ja gta3 ken ik van de pc , dus die heb ik al iets teveel gespeeld 
zocht eigelijk een snes emulator maar deze zijn niet meer in de store
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Beter wacht je tot komende donderdag: Vice City komt dan uit voor iOSmrcosmo schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:04:
ja gta3 ken ik van de pc , dus die heb ik al iets teveel gespeeld
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Verwijderd
Durf ik niet te zeggen.. misschien dat iemand die GTA3 ook heeft, wel kan zeggen hoeveel GB dat is? net even gecheckt in iTunes... GTA 3 is maar 462 MB (LOL) ... Ik verwacht dat VC toch zeker 1 GB zal zijn... want qua graphics zal het iig beter moeten worden met Vice City.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:22:
weet iemand al hoeveel ruimte vice city gaat innemen? Dan heb ik ong even tijd om wat op te schonen als het nodig is, heb momenteel 800 mb vrij
[ Voor 12% gewijzigd door Vis op 04-12-2012 10:12 ]
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1mrcosmo schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:44:
Hoi allemaal,
heb voor sinterklaas een tegoed bon voor ituesn gekregen
iemand tips voor apps/games?
ben zelf nog niet zo in de store te vinden(ipad net 2 weken)
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
China Town is 700 of 800 meen ik, hoop dat het die kant opgaat en geen 1 GB, anders moet ik zeker dingen gaan verwijderen die ik niet wil verwijderen. Ik ben iets te hebberig geweest bij het kopen van spelletjes. Nu kan je gelukkig dingen wel eraf halen en later weer terugzetten, maarja... ideaal is het niet.Vis schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:53:
Durf ik niet te zeggen.. misschien dat iemand die GTA3 ook heeft, wel kan zeggen hoeveel GB dat is? net even gecheckt in iTunes... GTA 3 is maar 462 MB (LOL) ... Ik verwacht dat VC toch zeker 1 GB zal zijn... want qua graphics zal het iig beter moeten worden met Vice City.
I know.. zit met hetzelfde probleem hoor.. heb de 16GB versie iPad 3.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:08:
[...]
China Town is 700 of 800 meen ik, hoop dat het die kant opgaat en geen 1 GB, anders moet ik zeker dingen gaan verwijderen die ik niet wil verwijderen. Ik ben iets te hebberig geweest bij het kopen van spelletjes. Nu kan je gelukkig dingen wel eraf halen en later weer terugzetten, maarja... ideaal is het niet.
Euhh dit lijkt me niet... hoe kom je daar bij?Jopth schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:36:
Volgens mij moet je het dubbele vrij hebben aan ruimte.
Dus als ie 800 mb is, moet je 1600 vrij hebben...
Dit is anders wel een feit, geen gevoel. Als je een app koopt op het toestel wordt een "installer" gedownload die zich uitpakt in de losse files. Dus je hebt plaats nodig voor de installer en de installatie.Vis schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:42:
[...]
Euhh dit lijkt me niet... hoe kom je daar bij?
Zou wat zijn zeg...
Verwijderd
Ja erg irritant. Het ontgaat me altijd waarom je niet alleen een update file kan downloaden, maar nee, dat kent Apple niet. Ik kan erg vaak niet updaten door dit soort ongein.johann3s schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:54:
Als ik bijvoorbeeld fifa 13 wil updaten heb ik >3gb vrij nodig terwijl het spel de helft is. Gezien ik dat nooit heb en te lui ben om het via de pc te doen, gooi ik dus altijd eerst het spel eraf ten koste van mijn achievements, en installeer het opnieuw
[ Voor 8% gewijzigd door Vis op 04-12-2012 23:43 ]
Het Nederlandse 4G netwerk gaat - voor zover ik begrepen heb - op andere frequenties werken, als de chips in de huidige iDevices. Voor de 4G snelheden hoef je het nog niet te kopen dus. Heb zelf de iPad 1 gehad, nu de 3, beide met mobiel internet. Binnen Nederland heb ik 't amper nodig en bij noodzaak zou ik ook prima toekunnen met de hotspotfunctie op m'n iPhone. Handig is het wel, ff snel werkmail, dat ene pdf'je via Dropbox binnenhalen en RDP'en naar de werkservers onderweg.peter00 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:21:
is er ergens in deze enorme thread ook een discussie te vinden over wel of geen 3G/4G nemen op je iPad? ik wil vandaag een iPad4 bestellen. Waarom zou ik WEL 100 euri bijbetalen voor 4G?
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Verwijderd
Waarvoor wil je de ipad gebruiken? Ik gebruik hm juist heel veel voor veel internet gebruik omdat je overal makkelijk kan surfen en je dan niet zo'n logge laptop hoeft mee te nemen of achter de computer te gaan zitten.Scrtz schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:25:
Ik ben al langer aan het twijfelen om een ipad aan te schaffen, waarschijnlijk een mini.
Alleen ik twijfel of ik hem daadwerkelijk wel zoveel ga gebruiken, aangezien je na al die jaren toch gewend bent meteen achter je laptop ( tegenwoordig macbook ) of pc te schuiven om eens flink te gaan surfen.
Maar nu ik de mogelijkheden zie met tijdschriften, boeken en pdfjes lezen op de ipad ben ik er aan t denken om er een te halen. Mijn ouders hebben er wel al een maar dat is niet zo interessant aangezien ik bewust mijn icloud er niet op heb gezet. Maar met een eigen ipad lijkt het me wel weer interessanter aangezien je dan wel icloud binnen je bereik hebt.
Wat zijn voor jullie gebruikers die langs de ipad ook nog een imac/macbook of dergelijke hebben de voornaamste reden van je ipad aanschaf?
Verwijderd
Ik had precies hetzelfde als jou. Ik heb een jaar een ipad van het werk gehad (ipad1) en daarop installeerde ik eigenlijk niks (ik wist niet dat je account persoonsgebonden was, dacht dat het ipadgebonden was).Scrtz schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:25:
Wat zijn voor jullie gebruikers die langs de ipad ook nog een imac/macbook of dergelijke hebben de voornaamste reden van je ipad aanschaf?
Huh? Hoe heb je dat gevonden? Die gaat er straks ook bij mij weer op. Ik had Jasmin, ook wel ok, maar heb liever de orginele.Vis schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:42:
https://itunes.apple.com/nl/app/youtube/id544007664?mt=8
Net gedownload op iPad en hoppaaaa De YouTube app is er weer!! En mooi!!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 09:50 ]
dat zijn precies de argumenten waar ik naar zocht ;-) Ook ik wil m op die manier gebruiken in binnen- en buitenland icm mn iPhonedriedees schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:56:
[...]
Het Nederlandse 4G netwerk gaat - voor zover ik begrepen heb - op andere frequenties werken, als de chips in de huidige iDevices. Voor de 4G snelheden hoef je het nog niet te kopen dus. Heb zelf de iPad 1 gehad, nu de 3, beide met mobiel internet. Binnen Nederland heb ik 't amper nodig en bij noodzaak zou ik ook prima toekunnen met de hotspotfunctie op m'n iPhone. Handig is het wel, ff snel werkmail, dat ene pdf'je via Dropbox binnenhalen en RDP'en naar de werkservers onderweg.
Buiten Nederland ben ik er extra blij mee, ik koop een simpel prepaid simkaartje en kan direct voordelig online. Op de iPhone gaat data uit buiten NL. M'n volgende iPad wordt er weer één met mobiel internet, maar meer voor mijn ongefundeerde gemoedsrust dat ik in ieder geval altijd online kan met dat ding
Helemaal mee eensch!mrcosmo schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:38:
ik snap echt werkelijk niet waarom iemand met 4g of 3g met een ipad wil werken.
Dit kost toch klauwe met geld in het buitenland? als je een fatsoenlijk hotel neemt heb je toch wifi en anders koop je jet bij de receptie. Ok als je veel met de bus/trein moet maar dat kan toch met je telefoon.......? en als je bij ouders/schoonouders bent vraag je toch hun wifi nee ik zie 3g/4g alleen nuttig voor telefoons.
in het buitenland zijn lokale prepaid simkaartjes (heul) erg goedkoop. Ook voor data. Zo ben je voor een paar centen helemaal mobiel. Ik kom ook in hotels waar de wifi op zn zachtst gezegd slecht is. En inderdaad: buitenland = zakelijk gebruikVis schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:56:
[...]
Helemaal mee eensch!
Zie er enkel het nut van in.. als je het zakelijk moet gebruiken, dus niet op eigen kosten
Dat dus, in het buitenland is "goed" wifi redelijk duur, bij grote hotels ook vaak niet op de kamer beschikbaar, alleen in de foyer ofzo. Gratis internet is niet altijd betrouwbaar en geschikt voor zakelijk gebruik - verbindingen waarbij je geen idee hebt van de beveiliging. En als je dan ooit in een land komt met iDevice-compatible 4G internet, kun je dat ook mooi uitproberen, omdat het kanpeter00 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:09:
[...]
in het buitenland zijn lokale prepaid simkaartjes (heul) erg goedkoop. Ook voor data. Zo ben je voor een paar centen helemaal mobiel. Ik kom ook in hotels waar de wifi op zn zachtst gezegd slecht is. En inderdaad: buitenland = zakelijk gebruik
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Een ander alternatief voor het buitenland is een prepaid simkaart + data voor je telefoon en daarop te gaan tetheren.driedees schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:37:
[...]
Dat dus, in het buitenland is "goed" wifi redelijk duur, bij grote hotels ook vaak niet op de kamer beschikbaar, alleen in de foyer ofzo. Gratis internet is niet altijd betrouwbaar en geschikt voor zakelijk gebruik - verbindingen waarbij je geen idee hebt van de beveiliging. En als je dan ooit in een land komt met iDevice-compatible 4G internet, kun je dat ook mooi uitproberen, omdat het kan![]()
In het kort over mobiel internet op je iPad: noodzakelijk? Niet echt... - Handig? Ontzettend!
iCloud en illegale content met elkaar te maken? iCloud is geen Harddisk In The Sky he.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:40:
[...]
Ik doe trouwens niks met de icloud, dat bevalt me allerminst omdat apple bij illegale content je account gewoon op non actief zet en ik toch veel apps koop.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Ik vertrouw Apple niet. In de voorwaarden van Apple staat dat ze alle iclouds bekijken en bij illegale content dit doorgeven aan de overheid. Ze hoeven hier geen waarschuwing voor te geven en hoeven ook niet te vertellen dat je account in onderzoek is conform de voorwaarden.kmf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:10:
iCloud en illegale content met elkaar te maken? iCloud is geen Harddisk In The Sky he.
En verhalen met "illegale content" en "account disabled" heb ik niet samen gehoord. Apple bepaalt niet of iets illegaals is of niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 16:27 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Phuncz op 05-12-2012 17:28 ]
Verwijderd
Yep, is mogelijk.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:44:
Weten jullie of Pages compitabel is met Word, dus dat je je Pages bestand kan opslaan als .doc?
Verwijderd
Ik maak me geen zorgen? Ik post hier alleen de voorwaarden waar je mee akkoord gaat en die ik niet positief vind voor de gebruiker. Ik zal nooit de cloud van een derde partij gebruiken zonder encryptie en voor de ipad valt icloud dan af.Phuncz schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:25:
Dus waar je je zorgen over maakt, geen idee.
Nergens zijn je gegevens in de cloud veilig. Elk Amerikaans bedrijf (dus ook Microsoft, Google, etc.) of elk bedrijf dat ook maar opereert in de Verenigde Staten moet in staat zijn persoonsgegevens te overhandigen aan de Amerikaanse overheid.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:05:
[...]
Ik maak me geen zorgen? Ik post hier alleen de voorwaarden waar je mee akkoord gaat en die ik niet positief vind voor de gebruiker. Ik zal nooit de cloud van een derde partij gebruiken zonder encryptie en voor de ipad valt icloud dan af.
[ Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 05-12-2012 22:17 ]
Verwijderd
Ik weet het, privacy op internet is al 25 jaar een interesse van mij, ook nog deels werkgerelateerd. Zeer interessante cursussen bij bijv. Fox it gevolgd.Uniciteit schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:15:
Als je je zorgen maakt over privacy en dergelijke moet je geen enkele cloud service gebruiken. Daarnaast moet je niet vergeten dat sowieso al veel van je wordt 'getrackt': neem bijvoorbeeld Facebook. Elke gebruiker die een site bezoekt met een Facebook button (zoals NU.nl of Tweakers.net) kan getrackt worden. Ook je internetprovider moet alles netjes bijhouden voor de Nederlandse overheid.
Échts iets anoniem doen op het internet is
Niemand hier wat meer info over? het enige wat ik kan vinden met google is dat je het uit moet zetten op de camera en dat is nu juist wat ik niet wilRubman schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:09:
Ik heb een iPad 4 en gebruik deze met name om mijn foto's te importeren dmv de camera connection kit.
Voornamelijk om ook te kijken of ze gelukt zijn en om dan een groot RAW bestand op de iPad te hebben staan is wat overdreven.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan, ik heb een 16GB wifi versie en alle foto's worden van mij EOS 450D afgehaald als Raw+Jpeg. Deze kan ik niet uit elkaar halen aangezien de iPad ze als 1 foto ziet.
Nu wil ik graag de gelukte foto's in Jpeg uploaden naar mijn (Drop)Box zodat ik er makkelijker overal bij kan en ze geen ruimte in nemen op de iPad.
Zodra ik ze ga uploaden kan ik enkel 1 bestand kiezen en dat is dus een CR2 (RAW) bestand. Dit wil ik juist niet.
Kan er gekozen worden om met de iPad enkel de Jpeg's te importeren of ze uit elkaar te trekken op het apparaat zodat ik de RAW bestanden kan weggooien.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik probeer je te begrijpen, aangezien ik ook de iPad gebruik om dezelfde reden. Foto's.Rubman schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:46:
[...]
Niemand hier wat meer info over? het enige wat ik kan vinden met google is dat je het uit moet zetten op de camera en dat is nu juist wat ik niet wil
[ Voor 10% gewijzigd door Vis op 06-12-2012 09:21 ]
Het lijkt me dat je je wel zorgen maakt:Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:31:
Ik maak me geen zorgen?
Het lijkt me dat je je zorgen maakt dat Apple 1. je iCloud gegevens gaat bekijken, 2. op zoek gaat naar illegale content en 3. je niet meedeelt dat je in een onderzoek betrokken bent.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:23:
Ik vertrouw Apple niet. In de voorwaarden van Apple staat dat ze alle iclouds bekijken en bij illegale content dit doorgeven aan de overheid. Ze hoeven hier geen waarschuwing voor te geven en hoeven ook niet te vertellen dat je account in onderzoek is conform de voorwaarden.
Ik heb wel meldingen gelezen van mensen die zeggen dat hun account door Apple hierdoor gesloten is, maar ik weet niet of het waar is. Echter staat wel heel duidelijk in de voorwaarden van apple dat je account per direct terminated wordt als ze iets illegaals op je icloud zien staan.
Dat is niet echt iets voor de gemiddelde iOS gebruiker waar Apple (gelukkig) het meeste rekening mee houdt (want de grote groep). Dat is een conflicterend gebruikspatroon en verwachtingen tov. de aangeboden oplossing. Dat probleem heb je ook als je klaagt dat je Volkswagen Golf 1.6 TDI niet zo strak in de bocht ligt op het circuit, terwijl dat wel duidelijk niet het doel van de wagen is.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:31:
Ik en ik denk velen met mij gaan icloud niet gebruiken, ik zie het nut er trouwens ook niet zo van in als je toch redelijk goedkoop een eigen server / nas kan laten draaien met je eigen cloud. Dan kan je altijd nog een encrypted backup bij een cloudprovider neerzetten als backup voor het geval je een server crash krijgt thuis.
...als ik gezegd had dat je ook een eigen cloud prima op de ipad kan gebruiken.
Hier was ik al bang voor, zet ze eigenlijk altijd als backup naar mijn Dropbox en doe dit eigenlijk alleen als Jpg. Vanaf de iPad kan ik er dus niet voor kiezen om enkel de .jpg te uploaden maar gaat hij domweg het RAW bestand erop gooien.Vis schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:14:
[...]
Ik probeer je te begrijpen, aangezien ik ook de iPad gebruik om dezelfde reden. Foto's.
Wat ik doe, ik schiet meestal in RAW+Jpg
Als ik ze snel op mn iPad wil checken in groot formaat gebruik ik ook de camera connection kit... handige eraan is dat ie idd de raws ziet... maar die bestanden zijn veelste groot en zonde van je 16GB space op de iPad.. Daarom importeer ik de foto's die ik groot wil zien even naar mn iPad, en gooi ze ook weer gauw eraf. Ze zijn immers nog onbewerkt... dus nutteloos!
Daarom is Dropbox ook relaxt, (ik gebruik soms ook Fotostream van de iPad zelf, 5GB opslag)
Zodra ik bewerkte foto's op de iPad wil zetten via de camera connection kit, wordt dit wel heel lastig, aangezien je je bewerkte foto's terug op een SD kaart moet zetten, met dezelfde pad instellingen, anders wordt ie niet herkend..
Om je vraag dus te beantwoorden... Het gaat zeker, MET tussenkomst van een PC
Vanuit fotografisch oogpunt zou ik gewoon de keus maken, in voorbeeld genoemde situatie met pakjesavond, had ik persoonlijk gewoon alleen in JPG geschoten…Rubman schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:30:
[...]
Hier was ik al bang voor, zet ze eigenlijk altijd als backup naar mijn Dropbox en doe dit eigenlijk alleen als Jpg. Vanaf de iPad kan ik er dus niet voor kiezen om enkel de .jpg te uploaden maar gaat hij domweg het RAW bestand erop gooien.
Praktijkvoorbeeld is sinterklaas gevierd en wil in de avond vast de foto's online gooien van mijn nichtjes zodat die bekeken kunnen worden. dit gaat wel, maar dan moet wel iedereen een RAW viewer hebben en zit mijn dropbox binnen no-time vol.
Is het mogelijk bij Apple een ticket aan te vragen om het gebruik hiervan aan te passen zodat het mogelijk is te kiezen voor of RAW of JPG of beide bij importeren via de Camera Connection Kit?
Verwijderd
Ik laat het even hierbij, het gaat veel te ver offtopic om hierover door te praten (in dit topic). Het is een interessant onderwerp, ik kan veel voorbeelden geven, heb er ook veel mee te maken op het werk (waarvan ik geen voorbeelden kan geven). Maar ik wil niet het ipad topic vervuilen met een gesprek dat niet specifiek over de ipad / apple gaat en ik vermoed dat we elkaar zo via het toetsenbord niet zo goed begrijpen.Phuncz schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:51:
Het lijkt me dat je je wel zorgen maakt:
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 11:27 ]
Waarom is bewerken gemakkelijker als je RAW+JPG schiet? Het lijkt me dat je juist de RAW wilt bewerken en daar heb je toch echt geen JPG voor nodig.Rubman schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:13:
Denk dat dat op het ogenblik de beste optie is.
Schiet alleen gevoelsmatig altijd graag in RAW + JPG omdat mogelijke bewerking dan altijd makkelijker is.
Denk dat ik daar maar even vanaf moet zien te stappen.
Het gaat ook om het mogelijk bewerken van RAW, maar wil de JPG's toch snel online kunnen zetten.kdbruin schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:00:
[...]
Waarom is bewerken gemakkelijker als je RAW+JPG schiet? Het lijkt me dat je juist de RAW wilt bewerken en daar heb je toch echt geen JPG voor nodig.
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:45:
[...]
Waarvoor wil je de ipad gebruiken? Ik gebruik hm juist heel veel voor veel internet gebruik omdat je overal makkelijk kan surfen en je dan niet zo'n logge laptop hoeft mee te nemen of achter de computer te gaan zitten.
Ja dat is het hem juist, aan de ene kant pak ik weer snel mijn macbook omdat ik dan uitgebreid ga surfen, mail beantwoorden en remote mijn gamepc( die tegenwoordig meer als server dient ) over nemen.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:40:
[...]
Ik had precies hetzelfde als jou. Ik heb een jaar een ipad van het werk gehad (ipad1) en daarop installeerde ik eigenlijk niks (ik wist niet dat je account persoonsgebonden was, dacht dat het ipadgebonden was).
Ik deed er niet veel mee. Maar strips lezen ging goed en magazines ook.
Uiteindelijk toch besloten er eentje te kopen en toen kwam ik de wereld van de betaal apps tegen en toen kwam ik erachter dat het apparaat veel meer kan dan je in eerste instantie denkt.
Ik maak er nu aantekeningen op, lees strips en magazines, bekijk wat websites, youtube, beheer mijn agenda, email en neem pcs en laptops over met een remote desktop. Vooral aantekingen maken, tekeningen (kaarten van fantasy boeken die ik lees) etc. bevalt mij heel goed. En ik ben nu ook bezig met games (strategy games en ouderwetse bordspellen). Veel appllicaties zoals notities maken en podcasts beheren gaat veel beter dan op een pc. Mailen op een pc vind ik weer wat simpeler. Ook erg fijn zijn zaken als tv series bijhouden (welke afleveringen gezien) en kijken wie er in films spelen (bijv. de imdb app). Ook heb ik een abbonnement op de volkskrant en dat bevalt ook heel goed.
Ik zou er nu niet meer zonder kunnen.
Ik doe trouwens niks met de icloud, dat bevalt me allerminst omdat apple bij illegale content je account gewoon op non actief zet en ik toch veel apps koop. Ik heb als alternatief mijn eigen nas en dat vind ik ook een veel beter oplossing (met backup naar amazon s3). Bijna alle betaalde apps kunnen prima overweg met een eigen server / nas in je netwerk. Voor buitenaf heb ik mijn eigen cloud op mijn nas.
[...]
Huh? Hoe heb je dat gevonden? Die gaat er straks ook bij mij weer op. Ik had Jasmin, ook wel ok, maar heb liever de orginele.
Camera aanzettenbram1984 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:30:
Mijn pa heeft net een lightning naar USB connector binnen gekregen. Nu proberen we deze uit vanaf een Sony DSC-HX20V camera naar een iPad 4 32GB 4G, maar de iPad zegt dat het aangesloten USB apparaat te veel stroom vereist. Weet iemand waardoor dit komt en of dit valt op te lossen? Deze kabel is speciaal om camera's aan je iPad te hangen. Beide apparaten zijn volledig opgeladen. De camera aan de stroom hangen is geen optie, aangezien deze dezelfde USB uitgang nodig heeft.
Alvast bedankt.
Probleem opgelost door via instellingen Netwerkinstellingen opnieuw instellen via instellingen Algemeen. Werkt nu weer zonder denkpauzes!Merlijn_merlin schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:49:
Prachtig apparaat die iPad 4, maar wifi connecties is het soms behelpen, retetraag op veel netwerken - galaxy 3 bijv vliegensvlug in openen pag. terwijl safari ze probeert te laden... Instellingen tips? Gevalletje van pech, retourneren?
Als je de camera niet aanzet, krijg je ook de melding niet. Zo snugger ben ik gelukkig wel.
Denk dat je een instelling in de camera moet veranderen, kun je wellicht kiezen wat de camera doet als deze op USB wordt aangesloten? Vaak heb je hier een keuze in de instellingen van de camera tussen mass storage device of iets anders, probeer daar eens wat te veranderen. Is de kabel wel een officiële Apple kabel? Zo niet, dan zou ik eerder daar de oorzaak zoeken.bram1984 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:30:
Mijn pa heeft net een lightning naar USB connector binnen gekregen. Nu proberen we deze uit vanaf een Sony DSC-HX20V camera naar een iPad 4 32GB 4G, maar de iPad zegt dat het aangesloten USB apparaat te veel stroom vereist. Weet iemand waardoor dit komt en of dit valt op te lossen? Deze kabel is speciaal om camera's aan je iPad te hangen. Beide apparaten zijn volledig opgeladen. De camera aan de stroom hangen is geen optie, aangezien deze dezelfde USB uitgang nodig heeft.
Alvast bedankt.
Probleem van slechte / gebrekkige wifi verbindingen doet zich telkens voor bij nieuwe wifi verbindingen , thuis ok maar bij vriendin wifi niet vooruit te branden maar na opnieuw netwerkverbindingen herstellen is wifi weer snel.Merlijn_merlin schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:55:
[...]
Probleem opgelost door via instellingen Netwerkinstellingen opnieuw instellen via instellingen Algemeen. Werkt nu weer zonder denkpauzes!
Heb nergens last van ipad 4Merlijn_merlin schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:50:
[...]
Probleem van slechte / gebrekkige wifi verbindingen doet zich telkens voor bij nieuwe wifi verbindingen , thuis ok maar bij vriendin wifi niet vooruit te branden maar na opnieuw netwerkverbindingen herstellen is wifi weer snel.
Weer thuis van weekend weer traag internet maar na herstel van netwerkverbindingen weer ok. Raar, maar valt mee te leven. iPad 1 had dit probleem niet, typisch iOS 6 issue?
Met mijn ipad 3 had ik het ook tussen thuis en werk, met de ipad 4 (3 is gestolen) idd nergens last meer van.
[ Voor 27% gewijzigd door blubbers op 12-12-2012 12:33 ]
Ik merk inderdaad wat kleurverschil tussen de linkerkant (waar de knop zit, deze kant is wat blauwiger bij het toetsenbord) en de rechterkant (deze is net iets geliger, bovenkant van het toetsenbord). Dit is wel afhankelijk van de kijkhoek moet ik zeggen.blubbers schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:55:
Dat is een één dag oude iPad 4.
Merk jij geen kleur verschil tussen de linker- en rechter bovenhoek?
[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-12-2012 20:18 ]
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Zwart is mooier. Wit is voor vrouwenR-utger schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:26:
Wil graag een Ipad 4 aanschaffen maar zit erg te twijfelen over de kleur....![]()
Ik vindt de witte er wel mooier en wat specialer uit zien als het apparaat uit staat, maar in gebruik vind ik de zwarte weer mooie/beter.
Dit komt ook omdat bijvoorbeeld bij film je zwarte vlakken hebt en met de zwarte bezel dit minder ziet dan de witte.
Maar met internetten maakt het juist weer niks uit of is zelfs de witte beter
![]()
Iemand die dit zelfde probleempje heeft gehad??
Ben erg benieuwt na jullie keuze en meningen erover
Rutger
Jij snapt 'mPhuncz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:53:
[...]
En roze is voor meisjes en blauw voor jongens...
Hoewel subjectief... Eens!
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 13-12-2012 18:21 ]
Voor films, en dat wordt er ook telkens bijgehaald, is een zwarte rand om je scherm normaalgesproken beter. Maar bij normaal gebruik is wit vaak de beste optie.Voxalizer schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:19:
Verder vind ik de zwarte rand in vrijwel alle gevallen mooier en beter afsteken dan wit. Kleurt ook beter bij de meeste cases. Als je van plan bent er veel films of series op te kijken zou ik sowieso zonder twijfel de zwarte nemen.
Op zich heb je dan 3 ecosystemen, zoals dat heet. Dat gaat zonder problemen, zolang je gemeengoed-standaarden gebruiken zoals .pdf, .mp4 en .mp3, respectievelijk voor jouw voorbeelden.RBK schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:35:
Ik bedoel of ik zo even een bestand (tekstdocument, video, muziek) van het ene apparaat naar het andere kan overhevelen. Alsook dat de apps samenwerken, bijvoorbeeld Dropbox
[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 13-12-2012 19:05 ]
Verwijderd
Kijk naar Handbrake, een gratis programma om te remuxen.Phuncz schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:02:
[...]
Zover ik weet steekt het nog ietsje anders in elkaar, namelijk dat 3rd party apps geen gebruik kunnen maken van hardware rechtstreeks (zoals je al zei), maar énkel van API's om de boel aan te spreken. En Apple heeft de video API beperkt tot een aantal formaten, bijvoorbeeld HD-video is enkel hardwarematig decoded (door GPU) met h.264 (video) en AAC/MP3 (audio) encodering in een MP4 of MOV container.
MKV is een andere container, vaak voorzien van een h.264 videostream maar wel vaak voorzien van AC3 of DTS geluid, waar echter licenties aan hangen, wat Apple dus niet wil betalen (geef ze maar eens ongelijk).
Dus daarmee dat remuxing een oplossing biedt. Het "demuxed" (splitst) een mkv-file naar een audio- en videobestand en "muxed" (voegt samen) deze dan weer in een MP4 of MOV container formaat. De betere remux-programma's kunnen ook bv. het AC3 of DTS geluid omzetten in een meerkanaals AAC formaat.
Juist niet. Het is geen OLED scherm dus je gebruikt altijd evenveel stroom, maar als je veel donkere kleuren gebruikt (ook tekst) dan moet je meestal de achtergrondverlichting wat hoger zetten om het nog goed te kunnen lezen, en dan gebruik je dus wel meer stroom.Ettepet schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:41:
[...]
Donker werkt voor een phone zeer goed om de relatief kleine batterij te sparen.
GekkePrutser schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:47:
Juist niet. Het is geen OLED scherm dus je gebruikt altijd evenveel stroom, maar als je veel donkere kleuren gebruikt (ook tekst) dan moet je meestal de achtergrondverlichting wat hoger zetten om het nog goed te kunnen lezen, en dan gebruik je dus wel meer stroom.
Dat werkt gewoon, even getest voor je op m'n iMini. Zolang je maar als mp4 formaat op je dropbox zet, kun je gewoon streamen. Hij moet alleen wel bufferen, maar als je op WiFi zit is dat ook zo gepieptHoiz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:34:
Ik ga volgende week ook een iPad halen, maar ik vind 16gb wel erg weinig en ik ga écht geen 100 euro extra betalen voor maar 16gb extra.. Zijn er manieren om bijvoorbeeld vanaf Dropbox films te streamen? Of gewoon van websites in het algemeen? Ik weet dat je zoals op android natuurlijk niet dingen van dropbox kan downloaden, maar streamen gaat wel denk ik? Het zou al een stuk van het geheugentekort dichten, namelijk.
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Kijk eens naar plex media server server in combinatie met de plex client op de iPad.Hoiz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:34:
Ik ga volgende week ook een iPad halen, maar ik vind 16gb wel erg weinig en ik ga écht geen 100 euro extra betalen voor maar 16gb extra.. Zijn er manieren om bijvoorbeeld vanaf Dropbox films te streamen? Of gewoon van websites in het algemeen? Ik weet dat je zoals op android natuurlijk niet dingen van dropbox kan downloaden, maar streamen gaat wel denk ik? Het zou al een stuk van het geheugentekort dichten, namelijk.
Wel raar. Via iTunes kan je toch ook fatsoenlijk je media afspelen? Het zou namelijk wel handig zijn als zoiets kan, je zou wel verwachten dat je wat geheugenruimte hebt om 1080p films af te spelen op je retina scherm lijkt mij..Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:47:
films streamen gaat wel matig hoor, er zijn geen players namelijk die aac geluid ondersteunen, dus bij veel films en tv series mist nu het geluid (of je moet nog een oude versie hebben ergens). Als iemand denkt dat dit niet klopt, ik hoor graag welke player dit nog wel kan.
Maar een ipad kan prima overweg met dropbox of een nas of server thuis. Ideaal. Alleen kosten de games wel veel ruimte, maar met 16GB kom je echt een heel eind, ik heb alle boeken, strips, muziek etc. op de nas staan en op de ipad alleen software.
Gaaf! Hier ben ik al wat verder mee. Ik heb zelf momenteel geen server dedicated daarvoor, misschien dat ik daar toch maar eens aan moet beginnen, het is niet andersRFdeGroot schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:14:
[...]
Kijk eens naar plex media server server in combinatie met de plex client op de iPad.
Draai zelf de plex media server op mijn ubuntu server. Die staat toch 24/7 aan en kan op die manier overal op mijn iPhone/iPad mijn films en series kijken zonder dat ik rekening hoef te houden met formaat. Plex transcode namelijk on the fly
Dat werkt echt super!!
oh! ik had deze post gemistLas Vegas schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:43:
[...]
Dat werkt gewoon, even getest voor je op m'n iMini. Zolang je maar als mp4 formaat op je dropbox zet, kun je gewoon streamen. Hij moet alleen wel bufferen, maar als je op WiFi zit is dat ook zo gepiept
[ Voor 11% gewijzigd door Hoiz op 14-12-2012 19:08 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Phuncz op 17-12-2012 08:08 ]
Itunes begrijp ik ook nog wel maar het gaat om de streamer, waarom kan je wel wireless streamen/kopieren en is het niet mogelijk om het via de kabel te doen. Voor Itunes heb ik HD player maar die heeft momenteel problemen met AudiPhuncz schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:05:
iTunes.
3de hit op Google "bestanden overzetten pc naar ipad".
Basically is de USB-kabel bedoelt voor synchronisatie en laden, evenals om foto's van je Camera Roll op je iPad op je PC te zetten. Wil je bestanden overzetten, zul je via iTunes moeten werken. In die link hierboven zie je hoe.
Kan wel maar is beperkter. Na een google search kwam ik dit als 2e link tegen:Maduth schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:38:
[...]
Itunes begrijp ik ook nog wel maar het gaat om de streamer, waarom kan je wel wireless streamen/kopieren en is het niet mogelijk om het via de kabel te doen. Voor Itunes heb ik HD player maar die heeft momenteel problemen met Audi
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Dank en heb ook weer zitten zoek maar bovenstaand ook al geprobeerd. Blijkbaar is er geen 'makkelijke' manier dus nu hopen dat HD Player snel wordt geupdate.BillSpaarbank schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:18:
[...]
Kan wel maar is beperkter. Na een google search kwam ik dit als 2e link tegen:
http://wiki.hobbyistsoftw...cstreamer_itunes_transfer
Zie het kopje: You can also transfer through iTunes
Haha, ja, zeker doen, want op een witte kijkt dat echt enorm slechtVoxalizer schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:19:
Als je van plan bent er veel films of series op te kijken zou ik sowieso zonder twijfel de zwarte nemen.
Haters everywhere but I don’t really care
Zo'n reactie is nergens voor nodig. Hij heeft op zich wel een punt, de zwarte rand is rustiger dan de witte rand, omdat die gewoon wat meer wegvalt. Desondanks is het inderdaad niet wereldschokkend.matthijst schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:11:
[...]
Haha, ja, zeker doen, want op een witte kijkt dat echt enorm slecht
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Vergeten te melden dat ik die itunes server niet op mijn nas heb draaien, in dat geval kan het wel. Zat even vanuit mijn huidige setup te denken , stom.Hoiz schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:43:
Wel raar. Via iTunes kan je toch ook fatsoenlijk je media afspelen? Het zou namelijk wel handig zijn als zoiets kan, je zou wel verwachten dat je wat geheugenruimte hebt om 1080p films af te spelen op je retina scherm lijkt mij..
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 18:41 ]
Volgens mij ondersteunt iOS al sinds iOS5 incremental updates voor apps, maar ik heb het nog niet gezien. Dus je moet vrijwel altijd tijd de ruimte vrij hebben om te kunnen updaten. Een andere mogelijkheid is de app verwijderen en opnieuw installerenVerwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:40:
update van apps vraagje.
Ik heb bijv. baldur's gate erop (meer dan 1 GB) en nog maar 300 MB vrij. Als er ooit een update van baldur's gate komt, moet ik dan weer meer dan 2 GB vrij hebben om die update erop te krijgen? Dus 1 GB ongeveer om te downloaden en dan 1 GB om uit te pakken)?
Een update kan nooit bijv. 250 MB zijn en dat hij dan de rest van de files die niet geupdate wordt laat staan?
[...]
Vergeten te melden dat ik die itunes server niet op mijn nas heb draaien, in dat geval kan het wel. Zat even vanuit mijn huidige setup te denken , stom.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq