Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:21
ik lees net dat de 128gb ipad al gelanceerd is... kan er echter nergens iets over vinden bij apple zelf..
bron is telegraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 15:54

World Citizen

FreeReef.nl

bartkoper schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:28:
ik lees net dat de 128gb ipad al gelanceerd is... kan er echter nergens iets over vinden bij apple zelf..
bron is telegraaf
Officieel Apple bericht

http://www.apple.com/pr/l...ina-Display-to-128GB.html

[ Voor 21% gewijzigd door World Citizen op 29-01-2013 16:32 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:21
yes! dankje :) ik was op de NL site aan t kijken daar stond t net nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ze komen ook pas de 5de februari uit zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-10 08:39
We krijgen vast iets in iOS 7 waarvoor 128GB nodig is, final cut pro? :z

[ Voor 16% gewijzigd door Vitruvius op 29-01-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
935 euro 8)7

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Eerlijk gezegd ben ik verwonderd dat de iPad 3de generatie niet als de range-topping versie 128GB had en men gewoon de 16GB ging opschorten. Als winkel die de iPad verkoopt, ben je nog niet jarig met nu 4 groottes, 2 versies (WiFi, WiFi+4G) en 2 kleuren, 16 verschillende modellen voor basically 1 toestel. In winkels waar ze een grote stock hebben is dat pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Maart /april de iPad 5, lijkt het:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2013/01/ipad5back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-10 08:39
De tekst iPad is wel half weggevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Yep, mar zou raar zijn als ze niet met een nieuwe komen lijkt me.
Helemaal nu ze ook ff tussendoor de 128GB versie erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Geruchten, ze zijn toch zo betrouwbaar. Het is niet de eerste keer dat men er grandioos naast zit omdat:
- de media belachelijk veel admoney binnentrekt met élk Apple "nieuwtje"
- de immense populariteit zorgt immens voor veel valse informatie
- er zeer veel ruwweg voorspeld kan worden dankzij Apple's duidelijke productgeschiedenis
- de gemiddelde mens héél erg snel "het internet" gelooft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Tsja, en andere geruchten blijken wel waar:

iPhone 5 design, geleaked in juni, maand of 4 voor release:
http://venturebeat.com/2012/05/29/leaked-iphone-5-case/

iPad Mini, 5 weken voor release (en er waren paar weken daarvoor ook al leaks):
http://www.redmondpie.com...upport-for-3g-model-more/

En nogmaals: het zou raar zijn als ze geen nieuwe iPad uitbrengen.
En als ze dan een nieuwe uitbrengen, waarom zouden ze dan vasthouden aan het oude design als ze met de Mini hebben laten zien hoe dun, compact en licht het ook kan. En de rest van de foto's zien er aardig overtuigend uit:
http://9to5mac.com/2013/0...ed-fifth-generation-ipad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:24
Jullie hebben beiden een goed punt. Ik denk dat het gerucht wel klopt. Het lijkt me dat Apple toch een consistent design wil doorvoeren voor de iPad. Daarnaast lijkt de casing qua verhouding heel bruikbaar:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2013/01/ipad5_2.jpg

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-10 19:59
Ik ben er voor 99% zeker van dat de nieuwe iPad dat design gaat krijgen. De grote vraag is echter komt hij in maart of pas in september/oktober?

Persoonlijk denk ik dat hij in maart komt; de update naar de 'iPad met Retina display' was eigenlijk alleen een specbump, die ook wel nodig was, en de invoer van de lightning connector. Ik denk dat Apple hun productlijn zo snel mogelijk op een lijn wil krijgen wat design betreft. Daarnaast denk ik dat ze iPad en iPhone gescheiden willen houden, dus de lente all about iPad en de herfst all about iPhone. Mensen hebben toch geen geld om in dezelfde periode twee van die dure producten aan te schaffen? Ook al is het vlak voor het kerst seizoen.

Iemand anders zal zeggen, willen ze een nieuwe processor (A7X) in de iPad 5 zetten? Die zal nog niet klaar zijn in maart. De vraag is houden ze de launchcyclus aan van voor de iPad 4, die de cyclus doorbrak, of was dat een eenmalig product en gaan ze verder met de gescheiden lancering van iPad in lente en iPhone in herfst? Ik denk dat de A6X nog lang geen update nodig heeft, het design echter wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Ton op 29-01-2013 21:48 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Eens. En als ze naar najaar gaan dan zouden ze ook de mini2 nog hebben. Teveel.
En te lang zonder nieuwe launch hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:48:
Het is officieel:

http://www.macrumors.com/...on-february-5-for-799929/

Een aanvulling op de iPad reeks: een 128 Gb. voor wie het kan/wil betalen!
Ik zou dan toch voor een 16GB ipad gaan met een nas en 4TB aan hdd's, dat kost ongeveer evenveel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:30:
Ik zou dan toch voor een 16GB ipad gaan met een nas en 4TB aan hdd's, dat kost ongeveer evenveel 8)7
Ik gebruik al mijn Synology via de apps voor de Ipad en dat werkt als een trein, zeker al via een 5 Ghz draadloze verbinding.

Wat die nieuwe Ipad betreft denk ik dat in maart alleen de buitenkant vernieuwd zal zijn want zoals al gezegd is die A6X pas net op de markt. Wel denk ik dat de Ipad Mini qua hardware een boost zal krijgen en ze denkelijk ook wel een Retina scherm erin zullen zetten.

Enigste wat ik dan wel denk is dat de Ipad Mini richting 399 zal gaan voor de 16 Gb versie en ik dat persoonlijk die pak weg 70 euro extra wel waard zou vinden. Vond gewoon het verschil te groot t.ov. de Ipad 4 qua hardware en beeldscherm en anders had ik misschien ook nog wel voor een Mini gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:37:
Ik gebruik al mijn Synology via de apps voor de Ipad en dat werkt als een trein, zeker al via een 5 Ghz draadloze verbinding.
Gouden combi inderdaad, die synology is zo perfect, werkt heerlijk met de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:16:
Gouden combi inderdaad, die synology is zo perfect, werkt heerlijk met de ipad.
Ik had dat in eerste instantie niet verwacht omdat ik ook wel eens met een Kingston WI-drive geexperimenteerd heb maar dat vond ik maar traag werken. Daarentegen met de Synology en dan b.v. DS-File gaat dat echt bijna even snel als direct vanaf de Ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 17:13
Merkte net op dat als k stream met m'n ipad naar m'n xbmc server dat hij uitvalt als de ipad in sleep ging. Dit was voor de update naar 6.1 niet het geval. Is dit een bug? Ik hoop het wel :p

Edit: een restart deed wonderen :)

[ Voor 9% gewijzigd door blubbers op 03-02-2013 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:22
Nieuwe iPads komen denk ik las in september/oktober. Waarom?

1. Apple heeft net de 128GB versie van de iPad 4 aangekondigd. Als er in Maart een nieuwe iPad zou komen zou het logischer zijn om daarmee te wachten en dit als extra USP te gebruiken.
2. Ik werk in een APR en normaliter zie je de voorraden afnemen 1 à 2 maanden voor de release. Vooralsnog is dit zeker niet het geval. Sterker nog, de cellulair iPads zijn pas sinds begin januari goed leverbaar.
3. De iPad Mini is nog steeds niet goed leverbaar. De cellular modellen zijn nog schaarser dan bier op een suikerfeest. En de 16 GB Wifi is ook niet aan te slepen. Er is dus nog totaal geen reden voor Apple om die te vernieuwen.
4. Ik volg Apple al jaren en het feit dat Apple in November de iPad 4 heeft uitgebracht is echt een uniek geval. Ze verleggen zelden hun release schema en als ze het doen, doen ze het met een goede reden. Er is vooralsnog geen enkele reden om een nieuwe iPad uit te brengen. De vraag is hoog, ze kunnen de productie nog amper bijbenen en de concurrentie is ook nog lang niet bij.
5. Alle bovenstaande punten betekenen helemaal niks. Apple zou zomaar over 2 weken een nieuwe iPad aan kunnen kondigen. (Maar ik denk het dus niet).

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie achterkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Goeie punten wel RobbieB. Enige wat ik vaag vind is dat dan straks alles in het najaar valt. Dus een jaar lang niks nieuws meer (128GB is niet echt spannend en een hoop mensen hebben niet door dat er een iPad 4 is, aangezien daar weinig tamtam over was). Benieuwd of er in maart nog wel een keynote gaat komen. Ze hebben die nieuwe ATV schijnbaar klaar, maar wat gaan ze er verder bij aankondigen?
Bij presentatie vd jaarcijfers zei Cook dacht ik dat ze voor 6 weken producten in de voorraadlijn wilden hebben. Dus ze zouden als ze nu langzaam afbouwen half maart kunnen redden.
Retina mini in maart geloof ik sowieso niet meer in, omdat ze verwachtten dat ze eind maart pas voldoende kunnen produceren om aan de vraag te voldoen.

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 03-02-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:23:
Retina mini in maart geloof ik sowieso niet meer in, omdat ze verwachtten dat ze eind maart pas voldoende kunnen produceren om aan de vraag te voldoen.
Het zou ook nog eens goed kunnen dat wel in maart de Mini met Retina scherm komt en ze misschien express de productie laag houden van de Mini zonder Retina. De kans zit er dan dik in dat mensen uiteindelijk na lang wachten op de gewone Mini dan voor de Retina versie kiezen.

Prijs technisch gezien denk ik namelijk dat de Mini met Retina duurder zal zijn dat de gewone Mini en het mij niet verbaasd dat ze die gelijk trekken met de Ipad 2. Mensen willen dan toch graag de Mini vanwege het formaat en zijn na lang wachten sneller geneigd om dan 70 euro meer te betalen.

Maar zoals al meer geschreven denk ik ook niet dat de Ipad 4 al in maart zal komen en als het is dan alleen met gewijzigde buitenkant. Ipad 4 128 Gb zie ik eerlijk gezegd niet zitten en vind mijn 32 Gb eigenlijk al meer als voldoende voor normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ik hoop op een compactere iPad in maart! Cpu mag van mij wel hetzelfde blijven; 3 is ook snel genoeg voor me, maar iets lichter en kleiner lijkt me wel mooi.

Zou vreemd zijn als Apple de retina mini een stuk duurder zou maken dan de huidige mini; dat hebben ze bij de overgang van iPad2 naar 3 ook niet gedaan, en bij de overgang van iPhone 3S naar 4 ook niet (nauwelijks).

Vind 335,- ook al behoorlijk prijzig voor een Mini.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 03-02-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke twitterapp gebruiken jullie? Ik zoek er een die live mijn zoekresultaten ververst zodat ikde tweets kan blijvenvolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:15
Ik zie eerder iOS radicaal veranderen dan de release/aanpassing van het design van een nieuwe ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:52:
Welke twitterapp gebruiken jullie? Ik zoek er een die live mijn zoekresultaten ververst zodat ikde tweets kan blijvenvolgen
Zoals als dit:

http://monitter.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:52:
Tweetbot, heel goed, maar doet niet wat jij zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Wel interessant, de geruchten over de iPad 5(?). Ik ben het wel met RobbieB eens, maart zou erg snel zijn.

Daarnaast is de iPad een populair cadeau artikel voor veel mensen. Als ze de release van de nieuwste iPad nu vlak voor de feestdagen blijven houden i.p.v. net erna dan zullen de verkopen alleen nog maar beter gaan.

We gaan het beleven, nog een maandje en dan zullen we vast meer weten. Mijn mening is dat een release vlak voor de feestdagen tactischer is. Als je daarnaast kijkt naar de kritiek die Apple heeft gekregen op de snelle release van de iPad 4 na de 3 dan zou wéér een snelle release ook niet helpen in het klantenvertrouwen. Je betaald tenslotte de premium prijs voor een premium product, dat gevoel wil je ook wel even behouden :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik verwacht absoluut in maart uiterlijk April een aankondiging van een nieuwe herontworpen iPad met iPad mini-style case (zoals te verwachten) Hoe onwaarschijnlijk het misschien ook lijkt..

Apple is echt een inhaalslag aan het maken als het gaat om releases sneller achter elkaar te plannen en meerdere producten tegelijk te launchen.

Het kan ook bijna niet meer anders.. een jaar wachten voor je een nieuw model released is een eeuwigheid. Niet voor niks dat ze even tussendoor de iPad 3 vervangen met de iPad 4, wat duidelijk een tussenstapje was, en geen "nieuw" model.

Dus, ik wil er wel een gokje op wagen ;) (ik heb het tot nu toe nog nooit fout gehad met Apple releases :p)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ondanks dat je het 'absoluut' verwacht, noem je geen enkel argument daartoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-10 19:59
Ik twijfel zelf heel erg. Ben op dit moment voor studie in de VS en het hier aanschaffen van een iPad scheelt met deze dollar prijs echt heel veel geld: een 16gb voor 405 euro, 32gb voor 474 inclusief tax. Probleem is dat ik in februari of april hem moet aanschaffen in verband met reizen en credit card limiet. Moet ik nou wachten tot april of hem nu al aanschaffen en er vast van genieten? Lastig lastig. Apple maakt het ons erg lastig door de release cycle te doorbreken met de iPad 4 en het versienummer voortaan weg te laten.

Aan de ene kant denk ik september, omdat ik denk dat de scherm technologie nog niet aanwezig is om een kleinere en dunnere iPad te maken met eenzelfde accuduur, er nog geen nieuwe CPU is, alle reports een release in de herfst verwachten en er net een 128gb iPad 4 model is gereleased (waarom niet wachten tot maart dan?). Aan de andere kant is de iPad enorm aan een redesign toe, is er een backplate gelekt en wil Apple toch wel een grote release doen in de lente lijkt me?

[ Voor 31% gewijzigd door Mr Ton op 05-02-2013 01:44 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Collaborator schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:14:
Ik verwacht absoluut in maart uiterlijk April een aankondiging van een nieuwe herontworpen iPad met iPad mini-style case (zoals te verwachten) Hoe onwaarschijnlijk het misschien ook lijkt..

Apple is echt een inhaalslag aan het maken als het gaat om releases sneller achter elkaar te plannen en meerdere producten tegelijk te launchen.
Apple doet al járen meerdere product releases per sessie (soms), ik vind het persoonlijk het laatste jaar nogal rustig. De Mac Pro is niet refreshed, de iMac en Mac Mini zijn zeer beperkt gerefreshed, de iPods is men eens vergeten en het is al lang geleden dat men nog eens een echt nieuw product heeft gelanceerd, de iPad mini of Macbook Retina noem ik geen nieuwe producten.

De iPad lanceren in maart is in mijn ogen geen goede zet, het is een zeer populair kado én impulse-buy tijdens de feestdagen, terwijl maart meestal een dode maand is voor de verkoop. Ik hoop dan ook dat er niet alweer een nieuwe tablet uitkomt over een maand want de iPad 4de generatie wordt nog niet eens benut (waar zijn die grafisch zware games ?) en de iPad Mini is ook nog maar pas op de markt als leverbaar product.

In mijn ogen lijkt het verstandiger dat ze de Notebook en Desktop toestellen releasen in Q2, iPhones en iPods in Q3 en tablets in Q4. Mooie spreiding en goede timing, itt. de oudere notebook refreshes in September, juist als alle hoge opleidingen beginnen en de scholen evenals de studenten hun bestellingen doen voor hun toestel voor het komende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Mr Ton schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 01:42:
Moet ik nou wachten tot april of hem nu al aanschaffen en er vast van genieten? Lastig lastig. Apple maakt het ons erg lastig door de release cycle te doorbreken met de iPad 4 en het versienummer voortaan weg te laten.
Sowieso ff wachten tot april natuurlijk, dan weet je het zeker.
Mocht er zo'n nieuw model iPad komen dan ben je de komende jaren wel klaar volgens mij.
Enige reden dat ik m'n 3 wil inruilen in voor een eventuele compactere en lichtere 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het twijfelen. Ik doe voor 3 maanden mee met de Oxxio Actie (ik blijf natuurlijk niet teveel betalen voor stroom+gas ;) ), zodat ik redelijk kan profiteren van korting op een iPad.

maar dan moet ik hem wel voor 22-3 bestellen.

Zou er in maart iets nieuws aangekondigd worden, hoe groot is dan de kans dat ik daar nog van profiteren? Voor mijn gevoel is dat niet groot. Dus kan ik net zo goed nu al de Ipad Retina (4e dus) bestellen.

Thuis ook een iPad mini en die is wel erg veel lichter hoor! En mooier ook met die dunne randen.

Daarnaast twijfel ik tussen de 64GB en de 128GB. Ik heb op vakantie gemerkt dat het toch wel handig is om extra opslagruimte bij te hebben. Foto's importeren met de connection kit, Video's voor de kleine (en onszelf).

Wat denken jullie? Zou de €100,- extra voor 64GB zijn geld opbrengen wanneer ik eind 2013 de iPad 4 inruil voor een iPad 5 (die naar mijn idee een stuk kleiner en lichter zou zijn dan de 4)?

Eigenlijk hoop ik net zoals hierboven dat ze in maart met een Macbook update komen: Retina mogelijk op alle varianten, HDMI, etc..en dan eind van het jaar een iPad 5. Dan hoef ik niet te 'balen' met mijn Oxxio iPad en ga ik Q2 eindelijk mijn eerste Macbook halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:17:
Ik heb op vakantie gemerkt dat het toch wel handig is om extra opslagruimte bij te hebben. Foto's importeren met de connection kit, Video's voor de kleine (en onszelf).
Als je een laptop hebt, dan zou ik die hiervoor gebruiken, dat werkt een stuk fijner dan zaken op de ipad zetten vanaf je camera.

Zelf heb ik een 16GB ipad en dat werkt prima in combi met mijn synology nas. Op die nas staan stripboeken, magazines etc. en die kan ik snel downloaden via wifi thuis op de ipad en dan lezen en weer synchroniseren.

Met 16GB kom je al een eind, welicht is 32GB fijner als je ook graag spellen speelt. Een 64 of 128GB ipad heb je niet nodig, kost je ook onnodig geld.

Als je op termijn een nieuwer model wilt aanschaffen is het verstandiger nu een ipad van de "onderkant" van het assortiment te kopen, die levert meer op op de 2e hands markt straks. Iemand die een 2e hands ipad koopt, die is meestal niet naar een model met 64GB of 128GB op zoek, als je iets in die duurdere prijsklasse zoekt koop je hem meestal wel nieuw. De modellen met 16GB zijn veel meer in trek op de 2e hands markt.

Maar het zou me niet verbazen dat je kindje hem straks wilt hebben. De kinderen van mij (3 en 5 jaar oud) vinden het heerlijk, kijken er youtube op en spelen wat spelletjes. Al heb je ook al een mini, wellicht is 3 ipads wat veel :P

En van het geld wat je bespaart kan je een nas kopen voor je opslag of een laptop om daarop dingen op te slaan.

Met andere woorden: ga uit van het dagelijks gebruik, neem niet een vakantie als uitgangspunt. Een extra geheugenkaartje voor de camera is dan een betere keuze dan honderden euro's extra te betalen voor wat extra opslag dat gewoon bizar duur geprijsd is. Dan ben je echt beter af met een laptop van apple, heb je ook veel meer mogelijkheden om gelijk films te bewerken op een rustig avondje tijdens de vakantie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Aghanim schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:14:
Ondanks dat je het 'absoluut' verwacht, noem je geen enkel argument daartoe ;)
Dat hoeft ook niet, de tijd zal het uitwijzen ;) Er vallen ook weinig feitelijke argumenten te geven, alleen een gevoel wat je erbij hebt, en dat krijg je weer door verschillende signalen..

Zoals ik al zei, ze gaan steeds sneller (zoals de update tussendoor, en de iPad mini die erbij gekomen is). Daarnaast is er geen volledig nieuw model van de iPad gekomen naar de New iPad, terwijl de andere toestellen allemaal een nieuw design hebben, dus wordt het hoog tijd voor de iPad 5.

Het is gewoon een beetje logica en kijken naar het verleden (en de leaks een beetje volgen) Apple is opzich vrij voorspelbaar omdat de stappen die ze zetten altijd wel safe zijn (wie wist niet dat de iPad Mini kwam? of de originele iPad en iPhone?) Er komt dit jaar een nieuwe iPad, en de enige vraag is of dat begin of eind van het jaar word. Ik verwacht begin dus.

Per jaar worden ze meer en meer voorspelbaar omdat ze niet meer alleen op het veld spelen maar toch wel onder druk staan van Samsung, dus doen ze eerder wat er 'verwacht' word van ze, getuige een iPhone 5 met 4 groter scherm en een kleine iPad.

[ Voor 40% gewijzigd door Collaborator op 05-02-2013 19:18 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 22:01

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een vraag over Feeddler. Ik gebruik die om RSS feeds te lezen. Ik krijg bij enkele (met name die van RTL nieuws) bij elk item een cookiemelding. Kan ik die niet zo instellen dat ik dat eenmalig doe en het dan voor elk volgend item geldt?

Daarnaast werkt de link in het cookiescherm van RTL nieuws in Feeddler niet. Er staat 'klik hier om te accepteren' maar dat reageert niet. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een 16GB 3G iPad. Maar ik merk dat dat toch wat weinig ruimte biedt. Paar Spelletjes voor mij zijn al snel 300-500MB en zelfs voor de kleine (2,5) zijn er al van die puzzel spelletjes van >100MB.

Dan nog een paar filmpjes erop plus de nodige andere zakelijke apps (iWorks is ook al 1,5GB) en lokale documenten (Evernote bijv.) en de iPad zit zo vol. Zelfs i.c.m. een NAS (voor streaming films en opvragen van documenten) en iTunes Match (geen lokale muziek dus). Ik moet regelmatig de cache van Foxtube leegmaken omdat ik anders de updates niet kan installeren.

Voor mijn iPhone is 16GB wel genoeg. Mijn iPad heeft wat meer ruimte nodig dan dat. Wel een goeie tip m.b.t. marktplaats. Denk dat als je het zo bekijkt de 32GB voldoende moet zijn om het jaar door te komen en dan in het najaar een keus voor langere termijn maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 22:01

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:42:
[...]

Ik heb nu al een 16GB 3G iPad. Maar ik merk dat dat toch wat weinig ruimte biedt. Paar Spelletjes voor mij zijn al snel 300-500MB en zelfs voor de kleine (2,5) zijn er al van die puzzel spelletjes van >100MB.

Dan nog een paar filmpjes erop plus de nodige andere zakelijke apps (iWorks is ook al 1,5GB) en lokale documenten (Evernote bijv.) en de iPad zit zo vol. Zelfs i.c.m. een NAS (voor streaming films en opvragen van documenten) en iTunes Match (geen lokale muziek dus). Ik moet regelmatig de cache van Foxtube leegmaken omdat ik anders de updates niet kan installeren.

Voor mijn iPhone is 16GB wel genoeg. Mijn iPad heeft wat meer ruimte nodig dan dat. Wel een goeie tip m.b.t. marktplaats. Denk dat als je het zo bekijkt de 32GB voldoende moet zijn om het jaar door te komen en dan in het najaar een keus voor langere termijn maken.
Hier hetzelfde inderdaad. iPad vanaf het begin op 32GB gehad, vriendinnetje zet er altijd een zooi spelletjes op, we gebruiken het als fotoalbum etc. en dan is 32GB gewoon een must. Op de iPhone heb ik minder apps en minder grote apps staan, veel minder foto's wel wat meer muziek maar 16GB red ik het goed mee.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik heb altijd de 16 gb versies gehad van ios apparaten, maar vooral op de iPad begin ik tegen muren op te lopen.

Nou ben ik (gelukkig) niet iemand met een muziekcollectie van terrabytes (10 GBs hoogstens) zoals sommige tweakers.

Sinds een tijdje gebruik ik iTunes Match om alles in de Cloud op te slaan. Zo kan ik wel altijd bij al mijn muziek maar heb ik meestal maar enkele albums daadwerkelijk erop staan. Mocht ik dringend ruimte nodig hebben voor iets dan gooi ik die albums eraf en download ik later weer wat muziek (ik luister meestal specifieke albums, dus pak een album of 2, 3 en doe daar een paar dagen/weken mee) Dat scheelt natuurlijk al heel wat gigjes.

Ook sla ik vrijwel niks op van foto's op de iPad zelf behalve de Photostream (van al mijn ios apparaatjes) en wat losse plaatjes die ik opsla vanaf Safari. Voor mappen met foto's gebruik ik dropbox of een andere cloud foto service zoals Flickr of Picasa met de bijbehorende app.

Mijn grootste 'probleem' is dat de Apps zelf steeds groter worden, en dan vooral games (grote 3D games) en in mijn geval muziek app (synthesizers en sequencers) Mijn totale app collectie zou nog niet op 10 ipads passen, dus dat is altijd een uitdaging..

Leuk als je alles hebt ingedeeld en een van je grootste apps (rond de 1 gig) heeft een update nodig.. vaak moet je dan tot wel 2 gig vrijmaken om die ene app te downloaden. Vaak is de app wissen en dan opnieuw downloaden makkelijker (dan heb je maar 1 of 2 gig nodig en direct de update) maar niet alle apps saven hun data in de cloud of hebben de mogelijkheid van export van alle inhoud/settings.. problematisch dus.. Dat is natuurlijk allemaal mede dankzij het retina scherm dat vooral bij spellen voor veel meer data zorgt ivm textures etc.

Bij normaal gebruik is voor de meeste mensen nog steeds 16 gb zat, pas als je echt grote apps, veel muziek of video op je device gaat zetten is een grotere stap nodig.. zoals voor bij dus :p Nu is het nog even managen met wat ik heb.

Dus: de volgende iPad gaat een 32 gb model worden (of 64..) :p

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:17:
Ik ben ook aan het twijfelen. Ik doe voor 3 maanden mee met de Oxxio Actie (ik blijf natuurlijk niet teveel betalen voor stroom+gas ;) ), zodat ik redelijk kan profiteren van korting op een iPad.
Ik wil je wakker maken uit je droom, maar die iPad betaal je zelf omdat je een x aantal jaar vast gaat zitten aan hogere tarieven dan een partij die geen iPad 'weggeeft', ze zijn er niet op uit om jou een cadeau te geven als ze dit niet dik terugverdienen. Het enige wat je doet is dat ding een soort op afbetaling afnemen. Bedenk goed dat je maandbedrag niet alleen bestaat uit een tarief voor stroom maar dat er ook dingen zijn als vastgoed die per aanbieder flink kunnen verschillen.

Ik ga waarschijnlijk m'n iPad 4 jailbreaken, wat dingen installeren en af zijn van de ergenissen in iOS (geen widgets, geen toggles, geen user accounts, brak toestenbord, etc). Wil ook XBMC erop hebben zodat ik ook mobiel (via VPN) bij m'n NAS kan en kan kijken wat ik wil in een fancy interface :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 13:11
Mijn vriendin wil graag een fotoboek laten maken van onze vakantie, maar het scherm van haar laptop is niet zo best.
Ik vroeg me af hoe kleur echt de ipad 3 is, wie heeft daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:49
Die kleurechtheid is iig beter dan de meeste laptops, zeker de 'budgetmodellen'. (<600 euro)

Ik ben 'n hobbyfotograaf, en als ik mensen wat van mijn foto's laat zien doe ik dat bij voorkeur op mijn iPad 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Jimijames75 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:48:
Mijn vriendin wil graag een fotoboek laten maken van onze vakantie, maar het scherm van haar laptop is niet zo best.
http://www.anandtech.com/show/6472/ipad-4-late-2012-review/2

Dat is ook inclusief de iPad 4de generatie, MS Surface en een heel assortiment Android tablets.

Een quote van dat artikel:
What made the iPad 3's display so great was that it shipped well calibrated from the factory.
Het valt op dat de iPad 3 en 4 een vooral "neutraal" scherm hebben: zeer kleuraccuraat, beschaafde resultaten. Als je liever felle kleuren en grote contrasten ziet, dan is bv. Asus of Samsung interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Phuncz schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:41:
[...]

http://www.anandtech.com/show/6472/ipad-4-late-2012-review/2

Dat is ook inclusief de iPad 4de generatie, MS Surface en een heel assortiment Android tablets.

Een quote van dat artikel:

[...]

Het valt op dat de iPad 3 en 4 een vooral "neutraal" scherm hebben: zeer kleuraccuraat, beschaafde resultaten. Als je liever felle kleuren en grote contrasten ziet, dan is bv. Asus of Samsung interessanter.
Bedankt voor jullie reacties, denk dat we de ipad maar gaan gebruiken om de fotos te selecteren. Ti's zonde als je een mooi boek laat afdrukken en je er foto's tussen hebt zitten die helemaal niet uit de verf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Of gewoon een map op de iPad aanmaken?
Scheelt weer klooien met fotoboeken en net zo handzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
matthijst schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:23:
Of gewoon een map op de iPad aanmaken?
Scheelt weer klooien met fotoboeken en net zo handzaam.
Ik denk dat foto's die je afdrukt langer bij je blijven, en dan heb ik niet over één jaar of twee, maar over bijv 30/40/50 jaar.
Besefte me dat toen ik laatst bij mijn oma, wat foto's van haar jonge jaren terug vond. Zou ze die ook nog hebben gehad als ze die toen in digitale vorm (cloud, schijf, stick) zou hebben opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Hmm, da's waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Inderdaad, dat merk je ook met muziek: als je het album fysiek kan vasthouden, heb je er ook een grotere band mee. Niet dat ik nu algemeen aanraad dat fysiek beter is voor alles en iedereen maar men moet wel beseffen dat er een verschil is tussen "opslag" en "bewaren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06
Ik zie dat toch anders, ik vind het heerlijk dat ik geen fysieke zaken meer heb maar dat ik alles (in de cloud) heb opgeslagen. Ik raak niets meer kwijt (bij uitlenen, verhuizen, reizen etc) en weet altijd waar het is. Ik denk dat oma veel meer foto's had overgehouden als ze deze had kunnen opslaan, had je er nog meer lol van gehad :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:30:
Ik zie dat toch anders, ik vind het heerlijk dat ik geen fysieke zaken meer heb maar dat ik alles (in de cloud) heb opgeslagen.
Foto's alleen digitaal bewaren is wel een groot risico nemen.

Wij drukken foto's die leuk zijn altijd af (bij www.foto.com , best goedkoop) en bewaren ze ook digitaal (met op 3 plaatsen backups, onder andere bij amazon s3 in 2 datawarehouses in amerika).

In het verleden ben ik weleens een paar jaar werk kwijtgeraakt door een harde schrijf crash, ik vertrouw digitaal niet zo voor mijn foto's. Je moet er toch niet aan denken dat je de foto's van je kinderen kwijtraakt ofzo?

Een mix is mijn inziens het beste. Heb je ze digitaal en ook op papier, foto's kijken in een album bevalt me trouwens ook altijd nog beter dan op een digitaal apparaat. Verder heb ik mijn website met al onze foto's van de afgelopen 10 jaar (met inlog voor familie zodat ze ook kunnen down- en uploaden), maar eigenlijk gaat er niks boven een echte foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55

FreakNL

Well do ya punk?

Voor een harde schijf crash maak je backups. Offsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Een keer is voldoende :)

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 10-02-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Jimijames75 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:23:
Als je nou de moeite neemt om één pagina terug te lezen, dan staat daar het antwoord al...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:29:
[...]

Als je nou de moeite neemt om één pagina terug te lezen, dan staat daar het antwoord al...
daar stond ook al zijn vraag, hij vraagt het gewoon 2 keer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Voor de volgende keer graag een TR aanmaken en niet hier op de dubbele vraag reageren :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat als ik mijn broer zijn username en wachtwoord invul op mijn ipad, dat ik dan zijn gekochte spellen kan installeren en andersom?

Is dat legaal? Hij woont in een eigen huis, niet bij ons. Het lijkt mij wel handig omdat we nu zaken dubbel kopen?

Ik heb mijn account op mijn pc en aan 1 ipad gekoppeld en wil nog 2 ipad koppelingen overhouden, maar je hebt er meen ik 5, dus de ipad van mijn broer kan ik denk ik wel koppelen?

We gebruiken trouwens al wel altijd dezelfde creditcard op onze beide accounts.

Als het niet kan,kan ik dan mijn itunes account permanent op mijn broer zijn ipad zetten en dan zo samen spellen delen? Of krijgt hij dan ook mijn mail binnen en ik die van hem?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:24

Rudios

Lost in space?

Ik heb een iPad 3 en de app iTunes lagged enorm. Iemand hier meer last van? (iOS 6.1)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:49
Rudios schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:15:
Ik heb een iPad 3 en de app iTunes lagged enorm. Iemand hier meer last van? (iOS 6.1)
Dat is mij ook al opgevallen.

Tot Mei 2012 had ik een iPad 1, en daarop liepen de appstore en iTunes best vloeiend, nu heb ik sinds 3 weken een iPad 3 en de appstore en iTunes zijn baggertraag.

Het lijkt wel of of de appstore en iTunes zo zwaar zijn geworden dat een iPad 3 ze bijna niet meer verwerken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:02:
[...]

Ik wil je wakker maken uit je droom, maar die iPad betaal je zelf omdat je een x aantal jaar vast gaat zitten aan hogere tarieven dan een partij die geen iPad 'weggeeft', ze zijn er niet op uit om jou een cadeau te geven als ze dit niet dik terugverdienen. Het enige wat je doet is dat ding een soort op afbetaling afnemen. Bedenk goed dat je maandbedrag niet alleen bestaat uit een tarief voor stroom maar dat er ook dingen zijn als vastgoed die per aanbieder flink kunnen verschillen.
Vandaar dat er ook 3 maanden staat denk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Rudios schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:15:
Heb geen ervaring met iTunes, maar heb wel last van dat de Appstore zo traag als wat is.. duurt echt 10 seconde voordat plaatjes geladen zijn in bijv. hitlijsten en scrollen gaat echt niet soepel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

J0ey schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:18:
[...]

Heb geen ervaring met iTunes, maar heb wel last van dat de Appstore zo traag als wat is.. duurt echt 10 seconde voordat plaatjes geladen zijn in bijv. hitlijsten en scrollen gaat echt niet soepel. :?
Ik heb hier hetzelfde probleem, zowel op een iPhone 5 als iPad 4... :S

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat is sinds de App Store update, het is er in mijn ogen helemaal niet beter op geworden. Ik browse ook nooit meer door de store, het is veel te traag en moeizaam. En gezien de lagere groei van de verkochte apps zal ik niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:38
Ik wil jullie graag een probleem voorleggen mbt de mail app op de ipad.
Sinds een paar weken heb ik last van het volgende fenomeen:
Ik heb meerdere emailaccounts ingesteld en allemaal volgens het pop3 protocol. Hierbij haalde ik de mail op en werd alles gestored op de ipad. Mijn mailbox bij de provider maakte ik regelmatig leeg maar de mails op de ipad werden wel bewaard. schoonde ik niet echt op. Hij kan er toch 1000 opslaan.

Een paar weken geleden gebeurde het volgende: bij het opstarten van de app waren de mailboxen geheel leeg en haalde hij wel weer de emails op maar mis de ik dus een aantal emails. Mijn conclusie toen was dat dit misschien een foutje was en kan een keer voorkomen.
Echter gebeurde dit afgelopen week weer 2x en haalde hij zelfs niet alle mail op. Hij vergat er een paar.

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?
Is hier een oplossing voor?

Ik gebruik overigens ook nog Ibismail maar die heb ik ingesteld op imap. De emails zijn gelukkig wel veilig gesteld via de PC.

alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb spontaan een barst in mijn 3e generatie iPad zitten. De barst zit in de zwarte balk aan de achterzijde van de GSM en GPS module. Iemand dit ook wel eens gehad?

Ik heb al even contact met Apple gehad, en zij konden het van afstand uiteraard niet beoordelen. Ik kan hem insturen of langs de Apple store gaan. De medewerker die ik sprak gaf aan dat het misschien door warmteontwikkeling is ontstaan. Het toestel is niet gevallen en heeft zover ik weet ook niet onder druk gestaan of iets dergelijks. Iemand ervaring?

-edit- Blijkbaar toch niet de enige: https://discussions.apple.../2585850?start=0&tstart=0

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 13-02-2013 10:49 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als er totaal (maar echt hélémaal) geen schade is aan de buitenkant die erop duidt dat het toestel gevallen is, zoals een deukje, verbuiging of putje, dan zou Apple het eventueel misschien willen omruilen, bij de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:52:
Als er totaal (maar echt hélémaal) geen schade is aan de buitenkant die erop duidt dat het toestel gevallen is, zoals een deukje, verbuiging of putje, dan zou Apple het eventueel misschien willen omruilen, bij de Apple Store.
Net nogmaals gebeld en ik laat hem ophalen door UPS. Ik durf te beweren dat het geen gebruikersschade is. We zullen zien wat ze ervan zeggen :)

In het ergste geval komt hij ongemaakt retour. Hij werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een nieuwsgierigheids vraagje: Hoe doen jullie dat dan met opsturen? Maak je de iPad dan leeg of kan je hem gelocked laten? Dit ivm met mails en andere persoonlijke informatie die je niet met iedereen wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Maak een backup via iTunes, koppel hem los en doe op het toestel "Herstel alle data en instellingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:26:
Maak een backup via iTunes, koppel hem los en doe op het toestel "Herstel alle data en instellingen".
Ik zou eerder kiezen voor wis alle data en terug zetten naar fabrieksinstellingen wanneer er persoonlijke dingen op staan. Alleen herstel alle data en instellingen wist niet alles en zet alleen de apps en de ipad terug naar standaard instellingen voor zover mij bekend dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die optie bedoelde ik eigenlijk, heb hem bij mij in het Engels staan en hij was even niet binnen handbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:47:
Ik heb spontaan een barst in mijn 3e generatie iPad zitten. De barst zit in de zwarte balk aan de achterzijde van de GSM en GPS module. Iemand dit ook wel eens gehad?

Ik heb al even contact met Apple gehad, en zij konden het van afstand uiteraard niet beoordelen. Ik kan hem insturen of langs de Apple store gaan. De medewerker die ik sprak gaf aan dat het misschien door warmteontwikkeling is ontstaan. Het toestel is niet gevallen en heeft zover ik weet ook niet onder druk gestaan of iets dergelijks. Iemand ervaring?

-edit- Blijkbaar toch niet de enige: https://discussions.apple.../2585850?start=0&tstart=0
Hmmmm ik dacht dat het een kras was op m'n iPad, maar dat blijkt idd een barst te zijn. Hij zit in de zwarte balk, in de buurt v/h microfoontje naar de achterkant. Nee hij is nooit gevallen en hij zit zo goed als altijd in een cover. iPad 3e gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 08:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hulliee schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:16:
[...]

Hmmmm ik dacht dat het een kras was op m'n iPad, maar dat blijkt idd een barst te zijn. Hij zit in de zwarte balk, in de buurt v/h microfoontje naar de achterkant. Nee hij is nooit gevallen en hij zit zo goed als altijd in een cover. iPad 3e gen.
Toch maar even gekeken. Ik heb geen zichtbare barsten. Natuurlijk ff met goede zaklamp gekeken voor haarscheurtjes,maar niets.

Betreft een launchmodel, gekocht op dag 1. Altijd in hoes (na twee maanden zo`n Apple Case) bewaard.
Ding gaat 5 dagen per week mee en zit in een volle boekentas en wisselt tig keer per dag van locatie.

Waarschijnlijk zal het dan een productiefout zijn. Gewone 'abuse' lijkt het niet direct te veroorzaken.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Michael Knight schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:28:
[...]

Toch maar even gekeken. Ik heb geen zichtbare barsten. Natuurlijk ff met goede zaklamp gekeken voor haarscheurtjes,maar niets.

Betreft een launchmodel, gekocht op dag 1. Altijd in hoes (na twee maanden zo`n Apple Case) bewaard.
Ding gaat 5 dagen per week mee en zit in een volle boekentas en wisselt tig keer per dag van locatie.

Waarschijnlijk zal het dan een productiefout zijn. Gewone 'abuse' lijkt het niet direct te veroorzaken.
De vraag voor mij is, of dit kwaad kan. Zo te zien zit het niet los.
Ik heb hem ook op dag 1 gekocht, dus nog even garantie gelukkig.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Hulliee schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:19:
[...]

De vraag voor mij is, of dit kwaad kan. Zo te zien zit het niet los.
Ik heb hem ook op dag 1 gekocht, dus nog even garantie gelukkig.
Ik denk niet dat het kwaad kan. Bij mij is hij net niet helemaal doorgescheurd. Geen idee wat er gebeurt als hij wel helemaal doorbreekt. Misschien komt het los uit de behuizing. Anders even op ifixit kijken hoe de constructie in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Laatst online: 19-10 16:01
Ik heb een VPN-verbinding van mijn uni. Die werkt in principe, de check-tool op de site van de uni registreerd ook het juiste ip-adres (130.xx), maar wanneer ik een externe databank wil raadplegen gebruikt hij toch mijn eigen ip adres (82.xx, die laat hij ook zien) en kan ik geen toegang krijgen tot de database.
Hoe is dit mogelijk? En bovenal, hoe is dit te fixen? Andere browser werkt ook niet.

Edit: had misschien iets met de laatste update te maken, het opnieuw toevoegen van de verbinding heeft het probleem (voor nu) verholpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Polen op 16-02-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Update over de scheur in de achterkant van de GSM/GPS module van mijn 3e generatie iPad.

Ik heb de iPad inmiddels retour ontvangen van Apple. Ze hebben een softwareupdate en allerlei diagnose tests uitgevoerd en het probleem kon daarme niet worden gevonden. _O-

Gister gebeld met Apple en vandaag halen ze hem opnieuw op. Ook verteld dat de scheur inmiddels groter is geworden. Hij was nog niet geheel gebarsten, maar nu inmiddels wel. Ben benieuwd.

-edit- Inmiddels update 2

Na gister te zijn opgehaald is hij vandaag opnieuw beoordeeld.

Status: Product replacement pending :) Lijkt er dus op dat ze het probleem erkennen en een refurbished exemplaar gaan toezenden.

[ Voor 19% gewijzigd door BillSpaarbank op 21-02-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 16:29
Weet niet zo goed waar ik dit het beste in kan plaatsen, maar toch: Mensen die een pasje hebben van Staples Office Centre hebben deze week 2 stickers binnen gekregen waarmee je 20% korting krijgt op het gehele assortiment. Opzich niet zo bijzonder, echter geldt deze korting dus ook op Apple producten! En dát gebeurt niet zo vaak.. Mocht je dus op zoek zijn naar een iPad, zoek dan even iemand met een pasje en vraag of je die sticker kunt gebruiken.. Scheelt toch zo'n 80 tot 100 euro op een iPad!

Uiteraard geldt dit ook op andere tablets, computers, en alle andere producten, maar 20% korting op Apple producten leek mij wel even het vermelden waard. Het begint mij nu namelijk toch ook een beetje te kriebelen om mijn iPad 2 eens te upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Grappig, de iPad is in Thailand duurder dan in Hong Kong terwijl de levensstandaard en gemiddelde salaris in Thailand lager ligt:

64GB Cellular voorbeeld:
26500 thaise baht = 674 euro - http://store.apple.com/th/buy/home/shop_ipad/family/ipad
6488 hongkong dollar = 634 euro - http://store.apple.com/hk-zh/buy/home/shop_ipad/family/ipad

En in NL is ie 835 euro ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Slashdotter op 24-02-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Japan maar 567:
http://store.apple.com/jp/buy/home/shop_ipad/family/ipad
En als toerist krijg je nog btw terug, dus maar 540.
Triest hier in NL :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Had je maar in Japan moeten wonen, daar is alles véél goedkoper !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
:D
Japans leren is wat lastig, dus hou het maar bij vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal dagen de nieuwe iPad en nu heb ik mijn iPhoto Library gesynct via iTunes (ongeveer 5000 foto's). Nu zit ik op de bank lekker door de foto's te bladeren, althans dat probeer ik, echter moet ik bij heel veel foto's gewoon een aantal seconden wachten voordat deze "gerenderd" is. Je zit dus elke keer eerst tegen een wazige foto aan te kijken met een witte lijn onderin voordat de "high-res" verschijnt. Zwaar irritant.

Bij mijn iPad 2 heb ik dit echt nog nooit gehad. Ik heb alleen maar jpegs op de iPad, afkomstig van een EOS50D en van een iPhone. Alles staat netjes in events en niet in 1 grote folder.

[ Voor 19% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat zou idd moeten lukken, misschien iets mis gegaan met sync of ze staan in een alternatief JPG formaat ? Heb je nog iets met de foto's gedaan nadat je ze op de iPad 2 hebt bekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb daar idd ook geen last van op m'n iPad, dus het lijkt me dat daar iets mis is gegaan met syncen (of wellicht dat je iPad op de achtergrond nog iets anders aan het doen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Executor16 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:16:
Bij mijn iPad 2 heb ik dit echt nog nooit gehad. Ik heb alleen maar jpegs op de iPad, afkomstig van een EOS50D en van een iPhone. Alles staat netjes in events en niet in 1 grote folder.
Je moet denk ik niet vergeten dat de Ipad 2 op een resolutie werkt van 1024 x 768 in vergelijking met de nieuwe Ipad die op 2048 x 1536 werkt. Ondanks de veel snellere cpu neemt het renderen van foto's gewoon meer tijd in beslag en zeker als het hi-res foto's zijn.

Ook zou je eens kunnen kijken of er misschien andere apps op de achtergrond mee lopen en misschien je wifi verbinding gebruiken. Gewoon eens alle apps afsluiten en alleen de foto app gebruiken en kijken of dan een stuk sneller werkt.

Ik weet niet of je router 5 Ghz ondersteund maar dat is dan ook nog een mogelijkheid of dat je eens probeerd op een ander wifi kanaal. Helpt dat allemaal niet dan moet je eens kijken wat de Ipad doet met pdf files met veel foto's erin en kijken hoe dan het renderen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb een iPad 3rde generatie en daar heb ik dat probleem ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:08
Ik heb een vraag of iemand ervaring (of kennis) heeft over de kwaliteit van beveiliging van een iPad? Ik heb gezien dat er een 4-cijferig passcode en daarnaast een Iphone Configuration Utility. Apple heeft 'business solutions' en dat vind ik er mooi uit zien, maar het is niet mijn vakgebied. Ik kan dus niet bepalen of het afdoende zou werken.
De bedoeling is dat er vanaf een iPad ingelogd kan worden op de server van het ziekenhuis. Daarbij worden patient- en onderzoeksgegevens gedeeld en verwerkt. In het ziekenhuis is een eigen netwerk, maar er moet ook buiten het ziekenhuis ingelogd kunnen worden. De IT-afdeling heeft mij verteld dat een iPad (of een Android-tablet) niet veilig genoeg is, maar ik mag wel vanaf mijn laptop (VPN) inloggen. Volgens mij kan het dan met een iPad ook, niet?
De reden dat ik voor een iPad zou kiezen is, omdat er in het Antoni van Leeuwenhoek applicaties ontwikkeld zijn om beeldvormend onderzoek te doen, deze zijn alleen beschikbaar voor iPads en er zijn geen plannen deze voor Android te ontwikkelen. Onze IT-afdeling heeft al aangegeven niet mee te willen werken aan twee platformen, dus dan houdt het een beetje op, zoveel invloed heb ik ook weer niet om dat te veranderen.

Kortom, zou je veilig kunnen inloggen en gegevens kunnen uitwisselen? Uiteraard ga ik ervan uit dat er op een beveiligd netwerk ingelogd wordt, maar is een mobiel netwerk (bijv. Vodafone, KPN) veilig? Nu schijnen certificaten voor de beveiliging te zorgen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Kanseleur schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:12:
De IT-afdeling heeft mij verteld dat een iPad (of een Android-tablet) niet veilig genoeg is, maar ik mag wel vanaf mijn laptop (VPN) inloggen. Volgens mij kan het dan met een iPad ook, niet?
Onze IT-afdeling heeft al aangegeven niet mee te willen werken aan twee platformen, dus dan houdt het een beetje op, zoveel invloed heb ik ook weer niet om dat te veranderen.
Sinds een recente update van iOS is de OpenVPN app volledig ondersteund, waardoor je idd. via VPN kan inloggen. Dat de IT-afdeling de iPad of andere tablets niet veilig genoeg vinden kan een mentaliteitsprobleem zijn of hypocriete visie: een laptop is ook niet veilig en een GSM ook niet. Meestal krijg je zo'n reacties dat het "slecht" of "onveilig" is als ze er geen zin in hebben om het uit te zoeken, een persoonlijke negatieve mening over hebben of algemene onkunde betreft.
Kortom, zou je veilig kunnen inloggen en gegevens kunnen uitwisselen? Uiteraard ga ik ervan uit dat er op een beveiligd netwerk ingelogd wordt, maar is een mobiel netwerk (bijv. Vodafone, KPN) veilig? Nu schijnen certificaten voor de beveiliging te zorgen...?
De provider maakt geen ruk uit hoe onveilig het is, zolang je VPN verbinding veilig is (dus correct werkend), zal alles veilig verlopen. VPN is sowieso opgebouwd om een veilige verbinding te garanderen, in de mate van het mogelijke. Het staat een apparaat toe om te functioneren alsof het aan het lokale ("veilige") netwerk is verbonden, ongeacht de locatie waar je je bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Phuncz schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:14:
[...]
Sinds een recente update van iOS is de OpenVPN app volledig ondersteund, waardoor je idd. via VPN kan inloggen.
Ja en je kan al sinds iOS 1.0 op andere typen VPN inloggen, zoals PPTP, L2TP, IPSec (Cisco variant)..

Dus als ze die gebruiken zit je sowieso goed, je kan die ook met de enterprise config tool van Apple helemaal configureren d.m.v. policies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:08
Thx! Stuk duidelijker voor mij nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan via citrix op mijn werk inloggen, heb er wel een token bij, volgens mij niet de meest goedkope oplossing, wel heel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 27-10 18:58
Nou, lekker dan, dat iOS6. Eerst al alles kwijt na een update. Nu wordt elke keer het wifi netwerk vergeten, waardoor ik telkens opnieuw het wachtwoord in moet voeren. En als klap op de vuurpijl crasht Chrome ook nog eens iedere keer kort na het openen. Ook na reboot en hard reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Gabliboeba schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:57:
Nou, lekker dan, dat iOS6. Eerst al alles kwijt na een update. Nu wordt elke keer het wifi netwerk vergeten, waardoor ik telkens opnieuw het wachtwoord in moet voeren. En als klap op de vuurpijl crasht Chrome ook nog eens iedere keer kort na het openen. Ook na reboot en hard reset.
Dat Chrome iedere keer crasht komt door de laatste update. Als je Chrome eraf gooit en weer opnieuw installeert, zijn de problemen als het goed is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 09:34
PetersNL schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:46:
[...]

Dat Chrome iedere keer crasht komt door de laatste update. Als je Chrome eraf gooit en weer opnieuw installeert, zijn de problemen als het goed is weg.
Tsprotector en een reboot en crome werkt weer

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:25

fynrd1

Fooled by Randomness

Vandaag een afspraak gehad bij de geniusbar, reden was een reeks luie pixels. Ik was de vorige week al langs geweest (dag voor het verstrijken van de garantie) maar ze zaten nogal krap in tijd. Ik heb hierdoor een week extra garantie gehad. Op basis van 1 vrij duidelijke luie pixel hebben ze hem omgewisseld voor een nieuwe, de andere waren volgens de genius al niet eens meer boeiend ook wat gebruikers schade niet. Ik stond eerlijk gezegd nogal perplex van het feit dat ik niets eens hoefde te verdedigen waarom ik hem graag zou willen opruimen. Wat een service zeg :) Het gaat overigens om een ipad 2 3g 64gb, misschien hadden ze ruimte nodig in het magazijn :P

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
fynrd1 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:54:
Vandaag een afspraak gehad bij de geniusbar, reden was een reeks luie pixels. Ik was de vorige week al langs geweest (dag voor het verstrijken van de garantie) maar ze zaten nogal krap in tijd. Ik heb hierdoor een week extra garantie gehad. Op basis van 1 vrij duidelijke luie pixel hebben ze hem omgewisseld voor een nieuwe, de andere waren volgens de genius al niet eens meer boeiend ook wat gebruikers schade niet. Ik stond eerlijk gezegd nogal perplex van het feit dat ik niets eens hoefde te verdedigen waarom ik hem graag zou willen opruimen. Wat een service zeg :) Het gaat overigens om een ipad 2 3g 64gb, misschien hadden ze ruimte nodig in het magazijn :P
Dan heb je de extra Apple Protection zeker? Daar vallen dacht ik in ieder geval 'normale' gebruikssporen onder en zonder problemen het omwisselen van de iPad.
Anders is het inderdaad een bijzondere service :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:25

fynrd1

Fooled by Randomness

Bluepenguin schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:08:
[...]

Dan heb je de extra Apple Protection zeker? Daar vallen dacht ik in ieder geval 'normale' gebruikssporen onder en zonder problemen het omwisselen van de iPad.
Anders is het inderdaad een bijzondere service :)
Nee heb ik niet, maar misschien telt het mee dat dit mijn 4e iDevice is sinds de iPhone 3G? Of kijken ze daar niet naar?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Pagina: 1 ... 60 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]