan zien is de cooling ook ongeveer hetzelfde, rond de 50 idle, en 80 als ie aan het werk moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DoomEater schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:18:
Beste Medetweakers,

Heeft er iemand ervaring met de geluidsdruk van een factory OC'd Gainward GTX 670 Phantom?
Geen enkele review die ik kan vinden vergelijkt deze met de andere aftermarket GTX 670's.
Gezien de levertijden van de DC2T zo belachelijk lang duren wil ik graag kijken naar dit alternatief.
Maaaaaar, mijn kast is over het algemeen onder load niet luider dan 28 dBa op 1m afstand en dat is wel een benodigdheid gezien deze zowat naast mijn bed staat en ook als televisie dient.
De GTX 580 Phantom is echt super stil dus maak je geen zorgen zou ik zeggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em op de displayport..voor de 120hz en de 3d is een leuke toevoeging dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Medetweakers,

http://www.alternate.nl/h...5/1003025/?click_HP=11820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Dat is een GTX 680, betwijfel of DoomEater een meer dan 100 euro duurdere 680 wil halen als hij het heeft over een 670 ;)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Ik heb even een vraagje;

Op het moment heb ik 2x 6950 in Crossfire draaien op de snelheid (en aantal shaders) van een tweetal 6970's. Nu ben ik echter persoonlijk niet heel erg te spreken over Crossfire en wil misschien nVidia weer eens gaan proberen.

Ik draai voornamelijk zware games en gebruik een resolutie van 2560x1600.
Mijn vraag is echter; mocht ik nu een gtx 680 (de asus OC versie van 3 slots) kopen, dan ga ik kwa performance toch een stuk achteruit of niet ? Tenminste afgaande op wat ik hierover tot nu toe heb kunnen vinden.

900-1000 euro voor een SLI opstelling vind ik wat teveel, en ik wil natuurlijk niet geld bijleggen voor een downgrade :+

[ Voor 12% gewijzigd door no00waa op 26-07-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Tja die 2 videokaarten samen vormen ongeveer de performance van een enkele 680 maar dan zonder de SLI en Crossfire issues.

Maar wil je sneller, moet je betalen :D. Kan je 2x 670gtx-en nog het best nemen imo voor price/performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Waarom persé een 680? Een knappe 670 met fabrieks OC (dus ook fabrieksgarantie met die OC!) zoals een:
pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD is net zo snel en soms zelfs sneller dan een 680 stock maar wel 100+ euro goedkoper.

Ik zou een 670 OC aanschaffen en als je pc dat niet trekt een 2e 670 erbij prikken, SLI is de laatste tijd aardig verbeterd en de 500/600 series schalen ook best netjes. Alleen al om van die "uiterst stabiele en knappe drivers" NOT van ATI/AMD af te zijn zou ik voor Nvidia kiezen.

Een ASUS zou ik niet aanraden voor "SLI-ready" aangezien die koelers nogal fors zijn qua formaat (3-slot) en je dan wellicht in de problemen komt met airflow/koeling van je systeem. Een Gigabyte WindForce3 kaart is vergelijkbaar qua prestaties/geluid maar is een stuk ranker

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

naaitsab schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:44:
Een ASUS zou ik niet aanraden voor "SLI-ready" aangezien die koelers nogal fors zijn qua formaat (3-slot) en je dan wellicht in de problemen komt met airflow/koeling van je systeem. Een Gigabyte WindForce3 kaart is vergelijkbaar qua prestaties/geluid maar is een stuk ranker
De 670's van ASUS zijn gewoon netjes 2-slots hoor, dus daar kun je er prima 2 (of 3!) van in SLI draaien :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
mijn PNY 670 op gehaald vandaag, meteen in de PC gezet en ding werkt prima. Lekker alle games op max kunnen spelen, en ook goed kunnen streamen...ik voel volgende week een marathon opkomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
atticus182 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:53:
[...]

De 670's van ASUS zijn gewoon netjes 2-slots hoor, dus daar kun je er prima 2 (of 3!) van in SLI draaien :)
Mijn vraag is echter; mocht ik nu een gtx 680 (de asus OC versie van 3 slots)
;)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmmm, gister een MSI GTX680 Twin Frozr binnen gekregen. Helaas 'Coil Whine' :X
Natuurlijk even meerdere tests gedraaid...helaas. Een zweedse review sprak daar ook al van.
De overige componenten zijn stil in de kast, dus het is wel irri.
Nackdelar
Visst "coil whine" hos testets exemplar
Nadelen
Coil gejank van test exemplaar
bron

Exemplarisch of...?
Daar heeft m'n GTX580 geen last van, dus die prik ik eerst even terug. To be continued

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik ga zeker mijn GTX 680 een Icy Revision rev2 erop plakken

Afbeeldingslocatie: http://www.varione.net/680gelid.jpg
quote: Varione
I installed the Gelid Icy Vision on my EVGA GTX680 with EVGA backplate. You lose screw holes for the backplate when you take off the reference cooler but I was able to find a solution to make sure the backplate was firmly attached and even pressure all around

The standoffs used with the Icy Vision were just long enough to accommodate the extra width of the card while the backplate is lined up. I used extra screws/nuts that were included with the Icy Vision to make sure the backplate was fully attached beyond just the 4 screws for the heatsink itself.

OC: +132% power target, +127 GPU clock yielding 1250Mhz, +400 memory

Before - Idle Temp: 48c (three monitors makes the card idle high)
Before - Load Temp: 69c (agressive/loud fan profile to keep under 70)

After - Idle Temp: 30c
After - Load Temp: 57c (max after 3 heaven runs)
I knew as soon as I ordered the card that I would hate the reference cooler. Ended up hating it even more so because of how loud it had to be to keep it under 70c. Much happier now that it is quiet and cool.

Deze gozer heeft geniaal de backplate erop gedaan en het goed strak gekregen zodat de kaart niet buigt door het gewicht. Met de reference koeler heb je een ijzeren plaat op de kaart met de VRMs en de heatsink die er eigenlijk voor zorgt dat de kaart recht blijft. Die plaat echter kan je natuurlijk niet houden als je de nieuwe koeler erop plaatst. Ik heb even een backplate net besteld bij EVGA om ook dit na te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Ik ga ook zeker de GTX690 backplate kopen zodra hij er eindelijk is. (EVGA heeft bevestigd dat hij snel komt). De kaart zelf is echt super zwaar dus ik heb liever wat versteviging zodat de PCB niet buigt over een langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Robin198 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:05:
Ik ga ook zeker de GTX690 backplate kopen zodra hij er eindelijk is. (EVGA heeft bevestigd dat hij snel komt). De kaart zelf is echt super zwaar dus ik heb liever wat versteviging zodat de PCB niet buigt over een langere tijd.
De kaart buigt niet door die thermal armor dingetje onder de koeler. Die is stevig genoeg om de kaart recht te houden. GTX 680 Reference, same story. Tenzij je een custom cooler erop gaat zetten dan zeg ik wel haal maar een backplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ruim een maand geleden de Asus 670DCII TOP besteld. Deze is echter nog niet leverbaar, dus overweeg ik maar de bestelling te annulleren en een GTX690 aan te schaffen. Er zijn verschillende merken hiervan, dus vraag ik me af of een van de merken uitblinkt. Heeft iemand hier enige ervaring in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:47:
Ik heb ruim een maand geleden de Asus 670DCII TOP besteld. Deze is echter nog niet leverbaar, dus overweeg ik maar de bestelling te annulleren en een GTX690 aan te schaffen. Er zijn verschillende merken hiervan, dus vraag ik me af of een van de merken uitblinkt. Heeft iemand hier enige ervaring in?
Das nogal een verschil, ipv een 670 ineens een 690 halen..
Waarom niet gewoon de MSI 670 TF4, die cooled ook beter dan DC2 en heeft meer overclockpotentieel.
Een 2e erbij en je hebt 690 performance voor ~150 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:47:
Alle 690s zijn exact hetzelfde. Maar een EVGA vanwege garantie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:58:
[...]

Das nogal een verschil, ipv een 670 ineens een 690 halen..
Waarom niet gewoon de MSI 670 TF4, die cooled ook beter dan DC2 en heeft meer overclockpotentieel.
Een 2e erbij en je hebt 690 performance voor ~150 euro minder.
Ik heb liever gewoon 1 kaart, al denk ik dat 2 670's prima op de Maximus V Gene zouden passen. Hoewel de TF4 iets beter koelt dan de DCII is de geluidsproductie aanzienlijk hoger. Ook lees ik dat de TF4 kaarten gaan buigen (zoals de ouder DCII kaarten dat deden). De nieuwe DCII kaarten zijn versterkt met een metalen zijplaat.

Ik wacht nog een week of 3, als de 670 dan nog niet binnen is bestel ik gewoon de 690. Onbegrijpelijk dat dergelijke producten zo slecht leverbaar zijn. Alsof de fabriekanten geen geld willen verdienen...

edit: De zotac versie is overigens wel leverbaar. Maar hij is duurder heeft minder goede reviews dan de DCIITOP, die op verschillende sites een 'best-buy' award krijgt (hardocp, etc...)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sn0wblind schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:31:
Tja die 2 videokaarten samen vormen ongeveer de performance van een enkele 680 maar dan zonder de SLI en Crossfire issues.
Nope :

2x 5870 = 1x 7970 non-GHz Edition.
6950 = 5870 + 10 a 20 procent.
2x 6950 = 1x 7970 non-GHz Edition + 20 a 40 procent.
7970 non-GHz Edition = Hooguit 10 procent langzamer dan de 680 GTX.
Dus... 2x 6950 is één 680 GTX + 10 a 20 procent of zo grofweg :)

Ik zou dus eens kijken waarom die 2x 6950 het niet lekker doen in zijn PC.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
In ideaale omstandigheden ja.

Wat het vaak niet is.

Mischien dat ik binnenkort de Twin Froz II koeler van mijn oude 560gtx op de 670gtx ga plaatsen, moet nog even uitzoeken of het past qua spacings en schroef afstanden. Verse fans erop en dan is het mischien een beter alternatief dan de meeste aftermarket koelers.

[ Voor 162% gewijzigd door Sn0wblind op 28-07-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:23
nero355 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:30:
[...]

Nope :

2x 5870 = 1x 7970 non-GHz Edition.
6950 = 5870 + 10 a 20 procent.
2x 6950 = 1x 7970 non-GHz Edition + 20 a 40 procent.
7970 non-GHz Edition = Hooguit 10 procent langzamer dan de 680 GTX.
Dus... 2x 6950 is één 680 GTX + 10 a 20 procent of zo grofweg :)

Ik zou dus eens kijken waarom die 2x 6950 het niet lekker doen in zijn PC.
Hmm eigenlijk niet helemaal waar. Ik merk dat mijn 580 sli eigenlijk nauwlijks sneller was dan één 680 GTX. Sli profiles die niet chill werken stutter etc etc. Dat is met Crossfire alleen nog maar erger. Dus 2x 6950 is volgens mij slechter dan 1 x 680 volgens mij ook kwa ruwe stats.

http://hardforum.com/showthread.php?t=1685037

Hier trekken veel de conclusie dat 6950 CF ongeveer gelijk is aan de 680 of iets langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb pas de 670 FTW aangeschaft van EVGA,
mijn benchmarks zijn echt slecht gewoon, bij 3d mark 11 performance scoor ik 5500 met gpu hoe kan dit in hemelsnaam? doe ik iets niet goed lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
devazox schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:10:
ik heb pas de 670 FTW aangeschaft van EVGA,
mijn benchmarks zijn echt slecht gewoon, bij 3d mark 11 performance scoor ik 5500 met gpu hoe kan dit in hemelsnaam? doe ik iets niet goed lijkt me?
Tja, zonder verdere info weten wij het ook niet.

Gooi ten eerste GPUz (o.i.d.) aan, en controlleer de standaard zaakjes; pakt hij de juiste kloksnelheden, staat hij op 16x PCI-E, temperaturen, etc.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
SirNobax schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:29:
[...]

Tja, zonder verdere info weten wij het ook niet.

Gooi ten eerste GPUz (o.i.d.) aan, en controlleer de standaard zaakjes; pakt hij de juiste kloksnelheden, staat hij op 16x PCI-E, temperaturen, etc.
oh bedankt!
dom van me zeg, heb ik de gpu op 16x 2.0 staan. ik dacht dan ook dat de 3.0 te krap was door de processorkoeler. nu heb ik het volgende probleem

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZUbJb.jpg

de gpu zit wel heel dicht tegen die mugen 2 van me, kan ik die heatsink draaien?

[ Voor 9% gewijzigd door devazox op 30-07-2012 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
devazox schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:30:
[...]
[afbeelding]

de gpu zit wel heel dicht tegen die mugen 2 van me, kan ik die heatsink draaien?
Attachments uit gmail zijn (gelukkig) niet openbaar, dus die kunnen wij hier niet zien. Voor afbeeldingen te uploaden kan je bv. imgur.com gebruiken.

@hieronder
Mja, is erg nauw, maar tenzij hij de boel kortsluit zal dat geen reden zijn dat je performance ondermaats is in 3DMark. Controlleer of alles goed ga met GPUz, en probeer ook wat andere benchmarks.

[ Voor 21% gewijzigd door SirNobax op 30-07-2012 01:19 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
ik heb het even gefixt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

SirNobax schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:58:
[...]

Attachments uit gmail zijn (gelukkig) niet openbaar, dus die kunnen wij hier niet zien. Voor afbeeldingen te uploaden kan je bv. imgur.com gebruiken.

@hieronder
Mja, is erg nauw, maar tenzij hij de boel kortsluit zal dat geen reden zijn dat je performance ondermaats is in 3DMark. Controlleer of alles goed ga met GPUz, en probeer ook wat andere benchmarks.
ws kan het vanuit google drive wel.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jasper 99 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:43:
Hmm eigenlijk niet helemaal waar. Ik merk dat mijn 580 sli eigenlijk nauwlijks sneller was dan één 680 GTX. Sli profiles die niet chill werken stutter etc etc. Dat is met Crossfire alleen nog maar erger. Dus 2x 6950 is volgens mij slechter dan 1 x 680 volgens mij ook kwa ruwe stats.

http://hardforum.com/showthread.php?t=1685037

Hier trekken veel de conclusie dat 6950 CF ongeveer gelijk is aan de 680 of iets langzamer.
Mja... forum thread... zegt eigenlijk net zoveel als mijn post in principe, maar ik weet zeker dat ik theoretisch gelijk heb ;) In de praktijk kan het best anders zijn...

Één ding weet ik wel zeker : In de games die IK speel werkt Crossfire heel lekker en waarschijnlijk SLI ook, want de engines van de games zijn er heel goed geschikt voor gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
Beste Medetweakers,

Ik was uiteindelijk niet tevreden met zowel de temperatuur als de geluidsdruk van de Phantom koeler en heb deze dan ook vervangen. Idle hoor je hem bijna niet, maar bij het spelen van spellen hoor je de twee ventilators toch wel vrij duidelijk. Nu zit er een accelero Mono op, en die hoor ik zelfs bij furmark niet.
Mijn advies is dan ook om de goedkoopste 670 reference kaart te kopen en de euros die je dan bespaart investering in een aftermarket koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gtx omdraaid heb je xtg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Waar slaat dat op als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Dijenkletser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:48
Whaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Nou mijn CrossFire 6950 is verkocht en ik snap nu toch over naar Nvidia. Crossfire was het toch niet in mijn opzicht.

Nu dan de aanschaf van een Nvidia. Ikzelf zit te denken aan een GTX 680. Ik zag nu ook nog 4GB versies voorbij komen, wordt dit nu echt gebruikt? Al game ik wel op een hoge resolutie (1920x1200) vraag ik mij nog af, als je BF3 bijvoorbeeld met alles op het hoogste alsnog meer dan die 2GB gebruikt. Iemand hier ervaring mee? En er vanuit gaande dat er in de komende maanden nog een 2e GTX 680 in SLI bij komt alleen maar 2 slots videokaart :)

Na wat rond gekeken te hebben en wat reviews gezien te hebben vondt ik deze wel interssant i.v.m. de overclockbaarheid.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI N680GTX Lightning€ 544,-€ 544,-

[ Voor 70% gewijzigd door Senaxx op 31-07-2012 13:20 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum