Want de kwaliteit van een citybuilder ligt aan het maximale formaat van de map?Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:49:
Ik vind het oppervlak in SC4 eigenlijk al te klein, waar je in het oude SC3000 een stad kon bouwen met meer dan 1 miljoen inwoners (zonder het hele oppervlak vol te zetten met torenflats, dus een mooi uitziende stad), kon je in SC4 nog niet tot de helft komen op het grootste oppervlak.
Het mooiste is natuurlijk als je op de map waarop je speelt een grote metropool kan bouwen met buitenwijken en voorstadjes, en de nodige infrastructuur zoals spoorwegen/openbaar vervoer netwerk en dat de randen van de agglomeratie omringt blijven met groen of agrarisch gebied.
En dat je dan delen van de map kan selecteren en toewijzen met een bepaalde functie (stadscentrum, buitenwijk, industrie, winkelcentrum), die dan ook weer invloed heeft op de grondprijs, of het type gebouwen dat er verrijst.
Met de huidige hardware die er is zou ik toch op zijn minst een Simcity willen zien waarbij de maximale mapgrootte op schaal zo'n 20 x 20 km is, en je kan natuurlijk altijd voor een kleiner oppervlak kiezen.
het lijkt er dan ook sterk op dat dit een beetje een facebook achtige kleutergame wordt waarvan de kans dat ik die ga aanschaffen zeer gering is, maar we houden het in de gaten.
Ik ben sceptisch, want er komt de laatste jaren zowiezo al niet veel soeps uit op game-gebied, en elke keer als er iets komt waar je wat van verwacht, valt het weer vies tegen.
Misschien had het wel groter gekund. Maar als je een map hebt van 20 x 20 km dan kun je inderdaad een stad met miljoenen inwoners kwijt op 1 map.
Dat zou het hele idee van handel met en beinvloeding van je buursteden teniet doen.
Daarmee ook meteen de enige reden dat je SimCity online zou willen spelen. En jij weet net zo goed als ik dat games die alleen offline singleplayer hebben tegenwoordig geen fuck meer opleveren. Iedereen download ze wel.
Als je dat dus wel had gewild, hadden we met zn alleen de afgelopen 10 jaar geen games moeten downloaden. Ik ben al lang blij dat er geen microtransaction/pay to win zooi in zit.
Als je je wat beter verdiept in de informatie die tot nu toe over SimCity beschikbaar is zul je zien dat er een erg serieuze simulatie engine aan de basis van het spel staat. Hierdoor kun je eigenlijk prima eeuwen plezier hebben in sandbox mode. Het doet mij een beetje denken aan de (vroegere) Anno series qua opzet. Alleen dan wat uitgebreider.
Download (of koop, maar dat wil ik je eigenlijk niet aandoen) anders een SimCity Sociaties als je wilt zien hoe een complete mislukking er echt uit ziet.