Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Jopth schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:22:
Ik heb hem verkocht aan familie, tegen dezelfde prijs als ik ervoor had betaald :). Ik denk ook dat een mini Retina spoedig komt.

Ik ga voor de 4 thanx!
Ik zou voor de iPad mini gaan, aangezien deze vrijwel hetzelfde is als de iPad 4 met uitzondering van:

- iPad 4 heeft een snellere CPU
- 9.7" Retina scherm op de iPad 4, 7.9" 1024 x 768 scherm voor de mini (als je van de iPad 2 afkomt zal je in beide gevallen te maken krijgen met een VERBETERING)
- De iPad mini heeft stereo speakers, de iPad 4 niet
- De iPad mini heeft een nieuw design, de iPad 4 nog het oude iPad 2 design

Je zult dan wel geen 9.7" Retina scherm hebben, maar een wat kleiner 7.9" (prima) scherm.

Als je per se het 9.7" Retina scherm wilt zou ik voor de iPad 4 gaan, maar als je dat niet zo heel erg belangrijk vindt (als je overstapt naar de iPad mini zal het scherm immers nog steeds scherper zijn dan die van de iPad 2) dan is het zonde van die extra €170.

In andere woorden: ik vind dat de iPad mini voor veel mensen een betere aankoop is, omdat het apparaat flink lichter, dunner en goedkoper is t.o.v. de iPad 4 terwijl er maar weinig verschillen zijn. (Het grootste verschil is het Retina scherm, maar het scherm van de iPad mini is ook prima (en nog altijd scherper dan dat van de iPad 2)).

Ik zou die €170,00 dan eerder besteden aan extra capaciteit (€100 extra, 32 GB) en die overige €70 uitgeven aan een hoesje of gewoon sparen.

Edit: een vergelijking tussen alle iPad's vind je trouwens in het iPad mini topic!

[iPad mini] Ervaringen & Discussie

[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 07-11-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57
Hij is bijna hetzelfde, behalve alle verschillen, duh 8)7

iPad Mini is geen slecht ding, maar om nou te zeggen dat 'ie bijna hetzelfde is als de iPad 4 vind ik beetje overdreven. Misschien is de iPad Mini meer dan genoeg (ik heb nu de iPad 2 en die vind ik voorlopig goed zat), maar een snellere CPU, groter scherm, hogere resolutie en betere speakers zijn geen kleine verschilletjes.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:30:
Hij is bijna hetzelfde, behalve alle verschillen, duh 8)7

iPad Mini is geen slecht ding, maar om nou te zeggen dat 'ie bijna hetzelfde is als de iPad 4 vind ik beetje overdreven. Misschien is de iPad Mini meer dan genoeg (ik heb nu de iPad 2 en die vind ik voorlopig goed zat), maar een snellere CPU, groter scherm, hogere resolutie en betere speakers zijn geen kleine verschilletjes.
Als het je niet is opgevallen: de iPad mini heeft betere speakers.

Voor €170 meer krijg je een iets snellere CPU en een 9.7" Retina scherm.

Argumentatie kan ook de andere kant op: voor €170 minder krijg je nog steeds een beter scherm dan dat van de iPad 2, betere speakers, een nieuw design en een lichter en dunner apparaat.

Dus ja, ik zou zeggen dat het voor veel mensen een betere beslissing zou zijn om voor de iPad mini te gaan: het enige échte verschil is het scherm, en voor veel mensen zal dat verschil niet €170 waard zijn. (Zeker niet in combinatie met het feit dat de iPad 4 flink groter is, zwaarder, een design uit begin 2011 heeft en slechtere speakers).

Edit: en ik zeg dus niet dat de iPad 4 een slechte keuze is. Ik zeg alleen dat ik denk dat het voor veel mensen niet waard is om €170 extra uit te gaan geven voor een beter scherm en 'een of andere betere CPU'.

[ Voor 14% gewijzigd door Uniciteit op 07-11-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:02:
[...]

Argumentatie kan ook de andere kant op: voor €170 minder krijg je nog steeds een beter scherm dan dat van de iPad 2, betere speakers, een nieuw design en een lichter en dunner apparaat.

Dus ja, ik zou zeggen dat het voor veel mensen een betere beslissing zou zijn om voor de iPad mini te gaan: het enige échte verschil is het scherm, en voor veel mensen zal dat verschil niet €170 waard zijn. (Zeker niet in combinatie met het feit dat de iPad 4 flink groter is, zwaarder, een design uit begin 2011 heeft en slechtere speakers).

Edit: en ik zeg dus niet dat de iPad 4 een slechte keuze is. Ik zeg alleen dat ik denk dat het voor veel mensen niet waard is om €170 extra uit te gaan geven voor een beter scherm en 'een of andere betere CPU'.
Wat een hoop onzin, je baseert alles op basis van je eigen voorkeuren. Keuze voor welke hangt af
wat je voorkeuren en budget zijn.

Het is puur een kwestie van gewicht, formaat, budget, waar ga je het voor gebruiken etc.

In jouw style maar dan met mijn voorkeuren :)

Om naar een scherm te kijken waar je de pixels kan tellen kan ik niemand aanraden!
Om met een tablet te werken welke technisch zeer gedateerd is (CPU,GPU,Mem dateren van 2011= oude rommel!!!!) kan ik echt niemand aanraden!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Grootste nadeel van de huidige iPad vind ik z'n gewicht. Die Mini pak je gemakkelijker vast. Maar hij hoeft van mij niet kleiner, het 9,7" scherm leest makkelijker. Bovendien ligt m'n iPad het grootste deel van de tijd in de huiskamer op of rondom de bank. Ik vind een normale iPad ook amper ruimte innemen in een tas. Nooit het idee gehad dat die te groot was. Heb ik liever de luxe van een wat groter scherm.

Mijn grootste probleem met de Mini is het touch bedienen van websites, vond ik namelijk tegenvallen. Maar blijkbaar ben ik daar de enige in, want zelfs in reviews heb ik daar niemand over gehoord. Open bijvoorbeeld Tweakers op een normale iPad in portrait-stand. De nieuwsberichten kan ik met m'n vingers aantikken zonder te zoomen. Ik gok dat je bij een Mini eerst moet zoomen (of als je dat niet doet regelmatig 'misklikt' op het linkje erboven of eronder). Ondanks dat de resolutie van een iPad 2 en iPad Mini gelijk is, is het (met je vinger) aan te raken gebied even groot terwijl er bij de Mini meer opstaat; minder precisie dus. Ik kan mij voorstellen dat Steve Jobs daarom tegen een kleinere iPad was.

Begrijp wel dat er markt voor is en ze dat ding uitbrengen. Zodra er een Apple logo opstaat roept het (ook bij mij) 'hebben'-gevoelens op, maar ik vind een normale iPad volwassener.
Maar goed, wellicht ben ik raar. Bij telefoons - waar je de hele dag mee rondloopt - wil men met joekels van devices. Terwijl ik de iPhone 4 qua formaat prima vind (en een iPhone 5 nog wel acceptabel maar wel de limiet). Bij tablets wil men juist een kleiner scherm terwijl de meeste mensen die op de bank hebben liggen of in een tas als een soort notitieblok... waarbij die paar cm tov een iPad Mini extra mij nooit in de weg zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 08-11-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Iemand al een website gezien (DX o.i.d.) waar je een iPad 4 dock kan bestellen?
De ouder iPad docks werken niet vanwege hun oudere 30- pin aansluiting.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10 13:53
[...]

ik heb ook voor de keuze gestaan iPad mini of iPad 4 (ik had een iPad 2)
ben uiteindelijk voor de iPad 4 (64GB) gegaan. ik lees veel comics en de teksten daarvan waren bij de iPad 2 af en toe al niet goed te lezen zonder wat in te zoomen, op de iPad mini zou dat alleen maar erger worden.

Stereo geluid doet me niet veel want als ik wat wil horen op dat ding plug ik m'n headphones wel in.
wat me wel wat doet is de veel snellere processor + Retina Display waardoor het lezen een stuk prettiger is.

hier kan je ook duidelijk zien dat het niet een "iets" snellere processor betreft. maar een processor die 2 x zo snel is als een iPad 2/ iPad mini
reviews: De nieuwste iPad met de snellere A6X-soc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dus ja, ik zou zeggen dat het voor veel mensen een betere beslissing zou zijn om voor de iPad mini te gaan
Ik ben het toch met een aantal dingen niet eens van je:
Een pluspunt maar geen USP ofzo. Het is leuk, maar dat is een betere camera ook bijvoorbeeld.

Iets sneller ?! Een of andere betere CPU ?!
reviews: De nieuwste iPad met de snellere A6X-soc

iPad (4e generatie) - Apple A6X - Score: 1762,40
iPad 2 (+ iPad mini) Apple A5 - Score: 773,00
Ik zou 2,3x sneller niet omschrijven als "iets sneller".

Ook de Retina display is een heuse meerwaarde, je gaat ook niet terug naar een CRT-beeldscherm als je een goede LCD monitor hebt. Ik vind toestellen met een lage pixeldensiteit nu vervelend om naar te kijken (1st world problems, yo), het lijkt alsof er een rooster over ligt.
Waarom dan geen iPod Touch: nóg dunner, nóg lichter en het past in je broekzak ! Mijn punt is dat je met twee best verschillende toestellen vergelijkt, de keuze bij een iPad mini of een iPad 4 zouden meer moeten zijn dan "lichter en dunner", je zou je als gebruiker de vraag moeten stellen wat belangrijk voor je is:
- laatste nieuwe (iOS) games vlot willen draaien ?
- veel onderweg/mobiel gebruiken ?
- voornamelijk webbrowsen en mailen, of meer ?
- handigheid van toestel primair ?

Je moet naar je gebruikspatroon kijken en daar uitzoeken welk toestel je daar beter voor lijkt. Maar niet bij iedereen zal het antwoord 'iPad mini" zijn.
het enige échte verschil is het scherm, en voor veel mensen zal dat verschil niet €170 waard zijn. (Zeker niet in combinatie met het feit dat de iPad 4 flink groter is, zwaarder, een design uit begin 2011 heeft en slechtere speakers).
Dat scherm was (en is dat nog steeds) de enige op de markt met zijn immense resolutie, wat echt wel onderschat wordt. Voor mij was dat een openbaring en nu nog is het prachtig hoe scherp het is. Ik vind je argument van "flink groter en zwaarder" nogal negatief: het is een groter scherm, dus ook een groter toestel. Anders heette de iPad mini niet de iPad mini. Het design is nu ook weer geen ramp tenzij je je verplicht voelt tov. de maatschappij om te tonen dat je hélemaal bij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:08:

Dat scherm was (en is dat nog steeds) de enige op de markt met zijn immense resolutie
Nee, de Nexus 10 heeft de iPad 3/4 nu overtroffen op resolutiegebied.

Maar ik ben het verder met je eens hoor, het retina scherm is een enorm pluspunt voor de grote iPad. Ik ben er zelf nog steeds niet uit aan welke ik de voorkeur geef.

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 08-11-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-10 13:39
Ik moet toch eens naar de mini gaan kijken. Hier verschillen de meningen zo dat ik toch benieuwd word. Het enige nadeel van mijn 3 is dat ie wat zwaar is als ik wil lezen. Als ik hem met een hand vast houd wordt het toch vaak wat zwaar na n tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Gisteren een ipad 4 gekocht. Heb heel lang (lees: vanaf release) staan twijfelen of ik de mini of de 4 wilden hebben. Ben 2x naar de winkel geweest om te testen. Uiteindelijk heb ik een verkoper mij laten ompraten voor de 9.7". Voor mij was een belangrijk punt handzaamheid. De verkoper vroeg mij: vind je de ipad 4 niet handzaam dan? Daar had hij een punt. Bovendien is de ipad 4 veel meer future proof. De ipad 2&mini zouden in de toekomst nog wel eens buitengesloten kunnen worden voor apps e.d. Voor de ipad 4 gaat dat nog een stuk langer duren.

Ik heb tot nu toe geen spijt ondanks de hogere kosten. Het grotere scherm is toch wel degelijk heel fijn. En uiteindelijk is hij ook gewoon zeer handzaam. Ga bij jezelf eens na hoevaak je de ipad eigenlijk gaat gebruiken in een situatie waarin je echt een kleinere nodig hebt. Ik zit ermee op de bank of aan een tafel, op die manier kwam ik tot de conclusie dat ik dan toch liever een groot scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:33
Zspirit schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:51:
Ik moet toch eens naar de mini gaan kijken. Hier verschillen de meningen zo dat ik toch benieuwd word. Het enige nadeel van mijn 3 is dat ie wat zwaar is als ik wil lezen. Als ik hem met een hand vast houd wordt het toch vaak wat zwaar na n tijdje.
Meningen zijn verdeeld deels omdat verschillende mensen hun aankoop ook willen verdedigen.

Ik heb nu al een tijdje gespeeld met de ipad mini, en zie er voor mij in ieder geval geen super-pluspunten in. Alleen het gewicht, maar dat is dan ook alles. Ik heb zelf een ipad 3, en overstappen naar een mini zou betekenen:
- lagere resolutie; ik kon de pixels al tellen
- kleiner scherm, eigenlijk ipad onwaardig.

Om m'n laatste punt uit te leggen:
Het scherm van de ipad mini is zo klein dat je, zoals iemand hierboven al terecht aankaartte, in de knoei raakt tijdens het surfen. Dit is ook wat ik meerdere klanten in de winkel heb horen zeggen, waardoor ze uiteindelijk zijn gegaan voor een ipad 2, met groter, normaal te bedienen scherm en die maar 4 euro duurder was vorige week. Betere speakers zijn leuk, maar als mensen hun ipad echt op zo'n manier gebruiken, pakken ze wel een speakerdock of portable speakers. Net als de back-camera.

Wel een groot pluspunt is dat men nu al een ipad kan kopen voor 329 euro, maar helaas wordt er zo vaak gestunt met de ipad 2 dat ie vaker te vinden is voor onder de 350 euro, soms zelfs 330 euro. Interessant wordt het met de feestdagen als winkels gaan stunten met een ipad mini voor 299 euro bv, de magische grens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 25-10 14:14
Ik heb zelf geen enkel probleem met het navigeren op de mini, kwestie van gewenning. Ik heb naast de mini ook een gewone iPad 2. Sowieso leer je de quirks van de touch interface pas na een tijdje. Dat een kleiner scherm iPad onwaardig zou zijn snap ik niet. Er is simpelweg behoefte aan dit formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iOS 5.1.1 draait nog steeds als een zonnetje op mijn iPad 3, geen vastlopers en stotterende bewegingen. Heeft de iPad 3 hier wel last van bij een upgrade naar iOS 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:26

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:30:
iOS 5.1.1 draait nog steeds als een zonnetje op mijn iPad 3, geen vastlopers en stotterende bewegingen. Heeft de iPad 3 hier wel last van bij een upgrade naar iOS 6?
De app store is en blijft een ramp in iOS6,

Bij mijn iPad 3 blijft af en toe safari hangen/freezen of een dikke forced closed bij het laden van facebook, knalt de facebook app er wel eens uit, zit je opgescheept zonder YT app, geen google maps meer en lijkt het wat soms trager dan voorheen. Doet mij een beetje denken aan mijn ervaring met de Asus Transformer Prime icm ICS.

Misschien wel bewust zodat de mensen een 4 kopen vanwege de snellere CPU :+ ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Kijk wat ik tegenkwam: http://store.apple.com/nl...je-voor-ipad?fnode=3a&p=1

Prijzig, maar wel profi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Heeft er nog iemand met een iPad WiFi only het probleem dat er geen mails / iMessages meer binnen komen als je iPad in standby staat? Sinds iOS 6 komen dit soort berichten enkel binnen als ik 'm uit sleep haal. Niet bepaald handig...
Blijkbaar verbreekt de iPad de verbinding met het WiFi netwerk en verbindt deze terug als hij uit sleep komt.
Hetzelfde probleem met m'n 4S trouwens, maar daar is het minder erg omdat deze wel nog op 3G data ontvangt.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Darkstar schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:22:
Heeft er nog iemand met een iPad WiFi only het probleem dat er geen mails / iMessages meer binnen komen als je iPad in standby staat? Sinds iOS 6 komen dit soort berichten enkel binnen als ik 'm uit sleep haal. Niet bepaald handig...
Blijkbaar verbreekt de iPad de verbinding met het WiFi netwerk en verbindt deze terug als hij uit sleep komt.
Hetzelfde probleem met m'n 4S trouwens, maar daar is het minder erg omdat deze wel nog op 3G data ontvangt.
iOS devices houden in standby wifi alleen aan als ze aan de lader hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, erg vervelend probleem, mogen ze wat mij betreft nog wel oplossen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-10 15:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb ook een iPad4, kom van de 1.
Gewicht is soms wel een issue idd, langdurig rechtop houden kost wel wat energie.
Merk het zelf als ik racespellen speel ala Carmageddon.

Denk dat er niet veel gewicht te besparen is, de accu's zullen wel het zwaarste zijn.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

GekkePrutser schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:42:
[...]
Nee, de Nexus 10 heeft de iPad 3/4 nu overtroffen op resolutiegebied.
Echter is die nog niet eens verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er 30 ipads bijzitten valt de prijs wel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:13:
[...]
Echter is die nog niet eens verkrijgbaar.
Ah, nu snap ik 'm :) Sorry. Ik had de nuance niet opgemerkt omdat ik dacht dat hij al leverbaar was, totaal niet gekeken naar de release datum omdat ik er toch geen Android tablet wil :)

Ik denk wel dat die resolutie (300dpi) voor mij wat optimaler zou zijn, of een iPad mini retina met 326dpi natuurlijk. Bij de iPad 3 zie ik best nog wel pixels (ik hou hem denk ik te dicht bij mijn gezicht voor Apple's bedoeling). Bij de iPhone zie ik ze echt niet. Maar het is geen ramp, de iPad 3 is ook heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 21:39
Heb onlangs een leuk filmpje gemaakt met de ipad, alleen als ik die via mail opstuur, verschijnt het filmpje ondersteboven... Op de ipad gaat het goed.... Iemand enig idee?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 10:27
Er zijn nu in totaal toch 5 ipad totaal uitgebracht?

Ipad 1
Ipad 2
Ipad 3
Ipad 4, Retina scherm
Ipad mini

http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_ipad/compare

Hier zie ik ipad 2 staan of is dit de ipad 3?

Bezig nu de ipad 1 en wil misschien verstappen naar de ipad 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10 08:00
Helaas heeft mijn ipad 4 ook een gele waas in het midden!
Wel goede service van Apple want morgen krijg ik al een nieuwe.
Oude mag ik later terug sturen zodat ik geen moment zonder ipad zit.

Ik kom van een ipad 2 en vind het retina scherm (op de gele waas na natuurlijk) echt heerlijk!
Ben blij dat ik niet voor de mini ben gegaan!

Nu hopen dat mijn nieuwe ipad geen gele waas heeft.

Update: nieuwe ipad heeft ook een gele waas.....

[ Voor 6% gewijzigd door exi22 op 09-11-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 10:27
Vandaag was ik naar de winkel gegaan om de ipad 4 te kijken. Eerst stond er alleen de ipad 3.

Waarom staat de ipad 3 niet op site http://www.apple.com/nl/ipad/compare/
Hier zie ik alleen de Ipad 2. De mensen in de winkel zeiden dat de ipad 3 helemaal gelijk is aan de ipad 4. Alleen de cpu en connector is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:33
Versteegrob schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:01:
Vandaag was ik naar de winkel gegaan om de ipad 4 te kijken. Eerst stond er alleen de ipad 3.

Waarom staat de ipad 3 niet op site http://www.apple.com/nl/ipad/compare/
Hier zie ik alleen de Ipad 2. De mensen in de winkel zeiden dat de ipad 3 helemaal gelijk is aan de ipad 4. Alleen de cpu en connector is anders.
Staat er niet tussen, want het is geen model dat nog leverbaar is (hooguit dat een winkel nog ouwe voorraad heeft, maar dat boeit apple niet).

Verschillen zijn idd connector, cpu, maar ook prijs (2 tientjes meer) en camera schijnt ook verbeterd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Crescendo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:56:
Oké, ik wil nu echt van dit irritante verschijnsel af. Mijn iPadgeeft de laatste regelmatig de melding: 'Verbinding met iTunes store mislukt'. Als ik een App wil updaten, of een App wil downloaden. Er zal hier ongetwijfeld een oplossing voor zijn, zo heb ik ook Google geraadpleegd. Echter willen die oplossingen (resetten, datum verzetten (wtf?)) niet echt helpen. Of ze helpen tijdelijk in het geval van de reset.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-10 15:19
Ik heb dat alleen als ik iets zoek in de App store, anders gaat 't goed... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 15:59
zo net een leuke meevaller, sinds vandaag kan je bij Dixons airmails inleveren voor 10% korting op alles, dus ook de iPad Retina.
Ik ben nu de trotse bezitter van een iPad Retina 32GB met smartcover die nu door inlevering van airmiles 10% voordeliger is dan de standaard Apple prijs. 8)

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
Trishul schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:15:
[...]

Wel een groot pluspunt is dat men nu al een ipad kan kopen voor 329 euro, maar helaas wordt er zo vaak gestunt met de ipad 2 dat ie vaker te vinden is voor onder de 350 euro, soms zelfs 330 euro. Interessant wordt het met de feestdagen als winkels gaan stunten met een ipad mini voor 299 euro bv, de magische grens...
Precies hetzelfde hier. Ik wacht simpelweg nog een paar weekjes ivm met Sinterklaas en kerstmis dan gooien ze plat met die mooie gadgets. Ik ga overigens ook mijn kans slaan en liniarect een iphone 5 icm de ipad 4 aanschaffen. :D (zijn trouwens ook gelijk m'n eerste Idevices)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 26-10 08:05

jasjenl

Liab A Tymo

Vinnienerd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:27:
[...]

iOS devices houden in standby wifi alleen aan als ze aan de lader hangen.
Huh? Dat is toch niet mijn ervaring, ik heb regelmatig dat ik mijn wifi only iPad niet aan de lader heb hangen en dan hoor ik toch echt wel mail en andere berichten binnenkomen als ie standby ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan checked ie even je mail op de ingestelde intervallen (tenzij Push actief staat) maar je WiFi blijft niet permanent aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Phuncz schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:29:
Dan checked ie even je mail op de ingestelde intervallen (tenzij Push actief staat) maar je WiFi blijft niet permanent aan.
Maar hierboven werd gezegd dat iemand geen meldingen kreeg tenzij de iPad uit sleep gehaald wordt en vervolgens werd aangegeven dat dat kwam doordat wifi niet verbonden blijft. Ik merk daar dus niks van, ik krijg gewoon allerlei notificaties binnen als de iPad standby staat, niet alleen van mail maar ook van alle andere apps die iets te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 17:13
Phuncz schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:29:
Las gisteren toevallig een topic op macumors hierover. Push zou wel gwn binnenkomen terwijl hij in standby staat. Iemand had het probleem dat dit niet meer werkte. Even een grote netwerk reset en toen kwam alles wel via push binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Versteegrob schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:01:
De mensen in de winkel zeiden dat de ipad 3 helemaal gelijk is aan de ipad 4. Alleen de cpu en connector is anders.
Dus is ie niet gelijk, simpel. Hij is 2 keer zo snel, daar zou ik zeker op zo'n groot bedrag die paar tientjes voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10 10:31
Och als je de 3 al heb zou ik hem niet weg doen nu, in maart komt er wss weer een nieuwe alleen dan wel met een nieuw ontwerp.

[ Voor 15% gewijzigd door haakjesluiten op 10-11-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:12:
Och als je de 3 al heb zou ik hem niet weg doen nu, in maart komt er wss weer een nieuwe alleen dan wel met een nieuw ontwerp.
Hoe kom je er bij dat Apple met een nieuw ontwerp gaat komen? De iPad heeft al sinds de iPad 1 het zelfde design...

De iPhone heeft al sinds de iPhone 4 hetzelfde design.

Kortom: wie zegt dat Apple het design gaat veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:20:
[...]

Hoe kom je er bij dat Apple met een nieuw ontwerp gaat komen? De iPad heeft al sinds de iPad 1 het zelfde design...

Het zou niet onlogisch zijn: iPhone 5 is ook op veel punten qua design veranderd en de iPad mini heeft ook een afwijkend design. Het is allemaal niet radicaal anders, maar het zou mij niet verbazen dat een volgende fullsize iPad op meer punten qua design gaat afwijken dan de vorige generaties hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:20:
Hoe kom je er bij dat Apple met een nieuw ontwerp gaat komen
Zelf zie ik ze in Maart geen nieuwe iPads uitbrengen, eerder de Macbook lineup refreshen.
? De iPad heeft al sinds de iPad 1 het zelfde design...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aho4O.jpg
Subtiele aanpassingen ontsnappen je...
Afbeeldingslocatie: http://osxdaily.com/wp-content/uploads/2012/08/iphone-4-vs-iphone-5.jpg
...blijkbaar helemaal.
De geschiedenis zegt dat. Apple heeft bij zijn mobiele iDevices meestal om de twee jaar een ander design. Dat de iPad 4de generatie ook exact lijkt op de iPad 3de generatie is één van de uitzonderingen, maar ik vermoed dat dat Apple zijn launch-date herpositionering is.

Men releasede de iPad in Maart/April, wat eigenlijk kalme retailmaanden zijn en tijdens de kerstperiode is men behoudener met een toestel aan te schaffen omdat "er toch een nieuwe komt". Apple heeft door dat dit de effectieve verkoopcijfers beïnvloed omdat Apple zo'n transparant release schedule had, dus gaan ze nu maar effe gek doen. Echter vermoed ik dat de iPads en iPods altijd tussen augustus en november zullen released worden, simpelweg omdat dat "impulsaankoop"-toestellen zijn voor de kerstperiode.

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 10-11-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt zeker een iPad5 met een afgeslankt design, alleen niemand weet wanneer, ik gok eerlijk gezegd pas op juni/juli.

De huidige iPad4 is wel een enorme performance boost op de iPad3, zelfs Chrome werkt supersnel zonder dat deze gebruik maakt van de Nitro engine. Ik ben zelf dus van de 2 -> 3 en naar de 4 gegaan, heb er zeker geen spijt van. Al wat ik wel graag de iPad4 gezien met dezelfde dikte/gewicht als de iPad2, maar dat gaat dus de iPad5 worden.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:18

fynrd1

Fooled by Randomness

Snap dat gemekker niet op design, niemand zeurt dat de macbooks, of de macpros of de imacs er al 4/5 jaar hetzelfde uitzien. Als we de prototypes mogen geloven stammen al deze ontwerpen al uit het begin van deze eeuw, blijkbaar hebben ze een heel tijdloos ontwerp als basis genomen, en dat vind ik knap.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Jopth schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 08:20:
[...]

Ik heb dat alleen als ik iets zoek in de App store, anders gaat 't goed... :?
Raar, ik heb het nu ook bij updaten. Moet toch een oplossing voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

fynrd1 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:23:
Snap dat gemekker niet op design, niemand zeurt dat de macbooks, of de macpros of de imacs er al 4/5 jaar hetzelfde uitzien. Als we de prototypes mogen geloven stammen al deze ontwerpen al uit het begin van deze eeuw, blijkbaar hebben ze een heel tijdloos ontwerp als basis genomen, en dat vind ik knap.
Inderdaad, een Macbook Pro mag je nog steeds naast een hoop andere premium laptops zetten. Tot een paar jaar geleden, toen Apple op PC-gebied nog niet serieus werd genomen, zagen bijna alle laptops eruit als plastic kermis-prijsjes met felle lampjes, crappy keyboards en crappy touchpads. Tegenwoordig weten de fabrikanten ook dat je het niet meer kunt lappen om 2000€ voor plastic crap te vragen omdat er een BluRay sticker op plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

Dennis_dude schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:50:
zo net een leuke meevaller, sinds vandaag kan je bij Dixons airmails inleveren voor 10% korting op alles, dus ook de iPad Retina.
Ik ben nu de trotse bezitter van een iPad Retina 32GB met smartcover die nu door inlevering van airmiles 10% voordeliger is dan de standaard Apple prijs. 8)
Over 2 weken zit ik in new york (als het goed gaat met het weer daar) en had ik het idee om een ipad daar aan te schaffen. Met deze 10% korting haal ik hem liever in nederland. Ik had er nog nooit eerder van gehoord dat het ook voor apple producten geld, maar ik zie het nu ook op de site staan idd. Ben benieuwd of het tijdelijk is of blijvend.
Ik wil de ipad4 32gb aanschaffen met hopelijk een goed (niet geel) scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door shameblaster op 11-11-2012 00:58 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Korting op Apple producten is meer uitzondering dan regel. Ik zou er niet te lang mee wachten want het zou kunnen dat ze er problemen mee krijgen met Apple. Laatstgenoemde heeft niet graag als winkels met de prijzen gaan spelen, denk aan waardevastheid en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crescendo schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:24:
hier heb ik soms ook die problemen, maar na 3 keer opnieuw proberen gaat het meestal wel.

zoeken doet ook raar, als ik een zoekterm invul en dan op enter druk krijg ik die melding. Als ik wacht en dan dat menu krijg om alles te zoeken met mijn zoekterm en daarop druk werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
shameblaster schreef op zondag 11 november 2012 @ 00:52:
[...]
Over 2 weken zit ik in new york (als het goed gaat met het weer daar) en had ik het idee om een ipad daar aan te schaffen. Met deze 10% korting haal ik hem liever in nederland. Ik had er nog nooit eerder van gehoord dat het ook voor apple producten geld, maar ik zie het nu ook op de site staan idd. Ben benieuwd of het tijdelijk is of blijvend.
Ik wil de ipad4 32gb aanschaffen met hopelijk een goed (niet geel) scherm.
Ben je toevallig rond black friday (23 November) in Amerika? Ze geven dan meestal kortingen.

Maar die kortingen worden in Nederland ook gegeven dan, is meestal niet zo spectaculair en niet op alle produkten maar het helpt nog wel een beetje extra.

Google maar op Apple black friday om te zien wat er de vorige jaren in de aanbieding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

GekkePrutser schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:21:
[...]

Ben je toevallig rond black friday (23 November) in Amerika? Ze geven dan meestal kortingen.

Maar die kortingen worden in Nederland ook gegeven dan, is meestal niet zo spectaculair en niet op alle produkten maar het helpt nog wel een beetje extra.

Google maar op Apple black friday om te zien wat er de vorige jaren in de aanbieding was.
Ja ik zit er met thanksgiving en de dag erna uiteraard ook (19-26november).
Bedankt voor de tip!
Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe het zit mbt de garantie. Stel dat ik een ipad aanschaf met een geel scherm, dan hoop ik dat die ook in Nederland geruild kan worden.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik een lightening naar sd om fotos van mn digitale camera te importeren.
Vroeg me af of Apple ook full hd cams gaat ondersteunen. Zal mooi zijn dat ik ze via de ipad kan importeren.

Momenteel laad ik ze in handbrake en converteer ze naar mp4.
Sync ze vervolgens met de ipad.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
hoi allemaal,

Ik ga morgen voor mijn vriendin een ipad kopen(ipad "4")
Heb al veel gegoogled maar heb nog een paar vragen:
---is de smart cover noodzakelijk?
---omdat het een verassing is twijfel ik tussen wit of zwarte kleur iemand advies?(heel persoonlijk weet ik)
--32gb of 64 gb ? is 64 echt nodig?
--hoe zet je films op een ipad?
--mediamarkt goedkoop met ipad?

thx voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mrcosmo schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:53:
Heb al veel gegoogled maar heb nog een paar vragen:
---is de smart cover noodzakelijk?
Als je hem alleen maar thuis laat, niet per se. In alle andere gevallen is een bescherming voor het scherm praktisch.
---omdat het een verassing is twijfel ik tussen wit of zwarte kleur iemand advies?(heel persoonlijk weet ik)
Wit, maar dat is omdat ik de witte mooi vindt.
--32gb of 64 gb ? is 64 echt nodig?
Ik heb de 16GB-variant en die krijg ik niet vol. Films en muziek heb ik er niet op staan: muziek staat op mijn iPhone en films op de Mac.
In ieder geval via iTunes, maar het kan ongetwijfeld ook op andere manieren via andere apps.
Als ze geen speciale actie hebben niet. Apple-apparatuur heeft vrijwel altijd dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Thx na het lezen op google schijnt de zwarte met films kijken net wat beter te zijn....

Het gaat een 32gb zwarte worden :)

zit nog hieraan te denken

Apple Lightning to USB adapter of Apple Camera connection kit

zijn dit niet dezelfde dingen?

met welke van de 2 kan ik bv films(HD) en foto's op de ipad zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
@ Mrcosmo

Om films op je ipad te zetten kun je het programmetje 'handbrake' gebruiken.
Het is heel makkelijk en hij converteert je film naar mp4 formaat, zo hoef je hem alleen nog naar itunes te slepen en that's it.

Kijk maar naar wat filmpjes op youtube over wat meer uitleg!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
en als je bv op vakantie bent waar je geen itunes /internet hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:20
mrcosmo schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:32:
Apple Lightning to USB adapter of Apple Camera connection kit

zijn dit niet dezelfde dingen?

met welke van de 2 kan ik bv films(HD) en foto's op de ipad zetten ?
Vroeger (lees: 2 weken gelden) kocht je de Apple Camera Connection Kit en daarin zaten zowel de 30-pins naar USB en 30-pins naar SD-kaart adapter.
Met de komst van de iPad 4 en de lightning connector heeft Apple besloten de lightning->USB en lightning->SD-kaart adapters gescheiden te verkopen.

Al je zelf gemaakte foto's en films op je iPad wil zetten kan dit met beide.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Het is gewoon een kwestie van je ipad aansluiten op de computer, itunes opstarten, dan de film die in je itunes bibliotheek ingedrukt houden en dan naar je ipad bibliotheek slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

shameblaster schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:27:
Stel dat ik een ipad aanschaf met een geel scherm, dan hoop ik dat die ook in Nederland geruild kan worden.
Veel mensen verwarren "geel" en "blauw" scherm met respectivelijk een lage en een hoge kleurentemperatuur. Dat is geen fout van het scherm, maar een keuze van de ontwikkelaars. Meer uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10 08:00
Nou beide ipad`s die ik had hadden het gele waas probleem en apple heeft ook tegen mij gezegd dat het niet goed was. Ook was het niet op dezelfde plekken wat je dan zou verwachten als het aan de app ontwikkelaar zou liggen.

Morgen komt de 3e ipad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Gister een iPad 4 gekocht (16 GB, Wi-Fi). Nog even de Mini in de handen gehad maar dat is het niet voor mij. Liever een wat groter scherm en Retina. Ik kom van de iPad 1 en dan is dit een leuke upgrade, deed het naast het scherm vooral vanwege de snelheid en dat is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrcosmo schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:39:
en als je bv op vakantie bent waar je geen itunes /internet hebt ?
Dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Phuncz schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:04:
[...]

Veel mensen verwarren "geel" en "blauw" scherm met respectivelijk een lage en een hoge kleurentemperatuur. Dat is geen fout van het scherm, maar een keuze van de ontwikkelaars. Meer uitleg.
Dat is niet de kwestie die aangehaald wordt. User hoopt een 'geel/gelig' scherm te kunnen omruilen.

Het is daarbij een bijkomstigheid van de gebruikte techniek bij deze schermen... om die reden zijn er ook genoeg 'witte' schermen te vinden. De Apple store geeft ook aan dat het niet mag en een terechte klacht is (ruilen zonder probleem om) en demo-modellen worden handpicked uitgezocht...

dat er gekozen wordt voor een kleurtemperatuur bij het ontwikkelproces klopt. In dit geval worden er verschillende resultaten behaald in het productieproces....en dat is gewoon jammer als je in de winkel verrschillende kleuren ziet.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crescendo schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:24:
[...]

Ik had het probleem toen ik nog met IOS5 werkte, na de update naar IOS6 was ik hier van af, daarvoor naar oplossingen gezocht en vond ik ook alleen de reset berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee of het mogelijk is om hull hd filmpjes te importeren via de sd > lightening converter te importeren? Leek me ideaal. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-10 09:20
Vraagje... Heb een ipad 2 van 1.5 jaar oud met last van backlight bleeding gekocht via apple.nl heeft iemand hier ervaringen mee geldt dit als garantie of??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjakkie123 schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:25:
Vraagje... Heb een ipad 2 van 1.5 jaar oud met last van backlight bleeding gekocht via apple.nl heeft iemand hier ervaringen mee geldt dit als garantie of??
Als je er na 1,5 jaar pas achterkomt dat je backlightbleeding hebt, kun je er nooit veel last van hebben lijkt mij.
Ik vraag me dan ook af of daar ng garantie voor gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10 18:20
Ik moest hier toch wel even om glimlachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
Net de ipad 4 opgepikt. Kom van de 2 af. Scherm is erg mooi. Kleur oogt warmer dan de ipad 2. Persoonlijk vind ik dat net iets prettiger. Verder sneller dan de ipad2. Geen dode pixels of geel scherm wat me opvalt. Ipad 2 had ook wat last van bleeding(niet storend imo), deze helemaal niet. Ben er happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

FreakNL

Well do ya punk?

Thympy schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:33:
@ Mrcosmo

Om films op je ipad te zetten kun je het programmetje 'handbrake' gebruiken.
Het is heel makkelijk en hij converteert je film naar mp4 formaat, zo hoef je hem alleen nog naar itunes te slepen en that's it.

Kijk maar naar wat filmpjes op youtube over wat meer uitleg!
Succes!
Of avplayerhd, hoef je niet te converteren ook. Slikt bijna alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Bedankt Dikkiedikdik en Cyclonus voor jullie antwoorden, is wel echt een irritant verschijnsel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Mijn iPad 4 lijkt bij het scherm een wat blauwere tint rondom de rand te hebben. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crescendo schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:42:
Bedankt Dikkiedikdik en Cyclonus voor jullie antwoorden, is wel echt een irritant verschijnsel..
Je kan een image tank overwegen of een laptop meenemen, maarja, niet ideaal. Het is best irritant, zelf los ik het op door zaken naar mijn nas te versturen vanaf buiten het netwerk, maar je zit ook met je uploadlimiet bij mobiele netwerken en via een hotel / camping gaat het meestal erg traag is mijn ervaring, dus ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tom schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:42:
Mijn iPad 4 lijkt bij het scherm een wat blauwere tint rondom de rand te hebben. Meer mensen last van?
Heb ik ook. Als ik het van dichterbij bekijk dan zie ik enkel wit.
Stoor me er niet echt aan.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-10 00:23
Het volgende wat ik vraag heeft niet direct te maken met de iPad an sich, maar heeft toch wel de belangrijke invloed voor als ik even geen zin heb om op een groter scherm iets te bekijken. Ik ben namelijk van plan mijn hele netwerk te vernieuwen - in hoeverre het budget en de installatie dat toelaten - met het oog op nog snellere verbindingen, maar om er voor te zorgen dat ik niet mijn geld verspil aan miskopen wil ik eerst even weten wat de ultieme snelheid is om 1080p - variërend van 5 tot 12 GB - perfect zonder haperingen of buffers te kunnen streamen op een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
Naar mijn weten kun je draadloos geen full hd MKV zonder buffer of haper streamen. Ongeacht de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zeg dat tegen mijn WDTV Live mediaplayer, die probleemloos een 28GB 1080p MKV file afspeelt over Wireless N 2.4GHz. Dat is een bestand met een "global" bitrate van 30Mbit/s, Wireless N zou in goede omstandigheden 150Mbit/s moeten halen, het theoretisch limiet van de nieuwe iPad.

Wat ik kan aanraden voor je netwerk gear en dan ben ik niet partijdig maar kijk ik naar ervaringen: Apple Airport Extreme. Ik heb het routertje in de thuissituatie succesvol in gebruik maar ook in een professionele omgeving met 50 toestellen via Wireless verbonden. Nooit moeten rebooten, nooit enige issues, it just works. Ook het signaal is goed.

Nog een voordeel is dat de router simultaneous dual-band ondersteunt, dus tegelijk 2.4GHz én 5GHz uitsturen, waardoor je apparatuur geschikt voor 5GHz (iPad 4de generatie bv.) op een aparte, onverzadigde band zit. Dit heb ik succesvol gedaan met de AppleTV 2, waar het niet uitmaakte hoeveel 2.4GHz apparaten er actief zijn. Zeker voor wireless streaming een groot voordeel, waar je niet wilt dat je mobiele apparaten je streaming gaan verknoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

FreakNL

Well do ya punk?

Hangt ook weer van de omstandigheden af. Ik heb ook een Extreme, nieuwste generatie. Maar ik redt die snelheden niet en kan via wifi dan ook geen 1080p afspelen. 720p doet het wel overigens...

Waarschijnlijk heb jij minder dikke muren of je AP staat dichterbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mijn AP staat centraal voor de apparaten, 30cm muren maar bijna line of sight naar apparatuur. Maar dan nog kan je altijd via ethernet een tweede AP aankoppelen, andere channels kiezen en een overlappende zone creeëren. Kost aardig wat maar er wordt hier ook gevraagd naar specifieke zaken (hoge bitrate streaming met "guaranteed service time").

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 13-11-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook last dat je amper nog wat kan kopen of downloaden? Ik krijg echt 99 van de 100 pogingen de melding dat de verbinding met de itunes store niet lukt, idem voor updaten.

Oplossingen van internet werken niet... Ligt dat nu aan mijn ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb nog een paar uur geleden updates gedownload en dat ging gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie veel posts met betrekking tot het afspelen van 1008p/720p videomateriaal. Nu kan je naast het streamen van je eigen collectie films ook gebruik maken van afspeellijsten die door anderen zijn samengesteld.
Om dit te doen:
- Download XBMC en het Navi-x zipbestand en installeer de Navi-X addon in XBMC
- Ga met behulp van iFile of een ander ssh-tooltje naar: /var/mobile/Library/Preferences/XBMC/addons/Navi-X/My Playlists. Hier bevindt zich een .plx bestand. Open dit bestand in een texteditor en voeg een van de playlists toe uit de volgende link: http://home.comcast.net/~kgoerbig/playlists/movies.plx
- Met name de playlist 'Myster504's HD Movies' bevat veel HD films, meer dan 600. Ook die van 'BM's HD Movies' is een aanrader, veel recente films en actiefilms.
- Sla de wijzigingen op en verlaat iFile of het ssh-tooltje en open Navi-X in XBMC.
- Ga in Navi-X naar 'My Playlists (local disk)' -> My Playlists en open de toegevoegde playlists. De lijst wordt nu opgehaald en de films verschijnen.

Niet alles wordt afgespeeld, maar het grootste deel begint al na een aantal seconden af te spelen. Het voordeel van deze playlists is dat je nieuwe films ontdekt buiten je eigen collectie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Echter heb je daar een jailbreak voor nodig, daar zit op het moment toch een probleem met de nieuwe iPads en ook iOS 6. De jailbreakcommunity is niet meer wat het geweest is, met een hoop toestellen niet te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10 10:31
Heeft denk meer met Apple te maken dan de community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard alleen voor iDevices met een jailbreak. Ik neem ook aan dat er nog genoeg iPads zijn met een jailbreak op iOS 5. De nieuwe jailbreak laat inderdaad wel lang op zich wachten... :'(
Phuncz schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:10:
Echter heb je daar een jailbreak voor nodig, daar zit op het moment toch een probleem met de nieuwe iPads en ook iOS 6. De jailbreakcommunity is niet meer wat het geweest is, met een hoop toestellen niet te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik ga een heel domme vraag stellen, excuus: hoe kan je in hemelsnaam zoeken in de kiosk naar boeken in de itunes store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Raymond schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:54:
Ik ga een heel domme vraag stellen, excuus: hoe kan je in hemelsnaam zoeken in de kiosk naar boeken in de itunes store?
Boeken koop je via iBooks, kiosk (newsstand?) is voor kranten/tijdschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hoe kan ik dan zoeken naar tijdschriften in de kiosk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:31:
Uiteraard alleen voor iDevices met een jailbreak. Ik neem ook aan dat er nog genoeg iPads zijn met een jailbreak op iOS 5. De nieuwe jailbreak laat inderdaad wel lang op zich wachten... :'(

[...]
Ik denk dat de iPad4 en de iPad mini hoogstwaarschijnlijk al niet meer te kraken zijn. Dat moet Apple toch wel voor elkaar kunnen krijgen met $100,000,000,000 op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Raymond schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:25:
Hoe kan ik dan zoeken naar tijdschriften in de kiosk?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2349/5807539902_6749a29eff.jpg
De grote "winkel" knop zou dat moeten doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:57:
Ik zie veel posts met betrekking tot het afspelen van 1008p/720p videomateriaal. Nu kan je naast het streamen van je eigen collectie films ook gebruik maken van afspeellijsten die door anderen zijn samengesteld.
Om dit te doen:
- Download XBMC en het Navi-x zipbestand en installeer de Navi-X addon in XBMC
- Ga met behulp van iFile of een ander ssh-tooltje naar: /var/mobile/Library/Preferences/XBMC/addons/Navi-X/My Playlists. Hier bevindt zich een .plx bestand. Open dit bestand in een texteditor en voeg een van de playlists toe uit de volgende link: http://home.comcast.net/~kgoerbig/playlists/movies.plx
- Met name de playlist 'Myster504's HD Movies' bevat veel HD films, meer dan 600. Ook die van 'BM's HD Movies' is een aanrader, veel recente films en actiefilms.
- Sla de wijzigingen op en verlaat iFile of het ssh-tooltje en open Navi-X in XBMC.
- Ga in Navi-X naar 'My Playlists (local disk)' -> My Playlists en open de toegevoegde playlists. De lijst wordt nu opgehaald en de films verschijnen.

Niet alles wordt afgespeeld, maar het grootste deel begint al na een aantal seconden af te spelen. Het voordeel van deze playlists is dat je nieuwe films ontdekt buiten je eigen collectie. ;)
GAST, serieus dit is echt awsome! :D :9~ :D Thx voor deze tip. _/-\o_

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Phuncz schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:11:
[...]

[afbeelding]
De grote "winkel" knop zou dat moeten doen ?
Als ik daarop klik, kom ik idd in een winkel met tijdschriften. Maar dan heb ik geen zoekveld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:27:
[...]

Ik denk dat de iPad4 en de iPad mini hoogstwaarschijnlijk al niet meer te kraken zijn. Dat moet Apple toch wel voor elkaar kunnen krijgen met $100,000,000,000 op de bank.
Toch lees ik mooie dingen op dit moment op Twitter. Ze zijn met iets 'groots' bezig. :9~ @p0sixninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:15:
[...]
Als ik daarop klik, kom ik idd in een winkel met tijdschriften. Maar dan heb ik geen zoekveld :)
Gewoon de search knop onderin? Overigens is die winkel gewoon de app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem ;). Dit werkt trouwens ook gewoon op de pc, maar dat is vrij logisch.
MenN schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:57:
[...]

GAST, serieus dit is echt awsome! :D :9~ :D Thx voor deze tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:02:
Geen probleem ;). Dit werkt trouwens ook gewoon op de pc, maar dat is vrij logisch.

[...]
Thnx ga dit zeker zo op mijn pc even bekijken.

Edit
Krijg alleen de melding cannot open file. Gaat bij alles zo.

[ Voor 13% gewijzigd door STIMPPYYY op 14-11-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:35:
Heb nog een paar uur geleden updates gedownload en dat ging gewoon.
Na wat rotzooien deed hij het hier ook weer, boel gedoe elke keer. Maar volgens mij ligt het bij Apple en niet bij mijn ipad. Hoop dat ze het wat oplossen, een niet werkende store is wat irritant omdat je geen andere manieren hebt om er iets op te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
sinds kort bezitter van een iPhone 3GS en iPad 2, kon ik goedkoop krijgen dus maar gedaan aangezien het mijn eerste devices zijn :)

Ik moet zeggen ik ben impressed, ik kom van Android af, en hoewel ik nooit echt voorstander was van de gesloten ecosysteem zie ik nu de voordelen wel :)
Werkelijk alle apps die ik heb geprobeert zien er gewoon goed uit!
Dankzij dit topic kan ik nu ook films vanaf de pc bekijken :)
Heb mijn galaxy tab 2 en mijn galaxy nexus fijn aan mijn moeder gegeven, kan ze ook mee doen met de smart world ;)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Heeft iemand al getest of de (30-pins) camera connection kit werkt met de 30 pins -> lightning verloopstukjes van Apple? Krijg het niet voor elkaar gegoogled om daar een antwoord op te krijgen.

Edit:
However, it will not work with you old camera connection kit or 30-pin to AV cable either.
Uit een Apple store review. Als dat waar is: mooie spullen, minder aardige mensen die ze bedenken... maar zie de post hieronder.

[ Voor 94% gewijzigd door Zpottr op 15-11-2012 17:00 ]

Zoef

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zpottr schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:51:
Heeft iemand al getest of de (30-pins) camera connection kit werkt met de 30 pins -> lightning verloopstukjes van Apple? Krijg het niet voor elkaar gegoogled om daar een antwoord op te krijgen.
check werkt!
Had een converter, heb deze geruilt voor een sd naar lightening.
Usb gebruikte ik toch niet.

Whatever.

Pagina: 1 ... 55 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]