Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je kan proberen wat hier vaker word aangehaald, de netwerksettings resetten:

Instellingen --> Algemeen --> Herstel (onderaan) --> Herstel netwerkinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om een iPad aan te schaffen na lang te vergelijken. Nu doen de geruchten mij wel twijfelen: in maart zou de iPad er al aankomen. Wat zouden jullie doen; wachten tot maart of alsnog de iPad 4 aanschaffen?

Zou deze ook hardwarematig vernieuwd worden? (Dus betere processor, geheugen etc) of enkel de behuizing?

Vreselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:01:
Ik heb besloten om een iPad aan te schaffen na lang te vergelijken. Nu doen de geruchten mij wel twijfelen: in maart zou de iPad er al aankomen. Wat zouden jullie doen; wachten tot maart of alsnog de iPad 4 aanschaffen?

Zou deze ook hardwarematig vernieuwd worden? (Dus betere processor, geheugen etc) of enkel de behuizing?

Vreselijk
Ja vervelend is het wel, ik had zelf ook de iPad 3 maar een paar maanden toen de 4 uit kwam. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen spijt heb van mijn iPad 3 aankoop, ondanks dat de 4 een stuk sneller is. Ik heb wel die maanden al plezier gehad van mijn iPad 3 en met name het mooie retina scherm. Ik ga nu niet eens upgraden, de iPad 3 is snel genoeg voor mij dus ik sla wel een generatie over. Lichter/dunner zou wel iets zijn waar ik voor zou upgraden (of een retina mini). Ik gebruik hem vooral om te websurfen/chatten dus de snelheid boeit me niet zo.

Ik denk dat de A6 core er wel een jaartje in blijft eigenlijk. Een custom processor ontwikkelen zoals Apple heeft gedaan met hun A6 (Swift) kost een vermogen en dat gooi je niet na een half jaar weer weg lijkt me. Ik denk dat als er al een nieuwe iPad komt rond Maart dat die een snellere A6(X) is (of wellicht op een kleiner proces). Maar ik verwacht geen A7 of zoiets. Het hangt er ook van af wat de concurrentie doet, ik denk niet dat het toeval was dat de Nexus 10 rond dezelfde tijd uit kwam.

Aan de andere kant weet je het nooit bij Apple. De iPad 4 was voor mij ook wel een flinke verrassing. Maar het voordeel van sneller nieuwere apparatuur uitbrengen is wel dat er over het algemeen wat minder verschil tussen zit dus dat het minder 'erg' is als je de oudere hebt. De ontwikkeling in de techniek gaat niet opeens 2x zo hard. Zoals nu met de iPad 4, volgens de reviews is hij zo snel dat de apps nog weinig met al die snelheid kunnen en hij in de praktijk nu maar iets sneller aanvoelt dan een iPad 3.

De vraag is of er iets aan zit te komen dat je echt enorm veel meerwaarde zou geven dat het de moeite maakt om te wachten. Daarvoor moet je de geruchten goed volgen (en bepalen of er iets bij zit waar je echt niet zonder kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vergeet ook niet de iPad mini, deze heeft toch wel iets meer leven aan de oudere toestellen gegeven doordat die een A5 processor heeft dus dan hoef je geen schrik te hebben dat iOS 7 "ineens" niet meer werkt op de iPad 3de generatie (A5X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:30

Vreselijk
Als je er nu eentje wilt, moet je er nu eentje halen. Zo simpel werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
beste allen,

ik hoor net van iemand dat het mogelijk is om apps te installeren via een niet gejailbraked (is dit een woord ? ) ipad ios6 klopt dit?
weet iemand hoe? zoek al een maand een mogelijkheid om een snes emulator te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 15:54

World Citizen

FreeReef.nl

mrcosmo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:40:
beste allen,

ik hoor net van iemand dat het mogelijk is om apps te installeren via een niet gejailbraked (is dit een woord ? ) ipad ios6 klopt dit?
weet iemand hoe? zoek al een maand een mogelijkheid om een snes emulator te installeren
Het zou grappig zijn als je geen Apps op een niet-gejailbreakt toestel kunt installeren.... Beetje nutteloze Appstore dan :)

Maar ik denk dat je het over illegale apps hebt... ?

Simpel, als het niet in de appstore staat dan kan het niet... legaal.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar het bericht vandaan komt... mocht ik iets helemaal missen ...

Zover ik weet (althans... ik heb ff snel gezocht) zijn er wel legale Snes simulatoren.
Misschien toch niet... :|

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
ik bedoel uiteraard homebrew(snes emulator) deze stond vroeger wel in de store maar tegenwoordig niet meer? bij mijn samsung galaxy telefoon staat de emulator gewoon tussen de apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51

Vreselijk
Vraag me sterk af of er in maart alweer een nieuwe iPad komt. De 4 is nog maar net uit, lijkt me eerder dat ze het uitstellen en de nieuwe iPad tegelijk met iOS7 uitbrengen ofzo.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
mrcosmo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:40:
ik bedoel uiteraard homebrew(snes emulator) deze stond vroeger wel in de store maar tegenwoordig niet meer? bij mijn samsung galaxy telefoon staat de emulator gewoon tussen de apps
Apple staat geen emulatoren toe in hun app store, dit is sinds het begin van de App Store al zo.

Dus je moet dan toch aan de jailbreak helaas. Af en toe komt er wel eens eentje per ongeluk door de controle van Apple, maar die wordt dan vrij snel weer ingetrokken.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 03-01-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
PhoenixT schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:48:
[...]

Vraag me sterk af of er in maart alweer een nieuwe iPad komt. De 4 is nog maar net uit, lijkt me eerder dat ze het uitstellen en de nieuwe iPad tegelijk met iOS7 uitbrengen ofzo.
Weet bijna zeker van wel. De iPad 4 is alleen maar kleine upgrade voor de connector (en een processor upgrade). Ze zullen echt wel met wat beters moeten komen om de concurrentie voor te blijven denk ik. (en dan vooral dunner en lichtere behuizing imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

PhoenixT schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:48:
Dat zou ook kunnen, maar de iPad 3 was ook "pas" uit toen de 4de generatie eraan kwam.
Het zou goed kunnen dat de iPad 4de gen er gewoon is geweest om alle stoom uit de Windows 8 launch te halen, wat ook wel deels gelukt is.
J0ey schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:04:
Weet bijna zeker van wel. De iPad 4 is alleen maar kleine upgrade voor de connector (en een processor upgrade). Ze zullen echt wel met wat beters moeten komen om de concurrentie voor te blijven denk ik. (en dan vooral dunner en lichtere behuizing imo)
Aangezien er bitter weinig innovatie op het moment op het gebied van tablets is, zijn ze niet "verplicht" binnenkort een nieuwe generatie uit te brengen, zeker omdat de performance van de huidige iPad alle eisen voorbij schiet. Een dunnere en lichtere behuizing ziet iedereen graag komen natuurlijk, 100% zeker ben ik dan ook niet of Apple binnenkort wel of niet een nieuw model brengt.

Echter vraag ik me dan af hoe het komt dat het zo stil is geworden op het gebied van leaks, met de iPhone 5 was bijna alles al bekend maanden voordat het toestel aangekondigd werd. Nu hebben we nauwelijks iets nieuws te melden. Ofwel heeft Tim Cook de lekken grondig aangepakt, ofwel moeten we geen nieuwe iPad verwachten binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 04-10 14:45
Phuncz schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:12:
[...]

Dat zou ook kunnen, maar de iPad 3 was ook "pas" uit toen de 4de generatie eraan kwam.
Het zou goed kunnen dat de iPad 4de gen er gewoon is geweest om alle stoom uit de Windows 8 launch te halen, wat ook wel deels gelukt is.

[...]

Aangezien er bitter weinig innovatie op het moment op het gebied van tablets is, zijn ze niet "verplicht" binnenkort een nieuwe generatie uit te brengen, zeker omdat de performance van de huidige iPad alle eisen voorbij schiet. Een dunnere en lichtere behuizing ziet iedereen graag komen natuurlijk, 100% zeker ben ik dan ook niet of Apple binnenkort wel of niet een nieuw model brengt.

Echter vraag ik me dan af hoe het komt dat het zo stil is geworden op het gebied van leaks, met de iPhone 5 was bijna alles al bekend maanden voordat het toestel aangekondigd werd. Nu hebben we nauwelijks iets nieuws te melden. Ofwel heeft Tim Cook de lekken grondig aangepakt, ofwel moeten we geen nieuwe iPad verwachten binnenkort.
Er was toch ook (bijna) helemaal niets bekend over de iPad 4? ;)

Ben het er wel mee eens dat de hardware en het scherm prima is, maar de behuizing zou toch wel echt een heel stuk lichter kunnen/moeten als je naar de concurrentie kijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door J0ey op 03-01-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10 10:52
J0ey schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:22:
[...]

Er was toch ook (bijna) helemaal niets bekend over de iPad 4? ;)

Ben het er wel mee eens dat de hardware en het scherm prima is, maar de behuizing zou toch wel echt een heel stuk lichter kunnen/moeten als je naar de concurrentie kijkt.
Gegeven de redesign van de iMac ben ik het met je eens dat er waarschijnlijk een dunnere en lichtere iPad zal komen, de hardware zal naar waarschijnlijkheid hetzelfde blijven (A6X, Retina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een iPad4 maar ik vind persoonlijk dat het uitkomen van nieuwe modellen ontzettend snel gaat waardoor je "dure" ipad al snel achterhaald blijkt te zijn... Zijn jullie het hiermee eens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 07:31:
Ik heb momenteel een iPad4 maar ik vind persoonlijk dat het uitkomen van nieuwe modellen ontzettend snel gaat waardoor je "dure" ipad al snel achterhaald blijkt te zijn... Zijn jullie het hiermee eens ?
*Ja, en nu?

*Nee, en nu?

Je mag kiezen!

Wees gewoon blij met je aankoop en laat het niet afhangen van andere hardware die 6-12 maanden later uitkomt. Als je 't echt zo erg vindt dat je aankopen worden "tenietgedaan" door een nieuwere versie, moet je misschien een andere hobby zoeken dan gadgets. Breipatronen staan erom bekend de tand des tijds beter te weerstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

"Achterhaald" is pas van toepassing als iets niet meer relevant is. Aangezien de iPad Mini op iPad 2 hardware gebasseerd is, is de iPad 3 en zeker niet de iPad 4 "achterhaald" als er in maart een nieuw model uitkomt. Je moet niet upgraden, tenzij je denkt dat de maatschappij je dat verplicht.

Maar ik denk niet dat Apple van plan is jaarlijks een nieuw toestel te designen en dan interim nog een refresh ervan te doen. Het ontwikkelen kost ze ook bakken met geld. Ik denk dat we na de volgende iPad weer terug op een jaarlijkse release of refresh vallen zoals het was met de iPad 1, 2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik heb een vraag over bestanden en documenten vanaf een windows werkstation op de iPad zetten.

Ik zal even de situatie schetsen: binnenkort krijgen ik en mijn collega's via mijn werk (ik werk in een ziekenhuis) een iPad4 ivm het project waar ik mee bezig ben (Implementatie ziekenhuis EPD en papierloos werken) en de hoeveelheid aan stukken die ik moet lezen. Wij zijn de eersten die een tablet "van de zaak" krijgen dus er is nog niet echt een goed beleid en integratie met bestaande systemen. Ook is er nog geen Wifi netwerk, dit wordt komend voorjaar aangelegd.

Veel documenten komen per mail, dus dat is niet het probleem, komen binnen via 3G.
(Ik heb privé namelijk al sinds de introductie een iPad2, daarop heb ik ook m'n werk mail via Exchange account ingesteld) Maar we hebben ook een groepsdirectory waar bestanden op staan waar wij mee/aan werken. Excel sheets, Word docs etc, je kent t wel.

Als ik docs even naar de iPad zou willen kopieren om ze bij me te hebben tijdens een overleg bijv dan zijn er een paar mogelijkheden, naar mezelf mailen of uploaden via google drive/dropbox etc en dan weer downloaden via 3G.

Omdat dit best wel een gedoe is en lang duurt zou ik het liefst toch even ouderwets wat bestanden via USB op de iPad zetten ipv mailen/uploaden. Zodoende ben ik gaan zoeken op google en in de appstore etc. maar ik kom er niet goed uit.

Want met de filemanagers apps die ik geprobeerd heb (heb er inmiddels 2 gekocht) heb je allemaal ook weer iTunes nodig. Maargoed we zitten op afgeschermde werkstations (XP met een Powerfuse laag eroverheen, je kunt nergens bij en je mag niks installeren)

Kortom; is er (zonder te jailbraiken) een app die het toch mogelijk maakt om gewoon de USB kabel in de windows PC te rammen en als een verwisselbare schijf documenten op de iPad te gooien? (USB sticks werken namelijk wel, mits aangemeld via helpdesk) Ik heb net bijv de app Phone Drive gekocht, daar stond dat dit mogelijk zou zijn gewoon met de verkenner, maar dat werkt ook helemaal niet.

Hopelijk dat hier iemand hier ervaring mee heeft, want ik heb weinig zin om nog tig apps te gaan kopen op de gok. (moet je voor de gein eens zoeken op "USB" in de appstore...)

[edit]
Ik heb overigens systeembeheer hier nog niet gevraagd hoe ze denken dit soort dingen te gaan doen hoor.
Maar voorlopig is er nog geen Wifi dus het zal toch via 3G of USB moeten. Ik kan ze vragen om misschien iTunes te installeren op mijn werkplek maar ik vraag me af of ze dat goed gaan vinden. En daarbij, ik heb thuis gewoon een Mac met iTunes erop, krijg ik dan geen gezeik met 2 iTunes bibliotheken enzo?

[ Voor 10% gewijzigd door ElayZ op 04-01-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Is een NAS niet een goede oplossing, waar je met desktop PC's en de iPads aan kunt ? USB-sticks, leuk en wel maar als je WiFi hebt is een NAS even snel (voor documenten toch), veiliger en makkelijker. Je bespaart zo een hoop registratie van USB-sticks en het aanschaffen van USB-adapters die gegarandeerd ooit eens gaan afbreken als er professioneel mee omgegaan wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Phuncz op 04-01-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Phuncz schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:45:
Is een NAS niet een goede oplossing, waar je met desktop PC's en de iPads aan kunt ? USB-sticks, leuk en wel maar als je WiFi hebt is een NAS even snel (voor documenten toch), veiliger en makkelijker. Je bespaart zo een hoop registratie van USB-sticks en het aanschaffen van USB-adapters die gegarandeerd ooit eens gaan afbreken als er professioneel mee omgegaan wordt.
Bedankt voor je reactie (ik neem even aan dat je op mijn bovenstaande post reageert)

Thuis heb ik inderdaad een NAS. Maar misschien is mijn verhaal niet helemaal duidelijk genoeg maar het gaat dus om een zakelijke werkomgeving. Ik kan en mag hier niet zomaar een NAS neerzetten en in het netwerk prikken. (ze zien me aankomen bij systeembeeheer LOL) en wifi hebben we (nog) niet.

Er is centrale opslag voor documenten op de ziekenhuis servers (ook tig dubbel uitgevoerd en en beveiligd en weetikwat) dus ik denk ook niet dat ze een losse data opslag als een NAS goed zullen keuren.

Overigens, ik wil ook niet een USB stick gebruiken, ik wil de iPad aansluiten met originele USB kabel, aan de windows pc en bestanden er op zetten.
Hoe moeilijk kan het zijn... Ik vind dat Apple echt top producten heeft maar zoiets als dit is toch wel lastig, dat je m niet gewoon als externe HDD zegmaar kan aansluiten. Sterker nog, het kan wel, maar alleen voor foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ElayZ schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:00:
[...]
Ik kan en mag hier niet zomaar een NAS neerzetten en in het netwerk prikken.
Aha, ik dacht dat je bedoelde dat je met een afdeling een deel iPads krijgen die je wil integreren in het netwerk. Als er niets te integreren valt, is een NAS natuurlijk geen oplossing.
Overigens, ik wil ook niet een USB stick gebruiken, ik wil de iPad aansluiten met originele USB kabel, aan de windows pc en bestanden er op zetten.
Hoe moeilijk kan het zijn... Ik vind dat Apple echt top producten heeft maar zoiets als dit is toch wel lastig, dat je m niet gewoon als externe HDD zegmaar kan aansluiten. Sterker nog, het kan wel, maar alleen voor foto's.
Het probleem is niet dat Apple niet rekening houdt met jou, de uitzondering, maar met iedereen, de meerderheid. De meeste mensen hebben dan ook volledig beheer van hun computer en dan is iTunes installeren geen probleem. Je kan de iPad als "digitale camera" laten werken onder Windows via de kabel dat wil zeggen dat de opslag benaderbaar is, echter is dit enkel de map "Camera Roll", waar de foto's in komen die je maakt met de camera. Geen idee of je daar iets mee bent want ik weet niet of Apple daar veel beperkingen op heeft gelegd wat wel en niet mogelijk is met die map.

Het probleem is dat Apple niet alles mogelijk maakt op de iPad, om verschillende redenen (gebruiksgemak en overzicht behouden want "less is more", veiligheid,...) en dat het over een ziekenhuis gaat waar beveiliging ook hoog op de eisenlijst staat. Het lijkt me niet evident omdat je eenderzijds de zwaar beveilgde PC's hebt en anderzijds de beperkte mogelijkheden van de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Phuncz schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:35:
[...]

Aha, ik dacht dat je bedoelde dat je met een afdeling een deel iPads krijgen die je wil integreren in het netwerk. Als er niets te integreren valt, is een NAS natuurlijk geen oplossing.

[...]

Het probleem is niet dat Apple niet rekening houdt met jou, de uitzondering, maar met iedereen, de meerderheid. De meeste mensen hebben dan ook volledig beheer van hun computer en dan is iTunes installeren geen probleem. Je kan de iPad als "digitale camera" laten werken onder Windows via de kabel dat wil zeggen dat de opslag benaderbaar is, echter is dit enkel de map "Camera Roll", waar de foto's in komen die je maakt met de camera. Geen idee of je daar iets mee bent want ik weet niet of Apple daar veel beperkingen op heeft gelegd wat wel en niet mogelijk is met die map.

Het probleem is dat Apple niet alles mogelijk maakt op de iPad, om verschillende redenen (gebruiksgemak en overzicht behouden want "less is more", veiligheid,...) en dat het over een ziekenhuis gaat waar beveiliging ook hoog op de eisenlijst staat. Het lijkt me niet evident omdat je eenderzijds de zwaar beveilgde PC's hebt en anderzijds de beperkte mogelijkheden van de iPad.
Denk jij dat de meerderheid van de gebruikers geen bestanden via USB over wil kunnen zetten en dat Apple vervolgens rekening met deze meerderheid houdt? soort van meeste stemmen gelden? Ik geloof er niks van, lijkt mij dat Apple dit gewoon bepaald heeft om een of andere reden... Ik vind het dus een beetje kromme redenering als ik zo vrij mag zijn. ;)

Er zijn denk ik tig zakelijke gebruikers die helemaal niet de volledige controle over hun pc hebben en dus geen iTunes kunnen installeren om simpel een paar Word bestanden over te zetten.

Met alle Android telefoons en tablets kun je wel simpelweg stekkertje er in prikken en bestanden overzetten. Ik begrijp gewoon de gedachte van Apple niet zo goed waarom ze hier zo op tegen zijn kennelijk... Zeg nu aub niet "had een Android tablet genomen" :9 ik had ook een Samsung tab kunnen kiezen maar daar heb ik bewust niet voor gekozen omdat ik de iPad om div redenen prettiger vind werken.

Maaar ik heb er inmiddels denk ik toch iets op gevonden: http://www.kingston.com/en/usb/wireless#wid
Een externe schijf die voorzien is van accu en Wifi. Daar kan ik makkelijk alle documenten opzetten en vervolgens via de iPad overal gebruiken. Dus ik denk dat ik maar zo'n ding koop als ik geen app kan vinden waarmee ik de iPad gewoon rechtstreeks aan kan sluiten als verwisselbare opslag.

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 04-01-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

vraagje als ik via itunes mijn tv series het kenmerk van ' tv serie' in de eigenschappen van het videobestand geef, dan worden ze in itunes netjes op serie gesorteerd. Op de iPad echter sorteert hij ze echter in 2 aparte mappen. Dus aflevering 7/8/9 van seizoen 1 zitten in 1 map en de rest in een andere map . Vinkje bij 'onderdeel van verzameling' had ik al gezet.

Hebben jullie een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10 03:12

Turfschipper

Hup NAC

Die 12 dagen app vind ik maar een aanfluiting. Kunnen zo 120 dagen door gaan, zit er nog niks fatsoenlijks tussen.

Maar...... Nog 1 dag te gaan, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
ElayZ schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:52:
[...]

Denk jij dat de meerderheid van de gebruikers geen bestanden via USB over wil kunnen zetten en dat Apple vervolgens rekening met deze meerderheid houdt? soort van meeste stemmen gelden? Ik geloof er niks van, lijkt mij dat Apple dit gewoon bepaald heeft om een of andere reden... Ik vind het dus een beetje kromme redenering als ik zo vrij mag zijn. ;)

Er zijn denk ik tig zakelijke gebruikers die helemaal niet de volledige controle over hun pc hebben en dus geen iTunes kunnen installeren om simpel een paar Word bestanden over te zetten.

Met alle Android telefoons en tablets kun je wel simpelweg stekkertje er in prikken en bestanden overzetten. Ik begrijp gewoon de gedachte van Apple niet zo goed waarom ze hier zo op tegen zijn kennelijk... Zeg nu aub niet "had een Android tablet genomen" :9 ik had ook een Samsung tab kunnen kiezen maar daar heb ik bewust niet voor gekozen omdat ik de iPad om div redenen prettiger vind werken.

Maaar ik heb er inmiddels denk ik toch iets op gevonden: http://www.kingston.com/en/usb/wireless#wid
Een externe schijf die voorzien is van accu en Wifi. Daar kan ik makkelijk alle documenten opzetten en vervolgens via de iPad overal gebruiken. Dus ik denk dat ik maar zo'n ding koop als ik geen app kan vinden waarmee ik de iPad gewoon rechtstreeks aan kan sluiten als verwisselbare opslag.
Dan zou ik eerder voor de Western Digital My book gaan. Misschien wel 70 tot 80 euro duurder, maar wel 1 tot 3 TB.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ElayZ schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:52:
[...]
Dat is niet iets dat ik denk, dat is Apple's filosofie: gebruiksgemak staat vooraan. Je stelt dat Apple actief USB blokkeert maar je bekijkt het verkeerd: om iets met USB-sticks te kunnen doen, moet je juist een hoop voorzieningen inbouwen.

Ten eerste heb je de fysieke issues:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YRLaj.jpg

Nu zul je zeggen: wat maakt dat nou uit ? Wel, veel mensen, zoals jijzelf waarschijnlijk ook, zal dat vaker gaan doen en het USB-stickje in laten steken. Je snapt zelf ook wel dat de kans op beschading door veel met een tablet met een uit-stekend USB-stickje toch wel niet te onderschatten is. Dit is bij bv. het aansluiten van de kabel of een camera minder een probleem omdat het niet iets is dat je "in beweging" doet, maar een USB-stick wel. Dus dat is geen elegante of doordachte oplossing. Je kan wel stellen dat ze gewoon een USB poort moeten inbouwen maar dat past gewoonweg niet in het toestel, plus zie mijn vierde punt

Het volgende punt is de filebrowser. iOS heeft geen filebrowser en voor de meeste mensen is dat ook geen probleem, simpelweg omdat je niet met losse files hoeft te klooien op een tablet, een tekstdocument is gewoon een tekstdocument binnen het appje zelf. Je kan ze opslaan op de iCloud, emailen, afdrukken, etc. Maar hoe vaak moet je ze van de ene app naar de andere app sturen of via een tussenstap (USB-stick) fysiek uitwisselen ? Apple snapt ook dat een tablet niet bedoeld is om altijd "vast" te hangen aan allerlei uitbreidingen, anders kon je even goed een notebook of een desktop PC kopen.

Ten derde komen we bij veiligheid, met het toestaan van filebrowsing (van afzonderlijke apps) gaat er een hele deur aan potentiële problemen open en hoe verder je die deur wilt openzetten voor mogelijkheden, des te meer veiligheidsproblemen er ontstaan.

Ten vierde zitten we nog met incompatibiliteit. Wat doe je bv. met NTFS want dat is niet zo evident ? Echter heb je met 32GB sticks en groter wel het probleem dat Windows ze niet wil formateren in FAT32. Wat doe je met sticks die meer stroom vereisen ? Wat doe je met externe schijven, want dat wil men ineens ook aansluiten, als een USB-stick toch ook kan. En waarom gaat mijn ander USB accessoire nu weer niet ?

Als tweaker zie je die problemen misschien niet, maar vergeet niet dat Apple geen tweaker-producten ontwikkelt waar je álles mee kan, Apple ontwikkelt zodat iedereen mee overweg kan. Ik zie mijn moeder met de iPad probleemloos het internet besnuffelen, emailen, social-media'en en wat nog allemaal, wat ze op haar Windows PC niet durfde omdat ze het niet snapte, er kwam zoveel informatie op haar af en dat is voor a-technische mensen schrikwekkend. Die USB-functie heeft ze nog nooit om gevraagd trouwens.
Het probleem is in dit geval ook dat de PC's gelocked zijn. En de iPad is niet een "zakelijk" toestel. Als een bedrijf serieus overweegt om de iPad te integreren in het bedrijf, is het niet moeilijk voor een goede sysadmin om iTunes toe te laten of om gebruik te maken van NAS functies.
Dat is ook de ervaring die de meeste mensen (lees: niet enkel tweakers) hebben: Android kan meer maar iOS werkt prettiger. Echter zie je bij mijn bovenstaande wall-of-text waarom dat is.
Tevens is Android niet "simpelweg stekkertje er in prikken en bestanden overzetten", er zijn verschillende firmwareversies met verschillende mogelijkheden en nog vendor-options die die functie wel of niet uitschakelen. De meeste laten wel toe om de geheugenkaart uit te lezen.
Dat is een oplossing maar vergeet niet dat je dan afhankelijk bent van de Kingston app om de data te benaderen.

Mijn advies is om je te verdiepen in iCloud, de iPad ondersteunt het native en met de Pages, Numbers en Keynote apps kun je ook MS Office files of PDF files aanmaken voor intercompatibiliteit.

Ik wil ook je even duidelijk maken dat je een beetje te assertief overkomt. Als je geholpen wil worden op een forum waar men niet verplicht is je te helpen met je probleem, dan is beleefdheid, geduld en begrip het enige dat van jou verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

stalscu schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 01:14:
Die 12 dagen app vind ik maar een aanfluiting. Kunnen zo 120 dagen door gaan, zit er nog niks fatsoenlijks tussen.

Maar...... Nog 1 dag te gaan, dus wie weet.
Ik vind het dit jaar ook zwaar tegenvallen, zeer weinig leuke apps. ze zullen het wel merken volgend jaar als er minder mensen de app nog installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die van gisteren was wel mooi toch, New Directions :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
RickvN schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 09:38:
[...]

Dan zou ik eerder voor de Western Digital My book gaan. Misschien wel 70 tot 80 euro duurder, maar wel 1 tot 3 TB.
Heb je die ook met Wifi? Anders kan ik er nog niks mee met de iPad. Dan is het een gewone externe HDD, daar heb ik er al een paar van liggen. Het gaat me niet om data opslag in grote hoeveelheden, het gaat me om het kunnen bereiken van bestanden op mn werk, met de iPad.
Phuncz schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 09:45:
[...]

Heel verhaal *knip*

Ik wil ook je even duidelijk maken dat je een beetje te assertief overkomt. Als je geholpen wil worden op een forum waar men niet verplicht is je te helpen met je probleem, dan is beleefdheid, geduld en begrip het enige dat van jou verwacht wordt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, maar je hebt vermoed ik niet goed gelezen wat schrijf... ik wil geen USB stick in mn iPad stoppen. Ik wil alleen de iPad met het apple snoertje op mn pc aansluiten en een paar bestandjes overzetten zonder iTunes, omdat ik dat niet kan installeren.. Dus gewoon als verwisselbaar medium, want dat kan prima op m'n werk PC. That's all. :)

En over je laatste punt, volgens mij valt dat wel mee. (Ik heb er zelfs nog smiley's bij gezet :+ )
Ik kom al heel wat jaartjes op tweakers, dus ik weet echt wel hoe t werkt. (met alle respect)
Vat het aub niet al te persoonlijk op als ik opmerk dat ik jouw redenering zoals je dat schreef krom vind. (je bent trouwens zelf ook vrij stellig in je mening over de filosofie van Apple) Maargoed, dat is tenslotte mijn mening, en die mag ik vlgns mij best geven op GoT, net als jij. :9
Maar evengoed bedankt voor je hulp!

[edit] typo's, stukkie aangepast

[ Voor 63% gewijzigd door ElayZ op 05-01-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
ElayZ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:05:
[...]

Heb je die ook met Wifi dan? Anders kan ik er nog niks mee met de iPad. Dan is het een gewone externe HDD, daar heb ik er al een paar van liggen. Het gaat me niet om data opslag in grote hoeveelheden, het gaat me om het kunnen bereiken van bestanden op mn werk, met de iPad.
Die is juist alleen wifi, geen usb poort. Dus eigenlijk een kleine NAS. Had zelf graag combi gezien van wifi en USB 3.0

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
RickvN schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:09:
[...]

Die is juist alleen wifi, geen usb poort. Dus eigenlijk een kleine NAS. Had zelf graag combi gezien van wifi en USB 3.0
Alleen wifi? Hmmz dat is jammer, combi van beide is handiger. Want ik heb daar dus geen wifi, dan kan ik er ook geen bestanden opzetten...

[edit] Bedankt voor het meedenken overigens! :*)

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 05-01-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
ElayZ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:16:
[...]

Alleen wifi? Hmmz dat is jammer, combi van beide is handiger. Want ik heb daar dus geen wifi, dan kan ik er ook geen bestanden opzetten...
Dat houd mij persoonlijk ook nog een beetje tegen!

En ik las nog de discussie over de iPad 5:
De iPad 2 wordt nog in de winkel verkocht, dus verouderen zal niet zomaar. Alleen het is net wat en wanneer je hem nodig hebt. Mijn tablet (Asus TF101) is ook aan vervanging toe, alleen heb ik geen nood en kijk ik wel wanneer er echt leuke ontwikkelingen bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Aghanim schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:44:
Die van gisteren was wel mooi toch, New Directions :D
Hahahaha, die had ik al, lol.

Nee, het is echt niks. Ls op een ander forum ook iemand die zo iets op zei, die kreeg de opmerking "" het is wel typisch nederlands, iets gratis krijgen en dan toch klagen".

Maar als je in de krant leest dat ze morgen op de grote markt roze badpakken uit delen, dan denk je ook wat moet ik er mee.

Ben er best vaak op gewezen, die 12 day app moet je hebben. Dus ik verwachtte er best veel van, en daar ben ik zelf de fout in gegaan denk ik, ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Laat maar, opgelost. Kan weer verder proberen een film fatsoenlijk gestreamed te krijgen met Airplay.

[ Voor 109% gewijzigd door Aghanim op 05-01-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Waypoint schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:00:
vraagje als ik via itunes mijn tv series het kenmerk van ' tv serie' in de eigenschappen van het videobestand geef, dan worden ze in itunes netjes op serie gesorteerd. Op de iPad echter sorteert hij ze echter in 2 aparte mappen. Dus aflevering 7/8/9 van seizoen 1 zitten in 1 map en de rest in een andere map . Vinkje bij 'onderdeel van verzameling' had ik al gezet.

Hebben jullie een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan veranderen?
ik heb nog van alles geprobeerd en mij helemaal suf gegoogled, maar ik kom er niet uit. de tags kloppen, in iTunes klopt het, maar op m'n ipad niet. Nu ook weer, staan 2 series in iTunes keurig gesorteerd en per seizoen weergegeven, maar op de iPad gooit hij ze in 1 map onder de naam van serie A...

Overigens is het gekke dat als ik via thuisdelen op mijn ipad naar mn series zoek ze ook allebei onder serie A gesorteerd staan, maar op m'n pc onder iTunes niet.... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Waypoint op 05-01-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zijn dit normale Wifi snelheid waarden voor iPad4 en iPhone5?

2.4Ghz Wireless N: gemiddeld 17Mbps
5 Ghz Wireless N: gemiddeld 26Mbps

Laptops halen ruim het dubbele.

[ Voor 99% gewijzigd door Aghanim op 05-01-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:15:
Geen problemen mee met WiFi, en Anandtech bevestigd dat:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph6472/51751.png
Denk eraan dat WiFi de bandbreedte verdeelt naargelang het aantal geconnecteerde apparaten. 300Mbit en 4 apparaten is max 70Mbps (in realiteit minder).
Slecht uitgelegd, zie hieronder.

[ Voor 28% gewijzigd door Phuncz op 06-01-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Phuncz schreef op zondag 06 januari 2013 @ 08:32:
[...]

Denk eraan dat WiFi de bandbreedte verdeelt naargelang het aantal geconnecteerde apparaten. 300Mbit en 4 apparaten is max 70Mbps (in realiteit minder).
Eh, nee. Zo werkt dat niet.

Sowieso is die 300mbps full duplex (send + recv), en aangezien wifi maar één carrier gebruikt heb je dus half-duplex communicatie en dus in werkelijkheid maar maximaal 150mbps. Ten tweede is er helemaal geen "verdeling". Ten tweede bij wifi is niks gegarandeerd. Als je buurman op hetzelfde of een overlappend kanaal zit te zenden heb jij minder bandbreedte.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb het inderdaad fout uitgelegd, ik bedoelde ook niet dat je 300Mbit door 4 moet delen voor 70Mbit, trouwens. Maar Wireless werkt wel volgens het principe dat er maar 1 toestel mag zenden op eenzelfde moment dus als je met meerdere toestellen actief bezig bent, kakt deze performance ook best wel in, simpelweg omdat elk toestel moet wachten tot het ander klaar is en de toestemming krijgt om te zenden of ontvangen. In weze verdeel je idd. niet je connectie letterlijk in gelijke delen van de wireless koek ongeacht de activiteit maar bij het actieve gebruik van meerdere apparaten verdeel je wél die snelheid.

Ik ga mijn reply maar even schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-10 23:34
Ik haal met de iPad4 van mijn ouders met behulp van een speedtest op het draadloze netwerk hier, maar ook verschillende andere netwerken waar ik deze op heb getest maximaal rond de 0.20 - 0.40 Mbit/s download en rond de 0.15 Mbit/s upload. Super irritant, het minimale wat deze toch wel zou moeten halen is rond de 3Mbit/s Download en 0.4 Mbit/s Upload, maar bij mij thuis gaat het niet veel beter ondanks dat ik daar een Cisco E4200 heb staan. Op eerstgenoemde plek geen andere wifi netwerken, de tweede slechts enkele.

Ik kan nergens iets qua instellingen veranderen, andere wifi apparatuur haalt wel gewoon de volle (mogelijke) snelheid. Misschien binnenkort maar eens terug, want dit hoort zo niet.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dus je kan maar tussen de 24 en 48KB/s downloadsnelheden halen op je iPad ? Dus Tweakers laden duurt al even bijvoorbeeld ?

Vreemd hoor, ik haal hier toch heel andere snelheden op mijn iPad 3de generatie icm. Airport Extreme:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jbk5Q.jpg
Internetlijn heeft 50Mbit/6Mbit profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij mij is het iets minder dramatisch, namelijk zo rond de 20Mbps wireless op zowel iPad4 als iPhone5 maar ik kan echt helemaal niets streamen. Alles hapert en buffert continu.
- AirplayIT
- Air Video
- VLC Streamer
- MP4 streamen via iTunes
- Zowel op Cisco EPC3920 als Netgear WNR3500v2

Setup:
- HTPC (AMD 3870K, 4GB DDR3, 1 Gbit bedraad netwerk) aangesloten met draad op
- Netgear WNR3500v2 / Cisco EPC 3920 (heb beide geprobeerd) streamt naar
- iPad4 / iPhone5

Divx bestanden van 100mb haperen al, 720P of iets dergelijks hoef ik totaal niet te proberen. Zelfs als ik in de betreffende stream apps de kwaliteit van 1268kbps naar 512kbps zet (bijna het laagst) werkt het nog steeds voor geen meter.

Vind het zeer vreemd omdat ik, ondanks dat het geen router(s) van honderden euro's betreft, over goede apparatuur beschik.

Edit: ik haal vergelijkbaar met Phuncz qua Speedtest, maar streamen lukt dus niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 06-01-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Met streamen had ik trouwens zelden problemen, tenzij hoge bitrate 720p files of groter.
Ik raad aan eens de situatie te bekijken met naburige netwerken, de gekozen channels en eventuele storingsfactoren (draadloze telefoons, actieve bluetooth, andere 2.4GHz RF-apparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nou het ligt uiteindelijk niet aan de iDevices. Het ligt aan de bedrade PC als bron om te streamen. Heb namelijk net een oude laptop bekabeld aangesloten op de router en vanaf daar een film gestreamed naar de iPad. Werkt als een trein.

Aangezien de PC vele malen sneller is dan de oude laptop, vermoed ik dat het aan de netwerk(instellingen) van de PC ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

De klapperrrrrrrrrrrrr van de 12 dagen app!

Een game die zonder de app ook gratis is, hahahha. Wat hebben ze vorige jaren dan gegeven vraag ik me af dat er zoveel mensen zo uit keken naar deze actie.

Nouja, jammer, meer ist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op ipad muziek via " gedeeld" en itunes via pc wil streamen, krijg ik slechts een klein deel van mij bibliotheek in beeld op ipad cq. kan ik afspelen cq. klapt eruit. Het gekke ik als ik op " nummers" sorteer ik wel alle nummers in beeld krijg, maar als ik op "albums" of artiesten" sorteer krijg ik maar klein deel van bibliotheek.
Terwijl op de ipod touch van mijn zoon de hele bibliotheek in beeld krijgt. Iemand een tip hoe ik dit op ipad2 goed kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gister een iPad 4 gehaald, had al een iPad 1. Wat een groot verschil! Scherm en snelheid, ongelooflijk. Nu weer in 2 tellen je mail checken ipv 10, en meerdere tabs open kunnen houden zonder refresh. Heerlijk.

Dus voor degenen die twijfelen: doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-10 13:25
stalscu schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:30:
De klapperrrrrrrrrrrrr van de 12 dagen app!

Een game die zonder de app ook gratis is, hahahha. Wat hebben ze vorige jaren dan gegeven vraag ik me af dat er zoveel mensen zo uit keken naar deze actie.

Nouja, jammer, meer ist niet.
Ja dit jaar is ie echt drama. Vorige jaren zat er af en toe nog wel wat leuks bij, maar na 4 dagen met gare dingen heb ik hem maar verwijderd. Erg jammer.

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Phuncz schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:57:
Dus je kan maar tussen de 24 en 48KB/s downloadsnelheden halen op je iPad ? Dus Tweakers laden duurt al even bijvoorbeeld ?

Vreemd hoor, ik haal hier toch heel andere snelheden op mijn iPad 3de generatie icm. Airport Extreme:

[afbeelding]
Internetlijn heeft 50Mbit/6Mbit profiel.
Ja, dat duurt al eventjes. Overigens *lijkt* het nu ietsje beter te zijn door de proxy instellingen op 'auto' te zetten. Schijnbaar een of andere vage fix die zou moeten helpen, het zorgt er in ieder geval voor dat de ping in plaats van ~90ms rond de 25-30ms wordt. Ook de downloadsnelheid wordt iets beter, niet meetbaar maar met de speedtest app, maar het is wel merkbaar in de internetbrowser.

Familie met beiden een iPad 2 hebben een betere verbinding op zowel mijn ouders router als bij hen thuis. Probleem blijft bijzonder in ieder geval.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:27:
Je kan proberen wat hier vaker word aangehaald, de netwerksettings resetten:

Instellingen --> Algemeen --> Herstel (onderaan) --> Herstel netwerkinstellingen
Dit ook al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Dat nog niet, zal ik vanavond eens proberen. :-)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-10 10:38
Goede avond iedereen. Ik ben in het bezit van een iPad 4. Hebben jullie enig idee welke een goede (mag betalend zijn) app is om foto's bij te houden in een album. Het nadeel van de standaard foto app is dat de filmrol al de foto's bevat. Wanneer ik dan een aparte album maak en de foto verwijder in de filmrol dan verdwijnt deze ook uit het zelf aangemaakte album. Ik gebruik dropbox om mijn foto's over te zetten naar mijn pc. Zo kan ik de filmrol altijd mooi leeg maken zodat ik plaats genoeg heb voor extra opslag (16GB model).

Maar wanneer ik foto's aan iemand wil laten zien (op een plaats waar geen internet toegang is) moet ik zelf bepalen welke foto's blijven bestaan in de filmrol.

Dus daarom mijn vraag: is er een leuke app die de foto's "kopieerd" naar de app zelf zodat ik de filmrol altijd kan leegmaken.

Heb al verscheidene apps geprobeerd maar niets wat me echt goed lijkt te werken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 15:54

World Citizen

FreeReef.nl

Mash85 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:20:
Goede avond iedereen. Ik ben in het bezit van een iPad 4. Hebben jullie enig idee welke een goede (mag

Heb al verscheidene apps geprobeerd maar niets wat me echt goed lijkt te werken.

Alvast bedankt!
Je Filmrol is niet bedoeld als bekijk plek... maar als filter plek. Alle foto's die je maakt staan in 1 map, en worden weergegeven in je filmrol. Een foto die je verwijderd verwijder je dus daar, aangezien er maar 1 versie van de foto is.

Op het moment dat je een foto in een map zet, krijgt hij een label mee. De foto heeft als label dat hij in map X thuis hoort... maar staat nog steeds in de initiele map. Geen kopie, en niet verplaatsen dus.. De foto krijgt enkel een label.

In princiepe zou je dus ook elke foto een label moeten geven. Je filterd de correcte en en foutieve foto's uit in je filmrol. Enkel foto's die goed zijn, en die je wilt bewaren laat je dus staan.

Vervolgens zet je AL die foto's in de bijbehorende map. Het kan goed zijn dat je 90% in een map "overig" zet, maar hoe dan ook.. je moet ze in een map zetten. Apple gaat ervanuit dat je een foto terug wilt vinden, dus in je filmrol laten staan, bied dan weinig mogenlijkheden. Een foto die je wilt bewaren dien je dus ook juist te archiveren.. Dat is het idee althans. Je kunt een foto dus ook 2 labels meegeven, en op deze manier dus een publieke map maken...

Al je photo's worden ook een maand lang bij Apple geback-uped en verspreid over jouw aparaten. Als je dus binnen 30 dagen iPhoto of Aperture opstart, dan download hij ze daar naartoe.

In princiepe hoef je dus ook geen foto's meer te verplaatsen van je telefoon naar je PC op de traditionele manier. Het kan nog steeds via ImageCapture, of Explorer... maar eigenelijk willen we die optie helemaal niet meer gebruiken voor foto's

Dan kan het nog zijn dat je een andere tool wilt :) maar ik denk ik schrijf eens wat.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mash85 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:20:
.....
Dus daarom mijn vraag: is er een leuke app die de foto's "kopieerd" naar de app zelf zodat ik de filmrol altijd kan leegmaken......
In iTunes de foto's selecteren die je wilt synchroniseren. Je krijgt nu die foto's in een album op je iPad onafhankelijk van je filmrol. Ik maak op m'n pc een aparte folder met subfolders aan die ik wil synchroniseren.
Nadeel is natuurlijk dat je eerst met iTunes moet verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-10 10:38
Hulliee schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:28:
[...]

In iTunes de foto's selecteren die je wilt synchroniseren. Je krijgt nu die foto's in een album op je iPad onafhankelijk van je filmrol. Ik maak op m'n pc een aparte folder met subfolders aan die ik wil synchroniseren.
Nadeel is natuurlijk dat je eerst met iTunes moet verbinden.
Inderdaad, heb het net allemaal even getest. via iTunes synchroniseer ik naar de iPad zonder deze in de filmrol komt. Van iPad synchroniseer ik met Dropbox naar de pc. Gooi ik de foto's dan uit Dropbox dan worden deze niet opnieuw geupload vanaf de iPad naar Dropbox. Ideaal! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wie weet een alternatief voor Paper van 53? ( http://www.fiftythree.com/paper ) ik loop namelijk tegen de volgende beperking op;
Ben erg tevreden over de app, alleen wat ik mis is de mogelijkheid om een foto in te laden en deze te gebruiken in Paper. Veel andere apps, photoshop, iphoto etc kunnen dit wel maar werken niet zo prettig als Paper.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat bevalt je goed aan paper? Wat doe je ermee?

Btw: de bamboo app ondersteunt foto's

[ Voor 30% gewijzigd door Raymond op 08-01-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 17:13
Hmm, gisteren van 2% naar 86% opgeladen in meer dan 8h (snachts dus) lijkt me niet echt normaal! Enkel safari stond als actieve app.. Eerste keer dat het zo lang duurde. Zal hem eens opnieuw opstarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Was hij warm toen je hem in de lader stak ? Heb al eens gehoord dat hij langzamer laadt als hij heel warm is (games, zon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Gokje: iPhone lader is gebruikt ipv iPad lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 17:13
Dat ie warm was weet ik niet meer, maar het was wel degelijk de ipad lader.. Er zit wel een verleng USB kabel tussen maar die heeft er altijd al tussen gezeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09

FreakNL

Well do ya punk?

Probeer het toch maar eens zonder verlengkabel. Ik heb ook 2 maanden lang probleemloos mijn iPad4 opgeladen met originele lader -> usb verlengkabel -> originele lightning kabel.. En van de week zei hij ineens "not charging"...

Verlengkabel ervantussen en toen was de melding weg... Zeker als het om een wat oudere of goedkopere verlengkabel gaat kan dat net wel/net niet werken blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:02

JB

Cédric roelt!

Kan iemand hier aangeven wat ik in een budgettechnisch geval het beste kan doen? Mijn ouders willen graag een iPad maar ze vinden dat ding erg prijzig. Nu is de iPad 2 nog steeds te koop en dit scheelt aanzienlijk in prijs maar zouden jullie met het oog op de toekomst aanraden om nog een iPad2 te halen of beter iets meer investeren ivm langere ondersteuning op de iPad4?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De iPad 4 nemen. Vanaf nu gaat bijna alles met de retina-displays* uitgevoerd worden, evenals voorzien worden van nieuwere technologie zoals de A6 en A6X chips. Over een jaar of misschien twee zal je dat verschil hard gaan merken bij bv. mogelijkheden van de nieuwe iOS versie en ontwikkelaars die hun apps aanraden naar "iPad 3 or newer" omdat het op de anderen een pak trager werkt.

(*) op zich is dit geen harde vereiste maar ik kan je wel zeggen dat het een heel leuke feature is die het gebruiksgemak en de beleving sterk verbetert. Tekst leest veel natuurlijker en sneller, veel minder inzoomen om iets te kunnen lezen, het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 23:09

FreakNL

Well do ya punk?

Volgens het topic heb jij een iPad3 JB? Maakt een dealtje met je ouders zou ik zeggen? Of wacht nog ff op de iPad5 en maak dan de deal. Zij jouw "ouwe" iPad voor een vriendenprijs, jij legt er wat geld bij en je hebt een nieuwe :) Optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FreakNL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:10:
Volgens het topic heb jij een iPad3 JB? Maakt een dealtje met je ouders zou ik zeggen? Of wacht nog ff op de iPad5 en maak dan de deal. Zij jouw "ouwe" iPad voor een vriendenprijs, jij legt er wat geld bij en je hebt een nieuwe :) Optie?
Ja dat is altijd een optie natuurlijk maar dat voelt niet echt goed :P En de iPad 5 dat duurt nog wel even dus dan moeten ze wel lang wachten haha :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Met een iPad 2 kun je echt nog wel even vooruit denk ik. Aangezien het ding nog steeds verkocht wordt zal hij ook de nieuwe updates naar iOS 7 en wellicht 8 nog wel krijgen. Ik verwacht dat je daar zeker nog wel 2 á 3 jaar mee vooruit kunt zonder dat je apps niet kunt draaien of belangrijke functionaliteit mist.

Je moet ook niet vergeten dat "ouders" vaak geen idee hebben wat ze missen als ze een oud/minder model hebben. Jij zou zelf misschien het gevoel hebben dat je steeds tegen een onscherp scherm aan zit te kijken maar je ouders vinden het vooral een makkelijk ding om mee te browsen/mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja dat is het ook vooral, meer dan internet en mail doen ze niet :) Maar aan de andere kant is 100 euro (in mijn ogen) ook weer nier extreem veel meer. Het is net wat je er voor over hebt en waarvoor je m gebruikt maar het gaat mij meer om het gebruiksvriendelijke van een iPad. Als ik hun een Android tablet ga geven dan weet ik nu al dat ze het niet prettig vinden werken (iPad zit veel logischer in elkaar voor de "domme gebruiker"), dat hebben we al ondervonden met de 2 smaken die ze heel even in gebruik hebben gehad bij ons :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 17:45
JB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:58:
Ja dat is het ook vooral, meer dan internet en mail doen ze niet :) Maar aan de andere kant is 100 euro (in mijn ogen) ook weer nier extreem veel meer. Het is net wat je er voor over hebt en waarvoor je m gebruikt maar het gaat mij meer om het gebruiksvriendelijke van een iPad. Als ik hun een Android tablet ga geven dan weet ik nu al dat ze het niet prettig vinden werken (iPad zit veel logischer in elkaar voor de "domme gebruiker"), dat hebben we al ondervonden met de 2 smaken die ze heel even in gebruik hebben gehad bij ons :)
Mijn moeder had de ipad2 en heeft net een ipad mini gekocht. Zij is er erg blij mee, is dat een idee voor je ouders? De mini is goedkoper en als je er geen zware grafische dingen mee gaat doen is-ie prima. Mijn moeder bijvoorbeeld gebruikt internet, email, simpele spelletjes, facebook en lezen van boeken, de mini gaat nog jaren perfect zijn voor haar. Ook het gewicht is ze trouwens erg blij mee, ze vond de ipad2 eigenlijk te zwaar. Mijn vader gebruikt de ipad2 nu, voldoet voor hem ook prima. In mijn ervaring stellen ouders minder eisen aan hardware dan hun tweakende kinderen ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Kassad op 11-01-2013 13:32 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mn dochter van 1,5 vind het leuk om de ipad aan te zetten en dan foto's te gaan kijken.
Echter doet ze dit erg vaak, er is een optie om de fotolijst uit te schakelen, echter moet je dan welke elke keer een pincode invullen. Is er nog een andere manier?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Harmen schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:36:
Mn dochter van 1,5 vind het leuk om de ipad aan te zetten en dan foto's te gaan kijken.
Echter doet ze dit erg vaak, er is een optie om de fotolijst uit te schakelen, echter moet je dan welke elke keer een pincode invullen. Is er nog een andere manier?
Je zou de fotolijst functie kunnen gebruiken, daarmee kan je toch foto's kijken als hij op slot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Die wil ik juist uitgeschakeld hebben zonder dat er een elke keer een pincode wordt gevraagd.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens deze thread kan dat alleen met een gejailbreakte ipad:
http://www.ipadforums.net...creen-slideshow-icon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-10 19:19
Overgens komt de iPad5 wellicht al binnen 2 maanden, volgens sommige websites / analisten

http://www.ipadclub.nl/48...-mini-2-onthuld-in-maart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Oud nieuws, elke maand komt wel een nieuw product van Apple volgens de media.
Apple-nieuws is populair, mensen lezen het, klikken op links, zien banners, levert geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-10 15:10

Arrogant

S.F.W.

Phuncz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:51:
Oud nieuws, elke maand komt wel een nieuw product van Apple volgens de media.
Apple-nieuws is populair, mensen lezen het, klikken op links, zien banners, levert geld op.
Voor mij was het nieuw nieuws. ;)

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mdouble schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:47:
Overgens komt de iPad5 wellicht al binnen 2 maanden, volgens sommige websites / analisten

http://www.ipadclub.nl/48...-mini-2-onthuld-in-maart/
Dan wacht ik nog even met het kopen van de Ipad mini als dit waar is. Benieuwd in maart.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:36:
De ipad niet aan je kind van 1 geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nee man, dat is te voordehandliggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-10 12:51
Een aantal simpele zoektermen konden me niet op het antwoord brengen (Google/GoT) maar weet hier iemand hoe ik Googles nieuwe interface voor afbeeldingen zoeken op de iPad kan omzeilen? Word er een beetje moe van dat ik de afbeeldingen niet direct op volledige grootte kan zien

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Waarschijnlijk kan je dat instellen als je een Google account hebt. Alternatieve oplossingen zijn een browser met aanpasbare "browser ID" of eventueel een URL bookmarken met een verwijzing naar de andere versie. Ik ben er ook niet tevreden mee maar wat verwachten we van concurrerende platformen, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 22:37

jasjenl

Liab A Tymo

bokkow schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:51:
Een aantal simpele zoektermen konden me niet op het antwoord brengen (Google/GoT) maar weet hier iemand hoe ik Googles nieuwe interface voor afbeeldingen zoeken op de iPad kan omzeilen? Word er een beetje moe van dat ik de afbeeldingen niet direct op volledige grootte kan zien
Je zou chrome kunnen gebruiken en daar dan 'desktopsite opvragen' kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik heb de Kingston Wi-drive inmiddels binnen en even geprobeerd. Tot nu toe ben ik erg tevreden. :)

De drive kan ik op mn werk als externe harde schijf aansluiten via USB en bestanden kopiëren. (ik mag geen iTunes installeren)

Vervolgens verbind ik de iPad via wifi met de drive en via de Kingston app kan ik snel alle bestanden bereiken en openen. Scheelt hoop gemail van bestanden of uploaden naar Dropbox en via 3G weer binnenhalen op de iPad.

Die Kingston app zelf werkt goed, je kunt bestanden direct bekijken of afspelen in de app zelf, werkt soepel. Daarnaast kun je ook bestanden mailen of Open in.. kiezen en het bestand bijv in QuickofficeHD openen.

Enige minpunt vind ik dat je USB en wifi niet tegelijk kunt gebruiken. Je moet hem eerst loskoppelen voordat je via wifi op de drive kunt. De accu gaat wel vrij lang mee gelukkig maar je kunt hem dus niet gewoon USB aangesloten laten liggen.

Overigens staat er vandaag ook een soort gelijke oplossing hiervoor op 1dayfly

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.com/cms_img/ispread_usb_drive.jpg

Ook wel handig dingetje om bestanden over te zetten denk ik, alleen wel vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Leuk om te horen dat je een goede oplossing hebt gevonden !
Die iSpread lijkt me niet zo interessant, je bent immers afhankelijk van een app voor dataoverdracht en van kleine bedrijven is het niet vanzelfsprekend dat het uitgebreid genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60 euro?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Phuncz schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:50:
Leuk om te horen dat je een goede oplossing hebt gevonden !
Die iSpread lijkt me niet zo interessant, je bent immers afhankelijk van een app voor dataoverdracht en van kleine bedrijven is het niet vanzelfsprekend dat het uitgebreid genoeg is.
Ja inderdaad, die app ziet er niet heel geweldig uit... Het is ook geen universele app zag ik in het filmpje. Dus aparte app voor iPhone/iPad. Daarbij is het ook nog eens 30pins connector dus voor de iPad4/iPhone5 niet geschikt. En maar 16gb kaartje er bij.

Al met al vind ik ook 66,95 incl verz. behoorlijk duur voor een out-dated product.

Is mijn oplossing beter. :+ 8)

[ Voor 11% gewijzigd door ElayZ op 12-01-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kassad schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:30:
[...]

Mijn moeder had de ipad2 en heeft net een ipad mini gekocht. Zij is er erg blij mee, is dat een idee voor je ouders? De mini is goedkoper en als je er geen zware grafische dingen mee gaat doen is-ie prima. Mijn moeder bijvoorbeeld gebruikt internet, email, simpele spelletjes, facebook en lezen van boeken, de mini gaat nog jaren perfect zijn voor haar. Ook het gewicht is ze trouwens erg blij mee, ze vond de ipad2 eigenlijk te zwaar. Mijn vader gebruikt de ipad2 nu, voldoet voor hem ook prima. In mijn ervaring stellen ouders minder eisen aan hardware dan hun tweakende kinderen ;-)
Ja prijstechnisch wel maar ik weet nu al dat ze het scherm te klein gaan vinden. Kiezen of delen haha!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb jullie hulp even nodig.

Ik heb netportallite gedownload voor de ipad en intern kan ik perfect connecten met mijn pc maar als ik hem remote probeer te benaderen via het externe ip(poorten zijn open) dan krijg ik de melding connect failed socket time out user:stephan

Heeft iemand enig idee waarom hij niet remote wil connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 22-01-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
*snip* maak daar de volgende keer een topicreport voor :)

[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 22-01-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een spel (app) cadeau gegeven via de itunes store op mijn pc, maar de mail komt niet aan bij de ontvanger. Bij mij blijft hij staan op niet ingewisseld. Normaal verstuurd hij toch gelijk het cadeau? Ik had versturen op nu staan namelijk.

ook vreemd is dat het spel 4,49 euro kost, maar in mijn cadeauoverzicht op itunes staat hij voor 3,90 euro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Voor zaken over aankopen vraag je best rechtstreeks bij Apple:
https://expresslane.apple.com/ProductSelector.action
--> iTunes Store

Ze zijn in mijn ervaring altijd behulpzaam en correct geweest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wilde net gaan mailen, maar hij is net aangekomen. Anderhalf uur later, de vorige keer was hij er in 5 minuten. Maar opgelost, ik bewaar wel even het adres voor de toekomst, altijd handig. Zo'n app cadeau geven is wel leuk, kan ik af en toe mijn broer wat spellen geven (heb nu baldur's gate en een andere rpg gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Smultie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 06:27:
[mbr]*snip* maak daar de volgende keer een topicreport voor :)[/]
Ik heb echt geen flauw idee meer waar mijn opmerking of die van mijn voorganger in dit topic over ging. Zo kan ik natuurlijk niet leren van mijn fouten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.
Ik heb een vraag over mailproblemen op de Ipad.
Al diverse keren heb ik bij het openen van de mailapp gehad dat alle mail/ postbussen blanco waren. Dus mijn mail was weg. Geen meldingen, stroomstoringen, lege accu's of wat dan ook. Zo is het er nog en ineens bij volgende keer openen weg.
De ingekomen mail staat nog op de server dus die is zo terug. Al de verzonden mail en concepten zijn weg. Dat is balen dus. Is dat nog terug te krijgen?? Dat haalt de ipad niet op blijkbaar.
Ik heb een dagelijkse backup naar Icloud. Maar hoe kan ik de verzonden/ conceptmail terughalen??
Dt wordt hindelijk.
Heeft iemand ervaring hiermee en hopelijk een antwoord??
Alvast bedankt,
Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is officieel:

http://www.macrumors.com/...on-february-5-for-799929/

Een aanvulling op de iPad reeks: een 128 Gb. voor wie het kan/wil betalen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:36

vhal

ಠ_ಠ

Zag het al op de telegraaf/ nu.nl/ad staan...en op t.net....nog niks :z

Wel goed zichtbaar hoe je belazerd wordt met het geheugen in verhouding 16-32 tov 64-128GB

[ Voor 42% gewijzigd door vhal op 29-01-2013 15:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

vhal schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:56:
Zag het al op de telegraaf/ nu.nl/ad staan...enop t.net....niks :z
Op T.net stond een minuutje de link naar het artikel maar het is weer verwijderd. Speculeer maar op los waarom :)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:48:
Het is officieel:

http://www.macrumors.com/...on-february-5-for-799929/

Een aanvulling op de iPad reeks: een 128 Gb. voor wie het kan/wil betalen!
Of voor de zeldzame mens die het nodig heeft. Vroeger toen ik de iPad 1ste generatie heb verkocht, waren de meest verkochte toestellen de goedkoopste (16GB, WiFi) en de duurste (64GB, WiFi+3G). Dat laatste zal voornamelijk voor de goed bedeelde burger zijn dus ik vermoed dat Apple hun gewoon nog 100€ meer kan afluizen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:57:
[...]

Op T.net stond een minuutje de link naar het artikel maar het is weer verwijderd. Speculeer maar op los waarom :)

[...]

Of voor de zeldzame mens die het nodig heeft. Vroeger toen ik de iPad 1ste generatie heb verkocht, waren de meest verkochte toestellen de goedkoopste (16GB, WiFi) en de duurste (64GB, WiFi+3G). Dat laatste zal voornamelijk voor de goed bedeelde burger zijn dus ik vermoed dat Apple hun gewoon nog 100€ meer kan afluizen nu.
Ja, denk eens aan het prijsverschil tussen de MacBook Air 11 inch 128 en deze iPad.
Pagina: 1 ... 59 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]