Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:20
iApp schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:31:
Worden jullie hier veel wijzer van?

[afbeelding]

Ik niet... :/
Muziek, video of boeken ?
Uiteraard neemt IOS ook ruimte in beslag.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:51:
Gewoon de aanbiedingen in de gaten houden van de verkooppunten.
Mycom en AH hadden bv een tijdje geleden de iTuneskaarten te koop met 20% (Hema 15%)
Ah zo bedoel je het, dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bospa01 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:53:
[...]

Muziek, video of boeken ?
Uiteraard neemt IOS ook ruimte in beslag.
Geen video's, iTunes Match en 96Mb aan iBooks op mijn iPad.
Dat is 'm ook niet.

iOS 6 is 900 Mb groot, dus zoveel zou dat ook niet schelen.
Enige wat misschien nog wel belangrijk is om te vertellen: mijn iPad draait nog steeds iOS 6 GM.
Maar ook daar lijkt mij het probleem niet aan te liggen, denken jullie wel?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/10/ipad_mini_invite.jpg

The 'little' iPad komt eraan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:11
Zijn er hier meer mensen die last hebben van de ipad mail app die niet meer werkt na update naar iOS6?
Betreft een ipad 3 16GB 4G. Op m'n eigen ipad 3 32GB wifi werkt alles nog steeds perfect, maar hoor de laatste tijd vaker over dit soort ongein dat bepaalde dingen ineens niet meer werken.

Weten jullie hoe ik dit kan oplossen? Heb de instellingen al gecheckt en 'gematcht' met mijn ipad. Niks heeft geholpen, dus de ipad mail app werkt nog steeds niet. Omdat dit de ipad 'eigen' mail app is, kan ik die niet zomaar verwijderen en opnieuw installeren, want ik heb geen zin om de ipad te restoren... (laatste back-up is van 24 mei 2012 zag ik net in itunes :X)

edit @ hieronder: Ja dat had ik al door zoals je kon opmaken uit m'n verhaal, maar ik blijf het vreemd vinden dat dit soort onverklaarbare, rare problemen vaker voorkomen bij iOS vergeleken met andere besturingssystemen, zoals android/WP. En bij een ipad ben je dan in dit geval verplicht om ff je ipad te restoren... ipv app delete en reinstall. Het is natuurlijk extra zuur dat de betreffende ipad geen recente back-up heeft, omdat de gebruiker de ipad bijna nooit koppelde aan z'n pc en icloud niet gebruikt...

[ Voor 27% gewijzigd door Trishul op 16-10-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Phuncz schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:56:
Bij eventuele problemen (dit mag ECHT eens in de topic warning en/of topic start):
- backup iDevice via iTunes
- "restore" of "herstellen" via iTunes
- backup terugzetten via iTunes

Dit lost veel onverklaarbare en minder-vaak-voorkomende problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Syncen met iTunes, bedankt voor de tip...
Mijn iPad heeft nu 4,25GB aan overige data staan. 8)7

Word denk ik toch maar een schone installatie met iCloud restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mijn iPad heb ik gehersteld.
Totale overige ruimte is van 4,25GB naar 450 Mb (!) gegaan! :D

Nu weet ik echter niet wat verstandiger is.
Zal ik de iCloud back-up herstellen, en het risico lopen dat mijn iPad weer zoveel GB aan overige data heeft staan. Of zal ik mijn iPad opnieuw configureren? - Maar dan moet ik nog wel de gegevens van apps hebben, want games zoals Cut the Rope ga ik echt niet opnieuw uitspelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Daarom dat ik ook zei:
- aansluiten op iTunes en backup maken
- restoren
- backup terugzetten

In theorie zou je iCloud backup geen 4GB "other data" meer moeten hebben. Zover ik weet is die "other data" gewoon temp files zoals een PC dat ook heeft. Normaal moet dat opgeruimd worden maar soms gebeurt het niet. Trouwens had ik ergens gelezen dat 500MB of minder aan "other data" normaal is.

[ Voor 38% gewijzigd door Phuncz op 17-10-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:28:
Ik heb Reeder lang gebruikt maar Mr. Reader is echt veel beter, als je van Google reader houdt oet je die echt hebben. je bent Reeder zo vergeten, beloofd :)
Kon de verleiding toch niet weerstaan, gekocht en bevalt meer en echt meer dan uitstekend.

Zelfs readability zit erin wat ik niet kon terugvinden zo snel in de appstore en niet wil missen voor bijv. het lezen van de rss feed van tweakers.

Heb nu alles in mapjes gezet, moet er nog wel mee leren werken, maar na het importeren van mijn account werkt het al fijner dan reeder.

Vanavond een avond ingepland om websites te zoeken die ik erin wil hebben, even de lijst met favorieten doorbladeren, heb er duizenden en duizenden (gebruik hiervoor op de pc linkman, gelijk eens proberen mijn favorieten over te zetten naar de ipad).

Ben wel weer even zoet met mijn speelgoed :9

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Phuncz schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:08:
Daarom dat ik ook zei:
- aansluiten op iTunes en backup maken
- restoren
- backup terugzetten

In theorie zou je iCloud backup geen 4GB "other data" meer moeten hebben. Zover ik weet is die "other data" gewoon temp files zoals een PC dat ook heeft. Normaal moet dat opgeruimd worden maar soms gebeurt het niet. Trouwens had ik ergens gelezen dat 500MB of minder aan "other data" normaal is.
Vreemd, want ik zit nu al op 800Mb aan overige data.
Ik heb trouwens mijn iPad als nieuwe iPad geconfigureerd... Ik verwachtte om eerlijk te zijn dat die "other data" niet groter dan die 450Mb werd, maar blijkbaar is dat toch het geval. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bij mij is het 1,54GB op een 16GB iPad, ik lig er eigenlijk helemaal niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:16:
[...]

Kon de verleiding toch niet weerstaan, gekocht en bevalt meer en echt meer dan uitstekend.

Zelfs readability zit erin wat ik niet kon terugvinden zo snel in de appstore en niet wil missen voor bijv. het lezen van de rss feed van tweakers.

Heb nu alles in mapjes gezet, moet er nog wel mee leren werken, maar na het importeren van mijn account werkt het al fijner dan reeder.

Vanavond een avond ingepland om websites te zoeken die ik erin wil hebben, even de lijst met favorieten doorbladeren, heb er duizenden en duizenden (gebruik hiervoor op de pc linkman, gelijk eens proberen mijn favorieten over te zetten naar de ipad).

Ben wel weer even zoet met mijn speelgoed :9
Goed om te lezen. Ook een leuke functie in mr reader, hij onthoudt per rss feed hoe je deze wilt openen, via readability, via pocket etc. Erg handig.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Phuncz schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:07:
Bij mij is het 1,54GB op een 16GB iPad, ik lig er eigenlijk helemaal niet wakker van.
Waar kan ik dit precies zien eigenlijk? Ik heb gisteren een tijdje gezocht maar ik zag het niet op de te verwachten plekken in de menu's staan. Google helpt ook niet veel, alleen maar sites die er oplossingen voor aanbieden maar niet een how-to waar je het kunt vinden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:44:
Goed om te lezen. Ook een leuke functie in mr reader, hij onthoudt per rss feed hoe je deze wilt openen, via readability, via pocket etc. Erg handig.
Ah, dat was me nog niet opgevallen. Vanochtend 2 uur ermee gelezen en ik mekte inderdaad wel dat ik bij diverse bronnen diverse mogelijkheden nodig had, bij de ene bron werkt pocket goed en bij de andere readability etc.

Ik ga er nog eens verder induiken vandaag (vrije dag). Filmpjes erin afspelen werkt ook prima, leuke skins (kan je zelfs ook aanpassen) en mooie rubrieken die je kan aanmaken op de google site en die mooi erin terugkomen. Een van de beste apps op mijn ipad kan ik nu al stellen.

Ik ga eens zoeken naar wat er allemaal mogelijk is met dit programma, zie veel opties waar ik graag even wat meer over lees, maar daar kom ik wel uit. Erg mooie tip voor een rss reader.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:24
Hallo allen,

Ik heb nog een iPad van de eerste generatie. Laatste tijd merk ik gewoon dat hij steeds trager wordt met gewoon simpel surfen met safari. Pagina's als detelegraaf.nl en Facebook openen nu gewoon veel langzamer als voorheen. Ik heb alle overbodige Apps eraf gegooid. Cookies enzo verwijderd. Geen verbetering. Nou verwacht ik in het voorjaar de vierde generatie dus wil nog even geen nieuwe kopen.

Zou het zin hebben om hem eens helemaal naar fabrieksinstellingen te zetten en "opnieuw" beginnen of moet ik me er maar bij neerleggen dat iOS in loop der tijd gewoon zwaarder is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisdn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:45:
Zou het zin hebben om hem eens helemaal naar fabrieksinstellingen te zetten en "opnieuw" beginnen of moet ik me er maar bij neerleggen dat iOS in loop der tijd gewoon zwaarder is geworden?
Zo heel traag moet hij niet zijn bij het browsen, ik heb voor het laats een ipad 1 een week of 4 geleden hier gehad en heb dat niet gemerkt.

Ik ken wel veel mensen die de ipad 1 nu verkopen en een ipad 2 kopen. Dat zou je ook kunnen doen, de eventuele ipad 4 zal wel een stuk duurder weer zijn (helaas). En ik vermoed dat de ondersteuning voor de ipad 2 nog lang er blijft, het is gewoon een topding en ze worden goed verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:43:
[...]

Waar kan ik dit precies zien eigenlijk? Ik heb gisteren een tijdje gezocht maar ik zag het niet op de te verwachten plekken in de menu's staan. Google helpt ook niet veel, alleen maar sites die er oplossingen voor aanbieden maar niet een how-to waar je het kunt vinden.
In iTunes kan je dat zien, gewoon bij de balk met de indeling van je gegevens onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nu de beste webbrowser voor de ipad? Ik lees heel wat reviews en soms is safari de beste en soms weer een ander.

Hebben jullie een goede aanrader? Betaald is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:05

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:30:
wat is nu de beste webbrowser voor de ipad? Ik lees heel wat reviews en soms is safari de beste en soms weer een ander.

Qua snelheid blijft Safari het beste, verder verschillen de browsers eigenlijk niet zo heel veel en hangt het er vooral van af wat voor functies je zelf handig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 11:51
Zijn er meer mensen die op het moment last hebben van een verkeerde tijd icm "Automatische tijdsync"? (Vodafone NL)
Mijn iPad loopt nu zo'n 7 minuten achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

jasjenl schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Qua snelheid blijft Safari het beste, verder verschillen de browsers eigenlijk niet zo heel veel en hangt het er vooral van af wat voor functies je zelf handig vindt.
Dit klopt voor een groot deel. Alle browsers op iOS gebruiken WebKit wat een goede engine is. Het verschil in prestaties is dat Safari minder resource beperking heeft dan de sandboxed apps (dus alles wat niet van Apple is). Het enige dat verschillend kan zijn zijn dus features. Als je vind dat je echt iets mist in Safari, ga dan gewoon op zoek naar de brwoser die heeft wat je zoekt en kijk naar degene met de beste ratings.

Persoonlijk vind ik Safari de beste browser omdat hij geintegreerd is, goed presteert en meer features heeft dan ik nodig heb. Ik heb al andere browsers geprobeerd (iCabMobile, Puffer, Chrome en nog een bende) waar ik persoonlijk weinig beter aan vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind de ingebouwde adblockfunctionaliteit van iCabmobile anders erg aangenaam!
Ook hebben andere browsers vaak een stuk meer functionaliteit, denk daarbij aan:
* custom swipe-opties, bv drie vinger swipe omhoog = home, 3 vinger swipe omlaag = end
* integratie met o.a. dropbox, instapaper en dergelijke diensten
* full screen mogelijkheid
* etc

[ Voor 62% gewijzigd door Smultie op 21-10-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:30:

Toevallig heeft Tom's Hardware net een test gedaan met browsers in iOS. Conclusie, Safari is het snelste vanwege exclusieve toegang tot Nitro, de rest heeft een gedeelde 2e plaats waar de feature set van de browser doorslaggevend is. Ik gebruik zelf Chrome ingelogd op de desktop dus Chrome op Ipad is voor mij ideaal, kan gewoon doorgaan waar ik op desktop gebleven was.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Smultie schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:11:
Ik vind de ingebouwde adblockfunctionaliteit van iCabmobile anders erg aangenaam!
Persoonlijk heb ik zeer weinig last van ads met Safari, deze houdt al het één en ander tegen heb ik de indruk.
Bij de browsers die Flash ondersteunen valt het op hoeveel Flash gebruikt wordt voor ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Phuncz schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

Persoonlijk heb ik zeer weinig last van ads met Safari, deze houdt al het één en ander tegen heb ik de indruk.
Bij de browsers die Flash ondersteunen valt het op hoeveel Flash gebruikt wordt voor ads.
Ik kan me niet voorstellen dat Safari ads tegenhoudt. Hooguit de Flash-ads (die hij niet kan afspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant allemaal, ik ga die link van tom's hardware doornemen en nog eens wat opzoeken over icabmobile. Ik las dat je daarmee ook eenvoudig je favorieten kon overzetten vanuit firefox.

Eigenlijk wil ik een browser waarbij ik de plugin van outertech (linkman pro) kan gebruiken. Ik zal de ontwikkelaar daarvan even mailen of dat bestaat, ik vermoed namelijk dat er hier niet veel mensen zijn die linkman pro gebruiken (zeer geavanceerde bookmarkmanager, gericht op mensen die onderzoek uitvoeren).

Ik moet iets met mijn bookmarks, maar ik heb er letterlijk duizenden en dat zie ik niet zo 123 snel goedkomen in de safarie die ik nu gebruik, vandaar dat ik wat aan het rondkiijken ben.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:54:
Interessant allemaal, ik ga die link van tom's hardware doornemen en nog eens wat opzoeken over icabmobile. Ik las dat je daarmee ook eenvoudig je favorieten kon overzetten vanuit firefox.

Eigenlijk wil ik een browser waarbij ik de plugin van outertech (linkman pro) kan gebruiken. Ik zal de ontwikkelaar daarvan even mailen of dat bestaat, ik vermoed namelijk dat er hier niet veel mensen zijn die linkman pro gebruiken (zeer geavanceerde bookmarkmanager, gericht op mensen die onderzoek uitvoeren).

Ik moet iets met mijn bookmarks, maar ik heb er letterlijk duizenden en dat zie ik niet zo 123 snel goedkomen in de safarie die ik nu gebruik, vandaar dat ik wat aan het rondkiijken ben.
Als die plugin er is voor Chrome op desktop kan je daar beheren en dat wordt dan gesynct met Chrome op de iPad. Dat werkt voor mij maar ik heb wel wat minder bookmarks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:53:
Als die plugin er is voor Chrome op desktop kan je daar beheren en dat wordt dan gesynct met Chrome op de iPad. Dat werkt voor mij maar ik heb wel wat minder bookmarks..
Ik heb een plugin voor chrome, dat klinkt als een werkbare oplossing. Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Iemand opgevallen dat de iPad 4 + 4G gebruik maakt van de oude micorsim i.p.v. de nieuwe nanosim?
Vreemd! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wie in de afgelopen 30 dagen een iPad 3 heeft gekocht kan een gratis upgrade naar de iPad 4 krijgen. :)
http://9to5mac.com/2012/1...-for-a-shiny-new-4th-gen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
iApp schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:23:
Wie in de afgelopen 30 dagen een iPad 3 heeft gekocht kan een gratis upgrade naar de iPad 4 krijgen. :)
Specifiek per winkel. Ik betwijfel ook of ik bijvoorbeeld met mijn iPad 3 terug kan naar een reseller kan gaan om hem te ruilen (niet officiele apple store, volgens apple.nl ook geen premium reseller al doen ze zelf denken van wel). Wellicht dat ik hem kan omruilen bij de apple store in A'dam? Ik heb hem 2 weken geleden gekocht namelijk (9 oktober).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

iApp schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:23:
Wow hoe triest kun je als miljarden bedrijf je klanten zo behandelen !
Alsof de ipad 3 een soort test/bèta apparaat is? Tjonge jonge.. erg amateuristisch komen ze hiermee over!

Ik heb sinds de zomer een ipad 3 maar had niet zo snel al een nieuwe verwacht.. ze zijn losgeslagen :s

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gaan mensen nou echt omruilen voor enkel die 'lightning' aansluiting? Het is gewoon een kleine revisie aan de 'New iPad'...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Michael Knight schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:44:
Gaan mensen nou echt omruilen voor enkel die 'lightning' aansluiting? Het is gewoon een kleine revisie aan de 'New iPad'...
Ik denk dat je nog een punt mist: de A6X chip (en kleinere verbeteringen zoals het sneller opladen, schijnbaar minder hitte genereren, uiteraard FaceTime HD).

Apple's regeling in het algemeen is: als het apparaat te koop is, kan je een software update verwachten (kijk naar de iPhone 3GS). Als het apparaat niet meer te koop is, hoef je ook geen software update meer te verwachten (kijk naar de eerste generatie iPad).

Ik verwacht niet dat Apple zegt "Jammer, iOS 6 was de laatste update voor de iPad 3." maar het is wel mogelijk. Daarnaast zal een A6X chip sowieso voor een betere experience zorgen en langere software ondersteuning.

Als ik een iPad 3 in de laatste weken had gekocht, zou ik 'm ook omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 01:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die A6x valt me nu pas op...doh. Ben benieuwd hoeveel verschil we in de praktijk gaan merken t.o.v. de 3th gen. :)

Overigens vind ik dit wel een beetje een 'Nintendo' (destijds met de prijsverlaging/opvolger)-actie. Ik klaag niet snel, maar de opvolger van de 3th gen is er wel érg snel..

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 23-10-2012 23:54 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Ik twijfel nog mocht ik hem om kunnen ruilen. Die nieuwe chip lijkt me geweldig en het feit dat opladen sneller gaat is ook zeker mooi. Maar, ik heb hem hoofdzakelijk gekocht vanwege xbmc. Helaas is iOS 6 nog niet te jailbreaken (alleen iPhone 4/4s en ik geloof iPad 2?) ik zou daar best op willen wachten, maar er is nog geen enkel nieuwtje voor de iPad3/4 en iOS 6 jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Verrekte rap inderdaad :D
3 doet het verder prima, maar op een 4 zal alles wel weer net iets vlotter lopen...

Benieuwd of Apple in het voorjaar nu nog met een update gaat komen of dat de iPad-lijn voortaan ook in het najaar valt.
Kan me nog voorstellen dat ze de 4 alleen nu hebben gedaan om alle apparaten (op de 2 na) met Lightning connector uit te voeren.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Daarnaast is de iPad mini trouwens nog best wel redelijk en zelfs superieur als je het vergelijkt met de iPad 2

De iPad mini is in alle gevallen gelijk aan de iPad 3 met de volgende paar uitzonderingen:

- €499 iPad heeft Retina Display
- €499 iPad heeft A6(X) chip
- €499 iPad heeft 2011 iPad 2 design, iPad mini een nieuw design
(- En daarnaast is de iPad mini dus kleiner, lichter, dunner)

Voor €170 minder moet je het retina display opgeven en de bijbehorende A6X chip, maar daarvoor krijg je wel een lichtere, kleinere, dunnere iPad die flink goedkoper is - en voor de rest dezelfde specs heeft als de iPad 4.

Als je de keuze moet maken tussen de iPad mini en de iPad 2, zou ik voor de iPad mini gaan om de volgende redenen:

- €70 goedkoper
- Siri niet beschikbaar op iPad 2, wel op iPad mini
- FaceTime in VGA kwaliteit op iPad 2, in HD kwaliteit op de iPad mini
- 5 megapixel camera, betere lenzen, gezichtsherkenning, IR filter t.o.v. de iPad 2 met VGA camera
- Full HD 1080p video recording met gezichtsherkenning en videostabilisatie (t.o.v. de iPad 2 met 720p HD video recording, geen stabilisatie)
- 4G LTE wordt wereldwijd ondersteunt, iPad 2 heeft geen 4G LTE
- Lightning connector op de iPad mini, 30 pins dock connector (die dus op z'n retour is) op de iPad 2
- iPad mini heeft een nieuw design en is een stuk lichter en dunner
- iPad mini heeft beter scherm als iPad 2: hogere pixeldichtheid (plaatjes + tekst zijn scherper), dunnere glaslaag + dunnere touchlaag (dus minder last van reflecties, plaatjes + tekst zijn scherper)

De enige reden die ik kan bedenken om toch voor een iPad 2 te gaan, is als je per se een 9.7" scherm wilt maar niet bereid bent €499 neer te lappen voor de iPad 4.

En de enige reden om een iPad 4 boven een iPad mini te nemen is als je het grotere 9.7" Retina display wilt en die A6X chip. In alle andere opzichten heeft de iPad mini gelijke specs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:55:
Verrekte rap inderdaad :D
3 doet het verder prima, maar op een 4 zal alles wel weer net iets vlotter lopen...

Benieuwd of Apple in het voorjaar nu nog met een update gaat komen of dat de iPad-lijn voortaan ook in het najaar valt.
Kan me nog voorstellen dat ze de 4 alleen nu hebben gedaan om alle apparaten (op de 2 na) met Lightning connector uit te voeren.
Dat wordt dus de grote vraag. Het lijkt erop dat ze alles net voor het holiday season willen zetten: iPods, iPhone, iPads.

Aan de ene kant denk ik dat het goed mogelijk is voor Apple om in maart 'gewoon' weer een iPad 5 uit te brengen, maar aan de andere kant (als jouw theorie klopt van 'ze willen de Lightning connector er gauw instoppen') vraag ik me af waarom ze dan ook de FaceTime camera updaten én de A6X chip én LTE én de connector. Daar heb je al vier updates en ze hebben het ook echt over de vierde generatie, en niet over een geüpdate derde generatie met Lightning connector.

Is er trouwens al meer bekend over de GPU? Twee keer zo snel als die in de iPad 3 - maar het is nog steeds een quad-core! Dat betekent dus óf een flink stuk hogere kloksnelheden óf vier erg laaggeklokte PowerVR Series 6 GPU-kernen - denk ik.

Die A6X is gewoon net zo krachtig als twee A5X-chips in één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10 13:53
Nou ik ben er uit ik verkoop mn ipad 2 64gb en ga voor de mini 64 gb voor wat ik er mee doe net een wat handzamer formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-10 00:39
Uniciteit schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:57:
Daarnaast is de iPad mini trouwens nog best wel redelijk en zelfs superieur als je het vergelijkt met de iPad 2

De iPad mini is in alle gevallen gelijk aan de iPad 3 met de volgende paar uitzonderingen:

- €499 iPad heeft Retina Display
- €499 iPad heeft A6(X) chip
- €499 iPad heeft 2011 iPad 2 design, iPad mini een nieuw design
(- En daarnaast is de iPad mini dus kleiner, lichter, dunner)

Voor €170 minder moet je het retina display opgeven en de bijbehorende A6X chip, maar daarvoor krijg je wel een lichtere, kleinere, dunnere iPad die flink goedkoper is - en voor de rest dezelfde specs heeft als de iPad 4.

Als je de keuze moet maken tussen de iPad mini en de iPad 2, zou ik voor de iPad mini gaan om de volgende redenen:

- €70 goedkoper
- Siri niet beschikbaar op iPad 2, wel op iPad mini
- FaceTime in VGA kwaliteit op iPad 2, in HD kwaliteit op de iPad mini
- 5 megapixel camera, betere lenzen, gezichtsherkenning, IR filter t.o.v. de iPad 2 met VGA camera
- Full HD 1080p video recording met gezichtsherkenning en videostabilisatie (t.o.v. de iPad 2 met 720p HD video recording, geen stabilisatie)
- 4G LTE wordt wereldwijd ondersteunt, iPad 2 heeft geen 4G LTE
- Lightning connector op de iPad mini, 30 pins dock connector (die dus op z'n retour is) op de iPad 2
- iPad mini heeft een nieuw design en is een stuk lichter en dunner
- iPad mini heeft beter scherm als iPad 2: hogere pixeldichtheid (plaatjes + tekst zijn scherper), dunnere glaslaag + dunnere touchlaag (dus minder last van reflecties, plaatjes + tekst zijn scherper)

De enige reden die ik kan bedenken om toch voor een iPad 2 te gaan, is als je per se een 9.7" scherm wilt maar niet bereid bent €499 neer te lappen voor de iPad 4.

En de enige reden om een iPad 4 boven een iPad mini te nemen is als je het grotere 9.7" Retina display wilt en die A6X chip. In alle andere opzichten heeft de iPad mini gelijke specs. :)
Ik weet niet hoe jij naar een product kijkt, maar in mijn ogen is het beeldscherm en de processor toch wel het belangrijkste aan een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:28:
[...]

Ik weet niet hoe jij naar een product kijkt, maar in mijn ogen is het beeldscherm en de processor toch wel het belangrijkste aan een apparaat.
En dat beeldscherm van de iPad mini is dus helemaal niet slecht. Volgens de eerste hands-on ervaringen al aardig beter dan de iPad 2 (verklaringen die ik had gelezen: pixeldichtheid is hoger dan op de iPad 2 en glas is dunner + touchlaag is dunner dus minder last van reflecties + scherper als resultaat).

En tja, die A5 chip biedt dezelfde/licht betere performance als de A5X chip in de iPad 3.

Ik denk dat het een acceptabele opoffering is: een dunnere, kleinere, lichtere en €170 goedkopere iPad die t.o.v. de iPad 3 alleen het Retina display mist en een A6 chip.

Het scherm in de iPad mini schijnt namelijk helemaal niet zo slecht te zijn. We hebben het hier over een besparing van €170. Voor die €170 minder krijg je een één jaar oude chip (i.p.v. 1 maand) en, inderdaad, niet het uitstekende scherm van de iPad 4 maar wel een goed scherm. Acceptabele deal lijkt mij als je €170 wilt besparen.

Dat gezegd: ik ben niet van plan om de iPad mini te kopen, maar ik geef hier alleen maar mee aan dat IK vind dat de iPad mini aardig mee kan qua specs vergeleken met de iPad 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Als ze d'r volgend jaar een retina display in weten te proppen wordt het helemaal mooi.
Wel benieuwd naar de mini: vooral naar de schermgrootte. Hoe fijn dat nog werkt met browsen.
Apple blijft mooi zwammen trouwens: de iPhone heeft een 4" scherm omdat je die nog net met 1 hand kunt bedienen. De Mini is zo smal zodat je die in 1 hand kunt vasthouden.

Zou mooi zijn als de ipad 5 een stikkie lichter en dunner wordt. Zoals ze nu met de mini en iphone5 hebben gedaan.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hoe komen jullie toch bij de Ipad 4?! Er zijn toch alleen: Ipad, Ipad 2, New Ipad (3) en Mini nu?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:27:
Hoe komen jullie toch bij de Ipad 4?! Er zijn toch alleen: Ipad, Ipad 2, New Ipad (3) en Mini nu?
misschien heb je een stukje gemist, maar er is ook een 4e generatie ipad gepresenteerd gisteren.
(Dit is een feite een lichte update van de "new ipad")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
M a r c o schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:31:
[...]

misschien heb je een stukje gemist, maar er is ook een 4e generatie ipad gepresenteerd gisteren.
(Dit is een feite een lichte update van de "new ipad")
Oke. Ik zie hem niet staan op de site namelijk :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10 13:53
Uniciteit schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:43:
[...]

En tja, die A5 chip biedt dezelfde/licht betere performance als de A5X chip in de iPad 3.
is dat zo? ik dacht te hebben vernomen dat de chip gelijkwaardig was met de iPad 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 04-10 14:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd hoe die omruil actie gaat.. heb daar zelf wel interesse bij :) alleen niet bij Apple Store gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat ik mij afvraag:

Is de achterkant van de witte versie van de iPad mini van hetzelfde materiaal als de achterkant van de iPhone 5 en MacBook Air?

Of is het exact hetzelfde als de achterkant van de huidige generatie iPad? Het materiaal van de achterkant van iPhone 5, Air, Pro, iMac en eerste generatie iPad vind ik persoonlijk veel fijner en mooier dan wat er bij de iPad 2 is gebruikt...

En ja, daar zit verschil in. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee iPad 3 gekocht, eentje 8 oktober en eentje vorige week. Die gaan dus terug - even zeuren bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:18:
Twee iPad 3 gekocht, eentje 8 oktober en eentje vorige week. Die gaan dus terug - even zeuren bij Apple.
laat even je uitkomst weten en hoe je het fixt :) hier hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-10 09:13
Grumpff.. heb ik 24-7 een new iPad gekocht... is er nu alweer een newer iPad... Nou ja.. shit happens. Maar wat te doen? Verkopen en nieuw.. of lekker bij de oude blijven.. keuzes keuzes keuzes haha.....

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mogelijk krijg ik van m'n werkgever nog een iPad 32GB + Cellular, ik denk dat ik die gewoon een maandje in de doos laat en dan verkoop en daarna die nieuwe koop. Leg ik zelf wel een paar tientjes bij :) Heb al die tijd zonder gedaan dus die paar weekjes kan er nog wel bij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 01:19
Je kan hem toch gratis laten inruilen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:52:
Je kan hem toch gratis laten inruilen dan :)
gratis lijkt me sterk 479 tot 499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is de iPad mini nu wel of niet sneller dan de iPad 2? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:54:
[...]
gratis lijkt me sterk 479 tot 499
Ik wil best zelf 20e bijleggen om hem om te ruilen, heeft iemand een bron van dat omruilen? Ik lees het meerdere malen maar zie nergens bericht vanuit Apple dat dit zo kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

Ik wil best zelf 20e bijleggen om hem om te ruilen, heeft iemand een bron van dat omruilen? Ik lees het meerdere malen maar zie nergens bericht vanuit Apple dat dit zo kan.
hier hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:04:
Is de iPad mini nu wel of niet sneller dan de iPad 2? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Hier een mooi overzichtje: http://www.ipadclub.nl/44...geleken-ipad-3-verdwenen/

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Uniciteit schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:43:
[...]

En dat beeldscherm van de iPad mini is dus helemaal niet slecht. Volgens de eerste hands-on ervaringen al aardig beter dan de iPad 2 (verklaringen die ik had gelezen: pixeldichtheid is hoger dan op de iPad 2 en glas is dunner + touchlaag is dunner dus minder last van reflecties + scherper als resultaat).

Ik denk dat het een acceptabele opoffering is: een dunnere, kleinere, lichtere en €170 goedkopere iPad die t.o.v. de iPad 3 alleen het Retina display mist en een A6 chip.

Het scherm in de iPad mini schijnt namelijk helemaal niet zo slecht te zijn. We hebben het hier over een besparing van €170. Voor die €170 minder krijg je een één jaar oude chip (i.p.v. 1 maand) en, inderdaad, niet het uitstekende scherm van de iPad 4 maar wel een goed scherm. Acceptabele deal lijkt mij als je €170 wilt besparen.

Dat gezegd: ik ben niet van plan om de iPad mini te kopen, maar ik geef hier alleen maar mee aan dat IK vind dat de iPad mini aardig mee kan qua specs vergeleken met de iPad 4.
Het scherm zal in de mini idd. wel beter zijn dan vergeleken met de 2, want hetzelfde zie ik tussen de iPhone 4 en 5, waarbij de kleuren helderder en warmer zijn. De DPI van de mini (163) tov. de 2 (132) zal veel minder zichtbaar zijn.

Maar dan nog vind ik de mini een duidelijk gemiste kans. Ik zat te wachten op de aankondiging om 'm bij release meteen aan te schaffen, maar nu wacht ik toch maar even. Het grootste probleem heb ik met de prijs. Ik begrijp niet waarom ze de mini zo duur in de markt zetten, vooral vergeleken met de Apple line-up en de concurrentie.

Kijken we naar de Apple line-up, dan zien we dat de mini verouderde hardware heeft (iPad 2 hardware, 1,5 jaar oud) met een lage resoltutie scherm. En dit zie ik niet terug in de prijs.
Daarnaast is het mij te duidelijk dat ze juist de mini geen retina display hebben gegeven om dat volgend jaar wel te doen, terwijl de technologie al lang en breed getest en zichzelf bewezen heeft in de iPhone 4, 4s, 5 en iPad 3.
Dus wat de Apple line-up betreft is deze slecht gepositioneerd, met een 10" versie met dezelfde specs voor 50 euro meer, of 170 euro meer voor een 10" versie met ver superieure specs (scherm, proc).

Daarnaast dient Apple ook rekening te houden met de concurrentie in de vorm van de Nexus 7.
Welliswaar zal ik niet snel een Nexus aanschaffen, maar de verschillen kan ik niet zo maar wegwuiven. En dan doel ik natuurlijk op 32 gb ipv. 16gb en een kleiner scherm met hogere resolutie, en dat voor 80 euro minder.
Vooral door de concurrentie weg te wuiven maakt Apple m.i. een grote fout. Ze vergelijken de mini wel met de Nexus (met een hoge zieligheidsfactor), maar doen er duidelijk qua specs aan onder.
Bij aanschaf van een kleine tabblet zullen veel mensen zich afvragen of de naam Apple (met alle daaraan klevende voordelen: iOS, bouwkwaliteit, etc) 80 euro waard is, met mindere specs. Ik ben benieuwd hoe de mini het op de markt zal doen.

Ik ben zelf de trotse eigenaar van een iPhone 5 en een iPad 2 en adviseer vaak mensen om zeker naar deze producten te kijken, maar voor de mini kan ik dat op dit moment niet doen. Ik hoop dat Apple dit signaal doorkrijgt en de prijsstelling herziet, want bij mij heeft Apple zich op dit moment uit de markt geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zo duur is het niet voor Apple begrippen. Ze zitten volgens analisten op een verwachte winstmarge van 33%.
Perfect gepositioneerd dus. Ze gaan hem natuurlijk niet voor 250 dollar in de markt zetten, de winstmarge volledig om zeep helpen, hun duurdere producten kannibaliseren en de illusie van premium product bezoedelen door een prijzenoorlog te starten als dat niet hoeft (dat hoeft nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Het "niet duur zijn voor Apple-begrippen" is natuurlijk een dooddoener en doet niets af aan de kritiek die ik heb gegeven en weerlegd deze kritiek totaal niet.

Uiteindelijk had Apple 'm onder deze noemer voor 500 euro in de schappen kunnen leggen en dan had je precies hetzelfde kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Thx. Lijkt dus zelfde te zijn (er staat immers niks over kloksnelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Natuurlijk niet, dat was juist wel duur geweest, want dan hebben ze veel meer dan 33% marge. Dit is gewoon heel redelijk, dat de rest van de concurrentie hun marge kannibaliseert moeten ze zelf weten.

Dat je hetzelfde apparaat, maar dan in 10" versie, krijgt voor 70 (niet 50) euro meer is wat mij betreft precies de sweet spot. Ik denk ook dat het grote publiek juist de iPad Mini liever zal kiezen dan een Nexus 7 voor die 80 tientjes verschil en dat die er niet zo naar kijken als jij.

Hoe de massa naar specs kijkt doen ze juist niet onder denk ik. Mensen krijgen meer schermgrootte voor die 80 euro, lichter, geen plastic, extra camera. Allemaal dingen waar de massa imo eerder naar kijkt dan ppi of quad core "geneuzel". En dan de killer feature zijn de apps natuurlijk, talloze tablet apps op een Android tablet zijn gewoon dramatisch, opgeschaalde telefoon apps, itt iPad apps.

Ben het wel met je eens dat ze er ook een retinascherm in hadden kunnen proppen, maar ze denken waarschijnlijk dat dit al zoveel gaat verkopen dat die extra winst mooi meegenomen is.

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-10-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Opzich is het niet raar als je een kleiner budget model voor 66% van de prijs van je koploper neerzet.

Ten opzichte van concurrentie is de prijs van 329 ook niet raar, wat raar is, is de prijs van de nexus. Dat was immers ook het grootste pluspunt van het apparaat, de lage prijs. Een pluspunt die hier in de winkel een stuk minder positief is dankzij het wegvallen van de 8gb versie.

Ik twijfel heel erg tussen de iPad Mini en Nexus 7.

Maar als je de 'objectieve' specificaties gaat vergelijken van de iPad Mini t.o.v. Nexus 7:
+ A5 processor is grafisch beter dan de Tegra 3 uit de Transformer Infinity (zie reviews). Tegra 3 uit de Nexus is lager geklokt.
- Tegra 3 heeft 2x zoveel 'raw' processor kracht t.o.v. de A5. Let wel, dit komt uit review van de Infinity. Ook zegt dit weinig over de gebruikerservaring gezien het beide andere systemen zijn.
+/- Nexus heeft een scherm met veel hogere resolutie. Wel is de overall kwaliteit van het scherm niet super lees ik. Iets waar ik bij de iPad Mini me niet zo zorgen over maak. Ik laat deze dan gelijk op gaan.
- Nexus is 80 euro goedkoper (ca 25% t.o.v. de iPad Mini)
+ Algemene bouwkwaliteit zal bij de iPad mini een stuk beter zijn verwacht ik.

Komt dus neer op 80 euro meer betalen en wat inleveren op de processor in ruil voor een betere bouwkwaliteit en iets betere grafische prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Vind het raar dat Siri wel op de iPad mini komt maar niet op de iPad 2.. aan de performance ligt het niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
SpeedfreakR schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:28:
Vind het raar dat Siri wel op de iPad mini komt maar niet op de iPad 2.. aan de performance ligt het niet :S
Volgens mij las ik ooit een verklaring daar over. De nieuwere apparaten hebben een chip die het geluid uit de microfoon optimaliseerd voor analyse door spraakherkenning. De iPhone 4 en iPad 2 hebben die chip nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004

SpeedfreakR

Zoeffff.....

BlackMage schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:32:
[...]

Volgens mij las ik ooit een verklaring daar over. De nieuwere apparaten hebben een chip die het geluid uit de microfoon optimaliseerd voor analyse door spraakherkenning. De iPhone 4 en iPad 2 hebben die chip nog niet.
Hmm oke, dacht dat het met de performance te maken had.
Naja ik vind iPad 4th generation nog steeds niet vernieuwd genoeg om mijn iPad 2 te vervangen.
Ik game er niet echt op en de resolutie verbetering is niet echt super spannend.
Merk ook niet dat ik meer snelheid nodig heb, in tegen stelling tot mijn iPhone 4 kijk ik uit naar mijn iPhone 5 want me 4 is soms niet vooruit te branden (misschien een clean start ipv reservekopie ook een optie dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Donnie Darko schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:43:
[...]

is dat zo? ik dacht te hebben vernomen dat de chip gelijkwaardig was met de iPad 2?
Het is ook dezelfde A5 chip (alhoewel het nog wel afwachten is op de reviews over RAM en kloksnelheden).
De A5X is alleen grafisch sterker, maar dat voordeel valt compleet weg omdat de GPU 4x zoveel pixels moet aansturen.

Als je kijkt naar de A5 die 1024*768 pixels moet aansturen en naar de A5X die 2048 * 1536 pixels moet aansturen, dan komt de A5 zelfs nog net iets beter uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
Ik wil graag een nieuwe iPad 4 kopen. Nu heb ik hier even rond gezocht en ik weet niet of dit het goede topic is om het te vragen, maar kan iemand mij adviseren waar ik vrijdag het best een iPad 4 kan reserveren of die vrijdag erna kan kopen? Want in de Apple online store heb je denk ik nog steeds 1 jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 25-10 00:39
Als je drie jaar garantie wil moet je naar Dixons, Dynabyte of Mycomm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:18:
Check even dit handige artikel omtrent iPad omruilen: :)

http://www.ipadclub.nl/45...rugbrengen-soms-mogelijk/

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10 19:23

The Chosen One

Zie signature!

Mja goede/(3 jaar) garantie zou je overal moeten hebben als je hem in Nederland koopt. Wet en zo, niet helemaal letterlijk zo maar dat is wel te vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door The Chosen One op 24-10-2012 17:26 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
BlackMage schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:28:
Opzich is het niet raar als je een kleiner budget model voor 66% van de prijs van je koploper neerzet.

Ten opzichte van concurrentie is de prijs van 329 ook niet raar, wat raar is, is de prijs van de nexus. Dat was immers ook het grootste pluspunt van het apparaat, de lage prijs. Een pluspunt die hier in de winkel een stuk minder positief is dankzij het wegvallen van de 8gb versie.

Ik twijfel heel erg tussen de iPad Mini en Nexus 7.

Maar als je de 'objectieve' specificaties gaat vergelijken van de iPad Mini t.o.v. Nexus 7:
+ A5 processor is grafisch beter dan de Tegra 3 uit de Transformer Infinity (zie reviews). Tegra 3 uit de Nexus is lager geklokt.
- Tegra 3 heeft 2x zoveel 'raw' processor kracht t.o.v. de A5. Let wel, dit komt uit review van de Infinity. Ook zegt dit weinig over de gebruikerservaring gezien het beide andere systemen zijn.
+/- Nexus heeft een scherm met veel hogere resolutie. Wel is de overall kwaliteit van het scherm niet super lees ik. Iets waar ik bij de iPad Mini me niet zo zorgen over maak. Ik laat deze dan gelijk op gaan.
- Nexus is 80 euro goedkoper (ca 25% t.o.v. de iPad Mini)
+ Algemene bouwkwaliteit zal bij de iPad mini een stuk beter zijn verwacht ik.

Komt dus neer op 80 euro meer betalen en wat inleveren op de processor in ruil voor een betere bouwkwaliteit en iets betere grafische prestaties.
Ik heb de Nexus 7 een paar dagen in bezit gehad en er uitgebreid mee kunnen spelen. tevens heb ik al een tijd een ipad 2 met de 1024x768 resolutie.

Je hoeft maar 1 ding te doen (wat ze ook op de event lieten zien en ik al voor de event aan een maat van mij heb laten zien), zet de Nexus in landscape en open een browser window (ik pakte nu.nl als test). Ondanks dat de Nexus een hogere resolutie heeft zie je VEEL minder in 1 oog opslag als op de ipad 2 in landscape mode (en dus ook de ipad mini). Het verschil is echt heel erg groot en droevig wat je ziet op de Nexus 7.

Android is een vergaarbak van apps die van alles en nog wat doorsluizen. Denk je dat ik me aanstel? Check maar eens op security.nl. Natuurlijk doen sommige apps in de Apple app store dit ook, maar ik ga in alle gevallen liever voor een gecontroleerde omgeving met veel minder schadelijke apps en dan ook nog apps die er vele malen beter uit zien.

Zo had ik bv een app op beide devices (Pocketcloud, voor RDP sessies). Beide apps gemaakt door dezelfde maker, maar wat werkt de Apple variant veel prettiger. Scaling gaat beter, het draait soepeler. En het is uiteindelijk wel logisch waarom. Er zijn veel meer android devices met verschillende hardware/resoluties.

En dan is er nog het aanbod van apps/muziek. Dat vergeten veel mensen, de App/Music store van Apple is gigantisch en bij Google is alles nog werk in uitvoering.

Dus hier heb je mijn advies, spendeer iets meer voor de Mini en geniet van de veel betere buildquality/speakers (speakers zijn nu een gok, maar de Nexus heeft 1 mono speaker...), betere weergave van websites en minder schadelijke en beter uitziende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
bitshady schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:26:
[...]

Ik heb de Nexus 7 een paar dagen in bezit gehad en er uitgebreid mee kunnen spelen. tevens heb ik al een tijd een ipad 2 met de 1024x768 resolutie.

Je hoeft maar 1 ding te doen (wat ze ook op de event lieten zien en ik al voor de event aan een maat van mij heb laten zien), zet de Nexus in landscape en open een browser window (ik pakte nu.nl als test). Ondanks dat de Nexus een hogere resolutie heeft zie je VEEL minder in 1 oog opslag als op de ipad 2 in landscape mode (en dus ook de ipad mini). Het verschil is echt heel erg groot en droevig wat je ziet op de Nexus 7.

Android is een vergaarbak van apps die van alles en nog wat doorsluizen. Denk je dat ik me aanstel? Check maar eens op security.nl. Natuurlijk doen sommige apps in de Apple app store dit ook, maar ik ga in alle gevallen liever voor een gecontroleerde omgeving met veel minder schadelijke apps en dan ook nog apps die er vele malen beter uit zien.

Zo had ik bv een app op beide devices (Pocketcloud, voor RDP sessies). Beide apps gemaakt door dezelfde maker, maar wat werkt de Apple variant veel prettiger. Scaling gaat beter, het draait soepeler. En het is uiteindelijk wel logisch waarom. Er zijn veel meer android devices met verschillende hardware/resoluties.

En dan is er nog het aanbod van apps/muziek. Dat vergeten veel mensen, de App/Music store van Apple is gigantisch en bij Google is alles nog werk in uitvoering.

Dus hier heb je mijn advies, spendeer iets meer voor de Mini en geniet van de veel betere buildquality/speakers (speakers zijn nu een gok, maar de Nexus heeft 1 mono speaker...), betere weergave van websites en minder schadelijke en beter uitziende apps.
Een 9.7 inch met een 7 inch vergelijken, ja natuurlijk zie je dan meer in 1 oogopslag. En nee een 9.7 is niet hetzelfde als 7.9 als je het over 1 oogopslag hebt.

Schadelijke apps op Android liggen echt helemaal aan jezelf, als jij OF vage apps gaat installeren OF apps buiten de market (daarvoor zal je eerst de beveiliging voor uit moeten zetten) dan heb je een kans dat het schadelijk is, maar hier heeft Apple ook last van, dat was laatst nog in het nieuws (virus in de appstore).

Lijkt trouwens wel of geen een fabrikant zich meer meer dan 6 maanden vast kan houden aan zijn product. Daar zit ik dan met m'n iPad waarvan ik nog mag hopen dat die iOS 7 krijgt.

Die Nexus is ook al een maand of 5 oud, (blijkbaar ook de normale levenscyclus van een iPad) dus waarschijnlijk zal daar binnenkort ook een opvolger voor komen. En €249,- voor een 32GB Nexus, is een stuk lagere prijs dan de €429,- van de iPad mini. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]
Dat klopt ook, iOS staat op het gebied van software (vanuit developers maar ook vanuit Apple die ontwikkelen interessant maakt) veel verder dan Android. Men durft vanuit het andere kamp wel vaak te roepen dat Apple evil is en dat alles gelocked is, maar Android's wereld is allesbehalve interessant met bijna alle apps uitgerokken telefoon-versies en een ongecontroleerde wildgroei van malware.

Je mag nog de beste specs voorleggen, want in mijn ogen is de Nexus 7 of de Nook HD beter dan de iPad mini op hardwareniveau (specs), op softwareniveau staat de iPad mini nu al, voordat hij is uit gekomen, véél verder dan beide. Op het gebied van afwerkingskwaliteit lijkt ook de mini weer een juweeltje te worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Phuncz op 24-10-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Phuncz schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:39:
[...]

Dat klopt ook, iOS staat op het gebied van software (vanuit developers maar ook vanuit Apple die ontwikkelen interessant maakt) veel verder dan Android. Men durft vanuit het andere kamp wel vaak te roepen dat Apple evil is en dat alles gelocked is, maar Android's wereld is allesbehalve interessant met bijna alle apps uitgerokken telefoon-versies en een ongecontroleerde wildgroei van malware.

Je mag nog de beste specs voorleggen, want in mijn ogen is de Nexus 7 of de Nook HD beter dan de iPad mini op hardwareniveau (specs), op softwareniveau staat de iPad mini nu al, voordat hij is uit gekomen, véél verder dan beide. Op het gebied van afwerkingskwaliteit lijkt ook de mini weer een juweeltje te worden.
Als Apple dan ook eens niet evil doet en gewoon de beste hardware erin flikkert maken ze alsnog enorme winst, zijn ze in 1 klap af van Android (en Windows, want bij de Macs is het hetzelfde verhaal met inferieure specs) en kan iemand een Apple Store uitlopen zonder dat hij (figure of speak) 3 dagen niet kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
[...]

De voor/nadelen die ik noemde waren puur objectieve feiten over beide apparaten. Ik heb nu twee jaar een iPad1 en 1,5 jaar een iPhone4 gehad. Die laatste heb ik onlangs vervangen door een Galaxy Note omdat ik verliefd raakte op het scherm en ik wel eens wat anders wilde proberen.

Wat jij zegt over de kwaliteit van de Apps kan ik alleen maar bevestigen. Ik heb het zelfde gemerkt met een RDP app (2X Client) en die voor android is practisch niet bruikbaar door de knullige controls en vervelende multitasking. Maar er zijn meer voorbeelden. Ik kan het zelfs wel zo zeggen: De enige echt goede android apps die ik heb gebruikt zijn van google zelf.

Toch vind ik Android wel wat hebben, vooral vanwege de vrijheid die ik erg kan waarderen. Ook klooi ik wel een beetje met apps schrijven, wat ik bij iOS kan vergeten want ik heb geen mac, weiger ervoor te betalen en objective-c snap ik niet.

Ook is er wel wat te zeggen over het formaat van de Nexus. De iPad met het grotere scherm in 4:3 formaat zal niet in mijn broekzak passen, terwijl de Nexus dat wel kan. Het is niet dat ik er zo dagelijks mee over straat zal lopen maar het kan practisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
J0ey schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:38:
[...]
Een 9.7 inch met een 7 inch vergelijken, ja natuurlijk zie je dan meer in 1 oogopslag. En nee een 9.7 is niet hetzelfde als 7.9 als je het over 1 oogopslag hebt.
De mini 7.9 inch zal dezelfde resolutie hebben als de ipad2 en ook hetzelfde weergeven als de 9.7 inch (alleen iets kleiner) Ik vergeleek dus wat je ziet op het scherm van de mini vs de nexus, beiden in landscape mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Pyrone89 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:28:
[...]

Als Apple dan ook eens niet evil doet en gewoon de beste hardware erin flikkert maken ze alsnog enorme winst, zijn ze in 1 klap af van Android (en Windows, want bij de Macs is het hetzelfde verhaal met inferieure specs) en kan iemand een Apple Store uitlopen zonder dat hij (figure of speak) 3 dagen niet kan zitten.
Waarom trollen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
bitshady schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:35:
[...]

De mini 7.9 inch zal dezelfde resolutie hebben als de ipad2 en ook hetzelfde weergeven als de 9.7 inch (alleen iets kleiner) Ik vergeleek dus wat je ziet op het scherm van de mini vs de nexus, beiden in landscape mode.
Ja maar hoe bedoel je dat? In principe heeft de Nexus een hogere resolutie, dus daar zou in theorie meer content op moeten staan dan op de iPad 2 of Mini. Of heb je het over de browserbalk/knoppen en het kleinere scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
[...]

Schadelijke apps op Android liggen echt helemaal aan jezelf, als jij OF vage apps gaat installeren OF apps buiten de market (daarvoor zal je eerst de beveiliging voor uit moeten zetten) dan heb je een kans dat het schadelijk is, maar hier heeft Apple ook last van, dat was laatst nog in het nieuws (virus in de appstore).

Lijkt trouwens wel of geen een fabrikant zich meer meer dan 6 maanden vast kan houden aan zijn product. Daar zit ik dan met m'n iPad waarvan ik nog mag hopen dat die iOS 7 krijgt.

Die Nexus is ook al een maand of 5 oud, (blijkbaar ook de normale levenscyclus van een iPad) dus waarschijnlijk zal daar binnenkort ook een opvolger voor komen. En €199,- voor een 32GB Nexus, is een stuk lagere prijs dan de €429,- van de iPad mini. ;)
Mooie reactie. :) Ik snap eigenlijk niet echt de discussie van óf de iPad mini is goed óf de Nexus 7 is goed, maar beide kan niet..

Persoonlijk zou ik, als ik de keuze had tussen een €249 Nexus 7 (16 GB) en een €329 iPad mini (16 GB), voor de iPad mini gaan omdat ik daarvan weet dat er veel goede, tablet apps voor zijn én - en dat is voor mij misschien nog wel belangrijker - dat je weet dat het apparaat minstens één, maar waarschijnlijk twee of soms zelfs drie, grote iOS updates krijgt. Daardoor is je apparaat over een paar jaar nog steeds up-to-date.

Ik heb echter niks tegen Android en ik vind deze felle competitie wel fijn, want je ziet dat beide besturingssystemen er de afgelopen jaren flink op vooruit zijn gegaan. :)

EDIT:
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:04:
Ik heb vanmiddag een handig overzicht gemaakt voor het "[iPad mini] Ervaringen & Discussie" topic. Ik heb hier een screenshot: zo kun je makkelijk de bestaande modellen vergelijken.

[iPad mini] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y4oMB.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 24-10-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

J0ey schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:40:
[...]

Ja maar hoe bedoel je dat? In principe heeft de Nexus een hogere resolutie, dus daar zou in theorie meer content op moeten staan dan op de iPad 2 of Mini. Of heb je het over de browserbalk/knoppen en het kleinere scherm?
Het gaat over hoe het scherm gebruikt wordt. Je hebt niets aan meer pixels als ze slecht gebruikt worden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M2H2q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h5j1r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C3xOP.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu een ipad mini erbij koop op den duur, kan ik dan zowel op de ipad 2 als op de ipad mini met dezelfde account van itunes werken? Met andere woorden, de iets van 90 euro aan apps die ik gekocht heb, die hoef ik dan toch niet voor mijn 2e apparaat opnieuw te kopen?

Of krijg je dan van die zaken als met spotify dat maar 1 tablet tegelijk online mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:06:
Als ik nu een ipad mini erbij koop op den duur, kan ik dan zowel op de ipad 2 als op de ipad mini met dezelfde account van itunes werken? Met andere woorden, de iets van 90 euro aan apps die ik gekocht heb, die hoef ik dan toch niet voor mijn 2e apparaat opnieuw te kopen?

Of krijg je dan van die zaken als met spotify dat maar 1 tablet tegelijk online mag zijn?
Dat zal gewoon werken, geen zorgen. Je kunt gewoon tegelijkertijd 'ingelogd' zijn en je kunt gewoon gratis je apps opnieuw downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:07:
Dat zal gewoon werken, geen zorgen. Je kunt gewoon tegelijkertijd 'ingelogd' zijn en je kunt gewoon gratis je apps opnieuw downloaden. :)
Ah, dat is wel mooi. Handig om te weten.

Waarom is een snellere processor zoals in de nieuwe ipad4 eigenlijk belangrijk? Is dat voor games ofzo? Ik ervaar mijn ipad2 namelijk niet als traag. Maar gebruik hem ook amper voor games en bij de zakelijke apps of webbrowsen ervaar ik niet dat ik een snellere nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Voornamelijk games en grafisch veeleisende apps hebben er in meer of mindere mate voordeel aan, maar vergeet ook niet dat de 4x hogere resolutie ook meer resources nodig heeft. De prestaties van de iPad 4de gen is momenteel niet nodig maar als we ooit de tablet als een alleskunner willen gebruiken, zal het zeker welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:06:

Tip voor Spotify op 2 apparaten: maak op 1 apparaat de muziek die je wilt luisteren offline beschikbaar en zet Spotify in de offline modus. Nu kan je op beide apparaten Spotify gebruiken, 1 online en 1 offline. Het is wat beperkt maar beter dan niets, zo werken mijn vriendin en ik op 2 apparaten en 1 account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Uniciteit schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:50:
[...]

Mooie reactie. :) Ik snap eigenlijk niet echt de discussie van óf de iPad mini is goed óf de Nexus 7 is goed, maar beide kan niet..

Persoonlijk zou ik, als ik de keuze had tussen een €249 Nexus 7 (16 GB) en een €329 iPad mini (16 GB), voor de iPad mini gaan omdat ik daarvan weet dat er veel goede, tablet apps voor zijn én - en dat is voor mij misschien nog wel belangrijker - dat je weet dat het apparaat minstens één, maar waarschijnlijk twee of soms zelfs drie, grote iOS updates krijgt. Daardoor is je apparaat over een paar jaar nog steeds up-to-date.

Ik heb echter niks tegen Android en ik vind deze felle competitie wel fijn, want je ziet dat beide besturingssystemen er de afgelopen jaren flink op vooruit zijn gegaan. :)

EDIT:

[...]

Ik heb vanmiddag een handig overzicht gemaakt voor het "[iPad mini] Ervaringen & Discussie" topic. Ik heb hier een screenshot: zo kun je makkelijk de bestaande modellen vergelijken.

[iPad mini] Ervaringen & Discussie

[afbeelding]
De Nexus 7 16GB wordt waarschijnlijk over een paar dagen vervangen voor de Nexus 7 32GB terwijl ze dezelfde prijs houden, €249. ;)

Ik heb zelf de iPad 3, en ik vraag me echt sterk af hoelang Apple deze gaat supporten. Hij heeft net 6 maanden in de schappen gestaan en wordt er nu al uit gehaald, het zou mij dus niets verbazen als er niet eens een iOS 7 upgrade komt (kijk naar de iPad 1).

Vind het trouwens ook erg jammer, Apple stond erom bekend dat hun producten gewoon 1 jaar mee gaan. Na 6 maanden een vervangend product vind ik veelste snel.

EDIT: Mooie TS trouwens. ;)
Phuncz schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:54:
[...]

Het gaat over hoe het scherm gebruikt wordt. Je hebt niets aan meer pixels als ze slecht gebruikt worden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja, maar de Nexus 7 is weer een stuk kleiner, dus zo kan je het ook weer bekijken. Moet wel zeggen dat ik een 4:3 formaat echt 10x beter vind voor een tablet, kudo's dus dat ze het 4:3 hebben gelaten en niet 16:9 zoals de iPhone.

[ Voor 15% gewijzigd door J0ey op 24-10-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:15:
[...]

Ah, dat is wel mooi. Handig om te weten.

Waarom is een snellere processor zoals in de nieuwe ipad4 eigenlijk belangrijk? Is dat voor games ofzo? Ik ervaar mijn ipad2 namelijk niet als traag. Maar gebruik hem ook amper voor games en bij de zakelijke apps of webbrowsen ervaar ik niet dat ik een snellere nodig zou hebben.
Als je in die tabel kijkt die ik hier eerder als een plaatje heb gepost, dan zie je dat de GPU eigenlijk nu pas (!) op het niveau zit als de iPad 2 zat in 2011. Dit komt omdat de derde en vierde generatie iPads vier keer (!) zoveel pixels moeten ondersteunen.

Als je naar de CPU kijkt, dan betekent het in eerste instantie dat webpagina's gewoon nog nét even iets sneller laden. Apps ook weer nét iets sneller. En nieuwe iOS updates zullen natuurlijk altijd beter draaien op de snellere apparaten. ;)

-------------
J0ey schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:31:
[...]

De Nexus 7 16GB wordt waarschijnlijk over een paar dagen vervangen voor de Nexus 7 32GB terwijl ze dezelfde prijs houden, €199. ;)
Dat is natuurlijk een aardige prijs, als het klopt.
Ik heb zelf de iPad 3, en ik vraag me echt sterk af hoelang Apple deze gaat supporten. Hij heeft net 6 maanden in de schappen gestaan en wordt er nu al uit gehaald, het zou mij dus niets verbazen als er niet eens een iOS 7 upgrade komt (kijk naar de iPad 1).
Ik denk niet dat ze de iPad 3 negeren: de iPad 2 is immers nog te koop en, zoals je vast wel merkt, is de regeling: zolang het apparaat te koop is, komen er software updates voor uit (zie iPhone 3GS). Het zou, op z'n minst, merkwaardig zijn als de iPad 2 wél een update naar iOS 7 krijgt, maar de iPad 3 niet.
Vind het trouwens ook erg jammer, Apple stond erom bekend dat hun producten gewoon 1 jaar mee gaan. Na 6 maanden een vervangend product vind ik veelste snel.
Tja, 230 dagen (7.562 maanden) na de aankondiging van de iPad 3 al een iPad 4. Ik had het nog niet zo erg gevonden als ze de dock connector hadden geüpdated en LTE (zodat 't op meer netwerken werkt), maar dat ze dan ook meteen een flink krachtigere chip erin gooien en FaceTime HD is wel jammer.

Maar goed, bijna acht maanden is nog steeds leuk!

En nu ik er over nadenk is een update, voor de dock connector, wel logisch: in het holiday season verkopen ze waarschijnlijk de meeste iPads. Stel je voor hoe die mensen zich zouden voelen als ze er achterkomen dat vanaf 2013 alle iOS apparaten enkel een kleine dock connector hebben en dat accessoire-makers zich vooral daarop zullen gaan richten.

Ik denk ook dat ze de update cyclus nu naar het najaar hebben verplaatst. Er zou namelijk altijd wel iemand de lul zijn geweest: kocht je in het holiday season een iPad, dan was die na drie maanden al weer vervangen door een betere voor dezelfde prijs. Nu zijn er misschien, ik zeg maar wat, 20 miljoen iPad 3 gebruikers die nu al een 'achterhaalde' iPad hebben. Als ze de iPad 4, met nieuwe dock connector en die krachtige chip, in maart 2013 hadden uitgebracht dan zouden misschien wel 30 miljoen nieuwe iPad eigenaren de lul zijn.
EDIT: Mooie TS trouwens. ;)
Bedankt! :)

[ Voor 57% gewijzigd door Uniciteit op 24-10-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:37:
Als je in die tabel kijkt die ik hier eerder als een plaatje heb gepost, dan zie je dat de GPU eigenlijk nu pas (!) op het niveau zit als de iPad 2 zat in 2011. Dit komt omdat de derde en vierde generatie iPads vier keer (!) zoveel pixels moeten ondersteunen.
Die extra pixels had ik even over het hoofd gezien. Wel een fijne tabel die je hebt geplaatst.

Als ik het zo bekijk kan ik nog wat jaren genieten van mijn ipad2, schrok even toen er een ipad4 gisteren opeens voorbij kwam en ik de ipad2 net gekocht heb (maand geleden), maar voor mij nog niet de moeite van het eventueel upgraden waard.

Hoop wel dat over een paar jaar de pc vervangen kan worden door een tablet (van welk merk dan ook). Enige wat ik nu nog mis is mijn windows steam games en het lastig kunnen downloaden (kan wel op de nas die ik heb, maar helemaal ideaal is dat niet voor snel iets meepakken).

Interessante ontwikkelingen allemaal, de ipad mini komt in iedergeval op mijn verlanglijst, maar ik denk dat ik op de mini 2 wacht (vooral omdat mijn gadget zakgeld helemaal op is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja, maar de Nexus 7 is weer een stuk kleiner, dus zo kan je het ook weer bekijken.
De Nexus 7 wordt anders vaak in dit topic vergeleken met de iPad mini maar ook door geinteresseerde klanten.
Je vergelijkt hem zelf ook:
En €199,- voor een 32GB Nexus, is een stuk lagere prijs dan de €429,- van de iPad mini. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
[...]

De Nexus 7 16GB wordt waarschijnlijk over een paar dagen vervangen voor de Nexus 7 32GB terwijl ze dezelfde prijs houden, €199. ;)
't Zal wel aan mij liggen, maar kost de 16GB niet gewoon €249?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Smultie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:13:
[...]

't Zal wel aan mij liggen, maar kost de 16GB niet gewoon €249?
Oh inderdaad! Ik was in de war met de prijsverwisseling, ik zal het even aanpassen, het zou dan 16GB voor 199 dollar worden en 32 voor 249, right?

Maarja, het maakt mij verder niet uit, ik wou alleen even kwijt dat Android niet echt zo virus gevoelig is. Vind het ook wel triest dat Apple daarmee blijft vergelijken, net als met de Galaxy Tab 10.1 toen, maar daar is al genoeg over geschreven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zouden de iPad's met 32GB + 4G ook te pre-orderen zijn dat iemand weet? Ik weet dat ze pas eind november leverbaar zijn maar aangezien ik er een krijg weet ik niet of daar zo lang mee gewacht kan worden. Anders ga vragen om de 64GB wifi only namelijk.

Waarschijnlijk ben ik het ding meteen kwijt aan m'n vrouw dus ik sluit niet uit dat er een 2e ipad komt, mogelijk de mini. Eerst maar eens kijken hoe iOS bevalt, ik ben meer een Android-man namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

J0ey schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:20:
[...]
Maarja, het maakt mij verder niet uit, ik wou alleen even kwijt dat Android niet echt zo virus gevoelig is. Vind het ook wel triest dat Apple daarmee blijft vergelijken, net als met de Galaxy Tab 10.1 toen, maar daar is al genoeg over geschreven. :)
Het onderwerp komt echter vaak in het nieuws: http://tweakers.net/zoeken?keyword=android+malware

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 24-10-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft iemand al iets gezien over het kleurbereik van de iPad mini? Van de iPad 3 viel me het hogere kleurbereik meteen op, vooral met fel rood en groen (het is bijna 100% sRGB waar de iPad 1 en 2 rond de 80% zaten).

Ik ben wel benieuwd hoe het met de iPad mini gaat zitten. Maar ik ga er hoe dan ook meteen een preorderen overmorgen, ik heb regelmatig dat ik met handbaggage reis en die paar honderd gram gaat echt veel schelen. Ik hoop dat de preorders rond middernacht al komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Maar ook bij iOS komt het voor.. nieuws: Kaspersky treft eerste malware in App Store aan Maar er is nu al zat over Android gezegd in dit topic denk ik, laat 't maar weer snel over de iPad gaan. :)
Pagina: 1 ... 52 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]