My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik zeg ook niet dat het raar is, maar ik mag het wel stom vindenpsychodude schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:26:
[...]
Casual gamers en nieuwkomers zijn dan ook de doelgroep voor EA en Maxis.
In SC4 was een region eerder een provincie, met steden, stadjes, dorpjes tussen boederijgebieden, etc, dan een stad.En je region als een stad zien, dat is uiteindelijk weinig anders dan wat ik al deed in SimCity 4.
Zoals ik het zie is een region in SimCity een beetje zoals een large map in SC4.
Overigens even gevraagd hoeveel maps er in een region zitten, dat zijn tussen de 8 en de 16.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 20-01-2013 20:05 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0PQiGH5uyWM&feature=player_embedded]
Interessante manier van wegen aanleggen, vast heel efficiënt
🠕 This side up
landschap mag je niet meer zelf maken heKoenvh schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:36:
Voor mij veel te klein, misschien komt dat ook omdat ik ca. 2u bezig was met het landschap (stad op de rand van een klif e.d.)... Dan past niet overal een huis
Weet ik, ik beschouw Simcity ook niet als vervanger van SC4, maar gewoon als een nieuw spelwelvaartsbuik schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:55:
[...]
landschap mag je niet meer zelf maken he
🠕 This side up
same here:D wel een in mijn ogen zeer goed uitgedacht spelKoenvh schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:22:
[...]
Weet ik, ik beschouw Simcity ook niet als vervanger van SC4, maar gewoon als een nieuw spel
Ziet er fraai uit maar zijn dit geen 3 screenshotsanandus schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:30:
2 screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Uiteindelijk zal het er wellicht op uit komen dat ik er geen 150+ uur insteek (SC4) maar gewoon een hele hoop minder doordat het spel een ander karakter heeft oid.
Zelf hou ik ook echt niet van de excelsheet/micromanagementachtige spellen, maar ik hoop niet dat het eindproduct zo gelimiteerd/bubblegumachtig als Spore wordt, wat de ultieme verkrachting van een geniaal idee was. EA
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
En ik zou een betacode krijgen. EA why I no haz code.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
als je er 2 heb ? ik heb er ook nog geen:p als ik er 2 heb krijg je ook;):PDanielWW2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:37:
Ben wel blij om te zien dat er een wegengrid is. En de pots zijn mij net iets te klen maar ik denk dat je er alsnog z'n 100.000 man in kwijt moet kunnen. Dat is toch een redelijk leuk stadje.![]()
En ik zou een betacode krijgen. EA why I no haz code.
Dat is heel jammer natuurlijk. Dan wachten we maar rustig af.anandus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:50:
Nee, geen beta-key bij pre-order. Je kon je aanmelden op de Simcity-site om mee te doen met de beta, verder waren er een aantal sites die de key weggaven.
Simpeler dan wat? SimCity 4 bijv was uitermate simpel, er werd enkel gekeken naar dekking + range. Verder deed vrijwel niets er toe. Als je wilde kon je keer op keer binnen een kwestie van no-time een miljoenenstad opzetten zonder effort in een o-zo simpel grid-styled stad.finsdefis schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:10:
Het ziet er wel naar uit dat het allemaal wat simpeler gehouden wordt. Ik kan er m'n vinger niet opleggen, maar toch heb ik er geen goed gevoel bij.
Ik denk juist dat de standaard gameplay er complexer op wordt, mede gezien je beperkende factor nu niet langer direct range is, maar je daadwerkelijk units hebt welk het tijdig moeten kunnen bereiken, en niet op 2 plaatsen tegelijk kunnen zijn.
Natuurlijk is het simpeler op het gebied van landscaping, cityscaping, rural areas, etc. Maar het gebruik daarvan in SC4 zoals terug te zien is in sommige CJ's is toch iets wat altijd erg beperkt is gebleven tot een kleine groep spelers.
Maarja, nog een paar dagen en we kunnen het kortdurend zelf bekijken hoe het wegspeelt
Ja, maar sommigen kunnen de beta spelen van 25 t/m 28 januari.frG schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:41:
Paar dagen? Release is toch pas in maart?
Nou idd ja, ben trouwens ook wel benieuwd wat we dan mogen spelen.anandus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:22:
Ze zullen het druk krijgen bij EA met het neerhalen van al die filmpjes
waarschijnlijk is er dan geen NDA meer.anandus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:22:
Ze zullen het druk krijgen bij EA met het neerhalen van al die filmpjes
Het is niet echt een beta namelijk, meer een demo.
Waar heb je die info vandaan? Volgens mij is het toch echt een beta?RocketKoen schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:55:
[...]
waarschijnlijk is er dan geen NDA meer.
Het is niet echt een beta namelijk, meer een demo.
JaDonstil schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:31:
Werken die Origin retail (dvd) games net zoals sommige steam spellen? Je koopt hem in de winkel en door je inlog op origins heb je de schijf eigenlijk niet meer nodig?
🠕 This side up
Shit ik heb niets
Ooh keurig dan reserveer ik er toch maar eentje.
Hmmm
Continue F5en gaat je niet meer keys opleveren, little one
8 maart klopt, 7 maart is een donderdagDonstil schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:43:
De game komt toch 7 maart uit in de Benelux? In het artikel staat 8 namelijk.
In Europa komen games altijd op vrijdag uit, in de VS op dinsdag.
Dus in het geval van Simcity 8 maart en 5 maart.
[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 21-01-2013 16:45 ]
te laat...
[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 21-01-2013 16:46 ]
Ehh... Bol.com gaf aan dat de verwachte aankomstdatum 7 maart isanandus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:44:
[...]
8 maart klopt, 7 maart is een donderdag
Zou ik 'm dan een dag eerder krijgen dan de rest?
[ Voor 7% gewijzigd door Koenvh op 21-01-2013 16:48 ]
🠕 This side up
Inderdaad. Misschien heb je geluk en kan je hem eerder spelen, maar als Origin net als Steam doet, dan moet je gewoon wachtenRaxious schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:47:
ik zou zeggen, kijk wat origin zegt,
Wel jammer dat niet iedereen die zich bij EA heeft aangemeld voor een beta key er ook een krijgt. Pff..heb me maanden terug aangemeld...maar nooit weer wat van gehoord
[ Voor 72% gewijzigd door TheVMaster op 21-01-2013 16:59 ]
En dat weet jij omdat...?RocketKoen schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:59:
komt wel goed. Als het goed is heb je een hele grote kans mee te mogen doen met dat weekend als je je had opgegeven via origin.
Da's dan waarschijnlijk een foutje, denk ik. Het is 5 maart in de VS, 7 maart in Australië, 8 maart de rest van de wereld, voor zover ik weet (van de Simcity FAQ op het officiële forum).Raxious schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:56:
je weet dat de NL pagina gewoon 7 maart aangeeft?
Misschien is de releasedate een dag vervroegd, maar ik zou het vreemd vinden, vziw worden spellen nooit op een donderdag gereleaset.
Edit:
Heb even op het forum gevraagd, kijken of iemand een antwoord heeft
[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 21-01-2013 17:09 ]
Had je het stukje: "VS: 5 maart, Australië: 7 maart, rest van de wereld: 8 maart, Nederland: 22 januari" niet gelezen?anandus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:01:
[...]
Da's dan een foutje, het is 5 maart in de VS, 7 maart in Australië, 8 maart de rest van de wereld, voor zover ik weet.
[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 21-01-2013 17:04 ]
🠕 This side up
Als iemand er nog 1 heeft, graag!
Het is een beta van 1 weekend, met strenge restricties (1 uur maximaal).
Dat is geen beta, maar een demo.
En voor een demo wil je zo veel mogelijk spelers hebben.
Weet je het verschil tussen een demo en een beta?RocketKoen schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:05:
[...]
Het is een beta van 1 weekend, met strenge restricties (1 uur maximaal).
Dat is geen beta, maar een demo.
En voor een demo wil je zo veel mogelijk spelers hebben.
[ Voor 28% gewijzigd door BliXem op 21-01-2013 17:07 ]
Veel. Al hebben de grote uitgevers er ene handje van hun demo's beta's te noemen. Dit omdat gebleken is dat mensen in een beta veel coulanter over het spel oordelen dan een demo. MAar ea en activision misbruiken de term beta voor hun demo's.anandus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:06:
[...]
Weet je het verschil tussen een demo en een beta?
Een beta is een ontwikkelfase van het spel. Een demo is een stukje van de volledige game.
Edit: Ik had je post verkeerd gelezen, dacht dat je zei WAT is het verschil. Ach spuit 11 spelen is ook leuk!
[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 21-01-2013 17:21 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
PreciesPostius schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:17:
[...]
Een beta is een ontwikkelfase van het spel. Een demo is een stukje van de volledige game.
Een beta is bug-squashen, stress-testen, etc.
Een demo is het spel mogen uitproberen om te kijken of je het aan wil schaffen.
Lees anders even wat ik heb getyptMithrildor schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:26:
Er zijn ook heel veel consumenten die een beta zien als een demo, dat is weer de andere kant van het verhaal. Zo had BF3 heel veel problemen aangezien zij een paar maanden oude build als beta een paar maanden voor launch gebruikten.
[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 21-01-2013 17:32 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Tot gister kon je jezelf nog opgeven voor de beta bij EA. Die losse key's zijn nog niet vergeven voor zover ik had begrepen.
Er is dus nog hoop.
(Denkt dat iedereen met een inschrijving Donderdag gewoon een key krijgt)
@Donstill: url?
[ Voor 8% gewijzigd door Pedr0 op 21-01-2013 17:46 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Url?Pedr0 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:44:
@Donstill: url?
Echt?
Wat bedoelde hij ermee.
De inschrijvingskeys worden vrijdag uitgedeeld voor de mensen die geselecteerd zijn:Donstil schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:39:
(Denkt dat iedereen met een inschrijving Donderdag gewoon een key krijgt)
Q: I registered for the beta, when will I receive my code?
A: You will know by Friday, January 25 if you have been selected for the beta. If you have been selected, you will receive an email with your unique redemption code and instructions how to join the beta. We want to get as many fans into the beta as possible, but we can only invite a small group of fans to participate.
Ik bedoelde wat is de link voor het inschrijven op die betakey?
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Oké duidelijk, had ik het toch ergens gelezen.anandus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:07:
[...]
De inschrijvingskeys worden vrijdag uitgedeeld voor de mensen die geselecteerd zijn:
[...]
Ooh zo, die is er niet meer, kon tot de 20ste ergens in de avond.Pedr0 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:10:
[...]
Ik bedoelde wat is de link voor het inschrijven op die betakey?
An a day keeps the doctor away.
In other news:
nieuws: EA: ban mogelijk bij niet rapporteren SimCity-bugs
[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 21-01-2013 18:43 ]
Check!sjoerddebruin schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:44:
Ook hier heb je nog kans op een bètacode: http://www.isims.biz/bene...-op-een-simcity-betacode/
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 21-01-2013 19:00 ]
Ik wel.
1111-2222-3333-4444
Succes ermee.
Oei kwalijke zaak, gelukkig heb ik nog een oud accountje, die ga ik dus maar gebruiken voor de beta.
[ Voor 61% gewijzigd door Donstil op 21-01-2013 19:21 ]
In het artikel van 18:38 staat
waar ze linken naar het betacodes artikel van 16:30 wat om 17:45 geupdate isOnder andere Tweakers geeft honderd bètacodes voor het spel weg.
Alles voor de hits zullen we maar zeggenUpdate 17.45 - Alle keys zijn vergeven

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 21-01-2013 19:28 ]
Minimale eisen een HD4000.....

om 16:35 had ik em ingevuld en kreeg toen al een melding dat ik het helaas niet ben geworden. Die keys werden willekeurig verstuurd.Donstil schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:26:
Tweakers lift even mee op de hype om zo wat extra hits te genereren.
In het artikel van 18:38 staat
[...]
waar ze linken naar het betacodes artikel van 16:30 wat om 17:45 geupdate is
[...]
Alles voor de hits zullen we maar zeggen.
Maar nu ik op internet zit te kijken denk ik echt dat Simcity erg gewild is en het vrijwel goed gaat scoren op de markt. Afhankelijk van hoe de beta zich heeft ontwikkeld.
Ltrz,....
Een HD3000 is genoeg hoor, als ik hier kijk:baronruud schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:11:
Verdomme! Nadeel, als je alleen games speelt op de PS3 en dus een laptop koopt met onboard HD3000.....
Minimale eisen een HD4000.....
Deze pagina is wel onduidelijk, bij PC staat een Intel Series 4 (wat is dat überhaupt?), bij Mac gewoon HD3000.Simcity Minimum System Requirements (updated 1/1/13)
Processor:
AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better / Intel Core 2 Duo Processor 2.0GHz or better
Operating system: Windows XP/Vista/7/OSX 10.6.4+
RAM: 4GB
Graphics card:
AMD HD2X000 or better*
nVidia 7800 or better*
Intel HD3000 or better*
(*Minimum of 256MB of on-board RAM and Shader 3.0 or better support)
Nog meer keys:
https://www.facebook.com/NVIDIAGeForce?fref=ts
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 21-01-2013 20:31 ]
5 maart USA, 7 maart: NL en omstreken?, 8 maart: UKanandus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:44:
[...]
8 maart klopt, 7 maart is een donderdag
Ltrz,....
Oostenrijkse games site geeft 200 keys weg. 23 of 24e weet je of je er 1 hebt.
Ltrz,....
http://www.isims.biz/benelux/ (stond hier al gepost) maar ook win kans mogelijkheden via hun twitter of FB pagina.
Ltrz,....
Jij bent goed bezig, zo kunnen meer mensen dadelijk hier hun mening over de beta gevenSteelo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:54:
en hier nog eentje met meerdere mogelijke kansen
http://www.isims.biz/benelux/ (stond hier al gepost) maar ook win kans mogelijkheden via hun twitter of FB pagina.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
haha, google en fok forum zijn mijn vriendjes haha.Redax schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:55:
[...]
Jij bent goed bezig, zo kunnen meer mensen dadelijk hier hun mening over de beta geven
Ltrz,....
Elke dag 1000 keys, dat zijn nog eens aantallen.anandus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:28:
[...]
Een HD3000 is genoeg hoor, als ik hier kijk:
[...]
Deze pagina is wel onduidelijk, bij PC staat een Intel Series 4 (wat is dat überhaupt?), bij Mac gewoon HD3000.
Nog meer keys:
https://www.facebook.com/NVIDIAGeForce?fref=ts
Jammer dat er niet staat welke tijds zone ze gebruiken.
Maar alles beter dan niets.
Meer acties jongens! Ik ben nog niet in de prijzen gevallen
Wat voor handleiding is dit precies? Ik download liever geen .exe met een 'downloadmanager'
[ Voor 49% gewijzigd door PromWarMachine op 21-01-2013 21:09 ]
ik denk 6 tot 9 uur tijdsverschil (VS) dus waarschijnlijk rekening houdend met 8 uur 's ochtends als begin tijd dat het 14 uur - 17 uur 's middags NL'se tijd is.Donstil schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:05:
[...]
Elke dag 1000 keys, dat zijn nog eens aantallen.
Jammer dat er niet staat welke tijds zone ze gebruiken.
Ltrz,....
is de manual voor Simcity (2013)PromWarMachine schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:07:
Ach, 1000 keys met 650k likes is nog steeds niet veel!
Meer acties jongens! Ik ben nog niet in de prijzen gevallen
[...]
Wat voor handleiding is dit precies? Ik download liever geen .exe met een 'downloadmanager'
Ltrz,....
"Simcity Manual", mag jij driemaal raden wat het isPromWarMachine schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:07:
En het is een pdf
[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 21-01-2013 21:33 ]
Ik gok een advertentieanandus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:24:
[...]
"Simcity Manual", mag jij driemaal raden wat het is
En het is een pdf(geen exe ook geen downloadmanager?
)
🠕 This side up
Sorry!anandus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:24:
[...]
"Simcity Manual", mag jij driemaal raden wat het isDe handleiding van het spel.
En het is een pdf(geen exe ook geen downloadmanager?
)
Ik wachtte netjes tot die timer was afgelopen en toen klikte ik op ´regular download´. Vanmiddag al op m´n werk. Toen kreeg ik de melding dat ik een downloadmanager moest installeren, maar dat was inderdaad een ad.
Je moet de knop direct rechtsboven gewoon hebben
Overigens hoopte ik dat het een leuke Simcity 4 guide was. Dan kon ik dat nog even doen voordat deze nieuwe versie uit komt. Ik ben meer van Starcraft en Red Alert qua RTS. Simcity vind ik ook leuk, maar ik heb nooit een hoog niveau bereikt. Dat wil ik nu nog wel even doen, met wat hulp
[ Voor 20% gewijzigd door PromWarMachine op 21-01-2013 21:34 ]
FIFA Benelux Administrator

Er is uit de site niet op te maken vanaf waar ze rekenen,Steelo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:21:
[...]
ik denk 6 tot 9 uur tijdsverschil (VS) dus waarschijnlijk rekening houdend met 8 uur 's ochtends als begin tijd dat het 14 uur - 17 uur 's middags NL'se tijd is.
09:00 even kijken voor het geval dat ze GMT-0 pakken (uk) en anders idd 14:00 / 15:00 / 16:00 / 17:00 / 18:00 maar even kijken op de zaak.
Ik wil het
Dat is waar ja.PromWarMachine schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:07:
Ach, 1000 keys met 650k likes is nog steeds niet veel!
De post op facebook is rond 17-18 uur nederlandse tijd gepost. En op de subpagina van fb nvidia simcity beta pagina staat dat er vanaf 21 jan. 08.00 uur keys worden uitgedeeld, dus vandaar dat ik denk dat het waarschijnlijk California USA tijden zijn. (nvidia zit in silicon valley?)Donstil schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:40:
[...]
Er is uit de site niet op te maken vanaf waar ze rekenen,
09:00 even kijken voor het geval dat ze GMT-0 pakken (uk) en anders idd 14:00 / 15:00 / 16:00 / 17:00 / 18:00 maar even kijken op de zaak.
Ik wil het
[...]
Dat is waar ja.
Ltrz,....
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.