Het probleem is punt 4, hoe zet je hem uit zonder dat hij aut herstart?Jochemp schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:48:
[...]
Ik denk dat je inderdaad iets fout hebt gedaan, aangezien ik na het flashen met Odin wel de melding van Kies krijg dat dit de nieuwste firmware is.
[afbeelding]
Ik heb hierbij de volgende instructies gebruikt:
1) Kies uitzetten op PC
2) download Odin 1.85
3) Ga naar http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I9100&r=1 en maak een account aan en download: I9100XWLP7 2012 April I9100XENLP3 Netherlands
(daarna de zip file uitpakken, dan houd je een .tar.md5 bestand over die je nodig hebt)
4) Zet je telefoon uit, doe hem aan door: volumeknop OMHOOG, home button en powerknop indrukken
Zodra I9100 in beeld komt, alle knoppen loslaten
5) kies Wipe CACHE partition (niets anders dan dat! je raakt geen data kwijt!)
6) zet je telefoon uit
7) doe hem aan door: volumeknop OMLAAG, home button en powerknop indrukken
Zodra I9100 in beeld komt, alle knoppen loslaten en druk volume omhoog (continue)
Sluit je telefoon aan op je PC en Odin zegt: ADDED (als het goed is)
9) Bij de knop PDA, laadt je de gedownloade Rom van punt 3
10) Rest van de instellingen laten staan en flashen maar!
Heel erg Bedankt man! Ben aant dowloaden atm
Edit: Link is alleen niet erg snel XD
[ Voor 6% gewijzigd door GamerPaps87 op 12-04-2012 10:53 ]
"I work to live and will never live to work"
Gewoon uitzetten met het knopje rechtsVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:51:
[...]
Het probleem is punt 4, hoe zet je hem uit zonder dat hij aut herstart?
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
Nu ging het wel, maar heb nog steeds PHONE: i9100XXLPS
Maar nu staat er bij CSC: Unknown ?
Hoe kan dat nu weer?
Heb hier het zelfde !Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:04:
[...]
Nu ging het wel, maar heb nog steeds PHONE: i9100XXLPS
Maar nu staat er bij CSC: Unknown ?
Hoe kan dat nu weer?

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 12-04-2012 11:10 ]
vaag... geen idee wat het kan zijn. Mssn iemand anders tips voor jullie..
Phone is inderdaad I9100XXLPS, CSC is I9100XENLP3, doet dus prima allemaal.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Laten we het hopen.Qosmic schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:07:
vaag... geen idee wat het kan zijn. Mssn iemand anders tips voor jullie..
Om die cache te wipen moest je toen ik nog 2.3.6 had de home-knop indrukken om te bevestigen, met ICS is dat de aan/uit-knop geworden, klopt dat?
Het enige waar ik eigenlijk interesse in heb is Android 4.0, maar dan zonder alle bloatware (hubs, bol.com-app etc). Ik wil daarom via de officiele weg updaten naar Android 4.0 vanmiddag, om mijn telefoon vervolgens te rooten en de meuk uit te schakelen. Ik heb wat research gedaan en wil via CF-Root m'n telefoon rooten om vervolgens Titanium Backup Pro aanschaffen om alle ongewilde meuk te 'bevriezen'.
In het kort: ik wil Android 4.0 updaten via KIES en rooten middels CF-Root zodat ik meuk kan uitschakkelen.
Gaat dit plan volgens jullie lukken? Of overzie ik iets?
In het kort: ik wil Android 4.0 updaten via KIES en rooten middels CF-Root zodat ik meuk kan uitschakkelen.
Klopt met de powerknop bevestig je nu.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:11:
[...]
Laten we het hopen.
Om die cache te wipen moest je toen ik nog 2.3.6 had de home-knop indrukken om te bevestigen, met ICS is dat de aan/uit-knop geworden, klopt dat?
Hi guys,
Ik heb zojuist twee phones omgezet naar ICS (Een prive en een werk) en bij mijn prive phone ben ik nu mijn telefoon app kwijt in de "Quick Launch" bar aan de onderkant. Zijn er meer die hier last van hebben? En beter nog zijn er oplossingen voor?
Ik heb zojuist twee phones omgezet naar ICS (Een prive en een werk) en bij mijn prive phone ben ik nu mijn telefoon app kwijt in de "Quick Launch" bar aan de onderkant. Zijn er meer die hier last van hebben? En beter nog zijn er oplossingen voor?
Hoe snel word bij jullie de firmware-upgrade gedownload (via Kies 2.3)? Ik zit nu circa 30 minuten in de update en op 7%. Hiervoor al wel twee maal bij 1% een foutmelding ontvangen, dus ben bang dat als ik hem opnieuw opstart ik weer helemaal van voor af aan kan beginnen.
Bij mijn collega's is er één met een relatief nieuwe S2 welke na mij begonnen was met updaten maar ondertussen klaar is. Een tweede collega beweert dat de update een uur in beslag neemt.
Bij mijn collega's is er één met een relatief nieuwe S2 welke na mij begonnen was met updaten maar ondertussen klaar is. Een tweede collega beweert dat de update een uur in beslag neemt.

Surfin' paradise!
Binnen 10minuten was ie gedownload, gemiddelde snelheid van 1,5mb/s
Ik zit nu op de 2.3.4 XEU versie en wil naar de 4.0.3 XEN
Is het bovengenoemde stappen plan (met Odin) de enige optie? Of zijn er andere mogelijkheden? Eventuele data-loss is geen probleem.
Is het bovengenoemde stappen plan (met Odin) de enige optie? Of zijn er andere mogelijkheden? Eventuele data-loss is geen probleem.
Zo gaat dat inderdaad ja, als je uiteraard een rooted kernel hebt. Net met Odin de Rom geflashed en de hubs en andere meuk er weer uit gehaald. Bol zat er niet bij trouwensyinx84 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:14:
Dan zet je die toch er weer gewoon in? Menu, wijzigen, etc.Wackeeh schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:15:
[ Voor 38% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 11:34 ]
Lukt het met updaten via Kies helemaal niet? Anders zou je eerst naar 2.3.5 moeten en daarna naar 4.0.3. Ik weet niet of je direct naar 4.0 kan updaten via Odin, maar ik voorzie geen problemen daarin.job89 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:17:
Ik zit nu op de 2.3.4 XEU versie en wil naar de 4.0.3 XEN
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Is er nog een snellere mirror van de 4.0.3 odin NL versie?
382mb en nog 5 uur resterend, schiet niet echt op
(link van hierboven)
382mb en nog 5 uur resterend, schiet niet echt op
De XEU is nooit verder dan 2.3.4 gekomen.Jochemp schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:19:
[...]
Lukt het met updaten via Kies helemaal niet? Anders zou je eerst naar 2.3.5 moeten en daarna naar 4.0.3. Ik weet niet of je direct naar 4.0 kan updaten via Odin, maar ik voorzie geen problemen daarin.
Hmm Wat ik wel merk is dat mensen hebben gezegd dat de poolse en andere versies korte scrolls hadden. De NL versie heeft gewoon hetzelfde lange infinite scroll als bij 2.3. Ik heb wel een vraagje. Ik heb gehoord dat het beter is om de telefoon op ''GPU-weergave forceren'' te zetten in ontwikkelaars opties.
Is dat echt waar? Of zorgt dat juist voor problemen?
Is dat echt waar? Of zorgt dat juist voor problemen?
Ik hou deze thread scherp in de gaten voor die rooted kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:18:
[...]
Zo gaat dat inderdaad ja, als je uiteraard een rooted kernel hebt. Net met Odin de Rom geflashed en de hubs en andere meuk er weer uit gehaald. Bol zat er niet bij trouwens
Hoe lang duurt het over het algemeen voordat deze beschikbaar is?
Via samfirmware is deze beschikbaar. Download van ongeveer 200kb/s. Beter iets dan niet natuurlijk
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Geen probleem gehad met het downloaden wel een paar zaken die bij de upgrade mij opvielen:
- kreeg de melding dat er minstens 300MB vrij moest zijn (foon / pc?), op beiden was veel meer beschikbaar
- na opstarten kreeg ik x van x programma's optimaliseren (benieuwd wat ie dan doet)
- vervolgens gaat ie standaardprogramma's opnieuw installeren, daar liep hij vast, maar reboote zelf en ging vervolgens verder
- het klopt dat al je startschermen vol widgets weer zit (bah!)
- lettertype pulldownmenu lijkt kleiner en is niet al te prettig te lezen
- iconen in statustbalk lijken wat lomper / groter
- let op: BOL wordt automatisch bijgewerkt met deze update (ik had het principe om hem nooit te updaten)
Eens verder puzzelen...
- kreeg de melding dat er minstens 300MB vrij moest zijn (foon / pc?), op beiden was veel meer beschikbaar
- na opstarten kreeg ik x van x programma's optimaliseren (benieuwd wat ie dan doet)
- vervolgens gaat ie standaardprogramma's opnieuw installeren, daar liep hij vast, maar reboote zelf en ging vervolgens verder
- het klopt dat al je startschermen vol widgets weer zit (bah!)
- lettertype pulldownmenu lijkt kleiner en is niet al te prettig te lezen
- iconen in statustbalk lijken wat lomper / groter
- let op: BOL wordt automatisch bijgewerkt met deze update (ik had het principe om hem nooit te updaten)
Eens verder puzzelen...
KIES geupdate, telefoon aangekoppeld. update gedaan, telefoon gereboot, schermen opnieuw gevuld met snelkoppelingen en widgets en nu genieten.
Het ziet er goed uit, werkt soepel en ben benieuwd hoe het met het stroom verbruik zal gaan.
Het ziet er goed uit, werkt soepel en ben benieuwd hoe het met het stroom verbruik zal gaan.
Dank, hij is aan het downloaden.Jochemp schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:23:
Via samfirmware is deze beschikbaar. Download van ongeveer 200kb/s. Beter iets dan niet natuurlijk
Gister een Jig besteld en nu dit bericht over de NL update

Had ik de eerste keer ook via WIFI. Afgebroken kabel in mijn PC en opnieuw. Ging toen als een trein.Snappie88 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:17:
Hoe snel word bij jullie de firmware-upgrade gedownload (via Kies 2.3)? Ik zit nu circa 30 minuten in de update en op 7%. Hiervoor al wel twee maal bij 1% een foutmelding ontvangen, dus ben bang dat als ik hem opnieuw opstart ik weer helemaal van voor af aan kan beginnen.
Waarschijnlijk was het bij mij een brakke WIFI verbinding.
Voor Belgische ICS rom wat is de juiste CSC versie en phone ?
Je kan gewoon eerst even een rooted kernel installeren (heb Siyah gedaan) en erna weer een stock LP7 kernel er overheen flashen. Dan heb je én root én de stock kernel.yinx84 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:23:
Ik hou deze thread scherp in de gaten voor die rooted kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
Hoe lang duurt het over het algemeen voordat deze beschikbaar is?
Voor de mensen met hetzelfde probleem, je kan via de "Wijzigen" modus van je apps pages blijkbaar ook je Quick Launch aanpassen. Ik heb toen blijkbaar met mijn dikke vingers de app versleept.Wackeeh schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:15:
Hi guys,
Case closed...
Oei, dat klinkt te ingewikkeld. Ben blij dat ik al zelf uitgevogeld heb hoe ik via de officiele weg/CF-Root zover kan komen. Ik wacht denk ik maar even op die threadBrad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:31:
[...]
Je kan gewoon eerst even een rooted kernel installeren (heb Siyah gedaan) en erna weer een stock LP7 kernel er overheen flashen. Dan heb je én root én de stock kernel.
Ik heb hier een toestel van een gebruiker die ik dacht te updaten.
Maar Kies vindt natuurlijk geen update
PDA: I9100XWKI9
PHONE: I9100XXKI4
CSC: I9100PROKH1
Belgisch toestel, via Belgacom geleverd.
Is hier nu wel of niet een update voor?
Maar Kies vindt natuurlijk geen update

PDA: I9100XWKI9
PHONE: I9100XXKI4
CSC: I9100PROKH1
Belgisch toestel, via Belgacom geleverd.
Is hier nu wel of niet een update voor?
Is ZO simpel... Odin/Flash rooted kernel, Odin/Flash stock kernel, klaar...yinx84 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:35:
Oei, dat klinkt te ingewikkeld. Ben blij dat ik al zelf uitgevogeld heb hoe ik via de officiele weg/CF-Root zover kan komen. Ik wacht denk ik maar even op die thread
Nog niemand die deze melding ook krijgt? Ik krijg hem ook en wil eigenlijk wel nu gaan upgradenMacchill schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:06:
Netjes Kies 2.3 erop gezet, krijg ik als je Hulpmiddelen> 'Firmware upgraden en initialiseren' drukt de melding:
Initialisatie niet ondersteund door GT-I9100.
iemand zelfde melding gekregen?
Ik zie in kies op mijn werk alleen de huidige firmware staan, niet wat de nieuwste versie is, hoe kan dat?(ik zie dat thuis altijd namelijk wel staan ook als de nieuwste versie dezelfde is als de huidige versie)
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Verwijderd
Misschien omdat je werkgever verwacht dat je met andere dingen bezig bent dan het upgraden van je telefoon ?MrBlueEyes schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:38:
Ik zie in kies op mijn werk alleen de huidige firmware staan, niet wat de nieuwste versie is, hoe kan dat?
Misschien is het zijn werk wel op firmware-upgrades te doen?
Dat is het bij mij in iig wel
Dat is het bij mij in iig wel
Haha kan er makkelijk even naast, hoef ik verder niets voor te doen.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:41:
[...]
Misschien omdat je werkgever verwacht dat je met andere dingen bezig bent dan het upgraden van je telefoon ?
Edit: Maar zal inderdaad wel geblokkeerd worden.
[ Voor 8% gewijzigd door MrBlueEyes op 12-04-2012 11:43 ]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ongelofelijk dat mensen liever met register-edits gaan rotzooien, dan even met Odin flashenmtlife schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:38:
[...]
Nog niemand die deze melding ook krijgt? Ik krijg hem ook en wil eigenlijk wel nu gaan upgraden, ik heb al geprobeerd met register edits iets te forceren. Maar dat werkt dus ook niet (Ik zit op 2.3.6, register gewijzigd in 2.3.5). Productcode in het register geeft GT-I9100LKAXEN aan. Dus dat zou de goede versie moeten zijn toch?
Mensen; er is zelfs al een modbreak over geweest: Dit topic gaat over de ICS update, niet over Kies. Problemen met Kies horen in een apart topic. Stop alsjeblieft met het vervuilen van dit topic, want de lol gaat er echt heel erg hard af zo, zeker omdat alle oplossingen al duizend keer aangedragen zijn.
Verwijderd
Je bent er anders, zo te zien, maar druk meeMrBlueEyes schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:42:
[...]
Haha kan er makkelijk even naast, hoef ik verder niets voor te doen.
Edit: Maar zal inderdaad wel geblokkeerd worden.

Ik had er niet echt rekening mee gehouden dat er zoveel downloads tegelijkertijd zouden plaatsvinden....BertP schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:20:
Is er nog een snellere mirror van de 4.0.3 odin NL versie?
382mb en nog 5 uur resterend, schiet niet echt op(link van hierboven)
Ik zal voor een betere mirror zorgen, maar daarvoor zal ik de bestaande verbindingen wel even moeten knijpen..... (anders kan ik zelf niet uploaden
http://cl.ly/0V2I2U2l1r3B1C072l0B
Das toch alleen de update naar 2.3.5?
moek nog langer wachten op ICS bleh!
Das toch alleen de update naar 2.3.5?
Ik heb een KPN branded versie.. Ik heb de methode van Jochemp toegepast, en die werkt prima. Nu staat er bij CSC dat hij XEN is..
Draait als een zonnetje. Upgrade duurde een kleine 10 minuten.
Draait als een zonnetje. Upgrade duurde een kleine 10 minuten.
Beetje domme opmerking. Weet jij precies wat hij/zij voor werk doet? nee? dacht ik al. Ik moet het voor m'n werk doen. Moet ik er dan ook maar niet mee bezig zijn? Denk eerst even na.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:41:
[...]
Misschien omdat je werkgever verwacht dat je met andere dingen bezig bent dan het upgraden van je telefoon ?
TNL krijgt zsm de update volgens samsung. Nog niet bekend wanneer.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Niet zo happen joh, of voel je je stiekem toch een beetje aangesproken?lanerios schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:48:
[...]
Beetje domme opmerking. Weet jij precies wat hij/zij voor werk doet? nee? dacht ik al. Ik moet het voor m'n werk doen.
(ps: de OP had er een stuk minder moeite mee
Same here, ik heb er een paar liggen nu.lanerios schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:48:
[...]
Ik moet het voor m'n werk doen. Moet ik er dan ook maar niet mee bezig zijn?
De eerste is aan het flashen, via ODIN (zoals elke Android Samsung die ik hier flash).
**EDIT** geslaagd!
Nu de rest gaan updaten (waaronder mijn eigen)
Gelukt, wel naar een full wipe, dus al me apps weg Grrrrrr !

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 12-04-2012 11:55 ]
Niks gewiped hier, gewoon over LPS heen en prima werken. Met Odin, uiteraard.Albert020 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:54:
Gelukt, wel naar een full wipe
vanmiddag doe ik het ook even over mn LUX heen.
Ga er vanuit dat het met ODIN zonder full wipe kan
Ga er vanuit dat het met ODIN zonder full wipe kan
Ja hier ook maar ging bij mij zonder wipe niet goed, zag CSC niet....Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:55:
[...]
Niks gewiped hier, gewoon over LPS heen en prima werken. Met Odin, uiteraard.
vandaar toch maar even gewiped nu weer een vers toestel
Even inloggen op de PC bij Google Play en dan kun je zo al je apps weer naar de telefoon sturenAlbert020 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:54:
Neh, kan niet tegen zulke ignoranceVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:51:
[...]
Niet zo happen joh, of voel je je stiekem toch een beetje aangesproken?
(ps: de OP had er een stuk minder moeite mee)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Gewoon even met TB terugzetten. Way sneller en meteen al je instellingen ook weer terug.lars-saxo schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:57:
Even inloggen op de PC bij Google Play en dan kun je zo al je apps weer naar de telefoon sturen
Kweet het, alleen een beetje werk, maar goed doe ik vanmiddag wel effe, no problars-saxo schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:57:
[...]
Even inloggen op de PC bij Google Play en dan kun je zo al je apps weer naar de telefoon sturen
Ten overvloede: EINDELIJK! https://twitter.com/#!/Sa...status/190337680272400385
Ik heb ook het probleem dat mijn CSC unknown. Kies herkent nu ook niet de firmware-versie.
Weet iemand hoe dit op te lossen?
Nogmaals flashen. Ik had dat ook met de Poolse Firmware.pitchdown schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:09:
Ik heb ook het probleem dat mijn CSC unknown. Kies herkent nu ook niet de firmware-versie.
Nu net van Poolse naar NL zonder wipe.. Werkt als een trein. Alles is behouden, logisch waren ook al voor ICS geschikt.
Alleen heb sinds ICS geen gebruik meer gemaakt van TouchWizz, maar heb nu Apex Launcher.. In combinatie met ICS Icon Pack. Geeft meer de ICS feel dan met TouchWizz. Alleen Custom ROM... weet nog niet..
ik heb een vraagje over wipen om naar ics te gaan.
nou ik heb mijn toestel gewiped nou als ik op mijn toestel zijn al mijn aplicaties weg wat logies is.
maar als ik via de computer kijk in de map Phone staan daar nog veel mappen met aplicaties die ik op de toestel had.
dus mijn vraag is hoe kan ik die mappen wissen en is het gevaarlijk?
nou ik heb mijn toestel gewiped nou als ik op mijn toestel zijn al mijn aplicaties weg wat logies is.
maar als ik via de computer kijk in de map Phone staan daar nog veel mappen met aplicaties die ik op de toestel had.
dus mijn vraag is hoe kan ik die mappen wissen en is het gevaarlijk?
En ook op de Mac doet Kies het weer lekker kut. Verbinding verbroken terwijl hij downloadt. Wat een bagger is het toch...
Zit nu de NL versie (Vodafone) van Android 4 via Kies op de foon te zetten...22% nu...ben zeer benieuwd !
AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.
Verwijderd
Ik heb nu ook een full wipe (Cache/data) gedaan en ICS XEN geïnstalleerd, maar helaas nog steeds unknownAlbert020 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:54:
[afbeelding]
Hoe krijg ik dat nu weer goed?
Je bedoeld dat je een CSC:KI2 (VDF) hebt en via Kies een update binnen hebt gehad??walstroom schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:15:
Zit nu de NL versie (Vodafone) van Android 4 via Kies op de foon te zetten...22% nu...ben zeer benieuwd !
To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!
Nogmaals flashen via ODIN.. Dan komt CSC goed te staan. En verder is dat niet speciaal of noodzakelijk die CSC.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:18:
[...]
Ik heb nu ook een full wipe (Cache/data) gedaan en ICS XEN geïnstalleerd, maar helaas nog steeds unknown![]()
Hoe krijg ik dat nu weer goed?
Dan moet je echt veel, veel, veel beter je best doen. Als ik me erger, betekend niet dat ik me niet vermaak ermeeVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:01:
[...]
OK, om je dag niet helemaal te verzieken krijg je gelijk van me.
T-Mobile gebeld, B2B lijn bedoel ik dan. Die zeggen dat de update binnen 6 weken moet komen.
(TNL versie)
De XEN versie is uit. Die is voor unbranded toestellen. De kans is dus groot dat hij een unbranded toestel heeft met VF abonnement.Mr-Beamer schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:18:
[...]
Je bedoeld dat je een CSC:KI2 (VDF) hebt en via Kies een update binnen hebt gehad??
Bij mij is de update bij poging 3 gelukt. Onder Windows XP heb ik de 2.3.6 update na een poging of 20 a 30 maar laten zitten en later via OTA gedaan.
Ja, het werkt allemaal ! Ziet er wat gestroomlijnder uit...Via Kies ging het eigenlijk probleemloos. Wel halverwege een melding dat de MPT driver niet was gevonden maar dat had kennelijk geen invloed. Wel staan alle apps nu bij elkaar geveegd. Ik had 10 pagina's apps en dat zijn er nu zeven (ik wilde altijd het onderste rijtje leeg), dus alles nu nog even verschuiven dus.
Aanvulling: Android versie 4.0.3
Baseband versie I9100XXLPS
Buildnr IML74K.XWLP7
Aanvulling: Android versie 4.0.3
Baseband versie I9100XXLPS
Buildnr IML74K.XWLP7
[ Voor 10% gewijzigd door walstroom op 12-04-2012 12:36 ]
AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.
Verwijderd
Gedaan maar nog steeds unknown, grrrrrrrTweaker1987 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:22:
[...]
Nogmaals flashen via ODIN.. Dan komt CSC goed te staan. En verder is dat niet speciaal of noodzakelijk die CSC.
Het kan best zijn dat die CSC niet zo'n probleem is, maar ik heb dat liever goed staan, maar hoe?
ice cream sandwich of ics , net geupdate met mn galaxy s2 via kies, niet het meest fijne programma om mee te werken maar het werkt.
De update koste mij welgeteld 15minuten en was daarna klaar voor gebruik, onee , je moet van Samsung Mobile NL geweldige bloatware instaleren die je helemaal niet op je geweldige ics installatie wilt hebben.
Ook de launcher die word mee geïnstalleerd met ics vanuit kies is niet om naar huis te schrijven dus een regelrechte aanrader is NOVA launhcer , deze laucnher zorgt voor een "kale" ics zonder samsung icons en widgets die toch geen nut hebben en verschrikkelijk veel resources vragen.
Waar ik wel tevreden over was de snelheid van ics , alles werkte soepel en zonder haperingen ook de Gmail app is mooier en functioneler dan op 2.3.5/6. met de nova launcher krijg je dus een mooie ics omgeving op je galaxy s2 zonder de gedateerde touchwiz interface.
helaas kreeg ik niet de mooie nieuwe muziekspeler app van google(ics) mee die wel op de nexus zit deze mooie app moet samsung weer verpesten door de lelijke fletse android muziek speler app het werkt maar niet mooi en prettig.
De update koste mij welgeteld 15minuten en was daarna klaar voor gebruik, onee , je moet van Samsung Mobile NL geweldige bloatware instaleren die je helemaal niet op je geweldige ics installatie wilt hebben.
Ook de launcher die word mee geïnstalleerd met ics vanuit kies is niet om naar huis te schrijven dus een regelrechte aanrader is NOVA launhcer , deze laucnher zorgt voor een "kale" ics zonder samsung icons en widgets die toch geen nut hebben en verschrikkelijk veel resources vragen.
Waar ik wel tevreden over was de snelheid van ics , alles werkte soepel en zonder haperingen ook de Gmail app is mooier en functioneler dan op 2.3.5/6. met de nova launcher krijg je dus een mooie ics omgeving op je galaxy s2 zonder de gedateerde touchwiz interface.
helaas kreeg ik niet de mooie nieuwe muziekspeler app van google(ics) mee die wel op de nexus zit deze mooie app moet samsung weer verpesten door de lelijke fletse android muziek speler app het werkt maar niet mooi en prettig.
Wat raden jullie aan eerst van 2.3.4 XEU naar 2.3.5 XEN te gaan en dan naar 4.0.3 XEN,Jochemp schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:19:
[...]
Lukt het met updaten via Kies helemaal niet? Anders zou je eerst naar 2.3.5 moeten en daarna naar 4.0.3. Ik weet niet of je direct naar 4.0 kan updaten via Odin, maar ik voorzie geen problemen daarin.
Of direct van 2.3.4 XEU naar 4.0.3 XEN?
Na installatie van de XEN versie via Kies heb ik bij applicaties een android icoontje staan, en de naam begint met com.samsung, als ik het opstart krijg ik de melding dat TWlauncher is gestopt,heeft iemand anders dit ook
De mensen die LP7 al tijdje hebben draaien, is dit zonder die NL bloatware (bol.com enzo)? zoja, heb je een directe firmware link.
Als je de update naar ICS via KIES (en dus stock wil) moet je eerst naar XEN flashen, daarna kun je dan via KIES updaten naar 4.0.3 XEN. Of eventueel gelijk 4.0.3 XEN flashen, zodat je in de toekomst altijd kan updaten.job89 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:37:
Wat raden jullie aan eerst van 2.3.4 XEU naar 2.3.5 XEN te gaan en dan naar 4.0.3 XEN,
Of direct van 2.3.4 XEU naar 4.0.3 XEN?
[ Voor 87% gewijzigd door CH4OS op 12-04-2012 12:40 ]
Bol zat er hier niet in nee.n00bs schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:37:
De mensen die LP7 al tijdje hebben draaien, is dit zonder die NL bloatware (bol.com enzo)? zoja, heb je een directe firmware link.
mr.DJ95 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:35:
ice cream sandwich of ics , net geupdate met mn galaxy s2 via kies, niet het meest fijne programma om mee te werken maar het werkt. De update koste mij welgeteld 15minuten en was daarna klaar voor gebruik, onee , je moet van Samsung Mobile NL geweldige bloatware instaleren die je helemaal niet op je geweldige ics installatie wilt hebben. Ook de launcher die word mee geïnstalleerd met ics vanuit kies is niet om naar huis te schrijven dus een regelrechte aanrader is NOVA launhcer , deze laucnher zorgt voor een "kale" ics zonder samsung icons en widgets die toch geen nut hebben en verschrikkelijk veel resources vragen. Waar ik wel tevreden over was de snelheid van ics , alles werkte soepel en zonder haperingen ook de Gmail app is mooier en functioneler dan op 2.3.5/6. met de nova launcher krijg je dus een mooie ics omgeving op je galaxy s2 zonder de gedateerde touchwiz interface. helaas kreeg ik niet de mooie nieuwe muziekspeler app van google(ics) mee die wel op de nexus zit deze mooie app moet samsung weer verpesten door de lelijke fletse android muziek speler app het werkt maar niet mooi en prettig.

Ik heb het idee dat Go Launcher niet heel erg lekker werkt met ICS. Hapert erg veel en loopt vast.
Apex ftwFramoes schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:41:
Ik heb het idee dat Go Launcher niet heel erg lekker werkt met ICS. Hapert erg veel en loopt vast.
wat is het verschil tussen apex en nova dan?
Heeft die een beetje goeie widgets, zoals een scrollable kalender?
Het zijn twee andere launchers.mr.DJ95 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:48:
Nope.Framoes schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:48:
Heeft die een beetje goeie widgets, zoals een scrollable kalender?
[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 12:49 ]
hahah , captain obvious.Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:48:
[...]
Het zijn twee andere launchers.
[...]
Nope.
ik bedoel qua functie en werking.
Kidding me, no?mr.DJ95 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:50:
hahah , captain obvious.
"We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan!"ik bedoel qua functie en werking.
[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 12:52 ]
Google itmr.DJ95 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:48:
http://bit.ly/HKeITJ
Ik vind het opzij scrollen in de app drawer maar matig. Het gaat langzamer en werkt minder praktisch (en lijkt meer op iOS).
ps Weet iemand hoe ik een icon set instel bij Apex? Nu lukt het alleen per app en ik moet nogal wat apps van een andere icon voorzien.
ps Weet iemand hoe ik een icon set instel bij Apex? Nu lukt het alleen per app en ik moet nogal wat apps van een andere icon voorzien.
[ Voor 35% gewijzigd door Framoes op 12-04-2012 12:59 ]
Opzij scrollen gaat 100% smooth en zonder enige hapering whatsoeverFramoes schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:58:
Ik vind het opzij scrollen in de app drawer maar matig. Het gaat langzamer en werkt minder praktisch (en lijkt meer op iOS).
Kan niet.ps Weet iemand hoe ik een icon set instel bij Apex? Nu lukt het alleen per app en ik moet nogal wat apps van een andere icon voorzien.
[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 13:00 ]
Offtopic, dus weg.
[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 12-04-2012 13:19 ]
Verwijderd
Ik word er nou niet bepaald blij van hoor.. ding heeft mijn hele applicatie- en widget overzicht gereset en de reden dat ik hier naar uit keek - mogelijke verbetering van batterij efficiëntie - laat het ook flink afweten
jammer...
Dat weet je nu al ja? NiceVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:00:
en de reden dat ik hier naar uit keek - mogelijke verbetering van batterij efficiëntie - laat het ook flink afwetenjammer...
Zo werkt dat uiteraard niet, maar als je het nu al gehad hebt met ICS ga je toch gewoon terug?Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:03:
Jep.. staat er nu 2 uur op en batterij zit al op 70%, niet eens door intensief gebruik..
Ben hm aan het downen.Tweaker1987 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:11:
[...]
Nogmaals flashen. Ik had dat ook met de Poolse Firmware.
Nu net van Poolse naar NL zonder wipe.. Werkt als een trein. Alles is behouden, logisch waren ook al voor ICS geschikt.
Alleen heb sinds ICS geen gebruik meer gemaakt van TouchWizz, maar heb nu Apex Launcher.. In combinatie met ICS Icon Pack. Geeft meer de ICS feel dan met TouchWizz. Alleen Custom ROM... weet nog niet..
Is het bij mensen al gelukt om na de NL-update weer via kies te updaten?
Verwijderd
Kritiek op moderatie mag via DM of het feedbacktopic, nooit in een topic.
[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 12-04-2012 13:23 ]
Verwijderd
<ID:0/004> Added!!
<ID:0/004> Removed!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> GT-I9100_XEN_I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> boot.bin
Hier blijft ie al een uur hangen!
Wat nu?
<ID:0/004> Removed!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> GT-I9100_XEN_I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> boot.bin
Hier blijft ie al een uur hangen!
Wat nu?
Heb je met CWM een factory reset gedaan als je met Odin flashed?
Verwijderd
) Kies uitzetten op PC
2) download Odin 1.85
3) Ga naar http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I9100&r=1 en maak een account aan en download: I9100XXLPS 4.0.3 2012 March I9100OXALPS Poland
(daarna de zip file uitpakken, dan houd je een .tar.md5 bestand over die je nodig hebt)
4) Zet je telefoon uit, doe hem aan door: volumeknop OMHOOG, home button en powerknop indrukken
6) zet je telefoon uit
Zodra I9100 in beeld komt, alle knoppen loslaten en druk volume omhoog (continue)
DIT BEN IK AAN HET DOEN.
2) download Odin 1.85
3) Ga naar http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I9100&r=1 en maak een account aan en download: I9100XXLPS 4.0.3 2012 March I9100OXALPS Poland
6) zet je telefoon uit
DIT BEN IK AAN HET DOEN.
Ik krijg hier de volgende melding als ik via Kies wil upgraden:
Iemand een idee? Ik heb al met Google gezocht maar nog geen oplossing gevondenModel name: GT-I9100
'GT-I9100' does not support initializing.
Poland? Ik heb net hetzelfde gedaan met de Netherlands versie, dat werkte prima. Ik heb een KPN toestelVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:26:
) Kies uitzetten op PC
2) download Odin 1.85
6) zet je telefoon uit
DIT BEN IK AAN HET DOEN.
De telefoon werd de eerste keer wel enorm warm, maar na een reboot en alle updates is hij weer op een normale temperatuur.
Wel een vraag: in KIES zegt hij nu dus dat de telefoon niet via KIES geupgrade kan worden, dat is normaal? (door alle berichten, versies, etc wordt het topic een uitdaging om uit te pluizen
[ Voor 9% gewijzigd door jwstoop op 12-04-2012 13:46 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.