Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botech schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:09:
kopen bij Apple zelf of gewoon online voor de goedkoopste gaan?
Ik zou nooit bij Apple zelf kopen, koop altijd online, meestal bij een shop die zowel fysiek wat in de buurt zit en goedkoop is of online als het veel scheelt. Mijn ipads komen trouwens van Wehkamp en BCC, hangt maar net af waar een aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
botech schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:09:
kopen bij Apple zelf of gewoon online voor de goedkoopste gaan? Ben je beter af bij Apple als er zich eventuele problemen voor doen?
Pak een Dixons of Mycom en je hebt 3 jaar garantie. Dat zou mijn voorkeur hebben. Het eerste jaar kun je sowieso rechtstreeks bij Apple terecht.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BillSpaarbank schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:10:
[...]

Pak een Dixons of Mycom en je hebt 3 jaar garantie. Dat zou mijn voorkeur hebben. Het eerste jaar kun je sowieso rechtstreeks bij Apple terecht.
Pas daar mee op! Als je naar Apple gaat, en je krijgt een vervangend toestel, dan ben je de garantie van mycom of dixons kwijt! Want nieuw toestel=ander serienummer dan op je faktuur.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:15:
[...]

Pas daar mee op! Als je naar Apple gaat, en je krijgt een vervangend toestel, dan ben je de garantie van mycom of dixons kwijt! Want nieuw toestel=ander serienummer dan op je faktuur.
Ook als je het bewijs van de omruiling bewaard? Daar staat de serienummerswap op. Eigenlijk nooit over nagedacht, goeie aanvulling :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:40:
[...]

Ook als je het bewijs van de omruiling bewaard? Daar staat de serienummerswap op. Eigenlijk nooit over nagedacht, goeie aanvulling :)
in de winkel zal je dat verhaal te horen krijgen denk ik, maar je staat inderdaad in je recht. Als je een rechtbijstandsverzekering hebt is het snel op te lossen. Maar dat kost je weer wat ergernis en is het niet waard.

Volgens mij ben je zelfs duurder uit als je het bij Apple koopt. Althans wel bij andere zaken, ipads heb ik nooit bekeken (wel ipods).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:30
Ik heb 'm besteld bij Komplett, een 32 GB, was zo'n 35 goedkoper dan bij Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:10
Doet bij jullie de uitzendinggemist website het nog? Ik krijg al een paar dagen een error. Via de app kun je veel minder terug kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

t mac schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:00:
Doet bij jullie de uitzendinggemist website het nog? Ik krijg al een paar dagen een error. Via de app kun je veel minder terug kijken.
Bij mij werkt de site gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik dacht net even foto's op de iPad te zetten, ik ben 10 min bezig geweest om een tutorial te zoeken die me vertelt hoe ik dat moet doen :{ Wat een gedoe zeg.. t scherm is prachtig maar de volgende keer koop ik waarschijnlijk een ander apparaat, zulke simpele dingen mogen toch niet zo omslachtig zijn zou je denken :|

Ding is nu aan t kopieren maar simpelweg zeggen dat ik mapje 'X' op de ipad wil hebben kan niet? Ik kan in iTunes alleen een map kiezen die ie gaat synchroniseren... wie verzint dat :|

[ Voor 22% gewijzigd door Cartman! op 06-07-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 10:26

page404

Website says no

Cartman! schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:46:
Ik dacht net even foto's op de iPad te zetten, ik ben 10 min bezig geweest om een tutorial te zoeken die me vertelt hoe ik dat moet doen :{ Wat een gedoe zeg.. t scherm is prachtig maar de volgende keer koop ik waarschijnlijk een ander apparaat, zulke simpele dingen mogen toch niet zo omslachtig zijn zou je denken :|

Ding is nu aan t kopieren maar simpelweg zeggen dat ik mapje 'X' op de ipad wil hebben kan niet? Ik kan in iTunes alleen een map kiezen die ie gaat synchroniseren... wie verzint dat :|
Dat is inderdaad wel redelijk omslachtig. Eigenlijk het enige wat niet lekker werkt in het Apple ecosysteem. Ik hoop dat dat met iOS 7 / Mavericks flink op de schop gaat.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:14
Cartman! schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:46:

Dit is toch wel het gemakkelijkst : photosync via wifi.
https://itunes.apple.com/...ransfers/id415850124?mt=8

Via dropbox is ook een optie...

Of met een Camera connection kit.
https://www.google.nl/sea...de6f7d2d&biw=1680&bih=858

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)
enne, Itunes links laten liggen. dat werkt echt niet !

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, daar ben ik dus niet meee eens. Als je op de Apple manier werkt, dan gaat alles juist super. Oftewel iPhoto->iTunes->iDevices.

Maar zelfs op windows werkt het prima via iTunes.
Kan of wil je niet dat het via iTunes gebeurt, dan heb je ook andere opties. Bv met iCloud tool+photostream.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
kmf schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:24:
Nou, daar ben ik dus niet meee eens. Als je op de Apple manier werkt, dan gaat alles juist super. Oftewel iPhoto->iTunes->iDevices.

Maar zelfs op windows werkt het prima via iTunes.
Kan of wil je niet dat het via iTunes gebeurt, dan heb je ook andere opties. Bv met iCloud tool+photostream.
Maar het probleem is dat i-tunes altijd maar wil "synchroniseren".
m.a.w. hij wil de map er hetzelfde uit laten zien.

De vraag is nu juist :
gewoon zoals in verkenner een aantal foto's van de PC naar de Ipad kopieren of verplaatsen.

Het feit dat er zoveel workarounds zijn, moet wel haast betekenen dat het niet gemakkelijk gaat.

intuïtief is het in iedergeval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
driel24 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:36:
[...]

Maar het probleem is dat i-tunes altijd maar wil "synchroniseren".
m.a.w. hij wil de map er hetzelfde uit laten zien.

De vraag is nu juist :
gewoon zoals in verkenner een aantal foto's van de PC naar de Ipad kopieren of verplaatsen.

Het feit dat er zoveel workarounds zijn, moet wel haast betekenen dat het niet gemakkelijk gaat.

intuïtief is het in iedergeval niet.
Dat er andere oplossingen zijn, betekent gewoon dat er verschillende wensen zijn.

Apple heeft standaard voor de iTunes-manier gekozen. Ze moeten ergens iets kiezen.

Ik heb dezelfde discussie ook gehad met een vriend. Ik begrijp niet wat het probleem is om (in zijn geval) gewoon een map aan te maken en hier in te droppen wat je op de ipad wilt.
Of je nou direct in de iPad wilt gooien (waar komt het dan terecht?) of in een map die je synchroniseert....

(Als je de Apple-manier doet, dan heb je gewoon wat extra's wat je met windows niet hebt. Dan zal je werken met iPhoto/aperture. En kan je "albums" synchroniseren. Albums kunnen dan weer dynamisch zijn zoals een playlist van iTunes.
Ik vind dat super werken. Ipv dat ik met een file manager foto's moet gaan selecteren, vind ik het veel handiger om in een programma die daarvoor bedoeld is selecties te doen.
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat is toch veel te traag via WiFi? Kost bovendien nog geld ook.
Via dropbox is ook een optie...
Dan gaat ie de rest in m'n dropbox ook syncen, gaat ook via WiFi dus te traag.
Een extra adapter kopen voor iets simpels als het overzetten van 2GB aan foto's, uitgesloten.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)
enne, Itunes links laten liggen. dat werkt echt niet !
Ik waardeer je voorstellen maar het is toch erg jammer dat dit allemaal nodig is voor zo'n simpel iets. Velen roepen altijd "It just works" maar daar ben ik het echt niet mee eens. Kabeltje inpluggen, bestanden slepen, kabeltje uitpluggen...dat werkt tenminste.

kmf schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:55:
[...]
Dat er andere oplossingen zijn, betekent gewoon dat er verschillende wensen zijn.
De wens is heel simpel: inpluggen, kopieren wat ik wil en klaar. Ik denk dat velen dat graag op die manier zouden willen.
Apple heeft standaard voor de iTunes-manier gekozen. Ze moeten ergens iets kiezen.
Voor de gebruiker een niet heel handige keuze, iTunes is maar een stuk bloatware waar ik echt niks van begrijp.
Ik heb dezelfde discussie ook gehad met een vriend. Ik begrijp niet wat het probleem is om (in zijn geval) gewoon een map aan te maken en hier in te droppen wat je op de ipad wilt.
Of je nou direct in de iPad wilt gooien (waar komt het dan terecht?) of in een map die je synchroniseert....
Het gaat om het idee, als je in je explorer gewoon een map 'Pictures' oid ziet waar je zelf n mapje kan aanmaken met de bestanden die je wilt is dat toch het simpelst wat er is? Ik heb nu een map moeten aanmaken op m'n lokale pc met daarin een bepaalde selectie van foto's terwijl die selectie nergens anders hoeft te bestaan. Als ik het nu weg mik en ik de volgende keer een foto erop wil zetten gaat ie die dingen weer verwijderen omdat t uit die map is.
(Als je de Apple-manier doet, dan heb je gewoon wat extra's wat je met windows niet hebt. Dan zal je werken met iPhoto/aperture. En kan je "albums" synchroniseren. Albums kunnen dan weer dynamisch zijn zoals een playlist van iTunes.
Ik vind dat super werken. Ipv dat ik met een file manager foto's moet gaan selecteren, vind ik het veel handiger om in een programma die daarvoor bedoeld is selecties te doen.
)
Jij mag dat super vinden werken, ik vind het een manier van werken uit het jaar 1998.

[ Voor 40% gewijzigd door Cartman! op 08-07-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Cartman! schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:34:
[...]

Dat is toch veel te traag via WiFi? Kost bovendien nog geld ook.

[...]

Dan gaat ie de rest in m'n dropbox ook syncen, gaat ook via WiFi dus te traag.

[...]

Een extra adapter kopen voor iets simpels als het overzetten van 2GB aan foto's, uitgesloten.

[...]

Ik waardeer je voorstellen maar het is toch erg jammer dat dit allemaal nodig is voor zo'n simpel iets. Velen roepen altijd "It just works" maar daar ben ik het echt niet mee eens. Kabeltje inpluggen, bestanden slepen, kabeltje uitpluggen...dat werkt tenminste.

Bedankt hè.... :(
Je bent er zelf ook al achter dat het niet werkt met itunes.
Geef ik een paar tips hoe het ook mogelijk is.

Maar niets is goed.
En ik vind jou toontje niet goed ;)

Wifi is traag, maar volgens mij heb je het nooit over 2gb gehad....
Sterker nog.... je was AL 8)7 10 minuten bezig met een tutorial zoeken.
Dit is niet tweaker waardig !
Het kopieren via Wifi van 2 gb duurt bij mij nog korter dan 10 minuten 8)

Overigens die app kost een habbekrats en met (JB zo binnen te harken)
De foto kit kost via MP ook maar +- 5 euro.
Dropbox hoeft helemaal niet te syncen. Kun je ook uitzetten en met de app op de
ipad slepen/kiezen.. wat je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:34:
[...]

De wens is heel simpel: inpluggen, kopieren wat ik wil en klaar. Ik denk dat velen dat graag op die manier zouden willen.
Blijkbaar hebben veel mensen er ook geen problemen mee. Zoveel mensen zoveel wensen.
Jij mag dat super vinden werken, ik vind het een manier van werken uit het jaar 1998.
Alles in een op een Remote Device-foldertje mikken vind ik nou juist iets uit het jaar 1995 :P

En misschien is dit dan iets voor jou als je graag gratis wilt slepen:
http://www.digidna.net/di...es/iphone-photos-transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
driel24 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:56:
[...]
Bedankt hè.... :(
Je bent er zelf ook al achter dat het niet werkt met itunes.
Geef ik een paar tips hoe het ook mogelijk is.

Maar niets is goed.
Ik bedank je toch voor de inzet, ik vind het alleen niet goed genoeg inderdaad.
En ik vind jou toontje niet goed ;)
Helaas.
Wifi is traag, maar volgens mij heb je het nooit over 2gb gehad....
Het ging om 2GB aan foto's en een paar filmpjes.
Sterker nog.... je was AL 8)7 10 minuten bezig met een tutorial zoeken.
Dit is niet tweaker waardig !
Als ik iedereen altijd hoor hoe intuitief Apple altijd is verbaas ik me enorm dat zoiets simpels als wat foto's overzetten zo'n probleem is. Ik begreep het echt niet. Bleek dat ik rechtsbovenin op 'iPad' moest klikken maar dan niet op het 'eject'-achtige dingetje in dezelfde button want dan ging de knop 'iPad' weer weg.
Het kopieren via Wifi van 2 gb duurt bij mij nog korter dan 10 minuten 8)
En via een directe kabel nog veel korter maar dan moet het wel kunnen.
Overigens die app kost een habbekrats en met (JB zo binnen te harken)
De foto kit kost via MP ook maar +- 5 euro.
Het gaat mij erom dat ik dit standaard functionaliteit vind, ik heb een iPad van bijna 700 euro en dan moet ik nog geld uitgeven aan apps of adapters om op een (voor mij) simpele manier foto's op dat ding te zetten.
Dropbox hoeft helemaal niet te syncen. Kun je ook uitzetten en met de app op de
ipad slepen/kiezen.. wat je maar wilt.
Een waardevolle tip, dat wist ik niet. Probleem bij Dropbox is dat ik die 2GB aan foto's eerst moet uploaden naar Dropbox (best traag ondanks 6Mbit up) en dan nog een keer moet downloaden.

kmf schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:57:
[...]
Blijkbaar hebben veel mensen er ook geen problemen mee. Zoveel mensen zoveel wensen.
Dat zal ongetwijfeld, maar als ik mijn mening deel over hoe omslachtig ik het allemaal vind dan is m'n toon niet goed.
Alles in een op een Remote Device-foldertje mikken vind ik nou juist iets uit het jaar 1995 :P
Geef me als gebruiker ieder geval een keuze, niet iedereen wil alles syncen op meerdere devices. Ik wilde alleen even de foto's van m'n vakantie op de iPad, niet alle foto's van de afgelopen 3 jaar die op de NAS staan.
En misschien is dit dan iets voor jou als je graag gratis wilt slepen:
http://www.digidna.net/di...es/iphone-photos-transfer
Dat zou zeker een handig programma kunnen zijn hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat het foto-syncen onder Windows niet intuitief werkt, is een feit. Maar het werkt wel. Ik vind foto's syncen van mijn Windows Phone niet makkelijker op Windows, trouwens. Maar als je gebruik maakt van iCloud en iCloud sync, of met iPhoto werkt, is het allemaal wél veel intuitiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat geloof ik ook zeker maar ik heb thuis een Windows PC, Android telefoons en een iPad. Ik sync op m'n telefoon ook niks, in principe staat alles op de NAS maar ik ging naar m'n ouders toe waar de internetverbinding te slecht is om ze via m'n NAS te kunnen laden. Met m'n telefoon is het dus slepen in een mapje en klaar, met de iPad niet. Zo te zien kan DiskAid me daar bij helpen om het te versimpelen voor een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Koop een Android en je bent er vanaf. Waarschijnlijk vind je dit een kut antwoord en zul je zeggen ja wat heb ik daaraan. Maar het is bekend dat iDevices alles via iTunes doen en er geen mogelijkheid is om even te slepen en klaar.

Sluit je iPad aan op iTunes, selecteer de map die je wilt kopiëren en klik op sync.

OF

Gebruik alle voorgestelde opties die de vorige Tweakers hebben gedeeld met je

OF

Koop een Android tablet want die is wel open en stop met zeuren. Net als mijn auto niet opeens diesel accepteert, zal je iPad niet opeens open worden.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik ben wel klaar met dit topic, elke vorm van kritiek op iOS of iDevices mag blijkbaar niet, treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:46:
Ik ben wel klaar met dit topic, elke vorm van kritiek op iOS of iDevices mag blijkbaar niet, treurig.
Ik vind het ook gruwelijk slecht werken. Zelf heb ik de synology nas ertussen voor afspelen muziek, downloaden van stripboeken en pdf bestanden en het bekijken van foto's (via photostation app). Dat werkt uitmuntend samen met de ipad. Echter moet je wel een synology hebben om dat fijn te kunnen.

Itunes gebruik ik niet, wil ik ook niet gebruiken. Enige wat itunes bij mij doet is af en toe de dance department 538 podcasts downloaden zodat ik ze op de synology kan zetten en zo kan beluisteren op mijn ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb eigenlijk nog nooit iTunes gebruikt of nodig gehad, terwijl ik toch al geruime tijd een iPad (3) heb en ook een iPhone. Wellicht ligt het eraan hoe ik het gebruik, maar als ik dingen van/naar mijn idevices wil overzetten, doe ik het meestal via mijn NAS en het programma FileBrowser. En soms via de camera connection kit, maar die gebruik ik eigenlijk alleen op vakantie om foto's van mijn camera direct op de iPad te kunnen zetten. Maar ik ben het er wel mee eens dat het jammer is dat je niet simpelweg met het inpluggen van een usb kabel iets op een iPad kunt kopiëren, technisch gezien is daar geen enkele reden voor, het is gewoon een bewuste keuze van Apple geweest om dit af te schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:14:
[...]

Ik vind het ook gruwelijk slecht werken. Zelf heb ik de synology nas ertussen voor afspelen muziek, downloaden van stripboeken en pdf bestanden en het bekijken van foto's (via photostation app). Dat werkt uitmuntend samen met de ipad. Echter moet je wel een synology hebben om dat fijn te kunnen.

Itunes gebruik ik niet, wil ik ook niet gebruiken. Enige wat itunes bij mij doet is af en toe de dance department 538 podcasts downloaden zodat ik ze op de synology kan zetten en zo kan beluisteren op mijn ipad.
Eensch, dingen op de ipad zetten is een drama, iTunes is duidelijk gemaakt door de duivel zelve. Ik heb alles in clouddiensten zitten en bekijk het op die manier, dat werkt maar dat duurt wel langer en werkt eigenlijk alleen op wifi. Een nasje is wel een overweging voor thuis.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het idee dat bestanden per app wordt beheerd en er geen centraal filesysteem is, is de reden hierachter.

Aan de andere kant heb ik nooit moeite mee gehad om bestanden op m'n iDevice te krijgen. iTunes werkt op de mac prima. Maar zelfs toen in windows was het niet zo'n ramp om een app te selecteren en dan daar naartoe te slepen.
De paar keren dat ik dat moest doen (om 30GB aan comics over te zetten).

Als je je workflow correct hebt, dan heb je iTunes niet eens nodig.

-Foto's (gearchiveerd) komen van iPhoto. Ik maak daar collecties aan voor andere doeleinden. En die collecties kan ik synchen richting iDevice.
-Foto's die ik net heb gemaakt met camera's komen draadloos op m'n Mac via eye-fi. Deze komt weer automatisch op de NAS. Die heeft weer een app om foto's te streamen.
-Magazines en documenten gaan veelal richting Goodreader. Deze synched draadloos met mijn NAS.
-Documenten die ik download van internet "to process" komen in een dropboxfolder terecht. Goodreader en Documents kunnen met dropbox syncen. Doorgenomen=delete from iDevice=delete from dropbox.
-bestanden op m'n nas kan ik met de bijbehorende app gewoon aan komen. Die app stuurt het weer door naar de juiste app. Epubs naar iBooks bv.
-Muziek. Ik heb iTunes match, dus alles gebeurt sowieso al vanaf de cloud. In Itunes maak ik playlists aan. Deze playlist en bijbehorende liedjes komen gewoon op de iDevice.
-Comics lees ik met ComicReader. Deze heeft een losse prog waarmee ik draadloos kan synchen.
-Video download OPlayer direct van de nas. Maar meestal kijk ik streamend via Plex.

Wat kan ik nog meer missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:51:
Wat kan ik nog meer missen?
Ik gebruik filebrowser om strips van de nas naar comic zeal op de ipad te zetten, werkt uitmuntend. Aanrader als je het nu anders doet. Je download met filebrowser een comic en dan vraagt het programma in welke app je de comic wilt hebben en dan kies ik comic zeal en komt de comic daar op de leesplank te staan.

Goodreader synct met mijn nas, ik weet alleen niet of alle nassen dat ondersteunen.

Verder gebruik ik veel apps van mijn nas (synology). En video kijk ik met xmbc (heb mijn ipad gejailbreaked hiervoor).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51

robhof

Lembongan view

Ook ik vind iTunes niet prettig werken, omslachtig en log en verbaas me erover dat Apple dit ooit heeft ontworpen en Steve Jobs dat indertijd heeft goed gekeurd. Helemaal na het lezen van zijn biografie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat itunes wel fijn werkt op een Mac, maar als je al 15 jaar winamp gewend bent, dan is er weinig animo bij mij om over te stappen :P En voor muziek heb ik een abonnement op spotify, digitale muziek kopen om te houden doe ik niet, dan koop ik liever een fysieke cd of stream het zoals ik nu doe.

Biografie van Jobs is trouwens 5 euro bij de Action als iemand die nog wil lezen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik snap het probleem niet helemaal :)

Ik gebruik iTunes altijd wel voor de iPad, maar ik drag & drop gewoon files direct in de applicatie. Bijv. AVPlayerHD en ComicZeal. Druk op iPad, kies the Apps tab, scroll naar beneden, kies de app en drop de files in dat boxje. Ik vind het helemaal niet ingewikkeld eigenlijk.

Het enige dat me stoort is dat het best lang duurt om bijv. 1 GB over te zetten (wel een minuut ongeveer). Een transferrate van 15-20MB/s dus, veel meer kan je ook niet verwachten over USB 2.0 maar het wordt eigenlijk tijd voor USB 3.0 over Lightning en sneller flash geheugen in de iPad zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:04:
[...]

Ik gebruik filebrowser om strips van de nas naar comic zeal op de ipad te zetten, werkt uitmuntend. Aanrader als je het nu anders doet. Je download met filebrowser een comic en dan vraagt het programma in welke app je de comic wilt hebben en dan kies ik comic zeal en komt de comic daar op de leesplank te staan.

Goodreader synct met mijn nas, ik weet alleen niet of alle nassen dat ondersteunen.

Verder gebruik ik veel apps van mijn nas (synology). En video kijk ik met xmbc (heb mijn ipad gejailbreaked hiervoor).
Een tussenapp AITM: AppInTheMiddle kan natuurlijk altijd. Er bestaan meer dan genoeg apps die dat kunnen. Synology heeft zelf z'n eigen DS File. Die vind ik ook wel prettig werken maar gebruik ik alleen sporadisch voor epub of zo.

Maar voor comics heb ik dus een syncservertje-prog van de appmaker zelf. Deze serveert een folder. Hier plop ik alle strips/comics/etc als subfolders. Ik hoef dan enkel op een sync-knopje in de comic-app te drukken en alles komt er op.
(en ik gebruik geen comiczeal meer omdat deze na jaren beloofd te hebben, nog steeds geen dubbele pagina's in landscape mode toont. ComicReader doet dat dus wel. En strips/comics komen zo veel beter tot hun recht)

Punt is:er zijn veel manieren om iets op de iPad te krijgen. Alles zomaar op de iPad gooien via windows verkenner. Dat is ook maar een software. Ik zie niet wat dat anders is dan iTunes of een andere prog openen en daar in te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:36:
Ik denk dat itunes wel fijn werkt op een Mac, maar als je al 15 jaar winamp gewend bent, dan is er weinig animo bij mij om over te stappen :P En voor muziek heb ik een abonnement op spotify, digitale muziek kopen om te houden doe ik niet, dan koop ik liever een fysieke cd of stream het zoals ik nu doe.

Biografie van Jobs is trouwens 5 euro bij de Action als iemand die nog wil lezen.
mwah, ik luister weinig via itunes zelf (luister uberhaupt weinig achter computer). Maar ik ben een fan van het concept smart playlists/albums.

Ipv dat ik met mappen moet werken zoals bij mijn oude MP3-spelers. En dus OF 1 lied in meerdere mappen moet kopieren, OF meerdere m3u-tjes moet gaan maken, kan ik in iTunes gewoon makkelijk meerdere playlists maken. Al dan niet dynamisch.
Een paar vaste playlists voor (weetikveel) sporten.
Maar een hoop dynamische zoals "played a lot", "recently added music", "recently added songs", "most favorite", "recently played", "childrens songs".

Deze playlists worden automatisch aangevuld door hoe vaak je luistert of andere metadata. Dat werkt gewoon super.

(en smart albums zitten dus ook in iPhoto. Zo heb ik een album "recently added" welke ik dus sync met m'n idevices. Altijd handig http://www.tuaw.com/2009/...nize-your-iphoto-library/
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:42:
en ik gebruik geen comiczeal meer omdat deze na jaren beloofd te hebben, nog steeds geen dubbele pagina's in landscape mode toont. ComicReader doet dat dus wel. En strips/comics komen zo veel beter tot hun recht
Is het dan niet erg klein? Ik ga eens comic reader proberen, ik moet het toch even zien. Zo duur zal die ook wel niet zijn neem ik aan. Het klinkt wel als iets wat ik bij sommige strips mis en dat heen en weer bladeren van pagina naar pagina (heen en terug) is inderdaad niet fijn.

Edit: moet ik ComicGlass [ComicReader] of Comic Reader! hebben?
En weet je misschien iets over ComicRack, die is nu voor 6,99 euro in de store gekomen en als ik zo het lees moet dat de ultieme reader zijn? Maarja, 7 euro is wat veel om de gok te nemen. Zal eens zoeken vanavond naar ervaringen daarmee. Je krijgt er in iedergeval een 30 pagina's dikke handleiding bij als je hem koopt, dus volgens mij is dit wel een heel toffe nieuwe reader.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:44
Een beetje offtopic is geen probleem. Maar als jullie nog verder willen gaan over iTunes, dan zou ik daarvoor een nieuw topic openen. Het is sowieso interessante voor alle iOS gebruikers, die op zoek zijn naar een alternatief :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:29:
[...]

Is het dan niet erg klein? Ik ga eens comic reader proberen, ik moet het toch even zien. Zo duur zal die ook wel niet zijn neem ik aan. Het klinkt wel als iets wat ik bij sommige strips mis en dat heen en weer bladeren van pagina naar pagina (heen en terug) is inderdaad niet fijn.

Edit: moet ik ComicGlass [ComicReader] of Comic Reader! hebben?
En weet je misschien iets over ComicRack, die is nu voor 6,99 euro in de store gekomen en als ik zo het lees moet dat de ultieme reader zijn? Maarja, 7 euro is wat veel om de gok te nemen. Zal eens zoeken vanavond naar ervaringen daarmee. Je krijgt er in iedergeval een 30 pagina's dikke handleiding bij als je hem koopt, dus volgens mij is dit wel een heel toffe nieuwe reader.
Sorry. Comicglass bedoel ik. En in landscape in combinatie met retina is het resultaat simpelweg stunning.
Hoedje schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:47:
Een beetje offtopic is geen probleem. Maar als jullie nog verder willen gaan over iTunes, dan zou ik daarvoor een nieuw topic openen. Het is sowieso interessante voor alle iOS gebruikers, die op zoek zijn naar een alternatief :)
Dit gaat juist NIET over iTunes. Meer een discussie om aan te geven hoe je bestanden het efficiënt kan bekijken op een idevice.

[ Voor 19% gewijzigd door kmf op 09-07-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vandaag ComicRack even gekocht. Ik moet zeggen dat deze superieur is aan ComicGlass of ComicZeal. Double Page, genoeg eye-candy. En makkelijk synchen met de ComicRack software (werkt namelijk ook met "lists" die je kan syncen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Ik gebruik comic book voor strips. Was gratis geloof ik, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17

Jentae

Houdt van aglets.

ComicFlow werkt ook prima, is gratis en biedt mogelijkheid om je strips via een webinterface via wifi op je iPad te gooien. :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:42:
Ik heb vandaag ComicRack even gekocht. Ik moet zeggen dat deze superieur is aan ComicGlass of ComicZeal. Double Page, genoeg eye-candy. En makkelijk synchen met de ComicRack software (werkt namelijk ook met "lists" die je kan syncen.)
die ga ik dan ook halen. Ik heb het liefst een betaalde app omdat die meer mogelijkheden hebben (heb wel een tijd met een gratis comicreader gewerkt). Deze was echter wat duur (even uit het hoofd 7 euro) en was net nieuw, dus ik zat even op een reactie als hierboven te wachten.

Ben benieuwd , mooi voor de vakantie :9

En hoe meer ik nadacht over double page , hoe meer ik het onlogisch begon te vinden dat ik dat nog niet had. Nooit aan gedacht dat er apps waren die dit wel konden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:29:
[...]

En hoe meer ik nadacht over double page , hoe meer ik het onlogisch begon te vinden dat ik dat nog niet had. Nooit aan gedacht dat er apps waren die dit wel konden.
Is dat wel leesbaar dan?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:29:
[...]

die ga ik dan ook halen. Ik heb het liefst een betaalde app omdat die meer mogelijkheden hebben (heb wel een tijd met een gratis comicreader gewerkt). Deze was echter wat duur (even uit het hoofd 7 euro) en was net nieuw, dus ik zat even op een reactie als hierboven te wachten.

Ben benieuwd , mooi voor de vakantie :9

Het is nog niet helemaal af vind ik. Sommige dingen kunnen beter. Zoals animaties e.d. En je kan geen gesyncte (via de software) comics verwijderen. Dat moet je doen via de sync. Maar ik heb het zo ingesteld dat alles wat gelezen is, niet meer gesynched wordt.

Maar voor een versie 1.0.0 is deze al zeer goed. Beter dan alle comics-programma's die ik heb.
En de testversie is al bij 1.04 (zie hun forum). Dus daar wordt nog volop ontwikkeld.

Een paar screenshots.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wkIpPZfl.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RE4eZwll.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OWf7LHll.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LePNzfql.jpg
Kassad schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:15:
[...]

Is dat wel leesbaar dan?
Op een retina-scherm wel. Perfect mooi ook nog. Maar op een iPad2/mini of lager hoef je het niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je wel kan inzoomen? Ik heb wel een ipad 2 namelijk.

Ik ga het zo wel even proberen, ik heb er een goed gevoel over, goede community support, zo'n reactie dat ze al bij versie 1.04 zijn als test stemt mij heel tevreden. Ben benieuwd.

Eens zien of hij wat overweg kan met mijn synology nas, dat zou wel handig zijn.
Hij moet alleen niet alles syncen, ik heb meer Gigabytes aan strips dan op de ipad passen (heb ongeveer 800MB vrij). Dus 1 a 2 strips erop en dan lezen en er weer af.

edit: net gekocht en de usermanual is gelijk 2 pagina's op 1 ipad scherm zeg maar en je kan heel fijn inzoomen. Maar nu komt er opeens visite aan, dus verder spelen ermee wil weer niet. Wel dure app voor een comic reader, maarja, zo te zien het geld wel waard.

Ik krijg in iedergeval met filebrowser heel eenvoudig strips erop zetten, eraf halen lukt echter nog niet zo 123, maar ik pruts verder als ik weer tijd heb. Wil eigenlijk geen tutorial lezen, maar ik ben bang dat het wel een handig idee is. Gelukkig lijkt de tutorial op een strip.

En het wat inzoomen en dan wat klikken is heel gaaf, hij gaat dan automatisch naar het volgende stuk strip toe en gaat zo de hele strip door, wat werkt dat fijn.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, even tijd gehad ervoor. Heel stabiel is het niet, soms moet ik 4 keer een strip opnieuw aanklikken en sluit het programma, maar als het eenmaal werkt blijft de hele strip wel functioneren, hoop dat ze dat nog even oplossen in een update. Zal eens even zoeken op dat forum wat erover staat.

Edit: ah, is al opgelost, update is onderweg:

One of the next updates will bring improvements in memory management and some optimizations regarding display of HQ comics.

For now it may be a better on old devices to use the optimize function and not turn on color correction (which can also slow the things down on old devices and HQ scans).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Om toch even terug te komen op mijn frutraties met iTunes in de hoop een ander te kunnen helpen: met het programma iFunBox werken dingen als muziek/video/foto op de iPad zetten veel prettiger. Volgens mij heb je er wel een jailbreak voor nodig maar dat weet ik niet helemaal zeker (mijn iPad heeft wel een jailbreak ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
@ kmf & Dikkiedikdik
Zijn er ook goede comic apps, waarmee je via SMB ff wat comics kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me al een tijdje af waarom staat er een licht streepje onder de f en de j op het normale ipad toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:29:
Ik vroeg me al een tijdje af waarom staat er een licht streepje onder de f en de j op het normale ipad toetsenbord.
Kijk eens naar een normaal, fysiek toetsenbord ;) De J en de F hebben daar ook een puntje of mini-streepje dat uitsteekt. Is gewoon bedoeld voor degenen die blindtypen, dan voel je automatisch of je hand goed boven het toetsenbord gepositioneerd is.
Op iPad heeft dat natuurlijk niet echt zin, het zal meer een verwijzing zijn naar het 'traditionele' design van toetsenborden.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam per ongeluk achter een klein handigheidje in de Mail-app: als je een bericht doorstuurt of beantwoordt nadat je in het originele bericht een deel van de tekst hebt geselecteerd, plakt ie alleen dat stukje tekst in het bericht nadat je op reply of forward hebt geklikt. Misschien heel vanzelfsprekend, maar ik wist het niet en soms is dat best handig.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:23

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat is Chrome op dit moment een drama op mijn iPad 4. Chrome crash continu zonder duidelijk aanwijsbare reden. Daarnaast is het reloaden van de tabs erg vervelend. Het verwijderen en opnieuw installeren heeft niet geholpen. Toch maar Safari gebruiken...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Hallo kan iemand mij helpen?

Het scherm van mn ipad 2 heeft last van strepen en ik heb geen idee wat ik moet doen.
Ik heb met apple gebeld en zij zeiden dat ik apple care moet nemen (had maar 1 jaar garantie)
Maar is het een mogelijkheid om hem te reparen of gewoon te wachten op de ipad 5?

Graag jullie antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 03:29

Arrogant

S.F.W.

Thympy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:43:
Hallo kan iemand mij helpen?

Het scherm van mn ipad 2 heeft last van strepen en ik heb geen idee wat ik moet doen.
Ik heb met apple gebeld en zij zeiden dat ik apple care moet nemen (had maar 1 jaar garantie)
Maar is het een mogelijkheid om hem te reparen of gewoon te wachten op de ipad 5?

Graag jullie antwoord :)
Waar heb je 'm gekocht en heb je het bonnetje nog?
Gewoon daar naartoe gaan en garantie claimen.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Had hem toen bij de intertoys gekocht, heb alles nog zal wel langs gaan een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Echt heel kut.....

Mijn ipad is nat geworden, en nu zit er vocht achter het scherm. Dat ziet er niet meer uit.

Kan ik nog iets doen? En het is mijn eigen schuld, dan heb ik gewoon vette pech vrees ik he?

Pffffff, shitzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

stalscu schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:49:
Echt heel kut.....

Mijn ipad is nat geworden, en nu zit er vocht achter het scherm. Dat ziet er niet meer uit.

Kan ik nog iets doen? En het is mijn eigen schuld, dan heb ik gewoon vette pech vrees ik he?

Pffffff, shitzooi.
In een grote bak rijst gooien, rijst neemt het vocht op.
Nog beter is om de ipad uit te doen, in een grote bak met gedemineraliseerd water te doen, daar een paar uurtjes in laten en dan laten opdrogen in een bak rijst.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

nou, heb hem uitgezet. en nu gaat ie uit, en dan 10 seocnden later laat ie even dat apple logootje zien, en dat gaat weer weg, aan en uit. Gaat zo door.

En verder doet ie niks meer. maar echt uit zetten gaat dus niet.

Aan zetten ook niet meer nu.

Hij ligt in een bak met rijst, maar hij zal wel kapot gaan.

Man.... wat ben ik hier ziek van zeg. Alle rijsttipgevers, mocht ie het ooit weer doen, dan ben ik jullie enkele pintjes schuldig. Maar dit wordt een rib uit mijn lijf, en het zit de laatste tijd al goed mee..........

edit

Als ik snelkookrijst neem, gaat het dan sneller?

;-)

[ Voor 31% gewijzigd door Turfschipper op 27-08-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16
Rijst is voor thuis inderdaad een van de beste opties. En anders even langs zo'n telefoon knutselboer op de Haagdijk, die kunnen je misschien wel helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:05:
@ kmf & Dikkiedikdik
Zijn er ook goede comic apps, waarmee je via SMB ff wat comics kan lezen?
Zie nu pas het bericht, maar volgens mij kunnen alle comic apps dat, in iedergeval die twee die ik heb (die van 6 of 7 euro met als icoon een oranje R ), die gebruik ik nu en kan samba prima gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Mijn ipad doet het weer. aan- en uitzetten gaat nu ook. Volgens mij doet alles het weer. Alleen het scherm is helemaal verneukt.

Vlekken en strepen en het ziet er niet meer uit.

Zouden die vlekken ook nog weg gaan denken jullie?

edit

hmmmm

hij valt af en toe uit.

schijt: hij is kapot.

daaaaaaaagggg 600 euro.

;-(

[ Voor 19% gewijzigd door Turfschipper op 28-08-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hij moet toch wel ondergedompeld zijn geweest, ik hield vroeger mijn iPhone wel eens onder de kraan met de poorten dichtgehouden. Ook met iPads lijkt het me moeilijk om er effectief ergens spatwater in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:16
stalscu schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:59:
....

daaaaaaaagggg 600 euro.

;-(
Geen optie onder je inboedelverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:49:
Echt heel kut.....

stalscu schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:59:
Mijn ipad doet het weer. aan- en uitzetten gaat nu ook.

hij valt af en toe uit.

Geduld is niet je sterkste kant? Je had hem minimaal en dan echt minimaal 72 uur moeten laten zitten, je had absoluut niet moeten proberen om hem aan / uit te zetten etc.

Zonde, het had een stuk beter kunnen aflopen. Maar nu is die kans helaas verkeken. Zou inderdaad met de inboedelverzekering contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik moet idd toegeven dat ik in dit geval wat ongeduldig ben. (ben er stikzenuwachtig van)
Maar.... echt uit zetten gaat toch niet. Want hij gaat vanzelf weer aan.

Apple logo, en dan weer zwart, soms gaat ie helemaal aan, en dan weer zwart.

En zo verder. (ik dacht ff dat ie het deed, maar dat was dus niet, en uit zetten, dat gaat nog steeds niet)

Ondertussen ligt ie gewoon in de rijst.

Ik denk dat het komt, omdat er al ergens kortsluiting is, paar dagen laat ik hem nog in de rijst liggen en kijk dan wat ie dan doet.

Dus ongeduldig, ok, eens, maar nu maakte dat weinig uit. (denk ik hoor, misschien toch zelf iets verkeerd gedaan nog)

[ Voor 34% gewijzigd door Turfschipper op 02-09-2013 18:33 ]

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Bij thuiskomst kwam ik er achter dat er opeens een lange barst in mijn ipad 3 zit.
*loopt zelfs een stuk door de zwarte rand.

Gisteravond was het nog helemaal perfect, en de iPad is niet een keer ergens tegen aangestoten.
Is dit een probleem dat eerder is voorgekomen ?

Ik zit nog binnen mijn garantie tijd, is dit iets wat ze dienen te reparen omdat het een defect van het apparaat zelf is ?

* ik zit de komende tijd in het buitenland dus kan niet even langs een Nederlandse apple store gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeffrey88 op 29-08-2013 15:04 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Oorzaak 1: namaakbatterij die is gaan uitzetten
Oorzaak 2: medebewoner/poetsvrouw/huisbaas die doet alsof zijn of haar neus bloed.

Gaat glas spontaan kapot ? Nee, enkel tenzij er overmatige druk wordt op gezet of met zeer felle temperatuurswisselingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 29-08-2013 17:06 ]

• Jeffrey88
Er zit geen namaak batterij in.

Bedankt voor het zeggen in ieder geval.
Ik ben dus flink de sjaak begrijp ik...

• GekkePrutser
  • Niet online
Niet alleen namaakbatterijen kunnen uitzetten. Ik had ook een MacBook Plastic accu die echt ongans uit was gaan zetten, halve behuizing ontzet en de topcase helemaal bol :S Gelukkig was het gratis gefixt omdat hij toch ook last had van het brokkelende topcase probleem dat ze nog steeds gratis fixen.

Niettemin is een iPad 3 maar hooguit anderhalf jaar oud en dat is wel snel voor een falende accu. Als dat het is zou ik wel oppassen want het uitzetten van die accu's gaat vaak gepaard met hoge temperaturen.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Nou.... die van mij is gaar. Pech gecombineerd met eigen schuld......

Echt heel jammer, want ik heb nog nooit zoveel plezier gehad van een apparaat.

Ik ga me maar richten op een ipad 5, maar mis dat ding nu al. En het duurt misschien nog wel 2 of 3 maanden voordat de 5 er is denk ik he?

Nouja, heb ik wat tijd om mijn wonden te likken, ;-).

• GekkePrutser
  • Niet online
stalscu schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:14:
Nou.... die van mij is gaar. Pech gecombineerd met eigen schuld......

Echt heel jammer, want ik heb nog nooit zoveel plezier gehad van een apparaat.

Ik ga me maar richten op een ipad 5, maar mis dat ding nu al. En het duurt misschien nog wel 2 of 3 maanden voordat de 5 er is denk ik he?

Nouja, heb ik wat tijd om mijn wonden te likken, ;-).
Het gerucht is oktober (het is min of meer bevestigd door Jim Dalrymple dat er geen iPads op 10 September komen). Aangezien ze wel voor black friday moeten komen als ze flink willen knallen met de sales (en dat mag ook wel want Apple doet het niet zo goed momenteel) lijkt me Oktober heel waarschijnlijk.

Maar als het door een opgezwollen accu komt zou je het misschien op het veiligheids aspect kunnen gooien... Kan geen kwaad om eens langs Apple te gaan. In Nederland heb je in principe ook 2 jaar garantie (alleen dan moet je wel aantonen dat het door een fabricagefout komt, bij een opzwellende accu lijkt me die kans wel redelijk). Heb je hem bij Apple zelf gekocht destijds? Anders sturen ze je na het eerste jaar wel terug naar de winkel.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Nee, je haalt 2 mensen door elkaar. Die van mij is nat geworden.

Ik heb pech denk ik, die gast van dat gebroken scherm heeft denk ik wel kans op vergoeding/garantie.

[ Voor 43% gewijzigd door Turfschipper op 02-09-2013 18:33 ]

• Jeffrey88
''Deze gast'' heeft zijn iPad in de Apple store van Amsterdam gekocht, (Zal zo rond April vorig jaar zijn geweest)

• GekkePrutser
  • Niet online
Oeps, sorry, helemaal niet op de nicks gelet. |:(

Ja met waterschade is het simpel, doen ze niks mee, het ding zit vol met van die verkleurende stickers.

@Jeffrey88: Als het niet lastig/duur is om bij de store te komen zou ik het wel proberen denk ik, om garantie te krijgen. Maar na het eerste half jaar ligt de bewijslast bij jou dus het wordt lastig. Je moet trouwens wel een afspraak maken daar als je er komt voor service, dus vergeet dat niet.

Edit: Dit zegt Apple trouwens zelf over de garantie. Aangezien Apple hier zelf 'de verkoper' is, kunnen ze je niet ergens anders heen sturen. En je mag toch wel verwachten dat zo'n ding het anderhalf jaar blijft doen lijkt me.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 29-08-2013 19:23 ]

• Jeffrey88
Bedankt voor de goede hulp.
Ik kan hier wel mee uit de voeten !

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Phuncz schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:16:
Hij moet toch wel ondergedompeld zijn geweest, ik hield vroeger mijn iPhone wel eens onder de kraan met de poorten dichtgehouden. Ook met iPads lijkt het me moeilijk om er effectief ergens spatwater in te krijgen.
Dus jij kan alles waterdicht houden, er zitten behoorlijk wat gaten in.. Waarom zou je uberhaupt het risico nemen om hem onder de kraan te houden? 8)7

Whole lot of stars ***

Verwijderd

Bij mij is mijn Ipad ook wel eens in bad gevallen.. hij viel voorover met dock en al in het water.. Gelijk eruit gepakt, uitgezet en 2 dagen in een zak met rijst op de verwarming gezet.. daarna deed hij het gelukkig weer.. Ook het dock deed het weer nadat hij uit elkaar was geschroefd en droog gemaakt. Maar het belangrijkste is dus direct uitzetten en een paar dagen laten drogen! Ik gebruik hem nog steeds en het is voor de kerst 2012 gebeurd.. Totaal niets aan overgehouden..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

De huidige toestand van mijn ipad is hier te bezichtigen, ;-).

YouTube: Ipad van het pad af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Rudios schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:20:
[...]

Dus jij kan alles waterdicht houden, er zitten behoorlijk wat gaten in.. Waarom zou je uberhaupt het risico nemen om hem onder de kraan te houden? 8)7
De iPhone 2G (die ik had) heeft maar 2 kanten waar water naar "binnen" kan: de headphone port en de dock connector, want de speakers zijn voorzien van een stof/waterdicht membraan. Als je je toestel dan scheef naar onder houdt en goed vasthoudt, is dat geen probleem.

Ik zeg niet dat iedereen dat moet proberen he, het toestel was voor mij toen al afgeschreven. Maar door de goede afwerking van Apple toestellen met de zeer nauwgesloten randen, zijn de toestellen doorgaans bestand tegen spatwater, maar geen onderdompeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Ik heb een Ipad 2, en op zich niet veel apps er op staan. Toch geeft Itunes aan dat ik 24 gig ! aan Apps er op heb staan.

Alleen heb ik een nieuwe laptop, en daardoor zie ik de apps niet in Itunes staan. Hoe kan ik deze verborgen apps verwijderen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:50:
Hoe kan ik deze verborgen apps verwijderen?
een ipad kan geen verborgen apps hebben. Je kan je huidige apps zien via de instellingen en dan verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:00
Ik heb een Ipad 2, en op zich niet veel apps er op staan. Toch geeft Itunes aan dat ik 24 gig ! aan Apps er op heb staan.

Alleen heb ik een nieuwe laptop, en daardoor zie ik de apps niet in Itunes staan. Hoe kan ik deze verborgen apps verwijderen?
Even op je PC/Mac aansluiten en via Itunes kijken wat er precies opstaat.
Is het aandeel 'overige' (soort tijdelijke bestanden) erg groot, dan zou je 'm kunnen resetten.

Maak vantevoren een iCloud backup, dan is de iPad zo weer terug zoals je 'm had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:13

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:59:
een ipad kan geen verborgen apps hebben. Je kan je huidige apps zien via de instellingen en dan verbruik.
iTunes rekent data binnen de apps ook mee wanneer je de filesharing optie hebt gebruikt. Deze data verwijdere, en voilà : ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:43
stalscu schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:02:
De huidige toestand van mijn ipad is hier te bezichtigen, ;-).

YouTube: Ipad van het pad af.
Logisch als ik al die watervlekken zie. Lijkt erop of de iPad telkens 'aanrakingen' registreert en gaat dus van alles op eigen houtje doen.

Grote kans als je het ding een keer open maakt en goed reinigt dat hij weer prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Richub schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:49:
[...]

Even op je PC/Mac aansluiten en via Itunes kijken wat er precies opstaat.
Is het aandeel 'overige' (soort tijdelijke bestanden) erg groot, dan zou je 'm kunnen resetten.

Maak vantevoren een iCloud backup, dan is de iPad zo weer terug zoals je 'm had.
Ik ga er vanavond mee aan de slag, bedankt voor de opties.
Zal het terugkoppelen hier.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
mtr33 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:49:
[...]

[...]

iTunes rekent data binnen de apps ook mee wanneer je de filesharing optie hebt gebruikt. Deze data verwijdere, en voilà : ruimte.
Dank je daar stond nog 20 gig aan films bij avplayer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mensen die problemen hebben met het updaten via de appstore?

Ik kan sinds een week geen enkele app meer updaten of installeren?
Ik was op reis, dus dacht dat het aan het hotel netwerk lag, maar nu thuis blijkt het nog altijd niet te werken?
(IOS 6.1 met JB voor XBMC enkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repi3 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:21:
Mensen die problemen hebben met het updaten via de appstore?

Ik kan sinds een week geen enkele app meer updaten of installeren?
Ik was op reis, dus dacht dat het aan het hotel netwerk lag, maar nu thuis blijkt het nog altijd niet te werken?
(IOS 6.1 met JB voor XBMC enkel)
Net nog een update gedaan en zondag nog eentje gekocht, dus geen problemen hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey88 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:02:
Bij thuiskomst kwam ik er achter dat er opeens een lange barst in mijn ipad 3 zit.
*loopt zelfs een stuk door de zwarte rand.

Gisteravond was het nog helemaal perfect, en de iPad is niet een keer ergens tegen aangestoten.
Is dit een probleem dat eerder is voorgekomen ?

Ik zit nog binnen mijn garantie tijd, is dit iets wat ze dienen te reparen omdat het een defect van het apparaat zelf is ?

* ik zit de komende tijd in het buitenland dus kan niet even langs een Nederlandse apple store gaan.
Of je gaat zelf het scherm vervangen of laat je dat doen? Kost je iets van 100-150 euro. Heb je wel weer een goed werkende iPad.

(ik zal persoonlijk op de iPad5 wachten, die kopen met als smoes "ja, m'n oude is kaduuk". En later de iPad3 toch repareren ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:02
Zo vandaag 2de hands een iPad4 gekocht. Past daar zo een flipover hoes op van een iPad2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:16:
Zo vandaag 2de hands een iPad4 gekocht. Past daar zo een flipover hoes op van een iPad2 ?
De smartcovers van Apple passen daarop ja. Enige waar je voor op moet letten is dat je niet de oude serie (met grijze binnenkant) hebt, de magneten daarvan zijn niet sterk genoeg voor de zwaardere iPad 3 en 4. De nieuwe serie (met gekleurde binnenkant) wel.

Alle andere hoezen passen ook zonder probleem.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een rare gedachten maar met wifi synchronisatie is het toch de bedoeling dat het draadloos kan met alleen de power ingestoken?

Waarom moet ik dan mijn pc aanzetten en verbinden met itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:34:
Een rare gedachten maar met wifi synchronisatie is het toch de bedoeling dat het draadloos kan met alleen de power ingestoken?

Waarom moet ik dan mijn pc aanzetten en verbinden met itunes?
Waarmee denk je dat je iPad gaat verbinden dan om te synchroniseren? Inderdaad, met iTunes die op je Mac/pc draait…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft verschrikkelijk dat knip itunes.

Mijn ipad wil niet meer synchroniseren want hij wenst alleen te synchroniseren met mijn oude pc, nou die ligt op de vuil stort, kut programma.

Geen probleem om je mening te geven, maar let dan wel een beetje op je taalgebruik. Als je verder ook hulp wilt bij een probleem, helpt het wel om wat meer details te geven.

[ Voor 35% gewijzigd door Hoedje op 08-09-2013 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
ff je nieuwe pc machtigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Je hoeft toch geen iTunes meer te gebruiken? Ik heb het al tijden niet meer geïnstalleerd op mijn pc. Alles synct gewoon via wifi met iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Gebruik iTunes voor iPad alleen nog om tv series te kopiëren.

Haters everywhere but I don’t really care

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Je weet dat er geen ipad 5 komt, en toch hoop je ergens.... maar helaas.

Geruchten zeggen dat in oktober de ipad conferentie komt. En de geruchten kloppen aardig de laatste tijd, want heb niks ''nieuws'' gezien bij de iphone presentatie.

Nou... nog een dikke maand wachten.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:03
Wat kun je verwachten van de nieuwe ipad? Nog sneller? De ipad 4 is nog steeds bloedsnel. Resolutie zullen ze niet gaan aanpakken denk ik. Een vingerafdruk scanner wellicht....meh. Wat lichter in gewicht, ok handig. Betere camera waarschijnlijk, niet heel boeiend.

Zit zo eens wat redenen te verzinnen waarom ik geen update nodig heb.....;)
Lichter, compacter, sneller, touch id.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ChrisLNFF schreef op donderdag 12 september 2013 @ 01:04:
Wat kun je verwachten van de nieuwe ipad? Nog sneller? De ipad 4 is nog steeds bloedsnel. Resolutie zullen ze niet gaan aanpakken denk ik. Een vingerafdruk scanner wellicht....meh. Wat lichter in gewicht, ok handig. Betere camera waarschijnlijk, niet heel boeiend.

Zit zo eens wat redenen te verzinnen waarom ik geen update nodig heb.....;)
De nieuwe 64 bits architectuur zou fijn :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

A7 chipje, ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:03
Mwah, nog geen reden om over te stappen. Tis weer anders als je een 2 of een 3 hebt, maar de 4 blijft.
Pagina: 1 ... 64 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]