Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
ChrisM schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:44:
CDMA gaat sowieso niet werken: bij GSM kan je een ander simkaartje gebruiken van een lokale provider of anders roamen. Maar bij CDMA werkt het niet zo, je kan hierbij niet roamen. Dus je hebt niks aan de CDMA versie als je hem niet bij de provider koopt waar je hem wilt gebruiken.

Zo gaat het ook al met de iPhone 4S.

Hier staat nog wat meer info (hoe het bij de iPhone werkt): http://www.iphonehacks.co...g-unlocked-iphone-4s.html
Zoals ik al zei, als je op vakantie gaat is het wel handig en je kan trouwens wel van provider switchen. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar het is wel mogelijk. En zeg is eerlijk, wat heb je liever: een iPad die GSM, CDMA én LTE ondersteunt, óf een iPad die GSM én LTE maar niet CDMA ondersteunt?

Nogmaals, ik had liever gezien dat hier de versie mét CDMA verkochten. Simpelweg omdat je dan op meer netwerken in het buitenland kan roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 12:14
Heb net 2 iPads gehaald uit Papenburg MM :) ff bellen en heenrijden en meenemen

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:25:
Ik zit er zelf ook aan te denken om de nieuwe Ipad te kopen, alleen bij verschillende reviews zeggen ze dat hij vrij warm kan worden. Hebben jullie hier ook last van?
Voelde hem wel redelijk warm worden na tijdje intensief gebruik. Was me bij mijn vorige iPads nog nooit opgevallen.. Vind het zelf geen probleem. Zal wel komen door de accu met ong. dubbele capaciteit ten opzichte van de vorige generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 10-10 23:03
Benny schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:23:
[...]

Voelde hem wel redelijk warm worden na tijdje intensief gebruik. Was me bij mijn vorige iPads nog nooit opgevallen.. Vind het zelf geen probleem. Zal wel komen door de accu met ong. dubbele capaciteit ten opzichte van de vorige generaties.
Dat is juist fijn, lekkere warme vingertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een apparaat. Ik heb zojuist dat vliegspel gedownload wat bij de presentatie werd gespeeld. Man, wat een graphics. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:23
Vanochtend iPad 3 16GB Wifi besteld bij Gravis.de en krijg net bericht dat hij onderweg is. Verwachte aankomstdatum is 20 maart. Sneller dan ik had verwacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:08:
Heb net 2 iPads gehaald uit Papenburg MM :) ff bellen en heenrijden en meenemen
Enig idee hoe het met de voorraad zit? Dat is hier vlakbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Ze hadden nog 16gb 4g zwart en 32 wifi en 64 4g
Ik had de laatste witte 16gb 4G :)

ff gebeld en naam doorgegeven en auto ingestapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:36:
Ze hadden nog 16gb 4g zwart en 32 wifi en 64 4g
Ik had de laatste witte 16gb 4G :)

ff gebeld en naam doorgegeven en auto ingestapt
Oké bedankt voor de tip. Maar ik moet een 16 gb wifi hebben.
Nou ik zal morgen eens wat MM's langsbellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esberk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 21:22
Vanmorgen in Oberhausen drie uur in de rij gestaan voor de nieuwe iPad. Wist om 8 uur al dat degene die ik wilde op voorraad was omdat er iemand van Apple de rij langs ging om de bestelling op te nemen. Je kreeg dan een bewijs dat er een voor je was gereserveerd tot 8 uur s'avonds. Netjes geregeld.
Mijn eerste ervaring is goed. De accu is wel eerder leeg. Het scherm is fantastisch scherp en helder.
Camera is ook goed. Heb de 4g verbinding nog niet getest.

Al met al een goede overgang van de ipad1 naar de nieuwe iPad voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 20:33

PBP

esberk schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:44:
Vanmorgen in Oberhausen drie uur in de rij gestaan voor de nieuwe iPad. Wist om 8 uur al dat degene die ik wilde op voorraad was omdat er iemand van Apple de rij langs ging om de bestelling op te nemen. Je kreeg dan een bewijs dat er een voor je was gereserveerd tot 8 uur s'avonds. Netjes geregeld.
Mijn eerste ervaring is goed. De accu is wel eerder leeg. Het scherm is fantastisch scherp en helder.
Camera is ook goed. Heb de 4g verbinding nog niet getest.

Al met al een goede overgang van de ipad1 naar de nieuwe iPad voor mij.
De accu eerder leeg? Hoe heb je dat getest als ik vragen mag? Bij de vorige iPad was dat 10% per uur gemiddeld. Ik merkte op het begin als je er veel achter zit hij ook 'sneller' leeg lijkt te gaan, maar ik ondertussen al wel weer uur bezig was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 04-10 14:45
PBP schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:46:
[...]

De accu eerder leeg? Hoe heb je dat getest als ik vragen mag? Bij de vorige iPad was dat 10% per uur gemiddeld. Ik merkte op het begin als je er veel achter zit hij ook 'sneller' leeg lijkt te gaan, maar ik ondertussen al wel weer uur bezig was :P
Batterij zal ook nog ff moeten kalibreren natuurlijk. Eerste paar keer is die altijd eerder leeg, net als bij elk ander apparaat met accu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Goede videoreview:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:21
Ben er net achter gekomen dat de nieuwe ipad dus 1GB ram heeft...
Ga m morgen meteen via werk bestellen.

M'n zusje heeft een ipad 2 en als ze heel veel tabs open heeft staan in de browser vertraagt de boel een beetje. Nu nog m'n hoofd breken over hoeveel opslag ik nodig zal hebben. Wordt m'n eerste tablet.. Hoop dat ie gewoon op 23 maart binnenkomt though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

leuke is dat je aan doos of wat dan ook in de doos niet kan zien dat het de nieuwe Ipad is :p Heb het toch ff gechecked :) maar het model is het juiste :p Het scherm was ook wel een weggevertje ;) maar aangezien het mijn eerste ipad is niet meteen vergelijkingsmateriaal :)

[ Voor 27% gewijzigd door alwinus op 16-03-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
alwinus schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:03:
leuke is dat je aan doos of wat dan ook in de doos niet kan zien dat het de nieuwe Ipad is :p Heb het toch ff gechecked :) maar het model is het juiste :p
je ziet het vanzelf wel als je het scherm ziet, en het jaartal staat erop heel klein op de doos(2012 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:10
volgens mij staat het plaatje op de voorkant andersom dan bij de iPad 2. De iPad 2 links voor en iPad 3 rechts voor. Of vergis ik me?

Ik twijfel nog een beetje of ik niet toch volgende week de iPad 3 haal... Heb een MBA en een iPhone en zie de toegoevoegde waar niet zo heel erg. Al is het wel heel er verleidelijk.

Hebben jullie toevallig ook een Apple TV gekocht? Hoe was het met de voorraden daarvan in duitsland? Ik heb er zojuist eentje opgepikt bij de ivizi in Heerlen. Ik liep er toevallig langs dus dacht even checken en daar hadden ze 'm toevallig net binnen. Had niet gedacht dat ze 'm daar vandaag al hadden omdat op de Apple site 5-7 dagen aangeeft.

[ Voor 36% gewijzigd door SquareOne op 16-03-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 11:18
Goed? die gast is zo vooringenomen dat het net zo goed een apple reclame had kunnen zijn. Hij zit maar over fast en smooth te lullen in het begin terwijl die nog niks gedaan heeft. Echt mega slechte review (ik heb hem dus niet eens afgekeken) Als die eerst een paar keer een snelle actie/beweging had gedaan had gedaan had ik het nog gelooft maar nu niet.

Jammer dat het scherm niet duidelijk zichtbaar is, toch even wachten totdat die in NL uit is en ik het zie in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
alwaysleft schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:04:
[...]

je ziet het vanzelf wel als je het scherm ziet, en het jaartal staat erop heel klein op de doos(2012 ;) )
en het iCloud logo.. ontbrak op de iPad 2 doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Benny schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:17:
[...]

en het iCloud logo.. ontbrak op de iPad 2 doos.
zit er gewoon op hoor, op de nieuwe ipad 2 dozen sinds oktober ;) dus daar kan je het niet aan herkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hanky74 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:28:
Vanochtend iPad 3 16GB Wifi besteld bij Gravis.de en krijg net bericht dat hij onderweg is. Verwachte aankomstdatum is 20 maart. Sneller dan ik had verwacht. :)
Moet je nog verzendkosten betalen dan?!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:22:
[...]

Moet je nog verzendkosten betalen dan?!
Heb even gekeken op gravis.de, dat kost 20 euro extra verzendkosten naar nederland ;)Heb je hem wel dus idd 20 maart, wat vrij rap is :)

[ Voor 9% gewijzigd door alwaysleft op 16-03-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
alwaysleft schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:21:
[...]

zit er gewoon op hoor, op de nieuwe ipad 2 dozen sinds oktober ;) dus daar kan je het niet aan herkennen ;)
Ah oke dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 12:19
Ik lees dat mensen ze halen bij MM? Kan je ze al krijgen dan? 23 Maart pas toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staat op de iPad afbeelding op de doos ook wel de nieuwe wallpaper afgebeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appleman schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:29:
Ik lees dat mensen ze halen bij MM? Kan je ze al krijgen dan? 23 Maart pas toch?
De Duitse Mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Duitse mediamarkt heeft veel al voorraad, voornamelijk wifi met 3g modellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:31
Is dat Gravis.de een beetje betrouwbaar? Het ziet er naar uit dat je vanuit daar gewoon naar NL kan bezorgen.. en alles is nog per direct leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ChrisM schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:31:
Is dat Gravis.de een beetje betrouwbaar? Het ziet er naar uit dat je vanuit daar gewoon naar NL kan bezorgen.. en alles is nog per direct leverbaar.
is zeer betrouwbaar, zie reviews op het net:) is direct leverbaar in duitsland ja, in nederland zal je dus paar dagen moeten wachten. Rond 20 maart heb je hem dan in huis, je moet je afvragen of je dat 20 euro extra waard vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
alwaysleft schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:33:
[...]

is zeer betrouwbaar, zie reviews op het net:) is direct leverbaar in duitsland ja, in nederland zal je dus paar dagen moeten wachten. Rond 20 maart heb je hem dan in huis, je moet je afvragen of je dat 20 euro extra waard vindt ;)
Inderdaad... 20 maart is nog steeds eerder dan 23 maart. :-) En 20 euro is goedkoper dan naar Duitsland rijden... en om nou vrijdag in de rij te wachten en misschien misgrijpen, heb ik ook geen zin in...

(Je merkt, ik neig naar "dat is me waard")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 10:27
Ja, jammer dat je niet met Ideal kan betalen, anders had ik het meteen gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zit nu nog bij centre o. Daar is alles weg (was ik al bang voor....)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:40:
Zit nu nog bij centre o. Daar is alles weg (was ik al bang voor....)....
Is dat die Apple Store in Oberhausen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Vanmiddag rond 13h bij de Saturn in Kleve nog 4g versies op voorraad, al nam het snel af kreeg ik te horen.
Geen rij, gewoon vragen en als antwoord "moet ik even uit de kelder halen" en dan betalen maar. Dat ging wel heel vlotjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ruben1123 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:36:
Ja, jammer dat je niet met Ideal kan betalen, anders had ik het meteen gedaan..
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:17
Anders gewoon creditcard of overboeken ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1123
Laat maar, pay pal moet ook lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esberk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 21:22
Hij loopt sneller leeg bij de Sims die ik de laatste tijd veel speel.
PBP schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:46:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ruben1123 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:43:
[...]

Laat maar, pay pal moet ook lukken..
Idd, paypal lukt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Wow, dit vind ik toch wel schandalig van Apple dat dit nog door de quality-control komt. Vorig jaar was niemand echt blij met de backlight bleeding, maar het was destijds eigenlijk niet écht een probleem (alleen goed zichtbaar in een donkere kamer met een zwarte afbeelding op maximale helderheid). Maar dit is echt schandalig:

Uit een thread van MacRumors.com - allemaal verschillende gebruikers die dit melden
Volgens de gebruikers is dit probleem ook goed zichtbaar als je er recht boven op kijkt, dus niet enkel vanuit deze hoeken!

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/5893/attachmentq.png
Door SkottDMD

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/sb08k6j1p/photo20mar20162c2010204.jpg
Door McBeresford

Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/1046/attachmentzm.jpg
Door BigMcGuire

Ik kan het best wel begrijpen als backlight bleeding niet helemaal voorkomen kan worden (zoals vorig jaar), maar het is eigenlijk toch wel schandalig dat je daadwerkelijk de LED verlichting kan zien...

Het klinkt misschien gek, maar hierdoor ga ik serieus overwegen om de aankoop van de iPad 3 toch nog even uit te stellen - ook al lijkt het nu nog niet veel voor te komen, het feit dat er nu al door drie verschillende gebruikers (op de dag van lancering) dit wordt gemeld belooft niet veel goeds.

[ Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 16-03-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoezo schandalig? Ik neem aan dat dat niet structureel is en als Apple die iPads gewoon vervangt is er toch niets aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Kuch*

Spam is hier niet toegestaan.

[ Voor 82% gewijzigd door Whieee op 20-03-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:59:
Hoezo schandalig? Ik neem aan dat dat niet structureel is en als Apple die iPads gewoon vervangt is er toch niets aan de hand?
Ik vind het toch schandalig dat dit door de quality control komt. Als het bij één persoon voorkomt, oké, maar het komt echt bij meerdere personen voor en de dag is nog niet eens om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:01:
[...]

Ik vind het toch schandalig dat dit door de quality control komt. Als het bij één persoon voorkomt, oké, maar het komt echt bij meerdere personen voor en de dag is nog niet eens om...
3 Meldingen na honderdduizenden verkopen (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:02:
[...]

3 Meldingen na honderdduizenden verkopen (?)
Zoals ik al zei is de dag nog niet om, en het is niet alsof er honderdduizend actieve gebruikers op het MacRumors forum zitten. Sterker nog, er zijn zo'n 1000 ingelogde leden op dat forum. Je kan er vrij makkelijk vanuitgaan dat de helft daarvan (nog) geen iPad 3 heeft. Dan hou je er 500, als het al niet minder is. De iPad is pas een aantal uur geleden gelanceerd in de VS en nu komen er dus al berichten binnen.

Edit vier meldingen dus al, waarvan drie er foto's hebben geplaatst.

Edit 2 even ter vergelijking: de eerste klachten van gebruikers over backlight bleeding met de iPad 2, kwamen vorig jaar pas laat in de avond en vroeg in de ochtend op 12 maart (Nederlandse tijd).

[ Voor 19% gewijzigd door Uniciteit op 16-03-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:05:
[...]

Zoals ik al zei is de dag nog niet om, en het is niet alsof er honderdduizend actieve gebruikers op het MacRumors forum zitten. Sterker nog, er zijn zo'n 1000 ingelogde leden op dat forum. Je kan er vrij makkelijk vanuitgaan dat de helft daarvan (nog) geen iPad 3 heeft. Dan hou je er 500, als het al niet minder is. De iPad is pas een aantal uur geleden gelanceerd in de VS en nu komen er dus al berichten binnen.

Edit vier meldingen dus al, waarvan drie er foto's hebben geplaatst.
Noem mij een launch die dit niet had? Er zijn altijd wel wat problemen bij een (kleine) groep gebruikers (backlight iPad 2, deathgrip iPhone 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
J0ey schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:08:
[...]

Noem mij een launch die dit niet had? Er zijn altijd wel wat problemen bij een (kleine) groep gebruikers (backlight iPad 2, deathgrip iPhone 4).
Ik vind dat er toch een aardig verschil is tussen de backlight bleeding die de iPad 2 had (qua controle daarop), de iPhone 4 (je kunt het niet eens 'zien' bij een kwaliteitscontrole) en dit (waarbij de LEDs daadwerkelijk zichtbaar zijn).

Prima als dit een klein probleem lijkt te zijn en dat dit units zijn die er af en toe tussendoor glippen, maar het is wel iets om in de gaten te houden en zeker een probleem qua quality-control: deze units hadden er nooit door mogen komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Uniciteit op 16-03-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:10:
[...]

Ik vind dat er toch een aardig verschil is tussen de backlight bleeding die de iPad 2 had (qua controle daarop), de iPhone 4 (je kunt het niet eens 'zien' bij een kwaliteitscontrole) en dit (waarbij de LEDs daadwerkelijk zichtbaar zijn).

Prima als dit een klein probleem lijkt te zijn en dat dit units zijn die er af en toe tussendoor glippen, maar het is wel iets om in de gaten te houden en zeker een probleem qua quality-control: deze units hadden er nooit door mogen komen.
Vind dit toch redelijk hetzelfde als backlight eigenlijk qua controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:10:
[...]

Dit soort problemen hou je altijd, meen dat er met de iPad2 juist meer meldingen waren van bleeding. Macrumors is niet het enige forum he, lees meerdere forums en ik ben het nog niet tegengekomen. Als het een erg groot probleem was bij heel veel gebruikers was dat wel naar voren gekomen. In duitsland,frankrijk is hij ook vandaag uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
J0ey schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:13:
[...]

Vind dit toch redelijk hetzelfde als backlight eigenlijk qua controle.
Het is veel moeilijker om in een goed verlichte ruimte 'standaard backlight bleeding' te zien (zoals met de iPad 2) en het licht er dan ook nog aan hoe zo'n test dan wordt uitgevoerd: met een zwart plaatje of simpelweg normaal gebruik. Dit probleem is zichtbaar in goed verlichte ruimte's en het maakt niks uit waar je naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
PBP schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:14:
[...]

Dit soort problemen hou je altijd, meen dat er met de iPad2 juist meer meldingen waren van bleeding. Macrumors is niet het enige forum he, lees meerdere forums en ik ben het nog niet tegengekomen. Als het een erg groot probleem was bij heel veel gebruikers was dat wel naar voren gekomen. In duitsland,frankrijk is h j ook vandaag uitgebracht.
De meldingen van backlight bleeding op de iPad 2 kwamen pas circa 24 uur na de launch écht naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 11:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

@Uniciteit Gezien je felheid lijkt het wel of je een reden zoekt om hem niet te kopen. Problemen komen altijd voor bij producten in meer of mindere mate. Als jij het een probleem vind. So be it en koop hem niet. Je hebt de melding gedaan. En als het echt zo mega huge terrible catastrophic probleem word dan lezen we het nog wel op de frontpage.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:15:
[...]

De meldingen van backlight bleeding op de iPad 2 kwamen pas circa 24 uur na de launch écht naar voren.
Ja mede doordat het groot in het nieuws en op sites werd gebracht. Bij mijn iPad1 is het nooit opgevallen totdat ik het bij de iPad2 zag en mijn iPad1 ging controleren. Dit probleem valt natuurlijk wel meer op, maar even afwachten 4mensen op duizenden ipads is nog niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
MR_VIPER schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:16:
@Uniciteit Gezien je felheid lijkt het wel of je een reden zoekt om hem niet te kopen. Problemen komen altijd voor bij producten in meer of mindere mate. Als jij het een probleem vind. So be it en koop hem niet. Je hebt de melding gedaan. En als het echt zo mega huge terrible catastrophic probleem word dan lezen we het nog wel op de frontpage.
Ik reageer er zo fel op omdat er meteen zo'n "nee, Apple is perfect, dat kan niet"-sfeer is.

Zoals ik al zei, prima als dit een klein probleem lijkt te zijn bij een beperkt aantal units, maar het is zeker iets om in de gaten te houden. En het is ook zeker iets dat niet door de quality control heen had mogen komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
:-) Ik heb hem net bij Gravis.de besteld. Levering nog steeds "sofort", dus ben benieuwd! :D Scheelt me een tripje naar Duitsland (en das best ver vanuit Den Haag), maar verwacht hem toch voor vrijdag te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:19:
[...]

Ik reageer er zo fel op omdat er meteen zo'n "nee, Apple is perfect, dat kan niet"-sfeer is.

Zoals ik al zei, prima als dit een klein probleem lijkt te zijn bij een beperkt aantal units, maar het is zeker iets om in de gaten te houden. En het is ook zeker iets dat niet door de quality control heen had mogen komen. ;)
Dat word helemaal niet gedaan. Je doet nu net alsof het al een enorm probleem is. Ook al hebben 100 mensen dat probleem, dan nog is het maar een klein aantal op de verkochte iPads. Er zijn altijd problemen met de launch bij elk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 11:45
hoeveel kost de ipad 3 nu , wifi only versie in 32 en 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:40
Hetzelfde als de iPad 2 kostte.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
€579 en €679 respectievelijk.

Ik help je alleen maar even omdat ik zeker weet dat je heeeeel hard hebt gezocht voor je hier je vraag stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
PBP schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:21:
[...]

Dat word helemaal niet gedaan. Je doet nu net alsof het al een enorm probleem is. Ook al hebben 100 mensen dat probleem, dan nog is het maar een klein aantal op de verkochte iPads. Er zijn altijd problemen met de launch bij elk product.
Je vergeet een belangrijke factor: er zijn misschien wel honderdduizenden iPads verkocht (men gaat uit van één miljoen), maar er zitten maar 500 iPad 3 eigenaren op dat forum en dan zijn er dus al vier meldingen. Als je dan doorrekent, zijn er in theorie al 8000 iPads met dit probleem en - toegegeven - een klein aantal, maar de launch is nog maar een paar uur oud... dus, zoals ik al zei, gewoon nog goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Hahn schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:30:
Hetzelfde als de iPad 2 kostte.
en dat is? voor de wifi only 32 en 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:36
€ 579 en € 679.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:30:
[...]

Je vergeet een belangrijke factor: er zijn misschien wel honderdduizenden iPads verkocht (men gaat uit van één miljoen), maar er zitten maar 500 iPad 3 eigenaren op dat forum en dan zijn er dus al vier meldingen. Als je dan doorrekent, zijn er in theorie al 8000 iPads met dit probleem en - toegegeven - een klein aantal, maar de launch is nog maar een paar uur oud... dus, zoals ik al zei, gewoon nog goed in de gaten houden.
Oke, wat wil je nu bereiken? :P Bedankt voor het melden. Ik weet dat ik erop ga letten als ik mijn iPad heb, maar erover door gaan heeft voor nu geen zin. Als er écht veel gebruikers dit melden op verschillende sites dan gaat het een ander verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1123
ChrisM schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:19:
:-) Ik heb hem net bij Gravis.de besteld. Levering nog steeds "sofort", dus ben benieuwd! :D Scheelt me een tripje naar Duitsland (en das best ver vanuit Den Haag), maar verwacht hem toch voor vrijdag te hebben...
Ik heb ook een bestelling geplaatst bij gravis. Weet niet waar de status terug te vinden is, maar staat nog voorradig, als zijnde weinig voorraad. Ben benieuwd of ze het morgen versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
J0ey schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:31:
[...]

Oke, wat wil je nu bereiken? :P Bedankt voor het melden. Ik weet dat ik erop ga letten als ik mijn iPad heb, maar erover door gaan heeft voor nu geen zin. Als er écht veel gebruikers dit melden op verschillende sites dan gaat het een ander verhaal worden.
Prima, maar het is ook niet iets om te negeren waar onder andere jij wel naar neigde. ;)

We zullen zien. Dus, wie heeft er hier al een iPad 3 en wat vindt hij/zij van het 2048*1536 scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
damn zoveel

dan ga ik voor de 32 versie denk ik

ik heb al mn films/muziek/fotos op een server staan

muziek speel ik af via squeezebox app
fotos via ipad maar weet nog niet hoe
en films, zijn die ook te bereiken via ipad (eventueel via itunes, maar die zet dan alles om???)

dit in het achterhoofd houdend, is de 32 dan genoeg voor mij? ik ga dus geen muziek/films op de ipad zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:33:
[...]

Prima, maar het is ook niet iets om te negeren waar onder andere jij wel naar neigde. ;)

We zullen zien. Dus, wie heeft er hier al een iPad 3 en wat vindt hij/zij van het 2048*1536 scherm?
Scherm is fantastisch!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
En heb je (ik durf het bijna niet te vragen) backlight bleeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:30:
[...]

Zo kan je niet rekenen :/ , op andere forums met 1000 gebruikers is er geen 1 met een melding. Op dit forum zijn er 20 met een ipad3 en geen 1 met het probleem dus zijn er dan totaal geen problemen? Nee , dat hoor je mij niet zeggen. Alleen zo kan je niet rekenen , gewoon pure speculatie. Problemen zul je altijd houden, en je kan je iPad dan gewoon inruilen. Maar je brengt het nu alsof het een enorm probleem is, wat nog niet is aangetoond met 4gebruikers die zich gemeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik zie niets. Maar ik let er ook niet op en kijk misschien wel verkeerd. :+
Had er met de iPad 1 en iPad 2 ook geen last van. En nu ook niet.

Mocht hij het wel hebben, zie ik het niet en stoor ik me er dus ook niet aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 16-03-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:41:
[...]

Is dat die Apple Store in Oberhausen?
Ik was inderdaad bij Centre O. In 2 uurtjes 180 km gereden, naar de Apple store gelopen en ben nu weer thuis, en ik ben nieteens een Apple fanboy 8)7.

Stonden behoorlijk wat mensen te wachten, maar die hadden (volgens mij) allemaal een bonnetje. Er zou morgen weer een levering komen..... Maar ik heb geen zin er morgen weer heen te rijden....

[ Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 16-03-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
scherm is echt super!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:26:
Wat een apparaat. Ik heb zojuist dat vliegspel gedownload wat bij de presentatie werd gespeeld. Man, wat een graphics. :D
Ik zie dat dit spel, Sky Gamblers: Air Supremacy, maar 360mb is. Had gedacht dat dit zeker een 1gb was en misschien wel meer dan dat en daarom een 32gb versie een betere keus was. Is ie niet zo uitgebreid, met andere woorden zullen andere games wel groter gaan zijn, of valt het allemaal wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
PBP schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:36:
[...]

Zo kan je niet rekenen :/ , op andere forums met 1000 gebruikers is er geen 1 met een melding. Op dit forum zijn er 20 met een ipad3 en geen 1 met het probleem dus zijn er dan totaal geen problemen? Nee , dat hoor je mij niet zeggen. Alleen zo kan je niet rekenen , gewoon pure speculatie. Problemen zul je altijd houden, en je kan je iPad dan gewoon inruilen. Maar je brengt het nu alsof het een enorm probleem is, wat nog niet is aangetoond met 4gebruikers die zich gemeld hebben.
Nu schiet jij dus fel in de verdediging aangezien ik al gepoogd heb deze discussie een paar posts geleden te stoppen totdat er meer over bekend was. Ik ga er dus verder niet op in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
skank schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:33:
damn zoveel

dan ga ik voor de 32 versie denk ik

ik heb al mn films/muziek/fotos op een server staan

muziek speel ik af via squeezebox app
fotos via ipad maar weet nog niet hoe
en films, zijn die ook te bereiken via ipad (eventueel via itunes, maar die zet dan alles om???)

dit in het achterhoofd houdend, is de 32 dan genoeg voor mij? ik ga dus geen muziek/films op de ipad zetten
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Hadden jullie al een eerste of tweede generatie iPad? Ik ben namelijk ook benieuwd of de kijkhoeken (nog meer) verbeterd zijn? En wat vinden jullie van de kleuren? Zijn de kleuren ook daadwerkelijk beter of denken jullie dat dat toch echt meer marketing was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Zou je je vraag nogmaals kunnen stellen alleen dan wat netter en wat meer info?

Je zegt namelijk dat je er geen films en dergelijke zal opzetten, maar tegelijkertijd heb je het er ook over om ze er wel op te zetten via iTunes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:55
Ruben1123 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:32:
[...]

Ik heb ook een bestelling geplaatst bij gravis. Weet niet waar de status terug te vinden is, maar staat nog voorradig, als zijnde weinig voorraad. Ben benieuwd of ze het morgen versturen.
Ik heb Gravis gebeld vanmiddag en ik zou de voorraad indicatie maar met een korreltje zout nemen. Ze hebben op dit moment (vrijwel) geen voorraad in tegenstelling tot wat de website vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Wel ik twijfel tss 32 of 64 wifi only model

Films, muziek en fotos staan op een unraid server in een thuisnetwerk
Muziek kan ik streamen via squeezebox app.
Fotos zou ik wel willen bekijken via tablet maar ik weet niet hoe
Films zou ik (geeen idee eigenlijk) af en toe naar de tablet willen streamen maar vraag me af of dit wel mogelijk is zonder itunes, indien met itunes, dan zet hij deze mkvs allemaal om?????

maw
ik ga dus niks op de tablet zelf zetten (behalve apps en games) qua fotos, films of muziek.
Heb ik dan genoeg aan 32 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:40:
[...]

[...]

Hadden jullie al een eerste of tweede generatie iPad? Ik ben namelijk ook benieuwd of de kijkhoeken (nog meer) verbeterd zijn? En wat vinden jullie van de kleuren? Zijn de kleuren ook daadwerkelijk beter of denken jullie dat dat toch echt meer marketing was? :)
Ik kom zelf van een iPad 1 en moet zeggen dat deze nieuwste generatie mij toch echt verbaasd!. De foto's in die resolutie zijn echt heel mooi om te zien. Het enige wat jammer is, is dat heel veel apps nog niet die resolutie aankunnen en de tekst soms wat blokkerig is. Zal met de tijd wel goed komen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:38:
[...]

Nu schiet jij dus fel in de verdediging aangezien ik al gepoogd heb deze discussie een paar posts geleden te stoppen totdat er meer over bekend was. Ik ga er dus verder niet op in ;)
Ja, ach laat ook maar, vind het gewoon een kromme berekening. Als dit een echt groot probleem is ga ik dit echt niet goedpraten begrijp me niet verkeerd. Maar als jij je aankoop door 3gebruikers tegenover 1000en tevreden gebruikers wil heroverwegen, prima.

Nog meer foto's van mensen met het retinascherm goed in beeld ? Kan niet wachten tot volgende week hem zelf in handen te hebben B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

skank schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:45:

Films zou ik (geeen idee eigenlijk) af en toe naar de tablet willen streamen maar vraag me af of dit wel mogelijk is zonder itunes, indien met itunes, dan zet hij deze mkvs allemaal om?????

maw
ik ga dus niks op de tablet zelf zetten (behalve apps en games) qua fotos, films of muziek.
Voor zover ik weet kun je met een gejailbreakte iPad XBMC erop draaien en streamen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist in Herzogenrath geweest, helaas geen nieuwe iPads meer.
Weet iemand of er in Aken nog genoef WiFi modellen zijn? Dan rij ik morgen even langs.

Oberhausen/Essen is te ver rijden vanuit Limburg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/11smnog.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/350m72v.jpg

Genomen met iPhone 4S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:40:
[...]

[...]

Ik heb zowel een iPad 1 als iPad 2 gehad. Kleuren van de iPad 3 zijn echt stukken beter. Veel voller en kleurrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
wel een bloed mooi scherm!

ik ga toch wel even de kat uit de boom kijken met die klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M9yHq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:36:
[...]

Ik was inderdaad bij Centre O. In 2 uurtjes 180 km gereden, naar de Apple store gelopen en ben nu weer thuis, en ik ben nieteens een Apple fanboy 8)7.

Stonden behoorlijk wat mensen te wachten, maar die hadden (volgens mij) allemaal een bonnetje. Er zou morgen weer een levering komen..... Maar ik heb geen zin er morgen weer heen te rijden....
Ah, jammer. Ik was van plan om er morgen heen te rijden. Ik las overal dat nog zó veel voorrad was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Engadget review is nu te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 00:31

tomic

Smexylittlebabe!

Thanks voor de link naar de engadget review!

Waren die backlight bleeding problemen na een x aantal maanden nade ipad2 launch vorig jaar wel verholpen?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:01:
[...]

Als je een Apple product koopt op de eerste dag, dan weet je toch dat je een beta tester bent?
- krassen op ipod nano, blacklight bleeding ipad2, antennagate, battery problemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:06:
[...]

Als je een Apple product koopt op de eerste dag, dan weet je toch dat je een beta tester bent?
- krassen op ipod nano, blacklight bleeding ipad2, antennagate, battery problemen etc.
Veel beta testers dan, er zijn al miljoenen nieuwe iPad's gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Don't feed the troll, he is hungry for replies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 12:19
Twijfel toch wel om hem te kopen. Heb de iPad 2 overgeslagen. Hmmm, wel verleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
skank schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:45:

maw
Yep, genoeg aan 32 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexz1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 16:54
Ik zit nu ook op m'n neue iPad, wat een heerlijk scherm zeg. Heb mijne (16gb wit wifi only) overigens gekocht bij de mediamarkt in essen (ongeveer 10 min verder dan oberhausen). Auto voor de deur, geen enkele drukte, verkopers waren meer joh tuurlijk zijn ze op voorraad, verrassend, haha. (en dat om 19.00 uur, hèhè)

[ Voor 4% gewijzigd door lexz1 op 16-03-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-10 19:40
lexz1 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:52:
Ik zit nu ook op m'n neue iPad, wat een heerlijk scherm zeg.
Zonde hoor , pak gewoon een kussentje ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Als ik zo verschillende fora's lees lijkt de voorraad dit keer een stuk beter te zijn dan afgelopen jaren. Ook liggen er wel veel mensen voor de deur. Hopelijk volgende week ook in Nederland dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:36:
[...]

Net ook terug van Oberhausen, maar er was nog voldoende voorraad hoor? Alleen de 32 GB wifi was weg. Verder kon ik nog uit alle modellen kiezen. Moest wel een uur in de rij staan, maar om 5 voor 8, 2 iPads gekocht. De verkoper vertelde dat ze nog nooit zo'n grote voorraad bij de launch hadden gehad.
Pagina: 1 ... 9 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]