Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:30
Phuncz schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:31:
[...]

Het menu word wel gerenderd in 2048x1536.
Nee hoor, dit was bij mij gewoon 1024x768, nadat ik de nightly builds heb geïnstalleerd is het wel 2048x1536. Ik heb het overigens met iFile geïnstalleerd, dat ging extreem makkelijk :). Helaas ziet XBMC mijn mkv's nog steeds niet, morgen maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ja de nightlies bedoelde ik, de stable is niet echt up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Uniciteit schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:45:
Ik snap het probleem echt niet. Je wilt de foto's toch op de PC zetten? Dat gaat toch prima zo?

Je doet het op dezelfde manier als dat je normaal genomen foto's overzet.
Ja dat klopt, foto's worden over gezet maar dan de originelen. De veranderingen die ik heb aangebracht zijn weg. Het gaat mij dan ook om het laatste. Hoe kan dit? En hoe los ik het op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoefniks schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:00:
[...]

Ja dat klopt, foto's worden over gezet maar dan de originelen. De veranderingen die ik heb aangebracht zijn weg. Het gaat mij dan ook om het laatste. Hoe kan dit? En hoe los ik het op!
Slaat de iPad bewerkte foto's niet standaard op onder de filmrol? Of pak je ze ook daar vandaan?
Ik heb nog geen problemen ervaren met overzetten van foto's

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 18:38
Hey,

Ik heb een probleem. Zit op de iPad 2 nog op 5.0.1 en wil updaten naar 5.1.1. Geen probleem zou je zeggen, maar als ik de iPad wil updaten of herstellen blijft hij zeggen dat er geen connectie gemaakt kan worden met de updateserver.

Wat heb ik geprobeerd?

- DNS server veranderen van KPN naar Google.
- Zowel via iTunes als op de device geprobeerd te updaten / herstellen
- Bij een volledige herstel op de iPad krijg ik een zwart scherm met een een geanimeerd rondje. Als ik na 3 uur een harde reset geef, heeft hij nog niets verwijderd :/
- HOSTS bestand nagekeken, maar geen entrys, ook niet naar gs.apple.com.

Ik krijg hem dus met geen mogelijkheid leeg of geupdate. De iPad is wel gewoon te gebruiken, nergens problemen mee.

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 16-07-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
hoefniks schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:40:
Ik heb een probleem. Op een feest een hoop foto's gemaakt. Allke foto's opgeslagen op mn iPad, de leukste uitgezocht, bewerkt en in een aparte album gezet. Als verassing wil ik deze in een gedrukt fotoalbum aanbieden. Omdat dat met de iPad niet gaat moet ik het album met de bewerkte foto's naar mn pc overzetten. Niet denken dat ik het album kan zien. Niet in iTunes en niet met de verkenner van mn Windows PC. Wat ik dus nodig heb is een programma of een andere manier om het betreffende album zichtbaar te krijgen op mijn pc en zo de inhoud naar deze pc te kunnen kopieren. Weet iemand een manier, ik heb geen zin om alle foto's opnieuw op mijn pc te moeten bewerken. :?
In iPhoto bewerkte foto's worden niet als zodanig opgeslagen. Er wordt 'informatie' los van het origineel bewaard die de bewerkingen bevat. Op het moment dat je je eerder bewerkte foto op het scherm toont wordt het origineel opnieuw bewerkt.

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

RedHat schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:53:
Hey,

Ik heb een probleem. Zit op de iPad 2 nog op 5.0.1 en wil updaten naar 5.1.1. Geen probleem zou je zeggen, maar als ik de iPad wil updaten of herstellen blijft hij zeggen dat er geen connectie gemaakt kan worden met de updateserver.
Mogelijk je router ? Check op alternatieve DNS adressen bijvoorbeeld. Eventueel via iemand anders zijn internetaansluiting proberen. Heb je een jailbroken toestel ? Download anders de .ipsw file (via www.iclarified.com) en update hem via Shift-klik (Windows) of Option-klik (Mac). Vergeet wel niet een backup te maken eerst !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Hoi Phuncz, bedankt voor je reactie.

Heb hem de hele nacht op de iPad laten Herstellen, echter vanochtend stond het rondje er nog in en weer helemaal niets verwijderd.

Ik ga jouw oplossing proberen. Het is de iPad 2 met 3G. Dan moet je de GSM firmware pakken toch? Want je hebt ook een CDMA firmware.

Router is een nieuwe Experiabox v8 (3 dagen oud). Ook helemaal clean van entrys. Op de 3G verbinding van de telefoon (Tethering) doet hij namelijk hetzelfde.

Hij is nu eindelijk aan het herstellen! Lijkt goed te gaan

[ Voor 27% gewijzigd door RedHat op 17-07-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
nicow101 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:03:
[...]

In iPhoto bewerkte foto's worden niet als zodanig opgeslagen. Er wordt 'informatie' los van het origineel bewaard die de bewerkingen bevat. Op het moment dat je je eerder bewerkte foto op het scherm toont wordt het origineel opnieuw bewerkt.
Ok, is er een manier om beide bestanden over te zetten zodat ze ook op andere media getoond kunnen worden? Of is het alleen mogelijk om de bewerkte foto's op de iPad te vertonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

RedHat schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:04:
Hoi Phuncz, bedankt voor je reactie.

Heb hem de hele nacht op de iPad laten Herstellen, echter vanochtend stond het rondje er nog in en weer helemaal niets verwijderd.

Ik ga jouw oplossing proberen. Het is de iPad 2 met 3G. Dan moet je de GSM firmware pakken toch? Want je hebt ook een CDMA firmware.

Router is een nieuwe Experiabox v8 (3 dagen oud). Ook helemaal clean van entrys. Op de 3G verbinding van de telefoon (Tethering) doet hij namelijk hetzelfde.

Hij is nu eindelijk aan het herstellen! Lijkt goed te gaan
Inderdaad, GSM heb je nodig, CDMA is voor de US only geloof ik. Wat was de oplossing nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Phuncz schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:44:
[...]

Inderdaad, GSM heb je nodig, CDMA is voor de US only geloof ik. Wat was de oplossing nu ?
Restoren door middel van de firmware downloaden van iClarified.

Alle andere opties werkten niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 11:57

E-Rick

I love it :7

hoefniks schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:18:
[...]

Ok, is er een manier om beide bestanden over te zetten zodat ze ook op andere media getoond kunnen worden? Of is het alleen mogelijk om de bewerkte foto's op de iPad te vertonen?
In iPhoto: klik op het share-knopje en selecteer "camera roll". Dan kan je ze vanuit je camera roll exporteren.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

RedHat schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:50:
[...]

Restoren door middel van de firmware downloaden van iClarified.

Alle andere opties werkten niet helaas.
OK goed dat het nu werkt. Het blijft wel nog steeds vreemd. Misschien gaat het na de handmatige update nu wel correct in de toekomst, het zou niet mogen gebeuren. Het kan altijd dat de update server er 10 minuten uit ligt, maar dat is meer uitzondering dan regel. Het zou kunnen dat er toch nog ergens een bepaalde redirect of blocking gaande is.

[ Voor 24% gewijzigd door Phuncz op 17-07-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dag allemaal,

sinds kort ook een trotse bezitter van de ipad 3 64 Gb. Heb mijn asus prime afgestoten, dit is even wel wat beters.
Twee vraagjes: batterijverbuik. Had vroeger de IPad1 en daar kon ik een week mee doen voordat ik 'm op de oplader moest aansluiten. Bij deze IPad 3 om de twee dagen. Doe er hetzelfde mee. Vreemd, batterij zou langer moeten mee gaan toch?

Mijn PC met iTunes is vervangen door andere PC. iTunes opgezet en probeerde te syncen maar kon nog net op annuleren drukken (o; Mocht ik door zijn gegaan dat had ik een 'lege' iPad gehad. Ik wil graag dat de inhoiud van mijn iPad weer terug komt op de PC. Dat is toch syncen?

Dank voor een evt antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De batterij van de iPad 3 gaat niet langer mee dan die van de iPad 1 of toch niet in een normaal gebruiksscenario. Hoe hoog staat je helderheid ? Want op 100% verbruikt de iPad 3 meer energie dan de iPad 1 en 2 geloof ik.

http://www.anandtech.com/show/5688/apple-ipad-2012-review/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat verklaart het dan: helderheid staat op 100% zoals die ook zo stond bij mijn ipad1
dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb begin het jaar paar weekjes een ipad 1 gehad en sta nu op het punt om 2x Ipad Retina 16Gb te kopen.
Is die 479 euro echt de bodem of valt er vaak nog wat te onderhandelen in een mediamarkt bijv ?

ben erg benieuwd na die retina heb hem nog niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:17:
ik heb begin het jaar paar weekjes een ipad 1 gehad en sta nu op het punt om 2x Ipad Retina 16Gb te kopen.
Is die 479 euro echt de bodem of valt er vaak nog wat te onderhandelen in een mediamarkt bijv ?

ben erg benieuwd na die retina heb hem nog niet gezien :)
Daar valt niet mee te onderhandelen, ipads zijn ook altijd uitgesloten van acties.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:22
Over Apple producten valt eigenlijk nooit te onderhandelen. Je kan het proberen, maar ik kan je op een papiertje meegeven dat je van de iPad zelf geen cent afkrijgt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:19:
Over Apple producten valt eigenlijk nooit te onderhandelen. Je kan het proberen, maar ik kan je op een papiertje meegeven dat je van de iPad zelf geen cent afkrijgt :P
okee duidelijk, nam mijn macbook namelijk voor 950 mee :) denk kan het bij een ipad ook wel proberen eventueel korting of gratis acc. zoals een hoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:22
Accessoires zou kunnen, vragen staat vrij natuurlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:20:
[...]
okee duidelijk, nam mijn macbook namelijk voor 950 mee :) denk kan het bij een ipad ook wel proberen eventueel korting of gratis acc. zoals een hoes
Op "huidige lineup toestellen", alles wat nu in de Apple Store op de website staat, wordt door Apple strikt gevolgd dat van de prijs niet afgeweken wordt of tenminste dit niet gepubliceerd wordt. De gevolgen voor de winkel zijn het verliezen van de Apple Reseller overeenkomst en dus krijgen ze geen producten meer van Apple. Dan ben je afhankelijk van andere hoofdleveranciers en die komen vaak op de laatste plaats.

Oudere toestellen, zoals de Macbook White toen ie "End of Life" (uit productie) ging, mag mee gestunt worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:11:
dat verklaart het dan: helderheid staat op 100% zoals die ook zo stond bij mijn ipad1
dank voor je reactie
De helderheid van de iPad 3 was wat hoger dan de iPad 1 maar door de viermaal hogere resolutie komt er ook minder licht door het paneel en is het verbruik dus sowieso weer hoger. Voor veel mensen gaat het moeilijk merkbaar zijn maar op 100% helderheid is het verschil veel groter. Zelf zet ik hem op automatisch en met de slider in het midden: in de meeste situaties helder genoeg, niet té helder 's nachts of in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Phuncz schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:29:
[...]Op "huidige lineup toestellen", alles wat nu in de Apple Store op de website staat, wordt door Apple strikt gevolgd dat van de prijs niet afgeweken wordt of tenminste dit niet gepubliceerd wordt. De gevolgen voor de winkel zijn het verliezen van de Apple Reseller overeenkomst en dus krijgen ze geen producten meer van Apple. Dan ben je afhankelijk van andere hoofdleveranciers en die komen vaak op de laatste plaats.
Maar de Media Markt had 2 weken geleden nog de huidige Mac Mini voor 449, en dat stond gewoon in hun krantje en op de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Uitzonderlijk gebeurt dat omdat:
a. er een refresh of nieuw model aankomt
b. Apple teveel (of te oude) stock heeft

Soms zijn er wel andere acties die accessoires koppelen aan het toestel of een "korting" geven op een volgende aankoop maar dat is dan weer iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
De iPad 2 is bij de Media Markt in Amsterdam in de aanbieding (333,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:09
Bij tabletcenter.nl is de iPad 3 16GB (WiFi) €459, goedkoper heb ik het niet kunnen vinden..

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:11:
dank voor je reactie
Dus 's avonds met een zonnebril op de bank? :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:41

Arrogant

S.F.W.

Reckoner schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:48:
De iPad 2 is bij de Media Markt in Amsterdam in de aanbieding (333,-).
In Utrecht ook voor € 333,-
azt33 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:22:
Bij tabletcenter.nl is de iPad 3 16GB (WiFi) €459, goedkoper heb ik het niet kunnen vinden..
Zo te zien alleen de witte variant.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zijn er hier mensen die hun iPad gebruiken voor hun studie? Ik zit momenteel nog met het dilemma MBA vs iPad. Mijn huidige budget laat de aanschaf van een MBA in principe wel toe, maar ik vind het gelijk zo'n gigantische smak geld voor een apparaat voor ''erbij''. Ik heb thuis een vrij krachtige desktop staan om vrijwel alles op te doen, dus een iPad of MBA zou puur voor het van en naar school reizen zijn (komend jaar HBO, economische studie) en eventueel voor tijdens hoorcolleges.

Anyway, mijn vraag is voornamelijk of het gebruik van een iPad op school een beetje werkt. Ik weet dat er veel goede apps zijn om documenten te markeren, aan te strepen e.d. Dat is al erg fijn natuurlijk. Typen op een iPad is wellicht wat minder fijn, maar of een toetsenbordje erbij kopen nu zo goed werkt? Dan is een MBA wellicht alsnog beter?

Ik vind het lastig, want eigenlijk vind ik zo'n grote smak geld uitgeven voor een MBA zonde gezien de noodzakelijkheid, maar aan de andere kant vrees ik dat een iPad niet aan al m'n wensen voldoet.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las Vegas schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:44:
Zijn er hier mensen die hun iPad gebruiken voor hun studie? Ik zit momenteel nog met het dilemma MBA vs iPad. Mijn huidige budget laat de aanschaf van een MBA in principe wel toe, maar ik vind het gelijk zo'n gigantische smak geld voor een apparaat voor ''erbij''. Ik heb thuis een vrij krachtige desktop staan om vrijwel alles op te doen, dus een iPad of MBA zou puur voor het van en naar school reizen zijn (komend jaar HBO, economische studie) en eventueel voor tijdens hoorcolleges.

Anyway, mijn vraag is voornamelijk of het gebruik van een iPad op school een beetje werkt. Ik weet dat er veel goede apps zijn om documenten te markeren, aan te strepen e.d. Dat is al erg fijn natuurlijk. Typen op een iPad is wellicht wat minder fijn, maar of een toetsenbordje erbij kopen nu zo goed werkt? Dan is een MBA wellicht alsnog beter?

Ik vind het lastig, want eigenlijk vind ik zo'n grote smak geld uitgeven voor een MBA zonde gezien de noodzakelijkheid, maar aan de andere kant vrees ik dat een iPad niet aan al m'n wensen voldoet.
Wellicht interessant: [iPad] Studie & Onderwijs

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 20-10 21:49

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De noodzakelijkheid kun je anderen moeilijk over laten oordelen. Ik zou het aankijken, mis je hem straks in de praktijk dan kun je altijd nog de aanschaf overwegen, mis je hem niet, hou je 600 euro in je zak.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, ik had een verlengkabel voor de dockconnector gekocht (dus male-dock naar female-dock), om mijn iPad WiFi op mijn TomTom iPhone carkit aan te sluiten voor de GPS ontvanger die daarin zit.

Maar nu werkt dat dus niet, ook niet met de iPhone die het rechtstreeks in de carkit wel doet. Ik heb dus het vermoeden dat die verlengkabel niet volledig bedraad is en alleen bepaalde pinnen verlengt voor laden, audio en sync met pc/mac.

Iemand tips waar er (bij voorkeur in NL, ik ben niet zo van de eBay en chinese sites, dan kost het maar wat meer) dock-verlengkabels verkocht worden die wel gewoon volledig uitgevoerd zijn?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
E-Rick schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:27:
[...]

In iPhoto: klik op het share-knopje en selecteer "camera roll". Dan kan je ze vanuit je camera roll exporteren.
Gelukt, dank je wel voor je reactie. Scheelt me een heleboel werk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Orion84 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:33:
Hmm, ik had een verlengkabel voor de dockconnector gekocht (dus male-dock naar female-dock), om mijn iPad WiFi op mijn TomTom iPhone carkit aan te sluiten voor de GPS ontvanger die daarin zit.

Maar nu werkt dat dus niet, ook niet met de iPhone die het rechtstreeks in de carkit wel doet. Ik heb dus het vermoeden dat die verlengkabel niet volledig bedraad is en alleen bepaalde pinnen verlengt voor laden, audio en sync met pc/mac.

Iemand tips waar er (bij voorkeur in NL, ik ben niet zo van de eBay en chinese sites, dan kost het maar wat meer) dock-verlengkabels verkocht worden die wel gewoon volledig uitgevoerd zijn?
Kan ook aan de lengte liggen... (en bijhorend verlies)

Ik had 2 3m kabels besteld bij dealextreme, voor mijn ipad en iphone.
Op de originele ipad lader aangesloten, word mijn iphone wel opgeladen, maar mijn ipad niet. (met de normale ipod kabel wel)
Dacht dus eerst ook aan onvolledige bedrading, maar daarna op een no-name china oplader aangesloten, en daar werden wel beide apparaten goed opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

RonnieB82 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:27:
[...]

Op de originele ipad lader aangesloten, word mijn iphone wel opgeladen, maar mijn ipad niet. (met de normale ipod kabel wel)
Dacht dus eerst ook aan onvolledige bedrading, maar daarna op een no-name china oplader aangesloten, en daar werden wel beide apparaten goed opgeladen.
Laden werkt prima en het is een kabeltje van maar 1 meter of zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
RonnieB82 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:27:
[...]
Dat is ook wel logisch. De spanning is maar 5V, dus bij een oplader van 10W gaat er al 2 Ampere door die kabel.

Hoe hoger de stroom, hoe meer de spanning gaat vallen als functie van de weerstand van de kabel. Hoe dunner de kabel hoe hoger de weerstand. Aangezien dealextreme waarschijnlijk niet bepaald dikke kabels gebruikt (koper is enorm duur tegenwoordig), zou het me niet verbazen als de spanning inkakt tot een volt of 3 zodra hij daadwerkelijk begint te laden.

Als Apple een hogere spanning had gebruikt dan 5V, dan had het veel minder uitgemaakt. Zo'n lage spanning is eigenlijk heel inefficient voor het opladen van accu's, zeker als ze wat zwaarder worden dan die van een gemiddelde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik denk dat je al heel erg snel tegen dingen aan gaat lopen.. Ik ben dol op mijn iPad en heb tot voor kort ook een 11" Air gehad. De iPad is geweldig om op te lezen en een beetje aan te rommelen op internet. Zodra je daadwerkelijk iets wil gaan doen dan is het een bron van frustratie. Bijv. de tekstverwerker Pages, de bediening is nogal onhandig omdat functies versimpeld zijn.

De 11" Air is echt een werkpaard. Ik nam hem mee naar mijn werk, koppel hem aan mijn scherm en toetsenbord en hij was gewoon sneller dan 15" mijn werk laptop.

Je zou bijv. een oud model kunnen kopen dat in de uitverkoop is, of zoeken naar iets tweedehands of iets dergelijks. Ik had zelf een refurbished 11" model (met garantie) uit de officiele Apple Store voor maar 649 euro. Alleen in Nederland doen ze dacht ik geen Mac refurbs maar misschien kan je er via een eventuele kennis in Duitsland of Engeland eentje bestellen.

Maar wat ik bedoel: Als je een beetje goed zoekt naar aanbiedingen kom je al een heel eind, en dan scheelt het niet meer zo veel met een iPad. En qua portabiliteit scheelt het ook verbazend weinig.

offtopic:
Sorry voor de dubbelpost, had ze even samen moeten voegen maar ik was vergeten dat ik hier net al gereageerd had

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 19-07-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:19

Heb ik ervaring mee en ik kan het je eerlijk gezegd afraden. Had zelf dit idee ook een beetje, maar de iPad of welke tablet dan ook, is geen laptopvervanger. Pages werkt een stuk minder soepel dan Word, hetzelfde geldt voor het Excel alternatief die Apple aanbiedt. Er zijn andere office oplossingen maar daar blijft ook dit dilemma. Macbook Air 13" is een goed alternatief. :)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

GekkePrutser schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:54:
[...]
Als Apple een hogere spanning had gebruikt dan 5V, dan had het veel minder uitgemaakt. Zo'n lage spanning is eigenlijk heel inefficient voor het opladen van accu's, zeker als ze wat zwaarder worden dan die van een gemiddelde telefoon.
Ik ben blij, zoals vele mensen, dat je meerdere apparaten kan laden met 1 adapter en 1 kabel, gelet op de minimum mA-vereisten. Dat het technisch inefficient is kan mij en anderen weinig boeien. Dat het dan niet werkt met onofficiële kabels van DealExtreme, is niet eens zo gek. Er zijn tal van USB-apparaten die niet werken met een USB-verlengkabel (sommige portable harddisks). Soms is het ook gewoon de kwaliteit van de kabel, soms is het gewoon gebruikersfout zoals een te lange kabel.
TheCrius schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:11:
[...]
Heb ik ervaring mee en ik kan het je eerlijk gezegd afraden. Had zelf dit idee ook een beetje, maar de iPad of welke tablet dan ook, is geen laptopvervanger. Pages werkt een stuk minder soepel dan Word, hetzelfde geldt voor het Excel alternatief die Apple aanbiedt. Er zijn andere office oplossingen maar daar blijft ook dit dilemma. Macbook Air 13" is een goed alternatief. :)
Pages werkt in mijn ogen niet minder soepel dan Word, Pages op de iPad werkt minder soepel door het gebrek aan een goed toetsenbord, muis, functies en snelheid.

Persoonlijk raad ik eerder een Macbook Air 11" aan voor dergelijke taken, ruim voldoende evenals lekker compact en licht.

[ Voor 31% gewijzigd door Phuncz op 19-07-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:54
Ik heb zojuist een iPad 1 van iemand meegekregen. Deze heeft nog iOS 3.*.

Ik wil deze nu gaan updaten maar lees overl slechte ervaringen van iPad 1 + iOS 5.*.
Is het het waard om deze up te daten of kan ik beter update. Naar 4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Bedankt voor de reacties :) Dan zal 't toch geen tablet worden denk ik.

Helaas ken ik niemand in Engeland of Duitsland, dus een refurbished model zit er niet in helaas. Dan maar 2dehands proberen eentje te bemachtigen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:12:
[...]
Ik ben blij, zoals vele mensen, dat je meerdere apparaten kan laden met 1 adapter en 1 kabel, gelet op de minimum mA-vereisten. Dat het technisch inefficient is kan mij en anderen weinig boeien..
Dat snap ik, maar er wordt ook veel geklaagd over lange laadtijden van de iPad 3. In dit geval gaat het om een accu die groter is dan die van de 11" MacBook Air. Daar is de USB-laadstandaard nooit voor bedoeld geweest.

De lange laadtijden van de iPad 3 zijn een direct gevolg van het vasthouden aan de 5V USB laadstandaard. Als ze bijv. een 30 Watt lader bijgeleverd hadden dan zou je aan de 6 Ampere gezeten hebben, dat is echt te veel voor USB (en vereist dikkere kabels / connectoren). Kijk maar eens hoe dun die pinnetjes in de dock connector zijn. Bij 5V is 10W het maximum dat je daar zonder gevaar (in bepaalde omstandigheden) doorheen krijgt.

Bovendien, het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Ze hadden het best zo kunnen maken dat je langzaam via USB kan laden, en snel via een magsafe of iets dergelijks. Aangezien de accu nu echt in het capaciteitsgebied van de laptops komt, zou dat op zich best een mooie toevoeging zijn. De magsafe gebruikt 15V dus kan je met het zelfde amperage al 3x zoveel vermogen over brengen.

Nu denk ik wel dat de volgende iPad een zuinigere Cortex A15 en IZGO scherm heeft dat ook minder stroom vereist, waardoor ze weer met een accu af kunnen van het formaat dat in de iPad 2 zat. En dan is het wel weer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Remcov250 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:30:
Ik heb zojuist een iPad 1 van iemand meegekregen. Deze heeft nog iOS 3.*.

Ik wil deze nu gaan updaten maar lees overl slechte ervaringen van iPad 1 + iOS 5.*.
Is het het waard om deze up te daten of kan ik beter update. Naar 4.3?
Vaak gaat het om (gejailbreakte) iPads die naar IOS5 gingen zonder schone installatie. De iPad 1 is met schone IOS5 installatie regelmatig sneller dan op 4.x.x.

Sowieso krijg je via Itunes enkel nog IOS5..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het verklaart misschien ook wel waarom men nu ineens afstapt van de 30-pins dock connector: compatibel met micro-USB voor data en langzaam laden, evenals een eigen systeem wat een hogere snelheid geeft ? Ik zie ze daar wel Thunderbolt voor gebruiken, daar kan meer vermogen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:33

Voor studie is een laptop gewoon een must, en aangezien je al een snelle desktop hebt kun je prima uit de voeten met een kleine portable machine als de air 11". Zelf gebruik ik mijn iPad wel degelijk voor mijn studie maar dat beperkt zich voornamelijk tot het lezen van boeken/papers. Maar die lees ervaring is, met dank aan het retina display, dan ook vele malen beter dan welke desktop/laptop dan ook!

Maar de bottom line is dat voor studie een laptop echt prioriteit #1 is. Ik denk zelfs nog belangrijker dan een desktop aangezien je veel zal moeten samenwerken met mensen en je niet alles vanuit thuis kan doen. Een tablet er leuk voor erbij, maar niet meer dan dat.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

GekkePrutser schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:03:
[...]

Dat snap ik, maar er wordt ook veel geklaagd over lange laadtijden van de iPad 3. In dit geval gaat het om een accu die groter is dan die van de 11" MacBook Air. Daar is de USB-laadstandaard nooit voor bedoeld geweest.

De lange laadtijden van de iPad 3 zijn een direct gevolg van het vasthouden aan de 5V USB laadstandaard. Als ze bijv. een 30 Watt lader bijgeleverd hadden dan zou je aan de 6 Ampere gezeten hebben, dat is echt te veel voor USB (en vereist dikkere kabels / connectoren). Kijk maar eens hoe dun die pinnetjes in de dock connector zijn. Bij 5V is 10W het maximum dat je daar zonder gevaar (in bepaalde omstandigheden) doorheen krijgt.

Bovendien, het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Ze hadden het best zo kunnen maken dat je langzaam via USB kan laden, en snel via een magsafe of iets dergelijks. Aangezien de accu nu echt in het capaciteitsgebied van de laptops komt, zou dat op zich best een mooie toevoeging zijn. De magsafe gebruikt 15V dus kan je met het zelfde amperage al 3x zoveel vermogen over brengen.

Nu denk ik wel dat de volgende iPad een zuinigere Cortex A15 en IZGO scherm heeft dat ook minder stroom vereist, waardoor ze weer met een accu af kunnen van het formaat dat in de iPad 2 zat. En dan is het wel weer te doen.
nieuws: Stroomspecificatie usb 3.0 aangekondigd

Het einde aan de 5V limiet van USB is in zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
LOL goede timing :) Net nu we het er over hadden. Inderdaad, dat zou mooi zijn. En er is best een goede kans dat de volgende iPad USB 3 heeft, lijkt me. Dan zou het laden veel sneller kunnen (zelfs sneller dan de iPad 2). Zou trouwens ook erg handig zijn met syncen want het overzetten van grote files duurt me toch al veel te lang.

Of inderdaad Thunderbolt, zoals Phuncz zegt.. Dat zou helemaal geweldig zijn :9~

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 19-07-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:22

Vis

Ik heb een probleempje met Bluetooth op de nieuwe iPad i.c.m mijn Galaxy Nexus zo lijkt het.
Ik krijg ze niet met elkaar verbonden, ze zien elkaar wel en ik heb de iPad ook al gekoppeld op mijn Nexus.

Krijg de volgende melding telkens:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-No5Qxmdi7U8/UAhGCuwjMlI/AAAAAAAAAII/pjqwVrmBqOw/s800/IMG_20120719_193341.jpg

Met andere apparaten heb ik geen probleem, bijv een headset doet het perfect.

Iemand een idee?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De iPad ondersteunt geen nuttige functies om te koppelen met een ander toestel. Het ondersteunt headsets, hoofdtelefoons, toetsenborden en dan heb je het ruim gehad. Maar geen file transfer en ik geloof zelfs geen modem functie.

Modem-functie is wat je zocht blijkbaar en dat moet dus wel werken zo blijkt. Echter zijn er provider-limitaties mogelijk die beletten dat het werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Phuncz op 20-07-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Phuncz schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:51:
De iPad ondersteunt geen nuttige functies om te koppelen met een ander toestel. Het ondersteunt headsets, hoofdtelefoons, toetsenborden en dan heb je het ruim gehad. Maar geen file transfer en ik geloof zelfs geen modem functie.
Hoe het zit met een Galaxy Nexus weet ik niet, maar ik kan mijn iPad prima met mijn iPhone koppelen, om de internetverbinding van mijn iPhone te gebruiken. Wellicht apple only, dat zou kunnen, maar internet tethering via bluetooth kan wel degelijk op een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19

jasjenl

Liab A Tymo

Orion84 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:03:
[...]

Hoe het zit met een Galaxy Nexus weet ik niet, maar ik kan mijn iPad prima met mijn iPhone koppelen, om de internetverbinding van mijn iPhone te gebruiken. Wellicht apple only, dat zou kunnen, maar internet tethering via bluetooth kan wel degelijk op een iPad.
Dat misschien dan nog wel, maar verder kun je vrijwel niets doen met andere apparaten via Bluetooth. Ik kan bijvoorbeeld ook geen koppeling tussen mijn iPad en Galaxy S leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Aaaah ...

Nou ja, oké weet ik dat ook weer... Wel jammer. Apple hèhè. Mooie producten, maar ondersteuning.. Tja is al langer bekend natuurlijk..

Still loving the iPad though! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 20-10 21:49

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nou ja, de Bluetooth standaard is de Bluetooth standaard natuurlijk, dus als het lukt met een iPhone dan moet het ook met een andere telefoon lukken. Een iPhone heeft geen andere Bluetooth standaard aan boord dan een Samsung.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb er een beetje over bijgelezen omdat die ontwikkeling de laatste jaren is veranderd. Het komt erop neer dat het carrier-dependant is. Dus je kan je Galaxy Nexus als modem gebruiken op je iPad, echter moet je provider die optie ondersteunen of als optie aanbieden.

Sommigen beweren dat het aan Apple's Bluetooth stack ligt, maar dat is zover ik weet van jaren geleden dat je enkel Apple devices kon tetheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt toch gewoon Wi-Fi tetheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 13:40
jasjenl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:18:
[...]

Dat misschien dan nog wel, maar verder kun je vrijwel niets doen met andere apparaten via Bluetooth. Ik kan bijvoorbeeld ook geen koppeling tussen mijn iPad en Galaxy S leggen.
Je kan je galaxy S gewoon als wifi-hotspot instellen, doe ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 16:19

jasjenl

Liab A Tymo

Ik maak uit het bericht van Vis hierboven eigenlijk nergens precies op dat hij wil tetheteren, volgens mij ging het hem er om de iPhone en Nexus te koppelen, waarschijnlijk om bestanden uit te wisselen. En dat kan volgens mij niet met een iOS device via Bluetooth.

Even iets anders trouwens: is er een manier om de mobile device blokkade die YouTube voor sommige video's heeft te omzeilen op een iPad? Het slaat m.i. nergens op dat ik sommige video's niet kan bekijken terwijl ik gewoon thuis via wifi op mijn iPad zit te browsen.. Ik heb al browsers geprobeerd waarmee je de user agent kunt faken, maar dat werkt niet: dan nog krijg je te zien dat de video niet beschikbaar is :(

[ Voor 44% gewijzigd door jasjenl op 20-07-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
Omslachtige oplossing: knal je bestanden op je telefoon in Dropbox. Klaar met syncen? Tether met je iPad en haal ze binnen via Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Waarom mist de iPad eigenlijk redelijk wat "basis" apps zoals een rekenmachine, FM radio, klok/wekker, en weer applicatie? Dat zijn gewoon standaard apps op mijn HTC telefoon, en zouden voor de iPad toch ook best wel standaard erop mogen zitten. Ja, je kan apps gebruiken alleen is de helft nog niet bijv. retina of ziet er gewoon niet mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:59
J0ey schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:04:
Waarom mist de iPad eigenlijk redelijk wat "basis" apps zoals een rekenmachine, FM radio, klok/wekker, en weer applicatie? Dat zijn gewoon standaard apps op mijn HTC telefoon, en zouden voor de iPad toch ook best wel standaard erop mogen zitten. Ja, je kan apps gebruiken alleen is de helft nog niet bijv. retina of ziet er gewoon niet mooi uit.
Waarschijnlijk vindt Apple die functionaliteit niet zo belangrijk op een tablet. Er zijn voldoende 3rd party apps ook met retina ondersteuning. Een Klok/Wekker app komt ingebouwd vanaf iOS6. Verder kun je dan met Siri ook het weer checken en simpele sommetjes doen. De iPad heeft geen hardware voor een FM radio, dus daarvoor ben je aangewezen op internet radio.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Een tijdje geleden las ik hier, of in het iPhone gedeelte, waarom je nou eigenlijk steeds elke keer je wachtwoord moest invullen bij het updaten van apps of het downloaden van een gratis app.

Ik heb voor die persoon goed nieuws! Voor gratis apps en updates hoef je vanaf iOS 6 niet langer je wachtwoord in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Wat is dat iTunes toch een ongelooflijk k* programma!
Heb straks via mijn pc iTunes opgestart en onder had ik de iPad liggen.. Deze ging direct synchroniseren terwijl ik daar niet om gevraagd heb?
Ik heb daarom op het kruisje geklikt in het midden van die balk van iTunes, om het te stoppen want hij ging al mijn apps synchroniseren em kopiëren .. Maar waarheen?
Toen ik weer onder kwam en op m'n iPad ging kijken zag ik tot mijn verbazing dat mijn overgebleven opslag (heb de 16GB versie) ineens met 1,5 GB minder was geworden.. Wat heeft iTunes nu gedaan? Ik wil mijn 1,5 GB terug!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Vis schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:46:
Wat is dat iTunes toch een ongelooflijk k* programma!
:Y

Slechtste brouwsel van Apple ooit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in iTunes niet aangeeft dat hij niet automatisch moet syncen dan doet hij dat :) (Let wel je moet dus expliciet aangeven dat hij NIET automatisch applicaties/muziek/films/tvshows/boeken gaat syncen) Dit kan je doen bij het device inforamtiescherm. (koppel je iPad en klik dan op je iPad in iTunes) en wanneer je deze voor het eerst met je PC synct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ja dat zal allemaal wel :p
Maar ik zit nu met een 'verloren' 1,5 GB te kijken die weet ik veel ergens vast hangt ofzol.. Daar erger ik me aan

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 23-07-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heeft iTunes waarschijnlijk een paar Apps geïnstalleerd.

Je moet alleen even kijken welke er "nieuw" op je iPad zijn en die dan verwijderen. 1.5GB klinkt als 2 á 3 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:50
Exirion schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:03:
[...]
:Y
Slechtste brouwsel voor Windows van Apple ooit.
Heb op m'n Mac er nog nooit problemen mee gehad. Gigantische bibliotheek van muziek/films/apps en het draait allemaal prima. Zelfs 3 jaar geleden de map gekopieerd van m'n oude MacBook naar m'n nieuwe MacBook Pro zonder enig probleem.

Ga ik echter de iPad bij m'n ouders aan de computer hangen, dan is het een ander verhaal :P.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Heb ik gekeken en er zijn geen nieuwe apps erbij gekomen, hoogstens een paar apps die verdacht meer groter zijn geworden.. Zou dat kunnen?

Kan het kwaad als ik enkele daarvan verwijder en daarna opnieuw installeer?
Er zitten namelijk ook betaalde apps/games tussen en die kan ik wel gewoon opnieuw gratis installeren nadat ze verwijderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:50
Vis schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:27:
Heb ik gekeken en er zijn geen nieuwe apps erbij gekomen, hoogstens een paar apps die verdacht meer groter zijn geworden.. Zou dat kunnen?

Kan het kwaad als ik enkele daarvan verwijder en daarna opnieuw installeer?
Er zitten namelijk ook betaalde apps/games tussen en die kan ik wel gewoon opnieuw gratis installeren nadat ze verwijderd zijn?
Misschien is er wat muziek gesynchroniseerd? of films?

Je kunt apps gewoon uninstallen en opnieuw installeren. De aankoop wordt aan je Apple ID gekoppeld en is daarna onbeperkt opnieuw te installeren.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

RobbieB schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:29:
[...]

Misschien is er wat muziek gesynchroniseerd? of films?

Je kunt apps gewoon uninstallen en opnieuw installeren. De aankoop wordt aan je Apple ID gekoppeld en is daarna onbeperkt opnieuw te installeren.
Ik had via de pc 1 track via iTunes gesynchroniseerd naar m'n iPad toe.. Dat kan toch niet schelen zou je zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vis schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:27:
Retina graphics? Die zijn soms verdraaid groot…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Harm schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:48:
[...]
Retina graphics? Die zijn soms verdraaid groot…
Ja, maar de apps hebben nu allemaal dezelfde grootte en nemen weer net zoveel ruimte in beslag als voordat ie ging synchroniseren... Alleen lijkt het alsof er ergens een gat is gevallen waardoor er ruimte minder is ontstaan.. Pff erger me kapot..

Achja k moet er maar mee leren leven, met iTunes..

Is het trouwens verstandig om eens in de zoveel tijd de hele iPad te resetten en alles opnieuw instellen?
Wat doen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

Vis schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 00:00:
[...]
Is het trouwens verstandig om eens in de zoveel tijd de hele iPad te resetten en alles opnieuw instellen?
Wat doen jullie?
Ik zou zeggen: "If it ain't broke, don't try to fix it" ;)

Een reset doe ik echt alleen maar als het echt niet anders gaat. Ook pas 1 keer hoeven doen met m'n iPhone.

edit:
Jouw geval lijkt me trouwens wel een reset waard ja, 1,5 gig kwijt zonder dat je weet waaraan is vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door ijskonijn op 24-07-2012 08:41 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net dat AVPlayerHD een update heeft gekregen, en het schijnt nu mogelijk te zijn om 1080p films vloeiend af te kunnen spelen.

Heeft iemand dit al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:23:
Ik zag net dat AVPlayerHD een update heeft gekregen, en het schijnt nu mogelijk te zijn om 1080p films vloeiend af te kunnen spelen.

Heeft iemand dit al uitgeprobeerd?
Bedoel je met software decoding? Met hardware decoding heeft het altijd al soepel gedraaid voor mij (iPad 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:58:
[...]

Bedoel je met software decoding? Met hardware decoding heeft het altijd al soepel gedraaid voor mij (iPad 3)
Volgens de release notes moet het nu ook mogelijk zijn om 1080p .mkv files af te spelen door middel van hardwarematige decoding:

Wat is nieuw in versie 1.50
★ Improved Decoding Performance
- Support H/W decoding for MKV and AVI (720P supported on iPad1, 1080P supported on iPad2 / The New iPad)
- Fixed many bugs

Ben benieuwd of dit ook echt zo is. Volgens mij staat Apple het ontwikkelaars niet toe om gebruik te maken van GPU decoding voor formaten anders dan MP4/MOV/M4V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Tjoekie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:36:
[...]Ben benieuwd of dit ook echt zo is. Volgens mij staat Apple het ontwikkelaars niet toe om gebruik te maken van GPU decoding voor formaten anders dan MP4/MOV/M4V
Oh cool, misschien convert hij het on-the-fly, en biedt het dan aan de interne video engine als stream aan ofzo.. Zeg maar intern converten en dan een netwerk stream aanbieden vanaf 127.0.0.1. Ik heb daar wel eens aan gedacht als mogelijkheid, om zelf te maken, maar het omzetten van de container was best ingewikkeld om live te doen. Het videomateriaal hoeft meestal niet geconvert te worden, alleen de audio.

Ik zal het vanavond gelijk proberen! Ben benieuwd, dat zou erg handig zijn.

Hahaha Phuncz had precies hetzelfde idee, zelfde moment :) Ja op zich zou het moeten kunnen toch?

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 24-07-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik vermoed dat het een on-the-fly remux doet: gewoon de inkomende .mkv structuur demuxen (wat de source filter of hoe het heet al sowieso doet), de streams dan terug muxen in een m4v structuur en dan doorsturen naar de video API. In theorie, omdat er toch een snelle dual-core in zit en video-decoding voor een heel groot deel via de GPU wordt gedaan zou dit perfect mogelijk zijn echter heb ik tot nu toe nog geen oplossing gezien hiervoor.

Het enige probleem vormt zich als de video-encoding niet binnen de specs valt. De audio-encoding, vermoed ik, is simpel te recoden ook weer op de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Wat is nou eigenlijk de beste "streamer"? Ik heb redelijk wat series op m'n PC staan (mkv), met Air Playit HD installeer je gewoon een applicatie op je PC en dan kan je die op je iPad kijken. Alleen de kwaliteit is wel slecht, dus als er een redelijk alternatief is (AVPlayerHD lijkt mij niet echt handig omdat je alles in iTunes moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Als het voor jou geen probleem is om een PC aan te hebben staan dan is Plex denk ik de beste oplossing. Overigens valt en staat al het wireless streamen met je WLAN. Is je verbinding kak, dan gaan 720p of 1080p videofiles ook kak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Plex werkt idd prima om te streamen, maar ik vind plex op de pc wel een draak van een pakket. Die hele library functie werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsled schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:36:
Als het voor jou geen probleem is om een PC aan te hebben staan dan is Plex denk ik de beste oplossing. Overigens valt en staat al het wireless streamen met je WLAN. Is je verbinding kak, dan gaan 720p of 1080p videofiles ook kak :)
Zou het U storen mocht U een deftige woordenschat hanteren? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Raymond schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:49:
Plex werkt idd prima om te streamen, maar ik vind plex op de pc wel een draak van een pakket. Die hele library functie werkt voor geen meter.
werkt als een tierelier hier. ik weet niet precies waar je tegenaan loopt, maar het maken van een library is kinderspel als je je aan de naamgeving houdt. hetzelfde geldt voor XBMC wat dat betreft.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:16:
[...]
GoT is geen strikt-taalgebruik forum. Wat los taalgebruik moet zeker kunnen, zolang mensen niet beledigd worden. Ik snap niet dat je aanhef moet geven aan het woord "kak", als je een film kijkt op TV, liedje op de radio luistert of gewoon naar mensen luistert, hoor je dat in alle vormen hoor.

Belangrijker vind ik dat hij correcte informatie geeft, wat hij ook doet.

Persoonlijk gebruik ik Air Video, deze heeft sinds vorige week een update gekregen dat h.264 passthrough voorzien is, dit heb ik nog niet geprobeerd maar ga ik zometeen doen.

EDIT: de passthrough mode werkt nog niet 100%, zie ik ook op het forum. Het speelt af maar met gereduceerde framerate. De kwaliteit is echter wel veel beter. Max output lijkt tot 720p te kunnen, ook op de nieuwe iPad.

[ Voor 26% gewijzigd door Phuncz op 24-07-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nerpissad schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:38:
[...]

werkt als een tierelier hier. ik weet niet precies waar je tegenaan loopt, maar het maken van een library is kinderspel als je je aan de naamgeving houdt. hetzelfde geldt voor XBMC wat dat betreft.
XBMC werkt bij mij veel beter dan plex. Plex kan niet lekker overweg met de dir waar bij mij de downloads van de dagelijkse series op binnenkomt. Terwijl dat juist de dir is waar ik het actiefst series uit kijk. Hij gaat er allemaal domme dingen bij verzinnen. En het beheer vanaf de pc (via chrome?!?) werkt al helemaal niet fijn. XBMC is gebruiksvriendelijker, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
[...]

Pardon, wellicht de kiddiefilter aanzetten als je 'kak' een vervelend woord vind. Bedroevend zou een keurig woord zijn in deze context. Tevens is het 'u' en niet U, een smiley staat ook verre van deftig.

Dat terzijde, Plex is inderdaad een minder fijne mediacenter beleving dan XBMC, ware het niet dat je voor XBMC een jailbreak moet hebben. Ik heb ook een tijd gekeken naar juiste stream software, zonder dat ik een PC in het netwerk als OTF converter moet aan hebben staan. Simpel gezegd is het onmogelijk om dit met HD materiaal te doen. Een avi met subs is geen enkel probleem. Na een scala aan programma's te hebben getest kan ik je AVPlayerHD aanbevelen. Zoals hierboven staat gepost is daar net een update voor uit, of de verbeteringen werken moet ik nog testen.

Mijn werkwijze is tegenwoordig:
1. Indien AVI > Streamen
2. HD materiaal? Wifi transfer met AVPlayerHD en lokaal kijken

Overigens is mijn setup een Popcorn Hour waar ik vanaf wil streamen, FTP, Samba etc. is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:19
Tjoekie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:36:
[...]

Volgens de release notes moet het nu ook mogelijk zijn om 1080p .mkv files af te spelen door middel van hardwarematige decoding:

Wat is nieuw in versie 1.50
★ Improved Decoding Performance
- Support H/W decoding for MKV and AVI (720P supported on iPad1, 1080P supported on iPad2 / The New iPad)
- Fixed many bugs

Ben benieuwd of dit ook echt zo is. Volgens mij staat Apple het ontwikkelaars niet toe om gebruik te maken van GPU decoding voor formaten anders dan MP4/MOV/M4V
Ik heb de HW decoding even getest en het werkt goed op mijn iPad 2. Ik heb de demo's op deze site gebruikt:
http://www.divx.com/en/el...nition/divx-plus-hd/video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdhoe schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:09:
[...]

Ik heb de HW decoding even getest en het werkt goed op mijn iPad 2. Ik heb de demo's op deze site gebruikt:
http://www.divx.com/en/el...nition/divx-plus-hd/video
Ik ben nu ook zo'n demo aan het downloaden en die ga ik zo dadelijk op mijn Nieuwe Ipad testen.
Nu maar hopen dat het vloeiend loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:39:
[...]

GoT is geen strikt-taalgebruik forum. Wat los taalgebruik moet zeker kunnen, zolang mensen niet beledigd worden. Ik snap niet dat je aanhef moet geven aan het woord "kak", als je een film kijkt op TV, liedje op de radio luistert of gewoon naar mensen luistert, hoor je dat in alle vormen hoor.

Belangrijker vind ik dat hij correcte informatie geeft, wat hij ook doet.

Persoonlijk gebruik ik Air Video, deze heeft sinds vorige week een update gekregen dat h.264 passthrough voorzien is, dit heb ik nog niet geprobeerd maar ga ik zometeen doen.

EDIT: de passthrough mode werkt nog niet 100%, zie ik ook op het forum. Het speelt af maar met gereduceerde framerate. De kwaliteit is echter wel veel beter. Max output lijkt tot 720p te kunnen, ook op de nieuwe iPad.
Dan hebben wij duidelijk een andere mening over "los" taalgebruik.
Blijkbaar ben jij ook iemand die dit taalgebruik zou hanteren.
Ik ben geen moraalridder maar voor dit onwelriekend 3 letterwoord zijn zeker alternatieven,en of dit nu is op GOT of op eender welke site dan ook,respect graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:39:
[...]

Dan hebben wij duidelijk een andere mening over "los" taalgebruik.
Blijkbaar ben jij ook iemand die dit taalgebruik zou hanteren.
Ik ben geen moraalridder maar voor dit onwelriekend 3 letterwoord zijn zeker alternatieven,en of dit nu is op GOT of op eender welke site dan ook,respect graag.
Ik quote/citeer je even:

quote:
ludoke1955 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:12:
Topic dood?

Beetje meer respect voor een topic graag.

Komop zeg, ga even mierenneuken (toegestaan woord tegenwoordig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:56:
[...]

Ik quote/citeer je even:

quote:
ludoke1955 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:12:
Topic dood?

Beetje meer respect voor een topic graag.

Komop zeg, ga even mierenneuken (toegestaan woord tegenwoordig)
Als ik 2 weken geen actie zie op dit topic dan stel ik die vraag,wat heeft dat met respect te maken en wat is daar mis mee? Het toont alleen mijn interesse voor het topic.
En wat mierenneuken betreft hebben wij hier in Belgie het alternatief MUGGENZIFTER wat hetzelfde betekent maar toch wat wat deftiger klinkt.(nou ja ,ziften is zeven en neuken is bij ons poepen wat bij jullie dan weer wat anders is en dan krijg je inderdaad kak)
Zullen we dan nu weer on topic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:41

Arrogant

S.F.W.

[...]
+
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:32:
[...]
Als ik 2 weken geen actie zie op dit topic dan stel ik die vraag,wat heeft dat met respect te maken en wat is daar mis mee? Het toont alleen mijn interesse voor het topic.
En wat mierenneuken betreft hebben wij hier in Belgie het alternatief MUGGENZIFTER wat hetzelfde betekent maar toch wat wat deftiger klinkt.(nou ja ,ziften is zeven en neuken is bij ons poepen wat bij jullie dan weer wat anders is en dan krijg je inderdaad kak)
You can't have your cake and eat it too :+

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:32:
[...]

Miereneuken istoch ook een woord wat ik in het vlaamse meetjesland verkies boven ziften ....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
bartsled schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:36:
Thanks! :) Wel weer 3,99, geen gratis/goedkopere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zojuist de nieuwe AVPlayerHD getest, en inderdaad, hij speelt MKV's met hardware versnelling! Het gaat soepel en ik zie eigenlijk geen verschil met MP4 files. Dus mooi dat het nu niet meer nodig is om ze om te zetten! Dit is op een iPad 3. Net 720p content geprobeerd, ik zal zo even een 1080p er op zetten. SD avi's gebruiken zo te zien geen HW Decoding (mpeg4 codec maar er staat geen HW DECODING). Maargoed die hebben het ook niet nodig natuurlijk, dat werkte toch al vloeiend.

Ik zie ook het probleem niet met dat ik alleen het achtergrondgeluid hoor (alleen de rear channels van de 5.1 audio stream), wat ik in het begin met sommige omzetters wel had.

Erg fijn dit, gewoon er op zetten en spelen :D Hoewel sommige omzetters erg snel waren, is het toch een extra stap.

Update: 1080p MKV werkte ook prima!

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 25-07-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

GekkePrutser schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:46:
Zojuist de nieuwe AVPlayerHD getest, en inderdaad, hij speelt MKV's met hardware versnelling! Het gaat soepel en ik zie eigenlijk geen verschil met MP4 files. Dus mooi dat het nu niet meer nodig is om ze om te zetten! Dit is op een iPad 3. Net 720p content geprobeerd, ik zal zo even een 1080p er op zetten. SD avi's gebruiken zo te zien geen HW Decoding (mpeg4 codec maar er staat geen HW DECODING). Maargoed die hebben het ook niet nodig natuurlijk, dat werkte toch al vloeiend.

Ik zie ook het probleem niet met dat ik alleen het achtergrondgeluid hoor (alleen de rear channels van de 5.1 audio stream), wat ik in het begin met sommige omzetters wel had.

Erg fijn dit, gewoon er op zetten en spelen :D Hoewel sommige omzetters erg snel waren, is het toch een extra stap.

Update: 1080p MKV werkte ook prima!
Top!!
Ga hem vandaag aankopen, stond al op het verlanglijstje, maar nu al helemaal :*)
Dus gewoon via iTunes op Apps klikken en dan naar de AvplayerHD app gaan en daar de film ingooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

Vis schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 07:24:
[...]

Top!!
Ga hem vandaag aankopen, stond al op het verlanglijstje, maar nu al helemaal :*)
Dus gewoon via iTunes op Apps klikken en dan naar de AvplayerHD app gaan en daar de film ingooien?
Yep, naar het Apps tabblad gaan in iTunes, dan helemaal naar beneden scrollen daar staat een lijstje van Apps waar je bestanden heen kunt slepen.

Gisteren ook nog wat getest met AVPlayerHD en het is een super update, ik weet niet hoe ze het geflikt hebben, maar het werkt prima (iPad 3). Zeer tevreden! :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:30

vhal

ಠ_ಠ

Heb inmiddels mijn iPad al weer een klein maandje. Het enige wat voor mij hinderlijk is, is de helderheid van het scherm. Deze is toch stukken minder dan mijn TFP die ik hiervoor had. Tijdens onze vakantie in Mexico in de volle zon merkte ik dat goed.

Verder ben ik uitermate tevreden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

vhal schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:13:
Heb inmiddels mijn iPad al weer een klein maandje. Het enige wat voor mij hinderlijk is, is de helderheid van het scherm. Deze is toch stukken minder dan mijn TFP die ik hiervoor had. Tijdens onze vakantie in Mexico in de volle zon merkte ik dat goed.

Verder ben ik uitermate tevreden.
Heb je de nieuwe iPad?
Ik kan verder niet vergelijken ofzo, maar ik moet zeggen, de nieuwe iPad qua helderheid is fantastich, gewoon het hele scherm is prachtig. De kijkhoek is ook niet verkeerd.

Enigste waar ik me soms aan erger is dat Apple met de nieuwe iPad heeft beloofd dat deze vingerafdruk-vrij zou zijn... Echter nadat ik m schoon heb gemaakt met een microvezel doekje heb ik binnen 5 minuten spelen weer het hele scherm onder de afdrukken en vegen.. beetje jammer maarja.

Pagina: 1 ... 45 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]