Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ik overweeg een pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5 aan te schaffen.
Maar nu kwam ik erachter dat dit een PCI Express 3.0 videokaart is, terwijl mijn moederbord
(pricewatch: Asus P8P67 Deluxe (3.0) alleen PCI Express 2.0 sloten heeft.
Weet iemand of deze videokaart past en zo ja welke gevolgen dit heeft voor de prestaties?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat past en werkt prima. Je hebt dan iets minder geheugenbandbreedte dan met een PCIe 3.0-slot maar 2.0 is ook al ruim voldoende voor alle huidige kaarten, en dat zal hoogstens enkele procenten verschil maken in prestaties. Gewoon doen dus. :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Oke, thnx! Je zou toch verwachten dat PCI Express 3.0 (16 GB/s) nogal een verschil is met 2.0 (8 GB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37

D4NG3R

kiwi

:)

PCI-E 2 x16 word al amper volgetrokken, laat staan dat een verdubbeling van bandbreedte veel toevoegt bij hedendaagse kaarten ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ
  • Laatst online: 09-08 23:45

DMZ

Het is ook zo dat een x8 3.0 slot even goed werkt als een x16 2.0 slot. En de meeste kaarten halen de 2.0 x16 niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
tweaker2010 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:03:
Oke, thnx! Je zou toch verwachten dat PCI Express 3.0 (16 GB/s) nogal een verschil is met 2.0 (8 GB/s)
Dat is ook een groot verschil. Je moet alleen een kaart hebben die dat verschil nodig heeft, en die zijn er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zat een tijdje geleden benchmarks te kijken van de AMD7970 die redelijk in de buurt zit en die verloor volgens mij een of twee frames op PCI 2.0 i.p.v 3.0. Ik zie dus geen reden om niet voor een GTX670 te gaan, zeker omdat je bij de meeste spellen met gemak over de 60 FPS zit met een GTX670 op de meeste reso's.

Verder is het ook een mooie GTX 670 met die cooler. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Daarnaast zijn er momenteel nog geen officiele drivers ( muv. de pre-release drivers ) die pci-e 3.0 ondersteunen.. alle benchmarks die je tegenkomt van deze kaart zijn hoogstwaarschijnlijk dan ook in 2.0 modus gedraaid :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1