Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 09:48
Hebben ze nou de 3DS versie geport? Of zie ik dat verkeerd..
Lijkt me wel leuk om te hebben op de Vita, maar dan heb ik toch liever een console-port.

Steam/XBL: Avioto

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Avioto schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:50:
Hebben ze nou de 3DS versie geport? Of zie ik dat verkeerd..
Lijkt me wel leuk om te hebben op de Vita, maar dan heb ik toch liever een console-port.
Geen idee waar jij dit aan denkt te zien, maar het ziet er in ieder geval stukken beter uit dan Lego Harry Potter op de Vita
Nieuwe video van AC 3 Liberation @playstation blog:
http://blog.us.playstatio...touch-controls-in-action/

Ik zit wel een beetje te twijfelen of ik Need for Speed Most Wanted koop of AC3L, beide komen volgens mij volgende week uit? Ik ben ook wel benieuwd naar de prijzen vam de digitale versies,... voor de digitale versies van hun ps3 broertjes durven ze gewoon €69,95 te vragen :s Ook jammer dat er nog geen reviews zijn.

Zero escape: virtues last reward krijgt trouwens goede recensies tot nu toe. Ook nog een interessante optie als de twee voorgenoemde spellen tegen blijken te vallen. Ik ben niet vies van een goed verhaal.

[ Voor 17% gewijzigd door nioz op 27-10-2012 23:25 ]

• Avioto
pagani schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:04:
[...]

Geen idee waar jij dit aan denkt te zien, maar het ziet er in ieder geval stukken beter uit dan Lego Harry Potter op de Vita
Het menu is precies hetzelfde als de 3DS versie, maar het ziet er wel een stuk beter uit natuurlijk :)
We zullen zien.
nioz schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:21:
Ik ben ook wel benieuwd naar de prijzen vam de digitale versies,... voor de digitale versies van hun ps3 broertjes durven ze gewoon €69,95 te vragen :s
EA kennende wordt NFS 50 euro, net als Fifa. Als dat zo is, koop ik het zeker niet. Veel te duur.
Liberation zal wel gewoon 45 euro worden gok ik. 35 euro zou helemaal mooi zijn :9
De prijzen van digitale versies op de PS3 slaan helemaal nergens op inderdaad.. Beetje onlogisch dat je de fysieke versies voor veel minder kan kopen :?

Ja, de enige verklaring die ik ken is dat ze winkeliers niet boos willen maken. Die geven misschien minder ruimte aan het spel in de winkel als het goedkoper online te koop is. Naja, er is natuurlijk een andere verklaring: het zijn hebberige eikels :)
Ik ben ook bang dat het €50 gaat worden net als fifa en dan ga ik wel balen. Dan ga ik hem sowieso niet via psn kopen. Misschien bestel ik hem dan gewoon op een kaartje (heb ik met fifa ook gedaan uiteindelijk voor €30 ofzo), maar ik wil eigenlijk gewoon alles via psn :(

Chris Plante van Polygon zei trouwens dat hij snel (voor release iig) met een review van NFS:MW komt en dat hij (kort daarop) ook wat over de vita versie te zeggen heeft... Ben benieuwd.

Overigens is de psn pre-order van beide assassins creed games nog best acceptabel: 99,95. Dus 60-40 of 70-30. Totaal komt het in ieder geval uit op de standaard retail prijzen voor ps3 en vita games (60-40). Goedkoper was leuker geweest, maar ze hadden ook gewoon de ps3 pre-order van 69,95 kunnen nemen en daar dan nog even €45-50 bij op kunnen tellen.

• Avioto
nioz schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 08:39:
Ik ben ook bang dat het €50 gaat worden net als fifa en dan ga ik wel balen. Dan ga ik hem sowieso niet via psn kopen. Misschien bestel ik hem dan gewoon op een kaartje (heb ik met fifa ook gedaan uiteindelijk voor €30 ofzo), maar ik wil eigenlijk gewoon alles via psn :(
Ja ik wil ook alles digitaal. Gewoon een game kiezen en spelen, net als Steam :)
Alleen jammer dat de prijzen op psn zo onlogisch zijn, heel veel oude psp games zijn nog steeds 30 euro..
Maar als NFS 50 euro is, dan koop ik het gewoon helemaal niet. Heb geen zin in nog meer troep in mijn kamer :+

Wat vinden jullie eigenlijk van de All Stars Battle Royale beta? Ik zie pas net dat de beta public is gegaan 8)7
Dinsdag eindigd ie alweer.

Begin me een beetje een spammerd te voelen hier :o

Oude spellen zijn af en toe nog wat prijzig ja, maar toch zie je genoeg aanbiedingen langskomen op psp vlak. Daarnaast vind ik de prijs van vita games over het algemeen ook wel acceptabel (op fifa na dan :x ). 5€ goedkoper dan de adviesprijs in de winkel is best ok. Natuurlijk is het via webwinkels vaak wel iets goedkoper te vinden, maar bijv gamemania is duurder.

All stars battle royal (ASBR) vond ik best aardig, maar ik prefereer toch het super smash bros systeem ben ik bang. Bij smash bros wordt de kans om dood/ring-out te gaan groter naarmate je meer klappen krijgt en je damage percentage dus stijgt. Bij ASBR heb je grote kans om ring-out te gaan als je iemand tegenkomt met een volle powermeter, hoe goed of slecht je ook gepresteerd hebt. Het is dus gewoon een kwestie van je powermeter vullen door de zwakste speler te abusen en vervolgens je super attack los te laten op je grootste concurrent of gewoon een random speler die te dichtbij staat.

Misschien heb ik iets gemist hoor (ik heb de tutorial gevolgd en nog iets van 5 potjes online gespeeld), maar volgens mij werkt het op bovenstaande wijze.

De menus vond ik ook een beetje sfeerloos. Het ziet er wel weer strak uit, maar zo'n beetje alles ziet er goed uit op het scherm van de vita :)

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
AC: Liberation is op Zavvi te reserveren voor net geen 51 euro, dus als dat in de gewone winkel nog meer gaat zijn dan vind ik dat wel een erg duur spel.
Edit: op andere sites in NL gelukkig al voor 10 euro minder te bestellen.

[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 28-10-2012 17:50 ]

PSN id: NL_SToRM

• Avioto
nioz schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:40:
Misschien heb ik iets gemist hoor (ik heb de tutorial gevolgd en nog iets van 5 potjes online gespeeld), maar volgens mij werkt het op bovenstaande wijze.

De menus vond ik ook een beetje sfeerloos. Het ziet er wel weer strak uit, maar zo'n beetje alles ziet er goed uit op het scherm van de vita :)
Kan je niet gewoon een offline potje spelen? Dat vond ik juist zo leuk bij Super Smash Bros. :P
De menu's vind ik niet zo mooi. Het had een google earth app kunnen zijn ofzo :+ Past niet echt bij een party game.

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 13:29
WRC 3 review
http://thevitalounge.com/wrc3-fia-world-rally-championship/

Heeft iemand het al hier in de winkel gezien?

must have voor de liefhebber van de betere racegames voor de vita lijkt me.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
MarcoM schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:51:
WRC 3 review
http://thevitalounge.com/wrc3-fia-world-rally-championship/

[video]

[video]

Heeft iemand het al hier in de winkel gezien?

must have voor de liefhebber van de betere racegames voor de vita lijkt me.
Was vh weekend in de stad was niet specifiek op zoek naar deze game maar heb wel in de schappen gekeken of die er was maar mediamarkt en een bart smit hadden hem niet. (heb het niet nagevraagd verder)

Burp

• MarcoM
OK, zal dan wel een lokalisatie issue zijn.
Review van NFS:MW
http://www.pocketgamer.co...Wanted/review.asp?c=46159
Doordat er minder verkeer op de weg, en er enkele dingen ontbreken (modder en hekken blijkbaar?) is het iets minder dan in de ps3/xbox/pc versies, maar alsnog een goede game gelukkig. Sowieso knap dat ze gewoon dezelfde open wereld op de vita hebben weten te persen.

Een video van de Vita versie: YouTube: Need For Speed : Most Wanted (For PS VITA)
Ziet er snel uit :) video is wel erg out of focus btw :/

[ Voor 23% gewijzigd door nioz op 29-10-2012 19:03 ]

• MarcoM
MW=kopen :p

• pagani
  • Niet online
Speel hem nu en hij is echt geweldig. Straks even AC proberen :)

Edit: AC is ook top, het switchen tussen de persona's is een erg leuke toevoeging.

[ Voor 39% gewijzigd door pagani op 29-10-2012 22:10 ]

• MarcoM
you lucky :)

• pagani
  • Niet online
Overigens zijn beide gekocht in Duitsland maar is geheel tegen de EA stijl in de taal gewoon afhankelijk van je systeemtaal
*jaloers* :)
Op de US store is AC3:L overigens ook al te koop, althans volgens de playstation twitter.

Ik zit nu toch wel te twijfelen of ik eerst AC of MW ga halen. Ik neig nu toch naar AC omdat MW gewoon hetzelfde is als op de PS3. Misschien haal ik die dan voor de ps3...

Vertel eens wat meer over AC Pagani :)

Stream van AC3:L http://nl.twitch.tv/destructoid

Na het lezen van wat quotes op Neogaf dacht ik mijn keuze definitief te hebben gemaakt... en dan zien ik Pagani's post hieronder ;)

[ Voor 22% gewijzigd door nioz op 30-10-2012 10:42 ]

• pagani
  • Niet online
Eerlijk gezegd ben ik vooral gegrepen door NFS:MW en heb dat dan ook vooral gespeeld. Het feit dat vrijwel álles in het spel een "social media" effect heeft werkt enorm verslavend. Zo komt er boven elke flitspaal waar je door geflitst bent een HUD element te hangen met daarop de topscores voor die specifieke flitspaal (jouw topscore en die van je friendslist), racetijden, omvergereden hekken en doorboorde reclameborden (hallo Burnout Paradise ;) ), geld verdiend met elk model auto etc.

Wat AC betreft kan ik nog geen echt oordeel vormen over het verhaal want ik zit net aan het begin. Wel werkt de nieuwe besturing bijzonder prettig, vooral bij het klimmen en over daken rennen. Helaas wel wat glitches gezien (vaag bewegende burgers, NPCs die in een beweging blijven hangen etc.) Maar het is weldegelijk een prachtige game, speelt soepel en ziet er voor een handheld prachtig uit.

Verder werkt (wat ik er tot nu toe van gezien heb) het beruchtheidssysteem goed. Als je slaafpersona gezocht is kun je als ladypersona door de stad lopen en wantedposters verwijderen om zo je slaafpersona weer minder berucht te maken.

Installeer overigens bij zowel NFS als AC meteen de patch die al beschikbaar is, voor beide games een flink aantal fixes.

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 30-10-2012 10:41 ]

• MarcoM
Mooi om te lezen. Ik verheug me op beide games. Die zullen toch wel voor ons morgen in de store beschikbaar komen. Ik wil mijn geld kwijt 8)
Ik ga MW gelijk halen, ik kan niet wachten tot ik AC3 in me handel heb. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

MW is 39 euro bij de wehkamp. Scheelt een tientje met Bart Smit. Meteen maar besteld. Hopelijk een game waarmee mijn Vita weer eens een tijdje onder het stof vandaan komt..

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 11:23
Mwoah, bij Bart Smit kost ie nu ook "maar" 42,50.
Er is daarzo een 15% korting op alles....
Gisteren een PS3 320gb met Move besteld voor 200,-

• SToRM666
Mijn Vita heeft geen tijd om onder het stof te komen, aangezien ik bijna dagelijks wel een paar potjes TOM: Blitz speel. Ik zit momenteel al op level 78 (kan er een level naast zitten) en zit door afwisselend met en zonder bonussen te spelen nu al boven de 100.000 kristallen.
Wordt dit spel nog veel gespeeld door mede-Tweakers? Er zijn recent ook enkele wijzigingen aangebracht in de kraskaart, zodat je sowieso minstens 1000 kristallen krijgt (was eerst 200).
Ik zit ook al behoorlijk ver in Uncharted (hoofdstuk 17). Tot nu toe vind ik deze beter dan deel 3 op de PS3, maar deel 2 blijft voor mij nog altijd de beste :)

[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 30-10-2012 12:20 ]

Ik heb TOM: Blitz in het begin even geprobeerd. Toen kon je 4 potjes spelen (ongeveer?) en daarna moest je wachten of kon je tegen betaling nog een bepaald aantal keer spelen. Die bedragen sloegen echt nergens op. Best jammer, want ik vond het spelletje best aardig. Ik betaal dan liever 1 keer 30 euro met de wetenschap dat ik het daarna zo vaak kan spelen als ik wil, dan dat ik elke keer weer 1-5 euro moet betalen wanneer ik wil spelen. Het slaat gewoon nergens op dat je daar elke keer weer voor zo moeten betalen, daar werk ik niet aan mee :)

@Uncharted:
Ik heb Golden Abyss 3 keer uitgespeeld, ik vond hem echt fantastisch (volgens mij heb ik de ps3 delen allemaal 2 keer uitgespeeld). Het deed me meer aan deel 1 denken, dan aan deel 2 en 3 en dat vond ik niet verkeerd. Het verzamelen van schatten/foto's etc. vond ik ook beter uitgewerkt dan in de ps3 delen. Ik hoop echt dat er nog een deel uitkomt. Sowieso is Uncharted voor mij één van de beste spelseries ooit, ik ga echt helemaal op in het verhaal. Ze hebben er een mooie interactieve film van weten te maken.

[ Voor 32% gewijzigd door nioz op 30-10-2012 12:27 ]

Ik hoop dan ook echt dat er een opvolger voor de Vita uitkomt van Uncharted.

By the way:
http://www.vg247.com/2012...not-a-sprint-says-koller/
Nou ik denk wel dat AC liberation en All stars voor een boost in de verkoop kunnen zorgen.

Maar COD declassified is troep,
Kijk maar eens hiernaar: http://www.ign.com/articl...llstreak-details-and-more
"The studio tweeted that there will be six multiplayer maps and also revealed that Black Ops Declassified will have seven killstreaks, including Spy Plane, Care Package, Counter-Spy Plane, Mortar Strike, Sentry Gun, Advanced Spy Plane and Attack Helicopter. Meanwhile, the multiplayer modes were also revealed and will include Team Deathmatch, Kill Confirmed Deathmatch, Drop Zone, Free-for-All and Team Tactical, which shuffles the other modes."

Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/7209/picardwtfbk4.jpg

Ik wacht wel op Killzone Mercenary! Dat spel laat zien wat het verschil is tussen kwaliteit en een haastwerkje ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 30-10-2012 13:54 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• SToRM666
nioz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:22:
Ik heb TOM: Blitz in het begin even geprobeerd. Toen kon je 4 potjes spelen (ongeveer?) en daarna moest je wachten of kon je tegen betaling nog een bepaald aantal keer spelen. Die bedragen sloegen echt nergens op. Best jammer, want ik vond het spelletje best aardig. Ik betaal dan liever 1 keer 30 euro met de wetenschap dat ik het daarna zo vaak kan spelen als ik wil, dan dat ik elke keer weer 1-5 euro moet betalen wanneer ik wil spelen. Het slaat gewoon nergens op dat je daar elke keer weer voor zo moeten betalen, daar werk ik niet aan mee :)
Dat wachten valt opzich mee hoor. Na 15 minuten ofzo kun je weer aan de slag. Ik vind het spel eigenlijk leuker worden naarmate je hoger in level wordt. En het feit dat ik tegen meerdere spelers in mijn lijst speel om de hoogste weekscore is voor mij ook een reden om het regelmatig te spelen :)
@Uncharted:
Ik heb Golden Abyss 3 keer uitgespeeld, ik vond hem echt fantastisch (volgens mij heb ik de ps3 delen allemaal 2 keer uitgespeeld). Het deed me meer aan deel 1 denken, dan aan deel 2 en 3 en dat vond ik niet verkeerd. Het verzamelen van schatten/foto's etc. vond ik ook beter uitgewerkt dan in de ps3 delen. Ik hoop echt dat er nog een deel uitkomt. Sowieso is Uncharted voor mij één van de beste spelseries ooit, ik ga echt helemaal op in het verhaal. Ze hebben er een mooie interactieve film van weten te maken.
Uncharted is zeker ook een van mijn favoriete spelseries. Sommige elementen met het touchscreen en het feit dat je door de Vita te kantelen ook kunt richten vind ik leuke toevoegingen aan het spel.
En het ziet er weer ontzettend goed uit.

Verwijderd

TOM: Blitz speel ik af en toe eens. Ik streef er naar iedere week een keer te spelen, zodat ik steeds weer wat levens met die toernooitjes vang. Crystals gebruik ik nooit, zonder vind ik het ook leuk. :)

Momenteel bezig met Street Fighter x Tekken, erg goede port! Ook leuk dat je tegen mensen met een PS3 kan spelen.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58
@StoRM666
Is dat ook jou Vita name/ Ongeveer? Ik geloof dat ik je daar ergens wel eens tegen kwam.

Maaruh, vraagje ; hoe halen jullie toch die weerzinwekkende scores met dat TOM-Blitz/ 4-6M? Ik haal net 200k.

• SToRM666
Mijn PSN ID is NL_SToRM, het zou kunnen dat je al in mijn vriendelijst zit.

Mijn hoogste score tot nu toe was iets van een 12 miljoen. Als ik met bonussen speel dan is dat altijd met Color Burst, Lightning en Added Crystals. Totems gebruik ik eigenlijk zo goed als nooit.

Ik weet niet welk level je momenteel bent, maar vooral in het begin van het spel als je de bonussen nog kunt levellen zul je wel een grote toename in je score zien. Ook de bonussen die op het spelbord verschijnen worden beter naarmate je een hoger level hebt. Als je 4 of meer tokens kunt matchen krijg je direct een bonus bij in het speelveld.

Ik denk dat de beste manier om een hoge score te halen is om veel kristallen te pakken om je multiplier snel hoger te krijgen. Het is ook belangrijk om snel te spelen en combo's te maken zodat je frenzy mode krijgt. Daarnaast moet je ook wel geluk hebben dat het bord niet teveel op slot ligt en dat je veel tijd krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 30-10-2012 18:56 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:00

Haters everywhere but I don’t really care

• maartend
SToRM666 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:46:
Mijn PSN ID is NL_SToRM, het zou kunnen dat je al in mijn vriendelijst zit.

Mijn hoogste score tot nu toe was iets van een 12 miljoen. Als ik met bonussen speel dan is dat altijd met Color Burst, Lightning en Added Crystals. Totems gebruik ik eigenlijk zo goed als nooit.

Ik weet niet welk level je momenteel bent, maar vooral in het begin van het spel als je de bonussen nog kunt levellen zul je wel een grote toename in je score zien. Ook de bonussen die op het spelbord verschijnen worden beter naarmate je een hoger level hebt. Als je 4 of meer tokens kunt matchen krijg je direct een bonus bij in het speelveld.

Ik denk dat de beste manier om een hoge score te halen is om veel kristallen te pakken om je multiplier snel hoger te krijgen. Het is ook belangrijk om snel te spelen en combo's te maken zodat je frenzy mode krijgt. Daarnaast moet je ook wel geluk hebben dat het bord niet teveel op slot ligt en dat je veel tijd krijgt.
NL_storm? Dan woon je vlak in mijn buurt. Zaamslag zegt je iets? Kan ook Maastricht zijn, mijn Near denkt altijd dat ik in Maastricht zit.

Ik ben nu net lvl 11. Veel tijd krijgen lukt me niet echt. Ik denk dat ik de fout in ga met snelheid. Maar ik zal het eens proberen.

• SToRM666
Haha, Zaamslag ligt vlakbij Axel ja ;)

In het begin krijg je inderdaad nog niet zoveel tijd erbij als bij hogere levels.

[ Voor 52% gewijzigd door SToRM666 op 30-10-2012 19:19 ]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Prijsverlaging incoming;
Sony start binnenkort namelijk officieel met een tijdelijke actie die voor alle PlayStation Vita modellen geldig is. Retailer Game Mania trapt af en zal vanaf donderdag 1 november een aanzienlijk lagere prijs aanhouden voor de PlayStation Vita. Zo zal het Wi-Fi model een prijsdaling van €49 krijgen en het 3G model zelfs €79! Voor alsnog blijkt deze actie alleen geldig voor Europa, maar de kans blijft aanwezig dat Sony eenzelfde prijsverlaging ook zal aankondigen voor Amerikaanse winkels. De actie geldt tot en met 31 december.

De prijzen die Game Mania aanhoudt zullen niet de officiële adviesprijs zijn van Sony, dus verwacht dat andere winkels hier eventueel van kunnen afwijken.
Bron: http://www.psx-sense.nl/1...e-prijsverlaging-in-2012/

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Heeft de Vita nodig, goede keuze van Sony!

Nu nog COD cancelen en een verbeterde versie ervan op de markt brengen... :)

Net de eerste paar missies gespeeld in AC3:L en het is wel cool om een echt AC spel op een handheld te hebben. De graphics vielen alleen wel een beetje tegen, de resolutie is wat laag waardoor dat in combinatie met wazige textures in sommige gevallen resulteert in beelden die niet al te prettig ogen (ook een overload aan bruintinten in het spel). Gelukkig went het snel en je hebt niet altijd last van de jaggies/lage resolutie.
Over de gameplay kan ik nog niet al te veel zeggen omdat ik nog aan het begin zit, maar tot nu toe lijkt dat wel in orde te zijn. Ik heb in ieder geval wel zin om verder te spelen, dus dat is een goed teken :)

• Tooooony
Buiten de prijsdrop van de Vita zelf is dit de reden waarom ik mijn xbox ingeruild heb voor een ps3:
http://www.gamemania.nl/D...spx?tabid=88&gmgame=27473

Dit is voor de binnenkort te verschijnen Ratchet en ook voor de Sly game. Dat is erg gaaf!

• SToRM666
Die cross-buy functie is wel erg mooi ja. Op die manier heb je vele 'gratis' spellen voor je Vita als je ze toch al voor de PS3 koopt.

• Avioto
Word die game maar 20 euro? o0

Ik kon niet kiezen tussen Liberation en NFS..toch maar voor NFS gegaan. Ben benieuwd :)

Zit hier iemand te wachten op Street Fighter X Tekken? Krijgt wel aardige cijfers.

Most Wanted is (zoals verwacht) €49,95 in de PSN store, bah. Een fysiek exemplaar kan je voor €39,95 kopen via diverse online shops...

Als je alles digitaal wil moet je dus overpriced geheugen kopen (thx Sony), je kan het spel niet meer doorverkopen en EA vraagt je ook nog eens de hoofdprijs, pffff. (Ubi doet het dan netter, die halen wel 10% van de adviesprijs af, zoals Sony dat ook doet om de kosten van geheugenkaartjes enigszins te compenseren).

@avioto:
Sfxt staat toch al een week in de PSN store?
Oh en ben je nou toch voor digitaal gegaan @ €50? Of MW ergens besteld?
Ik heb AC3:L maar in een doosje gehaald. Heb nog maar ~3gb van mijn 16gb kaartje en AC is volgens mij 2,6gb. Niet zoveel zin om straks €75,- neer te leggen voor 32gb. Ik denk dat ik de strijd opgeef, dan maar alles in doosjes en alleen echte psn titels digitaal.

[ Voor 29% gewijzigd door nioz op 31-10-2012 10:00 ]

• Avioto
nioz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:55:
Most Wanted is (zoals verwacht) €49,95 in de PSN store, bah. Een fysiek exemplaar kan je voor €39,95 kopen via diverse online shops...
Ben het helemaal met je eens. Ik heb psn tegoed van 50 euro gekocht bij wehkamp voor 40 euro :P Dus ik heb er dit keer niet zo moeite mee. Maar het is wel veel te duur inderdaad. Daarom heb ik ook geen Fifa gekocht.
@avioto:
Sfxt staat toch al een week in de PSN store?
Ow.. :P Is me totaal niet opgevallen.

Ik vind het ook een teken dat er bij EA management een hoop achterhaalde ideeen bestaan over omzet, winst en verkoopprijzen. In tijden waarin o.a. Valve laat zien dat kortingen juist voor omzet stijgingen zorgen, besluit EA om vast te houden aan de hoogst mogelijke prijs. Ze hoeven van mij echt niet mee te doen aan cross-buy zoals Sony dat doet (waarvoor hulde, dat wel :) ), maar met een leuke korting hadden ze mij echt wel kunnen overtuigen om MW voor de ps3 én vita te kopen.

• Avioto
Ze nemen de Vita gewoon niet serieus. Ze kijken naar de verkopen van de Vita zelf en besluiten om geen games op de Vita uit te brengen. Maar omdat Sony aan de deur klopt, brengen ze gewoon simpele ports uit voor full price. Voor games op de pc doen ze bijna hetzelfde
Ik heb AC3:L maar in een doosje gehaald. Heb nog maar ~3gb van mijn 16gb kaartje en AC is volgens mij 2,6gb. Niet zoveel zin om straks €75,- neer te leggen voor 32gb. Ik denk dat ik de strijd opgeef, dan maar alles in doosjes en alleen echte psn titels digitaal.
Ik heb wel een 32gb kaartje, voor 55 euro geïmporteerd uit Amerika. Dat is wel echt relaxt. Heb er nu 16 games op staan en nog niet vol.

PSN mag wel iets meer naar Steam kijken als het gaat om prijzen van games en sales.
In de PSN store bij 'Vita uitverkoop' staat ook altijd de meest grote onzin :P

• MarcoM
Wii4all schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:10:
[...]

Was vh weekend in de stad was niet specifiek op zoek naar deze game maar heb wel in de schappen gekeken of die er was maar mediamarkt en een bart smit hadden hem niet. (heb het niet nagevraagd verder)
Gamemania heeft hem, en ik dus nu ook :9 Voor de rallyliefhebben een must have. Echt ongelofelijk dat Milestone met hun eerste Vita game dit weet neer te zetten. _/-\o_

• SToRM666
Je zou ook af en toe eens iets kunnen wissen :P Als je een spel uitgespeeld hebt kun je die toch verwijderen? Mocht je het spel achteraf dan nog eens willen spelen dan kun je die opnieuw downloaden.
Ik ben zelf ook niet echt van het wissen moet ik zeggen, maar de spellen die fysiek beschikbaar zijn koop ik niet via PSN. Dus dat scheelt ook al heel wat ruimte.

[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 31-10-2012 12:16 ]

• MarcoM
Ik koop juist het liefst digitaal op de vita vanwege dat onhandige klepje. Backup op de ps3 voor uitgespeelde games.

Verwijderd

Maar als ik goed lees :) zijn er meer mensen die NFS Most Wanted Vita versie hebben. Misschien een idee om PSN Id's erbij te plaatsen als je post dat je MW hebt gekocht. Multiplayer FTW. :) Mijn PSN is robero50

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Avioto schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:32:
PSN mag wel iets meer naar Steam kijken als het gaat om prijzen van games en sales.
Appels en peren ...
Steam heeft enkel digitale versies van games.
En als Sony zo dom zou zijn en de prijzen in de PSStore lager zou maken (en houden) dan de prijzen in de winkel dan zouden de winkeliers die ook o.a. de PS3 en de Vita verkopen Sony massaal kunnen gaan boycotten.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Avioto
Games en games ...

Sony is gewoon heel wispelturig met de prijzen in de store. En ze laten heel vaak publishers zelf de prijs bepalen waardoor oude games nooit in prijs verlaagd worden.
Dat ze niet onder de prijzen van winkels willen zitten, snap ik best. Maar 70 euro voor games betalen gaat me net iets te ver.
OPSLAGHOND schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:56:
[...]
Steam heeft enkel digitale versies van games.
PSN Store toch ook? Ik snap niet zo goed wat je bedoel.
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:32:
Maar als ik goed lees :) zijn er meer mensen die NFS Most Wanted Vita versie hebben. Misschien een idee om PSN Id's erbij te plaatsen als je post dat je MW hebt gekocht. Multiplayer FTW. :) Mijn PSN is robero50
Mijn PSN staat in mijn sig.
Hier is ook een topic voor trouwens: PlayStation VITA Owners Topic - PSN ID's
Zou wel leuk zijn om wat tijden van jullie te verbeteren :+

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 10:51
Dat owners topic is alweer oud.
Misschien handig om een lijst met Need for Speed Vita eigenaren te maken?
Ik verwacht de game vandaag of morgen ook in de brievenbus.

• MarcoM
Ik ga 'm dalijk downloaden uit de psnstore. Vanochtend al een uurtje met de ps3 versie gespeeld. Heerlijke game.
Avioto schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

Games en games ...

Sony is gewoon heel wispelturig met de prijzen in de store. En ze laten heel vaak publishers zelf de prijs bepalen waardoor oude games nooit in prijs verlaagd worden.
Dat ze niet onder de prijzen van winkels willen zitten, snap ik best. Maar 70 euro voor games betalen gaat me net iets te ver.

[...]

PSN Store toch ook? Ik snap niet zo goed wat je bedoel.
Iets beter lezen wat opslaghond probeert uit te leggen...

Het gaat er simpelweg om dat Steam geen retailsales heeft en daarmee retail partners heeft om tevreden te houden. En dat heeft Sony wel, dus het is meer dan logisch.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ben een beetje telleurgesteld in de NFS vita versie. De framerate is volgens mij net geen 30fps waardoor het afentoe unresponsive aanvoeld. Heb een beetje spijt van de aankoop :D.
Sn0wblind schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:20:
Ben een beetje telleurgesteld in de NFS vita versie. De framerate is volgens mij net geen 30fps waardoor het afentoe unresponsive aanvoeld. Heb een beetje spijt van de aankoop :D.
Dat dacht ik eerst ook, maar wat upgrades/mods later voelt mijn porsche een stuk soepeler aan. Ik denk dat het (in ieder geval deels ook) met de stijl van het spel te maken heeft. Hoe harder je gaat des te lastiger het is om je stuk staal onder controle te houden. Full speed gaan is dan ook niet altijd de beste optie.

Btw als iemand wat competitie zoekt, add me maar :)

@Vinand:
Dan vergeet je wel dat Sony de prijzen niet bepaald, maar publishers. Dezelfde publishers die ook pc games in de schappen hebben liggen én op steam hebben staan. Ik weet niet precies hoe het op steam zit, maar ik neem aan de Valve niet zomaar de prijzen bepaalt voor werk van andere publishers?

[ Voor 18% gewijzigd door nioz op 31-10-2012 17:16 ]

• Sn0wblind
Op de PC speelt de game in ieder geval tien keer makkelijker en heb je meer controle erover door de betere framerate.

• Avioto
Vinand schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:00:
[...]
Het gaat er simpelweg om dat Steam geen retailsales heeft en daarmee retail partners heeft om tevreden te houden. En dat heeft Sony wel, dus het is meer dan logisch.
Hoe weet je zo zeker dat Steam dat niet heeft? Dat soort dingen maken ze nooit bekend. En je kan gewoon retail keys gebruiken op steam voor bepaalde games.
nioz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:47:
[...]
Btw als iemand wat competitie zoekt, add me maar :)
Wilde je toevoegen, maar ik heb je allang in mijn lijst staan :P Spannend!

Sn0wblind schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:24:
Op de PC speelt de game in ieder geval tien keer makkelijker en heb je meer controle erover door de betere framerate.
Ai, dat is wel jammer dan. Ondanks dat vind ik het (zonder vergelijkings materiaal op ps/xbox/pc... Dus misschien juist dankzij dat gebrek aan vergelijkingsmateriaal) wel echt een goed spel.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 20:07

Nitai

Live the life you love.

Moest kiezen tussen AC: LIberation of NFS... heb toch maar voor AC gekozen. In een keer 80 euro neerleggen was een beetje teveel van het goede.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• MarcoM
nioz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:31:
[...]

Ai, dat is wel jammer dan. Ondanks dat vind ik het (zonder vergelijkings materiaal op ps/xbox/pc... Dus misschien juist dankzij dat gebrek aan vergelijkingsmateriaal) wel echt een goed spel.
Ik heb Most Wanted voor de ps3 en de Vita. Tuurlijk de ps3 versie is mooier, maar wat Criterion op de vita heeft gedaan is een masterpiece. Ik kan het nog steeds niet geloven als ik het speel op de Vita. Most Wanted rocks.

damn zo veel games, zo weinig tijd :)

Verwijderd

Ik ervaar een wifi sterkte probleem....als ik 1 meter bij de router vandaan sta..heb ik nog volle sterkte..daarbuiten geen signaal meer...ik heb het nu bij 4 verschillende routers geprobeerd bij familie en vrienden maar het probleem blijft...alle andere apparaten hebben volledige sterkte op grotere afstanden.
Ik heb alles geprobeerd ...helpdesk gebeld.. geformatteerd....update geinstalleerd..

Wie heeft dit probleem ook? ik mag 'm retourneren van sony maar daarvoor heb ik wel de aankoopbon van nodig...bijna een jaar verder en de bon kan ik niet meer vinden (overigens dit probleem bij aankoop al bij Sony vermeld, maar toen moest ik maar wachten op een patch dat het probleem zal verhelpen)

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Een bon kopiëren van iemand anders?

• Avioto
MarcoM schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:31:
[...]

Ik heb Most Wanted voor de ps3 en de Vita. Tuurlijk de ps3 versie is mooier, maar wat Criterion op de vita heeft gedaan is een masterpiece. Ik kan het nog steeds niet geloven als ik het speel op de Vita. Most Wanted rocks.

damn zo veel games, zo weinig tijd :)
Jij hebt toch ook WRC 3? Wat vind je daar van?

• MarcoM
WRC 3 op de Vita is een goede game. Milestone heeft een port gemaakt van een deel van de Ps3 versie. En dat is ze goed gelukt. De Road to Glory is niet aanwezig en het heeft slechts 36 stages. Maar daar komen er nog 18 (3 landen x 6 stages) later bij.

Het weggedrag en rijgevoel is hetzelfde. En ik vind dat prima.

Als je van ietwat serieuzer racen houdt, dan kan ik WRC 3 op de vita aanbevelen. Gamemania heeft 'm. Bij andere winkels heb ik hem nog niet gezien.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 20:07

Nitai

Live the life you love.

MarcoM schreef op donderdag 01 november 2012 @ 06:07:
Als je van ietwat serieuzer racen houdt, dan kan ik WRC 3 op de vita aanbevelen. Gamemania heeft 'm. Bij andere winkels heb ik hem nog niet gezien.
WRC 3 heb ik gisterenavond ook bij Mediamarkt Den Haag gezien. Heb je NFS ook gehaald? Never mind, ik had je andere posts nog niet gezien. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 01-11-2012 07:20 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• MarcoM
ja, echt waar,eindelijk mooie en goede racegames voor de Vita! AC3 Lib komt er ook maar nog even wachten. Kan niet van MW afblijven. :p

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-11 23:42

Ulti23

Quality Time

Gisteren ook maar eens begonnen aan Most Wanted op de Vita, ziet er erg leuk uit, speelt goed en de content is zowat hetzelfde als de PC of PS3 versie. Wat wel gelijk opvalt als je het vergelijkt is dat er (al was dit aangekondigd) veel minder verkeer op de weg is, maar dat komt de framerate weer ten goede.

Wat wel minder is, is dat je de controls niet kunt aanpassen. Ben totaal niet gewend om gas te geven en te remmen met de shoulder buttons... Ben alle opties al doorgelopen maar dit is nergens aan te passen, das een beetje een tegenvaller, maar het zal wel wennen.

Maar hier ga ik mijzelf nog wel wat uurtjes mee bezighouden :)

I pitty the fools who took my game-station.....

• SToRM666
Ik heb gisteren nog wat coop LittleBigPlanet zitten spelen. Echt bizar hoe mooi dat spel soms is. En de touch controls voegen veel leuke nieuwe elementen toe. Liefhebbers van de eerdere delen mogen deze zeker niet laten liggen!
Bij Uncharted zit ik ook al dicht tegen het eind aan. De 2e helft van het spel is wel enorm goed moet ik zeggen. Dit deel is misschien zelfs nog beter dan deel 1 op de PS3.

[ Voor 30% gewijzigd door SToRM666 op 02-11-2012 10:16 ]

• pagani
  • Niet online
Ulti23 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:39:
Gisteren ook maar eens begonnen aan Most Wanted op de Vita, ziet er erg leuk uit, speelt goed en de content is zowat hetzelfde als de PC of PS3 versie. Wat wel gelijk opvalt als je het vergelijkt is dat er (al was dit aangekondigd) veel minder verkeer op de weg is, maar dat komt de framerate weer ten goede.

Wat wel minder is, is dat je de controls niet kunt aanpassen. Ben totaal niet gewend om gas te geven en te remmen met de shoulder buttons... Ben alle opties al doorgelopen maar dit is nergens aan te passen, das een beetje een tegenvaller, maar het zal wel wennen.

Maar hier ga ik mijzelf nog wel wat uurtjes mee bezighouden :)
Wacht maar tot jel met X de nitrous moet bedienen, hoe vaak ik wel niet tegelijk nitrous heb gebruikt en naar achteren heb gekeken ;)
Grote handen/duimen? Dat is mij gelukkig nog nooit overkomen. Ik zit even te kijken, maar het zit inderdaad wel dicht bij elkaar.

Na flink wat uurtjes spelen ben ik nog steeds onder de indruk van NFS:MW, echt een heerlijk spel. Het is alleen jammer dat de resolutie niet iets hoger is en dat (zoals Rin ook al zei) de framerate af en toe iets te laag is wanneer er veel gebeurt, waardoor de besturing wat traag reageert. Dat is voornamelijk jammer, omdat je over het algemeen juist snel wil kunnen reageren wanneer er veel gebeurt.
Maargoed, de rest van het spel maakt deze kleine minpuntjes meer dan goed :D Maar hopen dat het goed verkoopt, misschien krijgt de volgende game van criterion dan ook wel een vita versie.
Als je toevallig geïnteresseerd bent in hoe de Uncharted cutscenes zijn gemaakt:
http://www.dailymotion.co...ture-video-2-hd_videogame
:9

[ Voor 8% gewijzigd door Vinand op 02-11-2012 11:31 ]

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:32:
Ik ervaar een wifi sterkte probleem....als ik 1 meter bij de router vandaan sta..heb ik nog volle sterkte..daarbuiten geen signaal meer...ik heb het nu bij 4 verschillende routers geprobeerd bij familie en vrienden maar het probleem blijft...alle andere apparaten hebben volledige sterkte op grotere afstanden.
Ik heb alles geprobeerd ...helpdesk gebeld.. geformatteerd....update geinstalleerd..

Wie heeft dit probleem ook? ik mag 'm retourneren van sony maar daarvoor heb ik wel de aankoopbon van nodig...bijna een jaar verder en de bon kan ik niet meer vinden (overigens dit probleem bij aankoop al bij Sony vermeld, maar toen moest ik maar wachten op een patch dat het probleem zal verhelpen)
bankafschrift waar de afschrijving op staat is in principe ook voldoende. Moet je natuurlijk niet cash betaald hebben :p.....of misschien bij de winkel een kopie van de bon opvragen, maar weet niet of dat kan?

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met importeren vanuit buiten Europa?

Ik wil namelijk graag Persona 4 Golden en Ragnarok Oddesey importeren. Deze spellen komen hier pas over een half jaar uit terwijl ze in de USA allebei eind deze maand al te verkrijgen zijn.
Ik heb nu een beetje zitten kijken waar te bestellen en kwam uit bij Play-Asia. Die verkopen bijde games voor 35 euro p/s. En daar kan je betalen via Paypal (wat een vereiste is voor mij).

Mijn vraag aan jullie is nu dus: weten jullie nog meer shops die USA vita games verkopen en waar je met paypal kan betalen? Ook zou het fijn zijn als deze winkels snelle/veilige verzend methodes hebben. Ik vind het niet erg om eventueel wat meer voor de verzending te betalen als het er maar snel en veilig wordt verstuurd :)

• matthijst
Videogamesplus.ca was wel een goeie vroeger. Tijd niks meer gehaald.

Je hebt ook een forum: gamesforcanada.com waar ze aanbiedingen bespreken. De gast van die site bestelt spellen en stuurt ze dan door voor weinig.
Ooit een ipad 1 gekocht op release voor 18 dollar extra. Spellen vraagt ie 2 dollar per spel voor ofzo.

[ Voor 65% gewijzigd door matthijst op 04-11-2012 09:57 ]

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
Net Most Wanted uitgespeeld, althans de nummer 1 op de lijst verslagen waarna er een eindfilmpje + credits zijn. Echt super spel vind ik het. Controls zijn matig (ik geef ook liever gas met X ipv de shoulder button), maar de auto's worden wel beter controleerbaar als je ze verder upgradet. De Most Wanted races waren naar mijn mening wel wat te makkelijk, meestal lukte het al in 1 of 2 keer. De laatste paar Most Wanted racers zijn prima te verslaan met een maxed out Gallardo. Nu maar eens beginnen aan AC:Liberation.

• MarcoM
MW is een super goede vita game. Beste race game op de Vita. Ik vind het ook jammer dat je de controls niet kunt aanpassen. Maar het went wel.
Nog 2 dagen voor mij, dan heb ik mijn laatste tentamens van deze blok gehad, en dan pas kan ik MW en AC liberation gaan spelen. Kan ik eindelijk met jullie meepraten. :9

(Heb ik me vriendin beloofd -,- FML)

• Wii4all
  • Niet online

Burp

Verwijderd

Iemand AC al gespeeld? De reviews vallen tegen, ben benieuwd naar de ervaringen.
Ze zijn zo te zien alweer offline gehaald. 1 video staat op prive, de andere is na een klacht van activision offline gehaald staat er.
Ik hoop wel dat nihilistic er iets moois van weet te bakken. Na resistance verwacht ik er eigenlijk weinig van, maar als zie dat criterion NFS: Most wanted op de Vita heeft weten te proppen.. Dan begin ik stiekem toch te hopen dat nihilstic gewoon modern warfare heeft weten te porten. De ps3 games draaien allemaal op 60fps toch? Dan moet het toch mogelijk zijn om dat redelijk te vertalen naar 30fps op de vita?
nioz schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:30:
[...]

Ze zijn zo te zien alweer offline gehaald. 1 video staat op prive, de andere is na een klacht van activision offline gehaald staat er.
Ik hoop wel dat nihilistic er iets moois van weet te bakken. Na resistance verwacht ik er eigenlijk weinig van, maar als zie dat criterion NFS: Most wanted op de Vita heeft weten te proppen.. Dan begin ik stiekem toch te hopen dat nihilstic gewoon modern warfare heeft weten te porten. De ps3 games draaien allemaal op 60fps toch? Dan moet het toch mogelijk zijn om dat redelijk te vertalen naar 30fps op de vita?
Hier in HD
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yFxMtxwp17k#!]
(Let maar niet op die commentator, praat echt als een idioot)

Ziet er toch behoorlijk netjes uit :9~ ... Lijkt net COD BO1
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:39:
Iemand AC al gespeeld? De reviews vallen tegen, ben benieuwd naar de ervaringen.
De reviews slaan tot nu toe nergens op, de ene reviewer zegt dat het verhaal slecht is, de andere vind het verhaal weer goed... De gameplay/kills/controls schijnt volgens bijna elke review helemaal sexy te zijn. Dus daar maak ik me geen zorgen over. Enigste negatieve wat ik erop uitmaak is dat Assassins Creed niet echt meer open world is ten opzichte van de console versie maar meer "uncharted" modus...

Wat ik daarvan vind, weet ik niet bepaald... Ik vond het wel leuk om natuurlijk alle gebouwen te beklimmen als een aap, en dat schijnt nog steeds te kunnen, maar voor de rest bespeelde ik het spel ook lineair aan het verhaal toe in plaats van rond te rennen en unlockables op te sporen en etc...

[ Voor 54% gewijzigd door Vinand op 05-11-2012 22:51 ]

• pagani
  • Niet online
Ik ben het aardig eens met de reviews. Het verhaal schittert in afwezigheid (hoe wordt het schattige meisje ineens een assassin? ), de besturing gaat houterig, veel glitches en framerate issues. Ik ga hem wel uitspelen, maar in vergelijking met Uncharted voor de Vita is AC echt een aanfluiting.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik vind de reviews redelijke hard voor ACIII Liberation. Kritieken zijn niet onterecht, maar worden wel keihard aangerekend.

1. ACIII Liberation heeft een flutverhaal.
Terecht, maar dat zijn de verhalen van Assassin's Creed op de grote consoles ook. De settings zijn altijd mooi en de setting van ACIII Liberation op de Vita is ook fantastisch: heerlijk om in New Orleans en in de Bayou rond te lopen, net zoals in Rome (Brotherhood), Constantinopel (Revelations) en Boston/New York (ACIII). Het verhaal rond Aveline is inderdaad flinterdun, maar dat is het verhaal rond Desmond Miles in alle AC games tot nu toe ook. Het overkoepelende verhaal van Desmond zit vol met plotholes en ik vraag me af of Ubisoft er zelf nog een lijn in kan krijgen. Dat first civilization gedoe doet me helemaal niets en ook de manier waarop Desmond iedere keer weer in de Animus geraakt is vrij goedkoop en doet aan een doordeweekse soap denken. Voor Altaïr en Ezio werd nog een reden gegeven waarom je die herinneringen moest herleven, voor Connor in ACIII heb ik er nog altijd het raden naar.
2. Framerate issues, screen tearing en slechte graphics.
Het is en blijft een handheld titel. Het is duidelijk dat de Vita niet de kracht heeft van een PS3. NFS Most Wanted is technisch ook de mindere van zijn console broers. Misschien heeft de Vita ook gewoon die kracht niet. Verwachten we technisch niet teveel van de Vita? Het is wel zo dat Uncharted Golden Abyss beter doet. Misschien moet Sony third party developers wat beter helpen bij het ontwikkelen van software voor de Vita.
3. Vita features in de game zonder meerwaarde.
Ja, daar moeten ontwikkelaars echt eens mee stoppen. Enige meerwaarde die ik ervaar is de kill streak met touch controls (zalig en handig). De rest is irritant: vooral de brieven openen met de front en back touchpad.

De minpunten zijn dus zeker terecht, maar de game heeft ook vele pluspunten.
1. Je krijgt een full-blown Assassin's Creed game op een handheld. Alle Assassin's Creed aspecten die de ip tot een triple A ip hebben gemaakt zitten ook in de Vita versie. Je krijgt New Orleans en een bayou om je in uit te leven. Je kan dingetjes verzamelen, winkeltjes kopen enzoverder. Het freerunners model werkt op de Vita ook heel goed.
2. De persona's van Aveline (slaaf, dame, moordenares) geven de gameplay van ACIII Liberation meer diepgang. Je kan door de persona's verschillende missies op een verschillende manier aanpakken en dat komt de herspeelbaarheid ten goede. Dit is echt een enorm goede toevoeging aan het AC genre.
3. Aveline is en blijft een interessant personage. Ubisoft mag dan wel nalaten een interessant verhaal over haar te vertellen. De intrige is er en blijft er. Ubisoft moet dringend goede schrijvers in dienst nemen.
4. Multiplayer is eens iets anders. Velen vinden multiplayer negatief, maar ik vind de strategische risk-achtige game een leuke afwisseling. Je kan je wel afvragen of het in een AC game past. Maar stoort het je, dan speel je het toch gewoon niet. Voor diegene die het wel leuk vinden is het een leuke extra.

De game is dus verre van perfect en zeker geen classic die een 9 verdient, maar de zesjes en de zevens vind ik toch een heel hard verdict. Een 8 is meer op zijn plaats. Maar da's mijn bescheiden mening. Ik denk dat de verwachtingen voor deze game weer veel te hoog lagen. En ja, ACIII Liberation lost die verwachtingen niet volledig in.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• matthijst
Krijg ACS vandaag als het meezit, ben toch wel benieuwd.

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:39:
Krijg ACS vandaag als het meezit, ben toch wel benieuwd.
Heb hem gister nog voor half 11 bij Coolblue besteld. Dus vandaag in huis als t goed is. De framerate issues zouden ver opgelost moeten zijn door de patch die is uitgebracht vlak na release.
DarthDavy schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:03:
[...]

2. Framerate issues, screen tearing en slechte graphics.
Het is en blijft een handheld titel. Het is duidelijk dat de Vita niet de kracht heeft van een PS3. NFS Most Wanted is technisch ook de mindere van zijn console broers. Misschien heeft de Vita ook gewoon die kracht niet. Verwachten we technisch niet teveel van de Vita?
Ik merk dat dit voor reviewers toch een lastig punt blijft. Sony zelf presenteert de Vita als ps3 ervaring in handheld formaat en dan krijg je ook nog eens titels als NFS:MW en AC3:L, die sterk op hun ps3/xbox broers lijken.... Tja, ga je het daar dan mee vergelijken of niet?
De meeste reviewers doen het wel, en als je daarop focust dan kan je inderdaad niet anders concluderen dan dat de Vita versies minder polished zijn. Ik heb het bij vlagen ook wel gehad bij NFS:MW. Dan vond ik de graphics toch een beetje matig of de resolutie jammer. Maar ik denk dat dat een compliment voor de spellen is: je vergeet gewoon af en toe dat je op een handheld console aan het gamen bent. Elke keer dat ik de Vita aanzet ben ik me daar wel van bewust en ik verbaas me dan bij het opstarten ook elke keer weer hoe bizar het is dat ik Most Wanted op een handheld aan het spelen ben en hoe goed het er ook uitziet voor een handheld _/-\o_

Ik vind het toch wel een beetje apart dat de Vita spellen zo hard vergeleken worden met de ps3/xbox spellen. Als we multiplatform ps3/xbox spellen met pc versies op dezelfde wijze zouden vergelijken, dan kunnen we daar ook allemaal een punt vanaf trekken vanwege lage resoluties etc. Aan de andere kan kan ik me ook wel voorstellen dat de Vita games (in eerste instantie) iets tegenvallen wanneer je identieke ervaringen verwacht in vergelijking met de ps3/xbox spellen.

Pfff lange post, nu snel weer verder met most wanted :D

• Tooooony
http://blog.eu.playstatio...us-your-november-content/

Volgens dit persbericht zou er ook een plus abonnementje komen voor de Vita?
Nice!

Verwijderd

Heb hem binnen. Meteen de patch gedownload. Bij de beschrijving ervan staan veel oplossingen voor problemen die ik lees op fora die mensen hebben. Weten ze wel hoe ze een patch moeten downloaden?

• matthijst
Ik ook ja. Ziet er best geinig uit, speelt wel lekker.
Alleen suf dat de eerste level een flashback is met wazig beeld. Dus als dat het eerste is dat je ziet van de game denk je meetn: wat een crap :D

Verwijderd

Ik vind de graphics prima van AC. Minder mooi dan Uncharted, maar zeker niet slecht. Free runnen werkt goed en ook het dress systeem is ook leuk bedacht. Eindelijk weer een aankoop voor mijn Vita kunnen doen. Zit te twijfelen of ik NFS moet nemen of die toch op PS3 ga spelen.

• matthijst
NFS is wel leuk op de Vita, omdat je snel ff een stukje kunt racen, dus al mooi voor 5 minuten gamen.

• MarcoM
nioz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:20:
[...]

Maar ik denk dat dat een compliment voor de spellen is: je vergeet gewoon af en toe dat je op een handheld console aan het gamen bent. Elke keer dat ik de Vita aanzet ben ik me daar wel van bewust en ik verbaas me dan bij het opstarten ook elke keer weer hoe bizar het is dat ik Most Wanted op een handheld aan het spelen ben en hoe goed het er ook uitziet voor een handheld _/-\o_
Ik verbaas me ook echt telkens weer als ik Most Wanted speel op de Vita. Echt een geweldige prestatie van Criterion. Speelt ook zo lekker. MW vita legt de lat hoger voor andere devs. En dat is maar goed ook 8)

• SToRM666
Voor de liefhebbers van race games: Massive racing sale roars onto PlayStation Store

Is Ridge Racer op de Vita de moeite waard?

[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 07-11-2012 11:15 ]

• MarcoM
SToRM666 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:52:
Is Ridge Racers op de Vita de moeite waard?
Nee.

Te weinig content en het voelt zo 1 demensionaal aan. Graphics zijn wel goed, maar alleen na de patch.

Je bent echt beter af met Most Wanted (arcade) of WRC3 (simcade rallyspel).

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:55
Ben ik de enige die problemen heeft in AC:Liberation?

Ik hoop dat ik niet teveel met de deur in huis val, ik heb nog niet eerder in dit topic gereageerd.

Ik heb AC:Liberation nu uitgespeelt, maar ik vond sommige dingen heel erg frustrerend.

Dit waren meestal van die "extra toevoegingen" voor de Vita. Een van die dingen was een Marble-maze spelletje, dat je door te tilten een balletje naar een gaatje moet rollen. Ik heb hier 30 minuten over gedaan, omdat de controls zo indirect waren dat het balletje alle kanten op ging.

Waar ik nu problemen mee heb is het openen van brieven, soms krijg je dan een melding: "richt de camera nu op fel licht". Ik heb echt alles geprobeerd: Camera tegen een 60W gloeilamp aangedrukt, de camera direct op felle zon gericht en zelfs met mij flitser van mijn camera naar de vita geflitst.

Er gebeurde helemaal niks elke keer, maar soms dan schijnt hij "ineens" genoeg licht te hebben gevonden...

Zie ik iets over het hoofd??? Ik heb namelijk 2 keer gespeeld in een helemaal donkere kamer, s'avonds, en dan opende hij de brieven wel meteen....
hahahi20 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:20:
Ben ik de enige die problemen heeft in AC:Liberation?

Ik hoop dat ik niet teveel met de deur in huis val, ik heb nog niet eerder in dit topic gereageerd.

Ik heb AC:Liberation nu uitgespeelt, maar ik vond sommige dingen heel erg frustrerend.

Dit waren meestal van die "extra toevoegingen" voor de Vita. Een van die dingen was een Marble-maze spelletje, dat je door te tilten een balletje naar een gaatje moet rollen. Ik heb hier 30 minuten over gedaan, omdat de controls zo indirect waren dat het balletje alle kanten op ging.

Waar ik nu problemen mee heb is het openen van brieven, soms krijg je dan een melding: "richt de camera nu op fel licht". Ik heb echt alles geprobeerd: Camera tegen een 60W gloeilamp aangedrukt, de camera direct op felle zon gericht en zelfs met mij flitser van mijn camera naar de vita geflitst.

Er gebeurde helemaal niks elke keer, maar soms dan schijnt hij "ineens" genoeg licht te hebben gevonden...

Zie ik iets over het hoofd??? Ik heb namelijk 2 keer gespeeld in een helemaal donkere kamer, s'avonds, en dan opende hij de brieven wel meteen....
Die camera werkt met de front camera, daar registreerd die het licht. Ondanks met het tonen van die video door de achter camera... Ja is gewoon een behoorlijk domme programmeer fout...

Ik heb aan het begin echt veel last met het openen van die ene brief in het begin. Dat je hem moet pinchen en dan van links naar rechts moet gaan... Hebben meer mensen last met die brief en advies hoe je hem kunt openen?

By the way: Dit is wel interessant om te lezen
http://www.reddit.com/r/v..._have_the_power_to_bring/
Ik wil wel Borderlands 2 op mijn Vita hebben :9

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 07-11-2012 16:30 ]

• Wii4all
  • Niet online
Korting op heel veel race spellen op de vita.

7,49 voor modnation road trip
Vinden jullie dat spel wat?
Of kan je hem net zo goed laten liggen?

Burp

• Sn0wblind
Nog wat COD materiaal. Ben benieuwd hoe het er in levende lijve uitziet. Spec ops modus met oneidnige waves is toch wel erg leuk voor in de trein.

[YouTube: http://youtu.be/5bQ2VKah7e0]

• maartend
Sn0wblind schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:20:
Nog wat COD materiaal. Ben benieuwd hoe het er in levende lijve uitziet. Spec ops modus met oneidnige waves is toch wel erg leuk voor in de trein.

[video]
Sohe. Hij speelt hem wel erg soepel. Lijkt niet de eerste keer.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 10:41

Phntm

Tlingelingeling

Ik ben van plan om volgende week Persona 4 The golden te importen uit Amerika, dan maar geen special content he op mijn Europese account. Helaas maar jammer, tenzij iemand een oplossing kent hiervoor. Ben niet van plan om mijn EU account van mijn PS Vita weg te halen kost me al mijn data, teveel werk voor 1 spel. ;)

Oh en wie heeft al de PSN plus op de vita update al binnen gehad? Ik heb het nog niet gezien, misschien moet ik het maar blijven proberen.

Verwijderd

Phntm schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:27:
Ik ben van plan om volgende week Persona 4 The golden te importen uit Amerika, dan maar geen special content he op mijn Europese account. Helaas maar jammer, tenzij iemand een oplossing kent hiervoor. Ben niet van plan om mijn EU account van mijn PS Vita weg te halen kost me al mijn data, teveel werk voor 1 spel. ;)

Oh en wie heeft al de PSN plus op de vita update al binnen gehad? Ik heb het nog niet gezien, misschien moet ik het maar blijven proberen.
Bedoel je met special content DLC? Die is er namelijk niet in Persona 4 Golden en zal er waarschijnlijk ook niet komen aangezien de Japanse versie ook nog niets heeft gehad. Je zult dus niets missen als je op je Europese account gaat spelen.

Ik ga dit spel trouwens ook importeren omdat ik echt niet een half jaar ga wachten op de EU versie. Veel meer gaat het ook niet eens kosten omdat de Amerikaanse versie ontzettend goedkoop is, zelfs met 3 day shipping ben je nog goedkoper uit dan het hier in een winkel te kopen :)

Oh en voor wie niet graag importeert buiten Europa: Nedgame gaat waarschijnlijk de Amerikaanse versie verkopen. Ragnarok Oddesey hebben ze ook als import voor 49€. Ze hadden blijkbaar wel wat problemen met hun levering vorige keer dus helemaal zeker is het niet dat ze Persona 4 krijgen, maar er is me vereld dat de kans heel groot is van wel.
Pagina: 1 ... 24 ... 82 Laatste