Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Tijd om over te stappen dus, mijn TF101 ligt in een hoekje te verstoffen en had eigenlijk al gehoopt op een launch in september. Dan nog maar 1 à 2 maanden wachten :(!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ik hoop dat de nieuwe ipad in begin oktober wordt aangekondigd en deze vervolgens redelijk snel leverbaar is. (Niet net als mijn Iphone waar ik een maand op moest wachten. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Lichtelijk is al doorgeschemerd dat er misschien 15 oktober een event komt, iets later dan ik persoonlijk had gehoopt.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 14:40
Dag mensen,

wanneer ik 2dehands een ipad (3) aanschaf, moet ik letten op bepaalde dingen. Als ik daarop google
dan kom je dingen over het scherm/schade en de fysieke knoppen tegen. Maar ik vroeg mij af
of jullie nog tips hebben voor mij?

Kan ik de ouderdom via een productcode aanvragen?

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Als het toestel geen vervorming en een onbeschadigd (krasjes boeien niet) scherm heeft, zal er weinig aan de hand zijn. Test het ding op wireless, check of er geluid uit de speakers komt en zie met een egale zwarte achtergrond in een beetje verduisterde kamer of er geen overdreven (storende) backlight bleeding is.

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Kan iemand mij met zekerheid vertellen wat de huidige stand van zaken is omtrent Apple's garantiebeleid? Ik heb mijn iPad 3 op de launchdate (23 maart 2013) gekocht bij de iCentre in Delft en helaas heeft mijn iPad sinds vandaag een verticale streep (één pixel) over het hele scherm lopen. Nu is de aankoop meer dan een jaar geleden, maar volgens mij heb ik volgens de Nederlandse consumentenwet recht op twee jaar garantie. Iemand die mij duidelijkheid kan geven?

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Afgelopen weekend is mij door een Apple Genius in Apple Store Amsterdam verteld, dat Apple zich sinds 1 september strikt houdt aan de regelgeving in de EU. Dat betekent dat je het gehele tweede jaar volledige garantie bij Apple kan claimen MITS je het apparaat bij Apple zelf gekocht hebt.

Heb je een third party verkoper gehad, dan zul je daar je garantie moeten halen.

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Wow, wat es m'n ipad3 unresponsive bij momenten na de iOs7 update :/ ik had beter nog wat gewacht met updaten

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
iPad 4 hetzelfde verhaal, erg traag geworden :(

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
monnick schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:15:
Kan iemand mij met zekerheid vertellen wat de huidige stand van zaken is omtrent Apple's garantiebeleid? Ik heb mijn iPad 3 op de launchdate (23 maart 2013) gekocht bij de iCentre in Delft en helaas heeft mijn iPad sinds vandaag een verticale streep (één pixel) over het hele scherm lopen. Nu is de aankoop meer dan een jaar geleden, maar volgens mij heb ik volgens de Nederlandse consumentenwet recht op twee jaar garantie. Iemand die mij duidelijkheid kan geven?
Wat is de onduidelijkheid precies dan? Je hebt twee jaar garantie en het apparaat is minder oud dan twee jaar en heeft een defect, ik zie geen onduidelijkheid :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Dakoina schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:38:
Wow, wat es m'n ipad3 unresponsive bij momenten na de iOs7 update :/ ik had beter nog wat gewacht met updaten
Precies dezelfde ervaring hier. Vooral bij het veranderen van je achtergrond. Bij het herschalen of bewegen van een achtergrondfoto en na het instellen daarvan is er een enorme 'lag'. Qua performance is het een enorme achteruitgang, hoop dat dit snel wordt gefixed.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Geen leuke verhalen zo over de ios7.. k wacht ff op een paar udates die vast wel komen.

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hmm als ik dit zo lees wacht ik nog wel even.
Was van plan om de iPad 4 zo een update te geven, maar als hij er aanmerkelijk trager van wordt laat ik het nog maar eveb zitten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Zou nog maar ff wachten inderdaad, zie op de apple forums ook al wat klachten:
IOS 7 Wallpaper changes blazingly slow. Vind het vooralsnog niet een verbetering, ik ben ook niet echt onder de indruk van de nieuwe 'features' in IOS7. Ik heb liever soepele performance.

- Soulseek rulez -

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38
Mijn iPad mini heeft een keyboard laggggggggggg van een seconde of 20 a 30s. Totaal onbruikbaar dus!!!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

paragon schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:11:
[...]

Mijn iPad mini heeft een keyboard laggggggggggg van een seconde of 20 a 30s. Totaal onbruikbaar dus!!!
Helpt de oplossing die hier staat? https://discussions.apple.com/message/23023394#23023394

- Soulseek rulez -

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
TOP!

mijn ipad 3 was ook vreselijk traag en had de type lag (kon je vooral goed zien bij het wisselen tussen karakters en speciale tekens zoals underscore, dan moest je bijna 1 seconde wachten.

Die reset settings was inderdaad de oplossing, ik moest uiteraard wel wifi en zo opnieuw instellen, maar nu werkt die in ieder geval weer zoals ios 6 (op het eerste gezicht). De foto app (set as background) blijft vreselijk traag, maar denk dat zal wel een app probleem zijn. De typ lag vond ik veel erger en die is gelukkig nu weg.

thanks voor de tip :)

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Good reader vertoont heel wat probleempjes... pdf's die niet altijd goed ingeladen worden of grijze schermen. Zucht... Die mannen hebben ook nog wat werk denk ik om hun app te updaten.

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik las net dat het installeren van 7 op een ipad 3 niet aan te raden is. Hoe is de snelheid t.o.v. 6.1? Echt trager of ietsiepietsie?

Mijn enige reden om te updaten is omdat ik vaak last heb van een 'hangende' safari die stopt met het downloaden van een pagina (rest van de wifi apparaten hebben geen problemen). Ik heb gereset via iLEX RAT maar dat heeft me niet geholpen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DaSaN schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:37:
Afgelopen weekend is mij door een Apple Genius in Apple Store Amsterdam verteld, dat Apple zich sinds 1 september strikt houdt aan de regelgeving in de EU. Dat betekent dat je het gehele tweede jaar volledige garantie bij Apple kan claimen MITS je het apparaat bij Apple zelf gekocht hebt.
Dat deden ze altijd al hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38
Helaas niet. Om moe van te worden.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ja heb ik hier ook, vooral (vreemd genoeg), bij het switchen tussen het letter- en cijfertoetsenbord. Dat duurt echt een seconde ofzo.

Ik zal het wel als bug aanmelden bij Apple. Overigens vind ik iOS 7 wel minder mooi qua uiterlijk, bijvoorbeeld de prachtige manier waarop je de bladzijden kon omkrullen in de agenda is nu weg, het is erg basic allemaal. De bewegende achtergronden vind ik wel weer mooi.

Edit: Sorry ik had even de post gemist waarin gezegd wordt dat reset all settings dit op zou lossen, heb ik alleen niet zo veel zin in omdat ik er allerlei profielen op heb van mijn werk, als ik die kwijt ben is het erg vervelend. Ik denk dat ze het ook wel gewoon oplossen.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 19-09-2013 11:30 ]

• rfoppen
  • Laatst online: 19-09 15:37
Ios 7 op de iPad geinstalleerd en tot mn grote ergernis, zie ik nog maar 9 icons in een folder.... De rest staat "op een volgende pagina". De helft van mn scherm wordt maar gebruikt voor de folder (en niet eens heel effectief)...

Verder ziet het er wel strak uit, maar waarom maar zo weining van de beschikbare ruimte gebruiken Apple? (Vraag me af wat Steve er van vind vanaf zn cloud?)

Appels zijn geen peren

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Na de iPad een nachtje aan de lader te laten - om te updaten want o wat ging dat downloaden traag - heeft ook mijn iPad de update ontvangen (ik moet eerlijk zijn dat ik geen idee heb van welke generatie dat ding is ik kreeg hem bij mijn deelname aan de AR van school) maar oh wat is ie traag. Animaties werken totaal niet vloeiend, het wijzigen van de achtergrond duurt heel lang. Ik ga nu een reset uitvoeren om te zien of ie wat beter gaat werken.

Weet iemand waar je dat 3D effect kan uitzetten (dat effect wat zorgt dat het lijkt alsof je apps zweven boven je achtergrond) ik kan die instelling niet vinden

Verwijderd

oef! schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:36:
Ik las net dat het installeren van 7 op een ipad 3 niet aan te raden is. Hoe is de snelheid t.o.v. 6.1? Echt trager of ietsiepietsie?

Mijn enige reden om te updaten is omdat ik vaak last heb van een 'hangende' safari die stopt met het downloaden van een pagina (rest van de wifi apparaten hebben geen problemen). Ik heb gereset via iLEX RAT maar dat heeft me niet geholpen.
Werk er nu mee en heb nergens last van met de iPad 3. Heb zelfs beter ontvangst met WiFi, maximaal aantal streepjes nu opeens.

iOS7 bevalt supergoed, lekker fris en veel strakker vormgegeven met handige nieuwe dingen. Voelt toch ook weer heel vertrouwd. Wennen kost tijd..

Blijft natuurlijk maar een rij iconen op verschillende schermen. Wereldschokkend is het ook weer niet.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:44
Mijn grootste tip aan alle iPad bezitters is om inderdaad een "Reset Settings" te doen. Op m'n iPad 3 was iOS7 geen pretje, maar nu is het heerlijk soepel :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:26
Wat ik irritant vind: je beeld helderheid kun je aanpassen in de control center. Swipe je die up, dan dimt je beeld. Het gevolg daarvan is dat je bij het aanpassen van je beeld helderheid niet de werkelijke situatie voorhanden hebt.

Verwijderd

Inmiddels ook de update naar IOS7 uitgevoerd, systeem gereset om van de lag tijdens het tikken af te komen. Echter..... Onthoudt mijn ipad nu geen wachtwoorden meer, om tweakers te bereiken iedere keer de cookies accepteren, instellingen staan op nooit, zoals voor de update, en iedere keer opnieuw inloggen... Hetzelfde bij facebook via de browser, wachtwoord onthoudt ie dan wel...maar het knopje "laat mij aangemeld blijven" werkt niet.. Iemand anders hetzelfde probleem? Moet ik toch nog iets ergens aanpassen?

Edit: inmiddels zelf al uitgevogeld, per ongeluk bij openen Safari linksonder op 'privé' gedrukt, tja... Dan gaat ie t niet onthouden hè..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 14:02 . Reden: Edit toegevoegd ]

• robinez
Hoedje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:59:
Mijn grootste tip aan alle iPad bezitters is om inderdaad een "Reset Settings" te doen. Op m'n iPad 3 was iOS7 geen pretje, maar nu is het heerlijk soepel :)
klopt, bij mij hielp dat ook voor het typen, maar na verder testen vond ik toch in veel apps de controls (zoals dropdownlijsten wat traag reageren nog. Toen heb ik de achtergrond van animated naar static gezet (Zoals in ios 6) en dat was voor mij de oplossing. Nu heb ik voor mijn gevoel dezelfde response weer die ik gewend was in de apps zoals in ios 6.

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

robinez schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:07:
[...]

klopt, bij mij hielp dat ook voor het typen, maar na verder testen vond ik toch in veel apps de controls (zoals dropdownlijsten wat traag reageren nog. Toen heb ik de achtergrond van animated naar static gezet (Zoals in ios 6) en dat was voor mij de oplossing. Nu heb ik voor mijn gevoel dezelfde response weer die ik gewend was in de apps zoals in ios 6.
Waar kan je dat veranderen, die animated achtergrond?

- Soulseek rulez -

• robinez
Tsjipmanz schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:51:
[...]

Waar kan je dat veranderen, die animated achtergrond?
instellingen - achtergrond en helderheid - op het plaatje klikken van kies achtergrond - dan stilstaand kiezen (ipv dynamisch)

edit: Als aanvulling kun je ook nog dat parallax effect uitschakelen via:
instellingen - algemeen - toegankelijkheid - verminder beweging

[ Voor 18% gewijzigd door robinez op 19-09-2013 15:36 ]

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:59:
Zou jij ook aanraden om nog even te wachten en eventuele updates iOs 7.0.1 af te wachten? En hierbij geen reset settings te hoeven doen?

Ben erg aan het twijfelen of ik mijn Ipad 3 moet updaten als ik de reacties zo lees.

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:08
Heb ook een ipad 3
reset settings gedaan (je hoeft alleen voor sommige apps het ww opnieuw in te voeren, voor de rest blijft alles staan)
Hij is bij mij net zo snel als ios 6.1.3.

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Ik heb een ipad2 en naar aanleiding van de klachten over ios7 blijf ik denk ik nog even op6.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De klachten over trage werking lijken enkel met de wallpaper en het toetsenbord te gebeuren. Zelf heb ik iOS 7 GM nu al een weekje lopen en het draait vloeiend, buiten die eerste minuten dat je inderdaad wat vreemde vertragingen ziet. Het toetsenbord blijft ook wel een seconde ofzo uit de eerste keer.

Wel heb ik een shift-Restore via iTunes gedaan en dus geen OTA update. Dit laatste zorgt vaak voor issues met batterij en snelheid dus dat vermijd ik volledig voor de grote updates en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad ermee.

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Er wordt wel vaker gesuggereerd dat Apple zijn iOS zwaarder maakt zodat mensen eerder geneigd zijn om te upgraden maar zoveel kritiek had Apple ook niet voor ogen. Al hoor ik in reviews er eigenlijk weinig over, al ging Chris Pirillo er wel behoorlijk op lOS. (dit hoort misschien bij iOS topic)

Verwijderd

rfoppen schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:06:
Ios 7 op de iPad geinstalleerd en tot mn grote ergernis, zie ik nog maar 9 icons in een folder.... De rest staat "op een volgende pagina". De helft van mn scherm wordt maar gebruikt voor de folder (en niet eens heel effectief)...

Verder ziet het er wel strak uit, maar waarom maar zo weining van de beschikbare ruimte gebruiken Apple? (Vraag me af wat Steve er van vind vanaf zn cloud?)
Ja bizar, ik gebruik maar geen folders meer. Maar voor de rest, ios 7 is echt heel heel goed, ik ben nooit zo van de verandering, maar dit, meesterlijk.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

foekebooij schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:12:
Er wordt wel vaker gesuggereerd dat Apple zijn iOS zwaarder maakt zodat mensen eerder geneigd zijn om te upgraden maar zoveel kritiek had Apple ook niet voor ogen. Al hoor ik in reviews er eigenlijk weinig over, al ging Chris Pirillo er wel behoorlijk op lOS. (dit hoort misschien bij iOS topic)
Op zich wel leuk sensatiejournalisme maar dit is niet nieuw: OS-softwareupdates zijn er zelden om oudere toestellen beter te doen presteren en nieuwe toestellen stil te laten staan. Als we betere hardware willen, zal er ook betere software nodig zijn. Als we betere software willen, zal er ook betere hardware nodig zijn.

Uiteindelijk is het een gratis update waar je kan kiezen of je het wil gebruiken. Het voegt nieuwe features toe en het ziet er grafisch weer wat beter uit.

Ik snap het probleem niet, met correcte update procedures (na een grote update een shift-Restore) heb ik tot nu toe nog nooit een toestel gehad dat te traag was. Het helpt ook niet dat er verwacht wordt van toestellen die jaren geleden uitkwamen met iOS 4.0 na 3 jaren met 7.0 nog steeds zo snel en vlot zijn als toestellen van nu met 7.0. We praten over veelvouden in processorsnelheid, geheugenhoeveelheid en GPU prestaties aan verschil tussen toen en nu.

Verwijderd

9 apps per pagina in een folder zou voor mij ook zwaar irritant zijn, maar vorige IOS-versies hadden toch een maximum van 16 apps (1 pagina) in een subfolder in totaal? Aangezien ik veel meer dan 16 apps in een subfolder wil stoppen, zou dat voor mij toch een vooruitgang betekenen? Hoewel ik dan waarschijnlijk zeker een hekel ga krijgen aan dat onnodig geswipe (zie sig ;) )
Phuncz schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:50:
[...]
Uiteindelijk is het een gratis update waar je kan kiezen of je het wil gebruiken.
[...]
Dat zou ik met je eens zijn als Apple niet zo ongelooflijk l*llig deed om het downgraden naar je oude versie moedwillig te blokkeren, als de nieuwste versie op je device onverhoopt tóch te traag blijkt te zijn. Echt kiezen kun je nu niet, want als het niet bevalt kun je niet meer terug, en zit je vast aan een apparaat die (zeer ironisch) voor jou een stuk slechtere gebruikservaring oplevert.

En dat terwijl dit grote nadeel (er zijn iedere keer weer veel klachten) zo makkelijk teniet gedaan kan worden door toe te staan om je oude versie weer te gebruiken. Vooraf gebruikerservaringen lezen heeft geen zin. Er zijn precies evenveel ervaringen van gebruikers die vinden dat alles nu beter en sneller/zuiniger gaat, als van gebruikers die het nu maar erg traag vinden gaan etc. Daar kun je dus niet op vertrouwen.

Uiteindelijk blijf ik met met iPad 2 en iPhone 4S dus maar op IOS 5.1.1, daar weet ik zeker van wat ik eraan heb. Want als ik upgrade en het bevalt me niet, dan zit ik vast aan een apparaat waar ik me steevast aan zal ergeren. En dat neem ik Apple (door het moedwillig verbieden om terug te gaan) geheel kwalijk. Apple wil hiermee zgn. een betere gebruikservaring leveren, maar bereikt daardoor het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Sinds gisteren iOS 7 op mijn iPad draaiende. Ik had iets gelezen over 'apps op de achtergrond laten draaien'. Ik dacht dus dat ik nu bijvoorbeeld via de youtube app een muziekje op kon zetten, en dan gewoon verder gaan met andere bezigheden zonder dat de video stopt. Dit is echter niet het geval :(. Is hier wel een manier voor of heb ik de feature verkeerd geïnterpreteerd?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jirachi schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:27:
Sinds gisteren iOS 7 op mijn iPad draaiende. Ik had iets gelezen over 'apps op de achtergrond laten draaien'. Ik dacht dus dat ik nu bijvoorbeeld via de youtube app een muziekje op kon zetten, en dan gewoon verder gaan met andere bezigheden zonder dat de video stopt. Dit is echter niet het geval :(. Is hier wel een manier voor of heb ik de feature verkeerd geïnterpreteerd?
Volgens mij bedoelde Apple hiermee dat een Twitter/Facebook op de achtergrond zichzelf een update geeft, zodat als je de app opent het snel kan lezen. De Youtube app ondersteund muziek op achtergrond luisteren volgens mij nog niet. Je zou wel de app Foxtube kunnen gebruiken, die dit wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

De iPad 4 maar een update gegeven naar ios7 (van gejkailbreakte ios6.2.1) moest gewoon kunnen met backup maken en updaten.

Nu wil dat GVD iTunes de backup niet terugzetten omdat de iPad diconnect. Gebeurt dus terwijl hij er gewoon in blijft zitten.
Probleem wat je al vaker tegenkomt op de iPad boards bij een upgrade.
Nu kon ik dus enkel een icloud backup terugzetten van dat ik hem net had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:34:
Er zijn precies evenveel ervaringen van gebruikers die vinden dat alles nu beter en sneller/zuiniger gaat, als van gebruikers die het nu maar erg traag vinden gaan etc. Daar kun je dus niet op vertrouwen.
Informatie moet je naar waarde schatten en zeker als de communicatie beperkt is (in details) zoals op het internet.

Uiteindelijk zijn de meeste mensen met problemen degene die telkens OTA updates doen. Op zich is dat geen probleem, maar bij elke grote OS update ga je best een volledige restore doen ipv. een update.
Ik moet ook nog het eerste succesverhaal horen van iemand die al sinds Windows 98SE telkens een update uit te voeren nog steeds een goede ervaring heeft.
Uiteindelijk blijf ik met met iPad 2 en iPhone 4S dus maar op IOS 5.1.1, daar weet ik zeker van wat ik eraan heb. Want als ik upgrade en het bevalt me niet, dan zit ik vast aan een apparaat waar ik me steevast aan zal ergeren. En dat neem ik Apple (door het moedwillig verbieden om terug te gaan) geheel kwalijk. Apple wil hiermee zgn. een betere gebruikservaring leveren, maar bereikt daardoor het tegenovergestelde.
Gebruikservaring is relatief, men doet hier moeilijk over de trage animaties, ik heb er niet echt last van. Ik verander niet dagelijks of wekelijks mijn wallpaper dus voor die 10 seconden wachten ga ik niet moeilijk doen. Ik verlies meer tijd in het verkeer elke dag door 1 persoon die als een idioot rijdt dan dat.

Ik heb de iPad 2 van mijn ouders geupdate naar 7.0, ik vond het vlot werken en van hun heb ik ook nog geen klachten gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Het is ook niet enorm traag nu, wat dat betreft heeft Phuncz wel een beetje gelijk. Het is inderdaad voornamelijk het gesodemieter met de wallpaper, en af en toe een kleine hickup. Verder werkt het wel prima.

Ik ben alleen wat teleurgesteld dat IOS 7.0 op geen enkel gebied een echte vooruitgang lijkt. Er zijn geen nieuwe features waarvan ik onder de indruk ben: de icoontjes zijn wat opgepoetst en er is wat eyecandy toegevoegd en wat functionaliteit die ik nauwelijks zal gebruiken (airdrop, itunes radio, camerafilters). IOS 7.0 heeft voor mij dus geen enkele toegevoegde waarde, maar mijn device loopt wel (iets) minder soepel.

Dus als ik opnieuw de keuze had kunnen maken tussen wel of niet upgraden, dan had ik nog even gewacht.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:21
Ook ik heb iOS7 geïnstalleerd op mijn iPad4. Op zich tevreden, maar ik kan geen verbinding maken met de app store. Met hetzelfde Apple-id op mijn iPhone 4(iOS7) en iPad2(iOS6) geen probleem. Ik heb reset settings gedaan, een full recovery via iTunes en daarna de iPad hersteld en ook nog eens netwerk instellingen gereset. Ook heb ik mijn Apple-id voorzien van een nieuw wachtwoord.

Heb zelf mijn modem en router gereset (je weet maar nooit) maar ook dat mag niet baten. Wat kan ik nog doen. Mijn laatste optie is een herstel naar volledig leeg systeem. Is er nog iemand met een ander "briljant" idee?

P.s. Met iTunes geen problemen.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik heb voor de update een iCloud backup gemaakt, daarna een reset gedaan op mijn iPad 3, en hem daarna ingesteld als nieuwe iPad.

Toen de update naar IOS7 gedraaid, en daarna meteen een iCloud backup teruggezet.

Nu draait IOS7 als een zonnetje hier. :)
Wel heb ik gemerkt dat IOS7 na een aantal uren steeds soepeler gaat lopen, net of het eerst even moet settelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Hier mijn ipad3 ook geupdated naar 7, welke mij toch doet denken aan windows mobile 8 wat betreft de algehele style. Wel erg wennen, de grijze bar onderin is echt geen gezicht, veranderen van een achtergrond duurt toch enkele tellen, af en toe wat schokkerig en icoontjes die m.i. onlogisch zijn. Verder is het wel wit, wit en wit wat de klok slaat in de verschillende menu's. Komt vooralsnog een beetje chaotisch over...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Het gaat hier volgens mij inmiddels meer over iOS7 dan over de iPad. Daar hebben we toch een ander topic voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tsjipmanz schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:14:
Ik ben alleen wat teleurgesteld dat IOS 7.0 op geen enkel gebied een echte vooruitgang lijkt. Er zijn geen nieuwe features waarvan ik onder de indruk ben: de icoontjes zijn wat opgepoetst en er is wat eyecandy toegevoegd en wat functionaliteit die ik nauwelijks zal gebruiken (airdrop, itunes radio, camerafilters).
Zelf vind ik de nieuwe control center wel zeer leuk, evenals de nieuwe task switcher vind ik een vooruitgang en de unlock is ook een betere oplossing, waar je rechtstreeks de app-notifications kunt swipen.

Het OS doet veel jonger aan omdat er meer gebruik wordt gemaakt van grafische effecten zoals het zoomen bij openen van apps of mapjes, maar ook de algehele grafische update voelt eindelijk nog eens fris aan. Ook de photo app is weer wet leuker geworden.

Het is misschien niet voorzien van grandioze nieuwe features, het kan zijn dat die bewaard worden voor de iPad 5de generatie. Maar uiteindelijk zijn het toch de apps die voor de "magie" moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:03
De app van AD is nog niet iOS 7 proof. Stukken tekst vallen weg. Ik weet dat het eigenlijk een iPhone app is, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Voor die nog twijfelen aan updaten met ipad2. Accu gaat veel minder lang mee en de snelheid neemt duidelijk af. Toetsenbord vertraging lost op met de reset maar menu en apps sluiten en wisselen is beduidend langzamer tov ios6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biatch schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:15:
Voor die nog twijfelen aan updaten met ipad2. Accu gaat veel minder lang mee en de snelheid neemt duidelijk af. Toetsenbord vertraging lost op met de reset maar menu en apps sluiten en wisselen is beduidend langzamer tov ios6
Even een edit van een vorige post, wat meer getest.

Bij mij neemt de snelhei niet af, accuduur gaat wel sneller omlaag. 7% per uur browsen, dat was eerst 3 a 4%. Maar ik wil niet meer naar ios6 terug, dit bevalt heel goed.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 21:52 ]

• Rubman

Rubman

Met ios6 kon ik door de tekst die ik getypt had scrollen door over het toetsenbord te vegen, zo kon ik bijvoorbeeld een fout getikt woord verbeteren. Met tikken op het woord kwam je altijd ergens aan het begin of einde van het woord uit.
Met ios7 lukt dit niet meer, vind dit persoonlijk erg irritant.

Verwijderd

Rubman schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:43:
Met ios6 kon ik door de tekst die ik getypt had scrollen door over het toetsenbord te vegen, zo kon ik bijvoorbeeld een fout getikt woord verbeteren. Met tikken op het woord kwam je altijd ergens aan het begin of einde van het woord uit.
Met ios7 lukt dit niet meer, vind dit persoonlijk erg irritant.
Houdt je vinger even vast op de tekst waar je je cursor wilt laten neerkomen, er verschijnt dan een ballonnetje met een vergroting van je cursor en kun je 'm heel precies neerzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Heeft iemand al ontdekt hoe je kunt zoeken op een pagina in Safari? Zoeken kan natuurlijk, maar zoeken op tekst op de pagina waar je nu bent zie ik nergens.

Edit: ik heb het over iOS 7.

[ Voor 9% gewijzigd door Ettepet op 22-09-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ettepet schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:01:
Heeft iemand al ontdekt hoe je kunt zoeken op een pagina in Safari? Zoeken kan natuurlijk, maar zoeken op tekst op de pagina waar je nu bent zie ik nergens.

Edit: ik heb het over iOS 7.
Is niet veranderd t.o.v. iOS 6. Tik je zoekterm in de search/URL balk. Onderaan staat dan 'zoek op deze pagina'. Maar het oogt inderdaad net also het zo niet gat werken doordat je huidige pagina niet meer in beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
readytoflow schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:54:
Is niet veranderd t.o.v. iOS 6. Tik je zoekterm in de search/URL balk. Onderaan staat dan 'zoek op deze pagina'. Maar het oogt inderdaad net also het zo niet gat werken doordat je huidige pagina niet meer in beeld is.
Ah, bedankt... Je moet eerst iets intikken om op te zoeken voordat je de mogelijkheid ziet! En dan vonden mensen de vorige manier van zoeken op pagina al vreemd verstopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:28:
[...]

Houdt je vinger even vast op de tekst waar je je cursor wilt laten neerkomen, er verschijnt dan een ballonnetje met een vergroting van je cursor en kun je 'm heel precies neerzetten...
Thanks dat werkt al beter was alleen erg gewend aan het scrollen met toetsenbord. Zal me er maar aan moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2023
Na zeer tevreden te zijn over iOS7 op mijn iPhone, heb ik de update ook gedaan op mijn iPad2. Maar wat heb ik hier spijt van zeg, op de iPad ziet het er niet uit. Vooral de onderste balk waar de 4 iconen staan van Safari, Foto's, Mail en Muziek is veel en veel te hoog en niet transparant en is echt een storende factor op het scherm. Bovendien werkt een aantal apps niet goed meer, waaronder een muziekprogramma wat ik veel gebruikte. Ook de smoothness is verdwenen en het geheel is zeer inconsistent geworden. Downgraden heeft Apple ook al onmogelijk gemaakt inmiddels. Voor het eerst dat ik zeer teleurgesteld ben, op de iPad klopt iOS 7 gewoon niet. Dit had Steve nooit goedgekeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ptol schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:58:
ik de update ook gedaan op mijn iPad2. Maar wat heb ik hier spijt van zeg, op de iPad ziet het er niet uit.....op de iPad klopt iOS 7 gewoon niet. Dit had Steve nooit goedgekeurd...
Ja, dat is ook mijn conclusie. Helemaal eens met je post!
Biatch schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:15:
Voor die nog twijfelen aan updaten met ipad2. Accu gaat veel minder lang mee en de snelheid neemt duidelijk af.... menu en apps sluiten en wisselen is beduidend langzamer tov ios6
Zouden ze het met opzet doen om je iPad2 obsolete te maken?
jasjenl schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:31:
Het gaat hier volgens mij inmiddels meer over iOS7 dan over de iPad. Daar hebben we toch een ander topic voor?
Waarom? Als iOS7 kut is op een iPad dan is dat toch onderdeel van de iPad ervaring?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Toch bijzonder loopt ios 7 niet t.o.v. 6. Ga maar eens een achtegrond selecteren en kies je nieuwe achtergrond, werkelijk het duurt hier 10 seconden en je ziet niet waar hij mee bezig is, je moet wachten. (Ipad v4 gebruiker). Zo heb ik dat meer gehad, wachten op iets wat later komt, ook in apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:05:
[...]

Ja, dat is ook mijn conclusie. Helemaal eens met je post!

[...]

Zouden ze het met opzet doen om je iPad2 obsolete te maken?
ik denk dat het meer een persoonlijke kwestie is of je het wat vind of niet.
Persoonlijk moest ik even wennen aan ios 7,maar alles went. En ik moet zeggen dat ik het nu wel goed vind,nu ik het een paar dagen gebruikt heb:). Batterij verbruik is niet dramatisch op mijn ipad 2 en over het algemeen werkt het wel soepel:).Enigste is de kleuren stelling die gebruikt word,dat is een beetje een manusje van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had Steve nooit goedgekeurd...
Hou toch op met dit soort onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:17:
[...]

Hou toch op met dit soort onzin.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zojuist geupdated naar iOS 7, moet ik ineens al mijn apps opnieuw kopen? :O Bijvoorbeeld plex gekocht toen ik nog op iOS 6.02 was, staat er nu ineens dat ik hier 4,99 voor moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:38
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSPonderdelen schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:48:
Zojuist geupdated naar iOS 7, moet ik ineens al mijn apps opnieuw kopen? :O Bijvoorbeeld plex gekocht toen ik nog op iOS 6.02 was, staat er nu ineens dat ik hier 4,99 voor moet betalen?
Lol, misschien hebben ze te weinig geld en willen ze nog een paar euro hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
haha, Inmiddels opgelost. Heb op een of andere manier twee accounts. Een met het email-adres als login (vroeger gebruikt bij de iPhone) en een met een nickname (iPad). Beide hebben dezelfde emailadres, vreemd dat Apple dit dan niet samenvoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen de Zeeuw
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik zit inmiddels 2 weken op iOS 7 ( iPad 4 ) en ben en er niet tevreden mee. Naar mijn mening heeft Apple zich teveel gefocust op de iPhone. Ben het ook absoluut eens met de mensen die aangeven dat Steve Jobs dit nooit zou hebben goedgekeurd. Op de iPad zijn teveel schoonheidsfoutjes die irriteren en de indruk wekken dat er te weinig waarde aan is gehecht. Tuurlijk, updates zullen waarschijnlijk de nodige bugs wel fixen.

Dit is me tot nu toe opgevallen:

- Een achtergrond instellen duurt inderdaad erg lang.
- Het parallax effect voegt wat mij betreft weinig toe en komt bij een statische achtergrond slordig over.
- Bij het roteren van de iPad blijft het scherm soms hangen ( geen OS rotatie ).
- Het rotatie-effect is minder vloeiend.
- Een map met apps flikkert tijdens het roteren van de iPad.
- Multitasking ziet er goed uit maar verloopt dikwijls niet vloeiend.
- Bij het minimaliseren van een App met 5 vingers verloopt de animatie niet soepel. Als ik deze handeling langzaam uitoefen zie ik dat de iconen op een gegeven moment blijven steken en daaropvolgend plots verder springen.

Hoe ervaren jullie deze problemen / bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

op de iPad klopt iOS 7 gewoon niet. Dit had Steve nooit goedgekeurd...
Wijlen Steve Jobs is niet meer. Punt. Je zal het moeten doen met zijn opvolger(s). Net zo zeer alsof wijlen Frederik en Gerard Philips nooit een Senseo had gewild. Zaken veranderen en daarmee ook iOS en een visie op een bedrijf.

Een weekend gebruik makend van mijn iPad 3 icm iOS 7 leverde mij het volgende op, Ik kijk dan puur naar de iPad 3.

- accuduur lijkt onveranderd. Gebruikte tijd lag rond de 12 uur, standby zo rond de 1,5 dag. Dit met nog een 20-30% aan accuspanning.

-animaties zijn traag en stotterend. Met name het terugkeren naar het hoofdscherm (met 5 vingers) levert een trage animatie op.

-veranderen van wallpaper duurt > 10 seconden en je ziet niet wat hij aan het doen is. Geen idee of dit inherent is aan de iPad 3

-misschien dat het aan mij ligt maar de 3 lijkt minder warm te worden :?

Daarnaast heb ik nog een aardige lijst maar dat zijn meer iOS 7 punten. Op zich ben ik wel redelijk positief. Of ik iOS 7 op de iPad2 van mij vrouw zal installeren beantwoord ik met een luide lach. Not going to happen. Die heeft nog iOS 5 en doet er toch niks anders mee dan Hay Day en de Viva app :+

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 23-09-2013 13:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Nu online

Bluebe

Roar

Ik wil graag een iPad 4 halen voor mijn verjaardag over 2 weken, is het nog aannemelijk dat er nog een nieuwe Ipad komt dit jaar en zou ik daar evt. op moeten wachten of zouden jullie nu ook nog gewoon een iPad 4 aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
De geruchten zijn dat er half oktober een nieuwe iPad wordt aangekondigd.
Dus tenzij je perse over twee weken een iPad wilt hebben, zou ik even wachten.

Dat wachten ben ik nu ook aan het doen, want ik wil ook graag een nieuwe.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Nu online

Bluebe

Roar

Nah ik hoef niet perse over 2 weken een iPad, kan op zich nog wel even wachten. Zou het zonde vinden als ik nu een nieuwe koop en dat er tussen nu en 2 maand een nieuw model uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:52:
Of ik iOS 7 op de iPad2 van mij vrouw zal installeren beantwoord ik met een luide lach. Not going to happen. Die heeft nog iOS 5 en doet er toch niks anders mee dan Hay Day en de Viva app :+
Viva wordt waarschijnlijk opgeheven dit jaar, dus dat is al 1 probleem minder :+

http://www.elsevier.nl/Cu...u-Flair-en-Viva-1370573W/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Jeroen O schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:33:
De geruchten zijn dat er half oktober een nieuwe iPad wordt aangekondigd.
Dus tenzij je perse over twee weken een iPad wilt hebben, zou ik even wachten.

Dat wachten ben ik nu ook aan het doen, want ik wil ook graag een nieuwe.
Ik heb ook nog een verjaardagscadeau te goed :+

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

http://www.macrumors.com/...acing-in-multiple-colors/

De ''beta'' ipad 5 ziet ie er hier wel heel slik uit. Zwart smartcaseje erom, bring it on!

Nu al een tijdje zonder pad, en ik verveel me kapot. ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Turfschipper op 26-09-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Mijn iPad 4's (heb er tijdelijk 2) lopen beiden regelmatig vast onder iOS7, meestal met plotseling een statisch scherm. Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Ik kan je niet super goed helpen, geen ipad momenteel. Maar ik lees op macrumors dat als je op de 3 en 4 een clean install doet, het in veel gevallen een veel betere ios 7 performance geeft.

Om even precies te weten wat je moet doen, raad ik aan om even die forums door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47
Ettepet schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:48:
Mijn iPad 4's (heb er tijdelijk 2) lopen beiden regelmatig vast onder iOS7, meestal met plotseling een statisch scherm. Hebben anderen hier ook last van?
Same here, gebeurt ook willekeurig, zelfs als ik geen andere apps open heb en een relatief lichte app draai. Scherm reageert niet meer en ook aan/uit knop geeft geen reactie, duurt meestal 5 tot 10 seconden (iPad 3 met iOS7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:48

ShadowBumble

Professioneel Prutser

M.F.H. schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:46:
[...]

Same here, gebeurt ook willekeurig, zelfs als ik geen andere apps open heb en een relatief lichte app draai. Scherm reageert niet meer en ook aan/uit knop geeft geen reactie, duurt meestal 5 tot 10 seconden (iPad 3 met iOS7).
Vreemd hier ben ik nog niet tegen aangelopen tot nu toe heb ik nergens last van op mijn Ipad4 alhoewel ik wel behoorlijk moet wennen aan de icoontjes en alle eye candy.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Quakie

quakelen

Coen de Zeeuw schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:52:
Ik zit inmiddels 2 weken op iOS 7 ( iPad 4 ) en ben en er niet tevreden mee. Naar mijn mening heeft Apple zich teveel gefocust op de iPhone. Ben het ook absoluut eens met de mensen die aangeven dat Steve Jobs dit nooit zou hebben goedgekeurd. Op de iPad zijn teveel schoonheidsfoutjes die irriteren en de indruk wekken dat er te weinig waarde aan is gehecht. Tuurlijk, updates zullen waarschijnlijk de nodige bugs wel fixen.

Dit is me tot nu toe opgevallen:

- Een achtergrond instellen duurt inderdaad erg lang.
- Het parallax effect voegt wat mij betreft weinig toe en komt bij een statische achtergrond slordig over.
- Bij het roteren van de iPad blijft het scherm soms hangen ( geen OS rotatie ).
- Het rotatie-effect is minder vloeiend.
- Een map met apps flikkert tijdens het roteren van de iPad.
- Multitasking ziet er goed uit maar verloopt dikwijls niet vloeiend.
- Bij het minimaliseren van een App met 5 vingers verloopt de animatie niet soepel. Als ik deze handeling langzaam uitoefen zie ik dat de iconen op een gegeven moment blijven steken en daaropvolgend plots verder springen.

Hoe ervaren jullie deze problemen / bugs?
Precies hetzelfde maar dan met een iPad3.

Ik ben van een upgrade over IOS6 (super traag), naar een hard herstel (leverde continue crashes op) naar uiteindelijk een soft herstel gegaan. Allemaal zonder een backup terug te zetten. Het leverde me uiteindelijk jouw bevindingen op. In vergelijking met de andere 2 IOS7 installaties is het te doen. In vergelijking met IOS6 is het een groot stap terug. Alles is gewoon minder vloeiend en vlot. Buurman heeft hem draaien op een ipad2 en daar draait het echt vloeiender.

Nu kan ik leven met bovenstaande bevindingen.. ik kan helaas niet leven met een trage Safari. Dit is een te belangrijk onderdeel van een tablet in mijn ogen. Onder IOS7 is het gewoon traag en onthoud hij bij mij max 1 website.. Als ik schakel tussen safari en 1 of 2 apps en ik ga weer terug dan moet hij alles weer opnieuw laden. Dit was onder 6 niet. Ik had daar minimaal 6 tabs continue open staan. En nee zijn geen zware Apps (nu.nl, autoweek, dat soort dingen) waar ik tussen schakel.

Ik hoop dat 7.1 wat verbetering geef. Er waren geruchten dat iPad versie later zou komen. Van mij hadden ze dat mogen doen.. Ik heb een iphone 5 en die draait echt stukken beter (ook niet 100% vloeiend).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Misschien dat je iPad meer geheugen vrij houdt wanneer je "Ververs apps op de achtergrond" uit zet. Dit kan je vinden onder instellingen > Algemeen > Ververs apps op de achtergrond.

Wellicht het proberen waard! :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Quakie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Precies hetzelfde maar dan met een iPad3.

Ik ben van een upgrade over IOS6 (super traag), naar een hard herstel (leverde continue crashes op) naar uiteindelijk een soft herstel gegaan. Allemaal zonder een backup terug te zetten. Het leverde me uiteindelijk jouw bevindingen op. In vergelijking met de andere 2 IOS7 installaties is het te doen. In vergelijking met IOS6 is het een groot stap terug. Alles is gewoon minder vloeiend en vlot. Buurman heeft hem draaien op een ipad2 en daar draait het echt vloeiender.

Nu kan ik leven met bovenstaande bevindingen.. ik kan helaas niet leven met een trage Safari. Dit is een te belangrijk onderdeel van een tablet in mijn ogen. Onder IOS7 is het gewoon traag en onthoud hij bij mij max 1 website.. Als ik schakel tussen safari en 1 of 2 apps en ik ga weer terug dan moet hij alles weer opnieuw laden. Dit was onder 6 niet. Ik had daar minimaal 6 tabs continue open staan. En nee zijn geen zware Apps (nu.nl, autoweek, dat soort dingen) waar ik tussen schakel.

Ik hoop dat 7.1 wat verbetering geef. Er waren geruchten dat iPad versie later zou komen. Van mij hadden ze dat mogen doen.. Ik heb een iphone 5 en die draait echt stukken beter (ook niet 100% vloeiend).
Ik heb een "Reset Settings" gedaan en sindsdien nergens last van. Al lijkt me het probleem van weinig tabbladen onthouden wel erg vreemd. Met m'n iPad 3 gelukkig geen last van. Ik weet hoe vervelend het is, want daar liep ik bij de oude iPhones altijd tegenaan :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een clean install gedaan (achteraf niet zo handig omdat ik nu van 2 games de save file kwijtben en dta is wel balen :X), maar verder geen last van zaken.

Ik heb wel een andere alternatieve browser gekocht omdat die van mij heel traag was onder ios 7 op de ipad 2. Maar dat ligt denk ik meer aan de appontwikkelaar dan aan ios 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

NM, verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door Tsjipmanz op 03-10-2013 13:28 ]

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Wat denken jullie, mijn ouders, die nogal lyrisch zijn ivm privacy, willen graag een ipad .. Alleen hebben ze dus de keus tussen de 4 die momenteel nog te koop is.. En de 5 die 22 oktober aangekondigd zal worden maar waar nog geen releasedatum over bekend is.. Die trouwens ook een vingerafdruk scanner heeft, iets waar mijn ouders dus liever niet aan willen.

Is het verstandig om toch te wachten tot de 5 uitkomt, en dan goedkoper een 4 te scoren, of zal die niet in prijs dalen ?
Dan kunnen mijn ouders beter nu al de 4 kopen.. Toch?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Je bent niet verplicht de vingerafdrukscanner te gebruiken. Maar als ze die echt niet willen, dan is de keuze snel gemaakt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46
Gewoon wachten op de 5 en die scanner niet gebruiken. Ding stuk lichter en sneller.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Daarbij zullen de 4's die dan nog op voorraad zijn ook voor een lagere prijs verkocht worden. En er zullen ook meer tweedehands iPads worden aangeboden. Kortom, even wachten is altijd verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:12
Of de 4 blijft ernaast te koop, zoals nu de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Bovendien is het helemaal niet zeker dat de nieuwe iPad Touch ID krijgt. Kortom, gewoon wachten, en als je de 5 niks vindt, dan koop je een 4 voor een gereduceerde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachten op de 5 en de 4 met korting kopen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:05:

Dan kunnen mijn ouders beter nu al de 4 kopen.. Toch?
Hebben je ouders niet genoeg aan de ipad 2?

Als ik zie wat mijn ouders op de ipad doen, dan is de 4 dikke overkill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:31:
[...]

Hebben je ouders niet genoeg aan de ipad 2?

Als ik zie wat mijn ouders op de ipad doen, dan is de 4 dikke overkill
Nou, het retina scherm is wel zo fijn scherp voor ze.. :9 hoeven ze ook niet zoveel te zoomen om iets te lezen.. Want boeken lezen ze veel bijvoorbeeld..

Het zal de 4 wel gaan worden, misschien idd net nadat de 5 is gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26
Als ze veel boeken lezen is een e-reader echt een stuk prettiger voor je ogen. Dan heb je echt 100% stilstaand beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:47:
Als ze veel boeken lezen is een e-reader echt een stuk prettiger voor je ogen. Dan heb je echt 100% stilstaand beeld.
Op een e-reader is het alleen een stuk lastiger om je mail te checken en te browsen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46
e-reader, zo 2008.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Vis schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:27:
[...]

Nou, het retina scherm is wel zo fijn scherp voor ze.. :9 hoeven ze ook niet zoveel te zoomen om iets te lezen.. Want boeken lezen ze veel bijvoorbeeld..

Het zal de 4 wel gaan worden, misschien idd net nadat de 5 is gereleased.
Mwa zou je ook goed voor de 3 kunnen gaan, deze heeft ook retinascherm.

Meer hebben de gemiddelde a-technische ouders gewoon niet nodig, mijn ouders behoren ook tot die groep en zijn erg tevreden met hun iPad 3. Er zal ook echt niet snel een nieuwe iPad in huis komen voor ze, zou alleen maar weggegooid geld betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Scrtz schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:11:
[...]

Mwa zou je ook goed voor de 3 kunnen gaan, deze heeft ook retinascherm.

Meer hebben de gemiddelde a-technische ouders gewoon niet nodig, mijn ouders behoren ook tot die groep en zijn erg tevreden met hun iPad 3. Er zal ook echt niet snel een nieuwe iPad in huis komen voor ze, zou alleen maar weggegooid geld betekenen.
true i know.. heb zelf de 3 :)
alleen is die nergens meer nieuw te koop... ja alleen 2e hands... alleen kun je dan net zo goed een nieuwe 4 kopen, want de 3 zal misschien voor 100 euri goedkoper 2e hands te vinden zijn.. en dan weet je niet of je een goed exemplaar hebt, + garantie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:F
Vis schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:16:
true i know.. heb zelf de 3 :)
alleen is die nergens meer nieuw te koop... ja alleen 2e hands... alleen kun je dan net zo goed een nieuwe 4 kopen, want de 3 zal misschien voor 100 euri goedkoper 2e hands te vinden zijn.. en dan weet je niet of je een goed exemplaar hebt, + garantie etc.
Ik ga de 5 denk ik zelf kopen en dan geef ik de ipad 2 aan mijn schoonouders, zoiets kan je ook doen. Maar verder is het lastig zonder de prijs van de 5 te weten. Ik vermoed zelf trouwens niet dat de 4 veel goedkoper gaat worden.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 21:29 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]