Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo.
ik wil graag mijn telefoon updaten,
maar ik heb hele andere instellingen.
huidige firmwareversie: PDA:KJ2 / PHONE:KJ1 / CSC: KJ2 (TNT)

kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:44:
hallo.
ik wil graag mijn telefoon updaten,
maar ik heb hele andere instellingen.
huidige firmwareversie: PDA:KJ2 / PHONE:KJ1 / CSC: KJ2 (TNT)

kan iemand mij hierbij helpen?
Wat heb je zelf allemaal al gevonden en geprobeerd? Het is wel de bedoeling dat je zelf wat inzet toont, het forum is geen helpdesk :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Ok, topic doorgenomen (snelle scan) maar ik kom er nog niet uit.

Heb de telefoon op Wifi verbonden. Ga naar Instellingen, Over het toestel en dan zoeken naar Software update.
Melding "Nieuwe firmware" blabla, en dan zeg je, ja installeren, herstart de telefoon en krijg je een 'installing' balkje onder het opstarten.

Dit heb ik nu 2x gedaan (nu de derde keer) en toch blijft de versie constant op 2.3.3 staan, en niet hoger, laat staan naar 4.0. Wel krijg ik telkens de melding dat er nieuwe firmware is (dus ik dacht, het moet in etappes) maar tot nu toe geen resultaat.

Iemand een idee wat ik fout doe? Het hoeft niet perse via Kies toch? (nooit gebruikt, telefoon ook nooit eerder geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
adinsx schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:46:
Ok, topic doorgenomen (snelle scan) maar ik kom er nog niet uit.

Heb de telefoon op Wifi verbonden. Ga naar Instellingen, Over het toestel en dan zoeken naar Software update.
Melding "Nieuwe firmware" blabla, en dan zeg je, ja installeren, herstart de telefoon en krijg je een 'installing' balkje onder het opstarten.

Dit heb ik nu 2x gedaan (nu de derde keer) en toch blijft de versie constant op 2.3.3 staan, en niet hoger, laat staan naar 4.0. Wel krijg ik telkens de melding dat er nieuwe firmware is (dus ik dacht, het moet in etappes) maar tot nu toe geen resultaat.

Iemand een idee wat ik fout doe? Het hoeft niet perse via Kies toch? (nooit gebruikt, telefoon ook nooit eerder geüpdatet.
Ja moet via kies. Over the air wordt niet ondersteund door de meeste providers...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Upgrade naar de nl versie is gelukt met bovenstaande handleiding. Via odin dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GT-I9100_XEN_I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3\GT-I9100_XEN_I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3.tar.md5

Ik wil deze erop zetten met Odin, maar bij het programma gaat ie verder dan <ID:0/004> boot.bin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ewivis schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:47:
[...]

Ja moet via kies. Over the air wordt niet ondersteund door de meeste providers...
Ok, dan moet ik dus gaan zoeken hoe dat Kies werkt... Had er al naar gekeken, maar kon het op de telefoon ook niet snel vinden (Alleen Kies Air...)

Moest er iets voor op de laptop worden geïnstalleerd? :)

Alvast thanks voor het snelle antwoord. Gaan we weer even verder stoeien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het al geprobeerd om het via obin erop te zetten maar dan geeft die een fail aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
adinsx schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:49:
[...]

Ok, dan moet ik dus gaan zoeken hoe dat Kies werkt... Had er al naar gekeken, maar kon het op de telefoon ook niet snel vinden (Alleen Kies Air...)

Moest er iets voor op de laptop worden geïnstalleerd? :)

Alvast thanks voor het snelle antwoord. Gaan we weer even verder stoeien :P
KIES is een programma van samsung dat je op je laptop zet om foto's video's muziek maar ook firmware updates op je telefoon te zetten. KIES air doet nagenoeg hetzelfde alleen dan draadloos, helaas werkt niet alles wat met kies op je laptop staat hetzelde als kies OTA (Over The Air).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:41
Wel jammer dat nu al mijn apps weer door elkaar heen staan. GRRRR.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Kleine correctie, telefoon is net opnieuw opgestart, en het 'server' logo bovenin is nu groen/grijs ipv rood/grijs. Daarnaast is hij meteen doorgegaan met updatepakket downloaden van 37.4 Mb.

Zou dat 4.0 kunnen zijn? Provider hier is het 'ahum' geweldige Vodafone.

Edit: voor de goede orde, telefoon is dus verbonden met Wifi en ligt hier naast me op het bureau @ work.

[ Voor 17% gewijzigd door adinsx op 12-04-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01 19:28
Op dit moment draai ik CyanogenMod 7. Het wordt mij niet helemaal duidelijk of ik nu eerst "terug" moet naar de stock (2.3.4 staat op xda) of dat ik me telefoon aan kies kan hangen voor een update naar de stock 4.0.X.

Ik ben op dit moment niet thuis en kan het niet checken, kan iemand mij vertellen of ik eerst me telefoon moet stock flashen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:59:
[...]

Opzij scrollen gaat 100% smooth en zonder enige hapering whatsoever :) Heb de twee additionele tabs bovenaan uit gezet, dat scheelde wel.

[...]

Kan niet.
Het gaat bij mij ook 100% smooth, maar de apps scrollen wel per pagina i.p.v. als een geheel doorscrollen. Ben gewoon meer fan van omlaag scrollen en als geheel. Dus als je een zwieper er aan geeft, hij gelijk aan het eind is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die al geroot hebben, is Odin Mobile PRO erg handig. Je zet dan de ROM op je sdcard. Selecteer heb in Odin Mobile PRO, zet een vinkje bij Everroot. Nu nog een klik op 'Flashen maar!' En je flasht de nieuwe rom en je hebt gelijk root rechten.
Te verkrijgen in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Framoes schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:58:
Het gaat bij mij ook 100% smooth, maar de apps scrollen wel per pagina i.p.v. als een geheel doorscrollen. Ben gewoon meer fan van omlaag scrollen en als geheel. Dus als je een zwieper er aan geeft, hij gelijk aan het eind is.
Ah okay duidelijk. Heb zoveel apps gehide dat er slechts twee schermen overbleven dus geen last van :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:00:
Voor diegene die al geroot hebben, is Odin Mobile PRO erg handig. Je zet dan de ROM op je sdcard. Selecteer heb in Odin Mobile PRO, zet een vinkje bij Everroot. Nu nog een klik op 'Flashen maar!' En je flasht de nieuwe rom en je hebt gelijk root rechten.
Te verkrijgen in de play store.
CWM kan dat ook, kost niks. Waar mobile Odin pro wel geld kost. Neem aan dat beiden op dezelfde wijze flashen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Zojuist geflashed naar laatste Rom via de link in dit forum.
Succesvol uitgevoerd.
Als ik nu kies opstart is de huidige en laatste firmware : PDA:LP7 / Phone:LPS / CSC:LP3 (XEN).
lijkt met allemaal in orde?

Daarna met mybackup pro al mijn instellingen teruggezet inclusief home-screens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:03:
[...]
CWM kan dat ook, kost niks. Waar mobile Odin pro wel geld kost. Neem aan dat beiden op dezelfde wijze flashen. :)
Oh, CWM heb ik zelf nooit gebruikt. Overigens is er ook een lite versie. Die kost gratis geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Waarom heb ik nou twee apps nodig om te bellen? Eentje voor het nummer zelf intoetsen en een voor de contacten.... Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
vindt het wel gaar dat er nu op het lockscreen staat: "Veeg over scherm om te ontgrendelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
adinsx schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:54:
Kleine correctie, telefoon is net opnieuw opgestart, en het 'server' logo bovenin is nu groen/grijs ipv rood/grijs. Daarnaast is hij meteen doorgegaan met updatepakket downloaden van 37.4 Mb.

Zou dat 4.0 kunnen zijn? Provider hier is het 'ahum' geweldige Vodafone.

Edit: voor de goede orde, telefoon is dus verbonden met Wifi en ligt hier naast me op het bureau @ work.
Ah, meer duidelijk. Hij is nu op 2.3.5. en nu zijn er geen updates meer volgens de telefoon.
wordt dus toch aan de Kies leggen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flash1 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:05:
Waarom heb ik nou twee apps nodig om te bellen? Eentje voor het nummer zelf intoetsen en een voor de contacten.... Weet iemand een oplossing?
Dat is (helaas) de nieuwe ICS-manier. Gebruik daarom zelf GoContacts. Sowieso veel sneller qua opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:06:
[...]

Dat is (helaas) de nieuwe ICS-manier. Gebruik daarom zelf GoContacts. Sowieso veel sneller qua opstarten.
Ik lees bij de comments in de play store dat hij in ICS telkens crasht. Heb jij dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:06:
[...]

De standaard Telefoon applicatie van ICS heeft gewoon 3 tabjes: telefoon, recentelijk en contacten.
Daarnaast is er een Personen applicatie met al je contacten.
Je kunt in de Telefoon applicatie zelf kiezen welke contacten je wilt zien.

Geen idee hoe dit op de S2 is.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:09:
Ik lees bij de comments in de play store dat hij in ICS telkens crasht. Heb jij dat niet?
In de weken dat ik nu ICS draai is Play nog niet één maal vastgelopen nee. Ook niet met deze NL versie so far.
jelmervos schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:10:
De standaard Telefoon applicatie van ICS heeft gewoon 3 tabjes: telefoon, recentelijk en contacten.
Daarnaast is er een Personen applicatie met al je contacten.
Je kunt in de Telefoon applicatie zelf kiezen welke contacten je wilt zien.

Geen idee hoe dit op de S2 is.
Point being? De oude versie had 4 tabjes en was veel makkelijker. Deze verandering is dus nogal useless :)

[ Voor 44% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik mijn gs2 via T-mobile heb, heb ik toch een XEN versie. En de update is er!

Ben alleen bang dat ik o.a. save files kwijt raak als ik ga updaten. Met name de save files van emulators.. :P
Als je de update installeert raak je die dan kwijt of blijven die er netjes op staan na het updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:10:
[...]

In de weken dat ik nu ICS draai is Play nog niet één maal vastgelopen nee. Ook niet met deze NL versie so far.

[...]

Point being? De oude versie had 4 tabjes en was veel makkelijker. Deze verandering is dus nogal useless :)
Ik bedoelde eigenlijk dat ik lees dat GoContacts crasht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:14:
Ik bedoelde eigenlijk dat ik lees dat GoContacts crasht :|
Oh okay my bad :P Draai een oude versie want die is veel kleiner en sneller en zit minder onzin-gedoe in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:10:
[...]

Punt was dat je wel degelijk in 1 applicatie kunt bellen en contacten kunt selecteren.

Ik moet zeggen dat ik de ICS methode juist wel prettig vind. In de Telefoon applicatie zie ik alleen de contacten die ook echt wil bellen (vrienden/familie/collega's). In de Personen applicatie zie ik ook facebook/whatsapp/enz contacten. Goed opgelost dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik heb een apart probleem waar nog niet eerder over geschreven is.

Ik heb een qwertz toetsenbord gekregen ipv een qwerty, ook lijkt T9 niet te werken. Dit probleem had ik ook al toen ik 'm geflashed had naar de LPS versie maar daar verhielp een tweede keer flashen het probleem. Bij de XEN versie werkt dat echter niet, heel irritant. Ook als ik nu één keer op backspace druk (bij het schrijven van een bericht) wordt het hele woord gewist ipv één letter......

Iemand een idee, hoe ik mijn qwerty + t9 terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:11:
Hoewel ik mijn gs2 via T-mobile heb, heb ik toch een XEN versie. En de update is er!

Ben alleen bang dat ik o.a. save files kwijt raak als ik ga updaten. Met name de save files van emulators.. :P
Als je de update installeert raak je die dan kwijt of blijven die er netjes op staan na het updaten?
Ik gebruik zelf een Gameboy emulator (GBA A.D.), raakte niks kwijt. Voor de zekerheid kun je kijken of je de savefiles kunt backuppen? Je kunt deze vaak gewoon benaderen als je de telefoon met de pc verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:18:
hmmm ik heb een apart probleem waar nog niet eerder over geschreven is.

Ik heb een qwertz toetsenbord gekregen ipv een qwerty, ook lijkt T9 niet te werken. Dit probleem had ik ook al toen ik 'm geflashed had naar de LPS versie maar daar verhielp een tweede keer flashen het probleem. Bij de XEN versie werkt dat echter niet, heel irritant. Ook als ik nu één keer op backspace druk (bij het schrijven van een bericht) wordt het hele woord gewist ipv één letter......

Iemand een idee, hoe ik mijn qwerty + t9 terug krijg?
Zelfde probleem hiero. QWERTZ toetsenbord zelfs na 2 keer flashen. Firmware gedownload van XDA en de XEN versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-saxo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
heb je hem wel in de nederlandsche taal ingesteld?
Dit ken ik alleen als ik een duitse taal instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
lars-saxo schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:29:
heb je hem wel in de nederlandsche taal ingesteld?
Dit ken ik alleen als ik een duitse taal instel.
Alles staat in het NL ingesteld. Hij geeft bij staande toetsenblok type ook gewoon QWERTY aan maar als ik een tweet of whatsapp verstuur dan krijg ik een QWERTZ bordje. Tevens connecten met KIES werkt ook niet meer :(. Had een whipe gedaan maar wil wel m'n contacten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Help!
Net de nieuwe firmware op mijn telefoon gezet. Swype werkt niet, dus ga ik naar instellingen om Swype aan te zetten. Vervolgens krijg ik onderstaand bericht:

Deze methode kan alle ingegeven tekst verzamelen, met uitzondering van wachtwoorden, maar met inbegrip van persoonlijke gegevens en creditcardnummers. Dit is afkomstig van de app Swype. Toch gebruiken?

Sorry, wat? Dus ik geef jou een toetsenbord en alles wat jij ermee schrijft mag ik gebruiken... Oh, schrijf je wel eens persoonlijke berichtjes? En betaal je wel eens via je telefoon? Nou, dan mag ik al die gegevens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stokkom schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:35:
Sorry, wat? Dus ik geef jou een toetsenbord en alles wat jij ermee schrijft mag ik gebruiken... Oh, schrijf je wel eens persoonlijke berichtjes? En betaal je wel eens via je telefoon? Nou, dan mag ik al die gegevens gebruiken.
Standaard melding die je krijgt bij elke toetsenbord-installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaitman schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:27:
Ik krijg hier de volgende melding als ik via Kies wil upgraden:

Model name: GT-I9100

'GT-I9100' does not support initializing.

Iemand een idee? Ik heb al met Google gezocht maar nog geen oplossing gevonden :(
Ja dit kreeg ik terug van Samsung

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung.

De melding initialisatie wordt niet ondersteud door GT-I9100 houdt in dat er momenteel geen update beschikbaar is.

Uw toestel maakt in beginsel altijd gebruik van de firmware versie waarmee uw toestel het beste presteert. Dit betekent dat dit niet altijd de meest recente firmware versie hoeft te zijn, maar de best te gebruiken versie is voor een optimale prestatie van uw toestel.

Indien er een firmware update beschikbaar is voor uw toestel, wordt dit via de PC-software bekend gemaakt. Wanneer dit niet mogelijk is, dan is er geen nieuwe update beschikbaar die uw toestel beter zal doen functioneren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:36:
[...]

Standaard melding die je krijgt bij elke toetsenbord-installatie.
Je meent het... Ik had dit nog niet gezien. Shocking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles staat in het NL ingesteld. Hij geeft bij staande toetsenblok type ook gewoon QWERTY aan maar als ik een tweet of whatsapp verstuur dan krijg ik een QWERTZ bordje. Tevens connecten met KIES werkt ook niet meer :(. Had een whipe gedaan maar wil wel m'n contacten terug.
Exact zelfde probleem.....IEMAND die hier een oplossing voor heeft? Of enig idee waardoor dit komt?

[ Voor 1% gewijzigd door janvanduschoten op 12-04-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
heey allemaal ik heb de eerste 5 pagina's gelezen van dit topic en de odin pagina : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

maar helaas snap ik het nog niet helemaal dit is de eerste keer dat ik mijn phone wil flashen.
er word continue gesproken over de firmware updaten en je rom flashen/wipen maar je firmware staat toch in je rom ? en de csc update is toch inprincipe een firmware update ?

alvast bedankt voor jullie antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik probeer ICS te zetten op mijn unbranded S2 maar als ik in Kies dit wil doen, krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/got/Kiesbijwerken.png

Eerst moet ik zogenaamd Kies bijwerken om te upgraden dus dat wil ik doen en dan krijg ik deze melding...

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Installeer de nieuwe KIES 2.3 (http://www.samsung.com/nl...ne/GT-I9100LKATNL-support), deze installer verwijderd de oude kies en installeert de nieuwe KIES.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Is er iemand die een apart topic aan wil (en kan) maken voor Kies en al zijn problemen mogelijkheden? Dat voorkomt veel onnodige vragen in de diverse Samsung topics :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Ik heb na de update ook mijn telefoon geroot, alleen het ik nu 2x de superuser app erin staan.
Hoe kan ik 1 van deze verwijderen.?
Heb al geprobeert hem te unrooten en te rooten, en de orginal kernel te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Heeft iedereen die naar de XEN versie heeft geupdatet het QWERTZ probleem of slechts enkelen? Anders zou het een goede reden zijn om even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SamPatterson schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:58:
Heeft iedereen die naar de XEN versie heeft geupdatet het QWERTZ probleem of slechts enkelen? Anders zou het een goede reden zijn om even te wachten.
Hier gewoon qwerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-saxo
  • Laatst online: 23-01-2022
Hier gewoon een QWERTY toetsenbord.
Via ODIN geflasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SamPatterson schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:58:
Ik heb hier geen last van. Heb gewoon QWERTY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Ik geraak er niet wijs uit. :/
Welke ROM moet ik nu gebruiken voor een Belgisch toestel? Open Europe? LUX? XEN? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Ik blijf ook steeds LUX zien bij CSC als ik de telefoon in factory wipe modes zet. Lijkt wel of die flash nier werkt joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn vrienden van Hi hebben geen USB kabel meegestuurd met m'n S2, en Instellingen -> Software update geeft "geen update beschikbaar". (Toestel is niet branded en niet geroot)

Kies wil via Wifi geen updates draaien blijkbaar, is er een andere manier om ICS er toch op te krijgen? Erg matig om zo lang te moeten wachten en dan nog met een dooie mus te zitten..

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, ik heb hem ook draaien (QWERTY toetsenbord) XEN

Wil echter deze ook graag met een geroot kernel draaien, welke moet ik nu hebben?
Kan iemand mij een link of wijzen. Of kan ik gewoon de oude root kernel gebruiken?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Foxl schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:07:
Mijn vrienden van Hi hebben geen USB kabel meegestuurd met m'n S2, en Instellingen -> Software update geeft "geen update beschikbaar". (Toestel is niet branded en niet geroot)

Kies wil via Wifi geen updates draaien blijkbaar, is er een andere manier om ICS er toch op te krijgen? Erg matig om zo lang te moeten wachten en dan nog met een dooie mus te zitten..
Vrienden bellen met een andere android smartphone of blackberry die wel een kabeltje hebben? Het is gewoon een standaard usb->microusb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Foxl schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:07:

USB kabel kopen, zo simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
CreativeMind schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:07:
Ik blijf ook steeds LUX zien bij CSC als ik de telefoon in factory wipe modes zet. Lijkt wel of die flash nier werkt joh.
wat is nu dat factory wipe mode dat met de volume + home + turn on/off key ?
en wat is dat flashen nu is rom hetzelfde als de kernel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Ja die modes is idd te bereiken met volupe up + home + on/off key. Flashen doe ik met Odin en de md5 file van XDA developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Okey!! Ik heb zojuist mijn microsd kaartje verwijderd en nogmaals geflashed. En nu heb ik En een QWERTY tobo en ik kan weer connecten met KIES.

Misschien voor de andere met hetzelfde probleem ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
CreativeMind schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:11:
Ja die modes is idd te bereiken met volupe up + home + on/off key. Flashen doe ik met Odin en de md5 file van XDA developers.
thanks nu snap ik het beter. en wat is het verschil tussen de rom/firmware en de kernel ? waar staat deze, deze hoef ik toch niet aan te passen voor de update ?

update betreft vind het systeem niet sneller aanvoelen wat is jullie ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ROM, firmware en kernel zijn 3 aparte zaken. De firmware zijn meestal de modem stuurprogramma's, de kernel is de 'kern' van Android, waar de ROM op draait. Gebruik je dus de software van Samsung, dan gebruik je de stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwste versie van kies gedownload en direct kreeg ik de firmware update via kies 2.3.0.12035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

LPEspecial schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:53:
Installeer de nieuwe KIES 2.3 (http://www.samsung.com/nl...ne/GT-I9100LKATNL-support), deze installer verwijderd de oude kies en installeert de nieuwe KIES.
Het heeft gewerkt, upgrading momenteel. Bedankt! :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
CptChaos schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:34:
ROM, firmware en kernel zijn 3 aparte zaken. De firmware zijn meestal de modem stuurprogramma's, de kernel is de 'kern' van Android, waar de ROM op draait. Gebruik je dus de software van Samsung, dan gebruik je de stock ROM.
bedankt nu snap ik eht weer iets beter ! is het ook mogelijk om die stock rom van samsung weg te halen en dan stock rom van android te doen hoef al die troep van samsung niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Nou ik geef het op hoor. Maakt niet uit hoeveel keer ik flash of doe. LUX blijft de CSC code. Zijn er meer mensen die geen XEN krijgen als ze al LUX hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:52
ik had de Poolse OXA.. Maar nu volgesn telefoon XEN, maar in kies nog steeds XEu.. Ach.. is verder toch niet belangrijk. Vind kies toch een ***programma.. ODIN doet alles veel beter en sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Tweaker1987 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:43:
ik had de Poolse OXA.. Maar nu volgesn telefoon XEN, maar in kies nog steeds XEu.. Ach.. is verder toch niet belangrijk. Vind kies toch een ***programma.. ODIN doet alles veel beter en sneller!
Nou ODIN kan schijnbaar toch niet lekker flashen. Blijft maar LUX staan. Overal waar ik kijk en de flash zelf gaat allemaal goed.

Wanhopig word ik er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Ik krijg nu dit te zien met KIES:

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/c8652wnqt/sdfg.png

En heb deze stappen gevolgd:

) Kies uitzetten op PC
2) download Odin 1.85
3) Ga naar http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I9100&r=1 en maak een account aan en download:
(daarna de zip file uitpakken, dan houd je een .tar.md5 bestand over die je nodig hebt)
4) Zet je telefoon uit, doe hem aan door: volumeknop OMHOOG, home button en powerknop indrukken
Zodra I9100 in beeld komt, alle knoppen loslaten
5) kies Wipe CACHE partition (niets anders dan dat! je raakt geen data kwijt!)
6) zet je telefoon uit
7) doe hem aan door: volumeknop OMLAAG, home button en powerknop indrukken
Zodra I9100 in beeld komt, alle knoppen loslaten en druk volume omhoog (continue)

Sluit je telefoon aan op je PC en Odin zegt: ADDED (als het goed is)
9) Bij de knop PDA, laadt je de gedownloade Rom van punt 3
10) Rest van de instellingen laten staan en flashen maar!

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet Kies uitzetten (zie stap 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:20
Heb 2 weken gewerkt met ICS-ROM PLS nu sinds vandaag dus XENLP3
moet zeggen deze is echt een stuk sneller in gebruik ;)

De eerste keer had ik alleen geflasht met wipe cache dat ging niet goed, toen een full wipe en perfect....

[ Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 12-04-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:54:
Je moet Kies uitzetten (zie stap 1)
Heb ik gedaan, maar KIES geeft dit aan na dat ik met odin heb geupdate naar 4.0.3. Kies zou hem dan toch moeten zien als een officele nederlanse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

CreativeMind schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:44:
[...]

Nou ODIN kan schijnbaar toch niet lekker flashen. Blijft maar LUX staan. Overal waar ik kijk en de flash zelf gaat allemaal goed.

Wanhopig word ik er van.
ODIN flashed prima daar ligt het niet aan hoor. Lees hier hoe je de CSC (landcode) kan veranderen. Let wel op, dit wiped wel de data!

[ Voor 17% gewijzigd door SenZatioN op 12-04-2012 16:05 ]

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:27

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:37:
[...]

Ja dit kreeg ik terug van Samsung

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung.

De melding initialisatie wordt niet ondersteud door GT-I9100 houdt in dat er momenteel geen update beschikbaar is.

Uw toestel maakt in beginsel altijd gebruik van de firmware versie waarmee uw toestel het beste presteert. Dit betekent dat dit niet altijd de meest recente firmware versie hoeft te zijn, maar de best te gebruiken versie is voor een optimale prestatie van uw toestel.

Indien er een firmware update beschikbaar is voor uw toestel, wordt dit via de PC-software bekend gemaakt. Wanneer dit niet mogelijk is, dan is er geen nieuwe update beschikbaar die uw toestel beter zal doen functioneren.
In mijn geval lag het er aan dat Kies geen gebruik maakt van de proxy op mijn werk die in IE is ingesteld en ook niet in te stellen is in kies. Ander netwerk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
heb nu deze rom 3.0.15-I9100XXLPQ-CL223505 hoe kan ik zien dat dit wel of niet een ics rom is ?

[ Voor 20% gewijzigd door pwghost op 12-04-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Laatst online: 12-09 17:09
pwghost schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:05:
heb nu deze rom 3.0.15-I9100XXLPQ-CL223505 hoe kan ik zien dat dit wel of niet een ics rom is ?
Helemaal!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
SenZatioN schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:58:
[...]

ODIN flashed prima daar ligt het niet aan hoor. Lees hier hoe je de CSC (landcode) kan veranderen. Let wel op, dit wiped wel de data!
Kan alleen LUX kiezen. Tis gewoon dat dat LUX niet weg wil. Hij blijft na tig keer flashen gewoon lekker LUX als CSC behouden. Factory wipes en cache wipes mogen totaal niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Heb hetzelfde, kwam er overigens net achter dat het *klik* geluidje weg is bij de NL 4.0.3. versie, terwijl deze bij de poolse er nog wel in zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pmleader
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 15:40
na lang wachten heb ik dan ook eindelijk de ICS update gekregen!
Gelijk erop gegooid en super blij dat het in 1 keer goed ging(kies heeft bij mij geen hoog aanzien na de vorige updates)

Nu gebeurd er alleen iets vreemds als ik de S2 van de lader afhaal gaat de batterij enorm snel leeg, en word hij enorm heet. normaal lijkt mij dit de bekende bug dat hij op 100% cpu blijft hangen.
als ik nu kijk in batterijverbruik staat swype als hoofdverantwoordelijke voor het stroomverbruik(zelfs boven het display)

ik heb al reboot en mem clear gedaan. en ben even ten einde raad.

op google kon ik eigenlijk ook niet vinden wat er nu aan de hand was...

weet één van jullie wat er hier aan de hand is!?

:edit:

Daarbij komt nog als ik hem aan de lader hangt laadt hij niet op, hij stopt gewoon met verder leeglopen...

[ Voor 7% gewijzigd door Pmleader op 12-04-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
ok thanks, hoe kan ik nu deze rom installeren http://www.slimroms.com/installation.htm.
ik kan dus zijn bestanden downloaden dat snap ik maar daarna niet meer.

1. Download my latest Base + Essentials

2. Enter CWM, wipe data, format system ( in mounts and storage)
hoe moet ik dit doen ? welk programma heb ik daar voor nodig odin ? ik heb net wel geflasht naar 4.03 met de poolse versie maar dit snap ik niet

3. Flash Base AND Essentials, Reboot to system.
hoe kan ik base flas doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
BertP schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:09:
[...]

Heb hetzelfde, kwam er overigens net achter dat het *klik* geluidje weg is bij de NL 4.0.3. versie, terwijl deze bij de poolse er nog wel in zat..
Welk klik geluidje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaitman schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:00:
[...]

In mijn geval lag het er aan dat Kies geen gebruik maakt van de proxy op mijn werk die in IE is ingesteld en ook niet in te stellen is in kies. Ander netwerk geen probleem.
Netjes...ook bij mij bleek het een proxy probleem....ben beheerder dus proxy uitgezet.....en hij update meteen...
THX!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
sorry, woordje vergeten, de camera klik bedoelde ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Snoll3bulk schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:52:
Ik krijg nu dit te zien met KIES:

[afbeelding]

En heb deze stappen gevolgd:

) Kies uitzetten op PC
2) download Odin 1.85
3) Ga naar http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I9100&r=1 en maak een account aan en download:
(daarna de zip file uitpakken, dan houd je een .tar.md5 bestand over die je nodig hebt)
4) Zet je telefoon uit, doe hem aan door: volumeknop OMHOOG, home button en powerknop indrukken
Zodra I9100 in beeld komt, alle knoppen loslaten
5) kies Wipe CACHE partition (niets anders dan dat! je raakt geen data kwijt!)
6) zet je telefoon uit
7) doe hem aan door: volumeknop OMLAAG, home button en powerknop indrukken
Zodra I9100 in beeld komt, alle knoppen loslaten en druk volume omhoog (continue)

Sluit je telefoon aan op je PC en Odin zegt: ADDED (als het goed is)
9) Bij de knop PDA, laadt je de gedownloade Rom van punt 3
10) Rest van de instellingen laten staan en flashen maar!

Wat doe ik verkeerd?
Dat KPN zou ook weg moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
BertP schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:15:
[...]

sorry, woordje vergeten, de camera klik bedoelde ik...
Bij mij klikt ie nog wel hoor, dit kun je gewoon instellen bij camera instellingen....

BTW.

Als ik me phone nu aan KIES! hang zeg ie steeds:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/107573/kCN1Is.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 12-04-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
:>
Albert020 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:18:
[...]

Bij mij klikt ie nog wel hoor, dit kun je gewoon instellen bij camera instellingen....

BTW.

Als ik me phone nu aan KIES! hang zeg ie steeds:

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde maar dan aan het einde (KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
  • Laatst online: 03-01 23:35
Ik heb een probleempje met het update, zodra ik mijn mobiel ingeplugd heb via USB en KIES heb opgestart krijg ik te zien dat KIES mijn SGSII niet kan updaten. In Januari heb ik mijn SGSII al geupdate via Odin naar XXLPX (volgens mij) die toen op SamMobile stond.

Nu wil ik mijn Galaxy S2 weer terug zetten naar de stock rom. Nu kwam ik op een thread die op XDA stond echter had ik daar echt geen idee welke ik nou precies moest hebben.

Zou één van jullie mij misschien kunnen helpen bij het vinden van de juiste rom. Zoals eerder vermeld heb ik dus een Samsung Galaxy SII en Vodafone is mijn provider. Alvast bedankt!

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Snoll3bulk schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:23:
:>
[...]

Ik heb hetzelfde maar dan aan het einde (KPN)
Waar staat ie TNL bij mij voor dan T-mobile ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
  • Laatst online: 03-01 23:35
Albert020 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:23:
[...]

Waar staat ie TNL bij mij voor dan T-mobile ?
Denk inderdaad T-Mobile Nederland

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Habbekrats_NL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:24:
[...]

Denk inderdaad T-Mobile Nederland
Het zou kunnen, hij was branded T-mobile met GB 2.3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Ik kan dat klik geluidje van de camera geloof ik niet instellen op mijn versie...

Overigens kan ik met mijn unbranded wel updaten via KIES..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
BertP schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:27:
Ik kan dat klik geluidje van de camera geloof ik niet instellen op mijn versie...

Overigens kan ik met mijn unbranded wel updaten via KIES..
Hmm ja idd, zie de instelling ook niet bij camera, misschien camera instellingen even resetten ?

Mij lukt uppen met KIES! niet meer, maar gebruik daar toch Odin voor ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 12-04-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Ik vind het wel prima dat hij niet aanstaat eigenlijk, stoorde me er aan bij de vorige :)

Dit zie ik als ik op KIES aansluit

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20097734/gt.png

[ Voor 5% gewijzigd door BertP op 12-04-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de update via Kies gedaan. Wat is bemerk is dat ik geen Swype meer heb. Hebben daar meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
BertP schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:31:
Ik vind het wel prima dat hij niet aanstaat eigenlijk, stoorde me er aan bij de vorige :)

Dit zie ik als ik op KIES aansluit

[afbeelding]
Ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/107573/kCN1Is.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GT-I9100_XEN_I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3.tar.md5
Kan dit ook op SD kaart zetten?

Vervolgens

Volume boven + home + aan\uit knop update from Sd card.
Deze optie staat in dezelfde menu als "Wipe CACHE partition"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-08 21:17
hmm, ik heb het al een aantal keer geprobeert. Hij komt maar niet verder als 26% waarna ik het volgende venster krijg met dat er een time-out is ontstaan. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kies net pas geinstalleerd speciaal voor de update. Hardware bedrijven en hun kl**e software toch ook altijd. Ze kunnen het een of het ander :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Raar dat je niet kan updaten met dezelfde versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:06
werken bij jullie de contact photo's bij bijv WhatsApp?

een vriendin van mij heeft een SGS2 met ICS sinds vanmiddag, maar zij mist de foto's nu bij contacten

ik zelf heb een HTC Desire HD die geroot is, heb er ook android 4/ICS met Sense4 op gehad, dus ik heb mijn tooltjes/methodes om et voor mekaar te krijgen, maar zij heeft geen root (wil ze waarschijnlijk ook niet)

maar wat doen jullie om foto's bij contacten te krijgen nu met ICS op je SGS2??

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
BertP schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:35:
Raar dat je niet kan updaten met dezelfde versie...
Ja maf he, maar maakt mij niet uit, gebruik Odin, gaat ook een stuk sneller ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 12-04-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
SuperVeloce schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:35:
werken bij jullie de contact photo's bij bijv WhatsApp?

een vriendin van mij heeft een SGS2 met ICS sinds vanmiddag, maar zij mist de foto's nu bij contacten

ik zelf heb een HTC Desire HD die geroot is, heb er ook android 4/ICS met Sense4 op gehad, dus ik heb mijn tooltjes/methodes om et voor mekaar te krijgen, maar zij heeft geen root (wil ze waarschijnlijk ook niet)

maar wat doen jullie om foto's bij contacten te krijgen nu met ICS op je SGS2??
Facebook picture contact sync is er uitgesloopt, maar je had vast al even in dit topic gezocht...
HaxSync hint hint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Razer schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:37:
[...]

Facebook picture contact sync is er uitgesloopt, maar je had vast al even in dit topic gezocht...
HaxSync hint hint
Of gratis: SyncMyPix

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.

Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.