Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Hier ook maar even. (staat ook in HK, maar wellicht ook een leuke tip voor 550D eigenaren zonder toegang tot HK)

Was gisteren bij een maat van me die een Canon EOS 500D heeft met dit afstandsbedieningkje erbij.
Op mijn 550D geprobeerd, werkt perfect. Dus ook meteen maar even besteld via ebay voor 15 euro. *O*

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/r1kbx3.jpg

Voelt lekker solide aan en ziet er imho nog best mooi uit. Wordt trouwens geleverd inclusief het kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Dit ziet er wel handig uit mss dat ik dat wel aankoop, ik neem aan dat het ook prima werkt met de 450D?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Volgens de "handleiding" werkt het met alle xxxD -modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeaahh, heb de mijne vandaag ook binnen. Te samen met canon 18-200mm, Zacuto Z-finder en externe mic (Sennheiser MKE 400).

Kun je ook timelapses maken zonder een remote? Kan zo gauw niet de instelling vinden om 1 fps te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de raw bestanden? Behalve het bijgeleverde tooltje kan geen programma ze openen photoshop cs4 niet, lightroom niet capture pro 5 niet. Is er iets mis of is het bestandsformaat zo nieuw dat ik moet wachten op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Nope, het is wachten op een update, als je zoekt op "lightroom 550D" vind je wat speculatie dat het er aan komt (duh) maar wanneer is nog niet zeker. Tot die tijd inderdaad even Canon's eigen tool gebruiken.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om deze camera dit weekend nog aan te schaffen maar twijfel nog of ik alleen de body zal nemen of met de 18-55mm kitlens. Is die kitlens het waard voor de meerprijs van €80,-? Is het dezelfde kitlens als op de 450D? Zo ja, dan vind ik hem wel tegenvallen. Met name qua scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 15:07
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:17:
Ik ben van plan om deze camera dit weekend nog aan te schaffen maar twijfel nog of ik alleen de body zal nemen of met de 18-55mm kitlens. Is die kitlens het waard voor de meerprijs van €80,-? Is het dezelfde kitlens als op de 450D? Zo ja, dan vind ik hem wel tegenvallen. Met name qua scherpte.
Der zijn 2 verschillende kitlenzen, de 18-55mm en de 18-55mm IS, de laatste is de betere van de 2.
Er zullen geen verschillen zitten tussen de 450D 18-55 IS en de 550D 18-55 IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De 18 55 IS is zeker een super Kitlens.

Zelf nu al weer week in bezit van de 550D en vandaag een Canon 70-200 f/4 L IS USM er bij gekocht ter vervanging van de 55 -250 en heb het gevoel dat deze er voorlopig niet meer af komt. _/-\o_

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 70-200 dan zoveel beter dan de 55-250? Ik heb namelijk de laatste besteld, maar ik ben ook maar een beginneling, dit is mijn eerste SLR... please tell me dat ik geen miskoop heb begaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Geen miskoop, de 55-250 is een prima lens voor het geld.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

de 55-250 is absoluut geen miskoop. Voor zijn prijsklasse een hele goede misschien wel niet de beste optie. De 70-200 f4 L IS USM is kwalitatief een stuk beter, maar er hangt gelijk ander prijs kaartje aan. (je bent al gauw 700 euro duurder uit dan de 55-250)

Maar van de 55-250 ga je zeker geen spijt krijgen. Ik heb tot op heden er zeker geen spijt van O-)
Vriendin is er nu heel erg blij mee O+

[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 13-03-2010 20:01 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Superdaantje schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:03:
De 70-200 is kwalitatief een stuk beter, maar er hangt gelijk ander prijs kaartje aan. (je bent al gauw 700 euro duurder uit dan de 55-250)
Je hebt al een 70-200 voor 477 euro nogwattes.
Als je IS wilt ga je inderdaad gelijk richting de 900+ euri's

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom ik weer hè, met één van mijn geweeeeldige vragen, maar ik heb van een collega begrepen dat het goed is een simpele UV-filter op het objectief te kopen zodat je bescherming tegen krassen op de lens hebt... maar, kun je de lensdop dan ook op zo'n filter zetten of moet je dat filter steeds verwijderen voordat je de lensdop erop kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Lensdop past gewoon op de filter :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:12:
Lensdop past gewoon op de filter :)
Ok, thanx, en ook als ik filters van een onbekend merk koop, dus niet van Canon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48

Milo.

klik

Ja, je hebt wel zogenaamde 'slim' fitlers, deze hebben een dunne/korte rand en daar past je dop veelal niet op. De versies van BW hebben voor zover ik weet zelf een dop, een erg onhandig flubber ding is dat trouwens dat niet erg veel bescherming biedt tov de reguliere hardplastic dop.
Voor soorten filters etc, kan je een hoop lezen in "het grote filter topic".

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:12:
dat het goed is een simpele UV-filter op het objectief te kopen
Let er wel op dat de goedkopere filters de optische kwaliteit van je lens omlaag kunnen halen, goedkoop is duurkoop in dit geval. Denk aan flare en verminderd contrast bij tegenlicht, verminderde scherpte etc.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk timelapses te maken met de 550d zonder remote of extra producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 13:25
Zo, de mijne is vandaag binnengekomen!
Met de pricewatch: Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, de pricewatch: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM is onderweg :)
Nu nog uitzoeken hoe alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Even wat posts verplaatst naar MediaMarkt: 4 halen, 3 betalen op alle artikelen Gelieve daar verder te gaan als je over de actie wilt spreken.

[ Voor 11% gewijzigd door Moby op 20-03-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:24:
Is het mogelijk timelapses te maken met de 550d zonder remote of extra producten?
Aan je laptop hangen een optie? Anders is het antwoord nee. Ik weet overigens niet of er een timer remote is voor niet prof camera's. Vanaf de 50D heb je het zogenaamde N3 contact (andere aansluiting) en hiervoor zijn voldoende accessoires verkrijgbaar. Voor de variant van instap modellen ken ik alleen de standaard draadontspanner zonder intelligentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
Heb er ook een op ge kop getikt met de MM actie voor maar 567 euro. Ben er nu mee aan het spelen. Wordt binnenkort veel vragen stellen hier over hoe en wat. Ben een beginnende spiegelreflexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:47:
[...]Aan je laptop hangen een optie? Anders is het antwoord nee. Ik weet overigens niet of er een timer remote is voor niet prof camera's. Vanaf de 50D heb je het zogenaamde N3 contact (andere aansluiting) en hiervoor zijn voldoende accessoires verkrijgbaar. Voor de variant van instap modellen ken ik alleen de standaard draadontspanner zonder intelligentie.
Bedoel je zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=L_Kibl3c3J0
Je kunt bij de kamera-express zulke afstandsbedieningen halen voor tegen de €100, maar via http://www.dealextreme.com/ heb ik een afstandsbediening gekocht van JJC voor veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:40:

Bedoel je zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=L_Kibl3c3J0
Je kunt bij de kamera-express zulke afstandsbedieningen halen voor tegen de €100, maar via http://www.dealextreme.com/ heb ik een afstandsbediening gekocht van JJC voor veel goedkoper.
Ik snap je vraag icm het filmpje niet!

Wat ik bedoel is zoiets. Blijkbaar inmiddels in namaak vorm ook al beschikbaar voor de xxx(x) serie. Let wel even op het maximum aantal opnames. Voor een filmpje heb je er veeeeeel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

En na een paar keer filmen (gelukkig heb ik IS op een lens) ga je toch kijken wat er allemaal voor hardware bestaat om het filmen soepeler te maken. Wel enigszins prijzige oplossingen, maar wel leuk om te zien wat er allemaal is. Kwam uit op deze site en dan vooral de reply van ene jogol. En voor zo gauw ik het zie kom je dan uit op producten van Glidecam zoals een zweefstatief (filmpje hier):

http://www.marcotec-shop....detail_1697_technical.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.marcotec-shop.de/media/00000020523_variant_418_231.jpg
Niet dat ik er nu al aan toe ben, maar er zijn wel mogelijkheden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjeerd op 22-03-2010 16:22 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaan ook goedkopere Glide-cam klonen zoals de Flycam. Ik heb zelf de Flycam 5000 met vest, alleen is de kwaliteit niet zo best.
Als er iemand geïnteresseerd is en in de buurt van Rotterdam woont, ik moet ergens nog een Flycam 3000 hebben liggen, die enigszins beschadigd is (krom voetje), maar het nog wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de movie kwaliteit van de 550D even goed als die van de 5D MKII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 550D is nog niet getest, dus dat is moeilijk vergelijken. Vergelijk verschillende filmpjes anders even op vimeo.

Daarnaast heeft de 5D AFAIK een mic ingang en de 550D niet en je hebt nog een verschil tussen FF en crop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:38:
De 550D is nog niet getest, dus dat is moeilijk vergelijken. Vergelijk verschillende filmpjes anders even op vimeo.

Daarnaast heeft de 5D AFAIK een mic ingang en de 550D niet en je hebt nog een verschil tussen FF en crop.
Nou begon ik ook te twijfelen, maar toch even nagekeken, de 550D heeft een externe mike aansluiting.

Wat betreft videobewerking, Sony Vegas is een prima pakket om opnames te bewerken gemaakt met de 550D. Je kunt een trial neerhalen vanaf hun stek. Gisteren even mee zitten spelen en op mijn schootcomputer, niet de allersnelste, gaat bewerken uitstekend. Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik niet in 1920x1080 opneem, maar in een iets lagere resolutie omdat mijn schootcomputer het dan niet eens trekt.

[ Voor 35% gewijzigd door Tjeerd op 23-03-2010 09:46 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 09:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 07:21:
Is de movie kwaliteit van de 550D even goed als die van de 5D MKII?
Nee, die's gelijk aan de 7D. 5D2 doet het een stop beter qua ruis en dankzij de grotere sensor kun je naar verhouding met een kleinere DoF filmen.

Hier een 550D-video van Philip Bloom:

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnGizmo op 23-03-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjeerd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:40:
Nou begon ik ook te twijfelen, maar toch even nagekeken, de 550D heeft een externe mike aansluiting.
mic=/=mike :P

De camera is te nieuw. Heb nog niet alle specs volledig in mijn hoofd. Dank voor de correctie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n EOS 550D ook sinds een weekje binnen. Perfecte camera, ik ben er tot dusver erg tevreden over.

Alleen bekijken van filmpjes lukt me niet goed op de een of andere manier. Terugkijken op de camera gaat perfect.

Als ik een filmpje echter op m'n laptop probeer af te spelen mbv WMP (ongeacht met welke framerate ik het filmpje heb opgenomen) zie ik constant van die groene strepen door m'n beeld. Het lijkt wel of ik een speciale codec moet hebben om het filmpje goed af te spelen.

In Quicktime zie ik die strepen niet, daar gaat het wel goed. Dus lijkt het inderdaad een codec issue. Alleen lijkt de framerate daar weer niet te kloppen (het beeld is te springerig). Wat googlen heeft me nog niet op het goede spoor gezet.

Is er iemand die daar nog meer last van heeft? Met welk programma bekijken jullie de filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet even de juiste de-interlacer kiezen in je instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:59:
Je moet even de juiste de-interlacer kiezen in je instellingen ;)
de-interlacer bij progressive beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ik dacht 1080i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gefilmd met 30fps en 24fps (NTSC formaat) en in 25fps (PAL). Allemaal op 1920x1080
Volgens mij zou dat inderdaad 1080p moeten zijn.

In alle gevallen speelt Quicktime de filmpjes niet goed af, maar worden frames overgeslagen. Wat me wel opvalt is dat ik met de EOS550D filmpjes maak met 30fps, terwijl in de properties van het bestand wordt aangeven dat het is opgenomen met 29 frames per seconde ??

Al met al lijkt het alsof je naar een filmpje uit de jaren 20 van de vorige eeuw zit te kijken ;-(

Heeft niemand anders dit soort ervaringen (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Misschien heb je hier wat aan: Video voor fotografen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke proc zit er in je laptop en welke grafische chip zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:26:
Ik heb gefilmd met 30fps en 24fps (NTSC formaat) en in 25fps (PAL). Allemaal op 1920x1080
Volgens mij zou dat inderdaad 1080p moeten zijn.

In alle gevallen speelt Quicktime de filmpjes niet goed af, maar worden frames overgeslagen. Wat me wel opvalt is dat ik met de EOS550D filmpjes maak met 30fps, terwijl in de properties van het bestand wordt aangeven dat het is opgenomen met 29 frames per seconde ??

Al met al lijkt het alsof je naar een filmpje uit de jaren 20 van de vorige eeuw zit te kijken ;-(

Heeft niemand anders dit soort ervaringen (gehad)?
30p is eigenlijk 29,97 fps.. dus dat kan kloppen. Bijna alle framerates zijn naar boven afgerond.

Voor het slecht afspelen van je video
- Wat voor PC heb je?
- Heb je een codec pack geinstalleerd?
- Nieuwste Quicktime geinstalleerd
- Kan je Full HD (1080p) op Vimeo/Youtube wel goed afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Windows Media Player met MOV codec kan op mijn PC niet eens een 720p bestand vloeiend afspelen.
VLC en KMPlayer doen het dan weer uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week bij de MM Amsterdam de 550d kit voor 688 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het slecht afspelen van je video
- Wat voor PC heb je?
- Heb je een codec pack geinstalleerd?
- Nieuwste Quicktime geinstalleerd
- Kan je Full HD (1080p) op Vimeo/Youtube wel goed afspelen?
Ik heb het probleem op mijn laptop met deze specificaties:
AMD Athlon II Dual-Core M300 2 GHz
4 GB RAM
Windows 7 64-bit

Ik heb Quicktime 7.6.5 geinstalleerd. Daarbuiten heb ik geen aparte codec packs geinstalleerd.
Het afspelen van HD Video op Youtube etc gaat inderdaad prima.

Ik zal eens kijken of ik een andere laptop kan vinden om te kijken of daar hetzelfde probleem optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag ook nog even de videochip vermelden (dat is interessant ivm hardwarematige versnelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:52:
Graag ook nog even de videochip vermelden (dat is interessant ivm hardwarematige versnelling).
De videokaart is een ATI Mobility Radeon HD 4570

Hier is wel iets over de kaart te vinden. Wat het betekent voor het afspelen van 1080P is mij niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit jouw link:
This UVD 2 supports full bitstream decoding of H.264/MPEG-4 AVC and VC-1 streams
Aangezien de 550D opneemt in H.264 zou dit door je GPU moeten worden opgepakt en zou je laptop altijd snel genoeg moeten zijn. In dat geval kunnen we dus de hardware uitsluiten.

Ik zou de coreavc codec proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik kwam er net zelf al achter dat hoewel de videochip het wel ondersteunt, de videocontent dan meestal alsnog via de CPU afgespeeld wordt. Ik kon een HD-film in ieder geval soms niet zonder haperen kijken, ondanks de 4770. Nu heb ik via deze guide Media Player Classic geïnstalleerd en kan ik de film perfect kijken, met een idle CPU en lage GPU belasting.

Ik weet niet of het bij jou helpt, maar voor mij deed het wonderen. Ik zou het in ieder geval eens proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:31:
Hmm, ik kwam er net zelf al achter dat hoewel de videochip het wel ondersteunt, de videocontent dan meestal alsnog via de CPU afgespeeld wordt. Ik kon een HD-film in ieder geval soms niet zonder haperen kijken, ondanks de 4770. Nu heb ik via deze guide Media Player Classic geïnstalleerd en kan ik de film perfect kijken, met een idle CPU en lage GPU belasting.

Ik weet niet of het bij jou helpt, maar voor mij deed het wonderen. Ik zou het in ieder geval eens proberen.
Uitstekende tip. Met Media Player Classic kan ik op dezelfde laptop inderdaad de filmpjes vloeiend bekijken. Weliswaar krijg ik in de 64-bit versie van Media Player Classic de melding dat Quicktime nog niet ondersteund wordt, en de 32-bit versie crasht bij mij. Ook heb ik nog geen audio bij mijn filmpjes. Maar het gaat in ieder geval de goeie kant op. Misschien zijn er meer players die het verkeer via de GPU kunnen laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:20:
Deze week bij de MM Amsterdam de 550d kit voor 688 euro.
Thanks, vandaag een besteld. Hij was alleen niet meer op voorraad, ze verwachten volgende week weer een nieuwe lichting waar die van mij dan dus ook bij zit! Op dit moment veruit de goedkoopste van Nederland!

Ik heb er gister overigens nog even mee kunnen spelen, klopt het dat als er geen geheugenkaart inzit dat de film-modus 1920x1080 30fps er niet tussen zit? Ik kon alleen 25 fps en lager selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
twinkey schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:25:
[...]

Thanks, vandaag een besteld. Hij was alleen niet meer op voorraad, ze verwachten volgende week weer een nieuwe lichting waar die van mij dan dus ook bij zit! Op dit moment veruit de goedkoopste van Nederland!

Ik heb er gister overigens nog even mee kunnen spelen, klopt het dat als er geen geheugenkaart inzit dat de film-modus 1920x1080 30fps er niet tussen zit? Ik kon alleen 25 fps en lager selecteren...
Heb je je camera dan op PAL of NTSC staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twinkey schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:25:
[...]
Schakel eens tussen PAL en NTSC settings op de EOS, dan kan het opeens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:01:
[...]

Schakel eens tussen PAL en NTSC settings op de EOS, dan kan het opeens wel.
Ik heb de camera zelf nog niet binnen omdat t'ie niet op voorraad was. Wel de afgesproken prijs. Komende week kan ik 'm waarschijnlijk halen, dus dan zal ik de instelling wel even uitproberen... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Interessante review, als de slechtste score bepaald wordt door de prijs van de 550d dan heb ik denk ik niets te klagen. Want met de MM actie was ik veel goedkoper uit. Ik denk dat het een goede instap dSLR is.

Even een vraagje. Ik ben op zoek naar een SD-kaartje. En ik zit nu te twijfelen tussen, 1 grote SD-kaart van bv 16 gb nemen. of een aantal kleinere nemen zodat je niet opeens al je fotos kwijt bent mocht je je camera kwijt raken of mocht een SD-kaart het begeven.

Wat denken jullie? En welke kaarten zouden jullie aanraden (waar ik ook gewoon mee kan filmen zonder gezeur met buffer en wegschrijven)?

Ik neig zelf meer naar een enkele kaart omdat ik geen belangrijke series maak maar gewoon voor hobby bezig ben en toch vaak alles wel op de laptop kopieer.

Zit zelf te kijken naar de volgende kaarten
pricewatch: Sandisk Extreme III SDHC 8GB Class 6
pricewatch: Transcend SDHC 16GB Class 6

Hebben jullie ervaring met een van deze?

[ Voor 24% gewijzigd door dangerpaki op 01-04-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je kiest voor zekerheid dan schijnt de kans op het kwijtraken van je tweede kaartje groter te zijn dan problemen met het eerste. Ik zou gaan voor één grote en één kleine (2 of 4 GB oid en lekker goedkoop). Hierbij ga je ervan uit dat je fotografeert met de grote en hebt de kleine voor als er problemen zijn.

Beide genoemde kaarten lijken mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:20:
Als je kiest voor zekerheid dan schijnt de kans op het kwijtraken van je tweede kaartje groter te zijn dan problemen met het eerste. Ik zou gaan voor één grote en één kleine (2 of 4 GB oid en lekker goedkoop). Hierbij ga je ervan uit dat je fotografeert met de grote en hebt de kleine voor als er problemen zijn.

Beide genoemde kaarten lijken mij uitstekend.
Dank, ben ondertussen ook de 16gb versie van de Sandisk tegengekomen. Is wel wat prijziger, maar bedacht me opeens dat ik natuurlijk niet moet hebben dat als ik eventjes wat video opneem opeens m'n kaart helemaal vol zit. Ik ga zo eens kijken wat het verschil tussen de 16 en 32 gb is qua prijs. Eerlijk is eerlijk, 32 gb wordt wel overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volledige review op DPReview.
Toch knap dat Canon er in geslaagd is om de kwaliteit op alle mogelijke vlakken te verbeteren tov. de 500D ondanks de 3 extra megapixels.

Maar zolang ze er niet in slagen om de AF in live (en dus ook movie-) mode bruikbaar te maken houdt ik het nog even uit met mijn 500D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twister336 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 03:09:
Toch knap dat Canon er in geslaagd is om de kwaliteit op alle mogelijke vlakken te verbeteren tov. de 500D ondanks de 3 extra megapixels.
Dat is juist handig. Sinds de introductie presteert Canon het om een opvolger met een hogere resolutie uit te brengen die toch een hogere beeldkwaliteit levert. Als dat niet zo zou zijn, dan hadden we het moeilijker gehad in het starters dSLR topic :+

Edit: oef, doet een D5000 het zo slecht in standaard JPEG? Wow, that is an eye-opener..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesku00
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Twister336 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 03:09:

Maar zolang ze er niet in slagen om de AF in live (en dus ook movie-) mode bruikbaar te maken houdt ik het nog even uit met mijn 500D.
THnx ik ga hem effe lezen
Damn, moet weer denken aan vorig jaar toen ik er was, echt een fantastisch stad, niet normaal. Manhattan is gewoon zo freaking relaxed. Ik moet er maar weer eens heen. Vergeet niet de schildpadjes in het meertje in central park te filmen :). En natuurlijk de eekhoorntjes voeren he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de videokwaliteit van de 550D is al vaak geschreven dat deze vergelijkbaar is met die van de 7D.
Hoe goed die dus is kun je hier zien:

http://www.zacuto.com/shootout

"I was actually shocked how well the 7D compared to the rest of the cameras" (na 21 minuten)
Iets om mee te nemen bij de aanschaf van een 550D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

Via de shootout link hierboven kwam ik bij een filmpje van Philip Bloom, geschoten met een 550D:
Salton Sea Beach

Er staat een interessant linkje bij met wat achtergrondinfo en gebruikte objectieven.

offtopic:
Oops, was al eerder gepost

[ Voor 11% gewijzigd door javka op 06-04-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 21:20
Voor Photoshop Lightroom gebruikers met een 550D. Adobe heeft een beta van Lightroom 2.7 vrijgegeven die ondersteuning bied voor de 550D. http://blogs.adobe.com/li..._57_and_lightroom_27.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:03

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb nu een 400D en heb een financiele meevaller. Aangezien ik nog geen videocamera had, dacht ik 2 vliegen in 1 klap te kunnen slaan door een nieuwe dSLR te kopen met video functionaliteit. Ik zie mezelf niet met een videorecorder EN een fototas rondlopen, dat wordt te veel.

De promo filmpjes zijn allemaal wel heel mooi, maar ik heb wat twijfels. Ten eerste heb ik alleen maar non-IS lenzen. Ik ben bang dat ik dus teveel cameratrilling zal hebben bij het filmen.(Canon 70-200 F4 en Tamron 17-55 2.8) Ten tweede upgrade ik het liefst naar een XXD model. De 400D heb ik nu 2 jaar mee gedaan en intensief gebruikt, dus eigenlijk had ik liever meteen een body upgrade naar een hoger segment. Een vriend heeft een 40D en zijn viewfinder vind ik echt 2x beter dan die van de 400D.

De meest recente XXD, de 50D, heeft echter geen filmfunctie en de 60D laat waarschijnlijk nog lang op zich wachten. De 7D is me weer net effe te gortig qua prijs. Waarschijnlijk is het voor mij op dit moment niet het juiste tijdstip om te upgraden?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het een idee om tijdelijk een 2e hands 40D/50D te kopen? Je hebt dan de voordelen van de xxD serie en kunt tzt zonder veel verlies upgraden naar een 60D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

HellBeast schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:41:

...
de 60D laat waarschijnlijk nog lang op zich wachten.
...
Hij komt, hij komt ;)
http://www.canonrumors.co...on-60d-specs-release-cr1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:03

HellBeast

Oh My GoT!

Tweedehands body zou wel een optie zijn, al koop ik dit soort dingen meestal liever nieuw. Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Het is ook niet dat ik heel erg haast heb ofzo. als het moet dan wacht ik gewoon. Het is gewoon jammer dat er nog geen officiele release datum is voor de 60D.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Heb deze camera gisteren ook gekocht, eerste indrukken zijn zeer goed. Nu nog een leuk tele en macro lensje.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/21/1271836250-240.jpg

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
Deze week 10% korting op alle electronica producten bij de Wehkamp... Dus de 550d voor 674 mét kitlens!

===================

Tot nu toe erg goede ervaringen met dit toestel, al moet ik nog wel wat verschillende lenzen proberen. Heb nu een kitlens en een Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III te leen. Binnenkort even een 55-250 proberen en een 70-300mm f/4-5.6 IS USM.

Ben benieuwd of de beeldkwaliteit veel beter word met een betere lens!

Hoe maken jullie je glas schoon, hebben jullie een schoonmaaksetje ofzo? Ik heb het idee dat dat bij mij nog wel beter kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:54
Eerst met een microvezeldoekje gedaan, maar nu doe ik dat met een Lenspen (voor een paar dollar bij maxsaver te krijgen). Met het kwastje kan je heel makkelijk stofjes van je lens af krijgen. Met het "ding" achterop kan je vetachtige vlekjes er af krijgen. Hiermee krijg ik het meeste er wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
twinkey schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:07:

Ben benieuwd of de beeldkwaliteit veel beter word met een betere lens!
Als je daar benieuwd naar bent moet je vooral de 70-200 f4 L proberen, optisch 10x beter dan de 2 die jij daar noemt en nog steeds betaalbaar ;)

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 16:19

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Bij de wehkamp nog 10% extra korting als je met de wapp applicatie op de iPhone besteld en je vlakbij een concurrent bent. Zo heb ik nu de 550d + EF-S 18-55 IS + EF 55-250 IS voor: € 863.74 inclusief verzendkosten!

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
RobinJB schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 07:59:
Bij de wehkamp nog 10% extra korting als je met de wapp applicatie op de iPhone besteld en je vlakbij een concurrent bent. Zo heb ik nu de 550d + EF-S 18-55 IS + EF 55-250 IS voor: € 863.74 inclusief verzendkosten!
Hahaha! Serieus, werkt dat zo doorzichtig? :+

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Ja, het werkt echt, heb de factuur al binnen ;)

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
RobinJB schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 07:59:
Dus je bent verplicht een iPhone te hebben? Want als ik nu kijk issie €953.10

[ Voor 67% gewijzigd door n41r0j op 23-04-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Je hebt die wapp applicatie nodig ja, hoe je dat anders doet zou ik niet weten.
Kan zo te zien ook via android, windows mobile en blackberry. Zie hier:

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:25
RobinJB schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:15:
Ja, het werkt echt, heb de factuur al binnen ;)
Krijg je bij de wehkamp ook de waardebon om voor 25 euro de dagcursus fotografie te volgen? Nederlands model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Ja; Leer spelen in één dag!
Bij aankoop van dit artikel een workshop digitale fotografie voor slechts 25.-*
*t.w.v. 150.-

Wat moet je hiervoor doen?

Koop tussen 1.3.2010 en 30.6.2010 deze camera.
Je ontvangt een waardecheque met uniek nummer.
Schrijf je in op de website van het De Fotovakschool via www.fotovakschool.nl/canon, en betaal tijdig de 25.- inschrijfgeld per bank/giro.
Je ontvangt dan de definitieve inschrijvingsbevestiging per e-mail van De Fotovakschool.
Neem je waardecheque, inschrijvingsbevestiging, aankoopbewijs en uiteraard je EOS camera mee naar de workshop.

Kijk voor de volledige en actuele actievoorwaarden op www.canon.nl/EOSworkshop

Waardecoupon
De waardecoupon krijg je z.s.m. toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51
Na een jaartje afwezigheid van het dSLR front heb ik mijn SX1 nu weer verkocht en een 550d gekocht. Blij dat ik weer van die ruisbak af ben, hoewel de vakantiefoto's best goed gelukt zijn.

Ik gebruik nog wel dezelfde A-Data kaartjes die ik in mijn SX1 ook met veel succes gebruikt heb om full HD te filmen, en dat lukt op de 550D ook prima. Ik snap de reacties van de wisselende kwaliteit echter wel, want ik heb een 16 GB kaartje gehad die het niet deed. In de winkel omgeruild, twee andere geprobeerd die het ook beide niet deden.

Tot nu toe bevalt alles prima. Ik heb er nog geen grip bij, maar in tegenstelling tot de 400D kan ik deze wel gewoon vasthouden met een 18-135 lens. Eén ding viel me wel op, waar bij de 400D er een shoulderstrap bij zat die iedereen om z'n nek droeg las ik in de handleiding van de 550 dat er een neckstrap bij zit. Hij lijkt ook wel wat langer dan die van de 400D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik heb nu ook een 550d ter vervanging van de 500d, met name voor de verbeterde filmmogelijkheden. De eerste testjes zien er zeer goed uit. Wat ik wel jammer vind, is dat de beknopte handleiding nu achterin de volledige handleiding is opgenomen. Ik vond een apart compact gidsje toch handiger om mee te nemen. Zal wel uit kostenoogpunt zijn gedaan, helaas.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Laatst online: 10-09 14:22
Heb even een review gemaakt vanmiddag van deze mooie camera. :)

productreview: Canon EOS 550D review door Kimberly

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovaro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:04
Kan iemand vertellen in welke talen de handleiding is van de 550D? Omdat mijn vriendin beter Zweeds kan dan Nederlands zouden we het liefste een Nederlandse en een Zweedse handleiding hebben.

Zou mooi zijn als die allebei in de doos zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:11
Jovaro schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:20:
Kan iemand vertellen in welke talen de handleiding is van de 550D? Omdat mijn vriendin beter Zweeds kan dan Nederlands zouden we het liefste een Nederlandse en een Zweedse handleiding hebben.

Zou mooi zijn als die allebei in de doos zitten!
Bij mij zit er Nederlands, Frans, Duits en Italiaans bij. Het is een "europees" model van Digitalstreet. Er schijn ook een "nederlands' model te zijn, wellicht dat daar andere handleidingen in zitten.

Op de site van Canon vindt je trouwens wel een zweedse handleiding (digitaal).

[ Voor 6% gewijzigd door s441558 op 07-05-2010 21:28 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
De Canon 550d hoop ik binnenkort te kunnen aanschaffen, voor namelijk voor de video functie.
Is er al een Chinese / namaak loupe te koop?
Ik heb het nog niet kunnen vinden, wellicht iemand anders ?

De volgende zijn echt te zout in prijs.
http://www.zacuto.com/z-finder-dslr-viewfinder
http://www.hoodmanusa.com/products.asp?dept=1017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Deze Ebay-verkoper verkocht ze, maar is geloof ik al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een nieuwe versie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Heb deze camera nu een tijdje in huis, en moet zeggen het is echt een fantastisch apparaat.
Het is mijn 2e dslr, en binnenkort komt er nog een 5d mark II bij wat lenzen en extra spullen.

Ik ben in ieder geval super tevreden.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
MartijnGizmo schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:15:
Deze Ebay-verkoper verkocht ze, maar is geloof ik al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een nieuwe versie... :)
Ik heb de verkper een berichtje gestuurd, dit is zijn antwoord:
Since I have an agreement with a worldwide brand and I can only sell my item before last week only. I cannot sell item again and hope to your undersatnding, pls keep focuing my partner's item launching in the coming future. Thanks
Jonathan

Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik geloof overigens dat de afmetingen van het schermpje van de 550D nét iets anders zijn dan die van 7D/5DII, zodat die Z-Finder etc net niet helemaal lekker passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeros
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 00:30
Het zou mooi zijn als er nou zo'n soort Z-finder op dealextreme.com of focalprice te koop staat.
Heb zelf ook een 550d maar om nou zo'n 350 dollar uit te geven aan zo'n simpel (wel nuttig) stukje plastic :S

Lijkt me echt niet moeilijk om na te maken voor die chinezen, als je kijkt wat een groot assortiment er aan camera toebehoren staat op dealextreme moet dit ook wel kunnen lijkt mij

[ Voor 32% gewijzigd door rutgeros op 20-05-2010 11:37 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb een vraagje , heb al geprobeerd te zoeken zowel hier als in google maar kan niet echt een antwoord vinden,

Ik bezit nu een cannon 300d en heb daar lenzen(sigma 70-300mm) ,flitser (speelite 420ex) en een grip (bg-e1) en nu ben ik heel nieuwsgierig of ik deze op de 550d passen ?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Tuurlijk passen je lenzen en flitser, dat is eht handige dat alles in het EOS systeem past ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
rutgeros schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:35:
Het zou mooi zijn als er nou zo'n soort Z-finder op dealextreme.com of focalprice te koop staat.
Heb zelf ook een 550d maar om nou zo'n 350 dollar uit te geven aan zo'n simpel (wel nuttig) stukje plastic :S

Lijkt me echt niet moeilijk om na te maken voor die chinezen, als je kijkt wat een groot assortiment er aan camera toebehoren staat op dealextreme moet dit ook wel kunnen lijkt mij
http://www.videobewerken.nl/products/HoodLoupe-3.0.html

Deze kost 75 euro, misschien dat dit iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
sapphire schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:11:
Tuurlijk passen je lenzen en flitser, dat is eht handige dat alles in het EOS systeem past ;)
De grip gaat niet passen natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nou net jammer :(

Maar evengoed bedankt voor de replys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Fire69 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:22:
[...]

De grip gaat niet passen natuurlijk! :)
Gelukkig vallen die ook niet onder lenzen of flitsers ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Jaah, weet ik wel! :P

Maar je ziet, Dennis B. moest er toch nog even op gewezen worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 22:22
ik wordt wel een beetje gek van die grips van canon allemaal ook. Elke upgrade betekent een nieuwe grip, terwijl de 30d/40d/50d/5d/5d2 qua formaat best dezelfde grip hadden mogen hebben. Van 30d naar 5d moest ik een nieuwe grip, van 5d naar 5d2 gewoon wederom een nieuwe grip....terwijl ze uiterlijk bijna allemaal identiek zijn, zeker aan de onderkant.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

De 300D ook qua grote. Maargoed dat grips een grote melkkoe voor fabrikanten zijn wisten we al, kijk maar naar de prijzen van bv. Phottix.
Die liggen echt veeeeel lager terwijl de kwaliteit vaak niet minder is dan een originele Canon grip

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hm, die Phottix-site vind ik maar raar hoor.
Bvb: http://www.phottix.com/wi...-ir-remote-for-canon.html
Da's gewoon identiek dezelfde remote als je op DealExtreme kan vinden.
Lijkt me dus gewoon ebay-achtig spul.

Ook de grips zijn eigenlijk alleen battery-packs, je hebt geen ontspan-knop of zo.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste