Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-10 12:53
MicScott schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:07:
Het zou niet zo erg zijn als de sims gewoon een plekkie konden "reserveren" wat dan andere sims niet vervolgens óók zouden willen.
Inderdaad als een agent bij vertrek bepaald welke woon/werkplek het dichte bij is en daar een plek reserveert zodat andere daar niet heen gaan dan zullen de agent niet meer allemaal achter elkaar aan rijden maar zullen ze zich verspreiden in alle richtingen waar woon/werk plekken beschikbaar zijn. Zie niet in dat dit moeilijker is dan wat nu gedaan word, kortste pad word toch al berekend.

Sterker nog ik denk dat het scheelt in de CPU belasting, nu moet elke agent telkens opnieuw zijn kortste pad berekenen naar de volgende locatie. Waar dat bij reserveren maar één keer hoeft te gebeuren waarna deze correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-10 10:58
Silooy schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:08:
[...]

Dit kan inderdaad heel lang duren. Misschien even uit en inloggen. Maar je zult moeten wachten.
ja dat deed ik de eerste x na een kwartier, en toen was er geen great work en me geld was wel weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-10 22:40
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:10:
[...]

Hoe verklaar je dan die auto & motor op het einde op de linkerbaan? ;)
Je bedoeld de motor die magisch in een auto veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:28
Denniz0229 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:14:
[...]

ja dat deed ik de eerste x na een kwartier, en toen was er geen great work en me geld was wel weg :+
Haha, oke dan zou ik geduldig afwachten :p. Bij mij duurde het ook even. 3 keer gedaan en bij alle 3 was de wachttijd anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Christiaan676 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:12:
[...]

Inderdaad als een agent bij vertrek bepaald welke woon/werkplek het dichte bij is en daar een plek reserveert zodat andere daar niet heen gaan dan zullen de agent niet meer allemaal achter elkaar aan rijden maar zullen ze zich verspreiden in alle richtingen waar woon/werk plekken beschikbaar zijn. Zie niet in dat dit moeilijker is dan wat nu gedaan word, kortste pad word toch al berekend.

Sterker nog ik denk dat het scheelt in de CPU belasting, nu moet elke agent telkens opnieuw zijn kortste pad berekenen naar de volgende locatie. Waar dat bij reserveren maar één keer hoeft te gebeuren waarna deze correct is.
Ik vraag me af waarom ze dat niet doen, het klink in ieder geval een stuk makkelijker en logischer. Dat een sim elke keer naar een ander huis en werk gaat is helemaal niet erg, als het geagregeerde gedrag van al die sims samen maar logisch/realistisch was.

[ Voor 0% gewijzigd door TheHolyCow op 13-03-2013 16:22 . Reden: komma ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 10:39
DoubleYouPee1 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:14:
[...]

Je bedoeld de motor die magisch in een auto veranderd?
op het einde vh filmpje rijdt er een auto en motor door zonder te gaan "wonen" in het dichtstbijzijnde huis
TheHolyCow schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:21:
[...]

Ik vraag me af waarom ze dat niet doen, het klink in ieder geval een stuk makkelijker en logischer. Dat een sim elke keer naar een ander huis en werk gaat is helemaal niet erg, als het geagregeerde gedrag van al die sims samen maar logisch/realistisch was.
Omdat dat nog niet af was toen het spel gereleased werd...

[ Voor 43% gewijzigd door gassiepaart op 13-03-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Je moet echter wel een database bijhouden met een paar duizend records om een paar duizend agents te simuleren. Vervolgens moet die database bij elke verandering in je stad bijgewerkt worden. Dat is ook vrij intensief.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25
[...]

Ik denk vanuit gemak. Principe is vrij eenvoudig te implementeren, zoek dichtsbijzijnde huis op, als er ruimte is ga daar wonen, anders zoek verder. Dat principe is vrijwel hetzelfde als hoe de andere 'agent' systemen werken. Terwijl dat andere algoritme vereist dat je moet signaleren of er wijzigingen zijn geweest in de route en zoja dan moeten alle arbeiders die gebruik maken van die route een nieuwe route geven. Plus je moet bijhouden welke arbeider waar werken. Plus wat te doen als de fabriek sluit of de woningen afbranden?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:33:
[...]

Je moet echter wel een database bijhouden met een paar duizend records om een paar duizend agents te simuleren. Vervolgens moet die database bij elke verandering in je stad bijgewerkt worden. Dat is ook vrij intensief.
Maar hoe werkte SC4 dan? Bij SC4 was er duidelijk een huis, met 100 inwoners waarvan er bijv. 90 aan het werk waren. Alle 90 hadden ze een vaste baan bij een bedrijf, en ze reden altijd dezelfde route heen en terug. Nooit naar een ander huis, nooit naar een ander bedrijf (tenzij ze uiteraard ontslagen werden of wat dan ook).

Er waren geen agents, maar er zou toch ook bijgehouden moeten worden "Resident 894 from house A works at company B" of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
En als je bij 100 keer herhalen maar hetzelfde resultaat krijgt, immers je wilt niet dat het verkeer en de drukte op een bepaalde weg van dag tot dag kan verschillen.

Wellicht een systeem waarbij je gebouwen met elkaar matched. Een low wealth high density gebouw voor residential (1x3) is verbonden met een vergelijkbaar aantal gebouwen voor werk, in dit geval 1x1, 1x2 of 1x3 gebouwen. En dan een simpele formule voor de weging van density in hoeveel werkplekken verbonden zijn per residential gebouw. Niet op individueel niveau maar op gebouw niveau, makkelijker.

Hoe het in SC4 werkte weet ik niet, maar daar werden straten volgens mij ingevuld op basis van de berekende drukte per weg, geen individuele agents in auto's maar statistische data omgezet in visuals door voertuigen te spawnen afhankelijk van de drukte.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 13-03-2013 16:41 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:24

beuker19

Killerbeuker is so OP

Cinerama schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:07:
Vinden jullie van onderstaande informatie omtrent traffic AI en de AI van simcity in het geheel?

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=523158
Ik vond dit wel apart 8)7

A Low Income - High Density House is where things go all whacky... By the pattern above you would assume that a high density home would be 600 adults where 400 are workers and 200 are shoppers, and this is true. If you look at the data layers (at the right times) you will see that there are indeed 600 residents and 400 are workers and 200 are shoppers....

BUT... If you destroy this High Density house, your population goes down by 5200!!!!! (As well as increasing by 5200 when it gets rebuilt)

So either the worker/shopper count is bugged for high population buildings, OR they are purposefully "padding" the bottom center population numbers to make the city look bigger than it actually is.

So what the hell? This basically confirms a lot of suspicions of mine and others that we aren't actually seeing that many sims in our cities and it also explains why only 1/10 of the population is working. We don't actually have as many people in our cities as we think! EA has stated numerous times that their internal testers were able to get cities of 500k and even 1 million sims, but in reality they may have been blowing smoke up our asses! What the fuck, if I'm having traffic problems at ~100k sims (which is actually more on the order of 10k sims) imagine what would happen if I had 10 times more sims on the streets.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ok en dan wordt dat gebouw high density en komen er inwoners bij, waar gaan die werken?
Stel dat er voor hen geen werk is in de buurt dan moeten ze naar de andere kant van de kaart en terug dus gaat het gebouw weer terug naar medium density want een groot deel van je inwoners is ongelukkig.
Wat er vergeten wordt is dat het hebben van een vaste woning en verblijfplaats geen flexibiliteit meer in het spel zit omdat veel dingen vast komen te staan en wat zijn de parameters bij een verandering?
Juist omdat het elke dag weer opnieuw begint blijft je stad flexibel, woningen die vlak bij passend werk liggen zullen succesvol zijn net als commerciële gebouwen die ideaal liggen voor werknemers en klanten/toeristen.
Hoe ga je vaste banen beheren dan en als er ergens een baan vrijkomt wat bepaald dan wie die baan mag hebben, dat lijken me ook allemaal berekeningen die elke dag weer gedaan moeten worden om nog maar te zwijgen van nieuwe inwoners wanneer een gebouw upgrade.
Tsurany schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:51:
[...]

Het is onzin? Please, een systeem dat individuele Sims, sewage eenheden, electriciteitseenheden,... dient te simuleren faalt wanneer er geen logisch routesysteem achter zit maar Sims in een rijtje op zoek gaan naar een baan/woning. Wanneer je verkeer wilt simuleren en verbeteren dien je vaste stromen te hebben, die heb je niet wanneer ze gewoon rondjes rijden op zoek naar een baan.
Onzin mbt tot sims en vaste woon- werkplek ja.
Jij vindt de kortste route voor water niet logisch? :P
Dat sewage en water systeem is volgens mij een beetje bugged of er moet iets meespelen als druk natuurlijk.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je teveel lucht pompt ipv water dat de druk afneemt en de verder afgelegen delen minder druk en dus water krijgen.
Gezien het traden met je regio nogal lagged en vaker niet dan wel werkt durf ik weinig te zeggen over water en sewage, als ik zelf voor overcapaciteit zorg gaat het vaak wel goed.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

beuker19 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:46:
[...]

Ik vond dit wel apart 8)7

A Low Income - High Density House is where things go all whacky... By the pattern above you would assume that a high density home would be 600 adults where 400 are workers and 200 are shoppers, and this is true. If you look at the data layers (at the right times) you will see that there are indeed 600 residents and 400 are workers and 200 are shoppers....

BUT... If you destroy this High Density house, your population goes down by 5200!!!!! (As well as increasing by 5200 when it gets rebuilt)

So either the worker/shopper count is bugged for high population buildings, OR they are purposefully "padding" the bottom center population numbers to make the city look bigger than it actually is.

So what the hell? This basically confirms a lot of suspicions of mine and others that we aren't actually seeing that many sims in our cities and it also explains why only 1/10 of the population is working. We don't actually have as many people in our cities as we think! EA has stated numerous times that their internal testers were able to get cities of 500k and even 1 million sims, but in reality they may have been blowing smoke up our asses! What the fuck, if I'm having traffic problems at ~100k sims (which is actually more on the order of 10k sims) imagine what would happen if I had 10 times more sims on the streets.
Waarom is dat erg?

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsandfort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 15:49
Op diverse fora lees ik steeds hetzelfde. Het spel werkt gewoon niet zoals maxis het heeft verkocht. De diepgang van de glassbox engine bestaat gewoon niet. Die glassbox engine is gewoon crap.

Er zijn eigenlijk maar twee manieren van simuleren:

1. De oude vertrouwde 'radius' simulatie. Waar grondvervuiling, luchtvervuiling (nu wel beïnvloed door wind) en grondwaarde vanuit een bron uitstralen.

2. De nieuwe agents nemen alle andere simulaties over van verkeer en diensten (sims). Het gebrek aan een normale pathfinding AI en geheugen (waar heb ik gisteren gewerkt en gewoond) zorgt voor een zeer onrealistische simulatie. Maar ook water en energie en riolering worden met agents gesimuleerd, wat totale onzin is! Spanning en waterdruk hoef je niet te simuleren, je hoeft enkel te kijken of er genoeg is (aanbod=vraag).

Het resultaat is een simulatie die veel minder realistisch is dan die van Simcity 4, maar wel verpakt in een grafisch aantrekkelijk plaatje.

Simshitty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Het is toch gewoon bedrog om je stad groter te laten lijken dan het is :(
Ik heb bijv. een stad met 200k mensen en maar 17000 workers :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tsandfort schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:55:
Het resultaat is een simulatie die veel minder realistisch is dan die van Simcity 4, maar wel verpakt in een grafisch aantrekkelijk plaatje.

Simshitty
Realisme hoeft het uitgangspunt natuurlijk niet te zijn, het is immers een abstractie van de werkelijkheid. Echter nu zijn er zoveel "dichterlijke vrijheden" genomen dat de gameplay er onder lijdt, en dat is wel kwalijk.

Niet dat het meteen een slecht spel is, echter het had zoveel meer kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Magic op 13-03-2013 17:00 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

beuker19 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:57:
[...]

Het is toch gewoon bedrog om je stad groter te laten lijken dan het is :(
Ik heb bijv. een stad met 200k mensen en maar 17000 workers :')
Dat had je toch zelf ook wel door? Of vind je het echt realistisch dat 150.000 mensen op een gebied van 2x2 kilometer wonen? De enige reden dat er een nul toegevoegd wordt is omdat 15.000 een dorp is en lame klinkt. Voor de gameplay maakt het toch verder niet uit? We waren toch al teleurgesteld in de grootte van de maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
MicScott schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:59:
[...]

Dat had je toch zelf ook wel door? Of vind je het echt realistisch dat 150.000 mensen op een gebied van 2x2 kilometer wonen? De enige reden dat er een nul toegevoegd wordt is omdat 15.000 een dorp is en lame klinkt. Voor de gameplay maakt het toch verder niet uit? We waren toch al teleurgesteld in de grootte van de maps.
Ik vind 10x minder lame om een dorp te hebben met 15000 inwoners dan een dorp te hebben met 15000 inwoners en te zeggen dat er 150.000 wonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

MicScott schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:59:
[...]

Ik heb liever realistische weergave van mijn inwoners en kan ik mij erop aanpassen ivm banen shoppers en school enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Tsurany schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:33:
[...]

Nee hoor, je hebt immers al die agent in je geheugen. Het enige wat je daar extra hoeft bij te houden, is of ze al eerder werk en een huis hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

beuker19 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:02:
[...]

Ik heb liever realistische weergave van mijn inwoners en kan ik mij erop aanpassen ivm banen shoppers en school enz.
Ik niet, dan hadden ze het spel beter SimVillage kunnen noemen. (Misschien nu ook wel, trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
Oplossing gevonden: Gewoon zonder industrie en commercial gaan werken... :-)

YouTube: SimCity 100% Residential 200k City - Time Lapse

Gast haalt 200k inwoners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Vast al gepost (sorry volg het niet zo).
optimale stad

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/evqYGbkh.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 13-03-2013 17:23 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36

Koppensneller

winterrrrrr

Niet bepaald leuk om te zien dat je je stad het best kunt aanleggen volgens een belachelijk ontwerp (one-avenue) of compleet zonder C en I. Tijdens het spelen heb je dan wel een beetje het gevoel dat je je best doet voor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
Koppensneller schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:25:
Niet bepaald leuk om te zien dat je je stad het best kunt aanleggen volgens een belachelijk ontwerp (one-avenue) of compleet zonder C en I. Tijdens het spelen heb je dan wel een beetje het gevoel dat je je best doet voor niks...
Zag net een opmerking op Twitter voorbij komen dat dit de laatste keer is dat iemand een game besteld voor de release.
Ben ik het toch wel compleet mee eens. Die challenge van Tweakers heeft er niets mee te maken, maar toch denk ik stiekem dat ik liever een werkende doordachte game heb dan een heli vlucht..
Of vliegt er iemand van EA mee? Dan wil ik wel even in gesprek... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:16
MuddyMagical schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:21:

Gast haalt 200k inwoners
Oh maar zoiets heb ik ook.
zit op 221K inwoners, heb 1 klein blokje voor Industrie verder veel woningen en Commerce.
(ben gespecialicered in toerisme)
Toerisme zorgt in ieder geval wel voor een grote uitdaging! Legt een grote belasting op je wegen.

edit:
Vergeet trouwens niet dat in al zijn ondersteunende gebouwen ook arbeiders nodig zijn. ;)
Scholen, ziekenhuizen, politie, brandweer, stroom, water, etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Meekoh op 13-03-2013 17:42 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-10 00:15

RoyK

Hobby tekenaar

wauw, mijn shopstad komt op gang. 11.000 mensen per trein per dag komen binnen en 80% in mijn stad is bezoeker. Mijn Hollandse molen maakte 6000 § per dag hihi.

kan ik trouwens goederen die ik produceer uit mijn recycle plant ook naar een andere stad sturen zodat ik ze niet hoef te kopen? In mijn andere stad heb ik een chip fabriek.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalessyn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-01-2014
RoyK schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:49:
wauw, mijn shopstad komt op gang. 11.000 mensen per trein per dag komen binnen en 80% in mijn stad is bezoeker. Mijn Hollandse molen maakte 6000 § per dag hihi.

kan ik trouwens goederen die ik produceer uit mijn recycle plant ook naar een andere stad sturen zodat ik ze niet hoef te kopen? In mijn andere stad heb ik een chip fabriek.
Jazeker, in de regioview moet je dan het cadeautje gebruiken (meest rechtse optie). Je kunt simoleans doneren, maar ook alle grondstoffen, halffabrikaten en eindproducten. Weet alleen niet hoe het zit met de opslag, maar als je andere stad ze gebruikt zal je er ongetwijfeld opslag voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:47
MuddyMagical schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:31:
[...]

Zag net een opmerking op Twitter voorbij komen dat dit de laatste keer is dat iemand een game besteld voor de release.
Ben ik het toch wel compleet mee eens. Die challenge van Tweakers heeft er niets mee te maken, maar toch denk ik stiekem dat ik liever een werkende doordachte game heb dan een heli vlucht..
Of vliegt er iemand van EA mee? Dan wil ik wel even in gesprek... :+
Tja je had de beta kunnen spelen of kunnen kijken naar ervaringen van spelers tijdens de beta. Heb zelf in dit topic aangegeven dat de beta toch erg tegeviel (qua gameplay) en er wat mij betreft een foutieve design keuze is gemaakt met de life traffic simulation. Zoals gezegd doet tropico dat toch uitgebreider (10+ stats per inwoner, werk, stamboom, politieke voorkeur, etc).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

Phydomir

Dennis

Mijn stad loopt kompleet vast door bezoekers. Ik had een stad met pak hem beet 150K inwoners en dat liep best goed. Ik wilde meer toerisme en daardoor steeg het aantal bezoekers gestaagd tot ik ruim 260K bezoekers had en de inkomende weg compleet vast stond.
Gevolg: Mijn recycleplant loopt vast omdat de truck die bij mijn trade depots rijden er dagen over doen om ook maar ergens te komen. Inkomsten dalen steeds meer ongelukkige sims.

Nu dacht ik, laat ik de boel plat gooien en mijn wegennet aanpassen zodat het soepeler gaat. Taxes op max, alle voorzieningen uit en gaat. Aan het einde van de rit had ik 3 miljoen. Alles plat gegooid en wat kleine zones aangelegd. Binnen no-time echter weer 260K bezoekers terwijl er niets te doen is en een compleet vast gelopen wegennet.

:(

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:15
in mijn regio zijn meerdere steden. nu heb je de optie om bijvoorbeeld vuil op te halen in een andere stad. nu wil ik dat doen, maar geeft hij bij elke stad aan dat ze niet verbonden zijn. Heb bij alle wegen een verbinding gemaakt. Mis ik iets? moet ik een soort weg aan leggen buiten mijn stad of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:37:
[...]

Maar hoe werkte SC4 dan? Bij SC4 was er duidelijk een huis, met 100 inwoners waarvan er bijv. 90 aan het werk waren. Alle 90 hadden ze een vaste baan bij een bedrijf, en ze reden altijd dezelfde route heen en terug. Nooit naar een ander huis, nooit naar een ander bedrijf (tenzij ze uiteraard ontslagen werden of wat dan ook).

Er waren geen agents, maar er zou toch ook bijgehouden moeten worden "Resident 894 from house A works at company B" of niet?
Bij simcity 4 werd dat niet bijgehouden, daar werd alleen per huis bijgehouden welke route de residents zouden nemen, vervolgens werd per stuk straat bijgehouden hoeveel residents er overheen zouden gaan, en wat de maximale capaciteit van het stuk is. Zo werd bepaald of iets "vastgelopen" was of niet. Overigens was in de originele simcity 4 de pathfinding ook erg slecht. In Rush Hour was het pas enigszins bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

TommyGun

Stik er maar in!

Ik HAAT het mechanisme dat ze gebruiken om een regio te joinen. Je kunt totaal niet zien of er lege slots zijn en heel de interface is gewoon klote.

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 13-03-2013 18:37 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of jullie klein beginnen (maar een paar straten) of meteen het hele gebied volgooien met zoveel als maar kan? Moet je juist alles zo klein mogelijk houden om de controle te kunnen bewaren of moet je zo snel mogelijk al je geld er doorheen gooien om zo snel mogelijk zoveel mogelijk gebouwd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Mja met het geld waarmee je begint kun je niet heel veel :P . Maar die 50k maak ik in het begin vrijwel op en pak 3 bonds zodra het kan. Zo snel mogelijk investeren, dan groei je in het begin het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Laatst online: 23-10 00:40

Xaria

Boventitel

Dat is niet per definitie het beste. Vooral de lening kunnen best zwaar op je begroting drukken. Persoonlijk hou ik er zelf niet van en zie het eerder als een noodredding. Bv een natuurramp sloopt je centrale en je mist wat geld. Maar dat is voor iedereen anders uiteraard.

Hoe je je stad moet beginnen is dat ook. Er zijn zoveel mogelijkheden en manieren. Er is denk ik geen perfecte manier en er zijn zat foute manieren. En ach, door trial en error leer je het meeste ;-) Dus een keer failliet gaan is geen schande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik begrijp er niets van. Ik heb een vrij kleine commerciële area waarin de uitbaters allemaal "geen winkelaars" roepen. Daarbij een grotere residential area waar de bewoners "waar kan je hier winkelen?" roepen. Goede busverbinding alles, maar de commerciëlen verlaten omdat er geen publiek is en de bewoners omdat er geen winkels zijn. :(

Verder is het staafje van commerciële vraag onderin het scherm nog nooit blauw geweest. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmen800
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05-2023
Oyster schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:12:
Ik begrijp er niets van. Ik heb een vrij kleine commerciële area waarin de uitbaters allemaal "geen winkelaars" roepen. Daarbij een grotere residential area waar de bewoners "waar kan je hier winkelen?" roepen. Goede busverbinding alles, maar de commerciëlen verlaten omdat er geen publiek is en de bewoners omdat er geen winkels zijn. :(

Verder is het staafje van commerciële vraag onderin het scherm nog nooit blauw geweest. Vreemd.
Je moet wel winkels van de zelfde 'stand' hebben als de sims die vragen om winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Laatst online: 23-10 00:40

Xaria

Boventitel

Let goed op waar de vraag naar is. Groen en blauw (om het maar ff simpel te houden met de verschillende talen) hebben 3 "levels" van low grade weinig waard tot peper duur. Die twee moeten wel overeenkomen.
Arme sloebers gaan tenslotte niet in de PC hooftstraat winkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Iemand postte toch laatst dat zo'n pompinrichting zorgt voor nieuw water in de grond? Ik heb nu een volledig uitgebreide popinrichting maar het water in de grond is op, komt dit vanzelf weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Over het hele populatie padden wat ze doen. Heb op een andere site de code gevonden van de functie "GetFudgedPopulation" (serieus 8)7 ). Deze functie wordt gebruikt om kunstmatig je populatie op te krikken, terwijl je helemaal niet zoveel echte sims hebt.
if (500 >= a)
return a;

if (40845 < a)
return Math.floor(8.25 * a);

a = Math.pow(a - 500, 1.2) + 500;
return Math.floor(a);
Basically, onder de 500 klopt het nummer. tussen 500 en 40845 is het nummet met een factor 8.25 verhoogt. Boven de 40485 krijg j het echte aantal min 500, dat tot de macht 1.2 en dat plus 500 _/-\o_
Gaat echt helemaal nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:44
SCIxX schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:16:
Iemand postte toch laatst dat zo'n pompinrichting zorgt voor nieuw water in de grond? Ik heb nu een volledig uitgebreide popinrichting maar het water in de grond is op, komt dit vanzelf weer terug?
De riooleringszuivering zorgt voor nieuw water in de grond. Dan moet je je pomprichting ernaast plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik krijg bij mijn stad in regioscherm te melding "stad wordt momenteel verwerkt, kom later terug om verder te spelen"? Iemand bekend met deze melding en hoelang moet ik wachten?

Tevens heb ik per ongeluk een 2e stad gestart in de regio. Die wil ik niet en daar wil ik dan ook van af. Hoorde hier onlangs dat die via het regioscherm kan door stad te selecteren en dan zou der ergens een optie moeten zijn. Ik zie nergens een optie om een stad te verwijderen of te verlaten als burgemeester. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
2Silent schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:18:
[...]

De riooleringszuivering zorgt voor nieuw water in de grond. Dan moet je je pomprichting ernaast plaatsen.
Godver, zo blijf ik slopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
SCIxX schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:20:
[...]

Godver, zo blijf ik slopen. :P
Voelt zich ook een beetje dom, wist ik ook niet hoor :+

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Redmen800 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:14:
[...]

Je moet wel winkels van de zelfde 'stand' hebben als de sims die vragen om winkels.
Redmen800 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:14:
[...]

De standen komen overeen, allemaal $. Ik heb nu wat parkjes aangelegd en de bewoners gaan upgraden, maar nog steeds klagen dat er geen winkels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
MuddyMagical schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:21:

Gast haalt 200k inwoners
Ongelofelijk zeg, :-( Despressing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Oyster schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:47:
[...]

[...]

De standen komen overeen, allemaal $. Ik heb nu wat parkjes aangelegd en de bewoners gaan upgraden, maar nog steeds klagen dat er geen winkels zijn.
Volgens mij had ik gelezen dat shoppers geen OV gebruiken en altijd op loopafstand commercie willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Laatst online: 20-10 13:42

MethinX

't is wat!

Mythio schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:18:
Over het hele populatie padden wat ze doen. Heb op een andere site de code gevonden van de functie "GetFudgedPopulation" (serieus 8)7 ). Deze functie wordt gebruikt om kunstmatig je populatie op te krikken, terwijl je helemaal niet zoveel echte sims hebt.

[...]

Basically, onder de 500 klopt het nummer. tussen 500 en 40845 is het nummet met een factor 8.25 verhoogt. Boven de 40485 krijg j het echte aantal min 500, dat tot de macht 1.2 en dat plus 500 _/-\o_
Gaat echt helemaal nergens over...
LOL 8)7

Overigens, pas boven die 40845 doet ie factor 8.25, tussen 500 en 40845 die andere berekening.. anders zou je ook bij 500 ineens een hele grote sprong krijgen!

Edit: Zelfs al iemand een mod gemaakt om het echte inwoners aantal weer te geven: http://www.reddit.com/r/S...3_getting_started_basics/

[ Voor 10% gewijzigd door MethinX op 13-03-2013 20:19 ]

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Laatst online: 28-03 06:48
Iemand een idee waarom de video review die tweakers vanmorgen had geplaats verwijderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
yahoo vat alles even samen BGR.com

[ Voor 38% gewijzigd door gassiepaart op 13-03-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jureon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-06-2023
Steffo78 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:02:
Iemand een idee waarom de video review die tweakers vanmorgen had geplaats verwijderd is?
Geen idee Viel me ook al op. Misschien was EA not amused? :+

[ Voor 1% gewijzigd door Jureon op 13-03-2013 20:13 . Reden: Contradictie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Laatst online: 17-10 17:25
Steffo78 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:02:
Zolang die actie van de helikopter vlucht loopt geen negatieve review denk ik :)
Spijtig, ondertussen lopen steeds meer mensen in de valstrik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 17:23
Ik moet nu een groot update bestand binnenhalen.. iemand idee over de changes/bug fixes die zijn doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jureon
Inrage schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:19:
[...]

Zolang die actie van de helikopter vlucht loopt geen negatieve review denk ik :)
Spijtig, ondertussen lopen steeds meer mensen in de valstrik...
Weh, ik hoop toch echt dat dit niet het geval is. Dat zou me tegenvallen van Tweakers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

NickH schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:52:
[...]

Volgens mij had ik gelezen dat shoppers geen OV gebruiken en altijd op loopafstand commercie willen hebben.
Direct aan de overkant plaatsen lijkt geholpen te hebben. In mijn vorige stad kon ik zonder problemen wijkjes met bestemmingsplannen maken.

Er gebeuren wel meer vreemde dingen. Handel Inc. heeft meerdere keren gezegd dat er een update is voor Metal Inc. Bij Metal Inc kan ik enkel een bord plaatsen. Als ik dat bord plaats (op verschillende plekken) verdwijnt het weer na 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohl10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:40
Tmaster schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:20:
Ik moet nu een groot update bestand binnenhalen.. iemand idee over de changes/bug fixes die zijn doorgevoerd?
Update 3/12/2013 - Patch 1.5:

General
This patch fixes an issue that was causing the game to crash.

Servers:
Optimizations to improve latency. The Region wall and city to city trading will be more responsive.
Database optimizations that will improve the success rate for connections.
Fixed an issue with rollbacks. Higher chance of success and less chance of getting in a rollback loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
Misschien wel een domme vraag maar kan het niet echt duidelijk terug vinden.
In bv sim city 4 kon je kiezen voor $ $$ of $$$ zones. Niet krijg ik dat niet meer te zien. Ik lees wel over parken plaatsen etc om de waarde te verhogen maar is dat de enige optie of doe ik iets verkeerd ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb sinds dinsdag SC5 en ik heb net voor het eerst zo'n ding gekocht dat olie uit de grond haalt.. Nu is mijn vraag. Hoe kan ik daar geld aan verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:57
Opslaan in storage depots, dan kiezen voor export.

Meer mensen die last hebben dat de servers af en toe down gaan, met als gevolg geen samenwerking met de regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jureon
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:59:
Hallo iedereen,

Ik heb sinds dinsdag SC5 en ik heb net voor het eerst zo'n ding gekocht dat olie uit de grond haalt.. Nu is mijn vraag. Hoe kan ik daar geld aan verdienen?
Je kan een tradeport maken met olie vaten, dan kan je de olie exporteren op de global market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Heeft het nut om een recycleplant te bouwen als je alleen maar winkels en toeristen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mat.hi.as schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:01:
Opslaan in storage depots, dan kiezen voor export.
Gtsaklop schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:01:
Je kan een tradeport maken met olie vaten, dan kan je de olie exporteren op de global market
Dat werkt dus alleen als er een bewoonde regio op je kaart is, toch...? Of wordt er ook zonder andere medespelers in de buurt een wereld buiten je stad gesimuleerd? Het verplichte multiplayer gedeelte vind ik eigenlijk het minst leuke van het spel... Ik had veel liever een self-supporting spel gehad: je kan nu wel verschillende steden stichten in een regio maar dat gehop van de ene naar de andere stad vindt ik toch minder. Voor de rest is het best aardig, als je tenminte op een server kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
oeps verkeerde topic..

[ Voor 92% gewijzigd door MuVo op 13-03-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 22:46
RoyK schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:08:
Heeft het nut om een recycleplant te bouwen als je alleen maar winkels en toeristen heb?
Nee, alleen residential zones met opgeleide mensen recyclen als ik het goed heb.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:57
Ook industrie recycled. Dat zijn volgens mij ook de hoger opgeleiden. Of de commercial zones dit ook doen, weet ik niet. Als ze garbage produceren, zullen ze ook wel recyclen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
oeps verkeerde topic..

[ Voor 87% gewijzigd door MuVo op 13-03-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

mat.hi.as schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:17:
Ook industrie recycled. Dat zijn volgens mij ook de hoger opgeleiden. Of de commercial zones dit ook doen, weet ik niet. Als ze garbage produceren, zullen ze ook wel recyclen denk ik.
Datis een goeie, ik produceer idd weinig rommel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Deze had ik nog niet gezien:

Inmiddels hebben mijn sims een goed idee gekregen om met het weinige ruimte om te gaan: Gebouwen stapelen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TttxE3q133YrPMQqwqLEvNfO/full.jpg

2 gebouwen worden boven elkaar gebouwd (zoals je aan de outline kan zien ziet er "onder" de doos nog een gebouw, links staat nog woonhuis die ook opgehoogd is.

Hier een iets eerdere screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2RGe03lqoxHoy0WsZwWgrnmM/full.jpg
Je ziet ook dat de steigers het onderste gebouw omheinen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Magic op 13-03-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mat.hi.as schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:17:
Klopt, ik heb een shopping district town met alleen maar commercial, brandweer en politie. In een andere town heb ik alleen residential met elke mogelijke school en na een tijdje begon mijn commercial in shopping district te klagen over recyclen. Hetzelfde geld voor industry, ook geen onderwijs aanwezig maar ze willen wel recyclen omdat waarschijnlijk de werknemers hooggeschoold zijn.

Edit voor screenies hiervan:
Afbeeldingslocatie: http://djvgalen.files.wordpress.com/2013/03/spark_2013-03-13_21-44-21.png
Afbeeldingslocatie: http://djvgalen.files.wordpress.com/2013/03/spark_2013-03-13_21-43-40.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 21:50 . Reden: Screenies toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:14
Is het iemand al eens gelukt om het eerste target te halen van Gokken inc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks. Ze vragen er nog niet om..maar dan weet ik dat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Ik heb even gekeken of ik echt die GetFudgedPopulation functie zoals net besproken kon vinden, en ja hoor hij zit er echt in :'(

Eerst deze tool gedownload: http://community.simtropo...-simcitypak-modding-tool/

Daarmee bestand "SimCity_Game.package" geopend uit de installatiemap van simcity (ik heb het met de beta 2 gedaan).

Sorteren op grootte en type javascript en grootste bestand bekijken.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6907788/stap1.png

Even alles gekopieerd naar wordpad om te kunnen zoeken, en daar is ie!
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6907788/stap2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Laatst online: 25-10 18:07
Wat betekent die functie dan / wat heeft dit voor invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensdc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-01 00:58
EU West down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

:+
Paul - K schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:30:
Wat betekent die functie dan / wat heeft dit voor invloed?
Population wordt gewoon lekker wat bij geplust zodat je steden groter lijken..
Zie 1 pagina terug in eerdere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
MethinX schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:35:
[...]

Population wordt gewoon lekker wat bij geplust zodat je steden groter lijken..
Zie 1 pagina terug in eerdere poets.
Dus als je denkt dat je 100.000 inwoners hebt, heb je er eigenlijk maar 15.000 ofzo?

Daarom het lage aantal werkende sims...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justinus Maximu schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:39:
[...]

Dus als je denkt dat je 100.000 inwoners hebt, heb je er eigenlijk maar 15.000 ofzo?

Daarom het lage aantal werkende sims...
Hm, als ze het echte aantal inwoners kunnen faken, kunnen ze ook het aantal werkers faken, natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 12:04

HeepH

Dope Rapper

Mijn gifts worden geblocked aan de grens, waar ligt dat aan?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Snap niet dat mensen zo zeuren om het neppe aantal inwoners, dacht je nou echt dat je 500.000 poppetjes op je beeld gaat krijgen? Of 100.000 auto's in de stad? Dat gaat natuurlijk nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:07
Dat is wel de bedoeling van de Glassbox. Ze moeten dan ook gewoon minder mensen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:56:
Snap niet dat mensen zo zeuren om het neppe aantal inwoners, dacht je nou echt dat je 500.000 poppetjes op je beeld gaat krijgen? Of 100.000 auto's in de stad? Dat gaat natuurlijk nooit lukken.
Inderdaad. De graphics zijn puur ter ondersteuning om het spel leuk te maken om te spelen. Als je zo naar het spel gaat kijken, klopt echt helemaal niets want dan is bijvoorbeeld alles eigenlijk te klein. Uiteindelijk is SimCity niets anders dan een balanceer-act met cijfertjes. En heeft het ook nog eens weinig te maken met de werkelijkheid... Wat dat betreft is het meer een soort puzzelgame dan een echte sim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:02:
[...]

Inderdaad. De graphics zijn puur ter ondersteuning om het spel leuk te maken om te spelen. Als je zo naar het spel gaat kijken, klopt echt helemaal niets want dan is bijvoorbeeld alles eigenlijk te klein. Uiteindelijk is SimCity niets anders dan een balanceer-act met cijfertjes. En heeft het ook nog eens weinig te maken met de werkelijkheid... Wat dat betreft is het meer een soort puzzelgame dan een echte sim...
Het gaat er ook om dat maxis eerder zei dat ze gewoon steden van meer dan een miljoen inwoners hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb het antwoord waarom deze game zo veel problemen heeft.
Het is het resultaat van een manager bij EA die de hersens heeft ingeslagen bij MAXIS. :+
Als ze nou naar de WC hadden gemogen...

http://youtu.be/e-LE0ycgkBQ?t=4m10s

(EA in a nutshell)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 11:53
Hoppa aangeschaft!

Origin draait nu de installatie. Ik kan niet wachten om hem op te starten en te spelen.

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justinus Maximu schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:08:
[...]

Het gaat er ook om dat maxis eerder zei dat ze gewoon steden van meer dan een miljoen inwoners hadden.
Niet alleen dat maar EA en Maxis zelf adverteerden over lekker je populatie volgen, er valt niet veel te volgen als ze naar de dichtsbijzijndste stop gaan en niet verder.

In Simcity 4 vond ik het juist leuk om een eigen Sim in een pand te plaatsen en dan kijken wat die allemaal uitspookt. Grappig als je Sim's huis ging groeien dan gaat je Sim klagen dat hij geen huis meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:09

Vis

Lol, ff je belastingen omhoog gooien zodat je die Expo hall kunt kopen en waarna je laag opgeleide Sims (die aan het klagen waren) er heen lokt om een motorcross show te bekijken :) ze doen t nog zelfs ook

Jawel ik geniet van dit spelletje!

Ik ga morgen wel een compleet nieuwe regio beginnen denk ik, wil het vanaf het begin anders aanpakken, dus me echt richten op 1 specialiteit per stad i.p.v. vanalles een beetje.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:20

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Vis schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:01:
Lol, ff je belastingen omhoog gooien zodat je die Expo hall kunt kopen en waarna je laag opgeleide Sims (die aan het klagen waren) er heen lokt om een motorcross show te bekijken :) ze doen t nog zelfs ook

Jawel ik geniet van dit spelletje!

Ik ga morgen wel een compleet nieuwe regio beginnen denk ik, wil het vanaf het begin anders aanpakken, dus me echt richten op 1 specialiteit per stad i.p.v. vanalles een beetje.
Hoe regel jij je verkeer dan eigenlijk? Ik wordt echt helemaal gek van die opstoppingen en die ontzettend lompe AI. Dan heb je een idee hoe je het verkeer wil regelen, en dan loopt alles nog vast..

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:56
Net is één van m'n nucleare reactors ontploft. Hele gebied eromheen is weg, wil niet meer ontwikkelen.
Gelukkig kun je wel gewoon ploppable factories neerzetten, die hebben dan weer nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

SerealKiller schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:07:
[...]

Hoe regel jij je verkeer dan eigenlijk? Ik wordt echt helemaal gek van die opstoppingen en die ontzettend lompe AI. Dan heb je een idee hoe je het verkeer wil regelen, en dan loopt alles nog vast..
Gewoon, telkens je wegen ook upgraden als daarom wordt gevraagd, en een shuttlebus station neer ploppen ergens en busbordjes plaatsen.

Mijn casino en cultuur adviseur zegt wel nog steeds dat mijn openbaar vervoer belabberd is voor toeristen, en dat terwijl ik ook nog een klein vliegveldje heb.
Ik zie ook geen opstoppingen bij mijn casino's verder. Dus ga ervan uit dat het wel goed is. Want maak best wel wat winst per dag.

Mijn population groeit niet zo heel hard btw hoor.. Nu net boven de 20K, ik ben meer rustig aan het checken wat allemaal mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Laatst online: 13-10 23:25
Mijn stad.. Ongeveer 95k pop. 70% high wealth. Alleen maar commerce/residential.

http://imgur.com/a/YyaOc#0

[ Voor 5% gewijzigd door Darf op 14-03-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Afbeeldingslocatie: http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20130313-3c2d0.png

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Zie trouwens net een stad met 900k inwoners op reddit...

Maar gebruik van de "bug" dat je sims ook happy worden van parken, en als je je stad vol plopt met residential en parken, je 0 verkeer hebt en happy sims.
Behalve het beetje verkeer naar je city buildings.

[ Voor 47% gewijzigd door RocketKoen op 14-03-2013 00:56 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 17:23
Overigens ik zie dat de illegale versie er aan komt. Ze hebben de game in offline mode weten te krijgen.
Ze hebben zelfde truuk toegepast als bij anno2070 waarbij ook de savegames online stonden.
Ze hebben een dll aangepast waardoor het spel denkt met de server verbonden te zijn maar in werkelijkeheid wordt je savegame niet online gezet maar gewoon lokaal op je eigen pc. Daardoor kun je verder gewoon een lokale stad bouwen.
Hoe het verder allemaal zit wat werkt en wat niet geen idee. Ik heb het spel gewoon gekocht, maar zo zie je maar weer dat ook deze online drm structuren, die voor de legale spelers zo veel irritatie wekt totaal geen blokkade vormt voor de hackers/crackers scenegroepen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tmaster schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 07:25:
Overigens ik zie dat de illegale versie er aan komt. Ze hebben de game in offline mode weten te krijgen.
Ze hebben zelfde truuk toegepast als bij anno2070 waarbij ook de savegames online stonden.
Ze hebben een dll aangepast waardoor het spel denkt met de server verbonden te zijn maar in werkelijkeheid wordt je savegame niet online gezet maar gewoon lokaal op je eigen pc. Daardoor kun je verder gewoon een lokale stad bouwen.
Hoe het verder allemaal zit wat werkt en wat niet geen idee. Ik heb het spel gewoon gekocht, maar zo zie je maar weer dat ook deze online drm structuren, die voor de legale spelers zo veel irritatie wekt totaal geen blokkade vormt voor de hackers/crackers scenegroepen etc.
maxis heeft toegegeven dat dit mogelijk is ja.
Maar dan wel met maximaal 1 stad, want alle regio trades enzo worden door de server gedaan.

edit: de review is back
reviews: SimCity: bouwen met de servers die je hebt

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 14-03-2013 08:03 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:12
Gisteravond nog eens een nieuwe regio gemaakt, en geprobeerd gebruik te maken van de regio services (delen van voorzieningen en ook spreiding van fabrieken en residents)

Wederom kom ik erachter dat de vertraging van de servers nog niet is opgelost... Het bijwerken van de RCI index duurt ongeveer een half uur, en de fabrieken blijven maar zeuren om personeel...
Ook de voorzieningen werken nog niet goed in de regio (vooral veel vertraging tussen aanvraag en daadwerkelijk krijgen)

Hierdoor is de regio play nog steeds niet goed te gebruiken, wat ik erg jammer vind. Het is toch hetgene wat SimCity sterk en veelzijdig maakt...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Ik heb gisteren voor het eerst een echt traffic probleem gehad in een stad. Maar ook voor het eerst de achterlijke AI van de vehicles gezien :S Ik had 2 scholen, een grade school en een highschool(middelbare school als je int nederlands speelt). En beide maximaal aantal lokalen en bussen. Ik had een nucleare reactor en daar werkte allemaal goed opgeleide mensen. Na een tijdje spelen klik ik die aan en er staat dat ik te laag opgeleide mensen heb. Ik had zoiets van: huh? Dus klik me education tab aan en zie dat al mijn bussen bij de highschool staan en daar proberen er in te rijden en zodra ze dat gedaan hebben, er uit rijden en er weer in rijden. En daardoor had ik dus al tijden 0 students en ben ik zelfs 2 education levle en 1 tech level naar beneden gegaan. Maar waar het ook voor zorgde was me hele stad vast stond omdat mensen zelf naar de school wilde gaan, maar daar stonden al die bussen voor.

Ik moet toch maar is gaan zoeken naar wat tutorials over city planning en ik denk zelfs dat circel wegen misschien beter zijn dat dit :S En blijkbaar heb ik altijd geluk en pak een klein stukje land. Weet iemand of er al een plek is waar je kan zien hoe groot die verschillende stukkies zijn?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen simcity 4 en simcity 5?
Pagina: 1 ... 98 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.