Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:32:
[...]

Nu nog wel ja.
Maar als het goed is veranderd de prijs die je vangt op de global market aan de hand van de server brede vraag en aanbod.
Maar wel met een minimum en ik gok dat dit minimum altijd winstgevend zal zijn.

@ Ye-roon: Idd, vol laten lopen en dan massaal exporteren. Meer processor plants kan ook geen kwaad.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 12-03-2013 08:52 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-10 00:15

RoyK

Hobby tekenaar

Als iemand anders je vuilnis op haalt. Komt dit dan door over capaciteit van de ander en verdiend diegene dan daar geld aan? En heeft diegene bewust gezegd tegen zijn autos dat die naar een andere stad moet gaan rijden? Ik krijg een melding dat speler x vrijwillig vuil ophaalt in mijn stad.

ps, gisteren kwam een andere burgermeester kijken in mijn stad en stond die vast in het verkeer haha. Een in-game grapje zeker?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10 19:51
RoyK schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:57:
Als iemand anders je vuilnis op haalt. Komt dit dan door over capaciteit van de ander en verdiend diegene dan daar geld aan? En heeft diegene bewust gezegd tegen zijn autos dat die naar een andere stad moet gaan rijden? Ik krijg een melding dat speler x vrijwillig vuil ophaalt in mijn stad.

ps, gisteren kwam een andere burgermeester kijken in mijn stad en stond die vast in het verkeer haha. Een in-game grapje zeker?
Die ander moet 't specifiek aangeven ja dat die vuilnis in je stad ophaalt. Jij betaald hier niks aan, dat word ook gezegd als zij ervoor kiezen om het op te halen, alleen zij zelf verdienen er wel iets aan... Vage constructie maar goed...

Die burgermeester komt af en toe eens op de koffie, als er dan toevallig file staat komt die er ook in ja ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

waar verdiend speler x dan aan door mijn vuilnis in zijn stad te dumpen? of komt dit dan bij je recycle plant terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41
Tsurany schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:51:
[...]

Maar wel met een minimum en ik gok dat dit minimum altijd winstgevend zal zijn.
Mja, maar de winst is wel kleiner. Daardoor haal bijv bepaalde upgrades ook niet vanwege de prijs en kun je wellicht de olie beter laten zitten in de grond tot de prijs weer beter is. het zal zeker wel impact hebben. Zeker als je nog maar 4k winst maakt op fuel ofzo (nu is het bijna 15k). Er zijn tweakers die -40k/h deden, maar dat konden ivm hun verkoop. met te weinig winst is dat snel einde verhaal en moet je toch echt gaan snoeien in je budget.

Het gaat nu te makkelijk en helemaal waterdicht gaat het ook niet zijn met de global market. Maar ik denk dat je toch iets bewuster je keuzes gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 11:25
evadnl schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:59:
[...]

Die ander moet 't specifiek aangeven ja dat die vuilnis in je stad ophaalt. Jij betaald hier niks aan, dat word ook gezegd als zij ervoor kiezen om het op te halen, alleen zij zelf verdienen er wel iets aan... Vage constructie maar goed...

Die burgermeester komt af en toe eens op de koffie, als er dan toevallig file staat komt die er ook in ja ;).
+ voertuigen welke een stad deelt met anderen kunnen gelijktijdig actief zijn in de andere stad en de eigen stad, dit geldt zowel voor brandweer, politie, ziekenwagens, vuilnis,...

Het lijkt wel dat ze dit vreemd systeem hebben opgezet om toch maar aan te moedigen om samen te werken omdat er geen nadelen aan zijn, maar dit is natuurlijk een slechte insteek voor de design van een systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:01:
[...]

Mja, maar de winst is wel kleiner. Daardoor haal bijv bepaalde upgrades ook niet vanwege de prijs en kun je wellicht de olie beter laten zitten in de grond tot de prijs weer beter is. het zal zeker wel impact hebben. Zeker als je nog maar 4k winst maakt op fuel ofzo (nu is het bijna 15k). Er zijn tweakers die -40k/h deden, maar dat konden ivm hun verkoop. met te weinig winst is dat snel einde verhaal en moet je toch echt gaan snoeien in je budget.

Het gaat nu te makkelijk en helemaal waterdicht gaat het ook niet zijn met de global market. Maar ik denk dat je toch iets bewuster je keuzes gaat maken.
Ik hoop het, winst maken is toch wel iets te makkelijk, kan eigenlijk niet fout gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heeft iemand nog een tip hoe ik een 2e stad in een region kan claimen en daar dan wel kan bouwen? :+
Is al sinds gisteravond, dat ik een willekeurige stad wil claimen en zodra deze geladen is en ik wil gaan bouwen, dan missen alle bouw opties per categorie (kan dus wel de wegen groep selecteren, maar geen type weg, die zijn leeg).
Ondertussen heb ik het spel al paar keer opnieuw opgestart en ook mijn pc, maar ook dat geeft geen sjoege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nog erger is dat hij zich heeft geregistreerd op tweakers.net puur om dat punt te maken :X

@ Tsuaranu:
ik denk dat winst maken wel blijft en dat het altijd safe is. Maar niet meer zoveel om er voor te zorgen dat je wel verstandige keuzes maakt om je winst te maximaliseren. Uiteindelijk zit er ook genoeg uitdaging in het onderhouden van je stad merk ik wel. Ik heb aan de 2x2km echt wel mn handen vol.
Vincentio schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:14:
Heeft iemand nog een tip hoe ik een 2e stad in een region kan claimen en daar dan wel kan bouwen? :+
Is al sinds gisteravond, dat ik een willekeurige stad wil claimen en zodra deze geladen is en ik wil gaan bouwen, dan missen alle bouw opties per categorie (kan dus wel de wegen groep selecteren, maar geen type weg, die zijn leeg).
Ondertussen heb ik het spel al paar keer opnieuw opgestart en ook mijn pc, maar ook dat geeft geen sjoege.
Had ik ook, maar na een restart was het weer OK. Had het gevoel dat het bij mij na een alt+tab kwam. Misschien je videokaart drivers updaten? Anders zou ik een andere server proberen. als dat nie thelpt is je install mss corrupt en zou ik het opnieuw installeren.

[ Voor 54% gewijzigd door GENETX op 12-03-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:09:
[...]

Ik zeer teleurgesteld op sommige medetweakers. Jammer dit.
Valt mij ook tegen, ik dacht net nog, ach laat die twaalfjarige maar ff z'n gal spwuwen, maar die jongen blijkt al 20, serieus als je dan nog steeds niet volwassen kan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
Dan mis je in zo'n geval toch een "flag" knopje :(

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:14:
Nog erger is dat hij zich heeft geregistreerd op tweakers.net puur om dat punt te maken :X

@ Tsuaranu:
ik denk dat winst maken wel blijft en dat het altijd safe is. Maar niet meer zoveel om er voor te zorgen dat je wel verstandige keuzes maakt om je winst te maximaliseren. Uiteindelijk zit er ook genoeg uitdaging in het onderhouden van je stad merk ik wel. Ik heb aan de 2x2km echt wel mn handen vol.
Handen vol zou ik het niet noemen, als mijn stad eenmaal draait kan ik op elk moment in het spel weglopen en een half uur later is er nog niks mis gegaan. Gewoon lekker laten draaien, winst maken en als je terug komt van de plee heb je flink geld.

Er is een report knop bovenaan een topic, die kan je gebruiken om moderators te waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:13

TommyGun

Stik er maar in!

Srvdploeg schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:17:
Dan mis je in zo'n geval toch een "flag" knopje :(
Er is een TR knopje hoor... zie het handje boven dit topic, reeds gebruikt nu. OT maar weer?

Vanavond toch maar weer 's SC opstarten, wel zin in ondanks de bugs...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsurany schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:19:
[...]

Handen vol zou ik het niet noemen, als mijn stad eenmaal draait kan ik op elk moment in het spel weglopen en een half uur later is er nog niks mis gegaan. Gewoon lekker laten draaien, winst maken en als je terug komt van de plee heb je flink geld.
Mja blijft idd wel draaien ja helaas. Toch, als ik actief ben blijf ik toch wel van alles doen in mijn stad en zit ik niet stil omdat ik niks kan doen. School die vol zit, die ik moet uitbreiden. Toch maar een brandweerauto er bij nemen. Een paar oliepompen verplaatsen omdat ze bijna droog staan. En sure, zonder die ingrepen blijft de stad wel draaien, maar minder goed.

Wat dat betreft pleit ik er ook voor dat de game gewoon op pauze gaat na 10 minuten inactiviteit. En daarbij moet men natuurlijk wel wat tegen bots doen of met een constructie een ronddraaiknop op je toetsenbord ingedrukt houden. Afk gaan voor een uur zou gewoon niet mogen kunnen in deze game.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 12-03-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-10 15:59
Het allergrootste probleem in mijn stad is het verkeer. Dacht het heel netjes te hebben geregeld met verschillende ringen en avenue's. Ik had het zelfs helemaal uitgetekend voordat ik ben begonnen aan de stad, maar helaas... het mocht niet baten. Ik hoop dat er ooit nog eenbaanswegen worden geïmplementeerd, ik mis ze echt.

Momenteel ben ik erg druk met het zo laag mogelijk proberen te houden van de taxes en germ-level. Heb eigenlijk 24/7 een groep demonstranten voor het stadhuis staan die mekkeren over germs.

Wat is de meest effectieve manier om pollution uit de grond te krijgen? Ik sta op het punt mijn vuilnisbelt te bulldozen maar ben bang dat ik daarmee de halve bevolking om zeep help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:16
GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:23:
[...]
Wat dat betreft pleit ik er ook voor dat de game gewoon op pauze gaat na 10 minuten inactiviteit. En daarbij moet men natuurlijk wel wat tegen bots doen of met een constructie een ronddraaiknop op je toetsenbord ingedrukt houden. Afk gaan voor een uur zou gewoon niet mogen kunnen in deze game.
Liever niet :P
Ik vind het persoonlijk wel fijn dat ik mijn stad af en toe lekker door kan laten draaien, terwijl ik ff iets anders ga doen. Sowieso gaat de game op pauze als je alt tabbed. Verder zijn er natuurlijk ook nog random disasters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22
[...]

Mja blijft idd wel draaien ja helaas. Toch, als ik actief ben blijf ik toch wel van alles doen in mijn stad en zit ik niet stil omdat ik niks kan doen. School die vol zit, die ik moet uitbreiden. Toch maar een brandweerauto er bij nemen. Een paar oliepompen verplaatsen omdat ze bijna droog staan. En sure, zonder die ingrepen blijft de stad wel draaien, maar minder goed.

Ik vond het anders wel handig zo :P
Bouw mijn stad met smelters
Ga boodschappen doen, koken, hapje eten, afwassen
Heb 10 miljoen op de bank staan.

Maar ik heb wel liever Cheetah speed terug. De films op mijn NAS die ik kan kijken tijden het wachten raken op.

En je moet geluk hebben...
De 2e keer ging ik ff een kopje koffie zetten. Kom ik terug. Was er een meteor storm geweest.
Brandweer, ziekenhuis en politie waren geraakt. Halve stad in de hens.

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 12-03-2013 09:29 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jaja, jullie willen easy money maken. Echt zo zonde van het spel. Het verpest leaderboards door pubers die hun PC de hele dag aan laten :P . En ja er kunnen rampen gebeuren, maar voor die echt effect hebben en je stad vernielen... meh. gewoon na 10 minuten inactiviteit een ramp, geen reactie? Na nog eens 5 minuten weer een ramp. Nog niets? Na 3 minuten nog een ramp. Dan 2 minuten en dan elke minuut gewoon meteoren laten neerknallen. Weg stad :D

Ik heb echt een schurft aan het idle door laten spelen om credits op te bouwen bij dit soort games.

Edit: En terecht! :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Tmaster schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:10:
Echter en hier komt eigenlijk min of meer het zwakte van de game te voorschijn. Ik heb een mega ziekenhuis gebouwd. Helemaal uitgebouwd met alle opties. Ding kost me 19.000 dollar per uur, als ik die aanzet, zie ik iedereen wel naar het ziekenhuis lopen en rijden, maar op de lange termijn levert het niets op! Ze worden net zo snel weer ziek. Die 19k drukt wel heel erg op mijn maandbudget en zorgt ervoor dat ik een stuk minder inkomsten binnen haal..
Klinkt mij eerder als een zwakte in jouw design ;) Laten we nu niet alles wat er mis gaat in een stad afschuiven op de game zelf.
maxoss schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:20:
wtf! 8)7

De verkeersproblemen waren al erg maar dit slaat alles!

[afbeelding]
Ik kan niet echt zien wat er aan de hand is???
Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:33:
[...]

Het loopt wel maar ik denk dat je bij hogere aantallen echt problemen gaat krijgen. Geen stoplichten maar geen stopborden werkt wel iets beter maar ze staan nog steeds een keer stil. Ik denk dat het hiernaast zaak is vooral de hoeveelheid kruispunten te verminderen. Maar ik ben benieuwd. Tot nu toe stroomt mijn stad nog steeds door.
Het stilstaan an sich is geen probleem. In feite wil je alleen geen blokkades in doorstroomwegen: lokale files zijn altijd beter, omdat ze maar een klein deel van de stad raken. In feite zou een cascading manier van bouwen handig zijn:
(high density avenue) -> (medium density) avenue -> medium road -> low road

bijvoorbeeld. Toch had ik persoonlijk graag gezien dat een high density road gewoon voorrang geeft aan een avenue, ik ben niet zo'n voorstander van die avenues. Maar op deze manier stroom het verkeer in de aanvoerwegen door, en mocht er ergens een probleem zijn, dan stroom dat niet door naar het hogere niveau.
sk1nny666 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:52:
hebben die prutsers het spel zelf ooit getest, dit zijn gewoon game braking bug's

mijn stad werkt zich zelf zo langzaam de afgrond in
Is er wel echt sprake van een bug, of is er niet een andere reden waarom je recycling vol loopt? Wel genoeg medewerkers, is er afvoer? Dat gerant heeft nogal weinig zin zo :S
Martinspire schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:08:
[...]

2) Stad zelf maakt weinig tot helemaal geen winst. Heb al meerdere malen een stad gehad die -10k of meer had. Dat telt erg hard aan, zeker als je even wat moet reorganiseren of uitbreiden. Het afnemen van diensten via de regio helpt dan niet. Ik blijf het dom vinden dat je niets verdient aan het leveren van stroom/water/afvoer/afvalverwerking aan je stad en ook het OV levert je niets op (werken ze daar niet met trein/buskaarten?). Ze blijven zelfs bij 9% belasting nog klagen om de hoge belasting. Sorry hoor, maar dat is gewoon irritant. Ik zou liever hebben dat ze vanaf 25% beginnen te klagen en het stuk tussen 10 en 25 wel een lagere waardering heeft, maar niet meteen protesten.

[...]

7) Groei van je stad lijkt niet te stoppen. Het is leuk om 100k in je stad te hebben. Dat is meer dan genoeg voor je oliestad, maar de game wil dat je meer neerzet. Maar ook daar haal je niet genoeg mee want de kosten van je utilities zijn al snel groter dan wat je inwoners vragen. Vervolgens wordt ook vervoer een probleem en stapelt het zich op. Ik heb liever mn hele stad op medium density omdat het te beheersen is, maar wel high density wegen. Momenteel is er geen manier om te limiteren wat voor density ergens komt te zitten. Bij de ingang heb je vaak high density nodig, maar geen high density gebouwen.
Rest van je punten redelijk mee eens. Echter, ik denk dat dit niet persé fouten in het design zijn maar problemen waar we nog geen goede oplossing voor hebben bedacht. maar 2: ik vind het echt belachelijk om de mogelijkheid te hebben de belasting te verdrievoudigen, als je het met die 9~11% niet haalt, doe je toch echt iets fout. En wat 7 betreft: mij lijkt het dat als je genoeg werknemers hebt, je gewoon geen extra zoning meer doet zodat je de groei afremt. Overigens is je punt over de density een valide punt.
manta schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:48:
[...]

Ik krijg deze foutmelding ook continue. Ik heb de limited edition. Iemand die dit ook had en een oplossing heeft?

/Edit: ik heb ondertussen wel een stad kunnen claimen. Ik was steden aan het claimen waar al een grijskleurig gebouwtje op stond. Dat lukte dus niet. Is dat dan al een bestaande stad ofzo?
Ik kreeg ook constant de melding, ook EINDELIJK wat gevonden. Die grijze gebouwen zijn abandoned, en niet echt chill. Naast het feit dat je dan vaak die foutmelding krijgt, zit je vaak met de puinhoop van een ander (zoals ik gisteren).
Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:35:
Ik heb wat zitten prutsen met wel of geen stoplichten op bepaalde punten en wat de doorstroming nu beter laat werken. Tot zo ver ben ik er niet echt over uit. Als je geen stoplichten heb maar stopborden dan is er wel een continueu doorstroom maar in zijn totaliteit is het lager. Omdat het met stoplichten een stuk gestructureerder gaat en gaan er veel meer tegen een hoger tempo.
Is dat waargenomen, of neem je dat aan? Over het grote plaatje is het altijd wenselijk je hoogste niveau infrastructuur door te laten lopen, daarom staan de stoplichten bij ons ook voor de oprit, niet op de oprit (of de snelweg).
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 00:04:
[...]

Morgen? Wat dacht je van wanneer ze het hebben gefixed 8)7
Weet je zeker dat je maat wel die wagen beschikbaar voor je maakten? Sowieso is dit soort gebash ook overbodig, dan maak je toch zelf even wat trash collection faciliteiten en wacht je die paar dagen tot de region play wat vlotter werkt.
ReQuiem83 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:31:
Is het winstgevender om trade depots bij je hoofdaansluiting te dumpen? Wordt het dan "vaker" opgehaald omdat ze dan niet helemaal door je stad heen hoeven?
Global Market deliveries zijn eens per 60 minuten, dus dat gaat niet sneller. Wel is er minder druk op het wegennetwerk, maar dit blijkt sowieso minimaal te zijn.
[...]

Enige wat ik kan bedenken is voor de leaderboards. Overigens kan er naast rampen zat fout gaan in je stad, dus zo failsafe is het niet de PC een hele dag of een uur ongezien te draaien. Ik vraag me af wie er werkelijk een uur weg loopt van de PC en terug komt zonder oranje of rode menu'tjes.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mja oranje of rode menu's zijn niet heel erg. Mijn stad is werkelijk 1 grote puinhoop omdat mn verkeer ruk was. Het is een soort sandbox in een non-sandbox :P Dus ik heb 100k inwoners op een kluitje die ik nu uitbuit. Het kan me werkelijk niks interesseren dat er 100 doden/dag zijn in de stad en ze niks behalve water, licht, sewage en garbage hebben. De halve wijk vliegt eens in de 10 minuten in de fik. Afijn een kut stad om in te wonen, maar blijkbaar doen ze het tegen 11% belasting :P .

Alleen mn 4 raffinaderijen brengen geld op. Dus ik pomp het laatste olie uit mijn grond en ben momenteel 2 miljoen aan het sparen. Dan bouw ik de stad daarna weer netjes op. Maar op dit moment kan er bij mij erg weinig mis gaan, tenzij stroom of water worden geraakt. Alleen dat is funest atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Ik volg al weken dit topic om te beslissen of ik dit spel ga kopen. En iedere keer als ik bij mezelf denk, vandaag ga ik het spel halen, komen er weer klachten over het spel langs. Zo blijf ik twijfelen, dat schiet op :P

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redax schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:03:
Ik volg al weken dit topic om te beslissen of ik dit spel ga kopen. En iedere keer als ik bij mezelf denk, vandaag ga ik het spel halen, komen er weer klachten over het spel langs. Zo blijf ik twijfelen, dat schiet op :P
Om welke reden zou je het niet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ze hebben gewoon een beta gereleased helaas. Er zijn nog heel veel dingen die opgepoetst moeten worden helaas. Desondanks heb ik me al uren vermaakt en kan ik best gamen ondanks de foutjes. Alleen het verkeer loopt niet lekker en dat is jammer.

Als je vertrouwen hebt dat ze de foutjes en problemen verhelpen in de komende weken/maanden dan is er niks aan de hand en zou ik hem gewoon halen. De game is nu al heel leuk imho, maar kan beter. Ik erger me ook niet echt aan de bugs, het is alleen jammer dat ze er zijn en daardoor merk je gewoon dat je niet helemaal het potentieel van de game kan benutten. Dus it only gets better :)

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 12-03-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Laatst online: 22:39
Ik zou zeggen koop 'm ;) Als je het uiteindelijk vindt tegenvallen zorg dan dat je 'm voor €30 bij een keystore heb gehaalt, ben je ook niet zo veel kwijt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sinus_rhythm op 12-03-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
De meeste mensen zoeken voor hun "klachten" een forum op. Daarom zul je op een forum meer negativiteit vinden over het algemeen. Ik zit zelf ook te hameren op eenbaanswegen en bugfixes maar buiten dit om moet ik zeggen dat het een geweldig gaaf spel is en ik totaal geen spijt heb dat ik hem heb aangeschaft. Het grootste nadeel vind ik nog wel dat het zo verslavend is. Aan jou om te beslissen of dat ook iets negatiefs is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je het stadshuis ook verplaatsen? Er is geen ruimte meer voor uitbreidingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:50
Als je hem nu koopt krijg je misschien ook nog wel die gratis game ;) Al is volgens mij nog niet bekend waar je uit kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:07:
Kun je het stadshuis ook verplaatsen? Er is geen ruimte meer voor uitbreidingen...
Nopes, slopen en ergens anders neer zetten dat is enige mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, alleen slopen en ergens anders ploppen. Zorg dat je wel weer je taxes goed instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:31
Bulldozen en rebuilden, helaas is er geen optie om gebouwen op te pikken en elders te ploppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Steekwagentje?

Nee ik geloof niet dat je iets zomaar kan verplaatsen. Opzich realistisch, alleen wel zonde van het geld wat je er al in hebt zitten. Bulldozen is je enige optie ben ik bang.

Edit: Zo, topic is drukbezocht.. antwoord is al 3 keer gegeven voordat ik op verzenden kon drukken :P

[ Voor 11% gewijzigd door stimmits op 12-03-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Laatst online: 22:39
---

Weet niet wat er allemaal misgaat deze morgen 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door Sinus_rhythm op 12-03-2013 10:14 . Reden: 't gaat niet helemaal volgens plan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38
GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:00:
Dus ik heb 100k inwoners op een kluitje die ik nu uitbuit. Het kan me werkelijk niks interesseren dat er 100 doden/dag zijn in de stad en ze niks behalve water, licht, sewage en garbage hebben. De halve wijk vliegt eens in de 10 minuten in de fik. Afijn een kut stad om in te wonen, maar blijkbaar doen ze het tegen 11% belasting :P .
Achievement unlocked: SADIST >:)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:05:
[...]

Om welke reden zou je het niet kopen?
Lees dit topic door en je kunt er nogal wat vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kaap schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:15:
[...]

Achievement unlocked: SADIST >:)

[...]

Ik heb al wel een achievement gehaald voor de 100 doden/dag :P En volgens mij ook wel voor de brandjes :P

Vraag me alleen af wat ze in mijn stad doen, zouden de buursteden NOG slechter zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Diegene vraagt het puur om te kijken wat JOU niet aan staat aan de game, ik neem aan dat je wat input wilde door het hier te posten? Dan is het wel fijn als je zelf wat meer vertelt, dan ons te wijzen op posts die we allemaal hebben gelezen. Overigens, als de game je aanspreekt, haal hem gewoon. De echte gamebreakers zijn tijdelijk.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Heb al 37 uur in het spel zitten. ;) Ben juist benieuwd waarom hij het spel niet zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
De reden dat ik hem niet zou kopen? De grote aantallen klachten over het spel. Ik begrijp dat het maar 30 euro is, maar 30 euro is veel als het een *** spel blijkt te zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb er 50 voor betaald (wil graag een doosje+disc), en dubbel en dwars zijn geld waard. Spel speelt gelukkig vrij soepel op mijn laptop met een i5 en GT550.

Heb niet veel tijd, in de avonduren af en toe..maar voor je het weet ben je uren verder. Prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het zelfde gedaan als Exorcist, vind het toch altijd leuk het doosje en de CD toch te hebben. Wonder boven wonder ging mijn eerste stadje (na het bekijken van meerdere YouTube-filmpjes) gewoon volgens plan.

Echter de tweede die ik daarna probeerde op te zetten ging hopeloos mis. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij het selecteren van servers zie ik nu ook opeens de server "Test". Foutje van die gasten daar? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee op die testserver mag je spelen...
Daar zijn ze zelfs blij mee... Al garanderen ze niet dat het zo "stabiel" is als de feitelijke live servers.
Ironic isn't it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:39:
Heb het zelfde gedaan als Exorcist, vind het toch altijd leuk het doosje en de CD toch te hebben. Wonder boven wonder ging mijn eerste stadje (na het bekijken van meerdere YouTube-filmpjes) gewoon volgens plan.

Echter de tweede die ik daarna probeerde op te zetten ging hopeloos mis. :(
Hetzelfde hier, de eerste ben ik ook veel tactischer aangevlogen, ik had alles goed doordacht. Bij de 2e dacht ik "nu weet ik wel hoe het werkt" en heb een stuk minder geplanned, ook van tevoren niet nagedacht wat voor stad het zou worden, dat zou ik wel "on the fly" bedenken.

Met als resultaat dat mijn woonwijk precies op een ertsvoorraad ligt, verkeer op en neer blijft rijden en wat mijn high value residential-wijk moest worden tegen de industrie aan ligt :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Redax schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:34:
De reden dat ik hem niet zou kopen? De grote aantallen klachten over het spel. Ik begrijp dat het maar 30 euro is, maar 30 euro is veel als het een *** spel blijkt te zijn,
Kwa spel is het je geld wel waard, maar de technische mankementen staan het spel helaas nog wel in de weg.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-10 16:52

Comgenie

Soms heb je dat

Moet inderdaad zeggen dat - ondanks de vele bugs - ik echt zonder te merken uren wegspeel. Zeer leuk spel. Toch merk ik al snel dat de content al aardig begint op te raken en de uitdagingen vooral in dingen zoals het verkeer zit. Opzich niks mee mis, maar het wel gehoopt dat we iets meer opties daarmee hadden :P. Ook zou ik het niet erg vinden als sommige dingen wat meer generfed zouden worden. Nu is het zorgen dat je TV's kan maken en je hebt infinite money voor de hele regio :P. Dat ik ondertussen meer TV's maak dan er inwoners op de wereld zijn, tja... maar het verkoopt :P.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomeRemco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 17:52
Ik heb een processorfabriek in mijn stad om uiteindelijk die commerciële fabriek en die arcologie te bouwen. Maar nu kom ik elke keer plastic en legeringen tekort. Ik heb een recyclefabriek in mijn stad en volledig geupgrade. Nu moet ik dus importeren en raak ik veel geld kwijt. Is er een andere manier om deze materialen te krijgen? (ik heb geen erts of kolen in mijn stad maar in een lege stad naast mij zit wel erts.)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

http://youtube.com/AwesomeRemco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
LiquidT_NL schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:19:
[...]

Diegene vraagt het puur om te kijken wat JOU niet aan staat aan de game, ik neem aan dat je wat input wilde door het hier te posten? Dan is het wel fijn als je zelf wat meer vertelt, dan ons te wijzen op posts die we allemaal hebben gelezen.
Ik reageer dan ook niet op de vraag, maar op een reactie op die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:52:
Klinkt mij eerder als een zwakte in jouw design ;) Laten we nu niet alles wat er mis gaat in een stad afschuiven op de game zelf.
Ziekenhuis met preventie moet de inwoners wel minder snel ziek laten worden, maar je zal idd nog steeds zieke inwoners krijgen. Een ziekenhuis werkt voornamelijk reactief en weinig preventief met betrekking tot ziekte. Ik kan naast het AMC wonen maar inderdaad nog steeds ziek worden, hoe vaak ze ook flyers in m'n bus dumpen dat ik m'n leuter echt niet overal tegenaan moet swaffelen.
Ik kan niet echt zien wat er aan de hand is???
Gok explosieve groei in visitors. Kan komen doordat het nu eindelijk werkt.
Het stilstaan an sich is geen probleem. In feite wil je alleen geen blokkades in doorstroomwegen: lokale files zijn altijd beter, omdat ze maar een klein deel van de stad raken. In feite zou een cascading manier van bouwen handig zijn:
(high density avenue) -> (medium density) avenue -> medium road -> low road

bijvoorbeeld. Toch had ik persoonlijk graag gezien dat een high density road gewoon voorrang geeft aan een avenue, ik ben niet zo'n voorstander van die avenues. Maar op deze manier stroom het verkeer in de aanvoerwegen door, en mocht er ergens een probleem zijn, dan stroom dat niet door naar het hogere niveau.
Invoegstroken, stuk beter dan voorrang afdwingen. Inderdaad liever blokkades op lokale wegen, daar ben je het kortst van de tijd (mits goede AI) en hebben opstoppingen amper impact. Liever 10 kleine opstoppingen op de lokale wegen dan iedereen stil op de hoofdweg.
Is er wel echt sprake van een bug, of is er niet een andere reden waarom je recycling vol loopt? Wel genoeg medewerkers, is er afvoer? Dat gerant heeft nogal weinig zin zo :S
Bekende bug, het stopt gewoon uit het niets zonder enige reden. Is al vaker bevestigd.
AwesomeRemco schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:48:
Ik heb een processorfabriek in mijn stad om uiteindelijk die commerciële fabriek en die arcologie te bouwen. Maar nu kom ik elke keer plastic en legeringen tekort. Ik heb een recyclefabriek in mijn stad en volledig geupgrade. Nu moet ik dus importeren en raak ik veel geld kwijt. Is er een andere manier om deze materialen te krijgen? (ik heb geen erts of kolen in mijn stad maar in een lege stad naast mij zit wel erts.)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Stad bouwen waar je erts en kolen vandaan haalt en dat giften. Kan helaas geen gift stroom opzetten dus moet elke keer, niet ideaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 12-03-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Las ik nou een paar pagina's terug dat als je ambulances deelt met meerdere steden dat ze ook actief blijven in de stad waar ziekenhuis gebouwd is? Want als dat zo is dan is het ook niet nodig om overal grote ziekenhuizen neer te zetten maar gewoon je huidige iut te breiden of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tsurany schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:50:
[...]

Gok explosieve groei in visitors. Kan komen doordat het nu eindelijk werkt.
Check.
Al een paar keer gehad. En buurstad die amper commercial heeft gezoned.
Heb ik ineens 25.000 shoppers uit zijn stad op bezoek.
Spontaan verkeersinfarct.

Maar wel mijn schuld. Ik had mn commercial ergens in de woonwijken weggestopt, in plaats van rekening te houden met bezoekers.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 14:19

MeNTaL_TO

The future is not set

timofp schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:01:
[...]

+ voertuigen welke een stad deelt met anderen kunnen gelijktijdig actief zijn in de andere stad en de eigen stad, dit geldt zowel voor brandweer, politie, ziekenwagens, vuilnis,...

Het lijkt wel dat ze dit vreemd systeem hebben opgezet om toch maar aan te moedigen om samen te werken omdat er geen nadelen aan zijn, maar dit is natuurlijk een slechte insteek voor de design van een systeem.
Bij garbage is dat in mijn ogen wel een probleem, er blijft dan toch minder garbage voor mij over om te processen of bestaat dit afval dan 2 keer (1 keer voor mij en 1 keer voor de andere?)
Bij de rest van de voorzieningen kan je geen winst maken en is het dus geen probleem.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-10 11:08

Sevyx

Facta non verba!

Ik had me commercial door me woonwijken heen gedaan. Niet slim dus neem ik aan. Beter om echte aparte wijken te maken. Met naast de commerciële wijken de touriste trekpleisters & Casino's

[ Voor 4% gewijzigd door Sevyx op 12-03-2013 11:26 ]

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Invoegstroken, stuk beter dan voorrang afdwingen.
Dat mis ik inderdaad heel erg. Al met al is het wegensysteem maar erg beperkt. Een echte snelweg valt er niet te bouwen omdat je niet met in- en uitvoegstroken kan werken.

Vond dit stukje van een blog leuk:
Want to design an urban paradise? Then I hope your dream is a tiny Phoenix, because that’s all you’re going to get.

Not only did the game not add mixed use, but now density is tied to the kind of road you build (not transit or zoning). Want a modern subway system? Nope, not available, even though every game in the series has let you build one. Streetcars? They’ve been added – but only running in the middle of a 6 lane “avenue.” Pedestrian malls? Of course not, and don’t even ask about bikes.

It might be 2013, but Sim City 5 will let you simulate 1950′s America

[ Voor 50% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-03-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 15:58

Koppensneller

winterrrrrr

Sevyx schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:12:
Ik had me commercial door me woonwijken heen gedaan. Niet slim dus neem ik aan. Beter om echte aparte wijken te maken. Met naast de commerciële wijken de touriste trekpleisters & woonwijken.
Op zich wel, omdat je sims dan naar de winkels zullen lopen in plaats van bij te dragen aan het onvermijdelijke verkeersinfarct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Ik weet dat het al vaker is gevraagd, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Krijg je wel grondstoffen er services van andere steden als de andere speler op dat moment niet online is, of wordt de levering stilgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Kaap schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:50:
[...]

Ik reageer dan ook niet op de vraag, maar op een reactie op die vraag.
Zie het inderdaad. Dan is je reactie uberhaupt onnodig :+
[...]

Ziekenhuis met preventie moet de inwoners wel minder snel ziek laten worden, maar je zal idd nog steeds zieke inwoners krijgen. Een ziekenhuis werkt voornamelijk reactief en weinig preventief met betrekking tot ziekte. Ik kan naast het AMC wonen maar inderdaad nog steeds ziek worden, hoe vaak ze ook flyers in m'n bus dumpen dat ik m'n leuter echt niet overal tegenaan moet swaffelen.
Punt is dat de user waar ik op reageer een ontplofte kernreactor had. Dan kun je het wel een mankement van de game noemen dat je dit niet goed kan tegengaan, maar een ziekenhuis in Chernobyl had ook weinig verschil gemaakt denk ik :+
Invoegstroken, stuk beter dan voorrang afdwingen. Inderdaad liever blokkades op lokale wegen, daar ben je het kortst van de tijd (mits goede AI) en hebben opstoppingen amper impact. Liever 10 kleine opstoppingen op de lokale wegen dan iedereen stil op de hoofdweg.
Invoegstroken zijn inderdaad het beste, maar goed, die zijn er simpelweg (nog) niet. Overigens denk ik dat met de huidige mapgrootte het ook niet heel erg nodig/praktisch is snelwegen aan te leggen. Maar verder, met de info uit het filmpje moet het al een stukje beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 14:00
Lan Mandragoran schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:27:
Ik weet dat het al vaker is gevraagd, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Krijg je wel grondstoffen er services van andere steden als de andere speler op dat moment niet online is, of wordt de levering stilgezet?
services en ondersteuning blijven actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Laatst online: 13-04-2024
Heb een vraag zit werkelijk te overwegen om hem te halen, maar is er iemand die me precies kan zeggen wat die sandbox mode inhoudt? Aangezien ik behoorlijk nieuw ben in dit verhaal en ik geen allerlei nutteloze steden in het landschap wil plempen.

[ Voor 30% gewijzigd door Johan tb op 12-03-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
snowD schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:29:
[...]

services en ondersteuning blijven actief.
En de levering van producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 17:45
Johan tb schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:30:
Heb een vraag zit werkelijk te overwegen om hem te halen, maar is er iemand die me precies kan zeggen wat die sandbox mode inhoudt? Aangezien ik behoorlijk nieuw ben in dit verhaal en ik geen allerlei nutteloze steden in het landschap wil plempen.
Google: http://www.simcity.com/en...icle/simcity-sandbox-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik nuclear radiation weg?
Of blijft dit vanzelf.

Me nuclear powerplant was opgeblazen en nu is een heel deel bezaaid met straling.
Welke dus een 25% onbewoonbaar maakt, en een berg mensen constant naar me ziekenhuis stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het word eens tijd dat Maxis met een grote update komt zodat SimCity echt zijn geld waard is .
De game is jammer genoeg niet helemaal af en heeft de makers ervan niet goed nagedacht bij wegen upgrade naar snelwegen .
Hopelijk komt Maxis met die grote update want anders word deze game niet lang speelbaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Daar was ik zelf al op gekomen, maar ik had toch het van iemand met ervaring daarmee gehoord aangezien ik die devs nu ook niet echt vertrouw atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
LiquidT_NL schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:27:
Invoegstroken zijn inderdaad het beste, maar goed, die zijn er simpelweg (nog) niet. Overigens denk ik dat met de huidige mapgrootte het ook niet heel erg nodig/praktisch is snelwegen aan te leggen. Maar verder, met de info uit het filmpje moet het al een stukje beter gaan.
Al moet de AI wel beter van de auto's en/of agents. Dit is om te janken. Ik had op een gegeven moment dat iedereen afsloeg naar een doodlopend gebied om te kijken of er werk was daar. Uiteraard met een file tot gevolg. Dat terwijl 90% gewoon de hoofdweg rechtdoor had moeten volgen... Of het eeuwige keren op kruispunten omdat de job al bezet was etc etc. En dan vervolgens ook nog geen prijs aan de route, aka een zandweg met file is net zo goed als een ave zonder file.

Maxis moet dat soort onzin echt eerst fixen, want het klinkt heel leuk dat inwoner A vanuit huis B naar werk C gaat om dan te overnachten in huis D en de volgende dag in fabriek E te werken.... Het is alleen niet stabiel en daardoor krijg je ellende.

Zou makkelijk te fixen zijn door, voor ze de weg op gaan, sims eerst een spot te laten claimen in een fabriek zodat ze daar ook kunnen werken en er niet pas na een uur in de file staan er achter komen dat een andere sim hun al voor was. Werklozen hoeven dan ook niet de weg op en iedereen kan direct naar zijn baan...

En uiteraard gewichten hangen aan wegen. Zorgen dat sims over een lange afstand de ave nemen zoals jij hem daarvoor bedoelt hebt.

Dit zijn echt heel erg basic fouten die Maxis heeft gemaakt imho en het hele systeem om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-10 21:41
Johan tb schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:36:
[...]

Daar was ik zelf al op gekomen, maar ik had toch het van iemand met ervaring daarmee gehoord aangezien ik die devs nu ook niet echt vertrouw atm.
Informatie daar klopt wel, je start met 1 miljoen sim dollar. Genoeg dus om een stad op te zetten. Daarnaast zijn alle gebouwen unlocked zodat je alles kan bouwen, en bij het starten van de region kan je aangeven of je wel of geen rampen wilt.

[ Voor 35% gewijzigd door Christiaan676 op 12-03-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Christiaan676 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:40:
[...]

Informatie daar klopt wel, je start met 1 miljoen sim dollar. Genoeg dus om een stad op te zetten.
ALT+W en je krijgt er 100K bij.... In sandbox mode is money unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze wegen upgrade probleem is het meest storende van SimCity , erg jammer dat de makers dat niet zelf hebben ingezien ????? :( :( :( :(
Kaap schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:16:
[...]

Dat mis ik inderdaad heel erg. Al met al is het wegensysteem maar erg beperkt. Een echte snelweg valt er niet te bouwen omdat je niet met in- en uitvoegstroken kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:31
GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:40:
[...]

Al moet de AI wel beter van de auto's en/of agents. Dit is om te janken. Ik had op een gegeven moment dat iedereen afsloeg naar een doodlopend gebied om te kijken of er werk was daar. Uiteraard met een file tot gevolg. Dat terwijl 90% gewoon de hoofdweg rechtdoor had moeten volgen... Of het eeuwige keren op kruispunten omdat de job al bezet was etc etc. En dan vervolgens ook nog geen prijs aan de route, aka een zandweg met file is net zo goed als een ave zonder file.

Maxis moet dat soort onzin echt eerst fixen, want het klinkt heel leuk dat inwoner A vanuit huis B naar werk C gaat om dan te overnachten in huis D en de volgende dag in fabriek E te werken.... Het is alleen niet stabiel en daardoor krijg je ellende.
Sowiezo niet enkel sims hebben deze problemen, ook alle andere agents. Heb je een waste disposal aan je weg staan, verleng je deze weg richting de andere hoek van de map en plaats je daar een waste disposal; zal die op 0 usage blijven staan, ook al is je 1e overbelast en begint het systeem te zeiken dat het de waste afvoer niet aankan.

Er zit helemaal niets "intelligent" achter dit systeem, het is gewoon pathfinding naar de kortste route en daar houdt het mee op. Steden moet je momenteel heel omslachtig in elkaar steken om ervoor te zorgen dat je richting meerdere uithoeken kortste routes aanlegt om van die gebieden gebruik te laten maken, ergens voorbij plaatsen? Is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Merci dan weet ik waaraan ik me kan verwachten dan start ik in sandbox mode om ervaring op te doen en na verloop van tijd start ik een nieuwe game voor de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Johan tb schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:36:
[...]

:') Nou succes dan, wat een onzin zeg :S Geen vertrouwen in dat de devs de sandbox cheats goed hebben geïmplementeerd? Nu weet ik weer waarom ik mij zo erger aan de hele oproer met zo'n release: dit soort reacties. De enige problemen zijn de complexere (online)functies, ga je je nu ook zorgen maken of het menu wel goed werkt om je resolutie in te stellen?

edit: sorry, misschien een beetje fikse reactie, een beetje het resultaat van het ongefundeerde gebash hier de afgelopen dagen.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:35:
Het word eens tijd dat Maxis met een grote update komt zodat SimCity echt zijn geld waard is .
De game is jammer genoeg niet helemaal af en heeft de makers ervan niet goed nagedacht bij wegen upgrade naar snelwegen .
Hopelijk komt Maxis met die grote update want anders word deze game niet lang speelbaar .
De game is een paar dagen uit, serieus het wordt tijd voor nu al een GROTE update? Ik zie liever een kleine update met de bugs gefixed.

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 12-03-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
psychodude schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:47:
[...]

Sowiezo niet enkel sims hebben deze problemen, ook alle andere agents. Heb je een waste disposal aan je weg staan, verleng je deze weg richting de andere hoek van de map en plaats je daar een waste disposal; zal die op 0 usage blijven staan, ook al is je 1e overbelast en begint het systeem te zeiken dat het de waste afvoer niet aankan.

Er zit helemaal niets "intelligent" achter dit systeem, het is gewoon pathfinding naar de kortste route en daar houdt het mee op. Steden moet je momenteel heel omslachtig in elkaar steken om ervoor te zorgen dat je richting meerdere uithoeken kortste routes aanlegt om van die gebieden gebruik te laten maken, ergens voorbij plaatsen? Is geen optie.
Niet eens dat, ik had zelfs dat mn olieboor geen stroom kreeg aan een doodlopende weg omdat geen enkele agent er aan toe kwam. Weg even doorgetrokken naar een andere weg en ineens konden de agents hem vinden. Zo vaak gezien dat agents steeds de zelfde kant afslaan en daardoor een gebouw missen. Als ze nu op zijn minst zouden inprogrammeren dat een agent de voorkeur moet geven aan een gebouw dat nog geen stroom heeft... 8)7

Ook heel slecht overigens om dingen als stroom vanuit de powerplant met random agents te routen. Het had andersom gemoeten. Een gebouw heeft stroom nodig, laat die dan eerst bewijzen dat er een route bestaat van hem naar een stroomcentrale met capaciteit... En laat dan een agent terug lopen via exact die route om te bewijzen dat hij stroom kan krijgen.

Ik heb het gevoel dat Maxis zelf een routing algorithme heeft zitten verzinnen terwijl er verschillende algorithmen in de wetenschappelijke literatuur zijn. En dit is echt geen rocket science... Of het moet te zwaar zijn om dat voor alle agents te doen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
psychodude schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:47:
[...]

Pathfinding is inderdaad belabberd. Veel zou waarschijnlijk opgelost kunnen worden door de wegen gewichten toe te kennen aan de hand van de belasting zodat het snelste pad gekozen word en door resources te claimen bij vertrek. Zodat een werker opzoek gaat naar de dichtstbijzijnde werk plek en deze ook nog bestaat als hij daar aan komt. Zelfde voor de transport vrachtwagens van fabrieken enz. Denk dat je met die vrij simpele aanpassingen dan een stuk betere simulatie hebt van het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49
Ik zou wel graag:

1) Eenrichtingsverkeer wegen
2) Voetpaden !!! dus verbinding tussen wegen voor voetgangers maar niet voor verkeer
3) Betere pathfinding

Willen hebben. Als ze dat er in stoppen is het een stuk beter speelbaar

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
FireFoz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:56:
Ik zou wel graag:

1) Eenrichtingsverkeer wegen
2) Voetpaden !!! dus verbinding tussen wegen voor voetgangers maar niet voor verkeer
3) Betere pathfinding

Niet vergeten, grotere maps! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ja dat mag ook...of anders een betere verhouding. Zo'n pro stadium neemt onderhand 1/8e van de map in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:35:
Hoe krijg ik nuclear radiation weg?
Of blijft dit vanzelf.

Me nuclear powerplant was opgeblazen en nu is een heel deel bezaaid met straling.
Welke dus een 25% onbewoonbaar maakt, en een berg mensen constant naar me ziekenhuis stuurt.
Iemand een idee, ik word er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-10 07:58
Redax schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:57:
[...]

Niet vergeten, grotere maps! :9~
En:
- knop om de laatste actie in bouwmodus ongedaan te maken
- optie om voorzieningen e.d. te verplaatsen
- meer water

Heb uiteindelijk maar middenin mijn stad een nieuwe waterpomp gezet. Er zou veel water daar zitten, maar al voordat ik een beetje kon uitbreiden was alles daar praktisch leeg. Ik probeer nu een beetje bij waterzuiveringinstallaties te bouwen, maar het grondwater gaat anders gewoon overdreven snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-10 14:54
Nefje_ schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:05:
[...]

En:

dit kan al, gewoon pauzeren.
slopen en herbouwen.
in het echte leven kan je ook geen hele gebouwen verplaatsen zonder kosten o.i.d.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:02:
[...]

net zoals in het echt.
dus wachten, wachten en nog even wachten.....

ooooooooohhh pizzaaaaaaaaa *O*

[ Voor 37% gewijzigd door Denniz0229 op 12-03-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nefje_ schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:05:
[...]

En:
- knop om de laatste actie in bouwmodus ongedaan te maken
Want een echte burgemeester kan dat ook? Oh even Project X Haren ongedaan maken. Kwestie van goed uitkijken, bij eigen geplaatste gebouwen krijg je al een waarschuwing, dus per ongeluk kun je het niet doen.
Aah bij jou in de stad verplaatsen ze ook iedere 3 jaar het gemeentehuis? heeft alles te maken met planning
- meer water
Sewage treatment naast een water treatment gooien. Unlimited water.

Dat laatste trucje moet je even doorhebben (leercurve) de andere dingen wil je wel graag en zouden handig zijn omdat het jou uitkomt. Echter, het maakt het een stuk minder realistisch en veel minder uitdagend. Het is een city builder, dus je zult moeten plannen.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 12-03-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:02:
[...]

Sommigen zeggen wachten maar ik vraag me af of ze dit denken of weten. Ik had ook een meltdown en dat was na een hele dag Simcity aanlaten staan nog niet weg. Dus volgensmij gaat het nooit meer weg... ik heb de stad verlaten en ben opnieuw begonnen ;(

Ik maak nooit meer een kerncentrale; als je een meltdown krijg kun je de stad opdoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:08:
[...]

Dat laatste trucje moet je even doorhebben (leercurve) de andere dingen wil je wel graag en zouden handig zijn omdat het jou uitkomt. Echter, het maakt het een stuk minder realistisch en veel minder uitdagend. Het is een city builder, dus je zult moeten plannen.
Niet helemaal mee eens. Als je een Expo center neerzet bijvoorbeeld kun je die zorgvuldig neerzetten...om er vervolgens achter te komen dat ie er zelf een weg omheen zet die niet uitkomt. Station aan rails zetten zelfde verhaal. Vervolgens kun je je station niet aan de weg aansluiten omdat dat er te dicht op zit. Oplossing station weg halen en 2 meter verder neerzetten. Het is soms passen en meten....en dan zou het wel fair zijn dat als je de game bijv op pauze hebt staan en je het weer weg haalt terwijl ie nog steeds op pauze staat dat je je geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
FireFoz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:12:
[...]

Niet helemaal mee eens. Als je een Expo center neerzet bijvoorbeeld kun je die zorgvuldig neerzetten...om er vervolgens achter te komen dat ie er zelf een weg omheen zet die niet uitkomt. Station aan rails zetten zelfde verhaal. Vervolgens kun je je station niet aan de weg aansluiten omdat dat er te dicht op zit. Oplossing station weg halen en 2 meter verder neerzetten. Het is soms passen en meten....en dan zou het wel fair zijn dat als je de game bijv op pauze hebt staan en je het weer weg haalt terwijl ie nog steeds op pauze staat dat je je geld terug krijgt.
Dat zijn andere zaken dan die je hierboven beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
FireFoz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:12:
[...]

Daar heb je idd een goed punt, op zich wel een goed idee. Net als bij dammen, loslaten van een damsteen op een andere plaats betekend een zet. Dus ook bij Simcity, prutsen in pauze modus, en als je weer op play drukt is de zet gedaan en kun je niet meer terug en ben je overgelaten aan wat de simulatie (de tegenstander) er mee doet.

Pauze is dan een soort van plan modus, op play drukken de uitvoering.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 12-03-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

GENETX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:16:
[...]

Daar heb je idd een goed punt, op zich wel een goed idee. Net als bij dammen, loslaten van een damsteen op een andere plaats betekend een zet.
Nu is het loslaten van de muisknop je zet ;)

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:56:
Ik zou wel graag:

Na het plaatsen van een universiteit heb je gratis voetpaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-10 07:58
[...]

Want een echte burgemeester kan dat ook? Oh even Project X Haren ongedaan maken. Kwestie van goed uitkijken, bij eigen geplaatste gebouwen krijg je al een waarschuwing, dus per ongeluk kun je het niet doen.
Het is ten eerste een spel en ten tweede ben ik De Sims 3 gewend die dat gewoon heeft. Als je in bouwmodus daar zit, dan staat het spel op pauze. Als ik in pauzestand SimCity maak, dan zie ik geen enkel bezwaar in het niet plaatsen van zo'n knop. Ik heb op het moment een nieuwe muis, en soms gaat dat nog mis. Dan wil ik iets bijvoorbeeld afsluiten (toegegeven, je kan het natuurlijk ook op andere manieren doen) en dan klik ik net niet op het kruisje en komt er ineens ergens onderaan bijna buiten beeld een park of iets dergelijks. Als je bij de stadsplanning wat koffie morst over de kaart, dan komt er ook niet een enorme vlek te liggen. En met SimCity wijs je ook in principe alleen aan waar dingen moeten komen, dus er is echt geen enkele reden te bedenken waarom er niet zo'n knop zou moeten zijn. Zeker als er ook nog eens een echte pauze-bouwmodus zou bestaan. Met datzelfde argument van jou zou er eigenlijk geen pauzestand mogen zijn in het spel. :P
[...]

Aah bij jou in de stad verplaatsen ze ook iedere 3 jaar het gemeentehuis? heeft alles te maken met planning
Denniz0229 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:05:
[...]

dit kan al, gewoon pauzeren.
slopen en herbouwen.
in het echte leven kan je ook geen hele gebouwen verplaatsen zonder kosten o.i.d.
Ow, dat heb ik lang geleden al gedaan hoor, stap voor stap. Het is ook niet het punt dat het verkeerd stond, maar dat er eerst een street lag. Als je dan die wilt upgraden naar een avenue dan sloop je meteen al die dure voorzieningen. Nee, dat is realistisch zeg (zeker als je net zoals ik vervolgens alles exact hetzelfde terugzet). Ik wilde er ook tussen haakjes eerst achter zetten: of in ieder geval de optie om aanliggende straten te kunnen slopen. Misschien is dat inderdaad iets netter dan in zijn geheel verplaatsen. Maar aan de andere kant krijg je volgens mij ook geen stuiver voor het slopen van zo'n heel gebouw. Volgens mij kreeg je bijvoorbeeld in spellen als rollercoaster nog wel een vergoeding.
[...]

Sewage treatment naast een water treatment gooien. Unlimited water.

Staat er toch dat ik dat al heb gedaan? :P Punt is alleen dat dit verre van realistisch is. Eerst kon ik vrij lang zonder problemen water pompen. Ineens begonnen de problemen en even later ging het in een keer extreem rap. Dus ik zet middenin een stad op een plek boordevol water een nieuwe waterpomp (die overigens nu ook al een waterzuiveringsinstallatie ernaast heeft). Dan denk je dat je weer even vooruit kan. Maar nee hoor: dat was echt binnen no time leeg (met slechts 2 installaties). Er waren daarnaast nog 3 andere waterpompinstallaties actief, dus het is niet zo dat die ene net overbelast was oid. Misschien had ik gewoon net pech, maar het is gewoon verre van realistisch dat in amper een paar maanden opeens al je grondwater weg is. Heb nog steeds geen grote waterproblemen ondanks alles, maar van mij mag het wel wat realistischer. Toen men vroeg of er weeromstandigheden waren in SimCity toen zei men wel lachend dat je daarvoor bij de Sims moet zijn, maar een beetje regen kan toch geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nefje_ schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:39:
[...]
maar een beetje regen kan toch geen kwaad?
Doe mij maar de zomer, ben die sneeuw wel beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Laatst online: 25-10 18:44
Ha ha

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xm1NYF1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229

Ow, dat heb ik lang geleden al gedaan hoor, stap voor stap. Het is ook niet het punt dat het verkeerd stond, maar dat er eerst een street lag. Als je dan die wilt upgraden naar een avenue dan sloop je meteen al die dure voorzieningen. Nee, dat is realistisch zeg (zeker als je net zoals ik vervolgens alles exact hetzelfde terugzet). Ik wilde er ook tussen haakjes eerst achter zetten: of in ieder geval de optie om aanliggende straten te kunnen slopen. Misschien is dat inderdaad iets netter dan in zijn geheel verplaatsen. Maar aan de andere kant krijg je volgens mij ook geen stuiver voor het slopen van zo'n heel gebouw. Volgens mij kreeg je bijvoorbeeld in spellen als rollercoaster nog wel een vergoeding.
als je weg in het echt 20m breed is en je gevels meteen beginnen daarna dan kan je de straat ook niet breder maken zonder je gevels te slopen etc.

dat je dan gebouwen weer niet per baksteen kan aanpassen is wat anders.
maar het komt allemaal neer op van te voren goed plannen.
als je een avenue nodig hebt waar een street ligt, dan heb je zelf een foute keuze gemaakt bij het plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
[...]

Het is ten eerste een spel en ten tweede ben ik De Sims 3 gewend die dat gewoon heeft. Als je in bouwmodus daar zit, dan staat het spel op pauze. Als ik in pauzestand SimCity maak, dan zie ik geen enkel bezwaar in het niet plaatsen van zo'n knop. Ik heb op het moment een nieuwe muis, en soms gaat dat nog mis. Dan wil ik iets bijvoorbeeld afsluiten (toegegeven, je kan het natuurlijk ook op andere manieren doen) en dan klik ik net niet op het kruisje en komt er ineens ergens onderaan bijna buiten beeld een park of iets dergelijks. Als je bij de stadsplanning wat koffie morst over de kaart, dan komt er ook niet een enorme vlek te liggen. En met SimCity wijs je ook in principe alleen aan waar dingen moeten komen, dus er is echt geen enkele reden te bedenken waarom er niet zo'n knop zou moeten zijn. Zeker als er ook nog eens een echte pauze-bouwmodus zou bestaan. Met datzelfde argument van jou zou er eigenlijk geen pauzestand mogen zijn in het spel. :P

[...]

[...]

Ik snap je punt, en eventueel het nog kostenloos kunnen verplaatsen van zaken tijdens pauze kan ik mij ook wel in vinden. Maar ik zou de vergelijkingen met tycoon games, en de Sims helemaal, laten varen. Het is een city planning game, dus lang niet al die zaken kunnen zoals jij wil. Dus ook het slopen van een gebouw.

Ik snap even niet wat het specifieke probleem is wat je nu hebt, maar de paar zaken die jij aanhaalt zijn meer je eigen probleem (met name over die muis) dan iets wat de game voor je moet fixen. Ik ben een beruchte mis-klikker, maar toch is het in deze game nog niet voorgekomen (misschien ook omdat ik altijd rechtermuisknop doe na het bouwen zodat ik weer de normale cursor krijg).

Nogmaals, je punt is mij duidelijk en ben ik deels eens, maar probeer voor de interne oorzaken ook eens scherp naar jezelf te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
Denniz0229 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:50:
[...]

als je weg in het echt 20m breed is en je gevels meteen beginnen daarna dan kan je de straat ook niet breder maken zonder je gevels te slopen etc.

dat je dan gebouwen weer niet per baksteen kan aanpassen is wat anders.
maar het komt allemaal neer op van te voren goed plannen.
als je een avenue nodig hebt waar een street ligt, dan heb je zelf een foute keuze gemaakt bij het plannen.
Wegen kan je inderdaad niet zomaar upgraden naar een avenue, maar nu moet je eerst de weg slopen en al de gebouwen die er langs staan. Wat ik nog wel zou willen is dat je een avenue kan bouwen op de plek van een weg en dat je dan moet kiezen aan welke kant je de gebouwen sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Christiaan676 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:53:
[...]

Wegen kan je inderdaad niet zomaar upgraden naar een avenue, maar nu moet je eerst de weg slopen en al de gebouwen die er langs staan. Wat ik nog wel zou willen is dat je een avenue kan bouwen op de plek van een weg en dat je dan moet kiezen aan welke kant je de gebouwen sloopt.
Waarom? Klinkt als een staaltje erg zwakke planning. Je hebt alleen streets en avenue's. Het zou kunnen maar het is op dit moment wel 1 van de minst belangrijke dingen. Dit is gewoon een kwestie van beetje nadenken!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Misschien ook leuk in een update is het aanleggen van een rotonde.. met daarin een fontein of een paar bloemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:47
Postius schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:55:
[...]

Waarom? Klinkt als een staaltje erg zwakke planning. Je hebt alleen streets en avenue's. Het zou kunnen maar het is op dit moment wel 1 van de minst belangrijke dingen. Dit is gewoon een kwestie van beetje nadenken!
Dat is wel een klein beetje onzin... In de echte wereld zijn zat voorbeelden te vinden waarbij normale wegen na enkele tientallen jaren worden omgebouwd naar meerbaans wegen. Die wegen zijn toen, met de kennis van toen aangelegd. Precies hetzelfde dus wat Postius heeft gedaan. Ik heb gister avond een ziekenhuis moeten slopen omdat ik de weg wilde verbreden, terwijl ik aan een kant nog vrije grond had liggen. Dat is niet uit te leggen toch?

Overigens mag ik het geloof ik niet zeggen, maar uitgezonderd van de niet al te beste pathfinding en server issues vermaak ik mij eigenlijk wel met deze game. Ik vind hem een stuk makkelijker om in te komen dan deeltje 4 in de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
Postius schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:55:
[...]

Het is inderdaad verkeerde planning, maar soms plan je wel is iets dat anders uitpakt na een tijdje spelen. Maar ben met je eens dat het wel een van de minst belangrijke verbeteringen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Christiaan676 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:53:
[...]

ja dat wegen niet automatisch worden gesloopt bij aanleg van een nieuwe weg snap ik inderdaad ook niet.
dus dit ben ik volledig met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10 16:21
Ik ben nu tegen een raar fenomeen aangelopen...
Bij dat stukje highway dat de stad uit gaat stoppen auto's op de grens van de region.
Vervolgens gaan ze over de stoep weer meteen terug de stad in.
Met andere woorden ze maken een U turn op een plek waar dat eigenlijk niet kan.
Dit zorgt ervoor dat er niemand de stad uit kan, omdat die ene auto de oprit naar de highway blokkeerd.
Met als gevolge gigantische files om mijn stad uit te komen...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Meekoh schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:07:
Bij dat stukje highway dat de stad uit gaat stoppen auto's op de grens van de region.
Dit zorgt ervoor dat er niemand de stad uit kan, omdat die ene auto de oprit naar de highway blokkeerd.
Maak ergens anders een U-turn, zodat ze niet helemaal naar de grens hoeven te rijden om om te draaien?

Sowieso het nadeel van avenue's. Als je sims aan de overkant moeten zijn moeten ze eerst een kruispunt vinden om te keren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Meekoh schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:07:
Had ik vanochtend ook toen ik nog even een wijziging deed. Op 1 of andere manier toch wat bugged, zag geen kruispunt, maar leek er wel te zijn. De weg gesloopt en de bocht net iets ruimer neergelegd deed het oplossen. Heb het wel vaker gezien dat wegen lijken te connecten maar het niet doen. Pas op en check goed op kleine grafische glitches die het soms verklappen.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 12-03-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10 16:21
RocketKoen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:15:
[...]

Maak ergens anders een U-turn, zodat ze niet helemaal naar de grens hoeven te rijden om om te draaien?

Sowieso het nadeel van avenue's. Als je sims aan de overkant moeten zijn moeten ze eerst een kruispunt vinden om te keren.
Dat maakt niet uit, dit gebeurd op het stuk avenue/highway waar je niets aan mag doen.
Je mag het niet slopen/upgraden/downgraden whatever.
Daarvoor zijn er zat mogelijkheden om uturns te maken, maar dit gebeurd echt op het stuk waar je geen invloed hebt.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
Het is mij inderdaad ook al is opgevallen dat er auto's draaien vlak voor dat ze de snelweg op gaan. Zouden dit soms agents zijn op zoek naar werk en die random de stad uitgereden zijn?
Pagina: 1 ... 94 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.