Echter moet je wel opletten met een app verwijderen, vaak genoeg gaat je user-data mee weg als het niet op iCloud staat. Maar idd, incremental updates voor apps mogen onderhande er wel eens komen. Sommige apps hebben interne database-updates of content-updates geregeld, dat is wel makkelijker als telkens honderden MB's te moeten downloaden en installen.
Ik heb volgens mij een probleempje met mijn vier-dagen-oude iPad 4. Het klikgeluidje dat je krijgt als je je iPad vergrendeld én het typgeluidje als je typt werken niet. Andere geluiden (bijvoorbeeld een video afspelen) werken wel gewoon. Soms werken de geluidjes wel als ik wat speel met de switchknop boven de harder/zachter knoppen. Ik heb in mijn settings de twee geluiden wel gewoon aan staan.
Mijn iPad draait op iOS 6.0.1 en is niet jailbroken. Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat het hier om iets wat ik over het hoofd zie, of is dit een fabrieksfout?
EDIT: Hier volgt een vage beschrijving wanneer ze het wel even doen: als ik een video op YouTube afspeel en muteknop boven de harder/zachter knoppen aan uit zet doen de toetsen het wel. Als ik dan op de sleep knop druk, hoor ik ook gewoon het bijbehorende klik geluidje. Als ik hem dan weer aanzet en weer typ, is het geluidje weer weg. Ook de sleepklik geluidje werkt dan niet meer.
Overigens vind ik het ook raar dat het geluid van mijn YouTube filmpje wel gewoon aan blijft staan als ik de mute knop aan -en uit zet. Die muteknop zou toch al het geluid moeten muten (of alleen de klik -geluidjes?)?
EDIT2: Ik lees nu net dat die mute switch alleen maar notifications-alerts en dergelijke mute.
EDIT3: Ik heb het 'probleem' al gevonden.. In settings --> geluiden had ik de geluidsbalk voor notificationalerts en klikgeluiden niet erg hard staan. Ik vind het alsnog vreemd dat ik het soms wel duidelijk hoorde, en soms helemaal niet. Maargoed, Het lijkt nu gewoon weer goed te werken.
Mijn iPad draait op iOS 6.0.1 en is niet jailbroken. Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat het hier om iets wat ik over het hoofd zie, of is dit een fabrieksfout?
EDIT: Hier volgt een vage beschrijving wanneer ze het wel even doen: als ik een video op YouTube afspeel en muteknop boven de harder/zachter knoppen aan uit zet doen de toetsen het wel. Als ik dan op de sleep knop druk, hoor ik ook gewoon het bijbehorende klik geluidje. Als ik hem dan weer aanzet en weer typ, is het geluidje weer weg. Ook de sleepklik geluidje werkt dan niet meer.
Overigens vind ik het ook raar dat het geluid van mijn YouTube filmpje wel gewoon aan blijft staan als ik de mute knop aan -en uit zet. Die muteknop zou toch al het geluid moeten muten (of alleen de klik -geluidjes?)?
EDIT2: Ik lees nu net dat die mute switch alleen maar notifications-alerts en dergelijke mute.
EDIT3: Ik heb het 'probleem' al gevonden.. In settings --> geluiden had ik de geluidsbalk voor notificationalerts en klikgeluiden niet erg hard staan. Ik vind het alsnog vreemd dat ik het soms wel duidelijk hoorde, en soms helemaal niet. Maargoed, Het lijkt nu gewoon weer goed te werken.
[ Voor 49% gewijzigd door Montu op 18-12-2012 22:26 ]
Beste allen,
Heb sinds kort een ipad en wil nu de muziek/films die ik op een windows 8 pc heb staan afspelen.
Ik heb itunes geinstalleerd en de share functie aangezet, Als ik nu op mijn ipad op itunes klik zie ik alleen betaalde albums etc
hoe doe ik dit ?
Heb sinds kort een ipad en wil nu de muziek/films die ik op een windows 8 pc heb staan afspelen.
Ik heb itunes geinstalleerd en de share functie aangezet, Als ik nu op mijn ipad op itunes klik zie ik alleen betaalde albums etc
hoe doe ik dit ?
Dat is precies zo als het hoort: tikgeluidjes als je aan het tiepen bent, zijn vreselijk irritantFabienvg schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:05:
Ik heb volgens mij een probleempje met mijn vier-dagen-oude iPad 4. Het klikgeluidje dat je krijgt als je je iPad vergrendeld én het typgeluidje als je typt werken niet.
Ik vind persoonlijk het tikgeluidje bij de iPad wel lekker, klinkt zakelijk, en ik schrijf nu ook geen boekwerken met de iPad, dus voor korte zinnen of verhaaltjes vind ik het zeker niet storend.Raymond schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:59:
[...]
Dat is precies zo als het hoort: tikgeluidjes als je aan het tiepen bent, zijn vreselijk irritant
Bij mn telefoon (Galaxy Nexus) heb ik t wel uitstaan, simpel gezegd omdat ik veel whatsappjes stuur, wordt het wel al gauw irritant...
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Een veelgehoorde klacht, maar er wordt niets aan gedaan ( nog niet )Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:40:
update van apps vraagje.
Ik heb bijv. baldur's gate erop (meer dan 1 GB) en nog maar 300 MB vrij. Als er ooit een update van baldur's gate komt, moet ik dan weer meer dan 2 GB vrij hebben om die update erop te krijgen? Dus 1 GB ongeveer om te downloaden en dan 1 GB om uit te pakken)?
Een update kan nooit bijv. 250 MB zijn en dat hij dan de rest van de files die niet geupdate wordt laat staan?
Maar in het geval van veel apps wordt er bijgezet "XX miljoen x gedownload"
maar zoals Angry Birds, met 20 update's kan je dat al wel 'delen'
kan dit ook met foto's bijv?Smultie schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:49:
Klikken op Music of Videos ipv iTunes
Ben heel de avond bezig geweest om 1nummer naar de ipad te synoden via iTunes en Windows 8 , helaas zonder succes. Dit is wt ik heb gedaan :
Ipad via USB in Windows Comp. iTunes gestart en gekozen voor wifi daarna een map aangemaakt en een nummer erin gesleept , daarna op sync geduwd . Doet niks , wat doe ik fout?
In itunes op je ipad klikken (in het linker menu.)mrcosmo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:45:
[...]
Ben heel de avond bezig geweest om 1nummer naar de ipad te synoden via iTunes en Windows 8 , helaas zonder succes. Dit is wt ik heb gedaan :
Ipad via USB in Windows Comp. iTunes gestart en gekozen voor wifi daarna een map aangemaakt en een nummer erin gesleept , daarna op sync geduwd . Doet niks , wat doe ik fout?

Nu bij de rechterkant boven in bij de tabbladen naar tabblad muziek gaan.
Nu het vinkje zetten om te syncen en rechts onderin op toepassen drukken.

NU gaat hij al je muziek die in itunes staat synchroniseren.
Wil je het per nummer doen doe dan het volgende:
In itunes op je ipad klikken (in het linker menu.)
Nu bij de rechterkant naar beneden scrollen en daar het vinkje "beheer muziek en video's handmatig".
Druk vervolgens rechts onder in op toepassen.

Nu kan je alles naar je ipad slepen wat je wilt hebben aan muziek en video's.
handleiding:
http://support.apple.com/kb/HT1386?viewlocale=nl_NL
Voortaan even googelen want dit had je makkelijk kunnen vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door renedis op 21-12-2012 10:24 ]
Ik ga binnenkort op vakantie en wil de ipad meenemen. Het hoeft geent tas te zijn maar iets van een sleeve. heb net op internet gegoogled en er is zat te koop.
wil alleen weten of iemand hier tips heeft voor iets wat jullie gebruiken ?
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & beschermingmrcosmo schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:08:
Ik ga binnenkort op vakantie en wil de ipad meenemen. Het hoeft geent tas te zijn maar iets van een sleeve. heb net op internet gegoogled en er is zat te koop.wil alleen weten of iemand hier tips heeft voor iets wat jullie gebruiken ?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Jep, doet mijn iPad 3 ook.. Vind het ook nog steeds raar, waarom ie dat eigenlijk doet.. Ik bedoel, normale apparaten kunnen toch ook gewoon opgeladen worden als ze uitstaan ?Fabienvg schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:54:
Ik zit ergens over in. Als ik mijn ipad oplaadt als hij uitstaat, gaat hij automatisch meteen aan. Opladen doet hij wel normaal. Hoort dit? (Ipad 4 ios 6.0.1)
Dat is normaal. De iPhone doet dit ook. Waarom zet je de iPad eigenlijk uit? Als je deze niet gebruikt kan deze tot 1 maand lang in standby blijven staan.Fabienvg schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:54:
Ik zit ergens over in. Als ik mijn ipad oplaadt als hij uitstaat, gaat hij automatisch meteen aan. Opladen doet hij wel normaal. Hoort dit? (Ipad 4 ios 6.0.1)
Waarschijnlijk omdat er geen goede reden is om je iPad uit te zetten. Ze gaan er bij Apple van uit dat het vaker voorkomt dat het toestel leeg is en daardoor wordt geladen, dus dan zou het toestel toch aan moeten gezet worden.Vis schreef op zondag 23 december 2012 @ 01:10:
[...]
Jep, doet mijn iPad 3 ook.. Vind het ook nog steeds raar, waarom ie dat eigenlijk doet.. Ik bedoel, normale apparaten kunnen toch ook gewoon opgeladen worden als ze uitstaan ?
http://www.nu.nl/gadgets/...t-ipad-5-al-in-maart.html
Een zeer aparte keuze om zo snel opvolgers al te presenteren, de iPad 4 is net uit
Het is dat ik mijn iPad 4 gekregen heb maar anders zou ik het toch niet zo tof vinden dat er elk half jaar een nieuwe versie komt ivm. waardevastheid. Het grote voordeel van een platform met een beperkt aantal apparaten wordt zo ook steeds minder... het is wachten op de eerste game die een bepaalde generatie van iPads vereist zo. Wat vinden jullie?
Een zeer aparte keuze om zo snel opvolgers al te presenteren, de iPad 4 is net uit
De iPad 4 was ook meer een interim-update, om zo snel mogelijk zo veel mogelijk apparaten op Lightning-connector te krijgen. Natuurlijk helpt de performance-upgrade wel maar ik hoop toch dat de nieuwe iPad, wanneer ie ook komt, vooral een dunner en lichter design heeft, voor de rest is het een goed en bekwaam toestel. Ik zie ze dan ook niet elk jaar met een nieuwe versie uitkomen, dat lijkt me om verschillende redenen geen goed idee.
[ Voor 15% gewijzigd door Phuncz op 24-12-2012 14:44 ]
5 in maart lijkt me vrij logisch klinken; de 4 was inderdaad een tussenoplossing om de connector gelijk te trekken (en processor was voorhanden, dus dan maar meteen meenemen).
Photoshopje gedaan.
4mm lager, 17mm smaller.
Zoiets dus, 4 en 5:
Photoshopje gedaan.
4mm lager, 17mm smaller.
Zoiets dus, 4 en 5:
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
ik heb de bronartikellen gelezen met google translate en als ik het goed begrijp (de conversie van taal is niet altijd lekker) wil apple volgens insiders nu elk jaar een nieuwe ipad gaan uitbrengen...Phuncz schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:39:
dat lijkt me om verschillende redenen geen goed idee.
Dat doen ze toch al sinds de iPad bestaat
Soms zelfs meerdere versies in 1 jaar.
The devil is in the details.
Verwijderd
Geen idee eigenlijk, zo goed zit ik niet in de materie. Ik heb wel een ipad ,maar hou niet echt bij hoe vaak er een nieuwe komt. In het artikel staat dat ze het vanaf nu elk jaar willen doen om met de samsung galaxy e.d. mee te kunnen gaan, dus ik vermoed dat er misschien 1,5 jaar ofzo tussen zat voorheen?Hahn schreef op maandag 24 december 2012 @ 18:51:
Dat doen ze toch al sinds de iPad bestaatSoms zelfs meerdere versies in 1 jaar.
Nee, 1, 2 en 3 zat steeds een jaar tussen. 4 zou komende april komen, maar die hebben ze tussendoor gedaan...
Verwijderd
het maakt me wel wat onrustig die berichten over weer een nieuwe ipad, ik heb een ipad2 en heb hem nog maar een half jaar, hoop toch niet door al deze nieuwere ipads dat ik straks geen nieuwe apps meer kan gebruiken omdat die ipad3 of ipad4 minimaal nodig hebben (zoals nu al bij de ipad1 gebeurd)...
Maar ontlopen kan ik het vast ook niet...
Dat zal alleen gebeuren voor (grafisch) zware apps en dat is geen nieuw fenomeen: bij computers en telefoons is dat al veel langer.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:22:
het maakt me wel wat onrustig die berichten over weer een nieuwe ipad, ik heb een ipad2 en heb hem nog maar een half jaar, hoop toch niet door al deze nieuwere ipads dat ik straks geen nieuwe apps meer kan gebruiken omdat die ipad3 of ipad4 minimaal nodig hebben (zoals nu al bij de ipad1 gebeurd)...
Als je dat echt zo belangrijk vind, snap ik niet dat je een iPad 2 hebt gekocht op een moment dat de iPad 3 allang verkrijgbaar was.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:22:
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:09:
[...]
Geen idee eigenlijk, zo goed zit ik niet in de materie. Ik heb wel een ipad ,maar hou niet echt bij hoe vaak er een nieuwe komt. In het artikel staat dat ze het vanaf nu elk jaar willen doen om met de samsung galaxy e.d. mee te kunnen gaan, dus ik vermoed dat er misschien 1,5 jaar ofzo tussen zat voorheen?
Er heeft altijd al een jaar of minder tussen gezeten dus.Release date
1st generation:
April 3, 2010 (Wi-Fi)[2][3]
April 30, 2010 (Wi-Fi + 3G)[4]
May 28, 2010 (International)
2nd generation:
March 11, 2011 (United States)
March 25, 2011 (International)
3rd generation:
March 16, 2012
4th generation and Mini:
November 2, 2012
Zal aankomende iPad-versie nog wel loslopen, want de iPad Mini is even snel als de iPad 2 en die gaan ze met een komende iPad (5?) echt niet aan de kant schuiven.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:22:
The devil is in the details.
Mag hopen dat ze die randen gewoon houden zoals het nu is, bij de Mini kan het nog omdat deze in 1 hand vast te houden is, maar bij de grote iPad wordt dat geen succes denk ik. Ze kunnen beter wat aan het gewicht en de dikte doen, dat vind ik wel echt hinderlijk aan de 3 (en 4 dus ook). Fatsoenlijk toetsenbordje met batterij zoals de Asus tablets hebben zou ook wel erg fijn zijn.
Ik heb nu de 4. En ik kwam van een 2 af... Verschil is niet zo heel groot.. Het maakt mij niet uit dat ze nu met een 5 gaan komen, zolang de "ouwere" gewoon blijven ondersteunen met IOS upgrades enzo...
Verwijderd
Hoi
Ik heb aan de zijkant van mijn ipad een klein knopje zitten boven de volume knop.
Ik kan het knop op en neer schuiven, maar er gebeurt niks, wel komt er een icoon in beeld die doet vermoeden dat het de mute knop is, maar dat werkt in iedergeval niet.
Wie weet wat het is?
Ik heb aan de zijkant van mijn ipad een klein knopje zitten boven de volume knop.
Ik kan het knop op en neer schuiven, maar er gebeurt niks, wel komt er een icoon in beeld die doet vermoeden dat het de mute knop is, maar dat werkt in iedergeval niet.
Wie weet wat het is?
Verwijderd
aha dan ga ik daar eens naar opzoek, mute is wel handigHahn schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:14:
Je kan het instellen als rotatielock of als mute.
Mute is al de standaard werking, dus als je het niet aangepast hebt staat hij daar al op. En aangezien je zei dat het mute icoontje verschijnt dan weet je dus zeker dat hij al op mute ingesteld staat.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:17:
[...]
aha dan ga ik daar eens naar opzoek, mute is wel handig
Maar wat wel belangrijk is om te weten: Mute werkt alleen op systeemgeluiden. Dus als je bijv. zelf muziek start dan speelt dat wel af, als je echt alles wil muten dan kan dat alleen door het volume op 0 te zetten (volume knop omlaag even ingedrukt houden). De mute knop stopt alleen de geluiden van notificaties, het klik geluid bij unlocken, dat soort dingen. Ik denk dat je daardoor denkt dat het niet werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 25-12-2012 01:44 ]
Verwijderd
Ja daar was ik inmiddels al achter, ik dacht dat er een manier was om in te stellen dat die knop alles mute, maar helaas, alleen systeemgeluidenGekkePrutser schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:42:
[...]
Mute is al de standaard werking, dus als je het niet aangepast hebt staat hij daar al op. En aangezien je zei dat het mute icoontje verschijnt dan weet je dus zeker dat hij al op mute ingesteld staat.
Maar wat wel belangrijk is om te weten: Mute werkt alleen op systeemgeluiden. Dus als je bijv. zelf muziek start dan speelt dat wel af, als je echt alles wil muten dan kan dat alleen door het volume op 0 te zetten (volume knop omlaag even ingedrukt houden). De mute knop stopt alleen de geluiden van notificaties, het klik geluid bij unlocken, dat soort dingen. Ik denk dat je daardoor denkt dat het niet werkt.
Verwijderd
Omdat ik boven geen fatsoenlijke wifi heb, wil ik graag de Konig CMP-WNROUT20 in mijn netwerk ophangen, weet iemand of er prblemen bekend zijn tussen de konig en de ipad?
De iPad houdt zich aan de WiFi standaard en de Konig hoop ik ook. Maar waarom Konig ? Neem dan eerder een merk dat zich al bewezen heeft zoals TP-Link of Asus.
Verwijderd
tja niet mijn keuze, maar een collega van mij vroeg het.Phuncz schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 19:08:
De iPad houdt zich aan de WiFi standaard en de Konig hoop ik ook. Maar waarom Konig ? Neem dan eerder een merk dat zich al bewezen heeft zoals TP-Link of Asus.
hij zoekt een oplossing voor een jaar omdat hij daarna gaat verhuizen en het apparaat volledig nutteloos word, vandaar een aldi oplossing, en omdat dit product niet vekrijgbaar is kon hij het kopen voor 14 euro.
Vraagje ; hoe kan ik op m'n ipad m'n email sorteren op ongelezen? Dit lukt me maar niet, ik kan het niet ontdekken en heb niks op het allemachtige internet kunnen vinden ....
Ik wil dus sorteren op ongelezen, niet markeren als ongelezen.
Niet, volgens mij.
Dacht dat dit vanuit de gedachte was: verdergaan waar je gebleven bent. Vooral handig denk ik als de iPad uit gaat door te weinig batterij, dan kun je met alleen em aan de oplader leggen weer meteen verder.Fabienvg schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:54:
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Als ik muziek speel en op de homebutton klik speelt de muziek door, handig. Maar hoe kom ik dan via een shortcut weer terug in de app die dat muziekje afspeelt? Ik zie een 'afspeel' icon staan rechtsboven maar daar kan ik niet op drukken, wat mis ik?
Dubbelklik home button OF met vier vingers omhoog 'swipen' > Één swipe naar rechts in de multitasking bar die omhoog komt > Music controls (en je kan ook meteen naar de muziek app)Cartman! schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:22:
Als ik muziek speel en op de homebutton klik speelt de muziek door, handig. Maar hoe kom ik dan via een shortcut weer terug in de app die dat muziekje afspeelt? Ik zie een 'afspeel' icon staan rechtsboven maar daar kan ik niet op drukken, wat mis ik?
Kan niet.Waypoint schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:00:
Vraagje ; hoe kan ik op m'n ipad m'n email sorteren op ongelezen? Dit lukt me maar niet, ik kan het niet ontdekken en heb niks op het allemachtige internet kunnen vinden ....
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ipad 1] Ik heb misschien wel een hele blonde vraag, maar ik kom er niet uit dus stel hem toch maar.
Als ik www.tweakets.net tik, en ik wil het adres aanpassen ivm een typefout, hoe krijg ik de cursor dan op de juiste plek? Door met m'n vinger naast de t te tikken komt de cursor daar niet altijd terecht. Eigenlijk wil ik m'n cursor dus in de tekst verplaatsen. Kan dit
Als ik www.tweakets.net tik, en ik wil het adres aanpassen ivm een typefout, hoe krijg ik de cursor dan op de juiste plek? Door met m'n vinger naast de t te tikken komt de cursor daar niet altijd terecht. Eigenlijk wil ik m'n cursor dus in de tekst verplaatsen. Kan dit
Verwijderd
Ik heb een vraag, mijn locatievoorziening lijkt niet te werken. Zo vindt hij mij niet op de kaart en siri kan ook niet zeggen waar ik me bevind voor het weer te voorspellen. Ik heb aan de instellingen geprutst maar het blijft niet lukken...
Als je je vinger langer op een stuk tekst houdt, dan verschijnt er een vergrootglas met de cursor daarin, daarmee kun je hem preciezer verplaatsen.miles schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:06:
[ipad 1] Ik heb misschien wel een hele blonde vraag, maar ik kom er niet uit dus stel hem toch maar.
Verwijderd
ah, dat wist ik niet.
Is er ook een truuk om een CTRL+F achtige zoekactie uit te voeren op een website pagina op de ipad?
Is er ook een truuk om een CTRL+F achtige zoekactie uit te voeren op een website pagina op de ipad?
Eerste hit op Google:Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:39:
ah, dat wist ik niet.
If you mean "Find in Page" just enter the text you want into the search bar--at the bottom of the search suggestion list is the Find in Page option. Tap that and it will highlight all the matches on the page.
Ik wist het in het begin ook niet...
Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Siri, kaarten, weer AANVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:20:
Ik heb een vraag, mijn locatievoorziening lijkt niet te werken. Zo vindt hij mij niet op de kaart en siri kan ook niet zeggen waar ik me bevind voor het weer te voorspellen. Ik heb aan de instellingen geprutst maar het blijft niet lukken...
Verwijderd
ik ga zo eens kijken, helemaal niet eraan gedacht om google te gebruikenVis schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:07:
Eerste hit op Google:
If you mean "Find in Page" just enter the text you want into the search bar--at the bottom of the search suggestion list is the Find in Page option. Tap that and it will highlight all the matches on the page.
Ik wist het in het begin ook niet...
Je moet eigenlijk Google niet gebruiken, maar wel de zoekbalk die via Google werkt:
[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 27-12-2012 12:28 ]
Verwijderd
Ah, dat maakt het duidelijk. Ik zat steeds alle tekst te selecteren en wilde daarna een zoekopdracht in die selectie gaan doen wat niet lukte. Wel handig dat ik dit nu weet, vooral op langere websites is dit onmisbaar.
Waarschijnlijk overbodig te zeggen, maar ik neem aan dat je weet dat op een wifi-only model iPad geen GPS daarvoor aanwezig is?Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:20:
Anders heb ik uiteraard niets gezegd.
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Eeeum, side-note:
Een wifi-only ipad heeft inderdaad geen GPS. Maar als ik maps opstart (of bijvoorbeeld foursquare) weet hij prima waar ik ben... Misschien omdat ik dan een wifi signaal heb en hij weet "waar" die wifi staat?
Een wifi-only ipad heeft inderdaad geen GPS. Maar als ik maps opstart (of bijvoorbeeld foursquare) weet hij prima waar ik ben... Misschien omdat ik dan een wifi signaal heb en hij weet "waar" die wifi staat?
Ja, precies, zo werkt dat inderdaad.FreakNL schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:16:
Eeeum, side-note:
Ik gebruik een Google agenda voor mijn afspraken en nu valt me op dat sommige afspraken in het verleden niet verschijnen op mijn iPad (en ook niet op mijn iPhone). Ik kan niet echt een logica hier in ontdekken, ik heb bijvoorbeeld ergens in november dit jaar op een bepaalde dag twee afspraken staan in dezelfde kalender, als ik naar de Google site ga zie ik ze allebei staan maar op de iOS apparaten is die ene er gewoon niet. Ik heb al geprobeerd of het uitmaakt of je in de account instellingen de agenda via een Gmail account of via een caldav account synct maar dat maakt geen verschil. Hoe zou dat kunnen komen?
Instellingen - email - agenda's - synchroniseer: alles?
Hm, daar zou het mee te maken kunnen hebben. Echter, ik heb die instelling nu op alles gezet maar ik zie nog steeds niet die afspraken in november, alleen de wekelijks herhalende afspraken zijn ook in het verleden te zien.matthijst schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:26:
Instellingen - email - agenda's - synchroniseer: alles?
<edit>
Hm, had verkeerde gekeken, ik had dit bij herinneringen aangepast, niet bij agenda's, nu lijkt het beter te werken
[ Voor 14% gewijzigd door jasjenl op 28-12-2012 16:01 ]
ok thnx het lag dus niet aan mij. Nu de gmail app maar gedownload. Wel jammer, want nu heb ik chrome (niet apple eigen) want die kan bookmarks e.d. syncen en vind ik fijner dan safari werken.Ook heb ik nu de gmail app en niet de standaard email browser. Gek dat zulke kleine dingen er niet in verwerkt zijn.
Daarom dat er een app store is, zodat je de gewenste functionaliteit kan toevoegen ipv. alles aan te willen bieden en zo door de bomen het bos niet meer te zien.
overigens mbt series en films afspelen; het lijkt erop dat xyplayer het niet goed doet, terwijl hd player (gratis versie) het prima met divx doet. Ook handbrake werkt, maar daarvoor is eerst conversie nodig. Ik lees echter weinig over hd player, is die vrij nieuw ofzo? Ik wil niet streamen, dus ik zit nog een beetje te kijken wat beter is; converteren met bijv handbrake of afspelen via hd player. Lees nog niet zoveel over series e.d. kijken op de ipad (wel vrij veel mensen die streamen, maar dat wil ik juist niet ivm veel reizen)
Ik gebruik al tijden Cinexplayer, werkt goed!
Videos direct via iTunes erop knallen en gaan.
Videos direct via iTunes erop knallen en gaan.
Verwijderd
Weet iemand wat de beste manier is om (hd) videos van mijn pc naar de ipad te streamen? ik gebruik nu air playit maar die buffert constant.
Dan is je WiFi signaal waarschijnlijk niet stabiel of snel genoeg. Zelf gebruik ik AirPlay en ik kan zonder problemen streamen. Tenminste als ik niet mijn hand op de WiFi antenne locatie houdt (in portrait-mode, links van de home knop).
Verwijderd
wifi signaal is volledig, ik zit er zowat naast.Phuncz schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:26:
Dan is je WiFi signaal waarschijnlijk niet stabiel of snel genoeg. Zelf gebruik ik AirPlay en ik kan zonder problemen streamen. Tenminste als ik niet mijn hand op de WiFi antenne locatie houdt (in portrait-mode, links van de home knop).
video is 1920x1080 166.3 mb, mischien moet ik de instelling wat omlaag zetten
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 20:32 ]
mijn schoondocher heeft een Ipad 4 gekocht met
bij instellingen algemeen-info-6.0.1 (10A523.) hetzelfde als bij mijn Ipad 3!
ze heeft wel de lightning connector ; moet er geen A6 ( nieuwste processor?) staan vermeld?
Is ze mogelijk misleid?
ze heeft wel de lightning connector ; moet er geen A6 ( nieuwste processor?) staan vermeld?
Is ze mogelijk misleid?
Dat is het versienummer van het besturingssysteem (IOS).smeijers schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:25:
mijn schoondocher heeft een Ipad 4 gekocht met
hoe kan ze zien dat ze de A6 processor onder dak heeft?
Verwijderd
aan het modelnummersmeijers schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:41:
hoe kan ze zien dat ze de A6 processor onder dak heeft?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 21:55 ]
bij mij staat MC705NF wat moet er bij haar staan?
Verwijderd
dat is een ipad 3 met retina display?smeijers schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:46:
bij mij staat MC705NF wat moet er bij haar staan?
check hier het serienummer eens http://www.chipmunk.nl/cgi-fast/applemodel.cgi
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 21:55 ]
even gemaild: ze heeft bij model: MD514NF staan , even gegoogled =>die van schoondochter is wel een Ipad4 volgens mijn info tot zover.
Kijk anders gewoon effe naar de connector, de ipad 3 heeft de oude dock connector, en de 4 de nieuwe, veel kleinere, lightning connector. Net zo makkelijk, alleen geen gerommel met serienummerw enzo
Connector is ook lighting maar hij wil weten hoe hij ziet dat er ook echt de A6 in zit.
Overigens is het MD serienummer van de nieuwste iPad. Heb hem zelf ook.
Overigens is het MD serienummer van de nieuwste iPad. Heb hem zelf ook.
ik ben er nu helemaal uit.
schoondochter heeft een echte Ipad4 en ik zelf had/heb een Ipad3; blijkt inderdaad uit de modelnummers.
dank voor het meedenken ;-)
schoondochter heeft een echte Ipad4 en ik zelf had/heb een Ipad3; blijkt inderdaad uit de modelnummers.
dank voor het meedenken ;-)
Hebben veel toestellen een wireless connectie op die WiFi router ? Want de bandbreedte wordt immers verdeeld over de verschillende toestellen met een connectie, het zou kunnen dat er te weinig overblijft en je dus te weinig bandbreedte hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:28:
[...]
wifi signaal is volledig, ik zit er zowat naast.
video is 1920x1080 166.3 mb, mischien moet ik de instelling wat omlaag zetten
Denk eraan dat naargelang de app het kan zijn dat de videofile anders wordt doorgestuurd; het zou kunnen dat het in een hogere bitrate wordt verstuurd dan het originele bestand om zo samen te werken met de app.
Zelf heb ik veel succes met AirPlay AirVideo, echter moet ik wel zeggen dat ik het zeer zelden gebruik: het is leuk maar een televisie of grote monitor kijkt toch nog steeds heel wat leuker dan een klein scherm met matige speakers.
Daar heb je AirPlay voor icm apple tv. Ik zit met de feestdagen bij mijn ouders en hoewel die ook een hdx hebben staan daar niet mijn series op. Maar via het pad; thuisserver, air playit server, internet, ipad, AirPlay, Apple tv, pana 46g toch goed te doenPhuncz schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:29:
[...]
Hebben veel toestellen een wireless connectie op die WiFi router ? Want de bandbreedte wordt immers verdeeld over de verschillende toestellen met een connectie, het zou kunnen dat er te weinig overblijft en je dus te weinig bandbreedte hebt.
Denk eraan dat naargelang de app het kan zijn dat de videofile anders wordt doorgestuurd; het zou kunnen dat het in een hogere bitrate wordt verstuurd dan het originele bestand om zo samen te werken met de app.
Zelf heb ik veel succes met AirPlay, echter moet ik wel zeggen dat ik het zeer zelden gebruik: het is leuk maar een televisie of grote monitor kijkt toch nog steeds heel wat leuker dan een klein scherm met matige speakers.
Kwaliteit is geen 720p, maar de serie die ik momenteel volg is een divx rip en dan is het prima
Errr. Naar familie "dagen" neem ik voortaan mijn AppleTV en laptop met libs mee. Aperture en Final cut (of iPhoto en iMovie) zijn toch wel handig... streamen naar de tv ga ik echt niet doen via 3rd Party tools... Maar dat is een keus.FreakNL schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:37:
[...]
Daar heb je AirPlay voor icm apple tv. Ik zit met de feestdagen bij mijn ouders en hoewel die ook een hdx hebben staan daar niet mijn series op. Maar via het pad; thuisserver, air playit server, internet, ipad, AirPlay, Apple tv, pana 46g toch goed te doen
Kwaliteit is geen 720p, maar de serie die ik momenteel volg is een divx rip en dan is het prima
Nu plug ik snel de AppleTV met HDMI in, en doe het zoals ik het thuis doe.
Eigenlijk is het minder werk dan connecten met de hardware die aanwezig is. En dan werkt het zoals je gewend bent.
FreeReef.nl
Sorry, ik had een foutje gemaakt, ik gebruikte AirVideo, niet AirPlay. Die laatste is een feature van Apple, AirVideo is een app voor de iPad om media van een computer te recoden om dan te zien wireless op de iPad.
Verwijderd
Ik gebruik dus airplayit een gratis versie van airvideo niet van apple.
Sinds kort heb ik een maantje staan naast de tijd op de bovenste zwarte balk, wat is dat ?
Sinds kort heb ik een maantje staan naast de tijd op de bovenste zwarte balk, wat is dat ?
Google, 1 seconde, do no disturb....
Ipad 4 nu een goede maand in gebruik. Top apparaat, enkel jammer dat ik niet met bluetooth bestanden kan overzetten vanaf mijn android telefoon (htc one x) naar de ipad.
Cons:::BB4E
Klopt, maar dat komt ook omdat een ios device geen door de gebruiker benaderbaar bestandssysteem heeft.
Gewoon dropbox oid gebruiken, werkt prima
Gewoon dropbox oid gebruiken, werkt prima
Inderdaad, wat heb je nog aan P2P-connecties van toestel naar toestel met de clouddiensten tegenwoordig zoals Dropbox en iCloud.
Verwijderd
Maar als je het toch niet via de cloud wil doen, kun je ook een directe wifiverbinding maken (smartphone als hotspot voor iPad of omgekeerd) en dan via een ftpserver en -client bestanden overzetten.shameblaster schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:53:
Ipad 4 nu een goede maand in gebruik. Top apparaat, enkel jammer dat ik niet met bluetooth bestanden kan overzetten vanaf mijn android telefoon (htc one x) naar de ipad.
Misschien een beetje vreemde vraag maar ik gebruik tijdelijk even mij oordopjes van mijn iphone 4 op mijn ipad 4 echter valt mij op dat de aansluiting hiervan echt bagger is draad hoeft maar iets te bewegen en het geluid kraakt of valt weg.
Heb ik hiervoor een andere aansluiting nodig ? Aangezien de stekker er niet goed in gaat door de ronde rand afwerking ?
Heb ik hiervoor een andere aansluiting nodig ? Aangezien de stekker er niet goed in gaat door de ronde rand afwerking ?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Nee, elke 3,5mm stekker past gewoon. Ik weet niet wat je aan de hand hebt. Vroeger had de eerste iPhone wel een probleem dat niet elke stekker paste:

Maar dat is dan ook maar een éénmalig iets geweest.
Het lijkt me eerder dat er wat mis is met je stekker van je in-ears of de ingang van je iPad.

Maar dat is dan ook maar een éénmalig iets geweest.
Het lijkt me eerder dat er wat mis is met je stekker van je in-ears of de ingang van je iPad.
[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 01-01-2013 16:59 ]
Een veelgemaakte fout is dat ze de oortjes er nooit volledig insteken. Bij de meegeleverde Apple oortjes moet het plastic eigenlijk tegen het aluminium zitten, maar veel mensen laten er altijd ruimte tussen (omdat ze denken dat het niet verder kan, omdat je voor het laatste stukje wat meer kracht moet uitoefenen).
Ja dat snap ik echter mag je me dan toch uitleggen hoeveel kracht ik moet zetten doordat de ipad 4 een schuine afwerking van de rand heeft komt het plastic van de 3.5mm jack al tegen de rand aan voordat de stekker erin helemaal in zit. Het is namelijk niet zo dat er een "uitsparing " voor is zodat de jack er goed in kan.
Bovendien is het een gewone headset van apple zelf ( namelijk dit bij mijn iphone 4 zat ). Daar is de jacket recht afgewerkt doordat de rand daar recht is en past hij dus ook gewoon
Bovendien is het een gewone headset van apple zelf ( namelijk dit bij mijn iphone 4 zat ). Daar is de jacket recht afgewerkt doordat de rand daar recht is en past hij dus ook gewoon
[ Voor 22% gewijzigd door ShadowBumble op 01-01-2013 19:37 ]
In de hoop dat je het duidelijker kunt maken wat precies het probleem is, zal ik even illustreren hoe je een mini-jack stekker in een iPad 4de generatie prikt. Ik hoop dat je niet bedoelt dat je de stekker er scheef in wilt steken, want dat zal moeilijk gaan, je zou hem door je toestel duwen.
Stap 1: zoek de mini-jack aansluiting

Stap 2: merk op dat de mini-jack stekker van de headphones of earphones 3,5mm dik is en het gedeelte dat in de aansluiting gaat 14mm

Stap 3: druk de 3,5mm mini-jack stekker stevig door, zonder je toestel te breken, zodat hij klikt en het volledige gedeelte van de mini-jack (de 14mm) in de aansluiting.
Stap 1: zoek de mini-jack aansluiting

Stap 2: merk op dat de mini-jack stekker van de headphones of earphones 3,5mm dik is en het gedeelte dat in de aansluiting gaat 14mm

Stap 3: druk de 3,5mm mini-jack stekker stevig door, zonder je toestel te breken, zodat hij klikt en het volledige gedeelte van de mini-jack (de 14mm) in de aansluiting.
[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 01-01-2013 20:20 ]
Bedankt ik was zelf even niet in de gelegenheid om foto's ervan te maken maar bij het laatste plaatje "klikt" hij dus niet bij mij en zit hij als het ware nog een beetje los , overigens wel tegen de alu rand aan
Dan is er ofwel iets mis met de mini-jack-stekker, dat deze naar binnen is geduwd (dus in het gedeelte wat je met je vingers vasthoudt) of de aansluiting in je iPad is defect. Dat laatste kan je natuurlijk testen door een andere mini-jack-stekker te zoeken (microfoon, hoofdtelefoon) en deze erin te steken en te zien of het wél goed gaat.
Ben vanmorgen terug geweest naar de winkel en het was inderdaad die jacket in de ipad, want hun kregen het ook niet voor elkaar dus heb gewoon een nieuwe meegekregenPhuncz schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:26:
Dan is er ofwel iets mis met de mini-jack-stekker, dat deze naar binnen is geduwd (dus in het gedeelte wat je met je vingers vasthoudt) of de aansluiting in je iPad is defect. Dat laatste kan je natuurlijk testen door een andere mini-jack-stekker te zoeken (microfoon, hoofdtelefoon) en deze erin te steken en te zien of het wél goed gaat.
Super, ben blij voor je dat het zo snel is opgelost dan !
Ik heb hier een nieuwe ipad 4 (met nieuwe connector) en een "oude" ipad 1.
Nu is het wifi signaal op het vakantieadres niet zo heel goed. De ipad 1 maakt wel verbinding, de ipad4 krijgt het niet voor elkaar. Ziet heel af en toe het signaal wel, maar kan geen verbinding maken.
Ook telefoon als hotspot gebruiken lukt met ipad 4 niet. De telefoon geeft aan dat er wel verbinding is, maar een webpagina openen (of de krant downloaden) gaat niet. Dan komt de melding dat er geen verbinding met internet is. Linksboven in het scherm staat wel een wifi signaal, met alle streepjes gevuld.
Is de verbinding van de nieuwe ipad slechter dan die van oudere modellen? Iemand hier info over. (google levert hits van begin 2012 op, in de tussentijd is er volgens mij een nieuwere versie ipad uitgekomen. )
Nu is het wifi signaal op het vakantieadres niet zo heel goed. De ipad 1 maakt wel verbinding, de ipad4 krijgt het niet voor elkaar. Ziet heel af en toe het signaal wel, maar kan geen verbinding maken.
Ook telefoon als hotspot gebruiken lukt met ipad 4 niet. De telefoon geeft aan dat er wel verbinding is, maar een webpagina openen (of de krant downloaden) gaat niet. Dan komt de melding dat er geen verbinding met internet is. Linksboven in het scherm staat wel een wifi signaal, met alle streepjes gevuld.
Is de verbinding van de nieuwe ipad slechter dan die van oudere modellen? Iemand hier info over. (google levert hits van begin 2012 op, in de tussentijd is er volgens mij een nieuwere versie ipad uitgekomen. )
Het is een gokje, maar mogelijk heb je maar een beperkt aantal slots op de Wifi verbinding? Ik weet niet of je een toegangscode gekregen hebt? Het kan zijn dat maar een beperkt aantal apparaten met de code verbinding mag maken, maar dat de foutafhandeling daarvan niet ideaal is waardoor het lijkt alsof je gewoon verbinding hebt...?
@MrAcid, daar heb ik uiteraard ook aan gedacht, dus alle andere apparaten wifi uitgezet en de volgende dag alleen met ipad1 geprobeerd,nog geen resultaat.
Omdat het maken van verbinding met een telefoon met de ipad 4 ook lastig gaat, vroeg ik me af of het aan de ipad kan liggen.
Omdat het maken van verbinding met een telefoon met de ipad 4 ook lastig gaat, vroeg ik me af of het aan de ipad kan liggen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]