Nee maar daarvoor hebben we jouwe mods toch Brad?Brad Pitt schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:43:
Was dat maar waar, dat er een click-click-klaar Rom was. Zo werkt dat natuurlijk niet
Off topic: businka19, 't is geen sedan, maar een hatchback
Waarom moet ik nou bij de telefoon instellingen de brightness instellen en bij de instellingen van de webbrowser ook nog de brightness apart instellen, echt onhandig... Is er misschien een oplossing?
Sinds deze week heb ik ooken galaxy s2, toen ik wilde updaten bleek ik helaas de G versie gekregen te hebben... erg balen! Is er enig zicht op eenics update voor de gt9100g?
Als je de GT-9100 hebt gekocht en de GT-9100G gekregen dan zou ik hem gewoon terugsturen. De G verie heeft een andere processor die minder lijkt te presteren (of je het in real-world gebruik merkt weet ik niet). Dit zorgt wel voor comptabiliteits problemen met custom-roms en allerlei applicaties.Amens schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:56:
Sinds deze week heb ik ooken galaxy s2, toen ik wilde updaten bleek ik helaas de G versie gekregen te hebben... erg balen! Is er enig zicht op eenics update voor de gt9100g?
http://10division.com/sam...ide-all-you-need-to-know/
Goed, heb ff rondgekeken en een aantal dingen vallen me op:
-De Helvetica font ziet er zwaar gemutileerd uit.
-Screecaps nemen gaat veel moeilijker(Vol. down, +power)
-TOUCHWIZ
-Thumbnails als ik de home knop vasthoud, die weg te swipen zijn.
-Lock screen heeft hele vage puntjes ipv de duidelijke bolletjes van voorheen.
-Contact details zijn op het lock screen te tonen.
Verder merk ik niet heel veel verbetering ofzo.
Het ziet er marginaal beter uit.
Ik ga testen of de wifi/SDcard bug er inmiddels uit is.
http://i.imgur.com/7lc2O.png
-TOUCHWIZ
It's always DNS...
Verwijderd
Nou voor onze mensen die hotfile TRAAG vinden, ik ook hoor.
Nieuwsgroep zoeken op: I9100XENLP3.part
download je eigen max snelheid
Gigabit japan, met dank aan bmbm van xda forum. Soms snel soms wat trager, afhankelijk van routing he.
http://staff.zsh.jp/I9100XWLP7_I9100XENLP3_XEN.zip
//
Mensen die nog steeds odin info willen:
YouTube: How to install firmware on Samsung Galaxy S2 with Odin?
Video met uitleg waar iemand het uitvoerd.
Nieuwsgroep zoeken op: I9100XENLP3.part
download je eigen max snelheid
Gigabit japan, met dank aan bmbm van xda forum. Soms snel soms wat trager, afhankelijk van routing he.
http://staff.zsh.jp/I9100XWLP7_I9100XENLP3_XEN.zip
//
Mensen die nog steeds odin info willen:
YouTube: How to install firmware on Samsung Galaxy S2 with Odin?
Video met uitleg waar iemand het uitvoerd.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 20:47 ]
- Screencap is eingelijk best wel makkelijk geworden. Je moet de Vol. down + Power tegelijkertijd indrukken.ShadyNetworker schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:12:
Goed, heb ff rondgekeken en een aantal dingen vallen me op:
-TOUCHWIZ
- Voordeel van ICS is dat je nu gewoon een andere launcher kunt gebruiken die net zo smooth is als TW, Nova of Apex bijv.
- Patern lock is imho een stuk lelijker geworden inderdaad.
- Custom tekst op lockscreen is wel handig voor ICE gegevens.
Nu al ruim een week geen reboot gehad welke ik wel in 2.3.6 had. Probleem lijkt bij mij dus vooralsnog opgelost.
Ik vind pattern unlock juist veel beter eruit zien.
Het is nu wachten op rom's die Aroma ondersteunen. Dan wordt het pas echt klik klik klaar.
Het is nu wachten op rom's die Aroma ondersteunen. Dan wordt het pas echt klik klik klaar.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Yup. Me. Why?n00bs schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:27:
Zijn er mensen die de stock LP7 Rom draaien, maar Syah kernel hebben draaien?
Ben 'nieuw' op het gebied van custom ROM's, rooten en dergelijke. Altijd stock gedraaid, maar heb mijn SGS2 nu bijna een jaar en dacht bij de ICS-uitrol: laat ik het ook eens proberen...
Tijdje CM9 nightly build gedraaid maar weer vanaf gestapt omdat deze nog niet 'af' was (duh...).
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ben blij met de update..Ziet er allemaal net wat gelikter uit
Heb KPN btw.. gewoon officieel via KIES geupdate..
Heb een week geleden via kies de update naar ICS gedaan.
Ziet er idd allemaal wat strakker uit, merk alleen dat m'n batterij een stuk minder lang mee gaat (haalde onder GB makkelijk 3 dagen met normaal gebruik), hangt nu elke dag aan de lader.
Vooral eerste dagen gemerkt dat sommige dingen minder soepel gingen, scrollen ging wat "hakkerig" en moest vaak meerdere malen op icoon tikken voordat app opstartte.
Lijkt nu allemaal al beter te reageren.
Conclusie is vooralsnog dat ICS zeker een verbetering is tov GB, met de uitzondering van de batterijduur.
Ziet er idd allemaal wat strakker uit, merk alleen dat m'n batterij een stuk minder lang mee gaat (haalde onder GB makkelijk 3 dagen met normaal gebruik), hangt nu elke dag aan de lader.
Vooral eerste dagen gemerkt dat sommige dingen minder soepel gingen, scrollen ging wat "hakkerig" en moest vaak meerdere malen op icoon tikken voordat app opstartte.
Conclusie is vooralsnog dat ICS zeker een verbetering is tov GB, met de uitzondering van de batterijduur.
Nou ben benieuwd hoe de nieuwere kernel 3.1 draait met de stock samsung rom of dat nog wat aan accu en performance oplevertTachyon schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:06:
[...]
Yup. Me. Why?
Ben 'nieuw' op het gebied van custom ROM's, rooten en dergelijke. Altijd stock gedraaid, maar heb mijn SGS2 nu bijna een jaar en dacht bij de ICS-uitrol: laat ik het ook eens proberen...
Tijdje CM9 nightly build gedraaid maar weer vanaf gestapt omdat deze nog niet 'af' was (duh...).
ik zag bij youmobile dat bij de nl update aangevuld is met 'vf', klinkt als vodafone, maar eronder staan vodafone en tmobile nog op pending...
iemand?
iemand?
Verwijderd
Het lijkt mij dat die site slecht bijgewerkt wordt, erop vertrouwen kun je iig niet.Drukkert schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 08:15:
ik zag bij youmobile dat bij de nl update aangevuld is met 'vf', klinkt als vodafone, maar eronder staan vodafone en tmobile nog op pending...
iemand?
Verwijderd
Goedemorgen, ik krijg zojuist de langverwachte upgrade naar ICS binnen op m'n Vodafone Galaxy II via KIES.
Was in zo'n kleine 10 minuten gebeurd, krijg nu berichtjes van Vodafone voor nieuwe instellingen voor internet en MMS, en update voor apps, ga dat nu eerst maar eens even doen, de krant moet maar even wachten, en m'n koffie wordt koud.
Was in zo'n kleine 10 minuten gebeurd, krijg nu berichtjes van Vodafone voor nieuwe instellingen voor internet en MMS, en update voor apps, ga dat nu eerst maar eens even doen, de krant moet maar even wachten, en m'n koffie wordt koud.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 09:11 . Reden: Kleine toevoeging ]
Mijn vriendin heeft gister de update binnen gekregen via de telefoon, alleen deze heeft ze op nee gedrukt. (dacht dat het reclame oid was).
Nu druk ik steeds bij; Instelling; over telefoon; systeemupdate
Alleen geeft hij aan dat er geen update is.
Kan iemand mij helpen om dit alsnog via de telefoon voor elkaar te krijgen (Aangezien ik/mijn computer/haar telefoon geen goede relatie hebben met Samsung kies hahah
)
Kan iemand mij helpen om dit alsnog via de telefoon voor elkaar te krijgen (Aangezien ik/mijn computer/haar telefoon geen goede relatie hebben met Samsung kies hahah
PSN ID = steppa87
ICS van je Provider of gewoon de NL versie downloaden via SamMobilesteppa87 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:12:
Mijn vriendin heeft gister de update binnen gekregen via de telefoon, alleen deze heeft ze op nee gedrukt. (dacht dat het reclame oid was).
Kan iemand mij helpen om dit alsnog via de telefoon voor elkaar te krijgen (Aangezien ik/mijn computer/haar telefoon geen goede relatie hebben met Samsung kies hahah)
vervolgens via Odin updaten, dit is een oplossing
Wil je dit niet, zou je moeten wachten tot OTA update weer werkt via de tel van je vriendin....
Na 12 uur als nog via software updat instellingen in de lucht gekomen !:)
PSN ID = steppa87
Installeer Better Battery Stats en als je je telefoon hebt geroot kun je system apps freezen (ff lijstje opzoeken welke je kunt freezen en welke niet) en met Autostarts bepalen welke apps mogen starten bij welke gebeurtenis. Ik zag met ES Task Explorer bijvoorbeeld dat er om de haverklap FM radio werd gestart. Dit was ook 't geval bij gingerbread, Joost mag weten waarom. Ook werd om 't minste of geringste youtube of social media, music hub etc gestart. Apps waar ik helemaal niets mee heb en nooit gebruik.svanb schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:39:
Heb een week geleden via kies de update naar ICS gedaan.
Nadat ik al deze stappen had genomen ging mn batterij een stuk langer mee. Overigens is er ook een beruchte die je kunt zien in BBS, namelijk de Audio_out. Die voorkomt dat je telefoon gaat slapen en vreet batterij. Als je de vinkjes bij systeemgeluiden uitzet ben je daar vanaf.
[ Voor 5% gewijzigd door SamPatterson op 21-04-2012 10:37 ]
Ik heb ICS Vodafone. Loopt prima enkel exchange account laat geen onderliggende mappen van het postvak in zien. Deed GB wel. Hebben jullie tips suggesties evt. voor een andere app?
Hier na een full wipe + i9100xwlp7_i9100xenlp3_xen ook een QWERTZ keyboard. Overigens op een KPN branded I9100. Volgens iemand op XDA moeten we de duitse rom hebben voor een QWERTY keyboard.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:20:
[...]
Een aantal hebben dan problemen (waaronder ikzelf) met een QWERTZ toetsenbord wat niet zonder ingrepen te verhelpen is.
Hi guy, thanks for replyinglike I said in my previous post, the XWLP7 XEN (Netherlands) and SER (Russia) ROM are in fact the German ROMS and (i kid you not) the DBT (Germany) ROM is the one with a normal international keyboard.
So, forget the CSC code, those XEN and SER roms are not Netherlands and Russian roms, you'll need the German one.
Leaping Lab Rats!
Verwijderd
Daar geloof ik niets van, een vriend van mij heeft de XEN versie en gewoon een QWERTY keyboard zoals de meesten.d3vlin schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:44:
[...]
Hier na een full wipe + i9100xwlp7_i9100xenlp3_xen ook een QWERTZ keyboard. Overigens op een KPN branded I9100. Volgens iemand op XDA moeten we de duitse rom hebben voor een QWERTY keyboard.![]()
[...]
Trouwens, als dat waar zou zijn, zou iedereen met een XEN versie een QWERTZ keyboard hebben en dat geloof je toch zelf niet....
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 13:07 ]
Ben ik nou serieus de enige die last heeft van het onderstaand probleem?
Hoe kan ik ICS via de officiele wijze opnieuw installeren zonder dat al mijn apps weg zijn?
Andere problemen waar ik tegenop ben gelopen zijn dat de 'balletjes' (dins) om van pagina naar pagina te gaan voor het eerste balletje en laatste balletje super ongevoelig is. Ik beland ALTIJD op pagina 2 of 9. Nooit op pagina 1 of 10 wat ik dus wil. Bij vorige Android versie geen problemen mee.
Qua batterij vind ik het geheel niet veel langer meegaan. Hij geeft aan het meeste te verbruiken aan het scherm terwijl deze op automatische stand ingesteld staat. Wil natuurlijk nog wel iets op me scherm kunnen zien.
Hoe kan ik ICS via de officiele wijze opnieuw installeren zonder dat al mijn apps weg zijn?
Andere problemen waar ik tegenop ben gelopen zijn dat de 'balletjes' (dins) om van pagina naar pagina te gaan voor het eerste balletje en laatste balletje super ongevoelig is. Ik beland ALTIJD op pagina 2 of 9. Nooit op pagina 1 of 10 wat ik dus wil. Bij vorige Android versie geen problemen mee.

Qua batterij vind ik het geheel niet veel langer meegaan. Hij geeft aan het meeste te verbruiken aan het scherm terwijl deze op automatische stand ingesteld staat. Wil natuurlijk nog wel iets op me scherm kunnen zien.
FundeMentaL schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:59:
Ik heb net ICS geinstalleerd via OTA, zit op Vodafone met mijn Galaxy S2.
Op één of andere manier krijg ik die toets tonen, of systeem geluiden die je continue hoort met het scrollen door pagina's e.d. niet uit.
Heb in de geluidsinstellingen alles uitgevinkt maar toch blijf ik de tonen horen.
Ook na een reboot.
Iemand hier ervaring mee? Hoe krijg ik het in Godsnaam uit.. het is zo irritant.
Wat is het eigenlijk het voordeel van freezen of het verschil vergeleken met de standaard disable optie van apps?SamPatterson schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:35:
[...]
Installeer Better Battery Stats en als je je telefoon hebt geroot kun je system apps freezen (ff lijstje opzoeken welke je kunt freezen en welke niet) en met Autostarts bepalen welke apps mogen starten bij welke gebeurtenis.
Sommige apps (bloatware) kon ik niet disablen (knopje was grijs), dus die moest ik freezen met Titanium Backup Pro. Wat het verschil is zou ik je niet kunnen vertellen.
Hoe root is deze?
I9100BULPC 4.0.3 2012 April I9100VDFLP6 Netherlands (Vodafone)
Heb daar die root .zip voor nodig. Waar vind ik deze?
Dan kan ik hem gaan reinstallen. Hopelijk zijn mijn problemen met ICS dan verleden tijd.
I9100BULPC 4.0.3 2012 April I9100VDFLP6 Netherlands (Vodafone)
Heb daar die root .zip voor nodig. Waar vind ik deze?
Dan kan ik hem gaan reinstallen. Hopelijk zijn mijn problemen met ICS dan verleden tijd.
Na de update naar 4.0.3 krijg ik een update melding als ik onder "Account sync" op "Samsung account" klik.
De vraag om nieuwe software te downloaden en oude data te wissen komt naar voren.
Weet iemand wat dit precies inhoudt?
Volgens mij kon ik voorheen nooit mn Samsung account syncen, al stond die wel in het overzicht...
De vraag om nieuwe software te downloaden en oude data te wissen komt naar voren.
Volgens mij kon ik voorheen nooit mn Samsung account syncen, al stond die wel in het overzicht...
It's always DNS...
Dat er een nieuwe versie is van de Samsung Account Sync app. Hij zegt overigens dat userdata bij de update daarvan bewaard blijft ipv gewist wordt. Syncen is wel een groot woord mbt het samsung account; het gaat niet om calenders of contacten, volgens mij gaat het hooguit om de geinstalleerde apps.ShadyNetworker schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:03:
Na de update naar 4.0.3 krijg ik een update melding als ik onder "Account sync" op "Samsung account" klik.
Leaping Lab Rats!
Lelijker zou ik het niet noemen, je ziet de lock screen wallpaper nu wel een stuk beter dan bij de oude weergave. Weergave van tekstelementen/klok ziet er wat mij betreft ook strakker uit met het nieuwe font. Ik was in het begin skeptisch over de bruikbaarheid van de kleine puntjes voor het pattern unlocken, maar het bevalt eigenlijk prima. Het lijkt er op alsof de hot zones wel gewoon de oude cirkeltjes zijn gebleven.Polster schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:20:
[...]
- Patern lock is imho een stuk lelijker geworden inderdaad.
Dat is simpelweg het beste aan de hele upgrade. Hopen dat het zo blijft!Nu al ruim een week geen reboot gehad welke ik wel in 2.3.6 had. Probleem lijkt bij mij dus vooralsnog opgelost.
[ Voor 9% gewijzigd door d3vlin op 21-04-2012 23:40 ]
Leaping Lab Rats!
Verwijderd
Gisteren gebeurde er iets vreemds met wifi, op een plek (cafe) waar ik altijd een probleemloze verbinding had met wifi, kreeg ik nu geen verbinding. Bij de eigenschappen stond dat het signaal "slecht" was en bleef maar proberen om verbinding te maken.
Een vriend van mij met hetzelfde toestel had wel verbinding en het signaal was "uitstekend".
Na een reboot van mijn toestel bleef het probleem hetzelfde, is dit een bugje in ICS, want met 2.3.6 heb ik dit nooit gehad.
Toen ik daarna thuis kwam kreeg ik wel verbinding met mijn eigen AP.
Zou het helpen als ik die haperende verbinding verwijder en opnieuw instel?
Een vriend van mij met hetzelfde toestel had wel verbinding en het signaal was "uitstekend".
Na een reboot van mijn toestel bleef het probleem hetzelfde, is dit een bugje in ICS, want met 2.3.6 heb ik dit nooit gehad.
Ja verwijderen en opnieuw instellen. Ik had zelf problemen om op mijn thuis netwerk te komen.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:42:
Gisteren gebeurde er iets vreemds met wifi, op een plek (cafe) waar ik altijd een probleemloze verbinding had met wifi, kreeg ik nu geen verbinding. Bij de eigenschappen stond dat het signaal "slecht" was en bleef maar proberen om verbinding te maken.
Netwerk verwijderd en opnieuw ingesteld en het werkte bij mij weer.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Verwijderd
Ga vanmiddag de verbinding opnieuw instellen, ik vind het wel raar dat je geen "verwijder" optie hebt maar bij de eigenschappen alleen op "vergeten" kan klikken waarna hij idd uit het lijstje verdwijnt.Megapaul schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:51:
[...]
Ja verwijderen en opnieuw instellen. Ik had zelf problemen om op mijn thuis netwerk te komen.
Netwerk verwijderd en opnieuw ingesteld en het werkte bij mij weer.
EDIT;
Inmiddels uitgevoerd en het werkte gelijk weer zoals het hoort, ben wel benieuwd of het zo blijft.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 14:47 ]
Goed ik las jouw bericht, ik denk KIES open. En tadaa, wat staat er: Geen nieuwere firmware beschikbaar.PalmsNL schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:58:
Ben blij met de update..Ziet er allemaal net wat gelikter uitHeb KPN btw.. gewoon officieel via KIES geupdate..
Kortom, zit hier met een KPN branded van mn vrouw nu al weken te wachten. Ik lees dus hier ook dat mensen de KPN update al hebben, maar ik kan m niet downen via kies. Whats up with that?
ik heb ook een kpn branded toestel, en volgens mij is de ics versie van kpn gewoon nog niet uit. sommige mensen met een kpn abo hebben inmiddels wel ics, maar hebben dan ook een unbranded toestel. het zal nog wel een paar daagjes duren.Lampuhkap schreef op zondag 22 april 2012 @ 09:14:
[...]
Goed ik las jouw bericht, ik denk KIES open. En tadaa, wat staat er: Geen nieuwere firmware beschikbaar.
Kortom, zit hier met een KPN branded van mn vrouw nu al weken te wachten. Ik lees dus hier ook dat mensen de KPN update al hebben, maar ik kan m niet downen via kies. Whats up with that?
ik heb inmiddels wel ics erop gehad (poolse versie) maar ben ook weer terug gegaan op 2.3.5 van kpn, ik was er absoluut niet tevreden over, hakerig, soms vastlopen... met 2.3.5 geen last van.
ik moet ook nog bezien of de kpn versie van ics wel vloeiend loopt. het schijnt dat ics gebruik maakt van het grafische gedeelte van de cpu en gb niet, iemand die daar wat van kan merken?
Batterijduur na ICS update door wakelocks van "Exchange services" fors verminderd (< 8u in standby modus) + warmteproductie. Bij email instellingen mijn webmail account verwijderd > probleem opgelost. Nu even kijken wat de beste instellingen zijn om de batterijduur te behouden maar ook email te kunnen blijven lezen...
Verwijderd
Yep, nu aan het updaten via ota Vodafone, benieuwd hoe alles gaat lopen !!!
in ieder geval geen gerommel via kies,,,
in ieder geval geen gerommel via kies,,,
Ik heb de nieuwste versie van Kies, maar krijg die update maar niet binnen. Denk dat het door de firmware komt lijkt wel of studentmobiel me een buitenlands toestel heeft geleverd
Dit is mijn firmware PDA:KI4 PHONE:KI1 csc:KI2 TPH En draai nu nog Android 2.3.4
Hoe kan ik dit het beste oplossen, misschien update zonder kies? Lees wel eens iets over flashen of rooten, maar geen idee hoe dat werkt.
Dit is mijn firmware PDA:KI4 PHONE:KI1 csc:KI2 TPH En draai nu nog Android 2.3.4
Hoe kan ik dit het beste oplossen, misschien update zonder kies? Lees wel eens iets over flashen of rooten, maar geen idee hoe dat werkt.
Always Look On The Bright Side Of Life!
Ik ben helemaal klaar met ics. Te veel problemen en dingen die niet lekker werken. Kan iemand mij een goede link geven naar een tut om mijn toestel te rooten, full swipe uit te voeren en een custum gingerbread te installeren? Non branded. Een korte maar duidelijk uitleg in jip en janneke mag ook.Ik heb geen zin om 118 paginas door te struinen, heb het echt helemaal gehad. Wil hier zo snel mogelijk van af. Word er helemaal iebelig van.
Na twee dagen kom ik er op uit dat de accuduur vrijwel gelijk is, ik heb meer met de telefoon gedaan dus helemaal 100% zeker kan ik niet zijn. Wat mij wel opviel is het volgende: ik heb de telefoon herstart (om het geheugenkaartje terug te plaatsen) en de herstart zelf kostte me zo'n 10% accu. Ik heb geen idee of dit normaal is, maar ik herstart de telefoon eigenlijk nooit dus echt een probleem is het niet.uniquorn schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:39:
nu ook ICS geinstalleerd OTA, niet veel verschillen tot nu toe (was ook niet de verwachting) het uiterlijk is net iets anders, en de telefoon lijkt iets beter te reageren. hij hangt nu aan de lader, zal eens kijken wat mijn ervaringen zijn wat accuduur betreft.
It's just a donkey
Lees de eerste posts van onderstaande topics:micla schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:48:
Ik ben helemaal klaar met ics. Te veel problemen en dingen die niet lekker werken. Kan iemand mij een goede link geven naar een tut om mijn toestel te rooten, full swipe uit te voeren en een custum gingerbread te installeren? Non branded. Een korte maar duidelijk uitleg in jip en janneke mag ook.Ik heb geen zin om 118 paginas door te struinen, heb het echt helemaal gehad. Wil hier zo snel mogelijk van af. Word er helemaal iebelig van.
Rooten- Chainfire
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
Offical firmware flashen - Intratech
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278
Duidelijker gaat het niet worden. Als je toch gaat wipen geef ICS dan nog een kans. Installeer de rooted kernel van chainfire. Ga daarna naar CWM recovery. Wipe cache en Dalvik cache en daarna een volledige reset. Ik heb deze werkwijze gehanteerd en heb geen enkele probleem met ICS.
TPH schijnt Portugal te zijnJohannn schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:44:
Ik heb de nieuwste versie van Kies, maar krijg die update maar niet binnen. Denk dat het door de firmware komt lijkt wel of studentmobiel me een buitenlands toestel heeft geleverd![]()
Gewoon een beetje door deze thread heen lezen, en dan kom je genoeg te weten over het flashen van een custom of officiele NL ROM (XEN) via Odin
Bedankt voor je linkjes, maar daar krijg ik al hoofdpijn van als ik er naar kijk. In ben niet echt handig met mobiele apparaten en dan ook nog in het engelsLees de eerste posts van onderstaande topics:
Rooten- Chainfire
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
Offical firmware flashen - Intratech
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278
Duidelijker gaat het niet worden. Als je toch gaat wipen geef ICS dan nog een kans. Installeer de rooted kernel van chainfire. Ga daarna naar CWM recovery. Wipe cache en Dalvik cache en daarna een volledige reset. Ik heb deze werkwijze gehanteerd en heb geen enkele probleem met ICS.
Iemand met een duidelijke nederlandse tut hoe ik tel kan rooten en volledig wipen? Dan zal ik ICS nog eens een kans geven en anders een Cutom rom er op.
De procedure voor een "factory reset", lees "volledig wipen" heb ik eerder gepost in dit forum.micla schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:34:
[...]
Bedankt voor je linkjes, maar daar krijg ik al hoofdpijn van als ik er naar kijk. In ben niet echt handig met mobiele apparaten en dan ook nog in het engelsIk dacht dat een officiele update via Kies wel vrij zou zijn van kwelling, maar niets is minder waar. Het Root en Costum Roms topic van de SGS2 is inmiddels ook alweer een jaar oud en word ik ook niet veel wijzer van.
Iemand met een duidelijke nederlandse tut hoe ik tel kan rooten en volledig wipen? Dan zal ik ICS nog eens een kans geven en anders een Cutom rom er op.
Als je hoofdpijn krijgt van de linkjes en alle andere mogelijkheden om je toestel te rooten, moet je dat misschien niet gaan doen, een fout bij de genoemde procedures is snel gemaakt en voor je het weet is je telefoon helemaal niet meer bruikbaar en dat lijk me niet de bedoeling.
Kleine heads-up mbt de swype crashes (ik neem aan dat ik hier niet de enige in ben?) Ik heb het nu opgelost door de hoofdletter I uit het woordenboek te verwijderen... Hij crashte namelijk constant als ik de i los indrukte.
Iemand?
Hassebassie schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:40:
Ik heb ICS Vodafone. Loopt prima enkel exchange account laat geen onderliggende mappen van het postvak in zien. Deed GB wel. Hebben jullie tips suggesties evt. voor een andere app?
Sinds gister de update gedaan (branded t-mobile SGS2).. Gisteravond merkte ik dat de batterij toch wat sneller leeg liep bij normaal gebruik dan normaal. Vanochtend de telefoon aan de lader gehangen, na een uur bleek deze nog steeds op hetzelfde percentage te staan en was de telefoon behoorlijk verhit.
Heb toen de batterij maar eens eruit gehaald en even laten afkoelen als ook de telefoon zelf. Batterij stond toen op 28% procent na het opstarten was dit ineens nog 13%. Nu inmiddels dik 5 uur geleden is mijn telefoon pas op 82% met opladen..(lijkt me wel erg lang, geen idee wat de normale tijd is om een batterij op te laden). Ben dus niet helemaal gelukkig met de update, maar eens afwachten hoe het de komende dagen loopt..
Heb toen de batterij maar eens eruit gehaald en even laten afkoelen als ook de telefoon zelf. Batterij stond toen op 28% procent na het opstarten was dit ineens nog 13%. Nu inmiddels dik 5 uur geleden is mijn telefoon pas op 82% met opladen..(lijkt me wel erg lang, geen idee wat de normale tijd is om een batterij op te laden). Ben dus niet helemaal gelukkig met de update, maar eens afwachten hoe het de komende dagen loopt..
ook gisteren de update uitgevoerd via kies( branded t-mobile SGS2), ging allemaal perfect totdat ik het internet op wilde. Dit werkt dus niet meer omdat de kiesversie niet geschikt is voor de t-mobile telefoons( werd mij mede gedeeld in de shop van T-mobile. Ook werd er nog even fijntjes veteld dat het toch echt mijn eigen schuld was en dat men niets voor mij kan betekenen. Ik heb diverse keren geprobeerd de man achter de balie te overtuigen dat op de site van t-mobile toch echt verwezen werd naar de kies software van Samsung, maar helaas. Kan n dus niet meer internetten totdat t-mobile zijn eigen versie van ics uitbrengt
@Diver99: Die is al uit, ik heb hem net vandaag geinstalleerd via Kies (branded t-mobile toestel)
Twee dagen geleden geüpdated naar ICS, Vodafone Branded. Updaten ging erg soepel, alle instellingen en apps bleven behouden. Top!
Vodafone firmware bevat echter wel extreem veel bloatware, dus ook maar de nieuwe Speedmod Kernel erop geflashed en direct een app of 20 verwijderd.
Bepaalde apps doen het echter net even iets minder. Zo loopt Go Launcher Ex ietsjes minder soepel. Dat touchwizz trek ik slecht, ik houd niet van iconen die allemaal een ander formaat hebben, de één vierkant, de ander rond, et cetera. Vandaar dat ik direct Go Launcher heb geïnstalleerd met Miui iconen, die hebben allemaal hetzelfde formaat en dezelfde vorm.
Ook mijn favoriete reader, Pulse, werkt slecht onder ICS. Als je in het 'homescreen' van een artikel van, bijvoorbeeld Android Central, naar een artikel van een andere rij gaat, dan flikkert het scherm heel erg. Erg jammer, nu maar Google Currents geïnstalleerd. Ondanks dat deze er mooier en cleaner uitziet, werkt het imho wel minder. Iemand anders hier ook last van?
Ohja: algemene indruk van Samsung ICS: sommige verbeteringen zijn tof, standaard browser is beter, instellingenmenu is gelikter, multitaskoverzicht is beter. Snelheidsverschil merk ik niet, batterijverschil ook niet. Als je bij Touchwizz blijft dan zie je het verschil met Gingerbread niet.
Vodafone firmware bevat echter wel extreem veel bloatware, dus ook maar de nieuwe Speedmod Kernel erop geflashed en direct een app of 20 verwijderd.
Bepaalde apps doen het echter net even iets minder. Zo loopt Go Launcher Ex ietsjes minder soepel. Dat touchwizz trek ik slecht, ik houd niet van iconen die allemaal een ander formaat hebben, de één vierkant, de ander rond, et cetera. Vandaar dat ik direct Go Launcher heb geïnstalleerd met Miui iconen, die hebben allemaal hetzelfde formaat en dezelfde vorm.
Ook mijn favoriete reader, Pulse, werkt slecht onder ICS. Als je in het 'homescreen' van een artikel van, bijvoorbeeld Android Central, naar een artikel van een andere rij gaat, dan flikkert het scherm heel erg. Erg jammer, nu maar Google Currents geïnstalleerd. Ondanks dat deze er mooier en cleaner uitziet, werkt het imho wel minder. Iemand anders hier ook last van?
Ohja: algemene indruk van Samsung ICS: sommige verbeteringen zijn tof, standaard browser is beter, instellingenmenu is gelikter, multitaskoverzicht is beter. Snelheidsverschil merk ik niet, batterijverschil ook niet. Als je bij Touchwizz blijft dan zie je het verschil met Gingerbread niet.
Menu/mappen/klikken op het icoontje (het mapje) van postvak in, en dus niet het woord...
Draait allemaal prima hier. Maar of de accu langer meegaat en of de performance echt verbeterd is? Kan ik niet zeggen zonder dit echt te testen. Het grootste voordeel tot nu toe is dat ik van de reboots af ben.n00bs schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:09:
[...]
Nou ben benieuwd hoe de nieuwere kernel 3.1 draait met de stock samsung rom of dat nog wat aan accu en performance oplevert
Of toch nog iets over de accu: ook de scherpe drains die ik wel eens had lijken verleden tijd. Wellicht hangt dat ook samen met die reboots. Voorlopig ben ik weer tevreden. Ik ga nog zeker een paar weken met deze combi draaien totdat ik zeker weet dat het stabiel is. Dan kan ik later als ik weer ga ROMmelen altijd weer terug naar een stabiele setup.
Tenzij natuurlijk de S3 me weet te verleiden...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik heb via Kies zojuist mijn Samsung Galaxy SII geupdate naar de nieuwste firmwire m.b.v. Kies. Ik ben echter niet geheel tevreden over de update. Sowieso vind ik de schil van Samsung, TouchWizz, om Android niet al mooi en die is er alleen maar slechter geworden, zoals bij contacten. Zo is ook is mijn SII net voor de allereerste keer vastgelopen. Nu wil ik dus graag ICS clean op mijn Samsung Galaxy SII installeren. Nu ben ik echter totaal niet in de wereld hiervan. Waneer ik echter nu zoek naar "upgrade galaxy sii to ics" (of iets dergelijks) krijg ik in plaats van een duidelijke tutorial hoe ik ICS krijg zoals google die levert zonder TouchWizz en allerlei andere troep juist vele nieuwsberichten dat Samsung dus ICS released for de Galaxy SII
niet erg handig dus. Kan iemand mij dus hiermee een zetje geven?
Zoek eens bij google op "Cyanogenmod 9 Galaxy SII" dat is een versie van android 4.0 met wat tweaks zodat je ervaring net wat beter isWouser schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:50:
Ik heb via Kies zojuist mijn Samsung Galaxy SII geupdate naar de nieuwste firmwire m.b.v. Kies. Ik ben echter niet geheel tevreden over de update. Sowieso vind ik de schil van Samsung, TouchWizz, om Android niet al mooi en die is er alleen maar slechter geworden, zoals bij contacten. Zo is ook is mijn SII net voor de allereerste keer vastgelopen. Nu wil ik dus graag ICS clean op mijn Samsung Galaxy SII installeren. Nu ben ik echter totaal niet in de wereld hiervan. Waneer ik echter nu zoek naar "upgrade galaxy sii to ics" (of iets dergelijks) krijg ik in plaats van een duidelijke tutorial hoe ik ICS krijg zoals google die levert zonder TouchWizz en allerlei andere troep juist vele nieuwsberichten dat Samsung dus ICS released for de Galaxy SIIniet erg handig dus. Kan iemand mij dus hiermee een zetje geven?
Oke thanks. Vraagje maar dat is toch ook nou eigenlijk gewoon een ROM wat ontwikkeld door iemand anders dan google? Waarom kan ik gewoon niet ergens bij google zelf B.V. (of eigenlijk gewoon bij http://source.android.com/) gewoon een bestand downloaden wat ICS bevat en deze gewoon op mijn telefoon zetten? Waarom moeten is moet men het weer zo ingewikkeld makenjeantje schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:57:
[...]
Zoek eens bij google op "Cyanogenmod 9 Galaxy SII" dat is een versie van android 4.0 met wat tweaks zodat je ervaring net wat beter is. Maar alles is verder zoals stock ICS dus zonder touchwiz.
Nou zoals er voor windows drivers nodig zijn, zijn die er ook voor android. alleen zijn ze bij android niet zo makkelijk overal verkrijgbaar. Mede door licensie problemen. maar gelukkig zijn de developers bij cyanogenmod er er goed mee dus heb je de google experience maar dan net wat beter.Wouser schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:09:
[...]
Oke thanks. Vraagje maar dat is toch ook nou eigenlijk gewoon een ROM wat ontwikkeld door iemand anders dan google? Waarom kan ik gewoon niet ergens bij google zelf B.V. (of eigenlijk gewoon bij http://source.android.com/) gewoon een bestand downloaden wat ICS bevat en deze gewoon op mijn telefoon zetten? Waarom moeten is moet men het weer zo ingewikkeld makenen is het niet zo simpel als gewoon een OS installeren zoals op je computer.
Oke bedankt voor je uitleg. Vraagje ik zat net op de pagina van cyanogenmod te kijken en daar is de laatste stable build nummer 7? Ik begrijp dus dat 9 eigenlijk niet echt stable is dus...jeantje schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:14:
[...]
Nou zoals er voor windows drivers nodig zijn, zijn die er ook voor android. alleen zijn ze bij android niet zo makkelijk overal verkrijgbaar. Mede door licensie problemen. maar gelukkig zijn de developers bij cyanogenmod er er goed mee dus heb je de google experience maar dan net wat beter.
Behalve CM kan je ook nog eens kijken naar AOSP ROMs, zoals Hydrog3n
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Erm, CM = AOSP, ik neem aan dat je AOKP bedoelt?AllSeeyinEye schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:11:
Behalve CM kan je ook nog eens kijken naar AOSP ROMs, zoals Hydrog3n
[ Voor 8% gewijzigd door Occy74 op 23-04-2012 02:03 ]
SamsungMobileNL @SamsungMobileNL
De Android 4.0.3 software voor de Galaxy SII I9100 xen (open markt versie) is nu ook te upgraden via FOTA (via telefoonmenu)
Oftewel, mocht kies bij sommigen vervelend doen, dan kan het nu ook zonder Kies.
De Android 4.0.3 software voor de Galaxy SII I9100 xen (open markt versie) is nu ook te upgraden via FOTA (via telefoonmenu)
Oftewel, mocht kies bij sommigen vervelend doen, dan kan het nu ook zonder Kies.
SamPatterson schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:59:
Off topic: businka19, 't is geen sedan, maar een hatchback
Hehe, tnx Sam, viel me ook al op maar dat is een kronkel van Autoscout, wat je ook doet blijft die sedan aangeven

Volgens twitter moet de XEN nu ook FOTA zijn.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb afgelopen vrijdag via de update functie van de telefoon de ICS update gedaan. Alles loopt prima volgens mij. Geen buitensporig batterij gebruik of zo.
Ik wil mijn hosts file aanpassen, maar dat schijnt niet te kunnen zonder root access (waarom eigenlijk, dit is iets wat je toch gewoon zou moeten kunnen wijzigen?).
Ik wil mijn telefoon het liefst gewoon origineel houden, maar die hosts file moet ik gewoon wijzigen. Voor root access kan ik speedmod kernel gebruiken (toch?), maar daarna wil ik mijn eigen kernel weer terugzetten. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe? Odin neem ik aan, maar waar haal ik de originele kernel vandaan. Kan ik die uit de download van sammobile.com firmware page halen? Welke file is het dan?
Ik wil mijn hosts file aanpassen, maar dat schijnt niet te kunnen zonder root access (waarom eigenlijk, dit is iets wat je toch gewoon zou moeten kunnen wijzigen?).
Ik wil mijn telefoon het liefst gewoon origineel houden, maar die hosts file moet ik gewoon wijzigen. Voor root access kan ik speedmod kernel gebruiken (toch?), maar daarna wil ik mijn eigen kernel weer terugzetten. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe? Odin neem ik aan, maar waar haal ik de originele kernel vandaan. Kan ik die uit de download van sammobile.com firmware page halen? Welke file is het dan?
ik heb nu ook Android 4.0.3 via KIES t mobiel erop gezet stelt 3 x niks voor.
het werkt ook allemaal wel aardig, en er zitten kleine detail verandering in, een aantal zijn wel handig.
maar het valt me wel op dat ie veel meer geheugen gebruikt, en vroeg me af is er een programma die zelf het geheugen een beetje managent, nu doe ik het met de hand zodat er veel weer vrij is na gebruik,, eentje die geen root toegang nodig heeft.
het werkt ook allemaal wel aardig, en er zitten kleine detail verandering in, een aantal zijn wel handig.
maar het valt me wel op dat ie veel meer geheugen gebruikt, en vroeg me af is er een programma die zelf het geheugen een beetje managent, nu doe ik het met de hand zodat er veel weer vrij is na gebruik,, eentje die geen root toegang nodig heeft.
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Verwijderd
PDA: XWKI4
PHONE: XXKI1
CSC: XXKI2
En nog steeds geen update... Heb hem gekocht in Zwitserland (via familie), maar volgens opzoeking staan deze waarden voor een "Nordic Countries"-toestel, al is dat natuurlijk wel enorm vaag, aangezien de update er in verschillende noordelijke landen al is. Iemand die mij meer informatie kan geven over het specifieke land, of kijk in naar de verkeerde waarden?
PHONE: XXKI1
CSC: XXKI2
En nog steeds geen update... Heb hem gekocht in Zwitserland (via familie), maar volgens opzoeking staan deze waarden voor een "Nordic Countries"-toestel, al is dat natuurlijk wel enorm vaag, aangezien de update er in verschillende noordelijke landen al is. Iemand die mij meer informatie kan geven over het specifieke land, of kijk in naar de verkeerde waarden?
Hoezo?dj.verhulst schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:12:
Bij mij gebruikt hij nu 630 van de 830MB. En dat is geen probleem. In Android is het geen probleem als het een en ander op de achtergrond in het geheugen blijft. Apps zullen daardoor alleen maar sneller openen dan als je een taskkiller gebruikt die telkens alles afsluit.
http://lifehacker.com/565...why-you-shouldnt-use-them
het stomme is de ene zegt dit en de andere site/toko zegt dat, wie heeft er nou gelijk ???thobe schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:43:
[...]
Hoezo?
Bij mij gebruikt hij nu 630 van de 830MB. En dat is geen probleem. In Android is het geen probleem als het een en ander op de achtergrond in het geheugen blijft. Apps zullen daardoor alleen maar sneller openen dan als je een taskkiller gebruikt die telkens alles afsluit.
http://lifehacker.com/565...why-you-shouldnt-use-them
niet gehindert door enige vorm van inzicht
SamFirmware @SamFirmware
Firmware: I9000XWJW5_I9000XENJV6_XEN
Net gepost, lijkt op een andere XEN versie dan die van vorige keer. kzal kijken of ik deze er vandaag op kan zetten en uitproberen.
Btw iemand toevallig weet of ik gewoon met een XEN versie en NL CSC (unbranded van BOL.com) in Ierland kan bellen met een Ierse SIM zonder dat ie op roaming gaat? Ik ben namelijk net verhuisd en zal vandaag van Three mijn nieuwe sim met iers nummer ontvangen en vroeg me af of ik perse de XEU met Ierse scsc moet flashen hiervoor.
Net gepost, lijkt op een andere XEN versie dan die van vorige keer. kzal kijken of ik deze er vandaag op kan zetten en uitproberen.
Btw iemand toevallig weet of ik gewoon met een XEN versie en NL CSC (unbranded van BOL.com) in Ierland kan bellen met een Ierse SIM zonder dat ie op roaming gaat? Ik ben namelijk net verhuisd en zal vandaag van Three mijn nieuwe sim met iers nummer ontvangen en vroeg me af of ik perse de XEU met Ierse scsc moet flashen hiervoor.
"I work to live and will never live to work"
Verwijderd
Dat is toch voor de 1e Galaxy, hier gaat het over de S2.rubw87 schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:08:
SamFirmware @SamFirmware
Ik heb zelf ook een NL versie en zit er al een tijd mee in Duitsland met een duitse sim. En het werkt zonder probleem zonder roaming. Eerst met android 3 en nu met 4.rubw87 schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:08:
Oeps XD sorry het was vroeg vanochtend. excusesVerwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:15:
[...]
Dat is toch voor de 1e Galaxy, hier gaat het over de S2.
"I work to live and will never live to work"
Mensen,
Wie o wie kan mij vertellen of tethering nog standaard werkt na de update naar ICS? Ik heb een S2 en lees gemengde berichten op internet.
Thanks voor n antwoord!
Wie o wie kan mij vertellen of tethering nog standaard werkt na de update naar ICS? Ik heb een S2 en lees gemengde berichten op internet.
Thanks voor n antwoord!
Update van mijn S2 is goed verlopen, heb alleen 1 klein probleempje; mijn hardware knoppen werken wel maar lichten niet meer op. (Menu en back knop). T-Mobile branded. (Kon geen vergelijkbara probleem vinden op internet, hebben voor de update wel goed gewerkt.)
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Hier wel Ook T-Mobile Branded. Misschien een app oid?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Ligt het nu aan mij, of zie in de widgets de google-zoekbar niet meer staan? (had ze per ongeluk verwijderd van mijn home-scherm)
Doh probleem gevonden, vraag me niet waarom maar hij had de "duur verlichting aanraaktoets" uitgezet, nu were op altijd aan en alles is weer goed.
* Illegal_Alien kruipt in een klein hoekje.

* Illegal_Alien kruipt in een klein hoekje.
[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-04-2012 13:27 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Vraagje. Ik heb nu voor de update m'n toestel gewiped, met de contacten die ik wil, in Excel gezet.
Is deze sheet op een of andere manier te importeren in de S2 zonder het handmatig te doen?
Is deze sheet op een of andere manier te importeren in de S2 zonder het handmatig te doen?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
nou ja, ik snap wel waarom het aanpassen van een host bestand ietswat meer rechten vereist, want je wil niet dat zomaar elk programma toevoegingen e.d. doet in dat bestand (beveiligingsrisico en zo ivm omleiden van verkeer andere andere IP-adressen)jandirks schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:00:
Ik heb afgelopen vrijdag via de update functie van de telefoon de ICS update gedaan. Alles loopt prima volgens mij. Geen buitensporig batterij gebruik of zo.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Misschien hiermee?lanerios schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:45:
Vraagje. Ik heb nu voor de update m'n toestel gewiped, met de contacten die ik wil, in Excel gezet.
Nickname does not reflect reality
Misschien heb je gelijk. Toch blijft het lastig, nu moet ik voor iets (in mijn ogen) volledig legitiems mijn telefoon rooten (wat weer niet legitiem is).Yucko schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:45:
[...]
nou ja, ik snap wel waarom het aanpassen van een host bestand ietswat meer rechten vereist, want je wil niet dat zomaar elk programma toevoegingen e.d. doet in dat bestand (beveiligingsrisico en zo ivm omleiden van verkeer andere andere IP-adressen)
In Windows is dit helemaal niet beveiligd trouwens.
Verwijderd
Ik weet niet of dat met alle Windows-versies zo is, maar in W7 heb je daar specifiek admin rechten voor nodig en die heeft standaard niemand.jandirks schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:30:
[...]
Misschien heb je gelijk. Toch blijft het lastig, nu moet ik voor iets (in mijn ogen) volledig legitiems mijn telefoon rooten (wat weer niet legitiem is).
Op zich wel een beetje natuurlijk als je UAC aan hebt staan, want aan die file moet je gewoon helemaal niet komen als je geen idee hebt waar je mee bezig bent. Maar inderdaad is de beveiliging wel minder ja, kloptjandirks schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:30:
Snap het trouwens prima hoor, als men dit soort bestanden at random gaat zitten aanpassen en je hebt "opeens" geen totaal geen verbinding meer kunnen ze wel 12000 mensen op de helpdesks erbij gaan nemen.
Als het beveiligd zou zijn zoals in Windows, dan had ik er nog niet zo'n probleem mee. Nu moet ik mijn telefoon rooten om de host te wijzingen.
Ik vind dat helemaal terecht. Komt alleen maar gezeik van als zoiets door iedereen aanpasbaar zou zijn.jandirks schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:00:
Nu moet ik mijn telefoon rooten om de host te wijzingen.
Sinds de update naar ICS valt me iets op en ik vraag me af of jullie er ook last van hebben: soms registreert het systeem je vinger niet als je iets aantikt. Ik heb Go Launcher en dan zie je wel dat je en icoon aantikt of een keuze maakt, maar hij opent em niet of ondeneemt geen actie. Dan moet je een tweede of soms een derde keer drukken? Komt één van jullie dit bekend voor?
Dit weekend ICS erop gezet en ben nog niet echt tevreden:
- Beautiful Widgets werkt niet fatsoenlijk meer: batterijduur bevriest zodat de getoonde info niet klopt, klok bevriest zodat de getoonde tijd niet juist is, de toggle widgets voor WiFi en Bluetooth functioneren niet of geven onjuiste status weer;
- batterijduur lijkt nog verder afgenomen dan vóór ICS;
+ tot nu toe (nog) geen spontane reboots gehad, terwijl mijn SD-kaartje er wil inzet. Vóór ICS met 2.3.6 niks dan reboots.
Dus ik heb nog mixed feelings anout ICS.
Is het mogelijk om met Odin terug te gaan naar 2.3.4 of 2.3.5, en zo ja: waar zijn die versies te vinden?
- Beautiful Widgets werkt niet fatsoenlijk meer: batterijduur bevriest zodat de getoonde info niet klopt, klok bevriest zodat de getoonde tijd niet juist is, de toggle widgets voor WiFi en Bluetooth functioneren niet of geven onjuiste status weer;
+ tot nu toe (nog) geen spontane reboots gehad, terwijl mijn SD-kaartje er wil inzet. Vóór ICS met 2.3.6 niks dan reboots.
Is het mogelijk om met Odin terug te gaan naar 2.3.4 of 2.3.5, en zo ja: waar zijn die versies te vinden?
Samsung S23 Ultra 256GB
Dit is een specifiek GoLauncher probleem en speelt al maanden, op welke Android OS-versie dan ook.marhalm schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:11:
Komt één van jullie dit bekend voor?
Tuurlijk! Ga naar samfirmware.com download daar Odin en ga naar firmwares, kies Europa als regio en zoek baar een XEN versie van 2.3.5 bijvoorbeeld. Open Odin, sluit tel. aan in download mode (tel. opstarten met volume down, home knop en powerknop ingedrukt). Odin geeft dan aan dat tel. connected is. Laad vervolgens bij PDA het .zip bestand dat je gediwnload hebt, druk op flash en je bent binnen een paar mins klaar.
Verwijderd
Ik krijg ontzettend vaak samsung spraakgestuurd zoeken op mijn telefoon. (rond de 50x per dag ook al wil ik het niet)
Weet iemand hoe ik die app kan freezen?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Is uiteraard zo op te zoeken binnen dertig seconden maar: rooten en /system/app/Vlingo.apk freezen/deleten.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:32:
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Bedoelde eigenlijk hoe het freezen zelf gaat? Met welke app? Kan het verwijderd worden etc.
Brad Pitt schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:33:
[...]
Is uiteraard zo op te zoeken binnen dertig seconden maar: rooten en /system/app/Vlingo.apk freezen/deleten.
Titanium Backup, Root Explorer, Systemapp Remover, ES File Explorer met root rechten, etc.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:35:
Bedankt voor je reactie. Bedoelde eigenlijk hoe het freezen zelf gaat? Met welke app? Kan het verwijderd worden etc.
Verwijderd
Ah oke, via een file manager dus. Met welke heb jij het beste ervaring? (werkt het fijnst)Brad Pitt schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:36:
[...]
Titanium Backup, Root Explorer, Systemapp Remover, ES File Explorer met root rechten, etc.
Mega offtopic allemaal natuurlijk maar goedVerwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:38:
Ah oke, via een file manager dus. Met welke heb jij het beste ervaring? (werkt het fijnst)
- Beautiful Widgets doet het hier prima op ICS. Zowel klok, weer als batterij widget. Toggles gebruik ik niet, daar heb ik de normale taskbar al voor.wvexeltweakers schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:19:
Dit weekend ICS erop gezet en ben nog niet echt tevreden:
- Bij matig gebruik kan ik de 48 uur wel halen dus ik heb niet te klagen. Screen-on tijd is dan wel beperkt tot max 2 uur.
Misschien even vers beginnen.
Dank je!
jellydaddy schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:40:
[...]
Menu/mappen/klikken op het icoontje (het mapje) van postvak in, en dus niet het woord...
Verwijderd
Ik heb even mijn telefoon geroot, en gekeken. Maar ik heb geen vlingo app in mijn mapje? Heet hij niet anders?Brad Pitt schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:40:
[...]
Mega offtopic allemaal natuurlijk maar goedGebruik zelf Titanium Backup (nogal vaak en vond het dus de aanschafprijs méér dan waard), heb ook Systemapp Remover gekocht omdat die een stuk goedkoper was en ik het toen minder overrompelend vond werken
Als je vaak gaat flashen/van Rom wisselen is TB een must have.
Edit: Het is gelukt met app quarantaine. bedankt allemaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 21:39 ]
Thanx! Ik kijk het nog ff aan met ICS, en bevalt het niet ga ik wellicht terug naar 2.3.5.Durazno schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:23:
Tuurlijk! Ga naar samfirmware.com download daar Odin en ga naar firmwares, kies Europa als regio en zoek baar een XEN versie van 2.3.5 bijvoorbeeld. Open Odin, sluit tel. aan in download mode (tel. opstarten met volume down, home knop en powerknop ingedrukt). Odin geeft dan aan dat tel. connected is. Laad vervolgens bij PDA het .zip bestand dat je gediwnload hebt, druk op flash en je bent binnen een paar mins klaar.
Bij mij werkte het gisteren ook goed, maar vandaag was het knudde. Ik zag in het forum van Level Up Studio (maker van BW) dat er meer mensen met deze issues zijn. Daarbij geeft Level Up Studio zelf al aan dat zij kennelijk de problemen met ICS niet op kunnen lossen... Dus zal nog wel even duren voordat de instabiliteit is opgelost vrees ik.Polster schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:41:
[...]
- Beautiful Widgets doet het hier prima op ICS. Zowel klok, weer als batterij widget. Toggles gebruik ik niet, daar heb ik de normale taskbar al voor.
- Bij matig gebruik kan ik de 48 uur wel halen dus ik heb niet te klagen. Screen-on tijd is dan wel beperkt tot max 2 uur.
Misschien even vers beginnen.
Samsung S23 Ultra 256GB
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.