Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Sandisk extreme III betaal je ook wel wat extra voor de naam. Verder is deze winkel, net zoals veel andere foto speciaalzaken, gewoon erg duur met kaartjes. Gedachte erachter is dat als je er staat je ook wel meteen een kaartje meeneemt.

Ik ben op advies van Henk op Transcend overgestapt voor geheugenkaarten. Bevalt prima, scheelt in prijs en werkt net zo goed.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt! En ik nog wel denken dat het een goede aanbieding is. Maar die Transcend kaartjes halen ook die snelheid van 30mb/s? En zijn die wel op betrouwbare plekken te verkrijgen? Bij Alternate durf ik nog wel te bestellen, maar bij sommige zaken van de pricewatch vind ik dat vaak toch nog wel eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 06:58
Daar zijn shopreviews voor uitgevonden. klik op de beoordeling van de winkel en beslis daarna of je het te vertrouwen vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:13:
Oke bedankt! En ik nog wel denken dat het een goede aanbieding is. Maar die Transcend kaartjes halen ook die snelheid van 30mb/s?
Haalt de 550d die snelheid? De 5d mk2 doet dat maar hoe zit het met de 550?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Is er al bekend wanneer de 550D beschikbaar is in NL? Men geeft aan eind feb begin mrt. Ik heb de vandaag van de diverse winkels verschillende informatie gekregen. De ene zegt dat men deze week de camera binnen krijgt de andere zegt niet eerder als eind maart gaat Canon leveren.

[ Voor 55% gewijzigd door Daan_ op 02-03-2010 15:14 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Fire69 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:43:
Mij lijken die 80€ alleen al gerechtvaardigd gewoon voor de echte 1080p :)
Die 80 euro verschil gaat alleen voor die winkel op he, volgens de pricewatch is een 550D met kitlens €140 duurder dan een 500D met kitlens, en €116 euro verschil zonder kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel foto's van 18 mp gaan er op een SDHC van 4 Gb... even uitgaande van JPEG beste kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20
Onderaan op deze pagina zie je een tabelletje voor de 7D, moet volgens mij wel hetzelfde zijn voor de 550D: http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA6.HTM

In de tabel is trouwens alles voor een kaartje van 1GB. Op een 4GB kaartje kun je dus ca. 552 Jpeg foto's opslaan.

[ Voor 27% gewijzigd door --Niels-- op 02-03-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:10:
Hoeveel foto's van 18 mp gaan er op een SDHC van 4 Gb... even uitgaande van JPEG beste kwaliteit?
Een 1DsII 16,7MP foto doet ongeveer 5,5MB. Dus reken op een 6MB per foto?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:10:
Large/Fine: ong. 6.4MB (5184 x 3456 pixels)
Large/Normal: ong. 3.2MB (5184 x 3456 pixels)
Medium/Fine: ong. 3.4MB (3456 x 2304 pixels)
Medium/Normal: ong. 1.7MB (3456 x 2304 pixels)
Small/Fine: ong. 2.2MB (2592 x 1728 pixels)
Small/Normal: ong. 1.1MB (2592 x 1728 pixels)
RAW: ong. 24.5MB (5184 x 3456 pixels)

Reken maar uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:09
24MB in RAW? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Tja. da's RAW hé.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, maar met mijn 400D is het maar gemiddeld 9MB, daarom schrok ik er een beetje van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Fire69 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:48:
Ja, maar met mijn 400D is het maar gemiddeld 9MB, daarom schrok ik er een beetje van :+
400D: 3888 x 2592 pixels - RAW - 9,8MB
Hm, je hebt gelijk.. Met 8MP meer zou je inderdaad een stuk minder dan 24MB verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 21:20
Jouw 400D schiet 12bit RAW files en de 550D schiet 14bit RAW files.

Ik vermoed dat dat de belangrijkste reden voor de grote toename in MB's is.

Wat ik verontrustender vind is dat de jpeg's 'maar' ca. 6 MB zijn. Dit komt volgens mij doordat Canon de laatste tijd de "Superfijn" optie niet meer beschikbaar stelt op zijn camera's. Je kunt alleen nog maar kiezen uit fijn en normaal. Hogere compressie is misschien marketingtechnisch interessant (meer frames per sec. en meer op een geheugenkaartje)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:19:
[...]

Haalt de 550d die snelheid? De 5d mk2 doet dat maar hoe zit het met de 550?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Weet iemand anders dat misschien? Met welk type kaartjes kan ik gebruik maken van alle mogelijkheden van de 550 of de 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
Voor oa de 550D is een update van DPP uitgekomen.link
Leuke bijkomstigheid is het roteren van foto's om de horizon recht te zetten, iets wat nog niet mogelijk was met eerdere versies.

[ Voor 27% gewijzigd door jip_86 op 03-03-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je link linkt naar een update voor een 5D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:08:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Weet iemand anders dat misschien? Met welk type kaartjes kan ik gebruik maken van alle mogelijkheden van de 550 of de 500?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33560610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:10:
Je link linkt naar een update voor een 5D?
Maakt niets uit, het is geen driver ofzo. Ik zie nu dat deze update wel vermeld is bij andere types, zelfs op canon.nl. Iets wat ik bij de vorige versie 3.6(cd) > 3.7.2 niet heb gezien.

[ Voor 29% gewijzigd door jip_86 op 03-03-2010 01:26 . Reden: incl. quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Om toch nog even terug te komen op de tijdslimiet - er zijn genoeg situaties waarin ik een DV tape in één stuk heb volgeschreven. Presentaties, lezingen, interviews, allemaal situaties waarin je eigenlijk de boel wilt laten draaien. Vooral als je alleen werkt helemaal als je je audio extern opneemt, wat wel handig is gezien de schrale auto-level feature van deze camera's, allemaal korte stukjes video en audio synchroon trekken wordt je ook niet vrolijk van.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
DaSchop schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:52:
Om toch nog even terug te komen op de tijdslimiet - er zijn genoeg situaties waarin ik een DV tape in één stuk heb volgeschreven. Presentaties, lezingen, interviews, allemaal situaties waarin je eigenlijk de boel wilt laten draaien. Vooral als je alleen werkt helemaal als je je audio extern opneemt, wat wel handig is gezien de schrale auto-level feature van deze camera's, allemaal korte stukjes video en audio synchroon trekken wordt je ook niet vrolijk van.
Voor die voorbeelden hoef je toch ook geen 5D of andere cinema-kwaliteit camera te hebben?
Interviews is misschien wel iets waar je problemen mee gaat krijgen, maar meestal wordt er toch geknipt in een interview.

Audio is niet zo spannend, je kan de externe recorder gewoon laten lopen en later onder de video zetten.
En dat is echt niet moeilijk, ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DaSchop schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:52:
DV-tape is ook maar 60min.
Nu zou je dus tijdens het interview na 30min eens terug op het startknopje moeten drukken.
Beetje vervelend, maar geen ramp denk ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:37

mux

99% efficient!

Op zich zit hier waarheid in, ik heb twee keer een two-camera-180-rule-shot gedaan op een bruiloft met mezelf als enige cameraman (wat betekent: ik heb twee camera's op statief gezet met verschillende standpunten ten opzichte van het bruidspaar). Toen zou het bijzonder onhandig zijn geweest als ik elke vijf minuten de camera's opnieuw moest aanzetten, het was handig dat ze 20 minuutjes konden doorrollen. Dat is ook wel de meest extreme situatie tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, er lopen bij bruiloften vaak ook fotografen heen en weer, dus iemand die ergens even op een knopje drukt valt ook nog wel te doen. Natuurlijk is een HD-camcorder dan misschien íets handiger, maar als dat echt zo'n groot probleem is kan je daar natuurlijk altijd nog de hoofdprijs voor betalen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al mooie 1080p low light filmpjes opgenomen met de 550D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staan jullie t.o.v. een speciale verzekering voor je fotoapparatuur?

En bij welke webwinkel kan ik het goedkoopste filters bestellen volgens jullie?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Beetje rondkijken kan geen kwaad:
Camera verzekering en ervaringen anno 2010
Het grote filter topic

[ Voor 38% gewijzigd door jip_86 op 03-03-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Stom verbaasd stond vanmiddag de postbode aan de deur met een pakketje, blijkt dat de Canon 550D al binnen is :9. Helaas zit er niet standaard een geheugenkaartje bij, dus misschien vanavond eerst maar even een SD-kaartje kopen.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Waar besteld, Tjeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

@Opa_vertelt: Kamera-Express, eind vorige week besteld. Moet morgen maar even wat geheugen halen in de stad. Hij doet het wel iig, hij gaat aan e.d. :p

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Gefeliciteerd man, dat je maar mooie foto's mag maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 18-09 09:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Tjeerd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:53:
@Opa_vertelt: Kamera-Express, eind vorige week besteld. Moet morgen maar even wat geheugen halen in de stad. Hij doet het wel iig, hij gaat aan e.d. :p
Tethered shooting kan ook zonder kaartje... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haaaaaat het als iemand hem eerder ontvangt dan ik :P haha, nee hoor, veel plezier ermee... Ik moet nog 3 weken wachten, totaal balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:57
Topdeals heeft de 550D voor minder geld dat de goedkoopste pricewatch: € 729.90 inc. IS kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik het nu goed en passen er in de 550d alleen SD geheugen kaartjes? geen compact flash zoals in de 7d?

Dus je kan maar max 4gb filmen met de 550d......'n paar minuten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

SDHC doet hij ook hoor :) tot 16GB dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:31:
Zie ik het nu goed en passen er in de 550d alleen SD geheugen kaartjes? geen compact flash zoals in de 7d?

Er gaan inderdaad geen CF-kaartjes in de 550D. Die limiet van 4 GB is puur vanwege bestandssysteem wat wordt gebruikt. Op pagina 132 van de handleiding is ook een tabel te vinden over de opnametijden. De totale opname op een 16 GB kaartje in hoogste resolutie (1920x1080) is 49 minuten (330 MB/min.).
After you start shooting a movie, the movie shooting will stop
automatically if the file size reaches 4 GB or if the movie length reaches
29 min. 59 sec. To start movie shooting again, press the <A> button. (A
new movie file starts being recorded.)
Besef me nu wel dat het best fors is de aanslag die wordt gedaan op mijn NAS, met een beetje filmen/experimenteren zal het wel hard groeien.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjeerd op 05-03-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:31:

Yep, SD.. maakt voor de rest toch niet zoveel uit.
Max 4GB per shot... yep, maar dat is wel meer dan een "paar minuten".

Gooi er gewoon een echt SD kaartje in : 16 GB SD

En bij Kamera Express is 550D op voorraad voor "maar" 669 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks guy's.

Zie nu dat er ook SD kaartjes zijn van 32gb.
link

Maakt het dan nog iets uit wbt 'Read-out/Write-in Data Transfer Rate' ? Zie dat dat kan varieren van 6 mb-s tot 30 mb-s.

grazie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Ik ga zo ook een of twee 32 GB kaartjes halen in de stad, alleen moet ik het doen met Mycom of Mediamarkt. Heb ook al wat zitten kijken wat er zoal is. Er zijn wat internetwinkels die 32 GB class 6 SDHC-kaartjes verkopen, maar ik geloof dat die Sandisk class 4 Ultra II (9 mbyte/sec) ook voldoende moeten zijn voor filmopnames. Als het 330 MB/minuut is zou je met minimaal 6 mbyte/sec goed moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

In principe - ik ga hier vloeken in de kerk - zit je goed met Transcend 16GB kaartjes, maw de goedkoopste soort.

Het is wel goedkope prut en ja, het gaat stuk, maar dat geldt voor alle sd-kaarten: ze zullen een keer stuk gaan, zorg dat je er veel hebt, en als je foto's maakt kun je beter kleinere kaartjes gebruiken zodat als er eens een stukgaat, je niet meteen 3 betaalde fotoshoots kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Na veel gezeik bij wehkamp heb ik besloten om mijn bestelling daar te annuleren en de camera bij Kamera Express te halen.

De camera is nu al onderweg, gaat dus mooi snel en ik verwacht 'm maandag op m'n werk. (Wat niet mogelijk was bij wehkamp, die de levertijd ook nog eens had opgeschoven naar 3 weken).

[ Voor 10% gewijzigd door Scorpion op 05-03-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

ssj3gohan schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:04:
In principe - ik ga hier vloeken in de kerk - zit je goed met Transcend 16GB kaartjes, maw de goedkoopste soort.

Het is wel goedkope prut en ja, het gaat stuk, maar dat geldt voor alle sd-kaarten: ze zullen een keer stuk gaan, zorg dat je er veel hebt, en als je foto's maakt kun je beter kleinere kaartjes gebruiken zodat als er eens een stukgaat, je niet meteen 3 betaalde fotoshoots kwijt bent.
Goedkope prut? Ik gebruik nu al bijna 5 jaar tig Transcend-kaartjes, zowel SD als CF, ook om op te filmen, maar daarvan is er nog nooit 1 stuk gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Transcend goedkope prut? Niet terecht in mijn ogen. En als het stuk gaat, heb je levenslange garantie. Voor 46 euro kan je een 16gb SDHC class 10 kaart thuisbezorgd hebben, zie pricewatch. Zelf heb ik er ook een en de kaartjes zijn erg snel te noemen, zowel met lezen als met schrijven.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik vergelijk het dan met bijv. Sandisk Extreme III en IV kaartjes, die zijn nog eens 2-3x zo duur. Zelf gebruik ik ook met veel plezier Transcend kaartjes, maar de ervaring van een vriend van me die door honderden van deze kaartjes heen gaat ivm zijn bedrijf is dat sd-kaarten in het algemeen, en transcend consumer-grade spul in het bijzonder niet bepaald het eeuwige leven heeft, verre daarvan zelfs. Het is maar een waarschuwing, niet iedereen houdt er rekening mee, altijd handig om even te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17
ssj3gohan schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:47:
Ik vergelijk het dan met bijv. Sandisk Extreme III en IV kaartjes, die zijn nog eens 2-3x zo duur. Zelf gebruik ik ook met veel plezier Transcend kaartjes, maar de ervaring van een vriend van me die door honderden van deze kaartjes heen gaat ivm zijn bedrijf is dat sd-kaarten in het algemeen, en transcend consumer-grade spul in het bijzonder niet bepaald het eeuwige leven heeft, verre daarvan zelfs. Het is maar een waarschuwing, niet iedereen houdt er rekening mee, altijd handig om even te zeggen.
Hmm ik heb zelf 2 Sandisk IV kaarten en een Transcent kaart maar ik merk niet echt verschil behalve snelheid. Mijn vorige transcent kaart heb ik na 2 jaar weggedaan bij het verkopen van mijn Cam en ik heb er nooit problemen mee gehad. Misschien ligt het er aan hoe je de kaarten gebruikt de mijne zitten altijd in de cam of in het opberg mapje. Ik wil best geloven dat als je honderden van die dingen hebt dat je er wat makkelijker mee omgaat en dat je dan wel kwaliteit verschil merkt. Maar ik denk dat voor de gemiddelde tweaker hier transcent goed genoeg is.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nouja, die dingen doen het tot ze het niet meer doen he. Gemiddeld zal de een langer meegaan dan de ander maar een steekproef van één stuk zegt in principe niks. Gezien de prijs en de manier waarop de sandisks in elkaar zitten verwacht je dat die gemiddeld langer meegaan. De meeste exteme-kaarten zijn ook sneller dan de concurrentie, hoewel het niet heel veel hoeft te schelen (mijn transcend 16GB is 18 MB/s lezen/9 MB/s schrijven terwijl mijn Extreme III-kaartje 24 MB/s lezen/12 MB/s schrijven doet, zo dramatisch is dat niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Bedankt voor je toelichting en het is natuurlijk prettig dat je mensen op deze mogelijkheid wil wijzen. Denk je alleen niet dat jouw vriend een compleet andere type gebruiker is dan de meeste consumers? Je hebt het nu over een consumer product dat professioneel wordt gebruikt. Aan de andere kant: als er toch zoveel kaartjes kapot gaan, waarom stapt hij dan niet over op 'more durable' kaartjes?

Verder ben ik ook wel benieuwd wat er dan kapot aan gaat? Gaat het wel/niet schrijven palletje kapot? Valt de behuizing uit elkaar? Is de data corrupt?

Ik wil absoluut niet mijn gelijk halen of iets dergelijks. Het voorbeeld van jouw vriend is interessant, aangezien er dan bepaalde patronen herkend kunnen worden mbt de kaartjes. Bv, 5 op de 100 zijn na x aantal maanden/weken niet meer bruikbaar, doordat... .

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hij verkoopt PDA's. En wat er gebeurt is dat data corrupt raakt en/of het kaartje onbereikbaar wordt. Er zitten maar twee chips in een sd-kaart: de controller en een flashgeheugen, beiden zijn gevoelig.

Mechanisch gaan die kaarten bijna nooit stuk, of je moet echt heel lomp zijn en erop gaan staan ofzo. Ik weet niet of hij een administratie bijhoudt van wanneer welke kaarten stukgaan, ik zou ook niet weten wie dat wel zou doen. Het zou natuurlijk heel interessant zijn maar dat is precies die informatie die nooit vrijgegeven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Morgen even naar de mediamarkt utrecht toe :D daar had ik hem in bestelling staan.
even zien of het geluk mij toelacht morgen :)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Toevallig nog rondgelopen bij Mediamarkt Utrecht voor o.a. SD-geheugen, wat ik gevonden heb. Sandisk Ultra (100x, 15 MB/s, 16 GB) en net even geprobeerd, werkt prima allemaal. Hoopte ook nog dat ze misschien batterijen hadden (LP-E8), maar dat is nog niet het geval. Ook nog niet in verdiept of LP-E8 nou een nieuwe type batterij is en/of verkrijgbaar. Zal wel of via internet bestellen worden of hopelijk snel klonen.

Zit nu alleen in het donker te spelen met filmmogelijkheden, morgen een wandeling bij Wijk bij Duurstede, daar ook maar even wat proberen met telelens e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Tjeerd, http://www.digicamshop.nl...741/canon-lp-e8-accu.html
Ik denk zelf dat volgende maand wel een kloon beschikbaar is..

[ Voor 31% gewijzigd door Sinner op 05-03-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

In Venlo is de body 649 euro en de kit (18-55) voor 729 euro. Best een mooie prijs.

Ben naar huis gegaan met de 18-55 kit :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48

Milo.

klik

ken schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:24:
Ben naar huis gegaan met de 15-55 kit :)
Dat is wel een hele stoere kitlens! Hebben ze die alleen in Venlo? [/flauw]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Oeps :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

@Opa_vertelt: dank, daar maar eens een extra bestellen dan.

Net even met mijn Sigma 50-500 gefilmd in de achtertuin op 500 mm.

- weinig zon, dus kleuren zijn wat flets
- uit de hand, ook geen succes
- focussen werkt tijdens het filmen (voor zover ik dat probeerde)

Dit soort opnames zijn een beetje veredelde home-videocam opnames, maar ik begin het nu al leuk te vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Tjeerd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:29:

Dit soort opnames zijn een beetje veredelde home-videocam opnames, maar ik begin het nu al leuk te vinden :).
Pff... hazenfilms :N

;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youtube en 1080P, dat wordt hier een mooie slideshow *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is dat Youtube-1080P, of komt het ook zo slecht uit de 550D? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Weet wel zeker dat het Youtube is, of tenminste, bij mij is het mijn systeem dat het niet trekt op 1080p via Flash. Wil sowieso nog wat betere opnames gaan maken, want dit is eigenlijk de eerste tien minuten dat ik gefilmd heb met deze camera. Eerst nog wat meer tijd voor zien te maken om te experimenteren met de instellingen, want de 7D-filmpjes die ik nu op internet zie geven wel aan dat er hele mooie dingen mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
Het lijkt dat nu de camera beter beschikbaar begint te raken de prijzen wel heel erg meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Filmen zou ik idd niet zonder statief doen, kleuren zijn prima achteraf te bewerken, net als foto's. :) Vimeo levert trouwens beduidend betere kwaliteit dan YouTube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oemga6666
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-12-2024

Het beruchte jello effect is zonder statief wel erg opvallend.

[ Voor 55% gewijzigd door oemga6666 op 07-03-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Is de LP-E5 accu ook geschikt voor de 550D. Deze accu is geschikt voor de 1000D, 450D en 500D

Zelf heb ik het idee dat het zou moeten werken. De LP-E8 heeft alleen meer capaciteit als ik het goed heb?

Iemand die hier al wat meer info over gevonden heeft ?

[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 08-03-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

Volgens mij is die lp-e8 ook ietsjes groter :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:47
oemga6666 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 22:04:
[...]

Het beruchte jello effect is zonder statief wel erg opvallend.
Niet zo raar met alle rare adviezen die hier worden gegeven over geheugenkaarten. :)
Wie video wil schieten met een 7D of 5DM2 heeft minstens een 45MB/s write speed kaartje nodig, dus een sandisk Extreme IV of een andere 300x kaart. Langzamer en je zult last krijgen van het "jello effect". Jammer genoeg zijn zulke snelle kaarten nog niet beschikbaar in SDHC formaat, maar je wilt toch sowieso de snelst mogelijke kaart, dus neem alsjeblieft een class 10 Extreme III kaartje van Sandisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Snoitkever schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:09:
[...]

Niet zo raar met alle rare adviezen die hier worden gegeven over geheugenkaarten. :)
Wie video wil schieten met een 7D of 5DM2 heeft minstens een 45MB/s write speed kaartje nodig, dus een sandisk Extreme IV of een andere 300x kaart. Langzamer en je zult last krijgen van het "jello effect". Jammer genoeg zijn zulke snelle kaarten nog niet beschikbaar in SDHC formaat, maar je wilt toch sowieso de snelst mogelijke kaart, dus neem alsjeblieft een class 10 Extreme III kaartje van Sandisk.
Bron? Ik heb ongeveer 2 minuten gefilmd met een class II kaartje van Sandisk en dat ging volgens mij uitstekend. Overigens wel een CF kaart.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het 'jello'-effect is rolling shutter en heeft geen barst te maken met de snelheid van je kaartje.

Het heeft te maken met je sluitertijd en aantal fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Jello effect is softwarematig aardig op te lossen (zal wel flink wat rekencapaciteit eisen): http://www.youtube.com/watch?v=Zt0u9hsPuZY

In het filmpje wordt ook uitgelegd waarom/hoe het effect ontstaat.

Snelheid kaartje maakt niet zoveel uit, ik heb een Sandisk Class II kaartje (15 mb/s) en deze werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Snoitkever schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:09:
[...]

Lol, je staat nu in mijn top-3 van "fotografie-video-onzin".

1)
Jello effect = Rollingshutter = sensor = staat los van geheugenkaart.

2)
Ik film met m'n 5Dmk2 met 15 MB/sec kaartjes (Sandisk Ultra II), nog nooit problemen mee gehad.
Tjeerd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:31:
Jello effect is softwarematig aardig op te lossen (zal wel flink wat rekencapaciteit eisen): http://www.youtube.com/watch?v=Zt0u9hsPuZY

In het filmpje wordt ook uitgelegd waarom/hoe het effect ontstaat.
Die plugin kost 500 euro/dollar.... voor dat geld koop ik liever een extra 550D.
Tot nu toe stoor ik me niet aan de rollingshutter van de 5D....

[ Voor 21% gewijzigd door GerardHenninger op 08-03-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
GerardHenninger schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:32:
[...]

Lol, je staat nu in mijn top-3 van "fotografie-video-onzin".

1)
Jello effect = Rollingshutter = sensor = staat los van geheugenkaart.

2)
Ik film met m'n 5Dmk2 met 15 MB/sec kaartjes (Sandisk Ultra II), nog nooit problemen mee gehad.
Kan er weinig aan doen, ik baseer me ook maar op advies van Shane Hurlbut. Ik weet niet of je die graag in je top-3 van wat voor onzin dan ook wilt zetten ;)
Joel, I use the Extreme IV UDMA cards8GB or 16 GB that process at 45mb/sec. Your camera processes at 45mb/sec so if you card does not you will have rolling shutter issues, really compressed files and artifacts. Never had one of these cards lock up
bron
Gezien het feit dat de beste man een ervaren en gerespecteerd DP is en op dit moment met commercials en big-budget feature films bezig is met Canon DSLRs lijkt me dat toch een redelijk betrouwbare bron :)

EDIT: Als antwoord op de vraag hoe hij helikopters met draaiende wieken op film kon zetten zonder rolling-shutter issues antwoorde hij dit:
Ed Moore, no not all of it was the 5D, but the chopper blade issue was not a problem with the 5D. I am getting a ton of feedback on the propellors of planes bending and chopper blades doing the same. I have not come across that. If this is something that is frequent in your video, then I think your compact flash card has a low processing rate and is not UDMA. Your card has to process at 45/mb sec.

[ Voor 22% gewijzigd door Snoitkever op 08-03-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ook zulke mensen (beter gezegd: zeker zulke mensen) hebben (blijkbaar) weinig kaas gegeten van de techniek en zeggen maar wat. Ongetwijfeld houden ze zo meer capaciteit over voor goede creatieve resultaten ;-) Rolling shutter heeft echt, eerlijk waar, niks van doen met de snelheid van je kaartje. Videocompressie heeft ook noch iets met rolling shutter, noch iets met flash-snelheid te maken.

De meest effectieve manier om rolling shutter tegen te gaan is door op een zo snel mogelijke sluitertijd te werken, dus wijd open met veel buitenlicht.

[ Voor 8% gewijzigd door mux op 08-03-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Wikipedia: Rolling shutter , aansluitend; http://wiki.fok.nl/index.php/CMOS_sensor

Als het goed is, krijg ik de mijne morgen binnen. :D

/edit
Krijg net een telefoontje, ik kan mijn 550D vanmiddag komen ophalen! *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Sinner op 09-03-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

ssj3gohan schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:37:
De meest effectieve manier om rolling shutter tegen te gaan is door op een zo snel mogelijke sluitertijd te werken, dus wijd open met veel buitenlicht.
Alleen heb je dan dus geen 180-degree-shutter meer... Maar ik moet zeggen dat ik ook bijzonder weinig last heb van rolling shutter met m'n 7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nee, als je 180-deg shutter aanhoudt heb je altijd evenveel rolling shutter. Grootste nadeel daar is dat je ND-filters moet gebruiken als je met scherptediepte wilt gaan spelen in te veel licht.

Het blijft altijd een hoop afwegingen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
Oke, I stand corrected: http://blog.mxr.at/hdslr-cheap-compact-flash-vs-udma/

Ik blijf wel bij m'n advies om op z'n minst een goed merk te kopen, ik lees te veel over problemen, corruptie en artifacts bij het gebruik van goedkoop (en langzaam) geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

BobF. schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:25:
Volgens mij is die lp-e8 ook ietsjes groter :)
Klopt die is iets groter. Dus maar een extra accu gekocht.

Twijfel alleen of ik de oude 1000D behoud als extra DSLR of toch verkoop zit nog wel aantal maanden garantie op. Twijfels

[ Voor 9% gewijzigd door Daan_ op 10-03-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

De mijne is inmiddels binnen, tesamen met de 55-250. 8)

Weten jullie trouwens of de bedrade afstandsbedieningen van 350D/450D ook met de 550D werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Ziet er goed uit dat setje :)

Als het goed is heeft de hele XXXD serie dezelfde 2,5mm jack plug achtige aansluiting voor bedrade ontspanners.

offtopic:
ik heb eventueel nog wel zo'n imitatie IR ontspanner voor je, meot je maar DM'en als je interesse hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door sapphire op 09-03-2010 18:58 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Opa_vertelt schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:21:
De mijne is inmiddels binnen, tesamen met de 55-250. 8)

Weten jullie trouwens of de bedrade afstandsbedieningen van 350D/450D ook met de 550D werken?
Redditor? :P

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
mijn kan ik ook ophalen, weet iemand echter wat hij kost bij de mediamarkt in Utrecht?
Ik ben het helemaal vergeten te vragen toen zij belde dat hij binnen was. En ik krijg die lui zelf niet te pakken via de telefoon.

Donderdag ga ik hem ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 08:29

Austin

Uit een boek

Body Mediamarkt Utrecht is 669 (zelf gisteren gekocht) en kit 18-55 749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

@Mad: Nee, locale winkel.

@Sapphire: Bedankt voor het aanbod, ik ga echter voor zoiets.

De eerste klonen van de LP-E8 zijn trouwens inmiddels op ebay verschenen, prijzen rond de €5..
(nu de grips nog) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

Opa_vertelt schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:59:

@Sapphire: Bedankt voor het aanbod, ik ga echter voor zoiets.
Ik zag deze draadloze IR ontspanner op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
Wijnands schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:00:
A-data vertrouw ik niet helemaal voor dat soort dingen, heb de indruk dat ze erg optimistisch zijn bij klasse indelingen. 32gb is nog iets prijzig en je zet alles op een kaart. Zou zelf eerder dan 2 van deze halen pricewatch: Transcend 16GB SDHC Class 6 Card
Geen dingen roepen waar je niets vanaf weet ;).

Ik heb hier een A-Data 8gb kaartje (Class 6) liggen voor een 550D die ik aan het testen ben. Doet het 100% goed op alle video modi.

Niet alleen dat, maar het kaartje haalt véél betere schrijfprestaties dan de class-indicatie.
Maarliefst 11mb/sec schrijfsnelheid. Bijna 100% sneller dan de geadverteerde class-6.

Ik kan A-data kaartjes dan ook warm aanbevelen. Ze zijn spotgoedkoop, je vind ze om de hoek bij de computerland, én ze zijn erg performant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Dat is gewoon deze van dealextreme, echter heb ik persoonlijk liever een bedrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

Snoitkever schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:39:
Oke, I stand corrected: http://blog.mxr.at/hdslr-cheap-compact-flash-vs-udma/

Ik blijf wel bij m'n advies om op z'n minst een goed merk te kopen, ik lees te veel over problemen, corruptie en artifacts bij het gebruik van goedkoop (en langzaam) geheugen :)
Terwijl ik wacht tot mijn 550D binnen is :X, heb ik mooi de tijd om een geschikt geheugenkaartje te zoeken.

Ik vond deze interessante links:
dpreview forum - What SD card for video
SD Card Class 6 - burst mode en video probleem
Video Recording stopped automatically

Ik kom te veel discussie tegen dat sommige Class 6 kaarten wel werken en andere weer niet. Misschien dat die mensen ook niet zo precies naar dropped frames zoeken, zoals in de test van de tweede link.

Door al deze berichten, kwam ik tot de conclusie: hoe sneller hoe beter.

Snelheidsgrafiek: SDHC Average Write Speed

Omdat de al eerder genoemde Sandisk Extreme III ook "Extreme" duur is, heb ik gekozen voor de Transcend SDHC-Card 16GB Class 10.

Hopellijk is deze snel genoeg en hoef ik niet alsnog een Class 30 kaart te kopen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Een class 6 kaart doet gegarandeerd 6 MB/s lezen en schrijven, maar kan meer halen. Er bestaat geen hogere officiële klassificatie. Je weet niet hoeveel meer, want dat wordt bijna nooit fatsoenlijk gespecificeerd. Sandisk heeft 15 MB/s en 30 MB/s op sommige kaartjes staan, die halen dan soort van gegarandeerd die snelheid ook. Verder moet je afgaan op tests op internet.

Voor video op hoge kwaliteit en/of framerate heb je meer dan 6 MB/s nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

ssj3gohan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:43:
...
Sandisk heeft 15 MB/s en 30 MB/s op sommige kaartjes staan, die halen dan soort van gegarandeerd die snelheid ook.
...
De MB/s op de Sandisk kaartjes is de leessnelheid. En het klopt wel dat de schrijfsnelheid bij Sandisk vaak hoger is dan de aangegeven class, maar zeker niet het aantal aangegeven MB/s.

Lees maar eens goed de kleine lettertjes onderaan deze pagina. :P

[ Voor 4% gewijzigd door javka op 10-03-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

Opa_vertelt schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:29:
Dat is gewoon deze van dealextreme, echter heb ik persoonlijk liever een bedrade..
He bedankt, ik had deze net gemist bij DX, tussen die waslijst van al die bedrade onstpanners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

[...]

Met een bedrade kun je overigens niet de filmfunctie starten, dat kan alleen met IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
[edit] Er zijn blijkbaar nogal wat betrouwbaarheids issue's bij in Amerika geleverde A-data 8gb/16gb/32gb kaartjes. Voor de zekerheid adviseer ik dus om deze even te skippen [edit]

Voor iedereen die het niet goed gelezen heeft ;).
Ik heb hier uitvoerig een 550D getest in combinatie met een 8gb A-data 8GB kaartje wat spotgoedkoop is én uitstekende prestaties bied zonder framedrops of andere gekkigheid.

De reden is ook duidelijk ; zie de Crystalmark hieronder :

Afbeeldingslocatie: http://www.defocus.nl/temp/adata8gb.jpg

Ter referentie : De 16gb Transcend heeft een readspeed van 18mb/sec en een writespeed van 11.3mb/sec.
Een Silicon Power Class 6, 16GB SDHC haalt 15mb read, 9.5 mb write.

De snelheden van een 16gb A-data zijn overigens wat hoger nog.

[ Voor 22% gewijzigd door majic op 11-03-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Had geen zin om tot morgen te wachten :D

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/357rsqw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ben ik nou erg anti-nerd als ik die knuffel het coolst vind van het hele plaatje :|
[...]

mja k heb er nog twee liggen voor de liefhebber tegen verzendkosten dus vandaar dat ik het vroeg ;)

[ Voor 69% gewijzigd door sapphire op 10-03-2010 20:08 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

never mind.....

[ Voor 94% gewijzigd door sapphire op 10-03-2010 20:08 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Teveel sultanareclames gekeken? :P Super, dat "beest"!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, die A-data lees ik anders alleen maar crap over:
http://alatest.nl/apps/re...29%2C94%2F%3Fsid%3D230492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Azzy,

Hm dat is minder ja. Dat de kaart (blijkbaar) soms als Class-2 geleverd zou worden vanaf Amazon is niet zo'n ramp - in nederland ruil je hem dan gewoon weer om voor een 'echte' class 6 met je bonnetje bij de winkel.

Echter de betrouwbaarheid is wél iets vervelends. Het lijkt er bijna op dat er een 'batch' met neppers verkocht is oid...A-Data is s'werelds één na grootste flashleverancier en tevens de #2 DRAM leverancier. Je zou denken dat ze dat niet bereikt hebben door 50% defective units te leveren.

Goed, soit, bij deze trek ik m'n advies in :'( . Ik wil geen verlies van data afroepen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:49:
[...]

Azzy,

Hm dat is minder ja. Dat de kaart (blijkbaar) soms als Class-2 geleverd zou worden vanaf Amazon is niet zo'n ramp - in nederland ruil je hem dan gewoon weer om voor een 'echte' class 6 met je bonnetje bij de winkel.

Echter de betrouwbaarheid is wél iets vervelends. Het lijkt er bijna op dat er een 'batch' met neppers verkocht is oid...A-Data is s'werelds één na grootste flashleverancier en tevens de #2 DRAM leverancier. Je zou denken dat ze dat niet bereikt hebben door 50% defective units te leveren.

Goed, soit, bij deze trek ik m'n advies in :'( . Ik wil geen verlies van data afroepen :/
Oh da's verder geen probleem hoor, ik ben ook wel eens overtuigd dat een product goed is terwijl de algemene recensies slecht zijn, daarvoor zijn dit soort forums ook he 8)
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste