• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:40
Ook door je industrie. Bij mij viel het wel mee, tot ik Fuel ging produceren. Ineens begon men te klagen en kon ik wel uit blijven bouwen...

• AwesomeRemco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 17:52
Ik heb een klein probleempje. Ik heb een processorfabriek in mijn stad en een recycling center. Het enige probleem is dat ik elke keer tekort kom aan legeringen. De snelheid waarmee het recycling center legeringen produceert is te langzaam voor mijn processor fabriek. Daarom moet ik veel legeringen importeren waardoor ik veel geld kwijtraak.
Is er een andere manier om legeringen te krijgen. Ik heb erts in mijn stad maar dat is niet veel.

http://youtube.com/AwesomeRemco

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
icratox schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:44:
Momenteel heb ik 1 rotonde in het centrum van mijn stad zitten(geen constructie zoals hierboven, maar alles high density roads, op zich loopt ie wel goed alleen ben ik zo handig geweest een kruispunt bijna direct naast te leggen waardoor er twee opstoppingen terecht komen op bijna 't zelfde punt. Word opnieuw plannen dat gebied. Vooral voor de 'services' is het een rotgebied geworden.
De rotonde moet je high density maken en alle aanwegen medium density, dan heb je daadwerkelijk het effect van een rotonde :) De high density blijft lekker rond rijden en alle mensen die af willen slaan krijgen voorrang op mensen die er op willen komen. Dit zou ook met een avenue rondweg kunnen en medium density die op die avenue uit komt. Wellicht de moeite waard te testen? avenue rondwegen, cirkel naar cirkel, en alle tussenwegen medium density streets. Zorgen dat je de bebouwing aan de avenues doet en niet aan de zijstraten.
AwesomeRemco schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:55:
Ik heb een klein probleempje. Ik heb een processorfabriek in mijn stad en een recycling center. Het enige probleem is dat ik elke keer tekort kom aan legeringen. De snelheid waarmee het recycling center legeringen produceert is te langzaam voor mijn processor fabriek. Daarom moet ik veel legeringen importeren waardoor ik veel geld kwijtraak.
Is er een andere manier om legeringen te krijgen. Ik heb erts in mijn stad maar dat is niet veel.
Erts + kolen. Met weinig erts in je stad is dat lastig. Je kan recycling uit andere steden halen maar ik gok dat je dan snel last gaat krijgen van de bug waarbij recycling stopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 11-03-2013 13:57 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Tsurany schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:57:
[...]

De rotonde moet je high density maken en alle aanwegen medium density, dan heb je daadwerkelijk het effect van een rotonde :) De high density blijft lekker rond rijden en alle mensen die af willen slaan krijgen voorrang op mensen die er op willen komen. Dit zou ook met een avenue rondweg kunnen en medium density die op die avenue uit komt. Wellicht de moeite waard te testen? avenue rondwegen, cirkel naar cirkel, en alle tussenwegen medium density streets. Zorgen dat je de bebouwing aan de avenues doet en niet aan de zijstraten.
Het verschil tussen een rotonde en een ronde weg in simcity is dat in simcity men gewoon in twee richtingen rondjes gaat rijden.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• Tsurany
  • Niet online
MicScott schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:00:
Het verschil tussen een rotonde en een ronde weg in simcity is dat in simcity men gewoon in twee richtingen rondjes gaat rijden.
True, je krijgt een rotonde die twee kanten op gaat. Maar de rotonde zelf heeft voorrang op de afslagen en dan maakt het volgens mij niet uit. Sims hebben een stuk minder moeite met een baan kruisen om af te slaan dan mensen in real life dus ik denk dat het wel vrij aardig zal werken. Mooiste zou zijn als one way straten uit komen. Maar tot die tijd is dit denk ik wel een aardige oplossing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Jensdc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-01 00:58
Wanneer slaat het spel op? Ik nam net twee van die side opdrachten aan en bouwde een extra bus terminal.Had er even genoeg van en ging terug naar het main menu. Toen ik terug naar mijn stad ging waren de terminal en de twee opdrachten verdwenen. Dus ongeveer 5 minuten verlies in gameplay?

• MicScott

MicScott

.Grey.

Tsurany schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:04:
[...]

True, je krijgt een rotonde die twee kanten op gaat. Maar de rotonde zelf heeft voorrang op de afslagen en dan maakt het volgens mij niet uit. Sims hebben een stuk minder moeite met een baan kruisen om af te slaan dan mensen in real life dus ik denk dat het wel vrij aardig zal werken. Mooiste zou zijn als one way straten uit komen. Maar tot die tijd is dit denk ik wel een aardige oplossing.
Maar wat is dan het voordeel van een rotonde ten opzichte van een gewone kruising met een medium density straat?

• GENETX
Tsurany schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:57:
[...]

Daar zat ik ook aan te denken nu, mocht mn ave grid met streetcars maar zonder OV mislukken (waarbij ik mijn hele stad maar als mislukt beschouw dan), afijn de regio waar ik in zit kan ook beginnen binnenkort :P

Heeft het echt zin om medium density streets te nemen, of zou high density streets ook kunnen?

• Tsurany
  • Niet online
High density straten zorgen voor stoplichten wanneer ze kruisen met avenues en andere high density straten. Stoplichten wil je zoveel mogelijk vermijden op drukke plekken omdat ze de hoofdaders op laten stoppen.

Voordeel van rotondes kan zijn dat het verkeer makkelijker door stroomt door het vermijden van kruispunten en enkel T splitsingen te introduceren op een voorrangsweg.

• MicScott

MicScott

.Grey.

Tsurany schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:13:
Voordeel van rotondes kan zijn dat het verkeer makkelijker door stroomt door het vermijden van kruispunten en enkel T splitsingen te introduceren op een voorrangsweg.
Dan kun je toch net zo goed t-splitsingen om en om doen? Dus zoiets:

___I____I____I___
I_____I____I____I

Edit: werkt niet in de post, dus denk de onderste rij underscores maar weg.

[ Voor 10% gewijzigd door MicScott op 11-03-2013 14:16 ]

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
OPLOSSING VOOR WATERPROBLEMEN!!!

De sewage treatment plant pompt het behandelde water terug de grond in na behandeling, dus als je je waterpump NAAST een sewage treatment zet, dan raakt ie nooit leeg. (PS voor added security, bouw filtrationpumps ivm eventuele overspill problemen)

Validatie van deze feature; open je watermap en zet een sewage treatment op een wit stuk neer, laat hem een paar uurtjes draaien, en je zie de watertable vullen.

Persoonlijke ervaring; geen probleem om een stad van 350K inwoners al jaren van water te voorzien :)

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb nog nooit een water probleem gehad, maar heb dan ook alleen maar een stukje land gehad met water.

Heeft er iemand een link voor welke wegen voorrang hebben op welke wegen?
Voor zover ik begrijp zit het als volgt

Hogere density heeft voorrang op lagere density.
Avenue's gaan voor streets.

Hier komt het toch op neer of mis ik nog wat?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Lau1187
  • Laatst online: 31-10 08:57
Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:24:
Ik heb nog nooit een water probleem gehad, maar heb dan ook alleen maar een stukje land gehad met water.

Hier een filmpje waarin het verteld wordt: YouTube: Simcity Roads & Traffic Explained (Tips & Tricks)

Steam ||

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10 11:07
Toch heb ik zelf ook wel behoefte aan een papieren versie, kan ik in alle rust mijn plannen smeden :Y)

Kiek em goan!

• Lau1187
HesRuud schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:26:
[...]

Toch heb ik zelf ook wel behoefte aan een papieren versie, kan ik in alle rust mijn plannen smeden :Y)
Niet zo moeilijk om aan de hand van het filmpje zelf wat aantekeningen te maken toch?

Steam ||

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-10 12:55
HesRuud schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:26:
[...]

screenshot het filmpje om de seconde en print het uit :')

• Tsurany
  • Niet online
Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:24:

Hogere niveau streets gaan voor op lagere. Avenues gaan voor op streets. Dit alles mits er geen verkeerslichten zijn.

• HesRuud
Lau1187 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:27:
[...]

Niet zo moeilijk om aan de hand van het filmpje zelf wat aantekeningen te maken toch?
Klopt, maar ik heb zelf al liggen zoeken naar een wiki. Niet kunnen vinden.
Zit op dit moment op het werk dus een filmpje maakt het al wat moeilijker ;).

Kiek em goan!

• Postius
Dat filmpje heb ik met alle respect geen ruk aan als het spel me als een kleuter moet worden uitgelegd dan ga ik wel terug naar de kleuterklas :9 Hiernaast duurt dat filmpje ongeveer 5 minuten te lang maar ok het is een begin. WIlde even gewoon de simpele regels geconformeerd hebben. Heb het zelf ook al getest maar het helpt als anderen valideren. Wegen bouwen doe ik verder zelf wel daar heb ik geen YT voor nodig ;).

@Tsurany: TY zoiets was me ook opgevallen, heb jij enig idee wanneer er dus wel (of juist niet) stoplichten komen? Daar ben ik nog niet helemaal achter. Oh kijk is aan, daar is dat filmpje dan wel nuttig voor....! Stoplichten.

Maar het kan ook in 30 seconden.

[ Voor 24% gewijzigd door Postius op 11-03-2013 14:32 ]

• Tsurany
  • Niet online
Wanneer beide wegen minimaal high density street of hoger zijn. Uitzonderingen zijn de tramline avenue en dirt roads. Tramline avenues hebben bij elk kruispunt stoplichten tenzij ze kruisen met de dirt road, dan nog steeds niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 11-03-2013 14:34 ]

• MicScott

MicScott

.Grey.

Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:29:
Dat filmpje heb ik met alle respect geen ruk aan als het spel me als een kleuter moet worden uitgelegd dan ga ik wel terug naar de kleuterklas :9 . WIlde even gewoon de simpele regels geconformeerd hebben. Heb het zelf ook al getest maar het helpt als anderen valideren. Wegen bouwen doe ik verder zelf wel daar heb ik geen YT voor nodig ;).

@Tsurany: TY zoiets was me ook opgevallen, heb jij enig idee wanneer er dus wel (of juist niet) stoplichten komen? Daar ben ik nog niet helemaal achter.
Je zegt eerst dat je geen ruk aan het filmpje hebt, en vervolgens stel je allemaal vragen die in het filmpje beantwoord worden...

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:17

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

MicScott schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:31:
[...]

Je zegt eerst dat je geen ruk aan het filmpje hebt, en vervolgens stel je allemaal vragen die in het filmpje beantwoord worden...
Hahah, je was me net voor,

vooral in het begin van het filmpje legt hij de verschillende kruisingen uit, en hoe je hiermee om kunt gaan. Maar pas op, het is wel "kleuter" niveau, dus ik zou eerst ff goed slapen voor je er aan begint.

[ Voor 10% gewijzigd door SerealKiller op 11-03-2013 14:34 ]

War is the only proper school of the surgeon.

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:51
Nog maar eens t filmpje kijken... kijken/luisteren/opnemen/verwerken begint rond de kleuterklas :-)

| Losing my religion |

• Postius
Leren lezen ook maar dat is voor velen niet gegeven helaas!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:35:
Leren lezen ook maar dat is voor velen niet gegeven helaas!
Je had je post dan ook aangepast tussen de tijd dat ik op 'reageren' drukte en nu. Ik kan niks lezen dat er niet is.

• HesRuud
http://simcity2013wiki.com/wiki/Main_Page

Wiki pagina, misschien dat sommigen er wat aan hebben.

Kiek em goan!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:41

Grvy

Bot

Iemand ideeen voor mn derde stad?

Heb een touristen stad en een industrie stad.. en heb geen idee wat ik met de derde aan moet..

Ik zat te denken aan high tech processor stad? maar ik heb geen flauw idee hoe ik high tech industrie krijg zonder eerst de vervuilende low tech :'(

Dit is een account.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik snap niet hoe je zoveel inwoners kan krijgen, m'n hele map staat nu vol met high density skyscrapers en ik blijf maar steken op 50k telkens. Hoe kan ik dit verhogen?

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:51

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Grvy schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:47:
Iemand ideeen voor mn derde stad?

Heb een touristen stad en een industrie stad.. en heb geen idee wat ik met de derde aan moet..

Ik zat te denken aan high tech processor stad? maar ik heb geen flauw idee hoe ik high tech industrie krijg zonder eerst de vervuilende low tech :'(
Dat klopt ook. als je dus die universiteit enzo houd waardoor mensen slimmer worden krijg je dus steeds meer high-tech.. dat gaat gewoon automatisch door vanaf de low-tech.

Je moet overigens wel de hoge school en de universiteit in het industrie terrein hebben

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:51
Neen, de uni kun je overal op je map plaatsen. Werkt door op je hele stad. Kijk maar naar de smileys. Heb de uni links onder in de hoek staan en de industrie rechts boven. Allemaal high tech.

| Losing my religion |

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Is er eigenlijk iemand die al helemaal door heeft hoe de parken werken? Ik geraak er maar niet wijs uit of high wealth (§§§) parken ook goed werken om medium wealth (§§) aan te trekken en te entertainen.

Ik geraak er ook niet uit of het nu beter is meerdere kleinere parken te hebben (verspreid of vlak bij elkaar) of enkele grote parken. En is er buiten de "looks" eigenlijk een verschil tussen bijvoorbeeld formal en plaza, en sports/flowers?

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-10 22:44
tzeunis schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:56:
Neen, de uni kun je overal op je map plaatsen. Werkt door op je hele stad. Kijk maar naar de smileys. Heb de uni links onder in de hoek staan en de industrie rechts boven. Allemaal high tech.
En dat geldt niet voor de hogeschool of daarbij ook?

• GENETX
Tsurany schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:31:
Wanneer beide wegen minimaal high density street of hoger zijn. Uitzonderingen zijn de tramline avenue en dirt roads. Tramline avenues hebben bij elk kruispunt stoplichten tenzij ze kruisen met de dirt road, dan nog steeds niet.
Arg en ik wil juist ringen maken met een tram... :P

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-10 13:32
tzeunis schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:56:
Er staat in de tooltip van de uni echter wel dat je deze in de buurt van industrie moet plaatsen om fabrieken te 'stimuleren'?

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:40

World Citizen

FreeReef.nl

GekkeR schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:44:
Iemand die weet hoe je kan zien waarom mensen protesteren bij je stadhuis ?
Vroeg zag ik het er gewoon bij staan, maar nu zie ik het niet en er staan toch mensen te protesteren.
Dit kan ik ook niet vinden, en zou erg handig zijn.!!!!

Iemand?

FreeReef.nl

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 15:26
Grimmie187 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:59:
[...]

Er staat in de tooltip van de uni echter wel dat je deze in de buurt van industrie moet plaatsen om fabrieken te 'stimuleren'?
Uni/Community College verhogen direct het techlevel, ook zonder dat er mensen naar school gaan volgens mij.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Lau1187
v0LrAtH schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:57:
Ik geraak er ook niet uit of het nu beter is meerdere kleinere parken te hebben (verspreid of vlak bij elkaar) of enkele grote parken.
Ik gebruik parken vaak om mensen in een bepaalde klasse blij te maken zodat de density sneller toeneemt. Ik heb gemerkt dat je dit proces goed kunt versnellen door een parkje te ploppen, en in het bewerk menu van het parkje nog wat extra parkjes eraan vast te maken. Dus het lijkt zo te zijn dat meer parkjes de mensen gelukkiger maken waardoor de density van de gebouwen sneller omhoog gaan (mits je wegen dit toelaten natuurlijk). Verder kun je het effect van verschillende parken ook goed zien in de land value data layer :)

Steam ||

• Lau1187
World Citizen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:59:
[...]

Dit kan ik ook niet vinden, en zou erg handig zijn.!!!!

Iemand?
Volgens mij gewoon je cursor over het stadhuis hoveren of klikken (heb het spel nu niet open staan dus kan niet testen), dan krijg je zo'n box waar dan bovenin in oranje staat waarom ze aan het protesteren zijn.

Steam ||

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:04
Is er eigenlijk iemand die al helemaal door heeft hoe de parken werken? Ik geraak er maar niet wijs uit of high wealth (§§§) parken ook goed werken om medium wealth (§§) aan te trekken en te entertainen.

Ik geraak er ook niet uit of het nu beter is meerdere kleinere parken te hebben (verspreid of vlak bij elkaar) of enkele grote parken. En is er buiten de "looks" eigenlijk een verschil tussen bijvoorbeeld formal en plaza, en sports/flowers?
ja §§§ parken verhogen gewoon de landwaarde. Pas als je meerdere §§§parken hebt neergeplopt zullen er rijke sims komen. Kijk maar is naar je landwaarde datamap.
Tussen formal en plaza heb ik nog niks gemerkt maar tussen sport en §§ parken heb ik het idee dat sportparken criminelen aan trekken.

• SerealKiller

SerealKiller

Lau1187 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:03:
[...]

Volgens mij gewoon je cursor over het stadhuis hoveren of klikken (heb het spel nu niet open staan dus kan niet testen), dan krijg je zo'n box waar dan bovenin in oranje staat waarom ze aan het protesteren zijn.
Op het gemeente huis klikken, en dan zie je de reden.

Even Tip erbij:
Klik eens op de smiley linksonder, daar komt de algemene tendens naar voren wat je mensen willen. Staat daar zo iets van: teveel mensen gaan dood -> meer clinics etc

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Dat dacht ik toch te hebben geprobeerd... maar we gaan vanavond nog eens kijken. Van de 3 dagend at ik kon spelen heb ik 1x gezien dat ze niet aan het protesteren waren :)

Nou moet ik ook zeggen dat ik heel afwachtend speel, en als er ergens een geel alarm afgaat voor te weinig water oid.. dan wacht ik rustig tot het rood is...

FreeReef.nl

• Postius
Merken meer mensen dat het regio gebeuren vandaag wat beter werkt dan het weekend?

Afgelopen weekend deed regioplay/multi cities het gewoon nog niet (van commuters tot shoppers etc). Maar vandaag lijkt het een stuk beter te gaan. Opeens heb ik in dezelfde regio's (zonder iets te veranderen) een massale uitwisseling van studenten/werkers/shoppers/toeristen. Anders gezegd eerst had ik 1000 visitors (pakembeet) in een stad, en nu zit ik op 54.000 bezoekers per dag, terwijl er helemaal niks veranderd is in de regio/stad. Het lijkt erop de het einde van de server problemen in zicht zijn! Of het is gewoon een tijdelijke opleving.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Jackson6 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:49:
Ik snap niet hoe je zoveel inwoners kan krijgen, m'n hele map staat nu vol met high density skyscrapers en ik blijf maar steken op 50k telkens. Hoe kan ik dit verhogen?
Dan doe je echt iets mis en staat er veel leek lijkt mij? Ik heb met een stad met veel medium bebouwing al makkelijk het dubbele.
Volgens mij niet: als ik §§§ parken bouw zie ik toch echt de huizen er omheen niet in §§ verschijnen. Logisch ook, zo kan je met §-parken je §-inwoners eenvoudig blij maken zonder ze te upgraden naar hogere wealth-levels.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Tsurany
  • Niet online
Gisteren iedereen vrij, vandaag overdag iedereen druk. Minder spelers is een minder drukke server.

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-10 15:30
Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:18:
Merken meer mensen dat het regio gebeuren vandaag wat beter werkt dan het weekend?

Afgelopen weekend deed regioplay/multi cities het gewoon nog niet (van commuters tot shoppers etc). Maar vandaag lijkt het een stuk beter te gaan. Opeens heb ik in dezelfde regio's (zonder iets te veranderen) een massale uitwisseling van studenten/werkers/shoppers/toeristen. Anders gezegd eerst had ik 1000 visitors (pakembeet) in een stad, en nu zit ik op 54.000 bezoekers per dag, terwijl er helemaal niks veranderd is in de regio/stad. Het lijkt erop de het einde van de server problemen in zicht zijn! Of het is gewoon een tijdelijke opleving.
Ik denk dat dit eerder komt doordat je een weekdag met een weekend vergelijkt :) Velen moeten werken nu. Ik ga deze avond ook nog eens testen, hopelijk blijft het goed werken .

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:18
Goeie tips hier. Het verhaal van het waterpompen naast de rioolzuivering zetten klopt. Dit werkt perfect!
Verder had ik nog een vreemd probleem met de universiteit. Deze moet 2000 mensen trekken om naar het volgende niveau te raken, Maar met alle upgrades als studenten huizen enz. zitten alle klassen vol en kom ik maximaal aan 1500 leerlingen.. Ga dat nog is bekijken. Op het hoogte punt had ik 202K inwoners. En toen ging het helemaal mis. Recycle centers haalden de helft van het afval niet op. terwijl ik er 3 volledig uitgebouwd had. iedereen was ziek. ik zakte terug tot onder de 100k. Met als gevolg financiële problemen. Ging binnen no time failliet. Heb alles gesloopt behalve de big ben. Zo jammer. Want het liep heel goed. Zat in jaar 12 en had er 24 uur speeltijd in zitten :(

• Tsurany
  • Niet online
Jup das de recycle bug, erg vervelend.

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-10 10:49
chiIIed schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:05:

ja §§§ parken verhogen gewoon de landwaarde. Pas als je meerdere §§§parken hebt neergeplopt zullen er rijke sims komen. Kijk maar is naar je landwaarde datamap.
Tussen formal en plaza heb ik nog niks gemerkt maar tussen sport en §§ parken heb ik het idee dat sportparken criminelen aan trekken.
Uit mijn ervaring is dat §§ en §§§ parken vooral een probleem worden als je sims door hoge belastingen hun huis verlaten, dan worden het zwervers en gaan ze in de parken zitten, wat er weer voor zorgt dat het park 'crimineel' wordt en dus het hele effect van een park teniet doet.

• timofp
LiquidT_NL schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:20:

Volgens mij niet: als ik §§§ parken bouw zie ik toch echt de huizen er omheen niet in §§ verschijnen. Logisch ook, zo kan je met §-parken je §-inwoners eenvoudig blij maken zonder ze te upgraden naar hogere wealth-levels.
Voglens mij wel, dit is ook logisch, § parken verhogen het landniveau maar licht om low wealth sims blij te maken, maar niet voldoende voor de andere klasse. §§§ parken verhogen het landniveau juist heel sterk en ook genoeg voor de middel klasses, je kan dit ook zien op de kaart.

• Postius
[...]

Dan doe je echt iets mis en staat er veel leek lijkt mij? Ik heb met een stad met veel medium bebouwing al makkelijk het dubbele.

[...]

Volgens mij kan je met $$$ parken ook $$ residents maken. Het is teminste wat ik doe. Misschien doe ik het verkeerd. Maar met 1 $$$ parkje heb je meestal nog niet genoeg landwaarde om ook $$$ gebouwen te krijgen. Maar krijg je mooi $$ gebouwen. Bij meerdere $$$ parkjes is de landwaarde pas echt hoog genoeg. Tot nu toe waren al die mensen ($$ klasse) gewoon tevreden met hun dure parkjes.

Over het weekend en dat servers nu minder druk zijn, das uiteraard heel logisch! :+ Niet aan gedacht zo snel, maar het verschil is enorm. Er is opeens uitwisseling tussen steden.

• Lekkerboeie86
Die belasting ja :( willen ze allemaal meer veiligheid maar de portemonnee trekken mag zeker de burgermeester doen |:(

• timofp
AerosPhere schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:22:
[...]

Uit mijn ervaring is dat §§ en §§§ parken vooral een probleem worden als je sims door hoge belastingen hun huis verlaten, dan worden het zwervers en gaan ze in de parken zitten, wat er weer voor zorgt dat het park 'crimineel' wordt en dus het hele effect van een park teniet doet.
Enkel § inwoners welke hun huis verlaten worden zwervers, §§ en §§§ inwoners gaan de stad uit.

• LiquidT_NL
timofp schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:23:
[...]

Voglens mij wel, dit is ook logisch, § parken verhogen het landniveau maar licht om low wealth sims blij te maken, maar niet voldoende voor de andere klasse. §§§ parken verhogen het landniveau juist heel sterk en ook genoeg voor de middel klasses, je kan dit ook zien op de kaart.
OK, dus een §§§-park trekt ook §§-inwoners en shops? Maar ik begrijp dan wel dat genoeg §-parken niet de buurt aantrekkelijk maakt voor §§-inwoners (dus §-parken eigenlijk zijn gecapped naar §-inwoners en niet hoger)?

edit: postius ook bedankt voor de aanvulling. Ik deed het even op basis van mijn eigen steekproef :)

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 11-03-2013 15:26 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Postius
LiquidT_NL schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:25:
[...]

OK, dus een §§§-park trekt ook §§-inwoners en shops? Maar ik begrijp dan wel dat genoeg §-parken niet de buurt aantrekkelijk maakt voor §§-inwoners (dus §-parken eigenlijk zijn gecapped naar §-inwoners en niet hoger)?
Dat klopt allebei! $ parken zijn inderdaad gecapped om $ inwoners blij te maken (al worden al je inwoners blij van parken! De landwaarde verhogen doen deze niet. Maar zelfs $$$ residents worden blijer van een $ park, alleen die goedkope parken verhogen de landwaarde te weinig).

[ Voor 26% gewijzigd door Postius op 11-03-2013 15:27 ]

• Tsurany
  • Niet online
Het staat toch keurig in het overzicht van landvalue? Welke waardes voor welke bewoners geschikt zijn? En parken raisen tot het maximale van de landvalue die er bij staat.

• timofp
LiquidT_NL schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:25:
[...]

edit: postius ook bedankt voor de aanvulling. Ik deed het even op basis van mijn eigen steekproef :)
Het eerste ben ik zeker van, het tweede niet, maar denk wel dat dit dus capped is, test het even door verschillende § parkjes bij elkaar te plaatsen zodat de gebieden overlappen en dan naar de overlay te kijken.

• LiquidT_NL
Tsurany schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:26:
Het staat toch keurig in het overzicht van landvalue? Welke waardes voor welke bewoners geschikt zijn? En parken raisen tot het maximale van de landvalue die er bij staat.
Hey ik probeer ook alleen maar met iemand mee te denken! :+

Iedereen bedankt voor de info in ieder geval, vanavond maar even testen dan :D

• SerealKiller

SerealKiller

Het kan aan mij liggen, maar het werkt bij deze simcity toch ook vooral over tijd. Dus ik heb al medium wealth inwonders zonder uberhaupt een parkje, ze waren al happy genoeg van de politie etc. Moet wel zeggen dat ik heeel rustig speelde en dus alles goed kon afstemmen.

Parkjes versnellen het process toch alleen maar mits alle "basis" zaken kloppen?

[ Voor 12% gewijzigd door SerealKiller op 11-03-2013 15:30 ]

• LiquidT_NL
SerealKiller schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:29:
Het kan aan mij liggen, maar het werkt bij deze simcity toch ook vooral over tijd. Dus ik heb al medium wealth inwonders zonder uberhaupt een parkje, ze waren al happy genoeg van de politie etc.

Parkjes versnellen het process toch alleen maar mits alle "basis" zaken kloppen?
Ik weet niet waar value precies op wordt bepaald eigenlijk. Parken sowieso, en wat andere gebouwen. Is er niet een overview die laat zien wat eeen goede invloed heeft er op?

Let ook op dat happy zijn (van politie) een los iets is.

[ Voor 16% gewijzigd door LiquidT_NL op 11-03-2013 15:32 ]

• Postius
SerealKiller schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:29:
Het kan aan mij liggen, maar het werkt bij deze simcity toch ook vooral over tijd. Dus ik heb al medium wealth inwonders zonder uberhaupt een parkje, ze waren al happy genoeg van de politie etc. Moet wel zeggen dat ik heeel rustig speelde en dus alles goed kon afstemmen.

Simpel gezegd, parkjes verhogen ook landwaarde. Ze stellen je in staat om te controleren wat voor bevolking $, $$ of $$$ er gaat wonen. Daarvoor gebruik je parken.

Medium wealth lukt ook nog wel. High wealth ga je niet halen zonder parkjes. (mischien om je gemeentehuis etc).

Niet alleen parkjes werken landverhogend, sommige plopables ook.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik kreeg gister in een $$$ wijk toch de melding dan ik een park MOEST bouwen. $$$ parken hielpen niet, Toen heb ik een "groen park" van $ niveau geplaatst, en waren ze direct blij...

Je hebt zo een groen park nodig in het algemeen voor alle bevolkingslagen... dacht ik. Echter dekt 1 zo een park echt een kwart van de map... Het viel me nu pas op omdat ik deze keer de $$$ inwoners helemaal aan de andere kant van de map had geplaatst dan waar de $ en $$ inwoners waren.

FreeReef.nl

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 10:15
Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:18:

Het stond uitgeschakeld. Is er vandaag een patch geweest?

<GoT>Bokkem#2393

• LiquidT_NL
bokkem schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:32:
[...]

Het stond uitgeschakeld. Is er vandaag een patch geweest?
Jup, ik heb moeten updaten vanochtend toen ik even wat wilde controleene.

• Postius
http://imgur.com/a/gUFqn

Check die bovenste voor de happiness factoren.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:33:

Nice! Thanks!

FreeReef.nl

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:33:

Die had ik inderdaad ook al gezien. Ik vond het gisteren echter bizar toen een §§ medium density building lag te klagen dat ze parken wilden, terwijl ze aan 2 §§§ parken (van het grootste formaat) grensde. Daarom kreeg ik het idee dat die parken niet leken te werken.

• Postius
:P Omdat een plaatje meer zegt dan woorden:

Ik presenteer U: Het verschil tussen wel of niet overbelaste servers!

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/htvds0.png

(het gaat om het aantal visitors, in heel de regio is niks veranderd geen enkele plot is aangetast. Het spel werd opgestart en in mijn stadje zijn het aantal bezoekers verduizendvoudigd! Van 58 naar 54.000 63.000. Nogal apart)
Mythio schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:42:
Heeft iemand ook al gemerkt dat als mensen eenmaal protesteren bij je stadhuis ze niet meer lijken te stoppen?

Heb al meer dan uur (RL) mensen bij stadhuis staan protesteren tegen crime, terwijl dat probleem al zeker 55 min geleden is opgelost.
Ik let er al niet eens meer op, ze staan toch altijd te protesteren. :9

[ Voor 37% gewijzigd door Postius op 11-03-2013 15:43 ]

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Heeft iemand ook al gemerkt dat als mensen eenmaal protesteren bij je stadhuis ze niet meer lijken te stoppen?

Heb al meer dan uur (RL) mensen bij stadhuis staan protesteren tegen crime, terwijl dat probleem al zeker 55 min geleden is opgelost.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:41:
Omdat een plaatje meer zegt dan woorden:

[afbeelding]

(het gaat om het aantal visitors, in heel de regio is niks veranderd geen enkele plot is aangetast. Het spel werd opgestart en in mijn stadje zijn het aantal bezoekers verduizendvoudigd! Nogal apart)
Dat ziet er goed uit, hopelijk is dat vanavond nog steeds zo!
Heb je nog speciale landmarks of alleen parkjes?

offtopic:
Waarom heb jij een stad gemaakt met een hoge WAF met al die boogjes? ;)

Dividend for Starters

• Lekkerboeie86
Mythio schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:42:

Ze blijven bij mij ook staan, alleen wel telkens voor een ander onderwerp. Mijn hoogste tevredenheid die ik heb gehaald is 85% Alleen niet 24 uur volgehouden voor de upgrade helaas

• bokkem
Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:41:
Omdat een plaatje meer zegt dan woorden:

[afbeelding]

(het gaat om het aantal visitors, in heel de regio is niks veranderd geen enkele plot is aangetast. Het spel werd opgestart en in mijn stadje zijn het aantal bezoekers verduizendvoudigd! Nogal apart)
Het stond uit! Heeft niks met drukte te maken, behalve dan dat het was uitgezet vanwege de drukte.

<GoT>Bokkem#2393

• Jackson6
  • Niet online
[...]

Ja maar wat dan? Ik heb voldoende banen, voldoende alles maar het loopt maar niet op? :?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Jackson6 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:49:
[...]

Ja maar wat dan? Ik heb voldoende banen, voldoende alles maar het loopt maar niet op? :?
Density van je wegen vergroten? Heb je dat al gedaan?

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-10 10:49
bokkem schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:46:

Het stond uit! Heeft niks met drukte te maken, behalve dan dat het was uitgezet vanwege de drukte.
Het wordt misschien wel een welles / nietes discussie, maar dit weekend heb ik wel degelijk bezoekers van andere steden gehad, zoals ook te zien in sommige screenshots in verscheidene regio topics.

De features die uit stonden waren de leaderboards en achievements, niet het hele regio play op zich, dat werkte alleen niet naar behoren.

• Jackson6
  • Niet online
Inrage schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:50:
[...]

Density van je wegen vergroten? Heb je dat al gedaan?
Ja tot de hoogste van de eerste 3? Of moet ik naar 6 baans gaan? Dan moet ik eerst alles slopen :/

• stealthgun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 18:59
Eindelijk is het me gelukt :) stad met ruim 4m winst per maand :D en dat allemaal door verkoop van tv's.
Na zoveel gedoe met het proberen van tourisme...

en nog even een mooie screenshot van mij stad :)
Afbeeldingslocatie: http://www.gjdwebserver.nl/public/simcity/Spark_2013-03-11_15-48-56.png

[ Voor 9% gewijzigd door stealthgun op 11-03-2013 15:53 ]

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

• Postius
stealthgun schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:53:
Eindelijk is het me gelukt :) stad met ruim 4m winst per maand :D en dat allemaal door verkoop van tv's.

[afbeelding]
Nu gewoon een stad maken, die alleen maar tv's maakt en niks anders. Kijken hoeveel miljoen winst je kunt maken :+ . (en dan gewoon geen residence en commerce! Alleen TV productie :9 )
PromWarMachine schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:44:
[...]

Dat ziet er goed uit, hopelijk is dat vanavond nog steeds zo!
Heb je nog speciale landmarks of alleen parkjes?

offtopic:
Waarom heb jij een stad gemaakt met een hoge WAF met al die boogjes? ;)
Geen landmarks nee, probeerde wel de dom van keulen neer te zetten maar die is zo groot! (dat is natuurlijk ook de reden dat het verreweg de gaafste landmark is ;) ). Verder wel veel gewone parkjes en een buitengewoon goed OV (in sim city termen).

Mijn veerpont gebruik van mn inwoners is ook 100x zo groot. Van 20 naar 2000+.

[ Voor 35% gewijzigd door Postius op 11-03-2013 15:59 ]

• bokkem
AerosPhere schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:50:
[...]

Het wordt misschien wel een welles / nietes discussie, maar dit weekend heb ik wel degelijk bezoekers van andere steden gehad, zoals ook te zien in sommige screenshots in verscheidene regio topics.

De features die uit stonden waren de leaderboards en achievements, niet het hele regio play op zich, dat werkte alleen niet naar behoren.
Nietes! :P

Het zou per server kunnen verschillen, maar server restarts en patches lossen het probleem blijkbaar op. Niet minder drukte. Zie hier: http://answers.ea.com/t5/...s-not-Sharing/td-p/721934

<GoT>Bokkem#2393

• LiquidT_NL
Waar ik wel even helemaal klaar mee ben is het online gedoe. Ik ben nu al een paar dagen aan het proberen een region te joinen. Na vrijdag waren er geen filter knoppen meer (die deden ook niets), en nu heb ik enkel volle regio's, regio's die al 3 of 4 dagen bezig zijn of dat ik niet kan claimen omdat ik bepaalde content niet bezit.

WTF moet ik nu doen om eens een keer region play te doen? Ik ben erg geduldig geweest, maar nu is het wel even klaar zo :+

• bokkem
LiquidT_NL schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:06:
Waar ik wel even helemaal klaar mee ben is het online gedoe. Ik ben nu al een paar dagen aan het proberen een region te joinen. Na vrijdag waren er geen filter knoppen meer (die deden ook niets), en nu heb ik enkel volle regio's, regio's die al 3 of 4 dagen bezig zijn of dat ik niet kan claimen omdat ik bepaalde content niet bezit.

WTF moet ik nu doen om eens een keer region play te doen? Ik ben erg geduldig geweest, maar nu is het wel even klaar zo :+
En de OV Chipkaart is ook KUT!

<GoT>Bokkem#2393

• MicScott

MicScott

.Grey.

LiquidT_NL schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:06:

Zelf een regio maken? Dan kunnen anderen zich gewoon bij jouw regio voegen.

• LiquidT_NL
MicScott schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:11:
[...]

Zelf een regio maken? Dan kunnen anderen zich gewoon bij jouw regio voegen.
Is in het weekend anders ook niet gebeurd :S Ach ik ga het nogmaals proberen, toch raar dat de browser zo beroerd is,.

• MicScott

MicScott

.Grey.

LiquidT_NL schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:15:
[...]

Is in het weekend anders ook niet gebeurd :S Ach ik ga het nogmaals proberen, toch raar dat de browser zo beroerd is,.
Bij kwamer er meteen een stel origin-vrienden in de regio wonen. Of dat met willekeurige vreemden ook gebeurt durf ik niet te zeggen.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
stealthgun schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:53:

[afbeelding]
Als je post over 4m/month gaat, waarom knip je dan die info uit je screenshot ? ;)

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11 22:47

roboreaper

Collecting your robots

Inrage schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:17:
[...]

Als je post over 4m/month gaat, waarom knip je dan die info uit je screenshot ? ;)
waarschijnlijk vergeten optie aan te vinken "show hud in ss"?

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Situatieschets: stad A met uitsluitend industrie, stad B met uitsluitend residential, (stad C met uitsluitend commercial). Stad B heeft alles van educatie, inclusief unief. (Ik speel beide steden zelf, dus ze zijn nooit tegelijk echt actief.)
Goal: high tech industry
Problem: not working....

Ik zie high tech "lijnen" in die overlay in stad B, maar die stoppen aan de highway. In stad A zie ik die lijnen niet. Alles is daar nog low level tech. Er staat in de beschrijving van het unief wel dat het "het tech level verhoogt voor nabijgelegen industriegebouwen", maar dat wil toch niet zeggen dat ik speciaal nog een unief moet zetten middenin m'n industriestad, of wel? Heb ik misschien eerst nog een "school of engineering/science" upgrade nodig of is er iets anders dat ik over het hoofd zie?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:10

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik moet nu nog 13 minuten wachten voordat ik weer een poging kan doen om mee te connecten bij de server.

Als ik nu het spel afsluit en opnieuw opstart. Moet ik dan weer 18 min wachten? Of kan het zijn dat ik sneller kan connecten?

Huub Huub Barbatruc!

• timofp
DNA_Saint schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:35:
Ik moet nu nog 13 minuten wachten voordat ik weer een poging kan doen om mee te connecten bij de server.

Als ik nu het spel afsluit en opnieuw opstart. Moet ik dan weer 18 min wachten? Of kan het zijn dat ik sneller kan connecten?
Voor zo ver ik weet is die wachtrij helemaal geen wachtrij maar gewoon iets om je af te raden steeds opnieuw verbinding te zoeken met de al overbelaste servers. Als je je computer klok 15 minuten verder zet gaat de timer evenredig verder...

Dit betekend uiteindelijk dat de kans om binnen te geraken even groot is na 20 minuten wachten dan als je onmiddelijk opnieuw zou proberen. Ik heb nog nooit op die timer gewacht.

• RoyK
  • Laatst online: 25-10 00:15

RoyK

Hobby tekenaar

argg... na 8 uur spelen faliet gegaan... uit eindelijk hebben de vaste lasten mijn nek omgedraaid. Ik had de focus op een gegeven moment op export gezet met een grot depot aan een rails. Maar de train komt 1 keer in de 3 uur of zo.. Ik denk dat ik een volgende keer even lekker spaar als het goed gaat. Laat ik hem even een half uurtje staan.. drink ik een bak koffie.. heb ik een paar miljoen als reserve. Verdikkie. Baal er zo van.

En al die creatieve creaties met circeltjes en ovaaltjes en leuke dingetjes met wegen.. ik doe het maar niet meer. Ik snij me uiteindelijk in de vingers omdat ik ruimte te kort kom en mijn gebouwen niet uit te bouwen zijn. Vierkantje vakjes dus.. jammer! Dag 8 uur... kut spel :P

Mijn portfolio op Instagram

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Vreemd, dacht dat ik eerder al iets had gelezen dat je eigenlijk alleen failliet kan gaan als je echt HEEL slecht speelt.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• MicScott

MicScott

.Grey.

RoyK schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:47:
argg... na 8 uur spelen faliet gegaan... uit eindelijk hebben de vaste lasten mijn nek omgedraaid. Ik had de focus op een gegeven moment op export gezet met een grot depot aan een rails. Maar de train komt 1 keer in de 3 uur of zo.. Ik denk dat ik een volgende keer even lekker spaar als het goed gaat. Laat ik hem even een half uurtje staan.. drink ik een bak koffie.. heb ik een paar miljoen als reserve. Verdikkie. Baal er zo van.

En al die creatieve creaties met circeltjes en ovaaltjes en leuke dingetjes met wegen.. ik doe het maar niet meer. Ik snij me uiteindelijk in de vingers omdat ik ruimte te kort kom en mijn gebouwen niet uit te bouwen zijn. Vierkantje vakjes dus.. jammer! Dag 8 uur... kut spel :P
Maar zo natuurlijk wél een nieuwe stad beginnen waarin je van voren af aan alles beter doet. O-)

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58

Vis

Vanavond eindelijk eens even een paar uurtjes tijd voor dit spel, yeah! :)

ben benieuwd, en heb er zin in!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Redax schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:49:
Vreemd, dacht dat ik eerder al iets had gelezen dat je eigenlijk alleen failliet kan gaan als je echt HEEL slecht speelt.
ik had 300k winst per maand. Beetje experimenteren met gebouwen aanschaffen etc.. heeft me uiteindelijk de das om gedaan. Ik had 3 leningen open gezet om de klap op te vangen. Nu moet ik alles uitzetten.. zodat ik niet in het rood eindig. Maar als alles uit staat, maak je natuurlijk geen omzet en staat de helft van je stad in de fik. Zucht... weer wat geleerd. Dit is mijn tweede stad. In de eerste had ik geen rekening gehouden met de wind.. en zat iedereen in de stank haha.

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-11 20:00
Ik kan mijn stad niet meer laden, ik heb 3 steden in bezit. Op 1 kan ik wel, de andere is bezig met verwerken. En bij de 3de kom ik wel in het laad scherm, maar daar blijft hij gewoon de hele tijd op.

Iemand een oplossing of iemand die dit ook heeft?

• Grvy

Grvy

Bot

RoyK schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:53:
[...]

ik had 300k winst per maand. Beetje experimenteren met gebouwen aanschaffen etc.. heeft me uiteindelijk de das om gedaan. Ik had 3 leningen open gezet om de klap op te vangen. Nu moet ik alles uitzetten.. zodat ik niet in het rood eindig. Maar als alles uit staat, maak je natuurlijk geen omzet en staat de helft van je stad in de fik. Zucht... weer wat geleerd. Dit is mijn tweede stad. In de eerste had ik geen rekening gehouden met de wind.. en zat iedereen in de stank haha.
Wat ik heb gemerkt is dat het nooit perfect is.. ik heb bij al mn steden wel 1 negatief iets.. waar ik weinig aan kan doen ivm buursteden enzo. :)

(Dat is op je stank opmerking; als de rest goed draait is stank/air poluttion niet zo erg)

Dit is een account.

• horad
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 01:30
Redax schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:49:
ik heb dat ook in reviews gelezen. Mijn indruk is dat je heel snel een stad op de rails kan zetten maar dat het veel moeilijker is om die stad na een aantal simjaren nog winstgevend te houden. Problemen die ik ondervind is:

- trading dat na een tijd minder winstgevend wordt maar waarbij je wel rekent dat die inkomsten op zijn minst een gelijke trend aanhouden (om de kosten te counteren). Bovendien zijn de inkomsten van trading niet per uur gerekend maar uw kosten blijven dat wel.

- te snelle expansie waardoor letterlijk alles blok komt te zitten (te weinig dienstverlening, openbaar vervoer, verkeersfiles, ...). Als je dan voor de grote middelen gaat, gaan de kosten zeer sterk stijgen.

- Bepaalde grondstoffen die opgebruikt geraken en te laat begonnen met de omschakeling. Een grootverbruiker van grondwater moet om de haverklap die waterpomp gaan verplaatsen (ofwel het kunstje toepassen van afvalwater te filtrenen en zo te herverdelen)).

Deze problemen komen in het eerste half uur bij mij niet aan bod maar als je een paar uurtjes bezig bent, kan je het bijna niet afwenden. En natuurlijk altijd in combinatie met één of andere ramp om het plaatje compleet te maken.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Raakt olie, erts en kolen een keer op? want zoja, is het niet verstandig een stad daarop te richten. toch ?

• MicScott

MicScott

.Grey.

RoyK schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:06:
Raakt olie, erts en kolen een keer op? want zoja, is het niet verstandig een stad daarop te richten. toch ?
Volgens mij raakt het inderdaad op, maar wat staat je in de weg om al die dikke oliedoekoes in onderwijs te steken en je mijnwerkersstadje zo langzaam tot een hightecmekka om te bouwen? Om maar wat te noemen.

• Grvy

Grvy

Bot

Ik merk dat ik in alle steden die ik heb of ze nu high wealth of industrie of wat dan ook zijn een trade depot nodig heb..

Maar traden is toch een specialisatie.. ik wil helemaal niks traden! ik wil touristen! :P

Dit is een account.

Pagina: 1 ... 92 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.