Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53
Dat slecht lezen op een iPad gezwam heb ik nooit begrepen: zit 8 uur per dag achter een beeldscherm en nog aardig wat uur op een iPad....

Maar goed. De nieuwe zal wel hetzelfde kosten als de 4, misschien een tientje meer of minder.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:22:
[...]

:F

[...]

Ik ga de 5 denk ik zelf kopen en dan geef ik de ipad 2 aan mijn schoonouders, zoiets kan je ook doen. Maar verder is het lastig zonder de prijs van de 5 te weten. Ik vermoed zelf trouwens niet dat de 4 veel goedkoper gaat worden.
De 2 blijft men verkopen, zodat de 4 uit de prodictie kan, vervangen door de 5.
Tot die tijd kun je wel met wat korting een 4 op de kop tikken, zoals ook het geval was bij de 3.
De iPad 5 zal dan tussen de 479 en 529 euro gaan kosten vermoed ik.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 11-10-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
ik denk eerder dat ze de iPad 2 uit productie gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Quakie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Precies hetzelfde maar dan met een iPad3.
Hier ook een ipad 3.
Het valt me op dat als je een app vanuit een map opent, en deze vervolgens sluit, de achtergrond van de map pas na een seconde of twee wazig wordt, in plaats van direct.

In de ebay-app is dit ook goed te zien: als je het menu opent wordt de achtergrond licht, en na 2 seconden wazig. Voorheen was dit direct met een soepele overgang (andere versie van de app dat wel).

Maar nog het irritantste is het toetsenbord dat gewoon aanslagen mist.

De iphone 4 van mijn vriendin loopt stukken soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Vis schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:05:
Wat denken jullie, mijn ouders, die nogal lyrisch zijn ivm privacy, willen graag een ipad .. Alleen hebben ze dus de keus tussen de 4 die momenteel nog te koop is.. En de 5 die 22 oktober aangekondigd zal worden maar waar nog geen releasedatum over bekend is.. Die trouwens ook een vingerafdruk scanner heeft, iets waar mijn ouders dus liever niet aan willen.

Is het verstandig om toch te wachten tot de 5 uitkomt, en dan goedkoper een 4 te scoren, of zal die niet in prijs dalen ?
Dan kunnen mijn ouders beter nu al de 4 kopen.. Toch?
De iPad 4 zal waarschijnlijker €100 goedkoper worden, dus ik zou toch wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:27
Ik heb problemen met wifi sinds ios 7 op mijn ipad 4.
Op mijn iphone 5 ios 7.0.2 geen problemen met wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Uniciteit schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:48:
[...]

De iPad 4 zal waarschijnlijker €100 goedkoper worden, dus ik zou toch wel even wachten.
Hm dat is wel interessant... Is die prijsdaling direct na release van de 5?
Niet dat dat pas na 3 maanden ofzo is...
Zou fijn zijn als voor de feestdagen de ipad 4 voor rond de 350 te koop zal zijn. Ouders blij.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:11
dbz1985 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:53:
Ik heb problemen met wifi sinds ios 7 op mijn ipad 4.
Op mijn iphone 5 ios 7.0.2 geen problemen met wifi
Herken ik niet. WiFi werkt uitstekend en nooit raakt hij de verbinding kwijt.
Mogelijk toch eens een reset gaan doen. Dit schijnt veel problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:17
Ik heb net een reset op mijn iPad 3 gedaan naar aanleiding van de positieve ervaringen hiermee in dit draadje.

En inderdaad: IOS7 loopt soepeler na een reset. Ik weet niet waarom het zoveel scheelt, maar het is echt het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

'Herstel alle instellingen'? Of ook de inhoud?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Vis schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:16:
[...]

true i know.. heb zelf de 3 :)
alleen is die nergens meer nieuw te koop... ja alleen 2e hands... alleen kun je dan net zo goed een nieuwe 4 kopen, want de 3 zal misschien voor 100 euri goedkoper 2e hands te vinden zijn.. en dan weet je niet of je een goed exemplaar hebt, + garantie etc.
Ja klopt, heb ook weleens gedacht een 2ehands exemplaar voor een leuk prijsje op de kop te tikken maar ze worden echt voor vies veel nog aangeboden.. Voor 100-150 euro zou ik ook voor een ipad 4 gaan idd, wel handiger als je verder een iphone 5(s) in huis hebt, meteen elke aansluiting.

Vond het toch wel handig dat er standaard de ipad oplader onder lag maar aangezien ik van de 4s na de 5 en nu 5s ging is dat niet meer zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:17
Rudios schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:35:
Ik had een volledige reset gedaan, waarna je dus een 'nieuwe' iPad krijgt die je opnieuw moet activeren.
Eerst een backup van je foto's en filmpjes maken is dus aan te raden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Rudios schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:35:
Alleen de instellingen schijnt ook een positief effect te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Aha.. Heb het geprobeerd, maar het blijft nog steeds laggy. Had voorheen al een DFU - restore gedaan en de icloud backup terug gezet, maar dat mocht ook niet helpen. Hopen dat 7.1 het allemaal soepeler gaat maken.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
Ik heb een iPad 1 en frustreer me de laatste tijd veel aan het "crashen" van Safari als ik Facebook aan het lezen ben. Vooral als ik foto's open of vroegere posts laad bijladen klapt ie er geregeld uit. Voor de rest doet ie nog alles wat ie moet doen dus ik was niet van plan om een nieuwe te kopen. Iemand enig idee als dit komt wegens kracht/performantie problemen?
Ik lees wat boeken en surf wat ermee. Soms wat You Tube en eens een serie maar niets echt spannends. Dus hoop dat ie nog even meekan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Weinig geheugen, dacht dat de iPad1 256MB had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Geen idee of het hier hoort:

Maar ik heb een kabel breuk in mijn oplader van de Ipad ( 3 ). Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe kabel, had er 1 van 3 meter, en die past niet. Lijkt net iets te breed te zijn, 1 a 2 MM.

Nu zoek ik dus een officiele van Apple (qua prijzen), en kan alleen maar oplaad blokjes vinden op de website.

Weet iemand waar ik zo'n kabel vandaan kan halen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
19 euro.. voor een kabeltje? Ik ga wel voor een ander, zelfs daar premium prijzen op.

Ik wil best meer betalen voor producten, maar hun hele "het gaat om de experience en niveau van de producten" gaat niet echt op voor een simpel kabeltje.

[ Voor 46% gewijzigd door corset op 18-10-2013 09:04 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 22:16
lanerios schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:03:
19 euro.. voor een kabeltje? Ik ga wel voor een ander, zelfs daar premium prijzen op.

Ik wil best meer betalen voor producten, maar hun hele "het gaat om de experience en niveau van de producten" gaat niet echt op voor een simpel kabeltje.
kijk eens op dx.com.. kabeltjes die prima werken voor 1,90 dollar daar, gratis shipping ook nog :)

Hier bestel ik altijd mijn kabelspul en telefoonbumpers etc :)

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een app waarmee ik mijn voedingswaren via barcode kan inscannen en beheren ?
Zodat ik altijd weet wat er in voorraad is in mijn kelder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:16
HertogJack schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:46:
[...]

kijk eens op dx.com.. kabeltjes die prima werken voor 1,90 dollar daar, gratis shipping ook nog :)

Hier bestel ik altijd mijn kabelspul en telefoonbumpers etc :)
De goedkope lightning kabels werken soms niet.

http://www.kickstarter.co...id-blackberry-and-windows
Is een mooie maart duurt even voordat je hem binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 16:47

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:18:
Bestaat er een app waarmee ik mijn voedingswaren via barcode kan inscannen en beheren ?
Zodat ik altijd weet wat er in voorraad is in mijn kelder ?
dit iets voor je?
http://www.iphoneclub.nl/...-blijft-voorlopig-gratis/

of:

http://www.iphoneclub.nl/...arde-van-je-boodschappen/

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Ronin_ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:05:
Ik heb een iPad 1 en frustreer me de laatste tijd veel aan het "crashen" van Safari als ik Facebook aan het lezen ben. Vooral als ik foto's open of vroegere posts laad bijladen klapt ie er geregeld uit. Voor de rest doet ie nog alles wat ie moet doen dus ik was niet van plan om een nieuwe te kopen. Iemand enig idee als dit komt wegens kracht/performantie problemen?
Ik lees wat boeken en surf wat ermee. Soms wat You Tube en eens een serie maar niets echt spannends. Dus hoop dat ie nog even meekan.
Tja de iPad 1 dateert alweer uit 2010 en die 3 kleine jaren zijn hele grote jaren geweest op hetgebied van mobiele ontwikkeling. Vandaar dat het niet gek is dat niet alles meer vlekkenloos draait. Verder zijn apps ook weer sneller, zwaarder en uitgebreider geworden dus niet meer dan het voor lief nemen kun je niet echt mits je nog niet wilt upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Scrtz schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:54:
[...]

Tja de iPad 1 dateert alweer uit 2010 en die 3 kleine jaren zijn hele grote jaren geweest op hetgebied van mobiele ontwikkeling. Vandaar dat het niet gek is dat niet alles meer vlekkenloos draait. Verder zijn apps ook weer sneller, zwaarder en uitgebreider geworden dus niet meer dan het voor lief nemen kun je niet echt mits je nog niet wilt upgraden.
Tja inderdaad zijn de nieuwe Apps veel zwaarder voor de iPad 1.
Heb je al eens de cache geleegd van Safari?
Of de iPad een reset gegeven, even de Aan/Uitknop en de Thuisknop tegelijk ingedrukt houden totdat je het Apple logo op het scherm ziet.
Verder ben ik erg tevreden over de Dolphin Brower, die kun je ook eens proberen;
https://itunes.apple.com/...for-ipad/id460812023?mt=8

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25
1 november eindelijk mijn iPad 1 inruilen voor de iPad Air :)

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Menno1234 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:13:
Daar begin ik nu ook wel aan te denken, zag er erg mooi uit!
Maar aan de andere kant: wat leverd een iPad 3 nog op? En hij doet het verder prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Nu kijken wat de prijs van een 4 gaat doen... Die zal langzaam verdwijnen uit de schappen... Waarschijnlijk net zo snel als de 3 die ineens 'verdwenen' was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:36
dutchgio schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:26:
[...]

Daar begin ik nu ook wel aan te denken, zag er erg mooi uit!
Maar aan de andere kant: wat leverd een iPad 3 nog op? En hij doet het verder prima..
Eurootje of 350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
iPad gebruikers met een 32GB of 64GB in gebruik? En die beetje kunnen aangeven wat zij er zoal mee doen (films/muziek/games/etc.) en hoe hun storage is? Ik twijfel nogal tussen 32 en 64, mijn iPhone is 16gb en met paar spellen gaat het erg snel en heb je al met paar apps 4gb te pakken (uiteraard gaan die straks hier vanaf, maar komen die dus wel op de iPad).

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
16gb wifi-only model?!
Zou dan een mooie upgrade zijn, als ik m daar voor weet te slijten ;)
Maar ben er nog niet uit of ik dat ga doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Laatst online: 18-09 20:43
Hij ziet er mooi uit, die Ipad Air, maar ik ben niet zo weg van die smalle randen. Op de mini leiden die randen (bij mij althans) nog regelmatig tot ongewenste acties. Ik denk dat ik even afwacht wat de prijzen van de 4 gaan doen, en dan een 32Gb model op de kop probeer te tikken als ze < 500 euro komen. Retina en meer geheugen, dat is eigenlijk het enige dat ik nu mis op de ipad 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
iPad 4 staat voor ongeveer €350-390 in Vraag en Aanbod, dus ik schat ietsjes lager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menno1234 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:13:
Dat is een leuke upgrade. Ik stap zelf nog niet over vanaf de ipad 2. Wel jammer dat er geen game controller nieuws was en verder ook niet veel boeiends. Had persoonlijk liever een budget ipad gezien voor erbij (kids ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:56:
[...]

Dat is een leuke upgrade. Ik stap zelf nog niet over vanaf de ipad 2. Wel jammer dat er geen game controller nieuws was en verder ook niet veel boeiends. Had persoonlijk liever een budget ipad gezien voor erbij (kids ofzo).
Een iPad mini voor 299 vind ik al snel in de "sinterklaaskado"-range komen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Jopth schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:51:
iPad 4 staat voor ongeveer €350-390 in Vraag en Aanbod, dus ik schat ietsjes lager..
Zoveel verschillen ze niet van elkaar, dus wellicht dat het wel zou kunnen met een beetje geluk.

Maar nogmaals: ik ben er nog niet zeker van dat ik m van de hand doe. Desondanks is een PM altijd welkom als iemand interesse heeft. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
RickvN schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:05:
iPad gebruikers met een 32GB of 64GB in gebruik? En die beetje kunnen aangeven wat zij er zoal mee doen (films/muziek/games/etc.) en hoe hun storage is? Ik twijfel nogal tussen 32 en 64, mijn iPhone is 16gb en met paar spellen gaat het erg snel en heb je al met paar apps 4gb te pakken (uiteraard gaan die straks hier vanaf, maar komen die dus wel op de iPad).
Ik heb een iPad 3 met 64GB en met een paar grote Apps, wat muziek, een paar fims en foto's zit hij steeds vol, dus als je het geld hebt zou ik een 64GB aanraden!
Voor een mooi bod doe ik 'm weg :Y

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:23

PBP

Jammer dat je nog niet kan preorderen in de online store. Had verwacht dat ik hem dan 1november geleverd zou krijgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Is er op dit moment eigenlijk nog studentenkorting voor de Ipad? Iets in de vorm van Itunes tegoed ofzo? Ik zit nu toch te twijfelen tussen de air en de mini, maar het zal toch wel de air worden. Het liefst zou ik de officiële smart case erbij kopen, maar dat ding kost een whopping 80 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
zynex schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:54:
Is er op dit moment eigenlijk nog studentenkorting voor de Ipad? Iets in de vorm van Itunes tegoed ofzo? Ik zit nu toch te twijfelen tussen de air en de mini, maar het zal toch wel de air worden. Het liefst zou ik de officiële smart case erbij kopen, maar dat ding kost een whopping 80 euro...
Koop een onofficiële en bespaar heel wat tientjes ;)
Ik heb nu wel een officiele smart case, maar vindt die 80 euro toch echt te veel voor een hoes.

Volgens mij geldt die studentenkorting alleen tijdens 'back to school'-periode.
Augustus/september gok ik.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 22-10-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
RickvN schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:05:
32 GB hier, lading tijdschriften (10-12GB ofzo) via Zinio. Rond de vakantie lading divxjes erop tot hij vol is. 10 uur vliegen, accu leeg en aangekomen, opladen en divx wegpleuren.

32 ideaal, vind ik.

Ga de iPad Air zeker halen op 1 november.
Reactie op hierboven: 32GB iPad 3 dacht ik rond de 300 voor te krijgen. Scheelt wel dat ze de 2 nog steeds verkopen voor 380 voor 16GB.

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 22-10-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Thanks, ik denk dat ik toch voor de 64GB ga. Het is ook met het oog op dat ik straks op mijzelf woon met mijn vriendin en wij er hier samen mee moeten doen. Nou zal mijn vriendin niet heel veel apps downloaden, maar ze is nogal van het lezen en muziek en ik ook, dus 64GB lijkt me toch wel nodig. 128GB wordt mij te gek :9.

Nog mensen met Douwe Egberts punten over? :+ Heb er thuis 3800 liggen dus moet er sowieso nog 1200 en het liefst nog een keer 5000 (m'n pa haalt er ook 1)

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!
32GB was voor mij NET wat te weinig.
Aan de andere kant:
ComicRack heeft tegenwoordig een "resize" zodat m'n comics database op m'n ipad wel meevalt qua size. En ik lees ook niet zoveel strips meer.
Filmpjes kijk ik thuis via Plex (streaming dus)
Zinio's tijdschriften zijn ook weer niet zo groot ik download alleen degene die ik nodig heb.
Foto's zie ik online via Everpix.

Op m'n 64GB iPad heb ik nu 20GB vrij, dus tja..

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickvN schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:06:
maar ze is nogal van het lezen en muziek en ik ook, dus 64GB lijkt me toch wel nodig.
Is het niet een beter idee om te investeren in een nas? Met bijv. een synology nas kan de ipad heel prima mee werken en dan kom je op ongeveer dezelfde prijs, maar die nas kan je voor veel meer doeleinden gebruiken.

Ik heb zelf een ipad met 16 GB en dat is met de huidige games wel wat weinig, maar ik heb ook aardig wat apps van 2 a 3 GB gekocht en dat had ik niet echt voorzien een jaar of wat geleden. Een volgende ipad die ik ga kopen is 32 GB, dan heb ik genoeg ruimte voor mijn apps en ander materiaal haal ik van mijn nas af (bijv. strips, tijdschriften, muziek en films).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:54:
[...]

Is het niet een beter idee om te investeren in een nas? Met bijv. een synology nas kan de ipad heel prima mee werken en dan kom je op ongeveer dezelfde prijs, maar die nas kan je voor veel meer doeleinden gebruiken.

Ik heb zelf een ipad met 16 GB en dat is met de huidige games wel wat weinig, maar ik heb ook aardig wat apps van 2 a 3 GB gekocht en dat had ik niet echt voorzien een jaar of wat geleden. Een volgende ipad die ik ga kopen is 32 GB, dan heb ik genoeg ruimte voor mijn apps en ander materiaal haal ik van mijn nas af (bijv. strips, tijdschriften, muziek en films).
Zo gebruik ik mn NAS ook onder andere.
Die 13 gb die je op een iPad overhoudt is gewoonweg te weinig, dus heb ik 500gb aan films en series op mn nas staan, net als het grootste deel van mn muziek.
Op je ipad neemt het dan zo goed als niks aan ruimte in.

Alleen op vakantie voel ik me dan redelijk beperkt omdat er maar een paar films op passen, en games als GTA, FIFA en die van Gameloft vreten ruimte, dus dan zit ie snel vol.
Maar om voor die paar weken per jaar een 32gb versie te kopen gaat me eigenlijk te ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:23

PBP

Zie dat je hem bij BCC inmiddels wel kan preorderen. Wacht alleen nog even af want ik weet niet zeker of je hem dan wel met de release krijgt :P . Jammer dat je niet rechtstreeks bij Apple kan preorderen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Hier ook een 3 met 32GB. Maar ik gebruik het ding dusdanig alleen om te internetten en wat foto's erop te bewaren dat ik ruim een jaar >20GB beschikbaar heb aan ruimte. Als ik een tijdschrift/krant heb gelezen gaat hij er van af. Ik hoef niet zo nodig alles te bewaren. De 3 gaat naar alle ws. de deur uit of naar mijn vrouw die een 2 bezit. Afhankelijk van de keuze zet ik een 2 of een 3 op MP/V&A.

Ik twijfel nog even over een mini retina maar ik ben bang dat deze toch te klein voor mij is. De 16GB Air lijkt dan meer een logische keuze. Het zal sowieso wel merkbaar zijn van een 2/3 naar een Air qua performance.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Ik weet niet of het iemand opgevallen is, maar volgens mijn berekening kan de A7 in de iPhone 5S niet dezelfde A7 zijn als in de iPad Mini. Hier waarom: Toen de A6 werd geïntroduceerd zeiden ze: 2x snellere CPU & 2x snellere GPU dan in de A5. Toen de A7 werd geintroduceerd weer deze claim: 2x snellere CPU & 2x snellere GPU dan in de A6. Dat is dus 4x snellere CPU en 4x snellere GPU in de A7 dan in de A5. Maar nu bij de iPad Mini Retina (A7) zeggen ze: 4x snellere CPU en 8x snellere GPU dan in de iPad Mini (A5).

Ook in de iPad Air klopt er iets niet: De iPad Air (A7) heeft 2x snellere CPU en 2x snellere GPU dan de iPad 4 (A6X), die op zijn beurt een 2x snellere GPU had dan de iPhone 5 (A6). Dat is dus 2x snellere CPU en 4x snellere GPU dan in de iPhone 5 (A6). Maar bij de iPhone 5S (A7) zeiden ze: 2x snellere CPU en 2x snellere GPU dan in de iPhone 5 (A6)

Dus volgens Apple's eigen claims is de GPU in de iPad versie van de A7 twee keer zo snel dan in de A7 van de iPhone 5S. Zou er dan toch een 'A7X' in zitten en welke GPU zou deze dan hebben, of zijn ze gewoon ernstig aan het overclocken geslagen (en/of iPhone 5S GPU underclocken)? Of lopen ze hier de boel vals te marketen?

Ook op MacRumors wordt hierover gediscussieerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Balance schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:18:
Ik weet niet of het iemand opgevallen is, maar volgens mijn berekening kan de A7 in de iPhone 5S niet dezelfde A7 zijn als in de iPad Mini. Hier waarom: Toen de A6 werd geïntroduceerd zeiden ze: 2x snellere CPU & 2x snellere GPU dan in de A5. Toen de A7 werd geintroduceerd weer deze claim: 2x snellere CPU & 2x snellere GPU dan in de A6. Dat is dus 4x snellere CPU en 4x snellere GPU in de A7 dan in de A5. Maar nu bij de iPad Mini Retina (A7) zeggen ze: 4x snellere CPU en 8x snellere GPU dan in de iPad Mini (A5).

Ook in de iPad Air klopt er iets niet: De iPad Air (A7) heeft 2x snellere CPU en 2x snellere GPU dan de iPad 4 (A6X), die op zijn beurt een 2x snellere GPU had dan de iPhone 5 (A6). Dat is dus 2x snellere CPU en 4x snellere GPU dan in de iPhone 5 (A6). Maar bij de iPhone 5S (A7) zeiden ze: 2x snellere CPU en 2x snellere GPU dan in de iPhone 5 (A6)

Dus volgens Apple's eigen claims is de GPU in de iPad versie van de A7 twee keer zo snel dan in de A7 van de iPhone 5S. Zou er dan toch een 'A7X' in zitten en welke GPU zou deze dan hebben, of zijn ze gewoon ernstig aan het overclocken geslagen (en/of iPhone 5S GPU underclocken)? Of lopen ze hier de boel vals te marketen?

Gezien het scherm dat hij moet aansturen lijkt het mij wel aannemelijk dat de gpu zwaarder is dan die van de 5s

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Opzich zie ik daar ook wel weer wat in, ik ruim vaak apps op die ik niet gebruik en groot van geheugen zijn en tzt kan een nas dan ook een goede toevoeging zijn, met de hoesjes erbij (losse voor- en achterkant) ook weer € 100 verder, dus misschien dan toch maar de 32GB. Nog een weekje om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er dan toch een 'A7X' in zitten en welke GPU zou deze dan hebben, of zijn ze gewoon ernstig aan het overclocken geslagen (en/of iPhone 5S GPU underclocken)? Of lopen ze hier de boel vals te marketen?
Ik lees op veel fora dat men vermoed dat er een pro versie van de ipad gaat uitkomen met een 7X erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanne1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:21
Een iPad 2 64 GB . Gebruik mijn iPad continu,maar voldoet nog prima. Mijn volgende zal de 128 GB zijn,daar kan je héél wat op kwijt. Fijn dat je die nu kan kopen,nu heb ik nog ongeveer 6GB vrij. Bij aanschaf nemen jullie daar de extra garantie bij? Dat heb ik bij deze wel gedaan,maar kost weer extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
sanne1 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:54:
Een iPad 2 64 GB . Gebruik mijn iPad continu,maar voldoet nog prima. Mijn volgende zal de 128 GB zijn,daar kan je héél wat op kwijt. Fijn dat je die nu kan kopen,nu heb ik nog ongeveer 6GB vrij. Bij aanschaf nemen jullie daar de extra garantie bij? Dat heb ik bij deze wel gedaan,maar kost weer extra!
Waarom extra garantie, als je bij Dixons iets van Apple koopt krijg je standaard al 3 jaar garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Ik ben wel echt benieuwd wat de winkels met de ipad 4 gaan doen... Voor dezelfde prijs verkopen tot ie verdwijnt uit de schappen tot november?
Nog ruime week te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Over de grootte: Ik ben altijd redelijk minimalistisch, ik ga altijd voor het kleinste model. Met de iPad 1 kon ik met 16GB prima uit. Op de iPhone ook.

Maar met de retina iPads is het gewoon vervelend dat er dan niet meer dan 1 film in 1080p kwaliteit op kan (rond de 10GB). Het verschil tussen 720p en 1080p zie je toch wel op het retina scherm. Dus ik ben toch maar voor 32GB gegaan. Als je films kijkt zou ik op de retina iPads niet voor de 16GB gaan. Ik reis veel voor mijn werk en dan is 1 film gewoon niet genoeg om me bezig te houden.

Ik vind het wel jammer dat Apple het geheugen zo uitmelkt. In de tijd van de eerste iPad ging het nog wel, toen was geheugen nog veel duurder. Maar in deze tijd is het gewoon van de gekken om 90 euro te vragen voor 16GB extra aan trage flashchips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45

Ik denk dat de GPU van de vorige generatie gewoon niet krachtig genoeg was, en dat dit niet langer een probleem is met de Apple A7, waardoor ze ook geen quad-core GPU hoeven te gebruiken. Hierdoor verlagen ze ook direct de stress op de accu en kan de behuizing weer een stukje dunner worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
NotSoSteady schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:12:
[...]
Ik denk dat de GPU van de vorige generatie gewoon niet krachtig genoeg was, en dat dit niet langer een probleem is met de Apple A7, waardoor ze ook geen quad-core GPU hoeven te gebruiken. Hierdoor verlagen ze ook direct de stress op de accu en kan de behuizing weer een stukje dunner worden gemaakt.
Buiten de extra GPU cores hadden de "X" processoren ook nog eens een 2x zo brede geheugenbus, zodat ze al die pixels snel genoeg weg konden schrijven.

Ik vraag me af of dat nog steeds zo is, lijkt me wel anders zou je juist een vertraging merken. Wellicht zijn die cores niet meer nodig maar die bandbreedte heb je toch wel nodig, puur om de pixels op tijd aan te kunnen spreken. Dat zou betekenen dat er toch een andere A7 in de iPads zit als in de iPhones.

Ik hoop dat iemand ze gaat doorlichten, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:48
GekkePrutser schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:17:
[...]

Buiten de extra GPU cores hadden de "X" processoren ook nog eens een 2x zo brede geheugenbus, zodat ze al die pixels snel genoeg weg konden schrijven.

Ik vraag me af of dat nog steeds zo is, lijkt me wel anders zou je juist een vertraging merken. Wellicht zijn die cores niet meer nodig maar die bandbreedte heb je toch wel nodig, puur om de pixels op tijd aan te kunnen spreken. Dat zou betekenen dat er toch een andere A7 in de iPads zit als in de iPhones.

Ik hoop dat iemand ze gaat doorlichten, ben benieuwd.
Ja idd, even wachten op de technische analyse van Anandtech. Is inderdaad wel apart dat ze nu weer een soc hebben die de hele range bediend; ipads en iphones. Laatste keer dat dit voorkwam was bij de ipad 1 en iphone 4, toen ze allebei een A4 soc hadden. Desondanks draaide de A4 in de iphone 4 op 750Mhz, terwijl die in de ipad op 1.0Ghz draaide. Ik denk dat ditzelfde ook het geval is bij de nieuwe generatie ipads, dus de A7 loopt in de ipad air op hogere snelheden, en dan vooral de GPU. Een 128 bit geheugenbus voor de gpu lijkt inmiddels niet meer nodig; android tablets met 2560x1600 schermen zoals de nieuwe galaxy note 10.1 en asus TF701 hebben naar mijn weten ook geen 128 bit geheugenbus. In plaats daarvan gebruiken ze allemaal LPDDR3 geheugen op hogere snelheid. Bv. de ipad 3 had een gpu die met 128 bit geheugenbus communiceert met 1GB LPDDR2 ram (uit m'n hoofd @ 800/1066Mhz). Lijkt me prima haalbaar, een A7 met 64 bit geheugenbus en bijvoorbeeld 1GB LPDDR3 @ 1600/1866Mhz. Is natuurlijk ook stukken goedkoper voor apple, en maakt de A7 soc veeel zuiniger. Net zoals bij pc-videokaarten, stijgt het energieverbruik ook enorm als er een 384-bit of zelfs 512-bit geheugenbus zoals bij de R9 290x inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:25:
Ik reis veel voor mijn werk en dan is 1 film gewoon niet genoeg om me bezig te houden.
Ik weet niet waar je heen reist, maar ik kijk nu netflix als ik in een hotel zit, scheelt weer wat opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand al iets gehoord van een eventuele nachtopening voor de nieuwe iPads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

matthijst schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:38:
Iemand al iets gehoord van een eventuele nachtopening voor de nieuwe iPads?
Om je vraag even aan te vullen, weet iemand of er überhaupt al iets bekend is over de levering volgende week. Heb bijvoorbeeld iCentre al gebeld, BCC en CoolBlue en alleen hebben ze geen flauw idee... lijkt me een rommelige launch te worden.. 8)7

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik zal niet vooraan gaan staan, maar heb gister mijn ipad 4 verkocht, en mijn vriendin wil wel graag GTST terug kunnen kijken, dus ik mag niet al te lang zonder zitten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:07:
[...]

Ik weet niet waar je heen reist, maar ik kijk nu netflix als ik in een hotel zit, scheelt weer wat opslag.
Binnen Europa voornamelijk. Maar het hotel is het probleem niet, ik heb toch altijd een werklaptop bij me dus ik kan dan gewoon films overzetten (of ze op de werklaptop kijken maar die heeft een prutscherm)

Het is meer voor in het vliegtuig en tijdens het vele wachten op vliegvelden en dan zijn online opties natuurlijk niet mogelijk. Veel vluchten die ik doe zijn wel lang genoeg voor meer dan 1 film, en de wachttijden op de vliegvelden tussendoor ook, als het met een tussenstop moet. Vandaar de 32, zelfs als er maar 3 films op kunnen is het wel genoeg, eenmaal aangekomen kan ik de content weer wisselen met die op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
/me Uniciteit (iPad 3 eigenaar) overweegt Retina iPad mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Las op de Facebook pagina van BBC dat ze binnen 14 dagen hopen te leveren, dus dat wordt hem niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Uniciteit schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:21:
Zo'n mini lijkt me net iets te mini. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Ik zit een beetje te dubben over de aanschaf van danwel de nieuwe mini, danwel de iPad 2. Heb nog nooit een iPad gehad. Wat ga ik vinden van de snelheid van de iPad 2 denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 08:26
Niku schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:12:
Ik zit een beetje te dubben over de aanschaf van danwel de nieuwe mini, danwel de iPad 2. Heb nog nooit een iPad gehad. Wat ga ik vinden van de snelheid van de iPad 2 denken jullie?
Ik zou op dit moment absoluut niet voor een iPad 2 gaan. Het is model dat op dit moment al 2,5 jaar oud is (dat is erg lang in tablet land). Daarbij heb je geen retina scherm. Als je budget max 400 euro is, dan zou ik altijd voor een nieuwe mini gaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hoedje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:57:
[...]

Ik zou op dit moment absoluut niet voor een iPad 2 gaan. Het is model dat op dit moment al 2,5 jaar oud is (dat is erg lang in tablet land). Daarbij heb je geen retina scherm. Als je budget max 400 euro is, dan zou ik altijd voor een nieuwe mini gaan.
Als je het grote scherm als voordeel ziet ten opzichte van een klein scherm is dat geen doorslaggevend voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 08:26
Niku schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:10:
[...]

Als je het grote scherm als voordeel ziet ten opzichte van een klein scherm is dat geen doorslaggevend voordeel?
Dan zou ik voor de iPad Air gaan ;). Afhankelijk van je gebruik is een groter scherm wellicht een voordeel. Maar je levert ook draagbaarheid in.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hoedje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

Dan zou ik voor de iPad Air gaan ;). Afhankelijk van je gebruik is een groter scherm wellicht een voordeel. Maar je levert ook draagbaarheid in.
Dat grapje wordt me net iets te duur. Heb het niet echt nodig, meer een luxe product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Twijfel is er nog steeds, de 32 of 64GB. heb nu mijn iphone (16gb) eraan liggen en daar heb ik nog 6 gb vrij, echter gaan hier wel grote apps af straks als ik de iPad heb. Maar dan komt er dus ook muziek etc bij op...
Van de 32GB is er straks dus zonder muziek oid nog maar 22GB vrij en dat zal snel minder worden denk ik. Alhoewel 22GB nu ook wel ruim klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niku schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:51:
[...]

Dat grapje wordt me net iets te duur. Heb het niet echt nodig, meer een luxe product.
Dan is, tenzij je slecht zicht of een verminderde motoriek hebt (en dus baat hebt bij het grotere scherm), de mini imo de betere koop.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 11:41
[...]

Inderdaad. Ik zou zelf ook absoluut niet voor de 2 gaan. De enige reden waarom de 2 nog in de markt zit is omdat hij schijnbaar toch nog aardig verkocht wordt en Apple op de 2 een behoorlijke marge kan maken tegenwoordig. Op de tablets tussen de 2 en de Air in maken ze beduidend minder marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

CyBeR schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:57:
[...]

Dan is, tenzij je slecht zicht of een verminderde motoriek hebt (en dus baat hebt bij het grotere scherm), de mini imo de betere koop.
Juist...telefoons worden maar groter en groter en een iPad (Air) is nu opeens voor slechtzienden en motorisch beperkten? 8)7. De keuze tussen de ipad 2 en mini retina lijkt mij wel duidelijk, de nieuwe mini vs air is een ander verhaal.

[ Voor 12% gewijzigd door vhal op 26-10-2013 15:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Misha schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:51:
[...]

Inderdaad. Ik zou zelf ook absoluut niet voor de 2 gaan. De enige reden waarom de 2 nog in de markt zit is omdat hij schijnbaar toch nog aardig verkocht wordt en Apple op de 2 een behoorlijke marge kan maken tegenwoordig. Op de tablets tussen de 2 en de Air in maken ze beduidend minder marge.
Het verschil zit m in de hardware.
De ipad mini 1 was niet alleen kleiner en goedkoper: hardwarematig is ie ook minder dan de 'gewone ipad'

En dat verschil is er nu niet meer, ondanks dat er wel speculaties zijn dat de iPad een hoger gelockte processor heeft omdat er meer pixels aangestuurd moeten worden dan bij de iPhone, maar dan zou de iPad mini dat ook moeten hebben.
De CPU is hetzelfde, waar de mini 1 deze deelt met de 2,5 jaar oude iPad 2(?!) dacht ik.

Dus het kleinere scherm staat niet langer gelijk aan mindere specificaties, wat de keuze tussen een mini 2 en de Air veel moeilijker maakt.

Een iPad 2 zou ik alleen kopen als het geld een hele grote rol speelt; wellicht biedt een iPad 3/4 op marktplaats/Tweakers V/A dan ook wat je zoekt.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 26-10-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
dutchgio schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:46:
[...]

Een iPad 2 zou ik alleen kopen als het geld een hele grote rol speelt;
Als geld een hele grote rol speelt, dan koop je juist geen iPad 2, dat is heel het punt. Voor de prijs van die iPad 2 heb je namelijk ook een iPad Mini Retina die nieuwere hardware bevat. Of een iPad Mini (1) die hetzelfde bevat, alleen kleiner scherm, voor minder...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

[...]

Of je als je toch groot scherm wilt, koop een ipad 3 of 4 , deze zie je nu steeds meer voor spotprijzen, dixons gister al voor 399. Denk dat tenzij je zwaar gaat gamen, alleen het gewicht verschil tussen deze en de nieuwe air zou merken. (Maybe 2e hands net exemplaar voor nog een honderd minder, of 32 gig ipv 16 voor 400)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:28
Ik twijfel al sinds dinsdag tussen de nieuwe mini of de Air. Ben al de eerste generatie iPad gewend, maar vond deze net ff een tikkie te lomp en te zwaar, maar vond het schermformaat wel prettig. Maar als ik in de winkel de mini vasthoud vind ik dat eigenlijk ook een prima formaat.
Maar volgens mij ligt die Air wel prima in de hand.

Lastig lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Tja ik vind het schermformaat van de Mini net te klein, dan kun je net zo goed een iPhone kopen, daarmee kun je nog bellen ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 19-09 12:51
Hier ook twijfel tss mini 2 of air,heb een iPad 2 en die gaat niet weg is voor de kids.
Maar eens kijken in de winkel als het zo ver is

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik wil de myopel app installeren op m'n ipad, alleen loop ik tegen een probleem aan.
Deze app is blijkbaar niet te krijgen in de nederlandse appstore, wel in de duitse.

Hoe kan ik nu toch deze app installeren op m'n ipad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 17:33

muhda

Time & Space traveler

Je moet dan je land/regio veranderen van Nederland naar Duitsland dacht ik. Na dat je dan, de App hebt geïnstalleerd. Dan kan je weer je instellingen terug veranderen. Anders kan je het hier beter vragen: Tweakers App store topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Gunth schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:57:
Hier ook twijfel tss mini 2 of air,heb een iPad 2 en die gaat niet weg is voor de kids.
Maar eens kijken in de winkel als het zo ver is
Ik twijfelde ook, maar ben toch voor de air gegaan.
Het grotere scherm is overzichtelijker en hij is ook al een heel stuk lichter/dunner dan zijn voorganger.
Als je er veel mee weg bent dan is de mini misschien de betere keuze.
Zoals al eerder gezegd, als ik een kleiner scherm wil dan gebruik ik mijn smartphone gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Niku schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:12:
Je budget is dus €399. Dan is de keus geen iPad 2 of iPad Mini Retina, maar iPad 4 of iPad Mini Retina. En dat is dan wel weer het overwegen waard. Als je een grotere en zwaardere iPad geen probleem vind is de iPad 4 een prima keus nu hij nieuw voor €395 te halen is (Zwart 16GB, Wit 16GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Balance schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

Je budget is dus €399. Dan is de keus geen iPad 2 of iPad Mini Retina, maar iPad 4 of iPad Mini Retina. En dat is dan wel weer het overwegen waard. Als je een grotere en zwaardere iPad geen probleem vind is de iPad 4 een prima keus nu hij nieuw voor €395 te halen is (Zwart 16GB, Wit 16GB).
Goede opmerking inderdaad. Gaat de 4 er eigenlijk uit als de Air gereleased wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Niku schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

Goede opmerking inderdaad. Gaat de 4 er eigenlijk uit als de Air gereleased wordt?
De 4 is er al uit. Dit zijn de laatste voorraden die goedkoop verkocht worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Hallo

Op internet kwam ik een Lightning 8-Pin SD Card Reader tegen. Is het dan mogelijk om een Micro SD kaartje in die adapter te stoppen en hier films op te plaatsen? Kan de Ipad dit dan afspelen vanaf het SD kaartje?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Possible schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:48:
Hallo

Op internet kwam ik een Lightning 8-Pin SD Card Reader tegen. Is het dan mogelijk om een Micro SD kaartje in die adapter te stoppen en hier films op te plaatsen? Kan de Ipad dit dan afspelen vanaf het SD kaartje?
De iPad ondersteunt dat niet standaard, je kunt ze (mits in .mp4 formaat) importeren in de standaard 'foto' app.
Ze staan dan op de iPad zelf.

Je kunt wel met behulp van iFile elk video-formaat(.avi, .mp4, .mkv., etc) vanaf de sd kaart afspelen kan wel, maar dan heb je een jailbreak nodig. En dus iOS 5/6.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 27-10-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Jammer. Zo'n vermoeden had ik al.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Possible schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:01:
Jammer. Zo'n vermoeden had ik al.
Soms baal ik ook wel van de geslotenheid van iOS, waaronder dus dit soort dingetjes.
Maar de reden achter bijvoorbeeld het feit dat dit niet kan, is het verdienmodel. Nu komt men er prima mee weg om 100 euro meer te vragen voor een verdubbeling van het geheugen. Het heeft veel meer invloed omdat je dit niet zelf kunt uitbreiden.
Terwijl het toevoegen van meer geheugen voor Apple niet zo veel extra kost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Is er al iets bekend over de leverbaarheid? Enkel bij de Apple store in Amsterdam of ook bij Apple retailers zoals Amac/Dixons. Zou er namelijk vrijdag al één willen hebben. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:28
zynex schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:11:
Is er al iets bekend over de leverbaarheid? Enkel bij de Apple store in Amsterdam of ook bij Apple retailers zoals Amac/Dixons. Zou er namelijk vrijdag al één willen hebben. :p
http://www.ipadclub.nl/59...ovember-ruim-op-voorraad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Ja dat heb ik ook gelezen, maar dat zegt natuurlijk vrij weinig. Het is slechts een aanname en er wordt ook enkel gepraat over de online store/Apple store. We zullen zaterdag wel zien. Ik kan wel even in de morgen langs de Dixons lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 21:51
Dixons Amsterdam Noord zei afgelopen zaterdag dat hij 1 november leverbaar was.. Reserveren via de site en dan afhalen in de winkel... Helaas kan ik op de site nog niets terugvinden, dus afwachten ...

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Uniciteit schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:21:
Ik zit met eenzelfde dilemma, iPad mini lijkt me qua formaat wel prima, lekker makkelijk vasthouden en meenemen. Ook hardwarematig een lekkere upgrade, 4x de CPU-power.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:50

Bluebe

Roar

Amac (Apeldoorn) vandaag gemailed en ze hebben de Ipad air vrijdag in huis, kon er al om 8:00 terecht dus dan maar even de 32 GB versie ophalen. Ook nog even bij Dixons nagevraagd of ze de Ipad Air vrijdag aanbieden en zij geven aan dat ze zelfs al een ruime voorraad hebben liggen, maar natuurlijk tot vrijdag moeten wachten met verkopen

[ Voor 40% gewijzigd door Bluebe op 29-10-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ik heb zelf een Ipad mini 16gb wifi en was altijd al van plan om te switchen als de nieuwe mini een retina scherm zou bevatten, alleen door de hogere prijs twijfel ik. Het verschil qua prijs tussen de ipad air en de Mini retina is best klein en aangezien de Ipad air ook nog eens smaller en lichter is geworden.... Dilemma Dilemma.
Denk dat ik wacht totdat ze in de winkel liggen, en dan goed vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluebe schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:48:
Amac (Apeldoorn) vandaag gemailed en ze hebben de Ipad air vrijdag in huis, kon er al om 8:00 terecht dus dan maar even de 32 GB versie ophalen. Ook nog even bij Dixons nagevraagd of ze de Ipad Air vrijdag aanbieden en zij geven aan dat ze zelfs al een ruime voorraad hebben liggen, maar natuurlijk tot vrijdag moeten wachten met verkopen
Zo hard zal het toch niet lopen met die ipad airs. Mensen die nog geen ipad hebben gaan er niet voor in de rij staan en als je al een ipad hebt en gaat upgraden, dan moet je ook nog wel even tussen de 400 en 600 euro hebben liggen ervoor.

Toch flinke bedragen, niet iets om een nacht voor in de rij te gaan liggen of wat dan ook. Al zal je vast fanatiekelingen hebben...

Wel een mooi cadeau voor onder de kerstboom :+
Pagina: 1 ... 66 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]