Ik zou voor de iPad mini gaan, aangezien deze vrijwel hetzelfde is als de iPad 4 met uitzondering van:Jopth schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:22:
Ik heb hem verkocht aan familie, tegen dezelfde prijs als ik ervoor had betaald. Ik denk ook dat een mini Retina spoedig komt.
Ik ga voor de 4 thanx!
- iPad 4 heeft een snellere CPU
- 9.7" Retina scherm op de iPad 4, 7.9" 1024 x 768 scherm voor de mini (als je van de iPad 2 afkomt zal je in beide gevallen te maken krijgen met een VERBETERING)
- De iPad mini heeft stereo speakers, de iPad 4 niet
- De iPad mini heeft een nieuw design, de iPad 4 nog het oude iPad 2 design
Je zult dan wel geen 9.7" Retina scherm hebben, maar een wat kleiner 7.9" (prima) scherm.
Als je per se het 9.7" Retina scherm wilt zou ik voor de iPad 4 gaan, maar als je dat niet zo heel erg belangrijk vindt (als je overstapt naar de iPad mini zal het scherm immers nog steeds scherper zijn dan die van de iPad 2) dan is het zonde van die extra €170.
In andere woorden: ik vind dat de iPad mini voor veel mensen een betere aankoop is, omdat het apparaat flink lichter, dunner en goedkoper is t.o.v. de iPad 4 terwijl er maar weinig verschillen zijn. (Het grootste verschil is het Retina scherm, maar het scherm van de iPad mini is ook prima (en nog altijd scherper dan dat van de iPad 2)).
Ik zou die €170,00 dan eerder besteden aan extra capaciteit (€100 extra, 32 GB) en die overige €70 uitgeven aan een hoesje of gewoon sparen.
Edit: een vergelijking tussen alle iPad's vind je trouwens in het iPad mini topic!
[iPad mini] Ervaringen & Discussie
[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 07-11-2012 22:29 ]