• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
ik heb me net ook aangemeld op Gotlike, ik vind het ook geen probleem om een paar dagen te wachten met de private regio. vraag me wel af hoe je dat moet doen, start je een game en nodig je dan iedereen bij het aanmaken van de regio?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:31:
Betekent dat dit ik nog wel (in Cambodja) zamen met mijn broeder (in Oostenrijk) in de zelfde region kan spelen?
Ik neem aan van wel, alleen zal je, volgens mij, expliciet voor een zelfde regio moeten kiezen. Maar dat is nog een beetje afwachten.
Yerap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:59:
ik heb me net ook aangemeld op Gotlike, ik vind het ook geen probleem om een paar dagen te wachten met de private regio. vraag me wel af hoe je dat moet doen, start je een game en nodig je dan iedereen bij het aanmaken van de regio?
Bij een private regio wel ja, bij het aanmaken moet je iedereen uitnodigen.

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 25-02-2013 11:06 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-11 09:42

beuker19

Killerbeuker is so OP

Yerap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:59:
Ik denk het wel maar daar is maar weinig over bekend :(
Denk dat het zo werkt bijv. Ik start regio 1 ik nodig 15 man uit die krijgen een message om de uitnodiging te accepteren en je hebt dan bijv. 3 dagen om mee te doen(maar weet het niet zeker) :)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Verwijderd

Over die fietspaden. Dat lijkt me een geweldige toevoeging, zeker omdat het voor ons Nederlanders, het spel een stuk realistischer zou maken (incl. een zeurende fietsersbond etc. :P ) Maar of dit haalbaar is? Elke fietser zou dan hetzelfde gesimuleerd moeten worden als auto/voetganger.. Misschien als latere content?

EDIT: Oef, die link met alle gebouwen in SimCity is niet goed voor mij.. dat gaat uren vreten 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 11:27 ]

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 09:57
Tsurany schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:25:
Het staat je vrij iets te organiseren. Als iedereen blijft afwachten schiet het ook niet op. Al lijkt me dit topic niet de ideale plaats omdat het de discussie van het spel zal overspoelen.

Wat ik kan voorstellen is om op www.gotlike.nl * een topic aan te maken per regio waar mensen zich dan op kunnen inschrijven.
Inmiddels is er één regio (16) vol en wordt er momenteel gewerkt aan een 2e regio.

Het is nog niet 100% definitief, maar de opzet was all begonnen.

http://gotlike.nl/thread-229.html

Schrijf je dus daar in.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferio op 25-02-2013 12:16 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Hmm, niet volstrekt handig om weer aparte topics op een ander forum aan te maken wmb. Het plan om vlak voor / na de release een kroegen- / regiontopic aan te maken is al bij de moderators van dit subforum ingediend. Het lijkt me handiger om ook daar de discussies mbt de regions te houden, niet?

Hier is overigens ook al het plan opgevat om met de IRC'ers onder ons een IRC region aan te maken, maar dat terzijde :P

• Ferio
SoaDmaggot schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:20:

Regiontopic aan te maken is al bij de moderators van dit subforum ingediend. Het lijkt me handiger om ook daar de discussies mbt de regions te houden, niet?
Dan had dat ff duidelijk moeten worden vermeld, hoor dit namelijk voor het eerst.

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 14:00
heb er eigelijk niet opgelet of het spel nu het metrieke systeem gebruikt of het Imperial (amerikaans) zoals in dit plaatje: Kgal is Kilo gallon

https://www.box.com/simcity/1/668037367/6279864657/1

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Hmm, niet volstrekt handig om weer aparte topics op een ander forum aan te maken wmb. Het plan om vlak voor / na de release een kroegen- / regiontopic aan te maken is al bij de moderators van dit subforum ingediend. Het lijkt me handiger om ook daar de discussies mbt de regions te houden, niet?

Hier is overigens ook al het plan opgevat om met de IRC'ers onder ons een IRC region aan te maken, maar dat terzijde :P
Maar via gotlike is naast een forum ook nog een TS client aanwezig dat is wel leuk en handig ;)

• Tsurany
  • Niet online
Dan had dat ook gecommuniceerd moeten worden. Ik zie op dit moment nog niet zo'n topic of iets wat aangeeft dat zo'n topic er zou komen dus dan opper ik maar iets. Als zo'n topic op GoT er komt is dat ook prima, maar dan moet het gewoon snel geregeld worden en niet net een dag voor of na de release, dan is het veel te laat. Ik zelf wil tenminste voor de release wel wat geplanned hebben qua regio.

Sowieso staat de GoTLike teamspeak ter beschikking, dat lijkt mij wel de handigste vorm van communicatie tijdens het spelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• PeterSelie
Eens, echter bestaat vanuit de mods de wens dit pas vanaf de release te doen, hierover wordt op dit moment nog overlegd. Wmb wordt dit topic ook liever vandaag dan morgen de lucht in getrapt.

• Ferio
http://www.p4rgaming.com/?p=1240

Nog wat nieuws over de release... xD

Hier nog een video over de Retail versie (24 februari). Met O.a regio's etc.

YouTube: Sim City Beta - Jesse's View (Part 1)#!

op 06:15 zie je hoe de invites (regio play) werkt!

[ Voor 68% gewijzigd door Ferio op 25-02-2013 13:03 ]

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-11 10:17
Wellicht is het mogelijk om om de "private" uitnodigingen heen te werken door een nieuwe public region te starten en meteen zelf alle plots te claimen. Als er dan iemand anders bij komt dan geef je zo'n plot op en kan diegene daar beginnen. Dan heb je niet het probleem dat iedereen tegelijk de key moet hebben.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

BSTNjitRam schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:52:
Wellicht is het mogelijk om om de "private" uitnodigingen heen te werken door een nieuwe public region te starten en meteen zelf alle plots te claimen. Als er dan iemand anders bij komt dan geef je zo'n plot op en kan diegene daar beginnen. Dan heb je niet het probleem dat iedereen tegelijk de key moet hebben.
volgens mij kan dat niet

• Tsurany
  • Niet online
Dat zou in theorie kunnen werken, dan moeten idd die steden abandoned worden zodra er iemand in wilt. Vraag is of dit ook in de praktijk gaat werken.

Zit zelf niet te wachten op nuke dlc. Betalen om een maat waarmee je speelt te irriteren? Vind dat dus echt niks...

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 25-02-2013 12:55 ]

• BSTNjitRam
Heb je daar ook een bron voor dan?
Je kan zelf zoveel steden claimen in een regio als je wil en je kan zelf steden abandonen. Dus als de andere spelers zelf kunnen bepalen in welke public region ze willen spelen zie ik niet waarom dit niet zou werken.
Dit gaat er absoluut niet inzitten.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:36

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Will Wright, creator of the SimCity series, has commented on these developments saying, “Hopefully this can make up for some of the money lost from Spore.”

Met zo'n quote erin dan weet je dat het satirisch is geschreven..

• Tsurany
  • Niet online
Das waar, eerlijkheid zal je niet snel zien bij game developers :+

• Ferio
Ircghost schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:00:
Will Wright, creator of the SimCity series, has commented on these developments saying, “Hopefully this can make up for some of the money lost from Spore.”

Met zo'n quote erin dan weet je dat het satirisch is geschreven..
;) Moest er wel om lachen.

Die video die eronder staat laat je een beetje de start up van simcity zien, hoe je mensen invite in de regio.. Dat hadden we nog niet geloof ik?

[ Voor 3% gewijzigd door Ferio op 25-02-2013 13:03 ]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 15:11
We moeten wel oppassen dat we niet teveel communicatie/afspraak kanalen gaan gebruiken. Zou erg zonde zijn als er straks mensen niet meedoen omdat ze op een verkeerd forum/chat zitten

Verwijderd

Inschrijven voor regio 2 kan hier.

http://gotlike.nl/thread-236.html

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:32
Basekid schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:17:
We moeten wel oppassen dat we niet teveel communicatie/afspraak kanalen gaan gebruiken. Zou erg zonde zijn als er straks mensen niet meedoen omdat ze op een verkeerd forum/chat zitten
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dan moet er nu wel iets opgezet worden waar iedereen terecht kan. Of moeten er iig beslissingen worden genomen hoe we dit gaan organiseren.

Als we een stad kunnen bouwen moet dit toch wel een appeltje eitje zijn ;)

WP: Ecodan PUHZ-SW50

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:50
Net gekocht! Heb er zin in :)

• PeterSelie
Om versplintering tegen te gaan, wat is nu precies de voorkeur? Om binnen GoT alsnog een kroegentopic aan te maken voor aanmeldingen en discussie rond de regions en ander offtopic geneuzel?

Ik zie dat er nu een aantal richting gotlike gaan, maar snap ook dat er een aantal zijn die geen zin hebben om zich op een ander forum in te schrijven hiervoor. Eerder in het topic werd al aangegeven dat een kroegentopic een optie was, die wil ik nu best op zetten en heb hiervoor de zegen vanuit de mods, maar is daar uberhaubt nog vraag naar?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SoaDmaggot schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:38:
Eens, echter bestaat vanuit de mods de wens dit pas vanaf de release te doen, hierover wordt op dit moment nog overlegd. Wmb wordt dit topic ook liever vandaag dan morgen de lucht in getrapt.
Dit was een stukje miscommunicatie :) Zie post hierboven.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• BSTNjitRam
Ik blijf liever via Tweakers communiceren dan een extra extern forum.
Dus voor mij zou een "kroegentopic" fijner zijn.

• Ferio
Cloud schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:32:
[...]

Dit was een stukje miscommunicatie :) Zie post hierboven.
Welke? Dat dacuu simcity heeft gekocht? ;)

• Basekid
Ik liever ook via hier (GoT)

• Mils
SoaDmaggot schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:32:
Ik zie dat er nu een aantal richting gotlike gaan, maar snap ook dat er een aantal zijn die geen zin hebben om zich op een ander forum in te schrijven hiervoor. Eerder in het topic werd al aangegeven dat een kroegentopic een optie was, die wil ik nu best op zetten en heb hiervoor de zegen vanuit de mods, maar is daar uberhaubt nog vraag naar?
Ik zou het liefste hier op GoT blijven. Inmiddels heb ik over de jaren al zoveel usernames en wachtwoorden verzameld van verschillende websites.

En dit is toch de site waar ik dagelijks kom.

• Tsurany
  • Niet online
Wat is precies het idee van het kroegentopic? De kroegentopics die ik ken, zoals die van Battlefield 3, is meer geneuzel en geklets over het spel en al het gedoe er omheen dan een plek waar je goede afspraken kan maken. Kroegentopics zijn vaak veel kletsen over heel weinig inhoud. Gezellig zeker, maar geen overzicht.

Ik denk dat het handig is om een plek te hebben puur en alleen voor het bespreken van regio indelingen. Dat kan hier zijn, dat mag op GoTLike zijn. Als hier een topic kan puur voor regio indeling zal dat het makkelijkst werken. Dan moet dat alleen niet ondersneeuwen met tienduizend posts tijdens de release ;)

Wij bieden sowieso onze Teamspeak aan en daar kan iedere regio* zijn eigen kanaal krijgen waardoor daar gewoon gekletst en gehandeld kan worden. Ik, en een aantal mensen die hier ook actief zijn, zullen daar ook zitten.

*Mits er daadwerkelijk meerdere spelers zijn, gaan geen kanalen aanmaken voor een regio met drie plekken waar drie keer dezelfde persoon zit ;)

Verwijderd

Voor buitenstaanders (zoals ikzelf) is het ook leuk om zulke topics te gaan volgen, hele regions zien ontwikkelen enzo :P Ik koop de game pas als het wat beter te betalen is, hopelijk zijn er dan nog genoeg enthousiastelingen om een region mee te spelen :)

• Ferio
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:39:
Voor buitenstaanders (zoals ikzelf) is het ook leuk om zulke topics te gaan volgen, hele regions zien ontwikkelen enzo :P Ik koop de game pas als het wat beter te betalen is, hopelijk zijn er dan nog genoeg enthousiastelingen om een region mee te spelen :)
Wat is beter te betalen in jou woorden? Goedkoopst is ongeveer 28 euro (key alleen).

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een topic per regio gaat hem niet worden, een topic speciaal en alleen voor regions lijkt me ook wat overdreven. Sowieso lijkt mij een topic niet de meest praktische manier om een regioindeling op te slaan. Daar wil je wat permanenters voor en iets dat vooral niet gebonden is aan één of enkele beheerders.

Ik denk zelf aan een publieke (of password protected) Google docs sheet (of iets dergelijks), waarin de regions/spelers bijgehouden kunnen worden. Net zoals dat bijvoorbeeld met de spelerslijst van Diablo 3 gedaan werd :) Is zoiets geen idee? Er zal wat babbel omheen ontstaan, vooral in het begin, en dat kan mooi in een kroegtopic gehouden worden. Totdat de rust wat is teruggekeerd.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• PeterSelie

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik blijft ook bij GoT, ik heb al een aantal leden van hier in mijn Origin lijst en kan vast wel ergens mee doen. Ik ga me de eerste 2 à 3 dagen storten op volledige singlePlayer. Als ik daarna de basis een beetje goed op de rit heb stap ik pas over naar regio play.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Tsurany
  • Niet online
-snip-

[ Voor 96% gewijzigd door Tsurany op 25-02-2013 13:56 ]

• Ferio
Donstil schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:54:
Ik blijft ook bij GoT, ik heb al een aantal leden van hier in mijn Origin lijst en kan vast wel ergens mee doen. Ik ga me de eerste 2 à 3 dagen storten op volledige singlePlayer. Als ik daarna de basis een beetje goed op de rit heb stap ik pas over naar regio play.
Je kan een regio niet later joinen d8 ik. Dus al jou mede spelers moeten dan wachten op jou.

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-10 18:44
dus we gaan binnen Tweakers verder?

Verwijderd

Ferio schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:40:
[...]

Wat is beter te betalen in jou woorden? Goedkoopst is ongeveer 28 euro (key alleen).
Juah :P dat is opzich een net prijsje. Helaas even veel andere uitgaven. Als ik het kan missen ga ik het kopen, laat ik het zo zeggen :D

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Wij willen ook geen concurrent van tweakers of dit topic worden.
Wij bieden gewoon per regio een apart topic en Ts kanaal aan om te voorkomen dat je hier op tweakers dadelijk allemaal nutteloze info krijgt van bijv. player 1 wil jij samen met met player 2 en 3 de stroom verzorgen of zoiets .

• snowD
staan rampen in deze Region play trouwens aan? en tevens stel dat je een godzilla (of een vergelijkbare) krijgt kan die dan ook naar andere steden lopen?

• Mils
:D Ik hoop het

Ik deel graag mijn leed >:)

[ Voor 53% gewijzigd door Mils op 25-02-2013 14:14 ]

• Donstil
  • Niet online
Ferio schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:57:
[...]

Je kan een regio niet later joinen d8 ik. Dus al jou mede spelers moeten dan wachten op jou.
Ooh onhandig, nou dan wacht ik wel op de tweede ronde.

Hoewel ik me kan voorstellen dat er een hoop tweakers ook eerst singlePlay uit proberen.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 15:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Of een tweede region die later start?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
@Donstil: ik ga iig ook eerst de single player een tijd spelen voor ik met regio play begin.
Er zijn dus vast wel mensen te vinden tegen die tijd :-)
En anders spelen er vast wel mensen in meerdere regios tegelijkertijd.

Overigens, hoe lang loopt zo een regio met anderen? Ik kan me voorstellen dat mensen uiteindelijk afhaken als er wat serieus bereikt is. Zeker als mappen zo klein zijn dat ze sneller vol staan. Je gaat geen honderden uren in 1 regio zitten.

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 19:55
Denk dat er wel een optie is om je stekkie af te slaan toch.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58

Mauz1978

Console War Veteran

Hoe ik het zie is er een iemand die de region kan starten en het bv Tweakers Town noemen, deze op invite only zet, en vervolgens mensen kan inviten in die regio. Of zeg ik nou the obvious? Ik dacht dat er wat onduidelijkheden over waren. De regiostarter (bv Regio 2: Donstil) zal dan de rest van het clubje moeten inviten.

Something under the bed is drooling

• Tsurany
  • Niet online
Klopt. Alternatief is regio open gooien en hopen dat de juiste mensen er op tijd in zitten.

• Donstil
  • Niet online
Lijkt me idd verstandiger om zelf mensen uit te nodigen voor je regio.
Ergens kwam voorbij dat dit aan het begin moet gebeuren en niet meer achteraf zou kunnen, lijkt me vreemd maar oke.

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:12
Het aparte wat je dan wel ziet in een van de filmpjes: je ziet iemand al spelen in een regio, waarna een vriend uit zijn origin mee gaat spelen in dezelfde map... Weet niet meer precies waar dat was, maar het heeft eerder hier gestaan...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• dteunissen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 11:12
Dat klopt, dat was te zien in één van de trailers van EA Maxis :) .

*edit*: Hier een linkje naar de trailer http://www.ign.com/videos/2012/12/11/simcity-multi-city-gameplay-strategy-video (vanaf de derde minuut zie je een chatvenster in beeld komen).

[ Voor 71% gewijzigd door dteunissen op 25-02-2013 15:20 ]

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58

Mauz1978

Console War Veteran

Riqy schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:07:
Het aparte wat je dan wel ziet in een van de filmpjes: je ziet iemand al spelen in een regio, waarna een vriend uit zijn origin mee gaat spelen in dezelfde map... Weet niet meer precies waar dat was, maar het heeft eerder hier gestaan...
Maar dat zal dan een publieke regio zijn. Uiteraard kan je je vrienden sowieso zien ingame (als in: hey X is online), net als bij Battle.net of whatever... Als die vriend een invite only regio heeft, zal je toch niet zomaar kunnen joinen...

Something under the bed is drooling

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Vraagje:

begrijp ik nou goed dat als je in een winkel de Collector's edition koopt je alleen de London toevoeging krijgt en dat je voor de Berlijn en Parijs toevoeging per se op Origin de Collector's moet kopen of na de gewone editie gekocht te hebben de Origin upgrade moet kopen?

Verder: de treinen, kun je die nou ook als vervoermiddel binnen 1 map gebruiken of zijn ze alleen maar om verbinding met de buren te maken? In het eerste geval is zo'n ICE misschien nog wel geinig/nuttig (als ie snellere reistijd oplevert), maar voor t laatste wat minder.

Dank voor eventuele antwoorden. Ik ben op zich enthousiast over het spel maar ik weet nog niet zeker of ik t nou ga kopen of niet. Ik vind het wel erg jammer dat je niet "gewoon" kan saven en laden als een idee niet helemaal lukt of als je eens een keer een paar disasters los wil laten zonder gelijk heel je stad permanent in de as te leggen. Ik heb helaas de beta niet kunnen proberen dus hopelijk komt er nog een demo ofzo.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49
Tomcat84 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:27:
Vraagje:

begrijp ik nou goed dat als je in een winkel de Collector's edition koopt je alleen de London toevoeging krijgt en dat je voor de Berlijn en Parijs toevoeging per se op Origin de Collector's moet kopen of na de gewone editie gekocht te hebben de Origin upgrade moet kopen?

Verder: de treinen, kun je die nou ook als vervoermiddel binnen 1 map gebruiken of zijn ze alleen maar om verbinding met de buren te maken? In het eerste geval is zo'n ICE misschien nog wel geinig/nuttig (als ie snellere reistijd oplevert), maar voor t laatste wat minder.

Dank voor eventuele antwoorden. Ik ben op zich enthousiast over het spel maar ik weet nog niet zeker of ik t nou ga kopen of niet. Ik vind het wel erg jammer dat je niet "gewoon" kan saven en laden als een idee niet helemaal lukt of als je eens een keer een paar disasters los wil laten zonder gelijk heel je stad permanent in de as te leggen. Ik heb helaas de beta niet kunnen proberen dus hopelijk komt er nog een demo ofzo.
Collectors editie verschilt per land. Dus als je de Franse koopt krijg je de parijs uitbreiding, enz. Dus mocht je de rest willen hebben dan ja moet je dat los kopen.

Andere eigenlijk geen idee. Stond me wel bij dat je treinen intern kan hebben maar met zo'n kleine map is het maar de vraag of het nuttig gaat worden. Kun je beter trams maken

• NLMarcel194
  • Laatst online: 01-11 12:08
cdface
http://www.cdkeysdiscount.com/

hier een korting code voor de mensen die nog niet besteld hebben -$1.95
alle beetjes helpen :P

kom je uit op $37.04

[ Voor 8% gewijzigd door NLMarcel194 op 25-02-2013 15:42 ]

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
NLMarcel194 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:38:
cdface
http://www.cdkeysdiscount.com/

hier een korting code voor de mensen die nog niet besteld hebben -$1.95
alle beetjes helpen :P

kom je uit op $37.04
Dit is hier niet het topic voor. Leuk dat mensen serial verkopers ontdekken maar ga naar het hoofdtopic:
Online Gamekeys kopen - Deel II

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• NLMarcel194
  • Laatst online: 01-11 12:08
Postius schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:45:
[...]

Dit is hier niet het topic voor. Leuk dat mensen serial verkopers ontdekken maar ga naar het hoofdtopic:
Online Gamekeys kopen - Deel II
hier word alles en nog wat gelult dus en het is voor simcity dus waar maak je eigen druk over ?

beta keys spam spam spam werd toch ook niks over gezegt dat mag dan wel weer zeker van je ?

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 19:55
Omdat mod het al een aantal keer duidelijk heeft gemaakt dat hier een apart topic voor is? :P

[ Voor 24% gewijzigd door green-tea op 25-02-2013 15:53 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

green-tea schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:53:
Omdat mod het al een aantal keer duidelijk heeft gemaakt dat hier een apart topic voor is? :P
Inderdaad :)

NLMarcel194 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:51:
[...]
hier word alles en nog wat gelult dus en het is voor simcity dus waar maak je eigen druk over ?
En toch heeft hij gelijk.

Serieus; koopjes spotten kan in het betreffende kroegtopic. Heb je de game net aangeschaft/besteld? Ook daar. Nieuwe online cdkey verkopers kun je in het online gamekeys topic plaatsen.

In elk geval hoeft dat hier niet meer. Hou het ontopic, hou het bij SimCity.

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11 16:54

Hayte

Nieuwsredacteur
Vraagje:

Dat klopt, daarom zou ik dus de Limited Edition ergens anders halen (ik zelf zou het bij een cdkey site halen, spotgoedkoop, tenzij jij natuurlijk persé een hoesje wilt) en dan via Origin voor 20 euro een upgrade kopen die jouw Limited Edition verandert in een Collector's Edition, inclusief alle drie de steden toevoegingen.

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 18:37
Ja je kan het voor intern gebruiken maar of het iets is wat je wilt? Het probleem is dat het redelijk wat ruimte inneemt tegenover andere vervoersmogelijkheden (zeker bij personenvervoer).

Ik kan me echter wel voorstellen dat je het intern wilt gebruiken voor specialisatie mogelijkheden? Bijvoorbeeld de kolen uit je mijnen per trein vervoeren naar een trade depot of iets dergelijks? Ik weet niet precies hoe dat zit eigenlijk :)

Verwijderd

Evenementen in simcity : http://www.simcityhub.com/simcity-news/events-in-simcity

Met de legends of rock event van het pro stadium kan je gewoon 600,000 ophalen !

• sohl10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 22:56
Voor degenen die hem via Origin hebben pre-ordered:
Staat er bij jullie wanneer het spel beschikbaar is?

• PeterSelie
Evil Cowman schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:52:
[...]

Ja je kan het voor intern gebruiken maar of het iets is wat je wilt? Het probleem is dat het redelijk wat ruimte inneemt tegenover andere vervoersmogelijkheden (zeker bij personenvervoer).

Ik kan me echter wel voorstellen dat je het intern wilt gebruiken voor specialisatie mogelijkheden? Bijvoorbeeld de kolen uit je mijnen per trein vervoeren naar een trade depot of iets dergelijks? Ik weet niet precies hoe dat zit eigenlijk :)
Ook het aanleveren van toeristen en arbeiders is natuurlijk een belangrijk punt voor goed openbaar vervoer via trein. Als je je binnen je stad gaat specialiseren richting arbeiders of juist werkgelegenheid is een goede treinverbinding naar andere steden een pré, lijkt me, net als busverbindingen naar andere steden binnen de regio.

• theburninglink
  • Laatst online: 08-11 01:41
sohl10 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:56:
Voor degenen die hem via Origin hebben pre-ordered:
Staat er bij jullie wanneer het spel beschikbaar is?
Nope, er staat enkel 'dit spel is nog niet beschikbaar'. Al lijkt het me logisch dat hij gewoon op 7 maart verschijnt :P?

'I reject your reality and substitute my own'

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11 11:01

Stronkie

Where wind is Trouble

5 maart is de launch datum :)

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 18:04
Dat is de Amerikaanse RD. In Europa is dat 7 maart :).

• Evil Cowman
SoaDmaggot schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:58:
[...]

Ook het aanleveren van toeristen en arbeiders is natuurlijk een belangrijk punt voor goed openbaar vervoer via trein. Als je je binnen je stad gaat specialiseren richting arbeiders of juist werkgelegenheid is een goede treinverbinding naar andere steden een pré, lijkt me, net als busverbindingen naar andere steden binnen de regio.
oh ja dat zeker, maar ik dacht dat de vraag hier ging over treinen gebruiken binnen een stad ipv binnen een regio en wat daar de voordelen van zouden kunnen zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:25:
Evenementen in simcity : http://www.simcityhub.com/simcity-news/events-in-simcity

Met de legends of rock event van het pro stadium kan je gewoon 600,000 ophalen !
Bedankt voor de link, maar je uitspraak klopt niet helemaal. Je maximum profit is 600.000, maar daar gaat altijd 300.000 aan kosten vanaf. Uiteindelijk kan je dus tussen de -300.000 en +300.000 verdienen.
dteunissen schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:08:
Dat klopt, dat was te zien in één van de trailers van EA Maxis :) .

*edit*: Hier een linkje naar de trailer http://www.ign.com/videos/2012/12/11/simcity-multi-city-gameplay-strategy-video (vanaf de derde minuut zie je een chatvenster in beeld komen).
Ik wacht nog steeds op "But we will show you that in the next video" terwijl het al een paar maanden geleden is. We hebben nu nog steeds geen great work gezien.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 18:51 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:45:
[...]

Bedankt voor de link, maar je uitspraak klopt niet helemaal. Je maximum profit is 600.000, maar daar gaat altijd 300.000 aan kosten vanaf. Uiteindelijk kan je dus tussen de -300.000 en +300.000 verdienen.
profit is niet hetzelfde als inkomsten.
Als de kosten 300k zijn en de maximum profit 600k, dan is de maximale omzet 900k.
De winst ligt dus tussen de -300k en +600k

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

RocketKoen schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:00:
profit is niet hetzelfde als inkomsten.
Als de kosten 300k zijn en de maximum profit 600k, dan is de maximale omzet 900k.
De winst ligt dus tussen de -300k en +600k
Zoals het er staat kan het als allebei geïnterpreteerd worden. We zullen zien :)

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:25:

Ik hoorde in dat interview dat kaartjes volledig "refundable" zijn. Organiseer je een optreden maar de helft kan er niet komen omdat je ov zuigt of omdat ze vast staan in het verkeer dan verdien je dus ook niets en kost het alleen maar geld.

Ook lijkt me dat experimenteren met toeristen erg leuk, treinen, vliegveld, hotels, casino's enz enz.

Dat zijn de dingen waar ik persoonlijk wel naar uit kan kijken, een enorme SC4 stad bouwen is leuk maar als ik moet kiezen tussen formaat SC4 zonder ziel en SC5 met ziel dan is dat voor mij een makkelijke keuze.

Ik kan haast niet meer wachten
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:45:
Ik wacht nog steeds op "But we will show you that in the next video" terwijl het al een paar maanden geleden is. We hebben nu nog steeds geen great work gezien.
Jammer is dat ja, ik zit ook al een tijdje te wachten. Ben "zelfs" lid geworden van het EA Youtube kanaal, helaas zonder resultaat want ik zie alleen maar Sims en Crysis meuk voorbij komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 25-02-2013 19:16 ]

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 13:01
(jarig!)
Volg dit topic al een tijdje en nu toch maar een profiel gemaakt om mee te kunnen praten :P

Ik heb afgelopen paar dagen weer eens wat SC4 gespeeld, en vroeg me af of iemand weet of we in de nieuwe versie ook de moeilijkheidsgraad kunnen aanpassen voordat je je stad begint? Als ik de filmpjes zo zie lijkt dat niet het geval te zijn..

Steam ||

Moeilijkheidsgraad in Simcity is zo 2003. :P

Ik denk dat wanneer je een beetje een serieuze speler bent je jezelf wel doelen kunt zetten waardoor e.e.a. moeilijker wordt.
Daarnaast heb je leaderbords dus uitdaging genoeg lijkt me.

offtopic:
welkom op GoT
:)

Only fools are enslaved by time and space.

• Basekid
Ik begreep van meerdere mensen dat de beta moeilijkheidsgraad "very easy" was.

• Lau1187
(jarig!)
Thanks LoneRanger :)

Je hebt wel een punt ja, maar de hoeveelheid simoleons waar je mee start is dus altijd en voor iedereen gelijk? Ik zag net een filmpje waarin iemand één weg door zijn plot neerlegde en daardoor al zowat failliet ging. Nou is het ook niet slim om meteen een van de duurste wegen neer te leggen maarja, iets meer geld zou misschien fijn zijn soms. Maargoed, als je dat wilt ben je blijkbaar veroordeeld tot de sandbox mode.

Steam ||

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-11 15:54
Als er verschillende moeilijkheidsgraden zijn hoe gaan ze dan om met de leaderboards? Je kan dan niet zomaar iedereen vergelijken.

Kan best zijn dat ze voor de beta wat parameters zo hebben gezet dat het allemaal wat makkelijker is en sneller gaat omdat je maar een uur kon spelen, en dat ze de final moeilijker wordt en één moeilijkheidsgraad. Of misschien dat er alleen in de sandbox mode moeilijkheidsgraden komen?

• Lau1187
(jarig!)
True, dan zou je leaderboards moeten splitsen per moeilijkheidsgraad ofzo, en dat schiet ook niet echt op.

Bovendien is het misschien ook niet leuk om, als je in een multiplayer region zit, met verschillende moeilijkheidsgraden te kunnen beginnen. Dan heeft de één die op makkelijk speelt zo een stad uit de grond gestampt terwijl anderen die op moeilijk spelen nog aan het zwoegen zijn. Leuker als de steden zich een beetje gelijktijdig ontwikkelen.

Ik ben dus ook niet voor moeilijkheidsgraden maar vroeg me alleen af of er zoiets in zou zitten. En de Beta was wel erg makkelijk vond ik, maar was ook een heel andere manier van spelen omdat je telkens maar een uur had.

Steam ||

• Evil Cowman
Basekid schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:32:
Ik begreep van meerdere mensen dat de beta moeilijkheidsgraad "very easy" was.
ja maar dat hebben ze expres gedaan zodat we in dat uurtje tijd meer konden testen en uitproberen.. het schijnt in het volledige spel wel wat moeilijker te zijn ;) maar in hoeverre?

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
LoneRanger schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:30:
Moeilijkheidsgraad in Simcity is zo 2003. :P

Ik denk dat wanneer je een beetje een serieuze speler bent je jezelf wel doelen kunt zetten waardoor e.e.a. moeilijker wordt.
Daarnaast heb je leaderbords dus uitdaging genoeg lijkt me.

offtopic:
welkom op GoT
:)
True maar enige uitdaging is wel leuk! Een stad managen is in het echt moeilijk zat dat op beperkte schaal namaken is ook leuk. Sim City 4 zat nog wel moeilijkheidsgraad in. Oke het was niet extreem moeilijk maar er zat wel een duidelijk curve in en je kon steden/regio's ook wel verpesten (al moest je het wel heel bont maken om niet meer recht te kunnen trekken). Een complete blokkendoos ala CXL zie ik ook niet zitten, dat is echt alleen bouwen om het bouwen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Mark-F
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:04
Oh man ik kan echt niet wachten tot 7 maart! Het spel ziet er echt indrukwekkend uit met Glassbox en alles... Ben er nog niet uit waar ik het ga kopen.

Kwam deze lijst https://desims4.com/sims-4-kopen/ tegen maar heeft iemand ervaring met bepaalde webshops? Welke is snel met levering en betrouwbaar? Het spel is al zo duur...

[ Voor 4% gewijzigd door Mark-F op 20-02-2023 17:07 ]

Verwijderd

http://www.directgamecards.com/pre-order-simcity-cd-key.html
nederlandse eigenaar.. super service en goedkoop!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 18:25

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 21:32
Misschien komt dat out of stock omdat het een pre-order betreft, niet elke winkeleigenaar neemt dat even goed op in zijn systeem.

FIFA Benelux Administrator

Verwijderd

oh ik had de limited gekocht.. sorry.. er is volgens mij nog een apart forum op tweakers over cdkey shops

• Tsurany
  • Niet online

Zulke verdomd kleine steden, paar weggetjes en that's it ;( Eigenlijk ben ik gigantisch teleurgesteld, volgens mij heb je na een paar uur een stad die niet groter meer kan worden.

[ Voor 68% gewijzigd door Tsurany op 25-02-2013 23:11 ]

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 21:32
Ziet er inderdaad érg klein uit...betwijfel of het dan nog leuk is nadat je ruimtes binnen een paar uur volgebouwd.

FIFA Benelux Administrator

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19
Mja je houd geen ruimte over. Toch zul je wel constant bezig zijn met dingen upgraden, weghalen en vervangen door iets beters, etc. Je zult eerst door de lage density heen moeten werken om de grote gebouwen en het grote geld vrij te spelen.

Wel opvallend wat ik zo opmerk:
-Bussen en trams zijn imo slecht geregeld (veel rijen overal)
-Hij benut de ruimte niet goed en heeft ook maar een mager inkomen (al kan ik niet goed zien waar het verschil nou in zit bij de uitgaven)
-Hij lijkt een overdaad aan shops te hebben en te weinig industrie en huizen. Dat lijkt me niet goed voor je sims tevredenheid
-Hij heeft de belasting bij industrie op 0 staan. Dat lijkt me aardig killing voor je winst.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 15:38

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

MyUtd4Life schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:42:
Ziet er inderdaad érg klein uit...betwijfel of het dan nog leuk is nadat je ruimtes binnen een paar uur volgebouwd.
Dan ga je door naar de volgende stad, duurt ook weer een paar uur, en dan is het wachten op disasters en andere dingen die je balans verstoren zodat je weer actie kunt nemen. Zodra je de "blauwdruk" weet waarmee je stad het snelste groeit ben je zo klaar.

Het is meer bouwen, en daarna managen - prijzen van de import in de gaten houden etc. Het echte bouwgedeeelte is zo voorbij.. althans denk ik.

War is the only proper school of the surgeon.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19
Mja dat denk ik ook wel. Het lijkt ook meer een manager dan een builder te worden. Toch is het jammer dat je waarschijnlijk niet toe komt aan het maken van een heleboel gebouwen, waardoor je in je regio nooit een op zichzelf staande stad zult hebben waar je altijd naar terug kunt keren. Het zorgt ervoor dat je minder gaat proberen denk ik.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Tsurany
  • Niet online
Ik vraag me af waarom je een stad zou managen. Als je regio vol is kan je gewoon niks meer, enkel laagbouw omzetten naar hoogbouw en als dat klaar is, en je een vierkante stad hebt, ben je klaar.

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 15:38

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Tsurany schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:04:
Ik vraag me af waarom je een stad zou managen. Als je regio vol is kan je gewoon niks meer, enkel laagbouw omzetten naar hoogbouw en als dat klaar is, en je een vierkante stad hebt, ben je klaar.
Tja, dat managen is niks voor mij.. zodra ik een stad "afheb" ben ik er klaar mee eerlijk gezegd. Dat managen is niks voor mij. Ik denk dat er binnenkort walkthroughs zullen komen waardoor je supersnel de "perfecte" setup hebt, en dus ook echt binnen no-time je stad klaar hebt.

War is the only proper school of the surgeon.

• Hayte
  • Laatst online: 11-11 16:54

Hayte

Nieuwsredacteur
Wat ik niet begrijp zijn al die verlaten gebouwen. Gebeurt daar dan helemaal niks mee? Daar gaan geen nieuwe bewoners in zitten (of krakers :P)? Het voelt zo raar aan dat je die maar gewoon steeds moet afbreken, tenzij je je hele stad in de hens wilt hebben...

• RocketKoen
Hayte schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:47:
Wat ik niet begrijp zijn al die verlaten gebouwen. Gebeurt daar dan helemaal niks mee? Daar gaan geen nieuwe bewoners in zitten (of krakers :P)? Het voelt zo raar aan dat je die maar gewoon steeds moet afbreken, tenzij je je hele stad in de hens wilt hebben...
er kunnen wel nieuwe gebouwen komen op die plek. en dan verdwijnen ze vanzelf weer. maar het is wel slecht voor de landwaarde. Dus de kans op nieuwe bewoners is niet erg hoog.

TheS4ndm4n#1919

• theburninglink
  • Laatst online: 08-11 01:41
Laten we eerlijk zijn, dat was met Simcity 4 toch ook? Als je stad eenmaal af is dan ben je gewoon klaar, al had je in Simcity 4 totaal niks te doen als je stad af was. Enige verschil is (zo ver we nu weten) dat je in SC4 langer bezig was met het opzetten van een stad. Vooral door de grotere oppervlakte en de moeilijkheidsgraad. Maargoed, we hebben enkel de beta gezien dus we kunnen nog niet alles voorspellen :P

'I reject your reality and substitute my own'

• RocketKoen
theburninglink schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:51:
Laten we eerlijk zijn, dat was met Simcity 4 toch ook? Als je stad eenmaal af is dan ben je gewoon klaar, al had je in Simcity 4 totaal niks te doen als je stad af was. Enige verschil is (zo ver we nu weten) dat je in SC4 langer bezig was met het opzetten van een stad. Vooral door de grotere oppervlakte en de moeilijkheidsgraad. Maargoed, we hebben enkel de beta gezien dus we kunnen nog niet alles voorspellen :P
mja, niet helemaal.
Draait je stad op olie, en de olie raakt op?
Of koop je olie in en maak je er plastics van, stijgt de olieprijs ineens 400% en maak je dikke verliezen.

TheS4ndm4n#1919

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42
theburninglink schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:51:
Welke moeilijkheidsgraad? Hoezo langer bezig? Het was buiten gewoon makkelijk in SC4 om een miljoenenstad op te zetten. Des te makkelijker omdat je enkel rekening hoefde te houden met overlay van services.

In SC5 valt die overlay weg, maar wordt drukte van je wegen de bepalende factor, waardoor je dus veel minder snel je standaard chessboard layout kan maken met ploppen van services waarbij alles binnen je ranges valt.

Maar ook met dat meegenomen zul je idd niet lang geboeid zijn met de nieuwe SimCity indien simpelweg volbouwen van de map je enige doel is. Het leuke aan de SC games is juist een diversiteit aan steden op te kunnen zetten, kijken wat werkt, wat niet werkt, qua setting een diversiteit te laten zien, etc. Voor diegene welk daar niets aanvinden, tsja, zullen ze net als de spelers destijds met voorgaande SimCity games er snel op uitgekeken zijn :).

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Het blijft een feit dat ze zichzelf in de vingers snijden als ze bij de release geen grote maps erbij doen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Tsurany
  • Niet online
Denk niet dat ze zichzelf in de vingers snijden. Praktisch iedereen die klaagt over de mapsize koopt het spel alsnog.

• snowD
Tsurany schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:51:
Denk niet dat ze zichzelf in de vingers snijden. Praktisch iedereen die klaagt over de mapsize koopt het spel alsnog.
met de hoop dat ze grotere maps er bij zullen doen?
Pagina: 1 ... 62 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.