Christiaan676 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:12:
[...]
Inderdaad als een agent bij vertrek bepaald welke woon/werkplek het dichte bij is en daar een plek reserveert zodat andere daar niet heen gaan dan zullen de agent niet meer allemaal achter elkaar aan rijden maar zullen ze zich verspreiden in alle richtingen waar woon/werk plekken beschikbaar zijn. Zie niet in dat dit moeilijker is dan wat nu gedaan word, kortste pad word toch al berekend.
Sterker nog ik denk dat het scheelt in de CPU belasting, nu moet elke agent telkens opnieuw zijn kortste pad berekenen naar de volgende locatie. Waar dat bij reserveren maar één keer hoeft te gebeuren waarna deze correct is.
Ok en dan wordt dat gebouw high density en komen er inwoners bij, waar gaan die werken?
Stel dat er voor hen geen werk is in de buurt dan moeten ze naar de andere kant van de kaart en terug dus gaat het gebouw weer terug naar medium density want een groot deel van je inwoners is ongelukkig.
Wat er vergeten wordt is dat het hebben van een vaste woning en verblijfplaats geen flexibiliteit meer in het spel zit omdat veel dingen vast komen te staan en wat zijn de parameters bij een verandering?
Juist omdat het elke dag weer opnieuw begint blijft je stad flexibel, woningen die vlak bij passend werk liggen zullen succesvol zijn net als commerciële gebouwen die ideaal liggen voor werknemers en klanten/toeristen.
Hoe ga je vaste banen beheren dan en als er ergens een baan vrijkomt wat bepaald dan wie die baan mag hebben, dat lijken me ook allemaal berekeningen die elke dag weer gedaan moeten worden om nog maar te zwijgen van nieuwe inwoners wanneer een gebouw upgrade.
Tsurany schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:51:
[...]
Het
is onzin? Please, een systeem dat individuele Sims, sewage eenheden, electriciteitseenheden,... dient te simuleren faalt wanneer er geen logisch routesysteem achter zit maar Sims in een rijtje op zoek gaan naar een baan/woning. Wanneer je verkeer wilt simuleren en verbeteren dien je vaste stromen te hebben, die heb je niet wanneer ze gewoon rondjes rijden op zoek naar een baan.
Onzin mbt tot sims en vaste woon- werkplek ja.
Jij vindt de kortste route voor water niet logisch?

Dat sewage en water systeem is volgens mij een beetje bugged of er moet iets meespelen als druk natuurlijk.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je teveel lucht pompt ipv water dat de druk afneemt en de verder afgelegen delen minder druk en dus water krijgen.
Gezien het traden met je regio nogal lagged en vaker niet dan wel werkt durf ik weinig te zeggen over water en sewage, als ik zelf voor overcapaciteit zorg gaat het vaak wel goed.
Only fools are enslaved by time and space.