Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:08:
[...]

Net ook terug van Oberhausen, maar er was nog voldoende voorraad hoor? Alleen de 32 GB wifi was weg. Verder kon ik nog uit alle modellen kiezen. Moest wel een uur in de rij staan, maar om 5 voor 8, 2 iPads gekocht. De verkoper vertelde dat ze nog nooit zo'n grote voorraad bij de launch hadden gehad.
Denk je wel dat het zin heeft om er morgenochtend heen te rijden? (16 GB Wifi)

Trouwens, kun je daar ook contant/pin betalen, of alleen met creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:08:
[...]

Net ook terug van Oberhausen, maar er was nog voldoende voorraad hoor? Alleen de 32 GB wifi was weg. Verder kon ik nog uit alle modellen kiezen. Moest wel een uur in de rij staan, maar om 5 voor 8, 2 iPads gekocht. De verkoper vertelde dat ze nog nooit zo'n grote voorraad bij de launch hadden gehad.
Ik was er rond 19:15 -19:30.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:21:
[...]

Ik was er rond 19:15 -19:30.....
Ik ook zoiets en toen een bonnetje gekregen van zo'n man. Dat kon je voor de winkel regelen, daar vormde zich een rij. Na mij waren ook nog mensen.

Naar mijn idee hadden ze nog steeds 16gb's. Maar kan je uiteraard geen garanties geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:24:
[...]

Ik ook zoiets en toen een bonnetje gekregen van zo'n man. Dat kon je voor de winkel regelen, daar vormde zich een rij. Na mij waren ook nog mensen.

Naar mijn idee hadden ze nog steeds 16gb's. Maar kan je uiteraard geen garanties geven.
Ik stond voor de winkel bij de rij. Kwam een medewerkers op me af die me vertelde dat ze geen ipads meer hadden :(. Al voel ik me nu natuurlijk harder genaait dan 2 uur geleden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Tortelli schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:27:
[...]

Ik stond voor de winkel bij de rij. Kwam een medewerkers op me af die me vertelde dat ze geen ipads meer hadden :(. Al voel ik me nu natuurlijk harder genaait dan 2 uur geleden :P.
Weet je zeker dat het een medewerker was? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:41:
[...]

Weet je zeker dat het een medewerker was? :P
Haha ik moest lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iemand al geprobeerd hoe 1080p mkv video's erop draaien? Gaat dat vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Ga met je ipad 1 of 2 naar deze website en krijg een nieuwe ipad met een grote korting! echt de moeite waard! :+

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik niet ;). Morgen komt me vrij slecht uit om te gaan, dus ik heb hem maar besteld via Gravis. Ben benieuwd wanneer hij komt (32gb wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Gezien de voorraden weet ik niet of dat eerder een gebrek aan interesse is, of gewoonweg het resultaat van Apple/Tim Cook's werk aan de distributie. De release in NL is nu ook gewoon 1 week later dan de VS/Duitsland/etc. Dat was bij de iPad 2 nog 2 weken.

Erg fijn is het in ieder geval wel. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xeanor op 17-03-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 20:33

PBP

Xeanor schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:58:
Gezien de voorraden weet ik niet of dat eerder een gebrek aan interesse is, of gewoonweg het resultaat van Apple/Tim Cook's werk aan de distributie. De release in NL is nu ook gewoon 1 week later dan de VS/Duitsland/etc. Dat was bij de iPad 2 nog 2 weken.

Erg fijn is het in ieder geval wel. :)
Ik denk dat ze dit keer wel voldoende voorraad is, als je sommige voorraden nog ziet. Terwijl mensen wel voor de deur liggen en in de rij aan het wachten zijn. Hopelijk is dat volgende week ook zo en hoef ik niet al te lang te wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:36

Vuvuzela

My spire is forming

Weet iemand toevallig hoe het zit met de voorraden van gravis.de? Zou er graag bestellen maar wil hem dan wel volgende week hebben..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Jammer, hier in bern hadden ze alleen nog 16GB Wifi of 4G dingen terwijl ik liever de 32GB heb. Dan wachten we maar wat langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Heb em ge-pre-ordered op 7 maart via UK direct na de keynote... Kwam vanochtend aan op mn Borderlinx adres, betaling direct overgemaakt en hij is nu al in Brussel! Zou ik het geluk hebben dat ie morgen al bezorgd wordt in Nederland bij mij thuis :D

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
Is er misschien iemand met een Ipad 3 die een foto kan maken van zijn nieuwe Ipad naast een oude ipad of een ander neutraal scherm. In sommige nieuwe Ipads zit waarschijnlijk een LG scherm en in andere een Samsung scherm. Ik weet dat deze gele tint niet normaal is, op foto's in reviews zoals van Engadget (maar eigenlijk alle professionele reviews) is er geen spoor van een gele tint te zien. Op youtube filmpjes van "gewone" mensen juist wel.

Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o482/xenosaga777/_DSC04704.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Seph schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 07:13:
Is er misschien iemand met een Ipad 3 die een foto kan maken van zijn nieuwe Ipad naast een oude ipad of een ander neutraal scherm. In sommige nieuwe Ipads zit waarschijnlijk een LG scherm en in andere een Samsung scherm. Ik weet dat deze gele tint niet normaal is, op foto's in reviews zoals van Engadget (maar eigenlijk alle professionele reviews) is er geen spoor van een gele tint te zien. Op youtube filmpjes van "gewone" mensen juist wel.

[afbeelding]
Oei, dat is wel een groot verschil. Het lijkt er dus in ieder geval op dat het geen bewuste keuze is van Apple om de kleuren wat warmer af te stellen. Dan zouden ze het immers allemaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skullz0r
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-04 23:22
Gisteravond eens wat winkels afgebeld hier over de grens. Voor mensen die een 4g versie willen: die is volop te krijgen bij de MM of Saturn.
Zelf heb ik de laatste wifi 32gb versie weten te bemachtigen om 19.45 gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke manieren kun je betalen in de Apple Store Oberhausen?

@skullz0r: heb je toevallig ook info over de wifi-only voorraad bij MM?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Contant, Pin, Creditcard.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Hoe zit het met de cameraprestaties bij de nieuwe iPad? De iPad 2 is voor mij gewoon onbruikbaar voor foto's en filmpjes binnenshuis (en zeker zonder zonlicht). Is dit merkelijk beter?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In dit filmpje van Pocketnow is de gele tint ook goed te zien

YouTube: New iPad Review Unboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
MTBS schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 08:39:
Hoe zit het met de cameraprestaties bij de nieuwe iPad? De iPad 2 is voor mij gewoon onbruikbaar voor foto's en filmpjes binnenshuis (en zeker zonder zonlicht). Is dit merkelijk beter?
Camera is absoluut merkbaar beter. Niet dat ik nu vaker ga gebruiken (lees: nooit) maar hij is absoluut verbeterd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
is dit misschien in te stellen?
op een unboxing filmpje werd gezegd dat de ipad van de fabriek af nogal donker was ingesteld.
misschien met dat geelige ook
Seph schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 07:13:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:40
Gisteren heb ik twee iPads in Duitsland gehaald. Heb ze bij twee verschillende elektronica zaken gehaald en beiden hadden gewoon voorraad liggen. De meeste winkels hadden ongeveer 20 stuks binnen gekregen naar ik begreep.

De tweede elektronica zaak kwam ik bij toeval en toen die het instapmodel hadden heb ik die voor mijn broertje gehaald.

Ik was sochtends bij de opening in Papenburg. Was gezellige sfeer en een 20 tal mensen. Leuk met wat Nederlandsers gekletst en geprobeerd Duits praten.

Eerste indruk vd iPad is goed. Lijkt niet sneller dan de 2 maar beeld is echt beter. Heb helaas wel een dode pixel. Het scherm is niet 100% retina want bij de sommige letters zoals de v kun je de opbouw zien van de blokjes (viel me op tijdens normaal gebruik). Maar dat deert mij niet want het scherm is zoveel prettiger dat jet zeker de moeite waard is.

Fijn ding dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Niet volledig Retina? :+
Retina is ook niets. Het is gewoon een marketing naam van Apple voor het hoge resolutie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:14

vhal

ಠ_ಠ

angelico66 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:10:
is dit misschien in te stellen?
op een unboxing filmpje werd gezegd dat de ipad van de fabriek af nogal donker was ingesteld.
misschien met dat geelige ook
[...]
Helderheid en kleurtemperatuur zijn twee verschillende zaken. Over het algemeen kan je helderheid wel aanpassen maar kleurtemperatuur is een ander verhaal. Bij de meeste Android tablets kan dit al niet en ik verwacht dat dit bij Apple idem dito is.

Of er zit gewoon een brak scherm in...

Wat betreft de new iPad...ik koop wel een iPad2 voor mijn vriendin d'r verjaardag. Die zal het retina geneuzel toch niet missen en de prijs ligt momenteel stukken lager. Houdt ze nog wat centjes over voor apps en zo. Een Android tablet doe ik haar niet aan :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Zorg dan maar dat ze geen Retina Display te zien krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 17:55
Dan markeert er toch iets aan je ogen tbh
Het verschil is wel aanzienlijk hoor buiten dat de pixeldichtheid kleiner is zijn ook de kleuren vele malen mooier geworden (hogere verzadiging)
In dit filmpje is dat zelfs te zien! YouTube: New iPad: Retina Display

Iemand een idee wat de voorraad status is op dit moment in Oberhausen? of MM Rheine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
als je een ipad koopt bij mediamarkt, dixons enz,
en er zijn bv dode pixels, geel scherm... kan je hem dan binnen een week
gewoon omruilen, of wordt er dan al moeilijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:03:
Niet volledig Retina? :+
Retina is ook niets. Het is gewoon een marketing naam van Apple voor het hoge resolutie scherm.
Ach het is altijd beter dan super HD, ultra HD, mega HD, giga HD, terra HD....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
luifel schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:04:
+1

en bij de apple webshop?

Dit is voor mij een reden om voor de winkel te kiezen die hier niet moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

MP3-Junky schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:18:
[...]

+1

en bij de apple webshop?

Dit is voor mij een reden om voor de winkel te kiezen die hier niet moeilijk over doet.
Apple webshop zal er ook niet al te moeilijk over doen denk ik. Voordeel is dat je bij de mediamarkt meteen terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

NotSoSteady schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:55:
[...]
Ik ook, ik heb nu nog 7GB over dus een 32GB is gewoon overkill. Als ik muziek wil luisteren heb ik wel Spotify en films stream ik meestal ook gewoon via Netflix. Het ist trouwens wel lullig voor de mensen met een iPad 2, die krijgen straks apps die een stuk groter zijn en dan kunnen ze er nog niks mee. >:)
iPad 1: 7,5GB in gebruik hier..21,1GB over..was vergeten dat het een 32GB was :+
Maar ja toen wist ik nog niet hoeveel ik zou gaan gebruiken, goed excuus.

De iPad1 blijft gewoon, krijg er weinig meer voor terug en is ideaal voor de missus: tvkijken (Telfort itv app) en receptenboekje enzo voor d'r: kan ze em voor haarzelf instellen als ze wil voor mail e.d ook nog. Toch ideaal voor op de bank en in de tuin (scherm is veel lekkerder leesbaar/feller in te stellen dan die van MBP).

Denk dat ik em bij Xando in Nijmegen ga halen ofzo, ff belletje, apart laten leggen en dan na het werk ff oppikken. Ging vorige keer ook prima :)

Kan ik een mooie vergelijking maken tussen de 1 en "3" side by side :+ Voorlopig lekker reviewtjes lezen nog.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 17:55
Bedenk wel dat apps/games die voor de 3e generatie gemaakt worden veel groter zullen zijn i.v.m. de hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik kreeg nog wat leuks te horen van Simon van TFT Central.
Have a look at this dismantling of the iPad 3:

http://www.ifixit.com/Teardown/iPad-3-4G-Teardown/8277/2

looks like it's using a Samsung LTN097Ql01-A02 panel. I cant find the spec sheet for that exact part. However, it begs the question really - why do Apple market this as an IPS panel on their site? If it's produced by Samsung, presumably it wont be IPS as I've not heard of them making IPS before? Maybe a PLS module, or perhaps a PVA module ? I expect PLS is more likely. If you look at the attached Samsung parts sheet (the latest version by the way from Feb 2012) they have tablet modules which are PLS based so this is probably just a 9.7" version.
Het lijkt er dus op dat er geen LG Display IPS paneel in zit. (Advanced) Fringe Field Switching valt ook af, aangezien er geen link is tussen Samsung en (A)FFS. Het is ontwikkeld door Boe-Hydis als IPS alternatief en zij hebben de technologie gelicenseerd aan Hitachi (tegenwoordig Japan Display, samen met Sony en Toshiba) en Sanyo Epson. Nou werkte Sony wel eerst samen met Samsung, maar ik heb niks kunnen vinden wat op een link duidt tussen FFS en Samsung. Dat zou ook wel een flinke omweg zijn (Boe-Hydis -> Hitachi -> Sony -> Samsung).

Wel kon ik een link vinden tussen LG Display en FFS. Of dat nou direct vanuit Boe-Hydis kwam, of via Hitachi weet ik niet (Hitachi heeft ook IPS gelicenseerd aan LG Display).

E Ink kicks LG Display out of high-tech display team
http://lazure2.wordpress.com/hydis/
AH-IPS technology from LG Display and True HD IPS of LG Mobile LTE superphones...

Maar aangezien er dus geen LG Display paneel in zit, maar een Samsung paneel, valt FFS ook af. Voor zover ik weet is het wel LCD is en geen AMOLED of iets dergelijks. Dus dan denk ik, zoals Simon ook al zegt, dat het PLS is.

Jammer genoeg heb ik geen datasheet kunnen vinden van het paneel, dus het is niet mogelijk om het met zekerheid te zeggen. Het paneel dat nog het meest in de buurt kwam van het Samsung LTN097Ql01-A02 paneel waar ik wel een datasheet van heb is het Samsung LTN097XL01-A01 paneel. Dat is wel een wat ouder paneel (datasheet datum 14 juli 2010) en de resolutie is slechts 1024x768. Dat paneel maakt in ieder geval wel gebruik van de PLS technologie volgens de datasheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvdhoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 12:12
Ik ben vandaag bij de MM in Papenburg Duitsland geweest, ze hadden nog een aantal zwarte 32 GB WIFI/4G modellen liggen, andere smaakjes waren uitverkocht.
Ik ben dus voor dit model gegaan.

Ik kon bij de MM in Papenburg niet met credit card betalen, in las in een pagina terug dat dit wel mogelijk was. Alleen pin en cash dus.

Nu ff de reservekopie van mij iPad2 inlezen en gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Laatst online: 10-09 20:09
luifel schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:04:
Je hebt toch altijd bij een webshop de koop op afstand regeling ? kan je hem checken dode pixel constateren en router zenden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
royvdhoek schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:47:
Ik ben vandaag bij de MM in Papenburg Duitsland geweest, ze hadden nog een aantal zwarte 32 GB WIFI/4G modellen liggen, andere smaakjes waren uitverkocht.
Ik ben dus voor dit model gegaan.

Ik kon bij de MM in Papenburg niet met credit card betalen, in las in een pagina terug dat dit wel mogelijk was. Alleen pin en cash dus.

Nu ff de reservekopie van mij iPad2 inlezen en gaan :-)
Doel je dan op mijn antwoord over de betaalmogelijkheden? Mijn post was een antwoord op de vraag m.b.t. betaalmogelijkheden in de Apple Store in Oberhausen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Grappig daar in Oberhausen. Vanmorgen naar de Centro gereden. Rustig bij de Saturn naar binnengelopen, alle 4G modellen op voorraad. Wifi alleen nog 16gb zwart, waarvoor ik kwam. Daarna even langs de Apple Store gelopen waar een wachtrij stond van +- 50 man. Raar volkje, die Duitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie neemt me een nieue iPad 16GB WiFi wit mee uit Oberhausen/Essen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Iemand die een tip kan geven voor een strak passend silicone sleeve voor de nieuwe iPad?
Ik had op mn iPad 1 een Belkin Vuze, waar ik erg tevreden over was, maar ik zie hier helaas geen nieuwe versie van voor de 3rd gen iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
BBQ-MAN_ schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:07:
Grappig daar in Oberhausen. Vanmorgen naar de Centro gereden. Rustig bij de Saturn naar binnengelopen, alle 4G modellen op voorraad. Wifi alleen nog 16gb zwart, waarvoor ik kwam. Daarna even langs de Apple Store gelopen waar een wachtrij stond van +- 50 man. Raar volkje, die Duitsers.
Beleving in een Apple Store is groter dan in een Saturn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Rivanov schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:29:
[...]

Beleving in een Apple Store is groter dan in een Saturn. :+
Daar heb je zeker gelijk in! Maar om nou buiten de Apple Store te gaan wachten om een iPad te kunnen kopen terwijl je 20 meter verder gewoon direct terecht kunt gaat zelfs mij als Apple liefhebber toch wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvdhoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 12:12
BBQ-MAN_ schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:07:
Ja, de post boven jou had het over MM namelijk, ik kon verder niet herkennen aan je post dat het de Apple Store betrof.

Afijn, alle Apple Stores kun je dus betalen met credit card, MM in Duitsland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
Mijn bijdrage aan tweakers. Een review van de iPad 3e generatie 64 GB 4G/LTE Wit.

http://tweakers.net/produ...rjaar-2012)-64gb-wit.html

Heb wat foto's erbij staan als linkjes in de tekst.

Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
royvdhoek schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:36:
[...]

Ja, de post boven jou had het over MM namelijk, ik kon verder niet herkennen aan je post dat het de Apple Store betrof.

Afijn, alle Apple Stores kun je dus betalen met credit card, MM in Duitsland niet.
In de post boven mij wordt toch nadrukkelijk gevraagd naar de betaalmogelijkheden in de Apple Store in Oberhausen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij nu eigenlijk af, of je al kunt reserveren hier in Nederland bij bijvoorbeeld APRs.

En welke winkels zullen het meeste binnen krijgen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Als ik enorm rijk was had ik mijn keuze + 4g/lte gehaald zodat ik er vandaag nog één had. haha. Helaas is die 120 euro meer toch wel een buzzkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
Bigg Balls schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:37:
Mijn bijdrage aan tweakers. Een review van de iPad 3e generatie 64 GB 4G/LTE Wit.

http://tweakers.net/produ...rjaar-2012)-64gb-wit.html

Heb wat foto's erbij staan als linkjes in de tekst.

Have fun
Heb de foto's ook maar even op tweakers gezet in plaats van linkjes. Schijnt overheen gelezen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
Zojuist terug uit Duitsland, in Nordhorn een witte 32 Gb 4G iPad gehaald. Ze hadden daar een redelijk aantal 4G modellen voorradig, maar bijna geen WiFi modellen meer voor zover ik kon zien.

Het scherm is fenomenaal! Prachtige kleurweergave en alles is haarscherp, precies zoals je zou mogen verwachten. Grote upgrade vanaf een iPad 2 in mijn ogen, groter dan die van originele iPad naar iPad 2.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:40:
Ik vraag mij nu eigenlijk af, of je al kunt reserveren hier in Nederland bij bijvoorbeeld APRs.

En welke winkels zullen het meeste binnen krijgen? Iemand een idee?
Rotterdam:

MM: "Hij is de 23e te koop, meer weten we helaas nog niet."
iFactors: "U kunt er één reserveren met een vooruitbetaling van €150,- zodra we hem hebben ligt hij voor u apart." (kan dus prima zijn dat dat niet de eerste dag is maar pas een week later).

Ik heb hem niet gereserveerd, ik ga vrijdag wel gewoon langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iPad3 is dus de iPad zoals die eigenlijk in 2010 gereleased had moeten zijn.
Toen 256MB ram, nu 1GB.
Geen camera, nu een mooie 5MP.
En het mooie retina scherm.

Zal moeilijk worden voor apple om een veel betere versie uit te brengen in 2013 e.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 10:27
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:12:
Toen 256MB ram, nu 1GB.

Zal moeilijk worden voor apple om een veel betere versie uit te brengen in 2013 e.v.
Zuinigere A6 quad core, daardoor kleinere batterij, lichtere/kleinere behuizing. Meer kan ik niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Kleinere behuizing? Dan wordt het scherm ook kleiner. Nee, dankje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:12:
Toen 256MB ram, nu 1GB.

Er hoeft geen "veel betere" versie te worden uitgebracht in 2013.

iOS is zo'n veel beter platform, ook voor ontwikkelaars, dat Android tablets wel heel absurd goede hardware zouden moeten krijgen om een overstap te laten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 10:27
Rivanov schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:23:
Kleinere behuizing? Dan wordt het scherm ook kleiner. Nee, dankje. :)
Ik bedoelde platter natuurlijk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Mwa, ik weet niet of platter nu echt fijner is om vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
Lichter is in iedergeval prettiger, platter ook zolang het degelijk aan blijft voelen.

Android is tablet-technisch nog geen grote concurrent, ik ben vooral benieuwd wat MS gaat doen op tablet gebied.

Als verder Apple nou de pre-orders voor de iPad mogelijk maakt, dan kan hier de arbeidsproductiviteit ook weer wat omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik vind de keus tussen het 16 GB en 32 GB model erg moeilijk! Momenteel heb ik nog zo'n 5 GB aan vrije ruimte op mijn iPad 1 (16 GB model) staan, maar daar staat een grote hoeveelheid aan spellen op die ik nooit speel en dus verwijderd kunnen worden. Vooral mijn muziek en eBooks nemen "veel" ruimte in beslag.

Op de iPad 3 zullen het retina scherm en de mogelijkheid tot het maken van foto's wel zorgen voor wat extra data...Als student zijnde vind ik 100 euro extra voor 16 GB toename aan opslag wel héél erg duur! Ik weet niet of ik dat er voor over heb. Wat denken jullie? Ga je 32 GB echt nodig hebben als je bijna geen films op de iPad kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
Als 100 euro heel veel geld is, dan zou ik het bij 16GB houden. Kwestie van wat vaker apps opruimen die je niet gebruikt en geen muziek/films op je iPad zetten. 32GB is natuurlijk relaxter maar daar betaal je dus dik voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk al apps die de power van de nieuwe iPad benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Grafisch gezien genoeg. Real Racing 2 HD, Infinity Blade II qua games. Maar ook Twitter for Mac, Tweetbot, Readability, Reeder etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:34:
Als 100 euro heel veel geld is, dan zou ik het bij 16GB houden. Kwestie van wat vaker apps opruimen die je niet gebruikt en geen muziek/films op je iPad zetten. 32GB is natuurlijk relaxter maar daar betaal je dus dik voor :)
Muziek en Films kun je beide streamen? Dus 16 GB is in mijn ogen gewoon voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Ik heb nog steeds geen tablet, maar ik ben binnenkort van plan om er toch één aan te schaffen.
De rede dat ik een tablet aanschaf is omdat ik het toch veel handiger vind om even iets snel op te zoeken op een mobiel apparaat zoals een tablet. Ook vind ik het leuk om film kijken in bed en dat lijkt me toch net iets handiger met een iPad dan een zware laptop.

Nu vraag ik me af hoe makkelijk het gaat om een film die je gedownload hebt op een iPad te kijken.
Op mijn Macbook Pro is het gewoon makkelijk: de download hem, opent hem en kijken maar.

Hoe is dat op een iPad? Kan je 720p downloaden en dan direct afspelen?
Of moet je alles omzetten naar goede formaat en zoja hoelang duurt dat dan ongeveer (4,3 gig per film)?
Kan je ook via usb aansluiten? Of is het streamen toch het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

BTBoy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:54:
Ik heb nog steeds geen tablet, maar ik ben binnenkort van plan om er toch één aan te schaffen.
De rede dat ik een tablet aanschaf is omdat ik het toch veel handiger vind om even iets snel op te zoeken op een mobiel apparaat zoals een tablet. Ook vind ik het leuk om film kijken in bed en dat lijkt me toch net iets handiger met een iPad dan een zware laptop.

Nu vraag ik me af hoe makkelijk het gaat om een film die je gedownload hebt op een iPad te kijken.
Op mijn Macbook Pro is het gewoon makkelijk: de download hem, opent hem en kijken maar.

Hoe is dat op een iPad? Kan je 720p downloaden en dan direct afspelen?
Of moet je alles omzetten naar goede formaat en zoja hoelang duurt dat dan ongeveer (4,3 gig per film)?
Kan je ook via usb aansluiten? Of is het streamen toch het beste?
Streamen met Airvideo is het beste en makkelijkste. Je download je films op je Mac/PC, installeert Airvideo server op je Mac/PC en de Airvideo app op je iPad. En klaar is kees :9.

Je kan je films ook omzetten naar het formaat wat de iPad afspeelt alleen duurt dat gemiddeld 1,5uur per film. In die tijd dat je computer aanstaat had je het net zo goed kunnen streamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
plex werkt ook uitstekend om mee te streamen :-). Zelfs in 720P (hoger wordt toch wat lastiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Is ook een mogelijkheid, je hebt ook apps als OPlayer die wel alle soorten videoformaten afspeelt, en waarmee je de de bestanden rechtstreeks op je iPad zet. Ik vind het alleen zo'n gedoe altijd dat gesleep van bestanden (en je iPad raakt sneller vol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
PBP schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:00:
[...]

Streamen met Airvideo is het beste en makkelijkste. Je download je films op je Mac/PC, installeert Airvideo server op je Mac/PC en de Airvideo app op je iPad. En klaar is kees :9.

Je kan je films ook omzetten naar het formaat wat de iPad afspeelt alleen duurt dat gemiddeld 1,5uur per film. In die tijd dat je computer aanstaat had je het net zo goed kunnen streamen ;)
Ok, streamen lijkt de beste en makkelijkste optie.. Hoe is de kwaliteit van de stream? Ik zou graag namelijk wel gewoon 720p willen zien... anders pak ik alsnog men Macbook gewoon erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

BTBoy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:07:
[...]

Ok, streamen lijkt de beste en makkelijkste optie.. Hoe is de kwaliteit van de stream? Ik zou graag namelijk wel gewoon 720p willen zien... anders pak ik alsnog men Macbook gewoon erbij..
Kwaliteit is prima, je kan het zelf ook nog instellen. Op de iPad3 zal het wel beter zijn omdat het scherm ook beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Heb een 3.5GB 1080p .MKV overgezet naar m'n iPad 3 met VLC erop geïnstalleerd. Maar dat trekt hij niet echt. Gaf VLC ook aan, dat de iPad het mogelijk niet goed kan handlen.

Gelukkig heb ik een volledig ingerichte Plex omgeving, dus kan alles moeiteloos streamen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 17-03-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 11:45
ik vraag me ook af wat de beste manier is om bv 1080p mkv bestanden te streamen naar je ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
skank schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:20:
ik vraag me ook af wat de beste manier is om bv 1080p mkv bestanden te streamen naar je ipad?
Ik geloof dat 1080P gewoon in een m4v container gezet moet worden en getransferd. Not sure though. er schijnt een programma te zijn die binnen 2 minuten de container veranderd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 19:14
Rivanov schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:16:
Heb een 3.5GB 1080p .MKV overgezet naar m'n iPad 3 met VLC erop geïnstalleerd. Maar dat trekt hij niet echt. Gaf VLC ook aan, dat de iPad het mogelijk niet goed kan handlen.

Gelukkig heb ik een volledig ingerichte Plex omgeving, dus kan alles moeiteloos streamen. :)
Is dat niet eerder het feit dat VLC for iPad nog niet geoptimaliseerd is? Als je kijkt naar de hardware van dat ding zou dat toch echt wel moeten lukken als ie gebruik maakt van de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Eduardboon schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:29:
[...]

Ik geloof dat 1080P gewoon in een m4v container gezet moet worden en getransferd. Not sure though. er schijnt een programma te zijn die binnen 2 minuten de container veranderd heeft.
Is dat zo? Vraag me af welk programma dat is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 15:25
skank schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:20:
Ik gebruik StreamToMe (2,70€) , zowel voor 720p als 1080p mkv's. Werkt prima en zonder schokken. Als je liever een gratis app wil, QuiKast heb ik recent ontdekt en speelt deze ook prima af. Beide ondersteunen Airplay trouwens :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Voor 1080P raad ik sterk aan te jailbreaken, ik had dit ook gedaan met mijn iPad 1, en met XBMC was het toen mogelijk 1080P MKV's vloeiend af te spelen. Dit kan omdat XBMC gebruik maakt van de GPU en de apps in de appstore dit niet doen.

Ik ga trouwens ook de 3 halen, ondanks dat ik de iPad 1 toch nog steeds het mooiste model vind(behuzing is gewoon prachtig) maar het retina scherm en bete cpu/gpu is het toch wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:58
Even een vraag aan de nieuwe iPad 3th gen eigenaaren.

Allereerst gefeliciteerd met jullie aanwinst. Ik hoop er komende vrijdag eentje te kunnen bemachtigen. Maar goed mijn vraag:

Heeft de nieuwe iPad "last" van backlight bleeding? Tijdens de iPad 2 launch (welke ik ook heb) werden er gigantische drama's gemaakt dat het scherm enorm veel last zou hebben van backlight bleeding. Hoe zit het met het nieuwe Retina scherm?

Geen last van gekke plekken ofzo? Of een gelige schijn van lijm die nog niet droog is? Hoor er nauwelijks wat over dus ik ga er eigenlijk van uit dat dit keer het probleem volledig getackeld is.

Vraag mij dat gewoon even af omdat dit toen een "mega" issue was volgens velen terwijl ik er zelf niks van merk tijdens normaal gebruik. Ookal heeft die van mij her en der een bleed plekje.

Vind mijn vraag te klein om een apart topic te maken vandaar even in dit topic want ik wil graag jullie ervaring weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Wat ik zo gelezen op verschillende fora's zijn er nog wel een aantal mensen met backlight bleeding en gele schermen. Maar ook mensen die melden geen problemen te hebben. Bij mij zag ik de bleeding van mijn iPad1 pas toen het bij de iPad2 groot in het nieuws was, anders had ik het nooit geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Die dingen zijn echt makkelijk te verkrijgen in Duitsland, gisteren 2 opgehaald en vandaag nog 2. En dan zijn er ook nog mensen die om 1 uur in de nacht in de rij staan te wachten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
PBP schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:24:
Wat ik zo gelezen op verschillende fora's zijn er nog wel een aantal mensen met backlight bleeding en gele schermen. Maar ook mensen die melden geen problemen te hebben. Bij mij zag ik de bleeding van mijn iPad1 pas toen het bij de iPad2 groot in het nieuws was, anders had ik het nooit geweten.
Ik ga het toch even controleren denk ik, zag het bij m'n Asus Transformer Prime ineens toen ik een film met zwarte balken keek. Maar het gaat toch erg irriteren, hoewel het bij m'n Prime niet zo'n beetje was:

http://img831.imageshack.us/img831/6092/primebacklight3.jpg

Dit is dus de Prime, niet de iPad. Een klein beetje is niet zo erg, maar dit zou ik toch wel erg hinderlijk vinden. :p

[ Voor 6% gewijzigd door J0ey op 17-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Dit is dus de Prime, niet de iPad..
Dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Er zijn altijd wel wat problemen met schermen ja, dat hou je ook niet 100% tegen lijkt me. Gewoon even controleren of het storend is. En anders maar omruilen, ze zullen ook daar niet al te moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
NotSoSteady schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:27:
Die dingen zijn echt makkelijk te verkrijgen in Duitsland, gisteren 2 opgehaald en vandaag nog 2. En dan zijn er ook nog mensen die om 1 uur in de nacht in de rij staan te wachten. 8)7
Makkelijk gezegd achteraf. Vooraf kon je dit natuurlijk nooit voorzien.
Ik heb in ieder geval met alle plezier vanaf 2:45 in de rij gestaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net het laatste wifi model meegenomen uit de MM in Lingen. Voor geinteresseerden: er waren nog genoeg 4G modellen en geen klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:14
NotSoSteady schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:27:
Jammer dat de Wifi only modellen bijna overal zijn uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Brm-G schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:50:
[...]

Jammer dat de Wifi only modellen bijna overal zijn uitverkocht.
Ja inderdaad, ik heb er ook geen 1 zelf gehouden. Gebruik die iPad toch alleen maar met Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik hoop toch zeer dat ze bij xando in Zwolle genoeg 64gb wifi wit hebben vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Eduardboon schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:56:
Ik hoop toch zeer dat ze bij xando in Zwolle genoeg 64gb wifi wit hebben vrijdag.
Waarom ga je niet naar de Mediamarkt, een bedrijf dat toch wel iets groter is dan Xando. Vooral als je kijkt hoeveel iPad's de MM had in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
NotSoSteady schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:57:
[...]

Waarom ga je niet naar de Mediamarkt, een bedrijf dat toch wel iets groter is dan Xando. Vooral als je kijkt hoeveel iPad's de MM had in Duitsland.
Het scheen vorig jaar nogal tegen te vallen met hoge capaciteit wit bij de MM. Sowieso ga ik vrijdag na stage even alle winkels langs (ik hoop dan ook zeer dat de verkoop pas om 5 uur start)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
NotSoSteady schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:57:
[...]

Ik hoop toch dat hij ergens online is te bestellen, en dat hij vrijdag thuis bezorgd kan worden. Coolblue had dit wel met de Prime, hoop dus dat ze dit met de iPad weer kunnen doen. :P Zit vrijdag tot 6 uur op stage, en daarna zijn ze toch al weg gok ik..

[ Voor 7% gewijzigd door J0ey op 17-03-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:58
PBP schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:24:
Okay, thanks. Beetje hetzelfde dus!

Ben eens benieuwd vrijdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In den haag organiseert de mediamarkt op donderdag een nachtopening om 23:59 voor "De lancering van het langverwachte product"

Ik ga denk ik de volgende ochtend wel naar de winkel tegenover hun (MyCom) effe kijken. Met Mycom heb ik toch wat betere ervaringen.

[ Voor 35% gewijzigd door kmf op 17-03-2012 17:59 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xano Zwolle doet trouwens wel aan voorbestelling. Dus de iPad van tevoren afrekenen en dan ophalen als ze 'm binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Ik gebruik goodplayer nu om films te streamen. Kijk voornamelijk DVD's en Goodplayer ondersteunt niet de DVD structuur, alleen het rechtsreeks afspelen van de VOB bestanden. IS er een mogelijkheid om DVD's toch met menu support af te spelen op de iPad ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Laatst online: 24-01-2024
dankje voor je tip

ik zondag of maandag even langs, maar wacht nog heel even de yellow tint ding af... geloof er niet in maar heb op macrumors toch wel wat verdachte foto's zien langskomen.

Kon je met Creditcard betalen?
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:43:
Ik heb net het laatste wifi model meegenomen uit de MM in Lingen. Voor geinteresseerden: er waren nog genoeg 4G modellen en geen klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Bij iedere launch sinds de iPhone 3GS ofzo is er zo'n yellow tint dinges waargenomen. Trekt na een paar dagen weg kennelijk.

YouTube: iPhone 3GS Screen Yellow Tint

YouTube: ipad 1 vs ipad 2 yellow tint problem

YouTube: iPhone 4S YELLOW SCREEN

etc.

Niks nieuws.

[ Voor 62% gewijzigd door Xeanor op 17-03-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 11-10 15:38
kmf schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:58:
In den haag organiseert de mediamarkt op donderdag een nachtopening om 23:59 voor "De lancering van het langverwachte product"

Ik ga denk ik de volgende ochtend wel naar de winkel tegenover hun (MyCom) effe kijken. Met Mycom heb ik toch wat betere ervaringen.
Hmm vorig jaar nog bij MM den haag mijn iPad 2 gekocht. Ik was nu van plan vrijdagmiddag uit werk langs te gaan bij MM Amsterdam Arena maar misschien kan ik beter snachts naar den haag gaan dan.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Weet niet of dit al voorbij gekomen was, maar met de grafische prestaties van de nieuwe Ipad zit het wel snor: http://www.mobilecowboys.nl/tablets/16253 Laat weinig over van de Transformer Prime met Tegra 3 in ieder geval.

Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in de nieuwe Ipad (heb nog geen tablet) maar wacht denk ik eventjes totdat duidelijk is of er verschil zit in de panelen van bijvoorbeeld Samsung of LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Edit: ander topic.

[ Voor 94% gewijzigd door RDMA op 17-03-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Door dit mooie topic kwam ik erachter dat men de nieuwe iPad in de buurt had in Saturn, dus ben er gisteren heen gereden. Ik heb daar een zwart 64 GB Wifi + LTE model bemachtigd (had eigenlijk liever die zonder LTE willen hebben, maar die waren uitverkocht en ik kon me niet inhouden...)

Ik maakte me van te voren een beetje zorgen over de gele schermen en de snelheid of "smoothness" van het ding, zoals veel mensen hier. Ik heb het ding nu twee dagen en wilde even mijn ervaring posten.

Als eerste even over het scherm, met name m.b.t. 'geelheid' - ik heb een iPhone 4 en iPad (eerste generatie). Beide apparaten hebben inderdaad een 'blauwer' scherm vergeleken met de nieuwe iPad. Echter, ik vind mijn nieuwe iPad helemaal niet te 'geel' - sterker nog, het wit op dit scherm is wat mij betreft veel 'puurder' wit dan het blauwwit op de iPhone/oudere iPad (ik vergeleek ze met 2 andere mensen in de kamer die het allebei meteen met me eens waren).

Nu vroeg ik me af hoe dit er op een digitale foto uit zou zien, want op een aantal fotos die ik heb genomen vond ik het gelige scherm er afgrijselijk uit zien. Ik heb dus een foto genomen van de twee schermen naast elkaar -

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/pju74cqgv/ipads.jpg

[edit: ik vind het verschil op deze foto wel meevallen - op andere pics in deze thread vond ik de nieuwe iPad nog veel geler. Maar zoals ik zei, in "real life" - iig wat mijn ogen betreft - is mijn nieuwe iPad een stuk witter dan mijn oude]

(Links: nieuwe iPad, rechts: first-gen iPad)

Het moeilijke bij deze kwestie, is dat een digitale foto een compleet vertekend beeld kan geven, en dat het dus lastig is om te weten in hoeverre je scherm afwijkt. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om je eigen ervaring, en in mijn ervaring is dit het beste scherm dat ik ooit gezien heb. Ik hoop dat jullie dezelfde ervaring hebben.

Nog wat opmerkingen over het scherm: ik was al het retina-scherm van de iPhone 4 gewend - ik vind het schitterend, zeker op zo'n groot scherm, maar wat mij nog enthousiaster maakt over de nieuwe iPad is die "44% greater color saturation" - dat is echt een significant verschil en zet dit scherm nog een stap boven dat van de iPhone. Ik vind de kleuren vergelijkbaar met OLED schermen, al is het zwart helaas niet zo diep en mooi als dat van de OLEDs.
Ik zag in deze threads ook fotos met ernstige backlight bleeding langs de randen; dit heeft mijn exemplaar totaal niet, noch zie ik problemen met clouding. Qua uniformiteit is het scherm volgens mij niet perfect - ik heb het idee dat er een soort lichte gelige vlek in de linker bovenhoek zit, maar het is echt nauwelijks merkbaar, en ik ben de meest pietluttige vent die ik ken qua schermen. Dus petje af voor dit hi-res monster...

Als laatste nog even over snelheid/smoothness - ook hiermee heb ik geen enkele problemen ondervonden. Alles gaat lekker vlot zonder die kleine haperingen die ik bij pre-ICS Android devices toch altijd een enorme afknapper vind.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 19:41 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]