Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-10 07:24
Ik heb voor mn iPad 3 een camera connection kit. Hoe kan ik dat ding straks aan mn iPad 4 hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verloopstuk

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Helaas is het verloopstuk duurder dan een nieuwe camera connection adapter.

Als je meer accessoires hebt kan het uit, maar ik denk dat een nieuwe camera connection adapter beter is.

Hopelijk duurt het niet lang voordat zaken als DX met lightning accessoires komen. Voor mijn oude iPad heb ik daar een camera connection kit weg voor 4 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:46:
Dat de Apps niet meer werken is, zoals hierboven genoemd, niet perse de schuld van Apple ;).
Het ontgaat mij echter wel waarom IOS6 niet op de ipad 1 kan draaien, zo heel spannend is IOS6 toch ook niet ten opzichte van IOS5 ? IOS6 had net zo goed IOS5.3 ofzo kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij ondersteunt iOS altijd twee generaties terug en ondersteunen iDevices altijd twee generaties verder. iPad kwam met iOS 3.2, mag dus naar iOS 4 en iOS 5.

iPhone 4 kwam met iOS 4, heeft iOS 5 gehad en nu iOS 6. iOS 7 lukt dus niet. iPhone 4S kwam met iOS 5, zit nu op iOS 6 en mag naar iOS 7.

iPhone 5 komt met iOS 6 en mag dus verder naar iOS 7 en iOS 8.

Zo lijkt de cyclus in elkaar te zitten. Zo heb je dus altijd in elk geval 2-jarige of zelfs langer support.

PS: Dat een apparaat geen volgende versie zou kunnen draaien komt puur omdat Apple 'de soepelheid en goede werking niet kan garanderen'. Uch.

[ Voor 13% gewijzigd door THE_BASE op 29-10-2012 22:08 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ook gepost in iPhone ervaringen & discussie, maar plaats het ook maar even hier voor de personen die daar nooit kijken:

Even redelijk groot nieuws:

- John Browett (Retail/Fysieke winkels) vertrekt per onmiddellijk (klinkt als ontslag)
- Scott Forstall (iOS) wordt per direct 'adviseur van Tim Cook' en vertekt vervolgens in 2013 (klinkt alsof hij zijn positie binnen het bedrijf is verloren en z'n resterende contract mag uitzitten)
- Craig Federighi (Mac OS X software) gaat per direct de ontwikkeling van iOS en Mac OS X leiden
- Eddy Cue (internet services/iCloud) neemt Maps en Siri voor z'n rekening
- Jony Ive (zo staat het letterlijk in het persbericht) (hardware, design) wordt de leider over 'Human Interface' en gaat ook de richting bepalen (klinkt alsof hij ook software design voor z'n rekening gaat nemen)
- Bob Mansfield (voormalig hardware, momenteel adviseur) gaat de nieuwe "Technologies" groep leiden (alle teams die met draadloze technologie te maken hebben + semiconductors (dus doe van de A4, A5 en A6 chips)).

Grootste verrassing is toch wel Scott Forstall's vertrek. Op 11 september 2012 verscheen er al een bericht op Macrumors dat er intern conflicten waren over het design en de richting van iOS (http://www.macrumors.com/...-software-skeuomorphisms/). Zo te zien heeft Scott dat conflict niet kunnen winnen. Ik denk persoonlijk dat de problemen met Siri, maar vooral met het recente Maps, de doorslag hebben gegeven.

Er wordt in het persbericht ook maar één regel aan Scott Forstall besteed. Zelfs over het vertrek (ontslag?) van John Browett wordt meer informatie gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:07:
Volgens mij ondersteunt iOS altijd twee generaties terug en ondersteunen iDevices altijd twee generaties verder. iPad kwam met iOS 3.2, mag dus naar iOS 4 en iOS 5.

iPhone 4 kwam met iOS 4, heeft iOS 5 gehad en nu iOS 6. iOS 7 lukt dus niet. iPhone 4S kwam met iOS 5, zit nu op iOS 6 en mag naar iOS 7.

iPhone 5 komt met iOS 6 en mag dus verder naar iOS 7 en iOS 8.

Zo lijkt de cyclus in elkaar te zitten. Zo heb je dus altijd in elk geval 2-jarige of zelfs langer support.

PS: Dat een apparaat geen volgende versie zou kunnen draaien komt puur omdat Apple 'de soepelheid en goede werking niet kan garanderen'. Uch.
Apple ondersteunt standaard de apparaten die ze nog verkopen (vandaar ook dat de in 2010 geïntroduceerde iPad al lang geen software update meer heeft gehad, terwijl de iPhone uit juni 2009 nog alle iOS 6-updates krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

BlackMage schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:22:
Hopelijk duurt het niet lang voordat zaken als DX met lightning accessoires komen. Voor mijn oude iPad heb ik daar een camera connection kit weg voor 4 euro.
Veel succes daarmee, het is zelfs nog een gok als je een composite video kabel met iPod Dock Connector koopt of ie werkt voor de meeste compatibele producten, dat zie ik met Lightning al helemaal niet goedkomen. Ook al hebben ze de "beveiliging gekraakt", zoals de "vakmedia" de techniek noemt die verantwoordelijk is voor de pin assignment. Ik ben vooral benieuwd hoe duur ze het gaan maken want ik vind DX duur voor iDevice accessoires, zeker als het gokken is of het werkt (ook na een update), hopen dat het niet al defect is uit de envelop en of het doet wat het belooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de gok genomen en een lightning kabel laten komen van dx voor usd8,80. Zie wel het werkt. Ja, dan is het mooi. nee, dan gaat het retour.

Mijn originele lightning adapter komt morgen wel binnen van mycom.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:06
Ah, ben benieuwd kmf!
Ik wilde nog even de grote hausse aan knockoffs afwachten (incl comments op dx) voor ik bestelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Phuncz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:06:
[...]

Veel succes daarmee, het is zelfs nog een gok als je een composite video kabel met iPod Dock Connector koopt of ie werkt voor de meeste compatibele producten, dat zie ik met Lightning al helemaal niet goedkomen. Ook al hebben ze de "beveiliging gekraakt", zoals de "vakmedia" de techniek noemt die verantwoordelijk is voor de pin assignment. Ik ben vooral benieuwd hoe duur ze het gaan maken want ik vind DX duur voor iDevice accessoires, zeker als het gokken is of het werkt (ook na een update), hopen dat het niet al defect is uit de envelop en of het doet wat het belooft.
Ik heb heel veel spul bij DX gehaald voor mijn oude iPhone en iPad. Stuk of 10 kabels, docking stations, hoesjes, mounts, camera connection kit, fm transmitter. Alles de goedkoopste die ze hadden en alles werkte perfect. Natuurlijk is er door gebruik wel eens een kabel stuk gegaan, maar wat wil je voor 1,50.

Met miljoenen potentiële klanten kan je er wel vanuit gaan dat het niet heel lang duurt voordat een intelligente chinees een werkende kabel namaakt.

Zover ik weet is het enige intelligente van die kabel dat hij zowel normaal als op de kop in je iDevice kan. Daarna is het gewoon USB3.0 op de pinnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:03:
[...]

Het ontgaat mij echter wel waarom IOS6 niet op de ipad 1 kan draaien, zo heel spannend is IOS6 toch ook niet ten opzichte van IOS5 ? IOS6 had net zo goed IOS5.3 ofzo kunnen zijn.
Op de iPhone 3GS loopt het al niet heel soepel, en ik denk dat dit alleen maar erger wordt als je er een groter scherm aan hangt. Maargoed, dit weet ik niet zeker. Misschien liggen de daadwerkelijke reden anders.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

BlackMage schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:33:
[...]
Ik heb heel veel spul bij DX gehaald voor mijn oude iPhone en iPad. Stuk of 10 kabels, docking stations, hoesjes, mounts, camera connection kit, fm transmitter. Alles de goedkoopste die ze hadden en alles werkte perfect. Natuurlijk is er door gebruik wel eens een kabel stuk gegaan, maar wat wil je voor 1,50.
Opmerkelijk. Want bij veel kabels krijg je dit soort leuks te zien:
Premium USB Data Charging AV Cable for All iPod/iPhone 2G/3G (1.29M-Cable) (4 sterren average rating)

Reviews:
4 sterren (!): other than the falling off of the usb cable, it works great...

Premium USB Data Charging AV Cable for All iPod/iPhone 2G/3G (1.29M-Cable)
Beschrijving: The AV Cable for iPod with color display; iPod video; iPod nano 4th generation (aluminum); iPod touch; iPhone / iPhone 3G / 3GS / 4 / 4S; iPad 1 / 2 / New iPad

Reviews:
3 sterren: It look like good and efficient, but I still disagree with this. The best point is the price, but the cable doesn't work.
1 ster: Is there actually ANY AV/USB charging cable on this site that DOES work with the APPLE iPhone 3GS?

2-in-1 Data + Charging Cable for iPhone 3G (104CM)

1 ster: Cons: The cable connector size is a little bit larger than the original cable's connector. It is very hard to plug in. When you plug into the phone it will stuck and later very hard to pull out from the phone. It risky and will harm your phone's docking connector.
2 sterren: Cons: Like most Chinese cables (sadly), this cable does not meet even the lowest USB specifications. This isn't really a USB cable, it's just a generic 4-conductor cable with USB plugs (and no shielding). This means it may work for you, and it'll probably work fine for charging, but it is prone to disconnection and data errors and a very bad choice for syncing.

Leuk en wel slimme Henk te zijn door een premium Apple apparaat te kopen en dan te besparen op accessoires door de goedkoopste rommel te gebruiken die er is. Gelukkig zijn niet alle iPod accessoires rommel maar als je na meer dan 15 stuks nog steeds tevreden bent met de geleverde kwaliteit, dan wou ik dat ik jouw geluk had bij DX.
Met miljoenen potentiële klanten kan je er wel vanuit gaan dat het niet heel lang duurt voordat een intelligente chinees een werkende kabel namaakt.
Een Chinees boeit het niet of iets werkt, goed is of beter is, gewoon dat het verkoopt.
Zover ik weet is het enige intelligente van die kabel dat hij zowel normaal als op de kop in je iDevice kan. Daarna is het gewoon USB3.0 op de pinnetjes.
Aan reversible is niks intelligents, buiten het feit dat het dom is om het niet te doen als het wel kan.
Maar ik had het over de "Adaptive Interface":

So, if a particular use case involved the charging pins and some audio pins, or the charging pins and USB pins, why not design a system that provides just enough pins for any given use case. The iPhone senses what pins are being requested and some on-device signaling sends the necessary bits over the available pins.

http://www.anandtech.com/...nnector-dubs-it-lightning

Er kunnen 8 signalen door de kabel, ongeacht of dat nu 8 voor HDMI-out zijn, 3 voor stereo line-in, 5 voor USB-connectiviteit, het beest past zich aan. DAT zit ook in die chip waar "de Chinezen" zo trots op zijn te hebben gereverse-engineered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:35

Vis

Uniciteit schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:03:
[...]

Apple ondersteunt standaard de apparaten die ze nog verkopen (vandaar ook dat de in 2010 geïntroduceerde iPad al lang geen software update meer heeft gehad, terwijl de iPhone uit juni 2009 nog alle iOS 6-updates krijgt).
Behalve natuurlijk straks de iPad 3 ;) Die wordt niet meer verkocht zodra de 4 in de schappen ligt.

Maar de updates zullen ook wel komen voor de 3 voorlopig... is te hopen :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Vis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:58:
[...]

Behalve natuurlijk straks de iPad 3 ;) Die wordt niet meer verkocht zodra de 4 in de schappen ligt.

Maar de updates zullen ook wel komen voor de 3 voorlopig... is te hopen :)
Zolang de iPad 2 nog verkocht wordt hoef je je sowieso nergens druk om te maken.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:39:
[...]

Opmerkelijk. Want bij veel kabels krijg je dit soort leuks te zien:
Premium USB Data Charging AV Cable for All iPod/iPhone 2G/3G (1.29M-Cable) (4 sterren average rating)
Tja.. eigenlijk kan je hetzelfde scuff-verhaal gebruiken voor die reacties. Er worden vast een hele hoop kabels en docks verkocht. Alleen de negatieve verhalen worden natuurlijk gemeld.

Ook ik heb een lading docks en kabels gehaald voor m'n verzameling iDevices. Allemaal goed gegaan. Maar de 30pins is dan ook absoluut niet spannend.
De lightning kabel is een ander verhaal. Maar enkel voor charging lijkt me niet zo'n probleem. Het werkt of het werkt niet. Er zit ook een beveiliging op de iDevice zelf.

Een ander verhaal is het met de chargers. Daar pas ik wel een beetje mee op. Alleen de originele chargers blijven in de stekkerdozen.

Dit is wel weer een interessant artikel: http://www.arcfn.com/2012...gers-in-lab-apple-is.html

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

kmf schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:00:
[...]
Tja.. eigenlijk kan je hetzelfde scuff-verhaal gebruiken voor die reacties. Er worden vast een hele hoop kabels en docks verkocht. Alleen de negatieve verhalen worden natuurlijk gemeld.
Dat is mogelijk wel waar maar ik vrees dat men bij DX gewoon hélemaal niet kritisch is. Hoe vaak ik er al "reviews" heb gelezen die concreet zeggen dat het waardeloos is en toch 4 sterren krijgen... Zelf heb ik ook een laser pointer er ooit gekocht, werkte out of the box al niet. Het zat zelfs niet goed in elkaar. Maar om het in orde te krijgen kost mij meer tijd en moeite dan het ding waard was, dus dan flikker je het in de vuilbak. Wat je er ook koopt, het is gewoon niet betrouwen of het werkt en volgens de normen is. Dat is op zich niet zo'n probleem als je dat doet met een simpel en goedkoop apparaat maar ik ga toch niet die gok wagen met een iPad of iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Phuncz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Dat is mogelijk wel waar maar ik vrees dat men bij DX gewoon hélemaal niet kritisch is. Hoe vaak ik er al "reviews" heb gelezen die concreet zeggen dat het waardeloos is en toch 4 sterren krijgen... Zelf heb ik ook een laser pointer er ooit gekocht, werkte out of the box al niet. Het zat zelfs niet goed in elkaar. Maar om het in orde te krijgen kost mij meer tijd en moeite dan het ding waard was, dus dan flikker je het in de vuilbak. Wat je er ook koopt, het is gewoon niet betrouwen of het werkt en volgens de normen is. Dat is op zich niet zo'n probleem als je dat doet met een simpel en goedkoop apparaat maar ik ga toch niet die gok wagen met een iPad of iPhone.
Je moet ook rekening houden met wat je koopt. Als je verwacht dat je voor 3 euro het zelfde product krijgt als wat in de Nederlandse winkel 30 kost dan kom je voor een teleurstelling te staan. Hun producten komen vaak wel tekort aan afwerking, duurzaamheid en betrouwbaarheid, maar daar kies en betaal je immers ook voor.

Ik zou daar nooit een product kopen wat op 230v werkt. Dat is gewoon te gevaarlijk. En als ik een accu koop dan zal ik deze nooit onbewaakt aan een snel lader hangen. Voor de rest kan er niet veel mis gaan.

Als producten bij binnenkomst al niet goed werken dan heeft DX daar een klantenservice voor. Daar heb ik al eerder gebruik van gemaakt. Je maakt een foto van het gebrek en stuurt deze met je klacht op. Binnen enkele dagen heb je al reactie (in mijn geval het verzoek of ik het product (a 5 euro) kon laten repareren hier). Na korte uitleg te hebben gegeven over reparatiekosten hier in NL hebben ze mij een nieuw product gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja ik bestel er ook wel graag dingen bij DX (juist een LED-lampje binnengekomen) en je kunt idd. logisch en nuchter er deals uithalen, maar ik heb al teveel problemen gezien met hun adapters en kabels dat ik er zeer huiverig over ben. Ik heb een aantal USB-kabeltjes onderweg die ik ook eerst zorgvuldig ga bekijken voordat ik het ga gebruiken op mijn toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whattheheck... hele mooie benchmarks
http://www.idownloadblog....4th-generation-benchmark/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja ze hebben niet overdreven toen ze "twice the performance" zeiden. De power komt steeds dichter bij de PC-industrie, misschien zien we al in 2013 al de overgang naar "iOS X".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Phuncz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:46:
Ja ze hebben niet overdreven toen ze "twice the performance" zeiden. De power komt steeds dichter bij de PC-industrie, misschien zien we al in 2013 al de overgang naar "iOS X".
Inderdaad, het zou me niet verbazen als op niet al te lange termijn bijvoorbeeld de MacBook Air een ARM processor krijgt. Eigenlijk hetzelfde als nu gebeurt bij Windows, al hoop ik wel dat ze een betere oplossing bedenken dan 2 totaal aparte interfaces naast elkaar op hetzelfde apparaat (zoals Metro en desktop mode in Windows 8 ). Ik vind die surface toetsenbord covers trouwens wel geniaal, en die side by side apps ook. Lijkt me een mooi iets voor iOS 7 want dat mis ik nog wel eens op de iPad :)

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 30-10-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik zie ze niet dezelfde fout maken als Microsoft. Daarvan was ik zelfs verrast dat MS dat inzicht niet had. Maar idd. de Macbook Air met ARM en dan begint het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24
Morgen iPad2 16 GB WIFI 333,- bij MM Deventer.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10 07:43

RMX

Mensen, mijn ouders willen een ipad kopen, en hebben de goedkoopste ipad 2 op het oog. Nu zit ik zelf niet in de Apple wereld maar met de aankomende ipad 4, gaat de ipad 3 dadelijk naar de prijs van de ipad2 nu? Dan zou het gekkenwerk zijn om er nu 1 te kopen lijkt me. Kan iemand hier me in adviseren? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-10 08:05

jasjenl

Liab A Tymo

RMX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:59:
Mensen, mijn ouders willen een ipad kopen, en hebben de goedkoopste ipad 2 op het oog. Nu zit ik zelf niet in de Apple wereld maar met de aankomende ipad 4, gaat de ipad 3 dadelijk naar de prijs van de ipad2 nu? Dan zou het gekkenwerk zijn om er nu 1 te kopen lijkt me. Kan iemand hier me in adviseren? Bedankt
Nee, de iPad 3 gaat er helemaal uit zodra de 4 te koop is. Je hebt dan de keuze uit de iPad 2, iPad 4 of iPad mini. Je kunt de 3 op dit moment al niet eens meer bestellen in de online Apple store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Saturn in Amersfoort heeft deze week de Ipad2 in de aanbieding voor 325,- Speciale openingsactie. Voor de mensen die in de buurt wonen :) Heb vernomen dat ze pallets vol hebben staan dus voldoende voorraad.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
jasjenl schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:48:
[...]

Nee, de iPad 3 gaat er helemaal uit zodra de 4 te koop is. Je hebt dan de keuze uit de iPad 2, iPad 4 of iPad mini. Je kunt de 3 op dit moment al niet eens meer bestellen in de online Apple store...
Er zullen nog genoeg niet-apple winkels zijn die de iPad 3 wel blijven verkopen (totdat de voorraad op is). Misschien wel zo sneaky/achterbaks om hem gewoon als huidige generatie te blijven verkopen met een paar tientjes korting t.o.v. de iPad 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Eerlijk gezegd vind ik de iPad 2 aanbiedingen die nu komen zeer oninteressant. Voor 329,- heb je een iPad Mini die dezelfde resolutie weergeeft op een iets kleiner scherm, dus evenveel informatie met een hogere pixeldichtheid. Ook is de behuizing weer een stap vooruit evenals de kwaliteit van het scherm (kleuren, helderheid), met dezelfde interne hardware als de iPad 2. Je hebt dan ook een splinternieuw toestel, geen 1,5 jaar oud toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Phuncz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:22:
Eerlijk gezegd vind ik de iPad 2 aanbiedingen die nu komen zeer oninteressant. Voor 329,- heb je een iPad Mini die dezelfde resolutie weergeeft op een iets kleiner scherm, dus evenveel informatie met een hogere pixeldichtheid. Ook is de behuizing weer een stap vooruit evenals de kwaliteit van het scherm (kleuren, helderheid), met dezelfde interne hardware als de iPad 2. Je hebt dan ook een splinternieuw toestel, geen 1,5 jaar oud toestel.
De iPad mini heeft nog andere voordelen, zoals betere camera, siri, lightning connector.

Maar als iemand toch een goedkope fullsize tablet wil is de iPad 2 wel een goede optie. Met die aanbiedingsprijs kunnen ze aardig mee met andere goedkope 10" tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik denk dat je dan beter uitkijkt naar een gelijkgeprijsde tweedehands iPad 3de generatie, die zul je nu genoeg kunnen vinden in goede staat. Het is wel niet voor iedereen maar het is wel een heuse verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik raad juist altijd iedereen af om recente iPhones en iPads 2e hands te kopen vanwege het hoge risico dat je gestolen spul koopt.

En de enige verbetering is het scherm, wat voor veel consumenten die juist zoeken naar iets goedkoops helemaal geen meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat is juist dé feature van de 3de en 4de generatie iPad: het scherm. Het is véél beter. Het is niet iets zoals "wat meer geheugen" of een "2x zo snelle CPU". Nee, het is een verbetering van de belangrijkste functie van een tablet: het scherm.

Het is nu ook weer niet dat de meeste tweedehands toestellen gestolen zijn en als er een bonnetje bij zit (mag je wel verwachten bij een toestel van 5-6 maanden) dan zie ik niet in hoe je daar een aap mee kunt vangen.

Consumenten die iets goedkoops willen kopen, willen meestal juist zoveel mogelijk waar voor hun geld en dan is de iPad 3de generatie dat zéker tov. de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:57:
Mijn vrouw had toch iets geks vanavond, er kwamen opeens allemaal rode lijnen door d'r display van haar iPad.
Na een herstart (hij was wel vrij warm) werkte alles weer goed. Ben nu wel bang dat er VGA kaart stuk is.

Herkent iemand dit?
Even een update, druk gehad, hij is vervangen.
IPads kunnen blijkbaar ook stuk ;(

Kwam niet vaak voor volgens de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25

JB

Cédric roelt!

jasjenl schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:48:
[...]

Ik heb vorige week een iPad 3 gehaald voor mijn vrouw. Ik lees berichten over omruilacties, dus ben benieuwd of het in NL ook geldt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Best informeer je daarvoor bij de Apple Store in Amsterdam (of gewoon Apple.nl) en/of via de winkel waar je het gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Niemand een iPad 4 gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 11:51
Ben ook wel benieuwd naar een review hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mijne word voorbereid voor verzending. :) (Apple Store NL)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:13:
Consumenten die iets goedkoops willen kopen, willen meestal juist zoveel mogelijk waar voor hun geld en dan is de iPad 3de generatie dat zéker tov. de iPad 2.
Ok, je punt is nu wel duidelijk. Niet iedereen deelt je mening, prima, maar na 3 posts weten we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-10 11:42

Erw

Yep ik heb er een

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Und? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ook.

Bevalt goed, heb de iPad 1, 2, 3 en nu 4 gehad. Werkt allemaal hetzelfde alleen steeds iets sneller en soepeler. Je kan het verschil met scrollen enz wel merken tov de 3e gen.

Edit: inmiddels mogen ze wel is met een nieuwe versie van iOS komen, een keer iets heel nieuws en fris.

[ Voor 14% gewijzigd door Teknix1982 op 02-11-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 22:26

The Chosen One

Zie signature!

Heb een ipad 4. :)

Verder kan ik er weinig over zeggen want het is me 1e iZooi apparaat ooit. :P

Is/zijn er nog (een) bepaalde site(s) die je als ipad/ios/apple persoon in de gaten moet houden? De go-to site(s) zeg maar.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ook maar de iPad 4 gehaald, had al de 3 en daarvoor de 2 :) verschil is dat toch een heel stuk sneller is geworden met de A6 processor, heerlijk. Was er al aan gewend door de iPhone 5.
Bij Anandtech hebben ze al een artikel over de vernieuwde GPU die ook weer een enorm stuk sneller is :
http://www.anandtech.com/...sgx-554mp4-under-the-hood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Heb daarstraks ook een iPad 4 gekocht. Vond het wel vreemd dat ie opstartte met default keuze taal "Engels" en regio "Canada" terwijl ik 'em hier in Nederland in een iCentre gekocht heb.

Als experiment heb ik gekozen voor regio United States, ben ik mogelijk van irritante lokale vestigingen zoals "Electronic Arts Nederland" af. Ben benieuwd hoe dit uitpakt, vooral met mijn Nederlandse iPad3-backup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:42
The Chosen One schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:17:
Heb een ipad 4. :)

Verder kan ik er weinig over zeggen want het is me 1e iZooi apparaat ooit. :P

Is/zijn er nog (een) bepaalde site(s) die je als ipad/ios/apple persoon in de gaten moet houden? De go-to site(s) zeg maar.
ipadclub.nl
appletips.nl
macrumors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:26

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:31:
Heb net ook maar de iPad 4 gehaald, had al de 3 en daarvoor de 2 :) verschil is dat toch een heel stuk sneller is geworden met de A6 processor, heerlijk. Was er al aan gewend door de iPhone 5.
Bij Anandtech hebben ze al een artikel over de vernieuwde GPU die ook weer een enorm stuk sneller is :
http://www.anandtech.com/...sgx-554mp4-under-the-hood
Hoe draait de appstore? Nog steeds een trage zooi of is dit nu verbeterd met de nieuwe A6 proc?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nou, vanmorgen toch maar een iPad mini gehaald, ik was in dubio vanwege de lage resolutie, en ik heb al een iPad 3.

Maar, het is een mooi ding. Resolutie valt me wel tegen maar zoals John Gruber zegt, waarschijnlijk went dat wel. Dat ik hem nu langdurig in 1 hand vast kan houden als mijn Kindle scheelt een boel (en was de voornamelijkste reden dat ik nog altijd boeken las op die Kindle).

Wat me wel weer stoort is dat het scherm op de donkerste stand weer erg fel is, net zoals de iPad 1 en 2 hadden. Bij de iPad 3 was dat opgelost, die ging heel erg donker, maar bij de mini krijg ik weer last van mijn ogen in het donker. Met lezen is dat niet lastig (want iBooks en de Kindle app kan je nog een stuk donkerder zetten, dan maken ze het scherm gewoon grijzer) maar met websurfen wel. Dat vind ik wel jammer.

Ik ga de 3 en de mini een tijdje naast elkaar gebruiken, er gaat er ongetwijfeld eentje in de kast liggen verstoffen en die verkoop ik dan. Het gewicht is zo'n enorm verschil dat ik wel denk dat dat wat nadelen van de mini op gaat heffen.

De schermkleuren zijn trouwens ook niet zo goed als op de iPad 3, en het contrast zo te zien ook niet. Maar de handzaamheid en gewicht zijn echt super O+

Later doe ik nog wel een keer een echte review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:11
Staat er op de iPad 4 standaard nog iOS5.1 of standaard iOS6.0? Twijfel nog of ik mijn Jailbreak en Google Maps op de iPad 3 wil opgeven namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hanky74 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:41:
Staat er op de iPad 4 standaard nog iOS5.1 of standaard iOS6.0? Twijfel nog of ik mijn Jailbreak en Google Maps op de iPad 3 wil opgeven namelijk.
6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Verbruikt de ipad veel stroom in sleepmode of is het beter om hem uit te zetten 's nachts?
(of wanneer je hem zo'n 8-12 uur niet gebruikt dus
Ik gok het 2e maar tegenwoordig weet je het niet met alle batterijen en gedoe.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:42
GekkePrutser schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:28:

Wat me wel weer stoort is dat het scherm op de donkerste stand weer erg fel is, net zoals de iPad 1 en 2 hadden. Bij de iPad 3 was dat opgelost, die ging heel erg donker, maar bij de mini krijg ik weer last van mijn ogen in het donker. Met lezen is dat niet lastig (want iBooks en de Kindle app kan je nog een stuk donkerder zetten, dan maken ze het scherm gewoon grijzer)
Je weet dat je in ibooks een nachtstand hebt?
Dan wordt het scherm zwart en de letters wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
bacardicoconut schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 01:10:
[...]
Je weet dat je in ibooks een nachtstand hebt?
Dan wordt het scherm zwart en de letters wit.
Ja klopt, ik heb er met iBooks (en Kindle) ook geen last van... Maar met bijv. websurfen wel zoals ik al zei. Sommige browsers zoals iCab hebben ook een extra dimming functie maar zijn natuurlijk weer een stuk trager.

Er is trouwens een hack voor maar die vereist een jailbreak (Dimmer app in Cydia) en ik hou hem graag origineel. Die app gooit gewoon een grijstint over het scherm heen, zoals iBooks ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:56:
Verbruikt de ipad veel stroom in sleepmode of is het beter om hem uit te zetten 's nachts?
(of wanneer je hem zo'n 8-12 uur niet gebruikt dus
Ik gok het 2e maar tegenwoordig weet je het niet met alle batterijen en gedoe.
Gebruikt bijna geen stroom, je kan hem eventueel dan op non disturb mode zetten voor extra stroom besparing. In ieder geval gaat de batterij echt lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-10 12:15
Dagje met de 4 kunnen spelen nu. Kwam van een 3 af. Veel rapper. Games laden sneller. Pdf's scrollen vloeiend zonder stotteren. Dit is gewoon wat de 3 had moeten zijn. Ook de WiFi verbetering is merkbaar. Vooral bij streamen van films.

Volgens mij wordt hij ook niet zo warm meer. Ik ga vandaag eens een half uur gamen. Kijken of hij dan net zo warm wordt als de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn iPad 3 verkocht, hiervoor had ik hem teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Echter bleek mijn email adres nog gewoon zichtbaar te zijn in instellingen.
Hoe kan dat?
Ik dacht dat alles werd gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:58:
Net mijn iPad 3 verkocht, hiervoor had ik hem teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Echter bleek mijn email adres nog gewoon zichtbaar te zijn in instellingen.
Hoe kan dat?
Ik dacht dat alles werd gewist?
Had je gekozen voor de optie erase all contents and settings (mijn iPad staat op Engels :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:01:
[...]

Had je gekozen voor de optie erase all contents and settings (mijn iPad staat op Engels :) ).
Ja, volgens mij wel, via itunes gedaan en voor de rest stond er niets meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:05:
[...]

Ja, volgens mij wel, via itunes gedaan en voor de rest stond er niets meer op.
Oke vreemd, je kan deze optie ook via de iPad zelf doen, daarmee heb ik nog nooit problemen gehad met gegevens welke niet verwijderd zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Hoe kan dit?

Ik word gek... mijn overige opslag stijgt maar, maar waaraan?

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/fx5fvog6f/Naamloos.jpg

Met iTunes verbonden via mn pc en gesynct, maar ik vind het zo vaag dat ik zoveel overige shit aan data heb?

Iemand? please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Kan van alles zijn. Bijvoorbeeld je mails: heb je ingesteld om alles te synchroniseren? Of voor een maand? Twee weken?

Of apps die onnodig veel ruimte in gaan nemen (denk aan videobestanden in VLC of savedata in een game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Uniciteit schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:37:
Kan van alles zijn. Bijvoorbeeld je mails: heb je ingesteld om alles te synchroniseren? Of voor een maand? Twee weken?

Of apps die onnodig veel ruimte in gaan nemen (denk aan videobestanden in VLC of savedata in een game).
Nope. Mijn mail wordt gewoon gesynct met iCloud.. dus dat kan het niet zijn. Per maand btw.

En in de lijst van apps die je te zien krijgt als je op Algemeen --> Gebruik klikt, staat niks abnormaals bij iedere game... zoveel (4.2 GB aan overige data) dat kan toch niet?

Erg jammer dat je bij producten van Apple zo slecht het gebruik en opslag kunt controleren en beheren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:06
Je kan precies controleren welke apps er allemaal extra data opslaan onder Instellingen -> Algemeen -> Gebruik

Bijv mijn Facebook app heeft nu, vlak na herinstall, alweer 41,7MB Documenten/gegevens (=overige).
Maar alle foto's en filmpjes die je in sms'jes / iMessages krijgt zijn ook overige data.

Het is idd niet makkelijk te specificeren met een druk op de knop om te zien waar alle x gig aan overige heen is gegaan.

[ Voor 33% gewijzigd door SidewalkSuper op 04-11-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Vis schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:16:
[...]

Nope. Mijn mail wordt gewoon gesynct met iCloud.. dus dat kan het niet zijn. Per maand btw.

En in de lijst van apps die je te zien krijgt als je op Algemeen --> Gebruik klikt, staat niks abnormaals bij iedere game... zoveel (4.2 GB aan overige data) dat kan toch niet?

Erg jammer dat je bij producten van Apple zo slecht het gebruik en opslag kunt controleren en beheren!
Ik heb dat eens op mijn oude iPhone gehad. Als je op Google zoekt zie je dat meer mensen dit hebben. Wat helpt is om een volledige restore te doen, maar of je daar op zit te wachten.. Ik heb het toen ter tijd wel gedaan, en dat hielp prima moet ik zeggen.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat 'overige' zal vanzelf weer oplopen. Heb van alles geprobeerd. Helaas.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je een boeken / andere stuff wat in app word beheerd? dat word zo door itunes getoond.
kijk eens in opslag op de ipad zelf daar word het meer per app gespecificeerd waar de data zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 23:33
Na langdurig spelen met de ipad mini valt het me op dat ik gewoon niet meer terug kan naar een non-retina ipad. Blijf bij m'n ipad 3. Wacht wel op de ipad 5 die dan een nieuw design zal krijgen en lichter zal worden, hopelijk met een A7X erbovenop. Vindt het ook jammer dat ze de ipad 4 niet lichter hebben gemaakt of de accuduur hebben verlengd, anders stapte ik direct over.

Hoop wel dat apple niet gaat klooien met de iOS updates voor de ipad 3, zoals met iOS 6.0 presteert de ipad 3 ineens minder in de games omdat de gpu cores teruggeklokt zouden zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door Trishul op 05-11-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik heb ook de ipad 3 en gezien de upgrades het niet waard is om van gen 3 naar gen 4 te gaan..
Kan ik al mijn adapters weg gooien..
Beetje van de zotte om een lightning naar 30 pin er tussen te hangen en dan de 30 pin naar sd kaart adapter erin te pluggen.
Daarnaast heb ik een Philips DC291 wekker met dock waar de ipad in past met 30pin.
Tegens ook Sony CMT-V50iP audio dock.. al die redelijk dure aankopen zijn waardeloos met de lightning connector. Vind dat ze daar wel een beetje de plank mis slaan.

ik ben voor een ipad mini retina! dan wil ik wel weer om :) voor nu prima happy met de Gen3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Trishul schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:48:
Vindt het ook jammer dat ze de ipad 4 niet lichter hebben gemaakt of de accuduur hebben verlengd, anders stapte ik direct over.
Mijn vermoeden ligt op een release in juni/juli, waar voorheen de iPhone werd aangekondigd. En dan verwacht ik ook de nieuwe technieken die de iPhone en iPad mini hebben, zoals geintegreerde touch sensors en hogere efficientie. Het lijkt me niet dat we binnenkort nóg eens een snelheidsverdubbeling nodig hebben. Dus ik hoop dat ze meer op efficientie en features gaan werken bij de volgende iPad met direct ook het huidige design zoals de iPhone en iPad Mini.
Hoop wel dat apple niet gaat klooien met de iOS updates voor de ipad 3, zoals met iOS 6.0 presteert de ipad 3 ineens minder in de games omdat de gpu cores teruggeklokt zouden zijn...
Tenzij daar ondertussen andere en concrete informatie over is, moet je je nergens zorgen over maken want iOS 6 presteert op de iPad 3de generatie nog steeds vergelijkbaar of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Weet er iemand of er een instelling is voor safari om websites automatisch te openen als 'desktop' pagina. Bijv. Youtube word geopend als mobile versie maar ik gebruik liever de desktop variant en moet dan steeds de instlling veranderen naar desktop. Evenals google en andere sites die automatisch naar een mobile verzie overschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben over gegaan van een ipad 1 naar de 4. Mooie overgang.
1 punt, kan mn camera connection kit niet meer gebruiken.
Heb de nieuwe nog nergens gezien, iemand een adresje?

Er is ook een lightening naar sd, iemand hier ervaringen mee?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:30:
Ben over gegaan van een ipad 1 naar de 4. Mooie overgang.
1 punt, kan mn camera connection kit niet meer gebruiken.
Heb de nieuwe nog nergens gezien, iemand een adresje?

Er is ook een lightening naar sd, iemand hier ervaringen mee?
Voor lightning is er geen kit meer, je moet nu apart de USB en SD variant kopen (kassa!)

Voor een adresje: hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 22:33
Oww, crap. Dat was ik helemaal vergeten. Heb van het weekend mijn iPad3 verkocht, maar helemaal vergeten dat die camera kit die ik ooit heb gekocht, helemaal niet meer werkt op mijn iPad4 8)7
Da's wel een beetje kapitaalvernietiging allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-10 14:07
iPad 3 verkocht, iPad 4 vandaag binnen gehad. Maar het zeer bekende gele waas probleem is dus weer het geval... Verdumme...

Je ziet aan de zijkanten gewoon een mooie rand waar de kleur wel goed is (dat koel blauwige, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) 8)7

M'n iPhone 4S had dit ook en trok nooit weg. Uiteindelijk een nieuwe gekregen.

Donderdag maar eens terug naar de Apple Store, of hopen dat het tegen die tijd weg is getrokken. Beetje jammer dit weer.

[ Voor 18% gewijzigd door JorzoR op 05-11-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Wat verschillen die mij opvielen tussen de iPad 3 en de iPad 4:
- meegeleverde lader van de iPad 4 is wat krachtiger (12W tegenover 10w)
- de iPad 4 lijkt op te kunnen laden van een gewone usb poort op je pc
- scherm van de iPad 3 (Samsung?) lijkt wat beter (witter, kan helderder) dan die van de iPad 4 (LG?)
- iPad 4 is minder gauw schokkerig

Ben benieuwd wat de uitgebreide reviews (van tweakers enz.) van dit apparaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wat het scherm betreft, mijn iPad 4 heeft ook een iets romiger scherm tov het scherm van mn iPad 3 en het scherm van de 4 kan inderdaad wat lichter worden gezet.
Het scherm op mn 4 lijkt wel iets mooier, de zwartwaarden lijken beter, maar dat kan ook tussen mn oren zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
deBennie schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:02:
Wat het scherm betreft, mijn iPad 4 heeft ook een iets romiger scherm tov het scherm van mn iPad 3 en het scherm van de 4 kan inderdaad wat lichter worden gezet.
Het scherm op mn 4 lijkt wel iets mooier, de zwartwaarden lijken beter, maar dat kan ook tussen mn oren zitten. :)
Romiger is een goede term. Het leek mij erop dat het iPad 4 scherm iets geliger en donkerder was en die van de iPad 3 wat blauwiger. Nou kan dit identiek zijn aan het "gele waas"-probleem wat bij vorige generaties van de iPad al werd opgemerkt: Een verschil in kalibratie en/of leverancier?

Toevallig las ik eerder op de dag op gsmarena dat bij het uit elkaar halen (kwam neer op slopen) van de iPad 4 bleek dat Apple voor dit model overgestapt was op LG, vandaar mijn redenatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Ettepet schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:23:
[...]

Romiger is een goede term. Het leek mij erop dat het iPad 4 scherm iets geliger en donkerder was en die van de iPad 3 wat blauwiger. Nou kan dit identiek zijn aan het "gele waas"-probleem wat bij vorige generaties van de iPad al werd opgemerkt: Een verschil in kalibratie en/of leverancier?

Toevallig las ik eerder op de dag op gsmarena dat bij het uit elkaar halen (kwam neer op slopen) van de iPad 4 bleek dat Apple voor dit model overgestapt was op LG, vandaar mijn redenatie.
Ik ga wel even naar de Apple Store en mijn iPad 4 vergelijken met de modellen daar. Want het was het eerste wat me opviel, in vergelijking met m'n iPad 3. Heb ze helaas niet naast elkaar kunnen houden, maar dit ziet er gewoon iets geliger uit, en dan bij mij vooral aan de bovenkant.

Verder merk ik niet echt verschillen in het scherm. Dat hierboven over de zwartwaarden kan ik me niet echt in vinden, is iets wat mij in ieder geval niet is opgevallen.

[ Voor 8% gewijzigd door JorzoR op 05-11-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

JorzoR schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:35:
iPad 3 verkocht, iPad 4 vandaag binnen gehad. Maar het zeer bekende gele waas probleem is dus weer het geval... Verdumme...

Je ziet aan de zijkanten gewoon een mooie rand waar de kleur wel goed is (dat koel blauwige, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) 8)7

M'n iPhone 4S had dit ook en trok nooit weg. Uiteindelijk een nieuwe gekregen.

Donderdag maar eens terug naar de Apple Store, of hopen dat het tegen die tijd weg is getrokken. Beetje jammer dit weer.
Erg herkenbaar, dit is dus een fout van Apple zelf waar je garantie om kan claimen?
Ik krijg mijn iPad morgen binnen, hopelijk heb ik wel een goeie. :9

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
iApp schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:58:
[...]

Erg herkenbaar, dit is dus een fout van Apple zelf waar je garantie om kan claimen?
Ik krijg mijn iPad morgen binnen, hopelijk heb ik wel een goeie. :9
Toen met m'n iPhone wel. Bedoel, in mijn ogen is dit een defect, het hoort niet, vooral als ik het verschil kan aantonen met een andere iPad er naast die hopelijk wel goed is. Want anders is het lastig bewijzen tegenover die verkopertjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-10 13:39
Het lijkt mij dat je gewoon een nieuwe hoort te krijgen. Heb wel eens gehoord dat ze moeilijk doen inderdaad maar je betaald flink voor zon product. Ben benieuwd het is ook een grijs gebied omdat de ipad gewoon functioneel is. Kan me herinneren dat bij de PSP er ook wat gezeur was met dode pixels, dit is gewoon vet irritant maar sony weigerde het te vergoeden of vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

GekkePrutser schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:40:
[...]

Voor lightning is er geen kit meer, je moet nu apart de USB en SD variant kopen (kassa!)

Voor een adresje: hier ;)
Thanks, heb net 1 gehaald bij de Dixons, nergens anders was ie op voorraad.
Beeldscherm is idd wat warmer dan mn oude iPad, die is wat killer zeg mar.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Sleepmode werkt ook goed. Vannacht met 80% smart cover dichtgegaan en nu nog steeds 80%.
Geen idee of dat zo hoort bij alle accu's van dit moment maar ik had verwacht dat er wel iets afgegaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Krijg je er een smartcover bij trouwens?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
The Chosen One schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:15:
Sleepmode werkt ook goed. Vannacht met 80% smart cover dichtgegaan en nu nog steeds 80%.
Geen idee of dat zo hoort bij alle accu's van dit moment maar ik had verwacht dat er wel iets afgegaan was.
Yep, is normaal. Het apparaat verbruikt bijna niks in stand-by modus: het enige echte verbruik dat er zal zijn is, misschien, het af en toe oplichten van het scherm als er een berichtje of iets dergelijks binnenkomt of het afspelen van een geluidje als je bijvoorbeeld je mail ontvangt. Verder wordt er amper energie verbruikt.
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:52:
Nee, is een aparte cover die je - uiteraard - los kan kopen. :9

[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 06-11-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:52:
Vergis je niet, het lijkt de beste ipad accessoire maar dat is het niet als je het mij vraagt.
Heb er wel een en ben er wel tevreden mee maar ik had achteraf liever een fullbody bescherming gehad.
Mocht je er een willen kopen vaak staan die dingen voor 20 euro op marktplaats of V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Er is ook een smart case van Apple die het hele apparaat omringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Uniciteit schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:38:
Er is ook een smart case van Apple die het hele apparaat omringt.
jep die had ik achteraf liever gewild ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Er is een micro-usb naar lightning adapter te krijgen. Als je daar dan een lader op aansluit met micro-usb stekker, gaat dan de iPad4 ook daadwerkelijk opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De iPad 4de generatie heeft standaard een 12W USB lader meegeleverd, de iPad 3de generatie een 10W lader. Deze geven beide iets meer dan 2A over 5V dus als jij een lader hebt die dat doet dan zou het moeten lukken. Let op dat "eender welke lader voor iPad" niet of zeer langzaam gaat laden, het is al vaak gebleken dat niet-officiële laders niet aan hun eigen claims (2A) kunnen voldoen, als ze die al noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mijn vraag is meer: Kan de iPad over dat verloopplugje geladen worden, of is die alleen voor data-overdracht bedoeld?

Ik vind het wel handig voor in de auto, dan kan de iPad aan dezelfde lader als de telefoon. Scheelt weer snoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ah zo. Dan had je het wel heel makkelijk zelf gevonden:
http://store.apple.com/nl...icro-usb-adapter#overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:53:
De iPad 4de generatie heeft standaard een 12W USB lader meegeleverd, de iPad 3de generatie een 10W lader. Deze geven beide iets meer dan 2A over 5V dus als jij een lader hebt die dat doet dan zou het moeten lukken. Let op dat "eender welke lader voor iPad" niet of zeer langzaam gaat laden, het is al vaak gebleken dat niet-officiële laders niet aan hun eigen claims (2A) kunnen voldoen, als ze die al noemen.
Dat niet alleen, maar de iPad is zo gemaakt dat hij alleen 2A probeert te trekken als hij herkent dat de adapter dit ook daadwerkelijk kan leveren. Anders probeert hij gewoon via 500mA te laden (standaard USB), of zelfs helemaal niet.

Dit gebeurt door middel van weerstanden: De iPhone/iPod vereist 2 weerstanden (spanningsdeler) over elk van de datalijnen van de USB stekker die daarmee bepaalde spanningen geven (2.02V en 2.73V) en als hij die niet ziet dan laadt hij helemaal niet. Daarom kan je hem alleen met een 'for iPad/iPhone' adapter opladen, of eentje die daarop aangepast is (als hij die weerstanden maar heeft, het hoeft er niet officieel op te staan). De iPad laadt met zo'n lader dan met 500mA.

Bij de 10W adapter (en ik denk ook de 12W) zitten die weerstanden andersom. Daardoor weet de iPad dat hij veilig 2A kan trekken. De adapter moet dus niet alleen de 2A aankunnen maar ook nog eens die weerstanden in de goede volgorde hebben voordat de iPad er snel van kan laden.

Edit: Trouwens, liet net mijn mini al uit mijn handen vallen :F Gelukkig maar van 30 cm ofzo maar viel wel met een flinke dreun tegen de metalen zijkant van mijn bureaulade aan. Gelukkig zit er maar een klein miniscuul 'scuffje' op aan het afgeslepen schuine randje, en de zijkanten zijn nog even recht. De onderkant is ook nog helemaal vlak. Hij kan dus wel wat hebben blijkbaar. Maar ik ga het niet nog een keer proberen :P

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 07-11-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

GekkePrutser schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:16:
Dat niet alleen, maar de iPad is zo gemaakt dat hij alleen 2A probeert te trekken als hij herkent dat de adapter dit ook daadwerkelijk kan leveren. Anders probeert hij gewoon via 500mA te laden (standaard USB), of zelfs helemaal niet.

Dit gebeurt door middel van weerstanden: De iPhone/iPod vereist 2 weerstanden (spanningsdeler) over elk van de datalijnen van de USB stekker die daarmee bepaalde spanningen geven (2.02V en 2.73V) en als hij die niet ziet dan laadt hij helemaal niet. Daarom kan je hem alleen met een 'for iPad/iPhone' adapter opladen, of eentje die daarop aangepast is (als hij die weerstanden maar heeft, het hoeft er niet officieel op te staan). De iPad laadt met zo'n lader dan met 500mA.

Bij de 10W adapter (en ik denk ook de 12W) zitten die weerstanden andersom. Daardoor weet de iPad dat hij veilig 2A kan trekken. De adapter moet dus niet alleen de 2A aankunnen maar ook nog eens die weerstanden in de goede volgorde hebben voordat de iPad er snel van kan laden.
Thx for the info, dat wist ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
oww, ik had daar niet gekeken, omdat ik niet verwachtte dat Apple bruikbare info op de site zou zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-10 15:19
Vraagje: Waarom zou ik voor de iPad mini gaan ipv voor de iPad 4? Ik heb mijn iPad 2 verkocht, en ga morgen een nieuwe kopen.

Ik gebruik hem voornamelijk tijdens school, om aantekeningen te maken, en voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Omdat ie kleiner is.
Dat is echt het enige.
De 4 heeft een mooier scherm.
Dat zijn volgens mij de enige verschillen de mini is dus kleiner maar lelijker scherm
De 4 is groter met rentina scherm, als je van de ipad 2 af komt zal je dat zeker merken!
Zeker als je films er op kijkt zal ik voor de 4 gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Zspirit op 07-11-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-10 19:19
Jopth schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:00:
Vraagje: Waarom zou ik voor de iPad mini gaan ipv voor de iPad 4? Ik heb mijn iPad 2 verkocht, en ga morgen een nieuwe kopen.

Ik gebruik hem voornamelijk tijdens school, om aantekeningen te maken, en voor films.
Vraag terug: waarom heb je je iPad2 verkocht ? De mini is een geslonken 2, dus beter hanteerbaar terwijl de 4 op alle fronten iets beter is als de 3, terwijl in het dagelijks gebruik nauwelijks verschillen te merken zijn.
Wel uiteraard een groot verschil in pixels van het scherm ( mini vs 4 ).

Wellicht interessant; op http://arstechnica.com/ staan zowel een aardige review van de mini als een iPad retina (4).

Heb net zelf mijn iPad 3 verkocht en ben ook aan het afwegen, waarschijnlijk toch de 4, vanwege de scherpte van het beeldscherm en de ( nu nog niet benutte) snelheid van de GPU. Verwacht 2e helft volgend jaar toch wel een mini met retina. Daarnaast wordt dit mijn eerste Apple, dus met connectors
wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-10 15:19
Ik heb hem verkocht aan familie, tegen dezelfde prijs als ik ervoor had betaald :). Ik denk ook dat een mini Retina spoedig komt.

Ik ga voor de 4 thanx!
Pagina: 1 ... 54 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]