Super, leuk om te weten ! Helaas wel dat AVPlayerHD enkel local files kan afspelen, de enige goede player die local, network en 1080p MKV kan afspelen is XBMC, de enige reden waarom ik een jailbreak heb.GekkePrutser schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:46:
Zojuist de nieuwe AVPlayerHD getest, en inderdaad, hij speelt MKV's met hardware versnelling!
Update: 1080p MKV werkte ook prima!
Nice.ijskonijn schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:18:
[...]
Yep, naar het Apps tabblad gaan in iTunes, dan helemaal naar beneden scrollen daar staat een lijstje van Apps waar je bestanden heen kunt slepen.
Gisteren ook nog wat getest met AVPlayerHD en het is een super update, ik weet niet hoe ze het geflikt hebben, maar het werkt prima (iPad 3). Zeer tevreden!
Kan je btw ook via de Camera Connection Kit een MKV op een USB/SD zetten en afspelen via AVPlayerHD op iPad?
Dat zou helemaal geweldig zijn, aangezien ik maar de 16GB versie heb...
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ik heb de nieuwe ipad. Als de review van de Google Nexus7 mag geloven verschilt de nieuwe iPad niet zoveel vergeleken met de TFP. De super IPS functie is dan weer een stuk helderderVis schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:55:
[...]
Heb je de nieuwe iPad?
Ik kan verder niet vergelijken ofzo, maar ik moet zeggen, de nieuwe iPad qua helderheid is fantastich, gewoon het hele scherm is prachtig. De kijkhoek is ook niet verkeerd.
Asus Transformer Prime Super IPS+ *****359
Apple iPad (3e generatie) IPS lcd *****360
Apple iPad 2 IPS lcd ******433
Asus Transformer Prime (Super... Super IPS+ ********587
Het was iets wat mij opviel in de volle zon. Bij normaal gebruik (binnen e.d.) is het scherm gewoon
wel bij een jailbreak, tenminste bij XBMC. Of dit ook werkt bij avpHD durf ik niet te zeggenVis schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:08:
[...]
Nice.
Kan je btw ook via de Camera Connection Kit een MKV op een USB/SD zetten en afspelen via AVPlayerHD op iPad?
Dat zou helemaal geweldig zijn, aangezien ik maar de 16GB versie heb...
[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 25-07-2012 10:44 ]
Ben benieuwd naar je bevindingen, ik zit aan die kit te denken om zo meer opslag / mkv te hebben voor op vakantie. Die 16gb zit inderdaad zo vol
Ik ook. Ik heb aan 16gb intern geheugen meer dan genoeg, m.u.v. de lange reizen die ik af en toe maak. Dan is een 32gb sd'tje wel erg handig om ff in te prikken.bartsled schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:04:
[...]
Ben benieuwd naar je bevindingen, ik zit aan die kit te denken om zo meer opslag / mkv te hebben voor op vakantie. Die 16gb zit inderdaad zo vol
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Dat kan helaas niet, apps kunnen (zonder jailbreak) niet bij de content op je SD kaart of USB stick.. Die is alleen om foto's / videos te importeren in de standaard applicaties.
Ai... dat is kakGekkePrutser schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:48:
Dat kan helaas niet, apps kunnen (zonder jailbreak) niet bij de content op je SD kaart of USB stick.. Die is alleen om foto's / videos te importeren in de standaard applicaties.
Achja, dan maar 1 film per x erop zetten... voor vakantie's idd wel minder als je de 16gb versie hebt, maar dat wisten we voordat we de iPad aan zouden schaffen
Verwijderd
Leve het cynismeVis schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:08:
[...]
Ai... dat is kak
Achja, dan maar 1 film per x erop zetten... voor vakantie's idd wel minder als je de 16gb versie hebt, maar dat wisten we voordat we de iPad aan zouden schaffen
Je mag ook eens proberen iets bij te dragen aan dit topic ?
[ Voor 13% gewijzigd door Phuncz op 25-07-2012 13:22 ]
Verwijderd
Er schijnt wel een mogelijkheid te zijn zonder jailbreak, nog niet getest overigens:Vis schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:08:
[...]
Ai... dat is kak
How To: Ripped movies on your iPad:
If you have any ripped movies or personal videos, you can use the CCK to add extra storage to the iPad. You'd only import a movie when you're ready to watch it. To do this, rename your movies to match the file name structure of your digital camera. For example, "DCIM_4132." Then, drag the file into a folder labeled "DCIM" on an SD card or a thumbdrive. When you plug your SD card or thumbdrive into the iPad via the CCK, you'll be able to import the movie onto your iPad and play it from the Photos app.
Je kunt de film natuurlijk ook resizen naar 1GB of 1,5 GB misschien, dan kun je er meer op kwijt. Voor de occasional keer op vakantie een aardig compromis toch.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Hmm dat is het proberen idd waard!Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:24:
[...]
Er schijnt wel een mogelijkheid te zijn zonder jailbreak, nog niet getest overigens:
How To: Ripped movies on your iPad:
If you have any ripped movies or personal videos, you can use the CCK to add extra storage to the iPad. You'd only import a movie when you're ready to watch it. To do this, rename your movies to match the file name structure of your digital camera. For example, "DCIM_4132." Then, drag the file into a folder labeled "DCIM" on an SD card or a thumbdrive. When you plug your SD card or thumbdrive into the iPad via the CCK, you'll be able to import the movie onto your iPad and play it from the Photos app.
Thanks voor de tip. Jullie horen het wel als het gelukt is.
Goed idee! Dat zou waarschijnlijk wel kunnen, alleen dan weer niet vanaf AVPlayer en alleen met ondersteunde formaten (Alleen MP4/MOV dus en geen MKV/AVI). Want hij importeert alleen formaten die de ingebouwde player kan afspelen. Maar als je toch je films om zet naar MP4 dan zou het denk ik wel werken, ben benieuwd in elk geval.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:24:
[...]
Er schijnt wel een mogelijkheid te zijn zonder jailbreak, nog niet getest overigens:
Ik zou het sowieso wel het prettigst vinden om bijv. een externe HDD of grote SD kaart mee te nemen, en dan iets naar de iPad kopieren om het te bekijken. Anders moet je tijdens het kijken die stick er in hebben zitten, dat is best onhandig
[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 25-07-2012 16:47 ]
Verwijderd
Blijkbaar word er een bijdrage niet herkend maar commentaar welPhuncz schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:21:
Je mag ook eens proberen iets bij te dragen aan dit topic ?
Waarom kan ik geen srt. file toevoegen onder een film?
Terwijl ik hem toch echt erbij heb gevoegd bij AVplayerHD... hij staat ook in de lijst op de ipad in de app...
Terwijl ik hem toch echt erbij heb gevoegd bij AVplayerHD... hij staat ook in de lijst op de ipad in de app...
Heb je al Edit gedaan, dan op de film geklikt en daar de subtitle aangevinkt die je wil afspelen voor die film? Dat doet hij niet standaard.Vis schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:35:
Waarom kan ik geen srt. file toevoegen onder een film?
Zelfs als je een MP4 of MKV hebt met ingemuxte subtitle moet je het daar nog aanvinken om hem te kunnen bekijken, zelfs als het er maar 1 is, best onhandig
Damn, heb ik van het weekend een iPad met retina scherm gekocht. Paar daagjes mee gespeeld... zit ik nu op mijn MBP 13" te werken... en wat valt het scherm dan tegen!! Vet apparaatje! Nu nog alles uitzoeken wat handig is allemaal voor mijn iPad.. Video streamen, etc etc...
Stay young forever!
Top thanks!GekkePrutser schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:54:
[...]
Heb je al Edit gedaan, dan op de film geklikt en daar de subtitle aangevinkt die je wil afspelen voor die film? Dat doet hij niet standaard.
Zelfs als je een MP4 of MKV hebt met ingemuxte subtitle moet je het daar nog aanvinken om hem te kunnen bekijken, zelfs als het er maar 1 is, best onhandig
Mn geluid loopt ook niet synchroon
Want heb even een andere serie (MKV) erop gezet, en die loopt wel perfect synchroon qua geluid en beeld.
2 vraagjes:
- Klopt het dat er geen hardware decoding support is voor het afspelen van x264/h.264 mkv bestanden?
(zonder de iPad te hoeven jailbreaken en XBMC te gebruiken) - Kan de (nieuwe) iPad vloeiend 720p mkv afspelen streamend vanaf een Samba share
of moet daarvoor altijd een transcoding-programma draaien op de host-pc waar de betreffende content op staat zodat het als mp4 bij de iPad aankomt, zogezegd?
[ Voor 8% gewijzigd door PaulX op 25-07-2012 20:52 ]
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
1) ja en nee. Ja, geen hwa-decoding aanwezig. Nee, er zijn videoapps die mkv on the fly remuxen waardoor de videostream wel hwa wordt afgespeeld
2) ja. 720p geen probleem om te streamen. Buffer moet wel redelijk hoog gezet worden. Ik heb op 50MB gezet. 1080p gaat niet helemaal goed streamend.
2) ja. 720p geen probleem om te streamen. Buffer moet wel redelijk hoog gezet worden. Ik heb op 50MB gezet. 1080p gaat niet helemaal goed streamend.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Vreemd, weet je zeker dat diezelfde MP4 op een Mac wel goed loopt? MP4 is dacht ik altijd hardware decoded.Vis schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:05:
[...]Mn geluid loopt ook niet synchroonmaar kan dat komen doordat het een MP4 bestand is? verschillende codecs enzo?
Want heb even een andere serie (MKV) erop gezet, en die loopt wel perfect synchroon qua geluid en beeld.
Ik heb AVPlayerHD nog niet eerder audio sync fout zien doen, behalve bij het afspelen van HD MKV's zonder hardware decoding, maar dan was het beeld ook erg schokkerig.
ah ok, thanks.kmf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:58:
1) ja en nee. Ja, geen hwa-decoding aanwezig. Nee, er zijn videoapps die mkv on the fly remuxen waardoor de videostream wel hwa wordt afgespeeld
Dat is dan imho een flink nadeel van een Apple device...
Bij Android hoef je geen transcoding/'on-the-fly-remux' programma te draaien tussen het af te spelen bestand
en 't Android device voor streaming playback en is er gewoon hardware acceleration support voor mkv.
[ Voor 46% gewijzigd door PaulX op 25-07-2012 21:30 ]
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
Dat hoeft op de iPad ook niet meer sinds gisteren, AVPlayerHD doet dat nu zelf. Zie een pagina ofzo terug. Hij remuxt denk ik wel maar dat doet hij zonder dat je er wat van merkt. Ik denk dat andere apps dit ook wel gaan aanbieden.PaulX schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:22:
[...]
Bij Android hoef je geen transcoding/'on-the-fly-remux' programma te draaien tussen het af te spelen bestand
en 't Android device voor streaming playback en is er gewoon hardware acceleration support voor mkv.
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 25-07-2012 21:32 ]
ok das heel mooi maar dat geldt voor local playback.
Wat ik wil is gewoon dit:
[Nerd-modus]
720p/1080p h.264 MKV bestanden afspelen vanaf een samba share en dus met hardwareversnelling
en dan opgeschaald laten weergeven naar 2048 pixels in de breedte op het iPad "3" display.
[/Nerd-modus]
Wat ik wil is gewoon dit:
[Nerd-modus]
720p/1080p h.264 MKV bestanden afspelen vanaf een samba share en dus met hardwareversnelling
en dan opgeschaald laten weergeven naar 2048 pixels in de breedte op het iPad "3" display.
[/Nerd-modus]
zei ik dat er een transcoding-on-the-fly middleman nodig was dan? Ik zei dat de app zelf gaat remuxen. Direct van de NAS.PaulX schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:22:
[...]
ah ok, thanks.![]()
Dat is dan imho een flink nadeel van een Apple device...
kmf in "[iPad] Ervaringen & Discussie - deel 13"
kmf in "[iPad] Ervaringen & Discussie - deel 13"
[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 25-07-2012 22:12 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik heb gister de update van AVPlayerHD geinstalleerd, via WIFI een aantal avi's vanaf mijn SMB share gehaald inclusief SRT files. Nu kan ik ze niet afspelen in AVPHD, waar dat voor de update wel kon. Met Goodplayer een onbespeelbaar AVI file binnen gehaald en toen sloeg mijn device na 10minuten spelen volledig vast. Heel gek.
Iemand anders AVI problemen sinds de update? In mijn geval gaat het om een scene release van Two and a Half Men s1.
Iemand anders AVI problemen sinds de update? In mijn geval gaat het om een scene release van Two and a Half Men s1.
Ik heb gisteren dus ook AVPlayerHD gekocht, en heb direct een film Batman Begins (MP4 was hij al) erop gezet via iTunes + een srt.
De kwaliteit is erg mooi, ook al is het MP4! Maar dat komt door het scherm van de iPad neem ik aan, niet te groot etc.
De ondertitels gaan nu ook, nu ik weet hoe het moet.
Alleen heb ik gisteren bij deze MP4 files problemen met synchronisatietijd van geluid en beeld.
Ik hoor het geluid 1/3e sec. eerder ofzo, en dat is best veel, dus erger me er nogal aan.
Nu heb ik eens gekeken naar de instellingen in de app, maar wat ik niet snap is dat je niet kunt spelen met synchronisatietijd van beeld en geluid?
Andere playback apps (van Android bijvoorbeeld) kunnen dit wel altijd.
Beetje jammer, maar ik denk dat het gewoon te maken heeft met de MP4 format, want een MKV van Game of Thrones was geen probleem, die speelde vloeiend synchroon af.
Verder een top app!
De kwaliteit is erg mooi, ook al is het MP4! Maar dat komt door het scherm van de iPad neem ik aan, niet te groot etc.
De ondertitels gaan nu ook, nu ik weet hoe het moet.
Alleen heb ik gisteren bij deze MP4 files problemen met synchronisatietijd van geluid en beeld.
Ik hoor het geluid 1/3e sec. eerder ofzo, en dat is best veel, dus erger me er nogal aan.
Nu heb ik eens gekeken naar de instellingen in de app, maar wat ik niet snap is dat je niet kunt spelen met synchronisatietijd van beeld en geluid?
Beetje jammer, maar ik denk dat het gewoon te maken heeft met de MP4 format, want een MKV van Game of Thrones was geen probleem, die speelde vloeiend synchroon af.
Verder een top app!
Vis schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:45:
Ik heb gisteren dus ook AVPlayerHD gekocht, en heb direct een film Batman Begins (MP4 was hij al) erop gezet via iTunes + een srt.
Phuncz schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:05:
[...]
.MP4 en .M4V zijn (vergelijkbare) container formats *, zoals .MKV en .AVI dat ook zijn. In een container format zit een video stream en een audio stream, die telkens hun eigen encodering hebben.
Als video stream encodering wordt tegenwoordig vaak MPEG 4 (verwar niet met .MP4) oftewel "h.263" en de nieuwere versie "h.264" (soms ook wel x264 genoemd) gebruikt.
Als audio stream encodering heb je dan vaak MP3-encodering (heeft niets te maken met MP4) of MPEG 4 Audio (M4A) dat gebruikelijk is voor stereo geluid, of de bekende DTS of Dolby Digital surround spullen. Apple ondersteunt meer formaten zoals AIFF, ALAC en AAC.
Wat je uiteindelijk wil hebben is een .mp4 file met h.264 (of x264) video stream encodering en aac audio encodering.
Dat heeft op het iOS systeem de beste ondersteuning en prestaties, evenals kan het op zowat alle andere systemen ook gebruikt worden. Op de iPad 2 en 3 is hiermee tot 1080p video ondersteund, evenals meerkanaals geluid.
Er zijn programma's zoals het gratis Handbrake voor Windows en Mac die bestaande video rechtstreeks naar het juiste formaat kan converteren. Dit kan in 10 minuten klaar zijn als de video en audio streams al in het juiste formaat staan of tot een aantal uren afhankelijk van je computersnelheid.
* Een container format is hetzelfde als een verpakking van producten: het bepaalt niet wat het product is, het bepaalt gewoon hoe het aangeleverd wordt. iOS ondersteund alleen hardwarematige decoding van bepaalde container formats, ook al is dat geen hardwarematige beperking.
Deze uitleg heb ik laatst nog eens gedaan dus ik quote mezelf maarPhuncz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:16:
.m4v en en .mp4 filmbestanden hoeven niet slecht te zijn, dat ligt aan de encodering. Ze kunnen identiek dezelfde beeldkwaliteit geven als .mkv omdat ze gewoon een containerformaat zijn (lees mijn post nog eens door). Het kan zijn dat de "gedownloade" .mp4 bestanden waardeloos zijn, die zijn misschien geoptimaliseerd voor de iPod Touch en voor een kleine hoeveelheid opslag.
Dat AVplayerHD niet vloeiend afspeelt kan verschillende redenen hebben, waaronder een niet-ondersteunde codec, waardoor de app terugvalt op softwarematige decode, die een pak minder goed is.
Het kan ook aan het videobestand liggen, maar ik veronderstel dat je het op een PC of ander toestel wel zonder sync-problemen kunt afspelen.Alleen heb ik gisteren bij deze MP4 files problemen met synchronisatietijd van geluid en beeld.
Dan moet je eens een andere playback app proberen. Niet alle Android apps ondersteunen sync-compensation. Niet alle iOS apps ondersteunen sync-compensation.Nu heb ik eens gekeken naar de instellingen in de app, maar wat ik niet snap is dat je niet kunt spelen met synchronisatietijd van beeld en geluid?
Zie mijn uitleg bovenaan deze post.Beetje jammer, maar ik denk dat het gewoon te maken heeft met de MP4 format, want een MKV van Game of Thrones was geen probleem, die speelde vloeiend synchroon af.
[ Voor 47% gewijzigd door Phuncz op 26-07-2012 10:02 ]
Cool, die uitleg heb ik schijnbaar gemist. DIt verklaard een hoop idd.
Thanks!
Thanks!
Ik heb een probleem met de snelheid. Ik heb 20mbit lijntje van Ziggo, echter haal ik met m'n (new) Ipad hele slechte download snelheden. Speedtest.net geeft zelfs aan dat uploaden nog sneller is dan downloaden, ik haal slechts 1mb p/s. Laatst een vriend hier met dezelfde Ipad, zijn snelheden waren ook niet denderd, maar wel zeker 3x a 4x sneller dan die van mij. Ik heb MMA al uitgezet in de router - had hier wat over gelezen dat het de snelheid wat verhoogd - maar dat mocht dus ook niet baten. Een reset van het modem/router werkt ook niet. Ligt het aan de Ipad, moet ik hier mee teruggaan of moet ik ergens anders aan denken?
[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 30-07-2012 21:27 ]
Whole lot of stars ***
Hoe hou je hem vast ? Want de Wifi-antenne bij de iPad 2 en 3de generatie zit links van de homeknop, als je hem in portait-mode vasthoudt. Het kan zijn dat je daarmee de Wifi wat beperkt.
Ik heb een iPad 3de generatie en ik haal op mijn 50Mbit lijn een snelheid van 35Mbit via Speedtest.net's app. Maar jij praat over 20Mbit lijn en "1mb p/s". Bedoel je "1Mbit/s" of bedoel je "1MB/s", want dat zijn nogal verschillende waardes. Voor een 20Mbit lijn zou je maximaal 2.4MB/s kunnen krijgen maar vaak is het eerder wat minder, richting 1.9MB/s tot 2.0MB/s.
Anyway, het kan aan verschillende zaken liggen, check deze lijst eens zou het niet lukken:
http://appletoolbox.com/2...prehensive-list-of-fixes/
Ik heb een iPad 3de generatie en ik haal op mijn 50Mbit lijn een snelheid van 35Mbit via Speedtest.net's app. Maar jij praat over 20Mbit lijn en "1mb p/s". Bedoel je "1Mbit/s" of bedoel je "1MB/s", want dat zijn nogal verschillende waardes. Voor een 20Mbit lijn zou je maximaal 2.4MB/s kunnen krijgen maar vaak is het eerder wat minder, richting 1.9MB/s tot 2.0MB/s.
Anyway, het kan aan verschillende zaken liggen, check deze lijst eens zou het niet lukken:
http://appletoolbox.com/2...prehensive-list-of-fixes/
Sorry, typfoutje. Ik heb een 120 mbit/s verbinding. Ik doe de speedtest gewoon plat op tafel, dus geen deathgrip. Ik haal 3 tot heel soms 7 Mbps met speedtest, terwijl de upload altijd sneller is. Ook steaming naar en van de tv gaat altijd met veel hapering, evenals streamen van dropbox. Terwijl mij pc en mediaplayer in het netwerk perfect werken.
Whole lot of stars ***
Even een simpele test uitvoeren? Wat voor snelheid haal je alsjeblief een bestand van je lokale netwerk plukt (bv met Goodreader een bestand vanuit je pc ophalen, en dan op je pc een network monitor hangen?)
Het kan ook nog aan je Wifi router liggen, die moet wel Wifi-N ondersteunen voor een beetje doorvoersnelheid en dan nog is het beperkt. Ik heb zelf een UPC 50 Mbit/2,5 Mbit, en op de vaste PC haal ik die ook volledig maar op de ipad haal ik alleen due uploadsnelheid volledig, de download blijft steken op zo'n 30 Mbit. Volgens mij is dat niet heel gek op Wifi-N met twee muren ertussen. Met mijn oude router (Wifi b/g) haalde ik nog niet eens 10 Mbit.
Ik zou het trouwens eens op mijn laptop moeten testen (ook Wifi)... ik heb trouwens een D-Link DIR-855 mocht het je interesseren
je kunt ook nog kijken of niet de hele buurt op hetzelfde kanaal zit te wifi-en (Inssider downloaden) of anders eens de 5Ghz band proberen in je router (mist die dat ondersteunt natuurlijk)
Ik zou het trouwens eens op mijn laptop moeten testen (ook Wifi)... ik heb trouwens een D-Link DIR-855 mocht het je interesseren
[ Voor 25% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 31-07-2012 09:12 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
mijn ipad (3/new) heeft soms dat zowel chrome als ook safari opeens zwarte blokken in het scherm tonen. dat wordt in gradaties erger totdat het hele scherm flikkert (ook in het spotlight scherm). alleen een reboot lost het steeds op.
is dit een bekend probleem en/of hebben anderen hier toevallig ook last van?
google helpt me niet veel verder tot nu toe..
is dit een bekend probleem en/of hebben anderen hier toevallig ook last van?
google helpt me niet veel verder tot nu toe..
sorry, had ik moeten melden: nee, ipad is niet gejailbreakt (en dat is deze ook nooit geweest).Phuncz schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:48:
Jailbreak ?
Dan lijkt het me dat er toch iets mis is met je iOS install. Volledige backup maken via iTunes, toestel volledig wissen (Algemeen -> Herstellen), opnieuw installeren via iTunes en backup terugzetten.
Wat is de maximale snelheid die je met file transfers via USB kan halen. Ik kom op mijn jailbroken IPAD 3 niet hoger dan 11MB per seconde.
Ik kopieer via SCP en IProxy (linux)
Ik heb het idee dat die 11MB (wat ook precies 100 mbit is) een beperking op mijn pc is in plaats van de ipad. Kan iemand dit bevestigen?
Ik kopieer via SCP en IProxy (linux)
Ik heb het idee dat die 11MB (wat ook precies 100 mbit is) een beperking op mijn pc is in plaats van de ipad. Kan iemand dit bevestigen?
Ik zal staks eens kijken als ik van het werk kom. Het modem/router is een Ubee, een van de laatste nieuwe. Mijn Galaxy Note is ook een stuk sneller. Ik moet wel zeggen dat ik sinds de netwerk reset op de ipad vooruit ben gegaan. De snelheid lijkt nu redelijk stabiel tussen de 7 en 10 mbps te zitten, maar dit is toch nog veel te langzaam? Vind he ook zo gek dat de upload nog altijd sneller lijkt te zijn dan de download snelheid.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:08:
Het kan ook nog aan je Wifi router liggen, die moet wel Wifi-N ondersteunen voor een beetje doorvoersnelheid en dan nog is het beperkt. Ik heb zelf een UPC 50 Mbit/2,5 Mbit, en op de vaste PC haal ik die ook volledig maar op de ipad haal ik alleen due uploadsnelheid volledig, de download blijft steken op zo'n 30 Mbit. Volgens mij is dat niet heel gek op Wifi-N met twee muren ertussen. Met mijn oude router (Wifi b/g) haalde ik nog niet eens 10 Mbit.
Ik zou het trouwens eens op mijn laptop moeten testen (ook Wifi)... ik heb trouwens een D-Link DIR-855 mocht het je interesserenje kunt ook nog kijken of niet de hele buurt op hetzelfde kanaal zit te wifi-en (Inssider downloaden) of anders eens de 5Ghz band proberen in je router (mist die dat ondersteunt natuurlijk)
Edit valt me nu wel op dat ik gewoon steeds in het rood zit bij speedtest.net app. Kijk ik dan wel goed? Als ik bv kb/s instel haal ik 20.000. Verder komt ie niet. Ik denk dat het nu wel goed zit na die reset, toch?
[ Voor 7% gewijzigd door Rudios op 31-07-2012 14:54 ]
Whole lot of stars ***
Wie gebruikt de iPad voor het maken van video's? Ik heb een journalistieke baan en maak sinds kort elke week een kort video-interview. Momenteel met een Sanyo CG10 ism een Velbon CX 300. De beeldkwaliteit is super, het geluid is slecht. Omdat er op de Sanyo geen externe camera kan wil ik overstappen op een nieuwe camera. Aangezien het maar om korte en simpele internetvideo's gaat zat ik te denken aan de iPhone 5 (later dit jaar dus) ism de iRig microfoon. In de tussentijd wil ik de iRig gebruiken met mijn iPad 3. Om een lang verhaal kort te maken, zijn er meer die regelmatig video's maken op de iPad en wat is jullie ervaring?
Ik blijf maar zeggen, leuk dat het erop zit op de iPad... videofunctie en fotofunctie, maar wie gaat er met zo'n lomp ding (want dat is het dan) serieus filmen of foto's makenDBreda schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:36:
Wie gebruikt de iPad voor het maken van video's? Ik heb een journalistieke baan en maak sinds kort elke week een kort video-interview. Momenteel met een Sanyo CG10 ism een Velbon CX 300. De beeldkwaliteit is super, het geluid is slecht. Omdat er op de Sanyo geen externe camera kan wil ik overstappen op een nieuwe camera. Aangezien het maar om korte en simpele internetvideo's gaat zat ik te denken aan de iPhone 5 (later dit jaar dus) ism de iRig microfoon. In de tussentijd wil ik de iRig gebruiken met mijn iPad 3. Om een lang verhaal kort te maken, zijn er meer die regelmatig video's maken op de iPad en wat is jullie ervaring?
Eens! Maar het is wel een makkelijke tussenoplossing tot ik de nieuwe iPhone heb. Ik zie het niet zitten om voor een paar maanden een nieuwe videocamera te komen. De iPad heb ik al en de iRig mic ga ik sowieso kopen.Vis schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:42:
[...]
Ik blijf maar zeggen, leuk dat het erop zit op de iPad... videofunctie en fotofunctie, maar wie gaat er met zo'n lomp ding (want dat is het dan) serieus filmen of foto's maken
Oke, succes. Heb verder geen ervaring hoor. Gebruik immers mijn SLR camera voor het maken van foto's of films. Maar het lijkt me verdomd lastig.DBreda schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:45:
[...]
Eens! Maar het is wel een makkelijke tussenoplossing tot ik de nieuwe iPhone heb. Ik zie het niet zitten om voor een paar maanden een nieuwe videocamera te komen. De iPad heb ik al en de iRig mic ga ik sowieso kopen.
Edit: wou nog even kwijt wat een bazen apparaat de new iPad is!
Van het weekend wou ik hem van de bank rapen, maar hij viel plots uit mn handen (stupid aktie van me) en hij stuiterde van bank hoogte 1x op de vloer (parket vloer) en viel toen op zijn voorkant tegen de vloer en schuifde nog een paar centimeter van de bank weg... hij bleef stil liggen, ik kreeg bijna een hartaanval en durfde m niet op te rapen.
Tot mijn grote verbazing nergens maar dan ook helemaal nergens een krasje, deukje mankementje te zien!!
Ook na het poetsen van het scherm, niks gevonden gelukkig... pfffieuw...
Voortaan maar met beide handen oppakken

[ Voor 40% gewijzigd door Vis op 31-07-2012 15:02 ]
Het filmen zelf is niet lastig. Het is geen reportage oid, gewoon iemand op een stoel voor een camera die iets zegt, verder niks. Dus het lastigste is nog om die iPad zo stil mogelijk te houden, verder niks.Vis schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:53:
[...]
Oke, succes. Heb verder geen ervaring hoor. Gebruik immers mijn SLR camera voor het maken van foto's of films. Maar het lijkt me verdomd lastig.
Als je goede kwaliteit video wilt voor een relatief lage prijs, kom je bij de compacte systeemcamera's uit. Zoals de Canon M en de Sony NEX F3. Alhoewel beide nog niet uit zijn, hebben de specs wel een aardig veelbelovend iets. Je kan dan nog steeds op een iPad 3de generatie full HD video-editen on-the-go of met een laptop als je iets meer wilt uitgeven.DBreda schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:36:
De iPad heeft in mijn ogen enkel een backwards-facing camera omdat Samsung dat ook had vroeger. Het is totaal nutteloos op een tablet.
Wat ik wel een voordeel vind van het gebruiken van een iPad3 voor foto/video is dat je nog nooit zo'n scherpe zoeker hebt gehad. Je kan echt goed zien wat er in focus is, ik zou zeggen voor een interviewtje kan je prima een iPad 3 op een statief gebruiken. En een goed beeld begint niet alleen bij een goede camera, belichting is ook erg belangrijk. Met een goed uitgelichte set kun je nog met hele simpele camera's een mooi beeld maken. Dus als je gaat investeren in materiaal kijk dan ook eens naar wat verlichting.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Dynamisch bereik ?
EDIT: heb maar even een voorbeeldje gemaakt. Genomen met iPad 3de generatie en Canon G10:

iPad 3

Canon G10

iPad 3

Canon G10
Aangezien mijn Canon G10 al heel lang niet meer indrukwekkend is, kan je er wel vanuit gaan dat de betere systeemcamera's hier nog heel wat meer resultaat uit zullen halen.
EDIT: heb maar even een voorbeeldje gemaakt. Genomen met iPad 3de generatie en Canon G10:

iPad 3

Canon G10

iPad 3

Canon G10
Aangezien mijn Canon G10 al heel lang niet meer indrukwekkend is, kan je er wel vanuit gaan dat de betere systeemcamera's hier nog heel wat meer resultaat uit zullen halen.
[ Voor 108% gewijzigd door Phuncz op 01-08-2012 12:18 ]
Dynamisch bereik is geen zaligmakende oplossing. Een goede belichting daarentegen verhelp al heel wat problemen.Phuncz schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:58:
Dynamisch bereik ?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Nee maar het helpt wel om van andere factoren minder afhankelijk te zijn. Als je echt een iPad verdedigt voor semi-professioneel gebruik, ga je gang. Men zal je wel niet meer serieus nemen als ze je er mee zien prutsen samen met je floodlights.
Heb er ook last van als ik 9gag.com bezoek. Ook een porno site die de pagina "overneemt".Pindamann schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:42:
[...]
Ik had het ook net ineens.. Niet jailbreaked, nooit pron sites bezocht op dit ding en na het k,ikmen van een link op Hackernews ineens naar een een of andere pron site geredirect (porntube dacht ik).
Zal dit topic nog eens doorlezen maar heb nog geen directe oorzaak gezien.
iPad (3) was gejailbreaked en heb dit ongedaan gemaakt nadat ik er achter kwam dat ik dit probleem had.
Na een week op een als nieuw geconfigureerde iPad zonder jailbreak krijg ik de popups weer.
Zowel ik als mijn vrouw zijn verstandige gebruikers die niet zomaar rotzooi installeren of onbekende mailtjes openen.
Dat zeg ik ook niet, dat de iPad een ultieme camera is. Maar meneer vroeg gewoon om wat de ervaringen waren met iPad en video. Nou en met een beetje goede belichting (hoef niet eens met lampen, een goede locatie is ook al prima) kun je best een simpel online interviewtje maken zonder dat je camera x of y moet aanschaffen.Phuncz schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:34:
Nee maar het helpt wel om van andere factoren minder afhankelijk te zijn. Als je echt een iPad verdedigt voor semi-professioneel gebruik, ga je gang. Men zal je wel niet meer serieus nemen als ze je er mee zien prutsen samen met je floodlights.
Op zich wel, maar dat kan elke compact camera van € 99,- ook. Het probleem met mobiele apparaten voor video-opnames (tablets, GSM's,...) is dat ze veel last hebben van rolling shutter en ander ongein. Ze hebben een ondermaats dynamisch bereik, zeer beperkte instelmogelijkheden en een vervelende autofocus. Om nog maar te zwijgen over het vreselijk onhandig formaat van het apparaat.
Ik begrijp dat je het goed bedoelt maar zeggen dat een iPad prima ervoor te gebruiken is, daar ga ik niet mee akkoord. Het is een slecht apparaat om te hanteren als een camera omdat het ding zo onnoemelijk groot is en een gigantische crop heeft. Sowieso als je het geld hebt voor een statief en een speciale iPad case om het apparaat op een statief te krijgen, dan is een simpele camera niet ver weg, maar die is wel véél beter voor de taak.
Ik begrijp dat je het goed bedoelt maar zeggen dat een iPad prima ervoor te gebruiken is, daar ga ik niet mee akkoord. Het is een slecht apparaat om te hanteren als een camera omdat het ding zo onnoemelijk groot is en een gigantische crop heeft. Sowieso als je het geld hebt voor een statief en een speciale iPad case om het apparaat op een statief te krijgen, dan is een simpele camera niet ver weg, maar die is wel véél beter voor de taak.
Autofocus kan je trousers vastzetten. De iPad 3 is misschien niet de beste keuze om mee te filmen, maar als je het wilt doen snap ik het zeker wel. Je ziet namelijk direct het resultaat op een scherm met een hogere resolutie dan Full HD en een diagonaal van 9.7"!Phuncz schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:56:
Op zich wel, maar dat kan elke compact camera van € 99,- ook. Het probleem met mobiele apparaten voor video-opnames (tablets, GSM's,...) is dat ze veel last hebben van rolling shutter en ander ongein. Ze hebben een ondermaats dynamisch bereik, zeer beperkte instelmogelijkheden en een vervelende autofocus. Om nog maar te zwijgen over het vreselijk onhandig formaat van het apparaat.
En daarnaast: de laatste twee jaar is de videokwaliteit in (high-end) smartphones enorm omhoog gegaan en ik durf zelfs te stellen dat een high-end smartphone met een goede camera, misschien wel mooiere beelden kan opleveren dan een echte standaard tv camera uit 2005.
Nogmaals, het kan natuurlijk altijd beter met het echte professionele spul, maar dat zal je ook weer geld kosten. Als je je doel kan bereiken met een camera die al voor je beschikbaar is, dan gebruik je die - dan zijn de kleuren maar net iets minder.
[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 01-08-2012 16:15 ]
Ja handig he, die autocorrectie
[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 01-08-2012 16:30 ]
Ja, ik had het na een paar woorden ook door en switchte toen van taal - over dit woord heen gelezen haha.GekkePrutser schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:29:
[...]
Ja handig he, die autocorrectieZou nog handiger zijn als hij automatisch de taal zou herkennen na een paar woorden
Dit heb ik ZO vaak... Net als 'THE'. Zit continu te schakelen tussen Nederlands en Engels.
Tot nu toe zijn alle video's buiten opgenomen, dus qua licht zit het wel goed. Ik wil gewoon geen geld uitgeven aan een videocamera en de iPad heb ik al. En omdat ik straks de video's ga maken met m'n nieuwe iPhone in samenwerking met een iRig microfoon is dit denk ik een goede maar vooral ook gratis oplossing. Waar ik dan weer wel gevoelig voor ben is om straks een soort Rhino Steady te kopen: YouTube: iPhone 4S Meets EZ-Steady.
AirAV is tijdelijk weer gratis! Mochten er nog mensen een video streaming app zoeken.
Verwijderd
Nah..beetje gebruiker die streamt niks want je ben van zoveel zaken afhankelijk
om een perfecte stream te krijgen dat je ook hetgeen je wilt hebben(films) kan
converteren en vervolgens op je iPad zetten. Ik heb op bijvoorbeeld mijn 16GB
Wifi Pad al 9 bioscoopfilms staan te samen met 200+ muzieknummers,wat
boeken etc en nog houd ik een paar 100 MB over. Heb je alles bij de hand,ben
je van niks afhankelijk.
om een perfecte stream te krijgen dat je ook hetgeen je wilt hebben(films) kan
converteren en vervolgens op je iPad zetten. Ik heb op bijvoorbeeld mijn 16GB
Wifi Pad al 9 bioscoopfilms staan te samen met 200+ muzieknummers,wat
boeken etc en nog houd ik een paar 100 MB over. Heb je alles bij de hand,ben
je van niks afhankelijk.
Tja ieder z'n voorkeur. Ik vind streamen gewoon veel makkelijker. Ik hoef niets om te zetten, niets over te zetten... en bij Plex weet je altijd wat je al gezien hebt.
Maar zelf als je liever video's op de iPad zet, is het natuurlijk ook een leuke aanbieding. Dan kun je het streamen ook een keer proberen
Maar zelf als je liever video's op de iPad zet, is het natuurlijk ook een leuke aanbieding. Dan kun je het streamen ook een keer proberen
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Niet dat ik het echt zal gebruiken, maar omdat het toch gratis is heb ik AirAV eens geprobeerd. Maar het werkt maar matig naar mijn mening, vrijwel geen enkele film of serie die ik op mijn NAS heb staan wordt vloeiend afgespeeld. Wellicht dat de bestanden die ik heb te zwaar zijn om via wifi goed te kunnen streamen, maar van wat ik tot nog toe gezien heb lijkt me dit geen fantastische oplossing als je serieus films e.d. wilt kijken op je iPad. Maar goed, als ik film kijk doe ik dat wel op mijn beamer via mijn popcornhour
Verwijderd
Was ook altijd een fervent liefhebber van Plex. Maar was niet tevreden over de performance over 3G, dat was namelijk een vereiste. Na lang zoeken kwam ik op 'Video Stream' van Collect3.com'. Misschien de moeite waard om die eens uit te proberen.Hoedje schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:37:
Tja ieder z'n voorkeur. Ik vind streamen gewoon veel makkelijker. Ik hoef niets om te zetten, niets over te zetten... en bij Plex weet je altijd wat je al gezien hebt.
Toch jammer dat hier zo weinig gefantaseerd wordt op de nieuwe iPad 'mini'.
Ik ben vast een van de weinigen die er écht op zit te wachten (in verband met het formaat).
Ik ben vast een van de weinigen die er écht op zit te wachten (in verband met het formaat).
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik had het net ook weer toen ik 9GAG opende. iPad is niet gejailbreaked trouwens. Wordt er wel een beetje moe van, geweldig hoor die veiligheid van Apple maar als ze geeneens een fatsoenlijke browser kunnen maken vraag ik me af hoe veilig het (besturings)systeem verder is.Gumball schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:59:
[...]
Heb er ook last van als ik 9gag.com bezoek. Ook een porno site die de pagina "overneemt".
iPad (3) was gejailbreaked en heb dit ongedaan gemaakt nadat ik er achter kwam dat ik dit probleem had.
Na een week op een als nieuw geconfigureerde iPad zonder jailbreak krijg ik de popups weer.
Zowel ik als mijn vrouw zijn verstandige gebruikers die niet zomaar rotzooi installeren of onbekende mailtjes openen.

Het is geen telefoon en het is geen tabletTHE_BASE schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:35:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb hetzelfde hier op (o.a.) een World of Warcraft fansite (mmo-champion.com). Het begint een beetje vervelend te worden...J0ey schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 00:09:
[...]
Ik had het net ook weer toen ik 9GAG opende. iPad is niet gejailbreaked trouwens. Wordt er wel een beetje moe van, geweldig hoor die veiligheid van Apple maar als ze geeneens een fatsoenlijke browser kunnen maken vraag ik me af hoe veilig het (besturings)systeem verder is.
JB, geen JB, restore, cache + geschiedenis verwijderen in Safari; het maakt geen reet uit. Die pr0n sites komen op het moment wanneer je het juist niet wilt hebben.
Ik gebruik nu maar Chrome, eigenlijk te idioot voor woorden.
Ik zit er ook niet op te wachtenTHE_BASE schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:35:
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik denk dat als hij echt wordt aangekondigd, wij bij Media Markt er daar veel van zullen gaan verkopen.BillSpaarbank schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 07:56:
[...]
Ik zit er ook niet op te wachtenal verwacht ik wel dat als hij komt, dat het dezelfde beeldverhouding krijgt als de eventueel nieuwe iPhone.
Het handzame formaat in combinatie een mogelijke lage prijs zal aantrekkelijk zijn voor velen.
En toen had ik nog een oude ipad 1
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=orjjCfofA3E]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=orjjCfofA3E]
[ Voor 46% gewijzigd door verleemen op 06-08-2012 12:33 ]
The freedom of saying E=MC3
Dat denk ik dus ook. Ik had een iPad, maar nu ik een MacBook Air 13" heb, merkte ik hem minder te gebruiken voor de simpele dingen op groter scherm dan mijn iPhone.ProfoundValue schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:18:
[...]
Ik denk dat als hij echt wordt aangekondigd, wij bij Media Markt er daar veel van zullen gaan verkopen.
Het handzame formaat in combinatie een mogelijke lage prijs zal aantrekkelijk zijn voor velen.
Toch is net iets groter en handzaam fijner dan een iPhone.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max

Check?
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Naar de winkel ren,
Ik heb wel de albert hein vochtige doekjes voor de persoonlijke hygiene..
Zeg doe voortaan 's kleren aan voor je zo'n filmpje maakt
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als jou huid er net zo uit ziet als dat blauwe spul met die letters op mijn borstkast dan raad ik je aan om als de bliksem onder de douche te stappen:)CyBeR schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:53:
[...]
Zeg doe voortaan 's kleren aan voor je zo'n filmpje maakt
Hij doelt waarschijnlijk op je vleeskleurige "broek".verleemen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:58:
[...]
Als jou huid er net zo uit ziet als dat blauwe spul met die letters op mijn borstkast dan raad ik je aan om als de bliksem onder de douche te stappen:)
Verwijderd
Ik heb nog helemaal geen ervaring met de Ipad. Wil er wel 1tje gaan halen. Nou had ik een vraagje, kan je met de Ipad ook newsgroepen downloaden? Zoals NZB file's of het programma spotnet werkend krijgen op een Ipad?
Dat werkt laxered:)
Ondertussen maar een update, kan ik dit trouwens claimen als mod of gaat dat te ver?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=I9RxtPqVT20]
[ Voor 30% gewijzigd door verleemen op 06-08-2012 17:20 ]
Verwijderd
Oh,ben jij een MOD ? Ga dan maar snel wat anders doen,wat denk je van wc's verbouwen?verleemen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:28:
[...]
Dat werkt laxered:)
Ondertussen maar een update, kan ik dit trouwens claimen als mod of gaat dat te ver?
[video]
myNZB kan je wel in de appstore downloaden. Denk ik alleen handig als je een NAS hebt met sabnzb, zo add ik nzb bestandjes.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:21:
Ik heb nog helemaal geen ervaring met de Ipad. Wil er wel 1tje gaan halen. Nou had ik een vraagje, kan je met de Ipad ook newsgroepen downloaden? Zoals NZB file's of het programma spotnet werkend krijgen op een Ipad?
Ja niks daarvanverleemen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:58:
[...]
Als jou huid er net zo uit ziet als dat blauwe spul met die letters op mijn borstkast dan raad ik je aan om als de bliksem onder de douche te stappen:)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Woensdag komt mn iPad binnen, 32Gb versie WiFi.
Ik ben zeer benieuwd, ben nog steeds een Android aanhanger, maar ik kon het toch niet laten om de concurrent binnen te halen.
Ondertussen dit topic maar eens doornemen om de tijd tot woensdag door te komen
Ik ben zeer benieuwd, ben nog steeds een Android aanhanger, maar ik kon het toch niet laten om de concurrent binnen te halen.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
En dan nog eens man-boobs ook nog! Als je ze dan ziet, dan graag wel de goeie!Smultie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:11:
Dit is wel het laatste topic waar ik had verwacht borsten te zien
Bleghhh, zo kan die wel weer hoor.Poops_McGhee schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:32:
[...]
En dan nog eens man-boobs ook nog! Als je ze dan ziet, dan graag wel de goeie!
An a day keeps the doctor away.
Ik ben ook absoluut een Androidhead, maar ik moet toch eerlijk zeggen dat een New iPad wel goed werkt. Ondanks alle restricties die je in vergelijking met een Android hebt, het is een plezierig ding.Oogje schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:56:
Woensdag komt mn iPad binnen, 32Gb versie WiFi.
Mijn Androids blijf ik gebruiken voor video. Dat is toch net een slag groter in 16:9 formaat. En over het algemeen schermvullend. Qua soepeltjes lopend beeld is ICS gelijk aan iOS, daar merk ik geen verschil in. Sommige apps zien er op iOS mooier uit, maar werken net zo goed op ICS. En met iOS moet je, niet gejailbreaked, je apps gewoon kopen. En dat is nou net niet nodig bij een Android
Ligt natuurlijk aan de apps. Op Android verdienen ontwikkelaars er gewoon te weinig aan door piraterij, maar ook omdat het betaalsysteem voor velen niet een goede optie is.
Bespeur ik hier een lichte vorm van jaloezie?Smultie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:11:
Dit is wel het laatste topic waar ik had verwacht borsten te zien
Ik heb dezelfde als die van steve wozniak
Weet niet of dit het juiste topic is hiervoor. Maar hebben nog meer mensen dat de Ziggo TV app het niet fatsoenlijk doet bij ze? Zodra ik een zender aan klik krijg ik de melding : TV kijken niet mogelijk. Live TV is momenteel niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.
Terwijl op mijn moeders iPad het gewoon werkt...
Terwijl op mijn moeders iPad het gewoon werkt...
Ik heb eindelijk na 2 jaar zeuren en afwegen afgelopen zaterdag een Ipad gekocht (nieuwe model, 16 gb). Nu ben ik normaal heel bang voor kapotte pixels of bijvoorbeeld krasjes.
Ik ga altijd met veel zorg met mijn spullen om maar mijn gevoel zegt dat ik de Ipad, zonder bescherming, niet krasvrij kan houden?
Moet ik daar maar niet zo op focussen en gewoon van het apparaat " genieten" ?
Hoe staan jullie daarin?
Ik ga altijd met veel zorg met mijn spullen om maar mijn gevoel zegt dat ik de Ipad, zonder bescherming, niet krasvrij kan houden?
Hoe staan jullie daarin?
Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....
Het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Ik heb zelf een case eromheen, je kan natuurlijk ook een screenprotector op plakken. Komop, geniet van dat ding, daar is hij voor gemaakt!
[ Voor 88% gewijzigd door Rudios op 07-08-2012 15:01 ]
Whole lot of stars ***
Heb er ook een case om. maar krasjes gaan vanzelf wel komen dan denk ik he. Wil eigenlijk niet zo protector erop.
Hoeft ook niet. Ik heb dat ook niet, als jij 'm altijd gewoon op z'n rug legt, hoe hij ook hoort te liggen, kunnen er eigenlijk geen krasjes opkomen. Je moet wel heel gek doen wil je krasjes op het scherm krijgen.
Whole lot of stars ***
Nee ach we zullen het afwachten.
Ik vroeg het bewust even omdat hier op kantoor een collega wel een krasje had recentelijk. En ja dan schrik ik gelijk :-) .
Het gekke daarmee was dat zij dacht dat het krasje aan de onderkant van de glasplaat zat. Maar zoiets heb ik nog nooit gehoord toch?
Zag het overigens pas toen ze de ipad recht onder een tl bak had gezet....
Ik vroeg het bewust even omdat hier op kantoor een collega wel een krasje had recentelijk. En ja dan schrik ik gelijk :-) .
Het gekke daarmee was dat zij dacht dat het krasje aan de onderkant van de glasplaat zat. Maar zoiets heb ik nog nooit gehoord toch?
Zag het overigens pas toen ze de ipad recht onder een tl bak had gezet....
Krasjes zullen er wel opkomen, maar ik heb wel direct een smartcover bij mn iPad bestelt om die krasjes op het scherm zoveel mogelijk te voorkomen (bv in mn tas/koffer)Baatje schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:45:
Ik heb eindelijk na 2 jaar zeuren en afwegen afgelopen zaterdag een Ipad gekocht (nieuwe model, 16 gb). Nu ben ik normaal heel bang voor kapotte pixels of bijvoorbeeld krasjes.
Hoe staan jullie daarin?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Hoe ontstaan die krasjes dan? Stof? Te veel schoonmaken?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]