Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:27:
Hallo,

Ik heb een vraagje:
-Welke IOS versie staat er op een iPad 2 als je hem nieuw in de winkel koopt?

Mvg,
Sander
ik heb afgelopen zaterdg een ipad gekocht en die had ios 6.1 erop. Gekocht bij BCC. Daarna gelijk een jailbreak erop gezet :P :9

Ik zou er alleen niet te lang mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een keer is echt voldoende...

[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 04-04-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bril kwijt?

en vergeten dat je de vraag al gesteld had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou sorry hoor, wist niet dat je boos zou worden!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jailbreak op 6.1.3 is nog niet mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:47:
Nou sorry hoor, wist niet dat je boos zou worden!!!!
ben niet boos :P

de 6.1.3 kan je niet jailbreaken, wordt ook niet verwacht. Dus het wordt inderdaad opnieuw aanschaffen als je een jailbreak wilt hebben. Vraag even in de winkel hoe lang de ipad er al ligt, als dat 2 weken is, dan heb je zeker 6.0 of 6.1 erop en kan je de jb toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!!!
Ik ga morgen gelijk naar Belcompany :)

Nu ik toch aan het vragen ben, heb ik nog een vraag:
Ik probeerde een paar dagen geleden een film op mijn iPad te zetten via iTunes, alleen toen stond er: 'de film is niet af te spelen op de iPad'.
Weet jij hoe ik die film als nog op mijn iPad krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat misschien ook lukken via de Jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Sandertje123, welkom op GoT :w

Het is niet de bedoeling om continue achter elkaar te posten, als je later nog iets wilt toevoegen aan een post dan kun je daarvoor de "Wijzig" knop gebruiken. Vervolgens even geduld hebben todat iemand je vraag ziet en evt. reageert. Mocht niemand reageren dan kun je na 24 uur je vraag nogmaals stellen / omhoog kicken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Fok.nl werkt niet op mn ipad, lijkt door de ads te komen van bcc, kan de nieuws berichten niet meer aanklikken. Niet in opera en in chrome, is er een adblocker bekend voor ios?

[ Voor 100% gewijzigd door DOA op 04-04-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DOA schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:22:
Fok.nl werkt niet op mn ipad, lijkt door de ads te komen van bcc, kan de nieuws berichten niet meer aanklikken. Niet in opera en in chrome, is er een adblocker bekend voor ios?
Alleen als je een jailbreak hebt. Maar de adblocker op een computer werkt fijner vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 12:30
Ik heb een IPad 1. Wanneer je een nieuwe app installeer dan komt die helemaal achteraan(rechts) te staan. Ik zou graag mijn meest gebruikte apps vooraan bij elkaar willen zetten. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:13

PBP

Toad schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:51:
Ik heb een IPad 1. Wanneer je een nieuwe app installeer dan komt die helemaal achteraan(rechts) te staan. Ik zou graag mijn meest gebruikte apps vooraan bij elkaar willen zetten. Kan dat?
Appicoon ingedrukt houden tot hij gaat wiebelen, dan slepen naar de andere pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 12:30
PBP schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:11:
[...]

Appicoon ingedrukt houden tot hij gaat wiebelen, dan slepen naar de andere pagina.
Bedankt! Het werkt. Er komen wel allemaal kruisjes bij de iconen te staan. Oppassen dat ik ze niet weggooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:13

PBP

Toad schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:15:
[...]

Bedankt! Het werkt. Er komen wel allemaal kruisjes bij de iconen te staan. Oppassen dat ik ze niet weggooi.
Ja zo kan je apps verwijderen, je moet altijd nog een keer bevestigen voordat ze verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Iemand nog tips voor een goede iPad 1 hoes die nog beschikbaar is? Iemand nog tips voor een goede iPad 1 hoes die nog beschikbaar is? Ik zoek een hoesje waarmee de iPad ook recht op (in landscape mode) kan blijven staan en die weinig bulk toevoegt aan het apparaat. Een paar van die folio cases die nog wel beschikbaar zijn vind ik of te veel bulk toe voegen of ze hebben geen stand functie. Zoiets als de originele iPad hoes van Apple lijkt me best prima, hoewel deze allemaal nergens meer te verkrijgen zijn..

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 12:04 . Reden: Verplaatst naar case topic (had ik over het hoofd gezien) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:53:
Ik probeerde een paar dagen geleden een film op mijn iPad te zetten via iTunes, alleen toen stond er: 'de film is niet af te spelen op de iPad'.
Wat die jailbreak betreft moet je je wel realiseren dat de garantie daarna vervalt en je beter eerst de Ipad een tijdje kan uitproberen of er geen mankementen aan zijn.

Voor zover mij bekend kan je alleen mp4 afspelen op de Ipad zonder jailbreak dus zal je de film eerst moeten omzetten naar mp4. Maar het kan best zijn dat er apps bestaan waarmee je ook andere formaten kan afspelen alleen is mij dat niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Om precies te zijn, vanaf iPad 3de generatie:
Phuncz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:56:
Video formats supported: H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High Profile level 4.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51
Garantie vervalt? Gewoon zorgen dat je jb eraf haalt voor je
m inlevert?

Cinexplayer speelt veel af trouwens, zonder jailbreak.

[ Voor 28% gewijzigd door matthijst op 07-04-2013 20:20 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:53:
Bedankt!!!
Ik ga morgen gelijk naar Belcompany :)

Weet jij hoe ik die film als nog op mijn iPad krijg?
Of deze app: iMedia Player
Dan kan je eenvoudig in iTunes in de tab "apps" onderaan deze app selecteren, de media bestanden er naartoe slepen (of browsen) en zo op je iPad zetten. Die app speelt zo goed als alle media bestanden af (ook .srt ondertitels) zonder jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:48
Hoewel ik al een aantal jaren Mac-gebruiker ben heb ik afgelopen vrijdag mijn allereerste iOS-apparaat en tevens tablet gekocht: een 32GB iPad 4.

Ben er tot nog toe enorm tevreden mee, het werkt allemaal veel beter dan ik had gedacht. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zo mijn bedenkingen had omdat ik ook al een hele poos met Android als mobiel OS (enkel op de telefoon) heb gewerkt, maar wauw! De batterijduur, het scherm; de hele gebruikerservaring is gewoon super :D

Ik ga 'm vooral gebruiken voor e-readers, spelletjes, iWork, internet en email :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In het opzich van de complete ervaring was ik met de eerste iPad ook onmiddellijk verkocht aan het tabletgebeuren. Ik ben blij dat Apple niet al teveel concessies heeft genomen om de eerste te willen zijn of de meest nutteloze features toe te voegen maar gewoon een goede ervaring voor je neus neer te zetten. Het is dankzij dit voorbeeld van goede basis met focus op de kwaliteit van de ervaring dat we nu kunnen praten over een reeks nuttige tablets van allerlei merken en ecosystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Het enigste wat ik jammer blijf vinden van IOS en de Ipad is dat Apple nog steeds weigert om er een sd-card slotje in te zetten. Al was het maar dat je dan de mogelijkheid had om zonder usb of adapters bestanden te kunnen importeren.

Vooral b.v. met PDF bestanden ben ik tot nu toe geen enkel Android tablet tegengekomen waarbij dat fatsoenlijk werkt. Bij de Ipad 4 is de tekst meteen scherpgetrokken maar bij Android tablets zit er vaak 2 tot 3 seconden in eer de tekst gerenderd is.

Enigste waar ik een beetje huiverig voor ben is wat Apple met IOS 7 gaat doen en ze wat mij betreft hopelijk niet teveel richting Android toeters en bellen gaan. Dat hele widget gedoe en je homescreen pimpen hoeft voor mij allemaal niet en beter zoals het nu is bij IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een SD-kaartslot is iets dat wel of niet kan gebeuren, maar mijn verwachting is op niet. Simpelweg omdat de kaartlezer die ingebouwd moet worden veel cruciale ruimte inneemt. En uiteindelijk willen ze gewoon hun SD-adapters verkopen, evenals iCloud & iTunes Match abonnementen.

Eerlijk gezegd heb ik het nog maar een enkele keer gemist sinds ik 3 jaren geleden de iPad heb gekocht. Ik heb het mee op reis gehad om de foto's naderhand te bekijken die ik er maakte maar het was meer gimicky dan nuttig. Hetzelfde kan ik zeggen van de HDMI adapter, heb ik ook 1x gebruikt en ligt nu in de la. Als ik kijk naar mijn ouders zie ik nog minder behoefte aan beide accessoires. Het is leuk allemaal, maar enkel voor bepaalde mensen die bv. films of series willen zien op de trein. Maar daar bestaan dan weer andere oplossingen voor.

Voor iOS 7 moet je niet huiverig zijn dat Apple kiest om juist het rommeligste aspect van Android te kopiëren, dan gooien ze hun eigen ruiten in. Wat we wél kunnen verwachten, heb ik geen vastberaden idee van, maar ik hoop op veel features van dit "fanmade" conceptfilmpje:

Hou er dus rekening mee: dit is niet van Apple, dit heeft in de verste verte niet met "leaks" te maken en niets hiervan heeft ook maar enige zekerheid ooit in iOS geintegreerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
SD gaat nooit gebeuren, want dan kunnen ze geen grotere varianten meer verkopen en daar kunnen ze makkelijk meer mee verdienen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Roel1966 schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:56:
Het enigste wat ik jammer blijf vinden van IOS en de Ipad is dat Apple nog steeds weigert om er een sd-card slotje in te zetten. Al was het maar dat je dan de mogelijkheid had om zonder usb of adapters bestanden te kunnen importeren.

Vooral b.v. met PDF bestanden ben ik tot nu toe geen enkel Android tablet tegengekomen waarbij dat fatsoenlijk werkt. Bij de Ipad 4 is de tekst meteen scherpgetrokken maar bij Android tablets zit er vaak 2 tot 3 seconden in eer de tekst gerenderd is.

Enigste waar ik een beetje huiverig voor ben is wat Apple met IOS 7 gaat doen en ze wat mij betreft hopelijk niet teveel richting Android toeters en bellen gaan. Dat hele widget gedoe en je homescreen pimpen hoeft voor mij allemaal niet en beter zoals het nu is bij IOS.
Dat dacht ik eerst ook, maar in de praktijk mis ik het niet. Ik maak gebruik van de gesynchroniseerde photostream en voor andere bestanden gebruik ik dropbox, google drive en dat soort dingen. En dat werkt voor mij voldoende.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
inmiddels heb ik mijn iPad 2 en Mac mini verkocht, en een MBP 13inch aangeschaft, en ook maar een iPad mini.
Ik lees veel boeken, dan merk je toch dat de mini duidelijk "beter" in de hand ligt dan de grote iPad, althans dat is mijn bevinding :)
Verder is het, zoals Apple al zegt, helemaal een iPad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Orii schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:54:
inmiddels heb ik mijn iPad 2 en Mac mini verkocht, en een MBP 13inch aangeschaft, en ook maar een iPad mini.
Ik lees veel boeken, dan merk je toch dat de mini duidelijk "beter" in de hand ligt dan de grote iPad, althans dat is mijn bevinding :)
Verder is het, zoals Apple al zegt, helemaal een iPad :D
Ja hier was ik ook aant denken (ik heb een ipad 2) maar ik heb wat bang dat het stom is om een niet retina te kopen voor te lezen.
Hoe vind je het qua scherpte? Want met de huidige rumors lijkt de mini pas in oktober te komen en een 5 kopen om te lezen is ook maar stom terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:52
Ik lees zelf ook veel boeken (ondertussen op de ipad mini) en dit leest heerlijk, toen ik eenmaal in de winkel de mini mijn handen had gehad was de keuze snel gemaakt.. de mini dus!

Heb er al een flink aantal boeken op gelezen en dat bevalt super!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
sjorremans schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:55:
Ik lees zelf ook veel boeken (ondertussen op de ipad mini) en dit leest heerlijk, toen ik eenmaal in de winkel de mini mijn handen had gehad was de keuze snel gemaakt.. de mini dus!

Heb er al een flink aantal boeken op gelezen en dat bevalt super!
Welke iPad had je ervoor? Of is dit je eerste?
Ik zou graag een idee willen hebben hoe 'crappy' het scherm is in vergelijking tot de retina's voor te lezen.
Ik heb hem al vergeleken met mijn iPad 2 en hier zie ik (surprise surprise) geen verschil. Maar deze vind ik soms wat vaag om te lezen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 12:12
eigenlijk valt dat mee, ik heb een ipad 4 en een mini (ik weet het, ik zit nog in dubio welke het veld gaat ruimen).

internetten gaat beter op de ipad 4, zoveel scherper, makkelijk.
Spelletjes gaan beter op de ipad 4, mooier display.

Maar, opladen vervloek ik de ipad 4 en juich ik de mini toe (binnen 2 uur weer vol met 12v adapter)
Lezen in bed, heb ik liever de mini, omdat deze lichter is, en prettiger leest, ik pak hem vertical vast, zodat je 1 pagina hebt, de ipad 4 is wellicht iets scherper, in boeken merk ik het verschil niet.

Daarentegen houdt ie beroerd vast en is de mini daar echt makkelijker voor.

Nog steeds in dubio dus ;)
Ik gok dat de ipad 4 het veld gaat ruimen, maar nog niet zeker..

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 20:46
Marxje:
Een keuze waar ik me in kan vinden, maar wellicht is het een idee te wachten tot er een iPad Mini met retina is (dat neemt de voornaamste voordelen van een full-size iPad voor je weg). Dan beide de deur uit te doen en voor het gekregen geld een model met veel opslag en misschien 3/4G aan te schaffen. Als ze nu niet in de weg liggen is dat een goede optie?
DaemonAngel schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:29:
[...]

Welke iPad had je ervoor? Of is dit je eerste?
Ik zou graag een idee willen hebben hoe 'crappy' het scherm is in vergelijking tot de retina's voor te lezen.
Ik heb hem al vergeleken met mijn iPad 2 en hier zie ik (surprise surprise) geen verschil. Maar deze vind ik soms wat vaag om te lezen eigenlijk.
Nou ja crappy, crappy, zo zou ik het niet noemen, het is scherper dan het display van een iPad 1/iPad 2 (meer PPI). Wat ik het jammere op het moment vind (al ben ik er heeeeel tevreden over, zonder Mini model had ik waarschijnlijk nooit een iPad gekocht) is dat het scherm niet zulke mooie en Adobe RGB waardige kleuren heeft als de retina varianten.

[ Voor 52% gewijzigd door bokkow op 09-04-2013 14:53 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als de iPad mini retina komt, dan zal ik niet verbaasd zijn als ze de accu-capaciteit opgeschroeft hebben.

Dan zal de oplaadtijd van de mini retina dus ook weer langer zijn.

Ik zal zelf zeker de mini retina nemen als die uitkomt. Voor on-the-run.
Mijn iPad 3 zal dan meer een vaste plek krijgen en vooral thuis in gebruik.

Voor magazines (double pagespread) is de 9" scherm natuurlijk veel beter.
Op de mini zal dat niet lukken denk ik. (ok, lukt vast wel, maar het lezen is wat minder. Ook al zijn de letters scherp, en ietsie groter dan op een iphone, maar toch)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
DaemonAngel schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:47:
Ja hier was ik ook aant denken (ik heb een ipad 2) maar ik heb wat bang dat het stom is om een niet retina te kopen voor te lezen.
Hoe vind je het qua scherpte? Want met de huidige rumors lijkt de mini pas in oktober te komen en een 5 kopen om te lezen is ook maar stom terug.
Ik heb ook zowel de Ipad 4 als de mini beiden gehad en een hele tijd in dubio gezeten waarbij de Ipad 4 het uiteindelijk toch gewonnen heeft. Voornaamste rede bij mij was dat mij de kleuren tegen vielen en ik persoonlijk die voor een Ipad erg flats vond. Ook de scherpte van de tekst is toch wel een stuk minder dan het retina scherm maar oke daar valt aan te wennen.

Een ander punt wat voor mij belangrijk was is dat ik nogal veel grotere pdf bestanden lees en hierbij merkte ik dat de mini toch wel tijd nodig had. Niet zozeer bij het inladen ervan maar vooral bij het wissellen van pagina's duurde het renderen toch elke keer weer een paar seconden. Het zijn maar een paar seconden maar bij het bladeren vind ik het toch wel ietwat storend als het niet vloeiend leest.

Echter als er nu een Mini komt met snellere cpu en retina scherm zou ik daar direct voor kiezen want het schermformaat is hartstikke fijn. Niet te klein en niet te groot en 4 op 3 is en blijft voor lezen toch het beste formaat en beter als 16 op 9. Ook zo qua gewicht wint de mini het gewoon op alle vlak t.o.v. van de Ipad 4 dus erg jammer van het scherm en de cpu.

Misschien wel gek maar als vervanger voor de mini heb ik nu een Nexus 7 naast de Ipad 4 en die is ondanks de 0.9 inch minder toch stukken beter. Vooral nu bij de nieuwe batch van de Nexus zijn de kleuren erg opgewaardeerd en nagenoeg gelijk aan de Ipad 4, maar ja... Adroid. Op de gsm is android prima maar voor een tablet zie ik toch veel liever IOS, veel stabieler en alles is gewoon stukken beter afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Roel1966 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:02:
[...]

Ik heb ook zowel de Ipad 4 als de mini beiden gehad en een hele tijd in dubio gezeten waarbij de Ipad 4 het uiteindelijk toch gewonnen heeft. Voornaamste rede bij mij was dat mij de kleuren tegen vielen en ik persoonlijk die voor een Ipad erg flats vond. Ook de scherpte van de tekst is toch wel een stuk minder dan het retina scherm maar oke daar valt aan te wennen.

Een ander punt wat voor mij belangrijk was is dat ik nogal veel grotere pdf bestanden lees en hierbij merkte ik dat de mini toch wel tijd nodig had. Niet zozeer bij het inladen ervan maar vooral bij het wissellen van pagina's duurde het renderen toch elke keer weer een paar seconden. Het zijn maar een paar seconden maar bij het bladeren vind ik het toch wel ietwat storend als het niet vloeiend leest.

Echter als er nu een Mini komt met snellere cpu en retina scherm zou ik daar direct voor kiezen want het schermformaat is hartstikke fijn. Niet te klein en niet te groot en 4 op 3 is en blijft voor lezen toch het beste formaat en beter als 16 op 9. Ook zo qua gewicht wint de mini het gewoon op alle vlak t.o.v. van de Ipad 4 dus erg jammer van het scherm en de cpu.

Misschien wel gek maar als vervanger voor de mini heb ik nu een Nexus 7 naast de Ipad 4 en die is ondanks de 0.9 inch minder toch stukken beter. Vooral nu bij de nieuwe batch van de Nexus zijn de kleuren erg opgewaardeerd en nagenoeg gelijk aan de Ipad 4, maar ja... Adroid. Op de gsm is android prima maar voor een tablet zie ik toch veel liever IOS, veel stabieler en alles is gewoon stukken beter afgewerkt.
Met je conclusie dat het android OS leuk is op een smartphone maar minder op een tablet ben ik het volledig eens. Al lang HTC's hier en ik ga nooit switchen naar een iPhone, terwijl ik wel een iPad heb en een MBP recent.

Je schrijft 'stukken beter'. Doel je dan op de vergelijking Nexus 7 vs iPad mini ?
Ik zoek iets om boeken op te lezen voornamelijk want dit doe ik nu echt enorm veel. Apps gebruik ik eigenlijk niet. Mails checke en wat surfe en da is het dan buiten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaemonAngel schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:47:
Als je normale boeken (geen studieboeken in pdf) leest, dan is een ereader toch een heel heel stuk fijner dan lezen op de ipad. Zeker de moeite van het proberen waard als je hier geen ervaring mee hebt.

Ik doe veel zaken op de ipad, maar lezen van boeken is echt een boel fijner op mijn Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Ik heb geen moeite met de iPad mini, en Retina hecht ik ook (nog) geen waarde aan.
Het leest gewoon goed, en het formaat en gewicht zijn ook veel prettiger!
Wellicht als de iPad mini Retina uit komt dat ik deze inruil, maar ik betwijfel of ik het echt nodig ga vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds het begin de iPad 3e generatie. Heerlijk apparaat en las er ook veel boeken op. Toch ben ik overstag gegaan voor de mini. "Past zo lekker makkelijk in mijn tas" dat was mijn verantwoording voor aanschaf.
Ik moet zeggen dat ik nu ook thuis de mini meer gebruik dan de retina. De retina heb ik gekocht voor het lezen, maar dat doe ik nu eigenlijk alleen nog maar op de mini i.v.m. het geringe gewicht. Tuurlijk zijn de letters op de retina veel scherper. Maar voor mij persoonlijk geeft voor het lezen de handzaamheid en het gewicht de doorslag. Het is echt niet slecht lezen op een mini, ook niet als je retina gewend bent. Tenminste dat is mijn ervaring, ik hoor ook andere verhalen van gebruikers. Match 3 games speel ik ook eigenlijk alleen nog maar op de mini. Wat ik wel veel doe op de retina zijn "seek-and-find" games. Dat is op een groter en net wat duidelijker scherm weer comfortabeler. Serie kijken op balkon e.d. doe ik ook op de retina evenals even een documentje bewerken.

Ik heb dus verschillende manieren van gebruik voor beide apparaten en zal ze ook naast elkaar blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb lang een iPad 3 gehad. Vond 'm net wat te zwaar om langdurig prettig te gebruiken. Heb laatst een avondje met een Mini gespeeld, maar daarvan vond ik 't scherm écht een achteruitgang als je Retina bent gewend.
Kortom, voor mij wordt het wachten op een Mini Retina. Best of both worlds (tenzij de iPad 5 een stuk lichter wordt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik herken dit wel. De iPad3 een tijd gebruikt als ereader in de trein maar sinds eind vorig jaar een Nexus 7 en dat verschil in gewicht is toch wel merkbaar. Thuis gebruik ik toch veel meer de iPad vanwege het grotere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om op een SD-kaart films op te zetten en dat op een iPad te kijken middels een SD-adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:47:
Is het mogelijk om op een SD-kaart films op te zetten en dat op een iPad te kijken middels een SD-adapter?
Zonder JB ging dit volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:28
DaemonAngel schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:05:
[...]

Zonder JB ging dit volgens mij niet
Ik heb het zelf nog niet getest, maar volgens mij was dit wel te doen op een wat omslachtige manier:
Maak op de SD kaart een zelfde directorystructuur aan zoals normaal gesproken door een digitale camera wordt gemaakt (\DCIM)
Zet hierin een film in een door de iPad ondersteund formaat en met een "camere-achtige" bestandsnaam.
Je kunt ze dan importeren.
Volgens mij komen ze dan niet in "Video's"te staan maar onder "Foto's".

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
prutksy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:06:
[...]

Ik heb het zelf nog niet getest, maar volgens mij was dit wel te doen op een wat omslachtige manier:
Maak op de SD kaart een zelfde directorystructuur aan zoals normaal gesproken door een digitale camera wordt gemaakt (\DCIM)
Zet hierin een film in een door de iPad ondersteund formaat en met een "camere-achtige" bestandsnaam.
Je kunt ze dan importeren.
Volgens mij komen ze dan niet in "Video's"te staan maar onder "Foto's".

Succes.
Agree, dit kan wel werken. Ik weet wel niet welk bestandsformaat je moet kiezen dan zodat hij het leest als een foto. Trial en error gewijs eens testen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:47:
Yup, dat kan. Je moet het filmbestand echter een naam van 8 tekens geven. Het lastige is dat je op je ipad niet kan zien hoe het bestand heet, alleen hoe lang het duurt.

Ik wil hele series meenemen op vakantie op een 32GB SD kaart maar ze komen niet op volgorde en de naam van het bestand is dus ook niet te achterhalen. Iemand daar toevallig een oplossing voor? Ik ga nu kleinere sd kaarten kopen met maar een paar afleveringen erop met een briefje met de duur van de afleveringen erop. Beetje omslachtig zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nooit gesnapt waarom je films of series wilt kijken op vakantie, dan heb je een slechte keuze gemaakt waar je naartoe gaat. Maar dat is een andere discussie :)

Kijk eens naar de alternatieven: http://www.amazon.de/s/re...s&field-keywords=AirStash

Ik denk eraan om een TP-Link TL-MR3040 om te bouwen naar een PirateBox, wat basically ervoor zorgt dat je de USB poort erop kan gebruiken voor storage en de wireless als een access point. Dan zou je via een videoplayer een URL moeten kunnen ingeven van de filmpjes. Misschien nog een leuk projectje :)

[ Voor 32% gewijzigd door Phuncz op 20-04-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik heb een Ipad mini, nieuwste IOS, en ik wil graag via iFunbox muziek erop zetten met iFB 2.5. Echter wanneer ik de losse nummers in de box sleep; zegt die dat ie kopieert, maar uiteindelijk:
importin music completed totally 0 files, 0.00 MB copied
uiteraard ff gekeken op de Ipad en die is inderdaad leeg; ook livesets van 100 mb zouden binnen halve sec gekopieerd zijn met zelfde opmerking.

google helpt me niet behalve dat het zou moetne werken; iemand een idee? Was juist zo blij dat er een tegenhanger voor itunes is

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Geen idee maar het ziet er toch wel een beetje dubieus uit. Bij veel van hun tutorials moet je toch over een jailbroken toestel beschikken bijvoorbeeld. Heb je problemen met iTunes dat je het niet wilt gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:00:
Nooit gesnapt waarom je films of series wilt kijken op vakantie, dan heb je een slechte keuze gemaakt waar je naartoe gaat. Maar dat is een andere discussie :)
Wij hebben zelf een vakantiehuis en daar zitten we een paar weken met onze kids. Dan is het wel relaxed 's avonds een filmpje of serie te kijken.

Heb trouwens zelf gewoon een mediaspelertje mee met hdd met wat films enzo erop. Maar meestal lezen we een boek of doen we een bordspel, die tv (of ipad) is wel handig als het regent.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja OK in die situaties begrijp ik dat, maar onder "op vakantie" versta ik "we gaan op reis naar een ander land om de cultuur en omgeving op te snuiven" :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Phuncz schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:55:
Geen idee maar het ziet er toch wel een beetje dubieus uit. Bij veel van hun tutorials moet je toch over een jailbroken toestel beschikken bijvoorbeeld. Heb je problemen met iTunes dat je het niet wilt gebruiken ?
naja, ik vind het zelf echt verschrikkelijke software en vaak hang ik of de tablet aan mijn pc of aan mijn laptop en dat syncen van 2 computers schiet niet op; ik wil gewoon drag'n'drop...

ik vind iTunes echt een draak van een software pakket; onhandig in elkaar gezet en je moet al je video's converteren...ik wil gewoon met VLC player de boel kunnen spelen op mijn ipad.

Maar om terug te komen op je vraag; vziw hoef je dus niets te jailbraken; ik kan ook gewoon door mijn documenten/folder surfen op de tablet (root) ,maar die functie werkt dus nog niet; hoewel bij andere (althans op het internet) wel.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja Apple gaat niet uit van de geavanceerde gebruiker die alles manueel wilt doen, maar van de gebruiker die niets van computers kent en gewoon zijn toestel automatisch up to date wil houden. Tot nu toe nog niet veel werkende oplossingen gezien en meestal zijn die ook bij een firmware update kaduk omdat het hele update proces aangepast wordt voor nieuwe features.

Persoonlijk gebruik ik iTunes match, voor 25€ per jaar (2€ per maand dus) is al mijn muziek automatisch gesynchroniseerd online dus ik neem mijn muziek zelfs niet mee met mijn iPad. Ik kom ook zelden tot nooit ergens waar ik geen WiFi heb en anders schakel ik mijn mobile hotspot functie wel in.

Zo hoef ik helemaal niets te doen met mijn muziek. Ik heb dan ook helemaal geen probleem met iTunes, het werkt geweldig om je muziek te verzamelen. Maar als je idd. VLC gewoon bent, dan is het helemaal anders. Logisch ook, VLC (op de PC) is écht niet ontwikkeld als de meest gebruiksvriendelijke app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jentae schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:58:
Ik gebruik op mijn iPad 3 AcePlayer, die kun je gewoon in iTunes zien en er films heen slepen.

Nog betere oplossing, die ik vaak gebruik voor op vakantie:

Jailbreaken, dan XBMC op je iPad installeren, Camera connection kit kopen op één van de dagaanbiedingsites voor max €10, films op een USB stick knallen, CCK + USB inpluggen, dan zie je ze ook in XBMC!

[...]
Werkt dat ook met een CCK en SDcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Phuncz schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:24:
Mja OK in die situaties begrijp ik dat, maar onder "op vakantie" versta ik "we gaan op reis naar een ander land om de cultuur en omgeving op te snuiven" :).
Dat is per persoon natuurlijk anders, ik ga deze zomer naar Lanzarote en ga zeker de omgeving verkennen maar een groot deel van de tijd ga ik lekker aan het zwembad liggen en dan vind ik t heerlijk om eindelijk eens wat series te kijken waar ik thuis niet aan toe ben gekomen.

Als je een jailbreak geen probleem vind dan zou ik het zeker doen, XBMC erop en je kan alles afspelen zonder problemen/beperkingen :) Verder gebruik ik de jailbreak enkel voor wat kleine tweaks (dat zoekscherm weg, dat gebruik ik niet). In bad op de iPad een serie kijken, heerlijk ontspannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Laatst online: 10:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:03:
Dat is per persoon natuurlijk anders, ik ga deze zomer naar Lanzarote en ga zeker de omgeving verkennen maar een groot deel van de tijd ga ik lekker aan het zwembad liggen en dan vind ik t heerlijk om eindelijk eens wat series te kijken waar ik thuis niet aan toe ben gekomen.
Is dat beeldscherm wel goed te zien als je in de zon licht? Ik had daar best problemen mee tijdens de afgelopen zomer. Ik vond het ook wat lastig dat ik met de zonnebrand zat, voordat je het weet zit dat hele ding eronder.

Heb je voor die 2 zaken misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:45:
Is dat beeldscherm wel goed te zien als je in de zon licht? Ik had daar best problemen mee tijdens de afgelopen zomer. Ik vond het ook wat lastig dat ik met de zonnebrand zat, voordat je het weet zit dat hele ding eronder.

Zonlicht weet ik ook niet direct een oplossing voor of tja, niet in de zon gaan liggen is natuurlijk wel een oplossing maar wat betreft de zonnebrand creme. Vooral als je de Ipad op een strand gebruikt of aan een zwembad en met vettige vingers van de creme raad ik de Griffin Survivor case aan. Ik gebruik die case al een hele tijd en ondanks het extra gewicht blijf ik het ideaal vinden vooral al qua grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het probleem met het zonlicht is dat in de schaduw zitten niet altijd een oplossing is, met veel zon licht alles op en reflect dus ook, zoals achtergronden, mensen en objecten. Zeker series en films, waar je niet altijd fel verlichtte scenes hebt, is moeilijk te volgen tenzij in de ideale omstandigheden. Telefoons lossen dit op door een zeer duidelijke interface te bieden met veel contrast en sommige modellen hebben een héél helder scherm, maar het blijft een probleem bij tablets.

Dikkiedikdik haalt ook weer ander argument aan: zand, zonnecreme en water zijn geen vrienden van een tablet. Er zijn van die hoezen speciaal voor dergelijk gebruik maar dan zie je nóg minder op je scherm dankzij de plastics.

Persoonlijk ga ik dan ook niet meer mijn tablet op reis meenemen tenzij ik een goed argument kan vinden, maar ik ben dan ook enkel in/rond het hotel om te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Gisteren een iPad mini gehaald. Had al een ipad 3. Formaat is echt super en cool dat het zo licht is, in vergelijking met de 3.
Non retina is wel behoorlijk wennen. Wat mij betreft geen 330 euro waard nu (zou dan eerder een 3 kopen), maar kon m voor 210 krijgen, dus ruil m later wel in als de retina komt.
Denk dat ik geen 5 meer zou kopen nu, of die moet opeens heel licht worden. 3 met een retina mini lijkt me een prima combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
matthijst schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:03:
Gisteren een iPad mini gehaald. Had al een ipad 3. Formaat is echt super en cool dat het zo licht is, in vergelijking met de 3.
Non retina is wel behoorlijk wennen. Wat mij betreft geen 330 euro waard nu (zou dan eerder een 3 kopen), maar kon m voor 210 krijgen, dus ruil m later wel in als de retina komt.
Denk dat ik geen 5 meer zou kopen nu, of die moet opeens heel licht worden. 3 met een retina mini lijkt me een prima combi.
Amai, voor 210, gelukzak!

Dat is wel goedkoop. Wou dat ik dat ook kon kopen voor die prijs :p :(

Maar hij is inderdaad niet het geld waard, ik zeg het ook in mijn review ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 15:19

Jentae

Houdt van aglets.

Phuncz schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:24:
O, dat zeker wel.. maar na 10 uur in de brandende Aziatische zon te hebben rondgelopen/gefietst/gezwommen wil je af en toe ook even een uurtje binnen onder de airco een serie kijken terwijl je wacht op familie die je op komt halen om voor de 15e keer die dag uit eten te gaan, hahaha ;)

Om een USB HDD/stick/SD card/wat dan ook via de CCK te connecten, doe je inderdaad precies wat in het artikel staat op het forum van xbmc (dank aan virofi, was de url zelf even kwijt):

"Yes, this is very easy and works perfectly.

Using SSH or iFile, navigate to /var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata/sources.xml

and add this code to the sources.xml file:

<source>
<name>iPad USB</name>
<path pathversion="1">/var/mnt/mount1/</path>
</source>"

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Let wel ff op dat je een "goeie" koopt.
Heb zelf 2 USB-sticks die het niet doen (melding dat ze teveel stroom gebruiken voor de iPad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:45:
[...]

Goede ja... voor m'n telefoon ging dat prima door gewoon m'n tshirt over mn hoofd te trekken maar met n ipad is dat wat onhandiger ;) Misschien neem ik de ipad maar niet mee dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:33
Zoiets tegen de zon???

Afbeeldingslocatie: http://geekgems.com/images/laptop-sweater-sock.jpg

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol

Ik ga even zien of ik zo'n case ergens zie liggen, dat lijkt me wel handig. Ik kan ook in onze sta caravan gaan zitten, maar dat ding is 40 graden binnen als het buiten 22 graden is, dus dat trek ik meestal niet erg lang in de zomer overdag (en dan kan ik net zo goed op de tv gaan kijken).

Ik zal wel ff zien of ik een overkaping kan bouwen, is ook wel handig als iemand wil roken en het regent wat.

Niet dat ik superveel ga kijken, maar ik wil eens zien of ik met xmbc ofzo vanaf mijn nas thuis kan streamen naar een andere locatie en dit is wel leuk om wat te knutselen te hebben als de kids spelen in de zandbak en ik toch wat zit te relaxen buiten. Een hele dag een boek lezen lukt me ook niet echt, dus een geldig excuus om nog wat te knutselen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:05:
Niet dat ik superveel ga kijken, maar ik wil eens zien of ik met xmbc ofzo vanaf mijn nas thuis kan streamen naar een andere locatie en dit is wel leuk om wat te knutselen te hebben als de kids spelen in de zandbak en ik toch wat zit te relaxen buiten. Een hele dag een boek lezen lukt me ook niet echt, dus een geldig excuus om nog wat te knutselen.
Ik krijg XBMC tot nu toe niet zover om over VPN dingen te kijken van m'n NAS over smb :( Zover ik begrijp is het echter een bug in iOS dat smb shares over VPN niet werken. De library haalt ie goed op maar alle media kan ie niet bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:05:
Ik gebruik XBMC op de iPad regelmatig in combinatie Webdav (via https) op m'n Synology. Werkt als een trein! Ook via FTP en SSH zijn mogelijk met XBMC, maar vind Webdav sneller werken/streamen. De VPN heb ik niet getest, dus de problemen boven mij herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wat mag een 32GB iPad 3 nog opbrengen?
Iemand toevallig ervaring mee?
Dacht rond de 325-350 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat lijkt me een correcte prijs ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ok. Krijg reacties van mp dat dat veels te duur is en 225-250 normaal is.
Dacht zelf nw 4 kost 605, nw 3 nog rond de 480. Ding is verder prima.
Marktplaats, altijd een hoop idioten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virofi schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:46:
Ik gebruik XBMC op de iPad regelmatig in combinatie Webdav (via https) op m'n Synology. Werkt als een trein! Ook via FTP en SSH zijn mogelijk met XBMC, maar vind Webdav sneller werken/streamen. De VPN heb ik niet getest, dus de problemen boven mij herken ik niet.
Ik ga het proberen via webday via https, dat lijkt me even veilig als een vpn. Dank voor de tip. Moet alleen nog even testen of het wifi netwerk op de camping het trekt, ik weet de snelheid niet (zat altijd met internet via mijn mobiel, maar streamde ook geen films).

Ik heb zo lekker wat te knutselen deze zomer :D
matthijst schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:55:
Ok. Krijg reacties van mp dat dat veels te duur is en 225-250 normaal is.
Dacht zelf nw 4 kost 605, nw 3 nog rond de 480. Ding is verder prima.
Marktplaats, altijd een hoop idioten.
Onder de 300 zou ik hem niet wegdoen. Marktplaats zit vol met gasten die geen verstand van prijzen hebben. Ik wilde een babykamer verkopen, nieuwprijs van meer dan 1500 euro, nog in topstaat, zijn er droeftoeters die 25 euro bieden :F

Mocht je het nog niet gedaan hebben, op tweakers zelf ben je hem misschien sneller kwijt met veel minder gezeur.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik zou 't op Tweakers Vraag&Aanbod zetten. Daar heb ik goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:02:
Ik zou 't op Tweakers Vraag&Aanbod zetten. Daar heb ik goede ervaringen mee.
lol, dat advies typte ik net ook nog in toen jouw berichtje verscheen. Dat werkt inderdaad voor dit soort zaken vaak beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:57:
Marktplaats zit vol met gasten die geen verstand van prijzen hebben ver onder de prijs bieden om daarna te herverkopen.
Fixed that for you :) Het is daarom ook dat ik Marktplaats vermijd als de pest, het zou beter prijzentroll.nl heten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Ja ook in België is de 2dehands site idioot. Mensen die 150 euro bieden voor een perfecte iPad 2.
Ook zie je er echt idiote vraagprijzen soms. Ik heb eens gemaild naar iemand dat hij meer vroeg dan de nieuwprijs. Waarop hij reageerde, ik had hem toen zoveel betaald.
Sigh xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Hoe werkt bij jullie de uitzending gemist van sbs of Veronica.
Ik krijg geen fatsoenlijk beeld itt andere sites.
Bijv:
http://www.sbs6.nl/progra...het-buitenland-4-thailand

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:54
weet iemand wanneer de nieuwe ipad komt of een schatting ik zit te twijfelen om een ipad 4 te gaan halen maar als de ipad 5 snel komt wacht ik nog wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
bartburg schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:53:
weet iemand wanneer de nieuwe ipad komt of een schatting ik zit te twijfelen om een ipad 4 te gaan halen maar als de ipad 5 snel komt wacht ik nog wel even
[ironisch]
Tuurlijk. De meeste tweakers zitten in de Board of Directors bij Apple en hebben daarom veel eerder informatie dan willekeurig welke andere nieuwsbron.
[/]

Niemand weet meer dan de geruchten op de bekende sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
Smultie schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:00:
[...]

[ironisch]
Tuurlijk. De meeste tweakers zitten in de Board of Directors bij Apple en hebben daarom veel eerder informatie dan willekeurig welke andere nieuwsbron.
[/]

Niemand weet meer dan de geruchten op de bekende sites.
handig dat je de geruchten dan ook ff neerzet echt een top post van je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
bartburg schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:06:
[...]

handig dat je de geruchten dan ook ff neerzet echt een top post van je !
Wel eens van Google gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is heel erg wazig momenteel. Tijdens Steve Jobs zijn heerserij, kon je nog ongeveer gokken; hij leek wel OCD te hebben mbt. releases. Maar met Tim Cook is het waziger door het gebrek aan duidelijkheid en voorspelbaarheid. Er is al een half jaar geen aankondiging meer geweest, wat tijdens Steve's tijdperk niet gebeurde. Leuk vind ik het niet, het geeft het gevoel dat ze stilstaan. Waar is de nieuwe Mac Pro ? Waar is de refresh van de iPad en iPad mini ? Waar is de Macbook Pro refresh ? Ik vermoed dat we een groot deel kunnen verwachten met de launch van de 4de generatie Core i-CPU's van Intel, maar met zekerheid zeggen is gevaarlijk dicht bij puur gokken.

BTW: geruchten hebben niets meer met "waar er rook is, is vuur" te maken, maar alles met meer pageviews voor de nieuwssites.

[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 24-04-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
Smultie schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:08:
[...]

Wel eens van Google gehoord?
lekker flamen ..... dat is zooo 1990

bedankt voor je reactie

Modbreak:Flamen is op GoT inderdaad ongewenst. Klakkeloos een vraag neergooien zonder eigen onderzoek en verwachten dat 'men' je vraag beantwoord is echter ook niet de manier waarop we hier werken. Jij vat de post van Smultie op als flame, waar het eigenlijk een terechte vraag is: wat heb jij zelf al gedaan om meer te weten te komen over de mogelijke releasedate van de nieuwe iPad?

Je kunt heel geïrriteerd gaan reageren op iedereen die jou kennelijk niet direct van de gewenste input voorziet, of je kunt even stoppen met een compleet topic te laten ontsporen, stoppen met lui zijn, en beginnen met wat inzet tonen. Dan zul je zien dat mensen hier ook een stuk meer geneigd zijn om je te helpen.

[ Voor 62% gewijzigd door Whieee op 24-04-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
Phuncz schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:08:
Het is heel erg wazig momenteel. Tijdens Steve Jobs zijn heerserij, kon je nog ongeveer gokken; hij leek wel OCD te hebben mbt. releases. Maar met Tim Cook is het waziger door het gebrek aan duidelijkheid en voorspelbaarheid. Er is al een half jaar geen aankondiging meer geweest, wat tijdens Steve's tijdperk niet gebeurde. Leuk vind ik het niet, het geeft het gevoel dat ze stilstaan. Waar is de nieuwe Mac Pro ? Waar is de refresh van de iPad en iPad mini ? Waar is de Macbook Pro refresh ? Ik vermoed dat we een groot deel kunnen verwachten met de launch van de 4de generatie Core i-CPU's van Intel, maar met zekerheid zeggen is gevaarlijk dicht bij puur gokken.

BTW: geruchten hebben niets meer met "waar er rook is, is vuur" te maken, maar alles met meer pageviews voor de nieuwssites.
ja kan wel blijven wachten denk ik maar ga maar gewoon voor de retina versie van de ipad die er nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
bartburg schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:09:
[...]

lekker flamen ..... dat is zooo 1990

bedankt voor je reactie
Ja sorry hoor, je toont echt 0,0 eigen inzet.

Wat verwacht je van ons? Dat wij gaan zoeken naar de info die jíj zoekt en die dan hier neerzetten zodat jij lekker makkelijk onze linkjes kunt klikken?

www.google.com -> "ipad 5 release date" -> klik op de linkjes
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

bartburg schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:11:
ja kan wel blijven wachten denk ik maar ga maar gewoon voor de retina versie van de ipad die er nu is.
Het probleem is dat morgen Apple uitnodigingen kan uitsturen voor een nieuwe tablet announcement en het kan ook nog een half jaar duren, who knows.

[ Voor 42% gewijzigd door Phuncz op 24-04-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Smultie schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:23:
[...]

Ja sorry hoor, je toont echt 0,0 eigen inzet.

Wat verwacht je van ons? Dat wij gaan zoeken naar de info die jíj zoekt en die dan hier neerzetten zodat jij lekker makkelijk onze linkjes kunt klikken?

www.google.com -> "ipad 5 release date" -> klik op de linkjes
Succes!
I agree, het enige dat wij kunnen doen voor je is dit op google opzoeken en dan de info hier copy pasten.
Ik vind dat je wel heel ongepast en grof reageert voor iemand die geen moeite gedaan heeft zelf.
Tweakers werkt zo niet . . .

Nu ivm je vraag:
Op macrumors kan je snel kijken, daar staan de nieuwsberichten bijeen onder de buyers guide. Daar staat hij nog op neutral, mid cycle. Maar deze baseren zich op oude release dates.
Verder is het wat google en zien wat jij er zelf van vind. Bijna alle sites voorspelden April als release, maar er is nog niks van een uitnodiging of keynote info gelekt. Dus ik denk dat April niet meer correct is.

iOS 7 zijn ze mee bezig maar dit loopt schijnt vertraging op. Ook zijn er productie vertragingen. De nieuwe iPad zullen ze wel met iOS 7 willen releasen. Dus misschien eerder voor juni dan? Pure gok he, ik weet het zelf ook niet.
We zien het toestel wanneer we het zien.

Kan je nog wachten en is de nieuwe formfactor belangrijk (zie google) dan zou ik wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

DaemonAngel schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:00:
I agree, het enige dat wij kunnen doen voor je is dit op google opzoeken en dan de info hier copy pasten
Inderdaad, wij zijn niet Siri :P
Verder is het wat google en zien wat jij er zelf van vind. Bijna alle sites voorspelden April als release, maar er is nog niks van een uitnodiging of keynote info gelekt. Dus ik denk dat April niet meer correct is.
Haas onmogelijk, Apple's persuitnodigingen voor events waren altijd minimaal een week van tevoren, wat nu dus buiten de boot valt voor april dus. Rond deze periode zou het WWDC ook aangekondigd moeten worden...
iOS 7 zijn ze mee bezig maar dit loopt schijnt vertraging op. Ook zijn er productie vertragingen. De nieuwe iPad zullen ze wel met iOS 7 willen releasen. Dus misschien eerder voor juni dan?
iOS 7 verwacht ik / hoop ik te zien tijdens WWDC (doorgaans in juni/juli) met een release liefst zo snel mogelijk maar hangt meestal samen met de release van een toestel zoals de iPhone of de iPad maanden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:37

FreakNL

Well do ya punk?

bartburg schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:11:
[...]

Doe dat! En dan niet volgende maand hier komen zeuren dat je net een iPad 4 gekocht hebt en de 5 nu ineens uit is.... ;w

Als dat ding je geld waard is koop hem gewoon. En anders niet... Niemand weet wanneer de 5 uitkomt, dus daar kan je niet op gokken. Als je het risico niet wilt nemen wacht je gewoon op de 5 en koop je die een week na release, dan weet je zeker dat je minimaal een half jaar het nieuwste van het nieuwste hebt. En anders niet miepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
FreakNL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:23:
[...]

Doe dat! En dan niet volgende maand hier komen zeuren dat je net een iPad 4 gekocht hebt en de 5 nu ineens uit is.... ;w

Als dat ding je geld waard is koop hem gewoon. En anders niet... Niemand weet wanneer de 5 uitkomt, dus daar kan je niet op gokken. Als je het risico niet wilt nemen wacht je gewoon op de 5 en koop je die een week na release, dan weet je zeker dat je minimaal een half jaar het nieuwste van het nieuwste hebt. En anders niet miepen....
Niemand weet inderdaad wanneer de iPad 5 uitkomt, maar je weet inderdaad wel dat hij geen jaar meer weg is. Ik heb ook lang gezaagd over de iPad mini en het ontbreken van het retina scherm, maar deze toch gekocht omdat wachten blijkbaar wachten tot oktober zou worden. Wat te lang is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de Financial call van gisteravond liet Tim Cook doorschemeren dat er voor de herfst geen nieuwe producten gelanceerd zullen worden.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat zou zwaar sucken, deze zomer dus enkel mogelijk software releases. Dan hoop ik dat iOS 7 wel héél erg interessant wordt, Apple moet niet in een sluimer vallen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Hij had het wel specifiek over "amazing new hard- and software". Of bestaande producten als iPads, iPhones, Macbooks e.d. daar ook onder vallen; who knows! Feit is wel dat er dan bijna een jaar voorbij gaat zonder updates aan bestaande producten en dat is wel heel lang in tech land natuurlijk...

Apple verliest wat momentum lijkt het. De iPad Mini moest natuurlijk voor de feestdagen beschikbaar zijn, maar achteraf was voorjaar 2013 wellicht beter geweest. De dwangmatige release schedules onder het bewind van Jobs waren, m.i., een stuk beter. Daardoor was Apple vrijwel elk kwartaal relevant. 1x per jaar een shitload aan nieuwe producten lanceren is toch een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
virofi schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:42:
Hij had het wel specifiek over "amazing new hard- and software". Of bestaande producten als iPads, iPhones, Macbooks e.d. daar ook onder vallen; who knows! Feit is wel dat er dan bijna een jaar voorbij gaat zonder updates aan bestaande producten en dat is wel heel lang in tech land natuurlijk...

Apple verliest wat momentum lijkt het. De iPad Mini moest natuurlijk voor de feestdagen beschikbaar zijn, maar achteraf was voorjaar 2013 wellicht beter geweest. De dwangmatige release schedules onder het bewind van Jobs waren, m.i., een stuk beter. Daardoor was Apple vrijwel elk kwartaal relevant. 1x per jaar een shitload aan nieuwe producten lanceren is toch een stuk minder.
Normaliter vernieuwde Apple de iPods / iPhones / iPads altijd om het jaar. Vorig jaar kwam daar (eenmalig) verandering in met de iPad 4 en toen zat iedereen te miepen dat het te snel zou zijn.
En nu ga je me vertellen dat een jaar te lang zou zijn?

De iPad 4 loopt nog steeds ver voor op de concurrentie dus die is niet heel hard aan vervanging toe. De iPad Mini verkoopt ook goed als je kijkt naar de laatste kwartaalcijfers.

iPhone zal gewoon in september zijn en de MacBooks/iMacs zullen gewoon een bump krijgen na de zomer zodra Haswell verkrijgbaar is.

Dit heeft allemaal niks met 'momentum' te maken, maar met beschikbaarheid van componenten en vaste cycli van Apple.

Ik ben het met je eens dat het 'hele jaar door' producten releasen beter is voor het 'algehele gevoel', maar het was wel vrij obvious dat Apple niet voor WWDC met nieuwe producten zou komen.

Ik verwacht dat op WWDC iOS 7 aangekondigd wordt en deze bij de iPhone release beschikbaar zal zijn. Misschien dat ze ook de Mac Pro dan al aankondigen, maar dat deze ook pas later in het jaar beschikbaar zal worden. (WWDC is de meest logische plek om een nieuwe Mac Pro aan te kondigen, ze gaan er zeker geen apart event voor organiseren en tijdens een iDevice event zou ook onlogisch zijn).

Kortom, begin Juni weten we meer.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
RobbieB schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:18:
[...]

Normaliter vernieuwde Apple de iPods / iPhones / iPads altijd om het jaar. Vorig jaar kwam daar (eenmalig) verandering in met de iPad 4 en toen zat iedereen te miepen dat het te snel zou zijn.

De iPad 4 loopt nog steeds ver voor op de concurrentie dus die is niet heel hard aan vervanging toe. De iPad Mini verkoopt ook goed als je kijkt naar de laatste kwartaalcijfers.

iPhone zal gewoon in september zijn en de MacBooks/iMacs zullen gewoon een bump krijgen na de zomer zodra Haswell verkrijgbaar is.

Dit heeft allemaal niks met 'momentum' te maken, maar met beschikbaarheid van componenten en vaste cycli van Apple.

Ik ben het met je eens dat het 'hele jaar door' producten releasen beter is voor het 'algehele gevoel', maar het was wel vrij obvious dat Apple niet voor WWDC met nieuwe producten zou komen.

Ik verwacht dat op WWDC iOS 7 aangekondigd wordt en deze bij de iPhone release beschikbaar zal zijn. Misschien dat ze ook de Mac Pro dan al aankondigen, maar dat deze ook pas later in het jaar beschikbaar zal worden. (WWDC is de meest logische plek om een nieuwe Mac Pro aan te kondigen, ze gaan er zeker geen apart event voor organiseren en tijdens een iDevice event zou ook onlogisch zijn).

Kortom, begin Juni weten we meer.
Mwa, ik ben het daar niet helemaal mee eens hoor.

De iPhone is in het verleden vaak bij het WWDC aangekondigd. En dat komt er nu net aan in Juni met het nieuwe iOS.
nieuws: Apple toont nieuwe versies iOS en OS X op WWDC

Dit lijkt me ook het ideale moment dan om ofwel de iPhone of de iPad of beide te updaten.
Er is al veel te veel gelekt over de iPad 5 om die nog lang uit te stellen.

De iPad mini zie ik wel in de herfst uitkomen.
En ze gaan dan zeker niet beide iPads update. Dat is minder goed voor de aankopen. En je hebt zeker tenminste 1 toestel update voor de feestdagen.

En het voorlopen op de concurrentie? Sorry hoor, maar dat is een fanboy uitspraak.
De HTC One en de SIV kille de iphone 5 wel. De 5S is nodig.

De iPad mini is al in direkte concurrentie met de Google nexus 7 en daar zijn ze al veel klanten aan kwijtgespeeld. (Kijk maar hier op tweakers naar de reviews en naar al de andere review sites).

Google brengt zijn full hd nexus 7,7 uit in juni. Apple gaat met zijn mini er dan achter lopen in de herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:37

FreakNL

Well do ya punk?

DaemonAngel schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:12:
[...]

..

En het voorlopen op de concurrentie? Sorry hoor, maar dat is een fanboy uitspraak.
De HTC One en de SIV kille de iphone 5 wel. De 5S is nodig.
..
Ach, smaken verschillen. Misschien heb je op basis van specs gelijk, maar je zit ook nog altijd met het OS. De afstand tussen Android en IOS is kleiner geworden, maar (voor mij) wint IOS het nog altijd.... Dus voor mij is de One of de SIV geen iPhone killer. Maar nogmaals, dat is ook een kwestie van smaak/verwachtingen/etc...

Dit artikel geeft mijn mening goed weer:
http://mashable.com/2013/03/15/galaxy-s-4-iphone-killer/

En natuurlijk kun je dan honderden artikelen vinden waarin de S4 wel als killer wordt aangemerkt. Maar in mijn (persoonlijke) geval is dat niet zo. Ik heb bijvoorbeeld ook een iPad en aan Apple TV, en een Android telefoon "breekt" dat eco systeem.

Ik was overigens erg blij dat ik van mijn HTC Desire S naar de iPhone 5 ging. Wereld van verschil. Maar als ik van diezelfde Desire naar een S4 was gegaan was ik waarschijnlijk ook blij geworden. Ik wil daar maar mee zeggen dat de S4 (waarschijnlijk) een prima telefoon is, alleen niet voor mij. Vind hem ook te groot, maar ook dat is smaak/persoonlijk...

Bovenstaande zal voor meer mensen gelden. Dus dat maakt de S4 geen iPhone killer. Gewoonweg omdat je niet alleen op specs moet afgaan.... (imho)

[ Voor 41% gewijzigd door FreakNL op 24-04-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

"iPhone killer" is toch de cliché term van de afgelopen 5 jaar. Als alle fabrikanten minder probeerden elkaars modellen af te troeven en zich meer spitsen op innovatie en gebruiksvriendelijkheid dan op specs en nutteloze features, zou het een veel gezelligere gadget-wereld zijn. Daar zit je dan met je 5" quadcore, touchless gestures voor je telefoon te zwaaien om foto's te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Het is inderdaad allemaal persoonlijk. Vandaar dat je ook de ene review gevonden hebt waar de iPhone nog wint :p.

Naar mijn mening is android Apple voorbij gegaan in de laatste update.
Vroeger was het ecosysteem daar beter en bij de tablets is dit nog het geval, maar bij de smartphones is dit reeds gedaan.

Het blijft altijd voorkeur; maar zelfs op apple fansites lees ik veel hoop bij mensen om in iOS 7 een meer android interface te krijgen. Dus dan is gelijkspel het vriendelijkste dat je nog over de iPhone 5 kan zeggen als je die vergelijkt met Android op de HTC One of S4.

In mijn ogen zijn die 3 toestellen gelijk en is het puur voorkeur voor Samsung, HTC of Apple en hun desbetreffende werkwijze dat de doorslag geeft.

Het was als comment op de 'ver voorloopt' van RobbieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
[...]

Ik zeg dat een jaar te lang is wanneer er in de tussentijd NIKS gereleased wordt. Voorheen waren er iPads in het voorjaar, WWDC, iOS, OSX en iPhones in de zomer / vlak na de zomer en vaak nog iets iPod/Mac gerelateerd in het najaar. Meerdere release momenten dus.

Als de geruchten kloppen en de volgende refresh van welk product dan ook tot het najaar op zich laat wachten, betekend dat dat er bijna een heel jaar lang NIKS aan hardware gereleased wordt. En ja; dat is te lang. Niet voor mijn Apple fanboy hart, maar voor een commercieel bedrijf in de tech wereld is een jaar niks releasen killing. Dat heeft zeker met momentum te maken. Apple liep tot een jaar of wat terug altijd voorop wat betreft innovatie. Dat is toch echt wel wat minder tegenwoordig, hoe graag ik het ook anders zou zien.

Probleem met de iPads is dat ze hun "vertrouwde" release schedule hebben doorbroken vorig jaar. Daardoor valt er nu een iPad gat in het voorjaar en komen ALLE hardware releases te dicht bij elkaar te liggen. De drang om die iPad Mini tijdens de feestdagen in de schappen te hebben liggen was blijkbaar groter dan een gat slaan in de release schedules. Eerder werd gezegd dat het OCD van Steve Jobs was dat in deze schedules resulteerde, maar ze zorgden er wel voor dat er kwartaal wel "iets" van Apple was dat iedereen wilde en ook kon kopen.

Met vaste cycli van Apple heeft het niks te maken, ze zijn juist die cycli aan het doorbreken. Componenten zou kunnen, maar dat onderschrijft volgens mij mijn punt dat Apple momenteel achter de feiten aanloopt in plaats van pioniert. Nu is dat volgens mij niet enkel Apple's probleem; volgens mij heeft de hele industrie hier last van, maar Apple zou hier op kunnen inspringen door weer eens ècht te innoveren, met iets als een iWatch of een iTV.

Ik denk dat mijn punt is; OF Apple heeft zichzelf in de vingers gesneden door te breken met de standaard release schedules, OF Apple heeft moeite de echt innovatieve producten in productie te nemen (door beschikbaarheid van componenten, het niet op orde kunnen krijgen van productieproces etc. etc.). Feit is wel; hierdoor verliezen ze momentum en de concurrentie speelt daar gretig op in. Of er nou iPhone of iPad "killers" worden gereleased door concurrenten laat ik in het midden, maar volgens mij is de algemene consensus wel dat Apple (te)veel ruimte laat voor concurrentie.
WWDC zal zeker iOS7 en OSX updates zien en in beta releasen. Ik hoop dat Apple verrast en inderdaad ook hardware upgrades aankondigt. Wat ècht goed zou zijn, voor Apple als merk, is komen met iets totaal nieuws en innovatiefs, al zie ik dat niet gebeuren. Ik denk dat mijn bottom line is; dat vind ik jammer :)
Pagina: 1 ... 62 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]