Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
Ik heb zojuist 300,000 simgeldspul aan iemand gegeven. Ik ben het al wel kwijt, maar hij heeft niets.. Hoe lang kan dit duren? er is geen agent die onderweg is of dergelijke....

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

kid1988 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:39:
Ik heb zojuist 300,000 simgeldspul aan iemand gegeven. Ik ben het al wel kwijt, maar hij heeft niets.. Hoe lang kan dit duren? er is geen agent die onderweg is of dergelijke....
Ik wacht iig al ettelijke uren op een gift.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het heel jammer dat ik SimCity nog niet heb.. Ik ga het zeker halen, maar toch achteraf is het wel fijn dat ik even wacht omdat dan al die kinderziektes eruit zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:14

ResuCigam

BOFH

Ach zelfs met de vele kinderziektes heb ik veel lol met het spel :)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 21:33

ykz

Weet iemand wat je kan doen wanneer het grondwater onder je waterpomp op is?
De rest van de map staat al volgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Waterpomp verplaatsen of sewage treatment plant er naast bouwen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:12
kid1988 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:39:
Dit is al best vaak besproken: dit duurt lang, kan uren duren.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:02

Grvy

Bot

DeadKennedy schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:44:
[...]

Dit is al best vaak besproken: dit duurt lang, kan uren duren.
:D
Ligt aan hoe snel de geldtruck is :P en als je veel verkeer hebt..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Hoe plaat ik een train station bij een trade port? Ik heb een trade port (zijn nog geen modules bij, moet ik nog unlocken) en wil daar een train station bij zetten (upgrade). Maar dit lukt niet. Of moet je zo een ding over elk depot heenbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-10 21:41
Een trein station is een uitbreiding van de trade port, net als de haven. Deze moet je op het spoor plaatsen in de buurt van je trade port.

http://www.ign.com/wikis/simcity/Trade_Port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schnoop schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:47:
Hoe plaat ik een train station bij een trade port? Ik heb een trade port (zijn nog geen modules bij, moet ik nog unlocken) en wil daar een train station bij zetten (upgrade). Maar dit lukt niet. Of moet je zo een ding over elk depot heenbouwen?
Je kunt deze direct aan een (uit mijn hoofd) "Heavy Train Track" plaatsen. Deze kun je alleen bouwen als module uit je depot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 21:33

ykz

Tsurany schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:43:
Waterpomp verplaatsen of sewage treatment plant er naast bouwen.
Daar was ik al bang voor, de treatment plant had ik er al namelijk bij gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-10 19:12
Zo, na wat aanprutsen opnieuw begonnen voor t 'eggie'
Zit nu op 296k bewoners, weinig klachten, 85% waardering.
Verkeer is wel wat lastig om op orde te krijgen, maar ben blij dat er nog ergens een beetje uitdaging is.

Ik ben blij met een nieuwe sim city, ondanks bugs en opstart problemen.
Maar ze hadden t best iets moeilijker mogen maken..

Anyway, ik kan nu een 5e upgrade aan mn townhall plaatsen, maar dit past niet.
De indicators geven aan dat ik maar aan 3 zijden bij kan bouwen, en daar staan al andere upgrades.
En school/financiën kun je niet stapelen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of is een 2e stad bouwen de enige optie?

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-10 07:58
Ja precies. Vooral ook omdat je eigenlijk alleen maar avenues kan hebben op een gegeven moment als je stad is gegroeid en/of veel bezoekers trekt (ook al heb je geen toerisme).

Mijn situatie (allemaal nogal oude afbeeldingen):
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-rufEwudHZSI/UT8fynLaezI/AAAAAAAARec/uUq4Cz2HQIc/s600/SimCity1.png
Dit was mijn eerste probeerseltje. Geen commentaar graag, ik weet dat het achteraf niet de meest slimme planning is geweest. Had onder meer beter voornamelijk in de lengte kunnen bouwen ipv de breedte en de voorzieningen hadden natuurlijk niet aan een straat gemoeten.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-vwmBxIvWH3g/UT8f0XfWj7I/AAAAAAAARes/cDz2I74oIqw/s600/SimCity3.png
Even later begint het een beetje te groeien en mijn grote avenue loopt dus door tot achterin de stad waar mijn universiteit enzo staat.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-tq1h2-DlZX0/UT8fzidoIkI/AAAAAAAARek/wU80egkxKo4/s600/SimCity2.png
Mocht je je afvragen waarom dat ene gebouw zo scheef staat, dat kwam door een leuke bug. Slopen hielp niet, dus moest even de woonzone weghalen en weer terugzetten.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-E1GOyrFIiIw/UT8f10yXQJI/AAAAAAAARe0/WwWU4EsYAqI/s600/SimCity4.png
En later moest ik eigenlijk wel de straten omzetten naar avenues. Geen gezeur en meteen de voorzieningen als kliniek, bibliotheek etc. weggehaald daarvoor (niet te zien op dit plaatje). Het punt is echter dat het bijvoorbeeld nogal onrealistisch is dat als ik zou besluiten de weg rechtsonder te upgraden, ik niet alleen de gebouwen links kwijt ben, maar dat ook mijn stadhuis inclusief alle upgrades weggevaagd zou zijn.

Mijn stad is ondertussen meer avenue dan street vlakbij de hoofdweg en heb ook geen geldproblemen ondervonden door het upraden, maar het zou toch wel realistischer zijn als je gewoon een weg mag slopen/vervangen bij een voorziening zonder dat meteen de voorziening wordt verwijderd.

Maakt op zich niets meer uit voor mijn eerste stad en ik zal natuurlijk beter opletten bij de tweede (die ik nog niet heb kunnen starten vanwege een bug), maar had door al die bugs ook wel eens zin om wat te zeuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Marcvz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:51:
Zo, na wat aanprutsen opnieuw begonnen voor t 'eggie'
Zit nu op 296k bewoners, weinig klachten, 85% waardering.
Verkeer is wel wat lastig om op orde te krijgen, maar ben blij dat er nog ergens een beetje uitdaging is.

Ik ben blij met een nieuwe sim city, ondanks bugs en opstart problemen.
Maar ze hadden t best iets moeilijker mogen maken..

Anyway, ik kan nu een 5e upgrade aan mn townhall plaatsen, maar dit past niet.
De indicators geven aan dat ik maar aan 3 zijden bij kan bouwen, en daar staan al andere upgrades.
En school/financiën kun je niet stapelen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of is een 2e stad bouwen de enige optie?
Er zijn een aantal upgrades welke de zelfde layout hebben (u-shape) deze kun je op elkaar stapelen.
Alleen finance moet je appart neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Schnoop schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:53:
[...]

Er zijn een aantal upgrades welke de zelfde layout hebben (u-shape) deze kun je op elkaar stapelen.
Alleen finance moet je appart neerzetten.
En edu.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik die "Demo" skip als je voor het eerst op een nieuwe server gaat spelen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Euhmz, nee, er zijn er 2 die apart moet. Scholing en financiën.
Dus samen met 2 gestapelde zit je op 4 upgrades. En kan ik de 5e dus niet kwijt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

DennusB schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:54:
Iemand enig idee hoe ik die "Demo" skip als je voor het eerst op een nieuwe server gaat spelen?
Via het menu rechtsbovenin --> quit to main menu :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomeRemco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 17:52
DennusB schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:54:
Nadat de demo geladen is naar het menu rechtsboven en dan terug naar hoofdmenu.

http://youtube.com/AwesomeRemco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
De education uitbreiding staat los van je stadhuis en kan je dus wat verder weg neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Christiaan676 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:55:
[...]

De education uitbreiding staat los van je stadhuis en kan je dus wat verder weg neer zetten.
Oe, dat zou mooi zijn. Wist ik niet.
Zo gelijk proberen! Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptMayday
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-01-2016
Ik ben heerlijk bezig geweest met wat steden. Nu heb ik een combinatie gedaan van het volgende:

- beginnen met een goede medium avenue die alvast door je stad ligt. Hier al je belangrijke gebouwen aan plaatsen zodat je later naar hartelust de kleinere wegen kunt verwijderen zonder je belangrijke gebouwen daarbij mee te nemen.
- veel educatie, is prima op te profiteren. Daarnaast willen je sims graag recyclen waar goed geld mee is te verdienen
- De scholen zorgen voor betere land value, dus dat is mooi meegenomen. Net als de bushaltes voor je Grade School.

Dat waren wat tips/bevindingen van mijn kant. Nu het probleem waar ik mee zit, of eigenlijk vraag.

Ik heb nu dus recycling en krijg prima plastic en alloy binnen. Vervolgens kan ik met deze goederen Chips bakken (en dat wil je als tweaker!) alleen kosten de resources bij elkaar 60k (48k voor alloy en 12k voor plastic). De chips zelf verkopen maar voor 67k. De vraag is nu, is dat die 7k wel extra waard? Die chipfabriek is vrij groot, daarnaast moet je meer trucks hebben die het naar de chipfabriek brengen en vervolgens naar je trade port. Uiteraard draait je chipfabriek ook niet gratis.

Nu heb ik dus een mooie stad die vrij goed draait, maar misschien kan ik beter gewoon lekker recyclen en direct verkopen. Scheelt me een hoop ruimte. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-10 07:58
Ik heb mijn recyclingcentra praktisch naast de processorfabiek gezet en er opslagen voor plastic en legeringen aan gehangen. Die worden dus direct naar de processorfabriek gebracht en gebruikt voor de productie. Zodoende hoef je veel minder te importeren. Dus zolang je geen exportbug krijgt zoals ik, kan je enormen winsten behalen met het maken van processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zit niet in de chipindustrie, maar je hebt wel de verhoudingen goed meegenomen. Anders moet je idd voor jezelf de berekening doen of het uit kan of niet en de keuze maken. Als de cijfers uit je verhaal kloppen zou ik ook niet investeren in chipfabrieken.

Verder weet ik niet of de market nu al werkt. Anders is het nu wellicht niet rendabel omdat de grondstoffen op een hoog prijsniveau zitten en de chips op een laag prijsniveau. Dan zou je de global market kunnen afwachten en instappen als de grondstoffen goedkoper zijn geworden en de chips duurder. Maar dat hangt een beetje van de server capaciteit af nu. Uiteindelijk is het ooit de bedoeling dat het op die manier gaat in Simcity :+

Ik zit in de fuel business, dat met 4500 aan import kost (olie) en 21000 opbrengt. Dat is een aardig betere business dan :P

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 12-03-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
[b][message=39911510,noline]
Ik heb nu dus recycling en krijg prima plastic en alloy binnen. Vervolgens kan ik met deze goederen Chips bakken (en dat wil je als tweaker!) alleen kosten de resources bij elkaar 60k (48k voor alloy en 12k voor plastic). De chips zelf verkopen maar voor 67k. De vraag is nu, is dat die 7k wel extra waard? Die chipfabriek is vrij groot, daarnaast moet je meer trucks hebben die het naar de chipfabriek brengen en vervolgens naar je trade port. Uiteraard draait je chipfabriek ook niet gratis.

Nu heb ik dus een mooie stad die vrij goed draait, maar misschien kan ik beter gewoon lekker recyclen en direct verkopen. Scheelt me een hoop ruimte. Of zie ik iets over het hoofd?
Je moet een metaal smelting neerzetten van ipv alloy kolen en erts importeren. Via metaalfabriek omzetten naar alloy. Pas dan maak je echte winst. Die 7k zo heeft idd weinig zin. (Als je er uberhoupt al winst uit haalt met alle onkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Chips gaat pas geld opleveren als je er TV's van maakt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Ik heb in mijn stad een deel van de industrie plat gegooid om ruimte te maken voor chipfabriek (2 stuks) en trading depot.
Ook met importeren van beide materials leverde het meer dan genoeg winst op.

Inmiddels heb ik er ook 2 recycle centra bij staan en komt t geld helemaal lekker binnen.

Voor mijn gevoel hou je er meer dan 7k van over hoor. Je hebt misschien geen volle lading alloy nodig voor een volle lading cpu's.. Heb zelf niet echt naar de getalletjes gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
Ben er na een aantal dagen toch wel achter dat het spel voor mij het beste werkt als ik de regio gewoon als grote stad zie,

Ben gisteren net deze mindset begonnen en heb nadat mijn eerste stad 5000 inwoners had + politie, brandweer, medisch en de finance uitbreiding van het stadhuis ervoor gekozen om meteen een nieuwe stad te beginnen en deze volledig afhankelijk te maken van de eerste.

Geen politie en dergelijke dus, alleen maar dikke industrie en wat scholen. Dit lijkt verbazingwekkend goed te werken. In ieder geval beter dan mijn eerdere pogingen. Toen beide steden redelijk groot ( +80K ) werden heb ik in stad 2 de grote versies van de utilities gebouwd en deze weer naar stad 1 gedeeld en het loopt nog steeds verbazingwekken lekker.

Ik begin trouwens altijd meteen met avenues, ik maak een lange weg zonder kruispunten die ik over de hele tile slinger en ook dat werkt perfect,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Christiaan676 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:49:
Een trein station is een uitbreiding van de trade port, net als de haven. Deze moet je op het spoor plaatsen in de buurt van je trade port.

http://www.ign.com/wikis/simcity/Trade_Port
Moet er wel een trein langs komen....bij mij is ie bugged, nog geen trein gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/jrwqxk.png

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2danati.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Gave stad hoor! Nu nog een vanuit de RCI setting, zodat je het zonen goed kunt zien. Dat lijkt me leerzaam :)
Verder zie ik overal de hoogste density wegen?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Hoe zorg je dat density omhoog gaat (heb al de wegen.. en wealth is ook op het hoogst..) :/

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:14
Zorgen dat de behoeftes vervuld zijn.. Geen afval, voldoende zorg, water, politie ect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Grvy schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:27:
Hoe zorg je dat density omhoog gaat (heb al de wegen.. en wealth is ook op het hoogst..) :/
Gaat met de tijd. Zorg dat je sims alle services hebben. Je kunt op het gezichtje links onderin klikken om te zien waar men behoefte aan heeft.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:01
Christiaan676 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:53:
[...]

Wegen kan je inderdaad niet zomaar upgraden naar een avenue, maar nu moet je eerst de weg slopen en al de gebouwen die er langs staan. Wat ik nog wel zou willen is dat je een avenue kan bouwen op de plek van een weg en dat je dan moet kiezen aan welke kant je de gebouwen sloopt.
Mee eens, een tweede optie welk ik graag zou willen zien is dat je een optie hebt om straten met voortuinen neer te leggen, welk bij upgrade naar avenues verdwijnen.

Momenteel heb je namelijk slecht de optie om een klein dorpje te starten, welk je op een later tijdstip wel zou willen uitbreiden tot een volwaardige stad. Gezien je keer op keer al je faciliteiten zal moeten slopen. Een dorpje met avenues is tenslotte alles behalve realistisch, tevoren aanleggen is dus een beetje een spelbreker.

Wat dat betreft hoop ik dat er nog veel bijgepatched zal gaan worden in de komende maanden, dan wel extra features welk dit ondersteunen in de vorm van DLC eventueel, of mogelijkheden tot het zelf aanpassen middels mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Nu online
heel nice.
Mooi te zien dat je gewoon 300k inwoners kan aantikken zonder hele wiskundige straten modellen om elke vierkante meter vol te bouwen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-10 10:08
Vraag (kan het niet vinden), om de grootste gebouwen te krijgen is hiervoor de kleine categorie weg voldoende (die hoogste van de eerste categorie voor high traffic), of moet je hier persee van die dubbel baans voor neerleggen (wat betekent dat je hele stad uiteindelijk vol zit met grote wegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SCIxX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:35:
Vraag (kan het niet vinden), om de grootste gebouwen te krijgen is hiervoor de kleine categorie weg voldoende (die hoogste van de eerste categorie voor high traffic), of moet je hier persee van die dubbel baans voor neerleggen (wat betekent dat je hele stad uiteindelijk vol zit met grote wegen).
High density streets zijn voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
U vraagt wij draaien:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/j5jspy.png

Omdat in mijn probeerseltjes het forensen nog niet echt lekker werkte (is nog niet optimaal bij mijn weten) is de stad volledig op zichzelf staand.

Ik merkte zelf wel dat als sims te ver van de winkels afzitten de dichtheid achter bleef.
Geen idee hoe dit werkt als er een stad met veel commerce in de regio zit, maar zolang nog niet alle server problemen opgelost zijn en het commuten niet 100% werkt loont het om hier en daar een streepje blauw in een low density gebied te leggen.

Verder zijn scholen van belang. Hogeschool kun je skippen als je een universiteit hebt.

Nog een tip: Als je zones aanlegt zie je een klein helder streepje aan de achterkant (dus niet de straat kant)
Dat geeft de ruimte aan voor de hoogste density.
De straat guide spacing is genoeg voor 2 low density woningen back-to-back of 1 high density.

Je begint dus met kleine vakken. En als de density omhoog gaat delete je de weg die er tussen ligt.
Dan krijg je 2x high density back-to-back. En op de plaats van die straat kun je dan mooi een parkje maken.
Mooi te zien dat je gewoon 300k inwoners kan aantikken zonder hele wiskundige straten modellen om elke vierkante meter vol te bouwen.
Precies! Ronde wegen zijn tof. Dus stop eens met al die vierkante grids aan te leggen! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorrie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-09 09:41
Nog even re: de processors

1 plastics + 1 alloy = 2 processors

geen 7k, maar 74k dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Laatst online: 19:14
De hoogste niet avenue is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Ziet er erg gaaf uit inderdaad. Nu ben ik nieuwschierig naar je fileproblemen. Ik zie wel wat files staan, maar lossen die zicht aardig op? Tot nu to hebben dit soort dingen mij enkel problemen opgeleverd met files en zooi... En heb je ook bussen naast de streetcars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-10 15:00

beuker19

Killerbeuker is so OP

Marcvz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:39:
U vraagt wij draaien:
[afbeelding]

Omdat in mijn probeerseltjes het forensen nog niet echt lekker werkte (is nog niet optimaal bij mijn weten) is de stad volledig op zichzelf staand.

Ik merkte zelf wel dat als sims te ver van de winkels afzitten de dichtheid achter bleef.
Geen idee hoe dit werkt als er een stad met veel commerce in de regio zit, maar zolang nog niet alle server problemen opgelost zijn en het commuten niet 100% werkt loont het om hier en daar een streepje blauw in een low density gebied te leggen.

Verder zijn scholen van belang. Hogeschool kun je skippen als je een universiteit hebt.

Nog een tip: Als je zones aanlegt zie je een klein helder streepje aan de achterkant (dus niet de straat kant)
Dat geeft de ruimte aan voor de hoogste density.
De straat guide spacing is genoeg voor 2 low density woningen back-to-back of 1 high density.

Je begint dus met kleine vakken. En als de density omhoog gaat delete je de weg die er tussen ligt.
Dan krijg je 2x high density back-to-back. En op de plaats van die straat kun je dan mooi een parkje maken.

[...]

Precies! Ronde wegen zijn tof. Dus stop eens met al die vierkante grids aan te leggen! ^^
Hoe veel parken heb je eigenlijk en hoe zit het met landvalue's ????
Ik heb altijd het gevoel dat ik teveel parken heb.
En heb je nog dingen uitbesteed naar andere steden ?
Voor de rest een leuke stad :)

[ Voor 4% gewijzigd door beuker19 op 12-03-2013 14:50 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Het staat nota bene in de omschrijving van de wegen :F
Afbeeldingslocatie: http://s3-ak.buzzfeed.com/static/campaign_images/terminal05/2012/8/31/17/things-that-blew-your-mind-when-you-were-a-kid-1-30991-1346448555-3_big.jpg

Verdomme en ik maar denken hoe ik die parken mooi in mijn gridiron setup kwijt kan.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Over parken gesproken.. wat zijn die dingen lelijk zeg.. het ziet er echt NOOIT mooi uit.. 8)7

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:43:
[...]

Ziet er erg gaaf uit inderdaad. Nu ben ik nieuwschierig naar je fileproblemen. Ik zie wel wat files staan, maar lossen die zicht aardig op? Tot nu to hebben dit soort dingen mij enkel problemen opgeleverd met files en zooi... En heb je ook bussen naast de streetcars?
Files valt mee.
Eigenlijk zijn ze er alleen rond spits tijden. Zoals normaal is in een stad met 300k inwoners.

Ik heb bussen en street cars, maar dit ben ik aan het herinrichten.
Er gaan 8k sims met de bus. Als ik t busdepot uitzet verandert er weinig qua verkeer, behalve dat er minder bussen in de file staan :P

De street cars vervoerden op een bepaald moment 60k sims.. Nu nog maar 20k omdat ik dit half plat heb leggen op het moment.

Ik twijfel nog wat ik hiermee ga doen. Voor nu zijn de files te overzien.
Grootste probleem wat ik had, was dat al mijn diensten in de halve circel vrij in t begin van de stad zitten.
Dus brandweer, politie en ziekenhuis.
Deze bewegen zich te traag door het verkeer om ergens op tijd te zijn.

Dat heb ik voor nu opgelost door aan de randen van de stad wat kleine bureau's bij te plaatsen.
Uiteindelijk wil ik kijken hoe het gaat met helicopters zonder deze bureau's langs ze randen.
Maar dan moet ik een 2e stad met vliegveld maken.

Het volgende doel voor nu is om het industriegebied te herindelen.
Ik wil een tradepoort met aanvoer per spoor en t water.
Maar heb mn inkomsten target nog niet gehaald...
Hoe veel parken heb je eigenlijk en hoe zit het met landvalue's
En heb je nog dingen uitbesteed naar andere steden ?
Voor de rest een leuke stad
Ik heb de landwaarde bewust niet hoger dan $$ gebracht. op t gebied rond mn eigen villa na dan >:)
$$$ sims weigeren bussen of street cars te gebruiken, dus dat zou mn verkeersproblemen alleen maar erger maken.

Verder is het ongeveer 50/50 tussen $ en $$

Stad staat helemaal op zich zelf. Niets uitbesteed.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/dyk754.png

[ Voor 3% gewijzigd door Marcvz op 12-03-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Moet je stad vanavond thuis maar eens goed doornemen :P . Eerst eens 2 miljoen sparen om mijn huidige stad leeg te knallen en wat nieuws te bouwen. Maar damn, hoe de fuck krijg je zulke mooie artistieke chaos voorelkaar dat ook nog gewoon werkt :P . Ik snap er werkelijk geen zak van :P En wss ben ik veel te gestructureerd om tot zoiets te kunnen komen :P

Zit je in je eentje in een regio, of heb je ook nog buursteden?

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 12-03-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc26
  • Laatst online: 03-08 14:22
Help!
Simcity crashed elke 15-30 minuten. En ik krijg een blue screen.
Heeft iemand anders dit probleem ook of weet iemand hoe het te fixen is?
Ik heb een Asrock a75 pro4 moederbord en een amd cpu.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10 14:42
marc26 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:08:
Help!
Alvast bedankt!
GPU drivers up to date????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:09
Marcvz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:53:
[...]

Files valt mee.
Eigenlijk zijn ze er alleen rond spits tijden. Zoals normaal is in een stad met 300k inwoners.

Ik heb bussen en street cars, maar dit ben ik aan het herinrichten.
Er gaan 8k sims met de bus. Als ik t busdepot uitzet verandert er weinig qua verkeer, behalve dat er minder bussen in de file staan :P

De street cars vervoerden op een bepaald moment 60k sims.. Nu nog maar 20k omdat ik dit half plat heb leggen op het moment.

Ik twijfel nog wat ik hiermee ga doen. Voor nu zijn de files te overzien.
Grootste probleem wat ik had, was dat al mijn diensten in de halve circel vrij in t begin van de stad zitten.
Dus brandweer, politie en ziekenhuis.
Deze bewegen zich te traag door het verkeer om ergens op tijd te zijn.

Dat heb ik voor nu opgelost door aan de randen van de stad wat kleine bureau's bij te plaatsen.
Uiteindelijk wil ik kijken hoe het gaat met helicopters zonder deze bureau's langs ze randen.
Maar dan moet ik een 2e stad met vliegveld maken.

Het volgende doel voor nu is om het industriegebied te herindelen.
Ik wil een tradepoort met aanvoer per spoor en t water.
Maar heb mn inkomsten target nog niet gehaald...

[...]

Ik heb de landwaarde bewust niet hoger dan $$ gebracht. op t gebied rond mn eigen villa na dan >:)
$$$ sims weigeren bussen of street cars te gebruiken, dus dat zou mn verkeersproblemen alleen maar erger maken.

Stad staat helemaal op zich zelf. Niets uitbesteed.

[afbeelding]
Hoe krijg je in vredensnaam zoveel inwoners? ik kom niet over de 85k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:21
Help!
Alvast bedankt!
Zie topic warning:
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Help!
Alvast bedankt!
Open even een apart topic, dat werkt veel makkelijker dan midden in deze discussie.

Verder, zorg dat je uitzet dat je PC reboot bij een blue screen (google even hoe dit moet). Dan kun je rustig de fout IN_HOOFDLETTERS_MET_UNDERSCORES en foutcode 0x00000000 opschrijven. Die 2 zijn namelijk erg belangrijk, als je die in google invult krijg je al een aardig idee van wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:49

World Citizen

FreeReef.nl

Help!
Alvast bedankt!
Je kunt het denk ik beter in het hardware of iets met drivers forum zoeken... die BSOD ziet dieper dan de game.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:04:
Moet je stad vanavond thuis maar eens goed doornemen :P . Eerst eens 2 miljoen sparen om mijn huidige stad leeg te knallen en wat nieuws te bouwen. Maar damn, hoe de fuck krijg je zulke mooie artistieke chaos voorelkaar dat ook nog gewoon werkt :P . Ik snap er werkelijk geen zak van :P En wss ben ik veel te gestructureerd om tot zoiets te kunnen komen :P

Zit je in je eentje in een regio, of heb je ook nog buursteden?
Ik zit praktisch alleen.
2 vrienden hebben een kaveltje geclaimed maar hier eigenlijk nog niets mee gedaan.

Overigens heb je niet zo gek veel gold nodig hoor.
De 5 mil die je ziet staan heb ik gister binnen geharkt toen ik 2 CPU fabrieken plaatste.
Maar de stad op zich stond er toen precies te zelfde bij. Had alleen wat meer industrie zones waar nu geen plaats meer voor is.

Sinds de CPU fabrieken heb ik ook een ziekenhuis geplaatst en wat andere dingen uitgebreid waardoor ik verlies draai.
Maar dezelfde stad 4 speeluurtjes terug draaide gewoon 10-15k winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Over dat uitzetten of opnieuw beginnen van je stad...

Ik ben een aantal keer opnieuw begonnen en kon altijd naar mijn regio gaan, mijn stad aanklikken en dan kiezen voor "abandon"... Dan begin je toch gewoon helemaal opnieuw... Lege map, geen pollution en weer 50k.

Of hebben we het over steden die door andere zijn gemaakt?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Aah, ik heb volgens mij ook vooral heel veel last van toeristen uit andere steden, dus het kan zijn dat die de grootste oorzaak van files zijn, maar dat is uitzoeken.
World Citizen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:15:

Ik ben een aantal keer opnieuw begonnen en kon altijd naar mijn regio gaan, mijn stad aan klikken en dan kiezen voor "abandon"... Dan begin je toch gewoon helemaal opnieuw... Lege map, geen pollution en weer 50k.

Begin je bij abandon helemaal opnieuw?! Ik dacht dat alles gewoon bleef staan en dat een ander verder moest met datgene dat er stond. Heb je dat al getest?

[ Voor 64% gewijzigd door GENETX op 12-03-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Help!
Alvast bedankt!
Welke grafische kaart heb je precies?

Indien een van deze:
AMD Radeon HD 7900 Series
AMD Radeon HD 7800 Series
AMD Radeon HD 7700 Series
AMD Radeon HD 6000 Series
AMD Radeon HD 5000 Series
AMD Mobility Radeon HD 7000M Series
AMD Mobility Radeon HD 6000M Series
AMD Mobility Radeon HD 5000 Series

Probeer dan:
http://support.amd.com/us...atalyst132BetaDriver.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:16:
Aah, ik heb volgens mij ook vooral heel veel last van toeristen uit andere steden, dus het kan zijn dat die de grootste oorzaak van files zijn, maar dat is uitzoeken.

[...]

Begin je bij abandon helemaal opnieuw?! Ik dacht dat alles gewoon bleef staan en dat een ander verder moest met datgene dat er stond. Heb je dat al getest?
Dat kan inderdaad wel eens kloppen... Ik had een private region, zonder medespelers. Er was dus ook maar 1 stad.. en bij het verlaten van die stad moest ik de region ook opnieuw aanmaken...

MMmm.. ik zal vanavond eens kijken. Wellicht is het niet zo simpel als ik dacht.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Schnoop schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:17:
[...]

Welke grafische kaart heb je precies?

Indien een van deze:
AMD Radeon HD 7900 Series
AMD Radeon HD 7800 Series
AMD Radeon HD 7700 Series
AMD Radeon HD 6000 Series
AMD Radeon HD 5000 Series
AMD Mobility Radeon HD 7000M Series
AMD Mobility Radeon HD 6000M Series
AMD Mobility Radeon HD 5000 Series

Probeer dan:
http://support.amd.com/us...atalyst132BetaDriver.aspx
Kunnen we dit niet elders doen??? Het is geen specifieke SC fout, er is een topic voor, hoewel een nieuw threadje in een willekeurig troubleshooting hok beter is.

@marcvz: heel mooi die stad zo. Nog even een vraagje van mijn kant: hoe zit het met je werknemers? Veel werkloosheid, veel open vacatures of goede balans?
GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:16:

Dit klopt.

[ Voor 14% gewijzigd door LiquidT_NL op 12-03-2013 15:21 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:25

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

World Citizen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:15:

Ik ben een aantal keer opnieuw begonnen en kon altijd naar mijn regio gaan, mijn stad aanklikken en dan kiezen voor "abandon"... Dan begin je toch gewoon helemaal opnieuw... Lege map, geen pollution en weer 50k.

Dat dacht ik ook, maar je kan dan je eigen stad weer overnemen, je begint niet opnieuw met een leeg veld en 50k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc26
  • Laatst online: 03-08 14:22
hoe doe ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik heb in mijn stad alle services uitgezet, belasting op 20% gezet, en een tijdje laten draaien. Daarna even met de bulldozer er overheen. Kun je mooi opnieuw beginnen met wat meer dan 50k :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Hoe doe je wat? Wees specifiek op een forum. Er zijn zoveel berichten en vooral ook zoveel reacties op jou bericht. Zorg dus dat je duidelijk maakt op wie je reageert en wat je wilt...

Als je het hebt over de driver in:
Dan is het gewoon downloaden en installeren zoals ieder ander Windows programma.

[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 12-03-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Chester schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:26:
Ik heb in mijn stad alle services uitgezet, belasting op 20% gezet, en een tijdje laten draaien. Daarna even met de bulldozer er overheen. Kun je mooi opnieuw beginnen met wat meer dan 50k :P
Mooi is dat, werkte in Simcity 2000 ook al prima. Snel een stad plaatsen, alle belasting op max., flink cashen en dan in een keer met een juiste indeling beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
LiquidT_NL schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:20:
[...]

@marcvz: heel mooi die stad zo. Nog even een vraagje van mijn kant: hoe zit het met je werknemers? Veel werkloosheid, veel open vacatures of goede balans?
Balans is prima. Daklozen kun je op 1 hand tellen. Dus dat lijkt me niet problematisch op zo'n inwoners aantal.
Verder heeft iedereen werk en zijn alle bedrijven van personeel voorzien.

Het enige is dat de stad vrij gevoelig is voor aanpassingen.
Als ik een weggetje verleg en dus wat gebouwen sloop, dan dropt mn inwoners aantal zomaar met 30-40k
Dat is op zich niet erg, herstelt zich vrij snel.
Maar ik moet wel echt de game op pauze zetten als ik wat blokken woningen wil deleten, anders ontstaat er chaos :D
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:27:
[...]

Mooi is dat, werkte in Simcity 2000 ook al prima. Snel een stad plaatsen, alle belasting op max., flink cashen en dan in een keer met een juiste indeling beginnen.
Dat is discutabel. De ideale indeling is afhankelijk van t aantal inwoners.
Als je een indeling maakt voor 200k inwoners terwijl je er maar 50k hebt, heb je niet de juiste indeling en maak je het jezelf alleen maar moeilijk.
En 50k is in principe genoeg om lekker van start te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Nou op bijna alle servers lijkt regio play het nu te doen. Vandaag worden West 4,5 en 6 klaar gestoomd. Kan ik teminste ook is een goede regio ontwikkelen. ZOals iemand anders al terecht hierboven opmerkte. Je moet eigelijk 1 cluster van steden als 1 stad zien. Dat werkt imo een stuk beter. Alleen afgelopen dagen ging dat dus niet echt omdat commuting het niet deed. Op west 1,2 en 3 doet dat het nu wel redelijk constant. Op 4,5 en 6 nog niet.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Marcvz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:32:
[...]

knip

[...]

Dat is discutabel. De ideale indeling is afhankelijk van t aantal inwoners.
Als je een indeling maakt voor 200k inwoners terwijl je er maar 50k hebt, heb je niet de juiste indeling en maak je het jezelf alleen maar moeilijk.
En 50k is in principe genoeg om lekker van start te gaan.
Je kan dan gelijk een mooi wegennet aanleggen, de stap van het upgrade van je wegen overslaan. In 2000 kon je zo mooi snelwegen aanleggen, streven was altijd zoveel mogelijk mensen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49
Damn Marcvc, erg mooie stad! Jammer dat een dergelijke constructie nooit zal werken met een tourismestad ;(

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Marcvz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:53:

Ahh nu begrijp ik mijn verkeersproblemen. Alle $$$ parken slopen voor $$ zou al een goed begin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorrie
Het lijkt er nu ineens op alsof mijn vrachtwagenchauffeurs zich te goed voelen om met plastics te rijden. Alle depots en de port zit vol met plastic, alle fabrieken zitten zonder en geen enkele vrachtwagen vervoert het...

Hij gaat weer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:14

ResuCigam

BOFH

GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:04:
Moet je stad vanavond thuis maar eens goed doornemen :P . Eerst eens 2 miljoen sparen om mijn huidige stad leeg te knallen en wat nieuws te bouwen.
Wat je ook kunt doen is al je belastingen op 20% zetten en je services afsluiten behalve stroom en water. Dan begint je stad leeg te lopen en kan jij 1 voor 1 de verlaten gebouwen en ongebruikte wegen plat walsen. Op die manier kan je enkele miljoenen binnenhalen en weer met een leg map beginnen 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Bjorrie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:48:
Het lijkt er nu ineens op alsof mijn vrachtwagenchauffeurs zich te goed voelen om met plastics te rijden. Alle depots en de port zit vol met plastic, alle fabrieken zitten zonder en geen enkele vrachtwagen vervoert het...

Hij gaat weer lekker.
Staat et op export in je trade center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorrie
LiquidT_NL schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:52:
[...]

Staat et op export in je trade center?
nee, op import bij alle depots en port. Intussen zijn alle fabrieken droog komen te staan. Toen begonnen ze weer plastic te vervoeren.

Het lijkt er op dat het kwam door een klein verkeersinfarct. Een fabriek had meer dan 500 tv's, dus werd er een wagen gestuurd om die te halen. Die kwam vast te staan en dus stuurde simcity een 2e wagen via dezelfde route, en een 3e en een 4e etc tot ze bijna allemaal op weg waren om die 500 tv's op te gaan halen. Leuk geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
ResuCigam schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:52:
[...]

Wat je ook kunt doen is al je belastingen op 20% zetten en je services afsluiten behalve stroom en water. Dan begint je stad leeg te lopen en kan jij 1 voor 1 de verlaten gebouwen en ongebruikte wegen plat walsen. Op die manier kan je enkele miljoenen binnenhalen en weer met een leg map beginnen 8)
Mwoah met 11% blijven ze in de stad :P. Verder ook niet al te veel services. En op deze manier betalen mijn inwoners voor mijn 3 raffinaderijen en 40 oliepompen. Mijn olie is bijna op, maar die wil ik eerst onder mijn stad vandaan. Zonde om het te laten zitten :P . En met die raffinaderijen haal ik veel meer geld op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
FireFoz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:41:
Damn Marcvc, erg mooie stad! Jammer dat een dergelijke constructie nooit zal werken met een tourismestad ;(
Nou, mijn planning is om er een tourisme/casino stad naast te zetten.
Dus die uitdaging neem ik bij deze aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 10:15
@Marcvz : Mooie stad om te zien. Hoe hou je hem draaiende terwijl je §13K verlies per uur draait? Is dat vanwege een lening?

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56
Die 13K verlies houdt geen rekening met trade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
bokkem schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:03:
@Marcvz : Mooie stad om te zien. Hoe hou je hem draaiende terwijl je §13K verlies per uur draait? Is dat vanwege een lening?
Waarschijnlijk neven inkomsten vanuit specialisaties, die worden niet verrekend in je hourly income. Dus lijkt het alsof je erg diep in de min komt, terwijl je eigenlijk ruim voldoende inkomsten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik draai -30k met mijn stad, maar monthly income varieert tussen de 600k en 1200k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Die 13k is sinds paar uurtjes.
De stad maakte gewoon 10k-15k winst per uur.
Maar ik heb gisteren cpu fabrieken gemaakt om aan gold te komen.
En een hoop services geupgrade met als gevolg dat ik nu verlies draai..

Wat niet nodig, maar je moet toch blijven pushen hè.
En een groot ziekenhuis ziet er gewoon toffer uit ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 25-10 00:15

RoyK

Hobby tekenaar

ik probeer een casino stad te bouwen, maar al mijn inwoners gaan naar een andere stad om te winkelen, en pakken massaal het openbaar vervoernet dat ik mooi voor ze heb gebouwd. Niet om over de grootste straat langs alle winkels en casino's te gaan, maar om naar een andere stad te reizen. Ik wordt er gek van. Hoe kan ik dat tegengaan? De winkels in mijn casinostad gaan om de haverklap ten onder. Snap er niks van. (btw, ze gaan winkelen in mijn andere stad naast me, maar die heeft amper winkels. Weird.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:18:
ik probeer een casino stad te bouwen, maar al mijn inwoners gaan naar een andere stad om te winkelen, en pakken massaal het openbaar vervoernet dat ik mooi voor ze heb gebouwd. Niet om over de grootste straat langs alle winkels en casino's te gaan, maar om naar een andere stad te reizen. Ik wordt er gek van. Hoe kan ik dat tegengaan? De winkels in mijn casinostad gaan om de haverklap ten onder. Snap er niks van. (btw, ze gaan winkelen in mijn andere stad naast me, maar die heeft amper winkels. Weird.
Is je tax niet te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
RoyK schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:18:
Dit is nogal weinig informatie in zeer algemene termen. Ergens heb je een plannings fout gemaakt die je zult moeten oplossen. Ik tegenstelling tot veel mensen moet je sim city meer spelen als: Ik heb iets gedaan en het werkt niet, waarom niet? Wat moet er beter? I.p.v. Zo MOET het werken en anders doet sim city het niet! (die laatste zien we veel posts van tegenwoordig).

Ligt het aan het soort winkels? En hoeveel shoppers zijn die weggaan? Er zijn ALTIJD shoppers die naar andere steden gaan. Mensen in Amsterdam (min of meer de beste winkelstad van NL samen met Rdam) gaan ook toch wel is naar andere steden om te shoppen?

Maar zoals je het huidige probleem neerzet valt er niet echt te helpen, zoals jij het schrijft lijkt het alsof jij alles goed hebt gedaan, dat zal wel meevallen toch? ;) Dat je niet begrijpt waarom ze weggaan naar andere steden is wat anders. Maar hoeveel zijn het er en wat voor soort shopperS?

Hiernaast als je een casino stad wilt, kan je beter even wachten. Casino's werken nog niet echt. En als je Heeeeeel veeeel toeristen wilt moet je even een expo center neerzeten. Daar ver10x je aantal toeristen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Hoe krijg ik high wealth shops? al mn residents zijn high wealth behalve mn shops?! 8)7

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
Netzo als je high wealth residents krijgt, de land waarde verhogen bij de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Christiaan676 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:32:
Netzo als je high wealth residents krijgt, de land waarde verhogen bij de winkels.
is er dan nog een voordeel van plaza vs park net zoals bij SC4?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10 22:01
Hallo mede-burgemeesters,

Ik zit met 2 probleempjes.
----
Ik heb 3 steden tot mijn bezit, waarvan 1 staat op, mementeel niet beschikbaar probeer het later weer. Nou ik wacht al een dag. En de andere, kan ik wel laden alleen dan blijft hij alleen maar op laden staan. En kom ik maar niet verder.

Iemand dit probleem ook?
----

Ik ben met mijn 3de stad, olie aan het pompen. Nu moet ik voor een upgrade, dagelijkse winst van 800.000 hebben aan olie.

Werd mij al verteld dat ik de handelsdepots op plaatselijk moest zetten, en dan volgende dag export. Dit doe ik ook maar dan lukt het mij als nog niet.
Iemand een idee hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Maartenll schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:54:
Hallo mede-burgemeesters,

Ik zit met 2 probleempjes.
----
Ik heb 3 steden tot mijn bezit, waarvan 1 staat op, mementeel niet beschikbaar probeer het later weer. Nou ik wacht al een dag. En de andere, kan ik wel laden alleen dan blijft hij alleen maar op laden staan. En kom ik maar niet verder.

Iemand dit probleem ook?
----

Ik ben met mijn 3de stad, olie aan het pompen. Nu moet ik voor een upgrade, dagelijkse winst van 800.000 hebben aan olie.

Werd mij al verteld dat ik de handelsdepots op plaatselijk moest zetten, en dan volgende dag export. Dit doe ik ook maar dan lukt het mij als nog niet.
Iemand een idee hiervoor?
Heb je helemaal niks meegekregen over de server problemen? Daar ligt het namelijk aan.

En ja de oplossing is nog meer olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Dan heb je niet genoeg. Misschien kun je beter een raffinaderij opzetten, dan haal je met fuel 21k winst ipv 4,5k per unit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10 22:01
GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:57:
Dan heb je niet genoeg. Misschien kun je beter een raffinaderij opzetten, dan haal je met fuel 21k winst ipv 4,5k per unit :)
Ja, dat is het probleem nou juist..
Heb de verkeerde gekozen, en voor commercie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Net zoals iedereen hier op tweakers; probeer ik nu een processor stad te maken.. echter..

Mn rrecycle center zit constant te zeuren dat ie geen recycables heeft..

Ik heb een High School en een Uni en iedereen is educated?! whats up :( :(

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorrie
meer wagens nodig? verkeer zit vast waardoor ze er niet doorheen kunnen? is de recycle center alleen 's nachts leeg? heb je meer dan 1 recycle center? te weinig inwoners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zombies zijn reuzen in mijn stad! >:)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img62/7128/spark20130312165349.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img835/5408/spark20130312165341.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img831/1754/spark20130312165327.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img11/2030/spark20130312164924.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:59
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de grotere gokgebouwen bugged zijn en geen winst maken. Is dit inmiddels opgelost of was dit een fabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-10 08:38
Hoe upgrade ik mijn wegen?

Lijkt me toch niet dat ik ze moet bulldozen waarna alle huizen verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:33
Renzzie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:43:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de grotere gokgebouwen bugged zijn en geen winst maken. Is dit inmiddels opgelost of was dit een fabeltje?
Nog niet opgelost en geen fabel. Maxis vond dat je er te makkelijk veel geld mee verdiende waarna ze dat iets hebben aangepast. Dat iets is alleen te ver doorgeslagen. Is op Reddit door Maxis toegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Nu online
DiedB schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:43:
Hoe upgrade ik mijn wegen?

Lijkt me toch niet dat ik ze moet bulldozen waarna alle huizen verdwijnen?
probeer het upgrade knopje in je wegen menu eens.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Als je een private region aanmaakt, kun je dan achteraf nog extra mensen uitnodigen? Zoja hoe...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Renzzie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:43:
Niet helemaal waar, mijn grote casino maakte eerst verlies, nu ik meer toeristen heb maakt die echter winst (samen met 3 andere casino's).
Pagina: 1 ... 95 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.