Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Shit...Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:16:
[...]Die limiet is er vanwege belastingwetgeving in de EU
En shit...BobF. schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:43:
[...]Als ie al komt, komt ie pas in het najaar.
[edit:] limiet o.b.v. belastingwetgeving klinkt overigens als iets dat met 2nd party firmware te hacken moet zijn...
[ Voor 14% gewijzigd door oemga6666 op 16-02-2010 22:04 ]
Verwijderd
Hmm, is die videolimiet niet vanwege de fat32 beperking (max 4gb per bestand)?Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:16:
[...]
Die limiet is er vanwege belastingwetgeving in de EU
[edit:] hmmm: http://uk.reuters.com/article/idUKL1777271820070717
[ Voor 34% gewijzigd door oemga6666 op 16-02-2010 22:38 ]
Ja da's de limiet van de 7D als je in SD filmt. 12 min ~ 4gb, dus die limiet lijkt opgelost te kunnen worden met de nieuwere sdxc kaartjes bij toekomstige dslr's. Maar dan wellicht tot 30 min... Niet dat ik in de praktijk zo lang film, tenzij bruiloft o.i.d.MartijnGizmo schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:43:
Die EU-limiet is 29:59 minuten geloof ik...
IS kun je voor zover ik weet altijd uitzetten op de lens.
Hoe zit dat met softwarematige beeldstabilisatie? Beschikt de 550D daarover? Ik meen al wel op de frontpage gelezen te hebben dat Canon een patent heeft aangevraagd voor beeldstabilisatie dmv het stabiliseren/compenseren van de sensor, maar ik vermoed niet dat dit al in de 550D zit. Maar wie weet.Wouter87 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:46:
Als je een lens met IS hebt wel (hoewel ik niet weet of je dit geluid op de film terughoort, uiteraard op te lossen door een externe mic of het monteren van een andere geluidsbron).
Denk dat dat wel even gaat duren.. of wie weet word het wel voor wat anders gebruikt of helemaal niet.Arcane Apex schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 01:01:
[...]
Hoe zit dat met softwarematige beeldstabilisatie? Beschikt de 550D daarover? Ik meen al wel op de frontpage gelezen te hebben dat Canon een patent heeft aangevraagd voor beeldstabilisatie dmv het stabiliseren/compenseren van de sensor, maar ik vermoed niet dat dit al in de 550D zit. Maar wie weet.
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Die zit onder de ISO knopArcane Apex schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 01:01:
Hoe zit dat met softwarematige beeldstabilisatie?
IS kun je inderdaad horen op video, maar sowieso moet je de interne microfoon zien als de interne flitser: alleen voor noodgevallen... of misschien om achteraf externe audio te synchroniseren.Wouter87 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:46:
Als je een lens met IS hebt wel (hoewel ik niet weet of je dit geluid op de film terughoort, uiteraard op te lossen door een externe mic of het monteren van een andere geluidsbron).
Als je op vakantie gaat naar Azie, kan je daar dan een versie krijgen krijgen die wel zonder limiet is?oemga6666 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:28:
Limiet bij 7D is óf 4gb, óf 12 minuten. Welke er het eerst komt.
[edit:] hmmm: http://uk.reuters.com/article/idUKL1777271820070717
Verwijderd
Toen flash nog weinig writes aan kon was FAT32 de betere keuze, maar vandaag is dat geen zorg meer om ext2 in de kou te laten.
Of er zijn gewoon 2 limieten en je hebt last van de 1e die je tegenkomt afhankelijk van instellingen...MartijnGizmo schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:53:
Nee, want de limiet komt door FAT32, niet door die 30 minuten (op de 'normale' resoluties)...
{signature}
Volgens mij bedoelde hij dat ook.Voutloos schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:22:
[...]
Of er zijn gewoon 2 limieten en je hebt last van de 1e die je tegenkomt afhankelijk van instellingen...
[ Voor 3% gewijzigd door Lawree op 25-02-2010 12:56 ]
Ik zag vanmiddag op DPreview dat de 550D en de 7D net andere fps zouden hebben;teek2 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:58:
Uit mijn reactie op het news item:
Extras van de 7D ten opzichte van de 550D:
- 100% viewfinder
- waterpas
- 8 fps ipv 3.7
- meer auto focus punten (19 vs 9)
- weatherproof body
- dual digic 4 cpu
- wireless controller voor externe flitsers
en de reactie eronder van Deathchant:
Daarnaast zijn die AF punten van de 7D allemaal crosstype en alle 19 gevoelig tot f/5.6 Dus dat is niet te vergelijken met die van de 550D waarbij alleen de middelste crosstype is en gevoelig tot f/2.8
En daarbij is ergonomie beter, knopjes links naast het scherm en het funky grote draaiwiel.
Nog een reactie van Rizon over voordelen van de 7D tov de 550D
-CF
-AF aanpassing
-weathersealing
-spot/zone af
-1/8000 sluitertijd
-pentaprism
-1/250sync
-70custom settings
-grotere buffer
En dan nog een enorme hoop fysieke verschillen door lcd + verlichting, grootte, plaatsing van knoppen en extra knoppen.
Samen dus een hoop verschillen die de hogere prijs nog altijd waard is.
7D
1920 x 1080 (29.97, 25, 23.976 fps)
1280 x 720 (59.94, 50 fps)
640 x 480 (59.94, 50 fps)
550D
• 1920 x 1080 (1080P, 16:9) @ 30/25/24 fps
• 1280 x 720 (720P, 16:9) @ 60/50 fps
• 640 x 480 (4:3) @ 60/50 fps
Zou dat echt waar zijn of gewoon een slordigheidje van DPreview, maar zo niet, zou dit zich dan bij de 550D uiten in 3 à 4 missende beeldjes per minuut op een lcd-tv?
Dit soort maten zie ik het verschil niet met D90 videos.Xental schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:56:
Nino Leitner heeft een kleine video (~5min) met de Canon 550d in 1080p geschoten, ziet er goed uit hoor:
[video]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Komt pas begin maart uit, dus ik denk in de loop van volgende week dat die wel ergens te bewonderen is..ken schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:05:
Al winkels gevonden waar de Canon 550D op voorraad is?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Verwijderd
Ik wil hem wel voor je ophalenken schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:02:
Bj fotokonijnenberg al op voorraad, maar iets te ver voor mij
Ga filmpje trouwens @ hierboven! De gekozen muziek past echt lekker bij het sfeertje (hoewel een paar B&W beelden erin ook niet zouden misstaan). Dat filmen is toch best leuk, maar volgens mij een pens werk met nabewerking. Levert Canon een beetje redelijke software bij z`n camera`s om ook video`s te bewerken?!
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
had niet echt vergelijkingsmateriaal in de winkel omdat hij daar pas eind
volgende week binnen zou komen. Maar gezien specs/prijs komt dat wel
goed, de Canons vond ik (persoonlijk) toch al lekkerder in de hand liggen
dan de overige merken (in dezelfde prijsklasse) welke ik heb bekeken.
Voel me net weer een kiddo in de week voor pakjesavond. Woei!

Ben ook erg benieuwd als ik hem van de week binnen krijg

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
[ Voor 6% gewijzigd door ken op 27-02-2010 19:54 ]
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd
Ik heb de 1000 bijna een jaar geleden gekocht om te kijken of ik fotografie echt wel leuk zou vinden. En nu wij geregeld op pad gaan, kreeg ik toch meer de behoefte naar een betere camera en dat is de 550 geworden. Er is geen specifieke reden dat ik de 550 voor de 500 gekozen heb
Waar ik mijn 550D besteld heb was de 500D maar €80 goedkoper.Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:44:
Wat zijn jullie beweegredenen om nu voor de 550D te gaan? Persoonlijk vind ik ik hem nu veel te duur, zeker aangezien hij maar marginaal beter is dan de 500D en die een stuk goedkoper is.
Ik ben wel benieuwd
Daarnaast is hij gewoon beter, ook al is het volgens jou marginaal.
http://www.dpreview.com/previews/CanonEOS550D
Verwijderd
Wil je niet gelijk een stapje hoger dan? Voor de 50D of waarschijnlijker de D90 gaan?Superdaantje schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:14:
Ik heb de 1000 bijna een jaar geleden gekocht om te kijken of ik fotografie echt wel leuk zou vinden. En nu wij geregeld op pad gaan, kreeg ik toch meer de behoefte naar een betere camera en dat is de 550 geworden. Er is geen specifieke reden dat ik de 550 voor de 500 gekozen heb
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 21:47 ]
De 550 is voor mij al een goed upgrade, als je de 1000D gewent bent.
Het zijn extra features en het apparaat is gewoon beter. Ik zou het onzinVerwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:45:
Mij lijkt het zo zonde om op zo'n bedrag toch al snel 10 à 20 procent extra te betalen voor features die je nooit gaat gebruiken of die nauwelijks beter zijn.
vinden om het dan niet te kopen omdat het 8 tientjes meer kost..
Je doet me inmiddels een beetje denken aan die man uit de VW-reclame.
Verwijderd
Prijs/kwaliteit weet je wel. Wat mij betreft krijg je een heel klein beetje meer kwaliteit voor heel veel meer prijs, maar omdat ik misschien wat over het hoofd zie was ik toch wel benieuwd.Opa_vertelt schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:36:
Het zijn extra features en het apparaat is gewoon beter. Ik zou het onzin
vinden om het dan niet te kopen omdat het 8 tientjes meer kost..
Je hoeft niet te doen alsof ik iets belachelijks zeg hoor, ik heb toch gewoon een heel valide punt. Ik heb ook niemand horen zeggen dat ze die verbeterde features ook willen gaan gebruiken of om bepaalde redenen nodig hebben, dat sterkt mijn punt alleen maar
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 23:41 ]
Verwijderd
Dat zou een sterk argument kunnen zijn, maar ik heb er nog niemand over gehoordFire69 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:43:
Mij lijken die 80€ alleen al gerechtvaardigd gewoon voor de echte 1080p
Serieus, ik zou de 80€ extra met plezier betalen enkel om in echte 1080p te kunnen filmen ipv die 20fps-crap dat op de 500d zit.
Verwijderd
Jij zegt het wel, maar ik hoor hier verder niemand zeggen dat hij de 550D koopt omdat hij van plan is in 1080p te gaan filmen.Fire69 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:53:
Hoezo? ik zeg het toch net?
Serieus, ik zou de 80€ extra met plezier betalen enkel om in echte 1080p te kunnen filmen ipv die 20fps-crap dat op de 500d zit.
Ik zie alleen maar mensen die de 550D kopen omdat hij nou eenmaal nieuwer en beter is, zonder inhoudelijke argumenten. Nieuwer en beter is quatsch als je het niet gebruikt
Ik weet dat het Tweakers is en dat omdat het kan hier een valide argument is, maar een camera kopen met features waarvan je niet kan uitleggen dat, waarom en hoe je ze gaat gebruiken is toch wel jammer van je geld.
Ik had het een paar dagen geleden al genoemd in een ander topic, en het filmen in 1080p is hier ookVerwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:20:
[...]
Jij zegt het wel, maar ik hoor hier verder niemand zeggen dat hij de 550D koopt omdat hij van plan is in 1080p te gaan filmen.
al meerdere malen aan bod geweest (een keer of vier). De 550D blijft echter een foto-camera, en filmen
in 1080p is beperkt tot korte 'clips' (4 min). Dat maakt die mogelijkheid niet minder leuk, maar toch.
Dus jij loopt ook nog in je broek van 6 jaar oud omdat hij nog niet "op" is, en je rijdt een oudIk zie alleen maar mensen die de 550D kopen omdat hij nou eenmaal nieuwer en beter is, zonder inhoudelijke argumenten. Nieuwer en beter is quatsch als je het niet gebruikt
basismodel lada omdat een nieuwe zo'n onzin is omdat je die opties toch niet gebruikt?
Jeez man, meen je dat nou echt? Kan je het echt niet hebben dat mensen lekker iets voor zichzelfIk weet dat het Tweakers is en dat omdat het kan hier een valide argument is, maar een camera kopen met features waarvan je niet kan uitleggen dat, waarom en hoe je ze gaat gebruiken is toch wel jammer van je geld.
kopen en geen verantwoording daarvoor bij jou moeten afleggen? Daar lijkt het immers wel op.
Daarnaast, als je je zo druk maakt om 8 tientjes heb je toch echt iets verkeerd gedaan in je leven.
Ga je nou in elk product-topic vragen waarom mensen dat nieuwe
model kopen als de ouwe maar een paar functies minder heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door Sinner op 28-02-2010 01:00 ]
Verwijderd
En daar komen de typische Tweakersoverdrijvingen om de hoekOpa_vertelt schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:58:
Dus jij loopt ook nog in je broek van 6 jaar oud omdat hij nog niet "op" is, en je rijdt een oud
basismodel lada omdat een nieuwe zo'n onzin is omdat je die opties toch niet gebruikt?

Ik vraag mensen helemaal niet om verantwoording af te leggen, ik snap het gewoon niet en hoopte dat mensen mij het uit kunnen leggen. Ik zie het misschien verkeerd als er zoveel mensen toch gewoon zoveel geld voor zo weinig extra neerleggen.Opa_vertelt schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:58:
Jeez man, meen je dat nou echt? Kan je het echt niet hebben dat mensen lekker iets voor zichzelf
kopen en geen verantwoording daarvoor bij jou moeten afleggen? Daar lijkt het immers wel op.
Daarnaast, als je je zo druk maakt om 8 tientjes heb je toch echt iets verkeerd gedaan in je leven.
Ga je nou in elk product-topic vragen waarom mensen dat nieuwe
model kopen als de ouwe maar een paar functies minder heeft?
Maargoed, blijkbaar voel je je gelijk aangevallen als iemand vraagt om de redenen achter je beslissing. Over het algemeen zijn mensen hier goed geïnformeerd en maken op die basis geïnformeerde beslissingen. Ik was geïnteresseerd naar de redenen van de mensen hier, maar blijkbaar mag dat niet. Als iemand gewoon zegt dat hij het geil vindt om het nieuwste te hebben of omdat hij graag foto's van snel bewegende objecten maakt en daarom een snelle autofocus nodig heeft (ik noem maar wat) vind ik het prima.
80 euro is voor een student als ik best een hoop. Geen wereldbedrag, maar wel een substantieel deel van het bedrag dat ik maandelijks aan leuke dingen kan besteden. Dan nog ben ik graag kosteneffectief bezig en geef ik dus liever geen geld uit voor zaken die ik toch niet gebruik
Ik zit er ook over te denken om een D90 te kopen terwijl ik voor veel minder geld ook een spiegelreflex kan kopen, maar ik heb wel specifieke argumenten waarom dat de moeite waard is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 01:11 ]
Dan moet je het topic nog eens doorlezen want ik ga die 550D toch echt kopen voor z'n 1080p 25/60fps video-mode. Ideaal als B-roll camera. Een heerlijk klein cameraatje voor wat extra beeldmateriaal. Camera kost (voor de video features) relatief gezien geen drol. 7D is bijna twee keer zo duur en de 5Dmk2 heb ik al (en is nog duurder).Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:20:
[...]
Jij zegt het wel, maar ik hoor hier verder niemand zeggen dat hij de 550D koopt omdat hij van plan is in 1080p te gaan filmen.
Je moet eens Googlen.... kijk maar eens hoeveel mensen de 550D gaan kopen ALLEEN al voor de video. Dat hij daarnaast ook nog foto's kan maken is mooi meegenomen
[ Voor 15% gewijzigd door GerardHenninger op 28-02-2010 01:28 ]
Als jij specifieke argumenten nodig hebt om wat leuks voor jezelf te kopen is dat fijn voor je, ik heb dat complex gelukkig niet. Ik heb mijn 550D set gekocht omdat ik de 1k ervoor had, net zo goed als dat ik eenVerwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:09:
Ik zit er ook over te denken om een D90 te kopen terwijl ik voor veel minder geld ook een spiegelreflex kan kopen, maar ik heb wel specifieke argumenten waarom dat de moeite waard is.
(ik noem maar iets geks) 1D mark IV gekocht zou hebben als ik 5k gehad zou hebben. Zonder argumenten.
In ieder geval wens ik je ontzettend veel beargumenteerd plezier met je toekomstige Nikon D90.

Als video je echter geen bal interesseert (en ja, die mensen zijn er) dan blijft het een xxxD camera met bijbehorende ergonomie die net uit is en dus nog de hoofdprijs moet opbrengenGerardHenninger schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:25:
[...]
Je moet eens Googlen.... kijk maar eens hoeveel mensen de 550D gaan kopen ALLEEN al voor de video. Dat hij daarnaast ook nog foto's kan maken is mooi meegenomen
uh.... Ja, maar wat wil je hiermee zeggen?Wijnands schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:29:
[...]
Als video je echter geen bal interesseert (en ja, die mensen zijn er) dan blijft het een xxxD camera met bijbehorende ergonomie die net uit is en dus nog de hoofdprijs moet opbrengen
Ik geef alleen aan waarom er wel mensen kunnen zijn die een duurdere 550D kunnen verkiezen boven een 500D
ja leuk, maar dan ga je selectief vergelijken. We hebben het niet over een standaard fotocamera, maar over een DSLR die ook kan filmen. Ik denk dat iedereen inmiddels wel weet wat voor evolutie die video-mode van Canon heeft veroorzaakt.Wijnands schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:17:
Dat 'ie puur als fotocamera nog niet zo interessant is omdat de prijs/kwaliteit nog zoek is. Nieuwe camera's hebben een paar maanden nodig om te zakken en dus een betere prijs/kwaliteit te krijgen.
Je moet alle features vergelijken, niet maar een paar
Je haalt m'n quotes uit z'n context... zie wie ik quote en waaromWijnands schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:56:
Waarom? Lang niet iedereen wil filmen.
Maar... ik begin me nu weer te herinneren met wie ik te maken heb, een van die mensen die vastberaden is het met me oneens te zijn en me verkeerd te begrijpen.
Dus, nog een keer en dan schei ik er mee uit. Op dit moment is de 550d lang zo aantrekkelijk niet als de 500D als je filmen niet belangrijk vind. De 550d is nieuw en dus nog duur. De 500d heeft een betere prijs/kwaliteitverhouding
Vind je filmen wel belangrijk dan is de 550D wel heel interessant
Verwijderd
Dat is dus precies wat ik bedoelde. Omdat ik niemand specifiek hoorde zeggen dat hij de 550D liever kocht omdat hij van plan was er mee te gaan filmen, vroeg ik mij af of ik misschien andere kritische functies of mogelijkheden over het hoofd gezien had. Gezien de reacties blijkbaar niet.Wijnands schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:29:
Als video je echter geen bal interesseert (en ja, die mensen zijn er) dan blijft het een xxxD camera met bijbehorende ergonomie die net uit is en dus nog de hoofdprijs moet opbrengen
Gelukkig zijn er mensen als jij die voor mensen als ik de prijs omlaag drijven. De hoofdprijs betalen, zonder argumentenOpa_vertelt schreef op zondag 28 februari 2010 @ 02:12:
Als jij specifieke argumenten nodig hebt om wat leuks voor jezelf te kopen is dat fijn voor je, ik heb dat complex gelukkig niet. Ik heb mijn 550D set gekocht omdat ik de 1k ervoor had, net zo goed als dat ik een
(ik noem maar iets geks) 1D mark IV gekocht zou hebben als ik 5k gehad zou hebben. Zonder argumenten.
Maar als je niet wilt filmen kan je imo nog beter de 450D kopen, nog meer prijs/kwaliteit garantieWijnands schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:25:
Ik quote helemaal niemand en zeker jou niet uit context.
Maar... ik begin me nu weer te herinneren met wie ik te maken heb, een van die mensen die vastberaden is het met me oneens te zijn en me verkeerd te begrijpen.
Dus, nog een keer en dan schei ik er mee uit. Op dit moment is de 550d lang zo aantrekkelijk niet als de 500D als je filmen niet belangrijk vind. De 550d is nieuw en dus nog duur. De 500d heeft een betere prijs/kwaliteitverhouding
Vind je filmen wel belangrijk dan is de 550D wel heel interessant
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
..ach, trek het je niet aan.Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:08:
Gelukkig zijn er mensen als jij die voor mensen als ik de prijs omlaag drijven. De hoofdprijs betalen, zonder argumenten
Er zullen altijd mensen willen zijn die voorop lopen,
en mensen welke er een beetje achteraan hobbelen.
Zullen we het weer gaan hebben over de 550D?
Verder ook een hoop te lezen over een praktische limiet bij het opnemen, wat door belasting en/of bestandssysteembeperkingen komt (FAT32). Schijnt op te lossen zijn door gewoon te stoppen met filmen en gelijk weer opnieuw op te nemen (lees: eerste opnamebestand wordt afgesloten en nieuwe bestand wordt aangemaakt)?
Doet me denken aan mijn eerste aankoop (10D), ergens in 2003, populair en bijna nergens te krijgen. Hopelijk is dat met de 550D niet het geval. Ben ook benieuwd wanneer ik hem binnen krijg.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Uit de reviews las ik dat de Canon EOS 500d beter was dan de d5000 van Nikon.
Heb besloten dan gelijk maar voor de Canon EOS 550D te gaan.
Echter is het nu afwachten tot hij uitgeleverd gaat worden
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Dat is toch geen oplossing?Tjeerd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:10:
[...]
Verder ook een hoop te lezen over een praktische limiet bij het opnemen, wat door belasting en/of bestandssysteembeperkingen komt (FAT32). Schijnt op te lossen zijn door gewoon te stoppen met filmen en gelijk weer opnieuw op te nemen (lees: eerste opnamebestand wordt afgesloten en nieuwe bestand wordt aangemaakt)?
[...]
Nee, maar zoals ik het nu het en der lees is het wel de enige manier om lange(re) opnames te maken. Het liefst zie ik natuurlijk ook gewoon dat je in een keer onbeperkt kunt opnemen.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Daar konden mensen ook hele mooi films mee maken. Misschien is het zelfs wel gunstig dat je niet continu door kunt blijven filmen met deze camera
(anders krijg je van die mensen die bij de geboorte van jonge hondjes de videocamera op een statief zetten en het ding gewoon 3 uur laten lopen. Nou is dat niet zo erg, maar vervolgens knippen ze er niets in en willen ze je die film laten zien.....)
Hoe lang kun je met die 550 blijven filmen voordat je die workaround moet toepassen?
Het is neem ik aan de 2GB limiet voor een enkel bestand, dus dan kan je neem ik aan vrij lang filmen?
[ Voor 15% gewijzigd door mjtdevries op 01-03-2010 15:57 ]
29,59 minuten onder full hd is 4 gb dat is tevens de max.mjtdevries schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:55:
Och, hééééééééél lang geleden had je iets dat super 8 film heette, en dan kon je op een film zo'n 3 minuten opnemen, voordat het filmpje op was.
Daar konden mensen ook hele mooi films mee maken. Misschien is het zelfs wel gunstig dat je niet continu door kunt blijven filmen met deze camera
(anders krijg je van die mensen die bij de geboorte van jonge hondjes de videocamera op een statief zetten en het ding gewoon 3 uur laten lopen. Nou is dat niet zo erg, maar vervolgens knippen ze er niets in en willen ze je die film laten zien.....)
Hoe lang kun je met die 550 blijven filmen voordat je die workaround moet toepassen?
Het is neem ik aan de 2GB limiet voor een enkel bestand, dus dan kan je neem ik aan vrij lang filmen?
zodra de 4 gb bereikt zijn stopt hij met filmen
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
zeker weten?Dutchzilla schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:07:
[...]
29,59 minuten onder full hd is 4 gb dat is tevens de max.
zodra de 4 gb bereikt zijn stopt hij met filmen
Want bij de 5d2 is dat geheel niet zo, en beide cams doen full-hd volgens mij. De 5d2 haalt tussen de 10-15 minuten met fullhd, dan is de 4gb gehaald. Op 640x480 filmen is 29:59 de bottleneck.
1920 x 1080 (1080P, 16:9) @ 30/25/24 fps
1280 x 720 (720P, 16:9) @ 60/50 fps
640 x 480 (4:3) @ 60/50 fps
Opnames in 1080P kunnen tot 4GB, wat je na ca. 12 minuten bereikt.
Je moet wel wat hebben om te kunnen knippen natuurlijk. Ik kan mij herinnerren dat mijn oom voor een reclame-filmpje van 3min 1.5 uur aan materiaal had.Wijnands schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:03:
Zal wellicht aan mij liggen maar als ik, bijv op youtube, kijk naar de echt geslaagde filmpjes die met een dslr gemaakt zijn zit er hoogst zelden meer dan 20 seconden aan een stuk in. Ik vraag me dus af hoezeer een probleem dit is
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Juist, dat is wat ik probeer te zeggen. Wat ik me herinner van mijn DV experimenten aan het begin van deze eeuw zijn lange takes nog wel 's leuk bij kleine kinderen maar zelfs dan is 5 minuten aan een stuk al een hele zit voor iedereen behalve de meest vertederde (groot)ouders.MartijnGizmo schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:19:
Ja, maar die 1,5 uur had ie vast niet in 1 shot gefilmd.
Verwijderd
Het lijkt een beperking, maar knappe jongen als je daar in de praktijk last van gaat hebben.
Edit: @ psybdinges dus
Ik kan me er ook 1 bedenken; il bueno il bruto il cattivoVerwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:22:
Dan nog is een onafgebroken shot van meer dan 12 minuten vrijwel ongehoord. Dat komt eigenlijk alleen voor in films die daar bewust voor gekozen hebben (ik kan me er één herinneren) en daarbij is het dan meer een gimmick dan echt noodzakelijk. Een andere mogelijkheid die ik me kan voorstellen is de bovengenoemde Truus die leuk filmpjes gaat maken van de katjes, maar dat kan toch geen nadeel genoemd worden
Het lijkt een beperking, maar knappe jongen als je daar in de praktijk last van gaat hebben.
Edit: @ psybdinges dus
Verwijderd
Ik meen me ook één film te herinneren die uit één onafgebroken shot bestaat, maar ik zou zo snel even niet meer weten welke dat is.BobF. schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:30:
Ik kan me er ook 1 bedenken; il bueno il bruto il cattivo
Nu weer terug naar de 550D
Lijkt mij ook geen enkel probleem, 12 minuten per shot is imho ruim voldoende voor normaal gebruik.Wijnands schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:03:
Zal wellicht aan mij liggen maar als ik, bijv op youtube, kijk naar de echt geslaagde filmpjes die met een dslr gemaakt zijn zit er hoogst zelden meer dan 20 seconden aan een stuk in. Ik vraag me dus af hoezeer een probleem dit is
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?f=39&t=11063MartijnGizmo schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:34:
Dat heb je dan niet zo goed begrepen, althans, het is mij nog niet overkomen, terwijl ik tot nog toe beduidend meer video dan foto gemaakt heb met m'n 7D.
En MartijnGizmo volgens mij ook nog niet met de 7D. Dat zou dan een probleem zijn van de 550d.
Verwijderd
Canon Eos 550D en EF-S 18-55 IS
(http://www.wehkamp.nl/bee...bwLCjC7wEwybwLCjC7wEwybwL)
Is dit een leuke combi? Maar is het echt waar dat hij maar max 4gb aan kan? Is best lastig met filmen, moet je veel SD kaartjes hebben! Welke SD kaarten zijn het best geschikt voor deze camera?
Verwijderd
Bedankt
Trouwens, het is 4GB of 30min. Als je dus in 720p filmt, zal je eerder aan de 30min dan aan de 4GB zitten.
[ Voor 48% gewijzigd door Fire69 op 01-03-2010 23:06 ]
Verwijderd
Zijn mooie kaartjes, hier nog wat lees voer, weet alleen niet of het allemaal op gaat voor deze camera:
SDXC camera geheugen
"SDXC is een grote capaciteit kaart die meer dan 4.000 foto's kan opslaan, in het RAW formaat waar veel professionele fotografen mee werken en 17.000 in de 'fijn' modus die de meeste consumenten gebruiken. Deze capaciteit, gecombineerd met het exFAT bestandsysteem, verhoogt de opnametijd van films en verlaagt de starttijd voor verbeterde fotografeermogelijkheden," zegt Shigeto Kanda, general manager van Canon. "Doordat de interface snelheid is verbeterd, worden ook de snelheden van het continu fotograferen en hoge resolutie video opname verhoogd. De SDXC kaart is uitermate geschikt voor kleine gebruiksvriendelijke camera's waardoor de consument in staat is het volledige potentieel uit onze camera’s te halen."
Sandisk Ultra SDXC 64 Gb +/- €279.99 Kassa !! (64Gb is de instap grote ook trouwens)
Jeetje
Wat zijn de betaalbare alternatieven, qua snelheid en capaciteit?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 23:52 ]
Verwijderd
zo duur zijn ze niet
[ Voor 19% gewijzigd door Nomad op 02-03-2010 00:36 ]
Verwijderd
Is SD al snel genoeg, dacht dat je er van die snelle kaartjes in moest doen namelijkNomad schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:36:
joh, koop 1x 16gb kaartje en je komt echt een heel eind volgens mij. Om mij 2x een 16gb kaartje.
zo duur zijn ze niet
Zoek op hoe snel de 550D weg kan schrijven, kijk tevens hoe groot de buffer is, bekijk hoe snel een kaartje aan kan, en bepaal zelf ?Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:51:
[...]
Is SD al snel genoeg, dacht dat je er van die snelle kaartjes in moest doen namelijk
Je hebt SDHC kaartjes tot 30MB uit m'n hoofd gezegt, dat zijn SDHC Extreme III kaartjes van sandisk.
Van andere merken weet ik het niet
Overigens over de grootte; 16GB SDHC is het grootste op het moment, maar 32GB SDHC is door Sandisk vorige week, geloof ik ergens, aangekondigd
"Canon specifies SDHC Class 6 cards or better as a requirement for continuous movie / video capture."Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:51:
[...]
Is SD al snel genoeg, dacht dat je er van die snelle kaartjes in moest doen namelijk
Voor nog geen 70 euro heb je al een SDHC 32GB class-6 kaartje.
http://www.redcoon.nl/ind..._Serie_32GB_%28class6%29/
Ik heb zelf ook de Transcend welke jij laat zien. Echter probeer ik eerst de camera
even fatsoenlijk uit, en zie dan wel of ik er een 2e (misschien wel een 32GB) bijkoop.
Verwijderd
Alleen wanneer ik dan zojuist jullie link bekijk dan zie ik kaartjes van 16 gig voor die prijs

gekozen is gewoon duur.Als je perse die kaart wil is hij hier al meer dan 30% goedkoper.
(en waarschijnlijk is deze ook nog wel goedkoper te vinden als je een beetje zoekt)
[ Voor 29% gewijzigd door Sinner op 02-03-2010 11:32 ]