Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:17

The Chosen One

Zie signature!

Zit zelf te twijfelen tussen ipad/geen ipad, 32GB/64GB, wifi/3G... ;p
Tis jammer dat die 3g standaard zoveel duurder is anders kun je nog makkelijk zeggen van ik neem nog geen internet erop en dat doe ik later wel.

Buiten een cover/sleeve is er verder nog wat nodig/aan te raden? Screen protector? Sommige mensen zweren bij die dingen en andere zeggen het is geldverspilling. Speciale stylus/stands? Ff beetje prijstotaal bekijken.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:25:

Ik ben wel benieuwd hoe het met de iPad mini gaat zitten. Maar ik ga er hoe dan ook meteen een preorderen overmorgen, ik heb regelmatig dat ik met handbaggage reis en die paar honderd gram gaat echt veel schelen. Ik hoop dat de preorders rond middernacht al komen.
Hoe werkt dat precies met dat preorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
sambalbaj schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:37:
[...]
Hoe werkt dat precies met dat preorderen?
Ik heb nog nooit online gepreorderd bij Apple (want meestal was dat alleen mogelijk voor Amerika en/of Engeland), maar volgens mij is het gewoon zo dat op 26 Oktober op een bepaalde tijd op de Apple online store de bestellingen open gaan voor de iPad mini, die dan vanaf 2 November geleverd gaan worden.

Natuurlijk zullen alleen de eerste bestellingen daadwerkelijk zo snel geleverd gaan worden, en zal de levertijd op de website met weken omhoog springen naarmate er meer bestellingen in de rij staan. Omdat het nu voor de hele wereld geldt denk ik dat dat heel snel zal gaan. Maar dat is wat ik verwacht dus in elk geval, ik heb er dus nog nooit daadwerkelijk aan meegedaan.

Ze hebben trouwens geen tijd bekend gemaakt dus ik ga in elk geval rond middernacht flink refreshen. Meestal is de store vooraf lang down dus als dat gebeurt zegt dat al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:36:
Zit zelf te twijfelen tussen ipad/geen ipad, 32GB/64GB, wifi/3G... ;p
Tis jammer dat die 3g standaard zoveel duurder is anders kun je nog makkelijk zeggen van ik neem nog geen internet erop en dat doe ik later wel.

Buiten een cover/sleeve is er verder nog wat nodig/aan te raden? Screen protector? Sommige mensen zweren bij die dingen en andere zeggen het is geldverspilling. Speciale stylus/stands? Ff beetje prijstotaal bekijken.
IMHO, screenprotectors, zijn mits van goede kwaliteit, onmisbaar.

Ik heb BodyGaurdz (Zaggs is ook een optie) om mijn iPhone 4. 2 jaar, zonder ook maar enig krasje volgehouden. En ja ik ben er zuinig mee, maar het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Beste aankoop van mijn leven.

Ik baal er daarom ook van dat ik mijn Macbook Pro 13" toendertijd niet full body protected heb gekocht, want deze zit aardig onder. Maar goed, shit happens.

iPad Mini gaat hoogstwaarschijnlijk er wel inkomen, iPad was ik altijd al gecharmeerd van maar wauw, de Mini is echt een slick apparaatje. Als hij uit is direct bekijken bij de MM. :)
En ook dan, full body protection, instant buy.

Dus ik zou ervoor gaan. Maar koop alsjeblieft goede protectors. Investeer. Indien je goedkope frommel haalt van de Action of de chinese importhandel. Laat dan maar zitten. Dat is inderdaad weggooien van die paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
J0ey schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:52:
[...]

Maar ook bij iOS komt het voor.. nieuws: Kaspersky treft eerste malware in App Store aan Maar er is nu al zat over Android gezegd in dit topic denk ik, laat 't maar weer snel over de iPad gaan. :)
Hihi, iOS voor de eerste keer, 't aantal topics over Android is niet te tellen....
Goh, snap je nu waar 't verschil zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:19
Ik snap sommige opmerkingen hier niet zo. Het is toch áltijd goed voor de consument als een bedrijf een verbeterde versie van het product in de markt zet. Zo lang ze dat niet iedere week doen is er toch niks aan de hand. Je gaat hier toch niet over klagen?

Misschien (lijkt me logisch iig) komt er nu wel weer geen iPad 5 begin maart.
J0ey schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:31:
Ik heb zelf de iPad 3, en ik vraag me echt sterk af hoelang Apple deze gaat supporten. Hij heeft net 6 maanden in de schappen gestaan en wordt er nu al uit gehaald, het zou mij dus niets verbazen als er niet eens een iOS 7 upgrade komt (kijk naar de iPad 1).
Wat is dit dan voor slap geleuter. iOS7 ga je natuurlijk krijgen. LOL, alsof je device ineens niets meer doet, wat een onzin.
J0ey schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:52:
Maar ook bij iOS komt het voor.. nieuws: Kaspersky treft eerste malware in App Store aan Maar er is nu al zat over Android gezegd in dit topic denk ik, laat 't maar weer snel over de iPad gaan. :)
Er is dus welgeteld 1 app geweest, in de complete geschiedenis van de App Store tot nu toe. (2 als je die PoC van Charlie Miller erbij telt). Dat is toch wel te overzien lijkt me :) Niemand claimt dat alles brandschoon is, maar er is wel significant verschil in de hoeveelheden.

[ Voor 74% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-10-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Laatst online: 14:23

Vis

SidewalkSuper schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:36:
Ik snap sommige opmerkingen hier niet zo. Het is toch áltijd goed voor de consument als een bedrijf een verbeterde versie van het product in de markt zet. Zo lang ze dat niet iedere week doen is er toch niks aan de hand. Je gaat hier toch niet over klagen?

Misschien komt er nu wel weer geen iPad 5 begin maart.
Altijd goed voor de consument? Leg eens uit waarom jij dat vind dan?

Want als een bedrijf, als Apple, de iPad 3 niet meer verkoopt (dus ook niet meer gaat produceren) zullen de updates waarschijnlijk ook eerder stoppen die voor de 3 uit moeten komen.

Dit vind ik ronduit schandalig, omdat de ipad 3 nog geen half jaar in de verkoop staat en ze nu al de 4 hebben geintroduceert, waardoor de 3 weggewuifd zal worden onder het motto: test apparaat! = geen ondersteuning meer in de toekomst.

Waarschijnlijk schaamt Apple zich voor het feit dat de ipad 3 bijvoorbeeld wellicht wat warmer werd dan de ipad 2, en ze daarom maar snel een nieuwe versie zijn gaan maken.

Waar Apple zich niet voor schaamt is hoe ze met hun consumenten omgaan, en ik weet zeker dat ik nooit meer een Apple product zal kopen mochten ze de update cyclus voor de iPad 3 vroegtijdig stopzetten.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10 13:53
Vis schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:52:
[...]

Altijd goed voor de consument? Leg eens uit waarom jij dat vind dan?

Want als een bedrijf, als Apple, de iPad 3 niet meer verkoopt (dus ook niet meer gaat produceren) zullen de updates waarschijnlijk ook eerder stoppen die voor de 3 uit moeten komen.

Dit vind ik ronduit schandalig, omdat de ipad 3 nog geen half jaar in de verkoop staat en ze nu al de 4 hebben geintroduceert, waardoor de 3 weggewuifd zal worden onder het motto: test apparaat! = geen ondersteuning meer in de toekomst.

Waarschijnlijk schaamt Apple zich voor het feit dat de ipad 3 bijvoorbeeld wellicht wat warmer werd dan de ipad 2, en ze daarom maar snel een nieuwe versie zijn gaan maken.

Waar Apple zich niet voor schaamt is hoe ze met hun consumenten omgaan, en ik weet zeker dat ik nooit meer een Apple product zal kopen mochten ze de update cyclus voor de iPad 3 vroegtijdig stopzetten.
9 maanden vind ik nog wel meevallen voor een update versie van de iPad. snap ook niet dat sommige mensen zich hier zo verschrikkelijk over kunnen opwinden, als hij 3 maanden later werd gelanceerd was er niks aan de hand :') daarnaast zal het met de support wel snor zitten aangezien ze de iPad 2 ook blijven verkopen (en ondersteunen) maar goed misschien moet je dan inderdaad maar van apple afstappen en voor een samsung of iets dergelijks gaan want die brengen nooit nieuwe versie van hun producten uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Donnie Darko schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:57:
[...]

9 maanden vind ik nog wel meevallen voor een update versie van de iPad. snap ook niet dat sommige mensen zich hier zo verschrikkelijk over kunnen opwinden, als hij 3 maanden later werd gelanceerd was er niks aan de hand :') daarnaast zal het met de support wel snor zitten aangezien ze de iPad 2 ook blijven verkopen (en ondersteunen) maar goed misschien moet je dan inderdaad maar van apple afstappen en voor een samsung of iets dergelijks gaan want die brengen nooit nieuwe versie van hun producten uit :P
Grote verschil tussen de 2 en 3 is dat ze de 2 inderdaad nog verkopen, omdat dit een goedkoper model is.
De 3 zal vanzelfsprekend uit het assortiment gaan, want voor 11 euro meer heb je een 4.

Het moge wel duidelijk zijn dat de 4 is gekomen om de 3 te doen vergeten.

Ik wil het nog wel eens zien of er nog genoeg updates voor de 3 zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Tuurlijk stoppen de updates dan niet eerder. Ze updaten hem nu ivm de Lightning Connector, er komt dus geen nieuwe iPad in maart meer, of die komt er wel en krijg je een versie langer updates ofzo.
Wat maak je je druk om niks en je kletst als een kip zonder kop. Alsof ineens de updates nu niet meer uitkomen en voor de iPad 2 wel, totale onzin.
Apple schaamt zich er natuurlijk niet voor, dat zou een marketing no-no zijn. Wel hebben ze de vorige iPad uitgebracht op een moment dat lte-chips nog niet ver genoeg waren om globaal lte te ondersteunen én energiezuinig genoeg waren om te implementeren. Ook was de cpu krap aan genoeg, je zal er niet veel last van hebben gehad, maar het kan wel.

Nu hebben ze mogelijkheid om de releasecyclus te verschuiven naar het holidaykwartaal, dus dat grijpen ze met beide handen aan en voeren gelijk een update door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18
Haha, wat een dom gezwets man.
De 4 is er gewoon gekomen omdat ze er een lightning connector in wilden hebben.
En als je dan toch bezig bent meteen ff een sneller processor.

Enige vraag is nu of ze alles doorschuiven naar het najaar, of dat er in maart gewoon een iPad5 uitkomt. Ik zou het wel verwachten, aangezien de huidige nog wel wat lichter en dunner moet kunnen (als je naar het verschil 4S --> 5 kijkt).

[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 25-10-2012 10:06 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 23:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

matthijst schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:04:
Haha, wat een dom gezwets man.
De 4 is er gewoon gekomen omdat ze er een lightning connector in wilden hebben.
En als je dan toch bezig bent meteen ff een sneller processor.
De vrees voor een niet-volgende IOS update is wat mij betreft niet ongegrond. Ze zetten kennelijk haast bij het introduceren van de Lightning connector en het zou me niets verbazen als IOS7 de oude dockconnector domweg niet meer ondersteund.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

De vrees voor een niet-volgende IOS update is wat mij betreft niet ongegrond. Ze zetten kennelijk haast bij het introduceren van de Lightning connector en het zou me niets verbazen als IOS7 de oude dockconnector domweg niet meer ondersteund.
Haha, en het houdt niet op :'( :'(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

|:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
LOL, dit begint echt een karikatuur te worden. Er is helemaal geen extra support nodig voor die connector. Hij stuurt dezelfde signalen nog steeds op dezelfde manier door. Welke plug je erin propt boeit vrij weinig, dat is hardwarematig geregeld.

Dit is toch Tweakers of zit ik fout?

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-10-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10 13:53
Vis schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:02:
[...]

Grote verschil tussen de 2 en 3 is dat ze de 2 inderdaad nog verkopen, omdat dit een goedkoper model is.
De 3 zal vanzelfsprekend uit het assortiment gaan, want voor 11 euro meer heb je een 4.

Het moge wel duidelijk zijn dat de 4 is gekomen om de 3 te doen vergeten.

Ik wil het nog wel eens zien of er nog genoeg updates voor de 3 zullen komen.
waarom zullen ze de 2 en de 4 en de toekomstige iPad's wel een update geven en de 3 niet?
volgens mij zijn er miljoenen van de 3 verkocht dan verwacht ik niet dat ze al die consumenten zomaar even in de kou laten staan.

ik snap overigens nog steeds niet waarom je hier zo zuur over bent.
Apple is geen stichting zonder winst oogmerk... het ligt voor de hand dat ze vernieuwde versies van hun producten uitbrengen. en of dat nou de ene keer 3 maanden eerder is of 3 maanden later (4s) wat kan jou dat schelen. of ben je bang dat je niet meer hip bent omdat je de iPad 3 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Redelijk hilarisch wat hier allemaal voorbij komt op de laatste pagina over iOS support van de iPad 3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Zooo wat hebben jullie allemaal? Verkeerde been uit bed gestapt ofzo?

Jullie maken je drukker dan mij aan de reacties te zien :)

Ik zeg alleen dat ik het nog wel wil zien ;) dan geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik huil een beetje van binnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 23:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ach ja, ik heb Apple gekkere sprongen zien maken, vandaar mijn enigszins ongenuanceerde post ;) misschien handiger om dit onderwerp langzaamaan te verlaten nu? Het blijft speculeren.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Het uitrollen van software-updates bij iPads staat los van de capaciteiten van de hardware. Dat hebben ze laten blijken door de iPad1 niet te voorzien van iOS 6 terwijl de iPhone4 (zelfde hardware) en zelfs iPhone3s wel updates hebben gekregen.

Dat kan ik niet anders intepreteren dan dat ze er marketing motieven voor hebben om iets wel of niet te voorzien van een update.

Ik vermoed dat de iPads 2-2,5 jaar na introductie geen update meer krijgen. Geen onlogische zet, want met de telefoons krijgen de klanten vaak na 2 jaar nieuwe subsidie bij het abonnement, maar voor los aangeschafte iPads heeft de klant minder motivatie om te upgraden als alles nog perfect werkt. Ik denk ook dat de iPad2 niet verder komt dan iOS6 terwijl de iPad mini wel naar 7+ gaat, ondanks dat de hardware nagenoeg identiek is.

De Dock-connector blijven ze ook nog wel ondersteunen in 7+, want de iPad 3 en iPhone 4s gebruiken deze connector nog. En zeker de iPhone 4s krijgt iOS8 ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
BlackMage schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:08:
Het uitrollen van software-updates bij iPads staat los van de capaciteiten van de hardware. Dat hebben ze laten blijken door de iPad1 niet te voorzien van iOS 6 terwijl de iPhone4 (zelfde hardware) en zelfs iPhone3s wel updates hebben gekregen.
Het klopt niet helemaal wat je beweerd. De eerste generatie iPad is hardwarematig niet gelijk aan de iPhone 4. Beiden gebruiken de A4 chip, maar de iPad heeft slechts 256 MB ram waar de iPhone 512MB heeft.

De iPhone 3GS moet het dan weer doen met ook slechts 256 MB dus het inderdaad wel vreemd dat dat toestel wel naar IOS6 gemigreerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjoekie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:45:
[...]

Het klopt niet helemaal wat je beweerd. De eerste generatie iPad is hardwarematig niet gelijk aan de iPhone 4. Beiden gebruiken de A4 chip, maar de iPad heeft slechts 256 MB ram waar de iPhone 512MB heeft.

De iPhone 3GS moet het dan weer doen met ook slechts 256 MB dus het inderdaad wel vreemd dat dat toestel wel naar IOS6 gemigreerd kan worden.
dat is ook de rede dat 3GS icm IOS 6 veel gezeik geeft en je deze tegen meerprijs onder garantie kan omruilen voor een iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De iPhone 3GS had ook maar een 480x320 resolutie scherm tov. de 4x hogere 960x640 iPhone 4 of 5x hogere iPad 1. Ook de hoeveelheid RAM verschilt evenals de hoeveelheid geactiveerde nieuwe features op de toestellen.

iPhone 3GS:
- 600 MHz ARM Cortex-A8 CPU
- 150MHz PowerVR SGX535
- 256MB RAM
- 480x320

iPhone 4:
- 800 MHz Apple A4 (ARM Cortex-A8 based)
- 200MHz PowerVR SGX535
- 512MB RAM
- 960x640

iPad 1:
- 1GHz Apple A4 (ARM Cortex-A8 based)
- ???MHz PowerVR SGX535
- 256MB RAM
- 1024x768

Het is nu éénmaal niet zo simpel als jullie denken.

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 25-10-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Tjoekie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:45:
[...]

Ah kijk, daar had ik even niet bij stilgestaan.

Is al bekend hoeveel ram de iPad Mini en iPad 4 gaan krijgen? Van de Mini kunnen we een educated guess doen dat dit het zelfde zal zijn als de iPad 2 (512mb) omdat dit in de A5 zit gebakken. Maar wat doet de nieuwe iPad4? Zelfde als de iPhone 5 (En iPad 3) met 1gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

BlackMage schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:21:
Is al bekend hoeveel ram de iPad Mini en iPad 4 gaan krijgen? Van de Mini kunnen we een educated guess doen dat dit het zelfde zal zijn als de iPad 2 (512mb) omdat dit in de A5 zit gebakken. Maar wat doet de nieuwe iPad4? Zelfde als de iPhone 5 (En iPad 3) met 1gb?
Van de iPad 4 kunnen we ook een educated guess doen, namelijk 1GB. Gezien dat de schermresolutie niet omhoog is gegaan en er geen iOS apparaat meer dan 1GB RAM heeft (dus iOS 6 is ernaar ontwikkeld), lijkt het me zeer sterk dat Apple er voor geen reden 2GB RAM in zou steken. Dat lijkt me eerder iets voor de volgende generatie of zelfs die erna pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:13
Iemand al enig idee hoe laat de pre-orders van start gaan?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het zou niet de eerste keer zijn dat men om 1u 's nachts begint met de verkopen, heb dit nog al eens gezien bij de Black Friday acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Phuncz schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:24:
[...]

Van de iPad 4 kunnen we ook een educated guess doen, namelijk 1GB. Gezien dat de schermresolutie niet omhoog is gegaan en er geen iOS apparaat meer dan 1GB RAM heeft (dus iOS 6 is ernaar ontwikkeld), lijkt het me zeer sterk dat Apple er voor geen reden 2GB RAM in zou steken. Dat lijkt me eerder iets voor de volgende generatie of zelfs die erna pas.
Het zou mij niets verbazen als je 1,5GB ram in de iPad 4 komt te zitten... ;)

Ik denk dat de pre- orders om 2:00 's nachts starten.
Wie gaat hem allemaal bestellen?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
iApp schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

Wie gaat hem allemaal bestellen?
Ik, in elk geval :) Mits ze niet op een achterlijke tijd beginnen met die preorders, 6 uur 's morgens ofzo. Dan zal ik het wel missen.

Ik heb al een iPad 3 trouwens, ik ga kijken hoe het lage gewicht me bevalt (en het kleinere scherm), en dan kies ik er 1 om te verkopen :) Het retina scherm zal ik wel missen maar de 3 is wel erg zwaar, ik vind hem veel te zwaar om van te lezen bijvoorbeeld.

Edit: Ik bedenk me trouwens net: Het is nu al 1 uur 's nachts (26 oktober) in Sydney dus de tijd dat hij daar online komt zal wellicht een hoop gaan zeggen over de tijd waarop hij in Nederland open gaat. Hij is daar nog niet open zo te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 25-10-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik misschien (zie vorige pagina), nog nooit een 'IOS ding' gehad dus ff kijken allemaal naar model, size, covers, protection etc.
Tot 2 uur 's nacht opblijven als misschien de preorders beginnen... hmmmmmm begint de preorder dan alleen op de apple site of wordt die bij alle sites gewoon vrijgegeven om te kunnen bestellen?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Oké, ik wil nu echt van dit irritante verschijnsel af. Mijn iPadgeeft de laatste regelmatig de melding: 'Verbinding met iTunes store mislukt'. Als ik een App wil updaten, of een App wil downloaden. Er zal hier ongetwijfeld een oplossing voor zijn, zo heb ik ook Google geraadpleegd. Echter willen die oplossingen (resetten, datum verzetten (wtf?)) niet echt helpen. Of ze helpen tijdelijk in het geval van de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

GekkePrutser schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:51:
[...]

Ik, in elk geval :) Mits ze niet op een achterlijke tijd beginnen met die preorders, 6 uur 's morgens ofzo. Dan zal ik het wel missen.

Ik heb al een iPad 3 trouwens, ik ga kijken hoe het lage gewicht me bevalt (en het kleinere scherm), en dan kies ik er 1 om te verkopen :) Het retina scherm zal ik wel missen maar de 3 is wel erg zwaar, ik vind hem veel te zwaar om van te lezen bijvoorbeeld.

Edit: Ik bedenk me trouwens net: Het is nu al 1 uur 's nachts (26 oktober) in Sydney dus de tijd dat hij daar online komt zal wellicht een hoop gaan zeggen over de tijd waarop hij in Nederland open gaat. Hij is daar nog niet open zo te zien.
Ik bedoelde eigenlijk wie allemaal de iPad 4 gaat halen. :P

Overigens, Apple heeft bij de release van de iPad 2 en de iPhone 5 om 2:00 's nachts de pre-order pagina online gezet. Als je bedenkt dat het om 2:00 Nederlandse tijd in feite 0:00 Greenwich tijd is, kun je niet van Australië afleiden wanneer de voorverkoop van start gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

iApp schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:48:
[...]
Het zou mij zeer sterk verbazen: als ze de ruimte en voorzieningen voor 2 geheugenchips (1GB en 512MB) zouden gebruiken, zouden ze voor bijna dezelfde kost een enkele 2GB chip kunnen nemen. Het is niet dat er in een iPad nog veel lucht zit voor "een chipje meer".
Heb je daar enige motivatie voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Hmmm... sinds een paar dagen heb ik last van artefacts in safari op m'n ipad 3 32GB. Of beter gezegd: grote witte vlakken tijdens het browsen in safari... Ik had al de neiging om de ipad4 te kopen, en het lijkt erop alsof ik het te hard geroepen heb waardoor m'n ipad 3 zich nu bedrogen voelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Phuncz schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:56:
[...]

Het zou mij zeer sterk verbazen: als ze de ruimte en voorzieningen voor 2 geheugenchips (1GB en 512MB) zouden gebruiken, zouden ze voor bijna dezelfde kost een enkele 2GB chip kunnen nemen. Het is niet dat er in een iPad nog veel lucht zit voor "een chipje meer".

[...]

Heb je daar enige motivatie voor ?
Ik denk dat je gelijk hebt! ;)

En ja, ik heb de motivatie om tot 2:00 's nachts op te blijven aangezien ik mijn iPad 3 verkocht heb, zodat ik een nieuwe iPad 4 kan kopen. Vanavond dus lekker lang opblijven!
Trishul schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:00:
Hmmm... sinds een paar dagen heb ik last van artefacts in safari op m'n ipad 3 32GB. Of beter gezegd: grote witte vlakken tijdens het browsen in safari... Ik had al de neiging om de ipad4 te kopen, en het lijkt erop alsof ik het te hard geroepen heb waardoor m'n ipad 3 zich nu bedrogen voelt...
't Is net een echte vrouw, maar dan eentje die werkt op een paar elektronen.. :P
Owja, haar naam is Siri! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal wel helemaal gek zijn, maar ik probeer iets heel simpels: ik wil een mail met attachment sturen... dat moet toch kunnen?

Ik gebruik hotmail en wil reageren op iets van marktplaats. Nu moet ik wat aantekeningen maken op een foto van die verkoper, heb ik gedaan, wil die foto toevoegen aan een mail en dat werkt niet. Niet in safari en niet in dat mail programma van de ipad.

Is er een manier om attachments per mail te versturen via hotmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik denk dat hij bedoelde wat je bronnen zijn voor die 2:00. Maar je bent daar vrij zeker van?

-

Weet alleen niet wat ik nou moet bestellen bij de ipad (al hoeft dat niet gelijk natuurlijk)... een sleeve vind ik erg handig om ff snel in te doen en uit te halen maar dan heb je niet dat je hem in 2 standen kunt zetten zoals bij de smart cover.

Smart Case is wel handig maar dan kan ik geen skins (hoop dat een Kickstarter een bepaald image (pretty!) wilt omzetten naar een ipad cover). Smart cover alleen zou een mogelijkheid kunnen zijn, of EN een sleeve maar dat tikt naturlijk wel flink aan...

Verder cases/cover topic en zo; The Chosen One in "[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:15:
ik zal wel helemaal gek zijn, maar ik probeer iets heel simpels: ik wil een mail met attachment sturen... dat moet toch kunnen?

Ik gebruik hotmail en wil reageren op iets van marktplaats. Nu moet ik wat aantekeningen maken op een foto van die verkoper, heb ik gedaan, wil die foto toevoegen aan een mail en dat werkt niet. Niet in safari en niet in dat mail programma van de ipad.

Is er een manier om attachments per mail te versturen via hotmail?
iOS6

lang ingedrukt houden op text, en dan popup naar links sliden en voila, add image.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

De iPads zijn nog niet te bestellen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
iApp schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:10:
De iPads zijn nog niet te bestellen! ;)
Ik vraag me eigenlijk af of hij vannacht wel komt. Als je uit gaat van de westkust, is het over 8,5 uur pas 26 oktober. En het lijkt me sterk dat ze hem eerst hier in de preorder aanbieden en daarna pas in Amerika. Dan is de eerste batch allang op tegen de tijd dat hij in hun belangrijkste afzetmarkt beschikbaar komt.

Hij is ook in Australie nog steeds niet beschikbaar en daar is het al half 10 's morgens.

Ik verwacht hem zelf rond middernacht PST tijd dus 9 uur 's morgens Nederlandse tijd, misschien wat later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

GekkePrutser schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:35:
[...]

Ik vraag me eigenlijk af of hij vannacht wel komt. Als je uit gaat van de westkust, is het over 8,5 uur pas 26 oktober. En het lijkt me sterk dat ze hem eerst hier in de preorder aanbieden en daarna pas in Amerika. Dan is de eerste batch allang op tegen de tijd dat hij in hun belangrijkste afzetmarkt beschikbaar komt.

Hij is ook in Australie nog steeds niet beschikbaar en daar is het al half 10 's morgens.

Ik verwacht hem zelf rond middernacht PST tijd dus 9 uur 's morgens Nederlandse tijd, misschien wat later.
Maar waarom konden wij de iPad 2 en iPhone 5 dan wel om 2:00 's nachts bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
iApp schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:43:
[...]
Maar waarom konden wij de iPad 2 en iPhone 5 dan wel om 2:00 's nachts bestellen?
Ten eerste waren dat geen preorders maar gewoon de start van de verkoop (iPhone 5 was elk geval geen preorder, van de iPad 2 weet ik het niet meer), en ten tweede was de US toen al een week eerder geweest.

Maar ik help het je hopen hoor :) Ik blijf ook nog wel een uurtje op voor de zekerheid. Maar aangezien ze Australie nog steeds niet open hebben, neem ik aan dat ze het om 1 tijd voor alle stores wereldwijd doen, en dan een tijd uitzoeken die in hun eigen tijdzone in elk geval op de juiste datum valt.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 26-10-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

GekkePrutser schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:06:
[...]

Ten eerste waren dat geen preorders maar gewoon de start van de verkoop (iPhone 5 was elk geval geen preorder, van de iPad 2 weet ik het niet meer), en ten tweede was de US toen al een week eerder geweest.

Maar ik help het je hopen hoor :) Ik blijf ook nog wel een uurtje op voor de zekerheid. Maar aangezien ze Australie nog steeds niet open hebben, neem ik aan dat ze het om 1 tijd voor alle stores wereldwijd doen, en dan een tijd uitzoeken die in hun eigen tijdzone in elk geval op de juiste datum valt.
Als dat echt zo is denk ik dat wij pas om 17:00 onze tijd kunnen preorderen, aangezien het dan 8:00 Cupertino tijd is.;)

[ Voor 7% gewijzigd door iApp op 26-10-2012 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Het is 2'oclock, nog geen nieuwe iPad te bestellen!

Afbeeldingslocatie: http://www.ps3hax.net/wp-content/uploads/2010/09/O-RLY-YA-RLY.jpg

Welterusten allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien komt-ie wel om 3 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nope! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:35:
[...]

Ehm het is nu 9:47 am voor de goede orde en de rest van je informatie m.b.t Australie klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 15:35

Nohead

PSN ID: Nohead

Apple store is down voor onderhoud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

edit; thuis nu, ff nieuwe duidelijk post

[ Voor 183% gewijzigd door The Chosen One op 26-10-2012 12:43 . Reden: i ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nohead schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 06:54:
Apple store is down voor onderhoud. :)
Apple store nu nog steeds down... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:10

Rudios

Lost in space?

iApp schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:06:
[...]

Apple store nu nog steeds down... :(
En weer 'up' ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f5en!!!! go XD

en het is 09:02 no update (apple trolls)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Via de iPhone app zojuist een witte 32gb Wifi besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Een iPad met Retina besteld :). Nu maar afwachten!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Apple Store App doet het!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Weet iemand of de zware power adapter bij de 4th gen standaard zit? kan het zo niet vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Eduardboon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:05:
Weet iemand of de zware power adapter bij de 4th gen standaard zit? kan het zo niet vinden :+
Uiteraard.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu al 2 weken levertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Bedankt. Zag het net op de order page staan, maar als je steeds volgende klikt lees je dat niet :9~
En in de VS leveren ze mooi de 11e... beetje jammer!

[ Voor 29% gewijzigd door Eduardboon op 26-10-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
-snip-

[ Voor 96% gewijzigd door Eduardboon op 26-10-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
De 11e is op een zondag, en ook pak 'm beet 2 weken vanaf nu. Dus dat betekend dat ze daar ongeveer dezelfde leverdatum hebben (ervan uitgaand dat er niet op Zondag geleverd word).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
SanderPS3 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:09:
[...]

De 11e is op een zondag, en ook pak 'm beet 2 weken vanaf nu. Dus dat betekend dat ze daar ongeveer dezelfde leverdatum hebben (ervan uitgaand dat er niet op Zondag geleverd word).
Correct. Ik zat in mijn enthousiasme rare halen te maken.

Wel apart dat online meteen 2 weken wachttijd zijn waar er nog steeds staat dat je 2 nov. in de shop kan afhalen. (zelfde geld voor APR). We zullen zien :)

Edit: Pardon, de VS Store geeft gewoon 2 november aan. zeg dan dat de iPad een week later in andere landen gelanceerd wordt :+

[ Voor 11% gewijzigd door Eduardboon op 26-10-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder vind ik het beetje amateuristisch dat niet betaald kan worden met ideal of paypal..

En dat de VS weer voorgetrokken word is nog erger. Ik bestel juist de iPad zodat ik hem 2 november hier heb.. Zeer slecht van Apple

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Toch maar voor de 32GB+4G gegaan, hopelijk wordt deze snel besteld door m'n werkgever. 2 Weken of eind november ligt niet eens zo ver uit elkaar dus dan wacht ik maar iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien bekend, misschien niet. De WiFi-only versie zal geen GPS onboard hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
bitshady schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:22:
Misschien bekend, misschien niet. De WiFi-only versie zal geen GPS onboard hebben.
Dat is al zo sinds de eerste iPad :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb de knoop doorgehakt en een iPad Mini (zwart, 16gb Wifi) besteld via de Apple Store. Mijn eerste aankoop daar. In het verleden altijd bij MediaMarkt, Saturn of MacMe de producten gekocht. Als Nederlandse consument sta je inmiddels sterker in je recht wanneer je iets online koopt dan wanneer je naar een fysieke winkel gaat en dat heeft mij het vertrouwen gegeven.

Bijkomend voordeel is dat ik nu niet nog 2 weken loop te twijfelen.

Ik ben heel erg benieuwd naar de uiteindelijke leverdatum. Hopelijk shippen ze alsnog 2 november zoals beloofd, maar ik heb gewoon geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hoe zat dat eigenlijk met de andere shops? Beginnen die pas later met de verkoop?

Iemand anders zei dat je beter bij mycom ofzo kon kopen ivm 3 jaar garantie. Maar met de NL wet moet je toch sowieso X jaren garanatie krijgen of kan zo'n (groot) bedrijf nog lastig gaan doen, en gewoon zeggen had je maar applecare moeten nemen

Zo ff een duidelijk nieuw bericht zonderspelfouten op me eigen keyboard/pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
The Chosen One schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:45:
Hoe zat dat eigenlijk met de andere shops? Beginnen die pas later met de verkoop?

Iemand anders zei dat je beter bij mycom ofzo kon kopen ivm 3 jaar garantie. Maar met de NL wet moet je toch sowieso X jaren garanatie krijgen of kan zo'n (groot) bedrijf nog lastig gaan doen, en gewoon zeggen had je maar applecare moeten nemen

Zo ff een duidelijk nieuw bericht zonderspelfouten op me eigen keyboard/pc.
Ze kunnen lastig doen, maar ze onderkennen zelfs op hun website dat je als consument recht hebt op meer garantie als wat ze aanbieden, maar dat is dan wel van een lagere servicegraad. Bij de Apple garantie mag je bijvoorbeeld bij elke store ter wereld (of online) je garantie claimen. Maar als je na een jaar er wat mee hebt dan moet je zelf aankloppen bij de verkoper waar je hem hebt gehaald.

De garantieperiode waar je als klant recht op hebt is heel flexibel. Het principe is dat je gedurende het verwachte levensduur van je product gewoon garantie moet hebben. Maar wat de verwachte levensduur is, is vaak een beetje moeilijk te bepalen. Ik ben geen expert maar aangezien de fiscale afschrijftijd ook gebasseerd is op een levensduur (bij hardware 3-5 jaar) zal een rechter niet snel zeggen dat de verwachte levensduur korter is dan 3 jaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Helaas net mijn iPad 3e generatie laten ophalen. Mijn Homebutton werkt niet meer volledig. Ook niet na het opnieuw kalibreren.

Baal ervan dat ik dan waarschijnlijk ook mijn gravering kwijt ben. :(

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:29:
iOS6

lang ingedrukt houden op text, en dan popup naar links sliden en voila, add image.
Ah top, ik wist niet dat je die popup kon sliden, vind het ook een wat vage manier, maar het werkt wel :P
Gisteren uit frustratie maar de laptop gehaald en het zo gedaan, maar voor een volgende keer weet ik dit. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-10 07:24
Ben benieuwd of 1080p (of 720) films wel op de iPad 4 te bekijken zijn. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 07:28:
Ben benieuwd of 1080p (of 720) films wel op de iPad 4 te bekijken zijn. Iemand een idee?
Als ik het goed lees kon dat ook al met de huidige Ipad

http://seekingalpha.com/i...080p-mp4-for-the-new-ipad

Lijkt mij het niet meer dan logisch dat het ook op de retina kan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:09:
[...]

Als ik het goed lees kon dat ook al met de huidige Ipad

http://seekingalpha.com/i...080p-mp4-for-the-new-ipad

Lijkt mij het niet meer dan logisch dat het ook op de retina kan.
Nou, ik snap t niet. Ik heb een iPad 3 en heb om te testen zojuist een 1080p mkv op mn iPad gezet en speel dat af met aceplayer pro. En dat lukt gewoon niet omdat het beeld schokt en blijft hangen (op 3 seconden al).
Het gaat om een 1080p bluray x264 bestand.
Of moet dat bestand eerst omgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, Zoals je in de tekst in mijn link kan lezen zou je het om moeten zetten naar MP4.

Met bijvoorbeeld deze tool: http://www.enolsoft.com/video-converter.html

Of den deze: http://www.mkvtomp4converter.com/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-10 20:33
Apple bedankt. Ook ik loop nu tegen het probleem aan dat Apple de iPad 1 niet meer ondersteunt. Na het apparaat een tijdje niet gebruikt te hebben krijg ik vandaag een reeks updates. O.a. voor Cut the Rope. Nou, jullie raden het al. Die doet het alleen vanaf iOS6. En zo nog een reeks spelletjes. Dat een apparaat veroudert begrijp ik, maar ZO snel de ondersteuning stopzetten vind ik wat grof. Je maakt mij niet wijs dat dat NIET is om mij een nieuwe te laten aanschaffen. Hardwarematig lijkt het me voor hen toch niet te moeilijk de iPad1 te ondersteunen, het is niet zo dat het ding met een compleet andere instructieset is gaan werken ofzo. Hij is sneller geworden, heeft er 2 camera's bijgekregen en ondersteunt meer pixels. Dan moet dat most advanced operating system in the world toch ook wel het oude model kunnen aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leusinkie
  • Laatst online: 13-12-2022
Oke, een telefoontje gedaan naar de apple store in amsterdam en die hebben nu nog geen idee wanneer de ipad 4th bij hun verkrijgbaar is. De ipad mini zal vanaf Vrijdag 2 november bij hun te koop zijn, maar hij kon nog niets vertellen over de ipad 4th. Maar hij verwachtte wel dat de ipad 4th dan ook te koop zou zijn. Ik moest aanstaande week nog maar een keer bellen, en dan kon hij er meer over vertellen zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Laatst online: 09:31
deBennie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 07:28:
De beperking zit hierbij niet in de hardware maar in de software. De iPad 3rd gen speelt met xbmc vlekkeloos 1080p videos af (streamend vanaf NAS). API restricties zorgen ervoor dat de videoplayer apps in de app store dat niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:39:
Apple bedankt. Ook ik loop nu tegen het probleem aan dat Apple de iPad 1 niet meer ondersteunt. Na het apparaat een tijdje niet gebruikt te hebben krijg ik vandaag een reeks updates. O.a. voor Cut the Rope. Nou, jullie raden het al. Die doet het alleen vanaf iOS6. En zo nog een reeks spelletjes. Dat een apparaat veroudert begrijp ik, maar ZO snel de ondersteuning stopzetten vind ik wat grof. Je maakt mij niet wijs dat dat NIET is om mij een nieuwe te laten aanschaffen. Hardwarematig lijkt het me voor hen toch niet te moeilijk de iPad1 te ondersteunen, het is niet zo dat het ding met een compleet andere instructieset is gaan werken ofzo. Hij is sneller geworden, heeft er 2 camera's bijgekregen en ondersteunt meer pixels. Dan moet dat most advanced operating system in the world toch ook wel het oude model kunnen aansturen?
Die updates zijn een keuze van de ontwikkelaar van de app, niet van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 23-10 20:33
Cartman! schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:00:
[...]

Die updates zijn een keuze van de ontwikkelaar van de app, niet van Apple zelf.
Ja dat begrijp ik, maar dat neemt niet weg dat het vreemd is dat ze de iPad1 niet meer ondersteunen en de iPhoe 3GS wel iOS6 heeft gekregen :S
Maar let maar op, straks kunnen ontwikkelaars niks anders meer in de store aanbieden dan apps voor iOS6 of hoger.

[ Voor 30% gewijzigd door Dancing_Animal op 27-10-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
deBennie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:25:
[...]

Nou, ik snap t niet. Ik heb een iPad 3 en heb om te testen zojuist een 1080p mkv op mn iPad gezet en speel dat af met aceplayer pro. En dat lukt gewoon niet omdat het beeld schokt en blijft hangen (op 3 seconden al).
Het gaat om een 1080p bluray x264 bestand.
Of moet dat bestand eerst omgezet worden?
Dit kan aan AcePlayer liggen, hoe ze met het videobestand omgaan. Third-party apps kunnen namelijk niet direct aanspraak maken op de GPU (volgens mij te maken met angst voor inefficiënt inelkaar gezette apps (dus hoog batterijverbruik) en beveiliging), maar wel op de CPU. Apps als AcePlayer maken dus vaak gebruik van de CPU. Als het omzetten van het bestand, via de CPU dus, teveel kracht kost hapert de video. Hier zijn maar twee oplossingen voor: een krachtigere CPU nemen, of het 'omzettingsproces' verbeteren/aanpassen (als ontwikkelaar).

Als je het bestand omzet naar .mp4 dan zal het sowieso werken, aangezien je het videobestand dan meteen via Apple's eigen Video-app kan afspelen (en Apple's eigen apps hebben geen last van beperkingen, zoals beperkte toegang tot de GPU).

[ Voor 13% gewijzigd door Uniciteit op 27-10-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:28:
[...]

Ja dat begrijp ik, maar dat neemt niet weg dat het vreemd is dat ze de iPad1 niet meer ondersteunen en de iPhoe 3GS wel iOS6 heeft gekregen :S
Maar let maar op, straks kunnen ontwikkelaars niks anders meer in de store aanbieden dan apps voor iOS6 of hoger.
Het is een opstapeling van afhankelijkheden. Zoals mij eerder duidelijk gemaakt werdt heeft de iPad1 te weinig geheugen om iOS6 goed te draaien. Daar komt bij dat als een ontwikkelaar een API functie van iOS6 gebruikt (bijv. ingebouwde Facebook/Twitter meuk, waarvan ik me kan voorstellen dat games dit gaan gebruiken) dan heeft die App gewoon iOS6 nodig. Die software zal prima draaien op een trager apparaat. Maar die speciale features hebben iOS6 nodig en die draait nou eenmaal niet op onze oude iPads.

Het zou echter wel fijn zijn als Apple die Facebook/Twitter API toevoegt aan de laatste versie van iOS5, om zo nog wat langer apps te kunnen draaien op oude hardware. Maar ik geloof er niets van dat ze dat zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Uniciteit schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:40:
[...]

Dit kan aan AcePlayer liggen, hoe ze met het videobestand omgaan. Third-party apps kunnen namelijk niet direct aanspraak maken op de GPU (volgens mij te maken met angst voor inefficiënt inelkaar gezette apps (dus hoog batterijverbruik) en beveiliging), maar wel op de CPU. Apps als AcePlayer maken dus vaak gebruik van de CPU. Als het omzetten van het bestand, via de CPU dus, teveel kracht kost hapert de video. Hier zijn maar twee oplossingen voor: een krachtigere CPU nemen, of het 'omzettingsproces' verbeteren/aanpassen (als ontwikkelaar).

Als je het bestand omzet naar .mp4 dan zal het sowieso werken, aangezien je het videobestand dan meteen via Apple's eigen Video-app kan afspelen (en Apple's eigen apps hebben geen last van beperkingen, zoals beperkte toegang tot de GPU).
Zover ik weet steekt het nog ietsje anders in elkaar, namelijk dat 3rd party apps geen gebruik kunnen maken van hardware rechtstreeks (zoals je al zei), maar énkel van API's om de boel aan te spreken. En Apple heeft de video API beperkt tot een aantal formaten, bijvoorbeeld HD-video is enkel hardwarematig decoded (door GPU) met h.264 (video) en AAC/MP3 (audio) encodering in een MP4 of MOV container.

MKV is een andere container, vaak voorzien van een h.264 videostream maar wel vaak voorzien van AC3 of DTS geluid, waar echter licenties aan hangen, wat Apple dus niet wil betalen (geef ze maar eens ongelijk).

Dus daarmee dat remuxing een oplossing biedt. Het "demuxed" (splitst) een mkv-file naar een audio- en videobestand en "muxed" (voegt samen) deze dan weer in een MP4 of MOV container formaat. De betere remux-programma's kunnen ook bv. het AC3 of DTS geluid omzetten in een meerkanaals AAC formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar je kan met een ipad toch niet zoals bij windows wel kon/kan door erg veel dingen te installeren en te verwijderen het besturingssysteem om zeep helpen?

Ik installeer vaak dingen en soms bevallen ze niet en gaan ze weg en die free for a day dingen enzo test ik ook graag uit, zo te zien kan het ook geen enkel kwaad en draaien ze in een omgeving die weinig kan aantasten, maar hoor graag als ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
@Phucnz.
Yep, bedankt voor de uitleg. :)

@Dikkiedikdik
Nope, maak je geen zorgen. Je helpt het besturingssysteem echt niet 'om zeep' als je veel apps downloadt en verwijdert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 13:33

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:55:
Misschien een domme vraag, maar je kan met een ipad toch niet zoals bij windows wel kon/kan door erg veel dingen te installeren en te verwijderen het besturingssysteem om zeep helpen?

Ik installeer vaak dingen en soms bevallen ze niet en gaan ze weg en die free for a day dingen enzo test ik ook graag uit, zo te zien kan het ook geen enkel kwaad en draaien ze in een omgeving die weinig kan aantasten, maar hoor graag als ik het mis heb.
In principe niet. En bij problemen even restoren en backup terugzetten. Maar ook uit en aanzetten verhelpt de meeste problemen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, dat is mooi. Kan ik ongehinderd zaken uitproberen. Was wel heel fijn geweest als windows ook zo altijd gewerkt had, had me heel wat tijd gescheeld. Is deze manier ook zo eigenlijk bij een mac het geval? Of is alleen de ipad van deze gemakken voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:13:
ah, dat is mooi. Kan ik ongehinderd zaken uitproberen. Was wel heel fijn geweest als windows ook zo altijd gewerkt had, had me heel wat tijd gescheeld. Is deze manier ook zo eigenlijk bij een mac het geval? Of is alleen de ipad van deze gemakken voorzien?
Het voordeel (of nadeel, maar net hoe je het ziet) is dat op iOS alle apps in een zogenaamde sandbox draaien. Dat wil zeggen dat ze geen invloed kunnen uitoefenen buiten zichzelf. Ze kunnen je systeem, andere apps of persoonlijke gegevens dus niet zomaar aantasten. Deze functies zijn dan heel streng gereguleerd. Dit geeft een extra laag veiligheid en bescherming. Dit is echter in veel gevallen ook een nadeel.

Een PC en Mac hebben deze verplichte veiligheidslaag niet. Hoeft in principe ook niet uit te maken, als de softwaremakers zich maar inhouden. Helaas heb je op vooral de pc veel softwarebakkers die allerlei update checkers en 'quick launchers' met je software installeren. Al kunnen deze vaak geen kwaad, als het allemaal opstapelt kan dit voor vertraging zorgen. Ook wil deze rotzooi nog wel eens achterblijven bij deinstallatie. Bij de Mac heb je dit ook wel, maar wel minder zover ik heb kunnen merken toen ik ze nog gebruikte.

Goede software staat gewoon 100% uit als je het niet gebruikt. Dan kost het niet meer dan een paar MB op je harddrive en is er bij verwijderen geen enkel spoor meer te vinden. Helaas zijn er maar weinig ontwikkelaars die dit belangrijk vinden. Gelukkig zijn ze bij iOS verplicht om zich hieraan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helder, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik erger me nog steeds mateloos aan de nieuwe App Store op de iPad 3. Je zou toch verwachten dat alles soepel werkt, maar het is een groot drama. Gewoon door de hitlijst scrollen en het schokt aan alle kanten. In de oude App Store ging alles vrij vloeiend. Ben ik de enige die zich hier enorm aan ergert? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

BlackMage schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:22:
[...]
Dit geeft een extra laag veiligheid en bescherming. Dit is echter in veel gevallen ook een nadeel.
Voor een desktop of laptop PC misschien wel maar voor tablets vind ik het veel minder een nadeel. Het ligt er maar aan hoeveel je van het toestel verwacht. Sommige mensen verwachten dat ALLES mogelijk is, omdat het lijkt op een PC. Zoals een aantal jaren geleden met de netbooks ook werd gedacht, maar dat waren hardwarematige beperkingen. Maar zelf ben ik bewust van de beperkingen en dan werk je er gewoon rond. Dat moet je ook doen op de openbare weg, op school, op je werk en met je partner, dus niets nieuws :)
...als de softwaremakers zich maar inhouden.
...
Goede software staat gewoon 100% uit als je het niet gebruikt.
Zo zou het in een ideale wereld inderdaad moeten zijn. Maar helaas is het niet zo en dan moet men wel dergelijke kinderlijke maatregelen treffen, omdat softwarefabrikanten vaak de makkelijke manier van werken kiezen en doen alsof ze in een vacuum leven waar enkel hun programma op een PC draait.

Ik snap de reden wel dat men in de achtergrond update-checkers wilt draaien, aangezien er vaak bugs worden opgelost en dergelijke. Echter heeft Microsoft (zover ik weet) nooit een API ontwikkeld die het toelaat om te checken op updates, zonder de verschillende update-checker exe's zelf in het geheugen te laden. Dit is echter met de opmars van de app stores (van alle OS'en) dus wel onrechtstreeks opgelost, maar dit had er ook al 11 jaar eerder kunnen zijn ten tijde van Windows XP.
monnick schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:23:
Ik erger me nog steeds mateloos aan de nieuwe App Store op de iPad 3. Je zou toch verwachten dat alles soepel werkt, maar het is een groot drama. Gewoon door de hitlijst scrollen en het schokt aan alle kanten. In de oude App Store ging alles vrij vloeiend. Ben ik de enige die zich hier enorm aan ergert? :(
Nee je bent zeker niet de enige. Mijn oplossing is gewoon niets meer kopen en zeer zelden in de App Store gaan. Als ze merken dat de mensen in het algemeen de store véél minder bekijken, moet het wel duidelijk zijn dat het een slechte zet is.

[ Voor 16% gewijzigd door Phuncz op 28-10-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
@Phuncz & @Uniciteit, thx! Ben nu mn films met handbraje aan het omzetten naar mp4 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:39:
De iPad 1 is inmiddels 3 jaar oud. Een gemiddelde smartphone word korter ondersteund.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

SanderPS3 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:53:
[...]

De iPad 1 is inmiddels 3 jaar oud. Een gemiddelde smartphone word korter ondersteund.
Een smartphone is ook iets anders he... Die kun je contractueel verlengen, en zo dus een nieuw toestel nemen na 1 of 2 jaar.
Dit is bij een tablet niet zo meestal, en mag je ook meer zien als een computer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Vis schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:27:
[...]

Een smartphone is ook iets anders he... Die kun je contractueel verlengen, en zo dus een nieuw toestel nemen na 1 of 2 jaar.
Dit is bij een tablet niet zo meestal, en mag je ook meer zien als een computer systeem.
In dit geval niet omdat het dus op hetzelfde besturingssysteem draait. Kan me voorstellen dat je het lullig vind van Apple hoor, maar ik vind het persoonlijk niet heel raar dat een apparaat van €400 na 3 jaar niet meer volledig ondersteund worden.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Welke 3-jaar oude tablet <500€ is wél nog rechtstreeks te updaten ? Onrealistische eisen. Trouwens moet je aankloppen bij de app-fabrikant, die heeft de ondersteuning voor iOS 5 en lager blijkbaar stopgezet, dat is niet iets dat Apple doet. Je geeft ook niet Microsoft de schuld omdat Photoshop CS6 niet werkt op je PC met Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
De iPad 1 is niet 3 jaar oud. Ik heb mijne in augustus 2010 gekocht en ik had één uit de eerste partij die niet aan pre-orders weggegeven was.

Daarna is de iPad 1 nog minimaal een jaar officieel bij Apple te koop geweest (iPad 2 introductie was rond april 2011 als ik het goed onthouden heb). Er zijn dus nieuw aangeschafte iPad1's in omloop die net een jaar oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
BlackMage schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:59:
De iPad 1 is niet 3 jaar oud. Ik heb mijne in augustus 2010 gekocht en ik had één uit de eerste partij die niet aan pre-orders weggegeven was.

Daarna is de iPad 1 nog minimaal een jaar officieel bij Apple te koop geweest (iPad 2 introductie was rond april 2011 als ik het goed onthouden heb). Er zijn dus nieuw aangeschafte iPad1's in omloop die net een jaar oud zijn.
Ik had mijn iPad 1 in Maart 2010 uit de USA. Dat hij een jaar daarna in de verkoop is geweest verandert niks aan zijn launch-date. Plus; kijk naar de concurrenten die bijna dezelfde prijs vragen voor hun tablet. Die ondersteunen hun tablet niet eens 1 jaar ;), laat staan 3. Die zijn vaak al out-dated terwijl ze nog gewoon verkocht worden. Wees blij. Plus; niemand verplicht je die Apps te updaten.

Dat de Apps niet meer werken is, zoals hierboven genoemd, niet perse de schuld van Apple ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Bloemstukje op 29-10-2012 19:47 ]

gewoon nee.

Pagina: 1 ... 53 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]