• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik vraag me af wie het interessant vind om de 128GB versie te gaan halen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 01:01

Turfschipper

Hup NAC

Hmmm.... ok.... het is dus nog maar de vraag of ik vrijdag de mediamarkt kan in lopen voor 2 van die ipads.

Ik verwacht niet echt een run op die dingen. Maar je weet het niet, ook de aantallen aangeleverd door Apple weet je niet.

Toch even af wachten, komt goed, ;-).

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Dat de Mini 2 later komt is ook wel hendig; hoop mensen die daar toch ff op wachten denk ik?
Vrijdag wel ff kijken bij Mediamarkt of Dixons. Zal wel goed gaan dan :)

Haters everywhere but I don’t really care

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 15:13

Pat-Juh

Patrick

Waarschijnlijk dat ik vrijdag of zaterdag ook een Air ga halen, 32gb SG. Nu nog een mooie, en ook niet onbelangrijk, goed beschermende case vinden. de nieuwe Logitech Folio's zijn wel mooi vind ik, hoewel de Apple eigen mooier zijn vind ik 80-90 euro vrij veel geld voor een flapje stof aan de voor en achterzijde.

Verwijderd

voor de mini bezitters: is het spelen van games niet minder fijn dan op een grotere ipad? Dat vraag ik me altijd af. Voor alle zaken kan ik me voorstellen dat een mini fijner is, maar niet voor gamen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 21:56
Waarom zou het voor alles wel fijner zijn, behalve gamen? Hij's lichter en kleiner, dus handzamer, dus ook voor gamen niet per se nadelig.

The devil is in the details.

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:27:
voor de mini bezitters: is het spelen van games niet minder fijn dan op een grotere ipad? Dat vraag ik me altijd af. Voor alle zaken kan ik me voorstellen dat een mini fijner is, maar niet voor gamen?
Vooral bij games waarbij je de bewegingssensoren van de iPad gebruikt lijkt me een mini in het voordeel, nog een stap lichter en daarmee makkelijker vast te houden en te kantelen voor een wat langere tijd :)
Al kan ik er in komen dat aan de andere kant bij sommige strategische/puzzel games het misschien niet altijd een voordeel zijn dat het scherm kleiner is.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:05
Ipad air > kleiner, dunner, lichter..
Alle bovengenoemde punten waarom een Mini goed is voor gamen ;)

Ik zou eerder denken aan games als GTA, FIFA en gameloft waarbij je touch controls hebt, en je beeld.
Op een Mini zijn dan óf de controls kleiner, óf het beeld is kleiner.....
Dan blijft een groter scherm fijner. net als voor het kijken van series en films, al heb ik zo goed als altijd 2 zwarte balkjes :(

[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 30-10-2013 00:14 ]

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:15
Toe maar, ik lees net de review van Anandtech en de iPad Air is wel echt een enorme teleurstelling.

De overduidelijke verbeteringen daargelaten, real life graphics performance significant slechter dan de iPhone en het allergrootste probleem hebben ze nog steeds niet opgelost: 1GB RAM. De hoeveelheid geheugen is op mijn oude iPad 3 al een probleem, maar Apple beslist doodleuk om meer veeleisende 64 bit apps te gaan gebruiken maar tegelijkertijd het geheugen niet te vergroten.

Jammer, ik had graag een nieuwe gekocht, maar dat gaat zo niet door.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ben wel benieuwd in welke omstandigheden je het dan als te weinig ervaart?

• matthijst
  • Nu online
real life graphics performance significant slechter dan de iPhone.

Duh; 4x de resolutie?

[ Voor 81% gewijzigd door matthijst op 30-10-2013 10:00 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-11 10:33
matthijst schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:59:
real life graphics performance significant slechter dan de iPhone.

Duh; 4x de resolutie?
Dat het logisch is, neemt niet weg dat het ook daadwerkelijk minder is :)
Vooral dat de standaard OS-animaties niet vloeiend lopen, vind ik wel opvallend.

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-11 14:04
Raymond schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:01:
[...]
Dat het logisch is, neemt niet weg dat het ook daadwerkelijk minder is :)
Vooral dat de standaard OS-animaties niet vloeiend lopen, vind ik wel opvallend.
Ik kan me haast niet voorstellen dat de Air als nieuwste model de standaard OS-animaties niet vloeiend kan laten lopen. Wellicht een interessant punt voor de Tweakers.net review (ervan uitgaande dat die er komt)...

Alles van Apple

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
Morphix schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:05:
Toe maar, ik lees net de review van Anandtech en de iPad Air is wel echt een enorme teleurstelling.

De overduidelijke verbeteringen daargelaten, real life graphics performance significant slechter dan de iPhone en het allergrootste probleem hebben ze nog steeds niet opgelost: 1GB RAM. De hoeveelheid geheugen is op mijn oude iPad 3 al een probleem, maar Apple beslist doodleuk om meer veeleisende 64 bit apps te gaan gebruiken maar tegelijkertijd het geheugen niet te vergroten.

Jammer, ik had graag een nieuwe gekocht, maar dat gaat zo niet door.
Ik heb deze review ook gelezen maar anandtech is behoorlijk positief over de nieuwe iPad. Hoe komt het dat jij een andere conclusie trekt?

• matthijst
  • Nu online
Inderdaad, ik ook niet.
Die Anandtech review is aardig lovend volgens mij?
Of ik lees alles verkeerd :D

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-11 10:33
Menno1234 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:03:
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat de Air als nieuwste model de standaard OS-animaties niet vloeiend kan laten lopen. Wellicht een interessant punt voor de Tweakers.net review (ervan uitgaande dat die er komt)...
It’s clear that even on the fastest hardware Apple has to offer, iOS 7 isn’t always super smooth (particularly when using multitasking gestures to switch between apps) on an ultra high resolution device.
En eerder in de review merkte hij dat ook al op.
Geen idee hoe "ernstig" het is, maar het is blijkbaar wel merkbaar :)

• matthijst
  • Nu online
Vrijdag om 8 uur bij de volgende Dixons:
Hellevoetsluis
Drachten
Harderwijk
Zutphen
Kampen
Lelystad
Gorichem
Leiden
Assen
Helmond
Nijmegen
Den Bosch
Amersfoort
Purmerend
Soest
Nieuwegein

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:46

Chrisjuh_15

Facta non verba

Niet in Rotterdam of Zoetermeer joh?

Ik gok vrijdagochtend op Zoetermeer. Zitten een Dixons, Amac en Media Markt heel dicht bij elkaar. Denk dat dat wel moet gaan lukken!

[ Voor 65% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 30-10-2013 11:38 ]

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:18

PBP

Sommige filialen van Dixons krijgen voorrang lees ik op twitter. Wel vreemd want er zouden volgens eerdere berichten genoeg voorraden zijn van iPads in de USA. Maar blijkbaar geld dit niet voor Nederland?

[ Voor 10% gewijzigd door PBP op 30-10-2013 11:57 ]

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Waarschijnlijk zijn dat de steden waar geen iCentre zit :) Volgens mij gaan alle APR's ook om 08:00 open.

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-11 21:56
Icentre in Groningen kan niet vertellen of ze een voorraad hebben morgen.

Verwijderd

Raymond schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:07:
En eerder in de review merkte hij dat ook al op.
Geen idee hoe "ernstig" het is, maar het is blijkbaar wel merkbaar :)
Dit ligt dan toch vrijwel zeker aan een tekort aan werkgeheugen, want de processor moet het echt wel kunnen trekken. 1GB is gewoon niet meer van deze tijd. Ik verwacht al vrij snel een refresh met TouchID en meer werkgeheugen, en hopelijk dan meteen naar 4GB.

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

De hick-ups zijn zoals Anandtech ook al aangeeft waarschijnlijk een software-issue. Kan dus prima worden opgelost, niks aan de hand.

Apple's apparaten zijn altijd vrij conservatief geweest met de hoeveelheid geheugen, en dat merk je eigenlijk niet, tenzij je naar benchmarks gaat kijken (en zelfs dan... kijk eens in de review hoe de iPad Air het t.o.v. andere tablets doet).

• SwaggyEggs
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:33
Hoewel de anandtech review best wel positief is, worden er ook wel echte nadelen genoemd. Zou is het scherm niet gelamineerd tegen het glas waardoor er onnodig veel reflecties zijn op het scherm en is er eigenlijk te weinig werkgeheugen waardoor bepaalde acties op de 64 bit (dus meer geheugen hongerige) iPad minder soepel lopen.

Laat smoothness en schermkwaliteit nu twee van de belangrijkste punten van een tablet zijn en ik krijg meteen het idee dat er over 6 maanden een nieuwe iPad zal komen die dat verhelpt (plus TouchID en 32 GB als instapmodel). Dan vergaat de Air hetzelfde lot als de iPad 3.

Je kan inderdaad altijd wel wachten tot er iets beter is, maar in dit geval zijn de upgrade mogelijkheden voor het volgende model zo duidelijk dat ik eigenlijk al bij aanschaf (wat ik van plan was) al weet dat ik niet het beste krijg wat mogelijk is, terwijl je daar eigenlijk wel voor betaalt...

• matthijst
  • Nu online
Je vond de iPad 3 dramatisch begrijp ik?

• PBP

PBP

Scherm is toch gewoon hetzelfde als de iPad3 en 4? Vind ik geen probleem, prima scherm.

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:57
matthijst schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:52:
Je vond de iPad 3 dramatisch begrijp ik?
De Ipad 3 werkte voor mij goed, maar het was natuurlijk jammer dat er al zo snel een Ipad 4 kwam wat een negatief effect had op de verkoopwaarde van mijn Ipad 4. Tevens werkt ios 7 met de Ipad 3 niet geweldig. Al weet ik niet hoeveel beter dit is met de Ipad 4.

Ik heb in ieder geval een tijdje zitten wachten op de nieuwe Ipad en ga hem wel halen, maar ik zou het wel vervelend vinden als ik wéér de verkeerde generatie kies die na 5 maanden wordt geupdate. :+ Maarja ik zal dan wel weer zoveel pech hebben...

Het ontbreken van de touchid sensor en voldoende werkgeheugen kan ervoor zorgen dat Apple deze Ipad toch weer snel gaat updaten. In dit geval hebben ze dan wel het probleem dat de Ipad mini dan ook meteen moet worden geupdate aangezien die dezelfde hardware heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door zynex op 30-10-2013 13:00 ]

• SwaggyEggs
Toch naar dat als je top dollar betaald voor de best of the best, terwijl er niet heel veel later een model uit komt dat even duur is en de grote nadelen ervan fixt..

Ik zeg niet dat de Air (of iPad 3) dramatisch is, ik zeg dat wachten in dit geval misschien wel verstandiger is, op basis van wat de koper belangrijk vindt aan het product en wat de verwachtingen van de toekomst zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door SwaggyEggs op 30-10-2013 13:03 ]

• Morphix
Bigg Balls schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:06:
[...]

Ik heb deze review ook gelezen maar anandtech is behoorlijk positief over de nieuwe iPad. Hoe komt het dat jij een andere conclusie trekt?
Dat 'ie 'mindere' hardware heeft is niet zo'n probleem, maar het kan natuurlijk niet dat dat ding de animaties niet vloeiend trekt. Deels is dat waarschijnlijk wel op te lossen door Apple in software, maar het geeft me absoluut geen vertrouwen in de toekomstbestendigheid van het apparaat.

Daarnaast, het geheugen. In de meeste gevallen heb ik er nu op m'n iPad 3 ook geen last van. Alles gaat prima, er zijn geen applicaties die an sich zoveel geheugen in beslag nemen dat ze te kort komen. Dat is todat je meerdere tabs openzet in Safari bijvoorbeeld. Dat past allemaal niet in het geheugen met het gevolg dat je tabs moet herladen als je een andere opent. Zeker op de relatief trage ipad 3 is dat nogal vervelend.

Het erge is dat 64 bit meer geheugen in beslag neemt. De pointers zijn groter etc. en, zoals Anand aangeeft, dat kan tot 30% meer geheugen per applicatie in beslag nemen.

Trek zelf je conclusies, maar ik ga ervan uit dat ik weer vrolijk tabs mag herladen, zo mogelijk zelfs (want 64 bit) nog meer dan ik nu al doe. Voor een top of the line apparaat kan dat wat mij betreft echt niet.

De hardware is ook niet echt minder natuurlijk, maar het is een achteruitgang als je het vergelijkt met iPhone vs iPad van de vorige generaties. In die gevallen was de iPad gpu vaak 2x zo snel. Nu is dat geenszins het geval.

Als ik het als los apparaat moet zien dan is het ook daadwerkelijk een prachtig apparaat en ben ik het met Anand eens (zelfs ondanks het feit dat 'ie nogal Apple biased is; probeer maar is echte kritiek te vinden).

Het is alleen geen losstaand apparaat, maar alweer de vijfde in de generatie. In twee jaar tijd verwacht ik noemenswaardige verbeteringen. Dat 'ie 1/3e lichter is, is natuurlijk heel erg mooi, maar dat is geen excuus voor de imo waardeloze hoeveelheid geheugen en zeker niet voor de haperingen in de weergave.

• ThomasW
  • Laatst online: 02-11 15:02
De reden voor de snelle introductie van de ipad 4 was natuurlijk de lightning connector. Fabrikanten hoefde geen 2 connectors meer te ondersteunen, zo konden ineens alle nieuwe accessoires op de recentste iPad en Iphone modellen.

Dat ze er een grote snelheidsverbetering bij hebben gedaan, was om de update te rechtvaardigen, geen noodzaak.

• PBP

PBP

Die haperingen komen gewoon door iOS7 wat Anand ook zelf al aangeeft. Het is ook al verbeterd met updates van iOS7 naar 7.0.2, 7.0.3.

• zynex
Ja, maar welke idioot daar denkt dat 1gb ram geheugen nog steeds werkt als het in de vorige generaties met een 32bit systeem al niet lekker werkte? Dit is nu al het geval bij de Iphone 5s. Kopieer tekst uit tabblad 1 en plak dat in tabblad 3/4. De kans is groot dat het tabblad moet verversen. Dit moet toch niet kunnen op een gloednieuwe high end smarthphone? En dan is de resolutie op de Ipad nog hoger dus je kan er bijna vanuit gaan dat je altijd met geheugen problemen zit. Laat staan als je 64bit geoptimaliseerde applicaties hebt aanstaan, zoals Iwork.

edit: Ik ben wel een Apple fan voor de duidelijkheid, maar ik vind het zo jammer dat ze een leuke nieuwe release weer zo droevig maken met dit soort kleine dingen. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door zynex op 30-10-2013 13:15 ]

• SwaggyEggs
ThomasW schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:07:
De reden voor de snelle introductie van de ipad 4 was natuurlijk de lightning connector. Fabrikanten hoefde geen 2 connectors meer te ondersteunen, zo konden ineens alle nieuwe accessoires op de recentste iPad en Iphone modellen.

Dat ze er een grote snelheidsverbetering bij hebben gedaan, was om de update te rechtvaardigen, geen noodzaak.
Ben ik het niet mee eens. Het verschil in tweedehandswaarde van een ipad 3 en 4 is ongeveer 100 euro. De oude connector ondersteunt meer bestaande of aangeschafte(!) accessoires, en heeft dus eigenlijk de voorkeur. De connector alleen kan dus niet het waarde verschil verklaren... De iPad 4 is dus daadwerkelijk wel een beter/ander apparaat dat de iPad 3. De update van alleen de connector is dus niet de rechtvaardiging, als je kijkt naar tweehandswaarde, voor de overgang van de 3 naar de 4.

• Morphix
PBP schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:07:
Die haperingen komen gewoon door iOS7 wat Anand ook zelf al aangeeft. Het is ook al verbeterd met updates van iOS7 naar 7.0.2, 7.0.3.
Wat is je punt? De enige conclusie die je kan trekken is dat sommige animaties op dit moment te zwaar zijn voor de gpu.

Je mag daar zelf over oordelen, maar ik interpreteer hiermee dat je de iPad 5 vooral niet moet kopen om lang (1-2+ jaar) goede performance te halen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:46
Morphix schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:15:
[...]

Wat is je punt? De enige conclusie die je kan trekken is dat sommige animaties op dit moment te zwaar zijn voor de gpu.

Je mag daar zelf over oordelen, maar ik interpreteer hiermee dat je de iPad 5 vooral niet moet kopen om lang (1-2+ jaar) goede performance te halen.
Maar wat is jouw punt dan? Dan kun je nu beter helemaal geen tablet kopen, aangezien de iPad Air op dit moment de snelste tablet is, om Anand te quoten:
I won't go through all of the results here again, but it's safe to say that the iPad Air is the fastest ARM based tablet on the planet at this point.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• PBP

PBP

[...]

Mijn punt is dat het in de toekomst waarschijnlijk nog verbeterd aangezien het met de laatste updates al verbeterd is (ook voor iPhone 4,4s etc). Performance van de iPad4 voor zware grafische games heb ik nooit echt problemen mee gehad. Dus je oordeel van niet kopen is een beetje voorbarig.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:48

Niku

Alagaesii

[...]

In andere woorden: je kunt maar beter nooit een tablet halen?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:22
zynex schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:13:
Ja, maar welke idioot daar denkt dat 1gb ram geheugen nog steeds werkt als het in de vorige generaties met een 32bit systeem al niet lekker werkte? Dit is nu al het geval bij de Iphone 5s. Kopieer tekst uit tabblad 1 en plak dat in tabblad 3/4. De kans is groot dat het tabblad moet verversen. Dit moet toch niet kunnen op een gloednieuwe high end smarthphone? En dan is de resolutie op de Ipad nog hoger dus je kan er bijna vanuit gaan dat je altijd met geheugen problemen zit. Laat staan als je 64bit geoptimaliseerde applicaties hebt aanstaan, zoals Iwork.

edit: Ik ben wel een Apple fan voor de duidelijkheid, maar ik vind het zo jammer dat ze een leuke nieuwe release weer zo droevig maken met dit soort kleine dingen. 8)7
Snap echt niet wat mensen met hun hardware doen, maar ik heb nog nooit dit soort problematiek ervaren op mijn iPad 4. Wellicht heeft dat ook te maken met het feit dat ik het apparaat gewoon gebruik en niet in 3 tabbladen tekst plak.

• zynex
STIMPPYYY schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:31:
[...]

Snap echt niet wat mensen met hun hardware doen, maar ik heb nog nooit dit soort problematiek ervaren op mijn iPad 4. Wellicht heeft dat ook te maken met het feit dat ik het apparaat gewoon gebruik en niet in 3 tabbladen tekst plak.
Ik gebruik mijn Ipad om aantekeningen te maken op mijn studie en moet daarvoor wel eens tekst kopiëren. Dat is erg vreemd of niet?... 8)7

• Morphix
Het gaat er helemaal niet om of je een tablet wel of niet haalt, het gaat erom of je 'm upgrade. Al die mensen die straks voor het eerst een iPad halen zijn er ongetwijfeld erg blij mee.

De vraag is of iOS7 echt te verbeteren is of niet. Zoja, dan is de hardware meer dan prima, zo nee, dan is de hardware hoe je het ook went of keert te traag. Zo'n gekke stelling is dat niet toch?

Punt blijft, dat de iPad 5 een teleurstellende _update_ is, als mijn iPad van twee jaar oud op iOS6 meer vloeiend beeld weergeeft en van precies dezelfde issues (namelijk geheugen) last heeft.

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Zet mijn inziens gewoon de verminderde beweging + hoger contrast aan en dan loopt iOS7 vast als een zonnetje... Heb je meteen geen last meer van de kermis + misselijk makende animaties.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
PBP schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:07:
Welke haperingen? Hier werkt iOS7 prima hoor op mijn iPad 3.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:22

Trackerfire

BTC HODLER

Net met hoofdkantoor van iCentre/IAmStore gebeld. De tablet gaat vrijdag om 8:00 in de verkoop, de voorraad is niet groot en er wordt een grote toeloop verwacht :) er werd tevens bevestigd dat IEDERE vestiging een voorraad krijgt ;)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BX0RG9xCMAAaO1q.png

[ Voor 30% gewijzigd door Trackerfire op 30-10-2013 14:02 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• PBP

PBP

HereIsTom schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:56:
[...]

Welke haperingen? Hier werkt iOS7 prima hoor op mijn iPad 3.
Haperingen op iPhone 4 en 4s (heb zelf geen iPad3 of 4).

• VeeGee
  • Laatst online: 09:59
Iemand enig idee vanaf hoe laat de online bestellingen opengaan aanstaande vrijdag? Ik meen ergens 0300 AM te hebben gelezen, maar kan het nergens terugvinden.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-10 15:11
Ik herken me er ook niet in. En terwijl ik een ipad 2, ipad 4 en een iphone 4s heb, allemaal op ios7. En geheugenproblemen al helemaal niet. Misschien komt dat omdat ik weinig tabbladen gebruik in Safari.

• dutchgio
PBP schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:02:
[...]

Haperingen op iPhone 4 en 4s (heb zelf geen iPad3 of 4).
IPad 3 heeft het ook.
Het toetsenbord reageert een tikkeltje te traag, en mist daardoor af en toe een letter. Apps die nog niet ge-update zijn en werken met het 'oude' toetsenbord van ios 6 zijn een verademing.
Swipen voor de spotlight is al helemaal een drama: het schijnt dat de iPhone 5S die vertraging ook heeft...
Daarnaast inderdaad de tabs die moeten herladen, maar dat ligt meer aan 1GB RAM dan aan iOs 7.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:49

fynrd1

Fooled by Randomness

Morphix schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:38:
Het gaat er helemaal niet om of je een tablet wel of niet haalt, het gaat erom of je 'm upgrade. Al die mensen die straks voor het eerst een iPad halen zijn er ongetwijfeld erg blij mee.

De vraag is of iOS7 echt te verbeteren is of niet. Zoja, dan is de hardware meer dan prima, zo nee, dan is de hardware hoe je het ook went of keert te traag. Zo'n gekke stelling is dat niet toch?

Punt blijft, dat de iPad 5 een teleurstellende _update_ is, als mijn iPad van twee jaar oud op iOS6 meer vloeiend beeld weergeeft en van precies dezelfde issues (namelijk geheugen) last heeft.
Mijn iPhone 5 is met de introductie van 7.0.3 nog nooit zo snel, als direct geweest. Dit met alle franjes aan.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Pff, overdrijven is ook een kunst. Het is ook niet alsof de ipad air constant zit te haperen met animaties. Waarschijnlijk nu en dan een animatie die niet 100% gaat.
Bekijk gewoon de hands on, lijkt mij allemaal prima:

Ik verwacht zelf toch niet onmiddelijk een upgrade. Gewoon volgend jaar, as usual.

I'll do what I can, but expect very little.

• PBP

PBP

Overigens zegt Engadget ook dit:
Aside from a couple animation glitches (freeze frames) related to iOS 7, the Air runs smoothly. Apps load a little quicker than they did before, but again, the areas where you'll notice the biggest improvement involve more-intense, processor-heavy activities. Games like Infinity Blade III and apps such as Vjay, iMovie and GarageBand don't skip a beat -- or a frame, in some cases. Interestingly enough, we also noticed that the backside doesn't heat up as much as on previous models, even after we taxed the processor for an extended period of time. In terms of cold, hard numbers, we've listed a few benchmark scores in the table below.

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Heeft er al iemand plannen gemaakt voor het bemachtigen van een iPad? Ze zijn bij APR's helaas niet te reserveren maar ze zijn wel open vanaf 8 uur (al weten ze niet wat de voorraad zal zijn en of ze wel iets binnen krijgen). Ik heb geen idee hoe druk het bij APR's zal zijn en ik weet dus ook niet of het misschien verstandiger is om de iPad gewoon online te bestellen.

Wat zijn jullie plannen?

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
Nipje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:32:
Heeft er al iemand plannen gemaakt voor het bemachtigen van een iPad? Ze zijn bij APR's helaas niet te reserveren maar ze zijn wel open vanaf 8 uur (al weten ze niet wat de voorraad zal zijn en of ze wel iets binnen krijgen). Ik heb geen idee hoe druk het bij APR's zal zijn en ik weet dus ook niet of het misschien verstandiger is om de iPad gewoon online te bestellen.

Wat zijn jullie plannen?
Ik ga gewoon naar Amsterdam, rond een uurtje of 11 hoop ik er te zijn. Verwacht niet dat er dikke rijen staan zoals de iPhone releases. iPads worden ook gewoon minder verkocht dan de iPhone. Bovendien ga ik voor de 32GB Wifi + cellular. Deze zijn minder in trek vergeleken met de wifi versies, dus hopelijk liggen er genoeg van die versie. En anders bestel ik gewoon via apple.com als ik het niet daar kan krijgen. Ik ga de iPad in ieder geval 100% via Apple direct halen. Heb dat met elke Apple aankoop gedaan en scheelt een hoop gedoe. Helemaal als je binnen 14 dagen erachter komt dat er iets niet helemaal lekker werkt (bijvoorbeeld een homeknop die niet fijn klikt ofzo). Bij andere winkels doen ze vaak al moeilijk, bij Apple mag je alles binnen 14 dagen retourneren of omruilen. Bovendien heb je dan ook gewoon 2 jaar garantie bij de Apple Store, in plaats van 1 jaar via Apple en daarna via de verkooppunt.

[ Voor 24% gewijzigd door ASNNetworks op 30-10-2013 16:56 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Nipje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:32:

Wat zijn jullie plannen?
Zoetermeer is mijn place-to-be. Ik heb in principe (in theorie) kans bij 3 plaatsen: Dixons, Amac en Media Markt. Deze zitten behoorlijk dicht bij elkaar dus mocht het bij de één kansloos zijn, probeer ik het bij de ander. :)

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:31
Ik ga naar de Amac in Apeldoorn, als daar een grote rij staat ga ik naar de Dixons of Mycom.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 01:01

Turfschipper

Hup NAC

Ik had ook liever 2 RAM dan 1, meer is altijd beter op de toekomst berekend.

Maar het gaat om de gebruikerservaring van nu natuurlijk. Als alles met 1 goed werkt, heb ik daar geen problemen mee.

Voorbeeld over safari, op de 3, heb je meerdere tab bladen open, dat wordt refreshed, ff wachten dus.

Nu zou je zeggen dat dat bij de air nog steeds is, dat is misschien ook wel zo. Maar omdat dat ding door de A7 zo snel refreshed, heb je het al niet meer in de gaten.

Dit bedoel ik met gebruikerservaring. Die is in dit geval, safari tabs, verbeterd tov de ipad 3. Ondanks dat ze beide 1 RAM hebben en hetzelfde werken doormiddel van refresh. (simpel voorbeeldje)

We moeten even af wachten of dat dan ook werkelijk zo is. Maar ik zou me niet al te veel zorgen maken.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Morgen even in Breda 5000 DE punten inwisselen voor een cheque en vrijdag uit het werk naar Amac in Roosendaal rijden, vooraf ff bellen of ie er is, anders zaterdag even heen en weer rijden :D!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• matthijst
  • Nu online
Amac, Apeldoorn, of misschien Deventer omdat daar ook een Mediamarkt zit, die krijgen sowieso wel genoeg :)

Verwijderd

RickvN schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:27:
Morgen even in Breda 5000 DE punten inwisselen voor een cheque en vrijdag uit het werk naar Amac in Roosendaal rijden, vooraf ff bellen of ie er is, anders zaterdag even heen en weer rijden :D!
Hoe zit dat met die DE punten precies?

• zynex
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:26:
[...]

Hoe zit dat met die DE punten precies?
Je krijgt 50 euro korting dan volgens mij, maar 5000 punten zijn er behoorlijk wat.

Verwijderd

zynex schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:27:
[...]

Je krijgt 50 euro korting dan volgens mij, maar 5000 punten zijn er behoorlijk wat.
Ik zal morgen eens tellen, maar als ik zo snel reken zijn dat wel 50 pakken koffie en de meeste koffie drink ik toch op mijn werk, maar wie weet... Kan je ook voor 1000 punten dan 10 euro korting krijgen?

• Niku

Niku

Alagaesii

zynex schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:27:
[...]

Dat tikt echt voor geen meter aan nee.

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:44

Maxow

Hidden Sound System

Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:32:
[...]

Ik zal morgen eens tellen, maar als ik zo snel reken zijn dat wel 50 pakken koffie en de meeste koffie drink ik toch op mijn werk, maar wie weet... Kan je ook voor 1000 punten dan 10 euro korting krijgen?
Helaas alleen vouchers van €50,- voor de 5000 punten.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-11 15:10
A.s vrijdag zal ik naar de mediamarkt gaan om een 16 GB iPad Air te bemachtigen. Het zal mn eerste Apple device zijn dus ben heel erg benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door Possible op 30-10-2013 20:53 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Niku

Niku

Alagaesii

Trackerfire schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:59:
Net met hoofdkantoor van iCentre/IAmStore gebeld. De tablet gaat vrijdag om 8:00 in de verkoop, de voorraad is niet groot en er wordt een grote toeloop verwacht :) er werd tevens bevestigd dat IEDERE vestiging een voorraad krijgt ;)

[afbeelding]
Awesome aankondigings poster trouwens.

• SwaggyEggs
stalscu schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:20:
Ik had ook liever 2 RAM dan 1, meer is altijd beter op de toekomst berekend.

Maar het gaat om de gebruikerservaring van nu natuurlijk. Als alles met 1 goed werkt, heb ik daar geen problemen mee.

Voorbeeld over safari, op de 3, heb je meerdere tab bladen open, dat wordt refreshed, ff wachten dus.

Nu zou je zeggen dat dat bij de air nog steeds is, dat is misschien ook wel zo. Maar omdat dat ding door de A7 zo snel refreshed, heb je het al niet meer in de gaten.

Dit bedoel ik met gebruikerservaring. Die is in dit geval, safari tabs, verbeterd tov de ipad 3. Ondanks dat ze beide 1 RAM hebben en hetzelfde werken doormiddel van refresh. (simpel voorbeeldje)

We moeten even af wachten of dat dan ook werkelijk zo is. Maar ik zou me niet al te veel zorgen maken.
Nou dat doe ik wel. Iedere tweaker van weleer die zijn eigen pc bouwde, weet dat de bottleneck de performance van het hele systeem bepaalt. Je moest de cpu, gpu en het werkgeheugen een beetje op elkaar afstemmen, anders betaalde je voor dure componenten die weinig tot geen extra performance opleverde.

Bij de iPad is de bottleneck duidelijk het geringe werkgeheugen. Benchmarks en dergelijken laten wel hogere scores zien, maar als de iPad in het dagelijkse gebruik vertraagd wordt door het gebrek aan geheugen dan heb je weinig aan die nog snellere gpu of cpu....

De iPad air mag dan wel het nieuwste van het nieuwste zijn, zodra er een iPad uitkomt die 2gb heeft en apps daarop afgestemd worden, is de iPad air net zo verouderd als de iPad 3 die ook maar 1gb RAM heeft. Erger nog: De iPad Air zal door zijn 64 bit chip eerder in werkgeheugenproblemen komen dan de 3 of 4 en in principe nog meer onder zijn bottleneck lijden...

Werkelijk onbegrijpelijk, ik wilde echt deze iPad halen, maar dat wordt hem natuurlijk niet als hij totaal niet futureproof is....

• matthijst
  • Nu online
Boehoe

• Niku

Niku

Alagaesii

SwaggyEggs schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:58:
[...]

Nou dat doe ik wel. Iedere tweaker van weleer die zijn eigen pc bouwde, weet dat de bottleneck de performance van het hele systeem bepaalt. Je moest de cpu, gpu en het werkgeheugen een beetje op elkaar afstemmen, anders betaalde je voor dure componenten die weinig tot geen extra performance opleverde.

Bij de iPad is de bottleneck duidelijk het geringe werkgeheugen. Benchmarks en dergelijken laten wel hogere scores zien, maar als de iPad in het dagelijkse gebruik vertraagd wordt door het gebrek aan geheugen dan heb je weinig aan die nog snellere gpu of cpu....

De iPad air mag dan wel het nieuwste van het nieuwste zijn, zodra er een iPad uitkomt die 2gb heeft en apps daarop afgestemd worden, is de iPad air net zo verouderd als de iPad 3 die ook maar 1gb RAM heeft. Erger nog: De iPad Air zal door zijn 64 bit chip eerder in werkgeheugenproblemen komen dan de 3 of 4 en in principe nog meer onder zijn bottleneck lijden...

Werkelijk onbegrijpelijk, ik wilde echt deze iPad halen, maar dat wordt hem natuurlijk niet als hij totaal niet futureproof is....
Ik ben helemaal niet thuis in dit soort technische verhalen (maar ik leer graag) en vraag me af in hoeverre dat 'beperkte' RAM geheugen een bottleneck gaat zijn voor licht gebruik? Licht in de zin van; internet, muziek, RTLXL en app gebruik.

• dutchgio
Niku schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:08:
[...]

Ik ben helemaal niet thuis in dit soort technische verhalen (maar ik leer graag) en vraag me af in hoeverre dat 'beperkte' RAM geheugen een bottleneck gaat zijn voor licht gebruik? Licht in de zin van; internet, muziek, RTLXL en app gebruik.
Dat je internettabs opnieuw moeten laten, omdat je er teveel open hebt staan.
Bijvoorbeeld:
Je bent een reactie aan het typen op tweakers. Switcht even naar een andere tab, en nog 1.
Keer je vervolgens terug naar tweakers, dan herlaad de pagina en kun je jd reactie opnieuw gaan uitschrijven,
Dat soort dingen.

• Niku

Niku

Alagaesii

dutchgio schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:18:
[...]

Dat je internettabs opnieuw moeten laten, omdat je er teveel open hebt staan.
Bijvoorbeeld:
Je bent een reactie aan het typen op tweakers. Switcht even naar een andere tab, en nog 1.
Keer je vervolgens terug naar tweakers, dan herlaad de pagina en kun je jd reactie opnieuw gaan uitschrijven,
Dat soort dingen.
Ah zo. En in hoeverre is dat probleem nu al aanwezig?

• SwaggyEggs
Ik heb geen iPad en weet dus verder ook niet wat het precieze effect is. Maar de logica van mijn vorige post klopt wel (anders hoor ik het graag). Ik denk dat je er nu niet zo heel veel van zal merken, behalve dat apps en sites zich zelfs steeds opnieuw inladen als je ze heropent, weet verder ook niet hoeveel vertraging dat verder is.

Maar ik doel juist meer op het feit dat zodra die 2GB iPad wel uitkomt je je 1GB iPad trager gaat worden zoals wel eens gezegd wordt van oudere iPads en iPhones. Misschien een beetje overtrokken van mij maar het gebrek aan RAM is een soort van "zelf veroudering" van de Air, die ingaat zodra de eerst volgende iPad met 2gB zich aandient.

[ Voor 5% gewijzigd door SwaggyEggs op 30-10-2013 21:35 ]

• matthijst
  • Nu online
"ik heb geen iPad".

Pffff, een hele hoop gezwam, maar je hebt geen iPad?
Heb nu 4 tabbladen open en die blijven gewoon open staan. Dat herladen was iets van de iPad 1.
Heb nu een iPad3 en op zich voldoet die prima, maar de Air is een stuk lichter en compacter... En 6x zo snel ofzo, dus das ook best.

Verwijderd

Ik heb toch liever een ipad met een cardslot ipv meer geheugen. Zou apple nu nooit met een cardslot voor een geheugenkaart komen? Verdienen ze nu echt zoveel op de 64 en 128 GB versies dat ze het niet doen?

• matthijst
  • Nu online
Neu, zou er niet op rekenen, anders hadden ze m wel gehad.

• SwaggyEggs
matthijst schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:35:
"ik heb geen iPad".

Pffff, een hele hoop gezwam, maar je hebt geen iPad?
Heb nu 4 tabbladen open en die blijven gewoon open staan. Dat herladen was iets van de iPad 1.
Heb nu een iPad3 en op zich voldoet die prima, maar de Air is een stuk lichter en compacter... En 6x zo snel ofzo, dus das ook best.
Lees dan. Ik zeg dat je mag verwachten dat zodra er 2GB iPads uitkomen je iPad Air 1 trager zal gaan worden door het gebrek van RAM waar minder rekening mee gehouden zal worden. Het gaat niet om de performance nu, al zijn de eerste symptomen van het gebrek aan RAM al zichtbaar...

Plus dat je 2GB iPads al best over 6 maanden mag verwachten, is dat geen leuk vooruitzicht....

[ Voor 7% gewijzigd door SwaggyEggs op 30-10-2013 21:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:36:
Ik heb toch liever een ipad met een cardslot ipv meer geheugen. Zou apple nu nooit met een cardslot voor een geheugenkaart komen? Verdienen ze nu echt zoveel op de 64 en 128 GB versies dat ze het niet doen?
100 euro bijbetalen, terwijl het verschil tussen een 16 en 32GB Mirco SD: 8 euro consumentenprijs is.
Dus bereken zelf maar :P

Het zelfde voor 64 GB, 200 euro bijbetalen terwijl het prijsverschil tussen een 16 en 64 micro SD maar 32 euro is. :p

Dus: Ja ze verdienen echt zoveel meer. :p

• PBP

PBP

SwaggyEggs schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:40:
[...]

Lees dan. Ik zeg dat je mag verwachten dat zodra er 2GB iPads uitkomen je iPad Air 1 trager zal gaan worden door het gebrek van RAM waar minder rekening mee gehouden zal worden. Het gaat niet om de performance nu, al zijn de eerste symptomen van het gebrek aan RAM al zichtbaar...

Plus dat je 2GB iPads al best over 6 maanden mag verwachten, is dat geen leuk vooruitzicht....
De iPad2 word nu nog als basis genomen en er zijn nog iPads met 512mb. Zal de komende jaren wel meevallen hoor. Komt een beetje over als trollen waar je mee bezig bent O-)

• SwaggyEggs
Het is geen trollen, ik lever gewoon terechte kritiek op de nieuwe iPad.

iPad 2 als basis? Dat is een aanname, bovendien zijn er genoeg berichten dat die al als traag beschouwd wordt. Bovendien geen retina, dus zal ook minder rekenkracht nodig hebben...

Je _hoopt_ dat het de komende jaren meevalt.

[ Voor 3% gewijzigd door SwaggyEggs op 30-10-2013 21:55 ]

• matthijst
  • Nu online
SwaggyEggs schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:40:
[...]
Gebaseerd op helemaal niks 8)7

Snap niet zo goed wat je nou denkt te bereiken?
Je hebt gen ipad en je wilt geen ipad air, dus wat is het nut van dit gezwets?

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 30-10-2013 21:58 ]

• SwaggyEggs
Gebaseerd op common sense.. xD

• PBP

PBP

SwaggyEggs schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:52:

iPad 2 als basis? Dat is een aanname, genoeg berichten dat die al als traag beschouwd wordt. Bovendien geen retina, dus zal ook minder rekenkracht nodig hebben...

iPad 2 word nog steeds ondersteund bij de meeste apps is wat ik bedoel te zeggen. iPad1 support is gedropt dus daar draait het nieuwste niet meer op. iPad4 is al retesnel dus ik ziet niet in waarom de iPad Air niet nog een aantal jaren mee zou kunnen. Je hebt zelf geen iPad en pikt alleen de negatieve punten uit de reviews. Je aanname dat hij over 6maanden een refresh krijgt is ook maar wat gelul in de ruimte aangezien dat maar 1x gebeurd is (van iPad3 > 4) en ook dat was overigens na 8 maanden. Van iPad4 naar Air heeft ongeveer een jaar geduurd net als bij alle voorgaande iPads.

• matthijst
  • Nu online
Dan is daar iets mis mee :)

iPad 4 was een tussenupdate om die nieuwe connectors te pushen.
Dat jij daar dan een of ander zwamverhaaltje over inruilwaarde aan hangt om te doen alsof het niet zo is.... Ooit in je opgekomen dat die inruilwaarde ook deels aan de langere garantie kan liggen?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:55

iPad 2 als basis? Dat is een aanname, bovendien zijn er genoeg berichten dat die al als traag beschouwd wordt. Bovendien geen retina, dus zal ook minder rekenkracht nodig hebben...

Ik denk dat als je naar de geschiedenis kijkt dat helemaal niet zo'n gekke gedachte is. Apple's besturingssystemen zijn altijd heel zuinig geweest met geheugen en Apple is er altijd heel goed in geweest om software zo te optimaliseren dat het ook op oudere apparaten heel goed draait, dit is altijd zo geweest zal ook vast wel zo blijven. Hierdoor is de levensduur van Apple producten gewoon langer, omdat je er langer vloeiender mee kunt werken. De iPad 2 werkt nog ook gewoon vloeiend ook al is die al bijna 3 jaar oud. Ik verwacht dan ook dat je makkelijk 3 á 4 jaar met een iPad Air moet kunnen doen :)

HD4Life @ Full-HD

• matthijst
  • Nu online
Ik denk dat iOS7 tot nu toe vooral voor de iPhone is geoptimaliseerd en d'r binnenkort wel wat iPad fixes overheen zullen komen.

• dutchgio
Niku schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:22:
[...]

Ah zo. En in hoeverre is dat probleem nu al aanwezig?
Bij een stuk of 6-7 tabs gebeurd het al, soms bij minder.
Het is geen groot probleem, alleen niet een probleem wat je verwacht bij high-end apparaten.

Vroeger was Apple revolutionair, nu lopen ze deels de concurrentie achterna.
En zelfs dat doen ze nog niet overal mee, waardoor sommige dingen achterhaald zijn.

Het geheugen en daarbijbehorende prijzen bijvoorbeeld.
Een sd-kaart slot zou een welkome toevoeging zijn, alleen het huidige verdienmodel in elkaar doen storten.
Samsung produceert zelf ook geheugenkaartjes en leidt daar dus veel minder onder, Apple zou dan per iPad al gauw 100 euro minder kunnen vragen, omdat je met 16gb + een 16 gb sd kaart veel goedkoper uit bent. 32gb en 64gb kaartjes zijn dan in verhouding al helemaal goedkoop.
Daarom zal die er ook nooit in komen te zitten.

Net als de pins-connector/lighning aansluiting. Micro usb is zo goed als bij alle telefoons/tablets de standaard, behalve bij Apple. Meer winst op de verkoop van kabels en adapters. Net als het betalen van meer dan 500 euro en vervolgens een miezerig kabeltje van nog geen meter krijgen... :(
Die dingen kosten slechts een paar euro om te maken, want die worden massaal geproduceerd. Een 90cm extra kost al weer teveel...

Net als de hardwareveranderingen 'onder de motorkap'
Waar bij de concurrentie een quad core en 2gb de (nieuwe) standaard zijn, moet de iPad en iPhone het doen met een dual en 1gb.
Nou is de processor een geval apart, en is die natuurlijk niet zo makkelijk te vergelijken. Meer cores is niet altijd beter. Maar als Apple er 4 gebruikte zou dit wel veel efficienter benut kunnen worden, zoals nu ook het geval is met de A-chips. Software en hardware zelf ontwikkelen heeft zo z'n voordelen.
2gb RAM wordt hier toch wel gezien als een vereiste, en jammer dat het er niet in zit. Vooral door de 64 bits chip, die dit mogelijk nog harder nodig heeft dan de vorige generatie.

Het is dat het ecosysteem zo goed is, en ze niet meegaan met de 'grote telefoonschermen' trend anders zou het er veel slechter uit zien. Wil je een high-end telefoon met klein scherm, dan kom je al gauw bij een iPhone uit.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:02
lol, heb je weleens geprobeer een full-HD signaal met 5.1 geluid over een micro-usb aansluiting aan te sturen? Er zijn meer redenen waarom Apple de lightning aansluiting gebruikt dan alleen voeding.

Daarom hebben veel andere smartphones en tablets vaak nog een extra mini-HDMI aansluiting, omdat USB hier niet voor geschikt is.

Daarnaast heeft iOS gewoon niet meer dan 1GB Ram nodig. Het draait er prima op en ik heb nog nooit iemand over de performance van iOS horen klagen. Ja, je kunt er 2GB of 4GB inzetten, maar dat verbruikt ook weer meer stroom. En zolang het niet nodig is zal het niet gebeuren alleen maar om een vinkje op de spec-sheet af te kunnen strepen. En juist de 64bit chip zal minder RAM nodig hebben omdat hij z'n berekeningen sneller uit kan voeren...

Hetzelfde geldt voor de processor. De A4, A5, A5X, A6, A6X en A7 waren allen de concurrentie mijlenver vooruit toen ze uitkwamen. Ondanks dat ze minder cores hebben.

Je enige goede argument is met betrekking tot het geheugen, waar Apple de hoofdprijs voor rekent. 50 euro per stap zou reëeler zijn. Maar heb jij wel eens apps van een micro-SD kaart proberen te draaien op een Android toestel (tablet of smartphone)? dat doe je echt niet voor je lol. Dan kun je wel een quadcore 2.3ghz Snapdragon 800 hebben met 3GB. Als je doorvoersnelheid van je SD-kaart ruk is heb je daar geen flikker aan...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• zynex
RobbieB schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:21:

Daarnaast heeft iOS gewoon niet meer dan 1GB Ram nodig. Het draait er prima op en ik heb nog nooit iemand over de performance van iOS horen klagen. Ja, je kunt er 2GB of 4GB inzetten, maar dat verbruikt ook weer meer stroom. En zolang het niet nodig is zal het niet gebeuren alleen maar om een vinkje op de spec-sheet af te kunnen strepen. En juist de 64bit chip zal minder RAM nodig hebben omdat hij z'n berekeningen sneller uit kan voeren...
De 64 bit geoptimaliseerde apps zouden echter 30 procent meer ram geheugen verbruiken....Nu is het dus misschien niet zo'n groot probleem, maar misschien wel wanneer je meerdere 64bits apps gaat gebruiken in de toekomst.

maarja ik koop hem toch wel....Helaas is de Ipad maar in een paar Dixons filialen verkrijgbaar dus ik ga denk ik naar Den Bosch. Dan kan ik altijd nog bij a mac kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door zynex op 30-10-2013 22:28 ]

• SwaggyEggs
Nou ik ben er een beetje klaar mee. Jullie comments zitten vol met fouten, aannames en gewoon foute aannames.

Dit is nog wel de grofste:
En juist de 64bit chip zal minder RAM nodig hebben omdat hij z'n berekeningen sneller uit kan voeren...
Ik besluit maar gewoon met: We zullen wel zien...

BTW: Garantie is niet wettelijk overdraagbaar. En "dus ik ziet niet in waarom de iPad Air niet nog een aantal jaren mee zou kunnen" --> gebrek aan RAM... xD

Oh, en resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, zeker niet als de hardware al op zijn limiet loopt.....

[ Voor 26% gewijzigd door SwaggyEggs op 30-10-2013 22:40 ]

• dutchgio
lol, heb je weleens geprobeer een full-HD signaal met 5.1 geluid over een micro-usb aansluiting aan te sturen? Er zijn meer redenen waarom Apple de lightning aansluiting gebruikt dan alleen voeding.

Daarom hebben veel andere smartphones en tablets vaak nog een extra mini-HDMI aansluiting, omdat USB hier niet voor geschikt is.

Hetzelfde geldt voor de processor. De A4, A5, A5X, A6, A6X en A7 waren allen de concurrentie mijlenver vooruit toen ze uitkwamen. Ondanks dat ze minder cores hebben.

Je enige goede argument is met betrekking tot het geheugen, waar Apple de hoofdprijs voor rekent. 50 euro per stap zou reëeler zijn. Maar heb jij wel eens apps van een micro-SD kaart proberen te draaien op een Android toestel (tablet of smartphone)? dat doe je echt niet voor je lol. Dan kun je wel een quadcore 2.3ghz Snapdragon 800 hebben met 3GB. Als je doorvoersnelheid van je SD-kaart ruk is heb je daar geen flikker aan...
Je hele verhaal wordt onderuit gehaald door een grote fout: de 64 chip heeft juist meer RAM nodig... >:)
Dus 2gb ram gaat juist nodig zijn.
Als dat in de praktijk bij normaal gebruik ook blijkt, zal het niet lang duren voordat er een opvolger klaar staat.
Toch weer nieuwe iPads in Maart?!

Je moet ook geen class 2 of 4 sd kaart kopen natuurlijk, voor goede snelheden is class 10 een vereiste. Die kosten tegenwoordig ook niks meer.
Dan werkt het prima.
Overigens kun je die extra ruimte ook gebruiken voor films en dergelijke en die prima afspelen.

@hierboven: je kunt wel heel moeilijk doen om aannames die niet kloppen, maar als je zelf vervolgens aardig wat typ- en spelfouten maakt in een klein stukje tekst is dat ook niet echt overtuigend.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 30-10-2013 22:37 ]

• matthijst
  • Nu online
SwaggyEggs schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:29:
Ik besluit maar gewoon met: We zullen wel zien...
Jij niet natuurlijk, want je wacht op de iPad6
BTW: Garantie is niet wettelijk overdraagbaar.
Vraag me af of Apple daarnaar kijkt, volgens mij checken ze alleen serienummer en activatiedatum. Aan je hoofd kunnen ze niet zien dat jij hem niet gekocht hebt.

• SwaggyEggs
dutchgio schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:35:
@hierboven: je kunt wel heel moeilijk doen om aannames die niet kloppen, maar als je zelf vervolgens aardig wat typ- en spelfouten maakt in een klein stukje tekst is dat ook niet echt overtuigend.
Beginnen over spelfouten vind ik wel een beetje een "last resort" actie, enfin...

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
dutchgio schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:13:
[...]

IPad 3 heeft het ook.
Het toetsenbord reageert een tikkeltje te traag, en mist daardoor af en toe een letter. Apps die nog niet ge-update zijn en werken met het 'oude' toetsenbord van ios 6 zijn een verademing.
Swipen voor de spotlight is al helemaal een drama: het schijnt dat de iPhone 5S die vertraging ook heeft...
Daarnaast inderdaad de tabs die moeten herladen, maar dat ligt meer aan 1GB RAM dan aan iOs 7.
Grote onzin hoor! Hier werkt dat wel prima op mijn iPad 3 met iOS7, dus waarschijnlijk heb je zelf een probleem!
Ik gebruik trouwens ook Dolphin Browser die werkt veel beter dan Safari!

[ Voor 5% gewijzigd door HereIsTom op 31-10-2013 00:19 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Verwijderd

matthijst schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:01:
Ik denk dat iOS7 tot nu toe vooral voor de iPhone is geoptimaliseerd en d'r binnenkort wel wat iPad fixes overheen zullen komen.
Laten we het hopen, heel stabiel is het nog niet echt op de ipad, het is werkbaar, maar ik kom veel bugs tegen.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-11 17:46
Ios7 draait hier tot volle tevredenheid op mini ipad, en iphone 5' en bij mijn ouders op op ipad 2 en iphone 4. Toch vreemd dat sommigen wel zoveel bugs tegenkomen.....

• matthijst
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:45:
[...]

Laten we het hopen, heel stabiel is het nog niet echt op de ipad, het is werkbaar, maar ik kom veel bugs tegen.
Heb m'n iPad ook bewust nog niet geupdate, na al die dramaverhalen.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41

Je hebt het over aannames terwijl je het telkens over mogelijke snelheidsverminderingen in de toekomst hebt met de iPad air vanwege 1gb ram. Jij verwacht dat Apple binnen 6 maanden met een update kont waarbij het werkgeheugen verdubbeld is.

Dat zijn behoorlijk wat aannames volgens mij. Ga lekker elders vervelend en bijdehand doen want je voegt barweinig toe aan de discussies

Het verbaast me dat meneertje al op internet zit. Hoe kan ie nou een PC of iets dergelijks gekocht hebben als hij kan aannemen dat binnen zoveel maanden een nieuwere model uit zal komen?
Iedereen kan toch aannemen dat bij het uitkomen van een nieuw model, het oude spontaan de geest geeft? 8)7 |:(

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Voor browsing voldoet de Ipad 2 nog heel goed.
Eer dat de Ipad 2 zo traag als stroop is. Zijn we al minimaal twee jaar verder.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Verwijderd

Ik ben ook meer dan tevreden over de ipad 2. Retina vind ik zelf niet zo boeiend, maar ik vind het wel belangrijk dat ik games kan spelen die ik wil en als die niet meer gaan werken ga ik wel upgraden.

Ik hoop persoonlijk dat er een 12.5 inch ipad aan zit te komen, dat heb ik toch veel liever dan een ipad air, ik vind de huidige ipad eigenlijk al wat klein en voor strategie games is een grotere ipad gewoon heel relaxed. Ik neem hem ook niet mee en dergelijke, gewoon voor thuisgebruik.
matthijst schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:53:
[...]

Heb m'n iPad ook bewust nog niet geupdate, na al die dramaverhalen.
Het werkt allemaal wel, maar je hebt gewoon vage dingen soms. Het is gewoon niet 100%, maar 95% stabiel. Als ik bijvoorbeeld een game installeer, dan kan ik wel ondertussen youtube kijken, maar stopt soms gewoon alles voor 5 seconden. Of als je apps wilt sluiten krijg je voor sommige apps een leeg schermpje dat je wel omhoog kan schuiven etc.

Voor browsen gebruik ik trouwens alternatieve browsers (wel betaald). Ik kan maar niet wennen aan de nieuwe Safari, bevalt me allerminst. En werken met veel tabs doe ik wel op mijn desktop pc, ik had met ios 6 ook al gedoe, typte je een hele tekst, veeg ik wat verkeerd per ongeluk en is de tekst weg of gaat de tab herladen etc. Dat heb ik al tijden geleden afgeleerd.

En bij ios 7 heb ik nu dat ik soms tekst niet kan selecteren omdat een balk er overheen zit 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 08:54 ]

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

zynex schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:27:
[...]
Helaas is de Ipad maar in een paar Dixons filialen verkrijgbaar dus ik ga denk ik naar Den Bosch. Dan kan ik altijd nog bij a mac kijken.
Is het zeker dat de iPad Air niet bij alle Dixons filialen verkrijgbaar is? Er is nu alleen aangekondigd dat een aantal Dixons filialen eerder open gaan, maar er volgens mij nog niet gezegd dat hij bij de overige filialen niet verkrijgbaar is. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

PSN: Rich_E1988

• PBP

PBP

Richi E. schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:09:
[...]

Is het zeker dat de iPad Air niet bij alle Dixons filialen verkrijgbaar is? Er is nu alleen aangekondigd dat een aantal Dixons filialen eerder open gaan, maar er volgens mij nog niet gezegd dat hij bij de overige filialen niet verkrijgbaar is. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Volgens twitter is hij later op de dag in de andere filialen beschikbaar.
Pagina: 1 ... 67 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]