Helaas, zoals ik al zei, is het
niet gewoon een kabel. Er zullen namaakkabels bij zijn die een iPad niet kunnen laden ivm. 2A over de aders of omdat de chip niet goed is. Grote kans dat deze goedkope kabels enkel binnen specificatie zijn voor iPhones te laden.
(maar dat is bij elke oplader wel aan te raden, ook met de originele).
Apple's laders zijn juist gekend voor hun minimale (<50mW) verbruik wanneer niet geladen wordt dus het kost je op jaarbasis verwaarloosbare centen, letterlijk.
Gaat natuurlijk nergens over dat een oplader met kabel 40 euro kost, maar alles van Apple is wat duurder. En deze exra aanschaf ben je snel vergeten en je hebt de ipad 4 nu waarschijnlijk ook wat goedkoper omdat er geen oplader e.d. bijzit.
Zelf heb ik maar éénmaal een extra lader moeten kopen, omdat ik mijn originele vergeten ben op hotel. Domme fout maar ook niet iets wat me vaak overkomt. Als je dan ook bedenkt dat het een universele USB lader is, valt de prijs natuurlijk wel mee, zeker gezien het technisch goede ontwerp van het ding zoals de verwisselbare en universele stekker, laag verbruik en degelijke bouw.
De kabel is een ander verhaal maar eerlijk gezegd ben je bij HTC, Sony of Samsung ook makkelijk (soms zelfs meer) 20€ kwijt voor een "simpele" micro-USB kabel. Natuurlijk zijn daar ook weer namaak van, echter hebben die geen stalen stekker met microchip maar gewoon 5 draadjes en een blikken stekker.
Toen ik nog een mp3 speler van Apple had vond ik ze al niet al te best.
Het is hier al een paar keer gezegd dat de nieuwe dopjes (Ear Pods) een grote verbetering zijn met universele lof erover. De oude werden zelden goed ontvangen.
'720p' en '1080p' hebben te maken met een standaard voor televisies, wat overeenkomt met respectievelijk 1280x720 'progressive' 16:9 verhouding en 1920x1080 'progressive' 16:9 verhouding. 2048p (je bedoelt 2048x1536, een 4:3 verhouding) zoals je noemt bestaat niet en zover ik weet is er op Youtube niets boven 1080p te vinden. 720p en 1080p slaan ook gewoon op de mogelijkheden van het scherm, niet van de media, alhoewel men daar wel gemakkelijkheidshalve gebruik van maakt.
Sowieso heeft het weinig nut die extra 128 pixels (7%) te zoeken, zeker met sterk gecomprimeerde en lage bitrate video zoals op Youtube ga je dat niet merken. Kies maar voor "1080p" op Youtube want dat is sowieso de beste kwaliteit (relatief dan) die je daar gaat vinden. Hou ook rekening ermee dat het geen voordeel heeft als de bron (het geuploade filmpje) zelf niet van een hoge resolutie is. Als er maar 720p beschikbaar is, wil dat zeggen dat het filmpje dat de gebruiker heeft geupload ook niet genoeg resolutie had om in 1080p beschikbaar te zijn.
[
Voor 23% gewijzigd door
Phuncz op 01-06-2013 23:06
]