Die linker vind ik op de foto echt heel geel hoor, maar misschien dat het komt door de foto en dat het nog wegtrekt.
Of het komt door je beeldscherm.LeVortex schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:37:
Die linker vind ik op de foto echt heel geel hoor, maar misschien dat het komt door de foto en dat het nog wegtrekt.
Even samengevat:
- Je maakt een foto met een bepaalde witbalans instelling die wordt gecomprimeerd naar sRGB.
- Deze foto zet je op het internet en wordt bekeken door iemand op een scherm met weer andere instellingen.
- En daar wordt een oordeel over geveld.
Er zitten zoveel verschillende 'kleurconfiguraties' in deze keten dat het moeilijk is voor iemand om dit objectief te kunnen beoordelen. Maar goed, dat is mijn mening
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Sorry, dat was geen iPad, was mijn oude Prime. Had de foto perongeluk tussen IMG tags gezet, nu is het een linkje.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:32:
Ik zag in deze threads ook fotos met ernstige backlight bleeding langs de randen; dit heeft mijn exemplaar totaal niet, noch zie ik problemen met clouding. Qua uniformiteit is het scherm volgens mij niet perfect - ik heb het idee dat er een soort lichte gelige vlek in de linker bovenhoek zit, maar het is echt nauwelijks merkbaar, en ik ben de meest pietluttige vent die ik ken qua schermen. Dus petje af voor dit hi-res monster...
Licht-gelig is zoooo veel beter voor je ogen dan licht-blauwig 
Dat is een beetje de hele filosofie achter f.lux zelfs.
Dat is een beetje de hele filosofie achter f.lux zelfs.
Ik heb ook weer schermen gezien die niet gelig zijn en (op retina/kleur na) zelfde 'blauwige' kleur hadden als de iPad2. Worden er 2 verschillende fabrikanten gebruikt voor deze iPad? Meen ergens gelezen te hebben dat LG en Samsung de leverancier waren?
Mediamarkt Zwolle schijnt ook een nachtopening te doen, ze weten alleen niet hoeveel exemplaren ze binnenkrijgen. Het hangt een beetje van dat aantal af of er daadwerkelijk een opening komt. Zo begreep ik aan de telefoon. Ik weet niet of er een bord hangt, want ik heb geen zin daar nu te gaan kijken.
Nee hoor, die zijn er al op bijvoorbeeld MacRumorsJ0ey schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:39:
[...]
Sorry, dat was geen iPad, was mijn oude Prime. Had de foto perongeluk tussen IMG tags gezet, nu is het een linkje.De eerste "horrorfoto's" moeten nog komen van de iPad 3.
Denken jullie dat de officiële Apple Store op het Leidse Plein een grote voorraad binnenkrijgt? Ik wil vrijdag direct een WiFi 16 GB model gaan halen, maar die lijken me vrij hard gaan. Als ik dan ergens in de middag kon aanzetten heb ik grote kans dat alles al weg is zeker?
Ik moet overigens uit Delft komen, dus als er dichterbij een andere optie is houd ik me daarvoor ook aanbevolen
Bijvoorbeeld bij de MediaMarkt in Den Haag?
Ik moet overigens uit Delft komen, dus als er dichterbij een andere optie is houd ik me daarvoor ook aanbevolen
[ Voor 22% gewijzigd door monnick op 17-03-2012 20:35 ]
Dat weet natuurlijk niemand, maar als je de situatie in Duitsland ziet lijkt Apple de voorraad op dit moment een stuk beter op orde te hebben dan bij de vorige iPads.monnick schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:34:
Denken jullie dat de officiële Apple Store op het Leidse Plein een grote voorraad binnenkrijgt? Ik wil vrijdag direct een WiFi 16 GB model gaan halen, maar die lijken me vrij hard gaan. Als ik dan ergens in de middag kon aanzetten heb ik grote kans dat alles al weg is zeker?
Ik moet overigens uit Delft komen, dus als er dichterbij een andere optie is houd ik me daarvoor ook aanbevolenBijvoorbeeld bij de MediaMarkt in Den Haag?
Ik ga eerst langs de MediaMarkt en als ze niet meer hebben door naar Amsterdam.
Het is lastig voorspellen.
Het is lastig voorspellen.
Nog iets van de nieuwe ipad wat een grote verbetering is in de praktijk: het scherm kan donkerder( minder helder). Zit nu bij mij een groot verschil tussen Iphone 4 en iPad 2 qua minimale felheid.. Ik vind dit fijn nieuws!
http://www.paperlabs.com/...d-its-screens-brightness/
http://www.paperlabs.com/...d-its-screens-brightness/
Ik heb samen met m'n vriendin gisteren de nieuwe iPad in Moenchengladbach opgehaald. We waren daar een kwartier voor de opening de derde in de rij bij de lokale MM. Maar gek genoeg hadden ze daar niet de versie die ik wilde op voorraad (16GB WiFi only). Gelukkig hadden ze bij een andere Apple Reseller wel meer modellen op voorraad.
En ik moet zeggen nog geen moment spijt gehad. Het is weliswaar m'n eerste tablet dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal maar ben nog geen slowdown o.i.d. tegengekomen. Zal hem binnenkort eens naast een iPad2 leggen om echt het verschil te zien.
En ik moet zeggen nog geen moment spijt gehad. Het is weliswaar m'n eerste tablet dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal maar ben nog geen slowdown o.i.d. tegengekomen. Zal hem binnenkort eens naast een iPad2 leggen om echt het verschil te zien.
Ik heb een probleempje..
Ik heb daarnet iOS 5.1 geïnstalleerd op m'n iPad 2.
Helemaal hersteld omdat ik 1 voor 1 m'n apps wil uitkiezen en niet allemaal rotzooi erop.
Maar nu kijk ik in iTunes en staat er dat er 5,7GB aan 'overig' op m'n iPad staat. Terwijl ik hem net heb hersteld? Er staat helemaal niks op behalve de normale apps.
Even gegoogled maar dat bracht niet zoveel kennis..
Weten jullie hier iets van?
Helemaal hersteld omdat ik 1 voor 1 m'n apps wil uitkiezen en niet allemaal rotzooi erop.
Maar nu kijk ik in iTunes en staat er dat er 5,7GB aan 'overig' op m'n iPad staat. Terwijl ik hem net heb hersteld? Er staat helemaal niks op behalve de normale apps.
Verwijderd
Iemand voice dictation al aan de praat gekregen op de iPad 3? Op mijn toetsenbord verschijnt dat microfoontje niet links van de spatiebalk

Heb je het misschien uitgeschakeld met de setup? In verschillende reviews zie ik dat je daar een optie voor krijgt, misschien daar "nee" gedaan?Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:56:
Iemand voice dictation al aan de praat gekregen op de iPad 3? Op mijn toetsenbord verschijnt dat microfoontje niet links van de spatiebalk
Ik zag bij unbox filmpjes op youtube dat je dat bij het initiële opstarten moet activeren als je voice dictation wil. Dus wellicht kan je dat bij instellingen op nog wel ergens op "aan" sliden...Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:56:
Vind het trouwens beetje dom dat ze niet gewoon Siri hebben gebruikt, al vrezen ze misschien te veel traffic op hun servers. Gebeurd nu voor mij soms al te veel dat siri "even" niet beschikbaar is...
Iets anders : is de front camera eigenlijk ook verbeterd?
[ Voor 4% gewijzigd door MTBS op 17-03-2012 21:59 ]
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Verwijderd
Nee, ben het niet tegen gekomen tijdens de setup, dat weet ik zeker. Zoek me eigen een breuk in de instellingen, moet er toch wel ergens tussen staan lijkt me...J0ey schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:57:
[...]
Heb je het misschien uitgeschakeld met de setup? In verschillende reviews zie ik dat je daar een optie voor krijgt, misschien daar "nee" gedaan?
Update - gevonden, gewoon in de toetsenbordinstellingen - duh!!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 22:26 ]
Verwijderd
Volgens mij niet, nog steeds VGAMTBS schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:59:
[...]
Iets anders : is de front camera eigenlijk ook verbeterd?
Het zou me niet verwonderen dat bij iOS 6.0 Siri voor alle iDevices met microfoon en A5 of betere CPU standaard zal zijn. Dat zie ik samen met de volgende iPhone wel verschijnen in juni dit jaar.
toetsenbord taal in het engels zettenVerwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:56:
[ Voor 43% gewijzigd door ASNNetworks op 17-03-2012 22:11 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Gevonden! Het is een hele reservekopie van m'n iPad.Servertje schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:54:
Ik heb een probleempje..
Maar hoe krijg ik die eraf?
Oh wat geweldig!!! Nu ga ik hem zeker halen. Dit was voor mij de enige reden om te jailbreaken. Er is een Cydia app die het beeld donkerder maakt. De iPad 1 en 2 zijn op hun donkerst echt nog te fel in een donkere kamer. Vooral met een wit beeld.t0mmiiiii schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:51:
Nog iets van de nieuwe ipad wat een grote verbetering is in de praktijk: het scherm kan donkerder( minder helder). Zit nu bij mij een groot verschil tussen Iphone 4 en iPad 2 qua minimale felheid.. Ik vind dit fijn nieuws!
Ben blij dat ik de nieuwe iPad niet direkt hebt aangeschaft, na de eerste 24 uurs ervaring op 9toMac gelezen te hebben blijf ik voorlopig nog wel even bij de 1e en 2e generatie
http://9to5mac.com/2012/0...-hours-with-the-new-ipad/
Dat neemt niet weg dat ik iedereen veel plezier wens met hun nieuwe aankoop.
hangt er van af of je het scherm upgrade wilt of niet. Als je al een iPad 2 hebt is dit het enige dat iets zou moeten uitmaken. Ik zou moest ik u zijn gewoon met je iPad 2e generatie blijven voortdoen. Moet ook niet elk jaar upgraden.Crawl NL schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:25:
Ben blij dat ik de nieuwe iPad niet direkt hebt aangeschaft, na de eerste 24 uurs ervaring op 9toMac gelezen te hebben blijf ik voorlopig nog wel even bij de 1e en 2e generatie
Eerlijk gezegd vind ik veel van de punten die hij daar noemt nu niet echt minpunten die mij van de aankoop zouden weerhouden, behalve het issue dat het ding naar verloop van tijd heet wordt. Want ik vraag me af of dat niet allerlei andere bijverschijnselen gaat geven, zoals bijv. loslatende lijm of andere problemen als gevolg van de warmte ontwikkeling. Maar goed, de komende weken zal wel blijken of dit echt issues oplevert. Ik zou sowieso niet meteen in de eerste week zo'n nieuw model aanschaffen, ik ben er zelf inmiddels wel van genezen om een early adopter te zijn. Laat eerst maar eens uit ervaringen van anderen blijken dat een apparaat geen kinderziektes (meer) heeft, dan ga ik daarna wel eens een aanschaf overwegenCrawl NL schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:25:
Ligt er maar aan hoe warm.
Een iPhone 4(S) wordt ook warm. Ik vind het niet hinderlijk.
Van 2 naar 3 is niet echt een ueber upgrade inderdaad. Naja, het scherm is erg mooi op de 3, dat wel.
Schijnbaar kost de "3" in Japan maar 370 euro, dus denk dat ik dan de 2 die ik nog heb liggen wel ff verkoop via marktplaats
Schijnbaar kost de "3" in Japan maar 370 euro, dus denk dat ik dan de 2 die ik nog heb liggen wel ff verkoop via marktplaats
Haters everywhere but I don’t really care
In welke apps kun je dat voice dictation eigenlijk toepaasen, en hoe activeer je het?Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:56:
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
In elke app volgens mij, want het is eigenlijk onderdeel van het toetsenbord. Maar ik heb nog geen nieuwe iPad dus ik heb het van horen zeggenAntraXxX schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:13:
[...]
In welke apps kun je dat voice dictation eigenlijk toepaasen, en hoe activeer je het?
Maar de knop verschijnt alleen als je het Engelse (of Duitse en Franse) toetsenbord selecteert! Daarom zie je hem wellicht niet.
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 18-03-2012 02:01 ]
Vreemd, mijn 4S wordt helemaal niet warm.Xeanor schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:41:
Ligt er maar aan hoe warm.
Turning point, invloed van Jobs is verdwenen?
Ik vind dit zo'n onzin. Als ik het goed heb begrepen heeft Jobs voor z'n dood de route uitgestippeld van wat Apple uit gaat brengen. Daarnaast, het lijkt me onwaarschijnlijk dat de ontwikkelingen aan de iPad 3 pas na z'n dood zijn gestart, het lijkt mij waarschijnlijker dat men daar al eerder aan begonnen was.Crawl NL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 08:06:
[...]
Turning point, invloed van Jobs is verdwenen?
als ik de ipad2 had gehad, dan had ik deze waarschijnlijk niet gekocht. Zo,n grote update vind ik het niet.
Voor de mensen die al een nieuwe iPad hebben, wordt hij nu ook echt zoveel warmer als in bovenstaande link beschreven wordt en is dit hinderlijk bij veel gebruik? Ik heb een iPad 2 32GB 3G en zit er sterk over na te denken de nieuwe te kopen voor het scherm maar ben wel even benieuwd naar de warmte gezien ik een iPad heel veel gebruik.
Is het niet raar dat bol.com pas levert vanaf 10 april?
Ook is er op de site alleen nog maar een dood plaatje te zien..
Ook is er op de site alleen nog maar een dood plaatje te zien..
Ik wel. Ik denk dat juíst het retina scherm juíst bij een handheld pc als de iPad een enorme aanwinst is, puur omdat bij dit apparaat alles om het scherm draait.angelico66 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 09:01:
als ik de ipad2 had gehad, dan had ik deze waarschijnlijk niet gekocht. Zo,n grote update vind ik het niet.
Heb nog niet gemerkt dat hij warm wordt.
Zal misschien met opladen zo zijn, maar dat lijkt me niet meer dan normaal.
Zal misschien met opladen zo zijn, maar dat lijkt me niet meer dan normaal.
Het is mij 1 keer opgevallen maar niet hinderlijk. Verder niet meer waargenomen. Hou het wel even km de gaten.Teknix1982 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 09:11:
Voor de mensen die al een nieuwe iPad hebben, wordt hij nu ook echt zoveel warmer als in bovenstaande link beschreven wordt en is dit hinderlijk bij veel gebruik? Ik heb een iPad 2 32GB 3G en zit er sterk over na te denken de nieuwe te kopen voor het scherm maar ben wel even benieuwd naar de warmte gezien ik een iPad heel veel gebruik.
1 heel groot nadeel aan de nieuwe iPad vind ik, van 0 tot 100% opladen duurt maar liefst 6,5 (!!) uur. Wat een fail. Geef dan een hogere watts oplader mee Apple...
als het een fail is, breng het dan terug...
alles wordt als een fail beschouwd
alles wordt als een fail beschouwd
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
JA, ik denk ook dat Apple er niet over nagedacht heeft. Ze zouden m toch best in 1,5 uur kunnen opladen?
Wat maakt het nou uit dan dan de halve binnenkant wegsmelt
Heb je daar ook een bron van? Ik las namelijk 5uur (wat ook al vrij lang is)alwaysleft schreef op zondag 18 maart 2012 @ 10:27:
1 heel groot nadeel aan de nieuwe iPad vind ik, van 0 tot 100% opladen duurt maar liefst 6,5 (!!) uur. Wat een fail. Geef dan een hogere watts oplader mee Apple...
Lees op macrumors ook verschillende berichten van ruim 4uur tot 5/6uur. Ligt er ook aan waarmee je hem op laad (wallplug is sneller).
[ Voor 16% gewijzigd door PBP op 18-03-2012 11:12 ]
Als het langer dan 0.1milliseconde heeft om volleldig op te laden is het een FAIL!!!!111 Apple moet gewoon biopacks gebruiken!!!matthijst schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:06:
JA, ik denk ook dat Apple er niet over nagedacht heeft. Ze zouden m toch best in 1,5 uur kunnen opladen?
echt sommige users zijn gewoon kinderen. alles fail noemen
[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 18-03-2012 11:14 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ja inderdaad, mensen die 'fail' roepen komen bij mij over als verwende nesten.
Weet iemand of er vandaag ergens een MM in duitsland los is? Ben binnen een uurtje de grens over dus dat vind ik de moeite wel waard, enkel ben zo slecht in duits
Bron: mijn horloge.... 2 uur gistermiddag op de oplader met oplaadstuk op stroomnet, half 9 was die klaar. Dat noem ik gewoon erg lang, te lang in mijn ogenPBP schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:08:
[...]
Heb je daar ook een bron van? Ik las namelijk 5uur (wat ook al vrij lang is)
Lees op macrumors ook verschillende berichten van ruim 4uur tot 5/6uur. Ligt er ook aan waarmee je hem op laad (wallplug is sneller).
Dat is inderdaad wel lang ja. Wel vreemd dat er verschillende berichten op forums te lezen zijn, bij de ene lijkt het langer te duren dan de ander. Enig idee waar dat aan kan liggenalwaysleft schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:41:
[...]
Bron: mijn horloge.... 2 uur gistermiddag op de oplader met oplaadstuk op stroomnet, half 9 was die klaar. Dat noem ik gewoon erg lang, te lang in mijn ogen
Oplaadtijd? Lol, nu ga ik hem niet meer kopen...
Kom op zeg.
Kom op zeg.
Hoe lang duurt het dan bij de iPad 2 (gemiddeld)
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Ik heb het nooit echt opgemeten, maar meestal hang ik mijn iPad 2 rond de 20% aan de lader en dan is 'ie volgens mij na een uurtje of 2 (misschien 3) wel klaar met opladen.
The devil is in the details.
Dit zijn tijden terwijl je zelf ook met de iPad aan het 'spelen' bent lijkt me? Of echt gewoon stand by en aan de lader?
Mijn iPad1 is via usb zo'n 4uur bezig gok ik. De eerste 70% gaan altijd hard, en de laatste 30% duurt langer. Maar bij mij staat mijn iPad in een dock dus ik laat hem bijna nooit helemaal leeglopen.
We willen, als we iets nieuws kopen, er wel op voorruit gaan.Bekse schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:48:
Oplaadtijd? Lol, nu ga ik hem niet meer kopen...
Kom op zeg.
Er zijn nu bij de nieuwe iPad een aantal zaken waar een gebruiker van een iPad2 er nu op achteruit gaat, dat kan voor een hoop mensen, waaronder ikzelf, een reden zijn om geen nieuwe iPad aan te schaffen.
*dubbel*
[ Voor 97% gewijzigd door Crawl NL op 18-03-2012 11:59 ]
Wat zijn die 'aantal zaken' dan?Crawl NL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:58:
[...]
We willen, als we iets nieuws kopen, er wel op voorruit gaan.
Er zijn nu bij de nieuwe iPad een aantal zaken waar een gebruiker van een iPad2 er nu op achteruit gaat, dat kan voor een hoop mensen, waaronder ikzelf, een reden zijn om geen nieuwe iPad aan te schaffen.
Dan zou ik wachten op de iPad4Crawl NL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:58:
[...]
Ja die snap ik ook wel, maar redelijkerwijs kan iedereen er van uit gaan dat als je opeens een 42,5wh accu moet gaan opladen dat dat langer duurt dan de 25wh van de iPad 2. Een andere charger zal niet gaan ivm warmte ontwikkeling.Crawl NL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:58:
[...]
Ik ben het wel met je eens dat de echte vooruitgang van de nieuwe iPad t.o.v. de iPad 2 niet zo wereldschokkend is op het scherm na.
Ik blijf dan ook nog lekker bij de 2 iPad 2's die we hier hebben en ga pas upgraden als ik tegen het probleem aanloop dat bijv. een iOS 7 er niet meer op kan/mag oid
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Het is met de huidige techniek onmogelijk om een retina scherm 10 uur lang te laten functioneren door hem, laten we zeggen, 3 uur op te laden.
Apple is wat betreft zijn accuduur al vooruitstrevend, zeker in combinatie met het retina display. Laad hem gewoon op als je slaapt of hem niet nodig hebt, kun je er weer 10 uur tegenaan zodra je hem wil gebruiken.
Apple is wat betreft zijn accuduur al vooruitstrevend, zeker in combinatie met het retina display. Laad hem gewoon op als je slaapt of hem niet nodig hebt, kun je er weer 10 uur tegenaan zodra je hem wil gebruiken.
We? Spreek voor jezelf zou ik zeggen. Voor mij is het namelijk niet belangrijk of de laadtijd langer is dan de vorige. Ik heb daar niks mee. Mensen om mij heen klagen ook dat hun smartphone "na 1 dag al leeg is"... Dus? Hang hem 's nachts in de lader en je kan weer de volgende dag.Crawl NL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:58:
[...]
Wat was er op de camera's, de dikte (en gewicht) en de snelheid zo schokkend aan de vooruitgang van de iPad 2 tov de iPad 1?SpoekGTi schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:06:
Ik ben het wel met je eens dat de echte vooruitgang van de nieuwe iPad t.o.v. de iPad 2 niet zo wereldschokkend is op het scherm na.
Ik heb de 1 nog steeds en ben niet overgestapt naar de 2 omdat ik de 2 tov de 1 weinig verbetering vond hebben.
De 3 heeft eindelijk weer eens iets vernieuwends: het scherm.
Je hebt gelijk, ik wel voorruit, als jij wil blijven 'hangen' vindt ik dit prima.Bekse schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:10:
[...]
We? Spreek voor jezelf zou ik zeggen. Voor mij is het namelijk niet belangrijk of de laadtijd langer is dan de vorige. Ik heb daar niks mee. Mensen om mij heen klagen ook dat hun smartphone "na 1 dag al leeg is"... Dus? Hang hem 's nachts in de lader en je kan weer de volgende dag.
Wat is er mis met gewoon elke andere generatie upgraden? Heb je een iPad 1, dan is de iPad 3 een hele mooie upgrade. Heb je een iPad 2, dan is de upgrade wat minder interessant en kan je misschien wel wachten op de iPad 4. Prima toch?
Ik denk dat dit inderdaad een mooie cyclus is.Hahn schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:13:
Wat is er mis met gewoon elke andere generatie upgraden? Heb je een iPad 1, dan is de iPad 3 een hele mooie upgrade. Heb je een iPad 2, dan is de upgrade wat minder interessant en kan je misschien wel wachten op de iPad 4. Prima toch?
Nou je noemt ze zelf al, snelheid, camera's dikte en gewicht. Dit vond ik persoonlijk de redenen om een iPad 2 te halen. Ik gebruik vaak FaceTime en een gebrek aan camera's was voor mij ook een punt waarop ik de iPad 1 liet liggen.deBennie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:11:
[...]
Wat was er op de camera's, de dikte (en gewicht) en de snelheid zo schokkend aan de vooruitgang van de iPad 2 tov de iPad 1?
Ik heb de 1 nog steeds en ben niet overgestapt naar de 2 omdat ik de 2 tov de 1 weinig verbetering vond hebben.
De 3 heeft eindelijk weer eens iets vernieuwends: het scherm.
Ik geef toe een nieuw scherm is een hele grote vooruitgang maar hij is dikker en zwaarder (ik gebruik hem veel om te lezen) Grafisch is er een prestatie verbetering maar op CPU gebied haast niets.
Meestal zijn we gewend van Apple dat alles kleiner, lichter en ook sneller wordt, de iPad 3 verbreekt die traditie.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Op CPU gebied haast niets? Vind je de iPad 2 langzaam dan? De iPad 3 is even snel (lees ik in reviews), dus wat voor verbetering wil je daar zien dan?SpoekGTi schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:14:
[...]
Nou je noemt ze zelf al, snelheid, camera's dikte en gewicht. Dit vond ik persoonlijk de redenen om een iPad 2 te halen. Ik gebruik vaak FaceTime en een gebrek aan camera's was voor mij ook een punt waarop ik de iPad 1 liet liggen.
Ik geef toe een nieuw scherm is een hele grote vooruitgang maar hij is dikker en zwaarder (ik gebruik hem veel om te lezen) Grafisch is er een prestatie verbetering maar op CPU gebied haast niets.
Meestal zijn we gewend van Apple dat alles kleiner, lichter en ook sneller wordt, de iPad 3 verbreekt die traditie.
Apple biedt in mijn ogen vernieuwingen. De iPad 3 heeft een enorme vernieuwing: het scherm.
Het punt hij is dikker vind ik sowieso al overdreven. Ja hij is iets zwaarder, maar in reviews is aangegeven dat mensen dat niet eens merken. En hij is sowieso lichter dan mijn iPad1 dus ik vind het wel prima
.

Huh? Heb je door wat je zelf zegt?deBennie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:18:
[...]
Op CPU gebied haast niets? Vind je de iPad 2 langzaam dan? De iPad 3 is even snel (lees ik in reviews), dus wat voor verbetering wil je daar zien dan?
Hij zegt: de CPU is amper sneller. Jij zegt: De iPad 3 is even snel, hoezo vind je dat geen verbetering?

De dikte is idd een non-argument, sowieso past die in ongeveer elke case die ook op de iPad 2 past, dat zegt al genoeg lijkt mij.
Ja tuurlijk. Hoe veel sneller wil je een tablet hebben?Hahn schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:22:
[...]
Huh? Heb je door wat je zelf zegt?
Hij zegt: de CPU is amper sneller. Jij zegt: De iPad 3 is even snel, hoezo vind je dat geen verbetering?
Als de iPad 2 prima presteert, waar wil de winst in snelheid hebben dan?
Haal jouw mening en feiten nou eens uit elkaar. Jij vindt dat ik dan blijf hangen. Ik vind een oplaadtijd van 7 uur, langer dan de iPad2 een niet boeiend feit.Crawl NL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:13:
[...]
Je hebt gelijk, ik wel voorruit, als jij wil blijven 'hangen' vindt ik dit prima.
Mensen hebben verschillende meningen, live with it.
Je kunt praten als brugman, maar Apple pronkt altijd met minimalisatie. Hierin zijn ze bij de nieuwe iPad niet in geslaagd.
Ik ben ervan overtuigd dat als Jobs nog in leven was deze iPad niet zo was uitgebracht. En men kan zeggen dat Jobs alles had uitgestippeld maar dat doe ik af als onzin.
De ontwikkelingen gaan in zo'n rap tempo, ook hij had geen glazen bol.
Ik ben ervan overtuigd dat als Jobs nog in leven was deze iPad niet zo was uitgebracht. En men kan zeggen dat Jobs alles had uitgestippeld maar dat doe ik af als onzin.
Mee eens, maar het is wel erg lang. Hier de iPad 1, 2 en de directe Android concurrent:Bekse schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:26:
[...]
Haal jouw mening en feiten nou eens uit elkaar. Jij vindt dat ik dan blijf hangen. Ik vind een oplaadtijd van 7 uur, langer dan de iPad2 een niet boeiend feit.

Als het dan 7 uur is het wel erg lang imo.
Nee, simplicity. Is wel iets anders...Crawl NL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:29:
Je kunt praten als brugman, maar Apple pronkt altijd met minimalisatie. Hierin zijn ze bij de nieuwe iPad niet in geslaagd.
lol, hij is 5 oktober overleden. Denk je echt dat ze in 4/5 maanden een totaal nieuwe ipad (de nieuwe dan, nieuw scherm, andere processor, etc) hebben ontwikkeld? Echt niet...Ik ben ervan overtuigd dat als Jobs nog in leven was deze iPad niet zo was uitgebracht. En man kan zeggen dat Jobs alles had uitgestippeld maar dat doe ik af als onzin.
Je snapt m'n punt niet. Hoe is 'even snel' een verbetering? Een verbetering is iets pas als het sneller gaatdeBennie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:24:
[...]
Ja tuurlijk. Hoe veel sneller wil je een tablet hebben?
Als de iPad 2 prima presteert, waar wil de winst in snelheid hebben dan?
En iPad 2 reageert prima ja, maar het kan altijd sneller. Waar die winst in kan zitten? In alles, opstarten van apps, laadtijden in games, downloaden, etc. Ja, het gaat nu vlot zat, waardoor het niet storend is dat je korte tijden moet wachten, maar dat betekent niet dat het niet sneller/beter kan.
Jij kan beter hopen op een spellingschecker op de iPad.Crawl NL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:13:
[...]
Je hebt gelijk, ik wel voorruit, als jij wil blijven 'hangen' vindt ik dit prima.
En weer heb je gelijk. Ik vindt het te lang. Maar ik had het niet alleen over de oplaadtijd overigens.Bekse schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:26:
[...]
Haal jouw mening en feiten nou eens uit elkaar. Jij vindt dat ik dan blijf hangen. Ik vind een oplaadtijd van 7 uur, langer dan de iPad2 een niet boeiend feit.
Dat is jouw invulling van een verbetering, niet die van Apple.Hahn schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:32:
[...]
Je snapt m'n punt niet. Hoe is 'even snel' een verbetering? Een verbetering is iets pas als het sneller gaat
Naja, ik zie de verbetering/vernieuwing in de iPad 3 wel. Dat mensen die verbetering niet zien en dit afschuiven als een fail van apple of een neergang vanwege de afwezigheid van jobs, dat vind ik onzin.En iPad 2 reageert prima ja, maar het kan altijd sneller. Waar die winst in kan zitten? In alles, opstarten van apps, laadtijden in games, downloaden, etc. Ja, het gaat nu vlot zat, waardoor het niet storend is dat je korte tijden moet wachten, maar dat betekent niet dat het niet sneller/beter kan.
[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 18-03-2012 12:39 ]
Ik denk toch dat de gemiddelde consument die de winkel in loopt en de iPad 2 en 3 naast elkaar ziet liggen eerder iets heeft "wow, mooi scherm!" dan "wow, die is 0,8mm dunner en 50 gram lichter!".
Daar gáát het toch helemaal niet over? Jij had het over de CPU, ik haak daar op in, begin je ineens weer over andere verbeteringendeBennie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:35:
[...]
Naja, ik zie de verbetering/vernieuwing in de iPad 3 wel. Dat mensen die verbetering niet zien en dit afschuiven als een fail van apple of een neergang vanwege de afwezigheid van jobs, dat vind ik onzin.

Wat een dom gezwam. 50 gram, zwaarder en 0,6mm dikker[b]SpoekGTi schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:14Ik geef toe een nieuw scherm is een hele grote vooruitgang maar hij is dikker en zwaarder (ik gebruik hem veel om te lezen) Grafisch is er een prestatie verbetering maar op CPU gebied haast niets.
Juist als je er veel op leest is de iPad3 een grote verbetering, aangezien het scherm 4x zo scherp is, maar goed, dat past niet in de rest van het pietluttige gezeik, dus...
Prijs? Toch niet geheel onbelangrijk. iPad2 is toch een stuk goedkoper geworden.J0ey schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:36:
Ik denk toch dat de gemiddelde consument die de winkel in loopt en de iPad 2 en 3 naast elkaar ziet liggen eerder iets heeft "wow, mooi scherm!" dan "wow, die is 0,8mm dunner en 50 gram lichter!".
Verwijderd
Nou nou, wel 8 hele tientjes voor het instapmodel.....Crawl NL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:56:
[...]
Prijs? Toch niet geheel onbelangrijk. iPad2 is toch een stuk goedkoper geworden.
Ik durf te wedden dat 9 van de 10 potentiele kopers met de nieuwe iPad de deur uitlopen als je beide modellen naast elkaar zet.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 12:59 ]
Hij had over de 'gemiddelde consument', er zijn consumenten die daar op letten ja.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:57:
[...]
Nou nou, wel 8 hele tientjes voor het instapmodel.....
Haha, prachtig. Steve Jobs kan veel, maar zorgen dat een 70% grotere accu in een vrijwel zelfde formaat iPad past is al een wonder op zich. Als je denkt dat Steve de accu in iPad3 ook nog magisch had kunnen verkleinen, tsja, dan spoor je niet, denk ik.Crawl NL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:29:
Ze hebben wel vaker dikkere opvolgers uitgebracht, zou Steve daarom zijn overleden
iPhone: 115 mm H x 61 mm W x 11.6 mm D
iPhone 3/GS: 115.5 mm H x 62.1 mm W x 12.3 mm D
Die 6,5 heb ik gemeten gewoon zonder te gebruiken. Het is echt veels te lang...RKorenberg schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:51:
Dit zijn tijden terwijl je zelf ook met de iPad aan het 'spelen' bent lijkt me? Of echt gewoon stand by en aan de lader?
*knip*[b]J0ey schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:30:[/b
Mee eens, maar het is wel erg lang. Hier de iPad 1, 2 en de directe Android concurrent:
Als het dan 7 uur is het wel erg lang imo.
Asus Transformer Prime - Battery - 6579 mAh ==> 30 mAh / minuut
iPad 3 Battery - 11,560mAh ==> 32,38 mAh / minuut
Oftewel: de iPad 3 laadt sneller op dan de Asus Transformer Prime

Met argumenten discussieren is prima... op de man spelen is dat niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 18-03-2012 13:27 ]
Maar waarom geeft apple dan niet een 15 of 20 watts oplader mee?dan is het probleem toch minder aanwezigmatthijst schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:10:
[...]
Pfff, s.i.m.p.e.l.e. z.i.e.l.e.n. hier....
Asus Transformer Prime - Battery - 6579 mAh ==> 30 mAh / minuut
iPad 3 Battery - 11,560mAh ==> 32,38 mAh / minuut
Oftewel: de iPad 3 laadt sneller op dan de Asus Transformer Prime
Ja, precies mijn punt. De 3 presteert niet minder dan de 2 maar heeft we een enorm beter/mooier scherm.matthijst schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:55:
[...]
Wat een dom gezwam. 50 gram, zwaarder en 0,6mm dikker![]()
Juist ale je er veel op leest is de iPad3 een grote verbetering, aangezien het scherm 4x zo scherp is, maar goed, dat past niet in de rest van hetietluttige gezeik, dus...
De 2 an sich presteert prima, loopt lekker vlot, geen lags of vertragingen, dus waar kun je dat nou noemenswaardig verbeteren? Hou je idie prestaties hetzelfde in een nieuw model PLUS je biedt een mooier scherm, dan kun je dat toch alleen maar een verbetering noemen?
Ik gok dat ze liever 40 miljoen "langzaam" ladende iPads verkopen, dan 40 miljoen snelladende exploderende iPads.alwaysleft schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:11:
[...]
Maar waarom geeft apple dan niet een 15 of 20 watts oplader mee?dan is het probleem toch minder aanwezig
Neem aan dat hij anders te heet wordt, anders had er wel een snellere lader bij gezeten.
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 18-03-2012 13:13 ]
Overstap naar USB 3.0 was een idee geweest? Net als bij de Asus Transformer serie.
Verwijderd
Maar apple computers hebben geen USB 3.0RKorenberg schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:21:
Overstap naar USB 3.0 was een idee geweest? Net als bij de Asus Transformer serie.
Nee, juist totaal niet aangezien Apple USB3.0 gelukkig niet implementeerd ten faveure van Thunderbolt. Daarnaast zit je gewoon met de USB-aansluiting.RKorenberg schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:21:
Maar de Asus Transformer laadt helemaal niet sneller op, dus ik zie 't nut daarvan niet helemaal in deze discussieRKorenberg schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:21:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hoezo is dat niet handigUSB 2.0 provided up to 500 mA whereas USB 3.0 provides up to 900 mA
De iPad heeft al een custom specificatie voor het opladen via USB, 5V en 2A (2000mA), oftewel 10W. Dan moet je overigens wel de losse oplader gebruiken, en hem dus niet aan je computer of Mac aansluiten.
[ Voor 34% gewijzigd door Muthas op 18-03-2012 13:47 ]
Goed, het duurt langer voor je 'm opgeladen hebt, de batterij is dan ook groter dus logisch. Maar stel de batterij was onveranderd overgenomen van de iPad 2 (dus hij was niet dikker en niet zwaarder dan een 2) en je had een gebruikerstijd van 4-5 uur. Wat denk je, was men dan tevreden geweest?
Op zich kunnen we eeuwig blijven discussieren of de verbeteringen aan de iPad voldoende zijn. Voor Europeanen is het Retina display de grote verbetering. Behalve dat is er weinig nieuws onder de zon en Apple heeft geen magische dingen kunnen doen mbt het kleiner/platter/koeler maken van de iPad. Een beetje een iPad 3S dus met 1 verbetering die er echt uitschiet.
Of die verbetering tov de iPad 2 'voldoende' is, is een wel heel erg relatief iets. Ik vind van wel en ga er een bestellen, vind je van niet dan wacht je op de volgende generatie of koop je iets van de concurrent, doet niemand moeilijk over
Of die verbetering tov de iPad 2 'voldoende' is, is een wel heel erg relatief iets. Ik vind van wel en ga er een bestellen, vind je van niet dan wacht je op de volgende generatie of koop je iets van de concurrent, doet niemand moeilijk over
[ Voor 5% gewijzigd door bartvb op 18-03-2012 13:55 ]
Want in Amerika en Azië liep iedereen al rond met 3MP-tabletschermen?bartvb schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:54:
Voor Europeanen is het Retina display de grote verbetering
Volgens mij werkt dat ook als je hem op een Mac aansluit. Deze ondersteunen deze extra amperage voorzover ik weet.Muthas schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:46:
De iPad heeft al een custom specificatie voor het opladen via USB, 5V en 2A (2000mA), oftewel 10W. Dan moet je overigens wel de losse oplader gebruiken, en hem dus niet aan je computer of Mac aansluiten.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik dan dat hij de LTE bedoeldSmultie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:55:
[...]
Want in Amerika en Azië liep iedereen al rond met 3MP-tabletschermen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]