‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoe regelen jullie bestaande gebruikers dat
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Niet...lekker egoïstischBananenplant schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:37:
Hoe regelen jullie bestaande gebruikers dat?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Hoe ik het heb geregeld:Bananenplant schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:37:
Hmm, ik heb een 4e generatie iPad gezien en het lijkt me een mooi apparaat. Wat ik me alleen afvraag is hoe jullie het apparaat delen met andere mensen. Ik vind het vrij absurd om 2x te dokken voor een apparaat (eentje voor mezelf en eentje voor m'n vrouw) als je hem ook kan delen, maar de usability gaat wel enorm omlaag als je geen persoonlijk profiel kunt instellen. Ik wil gewoon als mezelf bij mijn e-mail, mijn agenda, mijn FB-profiel en dergelijke kunnen en niet die van bijvoorbeeld mijn vrouw.
Hoe regelen jullie bestaande gebruikers dat?
- beide e-mailaccounts op de iPad, wachtwoord beveiligd (geen geheimen voor elkaar
- gezamenlijke agenda, wachtwoord beveiligd (erg handig)
- Social media, we hebben alleen Twitter en Linkedin, niet op de iPad maar de eigen iPhone's
En dat gaat eigenlijk prima. Voor wat betreft de Social Media, zoals Facebook (etc.) vind ik het sowieso een veilig gevoel niet automatisch ingelogd te zijn. Helemaal op een iPad welke gewoon altijd thuis ligt. Mocht er ingebroken worden dan zijn alle accounts niet toegankelijk en nu kan de oppas ook ongestoord gebruik maken van onze iPad als wij niet thuis zijn. Ook de iPad even 'uitlenen' aan eventueel aanwezige visite is hierdoor geen probleem
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dus dezelfde vragen gaan op voor een laptop of een desktop als voor een tablet:
- hoeveel gebruikers hebben op één gegeven moment een toestel nodig ?
- is hier rond te werken met een tijdsschema ?
- is het financieel te verantwoorden een tweede of meerdere te kopen ?
Uiteindelijk heeft ook (bijna) iedereen zijn eigen GSM en zijn eigen computer, het zijn ook geen aankopen waar je een jaar voor moet sparen oftewel stel je verkeerde prioriteiten.
Er is overal inderdaad wel een oplossing voor, het kost alleen wat meer moeite. Uitloggen op Facebook / Twitter, Appstore, Chrome, Gmail etc. Vooral de appstore is belangrijk
En weg is je usabilitybartsled schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:10:
Er is overal inderdaad wel een oplossing voor, het kost alleen wat meer moeite. Uitloggen op Facebook / Twitter, Appstore, Chrome, Gmail etc. Vooral de appstore is belangrijk

Bananenplant schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:53:
Nja, maar met die werkwijze reduceert de meerwaarde van zo'n ding al snel tot nul vind ik.
Mjah.. met alle respect, maar zoals jij het wil, echt alles gescheiden per gebruiker, dan rest niks anders dan twee apparaten. En concluderen dat in -en uitloggen het nut van een apparaat als een iPad tot nul reduceert is in mijn ogen behoorlijk zwart/wit en wellicht zelfs kortzichtig qua functionaliteit van een iPad. Zoals jij redeneert is zelfs een auto niet te delen met iemand, je wilt immers alle gebruikersgemak op een persoon reduceren.
Kortom, koop twee apparaten, stel alles in op één gebruiker en je bent klaar. Dure oplossing, maar wel de enige die hoogstwaarschijnlijk in jouw straatje past
Oplossingen als MyPad reiken niet verder dan Social Media omgevingen, dan blijf je nog steeds zitten met een gedeelde iTunes account, agenda en e-mail. Die laatste zou je kunnen oplossen met twee verschillende apps voor de mail, maar dan heb je het nog niet gescheiden, lees: je kan bij elkaar kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door Han op 15-03-2013 16:31 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Android 4.2 kan het, Microsofttablets kunnen het. Waarom kan een iPad het dan niet?Han schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:28:
Mjah.. met alle respect, maar zoals jij het wil, echt alles gescheiden per gebruiker, dan rest niks anders dan twee apparaten.
Dat vind ik niet kortzichtig. Ik vind de usability van tablets en smartphones zitten in de gepersonaliseerde manier waarop je gemakkelijk bij je eigen content en diensten kan. Als ik eerst alle apps van m'n vrouw moet uitloggen om er voor mijzelf weer op in te loggen als zij de iPad gebruikt heeft vind ik niet dat ik nog gemakkelijk bij mijn eigen content en diensten kan. Dan is het laagdrempelige er namelijk gewoon af. En ik ga niet dit soort geld van ons beiden uitgeven aan een apparaat waar alleen ikzelf lekker op kan werken.En concluderen dat in -en uitloggen het nut van een apparaat als een iPad tot nul reduceert is in mijn ogen behoorlijk zwart/wit en wellicht zelfs kortzichtig qua functionaliteit van een iPad. Zoals jij redeneert is zelfs een auto niet te delen met iemand, je wilt immers alle gebruikersgemak op een persoon reduceren.
Ik vind die vergelijking met een auto trouwens wat flauw, als m'n vrouw gereden heeft smijt ik de stoel naar achteren en verstel even de spiegel. Voor allerlei apps opnieuw inloggen kost significant meer moeite dan dat.
Ik vind dat inderdaad een te dure oplossing. We hebben nog geen tablet in huis. Een tablet eenvoudig kunnen delen zou ons de mogelijkheid geven te zien of het wat voor ons is en te ondervinden wat we belangrijk vinden. Als het op termijn zo blijkt te zijn dat we elk eigen apparaat willen (vanwege vaak bezet als je 'm wilt gebruiken) is dat prima, maar het is een beetje sneu geld als je erachter komt dat je twee dure apparaten stof laat happen omdat je ze minder gebruikt dan je gedacht had. Bij eentje was de schade dan nog een beetje beperkt geweest.Kortom, koop twee apparaten, stel alles in op één gebruiker en je bent klaar. Dure oplossing, maar wel de enige die hoogstwaarschijnlijk in jouw straatje past
Dat het in de eerste iPad niet zat kan ik snappen, omdat het fenomeen "tablet" destijds nog nieuw was. Maar in een tijd waarin alle concurrerende platformen de functionaliteit wel bieden en je ook online veel leest dat gebruikers erom vragen vind ik het een storende ontwerpkeuze als Apple blijft weigeren het te implementeren.
Gebruikersprofielen lijken me overigens ook een prima oplossing om te voorkomen dat kinderen onbedoeld bakken met geld gaan uitgeven aan in-app aankopen als ze spelletjes doen.
Het gaat niet over kunnen, het gaat over willen. De meeste gebruikers willen of hoeven geen multi-user login. Als je een specifieke eis hebt, moet je niet een toestel kopen zonder vooronderzoek te doen om dan te klagen dan die functie er niet in zit.Bananenplant schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:43:
[...]
Android 4.2 kan het, Microsofttablets kunnen het. Waarom kan een iPad het dan niet?
Als je dacht dat die functie er wel in zat, dan heb je ergens een scheve vergelijking getroffen met een volwaardige computer en dan kijk je sowieso beter richting de Microsoft Surface Pro.
Niemand verplicht je ook alles in twee aparte hokjes af te schermen, je mag ook gewoon een gedeelde account gebruiken. En dan nog, apps van meerdere gebruikers (AppStore accounts) werken op éénzelfde toestel. Ook blijft je media zoals muziek en video beschikbaar voor datzelfde toestel.Dat vind ik niet kortzichtig. Ik vind de usability van tablets en smartphones zitten in de gepersonaliseerde manier waarop je gemakkelijk bij je eigen content en diensten kan. Als ik eerst alle apps van m'n vrouw moet uitloggen om er voor mijzelf weer op in te loggen als zij de iPad gebruikt heeft vind ik niet dat ik nog gemakkelijk bij mijn eigen content en diensten kan. Dan is het laagdrempelige er namelijk gewoon af. En ik ga niet dit soort geld van ons beiden uitgeven aan een apparaat waar alleen ikzelf lekker op kan werken.
Dan moet je naar een platform dat sessies ondersteunt, zodat je per gebruiker een apart profiel hebt. Wederom MS Surface Pro.Voor allerlei apps opnieuw inloggen kost significant meer moeite dan dat.
Ik snap het probleem niet, moét je ze per twee kopen om het te testen ? Elke Apple Premium Reseller, Media Markt, Saturn en BCC heeft een demo stand met iPads waar je ze gratis mag uittesten.Als het op termijn zo blijkt te zijn dat we elk eigen apparaat willen (vanwege vaak bezet als je 'm wilt gebruiken) is dat prima, maar het is een beetje sneu geld als je erachter komt dat je twee dure apparaten stof laat happen omdat je ze minder gebruikt dan je gedacht had. Bij eentje was de schade dan nog een beetje beperkt geweest.
Non-issue:Gebruikersprofielen lijken me overigens ook een prima oplossing om te voorkomen dat kinderen onbedoeld bakken met geld gaan uitgeven aan in-app aankopen als ze spelletjes doen.

Verwijderd
Onzin.Bananenplant schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:43:
Ik vind die vergelijking met een auto trouwens wat flauw, als m'n vrouw gereden heeft smijt ik de stoel naar achteren en verstel even de spiegel. Voor allerlei apps opnieuw inloggen kost significant meer moeite dan dat.
Koop er gewoon 2 of koop android. Klaar, discussie over. Je zit hier gewoon te trollen.
En bij de winkel kun je niets testen hoe het in je huishouden bevalt, he, hoewel ik al wel gezien dat je op een iPad iig een demo van FB kunt bekijken
Hetzelfde als in de winkel maar dan met andere zitposities ? Ik zou niet weten hoe een tablet anders kan zijn "thuis" als in de winkel.Bananenplant schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:30:
En bij de winkel kun je niets testen hoe het in je huishouden bevalt
Als je angst hebt een miskoop te doen, dan kun je het best niet kopen. Ik raad mensen nooit aan dingen te kopen waar ze onzeker van zijn, loopt meestal fout af.
Een gmail app voor haar, ingebakken mail voor jou. Ingebakken agenda voor jou, andere calendar app voor haar.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Het is toch raar dat dit nodig is... 2013 en op iOS heb je geen user accounts. Dat is inderdaad echt een groot gemis hier in huis. Mijn vrouw speelt een spel wat ik ook wil spelen...helaas, 1 profiel. iOS staat echt stil in ontwikkeling lijkt het wel, best zonde want als geheel voelt het best degelijk aan (los van alle beperkingen).kmf schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:47:
Een gmail app voor haar, ingebakken mail voor jou. Ingebakken agenda voor jou, andere calendar app voor haar.
Bewuste keuzes om jou 2 van die dingen te laten kopen. Hoe moeilijk is het om een switch in te bakken zodat het standaard is zoals nu en je de optie hebt om accounts te gebruiken. Gewoon uitzuigerij en dat mogen ze ook doen, maar ga het niet verdedigen alsof het beter is voor de gebruiker want dat wisselt per gebruiker.Phuncz schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:46:
Het is raar als je geen acht houdt met alle argumenten die zijn genoemd in de laatste paar posts. Dit heeft niks met vooruitgang te maken maar met bewuste keuzes.
Overigens zie ik maar 1 argument: "dan koop je het niet", ik heb de iPad echter gekregen. En het gaat toch om ervaringen in dit topic? Mijn ervaring is dat ik de iPad een beperkt platform vind voor meerdere users (los van dat iOS in mijn ogen vol zit met beperkingen).
(ik zou het niet fijn vinden als ik iets niet kan installeren omdat een huisgenoot voor zijn account een lading comics heeft gedownload op zijn comic app)
Op elke iPad is wel zo ingesteld dat een ander app voor een ander account is gedaan zodat "kan je effe snel checken" ook snel te checken is.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Nu zijn dat niet zo'n boeiende zoekopdrachten, maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat iedereen die de iPad even gebruikt dat dan ook maar hoeft te zien.
Ik zie het probleem niet om deze feature toe te voegen en dan de gebruiker de keuze te geven om meerdere sessies te ondersteunen ja/nee of te houden zoals het nu is. Stel de pincode in als 'user code' zodat wanneer ik 5678 doe, ik inlog en als mijn huisgenoot 1241 doet, hij inlogt.
Het is een single user device, dat klopt. Wellicht dat dit met een JB wel kan?
[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 16-03-2013 12:57 ]
Verwijderd
Geen idee, als dat zo is wil ik het wel proberen, maar ik zit niet zo in die JB scene. Heb hem wel zelf aangepast omdat ik mapjes in mapjes wilde en adblock is een leuke toevoeging, dus kan zo iets proberen.Aghanim schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:50:
Ik verdedig het niet dat het beter is voor de gebruiker, maar de gemiddelde gebruiker heeft daar weinig last van. Als Apple van oordeel is dat het het gebruiksgemak in de weg zit door toegevoegde complexiteit, dan moet je dat aanvaarden. Je hebt nu juist de keuze dat je kan kiezen naargelang je tablet-eisen: Android, iOS en Windows. Het gaat hier niet over basis-behoeften, maar over specifieke behoeften waar ze een groot deel van iOS moeten herschrijven, voor die procentueel lage vragende partij.Cartman! schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:00:
Bewuste keuzes om jou 2 van die dingen te laten kopen. Hoe moeilijk is het om een switch in te bakken zodat het standaard is zoals nu en je de optie hebt om accounts te gebruiken. Gewoon uitzuigerij en dat mogen ze ook doen, maar ga het niet verdedigen alsof het beter is voor de gebruiker want dat wisselt per gebruiker.
Waarom klaag je dan ?Overigens zie ik maar 1 argument: "dan koop je het niet", ik heb de iPad echter gekregen. En het gaat toch om ervaringen in dit topic? Mijn ervaring is dat ik de iPad een beperkt platform vind voor meerdere users (los van dat iOS in mijn ogen vol zit met beperkingen).

Stop dan met te trollen. Het is niet alsof je veel meer hebt gedaan dan klagen over features en vertellen hoeveel beter Android is. Als je wilt dat men je neutraal behandelt, moet je zelf ook neutraal zijn.
Wat is de gemiddelde gebruiker? Ik hoor om me heen wel meer dat mensen profielen een aangename toevoeging zouden vinden.Phuncz schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:05:
[...]
Ik verdedig het niet dat het beter is voor de gebruiker, maar de gemiddelde gebruiker heeft daar weinig last van.
Toegevoegde complexiteit? Mensen gebruiken vanaf Windows 95 al accounts, bij mail heb je ook accounts, dat concept is echt niet complex. En als het een optioneel iets is dan zit dat een gebruiker die het niet wil niks in de weg.Als Apple van oordeel is dat het het gebruiksgemak in de weg zit door toegevoegde complexiteit, dan moet je dat aanvaarden.
Daar ben ik het niet mee eens, ik vind profielen een redelijke basisbehoefte bij een OS. Waarom mag ik dat niet vinden volgens jou? En ik kan me niet voorstellen dat het zo moeilijk kan zijn. Ipv. map /x/ te laden bij het starten/inloggen laad je map /x/y/ in.Je hebt nu juist de keuze dat je kan kiezen naargelang je tablet-eisen: Android, iOS en Windows. Het gaat hier niet over basis-behoeften, maar over specifieke behoeften waar ze een groot deel van iOS moeten herschrijven, voor die procentueel lage vragende partij.
Ik klaag niet over de iPad opzich, een heel gaaf ding. In dit ervaringen-topic mag ik toch ook melden dat ik een bepaalde feature mis?Waarom klaag je dan ?Ik wou dat ik random duur spul kreeg waar ik niet 100% tevreden van was.
Stop dan met te trollen. Het is niet alsof je veel meer hebt gedaan dan klagen over features en vertellen hoeveel beter Android is. Als je wilt dat men je neutraal behandelt, moet je zelf ook neutraal zijn.
Met mijn zoektocht naar hoe je een iPad kunt delen in een gezin heb ik dit inderdaad voorbij zien komen. Bij de comments stond er wel bij dat het nog niet altijd even lekker werkt alleen. Als je een JB weinig risico geeft en je die eenvoudig ongedaan kunt maken voor het geval het apparaat terug moet voor garantie zou het misschien wel een uitkomst zijnAghanim schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:50:
In mijn ogen is het dan ook niet zo evident als "jailbreaken --> app'je installen --> success !" maar meer een proof-of-concept.
Wat ik mij ook kan indenken is dat wanneer je niet meerdere iPads wilt kopen om financieele redenen je niet echt de doelgroep van Apple bent volgens Apple. Maar dat is koffiedik kijken.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Bij de lancering van de eerste iPad heeft zowat elke fabrikant, behalve Apple, zijn tablet met véél verlies verkocht, omdat ze simpelweg niet konden tippen aan de geboden prijs/kwaliteit en prijs/prestatie die Apple neerzette. Omdat ze ook direct grote volumes kon afzetten (als één sterk merk) hadden zij betere prijzen dan de versnipperde concurrentie kon genieten. Waar de iPad glas en aluminium was, had de concurrentie plastic en plastic.
Het grote voordeel van Apple's gehele iOS ecosysteem is dat het inkomsten delft uit ALLE aspecten: toestellen, accessoires, software (apps) maar zelfs ook 3rd party hardware en software verdient het een centje mee. De enige concurrent die ik momenteel als concurrerend kan noemen op het gebied prijs/kwaliteit en prijs/prestatie is Microsoft, echteris het op het softwarevlak een heel ander verhaal.
* Mijn mening is dat je niet naar tablets van 500 € moet kijken als je budget het niet toelaat. In mijn verleden als verkoper heb ik genoeg mensen zich de schulden zien inwerken omdat ze zonodig een nieuwe laptop moesten hebben terwijl ze het niet konden betalen. Het blijft een luxe-apparaat en als je echt niet veel geld kan missen, zal je ook een goedkoop tweedehands systeem kunnen vinden dat ook voldoet.
[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 19-03-2013 08:47 ]
Ja, ik vind alleen dat Microsoft wel een aantal zeer interessante ideeen ten tafel heeft gebracht met de Surface. Vooral het idee van 2 apps naast elkaar, hoe vaak ik niet op de iPad zit te switchen tussen een Skype of IRC chat en Safari... Toegegeven, het is makkelijk switchen met die gestures maar het blijft me een zenuwachtig gevoel geven.Phuncz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:43:
Het grote voordeel van Apple's gehele iOS ecosysteem is dat het inkomsten delft uit ALLE aspecten: toestellen, accessoires, software (apps) maar zelfs ook 3rd party hardware en software verdient het een centje mee. De enige concurrent die ik momenteel als concurrerend kan noemen op het gebied prijs/kwaliteit en prijs/prestatie is Microsoft, echteris het op het softwarevlak een heel ander verhaal.
Ook die keyboard covers vind ik erg mooi gedaan en echt wat toevoegen. Het is een mooi systeem en als ik niet zo'n die-hard apple fan (en ontwikkelaar) was zou ik er wel over nadenken
Zelf ook in een computerwinkel gewerkt vroeger, ik vond het ook altijd rot om te zien, die mensen die per se primeline wilden, waren altijd net de mensen die dat niet konden betalen.
ik zie door de doekjes het bos niet meer
gewoon bij een computer winkel? of brillen doek ?
Ik heb wel een smartcover en de ipad verlaat de woonkamer eigenlijk ook niet.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Brillendoek werkt perfectmrcosmo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:51:
iemand tips voor schoonmaakdoekjes?
ik zie door de doekjes het bos niet meer
gewoon bij een computer winkel? of brillen doek ?
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
GekkePrutser schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:41:
[...]
offtopic:
Zelf ook in een computerwinkel gewerkt vroeger, ik vond het ook altijd rot om te zien, die mensen die per se primeline wilden, waren altijd net de mensen die dat niet konden betalen.
Ha, inderdaad. Soortgelijke anekdote; er had een man een iPhone 5 bij ons gereserveerd en het volledige bedrag contant aanbetaald (700 euro). Deze waren in het begin moeilijk leverbaar en na 4 weken wou hij zijn geld terug. Omdat wij niet zoveel geld in kas hebben is de enige optie die wij bieden om het geld binnen 3 werkdagen over te maken op de rekening v/d klant. Maar dat wou hij niet omdat hij in de schuldsanering zat en het geld dan ingehouden zou worden. WTF.. waarom koop je dan een iPhone van 700 euro!?
Mensen zijn echt zo dom soms. Ze zouden al die Primeline regelingen moeten verbieden.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
offtopic: Er zijn genoeg mensen die in de schuldsanering zitten, maar genoeg geld hebben. Alleen dat geld zal dan niet volledig legaal zijn.RobbieB schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:15:
[...]
offtopic:
Ha, inderdaad. Soortgelijke anekdote; er had een man een iPhone 5 bij ons gereserveerd en het volledige bedrag contant aanbetaald (700 euro). Deze waren in het begin moeilijk leverbaar en na 4 weken wou hij zijn geld terug. Omdat wij niet zoveel geld in kas hebben is de enige optie die wij bieden om het geld binnen 3 werkdagen over te maken op de rekening v/d klant. Maar dat wou hij niet omdat hij in de schuldsanering zat en het geld dan ingehouden zou worden. WTF.. waarom koop je dan een iPhone van 700 euro!?
Mensen zijn echt zo dom soms. Ze zouden al die Primeline regelingen moeten verbieden.
ontopic: Sinds de laatste updates heb ik wel vaak het probleem dat mijn wifi wegvalt. De Ipad geeft wel aan dat er verbinding is, maar wil niks laden. Het aan/uit zetten van de wifi lost dit meestal wel op. Het is alleen soms een beetje vervelend. (Het gaat om een ipad 3 trouwens.)
Verwijderd
Ik wil het eigenlijk even testen, maar ik zie die dingen nooit in een winkel hier. Het lijken mij toffe gadgets?
Ik bedoel deze dingen:

Ik heb zo'n arcade kast versie wel meerdere male bij de Dixons zien staan, maar daar zat geen ipad in om te testen. Misschien dat je die dan zelf mee kan nemen.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:39:
Heeft iemand hier ervaringen met de flipperkast en/of arcade behuizingen van ipads? Ik lees er wat gemengde reviews over. Bij de flipperkast behuizing lees ik vaak als kritiek dat het maar met 1 spel werkt, maar dat spel speel ik wel minimaal 30 minuten per dag en verder lees ik dat de reviewers het veel geld vinden voor een stuk plastic en dat het niet fijn werkt omdat het via blutooth gaat.
Ik wil het eigenlijk even testen, maar ik zie die dingen nooit in een winkel hier. Het lijken mij toffe gadgets?
Ik bedoel deze dingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door zynex op 20-03-2013 14:23 ]
Het verschilt per spel hoe alles ingesteld is maar de spelen die het ondersteunen doen dat vaak erg goed. Er is een hele grote lijst met ondersteunde games en een leuke community.
Ik heb meerdere mappen op mijn ipad vol met iCade spellen. Veel van die echte 'arcade' games.
Daarnaast ook nog Mame (zonder JB) dan kan je natuurlijk helemaal los..
Dus ja, zeker een aanrader! En de prijs is tegenwoordig ook al vaak een stuk lager omdat je ze vaker als aanbieding tegen komt. Ik heb hem zelf via marktplaats voor 50 euro gehaald toen en heel veel plezier van gehad.
De nederlandse iCade ziet er trouwens iets anders uit (andere print op de 'kast')
[ Voor 5% gewijzigd door Collaborator op 20-03-2013 15:17 ]
This space is occupied
Verwijderd
Ik ga eens zoeken op marktplaats of anders nieuw kopen. Leuk ding voor mijn verjaardag (in oktober kuch kuch)
Ik heb meerdere oplossingen al uitgebreider getest, zoals de Asus eee Slide (persoonlijke favoriet), "netbook" cases en keyboard cases. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een systeem als de Slide en een los keyboard, omdat je dan het minste problemen hebt om hem te gebruiken als tablet en om stabiel te kunnen typen. Het probleem met keyboard cases is dat ze een stabiele ondergrond moeten hebben voor de keyboard én de iPad (MS Surface bv. ook) dus op je schoot of op het plankje in de trein typen is niet altijd mogelijk. De "netbook" cases beperken dan weer je tablet tot een netbook, waardoor je het toestel niet kan oppakken voor effe snel te navigeren want dan moet je hem eruit halen.
Het ligt er natuurlijk aan waar je voornamelijk typt en hoeveel je het scherm nodig hebt, maar ik hoop dat er meer ontwikkeling gestoken wordt in het slider principe en dat Microsofts Keyboard Cover niet enkel bij hun te vinden blijft.
Er draait niks op de achtergrond en wifi staat gewoon uit. Het probleem is nog steeds.Roel1966 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:20:
[...]
Je moet denk ik niet vergeten dat de Ipad 2 op een resolutie werkt van 1024 x 768 in vergelijking met de nieuwe Ipad die op 2048 x 1536 werkt. Ondanks de veel snellere cpu neemt het renderen van foto's gewoon meer tijd in beslag en zeker als het hi-res foto's zijn.
Ook zou je eens kunnen kijken of er misschien andere apps op de achtergrond mee lopen en misschien je wifi verbinding gebruiken. Gewoon eens alle apps afsluiten en alleen de foto app gebruiken en kijken of dan een stuk sneller werkt.
Ik weet niet of je router 5 Ghz ondersteund maar dat is dan ook nog een mogelijkheid of dat je eens probeerd op een ander wifi kanaal. Helpt dat allemaal niet dan moet je eens kijken wat de Ipad doet met pdf files met veel foto's erin en kijken hoe dan het renderen gaat.
Zelf ben ik er ook wel over te spreken. Al kan het clicken van van de joystick & buttons soms wat luidruchtig.zijn. Je kan als je bereid bent te klussen de buttons en de joystick wel vervangen door stillere varianten.
De iCade is ook in een variant zonder kast beschikbaar : de iCade core

P.S.
Is Gridlee nog beschikbaar in de appstore?
[ Voor 9% gewijzigd door CapTVK op 23-03-2013 12:38 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Momenteel heb ik het gedownloade bestand op mijn mbp in dropbox gezet en dan kindle gedownload op mijn iPad en dan via dropbox geopend. Maar ik vroeg me af of je dit gewoon in de 'cloud' kan zetten van Apple en dan lezen op je iPad via je iBooks
Waarom gebruik je niet gewoon Itunes? Hang je Ipad eraan, ga naar boeken en sleep het bestand erin. Itunes download dan ook nog automatisch de covers en vervolgens staan ze netjes in Ibooks.DaemonAngel schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:38:
Iemand een idee voor een gemakkelijke manier om een ebook die je gedownload hebt op je iPad te krijgen?
Momenteel heb ik het gedownloade bestand op mijn mbp in dropbox gezet en dan kindle gedownload op mijn iPad en dan via dropbox geopend. Maar ik vroeg me af of je dit gewoon in de 'cloud' kan zetten van Apple en dan lezen op je iPad via je iBooks
Verwijderd
Nope, heeft er wel lang gestaan. Daarna is er nog een gba emulator geweest, maar die was heel rap weer weg. Gridlee ston er meen ik wel 3 weken.
Je kunt hem gewoon rechtstreeks vanuit Dropbox openen in iBooks: epub bestand selcteren en dan rechts boven in kiezen voor Openen in iBooksDaemonAngel schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:38:
Iemand een idee voor een gemakkelijke manier om een ebook die je gedownload hebt op je iPad te krijgen?
Echter had ik toch wel gehoopt op iets van Apple in Q1, het is ondertussen wel weer een heel eind geleden dat we nog een nieuw of vernieuwd product hebben gehad. We wachten ook nog steeds op de aankondiging welk toestel nu in de VS gebouwd gaat worden en de Mac Pro smeekt om pensioen. De Macbooks mogen we binnenkort verwachten als Haswell leverbaar is in grote aantallen en de iPhone verwacht ik in juni of juli.
[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 24-03-2013 20:32 ]
[ Voor 2% gewijzigd door kevinl op 24-03-2013 20:39 . Reden: typo ]
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ik ben aan het overwegen om een tablet te kopen en ik zit met nog enkele vragen hieromtrent.
Er is geen USB / HDMI verbinding aanwezig op de iPad. Is het makkelijk om dit met een adapter te doen? Zijn die adapters dan prijzig? Zijn er andere oplossingen? Komt er voor de nieuwe ipad een interface hiervoor?
Zijn er goeie apps om tekstverwerking te doen op de iPad?
[ Voor 15% gewijzigd door jeetn op 25-03-2013 17:08 ]
1: http://store.apple.com/nl..._accessories/cables_docksjeetn schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:08:
Hallo,
Ik ben aan het overwegen om een tablet te kopen en ik zit met nog enkele vragen hieromtrent.
Er is geen USB / HDMI verbinding aanwezig op de iPad. Is het makkelijk om dit met een adapter te doen? Zijn die adapters dan prijzig? Zijn er andere oplossingen? Komt er voor de nieuwe ipad een interface hiervoor?
Zijn er goeie apps om tekstverwerking te doen op de iPad?
2: prijzig is relatief, je kan altijd nog kijken naar chinese verkoopsites
3: nope
4: dat zal dezelfde aansluiting worden als op de ipad 4 en de mini
5: Er staat er zat in de store
6: even de search gebruiken want je gestelde vragen komen vaak voorbij...
39
Ik heb een niet al te nieuwe 26" HDready tv, maar dit probleem had hij ook op een FullHD 1080p tv.
Via Google vind ik ook niet direct een werkende oplossing. Iemand enig idee?
M'n tv heeft nou ook niet bijster veel instellingen waarmee ik kan sleutelen.
Dan zet je er gewoon een pincode op toch?Ryan_ schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:43:
Is er een manier om te achterhalen met welk email adres er in het verleden is ingelogd met de Facebook app? Ik heb namelijk het vermoeden dat mijn huisgenoot ongevraagd mijn Ipad gebruikt wanneer ik er niet ben.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Sommige apps kunnen het volledige, externe beeldscherm benutten, waaronder de meeste video-enabled apps van Apple zelf. Maar de interface, evenals 99% van de games gaan dat niet doen, door de reden die Cartman al zegt. Ik geloof dat Real Racing 2 (en 3 ?) dit bv. wél ondersteunen, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen omdat ik het getest heb via Airplay met AppleTV.Cartman! schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:31:
Je TV is 16:9 en de iPad 4:3, dat je balken krijgt is logisch dus. Meeste TV's bieden wel een optie om het beeld uit te rekken of te zoomen.
Ja, dat heb ik inmiddels ook gedaan. Maar wil graag een soort van bewijs hebben.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:58:
[...]
Dan zet je er gewoon een pincode op toch?
Ik herinner me dat sommige apps per user een database aanmaken die je kon terugvinden via Instellingen. Helaas heb ik geen Facebook dus ik kan het niet voor je nakijken.
Afhankelijk van de router, misschien dat je er iets van terug kunt vinden in de logs van een wifi-router / modem? Moment van verbinden etc.?
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
http://www.geek.com/artic...gridlee-ios-app-20130213/Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 21:35:
Nope, heeft er wel lang gestaan. Daarna is er nog een gba emulator geweest, maar die was heel rap weer weg. Gridlee ston er meen ik wel 3 weken.
Verwijderd
Nou, het maakt zeker wel uit waar je hem koopt. Gisteren heb ik een 2e ipad 2 gekocht (voor mijn broer, er moest een jb op, maar die knuppel had geupdate, dus die maar aan moeders gegeven en een nieuwe gekocht voor de jb).pdebie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:02:
ok, dus het maakt niet uit waar ik naar binnen stap om hem te halen theoretisch gezien. (praktisch misschien wel, omdat er in de ene winkel wel een gratis cover bij te praten valt en de ander niet).
Die was 362 euro bij de bcc, bij de mediamarkt waren ze 366 euro duurder, bij mycom 389 euro, dus dat is toch nog best een verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 27-03-2013 14:22 ]
Niet waar, en als het wel waar is: dat mag volgens de Nederlandse wet niet. Wat Apple doet is de hoge prijzen vragen aan retailers waardoor er weinig speling is in de vraagprijs. Een retailer kán gewoon niet 50 euro korting geven o.i.d. omdat de retailer dan verliesmaakt.MrAcid schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:31:
Ja. Afwijken van de adviesprijs die door Apple is bepaald "mag niet".
Ook is de marge inderdaad zeer klein.
Verwijderd
366 waren ze daar
ik moet eerst koffie drinken , dan pas reageren hier
zat toch 28 euro verschil bijna tussen bcc en mycom, dat vind ik nogal wat. Ik heb er wel een hoes voor mijn broer bijgekocht, die was 35. Ik had die hoes voor mijn eigen ipad een keer in een aanbieding voor 19 euro (wehkamp meen ik maar dan heb je weer 5 euro verzendkosten).
Maar 28 euro, dat is toch best wat. En aangezien de bcc wel overal te vinden is...
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 19:03 ]
Ja, dat weet ik. Maar het verschil tussen de kleuren van de mini en de andere iPads die ik gezien heb (en ik heb alle types wel een keer gezien) is wel het meest extreme dat ik tot nog toe heb meegemaakt.Phuncz schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:52:
Kleurtemperatuurverschillen ga je altijd hebben, vaak zelfs bij dezelfde modellen. Dit heeft trouwens niets te maken met retina, dat slaat enkel op de DPI oftewel Dots Per Inch. Dat hij "afwijkende kleuren" heeft komt omdat je het scherm (eigenlijk de kleurtemperatuur ervan) gewoon bent van je iPad, als het omgekeerd had gedaan, zou je vinden dat de iPad veel blauwer uitziet dan de iPad mini.
Edit: Owja hij is niet gejailbreaked en het is al omgezet met Handbrake
[ Voor 12% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 01-04-2013 13:54 ]
Simpelste zou zijn: itunes erop knallen. Cinexplayer installeren op de ipad. En dan in itunes de ipad selecteren, naar tabblad apps gaan en dan kan je onderaan cinexplayer selecteren en je video's erheen kopieren.
Je synct dan niet met itunes, maar kopieert ze naar Cinexplayer.
[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 01-04-2013 14:38 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Verwijderd
zeker, beste keuze deze app in jouw geval. Kost volgens mij ergens tussen de 0,79 en 2,79 euro, een van de weinige videospelertjes op de ipad zonder jb die de moeite van het kopen waard zijn.Aghanim schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:04:
Beide apps werken zonder jailbreak? Dat gaat me nogal helpen om wat films mee naar Curacao te nemen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2013 20:18 ]
Nog betere oplossing, die ik vaak gebruik voor op vakantie:
Jailbreaken, dan XBMC op je iPad installeren, Camera connection kit kopen op één van de dagaanbiedingsites voor max €10, films op een USB stick knallen, CCK + USB inpluggen, dan zie je ze ook in XBMC!
Heel seizoen van Game of Thrones in 720p op één USB stick. Heerlijk.
Kabbie_Kabbie schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:50:
Ik wil graag een aantal films op de iPad (3) van mijn vader zetten zodat hij in het ziekenhuis een filmpje kan kijken. Nu wil ik deze vanaf mijn macbook op zijn iPad zetten, dus dit moet zonder Itunes. Zijn er manieren/Apps om dit voor elkaar te krijgen?
Edit: Owja hij is niet gejailbreaked en het is al omgezet met Handbrake
Eer aan je korf (haha)
Verwijderd
Dan mag je wel een grote usb stick hebbenJentae schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:58:
Heel seizoen van Game of Thrones in 720p op één USB stick. Heerlijk.
Ben zelf net met de 1080p versies bezig met audio commentaar erbij, maar die zit zelfs op 88 GB
Wel goede tip van die camera kit.
Kan je daarmee ook .ipa files installeren op een jb ipad met ifileexpress? Of heb je daarvoor een andere oplossing? Ik heb vele GB's aan .ipa files, dit klinkt als een werkbare manier om die mee te nemen.
Er zijn veel uploaders die h.264 bestanden een factor 5-10 kleiner maken. Zie het als wav->mp3, maar dan met videobestanden. Het ziet er nog verdomd goed uit vaak.Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:13:
[...]
Dan mag je wel een grote usb stick hebben
Dus het is niet zoals WAV->MP3 maar van MP3 320kbps naar MP3 64kbps.
Het gaat inderdaad ten koste van de kwaliteit, maar ik kan prima naar een door Yify gecomprimeerde film kijken.Phuncz schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:25:
h.264 files "kleiner" maken kost je bitrate en dus kwaliteit. h.264 is al een extreem goed comprimerend formaat voor video.
Dus het is niet zoals WAV->MP3 maar van MP3 320kbps naar MP3 64kbps.
Een 64kbps mp3 houd ik nog geen 10 seconden vol (bij wijze van).
[ Voor 22% gewijzigd door Smultie op 02-04-2013 14:51 ]
Verwijderd
Zelf kijk ik meestal series op mijn ipad met netflix met de dns van unblock us. Die kan je ook op de ipad zelf instellen als je buitenshuis bent, maar dan heb je wel een goede wifi nodig en dat is op vakantie natuurlijk niet het geval.
Ik heb zelf de Ipad 4 en mijn zwager een Ipad 2 maar daar is het kleurverschil lang niet zo groot als dat ik gezien had bij de Ipad mini. Heel even heb ik een mini gehad maar ik vond de kleuren erg flats t.o.v. de Ipad 4 dus heb ik uiteindelijk de Ipad 4 gehouden.Phuncz schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:52:
Kleurtemperatuurverschillen ga je altijd hebben, vaak zelfs bij dezelfde modellen. Dit heeft trouwens niets te maken met retina, dat slaat enkel op de DPI oftewel Dots Per Inch. Dat hij "afwijkende kleuren" heeft komt omdat je het scherm (eigenlijk de kleurtemperatuur ervan) gewoon bent van je iPad, als het omgekeerd had gedaan, zou je vinden dat de iPad veel blauwer uitziet dan de iPad mini.
Als alternatief had ik eerst een Nexus 7 voor dat ik een Ipad mini had maar die had ook al erg flatse kleuren dus vandaar dat ik de mini geprobeerd heb. Frapant genoeg heb ik nu weer een Nexus 7 van een nieuwe batch en daar zijn de kleuren zelfs bijna gelijk aan de Ipad 4, heel warm en verre van flats.
Kleurverschil dus tussen dezelfde Ipad's of Nexussen ligt volgens mij aan de batch en welk soort scherm er gebruikt is. Van Apple is bekend dat ze van meerdere fabrikanten hun schermen betrekken dus ik denk dat daardoor dat kleurverschil ontstaat.
Voor de duidelijkheid heb ik die Nexus 7 gewoon erbij omdat het altijd handig is op de hoogte te blijven van de vorderingen van Android. Evenzogoed zal de Nexus 7 nooit een vervanger worden van mijn Ipad 4 of een eventuele geupgrade Ipad mini.
Voordeel van AVPlayer vind ik ook dat deze app verschillende videoformaten ondersteunt. Dus dan hoef je de bestanden niet meer te converteren.
Verwijderd
Ik heb een vraagje:
-Welke IOs versie staat op een iPad 2 als je hem nieuw in de winkel koopt?
Mvg,
Sander
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]