Ik heb volgens mij ergens gelezen dat het totale overschot gedeeld door de verbonden regio's de beschikbare hoeveelheid geeft voor andere regio's. Dus dan "klopt" het wel ongeveer. Is het stom? Dat is een ander verhaaltimofp schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:02:
[...]
Power en de hele boel is gebugd, ben al 3 uur aan het proberen om power van stad A naar B te krijgen, maar hij wil steeds maar 63MW sturen terwijl er 192MW op overschot is, zelf alles slopen en alle deals annuleren en daarna alles terug opbouwen helpt niet. Van uit stad B zie ik in de region view dat stad A 192 beschikbaar heef, maar kan maar 63 kopen, vanuit stad A zie ik in de regionview dat er maar 63MW over is. pfff
Hoe zet je export aan?RoyK schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:17:
[...]
In het gebouw heb het op export staan, is dat dan voldoende en neemt men ook van je af als je zelf niet speel?
@thvers thanks
Das voldoende, je exporteert gewoon naar de global market en dat gebeurt enkel als je speelt.RoyK schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:17:
[...]
In het gebouw heb het op export staan, is dat dan voldoende en neemt men ook van je af als je zelf niet speel?
@thvers thanks
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Handeldepot maken, en dan Beheer de leveringen in internationale markt. En dan Export.
---
Iemand enig idee hoe lang het duurt voor dat je een geschenk binnen krijgt?
In Indonesië, Australië e.d. wonen ook mensen...timofp schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:33:
Waarom in hemelsnaam een server op Antartica????
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2013 20:35 ]
Dit blijkt dus te kloppen, geen bug dus, maar wel een onzinnige methode.. .Dit betekend dus dat als ik een regio met 7 plots heb, 1 industrie stad voor de stroom, 1 grote stad als groot stroomverbruiker en 5 kleine dorpjes dat ik in de industriestad stroom capaciteit moet hebben voor 6x de vraag van de grote stad, ongeacht de luttele vraag van de dorpjes in de 5 andere plots... Wie heeft dat bedacht...Tomcat84 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:17:
[...]
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat het totale overschot gedeeld door de verbonden regio's de beschikbare hoeveelheid geeft voor andere regio's. Dus dan "klopt" het wel ongeveer. Is het stom? Dat is een ander verhaal
Heb net in mn eigen stad een powerplant aangemaakt omdat ik acht dat het bugged was..
Zet ik in mn andere stad een tweede neer.. heb ik opeens weer genoeg stroom voor mn eerste stad.. ondanks dat ik volgens mn eerste powerplant MEER als genoeg exces had zonder die tweede nodig te hebben
Zet ik in mn andere stad een tweede neer.. heb ik opeens weer genoeg stroom voor mn eerste stad.. ondanks dat ik volgens mn eerste powerplant MEER als genoeg exces had zonder die tweede nodig te hebben
Dit is een account.
terug naar de basisschool jijCptChaos schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:30:
[...]
Daar valt Indonesië, Australië e.d. onder zover ik weet.
Dat is oceanië
Zelfde probleem als ik dus had. Het werkt dus zo: Als je in stad A een powerplant heeft met 150MW exces, dan kan wordt deze 150MW gedeeld door het aantal via de weg aangesloten steden welke geclaimd zijn (ongeacht of ze power importeren). Indien je dus met 4 geclaimde steden speelt kan je per stad maar 50MW invoeren ondanks dat er 150MW over is.Grvy schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:33:
Heb net in mn eigen stad een powerplant aangemaakt omdat ik acht dat het bugged was..
OceaniëRocketKoen schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:35:
[...]
terug naar de basisschool jij
Dat is oceanië
EDIT: Snel even veranderen hé
[ Voor 8% gewijzigd door Koenvh op 10-03-2013 20:37 ]
🠕 This side up
De status van de servers: http://harding.ae/simstat/#.UTzgHBzYAvx
Als je traceroute doet gaan ze allemaal naar amazon servers, ze maken dus gebruik van distributed computing. De ping tijden naar de servers zijn gelijk, ze zitten dus allemaal geclustered in 1 (EU) server park.
Als je traceroute doet gaan ze allemaal naar amazon servers, ze maken dus gebruik van distributed computing. De ping tijden naar de servers zijn gelijk, ze zitten dus allemaal geclustered in 1 (EU) server park.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ah, die lijst werkt beter dan de serverlijst van de game zelf
Heb vandaag een stad aangemaakt met de focus op mining. Verdient verschrikkelijk goed, bewoners expres rond de 30-35k gehouden, en alleen maar geinvesteerd in mining, metaal bewerken etc.
Leuk om te doen
Met de cash een International Airport neer gezet. Kost een miljoen, en duurt verschrikkelijk lang voordat het gebouwd is. Maar goed, dan heb je ook wat
Duurt alleen nog even voor die af is.....
Leuk om te doen
Met de cash een International Airport neer gezet. Kost een miljoen, en duurt verschrikkelijk lang voordat het gebouwd is. Maar goed, dan heb je ook wat
Duurt alleen nog even voor die af is.....
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ik had net een recyclefabriek neergezet (met alle upgrades er bij:P), toen ik er achterkwam dat er helemaal 0 aangeboden wordt. Weet iemand hoe dat komt? Heb je iets nodig voordat mensen gaan recyclen? En reduceert zo'n fabriek ook de garbage, want dat is echt een probleem...
Trouwens ik heb geen problemen met tourisme....heb een stadium en expo center en zo'n 8k toeristen per dag.
Trouwens ik heb geen problemen met tourisme....heb een stadium en expo center en zo'n 8k toeristen per dag.
[ Voor 16% gewijzigd door FireFoz op 10-03-2013 20:44 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Enige scholing is daarvoor wel handig. Zie ook de tooltip bij de high school
Alle servers tracen naar Ierland. Het datacentrum dat EA vorig jaar heeft gebouwd voor the old republic.The Wizard schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:39:
De status van de servers: http://harding.ae/simstat/#.UTzgHBzYAvx
Daar ging de launch ook al zo goed
[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 10-03-2013 20:47 ]
Is er ook een mogelijkheid om een stad te verwijderen? (zonder dat je de regio verwijderd) Gebouwen kan je blijkbaar niet verplaatsen
(dinosaurussen die uit de grond komen
)
(dinosaurussen die uit de grond komen
EA? Amazon. Althans, daar trace ik de servers naar toe.RocketKoen schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:47:
[...]
Alle servers tracen naar Ierland. Het datacentrum dat EA vorig jaar heeft gebouwd voor the old republic.
Daar ging de launch ook al zo goed
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
een stad verwijderen om opnieuw te beginnen gaat niet zonder de regio te verwijderen. Dinosaurussen uit de grond? is dat ook een disaster?? Ik vind eerlijk gezegd de fantasy en s-fi disasters niet leuk en je zou ze moeten uit kunnen schakelen als je niet van dit soort dingen houd.SL65 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:48:
Is er ook een mogelijkheid om een stad te verwijderen? (zonder dat je de regio verwijderd) Gebouwen kan je blijkbaar niet verplaatsen
(dinosaurussen die uit de grond komen)
Oké ff kijken hoe ik dan mijn wegennet ga aanpassen. De dino ziet er zo uit YouTube: Simcity Lizard Attack.timofp schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:51:
[...]
een stad verwijderen om opnieuw te beginnen gaat niet zonder de regio te verwijderen. Dinosaurussen uit de grond? is dat ook een disaster?? Ik vind eerlijk gezegd de fantasy en s-fi disasters niet leuk en je zou ze moeten uit kunnen schakelen als je niet van dit soort dingen houd.
werken bij jullie wel de deparments op het gemeentehuis voor andere steden?
nu moet ik straks dezelfde gaan bouwen....
Bij mij leek dat wel te werken ja.
Alleen als je steden verbonden zijn in de regio kan je gebruik maken van de faciliteiten van een ander gemeentehuis.Denniz0229 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:53:
werken bij jullie wel de deparments op het gemeentehuis voor andere steden?
Dus 1 maal financien en de aangesloten steden profiteren daarvan.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Om hier een aanvulling op te geven. Great works en alle services werken alleen voor de omringende steden die zijn aangesloten via het zelfde wegennet.Snuffel schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:57:
[...]
Alleen als je steden verbonden zijn in de regio kan je gebruik maken van de faciliteiten van een ander gemeentehuis.
Dus 1 maal financien en de aangesloten steden profiteren daarvan.
De extra dingen zoals gemeentehuis en uitvindingen (great works gevallen) werken voor de hele regio.
-Te huur
ja dat snap ik 
maar dan werkt het gewoon niet, want ik kan er 0.0 gebruik van maken.
Is die digital deluxe het aanschaffen waard? Ik lees hier en daar over wat meer stedensets en wat meer landmarks en wat andere dienstgebouwen. Maar iemand die zelf met de digital deluxe speelt?
Je inwoners moeten (minimaal?) de high school gehad hebben om te recyclen. Hou echter ook rekening met een bug, waardoor de recycleplant (onnodig / onbedoeld) in een stalemate belandt en er dus niets meer verwerkt wordt.FireFoz schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:44:
Ik had net een recyclefabriek neergezet (met alle upgrades er bij:P), toen ik er achterkwam dat er helemaal 0 aangeboden wordt. Weet iemand hoe dat komt? Heb je iets nodig voordat mensen gaan recyclen? En reduceert zo'n fabriek ook de garbage, want dat is echt een probleem...
Bij mij werkte het ook niet deze middag en toen het spel afgesloten. Nu doet hij die zaken van de city hall wel, maar nog niet de stroom en water en zo.Denniz0229 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:03:
ja dat snap ik
Ik heb hem draaien, maar buiten die gebouwen in het in feite echt de moeite niet waard.RSD1982 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:04:
Is die digital deluxe het aanschaffen waard? Ik lees hier en daar over wat meer stedensets en wat meer landmarks en wat andere dienstgebouwen. Maar iemand die zelf met de digital deluxe speelt?
Dat kun je wel zeggen inderdaad, irritant en hoop dat ze dat ook snel fixen.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Als ze gebruik maken van Amazon Web Services, dan snap ik niet dat ze niet instant 10+ extra large instances bij prikken.
Ik heb op meerdere locaties dat er wordt aangegeven dat er niet genoeg ruimte is "not enough room to increase density". Het zijn plots van 'anderhalf' blok (dat zou voldoende moeten zijn) die omringd zijn door high-density wegen. Heeft iemand enig idee wat hier het probleem is?
Hogere densities vereisen meer ruimte, de afstand tussen wegen dient groter te zijn. Dus als je het passend gemaakt hebt voor laagste density, of medium density, zul je je wegennet moeten slopen en opnieuw opbouwen om te gaan naar max density.rgras schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:27:
Ik heb op meerdere locaties dat er wordt aangegeven dat er niet genoeg ruimte is "not enough room to increase density". Het zijn plots van 'anderhalf' blok (dat zou voldoende moeten zijn) die omringd zijn door high-density wegen. Heeft iemand enig idee wat hier het probleem is?
Ja, alleen jammer dat dat nogal moeilijk in te schatten is..psychodude schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:29:
[...]
Hogere densities vereisen meer ruimte, de afstand tussen wegen dient groter te zijn. Dus als je het passend gemaakt hebt voor laagste density, of medium density, zul je je wegennet moeten slopen en opnieuw opbouwen om te gaan naar max density.
Dit is een account.
Is maar net hoeveel goud geld zij geven aan Amazon.Martao schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:23:
Als ze gebruik maken van Amazon Web Services, dan snap ik niet dat ze niet instant 10+ extra large instances bij prikken.
Is de afstand die de guide lines aanduiden als je de high density straten bouwt genoeg? Bij mijn weten wel.psychodude schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:29:
[...]
Hogere densities vereisen meer ruimte, de afstand tussen wegen dient groter te zijn. Dus als je het passend gemaakt hebt voor laagste density, of medium density, zul je je wegennet moeten slopen en opnieuw opbouwen om te gaan naar max density.
Als ik kijk naar andere, grotere cities zie ik inderdaad high density buildings op plots ter grote van de guidelines.
YouTube: Simcity Roads & Traffic Explained (Tips & Tricks)
Zeer interessant voor iedereen met traffic jams!
Die guide lines die verschillen anders continue.. iig bij mij.Jump schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:32:
[...]
Is de afstand die de guide lines aanduiden als je de high density straten bouwt genoeg? Bij mijn weten wel.
Dit is een account.
Ze tonen de guide lines voor de twee laatste straten waar je met de cursor bent over gegaan heb ik ergens gelezen.Grvy schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:34:
[...]
Die guide lines die verschillen anders continue.. iig bij mij.
Klopt, als je parallel aan een bepaalde weg wilt bouwen, moet je die weg even aanklikken, dan krijg je de guides voor die weg. Let wel op, het zijn de guides voor die weg, met die density. Als je een high density langs een low density-weg wil leggen, moet je meer ruimte nemen. Hij let niet op welke weg je wilt gaan leggen. Dat is erg jammer, imho.Jump schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:36:
[...]
Ze tonen de guide lines voor de twee laatste straten waar je met de cursor bent over gegaan heb ik ergens gelezen.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Die guidelines zijn compleet waardeloos voor wat betreft de afstand. Wat de guidelines doen is je afstanden herhalen.Jump schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:32:
[...]
Is de afstand die de guide lines aanduiden als je de high density straten bouwt genoeg? Bij mijn weten wel.
Stel ik heb het volgende:
|_____|, dan zal de guideline dit doen:
|_____|_____:
Als voor high density echter het volgende vereist is:
|_______|
Dan ga je dus problemen krijgen.
Het is jammer dat je niet gewoon direct bij low density roads al een indicator krijgt van tot hoever medium/high density zal komen te liggen.
Daarnaast, gaat weer lekker met de servers. Kan al ruim een uur mijn city niet meer inkomen op West 4. En west 2 waar ik op aan het spelen was is na 1.5 uur offline zonder verder notice ingame plots verdwenen, omdat wat blijkt, ze een hardware upgrade aan het uitvoeren zijn? Een server-wide message ofzo kon er niet vanaf blijkbaar.
Het blijft toch keer op keer een stelletje amateurs bij EA, je houdt het niet voor mogelijk. Nu al bijna een week na launch in de US en de day-0 problemen spelen nog steeds. Kan nog wel eens een lange tijd gaan duren zo voor het opgelost is.
Dat had wel mooier geweest idd voor de spelers die er op zaten, maar schijnbaar zit een dergelijke functie niet in SimCity momenteel. Groot probleem? Nee, vind ik niet, EA heeft ruimschoots van tevoren (via andere wegen weliswaar) laten weten dat het er aan zat te komen. (bron) Tegenwoordig hebben mensen wel meer dan 1 bron van informatie, dus een in-game hoeft niet per se, maar zou wel mooier zijn inderdaad.psychodude schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:42:
Daarnaast, gaat weer lekker met de servers. Kan al ruim een uur mijn city niet meer inkomen op West 4. En west 2 waar ik op aan het spelen was is na 1.5 uur offline zonder verder notice ingame plots verdwenen, omdat wat blijkt, ze een hardware upgrade aan het uitvoeren zijn? Een server-wide message ofzo kon er niet vanaf blijkbaar.
Tja, iedereen had het van tevoren kunnen bedenken dat eea niet zou gaan zoals geplant (daar is de Wet van Murphey dacht ik van?Het blijft toch keer op keer een stelletje amateurs bij EA, je houdt het niet voor mogelijk. Nu al bijna een week na launch in de US en de day-0 problemen spelen nog steeds. Kan nog wel eens een lange tijd gaan duren zo voor het opgelost is.
[ Voor 88% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2013 21:55 ]
Super irritante bug. Ben je high-tech bezig, heb je onvoldoende legeringen en plastic terwijl je recycle factory stil ligt omdat hij vol zit. Keurig de handelcentra voorzien van opslag, vrachtwagens, opleidingsniveau uitstekend maar nee hoor. Moet je het gaan importeren waardoor al je dure investeringen verliesgevend worden.CptChaos schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:05:
[...]
Je inwoners moden de high school gehad hebben om te recyclen. Hou echter ook rekening met een bug, waardoor de recycleplant (onnodig / onbedoeld) in een stalemate belandt en er dus niets meer verwerkt wordt.
even de meest stomme vraag van de dag denk ik:
hoe doe je mee met een spel? kan kiezen voor meedoen met spel, maar krijg dan alleen maar plekken te zien waar alles vol is. Niet dat ik mee kan doen of zoiets. kan wel gewoon kijken naar de stad.
hoe doe je mee met een spel? kan kiezen voor meedoen met spel, maar krijg dan alleen maar plekken te zien waar alles vol is. Niet dat ik mee kan doen of zoiets. kan wel gewoon kijken naar de stad.
Daar heb ik echt iets aan! Ik dacht altijd grootste straat te gebruiken vanwege de groei, maar die voorrangen op intersections wist ik dus niet.FireFoz schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:33:
YouTube: Simcity Roads & Traffic Explained (Tips & Tricks)
Weet iemand wat voor mensen werken bij een high tech industry gebouw? Low, Medium of High Wealth mensen?
Wat werkt nou allemaal niet atm?
Departments share werkt bij mij niet iig
Ik kan bij niemand iets kopen(water enz)
Er komen geen autos meer uit andere steden
Bussen uit andere steden komen niet.
etc etc
Dit klopt allemaal ?
etc etc
Dit klopt allemaal ?
dat verschilt per server. op de rustige servers werkt het welrejer schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:06:
Wat werkt nou allemaal niet atm?
etc etc
Dit klopt allemaal ?
Hoe kan ik mijn sims hoger opgeleid krijgen? op dit moment meerdere scholen en universiteit heeft al 2 onderzoeken gedaan, nog krijgt ik vanuit mijn industrie klachten dat er geen hoogopgeleide arbeiders zijn
^ Post is hierboven!
kan iemand mij vertellen hoe ik een spel moet meedoen? die optie staat er wel, maar al die regio's die daar worden getoond zijn vol. of zie ik iets over het hoofd?
Dit is allemaal temporary ? Ik hoef niet nog een extra stad te gaan maken?RocketKoen schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:07:
[...]
dat verschilt per server. op de rustige servers werkt het wel
als het goed is wel ja. Maar het kan dus nog wel even duren voordat het overal werkt.rejer schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:09:
[...]
Dit is allemaal temporary ? Ik hoef niet nog een extra stad te gaan maken?
Jeetje, na bijna 360 pagina's kom ik hier eens langs.
Na nu een aantal dagen gespeeld te hebben heb ik 2 dingen te zeggen:
1) F*CK YOU EA AND F*CK YOU DOLPHIN....
2) Ondanks de crappy servers, is het wel een moddervet spel die alle gevoelens terug brengen van de vorige Sim City games.
Nog een aantal punten waar ik over twijfel wat andere mensen maybe wel weer weten.
Komt grondwater terug of is het voor altijd weg zodra het op is? Want zo als ik het spel nu zie, is dit de enige nutsvoorziening die je niet eeuwig draaiend kunt houden.
De challenge die over 2 weken begint, ik vermoed dat ze eisen dat je in een nieuwe regio begint?
Oh well, *waits for europe west 2 to come online*
Na nu een aantal dagen gespeeld te hebben heb ik 2 dingen te zeggen:
1) F*CK YOU EA AND F*CK YOU DOLPHIN....
2) Ondanks de crappy servers, is het wel een moddervet spel die alle gevoelens terug brengen van de vorige Sim City games.
Nog een aantal punten waar ik over twijfel wat andere mensen maybe wel weer weten.
Komt grondwater terug of is het voor altijd weg zodra het op is? Want zo als ik het spel nu zie, is dit de enige nutsvoorziening die je niet eeuwig draaiend kunt houden.
De challenge die over 2 weken begint, ik vermoed dat ze eisen dat je in een nieuwe regio begint?
Oh well, *waits for europe west 2 to come online*
Das idd een interessant vraagstuk. Want ik heb eigenlijk nooit echt traffic problemen als mijn stad nog niet high density is, dan gaat het altijd goed en is er hoogstens wat vertragingen bij m'n stoplichten. Dus het verhaal is dan niet echt relevant aangezien het toch wel door stroomt.Kaap schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:54:
[...]
Daar heb ik echt iets aan! Ik dacht altijd grootste straat te gebruiken vanwege de groei, maar die voorrangen op intersections wist ik dus niet.
Ik krijg juist in high density steden problemen met mijn verkeer, dan merk ik dat het echt druk is en dat er veel vertragingen zijn bij kruispunten. Daar is heel weinig aan te doen aangezien ik niet zomaar normale straten aan kan leggen, dan heb ik immers geen high density bebouwing meer. Ik moet wel upgraden naar de zwaarste straten en avenues en dan ontstaan automatisch de problemen met de verkeerslichten.
Dus idd informatief, maar wat heb je er in de praktijk aan? Denk dat het belangrijkste punt, het moeten keren bij een kruispunt in het geval van avenues, wel handig is om te onthouden. Veel streets gebruiken en avenues enkel als grote verkeersaders. Dan kan je in het begin ook medium density straten plaatsen.
Dit wil ik ook wel graag weten.Strunkie schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:08:
Hoe kan ik mijn sims hoger opgeleid krijgen? op dit moment meerdere scholen en universiteit heeft al 2 onderzoeken gedaan, nog krijgt ik vanuit mijn industrie klachten dat er geen hoogopgeleide arbeiders zijn
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hoe je het andersom voor elkaar gebokst krijgt vind ik ook een goede vraag. Ik heb juist (vooral later in het spel pas) het probleem dat ik 10.000+ banen heb voor low wealth, hoe vul je die vacatures dan?
heb je hier nog antwoord op gehad/gevonden? Vind ik wel interessant, namelijk.psychodude schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:34:
Iemand anders hier nog meer last van? Ambulances welk zoek raken?
Ik heb een clinic met meerdere ambulances, maar slechts 1 ambulance rijdt rond om injured sims op te halen. Heb geen ambulances op uitgeleend staan naar naburige steden. En ook al geprobeerd de clinic te slopen en opnieuw te bouwen, maar geen succes.
Anderen dit probleem ook gehad en misschien een oplossing gevonden welk werkt?
Hoe zit het met het veranderen van de game-taal naar Engels? Aantal pagina's geleden las ik dat enkel het instellen van Origin naar Engels, genoeg was om het spel in het Engels te krijgen, maar dat werkt bij mij niet.
Stelletje werkschuw tuig die sims...
Ik heb 150k inwoners, en maar 12k werknemers...
En bedrijven maar klagen dat er niet genoeg workers zijn.
Ik heb 150k inwoners, en maar 12k werknemers...
En bedrijven maar klagen dat er niet genoeg workers zijn.
Vinden jullie het niet irritant dat als je een regio begonnen ben op een server je die niet verder kan spelen op een andere server.
Blijf die tutorial uitvoeren
Plus het wordt moeilijk onthouden welke stad op welke server.
Waiting for europa west 2. Dacht nog ff een potje voor naar bed.
Blijf die tutorial uitvoeren
Plus het wordt moeilijk onthouden welke stad op welke server.
Waiting for europa west 2. Dacht nog ff een potje voor naar bed.
[ Voor 12% gewijzigd door Centauriprime op 10-03-2013 23:08 ]
15x330 SW38
Toturial hoef je niet telkens geheel te spelen, 1 keer laden en meteen afluiten is voldoende. Al blijft dat ook een tikje dom.
Er is nu overigens ook een test server:
Er is nu overigens ook een test server:
Maar hoewel hij wel beschikbaar is kan ik er niet op inloggen.New Test Server
We wanted to let you know about the new test server that we plan to put up today. It’s going to be called “Test”, so you'll know exactly which one it is.
Q: What is it for?
A: This server is used by us the SimCity developers, and players to test changes and new features before they are released across all the other servers. This test server will improve our ability to deploy these updates as quickly and accurately as possible.
Q: Can I play on that server?
A: You can and we would be very grateful if you did, as we need people to help test. But by it’s very nature it will not be as stable as our other live server environments.
Q: What does that mean for players?
A: You’ll have the sincere appreciation of the SimCity development team for helping us test the game, but your experience might be unstable. We also may take this test server down at any time, and you could lose progress in your saved cities. You should not lose your cities on this test server, but it is always a possibility.
We thank you in advance!
The Maxis Team
Ik ben er bij toeval zelf achter gekomen hoe je de bevolking de juiste banen laat doen. (moderne industrie in dit geval)
De truc is om niet alleen onderwijs te verschaffen met de basisschool maar ook om ervoor te zorgen dat er schoolbusstops zijn die het hele woonwijkgebied bestrijken. Zo zorg je ervoor dat iedereen hoogopgeleid word.
Toen ik dit had gedaan en een hogeschool had gebouwd kwam de moderne industrie vanzelf en trokken alle waarden meteen goed. Het was namelijk even een puinzootje bij mij maar ik leer nog steeds.
Hou alle menu's gewoon goed in de gaten. Met name die je krijgt als je op het populatiegetal drukt. Daar vind je belangrijke informatie. Probeer verder naar een doel te werken en negeer desnoods de adviseur van urban planning die steeds iets zegt zoals te weinig klanten etc. Dit moet je natuurlijk wel aanpakken maar je moet niet zomaar een wijk uit de grond stampen als er een andere wijk zich nog ontwikkeld of gaat ontwikkelen omdat de dichtheid omhoog gaat.
De truc is om niet alleen onderwijs te verschaffen met de basisschool maar ook om ervoor te zorgen dat er schoolbusstops zijn die het hele woonwijkgebied bestrijken. Zo zorg je ervoor dat iedereen hoogopgeleid word.
Toen ik dit had gedaan en een hogeschool had gebouwd kwam de moderne industrie vanzelf en trokken alle waarden meteen goed. Het was namelijk even een puinzootje bij mij maar ik leer nog steeds.
Hou alle menu's gewoon goed in de gaten. Met name die je krijgt als je op het populatiegetal drukt. Daar vind je belangrijke informatie. Probeer verder naar een doel te werken en negeer desnoods de adviseur van urban planning die steeds iets zegt zoals te weinig klanten etc. Dit moet je natuurlijk wel aanpakken maar je moet niet zomaar een wijk uit de grond stampen als er een andere wijk zich nog ontwikkeld of gaat ontwikkelen omdat de dichtheid omhoog gaat.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wel leuk dat ze tonen op welke servers jij steden hebt nu maar ze zijn wel iets te enthousiast, ik heb op slechts 3 servers gespeeld maar het spel beweert dat ik al op 8 servers ben geweest.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Weten jullie hoe je een hogere landwaarde krijgt? Ik wil graag sneller appartementen enz.. Ik kan er nog zoveel parkjes bij gooien, maar het gaat niet sneller omhoog. Ik plaats ze ook ver van industrie en andere technieken. Iemand een voefje ?
Verwijderd
Al iets bekend wanneer dat commuten weer 100% werkt? Zolang dat niet het geval is laat ik hem even links liggen denk ik
Diensten aanbieden zoals scholen, huis van de burgemeester, ziekenhuizen, brandweer verhogen de landwaarde.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Je krijgt pas appartementen als de sims ook een bepaald niveau van geluk hebben.mvdklooster schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:17:
Weten jullie hoe je een hogere landwaarde krijgt? Ik wil graag sneller appartementen enz.. Ik kan er nog zoveel parkjes bij gooien, maar het gaat niet sneller omhoog. Ik plaats ze ook ver van industrie en andere technieken. Iemand een voefje ?
Je zal dus politie, brandweer, ziekenhuis en scholing ook op orde moeten hebben en weinig vervuiling.
Als je op een huis klikt dan krijg je twee meters. De onderste bepaalde de dichtheid.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Heb ondanks die video over voorrang en wegen nog steeds geen succes met mn verkeer. Alles blijft vast staan...pff wat een crime!
heb maar 40k inwoners (wel veel tourisme) maar krijg het voorlopig nog niet opgelost.
heb maar 40k inwoners (wel veel tourisme) maar krijg het voorlopig nog niet opgelost.
Nope, nog geen antwoord op gevonden. Meer schijnen er last van te hebben op het simcity forum. Wat ééntje daar in een topic schreef is dat het gebeurde als je een road delete met een ambulance erop. Echter heb ik dat nooit gedaan. Mogelijk dat Godzilla het gedaan heeft door mijn 1e clinic met stilstaande ambu's te slopen.Room42 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:45:
[...]
heb je hier nog antwoord op gehad/gevonden? Vind ik wel interessant, namelijk.
Hoop iig dat het snel gefixed wordt, is namelijk een tamelijk dure grap om bij 4 missing ambu's uiteindelijk voor 6 te betalen, en slechts 2 te krijgen.
Waarom duurt het een triljoen jaar om een waterplant water te laten produceren als er weer stroom is? Complete stad gaat failliet omdat er geen water zou zijn terwijl ik meer produceer dan ik nodig heb. Maar nee... we gaan er lekker lang over doen om gebouwen te laten starten want zo wordt je als speler keihard genaaid.
Ben verdomme 60k aan inwoners kwijt, van 140k naar 80k, puur omdat ik nu al uren lang water produceer maar het spel vind dat geen enkel gebouw water heeft. Vier processor fabrieken liggen stil omdat ze zogenaamd geen water meer hebben. Voorraden processoren worden niet verkocht omdat niks water heeft.
En wat zegt de waterpump? Ik produceer meer dan genoeg, alles in orde.
Nou er is verdomme niks in orde. Een zo'n klote bug in het spel en gelijk een failiette stad.
Ben verdomme 60k aan inwoners kwijt, van 140k naar 80k, puur omdat ik nu al uren lang water produceer maar het spel vind dat geen enkel gebouw water heeft. Vier processor fabrieken liggen stil omdat ze zogenaamd geen water meer hebben. Voorraden processoren worden niet verkocht omdat niks water heeft.
Nou er is verdomme niks in orde. Een zo'n klote bug in het spel en gelijk een failiette stad.
[ Voor 42% gewijzigd door Tsurany op 10-03-2013 23:47 ]
Zo heb ik er ook nog een.Tsurany schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:43:
Waarom duurt het een triljoen jaar om een waterplant water te laten produceren als er weer stroom is? Complete stad gaat failliet omdat er geen water zou zijn terwijl ik meer produceer dan ik nodig heb. Maar nee... we gaan er lekker lang over doen om gebouwen te laten starten want zo wordt je als speler keihard genaaid.
Ik wou eens slim doen een een echte metropool bouwen en een stadje dat als industriegebied zou dienen.
Dus ik bouw beide steden op en ik plaats de energie ook in de industriestad in de vorm van een zonne-energiecentrale. Heb iets van een uur gewacht maar er komt maar geen stroom van punt 1 naar punt 2 terwijl het contract er allang was. Hetzelfde met arbeiders die tussen twee steden zouden moeten reizen. Ik merk er behoorlijk weinig van.
Dus de regio maar gewist omdat twee steden feitelijk failliet waren.
EU West 3 is ook weer up.
@DanielWW2 hierboven: Je weet dat regionplay nog brak werkt en dat je heel lang moet wachten voor alles synchroniseert?
@DanielWW2 hierboven: Je weet dat regionplay nog brak werkt en dat je heel lang moet wachten voor alles synchroniseert?
[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2013 23:48 ]
Toch jammer dat je geen trajectcontrole kunt aanleggen op wegen. Dat zou de methode moeten zijn om het gat in de begroting te dichten en daarmee ook files te reduceren
Als je overigens files wilt hebben dan moet je dat voetbalstadium midden in je centrum plaatsen. Ik heb dat voor de gein eens uitgeprobeerd waarbij het stadium 'sold out' ging. Leuk om te zien dat je na einde van de show een gigantisch verkeersinfarct hebt.
Verder ben ik aan het wachten op grotere lots. Nu plemp ik in 2 dagen spelen een compleet werkende stad neer waarbij de mogelijkheden op verdere uitbreiding zo goed als onmogelijk zijn ivm te weinig ruimte. Na 2 dagen zit ik alleen nog maar voor mij uit te staren net zolang totdat Godzilla door mn stad wandelt en even mijn nucleaire kerncentrale kapotmaakt.
Als je overigens files wilt hebben dan moet je dat voetbalstadium midden in je centrum plaatsen. Ik heb dat voor de gein eens uitgeprobeerd waarbij het stadium 'sold out' ging. Leuk om te zien dat je na einde van de show een gigantisch verkeersinfarct hebt.
Verder ben ik aan het wachten op grotere lots. Nu plemp ik in 2 dagen spelen een compleet werkende stad neer waarbij de mogelijkheden op verdere uitbreiding zo goed als onmogelijk zijn ivm te weinig ruimte. Na 2 dagen zit ik alleen nog maar voor mij uit te staren net zolang totdat Godzilla door mn stad wandelt en even mijn nucleaire kerncentrale kapotmaakt.
De steden zijn alleen veeeeeeel te klein. Combineer dat met die uiterst buggy wegen en het wordt onmogelijk om de layout van je stad enigszins te veranderen gedurende het spel. Even streetcars toevoegen, vergeet het maar, moet je de halve stad slopen.
Ik erger mij ook kapot aan hoe lelijk een regio er uit ziet met al dat niemandsland tussen die skyscraper city's on a penny.
Ik erger mij ook kapot aan hoe lelijk een regio er uit ziet met al dat niemandsland tussen die skyscraper city's on a penny.
Ergste is nog dat dit in een enkele stad is. Daarna start productie weer nadat ik op het randje van de afgrond stond en nu heb ik voor 300k aan processoren in mijn stad die maar niet verscheept worden. Je hebt achterlijk veel ploppable buildings nodig waardoor normale industrie niet meer mogelijk is.DanielWW2 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:47:
[...]
Zo heb ik er ook nog een.
Ik wou eens slim doen een een echte metropool bouwen en een stadje dat als industriegebied zou dienen.
Dus ik bouw beide steden op en ik plaats de energie ook in de industriestad in de vorm van een zonne-energiecentrale. Heb iets van een uur gewacht maar er komt maar geen stroom van punt 1 naar punt 2 terwijl het contract er allang was. Hetzelfde met arbeiders die tussen twee steden zouden moeten reizen. Ik merk er behoorlijk weinig van.![]()
Dus de regio maar gewist omdat twee steden feitelijk failliet waren.
Ondertussen is EU West 1 er uit voor onderhoud en hardware upgrade.
Processoren fabricage en high tech industrie.Tsurany schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:52:
[...]
Ergste is nog dat dit in een enkele stad is. Daarna start productie weer nadat ik op het randje van de afgrond stond en nu heb ik voor 300k aan processoren in mijn stad die maar niet verscheept worden. Je hebt achterlijk veel ploppable buildings nodig waardoor normale industrie niet meer mogelijk is.
Daar hoop ik ooit nog eens mee te kunnen beginnen maar EA heeft iets andere gedachten.
[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-03-2013 23:56 ]
Ik merkte er in ieder geval niks van toen ik het probeerde.Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:59:
Maar werkt dat commuten nu wel of niet?
Mogelijk dat je pompinstallatie op een remote plek staat met maar 1 toegangsweg?Tsurany schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:43:
Het duurt dan even voor de onderbreking weer hersteld is. Misschien heb je gewoon last van een bug, maar zoals ik het lees lijkt het me een probleem van lange trage leidingen en water gaat schijnbaar niet snel door die leidingen. Stroom is voor mijn gevoel in ieder geval sneller. Mogelijk helpt ook de density van de weg? Ik weet in ieder geval dat zandweggetjes dodelijk zijn voor je riool wegens lekkage..
Verwijderd
Wat bedoel je? Werkte het wel of niet?DanielWW2 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:02:
[...]
Ik merkte er in ieder geval niks van toen ik het probeerde.
Er reed geen kip over de snelweg naar mijn industriegebied stad. In de andere stad was de vraag naar industriële gebieden zo ongeveer niet meer aan te geven op de schaal.
Dat neem ik als een het werkt niet.
Waren allemaal avenues, heb uren moeten wachten tot het water weer begon te stromen. Loop constant tegen zulke zaken aan. Nu weer zulk traag water, hiervoor mijn recycle stations die uit het niks stoppen.
Ik wil zelfs helemaal niks met water doen, maar het bij de buren halen gaat zo enorm bagger (ondanks de enorme overproductie daar) dat ik het wel zelf moet gaan pompen.
Wilde even lekker processoren maken uit recyclables die ik uit mijn eigen stad en drie anderen ophaalden.
No deal, ruim 1m simoleons kwijt aan het blijven herbouwen van recycle gebouwen door de geweldige bugs die er in zitten.
Regio play? Bagger. Geef mij maar een stad die vier keer zo groot is, doe het liever zelf want dat is tenminste tot op zekere hoogte betrouwbaar.
Ik wil zelfs helemaal niks met water doen, maar het bij de buren halen gaat zo enorm bagger (ondanks de enorme overproductie daar) dat ik het wel zelf moet gaan pompen.
Wilde even lekker processoren maken uit recyclables die ik uit mijn eigen stad en drie anderen ophaalden.
No deal, ruim 1m simoleons kwijt aan het blijven herbouwen van recycle gebouwen door de geweldige bugs die er in zitten.
Regio play? Bagger. Geef mij maar een stad die vier keer zo groot is, doe het liever zelf want dat is tenminste tot op zekere hoogte betrouwbaar.
weet iemand of je nog kan recoveren van een meltdown? Mn casino/toeristenstad heeft zojuist een meltdown gehad door de lag op de servers (!!, in eens geen skilled personeel meer pff)
nu van 15k toeristen naar 0.... gaat die straling nog weg?
Dank je Tsu, nu durf ik niet meer te spelen.Tsurany schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:06:
Waren allemaal avenues, heb uren moeten wachten tot het water weer begon te stromen. Loop constant tegen zulke zaken aan. Nu weer zulk traag water, hiervoor mijn recycle stations die uit het niks stoppen.
Ik ben nog niet echt ver gekomen met een stad dankzij EA hun geweldige besluit over servergebruik maar het klinkt niet echt bemoedigend. Ik ieder geval heb ik nog geen bugs gehad met water/riool/elektra zoals jij beschrijft. Tot dusver was het bij mij binnen een stad verrassend vrij van bugs.
Dat de regio echt bagger werkt had ik ook al door en ik denk dat als ik ook eindelijk eens een stad mag volbouwen van EA ik pas echt pisnijdig ga worden over het formaat. 4x zo groot zou wel leuk zijn ja, ik denk alleen niet dat het zal gebeuren. Maxis heeft te veel naar de cloud overgeheveld. Een grotere oppervlak voor een stad zou denk ik de servers pas echt laten crashen/overbelasten.
ik heb vandaag zo'n 8 uur gespeeld in mijn stad waar ook zo'n meltdown had plaats gevonden.. Bomen geplaatst etc maar na 8 uur had ik nog net zo veel straling.. Maar goed ik heb ook een mining stad met zeer veel polution' zowel grond als lucht.iedereen is ziek etc. Maar krijg wel 350k per maand binnen.legeringen brengt het meeste op in de internationale handel.FireFoz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:06:
weet iemand of je nog kan recoveren van een meltdown? Mn casino/toeristenstad heeft zojuist een meltdown gehad door de lag op de servers (!!, in eens geen skilled personeel meer pff)
8 uur normale tijd? of in game 8 uur? want 8 uur normale tijd en dan nog niks minder...pff dan ga ik wel opnieuw beginnenTmaster schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:16:
[...]
ik heb vandaag zo'n 8 uur gespeeld in mijn stad waar ook zo'n meltdown had plaats gevonden.. Bomen geplaatst etc maar na 8 uur had ik nog net zo veel straling.. Maar goed ik heb ook een mining stad met zeer veel polution' zowel grond als lucht.iedereen is ziek etc. Maar krijg wel 350k per maand binnen.legeringen brengt het meeste op in de internationale handel.
Bij mij wel, ze commuten in een lange file naar de hoofdstad, ben aan het sparen voor streetcarsVerwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:59:
Maar werkt dat commuten nu wel of niet?
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Ik ben het nog niet eerder hier tegengekomen, maar wat zijn de ervaringen van de great works in de game? Voegen ze echt wat toe, verlichten ze de boel, maken ze je rijker, etc etc.
Kortom: is het de investering waard (research, aankoop, resources)
Kortom: is het de investering waard (research, aankoop, resources)
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 11-03-2013 00:24 ]
Verwijderd
Iemand een melding gekregen dat West 1 eruit ging? Werd zomaar uit mijn stad geschopt. Gokje: niks melden betekent zeker ook niks gesaved!??
Server 1 is eruit voor onderhoud. Mits je geen melding had dat er geen verbinding was ben je (nagenoeg) niks kwijt.
Ben Bezig geweest met traffic etc. Maar ik heb het volgende geprobeerd, en het werkt tot nu toe:
Eerst ff volgen filmpje kijken:
En ik heb als volgt een wijkje aangelegd, Main street: En en dan medium crossing (3 baans heeft dan voorrang) en dan overlaten lopen in een High density street ( die hebben voorrang over de medium wegen)

Hierdoor krijg je de file in je wijk, en niet op de 6 baans. Medium density crossing in het midden tussen de kruising gedaan voor verkeer dat wil overcrossen alsmede voor de brandweer. Hierbij wil ik nog toevoegen, dan de helft van de auto's in de file, willen keren
. Dus door die medium density stukjes ertussen te doen, kunnen auto;s eerder keren, maar creëer je geen files.
edit:

Hier maak ik dus meer gebruik van het waterval principe, (bij gebrek aan inspiratie
) Mensen die dichterbij wonen pakken de eerste afslag, die iets meer naar het westen wonen de 2e etc. Hierdoor verspreid de load, maar vanwege geen stoplichten heb je een constante flow
Bij upgrade naar street cars, kun je paralelle 6 baans connecten via alleen train rails, zodat je flow niet in gevaar komt.
edit 3:
(reactie op een andere post)
Auto's hebben namelijk ook geen doel, maar zijn ondergeschikt aan het principe zoals water en elektriciteit. die worden de straat opgestuurd en gaan naar werk is. Henk woont vandaag op Beatrixlaan en werkt bij Tweakers, op het einde van z'n werk rijdt hij naar Julianalaan en gaat vrolijk de dag erna bij Nu.nl werken. Posities zijn niet fixed, je moet traffic net zo leiden als bij water en stroom, weg van de minste weerstand.
Waarom denk je dat die auto's zovaak keren? Omdat een positie opeens gevuld is, en ze daar niet meer nodig zijn, dus op zoek gaan naar het volgende waar plek is en dan ook met z'n allen.. Tot dat plekje gevuld is etc. Het is niet dat Agent A bij plek A moet zijn, Agent B kan A's plek zo overnemen, Agent A t/m Z willen allemaal naar A - pas als A vol is rijden ze naar de volgende plek via de weg van de minste weestand. Zo werkt alle AI in dit spel
Eerst ff volgen filmpje kijken:
En ik heb als volgt een wijkje aangelegd, Main street: En en dan medium crossing (3 baans heeft dan voorrang) en dan overlaten lopen in een High density street ( die hebben voorrang over de medium wegen)

Hierdoor krijg je de file in je wijk, en niet op de 6 baans. Medium density crossing in het midden tussen de kruising gedaan voor verkeer dat wil overcrossen alsmede voor de brandweer. Hierbij wil ik nog toevoegen, dan de helft van de auto's in de file, willen keren
edit:

Hier maak ik dus meer gebruik van het waterval principe, (bij gebrek aan inspiratie
Bij upgrade naar street cars, kun je paralelle 6 baans connecten via alleen train rails, zodat je flow niet in gevaar komt.
edit 3:
(reactie op een andere post)
Auto's hebben namelijk ook geen doel, maar zijn ondergeschikt aan het principe zoals water en elektriciteit. die worden de straat opgestuurd en gaan naar werk is. Henk woont vandaag op Beatrixlaan en werkt bij Tweakers, op het einde van z'n werk rijdt hij naar Julianalaan en gaat vrolijk de dag erna bij Nu.nl werken. Posities zijn niet fixed, je moet traffic net zo leiden als bij water en stroom, weg van de minste weerstand.
Waarom denk je dat die auto's zovaak keren? Omdat een positie opeens gevuld is, en ze daar niet meer nodig zijn, dus op zoek gaan naar het volgende waar plek is en dan ook met z'n allen.. Tot dat plekje gevuld is etc. Het is niet dat Agent A bij plek A moet zijn, Agent B kan A's plek zo overnemen, Agent A t/m Z willen allemaal naar A - pas als A vol is rijden ze naar de volgende plek via de weg van de minste weestand. Zo werkt alle AI in dit spel
[ Voor 72% gewijzigd door SerealKiller op 11-03-2013 09:53 ]
War is the only proper school of the surgeon.
Same here, ben voor de lol eens gaan sandboxen en dan zie je pas echt hoe bagger dat hele regio systeem atm werkt... Heb drie steden in een regio, 1 residential, 1 industry en 1 tourism/commercial. Allemaal zat geld gegeven dmv sandbox cheats en toen heb ik ze laten 'samenwerken'. Ging voor geen nanometer. Ik probeerde bijvoorbeeld een international airport te bouwen als great work. Uiteindelijk gaven alle drie de steden totaal andere waarden aan voor wat er nog voor grondstoffen bij moest komen. Ik krijg wel mondjesmaat commuters, maar 115 oid commuters uit een stad, zonder industrie of shops, van 50.000+ inwoners is gewoon not done. Ik hoop dat dit soort dingen ooit nog gaan werken, want anders is het hele idee achter deze SC totaal geflopt en mag het wat mij betreft min of meer de prullenbak in...Tsurany schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:06:
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Regio's werken niet door server problemen, heeft maxis al toegegeven. Dus dat wordt een kwestie van wachtten. Of het is gewoon echt bagger geprogrammeerd en werkt sowieso niet maar daar gaan we maar even niet vanuit. Als eenmaal alles weer werkt zoals het hoort (dus inclusief cheetah speed en leaderboards) zal het regio gebeuren ook weer oppikken.
Voor zover ik weet heeft het iets te maken met dat stads informatie niet synchroon loopt door de server overloads. (beetje kort door de bocht maar daar zou het op neer komen). Feit dat we nu erin kunnen betekent nog niet dat alles koek en ei is.
Voor zover ik weet heeft het iets te maken met dat stads informatie niet synchroon loopt door de server overloads. (beetje kort door de bocht maar daar zou het op neer komen). Feit dat we nu erin kunnen betekent nog niet dat alles koek en ei is.
[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 11-03-2013 01:00 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik hoop dat Maxis/EA ons dan geen bullshit loopt te verkopen, want anders was het een redelijk slechte besteding van mijn 44 euro... Ik heb inmiddels behoorlijk wat uren in het spel gepompt en het is echt bijzonder frustrerend dat de game mechanics niet 'eerlijk' aanvoelen, zoals het nu gaat.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik heb echt hetzelfde probleem, nog kutter is dat doordat ik weer meteoren had mijn stad binnen no time naar 280k(en nog zo'n 25% van de plot over) groeide en dus moest ik als een gek weer water binnen halen. Maar nu nog steeds gebouwen die er mee kappen terwijl ik gewoon de 0 stand hebTsurany schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:06:
Wat een inspiratieloze screenshots zie ik over het web heen vliegen zeg. Alles vierkant aangelegd, veel wordt aangelegd adhv truucjes, bugs etc. Ik lees eigenlijk ook veel frustraties, met de serverproblemen / drm daargelaten. Dit kan toch niet wat EA doet? ongelofelijk. Ik snap dat het geen citybuilder is (eigenlijk snap ik het niet) maar dat het een 'simulatie' game is.. ik weet het niet, als die AI al dom reageert. Totaal geen vrijheid ook.
Als je kijkt naar dit videofilmpje van citiesXL dan ziet alles er toch veel meer dynamischer uit? Persoonlijk vind ik het nog een stuk realistischer en mooier er uit zien ook. jammer dat er veel dingen mis zijn met citiesXL, maar volgens mij is die pathfinding een stuk intelligenter dan sc5, en je hebt tenminste nog keuze in wat je kan plaatsen. Jammer dat EA weer een game heeft stuk gemaakt, met weinig vertrouwen zie ik in de toekomst ooit nog een citybuilder game... De grond in met dat bedrijf..
Als je kijkt naar dit videofilmpje van citiesXL dan ziet alles er toch veel meer dynamischer uit? Persoonlijk vind ik het nog een stuk realistischer en mooier er uit zien ook. jammer dat er veel dingen mis zijn met citiesXL, maar volgens mij is die pathfinding een stuk intelligenter dan sc5, en je hebt tenminste nog keuze in wat je kan plaatsen. Jammer dat EA weer een game heeft stuk gemaakt, met weinig vertrouwen zie ik in de toekomst ooit nog een citybuilder game... De grond in met dat bedrijf..
traktor scratch!
Verwijderd
Is het beste niet gewoon om elke straat de beste weg te geven ipv die smalle wegen? Of heeft dit ook nadelen?
Ik ga morgen mijn post nog even bewerken, maar ik ben bezig met verschillende soorten wegen aan de hand van de drukte op de weg. kruispunten die kut werken, medium straten laten crossen. Stel je hebt 2 6 baans wegen die elkaar kruisen -> dit geeft meer files dan een 6 baans op het laatste converten naar een medium density en zo de 6 baans laten kruisen (een fuik effect is dus raar genoeg efficienter)Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 02:11:
Is het beste niet gewoon om elke straat de beste weg te geven ipv die smalle wegen? Of heeft dit ook nadelen?
Paar posts boven me zie je ook een filmpje en wat screenshots
War is the only proper school of the surgeon.
Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.